Δεν έχουμε ψωμί… Φάτε περηφάνεια!
25/03/2015 07:00
Του Προφήτη
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δεν έχουμε ψωμί… Φάτε περηφάνεια!

"Όποιος θέλει να ζει ελεύθερος πρέπει να μπορεί να ζει φτωχός" Βίκτωρ Ουγκώ

Στις 23 Αυγούστου 1939 υπογράφεται στη Μόσχα το Γερμανοσοβιετικό Σύμφωνο μη Επίθεσης, που έμεινε στην Ιστορία ως «Σύμφωνο Μολότοφ-Ρίμπεντροπ», διαβόητο για το Μυστικό Πρωτόκολλο του που προέβλεπε το μοίρασμα της Πολωνίας και της Ανατολικής Ευρώπης μεταξύ Γερμανίας και Σοβιετικής Ένωσης, δημιουργώντας αντίστοιχες σφαίρες επιρροής.


Τα κομμουνιστικά κόμματα στην Ευρώπη «παγώνουν» από τη συμμαχία ναζί-κομμουνιστών, καθώς σε όλη τη διάρκεια του Μεσοπολέμου βρίσκονται σε διαρκή αντιμαχία με το αντίπαλο στρατόπεδο, και περιπίπτουν σε πολιτικό κενό δράσης.

Όμως η «ανίερη» συμμαχία διαρκεί μόλις 22 μήνες. Και όταν στις 22 Ιουνίου 1941 ο Χίτλερ επιτίθεται στη Σοβιετική Ένωση, οι τέως σύμμαχοί του γίνονται για Βρετανία και ΗΠΑ οι «γενναίοι Ρώσοι σύμμαχοί μας», ενώ τα κομμουνιστικά κόμματα εκτελούν παντού μια κομψή στροφή 180 μοιρών και ο ειδεχθής «ιμπεριαλιστικός πόλεμος» γίνεται «ηρωικός αγώνας ενάντια στο φασισμό».

Στις 7 Ιουλίου 1941 εκδίδεται η οδηγία της Κομιντέρν για τη στρατηγική
δημιουργίας Εθνικών Μετώπων σε όλη την Ευρώπη, τα οποία ο σκοπός είναι να αποτελέσουν φορείς πολιτικής και στρατιωτικής αντίστασης στις δυνάμεις του Άξονα. Περιέχει τις βασικές κατευθυντήριες γραμμές για τη δράση των κομμουνιστών πανευρωπαϊκά, που καλούνται να δημιουργήσουν ένα ευρύ Εθνικό Μέτωπο, αντιπροσωπευτικό κατ’ όνομα αλλά στην πράξη υποκείμενο σε κομμουνιστικό έλεγχο.

Οι κύριοι στόχοι θα ήταν εργάτες, μικροαστοί, διανοούμενοι και χωρικοί. Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι ακριβώς επειδή απευθύνονται σε κοινωνικά ετερόκλητες δυνάμεις, η οδηγία δίνει έμφαση στο ότι οφείλει να χρησιμοποιείται ρητορική εθνικισμού αντί κηρύγματα περί ταξικής πάλης, το πολιτικό DNA των κομμουνιστών.

Στις 27 Σεπτεμβρίου 1941 ιδρύεται το ΕΑΜ, απλά για την εφαρμογή της οδηγίας στην Ελλάδα προστίθεται στο «Εθνικό Μέτωπο» ο όρος «απελευθερωτικό», προσελκύοντας δεξιούς, κεντρώους, αριστερούς. Και στις 7 Ιουνίου 1942 ο Άρης Βελουχιώτης εισέρχεται με ολιγομελή ομάδα του ΕΛΑΣ στη Δομνίστα Ευρυτανίας, κηρύσσοντας επίσημα την έναρξη της ένοπλης αντίστασης από το ΕΑΜ.

Με τη χρήση του εθνικισμού, την επίκληση του πατριωτισμού και την χρηματοδότησή του από τη Βρετανία με χρυσές λίρες, το ΚΚΕ από ένα ολιγομελές κόμμα περιθωριακών και παραβατικών, που αντιμετωπίζεται προπολεμικά από τη συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού με περιφρόνηση ή και απέχθεια, βγαίνει από την Κατοχή ένας πανίσχυρος πολιτικός οργανισμός. Ενώ ο Μανιαδάκης, Υπουργός Ασφαλείας του Μεταξά, το έχει στις παραμονές του Ελληνο-Ιταλικού Πολέμου περιορίσει οργανωτικά σε κάπου 330 μέλη πανελλαδικά, κατά την Απελευθέρωση στις 12 Οκτωβρίου 1944 αριθμεί περί τα 400.000 κομματικά μέλη. Ενώ ελέγχει πολιτικά πάνω από ένα εκατομμύριο λαού, μέλη του ΕΑΜ.

Στην πραγματικότητα οι κομμουνιστικές ιδέες δεν είχαν ποτέ ιδιαίτερη ιδεολογική απήχηση στον ατομικιστή ελληνικό λαό. Η πρωτοφανής μετακατοχική μαζικότητα του ΚΚΕ μέσω του ΕΑΜ οφείλεται τόσο στην διαχρονική ικανότητα του ΚΚΕ στο «καπέλλωμα», με την οποία ποδηγέτησε το πατριωτικό φρόνημα του ελληνικού λαού, όσο και στο ότι κατά τη διάρκεια της Κατοχής η αστική πολιτική ηγεσία λάκισε εγκαταλείποντας το λαό στη μοίρα του.

Το ΚΚΕ, μετά την Κατοχή οργανωτικά συρρικνώθηκε πάλι, στα επίπεδα της πραγματικής του πολιτικής απήχησης. Όμως το αίμα που χύθηκε, η εμφύλια εχθρότητα που αναπτύχθηκε, οι διώξεις, η μη τήρηση από τη
Βρετανία της Συνθήκης της Βάρκιζας, τα γεγονότα της ταραγμένης εκείνης περιόδου που σφραγίζουν ακόμα την εγχώρια πολιτική ζωή, συνετέλεσαν στην δημιουργία μιας κρίσιμης μάζας που θα αποτελούσε έκτοτε την πολιτικοκοινωνική μαγιά για αυτό που αποκαλούμε Αριστερά στην Ελλάδα
.

Η μάζα αυτή ήταν η πολιτική πρώτη ύλη για την δημιουργία και την επιρροή της ΕΔΑ, για τη νίκη της Ένωσης Κέντρου το 1963-64 αφού μετακινήθηκαν εκεί εκλογικές δυνάμεις από την ΕΔΑ, για τους Λαμπράκηδες του 1963-67 που μαζί με τον αήθη Ανδρέα έφεραν τη Δικτατορία. Και αυτή η μάζα, πάλι με μετακίνηση εκλογικών δυνάμεων στο ΠΑΣΟΚ καθώς και με προσμείξεις παλαιοκεντρώων, Ιωαννιδικών και δεξιών που είχαν αγανακτήσει με τη ΝΔ, πήρε το 1981 την εξουσία.

Παρήγαγε συγκεκαλυμμένα απολυταρχικό καθεστώς, αριθμητικά τεράστιο κομματικό κράτος, αμυντική αποδυνάμωση, ολοκλήρωση της αποβιομηχάνισης της χώρας, μηδενισμό επενδύσεων, αφανισμό του παραγωγικού ήθους, εκδημοκρατισμό της διαφθοράς, ακραία συνδικαλιστική αυθαιρεσία, αυτοδιοικητική εξαχρείωση, εκπαιδευτική απορρύθμιση, πολιτιστική κατάπτωση, εθνική παρακμή.

Αποδεικνύοντας ότι δικαίως είχε μετακατοχικά χρησιμοποιηθεί κάθε μέσο για να μην καταλάβει την εξουσία, αφού ο σκοπός της ούτε ήταν ούτε είναι κάποια αγνή υποτίθεται επανάσταση αλλά το πλιατσικολόγημα του πλούτου που παρήγαγαν οι αστοί.

Απορρόφησε, κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τους, σαν γιγάντια καταβόθρα 220 δις ευρώ, ποσό στο οποίο υπολογίζεται ότι ανέρχονται από το 1981 μέχρι σήμερα οι κοινοτικές εισροές, μαζί με όλα τα ποσά που δανείστηκε από τότε η χώρα, με την ευγενική βεβαίως συνδρομή μιας μερίδας της συντηρητικής παράταξης. Άγνωστο επακριβώς συνολικά πόσα, αλλά πάνω από 600 δις ευρώ.

Αυτή (η μάζα) παρήγαγε το Χρέος, αυτή παρήγαγε τη Δουλεία.

Έναντι του Χρέους δεν παρήγαγε τίποτα εθνικά ωφέλιμο, εκτός από φανφαρονικά ή αγρίως υπερτιμολογημένα δημόσια έργα, και από ένα πανάκριβο και διάτρητο, πελατειακό, κοινωνικό κράτος. Παρήγαγε όμως με τα δανεικά ατομικές ευδαιμονίες και ευζωίες για ποταπούς, ατομικό πλούτο που κάνει Ευρωπαίους με ισχυρές οικονομίες να τα χάνουν από το επίπεδο διαβίωσης σημαντικής μερίδας των πολιτών μιας χρεοκοπημένης χώρας.

Κάποια στιγμή, όπως πάντα μετά από την κραιπάλη, ήρθε ο λογαριασμός. Μόνο που από τη συγκυρία της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 2007-08 και από την ατολμία του να καταλογίσει πολιτικά τις ευθύνες εκεί που ιστορικά ανήκαν, η βόμβα του χρέους έσκασε στα χέρια του Καραμανλή. Ξεκίνησε τότε από την Αριστερά ένας λυσσαλέος πόλεμος για το «τις πταίει», ένα blame game, με σκοπό την επίρριψη όλων των ευθυνών για τριάντα χρόνια δημοσιονομικής παράνοιας στον Καραμανλή.

Πρόσφατα, δεκαεπτά καθηγητές-οικονομολόγοι συνέγραψαν το βιβλίο «Η Ελληνική Πολιτική Οικονομία 2000-2010», εκδόσεις Λιβάνη. Καταρρίπτουν αποκλειστικά με οικονομική τεκμηρίωση, χωρίς πολιτικές νύξεις, τις έωλες κατηγορίες περί χρεωκοπίας λόγω ευθύνης Καραμανλή.

Μεταφέρεται μόνο ένα στοιχείο. Με συμπαιγνία Σημίτη-Goldman Sachs, η οποία οργάνωσε και το swap του 2002, είχε κανονιστεί να πληρώσει η κυβέρνηση Σημίτη λίγα και τα πολλά να επιβαρύνουν την επόμενη. Συγκεκριμένα, την 5ετία 1998-2003 πληρώθηκαν για τοκοχρεωλύσια 139 δις ευρώ, ενώ την 5ετία 2004-2009 πληρώθηκαν αντίστοιχα 194 δισ ευρώ, ήτοι 40% παραπάνω. Υπολογίστηκε δε ότι από το συνολικό, οφειλόμενο δημόσιο χρέος, μόνο 7 δις ευρώ αποτελούν ευθύνη της διακυβέρνησης Καραμανλή, παρωνυχίδα δηλαδή.

Όμως είναι πια αργά για την αλήθεια, η ζημιά σε επικοινωνιακό επίπεδο έχει γίνει και ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται στην εξουσία, έχοντας «πετάξει» από το 4,5% στο 36,5%, ακριβώς όπως η Αριστερά στην Κατοχή.

Το Χρέος έφερε το Μνημόνιο, πάλι με ευθύνη της τότε κυβερνητικής Αριστεράς - η οποία κατόπιν μετακόμισε στον ΣΥΡΙΖΑ. Το Μνημόνιο περιείχε δύο κατηγορίες μέτρων με στόχο την δημοσιονομική αυτάρκεια. Πρώτον μέτρα αυτονόητα που οφείλαμε να λάβουμε και χωρίς να μας το επιτάσσουν, όπως η ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων, και δεύτερον μέτρα δημοσιονομικού αποτελέσματος τα οποία όφειλε να εξειδικεύσει η εκάστοτε κυβέρνηση.

Ούτε λησμονούμε ούτε παραβλέπουμε τις ευθύνες των προηγουμένων κυβερνήσεων, θα μας απασχολήσει ειδικά, στο ότι εφήρμοσαν αυτή τη δεύτερη δέσμη μέτρων πυροβολώντας οριζόντια σε βάρος των πολλών, αφήνοντας ουσιαστικά στο απυρόβλητο τα πάσης φύσεως ισχυρά ή λιγότερο ισχυρά εδραιωμένα συμφέροντα – εδώ εξετάζουμε το ηθικό πλεονέκτημα που εμφατικά ο ΣΥΡΙΖΑ διατείνεται ότι διαθέτει δήθεν ως πολιτική παρθενογένεση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ ανέσυρε την τεχνογνωσία των Μετώπων που η Αριστερά κατέχει. Σαν νέο ΕΑΜ, απευθύνθηκε και διαμόρφωσε ένα ετερόκλητο κοινωνικό «τουρλού», το οποίο περιέγραψε η Σώτη Τριανταφύλλου στην AV, από:«βολεψίες μικροαστούς, κρατικοδίαιτους συνδικαλιστές, αντιεξουσιαστές, τρομοκράτες, τρομο-οικολόγους, παράνομους μετανάστες, αιώνιους φοιτητές, μικρο-προνομιούχους, losers, τεμπέληδες, μαμόθρεφτα, πρώην ΕΑΜίτες, υπερπατριώτες, αντι-ευρωπαϊστές, νοσταλγούς του υπαρκτού σοσιαλισμού και της αριστερής εγκληματικότητας».

Όταν από τα μέτρα είχε θιγεί πάνω από το 95% του εκλογικού σώματος, υπήρχε πεδίο. Και, όπως το ΕΑΜ «σκέπασε» την αυθόρμητη πατριωτική αντίδραση στην Κατοχή, ο ΣΥΡΙΖΑ ενθυλάκωσε εκλογικά όλη τη δυσαρέσκεια, όχι προβάλλοντας κάποια θετική προοπτική βάσει προγράμματος, αλλά επιδιώκοντας και επιτυχαίνοντας να εκφράσει το τυφλό μίσος κατά των κυβερνώντων.

