#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/12/2010 01:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δέκα προτάσεις για μια ανάσα στην κοινωνία

Από την υψηλή πολιτική στην καθημερινότητα



Του Κώστα Ροδινού

Το κείμενο που ακολουθεί ειναι συνέχεια του  Κραυγή απόγνωσης

Ιδού, κατά τη γνώμη μου, ποιο είναι το φλέγον πολιτικό ζήτημα επί του οποίου οφείλουν τα τοποθετηθούν, με ρεαλισμό, οι πολιτικές δυνάμεις της χώρας. Υπάρχουν ορισμένα μέτρα, κοινής λογικής, που θα μπορούσαν να βελτιώσουν αισθητά την κατάσταση. Ειδικότερα:

Χρηματοδότηση: Η κυβέρνηση να υποχρεώσει τις τράπεζες που ελέγχονται από το Κράτος  (Τ. Τ. και  ΑΤΕ), να στηρίξουν τις μικρές  και μικρομεσαίες επιχειρήσεις (μέχρι ενός ορισμένου ποσού π.χ. 250.000 ευρώ) με μακροπρόθεσμα και χαμηλότοκα δάνεια. Οι τράπεζες αυτές μπορούν να πάρουν ομόλογα του ελληνικού δημοσίου, να τα καταθέσουν στην ΕΚΤ, από όπου και θα δανειστούν με 1%. Τα χρήματα αυτά να δοθούν στην αγορά με ένα επιτόκιο της τάξης του  3%.   Ξέρω, θα αντιδράσουν οι ιδιωτικές τράπεζες, αλλά ας αποφασίσει η κυβέρνηση ποιούς, επιτέλους θέλει να σώσει.

Φόροι και εισφορές υπέρ τρίτων: Στις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις να καταργηθούν όλοι οι φόροι υπέρ τρίτων, π.χ. εισφορά ΕΡΤ, εγγραφή στα Επιμελητήρια, υποχρεωτική δημοσίευση ισολογισμών, αγγελιόσημο  και πολλοί άλλοι.

«Τειρεσίας»: Η καταχώρηση στον «Τειρεσία» να γίνεται  για μεγάλα ποσά και μόνο αν ο οφειλέτης είναι υπότροπος.  Όταν δε τακτοποιήσει την οφειλή του, να διαγράφεται αμέσως. Να μην παραμένει «όμηρος», εσαεί.

Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων: Να καταργηθεί ο ΚΒΣ και όλα τα πρόστιμα που προβλέπει.

Ληξιπρόθεσμα χρέη- βεβαιωμένες οφειλές: Να καταργηθούν όλα τα πρόστιμα και οι προσαυξήσεις. Η εφορία σου βεβαιώνει μια οφειλή 1000 ευρώ και με τις προσαυξήσεις  γίνεται αβάσταχτη. Από τη στιγμή που το κράτος, όταν οφείλει στον πολίτη, πληρώνει άτοκα και όποτε θέλει, γιατί το ίδιο κράτος να ταράζει τον πολίτη σε  πρόστιμα και  προσαυξήσεις, που τελικά καθιστούν ανείσπρακτη την οφειλή;

Ποινικοποίηση επιταγών-εισφορών στα ταμεία-οφειλών στο κράτος. Με τους ρυθμούς που αποδίδεται δικαιοσύνη και τη γνωστή μας δικομανία, σε λίγο η πλειοψηφία των ελλήνων  θα τρέχει στα δικαστήρια. Πρέπει να δούμε τι ισχύει στο εξωτερικό και να πράξουμε αναλόγως. Άλλωστε η ποινικοποίηση ουδέν απέφερε.

Κατασχέσεις: Οσο  διαρκεί η κρίση, να σταματήσουν οι αναγκαστικές εκτελέσεις από τράπεζες και δημόσιο μέχρι ενός ορισμένου ποσού.

Φορολογικήασφαλιστική ενημερότητα: Σήμερα,  αν ένας ελεύθερος επαγγελματίας οφείλει στο δημόσιο ή το ΙΚΑ δεν μπορεί να θεωρήσει βιβλία! Δηλαδή δεν μπορεί ουσιαστικά να εργαστεί! Αυτό αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία!  Να αποσυνδεθεί η θεώρηση βιβλίων από τις ενημερότητες.

Γραφειοκρατία: Να καταργηθούν όλες οι γραφειοκρατικές διατυπώσεις για την ίδρυση μη κεφαλαιουχικών εταιρειών. Να αρκεί μια υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερομένου και ένα μικρό παράβολο.

Μείωση των φορολογικών συντελεστών: Ας υπενθυμίσει κάποιος στους φωστήρες που διαχειρίζονται την οικονομία μας ότι οι υψηλοί φορολογικοί συντελεστές σε περιόδους ύφεσης, επιδεινώνουν την ύφεση και την τροφοδοτούν.

Συμπέρασμα: Αυτά τα μέτρα δεν λύνουν το πρόβλημα μπορούν, όμως, να  δώσουν μια ανάσα σε χιλιάδες επαγγελματίες. Πρόκειται για   ένα πραγματικό fast track (που αφορά τους πολλούς)  και μπορεί να ψηφιστεί αυθημερόν και ενδεχομένως από όλες τις πτέρυγες της Βουλής.

Χρόνια πολλά σε όλους.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 27/12/2010 01:34:11

    Σωστός ο Ροδινός.
    Τα χρόνια μου πολλά.

  2. παγωτατζής avatar
    παγωτατζής 27/12/2010 01:39:03

    Δεν φοβάσαι αγαπητέ, μήπως σέ τσουβαλιάσουν σαν νεοφιλελεύθερο (αδόκιμος όρος ..αλλά άντε!),οι απανταχού "πατριώτες" αριστεροί και μή;;;
    Σαν τόν δεκάλογο τού νεο-καπιταλιστή θα τό ονομάσουν!!

    • Petros avatar
      Petros @ παγωτατζής 27/12/2010 01:48:45

      Οι πραγματικοί πατριώτες αριστεροί συμφωνούν απολύτως.
      Οι υπόλοιποι (οι καλύτεροι σύμμαχοι του ΓΑΠ) ας περιμένουν την επανάσταση για να ζήσουν καλύτερα.
      Όσοι ζουν μέχρι τότε.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ παγωτατζής 27/12/2010 09:21:04

      Παγωτατζή,
      πρώτον, έχω μεγαλώσει αρκετά για να με απασχολεί μήπως και με "κακοχαρακτηρίσουν".
      Δεύτερον, η κρίση που βιώνουμε δεν αντιμετωπίζεται με ιδεολογήματα του παρελθόντος. Πολυ φοβούμαι ούτε του παρόντος.
      Χρόνια πολλά και καλή χρονιά.

      • skeptiki avatar
        skeptiki @ Κώστας Ροδινός 27/12/2010 10:30:25

        "Δεύτερον, η κρίση που βιώνουμε δεν αντιμετωπίζεται με ιδεολογήματα του παρελθόντος. Πολυ φοβούμαι ούτε του παρόντος."
        Aυτό παρακαλώ ξαναπέστε το μήπως και το καταλάβουν επιτέλους κάποιοι.
        Χρόνια Πολλά

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ skeptiki 27/12/2010 15:42:39

          Skeptiki
          το φωνάζουμε συνέχεια απο τις φιλόξενες σελίδες του Antinews.
          Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα παραπάνω.

  3. kiki avatar
    kiki 27/12/2010 07:42:51

    Συμφωνουν απολυτως ολοι.
    Το θεμα ειναι οτι οποια προυαση και να γινει για να παρουμε ανασα, δεν προκειται να την αποδεχτουν, για τον απλουστατο λογο οτι τα σχεδια τους , ενος στενου πυρηνα και του κεντρικου τραπεζιτη ειναι αλλα.Εχοντας υπ οψιν την μεχρι τωρα πορεια τους δεν φανταζομαι οτι ακομα πιστευει κανενας οτι δεν ειχαν γνωση και σχεδιο διαλυσης της χωρας, καταστροφης ολων των υποδομων, καταστροφης του κοινωνικου ιστου, διαλυσης της μεσαιας ταξης, διαλυσης των εργατικων και συνταξιοδωτικων δικαιωματων, προς οφελος των τραπεζων, και κυριως της τσεπης τους μια και κερδιζουν πολλα απο τους ενυποθηκους δανεισμους που μας επιβαλουν.Σε τελικη αναλυση καταλυση της Δημοκρατιας οποιας και αν ηταν, απωλεια της εθνικης μας κυριαρχιας, απωλεια κυριαρχικων δικαιωματων σε Αιγαιο, Θρακη ισως και Ιονιο,
    Η μονη λυση για εξοδο απο την διαλυση μας ειναι δικη επι εσχατη προδοσια, και κατασχεση ολων των περουσιακων τους στοιχειων εδω και στο εξωτερικο, παραπομπη για απιστια σε ολους που υπογραψαν αυτην την συμβαση.
    Μια και μοναδικη λυση ,εξοδο απο το μνημονιο, και αναληψη της διακυβερνησης προσωρινα απο αμολυντους αν ειναι δυνατον.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ kiki 27/12/2010 15:43:55

      Κική,
      Πολλές φορές οι προτάσεις αποκτούν τέτοια δυναμική που καθίστανται αίτημα της κοινωνίας. Καθολικό.

  4. danaos avatar
    danaos 27/12/2010 08:17:40

    Καλημέρα Κώστα! Χρόνια Πολλά!Η κραυγή απόγνωσης με γέμισε με φόβο!Φοβάμαι! Φοβάμαι πολύ! Κάθε μέρα και περισσότερο! Και ξαφνικά μου ήρθε στο μυαλό μου η γνωστή ιστορία του Olivier Clerc:


    «Φανταστείτε μια κατσαρόλα γεμάτη κρύο νερό, μέσα στο οποίο κολυμπά ανέμελα
    ένα βατραχάκι

    Κάτω από την κατσαρόλα, ανάβουν μια μικρή φωτιά και το νερό αρχίζει να ζεσταίνεται πολύ σιγά.

