#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/10/2010 05:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«ΔΕΝ ΣΑΣ ΤΗΝ ΔΙΝΟΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ…»



«…διότι είσθε Έλληνες…».



Δεν ξέρω πως και γιατί,  αλλά είχα να αισθανθώ τόσο εθνικό ενθουσιασμό πολλά χρόνια, από τότε που ζούσα στο εξωτερικό, και που η κάθε αναφορά σε οτιδήποτε το ελληνικό με πλημμύριζε από περηφάνια. Ίσως να φταίει η νέα ιδιότυπη «κατοχή» που ζούμε, ίσως να φταίει το μνημόνιο, ίσως να γερνάω και να ξαναγίνομαι παιδί… ποιος ξέρει;

Το θέμα όμως είναι, πως η αυριανή επέτειος είναι όντως εθνικά σημαντική. Είναι η επέτειος μιας  πραγματικής εποποιίας.  Και έρχεται να μας θυμίσει μια εποχή, που αν και «πρωτόγονη» σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα, εν τούτοις ήταν μια εποχή που γέννησε ήρωες.

Και τι είναι οι ήρωες, παρά απλοί καθημερινοί άνθρωποι, όπως  εσείς και εγώ, που όμως σε κάποια κρίσιμη προσωπική ή δημόσια ιστορική καμπή, παίρνουν τη πρωτοβουλία και αναλαμβάνουν δράση, αψηφώντας  την όποια απώλεια ή τον όποιο κίνδυνο.



Έτσι και σήμερα, μέσα στο γενικό ξεπεσμό που ζούμε ως κοινωνία, στα όρια της χρεοκοπίας (οικονομικής και ηθικής), είμαι σίγουρος πω αν τυχόν χρειαστεί, πάλι οι Έλληνες θα λειτουργήσουν ως ήρωες.  Διότι έτσι επιτάσσει το ιστορικό της φυλής, αλλά και το γονιδιακό μας δικτύωμα. Ας ευχηθούμε πως δεν θα χρειαστεί να το αποδείξουμε ξανά.

Τι  έγινε λοιπόν την 28η Οκτωβρίου του 1940, όταν η Ελλάδα είπε το μεγάλο Όχι στις σιδερόφρακτες στρατιές του άξονα; Όταν οι σειρήνες της αντιαεροπορικής άμυνας ξύπνησαν την Αθήνα, και τα ανακοινωθέντα έγραφαν: «Αι ιταλικαί στρατιωτικαί δυνάμεις προσβάλλουν από της 5.30 σήμερον τα ημέτερα τμήματα ... Αι ημέτεραι δυνάμεις αμύνονται του πατρίου εδάφους…»;

Ήταν η μέρα που είχε έρθει η ώρα της «Μάχης της Ελλάδας».

Και παρά το γεγονός ότι οι δυνάμεις του άξονα ήταν μέχρι τότε ανίκητες, παρά το φόβο που κυρίευσε πολλούς, οι Έλληνες πολέμησαν με τα πενιχρά μέσα που διέθεταν, παρατάσσοντας τη ψυχή απέναντι  στο ατσάλι, και …νίκησαν. Διότι πολέμησαν με φρόνημα και λεβεντιά,  με ελληνική ψυχή. Λες και  όλες οι ξεχασμένες αρετές των Ελλήνων μπήκαν και κέρδισαν εκείνον τον πόλεμο.
«Στο εξής δεν θα λέγεται ότι οι Έλληνες πολεμούν ως ήρωες, αλλά ότι οι ήρωες πολεμούν ως Έλληνες.» (We will not say thereafter that the Greeks fight like heroes, but heroes fight like the Greeks!) είπε ο Ουίνστον Τσώρτσιλ στις 19 Απριλίου του 1941.



Όμως πριν φτάσουμε σε αυτό, προηγήθηκε  η εισβολή της φασιστικής Ιταλίας. Πολλοί τρομάξανε, όμως αξίζει να παρατεθεί το κάλεσμα της εφημερίδας Καθημερινή, με τη πένα του ιδρυτή της Γιώργου Βλάχου να διώχνει κάθε σκιά φόβου  ή τυχόν αμφιβολίας στη δυνατότητα της Ελλάδας να τα βάλει με τα θηρία.

«Λοιπόν;... Θα συνεχίσωμεν την συζήτησιν; Θα βάλωμεν κάτω έναν καφέν και θα σταθώμεν γύρω από το φλιτζάνι του οι απόλεμοι, οι άχρηστοι, οι καφενόβιοι, διά να πούμε, περί του ποιος θα νικήση και ποιος θα επικρατήσει;... Προς Θεού! θα νικήση η Ελλάς! Όλους; ΟΛΟΥΣ! ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ! Χωρίς συλλογισμούς, χωρίς συζητήσεις, χωρίς κεφάλια τα οποία αργοκινούνται και αμφιβάλλουν, χωρίς μυαλό. Μυαλό δεν χρειάζεται. Χρειάζεται ενθουσιασμός και παραφροσύνη. Χρειάζεται θάρρος αλόγιστον και καρδιά. Με αυτό το υλικόν έγινεν ο Αγών του Εικοσιένα. Με αυτά τα όπλα νικούν οι λαοί. Ήρθατε να πάρετε την Ήπειρον;... ΔΕΝ ΣΑΣ ΤΗΝ ΔΙΝΟΜΕ. Έχετε Στρατούς, έχετε Στόλους, έχετε αεροπλάνα, είσθε σαράντα πέντε εκατομμύρια και είμαστε πέντε. ΔΕΝ ΣΑΣ ΤΗΝ ΔΙΝΟΜΕ. Θα μας κάψετε. ΔΕΝ ΣΑΣ ΤΗΝ ΔΙΝΟΜΕ. Και θα προχωρήσωμεν και θα νικήσωμεν και θα σας πετάξωμεν εις την θάλασσαν. Γίνεται;... Γίνεται, δεν γίνεται, αυτό πρέπει να αισθάνεται και να βροντοφωνή η καρδιά. ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΗ.
[...] Θάρρος λοιπόν! Ό,τι θέλομεν αληθινά, με όλην μας την δύναμιν, γίνεται. Ό,τι αποφασίσωμεν με την ψυχήν μας γίνεται. ΚΑΙ ΘΑ ΓΙΝΗ.
[...] Όλοι μαζί! Θα αγωνισθώμεν τώρα όλοι μαζί, θα ανθέξωμεν όλοι μαζί, θα προελάσωμεν όλοι μαζί, και μίαν ευλογημένην ημέραν, όταν θα διαλαλούν την ευτυχίαν μας οι κώδωνες των σημαιοστολίστων εκκλησιών μας, θα ψάλλωμεν όλοι μαζί ΤΗ ΥΠΕΡΜΑΧΩ ΣΤΡΑΤΗΓΩ ΤΑ ΝΙΚΗΤΗΡΙΑ...»

Και πράγματι οι Έλληνες όχι μόνο πολέμησαν, αλλά κατατρόπωσαν τον εχθρό, αναγκάζοντας ακόμη και τον ίδιο τον Χίτλερ να αποδώσει τιμές στο ελληνικό φρόνημα. Η σθεναρή στάση της Ελλάδας έπαιξε σημαντικό ρόλο και στη γενικότερη έκβαση του πολέμου, βοηθώντας την ΕΣΣΔ να αποκρούσει τη χιτλερική επίθεση η οποία καθυστέρησε εξαιτίας της ελληνικής αντίστασης στην επιχείρηση Marita, φέρνοντας τον χειμώνα πιο κοντά και άρα δυσκολεύοντας τη γερμανική επιχείρηση Barbarossa εναντίον της Ρωσίας.



Ανώτεροι Γερμανοί αξιωματούχοι που κατέθεσαν στη δίκη της Νυρεμβέργης, είτε ως κατηγορούμενοι, είτε ως μάρτυρες (Keitel, Jodl, von Rundstedt, von List κ.ά.), ομολόγησαν ως βασική αιτία της αποτυχίας της επιχείρησης Barbarossa τη Βαλκανική εκστρατεία. Ο στρατάρχης Keitel συγκεκριμένα κατέθεσε:
«Η απροσδόκητη και ισχυρή αντίσταση των Ελλήνων εβράδυνε την επίθεση κατά της Ρωσίας για περισσότερο από δύο μήνες. Αν δεν υπήρχε η καθυστέρηση αυτή, η εξέλιξη του πολέμου θα ήτο διαφορετική, τόσο εις το Ανατολικό μέτωπο όσο και εις τον πόλεμο γενικά, και άλλοι σήμερα θα ήσαν εις την θέσιν του κατηγορουμένου.»

Όπως δήλωσε ο  Βρετανός υπουργός F. Noel Baker τον Οκτώβριο του  1942:
«Αν η Ελλάς ενέδιδε εις το τελεσίγραφο του Mussolini, ουδείς θα εδικαιούτο να την μεμφθεί... Ο Άξων θα εκυριάρχει στην Μεσόγειο... Η Συρία, το Ιράκ, η Περσία, η Κύπρος, θα κατελαμβάνοντο από τον Άξονα. Η Τουρκία θα εκυκλώνετο. Οι πετρελαιοπηγές της Εγγύς Ανατολής θα ήσαν στη διάθεσή του. Η οπίσθια θύρα του Καυκάσου θα ανοιγόταν δι' αυτόν... Χάρις εις την ελληνικήν αντίστασιν, μας εδόθη ο καιρός να αποκρούσωμε και να συντρίψωμε την ιταλικήν στρατιά, η οποία εκινήθη από τη Λιβύη κατά της Αιγύπτου, να εκκαθαρίσωμε την Ερυθράν Θάλασσα από τα εχθρικά πλοία, να μεταφέρωμε την αμερικανική βοήθεια προς την Εγγύς Ανατολή και να εξουδετερώσουμε έτσι την εχθρική απειλή εναντίον της... Αν το Στάλιγκραντ και ο Καύκασος κρατούν σήμερα, τούτο δεν είναι άσχετον προς την ελληνικήν αντίσταση, της οποίας επωφελούμεθα, μετά την πάροδον δύο ολόκληρων ετών. Ο κόσμος πραγματικά δεν δικαιούται να λησμονήσει τα ελληνικά κατορθώματα κατά την ιστορική εκείνη στιγμή.»

Οι Ρώσοι από τη πλευρά τους, μέσω του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Μόσχας, αναγνώρισαν την καθοριστική συμβολή της Ελλάδος στην καθυστέρηση και τελική αποτυχία της Γερμανικής επιθέσεως εναντίον της χώρας τους λέγοντας:
«Επολεμήσατε άοπλοι εναντίον πανόπλων και ενικήσατε. Μικροί εναντίον μεγάλων και επικρατήσατε. Δεν ήτο δυνατόν να γίνει άλλως, διότι είσθε Έλληνες. Εκερδίσαμεν χρόνον διά να αμυνθώμεν. Ως Ρώσοι και ως άνθρωποι σας ευγνωμονούμε».

Ας γίνουν λοιπόν οι αγώνες όλων όσων θυσιάστηκαν για την Ελλάδα μας πριν 70 χρόνια, το δικό μας παράδειγμα αδούλωτης ελληνικής ψυχής, και ας θυμηθούμε τους στίχους του Κωστή Παλαμά, ελπίζοντας  πως αν τυχόν χρειαστεί θα σταθούμε και πάλι στο ύψος των περιστάσεων, διότι είμαστε Έλληνες:

«Αυτό το λόγο θα σας πω,
δεν έχω άλλο κανένα,
Μεθύστε με τ' αθάνατο,
κρασί του `21».

Strange Attractor

ΣΧΟΛΙΑ

  1. pastel avatar
    pastel 27/10/2010 06:47:35

    Στο κατοπινό μοίρασμα του κόσμου όμως, όλα αυτά τα ωραία ξεχάστηκαν. Η καταρρέουσα βρετανική αυτοκρατορία, η οποία με τη χαρτοπετσέτα του Στάλιν είχε το 90% της Ελλάδας, οδήγησε τελικά στον εμφύλιο και στην απαρχή της συρρίκνωσης της Ελλάδας.
    Μεγάλη θυσία, πενιχρά κέρδη.
    Και σήμερα το ρεντίκολο της οικουμένης

    • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
      Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ pastel 27/10/2010 09:11:39

      Pastel εχεις δίκιο...αλλά ξεχνάς ένα μεγάλο κέρδος. Ίσως το μεγαλύτερο πυο έχουμε σαν έθνος: Το συλλογικό υποσυνείδητο, τη συλλογική μνήμη. Πενιχρό το κέρδος ναι, μας έσυραν οι Αγγλοι στον εμφύλιο και στην υποανάπτυξη, ναι...αλλά ολες οι θυσίες και τα κατορθώματα εγγράφηκαν στη μνημη μας και την ιστορία μας

  2. Γιάννης Χριστόπουλος ΤΝΣ avatar
    Γιάννης Χριστόπουλος ΤΝΣ 27/10/2010 06:48:12

    ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ!!!

