#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
07/07/2012 14:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Διαπραγμάτευση δεν γίνεται με ... ενοχικά σύνδρομα



Του Γιώργου Χαρβαλιά

Λυπάμαι, αλλά θα διαφωνήσω καθέτως με τη νεοπαγή κυβερνητική στρατηγική, σύμφωνα με την οποία…«πρώτα εκτελούμε και μετά διαπραγματευόμαστε». Πρώτο και κυριότερο, επειδή δεν πρόκειται περί στρατηγικής. Περί τεχνικής…κατευνασμού των δανειστών πρόκειται και αντιμετώπισης τους με το ενοχικό σύνδρομο του μαθητή που έχει κάνει αταξία και τρέμει την αποβολή.

Διερωτάται κανείς γιατί η σημερινή κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά και βασική στελέχωση από το κομματικό επιτελείο της Νέας Δημοκρατίας, πρέπει να έχει ενοχικά σύνδρομα έναντι των δανειστών. Ανέλαβε κάποια υποχρέωση και δεν την εκτέλεσε; Η μήπως φταίει που οδηγήθηκε η χώρα σε διπλές εκλογές;

Το ακριβώς αντίθετο έπρεπε να συμβαίνει. Περίοδο ανοχής και χάριτος, τουλάχιστον ενός 6μήνου, έπρεπε να διεκδικεί σήμερα η κυβέρνηση, ακριβώς γιατί δεν φέρει ευθύνες για το δημοσιονομικό χάλι της ελληνικής οικονομίας. Και επιπλέον, έπρεπε με το «καλημέρα» να ανεβάσει τον πήχη προς την τρόικα απαιτώντας «εδώ και τώρα» ισότιμη μεταχείριση με την Ισπανία και την Ιταλία.

Είναι αδιανόητο να αφήνεις για το… απώτερο μέλλον ένα διαπραγματευτικό κεκτημένο  το οποίο έστω απέσπασαν άλλοι, αποδεχόμενος αυτοβούλως «διπλά κριτήρια» στην Ευρωζώνη.  Γιατί ακριβώς η φιλοσοφία και ο αξιακός κώδικας στον οποίο βασίζεται, θεωρητικά τουλάχιστον, η συγκεκριμένη «ένωση κρατών», προτάσσει ως αξίωμα την ισοτιμία μεταξύ των μελών της. Επομένως, ούτε παράλογο, ούτε υπερβολικό, ούτε αναιδές θα ήταν το αίτημα της Ελλάδας για άμεση εξίσωση με το status ανακεφαλαιοποίησης των ισπανικών τραπεζών που στη πράξη ελαφρύνει το δημόσιο χρέος.  Όπως άλλωστε θα έπρεπε να αξιώσει η χώρα μας δυνατότητα επαναγοράς των…σκοτωμένων στο 15% της αξίας τους ελληνικών ομολόγων με χρήματα που θα δοθούν από τους μηχανισμούς στήριξης.

Αυτό θα έπρεπε να είναι το «καλημέρα» της κυβέρνησης Σαμαρά στην «Τρόικα» και όχι οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις για πράγματα που είναι αμφίβολο αν θα μπορέσει να εκτελέσει στους «άμεσους χρόνους» που απαιτούν οι δανειστές…

Οι ίδιοι οι δανειστές άλλωστε, εκόπτοντο, υποτίθεται, για την εκλογική νίκη της Νέας Δημοκρατίας προκειμένου να ανακοπεί η δυναμική του ΣΥΡΙΖΑ που απειλεί να καταγγείλει το μνημόνιο. Τώρα τι σόι εκφοβιστική τακτική υιοθετούν απέναντι στους Έλληνες πολιτικούς που υποσχέθηκαν να εφαρμόσουν το πρόγραμμα και να κρατήσουν την χώρα στο ευρώ;

Καθυστερήσεις, αστοχίες, ακόμη και εκτροπές φυσικά και προέκυψαν λόγω της παρατεταμένης προεκλογικής περιόδου και των διαδοχικών αναμετρήσεων στην κάλπη. Αλλά τι είχαν στο μυαλό τους ακριβώς οι Γερμανοί; Ότι σε μία χώρα που φουντάρουν 4-5 απελπισμένοι την ημέρα από τα μπαλκόνια, δεν πρέπει να έχει  λόγο ο λαός;

Αν από την άλλη, έχουν απλώς προαποφασίσει να μας πετάξουν από το τρένο και απλώς ψάχνουν πρόσχημα, πάλι λάθος τακτική υιοθετεί η σημερινή κυβέρνηση. Διότι με υποτέλεια και κατευνασμό, δεν θα αλλάξει το Βερολίνο ρότα. Απλώς θα φτάσει το τέλος του χρόνου, δεν θα έχουμε… «εκτελέσει» κι αυτά που υποσχεθήκαμε, με αποτέλεσμα να βγεί ο Σόιμπλε και να πεί ότι «εκ προθέσεως δεν εφαρμόζουμε το πρόγραμμα» ! (ναι, καλά διαβάζετε…)

Και επειδή ενισχύονται οι υπόνοιες ότι η Καγκελαρία επιχειρεί να μας εξοστρακίσει από την Ευρωζώνη με ατιμωτικές μεθόδους, ώστε να προσφέρει αίμα στην γερμανική προεκλογική αρένα, πρέπει να προλάβουμε να «χτυπήσουμε» πρώτοι.

Η άρνηση του Βερολίνου να αποδώσει ισότιμη μεταχείριση στην Ελλάδα με αυτή των άλλων εταίρων του Νότου, συνιστά ρατσιστική συμπεριφορά εις βάρος της Ελλάδας και σε αυτό το πνεύμα πρέπει να καταγγελθεί διεθνώς.  Γιατί αν οι Γερμανοί επιμένουν σήμερα να τονίζουν τα γενετικά χαρακτηριστικά των «ακαμάτηδων» Ελλήνων, κάποιος πρέπει να τους θυμίσει τον δικό τους φασιστικό γονότυπο που οδήγησε δύο φορές σε αιματοκύλισμα την ανθρωπότητα.

Δυστυχώς είμαστε στριμωγμένοι με την πλάτη στο τοίχο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα αυτοκτονήσουμε, παίρνοντας στην πλάτη μας και όλες τις ευθύνες…

Θα πρέπει άμεσα η ελληνική κυβέρνηση να εκμεταλλευθεί το αντι-γερμανικό κλίμα που διαμορφώνεται στην Ευρώπη και να πείσει την ευρωπαϊκή κοινή γνώμη ότι η άρνηση των δανειστών να μας «δώσουν ανάσα», οφείλεται σε ένα είδος ρατσιστικής «προγραφής» της πατρίδας και του έθνους μας. Και να θέλουν, πριν τις αμερικανικές εκλογές του Νοεμβρίου, πολύ δύσκολα οι Γερμανοί θα μας πετάξουν από την Ευρωζώνη, διακινδυνεύοντας χρηματιστηριακές αναταράξεις και εξελίξεις «ντόμινο» που θα αποσταθεροποιήσουν τις αγορές και στην άλλη ακτή του Ατλαντικού. Η όποια επομένως επαναδιαπραγμάτευση του μνημονίου πρέπει να έχει γίνει ως τις αρχές του φθινοπώρου…