    Το νερό, σιγά σιγά γίνεται χλιαρό και το βατραχάκι, βρίσκοντάς το μάλλον ευχάριστο, συνεχίζει να κολυμπά χαρούμενο.

    Η θερμοκρασία του νερού συνεχίζει να ανεβαίνει.

    Τώρα το νερό είναι πιο ζεστό απ’ ότι το βατραχάκι θα θεωρούσε ευχάριστο, αισθάνεται λίγο κουρασμένο, αλλά παρ’ όλα αυτά δεν αισθάνεται κανέναν φόβο.

    Τώρα το νερό είναι πραγματικά ζεστό και το βατραχάκι αρχίζει να αισθάνεται δυσάρεστα, αλλά είναι εξουθενωμένο. Για αυτόν τον λόγο υπομένει και δεν αντιδρά.

    Η θερμοκρασία συνεχίζει να ανεβαίνει, έως ότου το βατραχάκι καταλήξει να βράσει και, ως εκ τούτου, να πεθάνει.

    Εάν έριχναν το ίδιο βατραχάκι κατ’ ευθείαν σε νερό θερμοκρασίας 50 βαθμών, με μια εκτίναξη των ποδιών του, θα είχε πηδήξει αμέσως έξω από την κατσαρόλα.
    Αυτό αποδεικνύει ότι, όταν μια αλλαγή γίνει με έναν τρόπο επαρκώς αργό, διαφεύγει της συνειδήσεως και, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, δεν προκαλεί καμία αντίδραση, καμία αντίσταση, καμία επανάσταση.

    Ένα μεγάλο μέρος καταστάσεων που πριν από 20, 30 ή 40 χρονιά, θα μας έκαναν να φρίξουμε και να βγούμε στους δρόμους, σιγά σιγά έγιναν κοινότυπες και σήμερα περνάνε απαρατήρητες η αφήνουν τελείως αδιάφορη την πλειονότητα του κόσμου.

    Στο όνομα της προόδου, της επιστήμης και του κέρδους, γίνονται διαρκώς αυθαιρεσίες κατά της προσωπικής ελευθερίας εκάστου, της αξιοπρέπειάς του, της ακεραιότητας της φύσεως, της ομορφιάς και της χαράς της ζωής, με αργό ρυθμό αλλά ασταμάτητα, με τη συνεχή συνενοχή των αδαών θυμάτων, που ίσως και στο μεταξύ να έχουν χάσει την ικανότητα και τη θέλησή τους να αμυνθούν.

    Τα άσχημα προγνωστικά για το μέλλον μας, αντί να προκαλούν αντιδράσεις και εξεγέρσεις, δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να προετοιμάζουν ψυχολογικά τον κόσμο, ώστε να υφίσταται και να αποδέχεται τις εξαθλιωτικές και δραματικές συνθήκες ζωής που μας επιβάλλουν.

    Το συνεχές σφυροκόπημα από τα μέσα ενημερώσεως, με την υπερπληροφόρηση,
    τις κακόγουστες εκπομπές και τα reality shows, που ισοπεδώνουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, μεταλλάσσουν τον ανήσυχο ανθρώπινο νου σε παθητικό δέκτη που απλά εκτελεί εντολές, χωρίς κρίση και ικανότητα να αντιλαμβάνεται τι γίνεται γύρω του…
    Συνειδητοποίηση, ή βράσιμο?
    Πρέπει να διαλέξετε!

    Λοιπόν, αν δεν είστε σαν το βατραχάκι μισοβρασμένοι, κάντε μια γερή εκτίναξη με τα πόδια, πριν είναι πολύ αργά!

    Είμαστε ήδη μισο-βρασμένοι!! Ή όχι;»

    Γι αυτό φοβάμαι! Πάμε λοιπόν για τη μεγάλη εκτίναξη; Μπορούμε άραγε;Γιατί αλλιώς…..
    Danaos

  5. effie B. avatar
    effie B. 27/12/2010 09:08:49

    Το ενδεχομενο να μην ειμαστε βατραχακια το σκεφτηκες? Σε καθε περιπτωση αυτη την χρονια θα εκτιναχτουμε, ειτε μισοβρασμενοι, ειτε νεροβραστοι!!!
    Χρονια πολλα και καλη δυναμη σε ολους,
    και σε σενα Κωστα Ροδινε.

    • danaos avatar
      danaos @ effie B. 27/12/2010 09:38:44

      effie B. Tα αποτελέσματα πειραμάτων σε φυσικό περιβάλλον δεν επιδέχονται αμφισβήτησης!Θα το βεβαιώσει και ο strange που ξέρει φυσική! Άκου λοιπόν κι αυτό:Το 1966 μαζεύτηκαν στο Βόλο τα στελέχη της Ενιαίας Αριστεράς τότε και συζητούσαν το ενδεχόμενο να γίνει στρατιωτική χούντα στην Ελλάδα.Όλοι λοιπόν οι αρχηγοί έλεγαν πως αν γίνει κάτι τέτοιο θα σηκωθεί ο λαός άρα δεν υπάρχει φόβος.Τελευταίος μίλησε γνωστός αριστερός ποιητής που τότε ήταν 82 ετών και είπε: "Να παρακαλάτε να μη γίνει χούντα!
      Καλημέρα!

      • danaos avatar
        danaos @ danaos 27/12/2010 09:55:37

        Επιμένω Factor στη συνέχεια! "Να παρακαλάτε να μη γίνει χούντα!Γιατί αν γίνει χούντα θα σηκωθεί ο λαός αν σηκωθεί και η δική μου η ...."

        • oxi ki etsi avatar
          oxi ki etsi @ danaos 27/12/2010 13:08:42

          Δαναέ,

          χωρίς αμφιβολία, έχουνε γίνει Χούντες ανά τον κόσμο και σε "ομαλότερες" καταστάσεις από αυτήν που βιώνουμε στη χώρα μας...

          Η έννοια της Χούντας και κατ' επέκταση η κήρυξη του στρατιωτικού νόμου (με οτι αυτό συνεπάγεται), δεν έχει το χαρακτήρα πολιτεύματος είτε μιας μόνιμης κατάστασης.

          Άλλωστε 95% των στρατιωτικών νόμων έχουνε κηρυχθεί από την ίδια την εκάστοτε κυβέρνηση μιας χώρας (π.χ. ο Βενιζέλος κήρυξε δυό φορές το στρατιωτικό νόμο και έκανε Χούντες κανονικότατες με τον Πάγκαλο αρχηγό του Στρατού!).

          Πολύ σπάνια από μόνος του ο Στρατός να αναλάβει πραξικοπηματικά την Εξουσία εκτός αν είναι πλέον τόσο παρεκτετραμμένη η κατάσταση όπως στην Ελλάδα την περίοδο 1964-1967 όπου ανά δύο μήνες άλλαζε η Κυβέρνηση, διαφθορά σε όλα τα στρώματα του δημοσίου τομέα, σκάνδαλα επί σκανδάλων κι ο Βασηλιάς να προκαλεί κι από πάνω με το δημόσιο βίο του...

          Στην Ελλάδα του 2010 (καλώς ή κακώς) δεν μπορεί να γίνει Χούντα...

          Για να γίνει Χούντα θα πρέπει να υπάρξουν τουλάχιστον 50 υψηλόβαθμοι Αξιωματικοί (από συνταγματάρχες και επάνω) οι οποίοι θα έχουν έρεισμα στο Στρατό για να παρακινήσουν τις μονάδες.

          Στον ελληνικό Στρατό αυτό δεν γινεται το 2010 για δύο λόγους.

          1.) η στρατευμένη Νεολαία (και συνεπώς οι μονάδες του Στρατού) δεν ταυτίζεται με απολύτως τίποτε στη μονάδα και κατ΄επέκταση μέσα στο Στρατό! Έχει ινδάλματα τον Ρουβά και την Αλεξανδράτου και οι δραστηριότητές της (της Νεολαίας) είναι τα ΚΛΑΜΠ κα το ιντερνετ. Αφοσίωση σε ανώτερους και δει σε ιδανικά απολύτως καμία.

          2.) Όλοι οι υψηλόβαθμοι Αξιωματικοί είναι κομματόσκυλα μέχρι τα μπούνια! Χειρότερα κι από τα Συνδικάτα... Εάν δεν είσαι κομματόσκυλο θα ακούσεις στις κρίσεις "ευδοκίμως τερματίσαν την σταδιοδρομία του"...! Δεν θυμάστε που η Παπακώστα έστελνε συνοδευτική επιστολή για Ταξίαρχο να προαχθεί σε Υποστράτηγο??? Προσέξτε, γκοτζαμ Ταξίαρχος με 3 πτυχεία, σχολές πολέμου στο εξωτερικό, θητεία στο ΝΑΤΟ κτλ. πήγαινε και παρακάλαγε την Παπακώστα (!!!) να του γράψει συνοδευτική επιστολή!!!

          Στις δε "κρίσεις" συνέρχεται το ΚΥΣΕΑ, μεταξύ άλλων ο υπουργος Εξωτερικών, Άμυνας, Εσωτερικών, και οι υφυπουργοί κ.λ. να "κρίνουν"...

          Δηλάδή στην περασμένη Κυβέρνηση συνέρχονταν η Ντόρα, ο Βαληνάκης, ο Παυλόπουλος, ο Μαρκογιαννάκης κ.λ. και "εκριναν" εάν εσύ με 40 χρόνια στρατιωτική σταδιοδρομία με πτυχεία, θητείες στο Εξωτερικό σε ΝΑΤΟ κτλ. είσαι "άξιος" να προαχθείς ή όχι!!!!!!!!!!!!

