#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
21/11/2013 06:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Γιατί η πολιτική Σαμαρά είναι κατ’ ουσίαν αντιμνημονιακή



Προς όσους αναρωτιούνται γιατί είναι κατ’ ουσίαν αντιμνημονιακή η πολιτική Σαμαρά:

Αντιμνημονιακή είναι μια πολιτική που σε βγάζει από το Μνημόνιο. Που σε βγάζει από την υποτέλεια του να σε κυβερνούν οι ξένοι, για την ακρίβεια, οι ξένοι δανειστές.

Η πολιτική Σαμαρά, λοιπόν, είναι στην ουσία της αντιμνημονιακή, παρά το ότι εφαρμόζει (κατά γράμμα…) το Μνημόνιο, διότι ως τελικό στόχο έχει την άρση της εξάρτησης της χώρας από τα Μνημόνια και από την υποτέλεια που αυτά συνεπάγονται.

Αντιθέτως, η πολιτική του ΓΑΠ στόχο είχε εξαρχής την υποταγή της χώρας στην υποτέλεια των Μνημονίων. Και μάλιστα, την δημιουργία των πολιτικών εκείνων συνθηκών που θα επέτρεπαν διαιώνιση των Μνημονίων. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο ο ΓΑΠ δεν είχε ιδιαίτερο πρόβλημα να παραδώσει την σκυτάλη της εξουσίας είτε σε μια μνημονιακή συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ (Ιούνιος 2011 και “υποβολής παραίτησης” προς τον αρχηγό της αντιπολίτευσης Σαμαρά), είτε σε μια μνημονιακή τεχνοκρατική κυβέρνηση (Παπαδήμου).

Ο ΓΑΠ δεν αποσταθεροποίησε την οικονομία μόνον κατά το χρονικό διάστημα Οκτωβρίου 2009 – Απριλίου 2010, οπότε και ζήτησε “υπαγωγή στον μηχανισμό στήριξης”. Αντιθέτως, ολοκλήρωσε το αποσταθεροποιητικό του έργο και μια ακόμη κίνηση που έχει διαλάθει της προσοχής των περισσότερων, σχεδόν όλων, τον Οκτώβριο του 2010. Συγκεκριμένα, αμέσως μετά την ανέλπιστα εξαιρετικά επιτυχή αύξηση κεφαλαίου της Εθνικής Τράπεζας, το ελληνικό spread είχε πάρει την κατηφόρα για δυο-τρεις εβδομάδες, φθάνοντας στιγμιαία μέχρι και τις 645 μονάδες

(δείτε τα διαγράμματα εδώ:  http://www.bankofgreece.gr/BogEkdoseisHDATWeeklyReport/Hdatwr20100927-20101001.pdf,http://www.bankofgreece.gr/BogEkdoseisHDATWeeklyReport/Hdatwr20101004-20101008.pdf,http://www.bankofgreece.gr/BogEkdoseisHDATWeeklyReport/Hdatwr20101011-20101015.pdf,http://www.bankofgreece.gr/BogEkdoseisHDATWeeklyReport/Hdatwr20101018-20101022.pdf

καιεδώ: http://www.bankofgreece.gr/BogEkdoseisHDATWeeklyReport/Hdatwr20101025-20101029.pdf),

περίπου δηλαδή όσο και σήμερα, που προσδοκούμε πρωτογενές πλεόνασμα. Η εκπληκτική εκείνη πορεία των ελληνικών ομολόγων του Οκτωβρίου 2010 μετά την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Εθνικής καταδεικνύει ένα πράγμα που λείπει από τις δημόσιες αναλύσεις για το χρέος: Ότι η πρόσβαση ή μη πρόσβαση στις αγορές χρήματος είναι μια υπόθεση που εξαρτάται καθ’ υπερβολή από την ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ αντίληψη των αγορών.

Ο ΓΑΠ και τα αφεντικά του, έχοντας πλήρη επίγνωση της υποκειμενικότητας των αγορών, “σκότωσαν” με μεθοδευμένες κινήσεις την ελληνική πιστοληπτική ικανότητα στο επτάμηνο 10/2009 έως 4/2010, αποτέλεσμα που οριστικοποιήθηκε με την υπαγωγή στον “μηχανισμό στήριξης” – που για την υποκειμενικότητα των αγορών, ήταν καθαρή ομολογία χρεοκοπίας. Όμως η Ελλάδα δεν ήταν χρεοκοπημένη ούτε τότε, ούτε βέβαια πριν από την κυβέρνηση ΓΑΠ. Αυτό το απέδειξε περίτρανα η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του Σεπτεμβρίου 2010 της Εθνικής, που απέδειξε δηλαδή ότι, αφού μπορούσε η μεγαλύτερη ελληνική τράπεζα να αυξήσει με απρόσμενη άνεση και για σχετικά υψηλό ποσό το μετοχικό της κεφάλαιο, άρα ενυπήρχε μη αρχικώς ορατή θετική διάθεση για τοποθέτηση κεφαλαίων στην Ελλάδα.

Τι έκανε τότε ο κύριος ΓΑΠ; Ενόψει των αυτοδιοικητικών εκλογών, θα θυμόμαστε όλοι ότι απείλησε με εθνικές εκλογές για την περίπτωση που θα “έχανε” τις εκλογές εκείνες – κάτι καθόλου απίθανο, υπό τις πολιτικές συνθήκες της συγκυρίας. Αμέσως, η εξαγγελία εκείνη λειτούργησε αποσταθεροποιητικά και το θετικό μομέντουμ των ελληνικών ομολόγων χάθηκε, οριστικά, όπως θα μπορούσε κανείς να διαπιστώσει μερικούς μήνες αργότερα. Διότι μερικούς μήνες αργότερα ήλθε το εγκληματικό PSI που έθαψε μια για πάντα την ελληνική πιστοληπτική αξιοπιστία.

Το PSI βέβαια ήταν πια τότε αναπόφευκτο, εάν κάποιος δεν ήθελε να εξετάσει την εκδοχή/επιλογή της επίσημης χρεοκοπίας και ίσως δραχμής. Ωστόσο, το PSI είχε τόσες κακές πτυχές, ώστε ακόμη και η εκδοχή της χρεοκοπίας να φαντάζει ελκυστική τόσο σε βραχυπρόθεσμο και μεσο-μακροπρόθεσμο επίπεδο. Αυτή που δεν ήθελε όμως με τίποτε να εξετάσει την εκδοχή της χρεοκοπίας ήταν η ελληνική πολιτικο-οικονομική ελίτ. Η γνώμη μου είναι, ότι δεν ήθελε να την εξετάσει διότι δεν γνώριζε πώς να την διαχειριστεί προς το συμφέρον της.

Ο Σαμαράς δεν ήταν ο επαναστάτης που θα τα έβαζε με το σύνολο της ελληνικής ελίτ. Γέννημα-θρέμμα του ελληνικού συστήματος, ανδρώθηκε μέσα από αυτό και όχι σε αντιπαράθεση με αυτό. Δεν μπορεί κανείς να αναμένει από έναν αστό πολιτικό να γίνει από την μια μέρα στην άλλη επαναστάτης. Πολλοί τον κατηγόρησαν για αυτό (δεν εξαιρώ ούτε τον εαυτό μου), αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο Σαμαράς συμβιβάστηκε με το Μνημόνιο. Μπορεί να ανέλαβε την δέσμευση απέναντι στους δανειστές της χώρας να το εκτελέσει – από τη στιγμή που επέλεξε να αποφύγει την πολιτική της επίσημης χρεοκοπίας – όμως η όλη του πολιτεία από την στιγμή που ανέλαβε την εξουσία και μετέπειτα δείχνει ότι ο Σαμαράς ανέλαβε να εφαρμόσει το Μνημόνιο με βαθύτερη στόχευση να ξεπεράσει και όχι να συντηρήσει την κρίση.

