Δεν σώζεται η πατρίδα
05/09/2015 06:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δεν σώζεται η πατρίδα

Όσο οι Έλληνες την μαχαιρώνουν

Κάθε Έλληνας που πατάει στη γη και δεν βρίσκεται μεταξύ Εκάλης και Μυκόνου γνωρίζει ότι η χώρα τον τελευταίο χρόνο έχει καταστραφεί. Ουσιαστικά από το 2010 και μετά έχει πάρει καθοδική πορεία προς την κόλαση, απλά τη διετία 2012-2014 έγινε μια αξιόλογη προσπάθεια και ανακόπηκε η πορεία στο χάος.

Ήρθαν οι επόμενοι 7 καταστροφικοί μήνες του ΣΥΡΙΖΑ που μας κοστίζει καμιά 60αριά δις. Ουσιαστικά πληρώνουμε την επιλογή του ψεύτη. Ο κόσμος παραπλανήθηκε από τον λαοπλάνο Αλέξη, αυτός «παραπλανήθηκε» από τον σούπερ ουάου Γιάνη, η Ελλάδα… αποπλανήθηκε χωρίς αντίσταση από τους δανειστές. Και όσοι σοβαροί Έλληνες έχουν μείνει σ’ αυτόν τον τόπο γνωρίζουν ότι ακόμη δεν πιάσαμε πάτο. Ο πάτος είναι η δραχμή, η έξοδος από το ευρώ, η πλήρης διάλυση των οικονομικών και κοινωνικών δομών.

Όμως, έχουμε την εντύπωση ότι παρά τα δεινά οι Έλληνες και κυρίως οι πολιτικοί δεν μαθαίνουν από τα παθήματά τους. Κάτι σαν μη αποδοχή της πραγματικότητας ή για να ακριβολογούμε, όλοι ξέρουν τι συμβαίνει αλλά κανείς δεν έχει τα κότσια να το παραδεχθεί.

Ακόμη και σε μια προεκλογική εκστρατεία έπειτα από την υπογραφή του χειρότερου μνημονίου στην ιστορία, βλέπουμε τα γνωστά φαινόμενα των Μαυρογυαλούρων αλλά και των χαχόλων ψηφοφόρων που ακούνε και δεν σκέφτονται.

Για παράδειγμα ο Τσίπρας υπόσχεται στον κόσμο ότι θα καταργήσει το Μνημόνιο που μόλις υπέγραψε. Στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ υπόσχονται ότι θα διαπραγματευτούν σκληρά μέτρα και οι δανειστές ούτε να ακούσουν δε θέλουν. Για σκεφτείτε καλά. Ο Τσιπρογυαλούρος λέει ότι δεν του αρέσει η συμφωνία, τον έχει πιάσει μια αριστερή μελαγχολία αλλά μόλις ξαναγίνει πρωθυπουργός θα φέρει το χαμόγελο στα χείλια των πολιτών. Πώς; Καταργώντας το τρίτο μνημόνιο. Κι όμως, ο κόσμος κάθεται και τον ακούει αλλά δεν τους πετάει ντομάτες.

Το ίδιο φυσικά ισχύει και με τον ΦΠΑ στα ιδιωτικά σχολεία. Οι Συριζαίοι και λοιποί ψεκασμένοι τον πρότειναν (πιεζόμενοι από Γαλλία και Ολλανδία να μην φορολογηθούν τα μοσχάρια τους) και τώρα ζητούν από την υπηρεσιακή κυβέρνηση να τον καταργήσει ενώ υπόσχονται οριστική λύση μόλις επανέλθουν στο Μαξίμου. Είναι παράνοια.

Από την άλλη, ο Μεϊμαράκης και η ΝΔ πάει στους αγρότες και πριν στεγνώσει το μελάνι για την αύξηση των φόρων λέει ότι θα καταργήσει όσα υπέγραψαν όταν γίνουν κυβέρνηση.

Με απλά λόγια ποντάρουν στο ότι η Ελλάδα έχει γίνει η χώρα των Λωτοφάγων που ξεχνά ακόμη και τι έγινε πριν από 20 ημέρες όταν οι βουλευτές σήκωναν τα χέρια και ψήφιζαν το αναγκαστικό μνημόνιο για να σωθεί η χώρα.

Από τη μια έχουμε λοιπόν τους πολιτικούς που λένε ψέματα και παραμυθιάζουν τον κόσμο και από την άλλη του πολίτες να τους αρέσει η παραμύθα και να την ακούνε με ευχαρίστηση. Και μετά την απομάκρυνση από την κάλπη να βρίζουν και να πετούν πέτρες γιατί τους ξεγέλασαν. Και βεβαίως να μουντζώνουν τη Βουλή γιατί δήθεν είναι κακοί και άθλιοι οι εκπρόσωποι που οι ίδιοι επέλεξαν.

Μια φορά σ’ αυτή τη χώρα να πει κάποιος τη δραματική αλήθεια και να την ακούσει ο κόσμος χωρίς να περιμένει έναν ψεύτικο παράδεισο μπορεί να υπάρξει;

Να βγει ένας πολιτικός και να πει: Κυρίες και κύριοι χρεοκοπήσαμε. Θα πρέπει να πάρουμε πολύ σκληρά μέτρα, θα πονέσετε, θα ματώσετε αλλά έχουμε μια ελπίδα να μη διαλυθούμε εντελώς. Να μη γίνουμε Ουγκάντα, να μην μας πετάξουν έξω από το ευρώ με πολύ χειρότερες συνέπειες για όλους.

Να βγει και να πει ότι στις 21 Σεπτεμβρίου ξεκινά ένας απίστευτος Γολγοθάς. Ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα πληρωθούν πάνω από 12 δις σε φόρους. Ότι θα μειωθούν κι άλλοι οι συντάξεις. Ότι πρέπει να γίνουν απολύσεις από το δημόσιο κι όχι προσλήψεις που κάνει ο Παππάς και η παρέα του.

Ότι πρέπει να απελευθερωθεί η αγορά και συγκεκριμένοι κλάδοι να ξεβολευτούν. Πιθανότατα και να χάσουν κεκτημένα δεκαετιών.

Ότι είμαστε απόλυτα εξαρτώμενοι από τους δανειστές και αυτό δυστυχώς είναι επί της ουσίας εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας. Ότι θα μας κάνουν κουμάντο μέχρι να πάρουν και την τελευταία δεκάρα από τα χρωστούμενα.

Να τα πει βρε αδερφέ ένας σοβαρός πολιτικός υπάρχει; Και να τα ακούσει ένα σοβαρό ακροατήριο μπορεί; Γιατί αν κάθε φορά τρώμε το κουτόχορτο και στη συνέχεια απογοητευόμαστε αλλά ταυτόχρονα η χώρα βουλιάζει ακόμη περισσότερο, τότε δεν υπάρχει ελπίς που έλεγε και ο Σαμαράκης.

Το ψέμα είναι ανανδρία έλεγε ο Νίκος Καζαντζάκης για να συμπληρώσει ο μεγάλος Οδυσσέας Ελύτης: Την αλήθεια την «φτιάχνει» κανείς ακριβώς όπως φτιάχνει και το ψέμα. Μήπως είναι καιρός να αφήσουμε όλοι το ψέμα και να φτιάξουμε καμιά αλήθεια; Ίσως έτσι σωθεί και η πατρίδα.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΙστορίαΤουΑνθρώπου avatar
    ΙστορίαΤουΑνθρώπου 05/09/2015 07:45:48

    Εμείς είμαστε οι Έλληνες. Εμείς πρέπει να την σώσουμε. Ο καθένας στον τομέα του. ΙστορίαΤουΑνθρώπου

  2. Φρουρός avatar
    Φρουρός 05/09/2015 08:14:05

    Αυτές οι εκλογές γίνονται γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εσωκομματικό πρόβλημα και δεν αναδεικνύεται από πουθενά το διακύβευμα. Κοιτάς αριστερά και βλέπεις διάφορες αποχρώσες της αριστεράς, ΚΚΕ, ΛΑΕ, ΣΥΡΙΖΑ να προσπαθούν ν΄αρθρώσουν λόγο, αλλά δεν το κατορθώνουν. Τις πιο μεγάλες ασυναρτησίες τις ακούμε από αυτή την πλευρά. Τον ΣΥΡΙΖΑ, το μεγαλύτερο κομμάτι από αυτή την πλευρά, προσπαθεί το σύστημα να τον σουλουπώσει και να τον μετατρέψει σε σοσιαλδημοκρατικό κόμμα στη θέση του πάλαι ποτέ ΠΑΣΟΚ, αλλά είναι αδύνατον γιατί το προσωπικό του δεν εκσυγχρονίζεται. Γιατί και η σοσιαλδημοκρατία απαιτεί κι αυτή σύγχρονο λόγο. Από την άλλη πλευρά από τα δεξιά, η ΝΔ θα μπορούσε να θέσει σωστά το διακύβευμα των εκλογών μιας και είναι η μόνη πολιτική δύναμη στον αντίποδα της ασυναρτησίας της αριστεράς. (Για τους ΑΝΕΛ να μην μιλήσουμε τους καταπίνει η υποκρισία τους , μιας και όλη τους η ύπαρξη στηρίχθηκε στην αντιμνημονιακή ρητορική, αλλά ψηφίσανε το 3ο και σκληρότερο μνημόνιο). Για να μην απογοητευτεί τελείως ο ψηφοφόρος και να ψηφίσει όχι διαμαρτυρόμενος αλλά επειδή θα επενδύσει στην ορθότητα κάποιου πολιτικού προγράμματος, πρέπει ν΄ακούσει όχι μόνο την αλήθεια για την κατάσταση της χώρας, αλλά και την λύση και τον χρόνο στον οποίο θα λειτουργήσει αυτή η λύση. Για παράδειγμα δεν ακούμε τίποτα για το πως θα βοηθηθεί η επιχειρηματικότητα, πως θα ορθοποδήσει η ιδιωτική οικονομία και πως στη συνέχεια θ΄αναπτυχθεί. Αντί αυτού ακούμε ΣΥΝΕΧΩΣ και έχει καταντήσει κουραστικό και ανούσιο, πόσο έχουν μειωθεί οι μισθοί και οι συντάξεις και πόσοι φόροι θα επιβληθούν. Πλήρης απογοήτευση... Ο κόσμος θέλει ν΄ακούσει από έναν σοβαρό πολιτικό φορέα, τον τρόπο ανάκαμψης της οικονομίας, θέλει να ελπίσει σε καλύτερες μέρες με την αλήθεια όμως , όχι με ψέμματα. Μπορεί τον ρόλο αυτό να τον επωμιστεί η ΝΔ; Μπορεί να πείσει ότι είναι αυτή η σοβαρή πολιτική δύναμη; Με ποιο πολιτικό προσωπικό; Με αυτά τα πρόσωπα που έχει ξεθάψει από τα μπαούλα και που προσφάτως έχουμε δει έξω από την Ρηγίλλης; Ή με το να μην αναδεικνύει και να προβάλλει το έργο της για 2,5 χρόνια, με το τι παρέλαβε και τι παρέδωσε; Όσο δεν ακούμε τον ορθό λόγο και όσο βλέπουμε να χαριεντίζεται το Μητσοτακέϊκο με την προσωρινή ηγεσία της ΝΔ προσβλέποντας στην κατάκτηση της ηγεσίας , τόσο απογοητευόμαστε και προτιμούμε ν΄απέχουμε παρά πριμοδοτήσουμε την καρέκλα κάποιων ... Θέλουμε να δώσουμε αξία στην ψήφο μας, αλλά πραγματικά δεν υπάρχει αντίστοιχος πολιτικός χώρος.