  3. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 27/10/2010 06:56:06

    Πού το πάς, SA ;

    Εκεί που πάει ο νούς μου (μας) ;

    Κι άν ναί, μήπως διαπράττεις μιά μικρή, μικρούλα ιεροσυλία...

    (Ήδη τον Αντώνη τον ντύσαμε Τσέ, τον στολίσαμε Νικηταρά, τον μασκαρέψαμε Κέινς και δέν ξέρω τί άλλο. Μήν του βάλουμε και χλαίνη !)

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ τσώφλι πασατέμπου 27/10/2010 07:51:23

      Με κατατρόπωσες. Δεν σου ξεφεύγει τίποτα εσένα!

      • δεξιός ΤΣΕ avatar
        δεξιός ΤΣΕ @ Strange Attractor 27/10/2010 09:22:09

        σε τσάκωσε ο πασόκος

    • (A)θανάσης avatar
      (A)θανάσης @ τσώφλι πασατέμπου 27/10/2010 11:08:03

      παπαδοπαίδι είπαμε κοψε το σπαμινγκ και το τρολινγκ.

  4. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 27/10/2010 07:08:13

    S.A. ίσως το καλύτερο που έχεις γράψει.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ αλλενάκι 27/10/2010 14:43:48

      Εγώ θεωρώ αυτό καλύτερο: h__p://www.antinews.gr/?p=9671

  5. (A)θανάσης avatar
    (A)θανάσης 27/10/2010 07:14:07

    Οι υπερβολές όταν διαπραγματεύεται κανείς τέτοια θέματα είναι αναπόφευκτες. Στις σημερινές, μαύρες για τον Ελληνισμό μέρες, είναι επιβεβλημένες.

    Η αλήθεια είναι ότι μετά από τόσα χρόνια με σκυμμένο κεφάλι και εκτεθειμένα στους ανέμους οπίσθια, όταν (από σπόντα) πάρει το μάτι σου τις ασπρόμαυρες σκηνές με τους αξούριστους να τρέχουν στα χιόνια, ή όταν ακούσεις κατά κλάθος λίγη Βέμπο, εκπλήσσεσαι. Και μετά ταράζεσαι.

    Αυτά που κάνει η ληστοσυμμορία των παγκοσμιολάγνων, με τις Δραγωνικές απόψεις περί Πατρίδας, αφαιρώντας μέρα-μέρα, μέτρο-μέτρο την εικόνα και τα σύμβολα της Ελλάδας από τις καρδιές των Ελλήνων, αναρωτούμενη κι'όλα (υποκριτικά) "Τι'ν η Πατρίδα μας", δια συγγράμματος της ανεκδιήγητης, έχουν σκοπό να εξασφαλίσουν ότι ποτέ ξανά δεν θα υπάρξει περίπτωση να σηκώσει κεφάλι ο Έλληνας. Ποτέ ξανά δεν θα υπάρξει Έλληνας, παρά "Έλληνας πολίτης". Έχουν ήδη αντικαταστήσει την λέξη αλλά ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΗΜΑ.

    Δυστυχώς, πάσσαλος πασσάλω εκκρούεται...και ο νοών νοείτω.

    • δεξιός ΤΣΕ avatar
      δεξιός ΤΣΕ @ (A)θανάσης 27/10/2010 09:21:09

      μη το θεωρήσεις προβοκατόρικο.αλλα απο την πολη κράτος περασαμε στην πολυεθνικη αυτοκρατορία ,στο κρατο έθνος και τωρα σε κατι άλλο.ολίγον πιο γκεϋ

  6. LS avatar
    LS 27/10/2010 07:41:54

    «Έτσι και σήμερα, μέσα στο γενικό ξεπεσμό που ζούμε ως κοινωνία, στα όρια της χρεοκοπίας (οικονομικής και ηθικής), είμαι σίγουρος πω αν τυχόν χρειαστεί, πάλι οι Έλληνες θα λειτουργήσουν ως ήρωες.»

    Μη σου πω ότι επιβάλλεται πλέον κάποια δυνατή σφαλιάρα! Είναι καιρός να «ξε-πλαδαρέψουμε». Να αποδείξουν και οι σημερινές γενιές ότι αξίζουν. Βέβαια, ίσως το παρατραβώ και χαρακτηριστώ ασόβαρος και υπερβολικός. Αλλά γενικά αν και ανήκω ακόμη στη νεολαία, στενοχωριέμαι τόσο που έχει ξεφύγει η κατάσταση με μας. Δεν έχω ούτε ένα φίλο, ούτε καν γνωστό να θέλει να μιλήσει για το Έθνος. Τους ενδιαφέρουν περισσότερα τα «μπιγκ μπράδερς» παρά... Μ΄έχουν καταντήσει γραφικό με αποτέλεσμα να κλείνομαι στον εαυτό μου και να μην εξωτερικεύω τίποτε περί Έθνους.

    • LSD avatar
      LSD @ LS 27/10/2010 08:17:36

      Σε καταλαβαίνω απόλυτα. Εμένα με χώρισε και η γκόμενα μου για αυτό το λόγο. Με θεωρούσε φασίστα (χωρίς πλάκα)

      • boanerges avatar
        boanerges @ LSD 27/10/2010 14:37:39

        Και δεν είσαι χαρούμενος;
        Θυμάμαι πάντα το παράπονο φίλου μου στο ΣΥΝ για το "πως γίνεται και οι ωραίες γκόμενες είναι πάντα στη Δεξιά;"
        Άλλαξε τάργκετ γκρουπ...

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ LS 27/10/2010 08:36:19

      Η σημερινή γενιά των τριάντα κάτι είναι ίσως η μοναδική γενιά στα χιλιάδες χρόνια Ελληνισμού που δεν χρειάστηκε να πολεμήσει. Όλες οι άλλες γενιές με τον ένα ή άλλο τρόπο πολέμησαν. Αυτή η παρένθεση που έκανε τους Έλληνες μαλθακούς, σε συνδυασμό με την επίπλαστη οικονομική μας ευμάρεια δεν θα πρέπει να θεωρηθεί δεδομένη. Αν και εφ` όσον πιστεύουμε ότι πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει Ελλάδα με τη σημερινή έννοια, θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για όλα. Αλλιώς ας ετοιμαστούμε για τον φυλετικό και γεωγραφικό μας μαρασμό. Ο φυλετικός ήδη άρχισε με την ανεξέλεγκτη είσοδο, παραμονή και “αφομοίωση” πολλών χιλιάδων Γεωργιανών, Τσετσένων κλπ. Σε 20-30 χρόνια το αργότερο θα “σλαβοποιηθούμε φυλετικά”. Ο Φαλμεράγιερ θα δικαιωθεί πλήρως. Ο γεωγραφικός μαρασμός ίσως έρθει νωρίτερα… Την βλέπουμε άλλωστε τη συρρίκνωση (Κύπρος, Ίμια κλπ.).

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ Strange Attractor 27/10/2010 09:01:52

        όπως το λες, και εντελώς ξεβράκωτοι.

      • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
        Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ Strange Attractor 27/10/2010 09:14:36

        Strange μην αρχίσουμε τα φυλετικά..."Ανεξέλγκτη είσοδο" όπως λές Σλάβων είχαμε εδώ και πολλούς αιώνες σε διάφορες περιόδους ... κι όμως κρατήσαμε γλώσσα και κοινό νου..

      • (A)θανάσης avatar
        (A)θανάσης @ Strange Attractor 27/10/2010 09:20:31

        Είσοδο ναι. Ανεξέλεγκτη όχι.

      • Professor Moriarty avatar
        Professor Moriarty @ Strange Attractor 27/10/2010 09:49:23

        Ποιοί Σλάβοι; Στο τέλος θα ευχόμαστε να μας έρχονταν μόνον Σλάβοι. Πακιστανοί, Αφγανοί, Αφρικανοί, Άραβες στον Νότο. Διάφορες επιμειξίες Γεωργιανών, Αρμένηδεων, Αζέρων και λοιπών καυκασίων στον Βορά, πολλοί από τους οποίους είναι τουρκογενείς και μιλάνε με τουρκικές διαλέκτους. Ρομά από Βουλγαρία και Ρουμανία. Κι όσο για τους Αλβανούς, σε λίγο θ' αρχίσουμε να τους συμπαθούμε μπροστά στο τσουνάμι που μας πλημμυρίζει.

      • kostas avatar
        kostas @ Strange Attractor 27/10/2010 13:45:13

        Δεν πολέμησαν ούτε οι πολίτες που σήμερα είναι εβδομήντα ετών. Μόνο συγγενικές αναμνήσεις έχουν απο το πόλεμο.
        Αυτό όμως δεν τους στέρησε τη δυνατότητα να φέρουν την Ελλάδα εδώ ,στο κακό χαλι, που βρίσκεται.
        Φαντασθήτε που θα την οδηγήσουν οι τριαντα και κάτι που στο DNA έχουν γράψει μόνο τον καταναλωτισμό και την ευζωία και πιθανόν τη λαμογιά.
        Αυτό σε συνδυασμό με τον δημογραφικό μαρασμό δίνει την εικόνα του μέλλοντος της Ελλάδας.
        Ισως κάποια τραγικά μελλοντικά γεγονότα μας αφυπνίσουν....

  7. ο Μήτσος avatar
    ο Μήτσος 27/10/2010 07:44:38

    τσώφλι πασατέμπου ίσως το καλύτερο που έχεις γράψει

    • Γλίτσας avatar
      Γλίτσας @ ο Μήτσος 27/10/2010 08:06:10

      Ο πασατέμπος είναι της συνομωσιολογίας, εσύ όμως μήτσε είσαι απλά βλάξ.

  8. Νίκος Θ. avatar
    Νίκος Θ. 27/10/2010 07:47:55

    ΖΗΤΩ το ΕΘΝΟΣ !!!!!!

  9. nina avatar
    nina 27/10/2010 08:09:21

    οι έλληνες που πολέμησαν ηρωικά το 40 ,ήταν η προδομένη στρατιά της μικράς ασίας και τα παιδιά τους. Ηταν αυτοί που ενώ δόσανε την ψυχή τους και ήταν νικητές βρέθηκαν στη θέση του απολογούμενου νικημένου .γύρισαν στα σπίτια τους σαν τα σκυλιά και γλύφαν τις πληγές τους.μόλις 18 χρόνια αργότερα έχουν να αντιμετωπίσουν έναν εισβολέα. τί περίμενε ο κόσμος ότι θα κάνανε? πολέμησαν και αγωνίστηκαν όπως έπρεπε σαν έλληνες.για το χρέος υπερ βωμών και εστιών. σήμερα καλούμαστε να πολεμήσουμε σε έναν διαφορετικό πόλεμο μα πάλι για τις ίδιες αξίες .τί θα κάνουμε ωρε παλληκάρια, θα κάτσουμε σαν κότες ο καθένας μόνος του ή θα βγούμε στο δρόμο όλοι μαζί να πολεμήσουμε τον εχθρό? τότε ήταν όλοι μαζί τώρα? τώρα εμείς διαλέγουμε την ελευθερία ή τις αλυσίδες μας.

    • ΣΠΥΡΟΣ avatar
      ΣΠΥΡΟΣ @ nina 28/10/2010 07:59:43

      Σωστά!!!

      Σέ όλες τίς μεγάλες επαναστάσεις μπροστάρισες ήσαν γυναίκες πχ.Ιωάννα
      τής Λωραίνης.

      Δές καί τά αγάλματα αναρίθμητων επαναστατισών ηρωίδων σέ όλα τά κράτη.

      Αρκεί νά ξαναβρούμε τή ψυχή μας,μακριά από τόν ευδαιμονισμό,τό βόλεμα
      τόν χωρίς λογική δανεισμό.

      Αλλωστε καί πίσω από ένα μεγάλο άνδρα κρύβεται μια μεγάλη γυναίκα

  10. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 27/10/2010 08:22:27

    Αττράκτορα εύγε!

  11. Αστείος avatar
    Αστείος 27/10/2010 08:27:42

    @nina

    Πως να πολεμήσουμε σαν Έλληνες για την ελευθερία μας όταν μεθοδικά τόσα χρόνια κατέστρωναν το σχέδιο καταστροφής μας; Όχι δεν είμαστε αθώοι μιας και τους αφήσαμε να το κάνουν και πέσαμε στην παγίδα που μας έστησαν.

    Αυτή τη στιγμή ο Έλληνας κάνει αυτό που έμαθε να κάνει τόσα χρόνια. Να κοιτάει τον εαυτούλη του.

    • A.M. avatar
      A.M. @ Αστείος 27/10/2010 09:03:39

      Θα συμφωνήσω.
      Δυστυχώς.

