#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
20/04/2010 20:14
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δανεισμός: Το μεγαλύτερο σκάνδαλο από συστάσεως ελληνικού κράτους;



Το ζήτημα που αναδεικνύει σήμερα (20-4-2010) με το πρωτοσέλιδό του ο Ελεύθερος Τύπος είναι πολύ σημαντικότερο από ότι φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Αν υπάρχει δόλος και όχι απλή ανοησία (πόση πια;), τότε, τα καταγγελλόμενα είναι, χωρίς υπερβολή και εφόσον βέβαια ευσταθούν, το μεγαλύτερο σκάνδαλο από συστάσεως, ίσως, του ελληνικού κράτους, καθώς αποτέλεσε τον πυρήνα του μηχανισμού, με τον οποίο εκτοξεύθηκαν τα spreads στα ύψη και οδηγήθηκε η χώρα στο χείλος της χρεωκοπίας.

 Για να γίνει κατανοητό το σκάνδαλο στο ευρύ κοινό, πρέπει να καταλάβει πρώτα κανείς πώς λειτουργεί η υποτιμητική κερδοσκοπία, το λεγόμενο «σορτάρισμα» (από το αγγλικό short selling, βραχεία πώληση) των ομολόγων.

 Αυτό συμβαίνει με τον εξής τρόπο: Ο απλός επενδυτής όταν πουλάει, πουλάει ομόλογα που έχει. Αντιθέτως, ο κερδοσκόπος, πουλά ομόλογα που δεν έχει και τα οποία πρέπει να τα βρει και να τα παραδώσει στον αγοραστή μέσα σε συγκεκριμένη προθεσμία μερικών ημερών. Αν μέσα σε εκείνες τις ημέρες, που έχει περιθώριο ο πωλητής-κερδοσκόπος, τα ομόλογα χάσουν σε αξία, τότε αυτός μεν θα τα αγοράσει σε χαμηλότερη αξία, όμως θα τα παραδώσει στον τελικό αγοραστή τους στην αξία που αρχικά συμφωνήθηκε.

 Αν δηλαδή συμφωνήσει να πουλήσει με το spread στα 250 (υψηλότερη αξία ομολόγου) και βρει να αγοράσει ομόλογα, μερικές ημέρες μετά, όταν το spread είναι στα 350 (χαμηλότερη αξία ομολόγου), ο κερδοσκόπος θα επωφεληθεί από τη διαφορά των 100 μονάδων βάσης (δηλαδή: 1% επί του κεφαλαίου). Θα έχει κερδίσει δηλαδή 1% επί της αξίας των χρημάτων του μέσα σε ελάχιστες ημέρες. Όταν παίζονται κάμποσα δις ευρώ καθημερινά, προκύπτουν μεγάλα ποσά από τη διαφορά των τιμών.

 Με απλά λόγια δηλαδή, ο κερδοσκόπος συμφωνεί να πουλήσει ακριβά κάτι που δεν έχει, και ψάχνει μετά να αγοράσει αυτό το κάτι πιο φθηνά, για να το δώσει στον αγοραστή του. Αυτό είναι όλη η περίφημη κερδοσκοπία.

 Το στοιχείο κλειδί σε αυτό το μηχανισμό κερδοσκοπίας αποτελεί, προφανώς, η δυνατότητα του πωλητή να παραδώσει τα ομόλογα, που συμφώνησε να πωλήσει, μερικές ημέρες μετά τη συμφωνία πώλησης. Αν αυτή η δυνατότητα δεν υπάρχει, δεν υπάρχει τότε η δυνατότητα υποτιμητικής κερδοσκοπίας.

 Τώρα ας δούμε τι ακριβώς συνέβη στην περίπτωσή μας.

 Μέχρι τον Οκτώβριο του 2009, το χρονικό περιθώριο για να παραδοθούν τα πωλούμενα ομόλογα στους αγοραστές τους ήταν 3 ημέρες (το λεγόμενο Τ+3). Οι κερδοσκόποι δηλαδή μπορούσαν να περιμένουν (ή να προκαλέσουν) να πέσει η τιμή των ομολόγων (να ανεβεί, δηλαδή, το spread) για τρεις ημέρες, χρονικό διάστημα όχι πολύ μεγάλο.

 Στις 22 Οκτωβρίου 2009, η Τράπεζα της Ελλάδος έδωσε τη δυνατότητα οι τρεις αυτές ημέρες να γίνουν δέκα (Τ+10). Δηλαδή, έδωσε πολύ μεγαλύτερα περιθώρια και δυνατότητες στην υποτιμητική κερδοσκοπία, δίνοντας στην ουσία το σύνθημα για το κερδοσκοπικό πάρτυ!

 Στις 10 Δεκεμβρίου 2009, έγινε κάτι ακόμη χειρότερο: Η Τράπεζα της Ελλάδος αποφάσισε να μην επιβάλλονται κυρώσεις σε όποιον κερδοσκόπο δεν έδινε τα ομόλογα στον αγοραστή τους μετά τη λήξη των δέκα ημερών! Όχι μόνον δηλαδή είχαν όλον τον καιρό να κάνουν πάρτυ με τα ομόλογα, αλλά μπορούσαν να το κάνουν χωρίς κανένα ρίσκο! Αν δεν έπεφτε η τιμή των ομολόγων (αν δεν ανέβαιναν τα spreads), τότε αυτοί απλούστατα δεν έδιναν ποτέ στον αγοραστή ομόλογα και δεν είχαν, συνεπώς, απολύτως τίποτα να φοβούνται ή να χάσουν σε περίπτωση που δεν είχε πιάσει η κερδοσκοπική τους τακτική! Μονά ζυγά δικά τους, win-win παιχνίδι για τους κερδοσκόπους, lose-lose για τα ελληνικά ομόλογα!

 Υπό αυτές τις συνθήκες, όποιος ήθελε να κρατήσει ελληνικά ομόλογα και να μην τα πουλήσει, θα έπρεπε να είναι ένας πραγματικός ήρωας-«χασοσκόπος» στο πάνθεον των απανταχού Φιλελλήνων. Η ίδια η Τράπεζα της Ελλάδος έλεγε, στην ουσία: «κερδοσκόπησε χωρίς ρίσκο, μπορείς!»

 Το εξωφρενικότερο είναι ότι αυτές οι δύο αποφάσεις δεν πάρθηκαν με Πράξη του Διοικητική της Τράπεζας της Ελλάδος, Γ. Προβόπουλου, όπως ήταν το νόμιμο, αλλά με απλές εντολές της Διεύθυνσης Οργάνωσης της ΤτΕ. Η δυνατότητα που δόθηκε δηλαδή στους κερδοσκόπους να κάνουν το πάρτυ ήταν παράνομη! Η παράνομη αυτή κατάσταση επιχειρήθηκε να νομιμοποιηθεί με την υπʼ αριθ. 158/10-2-2010 Πράξη του Διοικητή της ΤτΕ, την οποία δεν θα υπέγραφε ο ίδιος ο Προβόπουλος, αλλά ο υποδιοικητής Ι. Παπαδάκης. Ούτε όμως αυτή η πράξη υπογράφηκε ποτέ και η προθεσμία 10 ημερών για να κερδοσκοπήσουν στα ομόλογα χωρίς ρίσκο έμεινε παράνομη. Νόμιμη εξακολουθούσε να είναι η προθεσμία των τριών ημερών.

 Η δυνατότητα για το κερδοσκοπικό πάρτυ συνεχίστηκε μέχρι τις 8 Απριλίου 2010, οπότε μειώθηκε η κερδοσκοπική προθεσμία στη μία ημέρα και αποτράπηκε σχεδόν πλήρως η δυνατότητα κερδοσκοπίας. Ήταν όμως πια πολύ αργά. Ήδη τα ελληνικά ομόλογα είχαν καταρρεύσει.

 Πριν θέσουμε τα αμείλικτα ερωτήματα, μια τελευταία λεπτομέρεια από το ρεπορτάζ του Ε.Τ. (δείτε το στο σύνδεσμο http://theamapati.wordpress.com/2010/04/20/respect/) : Η αύξηση της κερδοσκοπικής προθεσμίας από τρεις σε δέκα ημέρες έγινε μετά από αίτημα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών που υποβλήθηκε στις 5 Οκτωβρίου 2009, την επομένη των εκλογών!

 Και τώρα τα αμείλικτα ερωτήματα:

 -          Γιατί ουδέποτε δέχθηκε να νομιμοποιήσει ο Προβόπουλος, αλλά ούτε και ο υποδιοικητής Παπαδάκης, την κερδοσκοπική Κερκόπορτα με την υπογραφή του;

-          Πώς ένας απλός Διευθυντής της Διεύθυνσης Οργανωτικού της ΤτΕ να ανοίξει την Κερκόπορτα για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα, αντίθετα με τους ισχύοντες κανονισμούς;

-          Ήταν δυνατόν να ενεργήσει με τόσο εξόφθαλμα αρνητικό τρόπο υπέρ των κερδοσκόπων ένας απλός διευθυντής χωρίς να έχει κάποια άνωθεν κάλυψη, η οποία προφανώς δεν ήταν από τον Διοικητή του;

-          Αν ευσταθεί αυτός ο συλλογισμός, ποια μπορεί να ήταν αυτή η άνωθεν κάλυψη;

-          Πόσο άσχετοι μπορεί να είναι στην κυβέρνηση για να μην ξέρουν ότι αυτή η κερδοσκοπική προθεσμία των δέκα ημερών και η άρση των κάθε είδους κυρώσεων προς τους κερδοσκόπους για την παραβίασή της, ήταν ακριβώς αυτός ο μηχανισμός πάνω στον οποίον στηρίχθηκε η κερδοσκοπική επίθεση κατά της χώρας;

-          Εάν, έστω, οι της κυβέρνησης ήταν άσχετοι, κανένας Χριστοδούλου και λοιποί αρμόδιοι περί τα ομόλογα, δεν φρόντισε να τους ενημέρωσε για το πώς γίνεται το κερδοσκοπικό παιχνίδι;