Ας αναλογιστούμε πόσα εμπόδια είχε σε αυτή την πορεία: Μια χώρα με πλήρως αναξιόπιστη εικόνα απέναντι στους δανειστές της, τις “αγορές”, τον διεθνή τύπο και την διεθνή κοινή γνώμη. Μια εσωτερική κοινή γνώμη δύσπιστη και μονίμως στα όρια της κοινωνικής εξέγερσης. Μια αναγκαστική συμμαχία με ό,τι αμοραλιστικότερο γέννησε ποτέ η ελληνική πολιτική (το ΠΑΣΟΚ), καθώς και με έναν φύσει αναξιόπιστο κυβερνητικό εταίρο (ΔΗΜΑΡ). Ένα κόμμα εν πολλοίς εχθρικό απέναντι στον ίδιο, ιδίως τα διάφορα καπετανάτα του. Ένα ταπεινωτικό εκλογικό αποτέλεσμα του Μαΐου 2012 να τον κυνηγάει και να του υπενθυμίζει ότι εξελέγη πρωθυπουργός με την λαϊκή ανοχή και όχι με την λαϊκή υποστήριξη – που τόσοι και τόσοι πρωθυπουργοί απήλαυναν γενναιόδωρα στα πρώτα χρόνια των θητειών τους. Κυριότερό του στήριγμα έναν διαπλεκόμενο τύπο που τον στήριξε λυσσωδώς όχι επειδή τον πίστευε, αλλά επειδή σε αυτόν έβλεπε την τελευταία αχνή ελπίδα σωτηρίας των προνομίων του (τα οποία έβλεπε να απειλούνται από την επικείμενη χρεοκοπία). Στήριγμα που, βέβαια, κάθε άλλο παρά έξωθεν καλή μαρτυρία αποτελούσε στα μάτια του κόσμου. Και κυρίως: Μια οικονομία αποσταθεροποιημένη και σε κατάρρευση, χωρίς αχτίδα ανάκαμψης και χρηματοδότησης από πουθενά.

Ειπώθηκε από ορισμένους σχολιαστές αυτές τις ημέρες ότι η πτώση των σπρεντς είναι αποτέλεσμα κινήσεων “σπεκουλαδόρων”. Αναμφίβολα. Μόνον που, ενώ στον καιρό του ΓΑΠ οι σπεκουλαδόροι έκαναν σπέκουλα με την ελληνική χρεοκοπία, τώρα οι σπεκουλαδόροι κάνουν σπέκουλα (και ελπίζουν να κερδίσουν χρήματα ρισκάροντας το κεφάλαιό τους) με την προοπτική ελληνικής ανάκαμψης! Για την οποία οι σπεκουλαδόροι έχουν περίπου πλήρως πεισθεί, ενώ τα 11.000.000 άπιστοι Θωμάδες θέλουν με τη μία διαγραφή των τρεισήμισι ολέθριων ετών μνημονίων.

Πόσο τυφλός πρέπει να είναι κανείς για να μην βλέπει ότι αύριο-μεθαύριο η χώρα ανακτά την οικονομική της ανεξαρτησία; Πόσο τυφλός πρέπει να είναι κανείς για να μην βλέπει ότι η πρόσβαση στις αγορές θα έχει άμεση επίπτωση στην τσέπη του, από την στιγμή που θα πάψει πια η κυβέρνηση να είναι έρμαιο της τρόικας και της μόνιμης ολέθριας απαίτησης “κόψτε άλλα 2 δις που (λέμε εμείς ότι) σας λείπουν”. Πόσο τυφλός πρέπει να είναι για να μην αντιλαμβάνεται ότι αυτά οφείλονται στο τόσο λοιδορημένο πρωτογενές πλεόνασμα που κερδίσαμε όχι μόνον με το αίμα μας, αλλά και χάρη στην επιδέξια σταθεροποίηση που πέτυχε ο Σαμαράς με τις βαριές αλυσίδες του Μνημονίου στα χέρια του; Πόσο τυφλός πρέπει να είναι κανείς για να μην αντιλαμβάνεται πού οδήγησε η (μνημονιακή) πολιτική του ΓΑΠ και της παρέας του, και πού οδηγεί η (μνημονιακή κι αυτή) πολιτική του Σαμαρά;

Αλλά και πόσο ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ όμως πρέπει να είναι κανείς για να μην αντιλαμβάνεται τα όσα πρόσφερε στην ελληνική οικονομία μέχρι σήμερα αυτός ο άνθρωπος, αυτός ο ένας άνθρωπος, ο Σαμαράς;

Όλα αυτά τα λόγια προέρχονται από έναν άνθρωπο που ΔΕΝ ψήφισε τον Σαμαρά σε καμία από τις δύο εκλογικές αναμετρήσεις του 2012, λόγω της μνημονιακής στροφής. Αλλά που δεν δέχομαι παράλληλα να κλείνω τα μάτια μου στο ανέλπιστο αποτέλεσμα των προσπαθειών αυτής εδώ της κυβέρνησης Σαμαρά, ένα αποτέλεσμα που κανένας άλλος εν ενεργεία πολιτικός δεν ήταν σε θέση να επιτύχει για την ελληνική οικονομία.

Δοκιμάστε οι γκρινιάρηδες τον Αλέξη ή τον Καμμένο. Να δούμε πού θα οδηγήσει η “δοκιμή” σας. Εκ του ασφαλούς, με τα επιτεύγματα του Σαμαρά να κρατούν την χώρα όρθια στο τεντωμένο σκοινί που βαδίζει από τον Ιούνιο του 2012, μπορείτε να γκρινιάζετε όσο θέλετε. Δεν έχετε το δικαίωμά, όμως, να ταρακουνήσετε την χώρα στην πορεία της αυτή, λίγο πριν βγει από την περιοχή του τεντωμένου σκοινιού και βαδίσει ξανά στο σταθερό έδαφος της πρόσβασης στις αγορές.

Διογένης 

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. θεσσαλονικιος avatar
    θεσσαλονικιος 21/11/2013 08:17:29

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΕ ΔΙΟΓΕΝΗ .ΩΣ ΚΥΝΙΚΟΣ ΣΟΦΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΣΑΜΑΡΑ ΜΑΣ .Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΜΩΣ ΑΛΛΑ ΘΑ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΠΕΓΡΑΨΕ ΤΑ ΒΑΡΗ ΠΟΥ ΠΑΡΕΛΑΒΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΓΑΠ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΦΥΛΑΞΕ ΚΑΙ ΠΡΟΦΥΛΑΣΣΕΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΚΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ , ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΘΑ ΛΗΞΟΥΝ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΖΗΣΟΥΝ ΤΟ 2040 ΚΑΙ ΒΑΛΕ .ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΗ ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΤΑΞΗ , ΠΟΥ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΕ , ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΕΣΩΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ.

    • Άφωνος... avatar
      Άφωνος... @ θεσσαλονικιος 21/11/2013 11:34:58

      Αγαπητέ, γράφε με μικρά, αν θες να σε διαβάζει και κανένας σοβαρός άνθρωπος, -και όχι, μόνον, χρυσαυγίτες και ΚΚΕδες (αυτοί γράφουν με κεφαλαία, μόνιμα, και ως επί το πλείστον).

      • θεσσαλονικιος avatar
        θεσσαλονικιος @ Άφωνος... 21/11/2013 14:36:46

        Αγαπητε αφωνε ειναι η πρωτη φορα που γραφουν σχολιο μου, ειτε με μικρα, ειτε με κεφαλαια τωγραψα και νομιζω πως το σχολιο μου εχει πολυ ρεαλισμο , τα ζουμε εξ αλλου και φυσικα ζησαμε και αλλα νωριτερα , καλυτερα για την Παραταξη μας , που δεν πρεπει να ξεχναμε.