  3. George N avatar
    George N 05/09/2015 09:06:04

    Δεν χρειάζεται να πληρωθεί και η τελευταία δεκάρα του χρέους για να αποκατασταθεί η εθνική κυριαρχία. Ούτε καν η πρώτη. Αρκεί να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των αγορών. Αυτό με την σειρά του προϋποθέτει ένα πολιτικό σύστημα που δεν καμώνεται πως θα ταΐσει χιλιάδες με πέντε άρτους και δύο ψάρια για να υφαρπάξει ψήφους. Άλλωστε πια με αυτά μόνο χλεύη εισπράττει...

  4. tt avatar
    tt 05/09/2015 09:11:18

    Το κράτος που δεν ελέγχει την επικράτειά του ειναι αποτυχημένο. Συρία, Σομαλία, Σουδάν, Βοσνία, Ελλάς. Έρχονται οι πραγματικές καταστροφές. Ετοιμαστείτε.

  5. ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. avatar
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. 05/09/2015 10:08:27

    Aς μην τραγικοποιούμε τα γεγονότα. Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει. Επιβιώνει εδώ και 12.000 χρόνια περίπου...Και φυσικά ποτέ δεν πέθανε για τα λεφτά...Δεν είμαστε Εβραίοι να πουλήσουμε το Χριστό για 30 αργύρια. Εχουμε ζήσει με πάρα πολύ λιγώτερα αγαθά απο σήμερα. Πιστεύω οτι τελικά Τσίπρας-Μειμαράκης θα τα βρούνε, παρά την υποχρεωτική αντιπαράθεσή τους. Άλλωστε και οι δύο δεν ευθύνονται για τη δημιουργία του χρέους, όπως οι προηγούμενοι. Αν επιβιώσει η ΕΕ θα επιβιώσουμε κι εμείς. Όπως και η Πορτογαλία, που δεν έχει και τίποτα παραπάνω απο εμάς εδώ που τα λέμε, αν και υπήρξε και Ιμπεριαλιστική δύναμη κι έχει ακόμα αποικίες π.χ. Τιμόρ...Αν διαλυθεί η ΕΖ μετά τις Γαλλικές εκλογές, τόσο το καλύτερο για μάς. Αν δεν διαλυθεί θα είμαστε μέσα, έστω και τελευταίοι σε λεφτά, όπως πάντα...

    • ρεμαλι avatar
      ρεμαλι @ ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. 05/09/2015 22:00:58

      αλλα πουλησαμε τον Σωκρατη , τον Θεμιστοκλη κλπ

      • ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. avatar
        ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. @ ρεμαλι 06/09/2015 21:28:49

        Άλλο πουλάω τον δάσκαλό μου για λεφτά, κι άλλο δολοφονώ τον πολιτικό μου αντίπαλο γιατί είναι επικίνδυνος για 'μένα.

  6. tt avatar
    tt 05/09/2015 11:39:17

    Τριτοκοσμικού failed state συνέχεια.

    Ελονοσία.
    http://eurosurveillance.org/ViewArticle.aspx?ArticleId=19993

  7. toxo avatar
    toxo 05/09/2015 11:48:08

    Το πολιτικό σύστημα ονόμασε πρωθυπουργό και υπουργούς (αρχιϋπηρέτης και υπηρέτες του Λαού) αυτούς που καλείται να εκλέξει ο Λαός στις βουλευτικές εκλογές,νομίζοντας ότι πράγματι θα τον υπηρετούν και όχι ότι θα τον κυβερνούν.Ο Ελληνικός Λαός ζητά να τον υπηρετούν και όχι να τον κυβερνούν.ΟΠΟΙΑ ΠΛΑΝΗ!!!!!

  8. ουδέτερος avatar
    ουδέτερος 05/09/2015 13:24:17

    διαφοροποίηση Γεωργιάδη από το Μειμαράκη ""αν έχουμε συγκυβέρνηση με τον ΣΥΡΙΖΑ δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι ο συγκυβερνητικός μας εταίρος που έφτιαξε αυτό το μνημόνιο το οποίο στηρίζεται σχεδόν εξ' ολοκλήρου στους φόρους κι έχει ξεχάσει τελείως τη μείωση των κρατικών δαπανών και τις μεταρρυθμίσεις, ότι θα ήταν σύμφωνος σε μια τέτοια πολιτική".

  9. ουδέτερος avatar
    ουδέτερος 05/09/2015 13:37:51

    μίλησε ο.... Στυλιανίδης για αποτελεσματική ΝΔ σε άρθρο του στο capital.. είμαι ο μόνος που τον θεωρώ απαράδεχτο υπουργό και ....ανθρωποδιώχτη; ας μην απορούν κάποιοι γιατί έχουμε ντέρμπι με αντίπαλο μια τέτοια κυβέρνηση. Η αποτελεσματικότητα του Ευριπίδη αρχίζει και τελειώνει στο να βάζει τον Ιωαννίδη να κάνει επιθέσεις.

  10. tt avatar
    tt 05/09/2015 14:00:21

    Την εικοσαετία του 1920-1940 που έρχεται με σιγουριά την προκάλεσαν αυτοί που άνοιξαν τα σύνορα. ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ΤΗΝ ΛΕΣΒΟ.

  11. Ελενα Κανελοπούλου avatar
    Ελενα Κανελοπούλου 05/09/2015 14:25:32

    @ Αχιλλέας Κ ..Τσίπρας & Μεϊμαράκης δεν ευθύνονται για το χρέος όπως οι προηγούμενοι.... Ποιοι προηγούμενοι? Ο μεν κ.Μεϊμαράκης έχει 40 χρόνια ενεργού συμμετοχής στη ΝΔ ο δε κ.Τσίπρας μέλος του πρώην Συνασπισμού ή δεν θυμάμαι με ποιο άλλο όνομα τότε εμφανιζόταν η ρόζ αριστερά , μετεξέλιξη του ΚΚΕ εσ. (έχουν αλλάξει τόσα ονόματα .Μοιάζουν με μερικούς επιχειρηματίες που προχωράνε σε δόλιες χρεοκοπίες αλλάζουν όνομα και στήνουν καινούργιες απάτες) Εχουν βέβαια το θράσος να λένε ότι δεν κυβέρνησαν την στιγμή που όλοι γνωρίζουμε αλλά μοιάζει να το ξεχνάμε ότι ιδιαιτέρως στις Κυβερνήσεις Σημίτη μια σειρά από στελέχη του Συνασπισμού/ ΚΚΕ εσ/ ΣΥΡΙΖΑ κλπ κατείχαν θέσεις κλειδιά (Γενικών και Ειδικών Γραμματέων σε Υπουργείο Ανάπτυξης , Εθνικής Οικονομίας κα ) απ' όπου διαχειρίστηκαν το Β΄ΚΠΣ καθώς και το πρώτο ΕΣΠΑ. Και είναι γνωστό το μεγάλο φαγοπότι ....Όπως επίσης είναι γνωστό ότι παραμονές των εκλογών του 2000 οι εν λόγω κύριοι υπέγραψαν δήλωση - στήριξης στον τότε πρωθυπουργό (αρκετά μεγάλος ο αριθμός τους αλλά επειδή δεν τον θυμαμαι ακριβώς δεν θέλω να τον αναφέρω , όμως είναι εύκολο να βρεί κανείς και τα ονόματα αν ανατρέξει στα γεγονότα των ημερών ) Φυσικά δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά υπερασπίζονταν τις καρέκλες τους και τις παχυλές άμεσες και έμμεσες απολαβές τους . Επίσης είναι γνωστό ότι οι κυβερνήσεις Σημίτη είχαν πριμοδοτηθεί από ψηφοφόρους του Συνασπισμού έναντι ανταλλαγμάτων στην στελέχωση της Δημόσιας Διοίκησης (Τμηματάρχες και Δ/ντές σε πολλές υπηρεσίες ανήκαν στον Συνασπισμό) .Το χειρότερο όλων είναι ότι ενώ υπήρχε η εκπεφρασμένη βούληση του τότε πρωθυπουργού για μεταρρυθμίσεις μέσω ιδιωτικοποιήσεων , σε όποια πόστα υπήρχαν Δ/ντες μέλη του Συνασπισμού η προσπάθεια αυτή υπονομεύθηκε συνειδητά και συστηματικά Κατά τα άλλα δεν κυβέρνησαν ποτέ ....