Η ρητορική και η πολιτική μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε έλκουν επίσης την καταγωγή στην Κατοχή.
Η κυβέρνηση βαφτίστηκε «γερμανοτσολιάδες», «δωσίλογοι», «πουλημένοι».
Και, ο ΣΥΡΙΖΑ, διατύπωσε ένα σύστημα πολιτικών εξισώσεων του απλούστερου βαθμού, που απευθυνόταν στους πιο αδύναμους πολιτικά μαθητές-εγκεφάλους. Έχουμε και λέμε :
Μνημόνιο = το αίτιο για όλα τα δεινά σας
Τρόικα = οι μνημονιακοί σατανάδες
Αντιμνημονιακοί = οι σύγχρονοι ΕΛΑΣίτες, κλεφταρματολοί.Γι’ αυτό και μοναδικό του μέλημα μέσα στην μετεκλογική, κυβερνητική παράλυση, ήταν η λυσσαλέα επιδίωξη να επιβάλει στην κοινή συνείδηση ότι «τα νέα μέτρα δεν είναι Μνημόνιο» και ότι «διώξαμε την Τρόικα» .

Πά
νω απ’ όλα όμως υπάρχει η επίκληση της εθνικής υπερηφάνειας.Από τον πρωθυπουργό μέχρι κάθε μικρομεγάλο στέλεχος, οι ΣΥΡΙΖΑίοι «βομβαρδίζουν» καθημερινά τον δημόσιο διάλογο πώς, πλέον, ο ελληνικός λαός είναι υπερήφανος, γιατί η κυβέρνησή του επιτέλους διαπραγματεύεται.
Ακούστε λοιπόν, θλιβεροί επαίτες.
Δεν διαπραγματευόσαστε. Απλά ζητάτε με θράσος δανεικά χωρίς όρους και χωρίς ελέγχους. Κοντολογίς, πλιάτσικο. Αυτό μάθατε σαν τρόπο ζωής και καλοπέρασης τριάντα πέντε χρόνια και άλλη πραγματικότητα δεν γνωρίζετε. Από αυτό εσείς και οι ακόλουθοί σας οικονομικά ευδοκίμησαν και κοινωνικά αναρριχήθηκαν. Από πακτωλό αλλοδαπών χρημάτων που εισέρρεαν στη χώρα ανεξέλεγκτα και μοιραζόντουσαν αφειδώς στις συμμορίες της κομματικής σας πελατείας, όπως π.χ. οι Σκοταδόπουλοι.

Υπερηφάνεια είναι η ελευθερία της οικονομικής ανεξαρτησίας, όχι η δουλεία της επιβίωσης με δανεικά.
Υπερηφάνεια δεν είναι η επίκληση της ανθρωπιστικής κρίσης, είναι η διαχρονική πρόληψη για την αποφυγή της.
Υπερήφανος δεν είναι εκείνος που επισείει όψιμα ένα επικίνδυνο λάβαρο γεωπολιτικής σημαντικότητας, αλλά αυτός που γενόμενος καθημερινά αμυντικά και οικονομικά ισχυρότερος επεκτείνει σταδιακά χωρίς κραυγές την γεωπολιτική του ισχύ.
Υπερήφανος είναι ο, ίσως με τριμμένα αλλά καθαρά ρούχα, όρθιος, όχι ο σκυφτός ζητιάνος που αποστέλλει επιστολές απόγνωσης «μού τελειώνουν τα λεφτά!».
Υπερήφανος δεν είναι όποιος πρώτα, καφενειακός νταής, δήθεν απειλεί τη Μέρκελ και μετά, γατούλης Καστράτο, σπεύδει στον καναπέ της πλούσιας θείας.
Υπερήφανος δεν λογίζεται όποιος παρακαλεί να μην του κόψουν τη ρευστότητα επειδή πηγαίνει στο παρακάλι σαν νεόκοπος δανδής με κομψό κοστούμι, σοφιστικέ ριγέ πουκάμισο και μωβ μαντηλάκι.

Υπερήφανος είναι όποιος παράγει ο ίδιος προστιθέμενη αξία σε υλικά και άϋλα αγαθά, όχι όποιος ζει από αυτή που παράγουν άλλοι. Κι επειδή στον ΣΥΡΙΖΑ μιλάτε διαρκώς για την μεταπολεμική επίδειξη αλληλεγγύης στη Γερμανία, μάθετε επιτέλους την ιστορική αλήθεια γιατί η Γερμανία είναι σήμερα δανειστής ενώ η Ελλάδα δανειζόμενος.

Το καλοκαίρι του 1945 ήταν σχεδόν σίγουρο ότι οι Αμερικανοί θα επέβαλαν στην κατεχόμενη Γερμανία το «Σχέδιο Μοργκεντάου», που προέβλεπε ότι η χώρα θα μετατρεπόταν σε μια κοινωνία στην οποία θα επιτρεπόταν να ασχολείται μόνο με την αγροτική παραγωγή, με απαγορευμένη κάθε βιομηχανική δραστηριότητα και εννοείται στρατό, επιστροφή στον Μεσαίωνα δηλαδή. Αυτό και σαν τιμωρία αλλά και σαν πρόληψη, για να μην ξαναγίνει το επιθετικό έθνος που θα προκαλέσει πάλι πόλεμο.

Οι εξελίξεις καρκινοβατούσαν μέχρι το 1947, όταν, εκτός από τη κήρυξη του Ψυχρού Πολέμου και την ανάδειξη της Δυτικής Γερμανίας σε πολύτιμο για τη Δύση ανασχετικό παράγοντα, αναδείχθηκε και μια σκληρή για τους Συμμάχους αλήθεια : ότι η ερειπωμένη Ευρώπη δεν μπορούσε να ανοικοδομηθεί και ανασυγκροτηθεί με την απουσία του ικανότερου παραγωγικού παράγοντα, του Γερμανού τεχνικού και εργάτη. Αμερικανοί, Βρετανοί και Γάλλοι αναθεώρησαν τα σχέδια τους και επέτρεψαν την βιομηχανική ανοικοδόμηση της Γερμανίας, έτσι αργότερα η μεταπολεμική Ευρώπη πλημμύρισε από καταναλωτικά αγαθά, αυτοκίνητα, ψυγεία, κουζίνες, γερμανικής κατασκευής και πανευρωπαϊκής χρήσης. Γι’ αυτό και το 1953, με πολιτική βούληση, της χαρίστηκαν χρέη και της δόθηκε ευκαιρία περαιτέρω αναπτυξιακής πορείας.

Αλλά εκείνοι την εκμεταλλεύτηκαν. Ο κ. Τσίπρας προσήλθε στη Σύνοδο Κορυφής με αστραφτερό Audi. Όταν η εφαρμογή της ιδεολογίας του στην Ελλάδα απέκλεισε ακόμα και την παραγωγή του εγχώριου τζιπ Pony. Οι Γερμανοί με τη «Ατζέντα Σρέντερ» επέβαλαν στασιμότητα μισθών για να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους, η οποία σαφώς παρήγαγε κοινωνικά νεόπτωχους. Στην Ελλάδα, η Αριστερά απαγόρευσε με την ιδεολογικοπολιτική της ισχύ κάθε έλεγχο ή περιορισμό εργασιακών απολαβών και δικαιωμάτων. Δεν ισχυριζόμαστε ότι είναι ευχάριστη σύγκριση, αλλά δεδομένου ότι σε κάθε οικονομικοκοινωνικό σύστημα θα υπάρχουν χαμένοι, και ο υπαρκτός σοσιαλισμός παρήγαγε τέτοιους, ποιος βρίσκεται σε δυσμενέστερη μοίρα, ένας νεόπτωχος σε μια πλούσια χώρα ή ένας άνεργος σε μια χρεοκοπημένη;

Κι αφού εδώ που έφτασαν τη χώρα «τίποτα δεν έχουν στα χέρια τους να δώσουν στο φτωχό λαό», ούτε «ένα κόκκινο μήλο, τη καρδιά μου», όπως έγραφε ο Ναζίμ Χικμέτ, δίνουν στον ελληνικό λαό αυτό που έδιναν ανέκαθεν στη μάζα τα απολυταρχικά καθεστώτα για εκτόνωση του θυμικού: θεάματα.

Νταούλια, ζουρνάδες, χορούς και πανηγύρια. Μεταθανάτια, ο Παπαδόπουλος δικαιώνεται. Γιατί η κυβέρνηση και οι παράγοντές της μπορούν να λένε ό,τι θέλουν, αλλά η γενική ιδέα, το concept είναι το ίδιο με την «Πολεμική Αρετή των Ελλήνων» και η υποκρισία απύθμενη.

Φυσικά δεν διαφωνεί κανείς με τη σύμπλευση στρατού – λαού ή με τους δημοτικούς χορούς και τα τραγούδια. Αλλά, όταν χρησιμοποιούν τα δημοτικά αυτοί που τα περιγελούν και τα έχουν εξοβελίσει από την πολιτισμική τους ταυτότητα, έχετε ακούσει δημοτικά στα Φεστιβάλ του ΣΥΡΙΖΑ;…
Όταν επικαλούνται παρελάσεις αυτοί που είχαν φλάμπουρο την κατάργηση τους...
Τότε ο κ. Τσίπρας αποδεικνύει εμπράκτως ότι ο πατριωτισμός είναι το τελευταίο καταφύγιο των απατεώνων.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. kostas avatar
    kostas 25/03/2015 08:14:24

    Καλό το σχόλιο, αλλά δεν μιλάει για τις ευθύνες αυτών που επέτρεψαν το 3 % να γίνει κυβέρνηση.

    • Βαγγέλης avatar
      Βαγγέλης @ kostas 26/03/2015 00:54:35

      Φταίει ο λαός και θα πληρώσει...

      • Eva avatar
        Eva @ Βαγγέλης 26/03/2015 15:23:43

        Ο λαος θα πληρώσει χοντρα, η ρυθμιση των 100 δόσεων είναι μουφα σε συγκριση με την Ν.4152/13. Ας το ψαξει κάποιος. Και την περνάνε για σωτήρια.

  2. Παράξενος avatar
    Παράξενος 25/03/2015 09:02:21

    Μια μόνο διευκρίνιση στο άρθρο, για πρόληψη τυχόν παρεξηγήσεων: επέκταση γεωπολιτικής ισχύος δε σημαίνει επέκταση συνόρων. Το άρθρο έχει συλλάβει ένα μεγάλο μέρος της αλήθειας, ότι η χώρα καταστρέφεται εξαιτίας της νοοτροπίας που έχουν καλλιεργήσει τα αριστερά κόμματα. Έξοδος υπάρχει και είναι στην παράδοσή μας, αν ξέραμε και θέλαμε να τη χρησιμοποιήσουμε δημιουργικά. Αλλά έχουμε εθιστεί στο μεταπρατισμό, υλικό και πνευματικό.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Παράξενος 25/03/2015 21:14:56

      Είναι πιστεύω σαφές ότι πρωτεύει η γεωπολιτική ισχυροποίηση και προς, το παρόν δεν τίθεται θέμα επέκτασης συνόρων. Από την άλλη βέβαια, η Βόρειος Ήπειρος, έχει εγκαταλειφθεί. Τη στιγμή που, στη γειτονιά, ο αλβανικός επεκτατισμός γυρεύει τα μισά Σκόπια (τα άλλα μισα η Βουλγαρία) , το Κοσσυφοπέδιο ΚΑΙ την Ήπειρο.

    • ΤΤ avatar
      ΤΤ @ Παράξενος 26/03/2015 00:33:34

      Ποιά επέκταση, ας φέρει το κράτος υπό τον έλεγχό του την σκάλα Λακωνίας και την Αχαρνών πρώτα...

  3. Ραβινος avatar
    Ραβινος 25/03/2015 10:24:36

    Αυτη ειναι η αληθεια .Ελπιζω να την διαβασει και ο Παπαμιμικος για να παψει να ριχνει νερο στον μυλο του {τ}συριζα με δηλωσεις του τυπου ''Η ΝΔ θα ψηφισει τις μεταρρυθμισεις του συριζα ''.Ψηφισε και την Ζωη για ΠτΒ και βλεπουμε τι δεινοπαθαινει . Αμαν πια με τους ανιστορητους της ΝΔ .

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Ραβινος 25/03/2015 21:16:09

      Με τέτοια μυαλά οδεύουν στην οδό της εκλογικής απωλείας

  4. KT avatar
    KT 25/03/2015 10:38:55

    Εξαιρετικά οξυδερκής και ψύχραιμη ανάλυση για μια χώρα που παραπαίει μέσα στην τύφλωση, την ψύχωση και την παράνοια. Από το '80 και μετά έγινε αυτό που περιέγραφε κι ο Σαββόπουλος "Η Ελλάδα αρχίζει να γελά και γίνεται γελάδα". Και όπως γράφουν κι οι φορτηγατζήδες "Η Παναγιά μαζί μας". Χρόνια Πολλά.