-          Ο πρωθυπουργός, που κήρυξε διεθνή πόλεμο κατά των κερδοσκόπων, δεν γνώριζε ότι η υπονόμευση γινόταν μέσα στη χώρα του από την παράνομη πρακτική της Τράπεζας της Ελλάδος να θέτει την κερδοσκοπική προθεσμία στις δέκα ημέρες, καταργώντας μάλιστα και το κερδοσκοπικό ρίσκο;

-          Ο πρωθυπουργός δεν ήξερε δηλαδή ότι η μάχη κατά των κερδοσκόπων μπορούσε να κερδηθεί μέσα στην Αθήνα, επιβάλλοντας την τήρηση ενός τόσο δα απλού κανονισμού στις συναλλαγές με ομόλογα;

-          Το πιο αμείλικτο ερώτημα: Γιατί η Ελληνική Ένωση Τραπεζών ζήτησε το άνοιγμα της κερδοσκοπικής Κερκόπορτας ακριβώς την επομένη των εκλογών;

-          Και το τελευταίο ερώτημα: Μήπως τώρα πια, υπό το πρίσμα όλων των παραπάνω ενεργειών, αποκτούν άλλο νόημα οι συναντήσεις του πρωθυπουργού με τα στελέχη της Goldman Sachs, στις οποίες ποτέ δεν μάθαμε τι ειπώθηκε;

 Κύριοι του ΠΑΣΟΚ, δυστυχώς για σας, το σενάριο της απλώς ανόητης διαχείρισης του δημόσιου χρέους εξασθενίζει δραματικά. Η ανοησία γίνεται σιγά-σιγά η «ευνοϊκή» (λέμε τώρα...) εκδοχή για σας...

 Επώνυμος

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Karmacedon avatar
    Karmacedon 20/04/2010 20:27:48

    Πολυ καλη αναρτηση , καποτε θα πεσουν κεφαλια για αυτο που εγινε . Το ποτε δεν ξερω ...

    • JOHN avatar
      JOHN @ Karmacedon 20/04/2010 20:50:00

      Καποτε....οπως συμβαινει συνηθως σ αυτη τη χωρα.Για την ωρα πεφτει πελεκυς σε οριμους και αγουρους για να πληρωθουν τα σπασμενα τους τα κλοπημαια τους και οι λαμογες τους!!Και οσοι ειναι σ αυτα τα¨παιγνιδια¨εχουν γερες πλατες και εκτος συνορων.Τα κοροιδα να ειναι καλα!!

      • Karmacedon avatar
        Karmacedon @ JOHN 20/04/2010 21:54:57

        Δυστυχως εχεις δικιο . Απλα θελω να ελπιζω οτι καποτε θα τιμωρηθει καποιος . Απο το 2007 ο πολιτικος χρονος κιλαει 10 φορες πιο γρηγορα και ελπιζω να γελασουμε μαζι [τελευταιοι] πανω απο τις σταχτες ολων οσον μας προδωσαν

    • Tasos avatar
      Tasos @ Karmacedon 21/04/2010 00:16:00

      Κεφάλια;

      Απέχει πολύ από την "Εσχάτη Προδοσία" για την οποία (κάποτε) σε τουφεκίζαν;

    • SON PEN avatar
      SON PEN @ Karmacedon 21/04/2010 06:28:20

      Εγράφη ότι ο ΓΑΠ θα φύγει με ελικόπτερο!
      Μικρό το κακό.
      Να ανησυχήσετε αν φύγει με το ΑΙR FORCE ONE!
      Το έπιασες Κατίνα το ...υπονοούμενο?

    • ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
      ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ @ Karmacedon 21/04/2010 07:59:15

      Μέχρι τότε, η κυβέρνηση δια των ΜΜΕ -που απεγνωσμένα θέλουν την νομιμη αδειοδότησή τους (βλέπε και νέα Ενωση Ιδιοκτητών Ημερησίου και μη Τύπου, όπου μετέχουν τα λαμόγια τύπου Θ.Αναστασιάδης κλπ)- θα πιπιλίζει το μυαλό του χαζοέλληνα ότι για όλα φταίει ο...Καραμανλής.

      Ο μόνος που περνάει ευθέως τον αντιπολιτευτικό του λόγο (μέχρι πότε;) είναι ο Λάκης Λαζόπουλος. Οι απο δώ πλευρά δεν έχει ερείσματα στα ΜΜΕ.

  2. Οδυσσέας avatar
    Οδυσσέας 20/04/2010 20:43:11

    Αυτό είναι το είδος σκανδάλου που ρίχνει κυβερνήσεις...
    Ειδικά κυβερνήσεις που βάζουν τον κόσμάκη στην πρέσα του ΔΝΤ...
    Μπορεί κάποιος ειδικός να αξιολογήσει την είδηση;

    • aengus avatar
      aengus @ Οδυσσέας 20/04/2010 21:01:38

      Ακριβώς έτσι…

  3. δρόμος avatar
    δρόμος 20/04/2010 20:44:18

    http://www.politis-gr.com/?p=1381

    Το θέμα, όπως βλέπετε, είχε αναδειχθεί από τον Ε.Τ. πολύ νωρίτερα, και είχε ήδη συζητηθεί και από τους σχολιαστές του antinews μερικές φορές. Απλώς φαινόταν τόσο απίστευτο, φαντάζομαι, για να προσεχθεί περισσότερο. Μέχρι που βγήκε στο ΜΕΓΚΑ (εκπομπή Πρετεντέρη) από τον κ. Μίχαλο του ΕΒΕΑ

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ δρόμος 20/04/2010 20:46:40

      Μετά από καθημερινές διαδοχικές ενημερώσεις, ο σημερινός Ε.Τ. έχει και την τεκμηρίωση - αναζητήστε την

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ δρόμος 20/04/2010 21:16:24

      και μπράβο στον Επώνυμο για την αναλυτική και κατανοητή επεξήγηση του μηχανισμού, δεν τα συνάντησα πουθενά αλλού.

  4. JOHNY F. avatar
    JOHNY F. 20/04/2010 20:48:23

    ΦΑΤΕ,ΦΑΤΕ....!(ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΜΕΤΟ)

  5. l
    l' ami du peuple 20/04/2010 20:49:04

    "Κύριοι του ΠΑΣΟΚ, δυστυχώς για σας, το σενάριο της απλώς ανόητης διαχείρισης του δημόσιου χρέους εξασθενίζει δραματικά. Η ανοησία γίνεται σιγά-σιγά η «ευνοϊκή» (λέμε τώρα…) εκδοχή για σας…"


    ειδες τωρα σπαρτακε και εννοησες; "πριν καν αλεκτωρ φωνησαι".. γκρο πλαν στον βιρτουοζο!!

    παντως εκκρεμει η αναγκη αποδειξης του μονοκομματικου της σκευωριας, δεν δικαιουται "κανεις να πεφτει απο τα συννεφα"..
    στο χρηματιστηριο καλη ωρα δεν θησαυρισαν μονον πρασινοι, και η κατανομη των μιζενς επισης δεν φαινεται να απεκλειε τους βενετους..εκτος και αν στις 5/10 οι τραπεζιτες μας ειχαν ασπασθει τον σοσιαλισμο εν σωματι...

  6. Β.Κ.Σ. avatar
    Β.Κ.Σ. 20/04/2010 20:50:05

    Δυστυχώς η κοινή γνώμη ακόμη κι αν δεν μπορεί να το αποκωδικοποιήσει το ψυχανεμίζεται πως η κρίση είναι φτιαχτή για να βρεθεί η "πλατφόρμα" διαρθρωτικών αλλαγών στα δομικά προβλήματα συγκρότησης της οικονομικής και πολιτικής ζωής του τόπου μας και ως εκ τούτου την αποδέχεται και την αντιμετωπίζει ως αναγκαίο κακό. Βέβαια δεν είναι σε θέση να εκτιμήσει πως η νομενκλατούρα δεν θα αγγιχθεί στο ελάχιστο και θα την πληρώσει η μαρίδα, ελπίζει πως -θέτοντας το ερώτημα- κάποιοι θα πάνε φυλακή. και περιμένει πως ο Παπανδρέου θα τα καταφέρει και θα εξυγιάνει το κράτος και θα συρρικνώσει το δημόσιο τέρας. δυστυχώς έτσι έχουν τα πράγματα στην ελληνική κοινωνία, την γονατισμένη από τον φόβο και τον εκμαυλισμό των ηθών και των αξιών της.
    Αγαπητέ μου Επώνυμε στο διαδίκτυο αποκτάμε την αυταπάτη πως κινούμε γη και ουρανούς, αλλά ο κόσμος εκεί έξω ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ και το χειρότερο ΑΡΝΙΕΤΑΙ να μάθει!!

  7. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 20/04/2010 20:51:52

    Πολύ καλή ανάρτηση.

    Αυτά συμβαίνουν γιατί η ψήφος εξελήφθη ως γομολάστιχα.

    • Β.Κ.Σ. avatar
      Β.Κ.Σ. @ αλλενάκι 20/04/2010 21:02:11

      αλλενάκι μου η ελληνική κοινωνία είναι βαθειά ενοχική και βουβαίνει συνένοχη. σ΄ ένα σοκαριστικό μέγεθος για την προιστορία αυτού του λαού που είχε δέκα τοις εκατό δοσίλογους και ενενήντα αντιστασιακούς με το να φθάσει να έχει ενενήντα τοις εκατό συναλλαχθέντες ανόμως με τους κρατούντες και την επικρατούσα διαφθορά και δέκα τοις εκατό αντισταθέντες και καταλήγοντες είτε σε ερημίτες είτε σε νεομετανάστες της αξιοπρέπειας στην Εσπερία δεν δικαιούται καν να ελπίζει σε ένα θαύμα...