(δημοσιεύεται στον "Τύπο της Κυριακής")

ΣΧΟΛΙΑ

  1. IOANNIS avatar
    IOANNIS 07/07/2012 14:42:55

    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ.ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΡΑ. ΑΥΡΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ

    • ΠΑΝ.ΠΑΠ avatar
      ΠΑΝ.ΠΑΠ @ IOANNIS 08/07/2012 01:40:43

      Περί στρατηγικής πρόκειται κ.Χαρβαλιά, όταν στο σχεδιασμό της κυβέρνησης είναι το πότε και πώς θα διαπραγματευτεί με τους δανειστές.
      Στρατηγική είναι όταν η κυβέρνηση θα επιλέξει εκείνη τις συνθήκες που θεωρεί οτι την ευνοούν.
      Το αν είναι σωστή θα κριθεί εκ του αποτελέσματος. Σε κάθε περίπτωση πάντως με όσο πιό πολλά επιχειρήματα καθήσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, τόσο και αυξάνονται οι πιθανότητες επιτυχίας. Η κυβέρνηση Σαμαρά μπορεί να μην έχει ενοχικά σύνδρομα, αλλά το ζητούμενο δεν είναι η αξιοπιστία απέναντι στους συνομιλητές της; Η προγενέστερη αναξιοπιστία των άλλων δεν είναι τσιρότο που το κουβαλάει στην πλάτη του ο εκπρόσωπος του Ελληνικού κράτους; Δεν είναι λογικό να διατηρούν σοβαρές επιφυλάξεις εκείνοι με τους οποίους
      θα κουβεντιάσει για να τους πείσει; Να πάει να τους πεί τι κ. Χαρβαλιά;
      Γειά σας, είμαι ο Σαμαράς ο αξιόπιστος θέλω περίοδο ανοχής; Πολύ ωραία θα του πούν. Δρομολόγησε αυτά που οι άλλοι δεν έκαναν και
      έλα να σε βοηθήσουμε. Σε οτι αφορά το αίτημα για άμεση εξίσωση της Ελλάδος με το status ανακεφαλαιοποίησης των Ισπανικών τραπεζών, τι ακριβώς προτείνετε; Το μεγαλύτερο μέρος ανακεφαλαιοποίησης των Ελληνικών τραπεζών δεν έχει ήδη γίνει απο το κράτος; Αν προτείνετε να δεχτούν με "αναδρομικότητα" οι δανειστές να γίνει λογιστική αλλαγή τότε έχει νόημα. Αν αναφέρεστε στα υπολοιπόμενα της
      ανακεφαλαιοποίησης έχει απο μικρή εως ελάχιστη σημασία. Και δύο τελευταία ερωτήματα κ. Χαρβαλιά: Γιατί είναι λάθος η τακτική για σας { στρατηγική για μένα} αυτή που ακολουθεί ο Σαμαράς, αν όπως λέτε υποθέσουμε πως έχουν προαποφασίσει να μας πετάξουν απο το τρένο; Αντιθέτως αν ισχύει αυτό σωστή είναι η στρατηγική να μην τους κάνουμε τη χάρη. Καμία υποτέλεια και κανένας κατευνασμός δεν είναι να προσπαθήσει ο Σαμαράς να κάνει την Ελλάδα να σταθεί γερά στα πόδια της με τις αλλαγές που εξήγγειλε.
      Μια δυνατή εσωτερικά Ελλάδα σε κανέναν δεν θα δώσει το άλλοθι που
      ζητάνε κάποιοι για να μας στείλουν στη δραχμή. Μια Ελλάδα όπως είναι
      σήμερα είναι το απόλυτο άλλοθι. Τέλος, κ. Χαρβαλιά αυτό το να προλάβουμε να χτυπήσουμε πρώτοι με καμπάνια διεθνή τη ρατσιστική Γερμανία...έχετε σκεφτεί μήπως δεν το καταφέρουμε; Μήπως αντιμετωπίσουμε μια πανίσχυρη προπαγανδιστική μηχανή εναντίον μας,
      που θα μας ακυρώσει πριν προλάβουμε να κάνουμε κιχ; Ποιοί πιστεύετε
      οτι θα είναι οι υποστηρικτές μας; Φτάνουν οι αδελφοί μας Κύπριοι και μερικές δεκάδες σε κάθε πρωτεύουσα που θα φωνάζουν είμαστε όλοι Έλληνες; Και μετα απο αυτό ποιό είναι το plan2; Το έχετε; Αν το έχετε
      να μας το πείτε, μπορεί και να συμφέρει. Εκτός αν το έχετε και δεν το γράψατε για να μην το μάθουν οι αντίπαλοι...όπως είπε και ο Αλέξης!

      • abc avatar
        abc @ ΠΑΝ.ΠΑΠ 08/07/2012 12:50:09

        Αγαπητέ ΠΑΝ.ΠΑΝ.
        Κάνεις το ίδιο χοντρό λάθος με πολλούς εδώ μέσα...
        Θεωρείς αξιόπιστους τους "δανειστές μας" ενω ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΤΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ, όπως έχουμε απόλυτα πεισθεί πλέον απο τις πρακτικές τους και εναντίον μας αλλά και μεταξύ τους...
        Επομένως δεν κατανοώ την ραγιάδικη αντίληψη οτι "το ζητούμενο (για την Ελλάδα) είναι η αξιοπιστία απέναντι στους συνομιλητές της". Τα κράτη δεν διαπραγματεύονται "αξιοπιστίες" αλλά με τον πιο σκληρό τρόπο διαπραγματεύονται συμφέροντα...
        Ακόμα κι αν ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Κ... πώς είσαι βέβαιος οτι θα μας θεωρήσουν "αξιόπιστους" ? και γιατί δεν το έκαναν για κανέναν άλλο, αφού εμείς είμαστε οι μόνοι αναξιόπιστοι? Ξέρεις κάποιον απο τα PIIGS που απο το 2007 να επέστρεψε στις αγορές ώστε να αρχίσει ανάκαμψη? (Γιατί μη μου πείς οτι μπορεί να ξεκινήσει ανάκαμψη χωρίς επιστροφή στις αγορές, εκτός αν μιλάς για αυτόνομε κοινότητες με κοτούλες, ντομάτες και αειφόρο ανάπτυξη...)