      Βέβαια όλα είναι θέμα παιδείας.
      Αλλά και το ποιός καθορίζει ΠΩΣ θα διαπαιδαγωγούνται οι Έλληνες και ΠΟΙΟΙ θα τους διαπαιδαγωγούν είναι ευθύνη όλων μας.
      Και επιτρέψαμε ως Έλληνες να διαπαιδαγωγούμαστε εμείς και τα παιδιά μας με μια παιδεία ανθελληνική, αντιπατριωτική, διεθνιστική, παγκοσμιοποιητική και ισοπεδωτική για κάθε τι Ελληνικό από ανθρώπους ανθέλληνες και υπηρέτες αντιπατριωτικών συμφερόντων.
      Έχουμε ευθύνες. Πολλές. Όλοι μας.

  12. nina avatar
    nina 27/10/2010 08:44:24

    @αστείος
    δεν είπα ότι είμαστε αθώοι , είπα ότι ήρθε η ώρα να πούμε το μεγάλο ναι ή το μεγάλο όχι. είπα ότι πρέπει να διαλέξουμε γιατί δεν υπάρχουν περιθώρια πιά. ήρθε η ώρα

  13. Ιωνίδας avatar
    Ιωνίδας 27/10/2010 08:45:20

    Το παρήγορο και συγχρόνως απογοητευτικό είναι ότι οι Έλληνες ήρωες που πολέμησαν στο έπος του ΄40 ήταν οι παππούδες όλων μας. Παρήγορο γιατί δυο γενιές πίσω δεν μπορεί το ήθος και η ψυχή να ήταν τόσο διαφορετική από ότι σήμερα. Απογοητετικό γιατί φοβούμαι ότι ίσως λίγα είναι τα κοινά μας με τους κοντινούς αυτούς προγονους μας. Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι τη στιγμή που σβήνουν οι τελευταίοι ζωντανοί φορείς της εθνικής ιστορίας μας (΄22, '40)επιχειρείται μια συστηματική προσπάθεια αλλοίωσης της και αφαίμαξής της από κάθε τι το εθνικό.
    Είθε στις πιο δύσκολες μέρες που έρχονται να σταθούμε αντάξιοι όχι των μακρινών προγόνων μας αλλά της γενιάς που μας γαλούχησε, της γενιάς που μας διάβασε παραμύθια, της γενιάς που μας πήγε βόλτα στο πάρκο, της γενιάς που κάθε χρόνο τέτοιες μέρες είχε να μας διηγηθεί μια ιστορία ηρωισμού από τα χιονισμένα βουνά της Πίνδου...

  14. nina avatar
    nina 27/10/2010 09:02:46

    πριν απο κάποιες μέρες έγραψε ο ΘΡΑΞ ένα μακροσκελέστατο σχόλιο για τη ΝΔ και τον Αντώνη. άν πάρει ξεκάθαρη θέση πάνω σ αυτά τα ερωτήματα και δεσμευτει ο Αντώνης , νομίζω ότι θάναι ο αδιαμφισβήτητος νικητής .Ηταν ερωτήματα του μέσου πολίτη και θέλει απαντήσεις. άν δεν δοθούν αυτές οι απαντήσεις ο Αντώνης θα είναι συμμέτοχος σε ότι επακολουθήσει.και αναφέρομαι στον Αντώνη γιατί είναι ο μόνος αρχηγός κόμματος που κατάφερε να κινητοποιήσει τόσο μεγάλο όγκο ψηφοφόρων υπέρ του και να αναλάβει την ηγεσία ενός μεγάλου κόμματος με καθαρά δημοκρατικές διαδικασίες.Είναι χρέος του λοιπόν σε αντίθεση με τις επιταγές του πολιτικού συστήματος να πάρει ΄ξεκάθαρη θέση και να συνεχίσει το δρόμο της ανατροπής που ξεκίνησε. πρέπει να βρεί τον τρόπο και το θάρρος να συνεχίσει "επαναστατικά ".ήρθε η ώρα.

    • A.M. avatar
      A.M. @ nina 27/10/2010 09:16:56

      Συμφωνώ.
      Θέλουμε ΞΕΚΑΘΑΡΕΣ θέσεις σε αυτά τα θέματα απ τον Αντώνη.
      Τον στηρίζουμε, τον συμπαθούμε αλλά μισόλογα ΔΕΝ ανεχόμαστε και λευκές επιταγές ΔΕΝ δίνουμε σε κανέναν!

      Εθνικά θέματα.
      Θα συνεχίσουμε την εδώ και 10τόσα χρόνια υποχωρητικότητα έναντι των τούρκων ή θα τους κλείσουμε την πόρτα κατάμουτρα;
      Θα νοιώσουμε ξανά ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ που είμαστε Έλληνες ή θα περιμένουμε κάποια διάκριση της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου για κάτι τέτοιο;
      Θα συνεχίζουμε να γινόμαστε όλο και περισσότερο υποτακτικοί των τούρκων εφέντηδων ή θα σηκώσουμε κεφάλι και θα ξαναγίνουμε ελεύθεροι Έλληνες;

      Μεταναστευτικό.
      Θα γίνει η Ελλάδα κράτος ή θα παραμείνει ξέφραγο αμπέλι μην πω κάτι ακόμα χειρότερο;
      Θα καθαρίσει ο τόπος απ τους λαθρομετανάστες - άσχετα με τις μεθόδους αν δλδ αυτές θα είναι του στύλ «σας δίνω χαρτιά νομιμοποίησης με την προϋπόθεση ότι θα πάτε χτές σε όποια άλλη χώρα εκτός της Ελλάδος» ή τους μαζεύω όλους που δεν έχουν χαρτιά και τους στέλνω πακέτο στις Βρυξέλλες ή στην Τουρκία ή οτιδήποτε άλλο - και θα ξέρουμε πόσοι άνθρωποι ζούν σε αυτήν την χώρα ναί ή όχι;

      Παιδεία.
      Θα ξαναγίνουν τα πανεπιστήμια χώροι εκπαίδευσης ή θα συνεχίσουν να παραμένουν χώροι ασυδοσίας;
      Θα αποκτήσουμε κάποτε σε αυτόν τον τόπο και ΔΩΡΕΑΝ παιδεία;

      Υγεία.
      Θα σταματήσουν κάποτε οι ληστρικές επιδρομές των προμηθευτών στα δημόσια νοσοκομεία ή όχι;

      Πές μας Αντώνη!
      Να ξέρουμε τι μας περιμένει γιατί σίγουρα θα είσαι ο επόμενος πρωθυπουργός.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ nina 27/10/2010 10:24:09

      "πριν απο κάποιες μέρες έγραψε ο ΘΡΑΞ ένα μακροσκελέστατο σχόλιο..."

      Μακροσκελέστατο; Ο Θράξ; Άντε....

    • Γλίτσας avatar
      Γλίτσας @ nina 27/10/2010 11:29:30

      Nina τι σχέση έχει το άρθρο αυτό που είναι για το επος του 40 με τον Σαμαρά; Μήπως είσαι ο πασατέμπος; Σοβαρέψου.

  15. donaE avatar
    donaE 27/10/2010 09:13:14

    Χρειαζεται ενα 21 τωρα.

    • tsilivithras avatar
      tsilivithras @ donaE 27/10/2010 09:21:29

      donaE δεν το εξηγείς αυτό λίγο;;

      Γιατί "21" και τηλεόραση ανοιχτή κομματάκι δύσκολο...

      • donaE avatar
        donaE @ tsilivithras 27/10/2010 14:46:24

        21 εναντιον και της τηλεορασης.

  16. blue nile avatar
    blue nile 27/10/2010 09:17:17

    Στην αργόσυρτη μακρόχρονη μαρτυρία μας ένα ήταν τρισμέγιστο ιδανικό.
    Ελευθερία.
    Έγραφε ο Σεφέρης για τους μήνες πριν τον Οκτώμβρη του 41' και βρείτε αντιστοιχίες με το σήμερα:
    Οι περισσότεροι στις συζητήσεις τους έδειχναν ανήσυχοι με την προοπτική πολέμου, όταν τους έλεγες όλους ότι πρέπει να αμυνθούμε και να μην συνθηκολογήσουμε σε ενδεχόμενη επίθεση των Ιταλών σε κοιτούσαν με υποτιμητικό ύφος και σου ανέφεραν μια λέξη: αεροπορία...
    Εκεί οι συζητήσεις παύανε...
    Λίγο αργότερα με τον ελληνικό στρατό να προελαύνει περήφανα μέλη της κυβέρνησης και διπλωμάτες του κατά Σεφέρη τετρομαγμένου Υπουργείου Εξωτερικών προσπαθούσαν να βρουν δωμάτια σε ξενοδοχεία του Καίρου και της Αλεξάνδρειας για να σωθούν σε περίπτωση εισβολής από τους Γερμανούς.
    Την ίδια στιγμή η σύντροφος του Σεφέρη επισκεπτόταν θάλαμο νοσοκομείου που οι κατάκοιτοι ήταν περίπου είκοσι και όλοι μαζί είχαν μόνο ένα πόδι. Όλοι τους δήλωναν εθελοντές πυροβολητές ξέροντας ότι σε κείνη τη περίπτωση δεν θα'χανε καμιά ελπίδα να σωθούνε.
    Όλα τα έκανε ο λαός κόντρα στη παντοδυναμία του εισβολέα, όσοι κακόβουλοι αναφέρουν την έλλειψη φρονήματος στους Ιταλούς ας τους υπενθυμιστεί ότι αυτοί οι ίδιοι Ιταλοί είχαν βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά για το Φράνκο αγωνιζόμενοι σκληρά στον Ισπανικό εμφύλιο διακριθέντες σε έναν μη δικό τους πόλεμο, αναλογίστηκαν ποτέ πως είναι να ορθώνεις το ανάστημα σου ρακένδυτος με κρυοπαγήματα απέναντι σε μια καλολαδωμένη πολεμική μηχανή. Όταν όλα τα δεδομένα αντίπαλη αριθμητική, σύγχρονο πυροβολικό και αεροπορία είναι εναντίον πόσο κουράγιο χρειάζεται για να στηθεί και μόνο κάποιος απέναντι.
    Και όπως έγραφε ο Μακρυγιάννης μαγιά πάντα θα υπάρχει...
    Πάντα θα υπάρχουν ανάμεσα μας τέτοιοι που λίγοι θα στέκονται κόντρα στους πολλούς, απερισκέπτως ευέλπιδες...ομόσαι χωρήσαι τοις εναντίοις...

  17. δεξιός ΤΣΕ avatar
    δεξιός ΤΣΕ 27/10/2010 09:18:26

    ....μυξοκλαιμε για το 13ο-14ο μισθό΄ αϊντε να πολεμήσουμε για κανά νησί

  18. kiki avatar
    kiki 27/10/2010 09:26:37

    Εξαιρετικο αρθρο Αττρακτωρα,εξαιρετικο.
    Για τους μουρμουριζοντες διαρκως¨.
    Οταν οι Ελληνες αντισταθηκαν και στους Ιταλους,και στους Γερμανους ,ηταν εθελοντικα,και το τονιζω αυτο.Εθελοντικα.Αυτοι που δεν πηγαν στο Μετωπο ηταν οι γνωστοι περι το Κολωνακι,και παντα οι ιδιοι.
    Εθελοντες ,γιατροι πηγαν ολοι εκτος ελαχιστων ,ολοι οι φοιτητες Ιατρικης,να στελεχωσουν τον στρατο,ανεξαρτητως πολιτικων πεπεοιθησεων.Το πτυχιο οσοι επεζησαν το πηραν μετα το πολεμο,δηλαδη καπου το 49,η 48.
    Στην Αντισταση,μπηκαν οικειοθελως,δεν τους πηραν απο το χερι,και δεν ειχαν αρχηγους.Εθελοντικα,κανεναν δεν υποχρεωσαν να παει.Μετα στον εμφυλιο ηταν με το ζορι.Αμφοτεροι.
    Μετα για την Κυπρο,οι διαδηλωσεις,ηταν εθελοντικα,κανενας δεν υποχρεωσε κανεναν ,να παραβρεθη.
    Για το 114,εθελοντικα κατεβαινε ο κοσμος στους δρομους,για την Δημοκρατια.
    Στο Πολυτεχνειο και Νομικη,εθελοντικα κατεβηκε η πλειοψηφια του κοσμου,εκτος ελαχιστων,που το εξαργυρωσαν.Αλλα η κεντρικη διαμαρτυρια ,ηταν εθελοντικη.Δεν υπηρχε αρχηγος,δεν ειχαμε κανεναν ,να μας πει κατεβητε ,κατεβηκαμε και οτι βγηκε.
    Αντισταση ,στην χουντα εκανε οποιος ηθελε,δεν υπηρχε κεντρικη κατευθυνση.
    Και σημερα,παρτε τα παιδια σας και κατεβητε στην παρελαση,διαμαρτυρηθητε,συγκεντρωθειτε,παρουσια του προεδρου της Δημοκρατιας,φωναξτε οτι καταπατατε το Συνταγμα της χωρας μας,διαλυεται η πατριδα μας,αντε τραβατε ,ΤΙ ΘΕΛΕΤΕ ΤΟΥΣ ΑΡΧΗΓΟΥΣ.
    Ξεκινηστε εσεις ,και τα κομματα θα ακολουθησουν.
    Ζητηστε εκλογες,να φυγει η Χουντα,χουντα ειναι.