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ Β.Κ.Σ. 20/04/2010 21:06:53

        Ενοχική μπορεί να είναι σε ψυχαναλυτικό επίπεδο, πρακτικά συνένοχη όμως σε αυτά τα υψηλά ποσοστά όχι.
        Μην αδικούμε τον εαυτό μας.

        Πάντως θα είχε ενδιαφέρον να φέρουμε και το διάγραμμα της πορείας των spread που είχε αναλύσει τις προάλλες ο Ψυχραιμία και ο Αρχαιοπτέρυγας για να το δούμε και από εκεί.

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ Β.Κ.Σ. 20/04/2010 21:08:13

        Ενοχικ

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ Β.Κ.Σ. 20/04/2010 21:11:56

        Ενοχική σε ψυχαναλυτικό επίπεδο ναι, πρακτικά συνένοχη όμως σε τόσο υψηλό ποσοστό δε νομίζω.

        Θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε συγκριτικά με την ανάρτηση και το διάγραμμα της πορείας των σπρεντς που είχε αναλύσει πριν από κάτι μέρες ο ψυx/μια και ο αρχ/ρυγας.

      • Β.Κ.Σ. avatar
        Β.Κ.Σ. @ Β.Κ.Σ. 20/04/2010 21:18:22

        οι μικροσυνενοχές αρκούν για να σε εντάξουν δια της ενοχικής οδού στο κλαμπ των παχύδερμων που σορτάραν πάνω στο κουφάρι της Ελλάδας μας που χάνουμε... δεν βλέπω ούτε μια αχτίδα ελπίδας. μακάρι να μην είναι έτσι....

      • donaE avatar
        donaE @ Β.Κ.Σ. 20/04/2010 21:21:39

        Εξαγορα το λενε Βασιλικη μου.Ζωης,συνηδεισης,καθημερινοτητας.

      • Β.Κ.Σ. avatar
        Β.Κ.Σ. @ Β.Κ.Σ. 20/04/2010 21:34:17

        Ναι, Ντόνα μου... έτσι.
        ...και όταν γύρω σου έχεις ανθρώπους που αγαπάς που εκτιμάς που μεγάλωσες μαζί τους που πορεύεσαι μαζί τους και αναγκάστηκαν, παρασύρθηκαν -χίλιες δυό αιτίες να ξεπουλήσουν τις αξίες τους, τις αρχές τους, τη ζωή τους, τη συνειδησή τους, τη καθημερινότητά τους, τί κάνεις; τί κάνεις;...
        Είμαστε σε πλήρες αδιέξοδο, πλήρες.
        όταν καταντάς να νοιώθεις αφελής και εξωγήινος σα τολμάς να μιλήσεις σήμερα για εθνική ανεξαρτησία σ΄ έναν αριστερό νομίζω πως έχει χαθεί και το νόημα του ίδιου του κοινωνείν...
        ήρθαν τ΄ άραχλα χρόνια.

      • donaE avatar
        donaE @ Β.Κ.Σ. 20/04/2010 21:40:24

        Η αριστερα ως αναμνηση ειναι ενα πραγμα,και ως lifestyle ειναι αλλο Βασιλικη.Ειανι καιρος για σιωπη.Για να προλαβουν τα συναισθηματα να παρουν θεση.

      • Β.Κ.Σ. avatar
        Β.Κ.Σ. @ Β.Κ.Σ. 20/04/2010 21:46:12

        Καιρός για σιωπή.
        και ιερή προσδοκία.
        http://www.youtube.com/watch?v=xCHrq7W6frA

  8. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 20/04/2010 20:53:37

    Οι δικές μου πληροφορίες είναι ότι έχουν βγεί πολλά λεφτά και από Έλληνες και από αξιωματούχους. Άντε να το τεκμηριώσεις... Μετά 10-15 χρόνια...

    • ataktos avatar
      ataktos @ archaeopteryx 20/04/2010 20:57:45

      καλά ...και το Esselon το έχει αχρηστέψει ο ΓΑΠ xaaxa

  9. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 20/04/2010 20:56:36

    Εκείνο το δείπνο του ΓΑΠ με τους τραπεζίτες πριν τις εκλογέεεεες!
    Ο αγώνας τώρα δικαιώνεται!!?

    • iketis avatar
      iketis @ εναςάσχετος 20/04/2010 21:06:07

      Σωστά το θυμάσαι και το επισημαίνεις… Κι ας το παίζεις …άσχετος!

  10. Ηλίας avatar
    Ηλίας 20/04/2010 20:57:31

    Ονόματα και μηνύσεις. Η Ν.Δ. δυστυχώς ΚΟΙΜΑΤΑΙ. Αντανακλαστικά ΜΗΔΕΝ.

    • εναςάσχετος avatar
      εναςάσχετος @ Ηλίας 20/04/2010 21:03:13

      Μέχρι ν ανεβάσει στροφές ο ντηζελοκινητήρας........
      Πάντως είναι πολιτισμένος.....δεν κάνει καθόλου θόρυβο!

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Ηλίας 20/04/2010 21:04:22

      Εσύ πιστεύεις πως ο Μίχαλος είναι κάποιος τυχαίος περαστικός?

      • Ηλίας avatar
        Ηλίας @ δρόμος 20/04/2010 21:09:11

        Φυσικά και δεν είναι. Όμως η Ν.Δ. είναι ΑΠΟΥΣΑ. Χώρια που δεν πήρε πρέφα την απάτη, δεν αντέδρασε καθόλου στην αποκάλυψη. Όχι άλλες προτάσεις εξεταστικής κύριοι. ΜΗΝΥΣΕΙΣ και κινητοποίηση γαμώτο.

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ δρόμος 20/04/2010 21:12:19

        Είναι εντελώς απίθανο να μην έχει πάρει είδηση η ΝΔ, μετά από τόσες αλλεπάλληλες δημοσιεύσεις στον Ε.Τ.

        Ίσως οι αντιδράσεις σε τόσο ψηλό επίπεδο να πρέπει να γίνονται πιο προσεκτικά.

      • iketis avatar
        iketis @ δρόμος 20/04/2010 21:17:25

        Συμφωνώ με Ηλία. Όλα τα άλλα είναι για να περνάνε οι μέρες, οι μήνες και τα χρόνια!

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ δρόμος 20/04/2010 21:53:24

        Προσωπικά πιστεύω ότι δεν κατάλαβαν πόσο σοβαρό είναι. Ότι χωρίς αυτή την ιστορία δεν θα υπήρχε καν η δυνατότητα για κερδοσκοπικό παιχνίδι με τα ελληνικά ομόλογα. Ότι η δυνατότητα για κερδοσκοπικό παιχνίδι δόθηκε με συνειδητές, σκόπιμες, όσο και παράνομες ενέργειες μέσα από την Τράπεζα της Ελλάδος. Την ίδια ώρα που ο ΓΑΠ έκανε διεθνή πόλεμο κατά των κερδοσκόπων!

        Το βλέπουν δηλαδή μάλλον σαν έναν ακόμη "λάθος χειρισμό" ανάμεσα στους τόσους πολλούς από την πλευρά της κυβέρνησης και όχι σαν τον πυρήνα, τον ίδιο τον πυρήνα του προβλήματος με τα ελληνικά ομόλογα.

    • ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
      ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ @ Ηλίας 21/04/2010 08:10:21

      Προταση μομφής πρέπει να κάνει η ΝΔ.

      Είναι το κορυφαίο θέμα για το οποίο πρέπει να εγκαλέσει τον Γιωργάκη και την κυβέρνηση του μιας χρήσεως, ο Σαμαράς. Τα υπόλοιπα είναι έπεα πτερόεντα.
      Σε μια πρόταση μομφής θα συζητηθούν και οι ευθύνες Σημίτη, για τα δάνεια των Ολυμπιακών Αγώνων τα οποία λήγουν το 2012 και μας έχουν περάσει (;) τη θηλειά στο λαιμό. Ομως πρέπει να είμαστε έτοιμοι και για τη δικιά μας στάση τα προηγούμενα χρόνια.

      Ασχετο αλλά πολύ σχετικό συνάμα. Οπως έγραψε το "τρωκτικό", σχετικά με το "σκάνδαλο"Βατοπαιδίου
      (1) Ο Αγγέλου και ο Ρουσόπουλος όπως αποδεικνύεται έπαιρναν τηλέφωνο στην Μονή για πνευματικούς λόγους (ο πρώτος ήταν άρρωστος βαριά και ιάθηκε) και το κυριότερο
      (2) "Εψαξαν τους λογαριασμούς και δεν βρήκαν τίποτα στο Βατοπαίδι... . Ούτε 1 ευρώ δεν υπήρξε σε λογαριασμούς των μοναχών και του Ηγουμένου γ.Εφραίμ Το μόνο που μπορεί κάποιος να κατηγορήσει τον γ.Εφραίμ είναι ότι ανέπτυξε την περιουσία του μοναστηριού..."

      Και όμως η ΝΔ χρεώθηκε ένα κατ΄υπόθεσιν σκάνδαλο, χωρίς να μπορεί να αρθρώσει λέξη και τηρώντας αμυντική στάση....

  11. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 20/04/2010 21:01:24

    Εξ άλλου πάντα, με τις υποτιμήσεις ο εσωτερικός κύκλος βγάζει πολλά λεφτά. Το ίδιο και με τις χρεοκοπίες. Πούλα πούλα πριν πέσουν (για του παλιομοδίτες) shortάριζε όσο μπορείς για του νεότερους, CDS για τους ινδιάνους

  12. ΓΙΩΡΓΟΣ avatar
    ΓΙΩΡΓΟΣ 20/04/2010 21:01:36

    ΕΑΝ ΗΤΑΝ Η ΝΔ ΚΑΙ ΕΚΑΝΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑ ΒΟΥΟΥΣΑΝ ΤΑ ΜΜΕ 24 ΩΡΕΣ ΤΟ 24ΩΡΟ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΜΕΙΟΔΟΤΕΣ!! ΤΩΡΑ ΜΟΥΓΚΑ ΟΛΟΙ!!!! ΝΑ ΤΟΝ ΧΑΙΡΕΣΤΕ ΤΟΝ ΚΩΠΗΛΑΤΗ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΥΣΤΩΔΙΑ ΤΟΥ!!!!! ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  13. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 20/04/2010 21:01:45

    Ενδιαφέρον θα είχε να βλέπαμε και το διάγραμμα της πορείας των Spread που είχε δημοσιευθεί και αναλυθεί εδώ από Ψυχραιμία και Αρχαιοπτέρυγα.