  5. George N avatar
    George N 25/03/2015 11:09:03

    Αν και το ΣΥΡΙΖΑ κάνει αναφορές στο ΕΑΜ και την Κομμουνιστική Αριστερά αυτές είναι ουσιαστικά δάνειες. Είναι αντίστοιχες αυτών που έκανε ο Αντρέας λεηλατώντας τις αριστερές ψήφους. Το ΚΚΕ το αντιλήφθηκε πιο γρήγορα και διαχώρισε την θέση του μια και πάντα ένας οπαδός μιας θρησκείας εύκολα διακρίνει τον αιρετικό. Στους απέξω φαίνονται ίδιοι. Πιο πολύ μοιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ με μια ευκαιριακή συμμαχία δύο αριστερών αλλά όχι κομμουνιστικών τάσεων. Α.Του περονισμού/φασισμού του ΠΑΣΟΚ της πρώτης περιόδου (74-85) με βασικές εκδηλώσεις τον εθνικισμό, τον σοσιαλισμό, τα συνδικάτα, την αυταρχικότητα και την ανηλεή προπαγάνδα ή όπου δεν περνάει τον τραμπουκισμό κτλ. Ουσιαστικά συγκεντρώνει το σύνολο αυτού του χώρου με μόνες εξαιρέσεις τους ΑΝΕΛ και την ΧΑ. Στην Ελλάδα αυτός ο χώρος πατάει πάνω στα γερά θεμέλια του Αντιδυτισμού και Αντιευρωπαϊσμού. Β. Τον χώρο του ΠΑΣΟΚ της Β' περιόδου που αναπτύχθηκε από την όσμωση με την Ευρωπαϊκή Αριστερά και αντιπροσωπεύει το πρώην "εκσυγχρονιστικό" ΠΑΣΟΚ και την παράδοση του ΚΚΕ εσωτερικού. Επίσης εκφράζει σχεδόν ολόκληρο αυτόν τον χώρο με μόνη εξαίρεση το πιο προωθημένο τμήμα του που τώρα αντιπροσωπεύεται από το Ποτάμι. Μονάχα η κρίση και τα απίστευτα λάθη της Ελληνικής "Δεξιάς" μπορούσαν να φέρουν αυτά τα δύο αποκλίνοντα ρεύματα σε ευκαιριακή συμμαχία και το ενδιαφέρον θα είναι να δούμε πιο θα επικρατήσει. Σύνθεση δεν μπορεί να γίνει.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ George N 25/03/2015 21:28:48

      Το σχόλιο σου για απάντηση ουσιαστικά ζητεί ένα άρθρο, ενδιαφέρον θέμα, θα δω...
      Πάντως δεν είναι όπως τα έχεις προσλάβει ή ζήσει ενδεχομένως. Δεν μιλάμε από απόσταση, όπως θεωρείς, αλλά με βιωμένες καταστάσεις.

      Δεν είναι καθόλου δάνειες. Καταρχήν ο μισός, παλιός, αυθεντικός ΣΥΡΙΖΑ είναι το μισό ΚΚΕ που έφυγε το 1989-91. Κουμάντο στον ΣΥΡΙΖΑ κάνει το μικρό ποσοστό με κομμουνιστική καταγωγή, οι ψηφοφόροι είναι πασοκογενείς και διαφόρων προελεύσεων, ακριβώς το σχήμα του ΕΑΜ. Ο δε εθνικισμός της όποιας τάσης, που λες, δεν εκφράζεται, πνίγεται, από την επικρατούσα τάση. Το ότι δεν μπορούν να συμβιώσουν οι δυο τάσεις, όπως λες, δεν είναι αυταπόδεικτο. Με το ΠΑΣΟΚ μια χαρά συνέβη. "Κόλλα" η νομή της εξουσίας.

      Ο Τσίπρας, ξεχωριστό, αυτόνομο κεφάλαιο. Σκυλί της εξουσίας και εξισορροπιστής τάσεων. Και, πλέον, αδιαμφισβήτητος ηγέτης στο κόμμα. Γι' αυτό θα περάσει το Τρίτο Μνημόνιο.

      • George N avatar
        George N @ Προφήτης 25/03/2015 22:37:38

        Αναμφισβήτητα υπάρχει κομμουνιστογενής προέλευση αλλά κανένας κομμουνιστής δεν θα μιλήσει ποτέ για "εθνική ταπείνωση" όπως κανείς Χριστιανός δεν θα μπορέσει ποτέ να πει: "Ο μαθητής του Χριστού, Ιούδας". Με το πιστόλι στον κρόταφο θα μιλήσει το πολύ πολύ για Πατριωτισμό. Αυτή την στιγμή ο εθνικισμός στον ΣΥΡΙΖΑ υποβόσκει και εκφράζεται μέσω της "εθνικοαπελευθερωτικής" φλυαρίας αλλά και της κατασκευής νέων εθνικών εχθρών. Αυτή η τάση συναντά τον εθνικισμό με πρώτα σημάδια την συνεργασία με τους ΑΝΕΛ αλλά και το σημερινό show που προσπαθεί να μιλήσει για την συνέχεια του εθνικού αγώνα, την σύνδεση του 21 με το σήμερα. Τότε οι Τούρκοι, τώρα οι Γερμανοί. Η συνεργασία με τους ΑΝΕΛ είναι άλλωστε και αυτή που έχει προκαλέσει συναγερμό στην ΕΕ (κι όχι ο βερμπαλισμός του Βαρουφάκη ή του Λαφαζάνη που προκαλούν γέλια) ακριβώς γιατί είναι σημάδι φασισμού κι όχι "ριζοσπαστικής αριστεράς". Κάτι που αποτελεί κόκκινο πανί μια και η Ενωση έγινε ακριβώς για να μην ξανασυμβεί. Ομοίως υποβόσκει η αυταρχικότητα αλλά κάποια σημάδια έχουν ήδη υπάρξει και σε ανώτερο επίπεδο όπως στην βουλή αλλά και στις επιθέσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ σε ΜΜΕ. Σε επίπεδο τραμπουκισμού υπάρχει φυσικά χρόνια. Στο ΠΑΣΟΚ δεν υπήρξε συμβίωση αλλά μετεξέλιξη (που έγινε σε μια δεκαετία και όχι μέσα σε λίγους μήνες) και ο λόγος ήταν όντως η νομή της εξουσίας. Νομή όμως υπήρχε λόγω ύπαρξης τότε χρημάτων.

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ George N 26/03/2015 02:23:02

          Εθνικισμός είναι η αντίληψη ότι υπέρτατο κριτήριο πολιτικής δράσης είναι η προτεραιότητα της κοινής καταγωγής. Αυτό που περιγράφεις σαν "εθνικισμό του ΣΥΡΙΖΑ" είναι τυχοδιωκτισμός καθαρματιδίων που μισούν την έννοια "έθνος". Όντως στο ΠΑΣΟΚ υπήρξε μετεξέλιξη, αλλά και συνύπαρξη στην δεκαετία του 90. Μετά, αφεντικά και δούλοι...

          Νομή θα υπάρξει και τώρα, εφόσον, τελικά, ο Τσίπρας φέρει λεφτά. Αν συμφωνήσει με ΕΕ, έρχονται :
          1. Το νέο ΕΣΠΑ ~ 20-25 δις.
          2. Το QE του Ντράγκι, η αναλογία της Ελλάδας.
          Συνολο κοντά στα 50 δις €.
          Με τόσα, φτιάχνεις νέα άρχουσα τάξη της επιρροής σου που θα σε κρατήσει στην εξουσία και μοιράζεις λίγα και στο πόπολο.
          Το ΠΑΣΟΚ εδραιώθηκε όταν άρχισαν οι σοβαρές κοινοτικές εισροές, τα ΜΟΠ και τα Πακέτα Ντελόρ.

          • George N avatar
            George N @ Προφήτης 26/03/2015 11:52:04

            Συμφωνούμε για το ΠΑΣΟΚ Προφήτη και ότι δεδομένων των χρημάτων μετάλλαξη θα υπάρξει και στο ΣΥΡΙΖΑ. Νομίζω όμως ότι η συγκυρία διαφέρει στο ότι τώρα απαιτείται πρώτα η μετάλλαξη για να ακολουθήσουν τα αργύρια. Από την δικιά μου οπτική γωνία (2 τάσεις στον ΣΥΡΙΖΑ) η έννοια του έθνους είναι όντως κόκκινο πανί όχι όμως από την Αριστερή πλατφόρμα (η οποία το βάζει βέβαια με εθνικοαπελευθερωτικούς-αντιαποικιακούς όρους) αλλά από την "εκσυγχρονιστική". Αυτή είναι που συνεχίζει την "βασιλικότερη του βασιλέως" πολιτική της, πιθηκίζοντας χωρίς να κατανοεί ΔυτικοΕυρωπαικούς προβληματισμούς, αντλώντας ατέλειωτη ευχαρίστηση (που φτάνει στα όρια της αυτοικανοποίησης) από την καθέδρας διδασκαλία του πόπολου. Τέλος για να σε πειράξω Προφήτη βρήκα ένα σημείο όπου συμφωνείς με τον ΣΥΡΙΖΑ :-) Αν όντως υπάρχει πολιτική "Εθνικού Μετώπου" τότε η κριτική του ΣΥΡΙΖΑ προς το KKE δεν μπορεί παρά να είναι δίκαια.

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ Προφήτης 26/03/2015 12:20:08

            Δεν συμφωνώ με την προσέγγισή σου. Ο Τσίπρας είναι σαφές ότι θα έχει τεράστιο πολιτικό κόστος, εάν τυχόν και "φέρει" αυτά τα λεφτά. Και υπάρχει ένα σοβαρό bug στο συλλογισμό σου, διότι αυτά τα λεφτά α) δεν θα είναι "καθαρό" χρήμα, διαθέσιμο στην εκάστοτε κυβέρνηση για να το διοχετεύσει πελατειακά ή όπου αλλού θέλει, αλλά χρήμα που θα πάει αποκλεισιτκά στην εξόφληση παλαιών δανειών και β) στο βαθμό που θα έρθουν μέσω QE και πάλι δεν θα είναι διαθέσιμο χρήμα στην κυβέρνηση, αλλά στις τράπεζες, που θα έχουν επιπλέον ρευστότητα την οποία υποτίθεται ότι θα διοχετεύσουν στην όλη οικονομία. Από τη στιγμή που λόγω ΤΧΣ και τρόικας, αλλά και λόγω των πάρα πολλών NPLs δεν υπάρχει η δυνατότητα πελατειακής πολιτικής μέσω των τραπεζών, άρα, αυτά τα λεφτά είναι ψιλοάχρηστα στον ΣΥΡΙΖΑ για να γίνει καθεστώς. Η μόνη λύση στον Τσίπρα για να μπορέσει να γίνει καθεστώς είναι να κρατήσει τους ψηφοφόρους του παρά τα σκληρά μέτρα. Επειδή όμως τα μέτρα που (πρέπει να) έρχονται θα είναι σαφώς χειρότερα από του e-mail Χαρδούβελη, αυτό θα τον εξευτελίσει στους ψηφοφόρους του και δεν είναι πολύ πιθανό να συμβεί. Είναι αρκετά έως πολύ απίθανο. Και υπάρχει και κάτι άλλο: Ο μόνος τρόπος για να τα περάσει από την κοινοβουλευτική του ομάδα είναι να πάει σε "ελεγχόμενο ατύχημα" για να "σφίξουν οι κώλοι", για να το πούμε λαϊκά, ώστε να μην έχει διαρροές. Θα έχει αξιοπιστία κυβερνητική ή ο,τιδήποτε άλλο μετά το "ελεγχόμενο ατύχημα"; Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Το πρόβλημα του Τσίπρα είναι ότι η παραδοσιακή πολιτική κυριαρχία στην Ελλάδα βασίσθηκε στην πελατειακότητα. Και αυτή δεν την έχει τώρα. Το αντίθετο μάλιστα.

          • George N avatar
            George N @ Διογένης 26/03/2015 14:32:17

            "ελεγχόμενο ατύχημα" είναι ρώσικη ρουλέτα. Μονάχα οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων σημαίνουν ύφεση, σταμάτημα πληρωμών, αύξηση NPL και φυγή κεφαλαίων με άλλες μεθόδους. Ουσιαστικά οι τράπεζες κλείνουν και θα ξαναανοίξουν μόνο με άλλο νόμισμα ή όταν το καταφέρουν θα λείπουν οι καταθέσεις. Αντί να σφίξουν δλδ όλα θα γίνουν κώλος. Το μόνο "ελεγχόμενο ατύχημα" είναι η μη καταβολή τμήματος μισθών & συντάξεων που όμως έχει αποκλεισθεί. Οτιδήποτε άλλο πολύ εύκολα μπορεί να γίνει ο Αρμαγεδδών που έλεγε ο Βαρουφάκης.

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ George N 26/03/2015 17:00:27

            @George N, συμφωνώ, δεν υπάρχει ελεγχόμενο ατύχημα. Αλλά η αίσθησή μου είναι ότι θα "σωθεί" τελευταία στιγμή. Ο Τσίπρας έχει ισχυρό ένστικτο πολιτικής αυτοσυντήρησης και επιβίωσης. Αν χρειστεί θα γίνει και καπιταλιστής, όπως λένε οι ΝΥΤ. Απλά εδώ θα πει ότι έκανε αντίσταση στην εξουθενωτική πίεση αλλά υπέκυψε για το καλό της πατρίδας. Και, η πλειοψηφία, θα τον πιστέψουν

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ Προφήτης 27/03/2015 08:57:18

            Όσο ισχυρό ένστικο πολιτικής αυτοσυντήρησης και να έχει (έχει), δεν τον σώζει μόνον αυτό. Ο λόγος που δεν κάνει τίποτε μέχρι τώρα, είναι ακριβώς αυτό το ένστικτο. Κάποια στιγμή όμως θα πρέπει να κάνει. Και τότε; Το κακό με τα ένστικτα είναι ότι καμιά φορά δεν συμβιβάζονται με την πραγματικότητα. Και το συννεφιασμένο ύφος του Τσίπρα αμέσως μετά την επισημοποίηση των εκλογών στις 29 Δεκεμβρίου απόρροια αυτής ακριβώς της επίγνωσης της πραγματικότητας που του έδιδε αυτό του το ένστικτο. Εκτός κι αν βρει λεφτά με μαγικό τροπο, ο Τσίπρας δεν μπορεί να επιβιώσει. Γι' αυτό και οι πάντες στο παρασκήνιο κάνουν ετοιμασίες για οικουμενική και γι' αυτό θέλουν να φάνε το Σαμαρά, για να διευκολύνουν τέτοιες εξελίξεις, που τις εμποδίζει η παρουσία του Σαμαρά.