  19. ΒΡΑΧΟΣ avatar
    ΒΡΑΧΟΣ 27/10/2010 09:33:23

    Strange, ευχαριστώ πολύ.
    Να είσαι καλά.

  20. JOHN avatar
    JOHN 27/10/2010 10:13:13

    Δυστυχως αυτοκαταστρεφομαστε,αναδεικνυοντας στα ανωτερα αξιωματα της χωρας εντολοδοχους ξενων συμφεροντων!Μαθαμε τις νεες γεναιες εκμεταλευομενες τη ψευτοκουλτουρα της εποχης μας ν αποκαλουν τους ηρωες εθνικηστες η και φασιστες.Η παγκοσμιοποιηση εχει αλλωσει τα παντα,η ιστορια γραφεται κομενη και ραμενη στα μετρα της οπως ο ¨συνοστισμος¨στη Σμηρνη το 1922,και παει λεγοντας.Αξιοι της τυχης μας θα ειμαστε εαν τις πεπονοφλουδες του διεθνους γιγνεσθαι τις παταμε με τοση ευκολια.Στο τελος δεν θα μεινει τιποτε γιατι,ολα εχουν ενα τιμημα!!

  21. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 27/10/2010 10:32:46

    Πάρα πολλές φορές στις καθημερινές μου συναναστροφές, κυρίως με νεότερους, συναντάω αυτό που βλέπω να βγαίνει και μέσα από μερικά από τα σχόλια στη σημερινή αυτή ανάρτηση για την 28η Οκτωβρίου. Απαξίωση, ειρωνεία, και γενικά χλεύη για οτιδήποτε το «Εθνικόν».
    Υπάρχει η τάση, ακόμη και σκεπτόμενων ανθρώπων, να καταδικάζουν τον πατριωτισμό, επειδή σαν έννοια έχει ταυτιστεί στο μυαλό τους με τις ανακολουθίες του κράτους, των απατεώνων πολιτικών, των λαμόγιων μεγαλοεπιχειρηματιών κ.ο.κ. Και δεν μιλάω για άτομα αριστερών πεποιθήσεων, που έχουν μια συγκροτημένη επιχειρηματολογία υπέρ του διεθνισμού, του σοσιαλιστικού «παγκόσμιου» ανθρώπου, της οικουμενικής αδελφότητας των προλετάριων κλπ. Άλλωστε όλοι αυτοί, και ίσως πολύ σωστά, πιστεύουν πως πιο πολλά μας χωρίζουν από τους ζάπλουτους συμπατριώτες μας, παρά από τον απλό Τούρκο πολίτη.
    Ούτε μιλάω για τους «αναρχικούς» μπαχαλάκηδες που κι`αυτοί οι ίδιοι δεν ξέρουν τι πρεσβεύουν.
    Μιλάω για άτομα της καθημερινότητάς μας, που δεν τους απασχολεί ούτε η κατάργηση των συνόρων, ούτε ο Λενισμός ως θεωρία, ούτε καν ο …Τρότσκι. Άτομα δηλαδή που θα κληθούν να επανδρώσουν τις στρατιωτικές μονάδες, αν ό μη γένοιτο γίνει το μπαμ και πάμε σε πόλεμο. Άτομα όπως εσείς και εγώ.

    Έχοντας διαβάσει πάρα πολλά ιστορικά βιβλία στη ζωή μου, αυτό που μου έκανε ανέκαθεν εντύπωση είναι η τεράστια διαφορά μεταξύ της πραγματικότητας του πολέμου, και των μετέπειτα ωραιοποιημένων «Εθνικών ταρατατζούμ». Ο μέσος στρατιώτης στο χαράκωμα, από αρχαιοτάτων χρόνων, δεν πολεμά ούτε για τη σημαία, ούτε για τη πατρίδα, ούτε για τα … λαμόγια των μετόπισθεν. Πολεμάει κυρίως για τα συντρόφια του δεξιά και αριστερά, που μοιράζονται το ίδιο χαράκωμα και την ίδια μοίρα με αυτόν. Αυτή είναι η αλήθεια που ισχύει τη στιγμή της μάχης..
    Όπως αλήθεια είναι (αν θυμάμαι καλά), πως ένα 50% περίπου των στρατιωτών της πρώτης γραμμής, τα κάνει επάνω του. Κυριολεκτικά. Έχω διαβάσει πως η κυρίαρχη μυρωδιά στο μέτωπο, στη διάρκεια της μάχης, δεν είναι ο κορδίτης ή η πυρίτιδα, ούτε ο καπνός, ούτε το …θυμάρι. Είναι η μυρωδιά των ανθρώπινων κοπράνων. Και είναι πολύ ανθρώπινο το φαινόμενο αυτό.
    Αυτοί που ξεκίνησαν να πάνε στην Αλβανία, ή στο Ρούπελ, ή στη Κύπρο, ή όπου αλλού, δεν γεννήθηκαν ήρωες. Απλοί πολίτες σαν και εμάς ήταν. Δεν ξύπνησαν ένα πρωινό και αποφάσισαν πως εκείνη τη μέρα θα δοξαστούν. Αλλά ως απλοί καθημερινοί ευσυνείδητοι πολίτες, έπραξαν το καθήκον τους. Όχι αυτό που τους επιτάσσει ο νόμος, αλλά αυτό που πάνω από όλα τους επιτάσσει η συνείδησή τους. Και δεν πήγαν στη μάχη σκεπτόμενοι την υπεράσπιση της … κυβέρνησης, του καθεστώτος, της ναυτιλίας μας, ή τα γεωστρατηγικά σχέδια των συμμάχων μας. Πήγαν στη μάχη για να υπερασπιστούν την οικογένειά τους. Τη μάνα, τη σύζυγο και τα παιδιά τους. Έτσι απλά. Αυτή είναι η αλήθεια διαχρονικά.
    Το να ειρωνεύομαστε λοιπόν κάποιους απλούς φαντάρους που έχασαν το πόδι τους ή και τη ζωή τους, υπερασπιζόμενοι ότι πιο ιερό, την ακεραιότητα της οικογένειάς τους, όχι μόνο μας μειώνει σε ανθρώπινο επίπεδο, αλλά ξεφτιλίζει ότι πιο θεμελιώδες υπάρχει στην έννοια του ανθρώπου. Την αγάπη και τη φροντίδα για οικογένειά του, και για όλα τα αγαπημένα του πρόσωπα.
    Ελπίζω ειλικρινά πως δεν θα χρειαστεί ξανά, αλλά αν ποτέ γεννηθεί η ανάγκη να πολεμήσουμε, είμαι σίγουρος πως θα βάλουμε στην άκρη τις όποιες ενστάσεις μας όσον αφορά στα λαμόγια που μας δυναστεύουν, και θα πολεμήσουμε και εμείς όπως ακριβώς πολέμησαν οι γενιές πριν από τη δική μας, όχι για τη πατρίδα, η για τη σημαία, αλλά για αυτά που συμβολίζουν: για την οικογένεια μας που θα περιμένει φοβισμένη στο σπίτι, και για τα φιλαράκια μας εκεί παραδίπλα, μέσα στο χαράκωμα.
    Διότι όχι μόνο είμαστε Έλληνες, αλλά πάνω από όλα είμαστε άνθρωποι.

    • (A)θανάσης avatar
      (A)θανάσης @ Strange Attractor 27/10/2010 11:29:41

      Και κάτι ακόμα από εμένα. Αυτοί που ειρωνεύονται, όταν με το καλό εμείς οι "εθνικιστές" ανταποκριθούμε στην ανάγκη να υπαρασπιστούμε τις οικογένειές μας, θα κρύβονται στα φουστανια της μάνας ΜΑΣ και της γυναίκας ΜΑΣ. Θα πολεμήσουμε και γι'αυτούς δηλαδή. Και για το παπαδοπαίδι/δεξιό ΤΣΕ. Και το ξέρουμε από τώρα, και το ξέρουν κι αυτοί. Γιατί δεν γίνεται αλλιώς.

      Και έτσι το βδέλυγμά τους όταν μολύνουν για την πλάκα τους οτιδήποτε είναι ακόμη συνενωτικό για τους Έλληνες, (όπως η έννοια του έθνους, όπως την διδαχτήκαμε στο σχολείο όμως και όχι όπως την σοδομίζει ο Καρατζαφέρης), είναι ακόμη μεγαλύτερο.

  22. nina avatar
    nina 27/10/2010 10:47:42

    @strange

    το μόνο που βρήκες να σχολιάσεις είναι το"μακροσκελέστατο" σε όλα τα υπόλοιπα δεν έχεις να πείς τίποτε?

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ nina 27/10/2010 11:26:50

      Αφού ρε Νίνα με ξέρεις, δεν έχω άποψη για τίποτα, τι να πω;

  23. panoptis avatar
    panoptis 27/10/2010 11:23:10

    Φίλε μου, για ρώτα τους 700.000 ανέργους πως ζούν, τη στιγμή που οι διάφοροι στις εφημερίδες, τα κανάλια και τα Blogs αμπελοφιλοσοφούν και μετά το ξανασυζητάμε.
    ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΝ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙ ΑΛΛΟ ΤΟΝ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.
    Οι λόγοι είναι πολλοί.
    Πρώτον είπε ξεκάθαρα ψέματα στο λαό και οι ψεύτες δεν λένε μία φορά μόνο ψέματα, λένε σε κάθε ευκαιρία.
    Δεύτερο, τα σημάδια της μέχρι τώρα πορείας του δεν θα μπορούσαν να ήταν χειρότερα. Ξεπουπουλιάζει το λαό σαν να είμαστε εχθροί του.
    Τρίτο, η παντελής απουσία αναπτυξιακής προοπτικής σκοτώνει ΚΑΘΕ ελπίδα. Χειρότερο πράγμα δεν υπάρχει.
    Τέταρτο, ακόμα και εάν δεχθούμε ότι όλα αυτά που κάνει τα κάνει πράγματι για το καλό της πατρίδας μας, ΔΕΝ ΘΑ ΖΟΥΜΕ μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο του.
    Κατάλαβες λοιπόν τί σου λέω;
    ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΝ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙ ΑΛΛΟ ΤΟΝ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.
    Είναι θέμα ενστίκτου επιβίωσης.
    Εξάλλου στη δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα.
    Εκτός εάν μερικοί διαφωνούν ακόμα και σε αυτό, οπότε πάμε σε άλλες λογικές, πιθανότατα βίαιες.

  24. nina avatar
    nina 27/10/2010 11:33:26

    @strange

    επειδη ακριβώς σε ξέρω αναρωτήθηκα

  25. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 27/10/2010 11:41:43

    Strange, σίγουρα στόχευες στο θυμικό, αλλα δέν σε προβληματίζει αυτό το "ζήτω η πατρίς" που ξεσήκωσες ;

    Εντάξει, είναι κοντά η 28η με τις εκλογές, όμως τέτοιοι συνειρμοί πιά...
    Κι όπως βλέπεις, μερικοί δέν θέλουν και πολύ για να σηκώσουν κάποιου είδους λάβαρο και να φωνάξουν μάλιστα και "αέρα", αλλα το θέμα είναι άν είναι γιουρούσι αυτή η αναμέτρηση (ή τουλάχιστον άν εσύ το βλέπεις έτσι).

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ τσώφλι πασατέμπου 27/10/2010 11:48:54

      Προσωπικά ποσώς με ενδιαφέρει αν θα βγει ο Σγουρός ή ο Κικίλιας, ο Σαμαράς ή ο ΓΑΠ. Το παιχνίδι για μένα είναι σικέ από δεκαετίες. Και όπως γράφω στο παραπάνω μακροσκελές μου σχόλιο, στο μπαμ δεν πολεμάει ο Μήτσος για κανένα έθνος ή σημαία. Πολεμάει για τον εαυτό του, τα φιλαράκια του και την οικογένειά του. Καμία λοιπόν σχέση η ανάρτηση με τις επερχόμενες εκλογές, όσον αφορά εμένα που την έγραψα. Το τι καταλαβαίνει ο καθένας είναι άλλο.
      (ΥΓ-Ποτέ δεν ψήφισα ούτε και θα ψηφίσω ΝΔ αν θελεις να μάθεις).