          Δεν είναι τυχαίο οτι στην μόνη πράξη που συμφώνησαν ο Καραμανλής (ο πρεσβύτερος) με τον Α. Παπανδρέου το 1975 οταν ανέλαβαν να "εκδημοκρατίσουν" τη Χώρα, ήταν να μεταφέρουν το Κέντρο Εκπαίδευης Τεθωρακισμένων από το Γουδή στον Αυλώνα μακριά από την Αττική...

          Σου λέει οτι "τόσον δρόμο πρέπει να κάνουν για Αθήνα θα τους πάρουμε χαμπάρι, να μην ξαναπάθουμε κανα χουνέρι όπως το '67 που αναγκαστήκαμε να φύγουμε από τις Βίλες και να πάμε στο Παρίσι και στη Στοικχόλμη να κάνουμε αντίσταση μέσα από τα μπιστρο και τις μπυραρίες"...

          • danaos avatar
            danaos @ oxi ki etsi 27/12/2010 14:08:10

            oxi ki etsi, ανάφερα το περιστατικό του 1966 για να δείξω το πόσο δύσκολα ξεσηκώνεται ο λαός!Το περιστατικό δεν τελειώνει στο πρώτο σχόλιο αλλά συνεχίζει πιο κάτω.Ξανακοίταξέ το!

  6. ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα avatar
    ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα 27/12/2010 09:12:35

    Η Αττική οδός που εκμεταλεύεται ο Μπόμπολας έχει έσοδα 400 εκ Ευρώ το χρόνο. Η σύμβαση έχει τελειώσει εδώ και χρόνια.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα 27/12/2010 09:18:15

      Αγαπητέ,
      αυτό το έχουμε γράψει από το Φεβρουάριο, αλλά ποιός μας ακούει;

  7. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 27/12/2010 09:21:48

    Καλημέρα και χρόνια πολλά Δαναέ.

  8. trans avatar
    trans 27/12/2010 10:25:26

    Απόλυτα Σωστός ο κ Ροδινός,αλλά ;;;

  9. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 27/12/2010 10:27:33

    Κύριε Ροδινέ, χρόνια σας πολλά.

    Μερικά απο αυτά που προτείνετε "μυρίζουν" ατμόσφαιρα στάσης πληρωμών, ή ελεγχόμενης χρεοκοπίας. Και το θέμα είναι οτι οι αγορές έχουν καλή μύτη και θα γαβγίσουν αμέσως.

    Αλλά τέλος πάντων, αυτή είναι η ταπεινή γνώμη μου. Άλλο με πονάει πιό πολύ και ήθελα να σας ρωτήσω : οι εισφορές υπερ τρίτων και τα διάφορα χαράτσια οθωμανικού τύπου, γιατί το κόμμα μου πιστεύει οτι πρέπει να καταργηθούν ; Πρέπει να γίνει τώρα, λόγω αυτής της συγκυρίας ; Είναι δηλαδή άμεσο, οικονομικού τύπου θέμα, που θα βοηθήσει την παρούσα δυσκολία ή το κόμμα μου λόγω αρχής είναι ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΑΝΤΙΘΕΤΟ μ'αυτές τις αηδίες ;

    Κι άν είναι αλήθεια, πότε επιτέλους έγινε αυτή η αποκάλυψη, πότε είδε το φώς στο δρόμο για τη Δαμασκό ; Πότε ξανάγινε Δεξιό το κόμμα μου και δέν το κατάλαβα ; Πότε μετάνοιωσε για τις προηγούμενες επιλογές του, χωρίς να του αρκεί να ρίχνει απλά το ανάθεμα σ'έναν μόνο άνθρωπο ;

    Αυτά αναρωτιόμαστε τις νύχτες πολλοί απο μάς, κ. Ροδινέ. Και θα συνεχίσουμε, μέχρι να πάρουμε σαφή, καθαρή απάντηση.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ τσώφλι πασατέμπου 27/12/2010 15:45:19

      Τσώφλι,
      Αυτά δεν έχουν καμιά σχέση με στάση πληρωμών.
      Σε σοβαρές χώρες ισχύουν ακόμα και σε περιόδους παχέων αγελάδων.

  10. neotera avatar
    neotera 27/12/2010 10:57:54

    Η λεγόμενη "πολιτική βούληση" της διακυβέρνησης των τοκογλύφων δεν είναι για μέτρα διατήρησης εν ζωή των μικρομεσαίων και του ελληνικού λαού γενικώς, αλλά για το αντίθετο !
    Χωρίς να το κρύβουν άλλωστε...

  11. Panagiotis anagnostopoulos avatar
    Panagiotis anagnostopoulos 27/12/2010 11:00:51

    Καλημέρα σε όλους και Χρόνια Πολλά. Αυτό με τη χούντα είναι πραγματικά ανησυχητικό.

  12. TopGunZ avatar
    TopGunZ 27/12/2010 11:33:57

    Εξαιρετικό κε Ροδινέ. Πρόκειται για απλές και άμεσες παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να δώσουν πραγματική ανάσα στην ατμομηχανή της Ελληνικής οικονομίας, την μικρή και μικρομεσαία επιχείρηση. Ας μου επιτραπεί όμως να σχολιάσω επιμέρους κάποια σημεία:
    -Για τον ΚΒΣ το έχω ξαναγράψει και εδώ, πρόκειται για εγχειρίδιο κρατικής τρομοκρατίας. Είναι τόσο και τοιουτοτρόπως περίπλοκο ώστε από τη μία να παγιδεύει όποιον θέλει να είναι νόμιμος, εάν ολισθήσει στο παραμικρό ακούσιο λάθος, αλλά και να προσφέρει ασυλία στον επιτήδειο μέσα από τα δαιδαλώδη παραθυράκια και τους επίορκους εφαρμογείς του.
    -Οι τράπεζες παίξανε άσχημο παιχνίδι στους μικρομεσαίους επιχειρηματίες. Μέχρι και τις αρχές του φθινοπώρου του 2008 ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑΝΕ να δώσουνε λεφτά, με το που έσκασε το παραμύθι της κρίσης η κάνουλα έκλεισε ερμητικά. Οι επιχειρηματίες δεν είναι άμοιροι ευθυνών φυσικά, αλλά όταν επενδύεις σε ένα περιβάλλον εύρωστης αγοραστικής κίνησης και πληθώρας πηγών χρηματοδότησης δεν μπορείς να προβλέψεις τόσο ραγδαία και βάρβαρη πτώση και του τζίρου και της χρηματοδοτικής δυνατότητας!
    -η γραφειοκρατία είναι ένα πολύ πικρό ανέκδοτο! Πρόσφατα πραγματοποίησα μια αλλαγή είδους εταιρείας μετά από συγχώνευση: μόνο από την ενορία δε μου ζήτησανε υπογραφή και σφραγίδα!

    • tsilivithras avatar
      tsilivithras @ TopGunZ 27/12/2010 12:11:02

      "Πρόκειται για απλές και άμεσες παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να δώσουν πραγματική ανάσα στην ατμομηχανή της Ελληνικής οικονομίας, την μικρή και μικρομεσαία επιχείρηση."

      +1.000.000

      Ακριβώς έτσι όπως το λέει ο Gunz.
      Κε Ροδινέ θα διαφωνήσω μόνο με το τελευταίο που λέτε, ό,τι δηλαδή "Αυτά τα μέτρα δεν λύνουν το πρόβλημα μπορούν, όμως, να δώσουν μια ανάσα σε χιλιάδες επαγγελματίες"...
      Εγώ πιστεύω ότι τέτοιου είδους μικροπαρεμβάσεις είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ για να ξεκινήσει η ανάνηψη του σημαντικότερου κομματιού της Ελληνικής οικονομίας που είναι η μικρο-επιχειρηματικότητα.

      Η οποία έχει κυνηγηθεί και τρωθεί ανελέητα από τον "αριστερισμό" που επικρατεί χρόοοονια τώρα στον τόπο και τις ελεεινές αντιλήψεις περί επιχειρηματικότητας.
      Κανένας άλλος τομέας δεν έχει προσφέρει τόσα πολλά στον τόπο και κανένας άλλος δεν έχει πολεμηθεί τόσο πολύ από το αδηφάγο κράτος των ΑΝΙΚΑΝΩΝ, των ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΩΝ και των ΒΟΛΕΜΕΝΩΝ.

      Η μικρο-επιχειρηματικότητα και η μικρο-ιδιοκτησία που την συνοδεύει χτυπήθηκαν ανελέητα από το χρηματιστήριο και την επέκταση της τραπεζικής πίστης με σκοπό να διαλυθεί μια μικρή οικονομία όπως η δικιά μας και να καταντήσει κράτος υπαλλήλων με 3 κι 60.
      Γι αυτό δεν πρόκειται ΠΟΤΕ να καταργηθεί η γραφειοκρατία και τα συνεχόμενα εμπόδια που σηκώνονται στους μικρομεσαίους σε ένα κράτος ΛΗΣΤΡΙΚΟ που ενδιαφέρεται μόνο για την "είσπραξη" και καθόλου για τους πολίτες του και την ευημερία τους.

      Ο ρόλος του κράτους είναι να αφαιμάζει ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ.
      Ο ρόλος των τραπεζών είναι πέρα από ύποπτος.Όταν σε μια οικονομία πλέον είναι αδύνατον να έχεις οικονομικές σχέσεις χωρίς την μεσολάβηση των τραπεζών τότε η τράπεζα γίνεται ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ στην διακίνηση χρήματος και ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΚΕΙΤΑΙ σε πάρα πολύ αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο.
      Αυτό που έχουμε είναι ένα τραπεζικό σύστημα που διακινεί το χρήμα ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΥΠΩΝΕΙ με τρόπο αυταρχικό και με αυστηρά ΙΔΙΟΤΕΛΗ συμφέροντα.