  12. blue nile avatar
    blue nile 05/09/2015 14:42:29

    Αλήθειες; 1) Με λιτότητες και περικοπές δημοσίων δαπανών καμιά χώρα και πολύ περισσότερο η Ελλάδα δεν μπορεί να βγει από τη Κρίση. Μειώνοντας μισθούς και συντάξεις (εκτός από τα ψηλά κλιμάκια) δεν λύνουμε κανένα πρόβλημα. Οι μειώσεις επιφέρουν αντίστοιχες μειώσεις στο εθνικό εισόδημα οπότε λιγοστεύουν τα φορολογικά έσοδα και τελικά κάνουμε μια τρύπα στο νερό. Μετά χρειάζονται και άλλες μειώσεις που με τη σειρά τους φέρνουν και άλλη μείωση στα φορολογικά έσοδα για να θυμίζουμε ένα σκυλί που κυνηγάει την ουρά του.
    2) Υποτίθεται ότι όλες οι μεταρρυθμίσεις γίνονται για να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της χώρας και όμως το χρέος παραμένει μη βιώσιμο διώχνοντας έτσι όλους τους σοβαρούς υποψήφιους επενδυτές. Η απόλυτη υποκρισία από τη μεριά των δανειστών.
    3) Έτσι πως πάνε τα πράγματα η Ελλάδα δεν θα μπορέσει ποτέ να ξεπληρώσει το χρέος της ή τουλάχιστον να το φέρει σε βιώσιμα επίπεδα.
    4) Η έξοδος από το ευρώ είναι μια μεγάλη καταστροφή (και για μας και για τις άλλες ελλειμματικές χώρες) για αυτό και δεχόμαστε τα παράλογα μνημόνια.
    Ουσιαστικά κερδίζουμε πανάκριβα χρόνο όμως παράλληλα πετιούνται στον Καιάδα όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας. Το δυσάρεστο είναι ότι παρά τις θυσίες μας αρκεί ένα εκλογικό αποτέλεσμα για να διαλύσει την ευρωζώνη.
    5) Για να μην έχουμε αυταπάτες αν δεν είχαμε μπει στο ευρώ θα μπορούσαμε να διαχειριστούμε πολύ διαφορετικά την χρεοκοπία μας έχοντας το λυτρωτικό εργαλείο της υποτίμησης. Τώρα είμαστε εγκλωβισμένοι στην οικονομική φυλακή του ευρώ, του τεράστιου χρέους και της λιτότητας.
    6) Οι Γερμανοί με τη αδιαλλαξία και την αιώνια τους τάση να ακολουθούν τους λάθος ηγέτες έχουν κηρύξει πόλεμο στον Ευρωπαικό νότο και στη δημοκρατία. Στην αρχή θα κερδίζουν βαδίζοντας από νίκη σε νίκη μέχρι την τελική τους καταστροφή.
    Και κανένα σχέδιο Μάρσαλ δεν θα τους σώσει...


    • chp avatar
      chp @ blue nile 05/09/2015 19:41:11

      Blue Nile: Μια χαρα βγαινουμε απο το ευρω και χωρίς καμια σοβαρη θυσια. Δεκαδες χωρες εχουν βγει απο νομισματικές ενώσεις . Η ιδια η Ελλάδα βγήκε τον 19ο αιώνα από την Λατινική Ενωση στην οποία περιλαμβανόταν η Σουηδία,Ελβετία,Γαλλία. Στηριζόταν στο ΧΡΥΣΟ Γαλλικό φράγκο και σε μια υπερδύναμη της εποχής. Η πτώχευση του Βενιζέλου αποσύνδεσε την ΧΡΥΣΗ ΑΓΓΛΙΚΗ λίρα με την δραχμή. Δύο φορές φύγαμε από νομισματική ένωση ,όχι με την ίδια δομή ,αλλά πιο ισχυρή .Από τον ΧΡΥΣΟ και τις ΥΠΕΡΔΥΝΑΜΕΙΣ.Οχι με νόμισμα που είναι λογιστική εγγραφή στον Η/Υ και με περιφερειακή δύναμη μια αποδυναμωμένη Γαλλία ,σκυλάκι των ΗΠΑ! Βεβαίως πρέπει να μάθει να δουλεύει ο κόσμος ,όχι ΕΣΠΑ,επιδοτήσεις αεριτζίδικα. Κατα την γνώμη πολλών οικονομολόγων ΑΥΤΟ το μνημόνιο μας οδηγεί στην δραχμή . Τα μέτρα θα δημιουργήσουν τεράστια αφαίμαξη της οικονομίας .Μπορεί οι πολιτικοί και οι περι αυτών να καλοπερνάνε αλλά τον χειμώνα θα δημιουργηθούν συνθήκες χάους .Υπάρχουν δε αστάθμητοι παραγοντες . Ποσες επιταγες πχ θα είναι καλυμένες στις 30/9? Σύμφωνα και με την ανάλυση του Κολμερ ειναι "αναπόδραστη" η επιστροφή στην δραχμή , h**p://www.freepen.gr/2015/08/blog-post_2725.html με εξαιρεση εαν αλλάξει ΟΛΗ η οικονομική θεωρία ,πράγμα δύσκολο....

      • ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. avatar
        ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. @ chp 06/09/2015 21:25:48

        Φίλε chp δεν κατάλαβες γιατί υπέγραψε τελικά ο Τσίπρας και δεν πήγε μαζί με το Λαφαζάνη στη Δραχμή, παρόλο που είχε ετοιμάσει την κρατικοποίηση των τραπεζών? Εγώ πιστεύω οτι το έκανε για δύο λόγους: 1) Οι Αντίπαλοι του είπαν ότι με το Δημοψήφισμα αναγκάστηκες να δίνεις 60 ευρώ την ημέρα απο τα ΑΤΜ. Αν πας στη δραχμή, θα σε αναγκάσουμε να δίνεις ΜΟΝΟ ένα (1) ευρώ την ημέρα κι αυτό χαριστικά για δικονομικούς λόγους. 2) Αν αποπειραθείς να κρατικοποιήσεις τις τράπεζες, εκτός του ότι αυθημερόν θα καταστήσουμε απαιτητό ΟΛΟ το χρέος, θα ακυρώσουμε και ΟΛΑ τα ευρώ που κυκλοφορούν εν Ελλάδι. 3)Θα σου επιβάλλουμε κυρώσεις αποκλείοντας βασικές εισαγωγές απο τις χώρες της ΕΕ αν δεν τους εξοφλήσετε ΑΥΡΙΟ ΟΛΟ το χρέος. 4) Στη συνέχεια θα είμαστε έτοιμοι να απαντάμε στις ενέργειές σας άμμεσα και ακαριαία. Νομίζεις οτι κάνω λάθος? Πού και γιατί?

        • Μ.Β avatar
          Μ.Β @ ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. 07/09/2015 09:09:48

          Άρα ο ραγιαδισμός δεν είναι επιλογή είναι μονόδρομος, τα μνημόνια δεν είναι κατάρα είναι αναγκαία, η άγρια λιτότητα δεν είναι καταστροφή είναι ευκαιρία και ο Τσίπρας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ, ΑΛΛΑ ΤΖΟΥΤΖΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ. Τότε όμως, θα έπρεπε να ζητήσει ταπεινά συγνώμη από ΓΑΠ, Βενιζέλο, Σαμαρά μιας κι αυτοί στα σίγουρα εκβιάστηκαν με τα παραπάνω που αναφέρεις ακριβώς, μόνο που δεν το ..τράβηξαν, όσο ο ασχετοΤσίπρας. Επίσης, καλά θα κάνει να σηκωθεί να φύγει από μπροστά μας γιατί δεν έχει άλλη πρόταση παρά μόνο την άτεχνη, άτσαλη, ερασιτεχνική και επιζήμια διαχείριση να προτείνει και ως εκ τούτου, μας είναι άχρηστος. Έχουμε σίγουρα πιο έμπειρους και ικανούς εφαρμοστές των μνημονίων και δεν μας χρειάζονται ΚΑΙ εξουσιολάγνοι ψευτοαριστεροί της καρπαζιάς.

          • ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. avatar
            ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. @ Μ.Β 08/09/2015 11:22:54

            Όταν φύγει ο Τσίπρας, έχεις την ψευδαίσθηση οτι οι δανειστές θα σου επιτρέψουν να κουνηθείς? Ο Τσιπρας τους έκανε τόσο άπληστους και απάνθρωπους? Ή μήπως θα γίνουμε Κούβα η οποία δυτυχώς τώρα ύψωσε Αμερικανική σημαία κι αυτή? Η μόνη λύση όταν σε παλκώνει η Οθωμανική Αυτοκρατορία είναι να την υπονομεύεις εκ των έσω,για όσα χρόνια χρειαστεί, όπως έκαναν οι παπούδες μας το 1821, περιμένοντας να έρθει η Επανάσταση. Δυστυχώς η Ιστορία διδάσκει οτι σε τέτοιες περιπτώσεις δεν υπάρχει άλλη λύση. Ούτε καν ο Λαφαζάνης πρότεινε ακόμα άλλη λύση και σε 10 μέρες είναι οι εκλογές...Αν δεν μας πεί πως θα πάμε στη δραχμή όταν ο εχθρός "κατεβάσει τα τάνκς", δεν θα τον ψηφίσουμε προφανώς.

    • George N avatar
      George N @ blue nile 05/09/2015 22:56:52

      1) Αν αυξάναμε τις συντάξεις θα είχαμε μεγαλύτερα έσοδα που θα επέτρεπαν ακόμα μεγαλύτερες συντάξεις και επομένως θα είχαμε εφεύρει το αεικίνητο? 2) Το να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της χώρας αυξάνει την δυνατότητά της να εξυπηρετήσει το χρέος όχι το αντίθετο. Κανείς επενδυτής δεν μίλησε για το χρέος ως εμπόδιο. Για την αρνισηδικία, την γραφειοκρατία, το πλαίσιο κινούμενη άμμο και την διαφθορά μιλάνε. 3) Κανείς δεν της ζήτησε να αποπληρώσει χρέος με δικά της χρήματα. Κάτι τέτοιο θα ήταν παράλογο όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά για κάθε χώρα. 4) Το θέμα δεν είναι η έξοδος από το Ευρώ αλλά η πλήρης χρεωκοπία (μάλλον η αποφυγή της). Γιατί είναι δυσάρεστο να διαλυθεί η Ευρωζώνη? Μαζί της θα διαλυθεί και ο εφιάλτης της ομοσπονδιακής Ευρώπης και θα πάμε σε κάτι λογικό όπως η κοινή αγορά. 5) Αν και δεν διαφωνώ είναι κάπως αστείο η Ελληνική Αριστερά να είναι τόσο Θατσερική στο θέμα του Ευρώ. Ίσως περισσότερο και από την Θάτσερ :-)

      • chp avatar
        chp @ George N 06/09/2015 12:32:47

        Η υιοθετηση του εθνικού νομίσματος έχει μια άλλη λογική ,παραγωγική ανασυγκρότηση που εφαρμόστηκε στην Ελλάδα για 170 χρόνια ,με τεράστια επιτυχία. Επιτυχία , παρά : Την συμμετοχή μας σε δύο Παγκοσμιους πολέμους Σε μια καταστροφή με πρόσφυγες το 40% του πληθυσμού. Εφύλια διαμάχη Κατοχές 5 χρόνια Αγγλική (κατάληψη Πειραιά) , Γερμανική Πλήρης αποπληρωμή χρεών .Πληρώσαμε και χρέη της Οθωμανικής αυτοκρατορίας ! Σε αντίθεση με την μπαταχτσού γερμανία που της έγινε ψαλίδι .Σου υπενθυμίζω ότι η διαφορά -1 και 1 ειναι ΔΥΟ Δηλαδή εαν σε κάποιον χαρίζονται τα χρέη και ο άλλος τα πληρώνει η διαφορά είναι διπλή . Βαζουμε επίσης και την μη πληρωμή του κατοχικού δανειου,τις καστροφές στην χώρα ,το ΚΛΗΡΙΝΓΚ απο τα καπνά προ του ΠΠ και φυσικά τις αποζημιώσεις του Α ΠΠ Μπορείς να ανατρέξεις στους πολύ καλούς οικονομολόγους που είχαμε ,για να μάθεις πως τα έκανε η Πατρίδα σου όλα αυτά και πως διεπρεψε στον οικονομικό τομέα. Ανήκαμε στις πρώτες τριάντα πιο πλούσιες χώρες και ο ρυθμός ανάπτυξης για πολλά χρόνια ήταν ο δευτερος στον κόσμο ! Με την απάτη του ευρώ βεβαίως φύεται μόνο ο τόκος και ο φόρος .Αλλά δεν φταίει η Ελλάς ,οι αξιοθρήνητοι "φιλελευθεροι" ΟΛΟΙ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΟΙ αδρά και η χαρουμενη αριστερα Ενα πράγμα μόνο :Η Θάτσερ και ο Φρήντμαν μισούσαν το ευρώ ! ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ?????????? Ειναι απίστευτα αυτά που ακούγονται ....