      • τσώφλι πασατέμπου avatar
        τσώφλι πασατέμπου @ Strange Attractor 27/10/2010 17:24:23

        Πάω πάσο. Σορυ then.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ τσώφλι πασατέμπου 27/10/2010 16:09:05

      h__p://www.antinews.gr/?p=66752

  26. Μαύρος Ιάκωβος avatar
    Μαύρος Ιάκωβος 27/10/2010 11:44:19

    Τσάμπα πολεμήσανε οι παππούδες μας παρτε το χαμπάρι.Τζάμπα χύσανε το αίμα τους,χάσανε τα πόδια τους απο κρυοπαγήματα,χάσανε τα νιάτα κ το μελλόν τους....Σήμερα στην παρέλαση της Θεσσαλονίκης κάποια φασιστοειδή της ακροαριστεράς ντεμεκ αναρχικοί του κώλου,βρίζανε κ προπηλακίζανε γερόντια που πολεμήσανε το 40!!!!!Ναι κύριοι τους έφτυναν κ πετούσαν αβγά επειδή πολέμησαν για μας τους άχρηστους.Χέρι-χέρι με κάτι άπλυτους κ αξύριστους καθηγητάκους που διαδήλωναν λέει για τα αιτήματα τους!!!!Αυτοί διδάσκουν τα παιδιά σας,χαραμοφάηδες τεμπέληδες την ώρα που μορφωμένα παιδιά με μεταπτυχιακά κ όρεξη για δουλειά,μένουν άνεργοι για να διδάσκουν στα σχολεία οι πολ ποτ της ακροαριστεράς.Ποιά Ελλάδα κ ποιό έπος του 40,εδώ έχουμε ξεπουλήσει τα πάντα στο βωμό της αρπαχτής κ του κέρδους.Το Αιγαίο το μοιράσαμε κ επίσημα κ εμείς ασχολούμαστε με τον τζέφρυ κ τι ήθελε να πεί στη διακαναλική.Στο μόνο που ελπίζω είναι το βιολογικό τέλος της πιο ξεφτιλισμένης γενιάς που πέρασε απο την ΕΛΛΑΔΑ:Της γενιάς του πολυτεχνείου...Κάποιος αγαπητός συνομιλητής έγραψε οτι οι τριαντάρηδες κ οι σημερινοί εικοσάρηδες δεν έχουν πολεμήσει κ ζούν εν ειρήνη.Λάθος κύριε πολεμούν κάθε μέρα,με νύχια κ με δόντια να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες,πολεμούν με την πείνα κ την ανεργία κ μ' ένα κράτος που τους καταδιώκει κ τους κυνηγά.Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι μαχητές κ ας μην έχουν ρίξει σφαίρα

    • tsilivithras avatar
      tsilivithras @ Μαύρος Ιάκωβος 27/10/2010 12:13:02

      Ιάκωβε ο Strange εννοούσε κυριολεκτικά το "δεν έχουν πολεμήσει" όχι μεταφορικά.
      Δεν θα διαφωνούσε (πιστεύω) μαζί σου στο μεταφορικό κομμάτι του σχολίου σου.

      Αλλά είναι μια μεγάλη αλήθεια αυτό που είπε και σηκώνει πολύ κουβέντα από ηθικής άποψης το πως φαίνεται η γενιά των 30+ σήμερα να είναι η πρώτη γενιά που δεν έχει γνωρίσει μάχη...physical combat.

      Για το πολυτεχνείο συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
      Οι 30+ σήμερα πληρώνουν την αλαζονεία και την αδηφαγία των 50ρηδων που ντεμέκ "πολέμησαν" ενάντια στην χούντα αλλά κατέληξαν τρις-χειρότεροι παρασιτώντας εις βάρος των επόμενων γενιών με τις πολιτικές και κοινωνικές επιλογές τους.

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ tsilivithras 27/10/2010 12:17:59

        Πέστα ρε Τσίλι, γιατί ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι έχει στο μυαλό του ψάχνοντας κρυφά νοήματα κλπ. Η αλήθεια είναι ότι στα 3-4.000 χρόνια σχετικά γνωστής ελληνικής ιστορίας, όσοι γεννήθηκαν από το 1960 και μετά είναι ΟΙ ΜΟΝΟΙ Έλληνες που ΔΕΝ χρειάστηκε να πολεμήσουν (σε πόλεμο).
        Φοβερή σύμπτωση,εύνοια τύχης, που ελπίζω να διατηρηθεί για πάντα, διότι έχω γιο.

      • Μαύρος Ιάκωβος avatar
        Μαύρος Ιάκωβος @ tsilivithras 27/10/2010 12:26:31

        Αδερφέ κατάλαβα πολύ καλά τι θέλει να πεί ο ποιητής κ δεν διαφωνώ.Υπάρχει μια τεράστια διαφορά όμως:Τότε ήξεραν ποιός είναι ο εχθρός,είχε σάρκα κ οστά, μπορούσες να τον πολεμήσεις, να νικήσεις ή να νικηθείς κ να πέσεις ένδοξα.Σήμερα όμως ποιός είναι ο εχθρός που έχει καταρημάξει τη ζωή;Πώς μπορώ να τον πολεμήσω;Υπάρχει ελπίδα;Αυτός είναι ο αγώνας επιβίωσης τα περιθώρια στενέψανε,ξυπνήστε,είμαστε στις καθυστερήσεις κ ο ρέφερι είναι έτοιμος να σφυρίξει το τέλος

      • (A)θανάσης avatar
        (A)θανάσης @ tsilivithras 27/10/2010 12:30:24

        "Είμαστε η αδικημένη γενιά του 60..."

        Δίχως Κατοχή και πείνα, χωρίς ρετσίνα.

        Οσονούπω, θα αρθεί αυτή η κατά Τζιμάκον αδικία εις βάρος μας.

      • tsilivithras avatar
        tsilivithras @ tsilivithras 27/10/2010 16:36:48

        Ιάκωβε τώρα το έθεσες πολύ ωραία.

        Πως να κερδίσεις έναν εχθρό που δεν βλέπεις...;;;

        Πως να αποδείξεις την πολεμική σου αρετή απέναντι σε πρόσωπα και καταστάσεις που παρουσιάζονται ως φίλοι και σύμμαχοι;;;

        Είναι ένα ερώτημα που ταλαιπώρησε την ανθρωπότητα χιλιάδες χρόνια τώρα κάθε φορά που η τεχνολογία (και η προδοσία) άλλαζαν την μορφή της μάχης και ανέτρεπαν τα δεδομένα.

        Από τα σκορποχώρια των αγροτών στην φάλλαγα του πεζικού, στα ιππήλατα άρματα, στην σιδερόφρακτη φάλαγγα, στους τοξότες, στο υγρό πυρ, στα πυροβόλα όπλα, στην υποστήριξη πυροβολικού, στην αεροπορία και μέχρι την σύγχρονη μορφή μάχης του intelligence και του διαδικτύου...

        Ανέκαθεν το ερώτημα ήταν το ίδιο.

        Και οι στρατιωτικές σχολές ανά τον κόσμο διδάσκουν ακόμα την Τέχνη του πολέμου του Σουν Τζου...ένα δοκίμιο που γράφτηκε πριν από περίπου 2.500 χρόνια!
        Κάτι θα ξερε ο τυπάκος όταν μιλούσε για την τέχνη της παραπλάνησης και το πως πρέπει να διαβάζεις τον εχθρό και να γνωρίζεις τις αδυναμίες σου.

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ Μαύρος Ιάκωβος 27/10/2010 13:25:29

      Σε πειράζουν οι ακροαριστεροί και αναρχικοί που πετάγανε αυγά στην παρέλαση ακόμα σε γερόντια που πολεμήσανε στο '40.
      Δεκτή και σεβαστή η απόψη σου.

      Γράψε όμως και 2 αράδες γι αυτούς που πολέμησαν στα βουνά Ιταλούς και Γερμανούς και μετά την απελεθεύρωση και τον αδελφοκτόνο εμφύλιο, διώκονταν από το δεξιό κράτος και παρακράτος με το στίγμα του αριστερού ή του κομμουνιστή.

      • (A)θανάσης avatar
        (A)θανάσης @ Κάποιος 27/10/2010 13:50:20

        Τι είχαν αυτοί στην καρδιά τους και στο μυαλό τους όμως?
        Τι κορμιά τρυπούσαν οι σφαίρες τους?

        ΔΕΝ υπάρχει καμία σχέση ή σύγκριση...

        Μην μπλέκουμε τη βούρτσα με την ...

        Ο πολυαγαπημένος του χόλυγουντ "Κινγκ Λεονάϊντας" όταν πολέμησε στις Θερμοπύλες εναντιων των Περσών έγραψε ιστορία. Όχι όταν έσφαζε Αργείους...

        Όχι όλα ίσωμα για να πουλάμε αριστεροσύνη. Την χορτάσαμε την αριστεροσύνη τόσα χρόνια παιδιά. Ειδικά την άνοστη, ξυνισμένη μεταπολιτευτική αριστεροσύνη.

      • Κάποιος avatar
        Κάποιος @ Κάποιος 27/10/2010 13:59:51

        Δηλαδή θελεις να πεις ότι οι κομμουνιστές και αριστεροί που πολέμησαν το '40 και συμμετείχαν στην αντίσταση, δικαίως διώχθησαν και υπέφεραν μαζί με τις οικογενειες τους, από τις δεξιές μετεμφυλιακές κυβερνήσεις ;

      • (A)θανάσης avatar
        (A)θανάσης @ Κάποιος 27/10/2010 14:48:20

        Είπα εγώ τέτοιο πράγμα φίλε μου?

      • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
        Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ Κάποιος 27/10/2010 14:55:18

        @ Κάποιος: Φίλε μου μην αναλώνεσαι σε ανούσιες αντιπαραθέσεις. Εφτασε στο σημείο να πει "καλώς εκτελέστηκε ο Μπελογιάννης επειδή ήταν...κομισάριος στο Μελιγαλά"! Ασχολίαστο. Εμείς ξέρουμε ότι υπήρχαν χιλιάδες ήρωες στα βουνά της Ηπείρου και μετά στα βουνά ολόκληρης της Ελλάδας που πολέμησαν "για την Ελλάδα, το δίκιο και τη λευτεριά" και οι οποίοι διώχθηκαν βίαια και ταλαιπωρήθηκαν από το κράτος-περίγελος που μας φόρεσαν οι Αγγλοι-Αμερικανοί. Έτσι τα έφερε η ιστορία...

      • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
        Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ Κάποιος 27/10/2010 14:56:34

        ΔΕΝ εννοώ τον (Α)θανάση! Μη παρεξηγηθώ!!!

      • Γλίτσας avatar
        Γλίτσας @ Κάποιος 27/10/2010 14:59:22

        Ο Α θανάσης ήταν στον μελιγαλά;

      • (A)θανάσης avatar
        (A)θανάσης @ Κάποιος 27/10/2010 15:05:47

        Δεν θα μάθεις όμως αν ήμουν μέσα ή έξω απ την πηγάδα!

  27. ΣΤΕΦΑΝΟΣ avatar
    ΣΤΕΦΑΝΟΣ 27/10/2010 12:02:28

    Είχα έναν παππού που πολέμησε στην Αλβανία, πήρε Μετάλλιο Ανδρείας και πρόλαβε, δόξα τω Θεώ, να μου τα αφηγηθεί.
    Μου μίλησε για τις 48 ώρες μέσα σε διαδοχικά χαρακώματα, το κρυσταλλωμένο νερό που έφτανε μέχρι το στήθος, τον μαρτυρικό θάνατο από υποθερμία και την ηρωική έξοδο - απονενοημένο διάβημα μετά από τέτοια κακουχία- απέναντι στα Ιταλικά πολυβόλα.
    Δεν μισώ κανένα, αλλά ένα πράγμα δεν δέχομαι - με οποιοδήποτε κόστος-
    ΤΟ ΞΑΝΑΓΡΑΨΙΜΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
    Δεν άφησε τα νιάτα της καμία Ρεπούση, Δραγώνα κ.λ.π. εκεί πάνω.
    Τα κόκαλα των δικών μας βρίσκονται. Κοιτάξτε τις παλιές φωτογραφίες στο σπίτι σας. Πάντα κάποιος λείπει... Στο όνομα αυτού είναι καιρός να θυμηθούμε τι και ποιοί είμαστε.

    ΣΤΕΦΑΝΟΣ
    ΚΕΡΚΥΡΑ

  28. nina avatar
    nina 27/10/2010 12:10:54

    @Στεφανος

    έχεις απόλυτο δίκιο.

  29. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 27/10/2010 12:15:43

    Φανταστείτε ότι στη θέση του Γεωργίου Βλάχου είναι σήμερα οι:

    Χ"νικολάου, Πρετεντέρης,Καψής,Τζίμας κ.λ.π.

    Ευτυχώς που υπάρχει ακόμη η φλόγα έστω και ως είδος εν ανεπαρκεία.

    Ο Φαήλος διατηρεί αυτή τη φλόγα και δυστυχώς παραξηγείται από τον

    κομφορμισμό της εποχής και του ούτω θεωρουμένου, πολιτικώς ορθώς

    φέρεσθαι..