      Αυτό λοιπόν και το ληστρικό κράτος εισπρακτόρων είναι οι 2 μεγάλες αρρώστιες της οικονομίας μας που πρέπει πάση θυσία να αλλάξει.
      Και δεν πρόκειται να αλλάξει με τις παρούσες συνθήκες απλούστατα γιατί οι τράπεζες προτιμούν να "πεθάνουν" παρά να χάσουν λεφτά και το κράτος υπακούει σε οποιονδήποτε εξωτερικό εντολέα ΠΛΗΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ που υποτίθεται ότι υπηρετεί.

      Χρόνια Πολλά σε όλους.

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ tsilivithras 27/12/2010 20:01:14

        Tsilivithra,
        δεν θα διαφωνήσω.
        Καμιά φορά πρέπει να ξεκινάμε από τα μικρά για να προετοιμάσουμε το έδαφος για τα μεγάλα.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ TopGunZ 27/12/2010 15:46:52

      TopGun,
      Αυτά που έγραψα δεν είναι τίποτα το εξαιρετικό.
      Οποιος μιλάει με ανθρώπους της αγοράς, το καταλαβαίνει.

      • TopGunZ avatar
        TopGunZ @ Κώστας Ροδινός 27/12/2010 16:54:31

        Ακριβώς για αυτό και επιβεβαιώνω. Είναι τόσο απλά και λογικά αυτά που λέτε, τα λεμε ξανά και ξανά στην "αγορά", αλλά παρ'όλα αυτά φωνή βωόντος...

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ TopGunZ 27/12/2010 19:59:48

          TopGun,
          Οσο και αν ακούγεται περίεργο, οι περισσότεροι που μας κυβερνάνε, δεν έχουν ιδέα από την πραγματική οικονομία.
          Για αυτό και σχεδιάζουν επι χάρτου.

        • TopGunZ avatar
          TopGunZ @ TopGunZ 28/12/2010 10:51:22

          Δεν ξέρω κε Ροδινέ, είναι αυτό που λέω σε συζητήσεις: Όταν κάνανε τα πρώτα λάθη, είπαμε εντάξει είναι παροιμιωδώς ερασιτέχνες. Όταν συνεχίσανε τα φοροληστρικά μέτρα δίχως ίχνος ανάπτυξης και με όλους τους στόχους στο μείον, τότε είπαμε αυτοί δεν είναι απλά ερασιτέχνες είναι και εγκληματωδώς βλάκες. Ε, πλέον μετά την επίμονη χάραξη καταστροφικής πολιτικής που ακολουθούνε έχουμε πειστεί πως ούτε ερασιτέχνες, ούτε βλάκες είναι. Προδότες με συγκεκριμένο σχέδιο είναι.

  13. Aris. A avatar
    Aris. A 27/12/2010 11:42:24

    Σε αυτά τα μέτρα που είναι κοινής λογικής ανθρώπων που κινούνται γύρω από την αγορά να προσθέσω.

    1) Κλιμακούμενη επιδότηση επιχειρήσεων που να λαμβάνει υπόψη:

    Τον εξαγωγικό προσανατολισμό. Δηλαδή να αυξάνει η επιδότηση των επιχειρήσεων όσο αυξάνουν οι εξαγωγές τους σε σχέση με τις πωλήσεις στο εσωτερικό.

    Να αυξάνει η επιδότηση επιχειρήσεων όσο περισσότερο καινοτόμα προιόντα παράγουν.

    Να επιδοτούνται επιχειρήσεις που παράγουν προιόντα υψηλής τεχνολογίας και ειδικότερα όσες επενδύουν σε έρευνα και ανάπτυξη νέων προιόντων.

    Είναι αστείο να επιδοτούνται σήμερα επιχειρήσεις που κοιτάνε στο εσωτερικό που υπάρχει υπερπροσφορά προιόντων επικρατεί κακός ανταγωνισμός με αποτέλεσμα να κλείνουν επιχειρήσεις να αυξάνεται η ανεργία και να χάνονται πολύτιμοι πόροι.

    2) Επειδή μιλάμε συνέχεια για συνεχόμενες αυξήσεις προιόντων στο ράφι.

    Να ψηφιστεί αντιμονοπωλιακός νόμος που να υποχρεώνει τις αλυσίδες λιανικής να παραχωρούν το 30% του ραφιού τους σε εταιρείες που δεν είναι μέσα στις δύο τρεις που μονοπωλούν την αγορά.

    Παράδειγμα στην αγορά των απορρυπαντικών, καλλυντικών καθαριστικών κλπ πλέον δύο με τρεις πολυεθνικές με διαφορετικές φίρμες είναι κυρίαρχες στα super market.

    Με την ψήφιση ενός τέτοιου νόμου θα δοθεί χώρος σε νέες εταιρείες να μπουν στο παιχνίδι.

    Οι τιμές που τιμολογεί η βιομηχανία στις αλυσίδες λιανικής να είναι τελικές "νέτες" όπως λέγεται στην αγορά.
    Οχι τιμολογώ 100 και μετά αρχίζουν οι διάφορες εκπτώσεις και στο τέλος κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει πόσο έχει πραγματικά αγοραστεί ένα προιόν.

  14. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 27/12/2010 12:11:33

    Ποιός θα εμποδίσει τις επιχειρήσεις να εισπράξουν τα δάνεια και να τα καταθέσουν στην τράπεζα με μεγαλύτερο επιτόκιο μη αξιοποιώντας τα στη δουλειά τους?
    Έτσι δεν έγινε με τα χρήματα του ΤΕΜΠΤΕ?

  15. Νίκος avatar
    Νίκος 27/12/2010 12:36:41

    Καλημέρα και Χρόνια Πολλά σε όλους.
    Κ. Ροδινέ, με υπόβαθρο τα πολύ λογικά που αναφέρατε, εμένα με εντυπωσιάζουν τα εξής:
    1) Πλείστα όσα γίνονται στην Ελλάδα δεν φέρουν σφραγίδα ορθολογισμού και, αν μη τι άλλο, διαπνέονται απο την λογική του "όλοι είναι ένοχοι". Μπορώ να φέρω παραδείγματα απο τον χώρο της παιδείας αλλά ο χωρος είναι μικρός.
    2) Δεν υπάρχει ούτε ως έμπρακτη έννοια ούτε ως πραγματικότητα αυτό που οι Αγγλόφωνοι ονομάζουν public domain. Ως κράτος και ως πολίτες είμαστε ένας συρφετός αενάως αλληλοσυγκρουόμενων ατομικών ΚΑΙ ΜΟΝΟ συμφερόντων. Μόνο έτσι εξηγείται η ανυπαρξία αυτού που εγώ ονομάζω "εθνική συνισταμένη" ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ.
    3) Δεν υπάρχει ΜΙΑ Ελληνική κοινωνία. Υπάρχουν αρκετές παράλληλες που συντηρούνται με ξεπερασμένα ιδεολογήματα-βιτρίνες. Ο Εμφύλιος δεν έχει λήξει στο βαθμό που εγώ μπορώ να δώ. Έτσι συντηρούνται οι καταλλήλως εκμεταλλευόμενες αντιθέσεις απο τις κομματικές μαφίες και χρησιμοποιούνται από την εξουσιαστική αλήτ, ανεξαρτήτως κόμματος.
    4) Ο πυρήνας της πλουτοκρατίας όπως τους ονομάζει το ΚΚΕ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΜΕΡΟΝΤΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΕΛΛΑΔΑ

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Νίκος 27/12/2010 19:39:26

      Χρόνια πολλά Νίκο.

  16. apneagr avatar
    apneagr 27/12/2010 12:40:44

    προτάσεις προτάσεις, σχέδια επί χάρτου,θα, να, ίσως,λόγια, λόγια, λόγια και πολλά άλλα κωμικοτραγικά ακούμε τα τελευταία είκοσι και βάλε χρόνια και επί της ουσίας τίποτε. Η ουσία είναι ότι πια κάνεις δεν πιστεύει κανέναν...

    Διαβάστε ένα κείμενο που ακολουθεί του Γ. Κράλογλου

    Η «Πολιτική Σκηνή» αλλάζει θεατρικό έργο. Ανεβάζει την κωμωδία «Απειλές για εκλογές». Πρωταγωνιστές οι «αντρειωμένοι» του ΠΑΣΟΚ, οι «μαχητές» του μνημονίου της ΝΔ. Και οι επαγγελματίες προστάτες του λαού των λοιπών κομμάτων. Θεατές η Τρόικα, το ΔΝΤ, η ΕΕ και οι «ιθαγενείς» αυτής της χώρας. Το δραματικό θεατρικό «Δάκρυα για τον λαό» με πρωταγωνιστές «πονεμένους» βουλευτές και συνδικαλιστές του ΠΑΣΟΚ έριξε «αυλαία» με την ψήφιση του προϋπολογισμού.

    Μακάρι να ήταν διαφορετική η πραγματικότητα.

    Αλλά οι επαγγελματίες πολιτικοί μας δεν είναι ικανοί να μας πείσουν ότι μπορούν να δουν λίγο μακρύτερα από τα επαγγελματικά τους συμφέροντα.

    Επαγγελματίες κακής ποιότητας που θυμίζουν ελληνικές ταινίες του 1950 όπου ο μπακάλης της γειτονιάς, ντυμένος με κουστούμι, έγλυφε με όσα σάλια είχε τους πελάτες του και καρπάζωνε συνεχώς τον μπακαλόγατο υπάλληλο.