        • George N avatar
          George N @ chp 06/09/2015 17:25:06

          Το εθνικό νόμισμα από μόνο του δεν λέει τίποτα. Χρειάζονται πολλά περισσότερα για να μην έχουμε μια επανάληψη της δεκαετίας του 80 μετά από ένα μακροχρόνιο default. Κάτι γνωρίζω για την Θάτσερ νομίζω. Απλά με διασκεδάζει αφάνταστα (νομίζω και την Maggie αν μας βλέπει) η υιοθέτηση όλων των επιχειρημάτων της από αυτούς που όταν είχα έρθει Ελλάδα την δεκαετία του 90 σταυροκοπιόντουσαν (αν και Αριστεροί) στο άκουσμα του ονόματός της. Τώρα έχουν υιοθετήσει όλα της τα επιχειρήματα :-) Για του λόγου το αληθές: https://www.youtube.com/watch?v=wmGvhFjhas8 αλλά και από την τελευταία της παρουσία στο κοινοβούλιο: https://www.youtube.com/watch?v=5TPpuIslzG4

          • chp avatar
            chp @ George N 06/09/2015 18:18:04

            Επειδή είμουν Αγγλία εκείνη την εποχή για δύο χρόνια,σπουδές και η πρώτη μου δουλειά για μικρό χρονικό διάστημα ,ουδεμία σχέση έχουν αυτές οι πολιτικές με τις σημερινές . Και σαν αποτέλεσμα ήταν εντελώς διαφορετικό ,παρά τα όσα λέγονται . Για το νόμισμα φυσικά εξαρτάται και τι πολιτική θα ακολουθήσεις αλλά με τις συγκεκριμένες πολιτικές σε σχέση με το ευρώ ,που δεν μπορεί να τις αλλάξει μια μικρή χώρα ,no future με το 3ο μνημόνιο .

          • George N avatar
            George N @ chp 07/09/2015 06:33:54

            Η πολιτική της Θάτσερ δεν εξαντλείτο στο να λέει όχι στο Ευρώ. Υπήρχαν και οι αποκρατικοποιήσεις που ουσιαστικά αντέστρεψαν την πορεία της Αγγλικής οικονομίας αλλά και μείωση φόρων σε υψηλά μεν αλλά πιο λογικά επίπεδα. Έβγαλε το κράτος από παραγωγό, κτύπησε τα συνδικάτα αλλά ενίσχυσε το nanny state παρά την ρητορική. Η πολιτική της ήταν ρηξικέλευθη το 79 αλλά τώρα είναι κτήμα ακόμα και της Αριστεράς. Φυσικά υιοθετήθηκε και από το New Labour που έτσι έγινε κυβέρνηση μετά από 18 χρόνια! Την μείωση του nanny state προσπαθεί να πετύχει τώρα ο Cameron μια και ο παγκόσμιος ανταγωνισμός έχει αλλάξει και πια δεν γίνεται να κρατηθεί. Με σχετικά δειλά και πολύ προσεκτικά βήματα...μια και μιλάμε για την ιερή μεταπολεμική ευρωπαϊκή αγελάδα.

      • ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. avatar
        ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. @ George N 06/09/2015 21:50:55

        1) Κανείς δεν πρότεινε αύξηση συντάξεων μετά το 2009. και πέρασαν ήδη 6 χρόνια, ΜΟΝΟ με μειώσεις συντάξεων. Αρα η υπόθεσή σου είναι του στύλ, αν η γιαγιά μου είχε καρούλια... 2) Βελτίωση ανταγωνιστικότητας μιας χώρας αποκλεισμένης απο τις αγορές με τις αξίες της υποβαθμισμένες σε "σκουπίδια" κατηγορίας CCC, απο τους 3 "οίκους αξιολόγησης", δεν υπάρχει.
        Κανείς επενδυτής δεν μίλησε για το χρέος ως εμπόδιο. Ούτε για την αρνισηδικία, την γραφειοκρατία, το πλαίσιο κινούμενη άμμο και την διαφθορά μιλάνε, απλά πληρώνουν το γρηγορόσημο και το Ελληνικό κράτος δουλεύει για λογαριασμό τους, αποκλείοντας τους ανταγωνιστές τους.. Για τον αποκλεισμό απο τις αγορές οχι μόνο μιλάνε, αλλά απομακρύνονται, ακόμα και οι ντόπιοι. 3) Περικοπές όμως και πλεονάσματα για την αποπληρωμή του χρέους, της ζητάνε μονίμως για κάθε χρονιά, απο το 2009 μέχρι σήμερα. 4) Η διάλυση της Ευρωζώνης θα είναι δυσάρεστη για τους άλλους, όχι για εμάς. 5) Κάνεις λάθος αν θεωρείς οτι η "Ελληνική Αριστερά " είναι ο Τσίπρας. Το 33% από το 36% που τον ψηφίζουν, δεν είναι Αριστεροί και δεν θέλουν έξοδο απο το Ευρώ. Τους Αριστερούς του Τσίπρα τους έχει πάρει ΟΛΟΥΣ ο Λαφαζάνης, Δεν υπάρχει πλέον ούτε ένας Αριστερός στο κόμμα του Τσίπρα. ΟΛΟΙ οι εναπομείναντες θέλουν Ευρώ, αρα δεν είναι Αριστεροί. Ή αν θέλεις είναι Κεντρώοι με Αριστερές τάσεις όπως όλοι οι ψηφοφόροι γενικώς...

        • George N avatar
          George N @ ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. 07/09/2015 06:17:26

          Στο (1) απλά αντιστρέφω τον συλλογισμό ότι μειώσεις σε συντάξεις οδηγούν σε ύφεση. Αν ίσχυε θα έπρεπε να ισχύει και το αντίστροφο. Στην πραγματικότητα σε ένα κλειστό σύστημα όπως αναγκαστικά έγινε το Ελληνικό, οι μειώσεις σε συντάξεις οδηγούν σε μειώσεις στις εισφορές ή στους φόρους ή και στα δύο. Αν μειωνόταν ο εξωτερικός δανεισμός τότε κάτι τέτοιο θα ήταν υφεσιακό αλλά αυτό είναι μια τελείως θεωρητική συζήτηση πια :-) Η κατανάλωση δηλαδή που φεύγει από τους συνταξιούχους γίνεται κατανάλωση από τους εργαζόμενους και κυρίως από τους πρώην ανέργους. Μεσοπρόθεσμα αυτό που ενδιαφέρει είναι πια είναι η βέλτιστη κατανομή πόρων μια και από αυτό θα εξαρτηθεί αν η πίτα μεγαλώσει ή μικρύνει. (2) Η αξιολόγηση μιας χώρας δεν μένει σταθερή και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Η πιο πρόσφατη υποβάθμιση άλλωστε έγινε για το "πολιτικό ρίσκο" όχι για το χρέος. Κάνεις λάθος για τους λόγους που αναφέρονται για να μην επενδύσει κάποιος στην Ελλάδα. Η αρνησιδικία είναι μακράν ο πρώτος. Προφανώς και ισχύει αυτό που λες αλλά αυτός είναι και ένας βασικός λόγος που δεν γίνονται επενδύσεις. Που δεν υπάρχουν νέες επιχειρήσεις. Που υπάρχει brain drain. Ουσιαστικά μιλάμε για νεο-φεουδαρχία ή πιο κομψά για crony capitalism. (3) Αντιστρέφεις την πραγματικότητα και το κάνεις μέρα μεσημέρι Αχιλλέα :-) Η Ελλάδα δεν έχει πληρώσει ούτε ένα ευρώ για το χρέος της. Μια χρονιά πλήρωσε το 10% των τόκων και αυτό έγινε το 2014. Σε παραπέμπω στον ορισμό του πρωτογενούς πλεονάσματος και στο πότε και πόσο πέτυχε η Ελλάδα. (5) Όλη η Ελληνική Αριστερά (από ΣΥΡΙΖΑ μέχρι Αλαβάνο κι από Λαφαζάνη μέρχι ΑΝΤΑΡΣΥΑ) αλλά και μεγάλο κομμάτι της Ελληνικής Σοσιαλδημοκρατίας κριτικάρουν το Ευρώ χρησιμοποιώντας τα επιχειρήματα της Θάτσερ. Είναι σε πλήρη αντίθεση με τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους. Κάτι όχι κακό και σίγουρα ενδιαφέρον αλλά συνάμα και σχετικά αστείο. Εξαιρώ την κομμουνιστική Αριστερά (κυρίως ΚΚΕ) που έχει μεν αρνητική στάση απέναντι στο Ευρώ αλλά από εντελώς διαφορετική οπτική γωνία.

          • ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. avatar
            ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. @ George N 07/09/2015 08:21:52

            Aγαπητέ George, παίζεις ωραία με τις έννοιες... 1) Το αντίστροφο βεβαίως και ισχύει. Αυξήσεις συντάξεων οδηγούν σε ανάπτυξη, σε όλες τις προηγμένες χώρες, αλλά απαραίτητη προυπόθεση είναι η χώρα να μην είναι χρεωκοπημένη και σε αναγκαστική λιτότητα απο τους δανειστές. Τα PIIGS στα οποία ανήκουμε, δυστυχώς αποτελούν εξαίρεση απο αυτόν τον κανόνα λόγω της κρίσης. 2) Για πότε υπολογίζεις οτι θα αλλάξει η αξιολόγηση της χώρας μας έστω σε Α+ για να ελπίσουμε σε ανάπτυξη? 3) Και εγώ για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα δεν πλήρωνα ούτε ΕΝΑ ευρώ στο χρέος απο το στεγαστικό μου στην τράπεζα, γιατί είχα περίοδο χάριτος. Τώρα μάλιστα μόνη της η τράπεζα, επειδή καθυστερώ τις πληρωμές μου, μου πρότεινε για ένα χρόνο να πληρώνω μόνο τους τόκους. Λές να το γλυτώσω τελικά και να μην το πληρώσω? Όπως και η Ελλάδα, που έχει περίοδο χάριτος μέχρι το 2022 αν θυμάμαι καλά? 4) Ξέρεις πολλούς Ευρωπαίους Αριστερούς αλλά και διεθνείς Νομπελίστες οικονομολόγους που να μην κριτικάρουν το Ευρώ? Το οποίο προφανώς είναι το κάρο μπροστά απο το άλογο, αφού πρωτα 'επρεπε να γίνει πλήρης πολιτική ενοποίηση-ομοσπονδιοποίηση με ΕΝΑ ευρωπαικό υπουργείο Οικονομίας και κυρίως με ΕΝΑ ΕΝΙΑΙΟ ευρωπαικό χρέος? Δεν είναι γελοίο να υπάρχει κοινό νόμισμα και χωριστό χρέος? Φαντάσου το χρέος του Τέξας που είναι σε δολλάρια, να μην θεωρούνταν Αμερικανικό χρέος ... 5)Μόνο η Κομμουνιστική Αριστερά (ΚΚΕ, ΜΛ-ΚΚΕ, ΕΚΚΕ, 4η Διεθνής, ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ΑΝΑΡΧΙΚΟΙ κλπ) είναι Πραγματική Αριστερά. Οι υπόλοιπες, και ο Τσίπρας, είναι Αστικές "Αριστερές", όπως π.χ. οι Δημοκρατικοί στις ΗΠΑ και οι Εργατικοί στην Αγγλία που δεν είναι Δεξιοί...

          • George N avatar
            George N @ ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. 07/09/2015 11:26:46

            1) Αρα συμφωνούμε! Ο μόνος τρόπος να εφαρμόσεις Κευνσιανή πολιτική στην ύφεση είναι να μην έχεις υπερδανειστεί στην ανάπτυξη. Η Ελλάδα πήγε να εφαρμόσει μόνο τον μισό κύκλο και...έχασε (τα αυγά και τα πασχάλια). 2) Δεν χρειάζεται Α+ για να έχεις ανάπτυξη. Αυτό το χρειάζεσαι για να έχεις περίπου ίδιο spread με τους Γερμανούς. 3) Δυστυχώς για σένα (και για μένα) τέτοια ωραία, όπως ο αιώνιος δανεισμός, δεν ισχύουν για κοινούς θνητούς. ισχύουν όμως για τα κράτη. Κανένα δεν αποπληρώνει δανεισμό. Ο μόνος που έβαλε την χώρα του να κάνει κάτι τέτοιο έφαγε μια σφαίρα στο κεφάλι τα Χριστούγεννα του 1989. Η Ελλάδα αν πάνε όλα καλά θα πληρώσει τα δάνεια στον επίσημο τομέα με νέα δάνεια από τις Αγορές και όχι από τα έσοδά της. Οσο δεν το καταφέρνει αυτό θα είναι σε μνημόνια. Δεν μίλαγα για οικονομολόγους αλλά για πολιτικές δυνάμεις. Τα αριστερά κόμματα στην Ευρώπη δεν είναι κατά του Ευρώ ούτε ζητάνε επιστροφή στα εθνικά νομίσματα. Αυτό το ζητάνε (κάποια) από τα δεξιά κόμματα. Δεν το κριτίκαρα απλά σημείωσα την ιδιαιτερότητα της Ελληνικής (μη κομμουνιστικής) Αριστεράς. Για το ποια είναι η Ελληνική Αριστερά τελευταία φαίνεται πως υπάρχουν τόσες απόψεις όσοι και οι αριστεροί. Στην προσωπική μου διαβάθμιση οι Δημοκρατικοί είναι κεντρο-κεντραριστερά (κάτι σαν τη ΝΔ) ενώ οι Εργατικοί πια είναι κάργα αριστερά. Πάντως κινδυνεύεις να χαρακτηρίσεις τον Λαφαζάνη μη πραγματική αριστερά :-)

          • ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. avatar
            ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. @ George N 07/09/2015 13:41:54

            1) H Aμερική και η Ιαπωνία και δειλά δειλά πλέον και η Ε.Ζ. που τυπώνουν αβέρτα χρήμα ήτοι εφαρμόζουν Κευνσιανή πολιτική ατην ύφεση δεν είχαν υπερδανειστεί στην ανάπτυξη? Τότε γιατί έσκαγαν οι ρημάδες οι τράπεζές τους? 2). Αυτό εννοώ κι εγώ. Mε το Α+ όπως είχαμε πριν το 2009, θα έχουμε περίπου ίδιο sread με τους Γερμανούς που είναι αναγκαία συνθήκη για να έρθουν επενδύσεις, υπο τον όρο βεβαίως οτι θα έχει αποκλειστεί για ΠΑΝΤΑ το Grexit... 3) Αυτό πέστο στους "εταίρους" που ανάγκασαν τον κακομοίρη τον Τσίπρα να υπογράψει οτι θα τους δώσει (λέμε τώρα...) 12,5 δις σε 3 χρόνια, λόγω και εξ αιτίας του χρέους, αντί για 2,5 που ζήταγαν απο το Σαμαρά...Αν δεν υπήρχε το Χρέος, ή αν μας δήλωναν όπως εσύ, οτι ως κράτος δεν θα αποπληρώσουμε ποτέ τον δανεισμό μας απο τους ψηφοφόρους τους, δεν θα υπέγραφαν ούτε αυτός, ούτε ο Σαμαράς τα μνημόνια. Κάνεις λάθος όταν λες οτι ο αιώνιος δανεισμός, δεν ισχύει για κοινούς θνητούς. Επι 40 χρόνια , πριν σκάσει η Leehman brothers ίσχυε και για τους κοινούς θνητούς και μάλιστα οι ίδιες οι τράπεζες μας παρακάλαγαν να πάρουμε άλλα δανεικά από τις "δικές τους αγορες" για να πληρώνουμε τα παιλαιότερα δάνεια και μετά χαράς δεχόντουσαν να τα μεταφέρουν μετά το θάνατό μας στους απογόνους μας, μέσω υποθήκης. Τώρα αν η Ελλάδα "σκάλωσε" μαζί με τα υπόλοιπα PIIGS για να μην ξανασκάσει άλλη Leehman, είναι μια άλλη υπόθεση, προσωρινή ελπίζω. Και τό Αριστερό κόμμα του ΣΥΡΖΑ που ουσιαστικά είναι η κυβερνητική "Αριστερά" στην Ελλάδα, τώρα μάλιστα που έφυγαν οι Λαφαζάνηδες, είναι υπέρ του Ευρώ και κατά της Δραχμής πιό ξεκάθαρα κι απο την ΝΔ...

          • George N avatar
            George N @ ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. 07/09/2015 15:41:32

            Η Ιαπωνία και σε μικρότερο βαθμό η Ιταλία είναι special cases μια και ουσιαστικά πρόκειται για εσωτερικό δανεισμό. Οι ΗΠΑ είχαν τα περιθώρια, η Ελλάδα από την άλλη έκανε ακρότητες με θηριώδες χρέος στο οποίο πήγε και πρόσθεσε ακόμα πιο θηριώδες έλλειμμα ενώ και πολιτικά έμοιαζε στην κοσμάρα της (ΓΑΠ). Νομίζω δικαίως οι Αγορές την πετάξανε έξω. Η Ιταλία σε αντίθεση είχε φτάσει να έχει 5% πρωτογενές πλεόνασμα αν θυμάμαι καλά και δεν λύγισε ούτε με 6% επιτόκιο για τα ομόλογά της. Αλλη κατηγορία.... Δεν ζητάνε αποπληρωμή χρέους οι δανειστές (και επομένως δεν χρειάζεται να τους πω κάτι-με έχεις ταυτίσει, σωστά?) αλλά το να φτάσει η χώρα να πληρώνει τους τόκους του χρέους. Αν γίνει αυτό τότε έχουν τελειώσει τα μνημόνια. Δεν λέω ότι δεν πρόκειται για μεγάλο ποσό αλλά μιλάμε για 12 σε 540 δις ΑΕΠ στα τρία χρόνια. Μόνο του ο Τσίπρας (εντάξει με την βοήθεια του Βαρουφάκη) εξαφάνισε μια 20αρα δις κρατικής περιουσίας σε λιγότερο από χρόνο για να έχουμε και κάποια αναλογία (με το πολιτικό ρίσκο των εκλογών και το δημοψήφισμα εκτός προγράμματος). Το τρίτο μνημόνιο ανακυκλώνει τα χρέη της Ελλάδας και δανείζει για την (μερική) πληρωμή των τόκων. Υπό κανονικές συνθήκες αυτό δεν έπρεπε να συμβεί. Όντως έχει υπάρξει μια αλλαγή στάσης του ΣΥΡΙΖΑ στο θέμα του Ευρώ αλλά αν είναι ξεκάθαρα υπέρ του δεν μου είναι τόσο καθαρό. Ισως και να έχεις δίκιο μια και τα "ταμπού" δεν ακούγονται πια. Αν μπορεί να αλλάξει σε mainstream ευρωπαϊκό αριστερό κόμμα θα είναι θετικό και για αυτό αλλά και για την χώρα. Θέλει πολλή δουλειά όμως....

          • ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. avatar
            ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. @ George N 07/09/2015 18:09:50

            Eπομένως, όταν μια χώρα έχει τα περιθώρια, ή είναι special case ή αν έχει "τις πλάτες" απο άλλους που τα τρώνε μαζί όπως η Ελλάδα, και να υπερδανείζεται, μπορεί μετά να εφαρμόζει Κευνσιανή πολιτική στην ύφεση και να την σταματάει. Βεβαίως και δεν ζητάνε τώρα (εκτός αν πάμε στη Δραχμή) αποπληρωμή χρέους οι δανειστές, αλλά το να φτάσει η χώρα να πληρώνει τους τόκους του χρέους τώρα, και μετά το 2022 και τα χρεωλύσια. Και στους ιδιώτες δεν ζητάνε οι τράπεζες εδώ και τώρα αποπληρωμή του χρέους. Χρησιμοποιούν πολλές μεθόδους για να παίρνουν πίσω τα λεφτά τους με κέρδος...Με το αναμενόμενο ράλλυ του Χ.Α. τον Οκτώβριο θα έρθει πίσω η 20άρα των δις που "έχασε" ο Τσίπρας. Ήδη 7,5 δις στο ΔΝΤ και την ΕΚΤ που θα πλήρωνε απο την τσέπη μας πάλι, του τα πλήρωσαν οι δανειστές... *Αν νομίζεις οτι δικαίως οι "οίκοι αξιολόγησης" πετάξανε έξω απο τις Αγορές την Ελλάδα, τότε θα νομίζεις οτι αυτοί οι 3 "οίκοι" είναι και έντιμοι, οπότε ουδεν σχόλιον...

    • ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. avatar
      ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. @ blue nile 06/09/2015 21:27:02

      Όπως πάντα, ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΩΣΤΟΣ και ειλικρινής φίλτατε Blue Nile.

  13. chp avatar
    chp 05/09/2015 15:55:28

    Πάντως όπως είπε ο Σοιμπλε στον Γιανη ,οι χώρες με προβλήματα χρέους δεν πρέπει να κάνουν εκλογές . Επειδή κάποιοι συμφωνούν με τον Σόιμπλε και οι διαφωνούντες πολλές φορές γίνονται φίλοι ..μήμπως να τις καταργήσουμε να ξεμπερδεύουμε?Τουλάχιστος να μην πληρώνουμε κομματικούς στρατούς,"στελέχη" και πολιτικούς-αντινομάρχες ...

    • ρεμαλι avatar
      ρεμαλι @ chp 05/09/2015 22:02:53

      Δυστυχως για την πολιτισμενη ανθρωποτητα τον ναζισμο τον εχουν οι γερμανοι στο DNA τους.

      • Εγώ avatar
        Εγώ @ ρεμαλι 06/09/2015 01:40:10

        Δεν νομίζω , εδώ πάμε να κάνουμε τη ΧΑ τρίτο κόμμα. Απλά σου λένε ότι όταν έχεις μεγάλο χρέος έχεις δυο προβλήματα. 1. Έχεις παραδώσει την κυριαρχία (sovereignty) γιατί δεσμεύεις επιλογές που κανονικά ανήκουν στο λαό. 2. Όταν ο λαός έχει να επιλέξει μεταξύ ειλικρινής πολιτικούς και πελατειακούς/ψηφοθηρικούς επιλέγει το δεύτερο. Άρα παγιδεύεται σε φαύλο κύκλο και πάει χειρότερα. Έτσι αυτή είναι η τρίτη φορά φέτος που πάμε στην κάλπη. Αν ξανακάνουμε τη βλακεία, θα πάμε τέταρτη φορά και μάλιστα εντός του έτος. Κάθε φορά λίγο πιο ώριμοι και πολύ πιο χρεωμένοι.

  14. Δήμητρα Μ. avatar
    Δήμητρα Μ. 05/09/2015 16:24:42

    Κώστας Βάρναλης - "Χρυσή Πατρίδα" http://tinyurl.com/qjbnnxb "Ηλιος, βουνά, και θάλασσα χρυσά, κι' οι μέσα κόσμοι, ο αγέρας που φυσά./ Χρυσομήνας, χρυσάνθια, χρυσοπώρες, χρυσές κι' απ' την αυγή ως τα δυσμά οι ώρες./ Τράβ' ανοιχτά στον Παρνασσό. Φαντάσου τη Μούσα να πορεύεται κοντά σου./ Πιές, το νερό τ' αθάνατο στη βρύση! Θα βγεί ο Λοξίας να σε καλωσορίσει, να στεφανώσει τα χρυσά μαλλιά σου:/"Νιάτα και υγειά και πρώτε στη δουλειά σου,/ βλογημένε από τη Μοίρα και τη Πλάση, Δεν μπόρεσε η Κακία ποτέ να σε χαλάσει!"/ "Με τα φτερά κατάκορφα σηκώσου, το κάθε ψήλος τ' ουρανού, ολοδικό σου./ Στην πιό 'μορφη Πατρίδα όμορφα ζήσε, της Ομορφιάς ο πλαστουργός, εσύ 'σαι."/ "Μαύρο φως, λάσπη γύρα, σκλάβα γνώμη/ κι ούτε Μάνα-Πατρίδα κι ούτε Νόμοι/ κι ούτε Ομορφιά κι Αλήθεια κι Αρετή./ Τα πάντα λεία του ξένου Πειρατή./ Ξύπνα Λαέ, κι όλοι οι Λαοί μετά σου, να καθαρίσεις τα καθάρματά σου./ Τότε μονάχα θα 'ναι κατάχρυσα αληθινά, ήλιος, θάλασσα, βουνά!/ Τότε θα 'χεις Πατρίδα, θα 'χεις δίκιο, θα 'χεις γνώμη και λόγο κι αίμα αντρίκιο./ Κι όλα δικά σου, κι 'Οχι των Ολίγων! / Όλα των δουλευτάδων, των κολλήγων!/ *****
    "Της ζωής μου τα δυο μεγάλα σφάλματα/ τα πλέρωνα εβδομήντα χρόνια. Πρώτο:/ ζητούσα την αλήθεια σ' ό,τι μάθαινα/ και δεύτερο: την έλεγα στα πλήθη." ΟάγνωστοςΒΑΡΝΑΛΗΣ και αδημοσίευτα ποιήματά του - ("Χρυσή Πατρίδα" εικόνα: 2bp.blogspot)

  15. Φιλελεύθερος avatar
    Φιλελεύθερος 05/09/2015 16:51:32

    Όλο το πολιτικό σύστημα είναι εκτός πραγματικότητας, εκφράζοντας το παλιό και το χτες που λέει και ο τσιπρανδρέας(έτσι τον δασκάλεψε....ο μέγιστος επικοινωνιολόγος) και χωρίς καμία προσέγγιση για το μέλλον της χώρας. Δυστυχώς όλοι είναι εκφραστές του παλιού με το τεράστιο κράτος, με το τεράστιο δημόσιο και τις συνδικάλες με τις συντεχνίες στο απυρόβλητο. Κανένας δεν μιλάει για την πραγματική οικονομία, τον ιδιωτικό τομέα και τις προοπτικές της χώρας μέσω των ιδιωτικών επενδύσεων, λες και ζούμε σε σοβιετικό καθεστώς και η λέξη κέρδος και επενδύσεις είναι απαγορευμένες φυσικά για τα ψηφαλάκια....Κανένας δεν μιλάει για χαμηλότερους φόρους στον ιδιωτικό τομέα γιατί πως θα τροφοδοτήσει το πελατειακό κράτος και το τεράστιο δημόσιο. Άκουσα τον Κυριάκο Μητσοτάκη να λέει πως βρήκε ισοδύναμα για την φορολόγηση των αγροτών μέσω της μη κρατικής χρηματοδότησης του ταμείου της ΔΕΗ και γέλαγα λες και δεν....υπήρξε υπουργός ποτέ και τώρα βρίσκει ισοδύναμα....Κανένας δεν θέλει και δεν μπορεί να σώσει τη χώρα γιατί όλα τα μνημόνια απέτυχαν γιατί δεν εφαρμόστηκαν σωστά, και έτσι θα αποτύχει και το τρίτο γιατί όλο το πολιτικό σύστημα...φοβάται να αντικρίσει την πραγματικότητα και να μιλήσει με τη γλώσσα της αλήθειας.

    • Σωκράτης avatar
      Σωκράτης @ Φιλελεύθερος 05/09/2015 21:58:49

      Δυστυχώς οι εκλογές με λίστα υποψηφίων, όλων των κομάτων, στις προσεχείς εκλογές είναι ότι χειρότερο θα μπορούσε να μας συμβεί. Σ΄αυτές τις εκλογές θα έπρεπε να διαλέξουμε εμείς το πολιτικό προσωπικό που θα μας κυβερνήσει(;), οι ανώνυμοι ψηφοφόροι

  16. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 05/09/2015 21:18:00

    Ειπώθηκαν ψέματα που ντράπηκαν και τα ίδια. Μιας και δεν ντράπηκαν τα στόματα που τα λέγαν... Μ.Λουντέμης

  17. tt avatar
    tt 06/09/2015 10:26:15

    ΑΡΙΣΤΕΡΑ = ΧΑΛΙΦΑΤΟ.
    Εμπρός για νέες χαμένες πατρίδες. Λέσβος, Χίος, Κως, Πάτρα, Αθήνα...

  18. tt avatar
    tt 06/09/2015 10:26:28

    ΑΡΙΣΤΕΡΑ = ΧΑΛΙΦΑΤΟ.
    Εμπρός για νέες χαμένες πατρίδες. Λέσβος, Χίος, Κως, Πάτρα, Αθήνα...

  19. sender avatar
    sender 06/09/2015 19:13:14

    Πολύ εντυπωσιακή η υποδοχή των προσφύγων και άλλων,στην Γερμανία.Γιατί;πού τους χρειάζονται όλους αυτούς τους νεαρούς μουσουλμάνους;γιατί ούτε ένας λόγος καταδικαστικός για τους λαθρέμπορους ψυχών από Τουρκία κλπ;ούτε μια υπόσχεση για βοήθεια απώθησης των ζόμπι της isis,ούτε μια διαμαρτυρία για την καταστροφή της ιστορικής κληρονομιάς,στις εγκαταλειμμένες από λιποτάκτες χώρες;Απλά είναι σαν να δόθηκε το σύνθημα στους λαούς αυτούς..''Αντε,αδειάστε μας τη γωνιά,εδώ κάνουμε business.H δε ΝΤΠ,στην ανόητη Ευρώπη,θα βάλει σε εφαρμογή το μέγα πείραμα του πολυπολιτισμικού εκρηκτικού κοκτέιλ.Εξάλλου,σε μια γερασμένη ήπειρο,οι κερδοσκόποι απαιτούν φθηνά,νεαρά άτομα στις δουλειές και τον στρατό τους.Και με τις θρησκείες και τις εθνολογικές διαφορές παίζουν,ανάλογα με τα συμφέροντά τους.Τις υποδαυλίζουν όταν πρέπει ή τσιρίζουν για ρατσισμό,φονταμενταλισμό και εθνικισμό,όταν βολεύονται με κατάργηση των διαφορετικών,όμορφων χρωμάτων της ανθρώπινης φυλής.Ακρως συνωμοσιολογικό συμπέρασμα.Οι άνθρωποι συνεχίζουν να αντιμετωπίζονται ως άβουλες αγέλες,οι άνθρωποι δεν μπορούν να αντιδράσουν.Οι άνθρωποι...