    • Γλίτσας avatar
      Γλίτσας @ ΣΟΝ ΠΕΝ 27/10/2010 12:20:28

      έχει εκπομπή και ο φαήλος; αυτός δλδ τόγραψε το άρθρο;

    • ΣΤΕΦΑΝΟΣ avatar
      ΣΤΕΦΑΝΟΣ @ ΣΟΝ ΠΕΝ 27/10/2010 12:31:33

      Δεν σου κάνει εντύπωση το "πολιτικά ορθό"; Οι ασύδοτα και ανεξέλεγκτα εισαγόμενοι νεωτερισμοί ταιριάζουν στην ελληνική κουλτούρα;
      Ο ευνουχισμός της σκέψης και της προσωπικότητας ξεκινάει από μαζικά τηρούμενους και "αποδεκτούς" κανόνες...
      Το κοινόν; Όλοι ίδιοι, όλοι όμοιοι...

      ΣΤΕΦΑΝΟΣ
      ΚΕΡΚΥΡΑ

    • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
      Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ ΣΟΝ ΠΕΝ 27/10/2010 13:54:47

      ΣΟΝ ΠΕΝ στη θέση του Βλάχου στην Καθημερινή έχουμε τον Μανδραβέλη, τον Παπαδημητρίου... και διάφορους άλλους αρθρογράφους που νυχθημερών εξυπηρετούν την προπαγάνδα του "ποιοι είμαστε εμείς να τα καταφέρουμε μόνοι μας;"

  30. antiochos avatar
    antiochos 27/10/2010 12:41:46

    Προκειμενου να κανουμε νανακια ησυχοι εχουμε ΗΔΗ δωσει την πρωτη δοση.
    "Επι των ημερων σας κυριε προεδρε......" που ειπε και μαντισσα κυρια Ψαρουδα.
    Δυστυχως οι αμερικανοι δεν εχουν ιδεα απο το πνευμα του Μετωπου.Ο Αντρεας εκανε σκι στο Αμερικα οταν οι συμμαθητες του πολεμουσαν στα χιονια.
    ΕΜΕΙΣ ΟΜΩΣ;

    • Γλίτσας avatar
      Γλίτσας @ antiochos 27/10/2010 12:53:08

      Ο Ανδρεάς πολέμησε στον ειρηνικό τους ιάπωνες ως ναυτης του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού. Μην είσαι πάντα εμπαθής και ανιστόρητος.

      • (A)θανάσης avatar
        (A)θανάσης @ Γλίτσας 27/10/2010 13:15:01

        Νοσοκόμος σε ναυτικό νοσοκομείο στο Maryland ήτανε...

        Τι σου κάνει το ρημάδι το ίντερνετ, ε?
        Ούτε ένα τόσο δα ψεμματάκι δεν μπορεί να πει κανείς!

      • (A)θανάσης avatar
        (A)θανάσης @ Γλίτσας 27/10/2010 13:17:15

        Νοσοκόμος στο Maryland ήταν ο Ανδρέας, απ'ότι βλέπω...

        Μην είσαι πάντα χάνος και ανιστόρητος.

      • (A)θανάσης avatar
        (A)θανάσης @ Γλίτσας 27/10/2010 13:19:12

        Νοσοκόμος στο Μέριλαντ. Από κει πολέμησε τους Ιάπωνες στον Ειρηνικό? Μπράβο σημάδι!

      • o παγωτατζής avatar
        o παγωτατζής @ Γλίτσας 27/10/2010 13:29:10

        Ναύτης;;;;;!!! Αστειεύεσαι βέβαια.Για ξαναψάξτο μεγάλε.
        Στο Υγειονομικό ήταν ρε Γλίτσα..Ονομα και πράμα

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Γλίτσας 27/10/2010 13:38:52

        Καθείς εφ ω ετάχθη. Ο συγκεκριμένος στο "Μπεθέσδα" στρατιωτικό ναυτικό νοσοκομείο, ως νοσοκόμος- τραυματιοφορεύς.

      • Γλίτσας avatar
        Γλίτσας @ Γλίτσας 27/10/2010 13:41:50

        Άλλοι πολιτικοί μας πρώην πρωθυπουργοί, πρόεδροι εθναρχες, δεν υπηρέτησαν πουθενά!

        (Due to health problems, Karamanlis did not participate in the Greco-Italian War. Wikipedia)

      • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
        Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ Γλίτσας 27/10/2010 14:59:20

        Και μετά από ολα αυτά για το πόσο άκαπνοι ήταν οι "εθνάρχες" μας αξίζει να μάθουμε τί ήταν, πού πολέμησε και πως ο Νετανιάχου. Φασίστας, δολοφόνος, ναι... αλλά για τον λαό του είναι λιοντάρι

  31. firiki2010.wordpress.com avatar
    firiki2010.wordpress.com 27/10/2010 12:43:25

    Nομίζω ότι το παρατραβάμε όταν προσπαθούμε να ταυτίσουμε αγώνες ανθρώπων που έδωσαν τη ζωή τους με τους σημερινούς "αγώνες".
    Αλλοι καιροί, άλλες ανάγκες και ΤΟΤΕ ΠΟΛΥ ΑΙΜΑ. Οχι αίμα γενικώς και αορίστως. Το αίμα του Δημήτρη, του Κώστα ,του Σπύρου, του..., του... Ανθρώπων της τότε διπλανής πόρτας. Για σκεφθείτε το λιγο!
    Σήμερα ευτυχώς δεν χρειάζεται να χύσουμε αίμα. Χρειάζεται να κάνουμε πολύ λιγότερα. Και κυρίως να βάλουμε το μυαλό μας να σκεφθεί. Μπορούμε....? (Σε μια εκπομπή πριν 3-4(?) άκουσα τον Ράμφο να λέει ότι οι Ελληνες αντιπαθούν την σκέψη. Λες?)

    • Misha avatar
      Misha @ firiki2010.wordpress.com 27/10/2010 12:53:28

      Καλά μη πολυπιστεύεις τον Ράμφο... Ο «φιλόσοφος» της κωλοτούμπας .Από τον Συμεων τον Θεολόγο στην αμερικανολαγνεία.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ firiki2010.wordpress.com 27/10/2010 12:56:48

      Οι Έλληνες όταν δεν σκέπτονται, συσκέπτονται. Δες τη Βουλή μας.

  32. ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ avatar
    ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ 27/10/2010 13:07:44

    Με εκανες δακρυσα ρε μπαγασα.

    • ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ avatar
      ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ @ ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ 27/10/2010 13:08:10

      και δακρυσα

  33. O Chazos tou Choriou avatar
    O Chazos tou Choriou 27/10/2010 13:22:08

    Λεμε - και σωστα - τα λογια του Τσωρτσιλ και τα εγκωμια των Ρωσσων για την ηρωικη αντισταση το 1940-41.

    Δυστυχως ομως δεν υπαρχει χωρα της Ευρωπης οπου περα ενος ασημαντου ποσοστου ανθρωπων να το γνωριζουν....

    Αλλες χωρες διαθετουν περιουσιες για ψευτικη προπαγανδα και εμεις δεν ειμαστε ικανοι να σεβασθουμε την θυσια των πατεραδων μας,διατηρωντας την μνημη τους διεθνως εκει που το αξιζουν !!!

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ O Chazos tou Choriou 27/10/2010 15:41:34

      Σωστότατος! Άλλες χώρες καπηλεύονται την ιστορία αλλότριων λαών, χαλκεύουν την δικιά τους ιστορία κατά πως τους συμφέρει, μπας και βγάλουν από τη μύγα ξύγκι, μπας και παρουσιάσουν ένα ανδραγάνθημα, έναν ήρωα, και εμείς φτύνουμε στα ίσια και πετάμε στο χρονοντούλαπο θησαυρούς αξιοσύνης και πληθώρα ιστορικών επιτευγμάτων μην και μας αποκαλέσουν φασίστες οι γεννήτορες του φασισμού, οι ψευτοαριστεροί του διεθνισμού και των μυαλών κομπόστα.

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ TopGunZ 27/10/2010 15:48:19

        Στο Καναδά υπάρχουν και έχω δει φορτηγά πλοία!!! 100 μόλις ετών, που τα μετατρέπουν σε μουσεία και πάνε τους μαθητές εκδρομή και τους διδάσκουν την ιστορία τους κλπ. Εμείς έχουμε ...ασανσέρ που είναι αρχαιότερα, και ,ομως τα παιδιά μας δεν τα διδάσκουμε τίποτα. Εκτός από Τσαλίκη και Κορομηλά.

    • tsilivithras avatar
      tsilivithras @ O Chazos tou Choriou 27/10/2010 16:20:22

      chaze όπως το είπες ακριβώς είναι!!

      Ούτε χιλιοστό διαφορετικά.

      Και πηγάζει από το γεγονός ότι βλέπουμε την ζωή σαν ΔΙΚΑΙΩΜΑ και όχι σαν ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ.

      Καλώς ή κακώς γεννηθήκαμε σε έναν τόπο που έχει τρισχιλιοχρονη γραπτή ιστορία και αμέτρητα παραδείγματα ανδρείας, γενναιότητας, φωτισμένων ανθρώπων, πολιτισμικής καινοτομίας αλλά και προδοσίας, φαυλότητας και καταστροφής.

      Ποιος θα κουβαλήσει στις πλάτες του αυτό το τεράστιο φορτίο αν όχι ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ;;;
      Οι άρχοντες και οι κρατούντες;;;
      Χα!!!
      Αυτοί δεν μπορούν ούτε την δικιά του την ζωή να κρατήσουν αξιοπρεπή και ΧΡΗΣΙΜΗ...και περιμένουμε από αυτούς να διατηρήσουν την Ελληνική ιστορία και να την αποδώσουν σαν κληρονομιά στα χέρια των επόμενων γενεών;;;

      Χαχα!!!

      Για ακούστε εδώ...

      "ΠΑΡΑΔΟΣΗ" σημαίνει παραδίδω...αφήνω δλδ στα χέρια του επόμενου αυτού που φυλάω ως κόρη οφθαλμού.
      Αυτό που καταλαβαίνω το εξηγώ και ότι δεν καταλαβαίνω ΣΕΒΟΜΑΙ επειδή άλλοι πριν από μένα έχασαν τη ζωή τους για να το έχω εγώ...!!
      Είτε είναι φιλοσοφία, τέχνες ή πολεμική αρετή ανήκει δικαιωματικά σε όλους τους Έλληνες.
      Κανείς δεν μπορεί να το αφαιρέσει.
      Είναι όμως ΣΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΓΕΝΕΩΝ να αποδειχτούν ΑΞΙΟΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΙ αυτής της βαριάς παράδοσης χιλιάδων χρόνων.

      Και μην σας απασχολεί τόσο πολύ το αν σήμερα θα μπορούσαμε εμείς να φανούμε αντάξιοι της πολεμικής ανδρείας και αρετής των προηγούμενων.
      Αυτά τα πράγματα αποδεικνύονται ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ όταν μια γενιά καλείται να διαφυλάξει τα κεκτημένα...δεν λύνονται στα λόγια.

      Εμείς μόνοι μας...!!!

      Πάντα είμασταν μόνοι όταν πολεμούσαμε και πάντα μας επαινούσαν κατόπιν εορτής.
      Και φωνάζω εγώ για την Ενάρετη Πράξη (κι ας με μαλώνει ο Θραξ) και πως ο άνθρωπος πρέπει να κρατιέται μακριά από τον έπαινο γιατί τον κοιμίζει...του χαιδεύει το "εγώ" του και τον κάνει πλαδαρό.
      Και τότε έρχονται οι απανταχού Ευκαιριακοί και μας φέρνουν εμφύλιο, δάνεια και αλυσίδες.

      Ας φανούμε έξυπνοι και ας εκμεταλευτούμε την απόλεμη ζωή μας προς το καλύτερο.
      Ας φανούμε έξυπνοι για μια φορά στην σύγχρονη ιστορία μας να διώξουμε τους εθελόδουλους και τους δανειστές τους.
      Χωρίς κραυγές πολεμικές και αλαλασμούς.
      Οι εποχές είναι οριακές και κανείς δεν θέλει να βρεθεί στην θέση των παππούδων μας.

      Αν οι δανειστές μας δεν έμαθαν τίποτα από την ιστορία των Ελλήνων ας δείξουμε τουλάχιστον ότι μάθαμε εμείς και πως δεν είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε για ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ τους βολικούς μλκς.