  14. sauraki avatar
    sauraki 20/04/2010 21:08:56

    Αυτό είναι ΣΚΑΝΔΑΛΟ. Εκτελεστικό Απόσπασμα!

  15. iketis avatar
    iketis 20/04/2010 21:15:01

    «Δηλαδή υπάρχει τώρα η υπόθεση SIEMENS. Η υπόθεση SIEMENS παίρνει κολοσσιαίες διαστάσεις στο μυαλό των συμπολιτών μας. Γιατί δε λέμε εν πάση περιπτώσει τι αδικήματα υπάρχουν ρε παιδιά εδώ; Πήρε ο Τσουκάτος κάτι λεφτά, τα πήγε σε ένα κόμμα, δηλαδή το ΠΑΣΟΚ. Τι αδίκημα είναι αυτό; Με βάση το τι αδίκημα είναι αυτό να το στείλουμε στη Δικαιοσύνη. Και με την ευκαιρία, να μου επιτρέψετε να σας ρωτήσω, τι αδίκημα είναι αυτό, γιατί λίγο – πολύ όλοι έχουμε τσαλαβουτήσει στα νομικά (…). Δηλαδή τι αδίκημα είναι; Παίρνω από μια ιδιωτική εταιρεία λεφτά και τα πάω σε ένα κόμμα, είναι αδίκημα κάποιου είδους; (…). Αλλά τι αδίκημα είναι; Γιατί εδώ μιλάμε για Δικαιοσύνη, έτσι; Τι αδίκημα είναι να πάρω λεφτά και να τα πάω σε ένα κόμμα;»

    (Θ. Πάγκαλος, δηλώσεις στο ρ/σ «Φλας», 5/5/2009)

    • Ηλίας avatar
      Ηλίας @ iketis 20/04/2010 21:18:53

      Το λιγότερο που μου έρχεται είναι το ξέπλυμα μαύρου χρήματος. Παραστατικά δεν κόπηκαν, δωρεά δεν δηλώθηκε και τίθεται και ζήτημα δωροδοκίας κρατικού λειτουργού καθώς ήταν επίσημα σύμβουλος του τότε πρωθυπουργού.
      Θες κι άλλα;

      • iketis avatar
        iketis @ Ηλίας 20/04/2010 21:39:36

        Ηλία:
        Όχι βέβαια…..Συμφωνώ απολύτως μαζί σου!!!!!!!!!!!!!!
        Δεν είναι φαίνεται σαφές ότι η παραπομπή μου είναι 100% ειρωνική!

  16. καθρέφτης avatar
    καθρέφτης 20/04/2010 21:17:41

    @δρόμος,
    συγνώμη, αλλά σε ποιο επίπεδο πρέπει να φτάσει η κατάσταση ειδικώς και γενικώς για να αντιδράσουν; Η λογική του "ώριμου φρούτου" που διέπει διαχρονικά την ΝΔ δεν ενδείκνυται στην συγκυρία, όπου το πολιτικό σύστημα -και όχι μόνον το ΠΑΣΟΚ - θα καταρρεύσει με πάταγο.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ καθρέφτης 20/04/2010 21:39:07

      τεκμηρίωσης, υποθέτω.

      Μην νομίσεις ότι δικαιολογώ τίποτε, τα γράφω πολλές φορές για την κατά τη γνώμη μου κάκιστη οργανωτική διαχείριση, ένα τέτοιο θέμα όμως, επειδή ίσως να σημαίνει πολύ σοβαρές εξελίξεις, δεν προσφέρεται για επικοινωνιακό χειρισμό (εκτός αν είσαι Πασόκος).

  17. t avatar
    t 20/04/2010 21:23:44

    Διαχειριστές του ελληνικού χρέους
    February 19, 2010 (Bloomberg) -- Greece replaced its debt management chief with a former Goldman Sachs Group Inc. investment banker (Petros Christodoulou)
    Petros Christodoulou took over from Spyros Papanicolaou as head of the Athens-based Public Debt Management Agency, the Finance Ministry said yesterday…
    Papanicolaou, a former central bank official, was appointed general director of the debt office by the previous New Democracy government in January 2005. His predecessor, Christopher Sardelis, had held the role since 1999, when the organization was created…

  18. nbechr avatar
    nbechr 20/04/2010 21:24:28

    Απλά πράγματα
    http://www.pdma.gr/%28S%28q1tybo55n3vsssrxb23bzb55%29%29/StaticPage1.aspx?pagenb=436

  19. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 20/04/2010 21:25:38

    Oι συσσωρευθεισες ενδειξεις ειναι παρα πολλες.Εχω αναφερει τα καθεκαστα με τη συνθηκη του Μααστριχτ και γιατι ουσιαστικα εξωθηθηκε η χωρα σε διενεξη με τη Γερμανια πανω σε ζωτικα γερμανικα συμφεροντα.
    Τα αναφερομενα ειναι απλως ενα ακομη κομματι του παζλ.Προσπωπικα επαψα να πιστευω στο σεναριο της "βλακειας" μετα τα γεγονοτα του Πασχα.
    Τοτε αν θυμαστε και ενω μετα τη 25η Μαρτιου οι αγορες καπως ειχαν ηρεμησει στο τελευταιο υπουργικο συμβουλιο ο Παπανδρεου κατεκρινε το μηχανισμο και ζητησε αλλο.Αυτο δημοσιευθηκε στις εφημεριδες του Πασχα ενω ο ιδιος εφυγε για κανο.Ακολουθησε χαμος στις αγορες και μετα το ψαξιμο εδω για καποιο "βαθυ λαρυγγι" τη στιγμη που ο ιδιος ο Παπανδρεου ηταν το λαρυγγι αυτο κατα τις εφημεριδες.
    Δεν υπαρχει βλακεια : υπαρχει αντιευρωπαικο σχεδιο για λογαριασμο εξωευρωπαικων δυναμεων με οργανο την ελληνικη χρεωκοπια.

  20. Orestios avatar
    Orestios 20/04/2010 21:27:56

    Και το GAP φωνάζει για διαφάνεια, χύνοντας κροκοδείλια δάκρυα.
    Ειδικά δικαστήρια θέλουν με συνοπτικές διαδικασίες

  21. πολίτης avatar
    πολίτης 20/04/2010 21:29:45

    Τη συγκεκριμένη καταγγελία στην ΑΝΑΤΡΟΠΗ την έδειξε σήμερα και ο Λαζόπουλος. Δεν το περίμενα... Δεδομένης της ακροαματικότητάς του αυτό ήταν πολύ καλό, απλά είναι δύσκολο να δοθεί η δέουσα σημασία από τον κόσμο όταν η κατάσταση περιγράφεται με οικονομικούς όρους. Καταλαβαίνετε, αν έβγαινε ο Καμπουράκης και ούρλιαζε χωρίς κανένα νόημα, θα είχε ξεσηκωθεί το σύμπαν τώρα. Εδώ χρειάζεται η αντιπολίτευση, να τεθεί το θέμα με τρόπο που να μην μπορούν να το αγνοούν. Με επίσημες δηλώσεις, με απαιτήσεις ...εξεταστικής και άλλα παρόμοια, ώστε να μην περάσει στα ψιλά.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ πολίτης 20/04/2010 21:56:47

      Ακριβώς.

  22. Ηλίας avatar
    Ηλίας 20/04/2010 21:32:32

    Το πραγματικά ανησυχητικό πλέον είναι ότι προωθείται από τα ΜΜΕ ΕΝ ΠΛΗΡΗ ΑΠΑΘΕΙΑ ΤΗΣ Ν.Δ. κλίμα "μεσσία" εξωκοινοβουλευτικού [βλ.Βγενόπουλος ή Προβόπουλος]. Πραγματικά δεν καταλαβαίνω αν περιμένουμε το Συνέδριο ή είμαστε τελείως μουδιασμένοι και εμείς από τις εξελίξεις. Ο Σαμαράς πρέπει κάθε δεύτερη ημέρα να κάνει αισθητή την παρουσία του σε όποια ΜΜΕ έχει πρόσβαση για να συσπειρώσει το λαό κοντά του και να επιχειρηματολογεί πειστικά για τις προτάσεις του.
    Πεδίο δόξης λαμπρό για τη ΝΔ τελείως απροσδόκητα έρχεται [μέσα στα δεινά του ΔΝΤ βέβαια] και δεν είναι δυνατό να μην το εκμεταλευτεί ο Σαμαράς.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Ηλίας 20/04/2010 21:52:00

      Ηλία, δεν είμαι μέσα στη ΝΔ για να ξέρω περισσότερα, όμως ειδικά για χθες ο Σαμαράς ήταν αφ' ενός στο ξενοδ. Μ. ΒΡΕΤΤΑΝΙΑ για τη Διαφάνεια, αφ'ετέρου στο ΤΙΤΑΝΙΑ σε προεκλογική συνάθροιση μγηχανικών εν όψει εκλογών στο ΤΕΕ. Όπως βλέπεις, κάνει την παρουσία του αισθητή ακόμη και χωρίς το δεκανίκι των ΜΜΕ, τα οποία προς το παρόν απλώς αναγκάζονται να τον "παίξουν" όταν δεν μπορούν να το αποφύγουν. Νομίζω ότι σε λίγο θα είναι αδύνατον να τον αποφύγουν. Το θέμα είναι, οι υπόλοιποι γύρω του τι κάνουν? Πάνε μαζί του για να παίρνει και αυτούς ο φακός? Μόνο ο Καμμένος κινείται, στις εξεταστικές της Βουλής.