          • rally monkey avatar
            rally monkey @ George N 27/03/2015 01:08:04

            Προφήτη νομίζω δεν έχει τόσο να κάνει με το πολιτικό ένστικτο του Τσίπρα αλλά με το endgame που θα του ζητήσουν να παίξει αυτοί που τον "έφτιαξαν" (θέμα χρόνου χωρίς να γνωρίζω το endgame)

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ rally monkey 27/03/2015 02:11:56

            @rm, μην το "χάνεις" σε συνωμοσίες. Τις ηγετικές φυσιογνωμίες δεν "τις φτιάχνουν" - τις χρησιμοποιούν ακριβώς επειδή έχουν την ισχύ. Ούτε ο ΚΚ Α' "φτιάχτηκε" από κάποιους. Είχε ορμέμφυτο εξουσίας. Και "έπαιξε" με όλους.

          • rally monkey avatar
            rally monkey @ rally monkey 27/03/2015 02:35:15

            @Προφήτη, αυτό που λέω είναι ο'τι τις περισσοτερες φορές "στην περιφέρεια", "το σεναριο και οι ρόλοι προ-υπάρχουν", και το μεγάλο ταλέντο θα βρεθεί για να τους παίξει, ενίοτε θα προκύψει γεννημενος σταρ και οταν οι βαθμοί ελευθερίας δεν θα είναι επακριβώς προσδιορισμένοι, ίσως μπορεσει να "παίξει και με τον σκηνοθέτη, ίσως και με το σενάριο" Σαφώς παντα θα υπάρχουν προσωπικοτητες που αλλάζουν τον ρου της Ιστορίας

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ Διογένης 26/03/2015 16:55:08

            @Διογένη, σου μεταφέρω ότι βουλευτής ακροαριστερών-αναρχικών αντιλήψεων σε προσωπική συζήτηση δήλωσε πως θα ψηφίσουν ό,τι φέρει ο Τσίπρας. Γι’ αυτόν δεσμεύομαι ότι ισχύει 100%. Αλλά και οι όμοιοι του το ίδιο θα κάνουν, θα έχουμε το γνωστό έργο, δηλώσεις επί δυο μέρες στα κανάλια "εξετάζω τι στάση θα κρατήσω στην ψηφοφορία", "θα στηρίξω με βαριά καρδιά, τελευταία φορά που ψηφίζω αντιλαϊκά μέτρα" κλπ κλπ κλπ και στη Βουλή θα ψηφίζουν όλοι. Ό,τι έκαναν οι πασόκοι με τον ΓΑΠ.
            Διακινδυνεύω πρόβλεψη ότι ο Τσίπρας θα έχει απώλειες από κανέναν έως πέντε βουλευτές.

            Ελεγχόμενο ατύχημα δεν υπάρχει, μόνο είτε αποφυγή του είτε ατύχημα. Και συμφωνώ ότι το καλύτερο θα ήταν καταβολή έναντι μισθών-συντάξεων. Αλλά η Αριστερά, ο Τσίπρας, ξέρει ότι μόνο με ΜΙΑ εξέλιξη θα χάσουν την εξουσία : αν δεν πληρώσουν τους ακολούθους τους, γιατί θα τους φάνε ζωντανούς, αυτοί δεν είναι πατριώτες σαν τον Νικηταρά που ζητιάνευε, εξαργυρώνουν κάθε 15μερο την πολιτική τους υποστήριξη στο ΑΤΜ. Γι’ αυτό προτιμά χρεωκοπία παρά να μην πληρώσει, το έγραψε στην επιστολή 15.03.15.

            Οι τεχνικές με τις οποίες θα διοχετευτούν κοινοτικές εισροές στην ελληνική οικονομία δεν θα αποτρέψουν τον με ένα ή άλλο τρόπο, μικρό ή μεγαλύτερο έλεγχό τους. Ακόμα και στο πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης κατοικιών που ήταν πλήρως μηχανοργανωμένο είχε ενδιαφέρον ποιους και πότε εξωφλούσαν οι τράπεζες.

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ Προφήτης 27/03/2015 09:07:15

            Δεν είναι έτσι, εμένα οι πληροφορίες μου λένε για 30-40 βουλευτές που έχουν εκφράσει μέχρι στιγμής άρνηση να ψηφίσουν. Οπωδήποτε (μου μετέφερε το ίδιο πρόσωπο) ο αριθμός αυτός θα μειωθεί στην πορεία προς μια ψηφοφορία, αλλά πάντως δεν θα εξαλειφθεί. Είναι γεγονός ότι πολλοί αριστερών αντιλήψεων θα ψηφίσουν ό,τι φέρει ο Τσίπρας, αλλά όχι όλοι. Ο Τσίπρας θα φύγει το αργότερο όπως έφυγε ο ΓΑΠ. Διωγμένος από τον λαό, όπως διωγμένος έφυγε ο ΓΑΠ μετά τη μεγαλειώδη εξέγερση της 28ης Οκτωβρίου 2011, που την έχουμε ξεχάσει κιόλας. Το θέμα είναι να φύγει νωρίτερα και ομαλότερα. Για να καταλάβεις ότι κάνεις λάθος, σκέψου: Γιατί δεν φέρνει τη συμφωνία να την ψηφίσει στη Βουλή; Στην αρχή είπαν "θα δούμε" και μετά είπαν "δεν χρειάζεται". Πότε είπαν το "δεν χρειάζεται" και γιατί; Αν είχαν πλειοψηφία ή έστω ελεγχόμενες απώλειες μια-δυο ψήφους, θα την είχαν φέρει ώστε να δεσμεύσουν τους βουλευτές σε μελλοντικές ψηφοφορίες, να τους έλεγαν "ορίστε, το ψηφίσατε". Όσοι μέσα στο ΣΥΡΙΖΑ μιλούν για "ρήξη" το εννοούν απολύτως. Πάντοτε το εννοούσαν. Και θεωρούν ότι ήρθε η ώρα να δικαιωθούν.

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ Διογένης 27/03/2015 17:28:29

            @ Διογένη, ειναι αξιοσημείωτο πολιτικό γεγονός το ότι δεν πάει τη συμφωνία στη Βουλή. Όχι όμως γιατί μπορεί να μην τη ψηφίσουν 40 - απώλειες βεβαίως μπορεί να έχει. Αλλά 1) για να μην πάρει δημοσιότητα και φανεί στην κοινωνία ότι υπέγραψε συνέχιση του Μνημονίου, το βασικό του παραμύθι 2) για να μην έχει τυχόν απώλειες, σε μια κοινοβουλευτική μάχη που θεωρεί δευτερεύουσα. Φυλάει τις κοινοβουλευτικές δυνάμεις του για ευρύτερη συμφωνία-τρίτο μνημόνιο, οπότε θα τους εκβιάσει όλους "ή ψηφίζετε ή πέφτουμε" και πάμε σε εκλογές με δική του λίστα, οπότε δεν εκλέγεται κανένας τους. Φυσικά, μπορει να τιναχτούν όλα στον αέρα τις επόμενες δέκα μέρες.

  6. airman avatar
    airman 25/03/2015 11:18:45

    Χθες το μεσημέρι σε μεγάλη επαρχιακή πόλη στη διασταύρωση κεντρικού πεζόδρομου με οδό που φέρει την ονομασία της πλατείας που βρίσκονται τα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ (τι ειρωνία), πλησιάζει ένας αξιοπρεπέστατος ηλικιωμένος και με χαμηλωμένο βλέμα ζητάει δύο ευρώ για να πάρει ψωμί. Πόσο υπερήφανος θα μπορούσε να νοιώσει κάποιος με το περιστατικό αυτό; Οι λόγοι που οδηγήθηκε κάποιος σε αυτή την κατάσταση εκείνη τη στιγμή παρέλκουν σε σχέση με την αντιμετώπισή της. Κάποιοι από το "πειρατικό" του Μαξίμου μπορεί να επένδυσαν ως αντιπολίτευση στην ανάδειξη τέτοιων θλιβερών καταστάσεων. Είναι όμως θλιβερό να επενδύουν και σήμερα σε αυτές. Όσο για τα δημοτικά τραγούδια και τους χορούς, σημερινή πρωϊνή εκπομπή (ή πρωϊνάδικο) άνοιξε με παραδοσιακό συγκρότημα να χορεύει λεβέντικα σε πρώτο πλάνο και στο βάθος τέσσερις κλόουν με παραδοσική αμφίεση να αρκουδιαρίζουν. Αυτή είναι η κατάντια που μπαίνει κάθε μέρα στα σπίτια και "φωτίζει" οικογένειες! Αλήθεια με τι ποσοστό "ανακτάται" η περηφάνεια και η αξιοπρέπεια;

  7. Κώστας Σταματάκης avatar
    Κώστας Σταματάκης 25/03/2015 11:19:46

    Συμφωνώ σε όλα, μπράβο Προφήτη. Ένα κείμενο αυτογνωσίας για τις ηγεσίες της δεξιάς και όχι μόνο. Αν μπορέσεις να το δουλέψεις λίγο ακόμη θα μπορούσες να το εκδόσεις ως βιβλίο με τον τίτλο: « Πορεία προς την Καταστροφή. Η εξαφάνιση ενός ιστορικού έθνους». Λίγο τραβηγμένος τίτλος, για μια μέρα σημαδιακή σαν την σημερινή, αλλά αν κλείσεις τα μάτια σου και κοιτάξεις με την φαντασία σου μπροστά στα επόμενα 30-50 χρόνια, με βάση το σήμερα, θα οδηγηθείς με μαθηματική ακρίβεια στον παραπάνω τίτλο.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Κώστας Σταματάκης 25/03/2015 21:31:28

      Γεια σου Γιώργο. Ευχαριστώ για την ιδέα. Ο τίτλος, ακριβώς με αφορμή την ιστορική ημέρα, ειρωνεύεται τη ΣΥΡΙΖΑϊκή Μαρία Αντουαννέτα

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Κώστας Σταματάκης 27/03/2015 02:28:08

      Ενα τμήμα του κειμένου είναι η “ολοκληρωμένη χαρτογράφηση του DNA της Ελληνικής αριστεράς” - τέλος, σημείο αναφοράς Πάντως το φράκταλ της Ιστορίας είναι εντυπωσίακό - και στις δύο μαύρες περιόδους, “κάποιοι” χρηματοδοτούν και “φτιάχνουν” αριστερούς απο το τίποτα, στη συνέχεια τοποθετούν “δεξιούς” με συγκεκριμένη ατζέντα απέναντι στο κατασκεύασμά τους και σχεδόν το ηρωοποιούν, οι δεξιοί βέβαια κυβερνούν πλήν όμως αποδυναμωμένοι και χωρίς προοπτικές για ευρύτερη απήχηση αφού πρώτα εχουν διαπραξει το έγκλημα (κατ’εντολήν) που θα τους στερήσει το ηθικό πλεονέκτημα (ξέπλυμα των δοσίλογων της Κατοχής και κάλυψη στους πρωτεργάτες του Μνημονίου) ετσι είναι αδύνατον να αντισταθούν στην “επέλαση της αριστεράς” όταν έρθει η στιγμή

  8. Διογένης avatar
    Διογένης 25/03/2015 12:40:49

    Άναυδος! Το "μπράβο" είναι λίγο! Εύγε, και πάλι εύγε! Να μπορούσε να μεταφραστεί και να μοιραστεί σε όλη την Ευρώπη; Ένα άρθρο βαθιάς αυτογνωσίας και γνώσης για την σύγχρονη ελληνική πολιτική πραγματικότητα. Άραγε θα το συμπεριλάβει ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, αυτός ο γίγας πολιτικής σκέψης, στο επόμενο newsletter του "Απόψεις"; Μα τι λέω τώρα, έχει Πρετεντέρη και ένα σωρό άλλους μαϊντανούς της κοινοτοπίας. Τι να τα κάνει τέτοια άρθρα;

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Διογένης 25/03/2015 21:39:29

      Στη ΝΔ δεν έχουν πάρει χαμπάρι. Νομίζουν ότι θα κοιμούνται και η εξουσία θα ξαναέρθει σαν ώριμο φρούτο. Από τα Νομικά, που λένε περί κτηματικής ιδιοκτησίας "ο νεμόμενος και κοιμώμενος νέμεται". Αμ δε!

      Εν τω μεταξύ τους εγκαταλείπουν και οι τελευταίοι. Σήμερα έτρωγα με παρέα και δυο κυρίες, μέσης ηλικίας, μόνιμοι ψηφοφόροι της ΝΔ, δήλωσαν σοβαρότατα ότι ήταν η τελευταία φορά που ψήφισαν ΝΔ.
      Αντιπολίτευση κάνει μόνο ο Βενιζέλος.

      • Ακης avatar
        Ακης @ Προφήτης 25/03/2015 23:10:57

        Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!! Αντιπολίτευση με καραγκούνηδες δεν γίνεται. Όσες φορές τον άκουσα σε συζητησεις, έδειξε οτι δεν μπορει να αντραποκριθεί στο ρόλο του, συνεπώς χρειάζεται καλύτερη στρατηγική στο κόμμα. Ο Βενιζέλος είναι πολυ πιο ευστοχος στις τοποθετήσεις του.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Προφήτης 26/03/2015 17:30:22

        Τώρα που η ΝΔ δεν κυβερνάει, για να έχει τουλάχιστον να επιδείξει κάποιο κυβερνητικό έργο, σαν κι αυτό που την κράτησε στο 28%, φαίνεται πολύ ξεκάθαρα η πολιτική της γύμνια. Ο Σαμαράς νομίζω ότι δεν πήρε τα κατάλληλα μαθήματα από την ήττα. Τακτισμοί για να περάσει η μπόρα της μετακλογικής αμφισβήτησης του ιδίου και, κυρίως, του κύκλου του και από εκεί και πέρα, τι; Τίποτα. Φαίνεται ότι ούτε καν αυτοί που έπρεπε να φύγουν από τον κύκλο του δεν έφυγαν. Δεν πάμε μακριά με την υφιστάμενη νοοτροπία, που δυστυχώς ζει και βασιλεύει παρά τις διακηρύξεις για αλλαγή. Αν το κόμμα δεν ανοιχτεί ουσιαστικά στην κοινωνία, δηλαδή να ενσωματώσει κοινωνικές δυνάμεις που δεν είχαν ρόλο στην πολιτική μέχρι σήμερα, ζήτω που καήκαμε. Δεν θα τις ενσωματώσει. Δεν το επιζητάει κατά βάθος. Το θέλει, το διακηρύσσει, αλλά δεν το θέλει αρκετά, φοβούμαι. Η πραγματικότητα είναι ότι η ΝΔ περιμένει να τα κάνει όλα μπάχαλο ο ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να στο τέλος να πει ο κόσμος "να ξαναφέρουμε τον Σαμαρά". Ίσως και να συμβεί αυτό, αλλά ίσως ο κόσμος αυτοκαταστροφικά να μην ενδώσει, όπως δεν ενέδωσε και στις 25 Ιανουαρίου σε ένα παρόμοιο δίλημμα. Δεν είναι ορθολογικά τα κριτήρια πολιτικής δράσης των ανθρώπων, αυτή είναι η πραγματικότητα. Η ΝΔ δεν λέει να το καταλάβει αυτό, αλλά και δεν λέει να δει έστω και ορθολογικά τι συμβαίνει και έχει πρόβλημα απήχησης.