  34. Νίκος avatar
    Νίκος 27/10/2010 13:29:11

    Παράξενε, να είσαι καλά για το εμπνευσμένο κείμενο. Το χρειαζόμαστε σ' αυτά τα δύσκολα χρόνια που περνούμε.
    Παρεπιπτόντως, υπάρχει περίπτωση να έχουμε συναντηθεί στην Αμερική, στη ΝΥ;

  35. antiochos avatar
    antiochos 27/10/2010 13:35:56

    Γλίτσας
    Μιλησα για την εποχη του επους του 40.Για την πατριδα μας.
    Ο,τι και να εκανε για την πατριδα ΤΟΥ δεν με αφορα.Εκτος και αφορα εσενα.
    Μαλλον δεν μπορεις να κατανοησεις την γλωσσα των Ελληνων.
    Εσυ βγαζεις εμπαθεια απεναντι σε οποιον τολμα ακομα και να σφυριξει ελληνικα.
    Strange Attractor
    Παντα τετοια!
    Τρωγομαστε που και που αλλα θα μου επιτρεψεις να σου σφιξω το χερι.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ antiochos 27/10/2010 13:49:54

      Νάσαι καλά. (τρωγόμαστε που και που διότι βιάζεσαι να βάλεις ταμπέλες που δεν ισχύουν)

  36. ΓΙΑΝΝΗΣ - ΑΛΙΜΟΣ avatar
    ΓΙΑΝΝΗΣ - ΑΛΙΜΟΣ 27/10/2010 13:47:47

    Είναι αυτονόητο πως σε κάθε μπαλκόνι πρέπει απόψε και αύριο να υπάρχει και μία γαλανόλευκη.

  37. blue nile avatar
    blue nile 27/10/2010 14:35:22

    @Strange

    O Κ. Καραμανλής ο πρεσβύτερος αναλαμβάνοντας τα πρώτα μεταπολιτευτικά ηνία της χώρας προσπάθησε να κλείσει τις πληγές της εφταετίας υλοποιώντας της αποχουντοποίηση. Το αν τα κατάφερε καλά ή όχι είναι αντικείμενο άλλης συζήτησης το θέμα ήταν ότι ο κόσμος αποστρεφόταν ότι θύμιζε χούντα και ήταν πολύ δύσκολο χωρίς όμως να είναι ακατόρθωτο για το εθνάρχη να εκφράσει συγκεκριμένη ιδεολογία, δηλαδή να καταθέσει θεωρητικές προτάσεις για την ύπαρξη και τη συνύπαρξη.
    Το μόνο που ουσιαστικά ευαγγελίστηκε και στόχευσε ήταν η αύξηση του κατα κεφαλήν εισοδήματος ακολουθώντας το παράδειγμα των μετεμφυλιοπολεμικών κυβερνήσεων της δεξιάς.
    Πάνω στο έλλειμα ιδεολογίας του Καραμανλή πάτησε η πασοκική διακυβέρνηση του 80' που ανήγαγε την χρησιμοθηρία τον αμοραλισμό και το ατομικό συμφέρον σε ύψιστες αρετές. Ο μηδενισμός σύμφερε την διεφθαρμένη ηγεσία για να μπορεί να επιδίδεται ανεμπόδιστη από την αποδοκιμασία των πολιτών στην πλιατσικολόγηση του δημόσιου χρήματος. Το σύνθημα ήταν απλό: δεν μετράει τίποτα δεν αξίζει τίποτα, ούτε πατρίδα ούτε ιερό ούτε συλλογική αξιοπρέπεια ή ποιότητα ζωής που βασίζεται στην ιδιαιτερότητα το μόνο που μετράει είναι το πόσα θα αρπάξεις για να ζήσεις καλύτερα. Όσοι επιχείρησαν να αρθρώσουν διαφορετικό λόγο στιγματίστηκαν ως εθνικιστές και απομονώθηκαν.
    Ένας ατέρμονος μηδενισμός χαρακτηρίζει κάθε πτυχή του δημόσιου βίου με εκφραστές του το αλγεινό παράδειγμα που έδιναν οι ταγοί (είπαμε να κάνει ένα δώρο στον ευατό του αλλά όχι και πεντακόσια εκατομμύρια) και την εκπεσούσα παιδεία.
    Συμφωνώ ότι αυτοί που πολεμούν τη στιγμή της μάχης πιο πολύ αγωνίζονται για τον ευατό τους και τους συντρόφους τους αλλά και μόνο που βρέθηκαν εκεί δείχνει κάτι.
    Είναι κάποιος έτοιμος να θυσιαστεί όχι για να υπερασπιστεί δύο σπιθαμές γης όπως μπορεί να νομίζουν πολλοί αλλά όταν κοινωνεί έναν τρόπο βίου, έναν πολιτισμό μια ποιότητα ζωής που αν τα χάσει δεν θα μπορέσει να συνεχίσει να ζει. Ειδάλως μαζεύει τα μπογαλάκια του και το σκάει και αν μπορεί θα πάρει μαζί του και αυτούς που αγαπάει δεν πάει καν στη μάχη.
    Τώρα για ποια πατρίδα για ποια ιδιαιτερότητα ζωής μπορεί να πολεμήσει κάποιος? Απλώς για μια κρατική οργάνωση ,που παρεπιπτόντως βασανίζει τον πολίτη και αυτός με τη σειρά του προσπαθεί να τη πολεμήσει με κάθε τρόπο? Για την ίδια κρατική οργάνωση που αντιμετωπίζει τη κοινωνία ως ένα απρόσωπο σύνολο πληθυσμού χωρίς να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του πολίτη ενώ τον μεταχειρίζεται ως ραγιά στην ίδια του τη χώρα? Όταν όλες οι σειρήνες δίπλα του ψιθυρίζουν να μεριμνά για την ατομοκεντρική του υπόσταση και όχι για τη συλλογικότητα? Η χλεύη τότε είναι αναπόφευκτη για οτιδήποτε το «Εθνικόν» όπως αναφέρεις.
    Η ομοψυχία την κρίσιμη στιγμή δεν θα έρθει βασιζόμενη σε ένα συναισθηματικό πατριωτισμό ρητορικού τύπου που κανείς δεν ξέρει τι σημαίνει πατρίδα. Ούτε και σε ένα πατριωτισμό έκγονο του νεότερου εθνικισμού που θέλει να υπερασπίσει αγελαίες μάζες με ένα τσαμπουκά χουλιγκανικό που ταιριάζει μόνο σε υπανάπτυχτους.
    Το φρόνημα και ή θυσιαστική ανιδιοτέλεια που απαιτούνται του πολέμου την ώρα προκύπτουν από τη θέληση διατήρησης της ετερότητας της βίωσης της μετοχής που προσφέρει το γεγονός να είσαι Έλληνας.
    Αν αυτή συνεχίσει να υπάρχει αν επιτέλους οι κυβερνώντες αντιληφθούν τη σημασία του να νιώθει ένας λαός διαφορετικός και όχι απλό συστατικό σε ένα παγκοσμιοποιημένο ευρωπολτό, τη σπουδαιότητα των βιολογικών ριζών που έλεγε ο Σεφέρης που αν κοπούν ο άνθρωπος πονάει, τότε θα φροντίσουν για την επανεμφάνιση ξεχασμένων ιδεών συμπεριφορών και μεθόδων που δεν ανήκαν στο παρελθόν όπως θέλαμε να νομίζουμε.

  38. Julia avatar
    Julia 27/10/2010 14:57:52

    Ευχαριστώ.

  39. eleni avatar
    eleni 27/10/2010 15:38:37

    ΚΛΑΙΩ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΧΑΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ ΑΟΠΛΟΙ ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΛΑΙΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΠΟΥ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΞΕΦΤΙΛΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΡΙΓΝΥΟΥΝ ΤΑ ΙΜΑΤΙΑ ΤΗΣ.... ΤΟΤΕ Ο ΑΞΟΝΑΣ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕ, ΣΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΗ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΑΣ ΖΗΤΗΣΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΩΣΑΜΕ ΑΜΑΧΗΤΟΙ....ΑΡΑΓΕ ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΛΕΓΟΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ?????

  40. Maya avatar
    Maya 27/10/2010 17:16:32

    http://www.youtube.com/watch?v=2XksbG6gwIk

  41. ήγγικεν avatar
    ήγγικεν 27/10/2010 17:23:02

    Δεν υπάρχει λαός να αγαπά περισσότερον την ειρήνη από τον ελληνικό λαό. Ευλόγως, επομένως, δοκιμάζει βαθυτάτην έκπληξιν δια την αδόκητον επίθεσιν. Αλλά θα πρέπει να πληροφορηθή ότι η ειρήνη δεν είναι το μόνον ιδεώδες του ελληνικού λαού. Τα ιδεώδη του είναι δύο: Η ελευθερία και η ειρήνη. Και εύχεται εις τον Θεόν πάντοτε να συνυπάρχουν. Όταν όμως συμβεί η ιστορική ώρα να επιβάλη επιλογήν, ο ελληνικός λαός κατά την μακραίωνα ιστορίαν έχει αποδείξει ότι θυσιάζει χάριν της ελευθερίας την ειρήνην, αλλά ουδέποτε την ελευθερία χάριν της ειρήνης. Και αυτή είναι η λάμψις της εις την ιστορία.
    Ποιός το είπε; Ο Γεώργιος Παπανδρέου στον Χρουστσώφ, όταν απείλησε να βομβαρδίσει την Ακροπόλη (11-08-61). o tempora o mores o συγγένειες..

  42. aristeidis avatar
    aristeidis 27/10/2010 17:25:45

    δυστυχως τωρα κλαινε γιατι θα πανε στον εβρο για 5 μηνες και οχι γιατι εχουν κατι να υπερασπιστουν

  43. Maya avatar
    Maya 27/10/2010 17:57:21

    Οι Sabaton για την 28η Οκτωβρίου. ΑΠΕΙΡΟ σέβας:

    http://www.youtube.com/watch?v=Cr00QE1uLU8

  44. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 27/10/2010 18:10:43

    "Οσο υπάρχει εθνοκρατική οργάνωση, το έχουμε πει, τα σύνορα πρέπει να είναι σεβαστά. Οσο υπάρχει ιμπεριαλισμός, όσο υπάρχει πόλεμος, θα υπάρχουν και σύνορα, τέλειωσε. Και δεν αλλάζουν, με αυτή την έννοια. Ούτε πάμε να πάρουμε εδάφη, ούτε δίνουμε."
    (Α. Παπαρήγα στη χθεσινή συνέντευξή της)

  45. lornion avatar
    lornion 27/10/2010 20:11:51

    28η-10-1940.πέρασαν 70 χρόνια ζωής και λές στον εαυτό σου πως ήταν χτές.....
    Δημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 25, 2004 11:03 pm Θέμα δημοσίευσης: H 28η Οκτωβρίου του 1940 στα ΧΑΥΔΑΤΑ.

    Φθινοπωρινό και κρύο το χάραμα της μέρας, σαν και προμηνούσε ο βορινός του χωριού ορίζοντας, μαντάτα σκούρα. Πρωί πρωί ώρα 6 το τηλέφωνο στο κοινοτικό γραφείο κτυπούσε δαιμονισμένα, τόσο που ακουότανε στα απουκάτουθε σπίτια. Σε κάποια στιγμή που ο παπά Γιάννης ξύπνησε, αφού ανέβηκε τα σκαλιά γρήγορα -γρήγορα μπήκε στο γραφείο για να δει τι συμβαίνει μέσα στο χάραμα - χάραμα.

    Από την άλλη άκρη του σύρματος, ο Δ/τής Χ/κής Ληξουρίου τον πληροφορούσε τα καθέκαστα Πόλεμος Δέσποτα -πόλεμος, κτυπήστε τις καμπάνες να το μάθει ο κόσμος, τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν γιατί θα ρθεί στρατός στο χωριό, και να αναμείνετε νέες οδηγίες αφού στο μεταξύ ειδοποιηθεί ο σταθμός χ/κής και ο πρόεδρος. Έτσι μουδιασμένοι από το ξάφνισμα της είδησης, σιγά σιγά και κάτω από τους ήχους του σημανταριού, στις πρώτες παρέες και στις πρώτες κουβέντες τους, άρχισε να διαφαίνεται η δύναμη του θάρρους και της ψυχής των χωριανών μας. Δεν είδα πουθενά απελπισία τουναντίον Καρτερία και σοβαρότητα Ύστερα από λίγο σε ξανακτύπημα του τηλεφώνου, μαθαίναμε πως είχε διαταχθεί γενική επιστράτευση. Ψιλά γράμματα, για μας που είμαστε παιδιά.

    Με το τέλος του δεύτερου τηλεφωνήματος άρχισε να μαζεύεται όλο και πιο πολύς κόσμος, και κει πού όλοι ανακατωμένοι στα κοντινά μαγαζιά και το προαύλιο με τους χ/κες τον Τσουλέα, τον πρόεδρο και τους προεστούς ακούοντας τις κουβέντες τους καταλάβαινες πως βλέπανε τα πράγματα. Στο μεταξύ, φάνηκαν κατά τη μεριά του αγραδιού, σιλουέτες στρατιωτικές που δεν ήταν άλλοι από τον λοχαγό Γαβριελάτο με τον Υπ/γό Μαρούλη, που κινιόντουσαν προς το κτίριο του σχολειού. Αμέσως ο κόσμος κινήθηκε προς τα κει, για να μάθει επίσημα, πως στο χωριό θα είναι έδρα λόχου. Εγκατασταθήκανε στα γραφεία του σχολειού, ανοίξαν κάτι χαρτιά και καταλόγους και ύστερα από λίγο, όλη αυτή η κοσμοπλημμύρα ήτανε ντυμένη στο χακί.