    • iketis avatar
      iketis @ Ηλίας 20/04/2010 22:09:54

      Τα μεγαλοκάναλα, και βέβαια η ΝΕΤ, πρέπει να δεχθούν τόσα τηλεφωνήματα και SMS για το θέμα, ώστε οι παρουσιαστές τους να μην ξέρουν που να κρυφτούν.

  23. ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ avatar
    ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ 20/04/2010 21:54:51

    Να ζητήσει η Νέα Δημοκρατία άμεσα σύσταση εξεταστικής επιτροπής, τόσο για το θέμα της ανάρτησης εδώ, όσο και για τις καταγγελίες Βγενόπουλου.
    Κάποτε κάποιοι πρέπει να αρχίσουν να πληρώνουν.

  24. Crash&Burn avatar
    Crash&Burn 20/04/2010 22:27:39

    Εχουμε γεμισει εξεταστικες .......... αλλα μονο εξεταζουν και μετα .... στο αρχειο .......

    • πολίτης avatar
      πολίτης @ Crash&Burn 20/04/2010 22:37:02

      Έχεις δίκιο, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ωφελούσε για να πάρει δημοσιότητα το θέμα. Είναι τρομακτικό αυτό που συμβαίνει, δεν το παίζουν πουθενά. Δε θα μπορούσαν να μπουν στο ΔΝΤ με την υποψία έστω του δόλου. Προς το παρόν ο κόσμος δεν ξεσηκώνεται γιατί δεν τους θεωρεί υπεύθυνους. Αν ομως αποκαλυφθεί η αλήθεια...

  25. iketis avatar
    iketis 20/04/2010 22:34:31

    Γι΄ αυτό, τηλεφωνήματα και SMS στα κανάλια που αγνοούν το θέμα. Να γίνουμε ….ενοχλητικοί. Να το πάρουμε ζεστά!

  26. fatfat avatar
    fatfat 20/04/2010 22:43:07

    η Ελληνική Ένωση Τραπεζών σε ανακοίνωση της μεταξύ των άλλων τονίζει :

    " η συσχέτιση της διαδικασίας της «αυτοματοποιημένης επανεισαγωγής» (recycling), που εισήχθη από την Τράπεζα της Ελλάδος με το υπ΄ αριθμ. πρωτ. 690/5.10.2009 έγγραφό της, με μια υποτιθέμενη επιμήκυνση του κύκλου εκκαθάρισης και διακανονισμού των συναλλαγών είναι απολύτως ανακριβή για τους ακόλουθους λόγους:

    -Τα αιτήματα της ΕΕΤ προς την Τράπεζα της Ελλάδος ήταν συνυφασμένα με την εισαγωγή και την καθιέρωση διαδικασιών που ισχύουν διεθνώς και αποσκοπούν στην ανάπτυξη και τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των υποδομών εκκαθάρισης και διακανονισμού χρεωστικών τίτλων, όπως η διαδικασία της αυτοματοποιημένης επανεισαγωγής (recycling).

    -Η διαδικασία αυτή αποβλέπει στην τεχνική αναβάθμιση ενός συστήματος διακανονισμού, καθώς συμβάλλει στην αποφυγή άσκοπης ανταλλαγής πολλαπλών μηνυμάτων μεταξύ των συμμετεχόντων στο σύστημα (εντολές διακανονισμού μέσω SWIFT μηνυμάτων, τα οποία επιφέρουν σημαντικό κόστος στους χρήστες) και στην αποτελεσματικότερη και πληρέστερη παρακολούθηση των συναλλαγών.

    -Η αυτοματοποιημένη επανεισαγωγή σε καμία περίπτωση δεν συνδέεται με τον κύκλο εκκαθάρισης (δηλαδή το Τ+3). Πρόκειται για την αυτόματη επανεισαγωγή στο Σύστημα της αρχικής εντολής διακανονισμού μιας συναλλαγής, η οποία δεν έχει διακανονιστεί κατά την προβλεπόμενη ημερομηνία, και αντί να επιστρέψει πίσω στον εντολέα-θεματοφύλακα, εισάγεται εκ νέου την αμέσως επόμενη ημέρα στο Σύστημα για άμεσο διακανονισμό, ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (τιμή αγοράς, τιμή πώλησης, όγκο) και επικαιροποιημένη μόνο ως προς την ημερομηνία διακανονισμού, εκτός αν ένας από τους δύο αντισυμβαλλόμενους εναντιωθεί στέλνοντας το αντίστοιχο μήνυμα..."

    http://www.hba.gr/Index.asp?Menu=20

    http://www.capital.gr/news.asp?id=949341

    Δηλαδή η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών ισχυρίζεται ότι δεν ζήτησε ποτέ την επιμήκυνση του κύκλου εκκαθάρισης και διακανονισμού των συναλλαγών (από Τ+3 σε Τ+10).....αντίθετα ισχυρίζεται ότι ζήτησε και πέτυχε την εισαγωγή και καθιέρωση διαδικασιών που ισχύουν διεθνώς, που όμως δεν έχουν καμία σχέση με τις ανοικτές πωλήσεις (short selling),ούτε μπορεί με κανένα τρόπο να συνδέονται με αυτές..........

    Εξάλλου σε άρθρο στο www.capital.gr αναφέρεται ότι
    η πρακτική αυτή της αυτοματοποιημένης επανεισαγωγής (recycling)δεν συνιστά με κανένα τρόπο καμία αλλαγή του κανονισμού που να επιμηκύνει το χρόνο διακανονισμού από Τ+3 σε Τ+10, όπως λανθασμένα εικάζεται σε δημοσιεύματα του Τύπου, διότι η διαδικασία αυτή, όπως ακριβώς συνέβαινε και στο παρελθόν, δεν μπορεί να υλοποιηθεί παρά μόνο με τη σύμφωνη γνώμη και των δύο αντισυμβαλλομένων. Έτσι, συνεχίζει το άρθρο, αν μια συναλλαγή δεν εκκαθαριστεί κατά την ημερομηνία που προβλεπόταν στην αρχική εντολή διακανονισμού, μεταφέρεται από το διαχειριστή στην επόμενη εργάσιμη ημέρα με ακριβώς τους ίδιους όρους που ίσχυαν για την αρχική εντολή
    (τιμή αγοράς, τιμή πώλησης, όγκο).

    Το ίδιο άρθρο τονίζει ακόμα ότι αυτή η πρακτική έχει ευρύτατη εφαρμογή στα αποθετήρια των χωρών της ζώνης του ευρώ και στην υπό σχεδιασμό νέα Ευρωπαϊκή κοινή πλατφόρμα διακανονισμού τίτλων, γνωστή ως TARGET2-Securities, στην οποία θα συμμετέχουν όλα τα αποθετήρια της ευρωζώνης υπό τη διαχείριση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, ο χρονικός ορίζοντας της αυτοματοποιημένης επανεισαγωγής (recycling) προβλέπεται να είναι απεριόριστος.

    http://www.capital.gr/news.asp?id=949009

    Προσωπική μου θέση είναι ότι το θέμα είναι άκρως εξειδικευμένο και πρέπει να ζητήσουμε την γνώμη ειδικών με την ανάλογη εξειδίκευση και πείρα για να μας εξηγήσουν τι πραγματικά συνέβη στην περίπτωση αυτή και αν αποτελεί ή όχι παράνομη ή ανήθικη πράξη.
    Δεν έχω την διάθεση να υπερασπιστώ κανέναν....αλλά ούτε και να στείλω κανέναν παρορμητικά στο "πυρ το εξώτερον"......θέλω όμως να κατανοήσω τι πραγματικά συνέβη.....

    • Greenhorses avatar
      Greenhorses @ fatfat 21/04/2010 00:43:45

      Και το Τ+10 να μην υπάρχει υπάρχει και πρέπει να διευκρινιστεί ποιος είναι ο ρόλος της goldman επίσης ποιος έπαιξε με τα CDS

      • El Gekko avatar
        El Gekko @ Greenhorses 21/04/2010 08:07:51

        Το μόνο σίγουρο είναι πως το ΤΤ αγόρασε CDS τον Αύγουστο και τα πούλησε τον Δεκέμβριο με κέρδος (αν τα κράταγαν θα έβγαζαν και περισσότερα).
        Το πιο ωραίο θα ήταν το Ελληνικό Δημόσιο να αγοράσει CDS για να εξασφαλισθεί έναντι της χρεωκοπίας του. Το απόλυτο βραχυκύκλωμα !!!

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ fatfat 21/04/2010 06:07:34

      έλα τώρα... όπως και με καθε υποτίμηση, οι insiders έχουν ξεσκιστεί στο τάληρο... Εσυ είσαι στο απ έξω, αλλά θα συνηθίσεις.

      • l
        l' ami du peuple @ archaeopteryx 21/04/2010 08:47:15

        βρε αρχαιοφτερουγε να με ρωτας (και μεσα στο αντι* μαλιστα) για το που βρηκε τα λεφτα ενας ελληνας πολιτικος, να χτισει ενα, (μπορει και δυο, ισως και τρια) κωλοσπιτο(α), και υστερα να γραφεις για insider; ειναι σοβαρα πραγματα αυτα;

        *διαχρονικα εξαιρετικα αποκαλυπτικο, το "κυβερνηση απατεωνων" εξωφυλλο το εχεις υποψη σου;
        και μερα που ειναι το τευχος 1 κατασχεθηκε και η εκδοση του απαγορευτηκε.. απο την εθνοσωτηριο...

  27. (A)θανάσης avatar
    (A)θανάσης 20/04/2010 22:53:14

    O tiramola λάμπει δια της απουσίας του από αυτό (και όλα τα όμοια) ποστ, ή μου φαίνεται?