  9. Κληρικός  της  εορτολογικής   καινοτομίας avatar
    Κληρικός της εορτολογικής καινοτομίας 25/03/2015 13:00:53

    Ν΄ αγιάσει το χέρι σου Προφήτη! Αλήθειες που πονάνε είναι τα γραφόμενα σου.

  10. ΤΤ avatar
    ΤΤ 25/03/2015 13:34:39

    Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος, είναι να διαγράψεις τη μνήμη του. Να καταστρέψεις τα βιβλία του, την κουλτούρα του, την ιστορία του.Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία, να κατασκευάσει μια νέα παιδεία, να επινοήσει μια νέα ιστορία ... Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός για να αρχίσει αυτό το έθνος να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν. Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα Μίλαν Κούντερα, Το βιβλίο του γέλιου και της λήθης

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ ΤΤ 25/03/2015 21:41:09

      Δυστυχώς, έτσι...

    • Don kixotis avatar
      Don kixotis @ ΤΤ 26/03/2015 14:30:53

      Ουσιαστικά ο Κουντέρα μας λέει Αυτό που βιώνουμε τις τελευταίες Δεκαετίες στην Ελλάδα ,ας δούμε Ποιοί έχουν διατελέσει Αρχηγοί Κομμάτων,σε τι Θεό πιστεύουν + σε ποιόν;; Ο τρόπος ζωής τους ποιός είναι και πως αυτός επηρεάζει τον λαό;; Αρνητικά ή θετικά;; τι Πρεσβεύει το Κάθε Κόμμα ΟΧΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ για εμένα,αλλά σε επίπεδο ΑΡΧΩΝ&ΑΞΙΩΝ/ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ,Ποιοί ήταν Υπουργοί στα Νευραγλγικά:Παιδείας&Θρησκευμάτων,Εθνικής Άμυνας,Οικονομίας, Ισοπέδωση Ελληνικής Γλώσσας αφού διαρκώς χρησιμοποιήθηκαν Αγγλικές Λέξεις-εκφράσεις στην θέση της Αντίστοιχης Ελληνικής μαζί με το καρκίνωμα των greekenglish,Εξευτελισμός-Υποβάθμιση Ορθοδοξίας-Πίστης ώστε να είναι "χαλαρό το πράγμα"...έως Ανύπαρκτο,Παιδεία κατά κανόνα Ανθελληνική καθώς μάθαμε κάποια μέρη της Κατευθυνόμενης Κομματικής ή μη Ιστορίας αφού μας αποκρύψανε Σκόπιμα!! σημαντικά Κεφάλαια της Ιστορικής μας διαδρομής,Ο Νεοέλληνας είναι ως επι το πλείστον Αποκομμένος απο τα Πολιτισμικά-Πνευματικά Χαραχτηριστικά που τον οδηγήσανε μέχρι το σήμερα...ΤΟ 2015,για τις Ρίζες του γνωρίζει απο τα πολύ βασικά έως ελάχιστα (εκτός απο εκείνους που έχουν κάνει προσωπική έρευνα-αναζήτηση για τα θέματα αυτά) οι υπόλοιποι είναι απλά Χάπατα..και είναι έτσι διότι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΚΑΝ απο το Σύστημα(Διαφημίσεις-Ειδήσεις των 8.30-Πλαστή Ευδαιμονία κτλ.) επι πολλά χρόνια να σκέφτονται+ να λειτουργούν ως "Ρομποτοποιημένα Ραγιάδικα Ανθρωπάκια" Χωρίς Κρίση-Συνείδηση,Αφιονισμένα απο την καταναλωτική Μανία λόγω της πλύσης εγκεφάλου ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΥΣΑΝ να Σκεφτούν αυτό που Έεεερχεται.......δηλαδή το ΣΗΜΕΡΑ ή την επονομαζόμενη Κρίση των τελευταίων 5 ετών....η "Κρίση" δεν είναι σε καμία Περίπτωση μόνο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ όπως μας το παρουσιάζουν αλλά κυρίως Αξιακή με Προβληματικά έως Επικίνδυνα Πρότυπα Ζωής&Συμπεριφοράς (π.χ Γάμοι Ομοφυλοφίλων με "αναφαίρετο δικαίωμα" στην Υιοθεσία Παιδιού....ή το πιο "Καινοτόμο"...Γάμοι 3 Ατόμων του ίδιου πάλι φύλου....μωρέ να χαρώ εγώ Στρεβλή Πρόοδο......) Επι σειρά Ετών Θεοποιήθηκε η ΎΛΗ και τα παραγωγά της στην θέση του θεού για αυτό τώρα τρέχουν/τρέχουμε να Προσκυνήσουμε τα ΑΤΜ των Τραπεζών....Εισπράττουμε τα Αποτελέσματα των επιλογών μεγάλης μερίδας των Νεοραγιάδων...Καλοχώνευτα..!!

  11. οδυσσεας Κ. avatar
    οδυσσεας Κ. 25/03/2015 13:54:43

    Aγαπητέ Προφήτη ματαιοπονείς. Αν ήταν έτσι τα πράγματα δεν θα είχε σήμερα την εξουσία ο ΣΥΡΙΖΑ. Το λάθος της αποτυχίας του βαρύνει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ τον κυβερνώντα στην πολιτική. Οπως και η επιτυχία ανήκει ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΆ στον νικητή . Ολα τα άλλα είναι "παρηγοριές στον άρρωστο" και υπάρχουν 10.000.000 διαφορετικές γωνίες όψεως της ιστορίας απο την δική σου. Εγώ πάντως πιστεύω οτι το λάθος της Δεξιάς μετά το 1949 ήταν ότι αντί να καλοπιάσει τους κομμουνιστές και να συμβιβαστεί μαζί τους, βάλθηκε να τους εξαφανίσει απο την Ελλάδα. Κάτι αντίστοιχο που έγινε μετά το 1989 και την κατάρρευση του κομμουνισμού της ΕΣΣΔ, όπου η Αυτοκρατορία του χρήματος βάλθηκε να λιώσει καθε Αριστερό και να εξαφανίσει κάθε σοσιαλιστική πρόσμιξη του καπιταλισμού, με αποτέλεσμα τις Leehman Brothers και τις κρίσεις που κάθε άλλο παρά τελείωσαν...

    • ΓΒΚ avatar
      ΓΒΚ @ οδυσσεας Κ. 25/03/2015 17:21:17

      Το λάθος της αστικής τάξης δεν έγινε το 1949 αλλά το 1974. Τότε που ο Καραμανλής ο πρεσβύτερος στα πλαίσια της "εθνικής συμφιλίωσης" νομιμοποίησε τους μέχρι τότε παρανομούντες (δεν γνωρίζω με τι αντάλλαγμα) με αποτέλεσμα αυτοί, ειδικότερα από το 1981 και μετά, να βρουν πρόσφορο έδαφος για να μολύνουν με τις ιδέες τους την ελληνική κοινωνία.Το θέμα είναι πως αυτές οι ιδέες βρήκαν πρόσφορο έδαφος, ευδοκίμησαν και καρποφόρησαν με αποτέλεσμα σήμερα ένα κόμμα με ριζοσπαστικές απόψεις, όχι μόνο για την οικονομία αλλά και για την κοινωνία, την παιδεία να βρίσκεται "καβάλα στ΄ άλογο". Το ζητούμενο είναι η αντίδραση, πως και με ποιο τρόπο θα γίνει η επανεκκίνηση, όταν ολόκληρος ο ελληνικός λαός έχει εθιστεί στις εύκολες λύσεις.

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ ΓΒΚ 25/03/2015 21:54:06

        @ΓΒΚ, ακριβώς

      • Σωκράτης avatar
        Σωκράτης @ ΓΒΚ 26/03/2015 18:31:20

        Αγαπητέ/η ΓΒΚ Πολύ καλά έκανε ο Καραμανλής ο πρεσβύτερος που στα πλαίσια της "εθνικής συμφιλίωσης" νομιμοποίησε αυτούς που δήλωναν Κομουνιστές. Πόσο ακόμα θα ήταν παράνομοι στην Ελλάδα και νόμιμοι στην υπόλοιπη Ευρώπη;. Και ήταν και είναι θεμιτό να προσπαθούν να επεκτείνουν την επιρροή τους. Αντίθετα με αυτούς η κεντροδεξιά αδιαφόρησε τελείως να υπερασπιστεί και να διαδώσει τις ιδέες της και τα ιδανικά της, όπως γινόνταν και γίνεται στον υπόλοιπο κόσμο. Από τον Ντε Γκώλ και τη Θάτσερ μέχρι τον Κολ και τη Μέρκελ. Οι δικοί μας αρχηγοί επιζητούσαν την έξωθι επιβεβαώση της "δημοκρατικότητας" τους. Ούτε ο Καραμανλής ο πρεσβύτερος ξέφυγε από αυτόν τον κανόνα. Οι δε κεντροδεξιοί ψηφοφόροι, αναίτια ενοχικοί, κρυπτόμενοι, τα περίμεναν όλα από τους αρχηγούς. Έχασαν τις μάχες στα αμφιθέατρα, στην "αγορά", στα καφενεία και στα "σαλόνια". Με απότέλεσμα τα τελευταία 40 χρόνια να "κυβερνά" όποιος δήλωνε αριστερός. Ακόμη και αυτοί που είχαν "δεξιά" νοοτροπία και δεξιές τσέπες. Κάπου εκεί βρισκόμαστε σήμερα. Μ τους ακροδεξιούς ΑΝΕΛ να υποδύονται τους προοδευτικούς. Με τους "αριστερούς" στην εξουσία ίσως τώρα να κλείσει ο κύκλος και βρούμε οι Έλληνες μια ισορροπία. Και ανοίξουμε ένα νέο, ευρύτερο, κύκλο. Υ.Γ. γράφεις ....ένα κόμμα με ριζοσπαστικές απόψεις,..... Οι ριζοσπαστικές ακόμη και οι επαναστατικές, απόψεις δεν είναι προνόμιο ούτε ιδιοκτησία κανενός κόματος. Υιοθετούνται άλλοτε από την "αριστερά" και άλλοτε από την "δεξιά"

      • οδυσσεας Κ. avatar
        οδυσσεας Κ. @ ΓΒΚ 26/03/2015 19:05:25

        . Ο μόνος τρόπος που ανέκοψε προσωρινά τη μόλυνση ενός λαού απο τις ιδέες του αντιπάλου ήταν ο τρόπος του Στάλιν. Αλλά και οι Στάλιν είναι θνητοί, οπότε μετά απ' αυτούς ο λαός πέφτει με τα μούτρα στις απαγορευμένες ιδέες των αντιπάλων και αγοράζει Μερσεντέ σαν νάταν καραμέλλες...

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ οδυσσεας Κ. 25/03/2015 21:53:37

      @ Οδ.
      1. Μάλλον διάβασες βιαστικά. Αυτό ακριβώς λέω, ότι οι ολιγωρίες, και στο σήμερα και στην Κατοχή, των αστικών εξουσιών, έφεραν την Αριστερά. Απλά το θέμα εδώ είναι το δηθεν ηθικό πλεονέκτημα του ΣΥΡΙΖΑ.

      2. Η πάλη για την εξουσία είναι ακριβώς η πάλη να επιβάλεις την 1/10 εκ. γωνία όψεως για την ιστορία και την πολιτική πραγματικότητα. Προς το παρόν, κερδίζει ο Τσίπρας.

      3. "Τον εχθρό σου ή τον αφομοιώνεις ολοκληρωτικά ή τον εξολοθρεύεις. Αν τον αφήσεις με δυνάμεις, θα επαναστατήσει και, αν σε βρει αδύναμο, θα σου επιβληθεί"
      Μακιαβέλλι & Ναπολέων.
      Στην Ελλάδα μετά το 1949 αποδείχθηκε ότι είχαν δίκιο.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Προφήτης 27/03/2015 08:51:06

        Πολλά λόγια για τον Καραμανλή Α΄που αποκατέστησε τη δημοκρατία το 1974 και τίποτα για τον ανιψιό που έγλυφε πραγματικά την αριστερά. Η κίνηση του Καραμανλή Α΄δικαιώθηκε 15 χρόνια αργότερα,όταν κατέρρευσε το κομμουνιστικό μπλοκ. Αποδείχθηκε ότι δεν στοίχισε τίποτα.Στη μεταψυχροπολεμική εποχή η Ελλάδα μπήκε με την αριστερά στο 10% σύνολο (ΚΚΕ 5 και ΣΥΝ 4%) και το ΠΑΣΟΚ εξημερωμένο φιλοευρωπαικό κόμμα. Ποιός τα τίναξε όλα στον αέρα;Αυτός που καλύπτεις Προφήτη και το ξέρεις καλά και μη γυρίζεις σε περασμένες δεκαετίες. Αλήθεια δεν μου λες ας πούμε ότι δεν νομιμοποιούσε ο Καραμανλής Α΄το 1974 το ΚΚΕ.Μετά το 1989 και την κατάρρευση του σοσιαλισμού σε όλο τον κόσμο θα συνεχίζονταν στην Ελλάδα διώξεις εναντίον ενός πράγματος που είχε σβησει στην υπολοιπη Ευρώπη; Είσαι με τα καλά σου;Συγκοινωνείς με το περιβάλλον; Ασχολείσαι με το παρελθόν για να αποφύγεις το παρόν. ο ψυχρός πόλεμος έληξε με ολοκληρωτική κατάρρευση του κομμουνισμού παντού.Και από το 1997 που ανέλαβε ο ανηψιός - κλώνος έκανε ότι μπορούσε για να διατηρήσει την ελληνική αριστερά ζωντανή για να πλευροκοπήσει το Πασόκ και στο τέλος άφησε και ένα θεόρατο έλλειμμα για να δημιουργηθούν οι συνθήκες να κερδίσει τις εκλογές.Όχι ότι μπορούν να κάνουν τίποτα το αριστερό δηλαδή. Άκου Προφήτη : Οι δεξιοί σε αυτή τη χώρα είναι μειοψηφία.Οι άλλοι δεν είναι φυσικά όλοι αριστεροί αλλά δεν έχουν καμμιά διάθεση να τρώνε στη μάπα και τα κολλήματα της δεξιάς (τα βλέπουμε τώρα στον Καμμένο και γελάμε).Άρα πάντα θα υπάρχουν Ενώσεις Κέντρου,πασόκ,ποτάμια και άλλα παρόμοια. Θα πρέπει να αποφασίσεις εάν προτιμάς αυτούς τους καταραμένους μεσαιοχωρίτες να συμμαχήσεις ή τους αριστερούς που βασικά και αυτοί δεν ξέρουν τι να κάνουν γιατί ο κόσμος στον οποίο μεγάλωσαν δεν υπάρχει.