    Πάρτε για παράδειγμα τη νέα απίθανη ιστορία ότι ορισμένες ΔΕΚΟ (γνωστά εκτροφεία των πελατειακών σχέσεων όλων των κομμάτων) όπως η ΔΕΗ, τα ΕΛΠΕ, η ΑΤΕ,η ΕΥΔΑΠ ο ΟΛΠ, ο ΟΤΕ λειτουργούν με ιδιωτικά κριτήρια επειδή (λέει) είναι Α.Ε και εισηγμένες στο Χρηματιστήρια. Και ότι χρειάζεται λεπτός χειρισμός γιατί αυτές οι ΔΕΚΟ είναι πλέον Α.Ε. και καλύπτουν τομείς στρατηγικής σημασίας στην οικονομία. Αυτά μας λένε.

    Αυτά όμως που προσπαθούν να κρύψουν, αλλά τα ξέρουν οι πάντες και θλίβονται, είναι ότι το πάνω χέρι στις βασικότερες από τις ΔΕΚΟ το έχουν οι συντεχνίες που είναι και θα είναι στο απυρόβλητο.

    Ποιος δεν έχει αντιληφθεί ακόμη ότι στην εισηγμένη ΔΕΗ από την εποχή Πιπεργιά του 1980 μέχρι τη σημερινή εποχή Φωτόπουλου ο πραγματικός Πρόεδρος και Διοικητής της είναι η ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ. Ποιος δεν θυμάται ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε υποκλιθεί τόσο βαθειά στην ΓΕΝΟΠ που υποχρεώθηκε να διώξει, κατά τον πλέον χονδροειδή τρόπο, 4 Διοικήσεις που τόλμησαν να κοντραριστούν με την ΓΕΝΟΠ για το άνοιγμα της αγοράς ενέργειας.

    Ποιος πιστεύει ότι και η σημερινή Διοίκηση στην εισηγμένη (κατά τα άλλα) ΔΕΗ μπορεί να σχεδιάσει έργο, επενδύσεις ή συνεργασίες με ξένους ομίλους χωρίς να το εγκρίνει η ΓΕΝΟΠ. Οι Γερμανοί της RWE ούτε θέλουν να ακούνε για Ελλάδα και για ΔΕΗ. Οι Αυστριακοί της Verbund εκδήλωσαν ήδη την πρόθεση τους να εγκαταλείψουν την ελληνική αγορά. Οι Ιταλοί της ENEL πήγαν στην Τουρκία. Υψηλόβαθμοι της Γαλλικής Κρατικής Ηλεκτρικής Εταιρίας γελάνε για την κατάντια μας.

    Να θυμηθούμε τι έχει γίνει στον εισηγμένο ΟΛΠ όπου οι συντεχνίες με την συμμαχία του ΠΑΜΕ φέρνουν τα πάνω κάτω όποτε νομίζουν για να υποχωρήσουν μόνο όταν εξασφαλίζουν σύμφωνα μη επιθέσεων... στα κεκτημένα;

    Στα ΕΛΠΕ χρόνια τώρα λιβανίζουν το θέμα των υπεραρίθμων και υψηλά αμειβομένων αλλά κανείς δεν τολμάει να βάλει χέρι όσο το κράτος διορίζει τις διοικήσεις. Έστω και με «βιτρίνα» ιδιωτικών κριτηρίων... Γιατί στα ΕΛΠΕ δεν ξεκαθαρίζει η υπόθεση του μάνατζμεντ ώστε να ξέρουμε ποιος πραγματικά κάνει κουμάντο;

    Άντε τώρα να πειράξεις την ΕΥΔΑΠ που και εκεί μας βεβαιώνουν ότι πρόκειται για ΔΕΚΟ με ιδιωτικά κριτήρια. Ας οριστικοποιηθεί το μαχαίρι σε επιδόματα και υπερωρίες και θα δείτε τι θα γίνει.

    Δεν θα προχωρήσω σε άλλες ΔΕΚΟ γιατί εκεί η κυβέρνηση δίνει ήδη εξετάσεις και περιμένουμε τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου... Μετά θα τα πούμε.

    Τώρα λοιπόν που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ βρίσκεται αντιμέτωπη με το τέρας των ΔΕΚΟ (που όλα τα κόμματα δημιούργησαν) αρχίζει πάλι τα γνωστά «εκβιαστικά» τεχνάσματα. Τραβάει αλλού την προσοχή του κόσμου ρίχνοντας στην αρένα με τα θεάματα τις εκλογές για να φοβίσει (επισείοντας την λίστα) τους «δήθεν» πονεμένους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Στο δρόμο του δουλέματος και η Ν.Δ. που συμφώνησε επί της αρχής για μαχαίρι στις ΔΕΚΟ έχοντας όμως την βεβαιότητα ότι δεν πρόκειται να γίνουν ιδιωτικοποιήσεις. Άρα γιατί να ανησυχεί για τους «πελάτες» εργαζόμενους.

    Σπρώχνουν έτσι τους «ιθαγενείς» να ασχοληθούν με τις εκλογές και να αναπτερώσουν τις ελπίδες τους ότι μια νέα κυβέρνηση ίσως αλλάξει τα πράγματα.

    Με τον τρόπο αυτό θα ξεχάσουν οι ψηφοφόροι (έτσι νομίζουν) ότι στις «δικές μας» ΔΕΚΟ θα βολέψουμε κάπως τα πράγματα.

    Και αποκρατικοποίηση δεν πρόκειται να κάνουμε.

    Θα αποφύγουν τις ιδιωτικοποιήσεις όσο και αν οι προτάσεις μεγάλων ευρωπαϊκών ιδιωτικών ομίλων που έχουν στα συρτάρια τους για επενδύσεις στις μεταφορές, στην ενέργεια, στα λιμάνια, στα αεροδρόμια, στα κεντρικά Ταχυδρομεία, έχουν και ενδιαφέρον και δημιουργούν σοβαρές προοπτικές για ανάπτυξη στην οικονομία.

    Τους είναι δύσκολο να ανοίξουν τους φακέλους με τις προτάσεις γιατί έτσι θα χαλάσει η «μόστρα» στο μπακάλικο της γειτονιάς. Και αν κλείσει το μπακάλικο του δημοσίου, τι άλλη δουλειά μπορούν να κάνουν οι περισσότεροι;

    Ας μην ξεχνάμε ότι τις τελευταίες δεκαετίες γνωρίσαμε αρκετές κυβερνήσεις με κορυφαία κομματικά στελέχη πρώτο επάγγελμα των οποίων ήταν... υπουργός!

  17. Νίκος avatar
    Νίκος 27/12/2010 12:45:02

    4) Η Ελλάδα είναι απλά χώρος δράσης για αυτή την ελιτ. Γι' αυτό και μόλις "ψυθιριστεί" κάτι οι μεν μεταφέρουν τις "οικονομίες τους" στην Ελβετία και αλλού και οι δε στέλνουν τα βλαστάρια τους στην Αγγλία στην Αμερική.

    Ολα αυτά, αν δεν διορθωθούν σε βάθος και με επίκεντρο την αλλοτριωμένη πλέον παιδεία, δεν πρόκειται να εκλείψουν ως "παθογένεια" του εξαρτημένου Ελλαδικού συστήματος. Διότι, μη ξεχνάμε οτι η προσφυγή στο ΔΝΤ ήταν ουσιαστικά αντίδραση "φυσιολογική¨της εξαρτημένης Ελλαδικής αλήτ για να σωθούνε. Τίποτα λιγότερο τίποτα περισσότερο. Επιβεβάιωση αυτού είναι δυνατή απο σύγκριση του πω΄ς αντιδρά η Τουρκική εθνική ελίτ που είναι πραγματικά εθνική εν συγκρίσει με την τωρινή "δική" μας. Είναι η μέρα με τη νύχτα.
    Υγειαίνετε.

  18. TopGunZ avatar
    TopGunZ 27/12/2010 12:50:05

    Το ότι κανείς επιχειρηματίας δεν θεωρεί χρήσιμα τα λεφτά στην τράπεζα αν είναι ο ίδιος στη φυλακή και το σπίτι του υπό κατάσχεση. Επίσης το ΤΕΜΠΜΕ δεν βοήθησε γιατί πολύ απλά οι τράπεζες κρατούσαν τα χρήματα για να εξοφλήσουν μέρος των δανείων! Δεν έδιναν δλδ τα λεφτά στους επιχειρηματίες να "ξελασπώσουν", αλλά κοιτούσαν να καλύψουν το δικό τους πισινό.

    • ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
      ΣΟΝ ΠΕΝ @ TopGunZ 27/12/2010 14:50:01

      Εγώ ξέρω αρκετούς που το έκαναν.
      Οι επιχειρηματίες επενδύουν σε καλούς καιρούς όχι στην ύφεση.
      Αν μιλάς γι'αυτούς που καταρρέουν δεν τους σώζουν όσα και να τους δώσεις.
      Μη ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις υπάρχουν λόγω της μεγάλης ζήτησης.
      Τώρα που οι αγοραστές μειώθηκαν ,βάλτου ρίγανη.

      • TopGunZ avatar
        TopGunZ @ ΣΟΝ ΠΕΝ 27/12/2010 19:56:30

        Βασικά κάνεις λάθος, οι επιχειρηματίες επενδύουν σε καιρούς ύφεσης λόγω χαμηλότερων τιμών, εξόδων και λοιπά, φτάνει να έχουνε το χρήμα. Άλλο η επίπλαστη ευημερία των τελευταίων χρόνων που οδήγησε πολλούς να ανοιχτούν πέρα της κουβέρτας τους, τουλάχιστον αυτοί πήγαν να αναπτυχθούν, να ανοίξουν και καμιά θέση εργασίας, μη λοιδορούμε και αυτούς επειδή μερικοί τα έκαναν πισίνες και καγιέν, ειδικά όταν οι δεύτεροι και να κλείσει η ΑΕ τους τους μένουν καταθέσεις και ακίνητα, αλοίμονο σε αυτούς που και το σπίτι τους υποθήκευσαν για να κρατήσουν τους υπαλλήλους τους.