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ sender 06/09/2015 19:40:00

      Πάρα πολύ ενδιαφέρουσες οι απόψεις σου αγαπητέ sender! Eσύ και ο αγαπητός Ιαπετός σε κάποια άλλη ανάρτηση με παρόμοιο θέμα,προσεγγίζετε νομίζω πιό πετυχημένα αυτό το πανευρωπαϊκό πιά πρόβλημα...

      • sender avatar
        sender @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 06/09/2015 21:03:48

        Αγαπητέ Κυθήριε,είναι όλα τόσο απελπιστικά,ό,τι και να πούμε..

    • tt avatar
      tt @ sender 06/09/2015 20:29:34

      Δεν συμφωνώ. Η Ευρώπη δεν χρειάζεται πια εργάτες, έχει 26 εκατομμύρια άνεργους... Επίσης η Ευρώπη δεν κινεί πια τα νήματα,ούτε καν η Δύση. Η Κίνα κι η Ιαπωνία, οι πιο γηραιές χώρες του κόσμου, δεν παίρνουν ΚΑΝΕΝΑΝ, πλην ολίγων Κορεατών. Ομοίων τους δηλαδή.
      Απλά η Δύση πεθαίνει.
      ¨οσο για την υποδοχή, παντού υπάρχει ένα 3% ακροαριστερό. Μόνο εδώ το κάναμε κυβέρνηση.

      • sender avatar
        sender @ tt 06/09/2015 21:15:34

        Αγαπητέ tt,αν κρίνουμε από τις ανάγκες της Γερμανίας πχ πως ψάχνει και απορροφά τους νέους από τον νότο και τις αμέτρητες προσφορές εργασίας που δημοσιεύει,την ανυπαρξία στρατού(έτσι όπως πάνε τα πράγματα,στο άμεσο μέλλον πιθανόν να δούμε προκηρύξεις θέσεων για μισθοφόρους),ε,τότε παίζει δυνατά αυτό το σενάριο.Καταφέρνουν μ'ένα σμπάρο δυο τρυγώνια.

        • tt avatar
          tt @ sender 08/09/2015 17:39:00

          Οι ειδικευμένοι ΕΥρωπαίοι του νότου ειναι το ίδιο με τους παρανομους Ασιάτες; Θα ενταχθούν εξίσου; Προσφέρουν το ίδιο στην. Οικονομία;

          • sender avatar
            sender @ tt 08/09/2015 19:12:52

            Οι Γερμανοί ανακοινώνουν τελευταία ότι είναι η Αμερική της Ευρώπης.Επίσης λιγότερους Βαλκάνιους πρόσφυγες ζητούν οι Γερμανοί.Αλλά..Αποσπάσματα από σχετικά άρθρα.''Πολλοί Γερμανοί επιμένουν στο γεγονός,ότι μεγάλος αριθμός Σύρων και Αφγανών είναι πολύ εξειδικευμένοι''.Η υπουργός Εργασίας και Κοιν.ασφαλίσεων''Οι άνθρωποι που έρχονται στην Γερμανία σαν πρόσφυγες,ΝΑ γίνουν γρήγορα γείτονες και συνάδελφοι.Για το2016,1,8 δις. έως 3,3 δις ευρώ θα διατεθούν για την κάλυψη της διαβίωσης,των μαθημάτων γερμανικών και την Επαγγελματική κατάρτιση των προσφύγων''.Στέφεν Ανγκενέντ,από το ίδρυμα Επιστήμη και Πολιτική,λέει''Είναι σημαντικό να εντάσσονται οι πρόσφυγες,όσο γίνεται πιο γρήγορα στην αγορά εργασίας''.Από το Bloomberg View ''Η ΕΕ,με την υπογεννητικότητα και έναν συνολικό πληθυσμό 500 εκατομμυρίων περίπου,μπορεί να απορροφήσει εύκολα ακόμα και αυτούς που αιτούνται άσυλο εφέτος.Ωστόσο,η Γερμανία δεν μπορεί να συνεχίσει για καιρό να υποδέχεται ,μόνη της,αριθμό προσφύγων που πλησιάζει το 1 εκατομμύριο ετησίως.Η λύση είναι να το μοιρασθεί με άλλες χώρες της Ευρώπης''.Ετσι λοιπόν,με αυτό το τελευταίο,δόθηκε η οδηγία για την είσοδο της Ευρώπης στην Νέα Εποχή.Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω.

          • sender avatar
            sender @ sender 08/09/2015 20:24:35

            Και..''Ευλογία''θεωρεί τους μετανάστες,που φθάνουν στη Γερμανία,ο πρόεδρος του γερμανικού συνδέσμου εργοδοτών Ινγκο Κράμερ,δεδομένου πως η χώρα έχει άμεση ανάγκη από εργατικό δυναμικό.''τα επόμενα 20(!)χρόνια χρειαζόμαστε πολύ περισσότερο εργατικό δυναμικό από αυτό που μπορεί να παράξει η χώρα'',εξήγησε,ενώ έκανε λόγο για 500.000 κενές θέσεις εργασίας στη Γερμανία.Μια δυνατότητα θα ήταν αυτές να καλυφθούν με τη γρήγορη απορρόφηση των μεταναστών στην αγορά εργασίας.Και φυσικά,θα μπορούσα εγώ να προσθέσω,ότι θα προτιμούνται εργάτες κλπ,από χώρες που δεν έχουν την κουλτούρα του συνδικαλισμού και των δικαιωμάτων στην απεργία και τις διεκδικήσεις,που τόσο ταλαιπωρούν τους εργοδότες οι μετανάστες οι προερχόμενοι από τον ευρωπαϊκό νότο.

    • tt avatar
      tt @ sender 06/09/2015 20:29:47

      Δεν συμφωνώ. Η Ευρώπη δεν χρειάζεται πια εργάτες, έχει 26 εκατομμύρια άνεργους... Επίσης η Ευρώπη δεν κινεί πια τα νήματα,ούτε καν η Δύση. Η Κίνα κι η Ιαπωνία, οι πιο γηραιές χώρες του κόσμου, δεν παίρνουν ΚΑΝΕΝΑΝ, πλην ολίγων Κορεατών. Ομοίων τους δηλαδή.
      Απλά η Δύση πεθαίνει.
      ¨οσο για την υποδοχή, παντού υπάρχει ένα 3% ακροαριστερό. Μόνο εδώ το κάναμε κυβέρνηση.

    • tt avatar
      tt @ sender 06/09/2015 20:31:53

      Δεν συμφωνώ. Η Ευρώπη δεν χρειάζεται πια εργάτες, έχει 26 εκατομμύρια άνεργους... Επίσης η Ευρώπη δεν κινεί πια τα νήματα,ούτε καν η Δύση. Η Κίνα κι η Ιαπωνία, οι πιο γηραιές χώρες του κόσμου, δεν παίρνουν ΚΑΝΕΝΑΝ, πλην ολίγων Κορεατών. Ομοίων τους δηλαδή.
      Απλά η Δύση πεθαίνει.
      ¨οσο για την υποδοχή, παντού υπάρχει ένα 3% ακροαριστερό. Μόνο εδώ το κάναμε κυβέρνηση.

      • Ρηνα avatar
        Ρηνα @ tt 08/09/2015 12:48:45

        Δεν χρειαζεται κανονικους εργατες οπως μεχρι τωρα, να τους πληρωνει σωστα και να εχουν δικαιωματα. Χρειαζεται ΔΟΥΛΟΥΣ και θα φανει γρηγορα αυτο. Ποτε το μυαλο των Ευρωπαιων δεν εφυγε απο την αποικιοκρατια αλλα τωρα θα την εφαρμοσουν αλλιως. Θα το πληρωσουν ακριβα ομως.....

        • tt avatar
          tt @ Ρηνα 08/09/2015 17:28:23

          Η Γερμανία εχει εκατομμύρια ανέργους και δεν εχει βασικό μισθο. Δεν χρειάζεται ΟΥΤΕ "δούλους". Καταλαβαίνω οτι το μυαλο θελει να αναζητήσει μια λογικοφανή εξήγηση, ας ειναι και Συνομωσία, αλλα δεν υπαρχει Συνομωσία. ΑΠΛΩΣ η Δύση πεθαίνει. Σε αντίθεση με τους Ιάπωνες, που εχουν πατρίδα, ο Πολιτισμικός Μαρξισμός, ο Μάης του 68, ο ιστορικός και ηθικός σχετικισμός εχουν ΣΚΟΤΩΣΕΙ την Δύση απο μεσα, στο επίπεδο του εποικοδομήματος. Άμα δεν έχεις πατρίδα, άμα τα συνορα ειναι πληγές στο σώμα της γης, άμα τα έθνη ειναι φαντασιακες κοινότητες, γιατι να σε πειράζει; Προτείνω, αφου η Ιαπωνία και η Ελβετία δεν δέχονται ευρωπαίους, την Ρωσία, για όποιον δεν θελει να ζήσει γκιαούρης.

        • tt avatar
          tt @ Ρηνα 08/09/2015 17:28:47

          Η Γερμανία εχει εκατομμύρια ανέργους και δεν εχει βασικό μισθο. Δεν χρειάζεται ΟΥΤΕ "δούλους". Καταλαβαίνω οτι το μυαλο θελει να αναζητήσει μια λογικοφανή εξήγηση, ας ειναι και Συνομωσία, αλλα δεν υπαρχει Συνομωσία. ΑΠΛΩΣ η Δύση πεθαίνει. Σε αντίθεση με τους Ιάπωνες, που εχουν πατρίδα, ο Πολιτισμικός Μαρξισμός, ο Μάης του 68, ο ιστορικός και ηθικός σχετικισμός εχουν ΣΚΟΤΩΣΕΙ την Δύση απο μεσα, στο επίπεδο του εποικοδομήματος. Άμα δεν έχεις πατρίδα, άμα τα συνορα ειναι πληγές στο σώμα της γης, άμα τα έθνη ειναι φαντασιακες κοινότητες, γιατι να σε πειράζει; Προτείνω, αφου η Ιαπωνία και η Ελβετία δεν δέχονται ευρωπαίους, την Ρωσία, για όποιον δεν θελει να ζήσει γκιαούρης.