        • Γεώργιος Τ. avatar
          Γεώργιος Τ. @ θεσσαλονικιος 21/11/2013 22:14:22

          Πολύς ρεαλισμός! Ειδικά το ότι τα μνημόνια λήγουν το 2040 και αν. Το ότι Ισπανία και Ιρλανδία βγαίνουν φέτος και εσύ του χρόνου αν τα σπρεντς συνεχίσουν να πέφτουν και κάνεις 2-3 αποκρατικοποιήσεις αξίας βγαίνεις στις αγορές και τέλος τα μνημόνια δε το θεωρείς καθόλου πιθανό να υποθέσω. Όπως δεν έβλεπες το φετινό της υπέρβασης στόχων κατά 5,5 δις στο 10μηνο να υποθέσω...

          • nestor avatar
            nestor @ Γεώργιος Τ. 22/11/2013 22:44:43

            Ο επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, Ολι Ρεν, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Χουντή, δήλωσε ότι η επιτήρηση της Ελλάδας θα συνεχιστεί έως ότου το χρέος της μειωθεί στο 75% του ΑΕΠ και υπενθύμισε ότι το θέμα της εποπτείας «αποτελεί κανονισμό που έχει συμφωνηθεί από τα κράτη μέλη».
            ΤΑ ΝΕΑ

  2. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 21/11/2013 09:02:23

    Ο υπό ψήφιση "ρατσιστονόμος" εντάσσεται στο "αντιμνημονιακό πακέτο";

    • Άφωνος... avatar
      Άφωνος... @ ΒΙΣ 21/11/2013 11:35:58

      Στο Φιλελεύθερο

    • Νίκος Δραγασιώτης avatar
      Νίκος Δραγασιώτης @ ΒΙΣ 21/11/2013 11:37:56

      Καὶ τώρα πῶς θὰ λέμε τὸν "Δωδεκάλογο τοῦ Γύφτου"; "Δωδεκάλογο τοῦ Ρομά"; "Δωδεκάλογο τοῦ Μελαχροινοῦ Ἐκπροσώπου τῆς Εὐπαθοῦς Κοινωνικῆς Ὁμάδος";

  3. Hawk avatar
    Hawk 21/11/2013 09:33:35

    Το ότι αύριο-μεθαύριο η χώρα ανακτά την οικονομική της ανεξαρτησία από που το συμπεραίνετε? Μήπως από τα λεγόμενα Νταϊσεμπλουμ που είπε ότι ο δρόμος για την Ελλάδα είναι μακρύς και απαιτούνται νέες θυσίες από τους Ελληνες? Μήπως από το γεγονός ότι οι εταίροι , " πρόθυμοι " πάντα, θα μας ξαναδανείσουν μετά το τέλος του παρόντος προγράμματος με τις αντίστοιχες απαιτήσεις και πολιτικές λιτότητας όπως πάντα? Μήπως ότι το χρέος μας είναι στα 320 δισ. δηλαδή περισσότερο και από όσο ήταν το 2009? Μήπως από το γεγονός ότι δεν γίνεται ούτε ΜΙΑ σοβαρή επένδυση στην χώρα? Μήπως από το γεγονός ότι πάνω από 3 εκατομμύρια συμπολίτες μας σήμερα δεν έχουν πρόσβαση για περίθαλψη?
    Τελικά μάλλον είμαστε θεότυφλοι και δεν διακρίνουμε το λαμπρό μας μέλλον.

    • Master avatar
      Master @ Hawk 21/11/2013 10:34:30

      Εκτός από θεότυφλος είστε και αγνώμων...

      • Ελευθέριος avatar
        Ελευθέριος @ Master 21/11/2013 15:17:06

        Άμα έχεις επιχειρήματα...

  4. yec avatar
    yec 21/11/2013 10:13:47

    Από έναν άνθρωπο που ψήφισε Σαμαρά στις δύο εκλογικές αναμετρήσεις του 2012: Προσεχώς "ΜΑΥΡΟ".

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ yec 21/11/2013 22:15:06

      Μας έπεισες...

  5. Πλάνη εικαστική avatar
    Πλάνη εικαστική 21/11/2013 10:21:49

    Τι να πρωτοπεί πια κανείς! Καθώς διάβαζα το άρθρο σας Διογένη, μου ήρθαν στη μνήμη τα σοφά και τόσο εκφραστικά για την περίσταση λόγια του .....
    Αφιερωμένο :
    '' Κάθε φεγγάρι ομολογεί και μες στα δέντρα κρύβεται μην
    και το καταλάβεις·
    έχεις ανακατώσει τόσο τους καιρούς, που μήτε ο ίδιος ξέρεις
    από που το μήνυμα θα λάβεις.

    Εσύ 'σαι ο ένας απ' αυτούς που του 'δωσαν χαρτί μεγάλο
    για να γράψει και δεν έστερξε την πένα του να πιάσει·
    που του 'ρθε η τύχη σαν λακκάκι μες στο μάγουλο και που
    δεν είπε μπάρεμ να χαμογελάσει.
    (Ο.Ελύτης -Μαρία Νεφέλη)

  6. Γιαδικιάρογλου avatar
    Γιαδικιάρογλου 21/11/2013 10:25:14

    Συγνώμη προς όλους, αλλά πιστεύατε ότι δεν θα υπήρχε μνημόνιο ή δαν.σύμβαση ή οτιδήποτε άλλο μετά το φαγοπότι της δεκαετίας 80-90; Προσωπικά χωρίς να είμαι οικονομολόγος αλλά με τα οικονομικά που έμαθα στο χώρο της πολιτικής επιστήμης, το πράγμα φαινόταν από τα μέσα της δεκαετίας του '80, δηλ. στο τέλος της πρώτης διακυβέρνησης Ανδρέα ότι πλουτίζαμε με δανεικά. Αυτό σίγουρα θα οδηγούσε εκεί που πήγε το πράγμα. Οταν γινόταν αυξήσεις αλόγιστες σε μισθούς και συντάξεις, αντί για μείωση φόρων ή πάταξη εισφοροδιαφυγής και φοροαποφυγής, πώς θα βαδίζαμε καλά; Οταν ο έλεγχος δεν υπήρχε γιατί θα χαλούσαν τα... κακώς κείμενα άρα και οι ψήφοι -κυρίως στο πελατειακό ειδικό σύστημα που εγκαινίασε ο ανδρέας- τί περίμενε κανείς;
    Σήμερα, που γίνεται μια προσπάθεια ανανήψεως της οικονομίας , δεν μπορούμε, εμείς,ο λαός δλδ, να βγούμε αλώβητοι από αυτόν τον πόλεμο. Πρέπει να πληρώσουμε -λαός και πολιτικοί- πρέπει να γίνει η κάθαρσις όπως στην αρχαία τραγωδία. Αλλιώς δεν γίνεται. Γι΄αυτό και όποιος υπονομεύει σήμερα την κυβέρνηση ανήκει στην συνομοταξία των εφιαλτών. Η αφέλεια ότι ο Συριζα ή ο Καμμένος ή δεν ξέρω ποιός θα κάνει την διαφορά, και θ΄ανοίξει τον παράδεισο, είναι εγκληματική για την Ελλάδα σήμερα.

    • Άφωνος... avatar
      Άφωνος... @ Γιαδικιάρογλου 21/11/2013 11:41:07

      @Πρέπει να πληρώσουμε -λαός και πολιτικοί-

      Ναι, για! Έπαθα πλάκα με τις μειώσεις των αποδοχών των βουλευτών, φέτος!

    • ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ avatar
      ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ @ Γιαδικιάρογλου 21/11/2013 13:46:43

      "Πρέπει να πληρώσουμε -λαός και πολιτικοί"

      Έτσι-έτσι...γιατί μαζί τα φάγαμε ! Η δικαίωση για τον "μεγάλο τραγουδιστή" άργησε, αλλά ήρθε !!!

    • Αιρετικός avatar
      Αιρετικός @ Γιαδικιάρογλου 21/11/2013 14:07:30

      @Γιαδικιάρογλου: Αδικείσθε...Για το Υπουργείο Τύπου είσθε "ταμάμ"...

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ Γιαδικιάρογλου 21/11/2013 15:34:31

      Καλη μου Γιαδικιαρογλου ετσι πανω κατω σκεφτεται καθε νουνεχης πολιτης και εγω επισης. Με μια ενσταση: οι πολιτικοι να μην μπαινουν στον πειρασμο οταν κυβερνουν, να κανουν διαφορες "τζιριτζαντζουλες", μικρες η μεγαλες. ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΜΑΘΕΥΤΟΥΝ ΟΙ ΒΡΩΜΙΕΣ ΤΟΥΣ.-

    • Πλάνη εικαστική avatar
      Πλάνη εικαστική @ Γιαδικιάρογλου 21/11/2013 15:40:57

      Τι λέτε κυρία μου; Να πληρώσετε εσείς που ''μαζί τους τα φάγατε'' (ή και τα ...τρώτε) κι αισθάνεστε ενοχές. Εγώ δεν συμμετείχα στα τσιμπούσια και τις ανομίες σας και ως εκ τούτου δεν χρωστώ σε κανέναν σας τίποτε.
      Η συλλογική ευθύνη, είναι έν΄ ανόητο παίγνιο των φασιστών. Δεν περνάει...
      Ρήξη, ανατροπή, Δικαιοσύνη. Δεν υπάρχουνε σωτήρες, ούτε και μονόδρομοι. Όπου δε φαίνεται διέξοδος, ματώνοντας τη δημιουργούμε.

      • Γιαδικιάρογλου avatar
        Γιαδικιάρογλου @ Πλάνη εικαστική 21/11/2013 21:44:39

        Τί λέτε δηλαδή; Οι καϋμένες οι χήρες που εισέπρατταν δυό και τρείς συντάξεις, οι καϋμένοι οι υπάλληλοι του Υπουργείου οικονομικών με αφάνταστες αποδοχές για το υπόλοιπο δημόσιο, οι καϋμένοι συνδικαλιστές (όρα το μπουμπούκι της τ.ΕΡΤ που έβγαζε την κόρη του με λευχαιμία για να εισπράττει επιδόματα), ο καϋμένος ο Φωτόπουλος που πήγαινε εκδρομες με τους λοιπούς καπαδόκες του συνδικαλισμού ξοδεύοντας αλόγιστα εκατομμύρια, οι καϋμένοι ανάπηροι της Ζακύνθου της Κρήτης και της Χίου , τί ήταν αυτοί πολιτικοί και μόνον;
        Ο,τι και όπως να το πεί κανείς η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχει συνευθύνη πολιτικών και πολιτών.

  7. anarcholiberal avatar
    anarcholiberal 21/11/2013 10:31:13

    Για να τελειώνουμε: καλώς ή κακώς, υπάρχει ένα δίπολο σημερα. ΝΔ - ΠΑΣΟΚ από την μια, ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, από την άλλη κι η ΔΗΜΑΡ να παιζει γενικως! Εάν η το συναίσθημα κάποιων τους οδηγει στον δευτερο πόλο, καλόν θα ήτο να εμφιλοχωρησει η Λογική. Σκεφτείτε, ας πούμε, εάν θέλετε να ξυπνάτε κάποιοι το πρωι με τους ψαλμούς του Μουεζίνη. Σκεφτείτε, αν θέλετε κάποιοι την άμεση πολιτογράφηση τουλάχιστον 120.000 πακιστανοπερίεργων (οι αιτησεις τους εκκρεμούν!) και ό,τι αυτό συνεπάγεται. Σκεφτείτε αν κάποιοι θέλετε την αποσάθρωση της Αστυνομίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Σκεφτείτε εν τέλει ότι, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟΝ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ σε μια κοινωνια!!
    Υπάρχει μονον μία λύση σήμερα για τους ψύχραιμα σκεπτόμενους πολίτες. ΜΙΑ!!

    • Κωστας avatar
      Κωστας @ anarcholiberal 21/11/2013 11:28:16

      Να βγεις στον δρομο να τα πεις αυτα σε 1.500.000 ανεργους σε 300.000 σπιτια χωρις ρευμα, στα παιδακια που πεινανε , στους σιτιζομενους στα συσσιτια , σε αυτους που δουλευουν χωρις κανενα εργασιακο δικαιωμα , στους αστεγους ,στα 3.000.000 ανασφαλιστους που δεν εχουν προσβαση στην υγεια στην συνταξιουχα μανα μου που δεν της φτανουν να αγορασει τα φαρμακα της αν δεν στειλω εγω απο γερμανια...και πες μας πως παρελαβε τον ιουνιο το 12 και τι ειναι καλυτερο σημερα για την καθημερινοτητα της πλειοψηφιας του λαου....το κακο ειναι οτι δεν υπαρχει αλλη αξιοπιστη λυση αλλα τουλαχιστον ας αλλαξει πολιτικη τωρα η κυβερνηση....τελικα ειχε δικιο ο βουλευτης στην βουλη που ειπε μην διαμαρτυρεστε ειμαστε καλυτερα απο την δεκαετια του 50.....τελικα το δογμα του σοκ επικρατησε....πρωτα νοιωθει θυμο ο λαος μετα οργη και μετα υποταγη....δυστυχως φτασαμε στην υποταγη.

      • TopGunZ avatar
        TopGunZ @ Κωστας 21/11/2013 12:41:37

        Φυσικά και τα λέμε. Για αυτούς γίνεται όλη η μανούρα. Για να βγούνε όλοι αυτοί από το τέλμα. Ούτε τους έφερε σε αυτή τη θέση ξαφνικά ο Σαμαράς, ούτε βλέπω κανέναν να έχει κάποια μαγική και ανώδυνη λύση εύκαιρη. Οπότε πέρα από τα μελοδράματα, έχετε να πείτε κάτι ουσιώδες?

    • Άφωνος... avatar
      Άφωνος... @ anarcholiberal 21/11/2013 12:04:08

      ΝΔ- ΠΑΣΟΚ, υπάρχει, ήδη, πόλος.
      ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, να το δούμε, αν γίνει.

      Ο καρα- δεξιός Καμμένος θα συναινέσει για Μουεζίνιδες, "άμεση πολιτογράφηση τουλάχιστον 120.000 πακιστανοπερίεργων" και "αποσάθρωση της Αστυνομίας";

      ΥΓ. Τον α' πόλο, βέβαια, τους μνημονιακούς, τους συμφέρει αυτή η "παρά φύσιν" συνεργασία, γιατί θα χάσουν ΚΑΙ ο Συριζα (αριστερούς) ΚΑΙ οι ΑΝΕΛ (δεξιούς) ψηφοφόρους.

  8. giorgosalexpoli avatar
    giorgosalexpoli 21/11/2013 11:46:34

    ΦΙΛΕ ΔΙΟΓΕΝΗ ΑΔΙΚΑ ΚΟΥΡΑΖΕΣΑΙ.Ο ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΤΟΥ ΤΑΣΕΙΣ.ΓΙΑΤΙ ΤΟΥ ΣΤΕΡΕΙΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ?
    ΖΩ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙΣ ΓΚΡΙΝΙΑΡΗΔΕΣ ΘΑ ΤΡΕΧΟΥΝ ΠΑΝΙΚΟΒΛΗΤΟΙ ΤΑ ΧΑΡΑΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΛΕΓΟΜΕΝΟ BANK RUN.