        • ΠΑΝ.ΠΑΠ avatar
          ΠΑΝ.ΠΑΠ @ abc 08/07/2012 14:46:25

          Αγαπητέ abc
          Οι δανειστές είναι αυτοί που μας δανείζουν μέ βάση τα συμφωνηθέντα, τους όρους που αποδεχτήκαμε ως δανειζόμενοι. Που είναι η αναξιοπιστία τους; Δεν έδωσαν και δίνουν τα συμφωνηθέντα; Αν δηλώνουν οτι δεν θα συνεχίσουν
          να δίνουν, μήπως έχει να κάνει με το κατα πόσον οι
          όροι του δανείου εφαρμόστηκαν απο τον δανειζόμενο; Τα κράτη ασφαλώς και δεν διαπραγματεύονται αξιοπιστίες. Τα κράτη διαπραγματεύονται με αξιοπιστία. Αν φανούν αναξιόπιστα, τότε έχουν δυσκολία να πείσουν σε επόμενη διαπραγμάτευση. Δεν είναι αυτό ραγιάδικη αντίληψη όπως μου την αποδίδεις, λες κι
          εγώ θέλω να έχω παιδιά άνεργα και να τα βλέπω να
          μαραζώνουν. Στην κατηγορία εκείνων που ζούν στο όριο της φτώχειας ανήκω κι εγώ φίλε μου. Με ενοχλεί κι εμένα όπως κι εσένα να αντιμετωπίζεται η Ελλάδα ως ζητιάνος. Αυτό θέλω να αλλάξει. Αλλά αυτό προυποθέτει αυτοκριτική και σχέδιο.Προυποθέτει την ανάκτηση της χαμένης αξιοπιστίας. Με ρωτάς αν είμαι βέβαιος οτι και να κάνουμε αν θα μας θεωρήσουν αξιόπιστους. Οχι δεν είμαι βέβαιος, γιατί δεν μπορώ να ξέρω τους δικούς τους σχεδιασμούς. Είμαι βέβαιος όμως οτι
          σήμερα έχουν το άλλοθι της δικής μας αναξιοπιστίας. Σεβόμενος την άποψή σου, αυτή είναι η δική μου άποψη.

          • abc avatar
            abc @ ΠΑΝ.ΠΑΠ 08/07/2012 23:24:38

            Πάλι κάνεις λάθος αγαπητέ ΠΑΝ.ΠΑΠ.
            Αυτοί που μας "δανείζουν" τώρα,(όχι βέβαια απο την τσέπη τους) δηλαδή η ΤΡΟΙΚΑ δεν είναι οι αρχικοί "δανειστές " που μας χρέωσαν . Αυτοί ήταν κυρίως οι Υπερτράπεζες που συνήθως χρεώνουν τα κράτη αφ' ενός για να κερδίζουν απ' τους τόκους και αφ' ετέρου να ζητάνε πίσω τα δανεικά όταν πρέπει να κλείσουν τις φούσκες τους που σκάνε. Μια πολύ σημαντική απ' αυτές πχ. είναι κaι η Budensbank η οποία πχ. μας χρέωσε σε αγαστή συνεργασία με τον Ακη και με την Ferostaal περίπου 20 δις για τα υποβρύχια που δεν λάβαμε ποτέ...
            Τα συμφωνηθέντα μεταξύ ΓΑΠ+Παπακων/νου και Μέρκελ+ΔΝΤ+ΕΚΤ για να πληρωθεί+τους τόκους η Budensbank απο τα λεφτά όλων των Ευρωπαίων φορολογουμένων δεν περιέχουν καμμία αξιοπιστία δεδομένου οτι καλύπτουν καραμπινάτα σκάνδαλα και επεβλήθησαν εκβιαστικά επι διεφθαρμένων συνενόχων Ελλήνων απατεώνων πολιτικών, σύμφωνα με τις ομολογίες των ιδίων ...
            Μέχρι να μας αποδείξουν οτι ΟΛΑ τα χρέη της Ελλάδος έγιναν Νόμιμα και όντως τα έλαβε ο Ελληνικός λαός που καλείται να τα πληρώσει, για εμάς δεν θα είναι καθόλου αξιόπιστοι...

    • Κυριακος avatar
      Κυριακος @ IOANNIS 08/07/2012 03:30:42

      Εθνη διαπραγματευονται!!!Οχι κυβερνησεις!!!

  2. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 07/07/2012 14:52:42

    αγαπητέ Γιώργο,
    προσυπογράφω το κείμενό σου!

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Κώστας Ροδινός 07/07/2012 17:18:41

      Προσυπογράφω κι εγώ, Κώστα. Με χέρια και με πόδια!

  3. Παρατηρητής avatar
    Παρατηρητής 07/07/2012 15:06:22

    Χωρίς plan B και εμφανή διάθεση για ρήξη διαπραγματεύσεις δεν γίνονται.
    Δυστυχώς το καλημέρα της κυβέρνησης ΝΔ μόνον καλό δεν ήταν.

    Βέβαια η νέα κυβέρνηση δικαιούται τις εκατό της πρώτες μέρες.
    Μέχρι τα τέλη του Σεπτέμβρη λοιπόν υπομονή.

    Τότε θα δούμε τι έχει πετύχει και τι έχει δρομολογήσει ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ σε σχέση με αυτά που είχε δηλώσει προεκλογικά.

    • Πεπόνης avatar
      Πεπόνης @ Παρατηρητής 08/07/2012 04:02:11

      100 πριν την κρίση. Εν μέσω κρίσης 50. Οι 20 ήδη έφυγαν.

    • Iωάννης33 avatar
      Iωάννης33 @ Παρατηρητής 08/07/2012 06:33:45

      Προεκλογικά δεν υπήρχε συγκυβέρνηση.Δεν είναι δίκαιο να είσαι με ένα στυλό στο χέρι και να σβήνεις υποχρεώσεις.
      Και τι εννοείς διάθεση για ρήξη;

      • Παρατηρητής avatar
        Παρατηρητής @ Iωάννης33 08/07/2012 13:47:17

        Πας στη λαική και θες να αγοράσεις καρπούζια. Πας στον καρπουζά σου και παζαρεύεις την τιμή και την ποιότητα του καρπουζιού αφήνωντας να εννοηθεί ότι "τον αγαπάς, τον εκτιμάς" αλλά ότι έχει και άλλους καρπουζάδες παρακάτω.

        Αυτό που έχει περάσει στο ντούκου είναι ότι η Ελλάδα εκτός από την οικονομική αστάθεια που μπορεί να προκαλέσει μια ανεξέλεγκτη χρεοκοπία της, έχει και μεγάλη γεωπολιτική σημασία στην περιοχή, ιδίως την τωρινή συγκυρία με τα προβλήματα στη μέση ανατολή.

        Κανέναν δεν συμφέρει περαιτέρω γεωπολιτική αστάθεια στην περιοχή, όπως δεν συμφέρει και η οικονομική αστάθεια που θα προκαλέσει διεθνώς μια κατάρρευση της χώρας.

        Εν ολίγοις η γεωοικονομική ισχύς της χώρας είναι τεράστια. Το ότι βρισκόμαστε στα χάλια που είμαστε οφείλεται καθαρά στην μνημειώδη ανικανότητα των ελληνικών κυβερνήσεων.

  4. Παρατηρητής avatar
    Παρατηρητής 07/07/2012 15:09:21

    Άμα δείτε τον Σαμαρά να του πείτε ότι με μια-δυο αποκρατικοποιήσεις μόνον και αφήνοντας όλα τα άλλα θέματα για τις καλένδες, Νοέμβριο δεν βγάζει.