  19. Panagiotis anagnostopoulos avatar
    Panagiotis anagnostopoulos 27/12/2010 13:04:49

    Κάτι πολύ ενδιαφέρον στο http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=205248

  20. The Saint avatar
    The Saint 27/12/2010 13:53:17

    Oφείλω την τοποθέτηση, αλλά έτσι και αλλιώς θα σχολίαζα σχετικά...
    Νομιζω, οτι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, σαν πρωτο βήμα, οι προτάσεις σου αγαπητέ κε Ροδινέ.
    Τωρα το θέμα είναι, όπως αναρωτήθηκες και ό ίδιος, "γιατι δεν τα κάνουν πράξη"
    Ισως η απάντηση -μεσες άκρες- να βρίσκεται σε αυτά που έγραψε η αγαπητή Dimi παραπάνω, ότι δλδ, ο στόχος τους δεν είναι να βγεί πραγματικά η Ελλάδα απο την τρύπα που την έχουν πετάξει, εφαρμόζοντας πιλοτικα(?) τις αρχές της παγκοσμιοποίησης όπως αυτές προκυπτουν απο τα κέντρα αποφάσεων που είναι και τα αφεντικά του ΓΑΠ, ενω παράλληλα εκτελούν τις εντολές του ΔΝΤ -και με το παραπάνω- γιά να μη χάσουν τα λεφτά τους όσες τραπεζες έχουν Ελληνικά τοξικά ομόλογα...

    Σε κάθε περίπωση λοιπόν, ενεργούν χωρίς να λαμβάνουν υπ'όψιν το συμφέρον του Ελληνικού λαού, και της χώρας γενικότερα, οπότε έχουμε να να κάνουμε με [b]Εθνικούς προδότες[/b], και όπως ελέγθει παραπάνω, πρέπει να "δικαστούν" απο το λαό, όχι απο πραγματικό δικαστήριο...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ The Saint 27/12/2010 19:57:52

      Saint,
      H Dimi έχει δίκιο, αλλά είναι και άλλοι λόγοι.

  21. Dyer avatar
    Dyer 27/12/2010 16:44:56

    Ένα από τα στερεότυπα που έχουν επικρατήσει τα τελευταία χρόνια είναι ότι ο κρατισμός ειναι αντίθετος με τον νεοφιλελευθερισμό. Αν δούμε όμως το κράτος μας, τον κρατισμό που βιώνουμε, θα διαπιστώσουμε ότι αυτό λειτουργεί ουσιαστικά τελείως ανεξέλεγκτα (απολύτως ελεύθερα) με μόνο σκοπό την αυτοεξυπηρέτησή του και τον πλουτισμό μιας συγκεκριμένης κάστας (συντεχνίας) πολιτών σε βάρος της μεγάλης μερίδας των πολιτών. Το κράτος μας είναι στην πράξει ένας μηχανισμός αρπαγής του πλούτου που παράγουν οι ιδιώτες με ασήμαντη ανταποδοτικότητα. Η γραφειοκρατία και η πολυνομία που επιβάλει σκοπό έχει να διατηρήσει την κυριαρχία του απέναντι στον πολίτη εκτός κάστας. Στη βάση αυτή δεν μπορώ να βρω σε τι διαφέρει το κράτος από μια κερδοσκοπική επιχείρηση. Ζούμε ουσιαστικά ένα νεοφιλελεύθερο ανταγωνισμό μεταξύ κράτους και πολιτών εκτός κρατικού μηχανισμού με μια ευρεία έννοια.
    Το ξέσπασμα της κρίσης ξεσκέπασε αυτή την νεοφιλελεύθερη λογική του κράτους μετατοπίζοντας τις συνέπειες τις κυρίως στους πολίτες, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο τις ελάχιστες παροχές που προσέφερε, αφήνοντας το κράτος και τους υπεύθυνους σχεδόν ανέπαφο. Αν λοιπόν η άνευ όρων επικράτηση του ισχυρού κράτους απέναντι στον αδύναμο πολίτη δεν ειναι η πεμπτουσία του νεοφιλελευθερισμού τότε τι ειναι;
    Οι προτάσεις του Κώστα Ροδινού μόνο νεοφιλελεύθερες δεν είναι, όπως έσπευσε να σχολιάσει αναγνώστης. Προτάσεις μάλιστα του τύπου της χρηματοδότησης είναι καθαρά κεϋνσιανές. Ο περιορισμός του κρατισμού που ζούμε ειναι στη πράξη περιορισμός του κρατικού νεοφιλελευθερισμού που υφιστάμεθα.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Dyer 27/12/2010 18:52:09

      Dyer,
      Το είπα και σ' ένα άλλο σχόλιο.
      Οι παλιές ιδεοληψίες δεν αντιμετωπίζουν τα σημερινά προβλήματα.

  22. O Chazos tou Choriou avatar
    O Chazos tou Choriou 27/12/2010 18:45:02

    Chronia sa polla kyrie Rodine,

    To proto metro mono na ylopoiithei tha echei terastia apichissi !
    Kai epi tis ousias gia tis epicheirisseis kai ston kosmo me tin epivoli stis Trapezes...
    Alla....kati tetoia skefthike o Shakespeare kai egrapse to Oneiro Therinis Nyktos...

    Oso gia ton Teiresia as ginei opos stin Germania Schufa i stin Elvetia Office de Poursuites opou oi organismoi echoun kai dikaiomata kai dynatotits aftovoula na eispratoun alla kai na diagrafoun amessos opoios taktopoiissei tin opoia ofeili tou !

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ O Chazos tou Choriou 27/12/2010 18:51:01

      Χρόνια πολλά επίσης.
      Δεν ξέρω τι ισχύσει στη Γερμανία.
      Θα ήταν ενδιαφέρον άν έχετε χρόνο να μας ενημερώσετε.
      Ευχαριστώ.

  23. tamam58 avatar
    tamam58 27/12/2010 19:36:08

    Χρηματοδότηση: Σωστός. Θα πρόσθετα "Ελληνικών συμφερόντων τράπεζες"
    Φόροι και εισφορές υπέρ τρίτων: Τι είπες τώρα ?? Το συστημα που φτιάχτηκε και γιγαντώθηκε και κακιστα στηριχθηκε απο εμας, μας θελει οκους ημινομιμους. Με ολες αυτες τις μα....ες, ειναι αδυνατον να μη βγεις off !!!


    Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων: Να καταργηθεί ο ΚΒΣ και όλα τα πρόστιμα που προβλέπει. ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!!!!!!! Το ειχαν πει προεκλογικα και ΤΙΠΟΤΑ.
    Το κακο ειναι οτι δεν διαμαρτυρεται ΚΑΝΕΙΣ.
    Τους φωναζουν στα διαφορα Studios, και ολοι οι ειδημονες δημοσιογραφισκοι - που αμφιβαλλω αν εχουν παρει χαμπαρι του τι γινεται - δεν εχουν ρωτησει ΠΟΤΕ τιποτα.
    Ικανοποιουνται, μονο οταν η Ντορουλα απανταει οτι εχει πληρωσει το πολιτικο κοστος, χωρις ομως να πει σε τι νομισμα.
    Εμεις δεν πληρωνουμε πολιτικο κοστος, ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ σε δυσευρετο πλεον Ευρω, ολα τα αλλα κοστη. Ακομα και τη Ντορα, για να βγαινει να λεει, να λεει
    Μακαρι να ηξερε - και οχι μονο αυτη - τι δαπανηρη τροχοπεδη ειναι για τις επιχειρησεις ο ΚΒΣ.

    Ληξιπρόθεσμα χρέη- βεβαιωμένες οφειλές: Να καταργηθούν όλα τα πρόστιμα και οι προσαυξήσεις.
    Εκανες λαθος το 2007. Η εφορια σου ερχεται για ελεγχο το 2010. Σου βαζει και προσαυξηση. Θα μας τρελανουν εντελως !!!!
    Επισης με τη νομοθεσια που υφισταται ειναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ, να μη τη πατησεις αναδρομικα απο το ΙΚΑ.
    Το ΙΚΑ ειναι ισως η μεγαλυτερη πληγη των επιχειρησεων.
    Μπορει καποιος να μου εξηγησει, γιατι δεν κανουμε τη μισθοδοσια των εργαζομενων αναγωγη στο 12 ????. Δηλαδη μηνιαια μικτα = Χ.
    Χ*14/12 = η νεα μισθοδοσια, απλα, γρηγορα, κατανοητα, και ολα τα εις -α.
    Εχει δωσει κανεις αποζημιωση που να εχει και δωρα ??

    Ηταν μερικες προχειρα και γρηγορα γραμμενες σκεψεις, πανω σε ενα σωστο κειμενο.

    Ενα μεγαλο επισης ζητημα πρεπει να τεθει στην καταναλωση ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ. Κατι μου θυμιζει..... αλλα ειναι απαραιτητη.

    Υπαρχει καποιος με ΟΡΑΜΑ ρε παιδια ???