    • ένας_υδραυλικός avatar
      ένας_υδραυλικός @ giorgosalexpoli 21/11/2013 14:11:58

      Προφανώς συναστρέφεσαι με ανθρώπους που έχουν ακόμα λεφτά στην τράπεζα και φοβούνται μην τα χάσουν. Τώρα όμως που αυτοί δεν έχουν καθόλου χρήματα (είτε στην τράπεζα είτε αλλού) έχουν γίνει πάρα πολλοί, όπως και αυτοί που δεν έχουν ασφαλιστική κάλυψη και δεν μπορούν πλέον να αγοράσουν φάρμακα ή εξετάσεις, λίγοι πλέον συμμερίζονται το φόβο σου για μαζικές αναλήψεις. Με άλλα λόγια, όταν οι πολλοί δεν έχουν καταθέσεις, ο μπαμπούλας που κουνάς δεν τους σκιάζει.

      • Φωτεινή avatar
        Φωτεινή @ ένας_υδραυλικός 21/11/2013 16:26:55

        ένας_υδραυλικός,

        Τί μοῦ θύμισες! ῾Ο ὑδραυλικός τῶν γερόντων γονέων μου συντηροῦσε τό πατρικό μου 20 χρόνια ἔναντι ἁδρᾶς ἀμοιβῆς ἀλλά χωρίς ἀντίκρυμα, μέ ἀπόδειξη θά κόστιζε πολύ περισσότερο. Φτωχοί μου γονεῖς. . .

  9. Valter avatar
    Valter 21/11/2013 11:59:13

    Η φούσκα δεν μπορεί να μην ξεφουσκώσει , το μνημόνιο δεν είναι τίποτα άλλο από ένα ελεγχόμενο ξεφούσκωμα.
    Οπότε το ερώτημα μνημονιακός - αντιμνημονιακός δεν έχει νόημα , όποιος και να κυβερνήσει μνημονιακός θα είναι , θα διαχειριστεί δηλαδή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο το ξεφούσκωμα της οικονομίας.

    Το δίχτυ ασφαλείας που λέγεται πρόγραμμα στήριξης απέτρεψε το σκάσιμο της φούσκας και την άτακτη χρεοκοπία αλλά στην ουσία δεν έλυσε κανένα πρόβλημα.
    Το πρόγραμμα στήριξης έσωσε αυτούς που χρεοκόπησαν (κεντρική διοίκηση, τοπική αυτοδιοίκηση και ασφαλιστικό σύστημα) σε βάρος την υπόλοιπης κοινωνίας. Ως αποτέλεσμα είχαμε την ιδιωτική οικονομία να πεθαίνει και τους ασθενείς που μας οδήγησαν ως εδώ να μην έχουν καν μπει στο χειρουργείο!
    Το 2010 αν χρεοκοπούσαμε, η κεντρική διοίκηση, η τοπική αυτοδιοίκηση και τα ασφαλιστικά ταμεία θα κατέρρεαν σε μια βραδιά αλλά μέχρι σήμερα θα είχαμε δημιουργήσει ένα κράτος προσαρμοσμένο στις δυνατότητες της οικονομίας μας , η δε ιδιωτική οικονομία θα ήταν ζωντανή. Θα ήμασταν φτωχότεροι από ότι σήμερα αλλά με πορεία προς τα πάνω , με τα προβλήματα λυμένα , τώρα έχουμε φτωχύνει 30% και τα προβλήματα είναι ακόμα άλυτα!
    Ακόμα και τώρα βλέπω ως μόνο τρόπο επίλυσης των προβλημάτων την χρεοκοπία , όλα τα προβλήματα λύνονται σε μια μέρα. Δεν τίθεται πια θέμα κόστους κεντρικής διοίκησης και τοπικής αυτοδιοίκησης ούτε κόστους ασφαλιστικού , απλά δεν έχουμε να σας πληρώσουμε και αντίο! Και χωρίς ΕΝΑ νέο μέτρο γίνονται αναπροσαρμογές κόστους όσο δέκα μνημόνια!
    Για φανταστείτε να έλεγε κάποιος σήμερα πως δημόσιοι υπάλληλοι με λιγότερα από 30 χρόνια υπηρεσίας και που δεν έχουν συμπληρώσει το εξηκοστό έτος της ηλικίας τους παύουν να συνταξιοδοτούνται μέχρι να συμπληρώσουν τα 65 έτη. Θα κατέρρεε το σύμπαν! Θα καιγόταν η βουλή κυριολεκτικά. Τα δε κόμματα που θα προσπαθούσαν να ψηφίσουν κάτι τέτοιο θα έπαυαν να υφίστανται μέσα σε 24 ώρες.
    Σε μια χρεοκοπία την στιγμή που έχεις 5 και για τις συντάξεις σου χρειάζονται 10 , αυτό θα περάσει ως αυτονόητο! Ως ένδειξη συμπαράστασης σε αυτούς που έχουν την μεγαλύτερη ανάγκη!
    Η κρίση έρχεται όταν το αυτονόητο γίνεται αδιανόητο και φεύγει όταν το αδιανόητο γίνεται αυτονόητο.
    Το ιδανικό θα είναι να διαχειριστεί το κανόνι ο ΣΥΡΙΖΑ , αυτό νομίζω είναι και το πολιτικό παιχνίδι των ημερών , πως θα πειστεί ο ΣΥΡΙΖΑ να κυβερνήσει.

    • tk avatar
      tk @ Valter 21/11/2013 15:20:03

      "..το μνημόνιο δεν είναι τίποτα άλλο από ένα ελεγχόμενο ξεφούσκωμα."

      Φαντάσου δηλαδή να μην ήταν ελεγχόμενο....Δηλαδή φαντάσου να μην έσκυβαν το κεφάλι στους τοκογλύφους οι "σωτήρες" ημών από την αρχή ώστε να σφίξουν λίγο τα.. ποπά τους, φαντάσου να μην προσκυνούσαν οι "φωστηροσωτήρες"τα οικονομικά κοράκια που λεηλατούν κράτη στο όνομα του θεού που πιστεύουν τι θα παθαίναμε. Επίσης σκέψου η χούφτα των ..."αγράμματων" που πολέμησαν σχεδόν με πέτρες τους όποιους κατακτητές στην ιστορία με το σταυρό στο χέρι χωρίς να σκεφτούν τίποτα παρα μόνον την ελευθερία της πατρίδας να έλεγε ναι σε όλα!
      Ντροπή τους ρε, η ιστορία θα είναι αμείλικτη, όσο για τις ψήφους που ζητάνε ξοδεύοντας ένα σωρό χρήμα για να διαφημίσουν την πραμάτια τους θα την δουν στην δευτέρα παρουσία. Κι όποιος αντέξει παίδες.
      Ο κόσμος έχει σιχαθεί όλα τα παιχνίδια τους, και των μεν και των δε. Τέτοιο απροκάλυπτο πραξικόμημα δεν έχει ξαναγίνει. Γιατί τέτοιο είναι, κι όσοι μιλάτε για Δημοκρατία κάντε τον σταυρό σας πρώτα, αν πιστεύετε σε Χριστό βέβαια. Να θάψουμε τον μισό και βάλε πληθυσμό, να δώσουμε και κανα κομμάτι γης να είμαστε ήσυχοι και η οικονομία θα επανέλθει σε 40 χρόνια ε. Τι λέτε ρε πάτε καλά; Θα το βρείτε κύριοι αργά ή γρήγορα.
      Μπορεί κανένας πολιτικός σχηματισμός να μην είναι αξιόπιστος αυτή την στιγμή τουλάχιστον αλλά όλοι κρίνονται από τις πράξεις τους, ο λαός ξέρει διότι αυτός την τρώει πάντα. Όλα τα υπόλοιπα είνα θεωρίες και παχιά λόγια τα οποία κανείς δεν έχει όρεξη να ακούει, ειδικά αν τον επισκεφθεί η πείνα, η εξαθλίωση και η Αδικία!