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ ψυχραιμια 27/03/2015 17:13:46

          Όντως, είσαστε εντελώς νούμερα, σαν τον Πολύδωρα, που δεν κράζει, θαυμάζει την διαπραγμάτευση του ΣΥΡΙΖΑ. Αν εσύ, κατ' επέκταση η ΝΔ, όχι η Δεξιά, διότι η ΝΔ δεν είναι δεξιά, είναι ένα καραμανλικό κομματικό όχημα, είχατε ένα δράμι μυαλό και πολιτική αντίληψη, δεν θα σας πήδαγε επί σαράντα χρόνια η Αριστερά, σε κάθε της μορφή.

          Η Αριστερά μεταλλάσσεται, γίνεται ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και κυβερνά σταθερά. Το δικαίωμα να είναι ελεύθερη να ελίσσεται τής το έδωσε ο ΚΚ Α'. Τελεία. Γιατί δεν τον ένοιαζε αν η χώρα γινόταν αριστερή στην ψυχή, παρά μόνο να κυβερνά ο ίδιος και η παρέα του. Η δεξιά δεν ήταν μειοψηφία το 1974, ήταν συντριπτική πλειοψηφία. Ο "Εμφύλιος" αναφερόταν "συμμοριτοπόλεμος" και οι κκεδες "κατσαπλιάδες" ή "συμμορίτες". Και η πλειοψηφία θυμόταν πάντα ότι το ΚΚΕ το 1946-49 πήγε να διχοτομήσει-ακρωτηριάσει τη χώρα και το 1965-67, με την προβιά της ΕΔΑ-Λαμπράκηδων είχε δημιουργήσει την ανωμαλία. Το ξέχασε με την λυσσαλέα προπαγάνδα, παντού, της Αριστεράς.

          Κολλημένος στη μετεμφυλιακή εποχή, ορίζεις σαν Αριστερά κατά βάση το ΚΚΕ, μια σέχτα χιλιαστών που μετά το 1974 αποφάσισε να περιχαρακωθεί και να διατηρήσει ένα μαζεμένο μαγαζί για ίδιο όφελος της ηγετικής ομάδας-ιδιοκτησίας. Αριστερά είναι και Σημίτης, το έχει δηλώσει ο ίδιος, είναι ακριβώς αυτός που προώθησε τον πιο σκληρό αφελληνισμό του κράτους. Ακριβώς γι’ αυτό, για σένα είναι «ευρωπαϊστής».

          Τράβα να κλάψεις στην αγκαλιά της Ντόρας για να ξεσπάσει το μίσος σου για τον Κώστα Καραμανλή, που δεν σας άφησε να πάρετε τη ΝΔ και να την μετατρέψετε σε "Οικογένεια Μητσοτάκη Α.Ε."

        • ΓΒΚ avatar
          ΓΒΚ @ ψυχραιμια 27/03/2015 19:19:00

          Για να έχουμε καλό ερώτημα: Γιατί ο ΚΚ ο Α΄όταν νομιμοποίησε το ΚΚΕ δεν πήρε ανταλλάγματα; Ένα από αυτά, λέω εγώ, θα ήταν η μετάλλαξή του συγκεκριμένου κόμματος σε ένα ευρωκομμουνιστικό κόμμα όπως αυτό του Μαρσέ στη Γαλλία ή του Μπερλινγκουέρ στην Ιταλία, αποδεχόμενο φυσικά και το ελληνικό σύνταγμα. Είναι αλήθεια ότι ο ΚΚ δέχθηκε την καταστροφή των αρχείων της ΔΙΣ χωρίς την αντίστοιχη που υπάρχει στα αρχεία του Περισσού;

  12. alex23 avatar
    alex23 25/03/2015 14:16:18

    η επικοινωνιακη επιτυχια των συριζοανελ ειναι οτι στα ματια μεγαλου μερους του εκλογικου σωματος, αποσυνδεσαν την περηφάνεια απο την αξιοπρέπεια και οταν το πετυχαν, εδωσαν την δικη τους ερμηνεια στο πως πρεπει να αποκασταθει η προ κρισης κατασταση.. ετσι εχουμε το παραδοξο, 'υπερηφανοι' ελληνες να απαιτουν με θρασσος και χωρις αξιοπρεπεια εδω και τωρα χρηματα και ειδικη μεταχειρηση χωρις να προσφερουν καμια εγγυηση και δεσμευση οτι δεν θα πανε χαμενα η αποτυχια της νδ (και οχι μονο αυτης) ηταν οτι δεν ερμηνευσε σωστα τα συλλαλητηρια που εγιναν εξω απο την βουλη, οτι δεν εδωσε μια δικη της απαντηση στον διαχωρισμο που επεδιωξε τοτε ο συριζοανελ και πετυχε μεσα απο τις λαικιστικες κορωνες των μμε*, οτι δεν μπορεσε να πεισει μεγαλοστελεχη της να βγουν απο την αδρανεια που θα τους χαριζε αλλη μια εκλογη σε βαρος του κομματος και τα γενικοτερα επικοινωνιακα λαθη που ακολουθησαν

  13. roadrunner avatar
    roadrunner 25/03/2015 16:01:45

    Η επιστροφή στο ρεαλισμό της κυβερνώσας -δήθεν- επαναστατικής αριστεράς , παρότι μονόδρομος για την επιβίωση της Ελλάδας, συνιστά σοκ για τους ψηφοφόρους που εξαπατήθηκαν από το Σύριζα. Κι όπως ξέρουμε κάθε σοκ θέλει το χρόνο του. Εμπεδώνεται αργά, αλλά σταθερά, από τον κόσμο που ξεγελάστηκε και τους ψήφισε, το γεγονός, ότι η επανάσταση που του έταζαν ήταν χάρτινη, ότι το χρέος ήταν και παραμένει το ίδιο ακούρευτο και αναμαλλιασμένο να απειλεί το μέλλον της χώρας, ότι τα μνημόνια ποτέ δεν σκίστηκαν,αλλά ξαναγράφονται με άγνωστους όρους, προφανώς σκληρότερους, αφού ο Τσίπρας εμφανίστηκε στην Ευρώπη, από θέση αδυναμίας, δηλαδή, ως ικέτης που κυβερνά μια χώρα που ΔΕΝ θα έχει λεφτά σε 10 ημέρες περίπου.... Η κυβερνώσα αριστερά, οι γραφειοκράτες και οι καρεκλοφόροι της (παράπλευρη πολιτισμική εξέλιξη των κουκουλοφόρων-αντεξουσιαστών), μόλις έχουν αρχίσει να βουτάν το δάχτυλο στο μέλι. Δεν θα άντεχαν να χάσουν από τώρα το κυβερνητικό βαζάκι με τη χρυσαφένια λιχουδιά. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση Κατρούγκαλου, που θα έπρεπε να τον είχε εκδιώξει από την κυβέρνηση, αμέσως ο Πρόεδρός του, αφού δεν είχε ο ίδιος την ευθιξία να παραιτηθεί από μόνος. Σε αυτή την κατάσταση, όπου ο κόσμος το' χει τούμπανο κι αυτοί κρυφό καμάρι, πως το μνημόνιο έρχεται μ' αριστερό δοξάρι, στο Σύριζα χρειάζονται απελπισμένα μια ψευδαίσθηση έστω, λαϊκής συμπαράστασης για να κερδίσουν λίγες ανάσες χρόνου, επικοινωνιακά... Και επειδή ο εξαπατημένος λαός δεν πρόκειται να τους ξαναδωρίσει τζάμπα, αυθόρμητες συγκεντρώσεις συμπαράστασης, η λύση εφεξής θα είναι να πηγαίνει η κυβέρνηση σε μια έτοιμη φιέστα....Σήμερα, συμπτωματικά βόλευε η παρέλαση και εθνική παλλιγγεννεσία.. Μα και Μεγάλη Παρασκευή να έπεφτε, η επομένη του προσκυνήματος στη Μέρκελ, σύσσωμη η κυβέρνηση θα ακολουθούσε τον Επιτάφιο, σε μια ακόμη επίδειξη της "λαοφιλίας και της υψηλής δημοτικότητάς της " !! Από έδώ και εμπρός αρχίζουν τα πολύ δύσκολα για την κυβερνώσα αριστερά ... ελπίζουμε να μην ισχύει το ίδιο και για εμάς το λαό, που υποτίθεται ότι μας κυβερνά...

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ roadrunner 25/03/2015 21:59:00

      Προς το παρόν ο Τσίπρας είναι πολιτικά κυρίαρχος, τόσο στο κόμμα όσο και στην κοινωνία, και έτσι έχει την ευχέρεια να περάσει το Τρίτο Μνημόνιο. Ο κόσμος, όσο βρίσκει μισθούς και συντάξεις στο ΑΤΜ δεν θα αντιδράσει. Οι της ιδιωτικής οικονομίας, που πραγματικά χειμάζονται, ποτέ δεν συγκεντρώθηκαν για να φέρουν, με δυναμικό τρόπο, πολιτικές εξελίξεις.

      • Μάνια avatar
        Μάνια @ Προφήτης 25/03/2015 22:26:27

        OI της ιδιωτικής οικονομίας αγαπητέ προφητη ποτε δεν συγκεντρωθηκαν, γιατι ασχολουνταν και ασχολουντα καθημερινα και ασχολουνται με τις δουλειές τους! Δυστυχως αυτο καταληγει στο συμπέρασμα οτι οι αξιοι ανθρωποι, αυτοι που παραγουν ,δημιουργουν, δουλευουν δεν εχουν χρονο και ενεργεια για αυτα , σε αντιθεση με τους ολους τους υπολοιπους που εχουν ( αναρχικους, ΔΥ , συνδικαληστες , κομματοσκυλα κτλ)

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ Μάνια 26/03/2015 01:42:59

          Ακριβώς. Αυτή ακριβώς είναι η ανθρωπολογική εξήγηση της πολιτικής διαφοράς συντηρητικών-αριστερών. Οι μεν προσπαθούν να αλλάξουν-βελτιώσουν τον κόσμο τους με τον ατομικό τους αγώνα, οι δε με την οργανωμένη δράση-κλοπή του κόπου των πρώτων. Τουλάχιστον στην Ελλάδα, αυτό έγινε.

          • Μάνια avatar
            Μάνια @ Προφήτης 26/03/2015 11:25:15

            Μου πηρε καποια χρονια να το καταλαβω . Το κλικ μου το εκανε ο νυν πρωθυπουργος μας και οι συν αυτω , οι οποιοι οταν εμεις σπουδαζαμε ειτε εντος εκτος ΕΛλάδος για να προσφερουμε κατι καλυτερο ο καθενας απο το μετερίζι του στην χωρα μας , αυτοι συνδικαλιζονταν και κομματοσκυλιαζαν.

      • Eva avatar
        Eva @ Προφήτης 26/03/2015 20:44:36

        Δεν έχουν την πολυτέλεια ν αφήσουν το γραφείο, ούτε να το κλείσουν. Επίσης δουλεύουν απλήρωτες υπερωρίες και Σαββατα (αξιολογούνται κάθε μέρα βλέπετε) Το απόγευμα ΠΟΛΛΟΙ δουλεύουν και δεύτερη δουλειά Δεν έχουν ωράριο ΙΔΙΟ οπότε πρεπει να συγεντρώνονται κατα κατηγορίες. Δεν δουλεύουν 8ωρο αλλα 12ωρο (ας κάνουν κι αλλιώς)

  14. Than avatar
    Than 25/03/2015 17:53:46

    Απο τα καλύτερα άρθρα που έχω διαβάσει στο anti news. Μπράβο!