  28. rally monkey avatar
    rally monkey 20/04/2010 22:53:15

    ..επεσε και σε παλιοτερο post δυσκολο να το πιστεψει κανεις
    ΜΗΝ το βγαλετε απο πρωτη ειδηση μεχρι να καθαρισει
    ειναι το μοναδικο ΣΤΟΙΧΕΙΟ που δειχνει στημενη επιχειρηση υποτιμησης των κρατικων ομολογων
    το να shortαρεις ειναι λειτουργια της αγορας δεν ειναι κακο
    αλλο ομως να σορταρεις και αλλο να σου κανουν αβαντα απο μεσα
    ειναι τεραστιο σκανδαλο αν αποδειχτει οτι στην πραξη - συστηματικα και για μεγαλο και κρισιμο χρονικο διαστημα δεν υπηρχε πεναλτυ για τους παραβιαζοντες το Τ+3 (γιατι συμφωνα με το αρθρο 'ανεπισημως ισχυε το Τ+3 '..στην πραξη ομως τι γινοταν ? φαινεται και καλα στημενο)

    • l
      l' ami du peuple @ rally monkey 21/04/2010 09:18:24

      αληθεια rally monkey, ειναι λειτουργια και δεν "ειναι κακο";
      και πως προκυπτει οτι οι"λειτουργιες της αγορας" ειναι καλο πραγμα, οταν τα μονιμα αποτελεσματα τους ειναι αυτα που βλεπετε γυρο σας;

      να μη τα ξαναλεω, 2 δισεκατομμυρια χωρις ενα ποτηρι καθαρο νερο την ημερα, πεντε χωρις ικανοποιητικο επιπεδο διατροφης, 23 ανθρωποι να κατεχουν οσο 49 κρατη, κλπ, κλπ; αυτες ειναι οι λειτουργιες των αγορων.και δεν ειναι κακες;

  29. iketis avatar
    iketis 21/04/2010 03:43:06

    Σήμερον εορτάζει η νέα «εθνοσωτήριος». Ας φροντίζουν όμως –καλού κακού—τας αποσκευάς των.
    Η Βασιλομήτωρ το εχάρη, ο Πρίγκηψ Νικόλαος επέρασεν ωραία. Η άλλη, η μεγάλη, η μοναδική Πατρίς αναμένει αδημονούσα.

  30. iketis avatar
    iketis 21/04/2010 05:05:40

    Την νήσσαν ποιούντες, οι της «Πρωινής Ενημερώσεως» της ΝΕΤ ανέγνωσαν εν τάχει και άνευ της παραμικράς επεξηγήσεως το πρωτοσέλιδον της εφημερίδος «ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ». Αντιθέτως, ανέγνωσαν άρθρον τιτλοφορούμενον «Η ευτυχία είναι μεταδοτική» εκ της εφημερίδος «ΤΟ ΒΗΜΑ»…
    Ζήτω η 21η Απριλίου 2010!
    Ζήτω η Κυβέρνησις Εθνικής Σωτηρίας!

  31. ΜΠΑΡΟΥΤΟΜΥΛΟΣ avatar
    ΜΠΑΡΟΥΤΟΜΥΛΟΣ 21/04/2010 06:44:33

    Ξύπνα λαέ και στείλτους στο "ΓΟΥΔΙ"....
    και σείς πασόκοι εάν δεν κάνετε κάτι θα είσαστε και εσείς υπεύθυνοι,
    τέρμα τα αστεία και οι πασοκιές, δεν παίζουν με το μέλλον το νέων ανθρώπων,
    θα μας βρείτε μπροστά σας και δεν θα είναι ευχάριστο θέαμα.

  32. ΜΠΑΡΟΥΤΟΜΥΛΟΣ avatar
    ΜΠΑΡΟΥΤΟΜΥΛΟΣ 21/04/2010 06:46:11

    των νέων άνθρώπων βεβαίως...οργής γαρ....δικαολογήστε με.

  33. t avatar
    t 21/04/2010 06:47:16

    Εδώ και εβδομάδες έχει παρατηρηθεί ένα αξιοπερίεργο φαινόμενο.
    Κάθε φορά που προκύπτει μια θετική είδηση κάθε φορά που η Ελλάδα προσπαθεί να ανακάμψει εμφανίζονται στα ομόλογα η τετράδα των αμερικανικών επενδυτικών τραπεζών Citigroup, Morgan Stanley, J P Morgan και Goldman Sachs και πουλάνε με συστηματικό τρόπο ελληνικά ομόλογα εκτινάσσοντας το spread και χαλώντας κάθε προσπάθεια βελτίωσης του κλίματος.
    Στην αρχή είχαν πιστέψει ότι αποτελούσε σύμπτωση αλλά η συχνότητα και η επιμονή ορισμένων επενδυτών έβαλε σε σοβαρές υποψίες το ελληνικό δημόσιο.
    Οι 4 αμερικανικές τράπεζες εξυπηρετούν κάποιο μεγάλο πελάτη.
    Ποιος μπορεί να είναι όμως αυτός καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις οι 4 αμερικανικές επενδυτικές τράπεζες μάλλον εκτελούν εντολές.
    Το ελληνικό δημόσιο άρχισε να διερευνά το θέμα ωστόσο είναι προφανές όπως αναφέρει στέλεχος της RBS ότι για να βρεθεί ένα ίχνος κερδοσκοπικής κίνησης είναι πολύ δύσκολο.
    Ένα μεγάλο hedge funds για να καλύπτει τα ίχνη του αλλάζει τις τράπεζες που συναλλάσσεται ενώ ορισμένες φορές μπορεί και να θολώνει τα νερά με μια επενδυτική τράπεζα να αγοράζει και με μια άλλη να πουλάει.
    Ποιος όμως θα μπορούσε να κρύβετε πίσω από το συστηματοποιημένο κερδοσκοπικό παιχνίδι στην Ελλάδα;
    http://www.bankingnews.gr/bank-insider/item/2501-Η-Ελλάδα-αναζητά-τα-ίχνη-του-μεγάλου-κερδοσκόπου-που-χτυπάει-τα-ομόλογα-μέσω-4-αμερικανικών-τραπεζών
    .

  34. Κ avatar
    Κ 21/04/2010 07:33:13

    "Κάτι θα γίνει, θα δείτε"
    http://ciaoant1.blogspot.com/2010/04/update-200410.html

  35. tiramola avatar
    tiramola 21/04/2010 07:33:20

    Επειδή ανησυχεί και ο (Α)θανάσης...
    Δεν είμαι οικονομολόγος όπως ο μπαρουτόμυλος για να έχω άποψη και φυσικά επειδή πολλές φορές τιθονται ρητορικά ερωτήματα που εξυπηρετούν οπαδικού τύπου προσεγγίσεις τα οποία μετά από 2-3 μέρες καταρρίπτονται πανυγηρικά προτιμώ να κάνω το κορόιοδο μέχρι να αποκαλυφθεί το τι ακριβώς συνέβει.

  36. Greenhorses avatar
    Greenhorses 21/04/2010 07:38:56

    Εξεταστική επιτροπή άμεσα να δούμε ποιοι αγόρασαν CDS και ποιος ο ρόλος όσο μπαινοβγαίνουν στα υπουργεία και δίνουν συμβουλές, ισχύει ότι η goldman sachs έχει συμβουλευτικό ρόλο στην διαχείριση του χρέους; Γιατί ένας πρώην εργαζόμενος της Goldman να είναι επικεφαλής στον ΟΔΔΗΧ; Τι παίχτηκε με το Τ+100

    http://www.skai.gr/player/TV/?MMID=112209

    • Greenhorses avatar
      Greenhorses @ Greenhorses 21/04/2010 07:39:19

      T+10*

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Greenhorses 21/04/2010 08:47:20

      Σύμφωνοι με την Εξεταστική, αλλά μπορεί προηγουμένων να γίνει κάτι πιό γρήγορο;
      Παραδείγματος χάριν:
      Να καταθέση σήμερα η Ν.Δ. επερώτηση στη Βουλή με αίτημα κατάθεσης εγγράφων από την Τράπεζα της Ελλάδος με τα παρακάτω αιτήματα:
      1. Ποιοί εισηγήθηκαν στην επέκταση του Τ3 σε Τ10
      2. Ποιοί έκαναν short selling όλο αυτό το επίμαχο διάστημα.

      Η Τράπεζα της Ελλάδος είναι υποχρεωμένη να απαντήσει.

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ Κώστας Ροδινός 21/04/2010 09:06:56

        απάντησε

        http://theamapati.wordpress.com/2010/04/20/shorting/

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ Κώστας Ροδινός 21/04/2010 09:24:05

        http://olympia.gr/2010/04/20/%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%8c%ce%bc%cf%89%cf%82-%ce%b1%ce%ba%cf%8c%ce%bc%ce%b1-%ce%ba%cf%85%ce%b2%ce%b5%cf%81%ce%bd%ce%bf%cf%8d%ce%bd/#more-17402

  37. FT January 28 2010 avatar
    FT January 28 2010 21/04/2010 07:46:24

    A team from Goldman Sachs was in Athens on Thursday shepherding representatives of Paulson, the US hedge fund, around meetings with local bankers, economists and analysts.

    Ποιοι ηταν οι Ελληνες τραπεζιτες που συναντησε ο Πολσον?
    Ο Πολσον ειναι γνωστον οτι εχει σορταρει δις εναντια στην Ελλαδα.

  38. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 21/04/2010 08:11:02

    Κατ' αρχήν συγχαρητήρια στον Επώνυμο για τη διεξοδική παρουσίαση του θέματος και τα ...ιοβόλα ερωτήματα.

    Σήμερα, ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ, δίνει συνέχεια στο θέμα.

    Από τη Ν.Δ. είχαμε καμιά αντίδραση;

    Οπως λέει και ένα φίλος παραπάνω καιεγώ προτείνω να παραμείνει η ανάρτηση πρώτο θέμα, μέχρι να φιλοτιμηθεί κάποιος και να μας δώσει μια απάντηση.