  24. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 27/12/2010 19:52:33

    Αυτό το καραγκιοζιλίκι με τη θεώρηση βιβλίων και την ΚΒΣ ποιός φωστήρας το έχει σκεφτεί ρε παιδιά. Σε ποιά χώρα του κόσμου υπάρχει αυτό το σύστημα? Στην Ουζουμπούρου ή στην Άνω Βόλτα? Γιατί εδώ έχουμε πάρει την κάτω βόλτα με αυτές τις ελληνικές ευρεσιτεχνίες. Φαντάσου να έχεις να λαμβάνεις και να μην μπορείς να εισπράξεις γιατί δεν είσαι "ενήμερος" και δεν μπορείς να θεωρήσεις ένα μλοκάκι. Και πως να είσαι "ενήμερος" όταν οι επιταγές έχουν γίνει μεταχρονολογημένα σκουπίδια που φτάνουν και το ένα έτος? Πως μπορείς να πληρώσεις ΦΠΑ και ασφαλιστικές εισφορές όταν δεν τα έχεις εισπράξει? Και οι προσαυξήσεις και τα πρόστιμα πάνε σύννεφο. Λες και δεν υπάρχουν απλούστεροι τρόποι ώστε και το κράτος να εισπράτειτα οφειλόμενα και οι επαγγελματίες να δουλεύουν σωστά χωρίς να κλέβουν ή να πέφτουν στη δίνη ντου τοκογλυφικού δανεισμού. Δηλαδή τι μας λένε? Δούλεψε και πάρτα μαύρα. Όλο το σύστημα είναι φτιαγμένο για να δουλεύει η διαφθορά και τα γρηγορόσημα. Να δω πότε θα σηκωθούμε όλοι να τους "ενημερώσουμε" μια και καλή και να τους στείλουμε στο διάολο.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Γιάννης Φαίλτωρ 27/12/2010 19:56:45

      Φαίλτωρ,

      Η ....Ανω Βόλτα υπάρχει ακόμα;
      Γιατί η ...Κάτω είναι εδώ...

    • tamam58 avatar
      tamam58 @ Γιάννης Φαίλτωρ 27/12/2010 20:53:04

      Στα "ουμπαλα" τους, μας εχουν γραμμενους.
      Περιμενω με αγωνια, το πρωτο σπιρτο "ενημερωσης !!!

  25. Δ.Φ. avatar
    Δ.Φ. 27/12/2010 21:31:53

    συμφωνω κ με τα 10 σημεια,αλλα με μια προταση...εαν συληφθει επιχειρηματιας μη νομιμος,να του κατασχεται η περιουσια μεχρι τριτου βαθμου κ φυλακη 50 ετων με την διαδικασια του αυτοφορου...τοτε να δεις πως θα συμορφωθουν ολοι κ δεν υπερχει φοβος δημιουργιας νεας γεννιας τρωκτικων κ λαμογιων...δεν υπαρχουν νεα περιθωρεια...καλη σου χρονια...

  26. mojo62 avatar
    mojo62 28/12/2010 00:06:15

    Αυτό με τη χρηματοδότηση μέσω κρατικών τραπεζών μου άρεσε.Δηλαδή κανείς δεν θυμάται πως μοιράστηκαν οι κοινοτικές επιχορηγήσεις;

  27. th.pr avatar
    th.pr 28/12/2010 09:27:07

    «Τειρεσίας»: Η καταχώρηση στον «Τειρεσία» να γίνεται για μεγάλα ποσά και μόνο αν ο οφειλέτης είναι υπότροπος.

    ΓΕΛΑΕΙ ο κοσμος μ'αυτα που γραφεις....Εχθες εφαγα για πρωτη φορα ακαλυπτη επιταγη 12.000€. Αυτο ειναι μικρο ή μεγαλο ποσό;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;ΚΑι γιατι να μπει στο ΤΕΙΡΕΣΙΑ δηλαδή;;;;;; Εγω ειμαι ο μ......ας της υπόθεσης;;;;; Και αντε και τα εβαλε μετα απο 2 μηνες. Γιατι να βγει απο τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ; Για να το ξανακάνει;;;;;;;
    Ειναι που ειναι το κομα για γελια αλλα ειναι και οι ψηφοφόροι του ασ΄τα να πανε....

  28. Λιζα Αλεξίου avatar
    Λιζα Αλεξίου 28/12/2010 15:06:13

    Ποιός είπε οτι το φορολογικό σύστημα είναι σωστό στην Ελλάδα,αυτό όπως και η παιδεία, όπως και όλη η λειτουργικότητα του κράτους, πρέπει να ξεκινήσει από μηδενική βάση.Εδώ το κράτος φροντίζει να γίνονται παρανομίες,για να γίνονται δίκες,και να κερδίζει καί το ίδιο, αλλά και μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων, καταληστεύοντας τον απλο πολίτη.Αλήθεια σκεφτήκατε ποτέ τί γίνεται με τα λεφτά των δικαστηρίων;Μα τέλος πάντων σε τί κράτος ζούμε,κι εμείς δεν τα βλέπαμε όλα αυτά;
    Τί περιμέναμε, να φτάσουμε στην κάτω Βόλτα; Δεν ενδιαφερθήκαμε εμείς για τα συμφέροντά μας, θα ένοιαζε αυτούς; Ένα ξέρω όλοι είμασταν δυσαρεστημένοι με το κρατος και κανένας δεν μιλούσε,μια χαρα καλοπερνούσαν με τα λεφτάκια μας, θησαύρισαν με τα λεφτά των ηλιθίων

  29. προβοκατορας avatar
    προβοκατορας 28/12/2010 15:14:44

    Ξεκινώντας από την παραδοχή ότι το δίπολο δεξιάς - αριστεράς ήταν ένας πολύ επιτυχής τεχνητός διαχωρισμός που δημιούργησε η Γαλλική επανάσταση και ο φιλελευθερισμός της για να διασπάσει τα έθνη με κριτήρια κοινωνικά και ταξικά. Ως εκ τούτου, είναι απορριπτέο, γιατί αντιτίθεται στην αντίληψή μας για μια υπερταξική, εθνική ιδεολογία. Στην εποχή μας όμως, ο διαχωρισμός αυτός έχει πάψει να υπάρχει. Και αυτό γιατί οι ίδιες οι κοινωνικές συνθήκες, έχουν διαμορφώσει μια νέα κοινωνική πραγματικότητα, μεταξύ των ελαχίστων που κατέχουν το χρήμα και όλων των υπολοίπων, οι οποίοι βρίσκονται απέναντί τους. Αυτοί ακριβώς οι υπόλοιποι ανήκουν στο σύνολο των παλαιότερων κοινωνικών τάξεων, οι οποίες σιγά-σιγά εξαφανίζονται, δημιουργώντας στην ουσία μια ενιαία κοινωνική ομάδα, με πολύ κοινά οικονομικά, πνευματικά αλλά και κυρίως πολιτικά χαρακτηριστικά. Γι' αυτό και λοιπόν μιλάμε για μια «νέα δεξιά». Μία «νέα δεξιά», που πολιτικά είναι αντιφιλελεύθερη, καθώς απέναντι στη θεοποίηση των δικαιωμάτων του ανθρώπου και του φιλελεύθερου πολίτη που έχει μόνο δικαιώματα, χωρίς υποχρεώσεις, αλλά και στερείται κάθε εθνικού και πολιτισμικού χαρακτηριστικού, τοποθετεί το σύνολο, το εθνικό σύνολο. Απέναντι στον ανταγωνισμό των μονάδων, βάζει τον πλουραλισμό των εθνών, θεωρώντας την εθνική ομάδα ως τη βάση του πολιτικού γίγνεσθαι και όχι το άτομο - πολίτη. Μια «νέα δεξιά» που στην εποχή της οικονομικής παγκοσμιοποίησης και της διαχείρισης του πλούτου από υπερατλαντικές χρηματιστηριακές πολυεθνικές, επαναφέρει το αίτημα για οικονομική αυτάρκεια κάθε έθνους. Και απέναντι στο φεντεραλιστικό ισοπεδωτισμό μιας γραφειοκρατικής Ευρώπης, τοποθετεί το έθνος-κράτος με τις όποιες κοινοτικές του ιδιοπροσωπείες.
    Μία «νέα δεξιά» που στέκεται απέναντι στην ελευθεριότητα των φιλελεύθερων και των νεοαριστεριστών και που εκ των πραγμάτων, είναι συντηρητική στις κοινωνικές σχέσεις, θέλοντας να προασπίσει αξίες όπως η οικογένεια και η κοινότητα. Απέναντι στην αθεΐα και στην απο-ιεροποίηση της καθημερινής ζωής, η "νέα δεξιά" δεν μπορεί παρά να βρίσκεται στο πλευρό των δυνάμεων που εμπεριέχουν την υπερβατικότητα και το θρησκευτικό πιστεύω, στην ουσία τους και στην κοινωνική τους έκφραση. Ο φιλελεύθερος άνθρωπος, ο άνθρωπος της "νέας εποχής", είναι αυτός που πιστεύει σε μια μεσσιανική θεωρία διαρκούς προόδου και έχει την αυταπάτη ότι τα πάντα μπορούν να εξηγηθούν από τη λογική και την επιστήμη. Ο άνθρωπος της "νέας δεξιάς", πιστεύει ότι η ιστορία διαρκώς επαναλαμβάνεται, με τις όποιες ιστορικές της εκφάνσεις και ερμηνεύει την πραγματικότητα με βάση αξίες, οι οποίες σίγουρα δεν περιορίζονται από τους μηχανιστικούς κανονισμούς οποιασδήποτε επιστήμης. Η ίδια η επιστήμη, με τις διαρκείς αυτοαναιρέσεις της, μέσω των διαρκών ανακαλύψεων «δεδομένων», περιορίζει τον άνθρωπο απέναντι στη σπουδαιότητα της υπερβατικής δημιουργίας. Ο άνθρωπος της "νέας δεξιάς" δεν είναι υλιστής, μαρξιστικών ή φιλελεύθερων προδιαγραφών. Είναι ιδεαλιστής και ξέρει να εκτιμά τα πράγματα, όχι με ποσοτικούς συμβολισμούς, αλλά με βάση αξίες οι οποίες χάνονται στην ιστορία και στην αρχαιότητα της βιολογικής του καταβολής. Ιδέες που έχουν την βάση στην ίδια την οργανική δομή του DNA του. Φυσικά όλα αυτά είναι πολύ λίγα για να δώσουν την πραγματική ιδεολογική διάσταση αυτού του πολιτικού πλέγματος που στέκεται απέναντι σε όλες τις εκφράσεις της παγκοσμιοποίησης. Κάτι το οποίο δεν μπορεί να γίνει στα πλαίσια αυτού του κειμένου, το οποίο θεωρούμε και ελπίζουμε να γίνει απλά η μαγιά μιας συζήτησης για βασικές πολιτικές, οικονομικές και πνευματικές αναζητήσεις στον πατριωτικό χώρο. Έναν πατριωτικό χώρο, ο οποίος έχει ανάγκη ακριβώς αυτού του διαλόγου και της παραγωγής ιδεών, ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει στους προβληματισμούς της σύγχρονής μας εποχής. Μιας εποχής με συγκεκριμένα πολιτικά και ιδεολογικά ζητήματα, όπως η «μνημονιοποίηση» της πατρίδας μας, ο κίνδυνος αφελληνισμού της καθημερινότητάς μας και κυρίως της εθνολογικής και πολιτισμικής μας καταστροφής. Καθώς το μέγιστο πρόβλημα των καιρών μας είναι η διάλυση της χώρας μας, από την παρουσία ορδών αλλοφύλων λαθρομεταναστών και κάθε συζήτηση είτε αυτή είναι περί μνημονίου, είτε περί κεντροδεξιάς, είτε περί πολιτικών και κοινωνικών συσχετισμών, οφείλει να έχει την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος, ως πρώτιστο μέλημά της.
    Η Ελλάδα ως ιστορική οντότητα, υπήρξε ακόμη και με απώλεια εδαφών. Ακόμη και με μικρότερα εδαφικά όρια από τα σημερινά. Υπήρξε επίσης και με πλήρη πολιτική και οικονομική υποδούλωση σε ξένους δυνάστες. Συνέχισε όμως να υπάρχει ο Ελληνισμός ως βιολογική πραγματικότητα, η οποία λόγω αυτού του δεδομένου μπόρεσε να παράξει πολιτισμό, οικονομία και ο,τιδήποτε άλλο. Αυτή την πραγματικότητα μας καταστρέφουν σήμερα και αυτή οφείλουμε να υπερασπιστούμε με κάθε μέσο και τρόπο. Η ''νέα δεξιά'' λοιπόν οφείλει να απευθύνεται στον αγρότη, τον εργάτη, τον μισθωτο, τον συνταξιούχο, τον μη προνομιούχο, τον κοινωνικά αδύναμο με διάθεση αντισυστημική γιατί μόνο έτσι θα ξαναβρεί τον δρόμο της.
    Φάυλο ακούς?