  15. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 25/03/2015 18:27:45

    Σωστά όλα αυτά με μια μικρή διαφορά για την προπαγάνδα περί ευθυνών της χρεωκοπίας.Την ευθύνη για τη χρεωκοπία προσπαθεί να αποδώσει στον Καραμανλή το ΠΑΣΟΚ και ειδικότερα ο Γιώργος Παπανδρέου για να απαλλαγεί το ίδιο.Όχι η αριστερά. Αυτοί έχουν άλλο σχέδιο : να καλύψουν τον Καραμανλή και το περιβάλλον του (εξ ου και ΑΝΕΛ,Παυλόπουλος κλπ) και επιβάλλοντας την αφήγηση ότι για όλα φταίει το μνημόνιο να αντικαταστήσουν το ΠΑΣΟΚ στο ρόλο της κεντροαριστεράς ως κύρια δύναμη εξουσίας και να επαναφέρουν τον καραμανλισμό στην ηγεσία της ΝΔ ως ένα είδος "δεξιάς σε χειμερία νάρκη" (εξ ου και Αντώναροι,Πολύδωρες κτλ) ώστε να κυλούν όλα όπως πριν.Στο εσωτερικό δεν υπάρχει εδώ που τα λέμε δύναμη να μπορεί να σταματήσει αυτό το σχέδιο.Το εμπόδιο είναι η διεθνής πραγματικότητα και το κατά πόσον η Ευρώπη είναι διατεθειμένη να συμβιβασθεί και σε ποιόν βαθμό με μια μη ανταγωνιστική Ελλάδα. Είχε ήδη συμβιβασθεί πριν το 2009 και είχε κατά κόρον λεχθεί ότι τι πρόβλημα μπορεί να προκαλέσει το 2% της ευρωπαικής οικονομίας σε αυτήν.Απεδείχθη με τα καμώματα του ΓΑΠ ότι μπορεί γιατί είναι διασυνδεδεμένες όλες οι οικονομίες της ευρωζώνης.Μετά το χουνέρι που έπαθαν είναι δύσκολη η ελαστικότητα.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ ψυχραιμια 26/03/2015 01:47:45

      Το μαζικό, ισχυρό ΠΑΣΟΚ ήταν η κυβερνητική Αριστερά.
      Τώρα, κυβερνητική Αριστερά είναι ο ΣΥΡΙΖΑ.
      Το σημερινό, ισχνό ΠΑΣΟΚ είναι ότι ήταν η ΕΚ των Μαύρου-Ζίγδη στα τελευτάια της. Κοινωνικά, είναι οι πασόκοι που πλούτισαν και αστικοποιήθηκαν, οπότε, όπως συμβαίνει πάντα, έγιναν συντηρητικοί. Πολλοί από το 12% του ΠΑΣΟΚ το 2012 μετακόμισαν στην ΝΔ, έτσι κράτησε στο 28%, κανονικά θα πήγαινε στο 18-20% που της δίνουν σήμερα οι δημοσκοπήσεις.

  16. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 25/03/2015 20:57:25

    Η παρουσία του Για. Τραγακη στην παρέλαση ως εκπρόσωπος της ΝΔ και οι δηλώσεις του στην τηλεόραση με κάνουν να μένω ήσυχος για το μέλλον της παράταξης.

    • Σωκράτης avatar
      Σωκράτης @ ΣΟΝ ΠΕΝ 25/03/2015 22:09:33

      αγαπητέ ΣΟΝ ΠΕΝ Ο Για. Τραγάκης είναι ΚΑΙ αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων. Θεωρώ ότι ήταν θεμιτή η παρουσία του ως εκπρόσωπος της ΝΔ, Την περίοδο αυτή η ΝΔ χρειάζεται ΗΡΕΜΙΑ.

      • ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
        ΣΟΝ ΠΕΝ @ Σωκράτης 26/03/2015 16:15:31

        Σωκράτη με περισσότερη ηρεμία πεθαίνεις. Αν ΤΩΡΑ δεν αντιληφθεί η ΝΔ πως αν δεν αλλάξει Πρόσωπα έχει τελειώσει...δυστυχώς θα τελειώσει. Οι πολίτες που την αποδοκίμασαν δεν αποδοκίμασαν την ιδεολογία της αλλά τον Οργανισμό με τον οποία εκπροσωπείται και ότι αυτός εκφράζει. Π.Χ εκλεκτικές συγγένειες με την οικονομική και επιχειρηματική ελίτ. άλλο να είσαι με την επιχειρηματικότητα και άλλο με τους επιχειρηματίες. Ο Αντώνης Σαμαράς δεν απειλείται από κανέναν. Οφείλει ΤΩΡΑ να τολμήσει όσα δεν τόλμησε μέχρι σήμερα. Να απαλλάξει την παράταξη από τα βαρίδια που ίσως να βρίσκονται και στο πολύ κοντινό του περιβάλλαν και να επιστρατεύσει στο κόμμα νέα πρόσωπα από όλο το εύρος των κοινωνικών τάξεων. Τους αρίστους. Υ.Γ Σχετικά με τον συμπαθέστατο Γ. Τραγάκη. Ας παραδεχτούμε ότι δε θα βαδίσουμε στην επόμενη περίοδο με τον Γ.Τραγάκη σε πρώτο πλάνο. Τι σημαίνει είναι αντιπρόεδρος της Βουλής; Δε θα μπορούσε η ΝΔ να εκπροσωπηθεί από άλλο πρόσωπο; Τι δεν καταλαβαίνεις;

        • Σωκράτης avatar
          Σωκράτης @ ΣΟΝ ΠΕΝ 26/03/2015 17:13:33

          Αγαπητέ ΣΟΝ ΠΕΝ Συμφωνώ στο σκεπτικο σου για την ανανέωση της ΝΔ. Δεν υπερασπίστηκα τον Τραγάκη. Δεν με εκφράζουν άλωστε ούτε το ύφος του, ούτε οι απόψεις του. Η επιλογή του φαίνεται ότι ήταν η περισσότερο ανώδυνη εκδοχή, στην παρούσα συγκυρία. Που δεν θα προκαλούσε ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ αντιδράσεις από τους κακόπιστους "φίλους". Οι άριστοι που προτείνεις καλώς να έρθουν αλλά πρέπει να βρεθούν και πρέπει να το θέλουν. Και να τους θέλουν. Αρκετούς από αυτούς δεν τους προτίμηση ο κόσμος της ΝΔ στις τελευταίες εκλογές. Ο Σαμαράς πρέπει να βγεί προς τα έξω, για να προσελκύσει και τους άριστους και τους ψηφοφόρους

  17. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 25/03/2015 22:38:36

    Κάποιες φορές έχω την αίσθηση ότι ματαιοπονούμε. Το "λαϊκό αισθητήριο" φωνάζει άλλα.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Γιάννης Φαίλτωρ 26/03/2015 01:21:51

      Ξέρω. Σήμερα έτυχε να είμαι με δεξιούς εκστασιασμένους με Τσίπρα - Βαρουφάκη...

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Γιάννης Φαίλτωρ 27/03/2015 00:47:57

      τι να πει και το "λαικό αισθητήριο" σε συνθήκες πλήρους συσκότισης - αυτό ακριβώς επικρατεί στο εσωτερικό της Ελλάδας αυτή τη στιγμή - η εγχώρια "ελίτ¨και τα μήντια το έχουν διαβάσει το "σήμα" που λέει "you don't fight syriza" και έχουν συντονιστεί πλήρως - και όλοι προς το παρόν θαυμάζουν τα ρούχα του βασιλιά

  18. Κώστας ΜΠ avatar
    Κώστας ΜΠ 25/03/2015 22:50:56

    Προφήτη, εξαιρετικός αλλά.... - Πως εξηγείς την κατάντια δεξιών να ακολουθούν και κυρίως να πιστεύουν και να ασπάζωνται τις τερατολογίες Καμμένου, το τσίρκο που έχει για κόμμα; -Πως εξηγείς την σθεναρή προσκόλληση παραδοσιακά δεξιών κομματιών της κοινωνίας σε προνόμια: ΙΚΑτζηδες για θέση +ελευθερο επάγγελμα, φαρμακοποιοί για κλειστό επάγγελμα κλπ -Πως εξηγείς το όνειδος των ποσοστών της ΧΑ, με κατηγορίες ψηφοφόρων της περί τάχα "ελαφροδεξιάς" , όταν ο Σαμαράς ξεπάτωσε καταλήψεις, ολοκλήρωσε το φράχτη στον Εβρο, άνοιξε τα κέντρα κράτησης κλπ; - Πως εξηγείς την απήχηση που έχουν οι κήρυκες του ανορθολογισμού Παπαδάκης, Αυτιάς, Χατζηνίκος σε κεντροδεξιούς; Αν δεν φωτίσουμε τον βαθειά συνομοσιολογικό , ανορθολογικό, ιδιοτελή χαρακτήρα της κοινωνίας και μείνουμε μόνο στην υπαρκτή ιδεολογική ηγεμονία της ψευτοαριστεράς( γιατί ο Τσίπρας ούτε γνήσιος αριστερός δεν είναι και τα προτάγματά του απευθύνονται σε ιδιοτελείς νεοελληναράδες χωρίς ιδεολογία), θα έχουμε προσεγγίσει ένα μεγάλο κομμάτι της αλήθειας( όπως μοναδικά κάνει το άρθρο σου) , αλλά όχι ολόκληρη.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Κώστας ΜΠ 26/03/2015 00:44:11

      Στα καίρια ερωτήματά σου μπορούν να προστεθούν και πολλά άλλα. Για να αναλυθεί η μεταπολιτευτική παρακμή και τα αίτιά της χρειάζεται βιβλίο/α, για να απαντηθούν τα περισσότερα, όλα είναι ανέφικτο. Εδώ γίνεται προσπάθεια πύκνωσης του κειμένου με όσο το δυνατόν περισσότερες έννοιες και πληροφορίες μπορούν να μεταφερθούν. Και πάλι, το κείμενο, >2000 λέξεις είναι μεγάλο για το Διαδίκτυο. Κάτοχος της απόλυτης ή της ολόκληρης αλήθειας δεν υπάρχει.

      Κι ένα δικό μου ερώτημα : Ο Τσίπρας είναι ψευτοαριστερός, λες. Ποιος είναι γνήσιος;
      Θέλω να πω, μην πέφτουμε στην παγίδα μιας ιδανικής Αριστεράς, η οποία δεν υπάρχει. Αριστερά είναι ακριβώς οι ιδιοτελείς, κυρίως, αυτοί που θέλουν να πάρουν τη θέση των κορυφων της κοινωνίας χωρίς να διαθέτουν την αξία για αυτό. Μαζί με κάποιους ιδεαλιστές. Χαιρετώ

  19. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 25/03/2015 22:55:02

    Πώς ακριβώς η Ελληνική Επανάσταση θεωρείται ''γνήσιο τέκνο του Διαφωτισμού'',που ακούσαμε σήμερα δια στόματος Α.Τσίπρα στην ομιλία του στο Πανεπιστήμιο Αθηνών αγαπητέ Προφήτη; Πολύ φοβάμαι ότι η κυβέρνηση εκτός από θεάματα,είναι προετοιμασμένη να δώσει πολύ περισσότερα στον ευκολόπιστο ελληνικό λαό,τόσα όσα δεν πρόφτασε να προσφέρει στα 40 χρόνια πολιτιστικής,ηθικής και εθνικής κατάπτωσης η αριστερή παπανδρεϊκή περεστρόϊκα...

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 26/03/2015 01:10:02

      Το κακό είναι ότι περίπου τα ίδια είπε και ο Παυλόπουλος, περιφρονώντας εντελώς όπως και ο Τσίπρας και ο Καμμένος την μεγάλη σημασία της εορτής του Ευαγγελισμού για την Ορθοδοξία. Μόνο ο Τραγάκης είπε κάτι σχετικό. Κατάντια...

  20. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 25/03/2015 23:04:53

    @ Προφήτης Να σε ρωτήσω κάτι : γράφεις ότι κατά την άποψή σου ο Τσίπρας θα περάσει τρίτο μνημόνιο.Τότε και εφ όσον μείνουν στην ευρωζώνη ποιά ακριβώς σημασία έχει κατά τη γνώμη σου εάν προέρχονται από το ΚΚΕ ή το τι δηλώνουν.Εάν δηλαδή ο σύριζα ιδιωτικοποιήσει τα κρατικά αεροδρόμια που έφτιαξε το κράτος της δεξιάς και δηλώνει πρώτη φορά αριστερά ποιό ακριβώς είναι το αντικείμενο της διαμάχης δεξιάς-αριστεράς και γιατί θα πρέπει να είμαστε το ένα ή το άλλο; Εφ όσον βεβαίως θεωρούμε ότι οι πολιτικές παρατάξεις δεν είναι ποδοσφαιρικές ομάδες που τις υποστηρίζουμε για το χρώμα τους ή επειδή τις στήριζαν και οι γονείς μας.

    • Βαγγέλης avatar
      Βαγγέλης @ ψυχραιμια 26/03/2015 00:59:14

      Και η κουτάλα; Δεν έχει σημασία ποιός την κρατεί?

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ ψυχραιμια 26/03/2015 02:03:14

      1. Η νομή της εξουσίας και η δημιουργία μιας νέας άρχουσας τάξης η οποία θα διασφαλίσει τη συνέχιση της εξουσίας. Το ΠΑΣΟΚ έφτιαξε τη δική του και κυβερνά, ουσιαστικά, μέχρι σήμερα. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που η Δεξιά ΔΕΝ μπορεί να κυβερνήσει, ακόμα και όταν είναι κυβέρνηση.

      2. Η πλήρης και ολοκληρωτική αλλαγή των αντιλήψεων του ελληνικού λαού με βάση την αφήγηση της Αριστεράς. Απόλυτη ιδεολογική ηγεμονία, που θα διαιωνίσει την πολιτική ηγεμονία. Τσιπρας στο Πανεπιστημιο : η 25η Μαρτίου ΔΕΝ περιείχε την Ορθοδοξία και το ρόλο της στην Επανάσταση.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ ψυχραιμια 26/03/2015 02:09:53

      @ ψυχραιμια
      σου απαντω με τα 1 & 2 στο άλλο σχόλιο, τί επιδιώκει ο ΣΥΡΙΖΑ και γιατί έχει σημασία η διαμάχη. Τώρα, αν τυχόν υιοθέτησες κι εσύ μαζί με τον Πολύδωρα το παραμύθι του ΣΥΡΙΖΑ για ηρωική διαπραγμάτευση, μάλλον ο Τσίπρας θα πάει σε εκλογές, αφού, αν τον πιστεύουν και οι δεξιοί, θα πάρει 50%.