    • ataktos avatar
      ataktos @ Κώστας Ροδινός 21/04/2010 08:33:40

      Μα το πρόβλημα του ελληνικού λαού είναι ακριβός αυτό χάσαμε και δεν έχουμε εμπιστοσύνη σε τίποτα κόμματα ,εκκλησία ,Τοπική αυτοδιοίκηση ,ιντελιγκέντσια διανοούμενοι .

    • ._ avatar
      ._ @ Κώστας Ροδινός 21/04/2010 09:22:26

      Το να φιλοτιμηθεί κάποιος είναι ευσεβής πόθος. Άλλο ένα θέμα που θα κάνουν γαργάρα. Αν ενδιαφέρεστε για διερεύνηση καλύτερο θα ήταν να μαζευτούμε όλοι, να μαζέψουμε υπογραφές, και να προσφύγουμε από μόνοι μας στον κοινοβουλευτικό έλεγχο.

  39. ΝΑΟΥΣΑΙΟΣ avatar
    ΝΑΟΥΣΑΙΟΣ 21/04/2010 08:28:16

    Εμείς γράφουμε, οι ξύπνιοι μας γράφουνε και γεμίζουνε τις στέρνες με χρήμα.
    Πως το είχε πει η Αντουανέτα;
    Δεν γνωρίζω αν το παντεσπάνι σερβίρετε με σος αίματος!!!

  40. mara avatar
    mara 21/04/2010 08:35:04

    Γεμίσαμε ΕΦΙΑΛΤΕΣ, άραγε ποιός θα μπορέσει να σταματήσει την χώρα απ΄αυτή την κατρακύλα??? Ζήτημα χρόνου είναι να γίνουν "γής μαδιάμ" όλα. Πόσο θα αντέξει ο κόσμος???

  41. Tassos avatar
    Tassos 21/04/2010 08:36:11

    Ο,τι θέμα και να αναδείξει η ΝΔ τώρα θα καεί. Οταν έρθει η λαίλαπα του ΔΝΤ (υψηλόβαθμος τραπεζικός με έλεγε χθες ότι η γενιά μας 40+ χάθηκε, ό,τι καλό έζησε έζησε) η ΝΔ θα κερδίσει πολλά λόγω της αντίθεσής της σε αυτήν την έλευση. Δυστυχώς όμως ο όλεθρος είναι προ των πυλών.

  42. pikras avatar
    pikras 21/04/2010 08:59:12

    Να δείτε ότι το θέμα θα το σηκώσει ...ο ΣΥΝ !!!!! Η ΝΔ ή δεν καταλαβαίνει ή κοιμάται....
    Τελικά το θέμα αυτό είναι τόσο απλό (απαιτείται όμως απύθμενο θράσος από τους θεματοφύλακες του δημόσιου χρέους μας ) για να είναι αληθινό.

    • l
      l' ami du peuple @ pikras 21/04/2010 09:08:39

      δηλαδη ποιος αλλος το σηκωνει; σωρεια δημοσιευσεων και παρεμβασεων, μερικες εχουν αναρτηθει κι εδω(ελικοπτερα, 10 λογοι, μηνυμα κκε, ποστ απο το e-dromos και αλλα πολλα).

      (αλλος εκτος απο την αριστερα, να εξηγουμαστε)
      την πικρα φιλε μου οι αποκατω την λουζονται..
      με την υπομονη τους ειναι το προβλημα, που αποδεικνυεται τερατωδης.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ pikras 21/04/2010 11:57:04

      "Η υπόθεση των ομολόγων παίρνει το δρόμο της Βουλής, καθώς ο υπεύθυνος του τομέα Οικονομίας της ΝΔ κ.Χρήστος Σταϊκούρας κατέθεσε ερώτηση ύστερα από τα δημοσιεύματα του Ελ.Τύπου"

      Από τον σημερινό Ε.Τ. σελ.9, μαζί με άρθρο του Π.Θωμάκου, του συντάκτη που πρωτοδημοσίευσε το θέμα στον Ε.Τ. στις 10/4/2010.

  43. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 21/04/2010 09:05:30

    Ὁ σοφός καί καθόλου σκοτεινός-στήν προκειμένη περίπτωσι-Ἡράκλειτος,ἔλεγε:Σέ μιά πόλι ἔρχεται πρῶτα ἡ τρυφή,μετά ὁ κόρος καί τελικά ὁ ὄλεθρος.
    Χαλαρώνουμε καί ἀπολαμβάνουμε ἀπό τοῦδε καί στό ἐξῆς τό τρίτο στάδιο,ἀφοῦ δέν προσέχαμε τί ψηφίζαμε τόσα χρόνια.

    • Jimbaran avatar
      Jimbaran @ Kὀριννα 21/04/2010 09:33:52

      Έμαθα να μιλώ απλά μην το βάζετε κάτω δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου μην ανακυκλώνεται την δήθεν καταστροφή ζείτε σε μια από τις ομορφότερες χώρες του πλανήτη με ένα θαυμάσιο υγιεινό κλίμα μια ζωντανή χωρα έναν ευλογημένο τόπο που αρκετοί ευρωπαίοι ζηλεύουν και όχι μόνον μην φέρνετε τον κατακλυσμό,δεν θα πεθάνει κανεις μα χάθηκε η αισιοδοξία ?κάθε μηνα μια φορα εντελώς εθελοντικά συνήθως Σάββατο μαζευόμαστε εδώ στην περιοχή που μένω (Ελβετία) 15 η και 30 άνθρωποι και τι κάνουμε? μαζεύουμε κανένα χαρτί κανένα μπουκάλι,τίποτε πεταμένα κλαδιά εντελώς εθελοντικά χωρίς καμια ανταμοιβή για μια ώρα το πολύ με δικά μας μέσα τα συγκεντρώνουμε και μετά τα δίνουμε για ανακύκλωση φυσικά μετά πίνουμε μια μπύρα ένα κρασί κτλ αυτό συμβαίνει εδώ στην ελβετία δεν κλαίμε την μοίρα μας κινούμαστε ,τρέχουμε ,ας το κάνουμε και αυτό στην πράξη και στην πατρίδα μας . Ελπίζω να είμαι σαφής.Δεν κατακρίνω το επίκαιρο γεγονός καταγγέλλω τα φθηνά μέσα για τη διάσωση του .έτσι μας έλεγε ο ποιητής μας Οδυσσέας Ελύτης.

  44. ΜΠΑΡΟΥΤΟΜΥΛΟΣ avatar
    ΜΠΑΡΟΥΤΟΜΥΛΟΣ 21/04/2010 10:29:09

    TIRAMOLA δεν είμεθα οικονομολόγοι,πολίτες είμεθα και όταν τα στοιχεία δείχνουν αυτά που δείχνουν οργιζόμεθα.
    Θυμίσου πολίτη TIRAMOLA, χρηματιστήριο,Ζήμενς, ομόλογα κλπ, εάν εκφράζονταν μαζική οργΉ ίσως ήταν καλύτερα σήμερα..αλλά βλέπεις πολλοί λόγω κομματικού πατριωτισμού έκαναν την πάπια...

    • tiramola avatar
      tiramola @ ΜΠΑΡΟΥΤΟΜΥΛΟΣ 21/04/2010 11:28:37

      @ΜΠΑΡΟΥΤΟΜΥΛΟΣ
      Στο βιβλίο-συνέντευξη του Τσόμσκι "Οι έχοντες και οι μη κατέχοντες" αναφέρεται ότι τη δεκαετία του 70 η σχέση "αέρα" και κεφαλαίου από παραγωγή ήταν 10/90.
      Σήμερα είναι ακριβώς το αντίθετο και μάλιστα 95/5.
      Ο κάθε "επώνυμος" σχολιαστής κινούμενος από την οπαδική του προσέγγιση στην πολιτική προσπαθεί να αποδώσει ευθύνες μέσα στα όρια της αθλιότητας όπως αυτά καθορίζονται από το οικονομικό μοντέλο-μονόδρομο.
      Δυστηχώς και η σημερινή κυβέρνηση προσπαθεί να διαχειριστεί την κρίση του χρέους συστημικά.
      Η λειτουργία της οικονομίας του παγκόσμιου καπιταλιστικού συστήματος δεν είναι τίποτε άλλο από μία φούσκα με αξίες και υπεραξίες αέρα κοπανιστού που ο μοναδικός σκοπός του είναι η συσσώρευση όλο και περισσότερου χρήματος στα χέρια όλο και λιγότερων.Ακόμα και αγαθά απαραίτητα για τις βιοτικές ανάγκες των ανθρώπων έγιναν χρηματηστηριακά προιόντα τζόγου.
      Ενώ λοιπόν πλησιάζουμε στο σημείο , αν δεν έχουμε φτάσει ακόμα , πολυεθνικές εταιρείες να εξουσιάζουν λαούς και κυβερνήσεις και η συνολική περιουσία μιάς οικονομικής υπερεθνικής ελίτ 10 οικογενειών να είναι μεγαλύτερη από το συνολικό ΑΕΠ 48 κρατών (στοιχεία από έρευνα του ΟΗΕ το 2000) ψάχνουμε για σκάνδαλα και σκανδαλάκια και για το ποιός ευθύνεται αν το Τ3 έγινε Τ10...
      Έχει μετατραπεί κάθε ανθρώπινη παραγωγική δραστηριότητα σε μία φούσκα που ανα πάσα στιγμή κινδυνεύει να σκάσει και μαζί της να διαλυθούν ζωές , χώρες , το σπίτι μας το ίδιο.

      Όλα αυτά προφανώς για τον κάθε "επώνυμο" είναι δευτερεύουσας σημασίας,Η μάχη που δίνει έιναι για την εκλογή του Σαμαρά , του κάθε Παπαμίκου , της κάθε Παπακώστα και της κάθε Πιπιλής οι οποίοι προφανώς θα διαχειριστούν καλύτερα τις φούσκες...

      • (Α)θανάσης avatar
        (Α)θανάσης @ tiramola 29/12/2013 05:59:29

        "Αφού τα ξέρεις, γιατί δεν τα λες?"