  5. Κρης avatar
    Κρης 07/07/2012 15:16:07

    ποιά τέλη του Σεπτέμβρη ;
    όπου νά'να θα ξεκινήσουν οι εκβιασμοί ( νέα μέτρα - περικοπές )
    για την μεγάλη δόση του Αυγούστου

  6. panas avatar
    panas 07/07/2012 15:40:47

    Σκεφτόμουν τα μέτρα του μνημονίου που βελτιώνουν την λειτουργία του κράτους, αλλά είναι τα κερασάκια για τον βασικό στόχο που είναι η εσωτερική υποτίμηση σε μισθούς εξαθλίωσης...
    Κανονικά θα έπρεπε να ντρέπονται όλοι οι δικοί μας που υπάρχουν αυτά τα αυτονόητα μέτρα. Θα έπρεπε να τα έχουν πάρει χθες και να μην καταδέχονται από τους ξένους υποδείξεις σ' αυτά...
    Μα πόσο ανασφαλείς είμαστε; Πόσο χαμηλή αυτοεκτίμηση έχουμε;
    Δίνουμε το δικαίωμα στην κάθε Τρόικα να ισχυρίζεται πως προσπαθεί να κάνει μια μπανανία κράτος. Αυτό το δικαίωμα τους το έδωσε ο ΓΑΠ. Θα μπορέσει ο Σαμαράς να πάρει το παιχνίδι πάνω του και να νιώσει ο Έλληνας περήφανος για κάποιους από τους πολιτικούς του επιτέλους και πάλι;

    • abc avatar
      abc @ panas 08/07/2012 13:50:47

      Αγαπητέ Panas ,
      Κάνεις το πιό εύστοχο σχόλιο απ' όσα διάβασα εδώ μέσα.
      Εχεις όμως την εντύπωση αν πχ. ο Σαμαράς αύριο απέλυε (επ' αόριστον) 150000 Δ.Υ. επικαλούμενος Λόγους Εθνικής επιβίωσης, παρέδιδε άνευ ενδοιασμού την οργάνωση των κρατικών υπηρεσιών πχ. σε Γάλλους ειδικούς και εφάρμοζε σε ενα μήνα όλο το Αναπτυξιακό πρόγραμμα της Ιρλανδίας, θα βγαίναμε απο το μνημόνιο και θα ξαναμπαίναμε στις αγορές? ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ. Η ΙΡΛΑΝΔΙΑ ΤΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΜΑΖΙ ΜΑς ΕΚΤΟΣ ΑΓΟΡΩΝ.
      Μέχρι να αποφασίσουν οι Υπερτράπεζες να "λύσουν την πολιορκία" της Ευρώπης αφού κρίνουν οτι άρπαξαν αρκετά με την εσωτερική υποτίμηση που μας επέβαλλαν.

  7. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 07/07/2012 15:57:08

    Ο Γ. Χαρβαλιάς πολύ φοβάμαι ότι παρασύρεται συναισθηματικά σε αυτή τη φάση.

    Η Μέρκελ τρίζει τα δόντια της γιατί θα χάσει τις επόμενες εκλογές της (το πιο πιθανό). Δεν μας αφορά. Η επαναδιαπραγμάτευση εκ των πραγμάτων θα διαρκέσει 2 με 3 μήνες αφού πάρουμε την παράταση και θα γίνει βήμα βήμα γιατί με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να ανακτήσουμε τη χαμένη αξιοπιστία της χώρας. Δυστυχώς ευτυχώς έτσι είναι τα πράγματα. Τσαμπουκά χρειάζεται στο εσωτερικό μέτωπο. Να ξεπαστρέψουμε τις ελληνικές συντεχνίες και τους συριζο-Στρατούληδες που απειλούν με φυλακή όποιον προχωρήσει τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις (αποκρατικοποιήσεις και εκμετάλλευση της αναξιοποίητης δημόσιας περιουσίας). Εκεί πρέπει να είμαστε αμείλικτοι. Στη Μέρκελ και στους λοιπούς της τρόϊκας χρειάζεται να δείχνουμε ότι τραβάμε μπροστά αλλάζοντας το παραγωγικό μοντέλο της χώρας, πατάσσοντας την γραφειοκρατία, εγγυώμενοι τον ελεύθερο ανταγωνισμό σπάζοντας καρτέλ, αποκτώντας επιτέλους κράτος βρε αδερφέ! Αν τα δούν αυτά θα μας δώσουν περισσότερα και θα δεχτούν σχεδόν ότι τους ζητάμε με την επαναδιαπραγμάτευση.

    Ας αφήσουμε πίσω τη συνωμοσιολογία που λέει ότι θέλουν να μας κατασπαράξουν και να χύσουν αίμα και να μας κάνουν Ιφιγένεια της ΕΕ και άλλα τέτοια παρόμοια ηχηρά.

    • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
      ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 07/07/2012 15:59:06

      Γιατί αν δεν τα αφήσουμε πίσω μας θα γίνουν αυτοεκπληρούμενη προφητεία και τότε εκτός της οικονομικής καταστροφής μας θα κυριαρχήσουν οι πλέον λαϊκίστικες δυνάμεις (ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΧΑ).

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 07/07/2012 17:16:42

        Α, μάλιστα. Καινοφανής θεωρία τώρα: αν μας πετάξουν έξω οι ευρωναζί, θα φταίμε εμείς επειδή είχαμε καταλάβει πού το πήγαιναν και έγινε "αυτοεκπληρούμενη προφητεία" επειδή το λέγαμε...

        Όσο για τις "λαϊκίστικες δυνάμεις", περίμενε λίγο και θα δεις σύντομα πού θα εκτοξευτούν όσο η κυβέρνηση τελεί εν ομηρία στις λαθρολάγνες ιδεοληψίες των σαλονάτων ψευτοαριστερών της Κύρκαινας (που -ας μην ξεχνάμε- αντιπροσωπεύουν το 6% κοινωνίας).

  8. eneral avatar
    eneral 07/07/2012 15:58:23

    Αγαπητε κυριε Χαρβαλια για ακομη μια φορα βαζεις τα πραγματα στη θεση τους.Δυστυχως ο Σαμαρας ξεκινησε ασχημα,αναρωτιεμαι ακουει κανεις στο Μαξιμου ?

  9. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 07/07/2012 16:09:44

    Κύριε Χαρβαλιά,συμφωνώ με όσα γράφετε.Ο,τι να προσθέσω θα είναι περιττό.Το έγραψα και χθες,το αναφέρω πάλι:Πατριωτική (και αρχική) προτεραιότητα της ελληνικής κυβέρνησης πρέπει να είναι η σωτηρία και η ανακούφιση της δοκιμαζόμενης και καταταλαιπωρημένης ελληνικής κοινωνίας,από το τσουνάμι της φρικαλεότητας των μέτρων που έχουν επιβληθεί....