      • Valter avatar
        Valter @ tk 21/11/2013 16:39:58

        Φίλε μου αν δεν ήταν ελεγχόμενο ναι θα ήταν πολύ χειρότερο , κατάρρευση πλήρης με ότι αυτό σημαίνει.
        Ισχυρίζομαι ότι θα ήταν μακροπρόθεσμα καλύτερα γιατί αυτό που θα έβγαινε από τις στάχτες θα ήταν μια υγιής οικονομία , πολύ μικρότερη αλλα υγιής.
        Για το αν ήταν καλύτερα η κατάρρευση να γίνει το 2010 ή τώρα δεν ξέρω, πολλά τα οφέλη του 2010 αλλα και ένας λαός εντελώς ανέτοιμος για αυτό που σημαίνει μια ανεξέλεγκτη χρεοκοπία , αυτό θα μπορούσε να είναι επικίνδυνο. Τώρα τα οφέλη είναι πολύ λιγότερα αλλα ο λαός είναι ψυχολογικά προετοιμασμένος.

        Τα υπόλοιπα μελοδραματικά και ... εθνικοαπελευθερωτικά που έγραψες δεν κατάφερα να τα παρακολουθήσω ούτε κατάλαβα τι σχέση έχουν με το σχόλιο μου.

        • tak avatar
          tak @ Valter 21/11/2013 20:11:21

          Συμφωνώ φίλε μου μαζί σου... Όποιοι και όσοι φωνάζουν, μάλλον ζουν πέρα από την πραγματικότητα και τη λογική... Ούτε προτείνουν ούτε αναγνωρίζουν προτάσεις λύσεων... Απλά απειλούν με "μαύρο" και λοιπές ιστορίες, λες και ο Σαμαράς έχει να χάσει τα περισσότερα... Κοινή λογική... Πού θα βρεθεί το χρήμα; Απάντηση; Φυσικά και ο ίδιος ο κ. Σαμαράς έχει ένα ουσιαστικό πρόβλημα... Η κυβέρνησή του, δεν έχει ούτε στο ελάχιστο τη δική του βαρύτητα... Ορισμένοι έχουν ξεπεράσει και τα όρια της φαιδρότητας, αλλά το πράγμα δεν αλλάζει... Ο Σαμαράς διαχειρίζεται την κρίση με τον καλύτερο ίσως τρόπο, που θα μπορούσε να το κάνει κάποιος Έλληνας... Όσο για τους αφορισμούς και τις δαιμονολογίες, αναζητήστε τα στα ελαττώματα της αχαλίνωτης βερμπολογίας και της έλλειψης των απαραίτητων μορφωτικών υποδομών... Τα υπόλοιπα απλά...

    • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
      ΝΙΚΟΛΑΣ @ Valter 22/11/2013 08:21:51

      Aγαπητέ Valter ,
      Διάβασα καθυστερημένα το σχόλιό σου, αλλα αν και ξεκινάμε απο αντίθετες κατευθύνσεις, συμφωνούμε απόλυτα!
      και εγώ πιστεύω οτι απο το 2010 έπερεπε να χρεωκοπησουμε τελείως αλά δεν μας άφησαν.! Θυμασε με τι εκκωφαντικές σφαλιάρες πέταξαν το Γκιωργκάκις με τις κλωτσιές απο τη Νίκαια επειδή το υπαινίχθηκε με το δημοψήφισμα...Ομως και τώρα πιστεύω οτι αυτή είναι η μοναδική λύση. Πλήρης χρεωκοπία του Δημόσιου τομέα και ξανακτίσιμό του απ' την αρχή.
      Οι πρώτοι βέβαια Δ.Υ. που πρέπει να απολυθούν είναι οι επι κεφαλείς, ώστε να δοθεί επι τέλους το διδακτικό παράδειγμα στον λαό. Ητοι όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν. Τελευταίοι να απολυθούν οι υπάλληλοι καθαριότητας των Δήμων.
      Και αφού ανασυγκροτηθεί ο παραγωγικός τομέας της οικονομίας και προκύψει πλεόνασμα να επαναπροσληφθούν με διαγωνισμούς τύπου Πανελλαδικών εξετάσεων ('οπως παλιά στον ΟΤΕ και τη ΔΕΗ) οι απολύτως απαραίτητοι με τα καλύτερα προσόντα.
      Αυτά δεν πιστεύω οτι θα τα κάνει ο Σαμαράς.
      Οπότε όπως κι εσύ το αντιλαμβάνεσαι, το ιδανικό θα είναι να διαχειριστεί το κανόνι ο ΣΥΡΙΖΑ , ελπίζοντας οτι μαθαίνει γρήγορα, όπως δείχνει άλλωστε...

  10. Κυνας avatar
    Κυνας 21/11/2013 12:01:52

    Το αρθρο μου θυμιζει περισσοτερο τις δικαιολογιες που λενε μερικες γυναικες και αντρες σε φιλους και γνωστους για τον "ετερον τους ημισυ" επειδη για πολλοστη φορα τον/την επιασαν να τσιλιμπουρδιζει προσπαθωντας να πεισουν πρωτα τους εαυτους τους και μετα τους αλλους οτι "δεν ειναι οπως δειχνουν τα πραματα" και οτι "ειναι η τελευταια φορα" αντι απλως να παραδεχτουν την αληθεια ,να τους δωσουν δρομο και να συνεχισουν την ζωη τους.

    Ενταξει δικαιωμα σου αθρογραφε αν θες να πιστευεις ετσι αλλα δικαιωμα μου να σου πω οτι προσωπικα δεν με πειθεις.

    • H.S avatar
      H.S @ Κυνας 21/11/2013 12:20:33

      Συμφωνω απολυτα!

    • Ραγιάς avatar
      Ραγιάς @ Κυνας 22/11/2013 06:25:24

      Σωστός..

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Κυνας 23/11/2013 20:10:55

      Τι είναι αυτό που δεν σας πείθει δηλαδή;

  11. Magganas avatar
    Magganas 21/11/2013 13:03:48

    Φίλτατε Διογένη,

    το άρθρο θα μπορούσε να έχει και τίτλο:

    "αγάπη μου δεν είναι αυτό που πιστεύεις"...

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Magganas 23/11/2013 20:17:53

      Σαφώς. Το πραγματικό δίλημμα δεν είναι μνημόνιο-αντιμνημόνιο, αλλά υποτέλεια-μη υποτέλεια. Ο τρόπος που διαχειρίστηκαν την κατάσταση όσοι μας έβαλαν στη Μνημόνιο δείχνει καθαρά ότι στόχευαν στην υποτέλεια της χώρας, ενώ ο τρόπος που διαχειρίζεται την κατάσταση ο Σαμαράς δείχνει ότι στόχος είναι η έξοδος από την υποτέλεια. Τα υπόλοιπα, μειώσεις μισθών, αναστολή της καταστροφής της μεσαίας τάξης, κοινωνικό δίχτυ προστασίας για τους πιο αδύναμους κλπ., θα τα ξαναφτιάξουμε ΑΦΟΥ λήξει η υποτέλεια, που οι προηγούμενοι ήθελαν να είναι διαρκής. ΔΕΝ γίνονται τώρα, ούτε γίνονται με πολιτική ΣΥΡΙΖΑ.