    Δεν πέρασε λίγος χρόνος, που όλοι είχανε βαρύ και ελαφρό οπλισμό, και που σύμφωνα με οδηγίες περιπολούσαν αργότερα από το Γέρο Γόμπο μέχρι Αθέρα. Μου έμεινε ανεξήγητη η ταχύτητα και η μεθοτικότητα της επιστράτευσης. Αργότερα έμαθα πως όλοι τους είχαν ατομικές προσκλήσεις από το ΓΕΣ. Στο στράτευμα κει στο χωριό, λέγανε με βεβαιότητα πως θα τους κερδίσουμε τούς Ιταλούς και το πιστεύανε, το βλεπες στην δύναμη των ματιών τους και στην σταθερότητα της φωνής τους. Το απόγιομα 5-6 αεροπλάνα του εχθρού πετούσανε πολύ ψηλά στον ήλιο, μέχρι που ο απόηχος στο διάβα τους ακούστηκε αφού χαθήκαν. Το βράδυ και μετά το άκουσμα του πρώτου πολεμικού ανακοινωθέντος και αφού οι σιλουέτες των φαντάρων έκαναν τις περιπολίες τους, πήγαμε για ύπνο στα σκοτάδια περνώντας την πρώτη μέρα του πολέμου. Κλασική φυσιογνωμία της πρώτης του πολέμου μέρας ο στρατιώτης ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ από τα Κουβαλάτα.. Γ.Μοσχονάς.

    δημοσιεύτηκε στον www.kefalonitis.com 25-10-2004


    ---------------------------------

    24. Χαρμοσύνα Νέα του Πολέμου.
    Περνούσαν μουδιασμένες οι πρώτες μέρες, και -κεί που όλα ήταν στην αναμονή, -δεν ξέραμε πως πάνε οι επιχειρήσεις-, κεί που ανάμεσα στην φτώχεια και την ανέχεια, τον αγώνα για επιβίωση και την προσπάθεια για την ανεύρεση λίγης τροφής, κεί που ο σκεπτικισμός για το αύριο ήτανε μπερδεμένος γρίφος, σε κάποια στιγμή οι καμπάνες των εκκλησιών διαλαλούσαν στης γης τα πέρατα, πως τα ελληνικά στρατά μπήκαν στην Κορυτσά, πως πολεμούσαμε τους Ιταλούς μέσα στην Αλβανία. Εδώ πρεπούμενο είναι να πώ πως ο Φράνγκο της Ισπανίας ατενίζοντας την ελληνική αντίσταση αποφάσισε να μην προσχωρήσει στον Αξονα παρά τις πιέσεις που εδέχετο από τον Χίτλερ. 22 Ν/βρίου 1940 .Ο ελληνικός σtρατός μπαίνει στην Κορυτσά.
    Ηταν απίστευτο, ασύνηθες, αναπάντεχο, μα αληθινό. Τα μάτια τρέχαν δάκρυα και οι ψυχές μας ζωντανεμένες έπαιρναν την εκδικητική ικανοποίηση τους. Σφίγγανε οι γροθιές μας γιατί έτσι ξεσπούσε η δικαίωσή μας.Ηταν ο διθύραμβος της Ελλάδος, γιατί χάριζε την πρώτη νίκη κατά του άξονα, δώρο ναι, στην όλη ανθρωπότητα. Ο συνταγματάρχης Δαβάκης στα στενά της Πίνδου, πιο πάνω από τον Πεντάλοφο με δυό Τάγματα δύναμη αντεπιτιθέμενος πλαγιοκόπησε τους Ιταλούς αναγκάζοντας την μεραρχία ΤΖΟΎΛΙΑ σε Υποχώρηση. Στην προσπάθειά του τραυματίστηκε κι ΄ο ίδιος. Αργότερα στης κατοχής την περίοδο συνελήφθη από τους Ιταλούς, για να οδηγηθεί όμηρος στην Ιταλία. Το πλοίο όμως τορπιλίστηκε με αποτέλεσμα να πνιγεί. Το πτώμα του ετάφη στη Αυλώνα . Από την δυτική μεριά του μετώπου στο Καλπάκι, πούχει γύρω - γύρω βουνά και πρόσβαση προς τα Γιάννινα από τα νοτιοανατολικά ,ένας στρατηγός, ένας σύγχρονος φωτισμένος ηγέτης, ερμηνεύοντας τις διαταγές των Αθηνών για σύμπτηξη σε νέες γραμμές , θεωρώντας οτι η γραμμή Ελαίας –Καλπακίου ηταν η ενδεδειγμένη, αψήφισε τα πάντα και οργανώνοντας την άμυνα του, διέταξε τους άνδρες της VIII μεραρχίας να υπερασπιστούν την γραμμή ,λέγοντας ότι ουδεμία σκέψη για υποχώρηση υπάρχει γιατί είναι η τελευταία γραμμή αμύνης και ο αγώνας είναι μέχρις εσχάτων. Ηταν ο Χαράλαμπρος Κατσιμήτρος,. Ο Κατσιμήτρος ήθελε να υπερασπιστεί την Ηπειρο, την θεωρούσε μόνη γραμμή αμύνης, γι’αυτό και στάθηκε στην πρώτη γραμμή. Το πυροβολικό του εύστοχο τσάκισε τον εχθρό σφυροκοπώντας τον μέσα στο πλατώ, αχρήστευσε άρματα μάχης με πετρέλαια και φωτιά κλείνοντας ούτω τον δρόμο προς Γιάννινα πολέμησε και γύρισε τους Ιταλούς πίσω στον Καλαμά! Οχι μόνον κράτησε τον εχθρό στην περιοχή που γνώριζε καλά , αλλά μέσα σε λίγες εβδομάδες προήλαυνε μέσα στην Αλβανία. Ο Κατσιμήτρος και οι άνδρες του δεν φύλαξαν μόνον Θερμοπύλες, αλλά έτρεψαν τον εισβολέα εκτός της χώρας. Αυτός ο άνθρωπος, έπεσε στη λήθη – η μνήμη του ενοχλούσε. Πέθανε μόνος και ξεχασμένος από όλους στα 1962. Διαφωνία τακτικής στο αμύνεσθαι περί πάτρης ανακύπτει, μα νομίζω εγκυρότερη την γνώμη του ηγέτη που διεξάγει την επιχείρηση από κείνην του κεντρικού σχεδιασμού.Ειδικά αυτό ακριβώς φάνηκε εδώ. Όλα κείνες τις ώρες όλα ήταν αποφάσεις σωστής στρατιωτικής εκτίμησης, αλλά και της ψυχής πολύ μεγάλα. Δεν ήταν θέμα η υπακοή η οχι στις διαταγές του ΓΕΣ. Επρεπε να σωθεί η χώρα και η Ηπειρος. Ηδη η τύχη της εκστρατείας της Ιταλίας κατά της χώρας κρίθηκε και εκεί. Το ΟΧΙ του ΕΘΝΟΥΣ που ειπώθηκε από τον πρωθυπουργό Ι. ΜΕΤΑΞΑ και εκτελέστηκε από τους φαντάρους μας και τους δυό φωτισμένους στρατιωτικούς ηγέτες, πούτυχε νάχουν την ευθύνη της σωτηρίας της πατρίδας, είναι χαραγμένο πάνω στο βουνό του Καλπακίου, λαμπερό τις νύχτες για να δείχνει την ιερότητα του χώρου. Τότες ο Μεταξάς διεκήρυττε “ Υπέρ την νίκην η Δόξα”Κι’αυτό έλεγε “ πως πολεμήσαμε γιατί έπρεπε”. από το βιβλίο kefalonia-kai-kosmos

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ lornion 28/10/2010 13:48:13

      Η ταχύτητα και η μεθοδικότητα της επιστρατεύσεως δεν ήταν καθόλου τυχαία: Ο Μάριο Τσέρβι, ο επίσημος Ιταλός ιστορικός της περιόδου την αναφέρει και αυτός εντυπωσιασμένος. Η αλήθεια, όπως μου την διηγήθηκε ο πατέρας μου, που την έζησε ως έφεδρος, αλλά είναι και σε ιστορικά συγγράμματα καταγεγραμμένη, είναι ότι, ο Μεταξάς βρήκε έναν απαράμιλλο τρόπο να κάνει επιστράτευση χωρίς να τον πάρουν χαμπάρι: Μετέταξε τους πιό αξιόμαχους έφεδρους σε μία κλάση "Κ", η οποία γιγαντώθηκε αριθμητικά, ενώ μέχρι τότε ήταν εξ'ίσου μοιρασμένοι σε όλα τα γράμματα. Μερικές μέρες πρίν την 28η Οκτωβρίου η (υπερ)κλάση "Κ" κλήθηκε για "ασκήσεις και εκπαίδευση". Πιστός στην προσπάθειά του να μην δώσει αφορμή, αλλά και για να αιφνιδιάσει τελικά, ο Μεταξάς δεν την έστειλε στο Μέτωπο, αλλά την κράτησε συγκεντρωμένη σε πολλούς χώρους στην Ελλάδα. Έτσι, με την κήρυξη του Πολέμου, προωθήθηκε άμεσα.
      Μου έχει κάνει μεγάλη εντύπωση και το ότι, το Ορειβατικό Πυροβόλο, καινοτομία του Ελληνικού Πεζικού του Β'ΠΠ, που παρηγγέλθη από τον Μεταξά με δικές του προδιαγραφές, συγκατελέχθη από τον Ρ.Καρτιέ στα Όπλα Αποκαλύψεις του Β'ΠΠ, μαζί με το Γερμανικό 88άρι, το Αγγλικό 155άρι και το "Κοκτέϊλ Μολότωφ". Πράγματι, πυροβόλο με πυρομαχικά επί δύο μουλαριών, με δύο χειριστές-ημιονηγούς, που έβαλλε εκμεταλευόμενο την θέση του, ξαφνικά, από μια απίθανη κορυφούλα και χανόταν πριν προλάβει να απαντήσει ο εχθρός ήταν το τέλειο για την διαμόρφωση της Πίνδου.
      Τα θαύματα δεν γίνονται από μόνα τους. Συν Αθηνά ...
      Η Ελλάδα μπήκε στον Πόλεμο έχοντας σαν Πρωθυπουργό έναν αναγνωρισμένης ιδιοφυΐας στρατιωτικό. Και νίκησε.
      Τυχαίο; Δεν νομίζω!
      ΑΣΚΗΣΗ: Να αναζητηθούν συσχετισμοί με τρέχουσες συγκυρίες.

      • man8os avatar
        man8os @ ΠΗΛΕΑΣ 28/10/2010 14:24:57

        Καμια. Οταν ηρθε η ωρα, ο δικος μας ειπε ναι και υποθηκευσε την χωρα. Τα ξενα στρατευματα περασαν και τελουμε υπο κατοχη.

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ ΠΗΛΕΑΣ 28/10/2010 14:25:26

        Έχεις απόλυτο δίκιο. Αποδεικνύεται πως αν υπάρχει τσαγανό, θέληση, και μυαλό, όλα γίνονται παρά τις δυσμενείς συνθήκες. Αν όμως κυβερνάς για τη καρέκλα και παραγγέλνεις όπλα για τη μίζα, όντας φυγόμαχος και Ι5 υπουργός Άμυνας, τότε και πυραύλους κρουζ νάχεις θα φας σφαλιάρες.

  46. dgd77 avatar
    dgd77 28/10/2010 16:42:05

    Δυστυχως η χωρα μας ποτε δεν ηταν ανεξαρτητη , και παντα η εφαρμοζομενη πολιτικη ηταν διαμορφομενη απο τησ μεγαλες δυναμης . Παρολο που η πτωχευση ειναι αναμενωμενη ευχομαι απο εδω και στο εξησ ο κοσμος να μην αφηση πια δοσηλογουσ να κυβερνηση τη χωρα !!! Να σταματησει να ειναι υποχειριο τους . Και αν χρειαστη ας το πεταξη στη θαλασσα. Ναι η "πολεμικη" ψηφος στο μνημονιο , ναι ομως και η "πολεμικη" ψηφος στους δοσυλογους .
    Αυτος που θα ερθει να κυβερνηση τη χωρα να ξερει πως ο ελληνικος λαος δεν αντεχει αλλους δοσυλογους . Ας αποδεσμευτη λοιπον, να καθαρισει το κομμα του απο τους δοσυλογους και ερθει σαν αρχηγος τησ χωρας να οδηγηση στη μαχη του οικονομικου πολεμου. Να τελειωσει και αυτο που αρχισε με τα Σκοπια.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.