    • Iωάννης33 avatar
      Iωάννης33 @ Komis Montechristo 08/07/2012 06:35:17

      Χρειάζεται κάτι πιο συγκεκριμένο,μάλλον κάτι πιο ισοδύναμο!
      Καλές οι ευχές αλλά δεν αλλάζουν τους δείκτες

  10. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 07/07/2012 17:02:28

    Για την πολιτική του κατευνασμού ας μελετήσουν τον Νέβιλ Τσάμπερλαιν. Θα μάθουν πολλά. Και τέλος πάντων, η θεωρία του καλού παιδιού, πάσχει από τα θεμέλια γιατί αν υποχωρείς συνέχεια, πάντα θα υποχωρείς. Η πολιτική του Κατευνασμού είναι ταυτόσημη με την πολιτική του Μνημονίου. Οδηγούν με μαθηματική βεβαιότητα στην αποτυχία. Και στο τέλος στην προσπάθεια να κατευναστούν οι δανειστές θα εξαγριωθεί ακόμα περισσότερο ο άγρια δοκιμαζόμενος ελληνικός λαός. Και τα ελικόπτερα μπορεί να αλλάξουν τη λίστα επιβίβασης. Δεν αντιλαμβάνονται τι συμβαίνει στην κοινωνία;

    • Πεπόνης avatar
      Πεπόνης @ Γιάννης Φαίλτωρ 08/07/2012 04:12:56

      Θέλω να πιστεύω ότι αντιλαμβάνονται τι συμβαίνει στην κοινωνία, αλλά έχουν την ελπίδα ότι μέσω της τακτικής του "καλού μαθητή" θα πείσουν τους λύκους να μεταμορφωθούν σε πράες γαζέλες και να μην μας φάνε.

      Μάλλον ξεχνούν (επίτηδες, κατά λάθος, ή από άγνοια, δεν παίζει ρόλο...) ότι αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ ως τώρα και ότι υπάρχουν λόγοι για αυτό.

  11. M.Γ avatar
    M.Γ 07/07/2012 17:03:21

    Πολυ σωστες οι επισημανσεις του κ. Χαρβαλια.

  12. Δημήτριος Κοκκαλάκης avatar
    Δημήτριος Κοκκαλάκης 07/07/2012 17:35:27

    Ακριβώς!!!

  13. TARAMAS avatar
    TARAMAS 07/07/2012 18:46:46

    Ο Χαρβαλιάς βλέπει τα πράγματα μέσα από ένα στενά ελληνοκεντρικό πρίσμα, όπως άλλωστε και οι του ΣΥΡΙΖΑ. Το κακό είναι ότι το έτερο μέρος της διαπραγμάτευσης δεν είναι καθόλου υποχρεωμένο να τα βλέπει με το ίδιο τρόπο, και δεν τα βλέπει. Γι αυτούς, αυτή η κυβέρνηση δεν είναι κάτι "καινούριο" ή νεοφανές που πρέπει να του δοθεί πίστωση χρόνου να δείξει την αξιοπιστία του. Είναι μέρος του πολιτικού συστήματος που έχει ακέραιες τις ευθύνες για το κατάντημα της χώρας, είτε είναι ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ κλπ. Η αξιοπιστία είναι στο μηδέν, τα ίδια τα ακούσανε και από προηγούμενους και δεν πιστεύουν πλέον τίποτα. Η όποια τροποποίηση των όρων του μνημονίου σημαίνει ΕΠΙΠΛΕΟΝ χρηματοδότηση από τους ίδιους, και δεν πρόκειται να δώσουν δεκάρα τσακιστή αν δεν πειστούν ότι όντως αυτή η κυβέρνηση έχει και την θέληση και την δύναμη να κάνει αυτά που πρέπει. Από ελληνικές υποσχέσεις έχουν μπουχτίσει, λόγια και φούσκες, αλλά έργα μηδέν. Οι περισσότεροι είναι πεισμένοι ότι η Ελλάδα είναι χαμένη υπόθεση, ότι τα χρήματα που δώσανε ως τώρα τα χάσανε και άρα δεν δίνουν ούτε ευρώ παραπάνω. Όσο κι αν κάποιοι διαφωνείτε με τα παραπάνω, αυτή είναι η δική τους αντίληψη και δεν αλλάζει επειδή έτσι θέλει ο Χαρβαλιάς ή ο Σαμαράς. Άρα για να έχει οποιαδήποτε τύχη η όποια διαπραγμάτευση, πρέπει να αντιστραφεί αυτή η αντίληψη. Κι αυτό γίνεται με έργα, όχι με λόγια ούτε με τσαμπουκάδες. Όσοι νομίζετε ότι τα πράγματα έχουν αλλιώς, κι ότι είναι αναγκασμένοι να μας χρηματοδοτούν εσαεί και να υποκύπτουν στον τσαμπουκά μας (γιατί όταν δεν έχεις αξιοπιστία για να πείσεις ότι θα κάνεις ότι πρέπει, μόνο οι απειλές κι ο τσαμπουκάς σου μένουν στην "επαναδιαπραγμάτευση"), κακώς δεν ψηφίσατε Τσίπρα (αν δεν το κάνατε). Το έχω ξαναπεί όμως, όταν δε βλέπεις καθαρά, όταν παίρνεις στα σοβαρά και αρχίζεις να πιστεύεις ότι η ελληνική μικροπολιτική και μυθολογία αντικατοπτρίζουν τη διεθνή πραγματικότητα, όταν τρέχεις με δεμένα μάτια στο δάσος, είναι θέμα χρόνου σύντομα να κουτουλήσεις στο δέντρο και να σπάσεις το κεφάλι σου.

    • abc avatar
      abc @ TARAMAS 07/07/2012 21:10:41

      Αγαπητέ TARAMAS, παρατηρείς:
      "Οι περισσότεροι είναι πεισμένοι ότι η Ελλάδα είναι χαμένη υπόθεση, ότι τα χρήματα που δώσανε ως τώρα τα χάσανε και άρα δεν δίνουν ούτε ευρώ παραπάνω. Όσο κι αν κάποιοι διαφωνείτε με τα παραπάνω, αυτή είναι η δική τους αντίληψη". Μιλάς λές και τους έχεις συγγενείς ...
      Κατ' αρχήν πιστεύεις οτι είναι τίμιοι και ειλικρινείς? Γιατί εγώ ΤΟΥΣ ΕΧΩ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ και ξέρω καλά οτι ούτε έντιμοι είναι ούτε ειλικρινείς, ούτε ενδιαφέρονται για το καλό της Ελλάδας, αλλά αντίθετα χωρίς δισταγμό θα την βομβάρδιζαν όπως και τη Σερβία άν αυτό τους εξασφάλιζε περισσότeρα κέρδη απ' αυτά που τους εξασφαλίζει το μνημόνιο. ΑΛΗΘΕΙΑ, ΠΟΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΧΑΣΑΝΕ Ως ΤΩΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ? Οι ίδιοι λένε οτι μέχρι τώρα κερδίzει η Γερμανία απο τους τόκους και οι Γερμανικές τράπεζες απο τόκους και χρεωλύσια. και δεν πρόκειται ποτέ να μας αφήσουν να πτωχεύσουμε αν δεν εισπράξουν και το τελευταίο ευρώ που μας δάνεισαν+τους τόκους...

      • TARAMAS avatar
        TARAMAS @ abc 08/07/2012 01:19:08

        Δεν ξέρω τι εννοείς περί συγγενών, αλλά το τι πιστεύει πλέον η συντριπτική πλειοψηφία στο εξωτερικό είναι προφανές αν δεν είσαι κλεισμένος στο καβούκι σου. Τα δε κέρδη που λες, υπολογίζονται στο τέλος, αν οψέποτε αποπληρωθεί το κεφάλαιο. Σε κάποιον πάντως που δεν παράγει πλούτο, δε δανείζεις διότι δε θα στα ξεπληρώσει, τόσο απλά.