  20. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 07/09/2015 10:48:12

    Εδώ και 200 χρόνια πεθαίνει η Δύση και όλο πιο δυνατή βγαίνει...Μήπως πρέπει να ξαναδούμε λίγο την πραγματικότητα, την επανάσταση και ...τις προφητείες? Ανήκομεν εις την Δύσιν είπε με απλά λόγια ο κανονικός Καραμανλής. Θέλουμε δεν θέλουμε εκεί μας έχει τοποθετήσει η γεωγραφία, η ιστορία, τα συμφέροντα, η οικονομία και η πραγματικότητα. Θα αποδεχτούμε καμιά φορά την πραγματικότητα η θα περιμένουμε σαν τον Κατσώνη τις σκούνες του ξανθού γένους, που δεν ήρθαν ποτές ?

  21. George N avatar
    George N 08/09/2015 05:00:46

    @ Αχιλλέας Κ. Κάνεις λάθος δυστυχώς, για την αξία των τραπεζικών μετοχών. Αυτά τα 20 (από τα 24 που είχε δανειστεί ο Ελληνικός λαός για να τις ανακεφαλοποιήσει όταν το Ελληνικό κράτος αρνήθηκε να τους επιστρέψει δεκάδες δις από τα χρωστούμενα με αποτέλεσμα να καταρρεύσουν) χαθήκανε για πάντα. Όπως είχαν χαθεί και τα 12 δις για το funding gap των πρώην κρατικών τραπεζών-μαγαζιών της Αγροτικής & του ΤΤ) Οσο και να μην αρέσει σε κάποιους ο Τσίπρας έκανε την μεγαλύτερη λεηλασία δημόσιας περιουσίας. Οι τράπεζες ανήκαν στο κράτος και η αξία τους ουσιαστικά μηδενίστηκε. Τώρα ο Ελληνικός λαός θα δανειστεί μέχρι 25 δις για να τις ανακεφαλοποιήσει εκ νέου. Και μετά αυτές θα πωληθούν μαζί με την υπόλοιπη δημόσια περιουσία για να επιστραφούν αυτά τα χρήματα στους δανειστές. Αυτά υπέγραψε ο άνθρωπος μαζί φυσικά με τα υπόλοιπα φιλοευρωπαϊκά κρατικίστικα κόμματα στο 3ο μνημόνιο. Αυτή η χασούρα ήταν over & above του χρέους της Ελλάδας, ήταν self inflicted wound και αυτό που δέχτηκε η EZ για να μην καταρρεύσουν ήταν ουσιαστικά ένας short-term δανεισμός με εγγύηση την κρατική περιουσία που θα ρευστοποιηθεί. Το μόνο καλό (από την δικιά μου σκοπιά) είναι ότι με αυτόν τον τρόπο τελειώνει σε χρόνο dt το παρα-δημόσιο στην Ελλάδα. Από την σκοπιά ενός Αριστερού όμως πρόκειται για ένα μεγαλοπρεπέστατο αυτογκόλ. Ισως το καλύτερο ever.

    • ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. avatar
      ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. @ George N 08/09/2015 10:37:43

      Δηλαδή μας λές φίλτατε George οτι το Ελληνικό κράτος είχε 20 δις ευρώ, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ και όχι εικονικά, στις τράπεζες που του "ανήκαν" και λόγω του ότι οι δανειστές έπιασαν "Κώτσο" τον Τσίπρα, μας τα πήραν, 'η αν προτιμάς, μας τα εξαφάνισαν για να τον τιμωρήσουν και εμάς μαζί του? ("εταίροι" να σου πετύχουν!"... Θα μπορούσε ας πούμε το Ελληνικό κράτος μέσω του διεθνούς δικτύου των offshore να μοχλεύσει αυτά τα 20 δις και να τα κάνει 100, ξεπληρώνοντας το 1/3 του Χρέους του αλλά κανείς 6 χρόνια τώρα δεν το σκέφτηκε? Ή μήπως τα 20 δις ήταν εικονικά. "αέρας" που λέει κι ο Φλαμπουράρης?

      • George N avatar
        George N @ ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. 08/09/2015 12:16:47

        Λέω ότι μέχρι το τέλος του χρόνου το Ελληνικό κράτος θα έχει δανειστεί μέχρι 25 δις (καθόλου εικονικά) για να ανακεφαλοποιήσει εκ νέου τις τράπεζες κάτι που δεν θα γινόταν αν δεν είχε αναλάβει ο Τσίπρας και είχε μείνει πχ ο Σαμαράς. Η δόξα δηλαδή είναι όλη δική του. Όταν τις δεις να πηγαίνουν στον ιδιωτικό τομέα κάπου το 2016 μαζί με τις ΔΕΚΟ και τα χρήματα να επιστρέφονται στους πιστωτές ίσως πειστείς ακόμα και συ Αχιλλέα.

        • ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. avatar
          ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. @ George N 08/09/2015 14:00:29

          Σύμφωνα όμως με τη δική σου θεωρία, και αυτά τα 25 δις θα είναι ΑΚΟΜΑ πιό ΕΙΚΟΝΙΚΑ κι απο τα 250 δις του χρέους, αφού όπως πολύ σωστά λες, ΠΟΤΕ δεν θα τα ξοφλήσουμε. Απλά όταν οι Άρχοντες μας ξαναβάλουν στις "Αγορές", θα καλύπτουμε τα τοκοχρεωλύσια παίρνοντας λεφτά απ' αυτες, όπως και οι υπόλοιποι εταίροι μας. Η επιβάρυνσή μας θα είναι αμελητέα. +1%!!! Αν δεν διάβαζα το σχόλιό σου θα έμενα για πάντα με την πεποίθηση οτι το Ελληνικό κράτος ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ!!! δική του τράπεζα. Ούτε κάν την "Τράπεζα της Ελλάδος" Λες να είχε δίκιο ο Λαφαζάνης όταν έλεγε να μπουκάρουμε στις ΔΙΚΕΣ μας τράπεζες και να σηκώσουμε όλα τα Ευρώ μαζί με ΟΛΟ το περιεχόμενο των θυρίδων ώστε να περάσουμε άνετα το εξάμηνο που χρειάζεται μέχρι να τυπώσουμε δραχμές? Πως εννοείς εσύ κρατικές Ελληνικές τράπεζες που την ρευστότητά τους ανοίγει και κλείνει ο Ντράγκι? Μάλλον καλύτερα να μην έχουν ούτε ένα ευρώ αν τυχόν αναγκαστούμε να πάμε στη Δραχμή, διότι θα μας τά πάρουν όλα οι "εταίροι ελεγκτές" αν και "μη ιδιοκτήτες" των τραπεζών μας...

          • George N avatar
            George N @ ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. 09/09/2015 05:57:51

            H "θεωρία" μου δεν τα καλύπτει αυτά Αχιλλέα. Αυτά θα πληρωθούν από την ρευστοποίηση της κρατικής περιουσίας. Το τρίτο μνημόνιο είναι ξεκάθαρο σε αυτό το θέμα. Κρατικές είναι οι τράπεζες υπό την έννοια ότι ο μεγαλομέτοχος είναι το κράτος, όχι ότι μπορεί να συμπεριφέρεται ως ο ιδιοκτήτης του (κοινού) νομίσματος. Πάντως και οι ιδιωτικοποιήσεις αλλά και το συμμάζεμα του ασφαλιστικού ήταν αναγκαίοι όροι για να μπορέσει να σταθεί η Ελλάδα στο Ευρώ. Ο Σαμαράς (κακώς κατά εμέ) αντιστάθηκε με νύχια και με δόντια. Νομίζω κατάλαβε τέτοια εποχή πέρυσι ότι αυτή ήταν μια αδιέξοδη πολιτική όταν ο αντίχειρας των Αγορών έδειξε προς το έδαφος. Την λύση την έδωσε, ως από μηχανής θεός, ο Τσίπρας μέσα από την απίστευτη απειρία, αμετροέπεια και έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα. Εβαλε την χώρα στη γωνία και αναγκάστηκε να υπογράψει την φιλελευθεροποίηση της.

  22. George N avatar
    George N 08/09/2015 05:41:13

    @ΑΧΙΛΕΑΣ Κ "τότε θα νομίζεις οτι αυτοί οι 3 "οίκοι" είναι και έντιμοι" Πραγματικά καμία σημασία δεν έχει τι πιστεύω εγώ. Αυτό που έχει νόημα είναι να αντιληφθεί κανείς ότι οι Αγορές είναι κοπάδια ελεφάντων. Οταν οι οίκοι "σε δείξουν" υπάρχει μια σωστή απάντηση και αυτή είναι: What ever it takes. Πρέπει και να το εννοείς γιατί θα σε τεστάρουν. Υπάρχει και μία τελείως λάθος απάντηση η S-word δηλαδή Speculators ή Κερδοσκόποι όπως το λέμε λάθος στην Ελλάδα. Αν δώσεις την πρώτη μπορεί και να σωθείς. Αν δώσεις την δεύτερη (όπως έκανε ο ΓΑΠ) γίνεται ότι έγινε τα τελευταία 6 χρόνια στην χώρα. Τα κοπάδια περνάνε από πάνω σου και σε θάβουν τόσο βαθιά στο χώμα όσο χρειάζεται για να μην κουνιέσαι.

    • ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. avatar
      ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. @ George N 08/09/2015 09:28:55

      Το Whatever it takes για μια ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ χώρα της Ε.Ζ. ώφειλαν να το δώσουν οι Μερκοζί και όχι ο ηλίθιος όπως σωστά τον απεκάλεσε ο Σαρκοζί, ΓΑΠ. Είναι παρανοικό να στηρίζουμε απο κοινού το κοινό νόμισμα αυξάνοντας κυρίως τα κέρδη των μεγάλων μετόχων και να αφήνουμε στους μικρομετόχους τα χρέη της εταιρείας που ΟΛΟΙ μαζί συμβάλλαμε στη δημιουργία τους. Πάντως οι 3 "οίκοι", ανεξαρτήτως του τί πιστεύεις εσύ απεδείχθησαν ενώπιον της Αμερικανικής δικαιοσύνης αφερέγγυοι και διεφθαρμένοι. Πλήρωσαν τα πρόστιμα, συμβιβάστηκαν εξωδικαστικά, και "καθάρισαν". Σαν τη Siemens εδώ, καληώρα... Υποθέσεις π.χ. Enron και Awacs. Την παραμονή της κατάρρευσης της Leehman, μην ξεχνάμε, της εδιναν ΑΑΑ. Θα μουπείς, όταν σε ληστεύουν, η γνώμη σου για τους ληστές δεν μετράει. Είναι όμως καλό να την λες, νομίζω εγώ, γιατί αλλοίώς γίνεσαι ακούσια συνένοχος. Ο Νόμος το λέει "υπόθαλψη εγκληματία", έστω κι αν καταδικάζοντας την πράξη τους δεν βοηθάς σε τίποτα στη σύλληψή τους.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.