  30. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 28/12/2010 17:36:03

    Κύριε Ροδινέ, διαφωνώ μαζί σας σε αρκετά σημεία. Τελικά, η Ελλάδα δεν θα σωθεί με το να γίνεται επιεικέστερη και να επιδοτεί κάθε αεριτζή, αλλά με το να εφαρμόσει στιβαρούς κανόνες, άμεσα εφαρμόσιμους, και άτεγκτους και με το να τιμωρεί άμεσα τους παραβάτες, χωρίς αναστολές και "περαιώσεις" των υποχρεώσεών τους.
    1. Με βάση ποιό νομοθετικό υπόβαθρο θα υποχρεώσει το Κράτος τις Τράπεζες, ή εσάς, να δανείσετε; Εσείς δεν στηρίζετε την "ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας"; Γιατί εγώ το κάνω, αλλά εν γνώσει των επιπτώσεων στην αυτονομία (άλλοι το λένε "αυθαιρεσία") των Κρατικών μας αποφάσεων.
    2. Αν δεν θέλετε εισφορές υπέρ τρίτων, πέστε μας τουλάχιστον ποιοί θα πληρώνουν γι' αυτούς τους τρίτους, ή προτείνετε να τους καταργήσουμε. Όταν στην Γερμανία το Ε.Β.Επιμελητήριο έχει δύναμη Υπουργείου, η Ελληνική παραλλαγή να τα κλείσουμε τελείως θα επιβεβαίωνε ότι ανήκουμε στην Βαθειά Ανατολή... Και θα χειροκροτούσαν οι Ολίγοι, που δεν μπορούν να ελέγχουν τα Επιμελητήρια. Η δημοσίευση ισολογισμών είναι για την ενημέρωση της κοινωνίας και την ευημερία των εφημερίδων και θα μπορούσε να αντικατασταθεί από δημοσίευση σε site της Εφορίας, με ακόμα καλύτερα αποτελέσματα και μηδέν κόστος.
    3. Για τον Τειρεσία, δεν το σκεφτήκατε καλά (και πολλοί άλλοι μαζί με εσάς). Φέτος στο συνέδριο των Ελλήνων Εμπορικολόγων, πολύ υψηλού επιπέδου, ο Πρόεδρος του Τειρεσία αποκάλυψε ότι, από όσους "έσβησε" τον Μάϊο ο Τειρεσίας βάσει του νέου νόμου, το 32% "κατόρθωσαν" να ξαναφανούν στις λίστες του, μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου, παρά τα νέα, αυξημένα επίπεδα ασυνεπείας, που απαιτούνται! Δηλαδή για το χατήρι των αφελών, όπως και εσείς, με το συμπάθιο, οι εκούσιοι αεριτζήδες δανειολήπτες ή πελάτες, ξαναφέσωσαν την αγορά, σπρώχνοντας στο γκρεμό υγιείς επιχειρήσεις. Γιατί να μην ειδοποιηθούν έγκαιρα, κε Ροδινέ; Και, αντίθετα με όσα λέτε, πιό επικίνδυνοι είναι αυτοί που "μπήκαν" για μικρά ποσά. Γιατί αυτοί δεν θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν ίδια ή μεγαλύτερα αργότερα, αφού δεν εξοφλούν αυτά, ενώ αν κάποιος φάνηκε ασυνεπής σε ιδιαίτερα μεγάλο ποσό, δεν σημαίνει ότι δεν θα μπορέσει να εξοφλήσει ένα μικρό (πχ. αν δεν έχετε σήμερα 200000 Ε για την εξόφληση μιας αντίστοιχης επιταγής, σημαίνει ότι δεν μπορείτε να δώσετε 2000 για κάποια άλλη, ώστε να συνεχίσετε να υπάρχετε σαν επιχείρηση; Ιδέστε 'το και αντιστρόφως).
    Αντίθετα, λοιπόν με ότι ζητάτε, εγώ θα ζητούσα ο ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ να γίνει κοινό κτήμα και να μπορούν όλοι οι επαγγελματίες να μαθαίνουν τι είναι ο κος Ροδινός, που ζητάει συνεργασία. Τα άλλα είναι στάχτη για τα μάτια και στην παρούσα κατάσταση, θανάσιμος κίνδυνος.
    Για τα ληξιπρόθεσμα χρέη, την ποινικοποίηση κτλ, έχω επίσης αντίθετη άποψη. Ήδη, με μόνη την ανικανότητα της δικαιοσύνης, οι κάθε είδους παραβάτες ξεσάλωσαν. Να τους δώσουμε και θεσμική αμνηστεία είναι εξωπραγματικό. Εισπράττεις ΦΠΑ, που δεν σου ανήκει. Είναι φόρος του κράτους επί της συναλλαγής και (πρέπει να) τον πληρώνει ο πελάτη σου. Να τον τσεπώνεις ατιμώρητα; Και να κάνεις κάθε ατιμία, χωρίς φόβο προστίμου; Αμ' πέστε 'το μας κύριε Ροδινέ μου ότι "κλώτσησε" το μυαλό σας και δηλώνετε αρνητικός σε όποιο άγγιγμα της κοινωνίας πάνω σας (γιατί και η φορολογία, έστω και άδικη, άγγιγμα της κοινωνίας είναι και ως μέλη της το έχουμε επιδιώξει). Παρεμιπτόντως, μάθετε ότι, το άτοκον των κρατικών χρεών καταργήθηκε, με ντιρεκτίβα της ΕΕ, μάλλον σε όλες τις περιπτώσεις -υπάρχει μόνο πλαφόν επιβαρύνσεων. Και μου κάνει εντύπωση ότι απορείτε για το τι γίνεται στα ξένα κράτη επ' αυτού, όταν ο Καπόνε έλειωσε στη φυλακή για 11000 δολλάρια φόρους.
    Εδώ, δίνουν και παίρνουν οι δόλιες πτωχεύσεις και οι "πτωχοί" περιφέρουν τα Καγιέν και τα Κοχίμπα από καφετερία σε καφετερία.
    Η πρότασή μου, λοιπόν, θα ήταν να επιδιώξουμε αποτελεσματικότερη πάταξη των οικονομικών δολιοτήτων πάσης φύσεως. Αυστηρές ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ποινές χωρίς ανασταλτικό αποτέλεσμα, μετά από σύμφωνη γνώμη των αντιστοίχων Επιμελητηρίων, ίσως να έκοβαν την όρεξη των δολίων. Μάτια έχουμε και βλέπουμε. Όλοι μας.
    Κατά τα άλλα συμφωνούμε. Όταν ξαναγράψετε προτάσεις όμως, θυμηθείτε ότι, όταν, έστω και με τα λόγια, ξεσαμαρώνετε κάποιον, το σαμάρι πέφτει στην πλάτη κάποιου άλλου. Ποιού, λοιπόν;

  31. nikolas avatar
    nikolas 29/12/2010 16:13:10

    ΣΩΣΤΟΣ !!
    Ειδικά για τον Κ.Β.Σ που δεν υπάρχει σε κανένα αναπτυγμένο κράτος του κόσμου(Ευρώπη - Αμερική) όπου ο έλεγχος και η φορολόγηση γίνεται με απλές και γρήγορες μεθόδους εδώ προκαλεί αγκύλωση σε όλο το φορολογικό σύστημα ευνοώντας τούς "φαύλους" και αδικώντας τούς καλούς φορολογούμενους διογκώνοντας το τέρας τής γραφειοκρατίας.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.