        ΥΓ Αν διαθέτω χρήματα και στα δανείσω με 2% ενώ μπορώ να τα δανείσω αλλού με 6% (και με λιγότερο ρίσκο), δεν κερδίζω, χάνω 4% και σου κάνω και χάρη.

        • Πεπόνης avatar
          Πεπόνης @ TARAMAS 08/07/2012 04:23:21

          "ΥΓ Αν διαθέτω χρήματα και στα δανείσω με 2% ενώ μπορώ να τα δανείσω αλλού με 6% (και με λιγότερο ρίσκο), δεν κερδίζω, χάνω 4% και σου κάνω και χάρη."

          Συγνώμη, δεν ισχύει έτσι όπως το λες... Αν έχουμε κοινό πορτοφόλι και έχω πάρει χρήματα από αυτό τα οποία έχω χάσει "στον τζόγο και στα μπαρ" και στην προσπάθεια να τα επιστρέψω, δανειστώ από άγριους τοκογλύφους και δεν τους πληρών(σ)ω και με σκοτώσουν, τότε... ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΕ ΕΣΕΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ!!!

          Έτσι είναι η σωστη παρομοίωση.

          Επίσης, γενικότερα ξεχνάς ότι η ίδια η επίσημη Γερμανία δηλώνει κερδισμένη από την ελληνική κρίση. Τώρα γιατί επιμένεις να λησμονείς τα πιο σημαντικά στοιχεία μιας ελληνικης άμυνας, μου προκαλεί πονοκέφαλο και απορία.

        • abc avatar
          abc @ TARAMAS 08/07/2012 11:07:46

          Φίλε taramas κάνεις χοντρό λάθος αν νομίζεις οτι οι τοκογλύφοι δουλεύουν έτσι όπως λές. Αυτοί ακριβώς δανείζουν σε κάποιον που δεν παράγει πλούτο, αλλά έχει το καλύτερο οικόπεδο. Απ' αυτόν είναι σίγουροι οτι δεν θα χάσουν δεκάρα, όταν μάλιστα τον έχουν αναγκάσει να υπογράψει και το Αγγλικό δίκαιο.
          Προφανώς δεν έχεις συναντήσει ακόμα τοκογλύφους όπως εγώ, και δεν στο εύχομαι...Ομως αυτό ακριβώς είναι τώρα οι δανειστές μας . Ποτέ δε θα μας αφήσουν να βγούμε απο το Ευρώ και τα μνημόνια αν δεν μας πάρουν ό,τι έχει αξία...
          Οσον αφορά την 'κοινή γνώμη' εκεί έξω, μην νομίζεις οτι είναι πιο έξυπνη και λιγώτερο χειραγωγούμενη απο τη δική μας . Και κυρίως μη νομίζεις οτι απο μαύρη δεν μπορεί να γίνει άσπρη σ' ένα μήνα. Δυστυχώς αυτό είναι το απόλυτο όπλο του εχθρού...
          Και οι Ιρλανδοί ψήφισαν κάποτε κατά του Ευρωσυντάγματος. Τώρα λένε ΝΑΙ σε όλα...
          Και μην ξεχνάς οτι η συντριπτική πλειοψηφία στο εξωτερικό πιστεύει οτι πχ. ολοι οι Αγγλοι είναι @ούστηδες...

          • TARAMAS avatar
            TARAMAS @ abc 08/07/2012 12:27:55

            Μιλάτε όλοι για τοκογλύφους. Μήπως ξέρετε πόσο είναι το επιτόκιο της δανειακής και με πόσο δανείζονται Ισπανία και Ιταλία;

          • abc avatar
            abc @ TARAMAS 08/07/2012 12:55:39

            Εχεις την εντύπωση οτι δεν το ξέρουν η Ισπανία και Ιταλία?
            Και πιστεύεις οτι επειδή τους εξαναγκάζουν οι Γερμανοί και η ΕΕ να πληρώνουν τη συμμετοχή τους στη διάσωση των "δανειστών" μας δηλαδή των Ευρωπαικών τραπεζών (μεταξύ αυτών και Ισπανικών και Ιταλικών που είναι εκτεθειμένες στο Ελληνικό χρέος που εν γνώσει τους επέτρεψαν να διογκωθεί)
            το κάνουν απο αγάπη προς την Ελλάδα?

      • TARAMAS avatar
        TARAMAS @ abc 08/07/2012 01:31:37

        Τα περί τιμιότητας και ειλικρίνειας τα αντιπαρέρχομαι, είναι άσχετα με τη συζήτηση. (Πάντως και μεις δε θεωρούμαστε από αυτούς το απαύγασμα της τιμιότητας και της ειλικρίνειας).
        Χεωλύσια η Ελλάδα δεν έχει πληρώσει, παρά μόνο με νέα δανεικά αφού πρωτογενή πλεονάσματα δεν είχαμε ακόμη.

        • abc avatar
          abc @ TARAMAS 08/07/2012 11:25:25

          Χαίρομαι που το κατάλαβες. "Μεταξύ κρατών δεν υπάρχει τιμιότητα και ειλικρίνεια, μόνο συμφέροντα".
          Αλλωστε είναι γνωστό οτι απο τους 17, οι Ελληνες είμαστε οι πιό ανθρώπινοι (Jacqueline de Romilly) και αυτό φάνηκε στον βομβαρδισμό της Σερβίας...
          Και εν πάσει περιπτώσει στους 200 περίπου Ευρωπαίους που συνάντησα απο την αρχή της κρίσης, μόλις δύο τόλμησαν να ψελλίσουν "Μα δε πληρώνετε φόρους" Κι όταν τους απάντησα σε ποιούς να πληρώσουμε στους κλέφτες που μας έφεραν εδώ? Κατάλαβαν αμέσως και αυτοί οι δύο. ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΞΕΡΟΥΝ καλά οτι η κρίση ξεκίνησε το 2007 απ' την Αγγλία, (Northrock bank), πέρασε στις ΗΠΑ (Leehman Bros) μετά χρεωκόπησε η Ισλανδία, και κατόπιν μπήκαν στο χορό τα PIIGS με πλέον προβληματική την Ιρλανδία (Τίγρις του Βορρά) με 32% έλλειμμα !!! Κατόπιν ήρθε χάρις στις κραυγές του ΓΑΠ η σειρά μας, παρ' όλο που προηγούνταν Πορτογαλία και Ισπανία, και παρ' όλο που δεν είμαστε παρά το 2% της οικονομίας της ΕΕ.
          Τα εσωτερικά μας δεν ήταν καλύτερα τα προηγούμενα 40 χρόνια και δεν @εστήκανε γι αυτά οι τοκογλύφοι...Οταν χωνόμασταν με Κοκκαλέους και Λάτσηδες στά Βαλκάνια και τη Μ. Ανατολή ήμασταν και μείς η "Τίγρις του Νότου" .Οταν έσκασαν οι Τράπεζές τους "ανακάλυψαν" οτι δεν είμαστε και τόσο Βόρειοευρωπαίοι όπως αφελώς τάχα είχαν πιστεψει οι κουτόφραγκοι...