      Κανονικά αν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν πατριωτικό κόμμα, έπρεπε να πει, αναστέλλω κάθε συνήθη αντιπολιτευτική δραστηριότητα, στηρίζω την κυβέρνηση στην έξοδο της Ελλάδας από το Μνημόνιο και, ως αντιπολίτευση, απαιτώ συντομότερη παρά αργότερη έξοδο της χώρας στις αγορές.

      Πολύ απλά, ΑΥΤΟΣ είναι ο δρόμος αυτή τη στιγμή. Η επίσημη κήρυξη χρεωκοπίας θα ήταν αναμφίβολα προτιμότερη, αλλά αποδείχθηκε πολιτικο-κοινωνικά ανέφικτη.

  12. Στέργιος avatar
    Στέργιος 21/11/2013 13:21:40

    Όπως είπε και η Αλέκα Παπαρήγα, "όταν καεί ολόκληρο το δάσος, θα σβήσει και η πυρκαγιά". Ο Σαμαράς απλώς περιμένει να σβήσει η φωτιά. Ακόμη κι αν η κυβέρνηση (και όχι η πατρίδα) βγει "στις αγορές" το 2014, πράγμα αμφίβολο, τίποτα δεν θα εγγυάται την ανάπτυξη σε μια Ελλάδα διαλυμένη, κοινωνικά κατακερματισμένη, αποβιομηχανοποιημένη, όπου όλες οι πλουτοπαραγωγικές πηγές (συμπεριλαμβανομένης και της αγροτικής γης) θα είναι σε χέρια πολυεθνικών που θα πληρώνουν πενταροδεκάρες σε φόρους και θα δίνουν εργασία με μισθούς 300 και 400 ευρώ σε εξαθλιωμένους Έλληνες και μετανάστες.

    • Φωτεινή avatar
      Φωτεινή @ Στέργιος 21/11/2013 16:33:42

      ". . .μετανάστες."

      Αὐτό τί τό ᾿θελες;; Σέ νοιάζουν οἱ λάθρο;;

      • Στέργιος avatar
        Στέργιος @ Φωτεινή 21/11/2013 20:34:32

        Εμένα όχι.
        Αυτούς που προσκάλεσαν τους πρώτους λάθρο το 1990, ναι.

        • Φωτεινή avatar
          Φωτεινή @ Στέργιος 21/11/2013 20:49:12

          Wrong answer! Your statement is in error, and you know it!! Try something more original!!!

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Στέργιος 23/11/2013 20:28:59

      Δεν νομίζω. Τον Ιούνιο του 2012 οι Γερμανοί μας είχαν ξεγραμμένους. "Κάηκε" όλο το δάσος; Αν είχαμε πάει στην χρεωκοπία χωρίς πολιτική διαχείρισης της χρεωκοπίας και έχοντας χάσει πολύτιμες δυνάμεις στην διετία 2010-2012, τότε θα βλέπαμε πώς "καίγεται όλο το δάσος". Η ιδιωτική οικονομία είναι κατά 70-80% ζωντανή σήμερα. Έκλεισαν πολλές επιχειρήσεις, αλλά όσες επιβίωσαν μείωσαν τον δανεισμό τους και είναι σήμερα σε σταθερότερη βάση από ό,τι πριν την κρίση.

      Να "καεί όλο το δάσος"... Απορώ πώς υπάρχουν τέτοιες απόψεις σε πλήρη έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα. Η Μέρκελ προεκλογικά "υποσχέθηκε" νέο Μνημόνιο στην Ελλάδα, στην ίδια στιγμή που το πρόγραμμα έλεγε ότι βγαίνουμε στις αγορές το 2014. Να καεί "όλο" το δάσος; Εάν δεν μπούμε σε νέο Μνημόνιο, δεν μένει ένα μέρος του δάσους ανέπαφο; Το ότι ζητούν νέο Μνημόνιο δεν δείχνει ότι υπάρχει κι άλλο δάσος να καεί; Και ότι μάλλον δεν θα καεί;

  13. Κωστας avatar
    Κωστας 21/11/2013 13:44:55

    Αν εσυ πιστευεις οτι με αυτη την πολιτικη που οδηγει σε κοινωνια του 13 θα γινει καλυτερα για ολους αυτους καλυτερη η καθημερινοτητα τους συν ολα τα θυματα που προκυπτουν καθημερινως δικαιωμα σου.Το να σε προτεινω κατι αλλο μπορω να σου πω οτιδηποτε αλλο εκτος απο αυτο που ακολουθειται.Ακουγαμε και ακουμε απο το 10 του χρονου θα ειναι καλυτερα.Αν δεν κανω λαθος μπηκαμε στο ευρω για να συγκλινουμε με τις προηγμενες χωρες.Εμεις παμε ακριβως αντιθετα και σε ολους τους κοινωνικους δεικτες παμε στον πατο.Η προταση ηταν τα ζαππεια που ξεχασαμε.Εδω θα ειμαστε να δουμε και το 14 που θα αρχισουν να εφαρμοζονται τα ηδη ψηφισμενα μετρα.

    • Aggelos avatar
      Aggelos @ Κωστας 21/11/2013 14:46:16

      Τι ειναι δηλαδή ακριβώς το οτιδήποτε άλλο εκτός από αυτό που ακολουθείται; Ακου φίλε Κώστα, όλοι πονάνε μ αυτά που έχει επιφέρει το μνημόνιο. Το μέγα ερώτημα όμως ειναι το εξής, με ποια πολιτική μπορούμε να εξελθουμε συντομότερα. Με το τσεκουρι; Προσωπικως δεν το πιστεύω. Οταν μπαίνεις στον χορό, κακώς βέβαια, αλλά πρέπει ν ακολουθείς συγκεκριμένα βήματα. Δε γίνεται διαφορετικά. Οσο για το ευρώ γενικώς θα συμφωνήσω μαζί σου ότι εισηλθαμε βιαστικά και χωρίς να γνωρίζουμε απολύτως τίποτα για τις ενδεχόμενες συνέπειες. Θα σου θυμίσω όμως ότι, και στο ευρώ και στο μνημόνιο δεν μας έβαλε η ΝΔ.

      • Κωστας avatar
        Κωστας @ Aggelos 21/11/2013 16:37:47

        Δεν μας εβγαλε κιολας.Ας βγουν να λενε αληθειες τουλαχιστον.Ειδες τι ειπε ο Νταισεμπλουμ παλι...να μας πουν στα ποσα θυματα θα σταματησει αυτο....σημερα στον σταθμο του μοναχου βρηκα ελληνα ανεργο απο το 11 μια βδομαδα νηστικο να κοιμαται οπου βρει μεσα στον σταθμο και να τον διωχνει η αστυνομια.Ενας αξιοπρεπης κυριος 50αρης υπαλληλος χρονια σε εταιρεια αλλο ενα θυμα του μνημονιου.Εκλαιγε με μαυρο δακρυ οταν με ακουσε να μιλαω ελληνικα μου ζητησε βοηθεια.Ειχε πληρωσει σε μια εταιρεια απατεωνων οπως φανηκε να του βρουν δουλεια τον εστειλαν εδω και δεν βρηκε κανεναν να τον περιμενει.Γυρνουσε στα χαμενα με μια βαλιτσα στα χερια.Και δεν ειναι ο μονος υπαρχουν εκατονταδες περιπτωσεις.Εφτασαν την μεγαλη μεριδα του λαου να εχει χασει την αξιοπρεπεια του.Σας την χαριζω αυτη την ελλαδα.Και σου ευχομαι να μην νοιωσεις ποτε την απελπισια ενος ανεργου και φτωχου ανθρωπου.