  21. това́рищ Θόδωρος avatar
    това́рищ Θόδωρος 25/03/2015 23:32:13

    Δηλαδή αν κατάλαβα καλά η Αριστερά στην Ελλάδα βάζει πάντα την Δεξιά να κάνει την βρωμοδουλειά όταν η κατάσταση περιέρχεται σε αδιέξοδο από τις δικές της αποτυχημένες πολιτικές (της Αριστεράς ή ψευτοαριστεράς) και όταν η Δεξιά τα καταφέρει και σώσει την κατάσταση, επανέρχεται η ψευτοαριστερά και συνεχίζει για χρόνια πολλά μετά. Ποιο πιστεύετε θα ήταν ένα ερώτημα από έναν, οποιονδήποτε αντικειμενικό, ανεξάρτητο και μη προκατειλλημένο παρατηρητή σχετικά με τον βαθμό και το εύρος αντίληψης και ευφυϊας της Ελλ. Δεξιάς? "Μα καλά, πόσο ........ είναι αυτοί οι Δεξιοί ??!" Προσθέστε όποιον επιθετικό προσδιορισμό θέλετε.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ това́рищ Θόδωρος 26/03/2015 01:52:07

      Υπάρχει διαχωρισμός. Υπάρχει δεξιά ηγεσία και δεξιοί ψηφοφόροι. Οι δεύτεροι είναι μονίμως χαμένοι, από το σχήμα που περιέγραψες. Οι πρώτοι όχι.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ това́рищ Θόδωρος 26/03/2015 12:39:34

      Δεν είναι θέμα ευφυίας αλλά παρόμοιο με την παραβολή του Σολομώντα με τις δύο γυναίκες που διεκδικούσαν το ίδιο μωρό.Η πραγματική μάνα υποχώρησε για να ζήσει το μωρό. Εάν θέλεις να πας τα πράγματα μέχρι τέρμα πρέπει να είσαι έτοιμος να τινάξεις τη χώρα στον αέρα για να επιβληθείς εσωτερικά.Ο Σαμαράς το έπαιξε αντιμνημονιακός αλλά όταν ήλθε η ώρα πάω σε χρεωκοπία ή υπογράφω μνημόνιο προτίμησε το δεύτερο.Και αν θες τη γνωμη μου καλά έκανε. Όταν όμως απέναντι υπάρχουν αλήτες πρέπει να κατονομάζονται ως αλήτες : μην ξαναψηφίσετε ποτέ ψευδοδεξιό που δηλώνει ότι σέβεται και τιμά τους αγώνες της αριστεράς και τους αφήνει να τα σπάνε και να καίνε ανενόχλητοι.

  22. victoria (true) avatar
    victoria (true) 25/03/2015 23:53:47

    Προς το παρόν στενοχωριόμαστε μεταξύ μας. Η καταδίκη αυτών που βλέπουν νωρίς.

  23. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 26/03/2015 07:22:13

    @ Προφήτης Αυτή δεν είναι ιδεολογική ηγεμονία όπως τη βλέπεις εσύ. Εάν θεωρείς ιδεολογική ηγεμονία της αριστεράς να λέμε ότι το 1821 ήταν μία φιλελεύθερη επανάσταση τη στιγμή που η αριστερά είναι αντιφιλελεύθερη κάνεις λάθος.Ήταν και φιλελεύθερη επανάσταση αφού εμπνεύσθηκε από τη γαλλική και αμερικανική επανάσταση και θρησκευτική αφού καίριο ρόλο έπαιζε η θρησκευτική διαφορά που ταυτόχρονα ήταν και εθνική. Δεν αποκλείει το ένα το άλλο.Ούτε είναι ιδεολογική ηγεμονία να βγαίνει ο Τσίπρας και να ζητεί να γίνει ότι έγινε με τη Δυτική Γερμανία το 1953.Θα ήταν εάν ζητούσε να γίνει ότι με την Ανατολική Γερμανία και όχι με τη Δυτική.Αρκεί να υπάρχει κάποιος που να επισημαίνει τις διαφορές αυτές.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ ψυχραιμια 26/03/2015 17:04:42

      Μην κολλάς στην άρνηση της συμβολής της Ορθοδοξίας στην Επανάσταση. Δεν είναι μόνο αυτό. Αλλά η αλλαγή κάθε πτυχής στην αντίληψη που έχει για τον εαυτό του, την καταγωγή του, την ιστορία του, το νεοελληνικό κράτος, ο Έλληνας.

  24. Α.Π. avatar
    Α.Π. 26/03/2015 15:35:04

    Kι εμείς που νομίζαμε οτι ο εθνομηδενισμός είναι το κύριο καταφύγιο των καθε λογής τυχοδιωκτών...

  25. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 26/03/2015 17:02:47

    Πολλές προσπάθειες από "δεξιούς" να κατανοήσουν, να ερμηνεύσουν, αφού εντοπίσουν πρώτα την ελληνική αριστερά. Για πιά δεξιά μιλάμε όμως? Του 1950 , του 1967,του 1975, του 1990, του 2005 ή αυτή που πρέπει να είναι? Και με ποιους δεξιούς πολιτικούς εκφραστές? Γιατί πραγματικοί δεξιοί με βαθιά ιδεολογική και πολιτική σκέψη δεν υπήρξαν ποτέ στο ελλαδιστάν μας. Υπάρχει καμιά διαφορά μεταξύ κατρούγκαλου και πολύδωρα πχ?

  26. Άλυτη Εξίσωση avatar
    Άλυτη Εξίσωση 26/03/2015 18:40:56

    Ο Ελληνικός λαός, έχει κάθε λόγο να είναι υπερήφανος για τα κατορθώματα των προηγούμενων γενεών και κανένα απολύτως δικαίωμα να ...αυτοθαυμάζεται για τις άθλιες επιλογές του, των τελευταίων 60 χρόνων... Η αυτολύπηση όμως, η αυτομαστίγωση και η μανία αυτοκαταστροφής που επιδιώκουν παντίοις τρόποις οι κάθε είδους συμφεροντολόγοι να μας ...επιβάλλουν σαν ''ιδεολογία'', δεν είναι ο δρόμος που θα μας οδηγήσει στην έξοδο από το σκοτεινό Λαβύρινθο όπου αυτοεγκλωβιστήκαμε λόγω εγωπάθειας, ανωριμότητας και ηθελημένης άγνοιας. Η σκληρή αυτοκριτική, η άμεση συνειδητοποίηση των λαθών, η απόρριψη των λαοπλάνων-ξενόδουλων-σωτήρων κι η ετοιμότητα ολόψυχης συμμετοχής σε θυσίες, είναι τα απαραίτητα σκαλιά που απαιτείται να δρασκελίσουμε για να επανακτήσουμε τη χαμένη μας αξιοπρέπεια και τον διάτρητο αυτοσεβασμό μας. Ας μη χάνουμε άλλο πολύτιμο χρόνο λοιπόν σπαταλώντας τις δυνάμεις μας σε άσκοπες παρελθοντολογίες, επιζήμιους φανατισμούς και άγονες αλληλοκατηγορίες. Ας εμπνευσθούμε από τους τιμημένους μας προγόνους και ας φροντίσουμε με πίστη και με πάθος, να φανούμε επί τέλους αντάξιοι. Η Εθνική υπερηφάνεια είναι η απαραίτητη σπίθα της επίγνωσης, ώστε ν΄αφυπνιστούμε επί τέλους και να παλέψουμε για όλα αυτά που μας αξίζουν. Όχι στην ηττοπάθεια, στην παραίτηση και στον επιβαλλόμενο μαζοχισμό. Αν και το δανεικό το...παντεσπάνι μας περίσσευε όλα τα προηγούμενα χρόνια, αυτό που καταφέραμε, είναι να ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΗΜΕΡΑ ΕΚΒΙΑΣΙΜΟΙ ΚΑΙ ΔΟΥΛΟΙ...... ΑΣ ΤΟ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ. ΜΟΝΑΧΑ ΕΜΕΙΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.

  27. Don kixotis avatar
    Don kixotis 26/03/2015 21:03:47

    ΓΙΑ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟ ΑΡΘΡΟ 16: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΗ-ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ,ΕΓΙΝΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΡΙΝ ΛΙΓΑ 24 ΩΡΑ ΠΟΥ ΕΛΗΞΕ ΚΑΙ ΠΛΗΝ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ (ΤΟ ΙΝΚΑ ΕΞΕΔΩΣΕ ΚΑΤΑΓΓΕΛΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ) ΔΕΝ ΜΙΛΗΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ...ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΗΘΕΝ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΜΚΟ-ΑΝΤΙ...ΚΤΛ;;;ΘΑΦΤΗΚΕ ΚΑΝΟΝΙΚΑ...ΑΚΡΑ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΣΙΩΠΗ ΣΤΟΝ ΚΑΜΠΟ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ.....ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΤΟΝ ΛΟΓΟ;;;;;;;;;

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ Don kixotis 26/03/2015 22:47:00

      Μπράβο σου που επιμένεις και το αναδεικνύεις. Δυστυχώς κι εμείς,οι απλοί πολίτες,δεν δίνουμε τη σημασία που θα έπρεπε...

      • Don kixotis avatar
        Don kixotis @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 28/03/2015 21:40:05

        Όπως πολύ καλά επισημαίνεις στο δεύτερο κομμάτι της Απάντησης σου "Δυστυχώς κι εμείς,οι απλοί πολίτες,δεν δίνουμε τη σημασία που θα έπρεπε...." σε άριστη Συνεργασία Μαζί με τα Καθεστωτικά ΜΜΕ..Ηλεκτρονικά ή Μη....που το θάψανε Κανονικά...ολοκληρώνεται το πάζλ..

  28. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 27/03/2015 22:46:57

    @ Προφήτης Με το σημερινό κόσμο δεν έχω πρόβλημα εγώ.Εσύ έχεις που θεωρείς τους κεντρώους αριστερούς και ενώ δηλώνεις αντικομμουνιστής κλαις για την νίκη του ελεύθερου κόσμου στον ψυχρό πόλεμο. Μιλάς και για 40 χρόνια "αριστερά".Αλήθεια ακόμη και εάν θεωρήσουμε τον Καραμανλή Α΄και τον Μητσοτάκη "αριστερά" με τη διευρυμένη αντίληψη που έχεις θεωρείς και τον Καραμανλή Β΄που συμπαθείς "αριστερά";Εδώ που τα λέμε πιο αριστερά είναι από τους προηγούμενους.Αλλά μηπως θεωρεις και το Σαμαρά "αριστερά";Πεστο και αυτό να γελάσουμε. Τα αριθμητικά νούμερα λοιπόν λένε για τα 40 χρόνια από το 1974.7 χρόνια (74-81) Καραμανλής Α΄ 4 χρόνια (1989-1993) Μητσοτάκης 5,5 χρόνια Καραμανλής Β΄(2004-2009) και 2,5 χρόνια Σαμαράς (2012-2015) ήτοι συνολικώς 19 χρόνια είναι στην κυβέρνηση η ΝΔ. Στα τελευταία 11 μάλιστα από το 2004 είναι 8 στα 11. Πόσα θέλεις δηλαδή;Είναι τα μισά.Αλλά ας πούμε ότι δεν σε ενδιαφέρει η κυβερνητική εξουσία αλλά το ιδεολογικό κλίμα.Έχει ή είχε τη δυνατότητα η ΝΔ να καθορίσει το κλίμα στο χώρο του Κέντρου;Ασφαλώς όχι.Το κλίμα εκεί θα το καθορίσουν οι κεντρώοι.Εάν το Πασόκ επεκράτησε της Ένωσης Κέντρου και πούλαγε αριστεροσύνη αυτό ήταν κάτι για το οποίο δεν μπορούσε να κάνει κάτι η ΝΔ.Το ίδιο Πασόκ ως ευκαιριακό κόμμα μόλις έπεσε το τείχος έκανε στροφή 180 μοιρών.Ιδιωτικοποιήσεις έκανε,παραμονή στο ΝΑΤΟ και ΕΕ στήριζε,τη 17Ν έπιασε αλλά όχι είναι αριστερά επειδή "προωθεί τον αφελληνισμό".Και ο Καραμανλής Β΄τι έκανε;Eίπε ψέματα ότι θα ξαναφέρει το θρήσκευμα στις ταυτότητες,ο Παυλόπουλος ευχαριστούσε τους μετανάστες που μας προτίμησαν.Για πεσμου σε τι ήταν πιο δεξιός ο Καραμανλής Β΄από το Σημιτη;Βρες ένα τομέα,οποιονδήποτε από τη συμπεριφορά έναντι αναρχικών έως το βιβλίο της Ρεπούση. Άλλο σε καίει εσένα στη σύγκριση των δύο Καραμανλήδων : σε καίει το ρητό του πρώτου "η Ελλάς ανήκει εις την Δύσιν" .Έτσι φθάνεις στην κωμική κατάσταση να τον κατηγορείς επειδή άνοιξε τις φυλακές για τους πολιτικούς αντιπάλους του όπως όφειλε κάθε δημοκράτης να κάνει και να παραβλέπεις ότι ο δεύτερος είναι που αναγνώρισε και τους αντάρτες του συμμοριτοπόλεμου πέρα από το ΕΑΜ που ούτε το Πασόκ δεν τόλμησε να το κάνει. Προφήτη και στην Αμερική ο Κλίντον και ο Ομπάμα ονομάζονται "αριστερά".Και ο Ολάντ στη Γαλλία επίσης. Αυτου του είδους η "αριστερά" δεν μπορεί να εξαφανισθεί γιατί είναι ένας από τους δύο πόλους εξουσίας σε κάθε δυτική καπιταλιστική χώρα.Δεν σου λέω να τους αποδεχθείς αλλά να συνηθίσεις στην ύπαρξή τους.Και επαναλαμβάνω από το 1974 η ΝΔ έχει κυβερνήσει τα 19 από τα 40 χρόνια.

    • Δον Κιχώτης avatar
      Δον Κιχώτης @ ψυχραιμια 28/03/2015 23:47:40

      Δεν υπάρχει αριστερά και δεξιά στην Ελλάδα πια, μεγάλο παραμύθι.Υπάρχουν αστικά κόμματα, κομμουνιστικά κόμματα και εθνικιστικά κόμματα.Το 1936-40 και το 1967-74 κυβερνούσαν εθνικιστές, όλα τα υπόλοιπα χρόνια τα αστικά κόμματα όπως και σήμερα κυβερνούν ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ.Στη θεωρία λένε διάφορα όλοι η πράξη μετρά.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.