          • TARAMAS avatar
            TARAMAS @ abc 08/07/2012 12:17:38

            Τάχουμε πει εκατό φορές. Όσο η παγκόσμια οικοαμνομία ήταν εύρωστη και το χρήμα φτηνό, οι διαρθρωτικές αδυναμίες και η απαρχαίωση της ελληνικής οικονομίας και η διάλυση των κρατικών δομών, κρύβονταν εύκολα κάτω από το χαλί με τα δανεικά. Μόλις σφίξαν τα πράγματα παγκοσμίως, φάνηκε η ελληνική φούσκα του ελλείμματος. Δες και το "Χρονικό της διεθνούς και συνακόλουθης ελληνικής και ευρωπαικής κρίσης κλπ" του Χαρδούβελη.

          • abc avatar
            abc @ TARAMAS 08/07/2012 13:03:42

            Εχεις την εντύπωση οτι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν "μη ευρωστες οικονομίες με διαρθρωτικές αδυναμίες απαρχαιωμένες δομές και διάλυση των κρατικών δομών" στις οποίες οι "δανειστές" μας εξακολουθούν να δανείζουν μέχρι να έρθει η σειρά τους να τις "πετάξουν μέσω των οίκων αξιολόγησης εκτός αγορών"?
            Αν το νομίζεις κάνεις λάθος και μπορώ να σου στείλω στοιχεία.
            Η διεθνή τοκογλυφία ζεί και βασιλεύει και με τις κρίσεις θριαμβεύει μάλιστα. Δες τα ενεχυροδανειστήρια σε ιδιωτικό επίπεδο. Το αντίστοιχο συμβαίνει παγκοσμίως σήμερα και σε επίπεδο κρατών, με χρυσό και πολύτιμα μέταλλα....

          • Πεπόνης avatar
            Πεπόνης @ abc 08/07/2012 18:43:54

            "'Εχεις την εντύπωση οτι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν μη ευρωστες οικονομίες με διαρθρωτικές αδυναμίες απαρχαιωμένες δομές και διάλυση των κρατικών δομών"

            Όχι, δεν υπάρχουν, για κάποιους... Για κάποιους ΜΟΝΟ και ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ η Ελλάδα είναι το κατακάθι της παγκόσμιας οικονομίας.

          • TARAMAS avatar
            TARAMAS @ abc 10/07/2012 12:55:03

            Πείτε μου μία στην Ευρώπη.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ TARAMAS 08/07/2012 01:12:19

      θα συμφωνησω με τις παρατηρησεις σου - αλλα στο δια ταυτα εισαι οφφσαιντ.. διοτι η εκβαση διαπραγματευσεων στις διεθνεις σχεσεις δεν καθοριζεται στη βαση ''αντιληψεων' τις οποιες προσπαθουμε να αλλαξουμε.. οποτε ενω οι παρατηρησεις που κανεις στην αρχη ισχυουν ο Χαρβαλιας εξακολουθει να εχει δικαιο..ξαναδιαβασε τον..

      • TARAMAS avatar
        TARAMAS @ rally monkey 08/07/2012 01:40:15

        Αν η αντίληψή μου για τον κουμπάρο μου είναι ότι είναι ρεμάλι και ότι και να του δανείσω θα το φάει και δε το ξαναδώ, τότε όσο και "διαπραγματευτεί" μαζί μου, δε θα με πείσει να του ξαναδανείσω, θα σκεφτώ να περιορίσω τη χασούρα μου ως εδώ.. Αν τώρα δω ότι έχει πιάσει μια δουλίτσα και νοικοκυρεύτηκε, ίσως με πείσει να τον εμπιστευτώ. Κι οι διεθνείς διαπραγματεύσεις στην ίδια κοινή λογική στηρίζονται, και στις αντιλήψεις που έχει ο ένας για τον άλλον. Δε θεωρώ ότι οι πρόσκαιρες ευκαιριακές λογικές (π.χ. αμερικανικές εκλογές) κάνουν τη διαφορά.

        • rally monkey avatar
          rally monkey @ TARAMAS 08/07/2012 02:56:56

          ..αυτο που θελω να πω ειναι οτι οι παρομοιωσεις του 'κρατικου χρεους' με το ιδιωτικο χρεος (εταιριων/φυσικων προσωπων) ειναι τελειως επιφανειακες (αν και χρησιμοποιουνται κατα κορον)
          οπωσδηποτε η σωστη δημοσιονομικη διαχειρηση παιζει ρολο στο ποσο/αν θα δανεισεις (οπως και το αν ο κουμπαρος που ζηταει δανεικα ειναι ρεμαλι η δουλευταρας) αλλα δεν καθοριζει τιποτα .. απλα αποτελει προσχημα

          Ξεχναμε οτι το πραγματικο προβλημα της Ελλαδας ειναι κατ'αρχην πολιτικο - οι οικονομικες συνεπειες ειναι συμπτωματα ..
          Ετσι ξεκινησε και ετσι μονον μπορει να λυθει.
          Ξεχναμε τις δηλωσεις του στενου συνεργατη της Μερκελ που αποκαλυψε την πρωτη αντιδραση της καγκελαριου στα 'ανοιγματα' του ΓΑΠ περι εκτοξευσης του ελλειματος και αναγκης συνεργασιας με το ΔΝΤ.. η αντιδραση ηταν επι λεξη .. 'μην κανεις ετσι.. και αλλοι εχουν ελλειματα' ...
          Για να μην το παω παρα περα στα ψευδη στοιχεια, φουσκωμα κλπ.. rest is history..

          Το προβλημα που εχει ο Σαμαρας (1 απο τα πολλα δηλ) ειναι οτι δεν αποκυρηξε μια κυβερνηση της οποιας ο πρωθυπουργος και το μισο υπουργικο συμβουλιο επρεπε να ειχαν ηδη περασει απο Ειδικο Δικαστηριο... και εξαιτιας αυτου, οπως σωστα παρατηρεις, εμφανιζεται ο ιδιος ως συνεχεια, φεροντας ακεραιες ευθυνες..

          Οι Γερμανοι ειχαν τις δικες τις νυρεμβεργης και μετα καθαρισαν...

        • Πεπόνης avatar
          Πεπόνης @ TARAMAS 08/07/2012 18:49:19

          Είναι αγνή η σκέψη σου και αυτό σε τιμά. Τα διεθνή συμφέροντα λειτουργούν αλλιώς ===> Αν μπορώ να σε ξεπαστρέψω για να κερδίσω έστω και μια σταφίδα θα το κάνω.

          Ξέρεις πόσο κόστισε και κοστίζει στην Αμερική ο πόλεμος στο Ιράκ. Αυτός ο πόλεμος ξεκίνησε για κάποια "πυρηνικά", που εν τέλει δεν υπάρχουν!

          Εμείς ακόμη πιστεύουμε ότι αν τους τα χαρίσουμε όλα θα ντραπούν και θα μας τα επιστρέψουν.

  14. tpe avatar
    tpe 07/07/2012 20:21:36

    Ακριβώς.
    Επιτέλους και μα φωνή λογικής.
    Αν θέλουμε τσαμπουκά, να ρίξουμε 2-3 F-16, ας πετάξουμε έξω άμεσα μερικά πακιστανά.
    Στις συμφωνίες πρέπει να τηρείς την υπογραφή σου.