  45. panos avatar
    panos 21/04/2010 10:39:47

    μπραβο για το αρθρο!δευτερα βραδυ το ανεδειξε ο Μιχαλος στην εκπομπη του Χατζινικολαου κ ο Πεταλωτης απαντησε οτι δεν γνωριζει κ θα το ερευνησει.απο εκει κ περα δεν ξανα ακουσαμε τιποτα στα εγκρητα κ εγκειρα μμε.Συνεχιστε παιδεια να το αναδυκνειεται μπας κ υπαρξει ενημερωση ευρητερα στον κοσμο να ξυπνησουμε επιτελους!!!

  46. Alkimos avatar
    Alkimos 21/04/2010 10:41:45

    Η ανάρτηση τα λέει όλα! Πρόκειται για το νέο colpo grosso του ΠΑΣΟΚ μετά το χρηματιστήριο!!!
    Όπως και την πρώτη φορά έτσι και τώρα, το «κορόιδο» είναι ο ελληνικός λαός, που καλείται …να προσέλθει στο ταμείο. Το «στήσιμο» αυτών των παιχνιδιών δεν έχει γίνει από Έλληνες. Κάποιοι δικοί μας (όπως γίνεται πάντα) απλά συμμετέχουν στο πλιάτσικο. Το στήσιμο (είναι ολοφάνερο) έχει γίνει απ’έξω, από τα ίδια τσακάλια που έχουν προκαλέσει την διεθνή οικονομική κρίση. Αυτοί είναι που κυνήγησαν λυσσαλέα τον «ρομαντικό» ΚΚ Β’ και αναχαίτισαν την ανεξέλεγκτη επέλαση του Μπένη.
    Πάρτε το χαμπάρι… ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟ ΟΜΗΡΙΑ!!!

  47. ΜΠΑΡΟΥΤΟΜΥΛΟΣ avatar
    ΜΠΑΡΟΥΤΟΜΥΛΟΣ 21/04/2010 10:42:15

    Ας ξαναθυμηθούμε κάτι απο τα "παλιά" και να τα συγκρίνουμε με τα σύγχρονα !!!!

    " Αντίθετα η ομάδα της αστικής τάξης που κυβερνούσε και νομοθετούσε με τις βουλές (κοινοβούλια), είχε ΑΜΕΣΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ στη καταχρέωση του κράτους. Το κρατικό έλλειμα, αυτό ήταν ίσα - ίσα το καθαυτό αντικείμενο της κερδοσκοπίας της και η κύρια πηγή του πλουτισμού της. Κάθε χρόνο κι από ένα νέο έλλειμα. Ύστερα από κάθε τέσσερα - πέντε χρόνια κι απο ένα νέο δάνειο. Και κάθε νέο δάνειο πρόσφερε στη χρηματική αριστοκρατία μία καινούργια ευκαιρία να κατακλέβει το κράτος, που κρατιόταν τεχνικά στο χείλος της χρεωκοπίας - και που ήταν υποχρεωμένο να διαπραγματεύται με τους τραπεζίτες κάτω από τους ποιο δυσμενείς όρους. Κάθε νέο δάνειο της πρόσφερε μιαν ακόμη ευκαιρία να καταληστεύει με χρηματιστηριακές επιχειρήσεις το κοινό που τοποθετούσε τα κεφάλαια του σε κρατικά ομόλογα και που στα μυστικά τους ήταν μπασμένες η κυβέρνηση και η πλειοψηφία της Βουλής.



    Γενικά η αστάθεια της κρατικής πίστης και η γνώση των κρατικών μυστικών, έδινε στους τραπεζίτες και στους συνεταίρους τους στα κοινοβούλια και στο θρόνο τη δυνατότητα να προκαλούν εξαιρετικές , απότομες διακυμάνσεις στην τρέχουσα των κρατικών τίτλων, που δεν μπορούσαν να’χουν κάθε φορά άλλο αποτέλεσμα παρά την καταστροφή της μάζας μικρότερων κεφαλαιούχων και το μυθικό γρήγορο πλουτισμό των μεγάλων παιχτών...

    ..... Τα τεράστια ποσά που κυλούσαν έτσι μέσα από τα χέρια του κράτους, έδιναν επιπλέον ευκαιρίες για δόλια συμβόλαια προμηθειών, για δωροδοκίες, καταχρήσεις και για κάθε λογής παγαποντιές . Οι σχέσεις ανάμεσα στη Βουλή και στην κυβέρνηση πολλαπλασιαζόνταν σα σχέσεις ανάμεσα σε ξεχωριστές διαχειρίσεις και σε ξεχωριστούς εργολάβους. "

    Karl Marx. Οι ταξικοί αγώνες στην Γαλλία 1848-1850

  48. KNWD avatar
    KNWD 21/04/2010 10:42:40

    Οι απαντήσεις των τραπεζών στα δημοσιεύματα για το σορτάρισμα των ομολόγων

    http://theamapati.wordpress.com/2010/04/21/banks/

  49. Tasos avatar
    Tasos 21/04/2010 10:42:58

    Εχει και συνέχεια. Οι Τραπεζίτες θέλουν να συνεχίσουν το "σορτάρισμα χωρις ρίσκο" και απειλούν. Διαβάστε:

    http://www.banksnews.gr/portal/home-page/124-top-story/699--22---

  50. aengus avatar
    aengus 21/04/2010 11:07:19

    Τα έχει γράψει ο Σοφοκλής στην «Αντιγόνη»:

    «Δε φύτρωσε χειρότερη καμιά
    εφεύρεση στον κόσμο σαν το χρήμα.
    Αυτό γκρεμίζει πόλεις, ανθρώπους ξεσπιτώνει,
    δασκαλεύει και πλανεύει το φρόνιμο
    μυαλό να κυνηγάει της ντροπής τα έργα.
    Μαθαίνει τον άνθρωπο να γίνει κάλπης
    και να κετέχει μύριες όσες βρωμιές.
    Όσοι τέτοιον ανοίγουν δρόμο πληρωμένοι,
    κάποτε, και στην ώρα, πληρώνουν ακριβά.»

    Και ο Παπαδιαμάντης στους «Χαλασοχώρηδες»:

    «Η πλουτοκρατία ήτο, είναι και θα είναι ο μόνιμος άρχων του κόσμου, ο διαρκής Αντίχριστος.
    Αυτή γεννά την αδικίαν, αυτή τρέφει την κακουργίαν, αυτή φθείρει σώματα και ψυχάς.
    Αυτή παράγει την κοινωνικήν σηπεδόνα. Αυτή καταστρέφει κοινωνίας νεοπαγείς».

    Αλλά ποιος ασχολείται μ΄ αυτά τώρα….

  51. fit for fun avatar
    fit for fun 21/04/2010 11:12:03

    Το θέμα είναι, όντως, εξειδικευμένο και μένει να ξεκαθαριστεί. Τι πιο ξεκάθαρο, όμως, από τις δηλώσεις περί Τιτανικού και Χρεωκοπίας; Εφόσον γνώριζαν οι δράστες το αρνητικό αποτέλεσμα των ενεργειών τους, δεν είναι βέβαιο ότι θα κερδοσκοπούσαν οι ίδιοι και οι φίλοι τους; Πλέον οι δράστες αυτών των δηλώσεων πρέπει να λογοδοτήσουν στη Δικαιοσύνη. Η δήλωση είναι πράξη στο ποινικό δίκαιο, πράξη η οποία έχει αιτιώδη συνάφεια, στη συγκεκριμένη περίπτωση, με το άμεσο και εκ των προτέρων γνωστό αρνητικό αποτέλεσμά της, που είναι η δισεκατομμυρίων ευρώ ζημιά του ελληνικού λαού και το αντίστοιχο παράνομο κέρδος για τους δράστες και τους φίλους τους. Είναι κλασική περίπτωση οικονομικού εγκλήματος-κακουργήματος λόγω των ιδιαιτέρως μεγάλων χρηματικών ποσών.

    • iketis avatar
      iketis @ fit for fun 21/04/2010 11:25:18

      Θα συμφωνήσω –απλό και ξεκάθαρο, αυταπόδεικτο.

  52. ΜΠΑΡΟΥΤΟΜΥΛΟΣ avatar
    ΜΠΑΡΟΥΤΟΜΥΛΟΣ 21/04/2010 11:24:28

    Ερωτήσεις:Ισχύει ότι σε άλλες χώρες της Ευρώπης πρέπει να δικαολογείται από όποιον κάνει επανεισαγωγή αυστηρά η αιτία του failed?
    Ισχύει ότι με το νέο σύστημα TARGET 2 γίνεται αυτόματα χωρίς έλεγχο η επανεισαγωγή?

  53. Α.Κ. avatar
    Α.Κ. 21/04/2010 12:08:44

    Αγαπητοί σχολιαστές

    Σε όσους απορούν για την απουσία αντίδρασης (ή την υποτονικότητα αυτής) από την Ν.Δ., να θέσω την κάτωθι ερώτηση:

    Ξέρει κανείς το ύψος των δανείων που έχει πάρει η Ν.Δ. από τις ελληνικές τράπεζες τα τελευταία χρόνια;

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Α.Κ. 21/04/2010 12:13:20

      " Η υπόθεση των ομολόγων παίρνει το δρόμο της Βουλής, καθώς ο υπεύθυνος του τομέα Οικονομίας της ΝΔ κ.Χρήστος Σταϊκούρας κατέθεσε ερώτηση ύστερα από τα δημοσιεύματα του Ελ. Τύπου"

      Από τον σημερινό Ε.Τ. σελ. 9, μαζί με άρθρο του Π. Θωμάκου, που πρωτοδημοσίευσε το θέμα στις 11/4/04 στο "Έξυπνο χρήμα" του Ε.Τ.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Α.Κ. 21/04/2010 12:14:27

      σου απάντησα αλλά το σχόλιο χάθηκε (2 φορές)

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.