  15. abc avatar
    abc 07/07/2012 20:42:16

    Αγαπητέ Γιώργο Χαρβαλιά ,
    Εχεις απόλυτο δίκιο σε όλα. Το ότι ταυτίζεσαι με τον Τσίπρα δεν σημαίνει οτι άλλαξες στρατόπεδο. Απλά ο Τσίπρας είναι ειλικρινής. Τα ίδια περίπου λέει και ο Ιεροφάντης εδώ παρακάτω. Επι τέλους κάτι κινείται Εθνικά και όχι κομματικά πλέον. Θα προλάβουμε? Ο Σαμαράς θα έρθει μαζί μας, ή γι αυτόν ο στόχος επετεύχθη με την Πρωθυπουργία και θα αποχωρήσει μαζί με την "αντιπροσωπευτική", μη-Σαμαρική κυβέρνησή του, σε δυό-τρείς το πολύ μήνες?

    • Αντρέας avatar
      Αντρέας @ abc 07/07/2012 22:19:39

      Μπράβο! αρκετά με το εμφυλιακό κλίμα που έχει δημιουργηθεί. Όλοι μαζί βουλιάζουμε και πρέπει να αξιοποιηθεί η αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ. Όπως ο Μόντι δεν απάντησε στις δηλώσεις Μπερλουσκόνι -που στηρίζει κυβέρνηση Μόντι- για έξοδο της Ιταλίας από το ευρώ πριν πάει στη Σύνοδο. Αλλά να μου το θυμηθείτε, οι άνθρωποι εκβιάζονται και δεν πρόκειται να δούμε προκοπή...

      • Iωάννης33 avatar
        Iωάννης33 @ Αντρέας 08/07/2012 06:39:23

        Δεν βλέπω και ιδιαίτερη προσπάθεια απο τον Σύριζα για ομοψυχία.Ούτε βλέπω κάτι να δραστηριοποιείται για να το αξιοποιήσουμε.Μόνο υπουργεία και υφ/γεία μοιράζουν...

        • abc avatar
          abc @ Iωάννης33 08/07/2012 11:33:27

          Δεν είναι απαραίτητο να γίνουμε και ομόψυχοι. Αρκαι να γίνουμε συμπολεμιστές μέχρι την απελευθέρωση...

  16. Πηνελόπη avatar
    Πηνελόπη 07/07/2012 20:56:19

    Δεν χρειάζονται πολλά λόγια κ. Χαρβαλιά. Συμφωνώ και εγώ, απολύτως!

  17. dorothea avatar
    dorothea 07/07/2012 21:20:12

    Αυτή τη θεωρία, "πρώτα εκτελούμε και μετά συζητούμε τα περαιτέρω", ποιός την επινόησε; Μήπως κάποιος πρωθυπουργικός σύμβουλος που παρίστανε κάποτε τον...αντιμνημονιακό; Και υπάρχει Ελληνας που να πιστεύει ότι αυτή η κυβέρνηση, ακόμη κι αν είναι πολύ καλύτερη από τις προηγούμενες, μπορεί μέσα στις σημερινές συνθήκες να...εκτελέσει το οτιδήποτε; Εκτός και αν ως...εκτέλεση εννοούμε τίποτα άρον-άρον ιδιωτικοποιήσεις με πλιάτσικο στην περιουσία του δημοσίου. Ακόμη κι έτσι, το φθινόπωρο βλέπω την κόκκινη κάρτα. Είναι αυτό που λέμε και δαρμένοι και...κερατάδες!

  18. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 08/07/2012 00:18:37

    Παραθέτω δύο ενδεικτικές δηλώσεις του νέου υπουργού "μας" επί των οικονομικών:
    1) "Δεν έφερε το μνημόνιο την κρίση, αλλά η κρίση το μνημόνιο." (Ώρα είναι να μας πει ότι και "το μνημόνιο είναι ευλογία".)
    2) "Θα θεσμοθετηθεί η δυνατότητα, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων να δέχεται... ελληνικά ομόλογα (!) από τους ενδιαφερομένους επενδυτές" (Με ομόλογα δηλαδή, που -αφού ολοκληρωθούν οι "αποκρατικοποιήσεις"- θα κουρευτούν πάλι νομοτελειακά και δεν θα μείνει στα δημόσια ταμεία ούτε καν το μπιρ παρά της εκποίησης...)

    Χρειάζονται περαιτέρω σχόλια για το πού πάμε, και μάλιστα με τα φρένα σπασμένα;

    (Δεν προλαβαίνω και να μεταναστεύσω γ@μώτο...)

    • Tasos avatar
      Tasos @ Αυριανιστής 08/07/2012 01:48:52

      Συγνώμη αλλά το (2) σημαίνει ότι κάποιος ιδιώτης μπορεί να αγοράσει κάποιο ακίνητο ή ΔΕΚΟ πχ πληρώνοντας με Ελληνικό χρέος? Θα τρελαθούμε εντελώς? Είπαμε να προσελκύσουμε επενδύσεις αλλά να μας πληρώσουν σε Ευρώ (άντε και σε δολάρια). Το να βαφτίσεις το ομόλογο ως μέσο συναλλαγής στη προκειμένη περίπτωση είναι σα να λές στις "αγορές" (και φυσικά τους οίκους αξιολόγησης) ότι μπορούν να παίξουν ωραίο παιχνιδάκι και να ξεφτιλήσουν εντελώς το κουρελόχαρτο ομόλογο αφού πρώτα γίνουν οι "επενδύσεις".

      Για την ώρα ας μη πιάσουμε το ότι ανάμεσα στις εταιρείες που προφανώς είναι προβληματικές, έχουν μπεί και περιπτώσεις - όπως ΕΥΔΑΠ και ΟΠΑΠ - που και μόνο η συζήτηση είναι σκάνδαλο. Ειδικά ο ΟΠΑΠ που με 2-3 κινήσεις (πχ ιντερνετικό στοίχημα) μπορεί πραγματικά να εκτοξευτεί. θα την εκτοξεύσει ο ιδιώτης φαίνεται...

  19. Tryphoon avatar
    Tryphoon 08/07/2012 01:40:10

    Επιτέλους! Χαίρομαι ειλικρινά τόσο για το άρθρο όσο και για τα σχόλια. Ίσως υπάρχει ελπίδα

  20. άγρυπνη avatar
    άγρυπνη 08/07/2012 02:03:32

    Δεν νομίζω ότι πρόκειται για σύνδρομο ενοχής,αλλά μάλλον για ωμό εκβιασμό μιας μικρής χώρας-δορυφόρου.Η ιστορία πρέπει να είναι πολύ πιό σκοτεινή απ'ότι νομίζαμε και το παρασκήνιο θα συνεχίσει να διαγράφει το μέλλον και την ιστορία μας.Μόνο αν αλλάξουν οι διεθνείς ισορροπίες, μπορεί κάτι να περιμένουμε.Κ.Σαμαρά,πάλι θα σας ευχηθώ καλό κουράγιο και δύναμη για ν'αντιμετωπίσετε μιά πραγματικότητα εφιαλτική.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.