        • Valter avatar
          Valter @ Κωστας 21/11/2013 16:54:57

          Ρε φίλε μια βδομάδα νηστικός στον σταθμό του Μονάχου? Και μέσα σε μια βδομάδα μόνο εσένα βρήκε Έλληνα? (γιατί όποιον και να έβρισκε μια λύση θα του έδινε , και από Έλληνες στον σταθμό άλλο τίποτα , αν μη τι άλλο θα έβλεπε ποιοι αγοράζουν Ελληνικές εφημερίδες!)
          Κόψε κάτι ρε παλικάρι!
          Στο Μόναχο ειδικά αν ξέμενε σε λίγες ώρες θα είχε βγει από τον δρόμο , εκτός αν μας πεις ότι δεν είχε και τηλέφωνο μαζί του ρε φίλε!
          Ή μας τα φούσκωσες ή αυτός ήταν εντελώς στον κόσμο του.
          Εσύ δηλαδή ζεις στο Μόναχο και πιστεύεις ότι η Γερμανική αστυνομία μπορεί να αφήσει κάποιον στον δρόμο μια βδομάδα???
          Από πότε ζεις στο Μόναχο , από προχτές?
          Αυτά παίζουν στον σταθμό Λαρίσης που ζεις πραγματικά φίλε , όχι στο Μόναχο!

          • Valter avatar
            Valter @ Valter 21/11/2013 17:45:40

            Επειδή μας τσαμπουνάς εδώ το σενάριο του Φώσκολου που φαντάστικες πρέπει να σε πιστέψουμε δηλαδή?
            Για ποιον λόγο ρε μάστορα ένας πεινασμένος ΕΛΛΗΝΑΣ σε ένα σταθμό μιας ευρωπαϊκής χώρας να φεύγει από την αστυνομία? E?
            Νόμιμος είναι , έχει διαβατήριο , πάει ΑΥΤΟΣ στην αστυνομία και τους ζητάει βοήθεια! Τους λέει να του πουν που είναι το προξενείο τέλος πάντων!
            Μήπως όταν άκουσες την ιστορία αφορούσε κανέναν Πακιστανό και την έκανες στο μυαλό σου με Έλληνα?
            Γιατί έφευγε από την αστυνομία ρε μάστορα? Είχε σκοτώσει κάποιον? Γούσταρε παγκάκι? Τι? Οεο?

          • Valter avatar
            Valter @ Valter 21/11/2013 19:57:37

            Πήγε Γερμανία χωρίς ΕΝΑ ευρώ στην τσέπη για τηλέφωνο , χωρίς κινητό τηλέφωνο και έκατσε εκεί μια βδομάδα περιμένοντας να πεθάνει στην πείνα!
            Η δε αστυνομία δεν έδωσε σημασία (αδύνατον στην Γερμανία) , Έλληνα μια βδομάδα δεν είδε στον σταθμό (εντελώς αδύνατον) , δεν έκανε μια βόλτα 100-200 μέτρα να βρει κανένα Ελληνικό μαγαζί να βρει μια βοήθεια για μια ολόκληρη βδομάδα!
            Ρε φίλε τελικά σε πίστεψα!
            Αλλά κατάλαβα και γιατί ο τύπος έμεινε άνεργος...

            Τελικά δεν μας είπες πως τελειώνει το σενάριο της σαπουνόπερας?
            Παντρεύτηκες την κόρη του?
            Ήταν ο χαμένος αδελφός του Γιάγκου Δράκου?
            Πεθαίνει από αγωνία το κοινό σου.

  14. Σ/ς avatar
    Σ/ς 21/11/2013 14:11:43

    Πολύ μα παρα πολύ σωστά αυτά τα γραφόμενα.

  15. factorx avatar
    factorx 21/11/2013 14:50:30

    Φυσικά ο καθένας έχει δικαίωμα στην γνώμη του και την κριτική. Μετά λύπης μου όμως και για πολλοστή φορά διαπιστώνω ότι οι εκ δεξιών και εξ αριστερών σχολιαστές ασυνατούν να κάνουν μια κριτική της προκοπής. Μόνον ύβρεις και τσιτάτα. Και τι δεν θα έδινα να δω έναν τους να παίρνει μια παράγραφο του άρθρου και να την ξετινάζει

    • lordofthelastdays avatar
      lordofthelastdays @ factorx 21/11/2013 15:00:07

      Μην τους βάζεις δύσκολα factorx, θα κάψουν καμμία ασφάλεια.

    • Valter avatar
      Valter @ factorx 21/11/2013 15:10:35

      Σε αλλα άρθρα αυτό γίνεται , μην είσαι άδικος. Είναι με τις μέρες αλλα και με την ποιότητα των άρθρων.
      Σε τελική ανάλυση δεν είμαστε αριστεροί για να κάνουμε αναλύσεις επί αναλύσεων για τα κοινωνικά προτσές ....
      Άσε που νομίζω όλα αυτά τα θέματα κούρασαν, θυμάμαι τι γινόταν πριν δυο χρόνια περίπου για το Αγγλικό δίκαιο ,το PSI , τις αγορές , τι άρθρα , τι σχόλια, χαμός!
      Τα είπαμε , τα ξαναείπαμε , τα πεθάναμε στην ανάλυση βρε αδελφέ!
      Το θέμα είναι να βρεθούν τα θέματα που συγκινούν.

    • Πλάνη εικαστική avatar
      Πλάνη εικαστική @ factorx 21/11/2013 15:47:37

      '' Και τι δεν θα έδινα να δω έναν τους να παίρνει μια παράγραφο του άρθρου και να την ξετινάζει...''
      Στον ......ερωτευμένο τον άνθρωπο αγαπητέ μου Φάκτορα, ό, τι και να πείς, χαμένο θα πάει....... Δεν έχει νόημα.

      • Φωτεινή avatar
        Φωτεινή @ Πλάνη εικαστική 21/11/2013 16:37:51

        Εἶσθε ἐρωτευμένη τότε καί κρίνετε ἐξ ἰδίων! :D

  16. Κριτική Σκέψη avatar
    Κριτική Σκέψη 21/11/2013 15:01:11

    Σύμφωνα με το άρθρο η σύσταση προανακριτικής επιτροπής για την υπαγωγή της Χώρας στα Μνημόνια είναι επίκαιρη όσο ποτέ!!! Γιατί δεν γίνεται τώρα που το ΠΑΣΟΚ είναι στο 2-4%???

    • boubou avatar
      boubou @ Κριτική Σκέψη 21/11/2013 19:47:01

      Τελικά το έλλειμα του 2009 ήταν 16% ή όχι. Αυτό είναι σημαντικό για την εν λόγω προανακριτική

      • Valter avatar
        Valter @ boubou 21/11/2013 20:23:24

        Δηλαδή αν δεν ήταν το έλλειμμα 16% και ήταν 12% δεν θα μπαίναμε σε μνημόνιο?
        Θα δανειζόμασταν σαν να μην έτρεχε τίποτα? Και τον επόμενο χρόνο με την δυναμική του χρέους δεν θα φτάναμε στο 16% χαλαρά?
        Η κουβέντα για το ποιος φταίει που μπήκαμε στο μνημόνιο μοιάζει με συζήτηση για ένα αμάξι πού έπεσε σε έναν τοίχο τρέχοντας με 200 και εμείς ρωτάμε αν δούλευε το δεξί φλας ....

        • Καβαλιώτης avatar
          Καβαλιώτης @ Valter 22/11/2013 10:12:07

          1. Αν δεχθούμε ότι καταβλήθηκε φιλότιμη προσπάθεια από την κυβέρνηση Παπανδρέου να πάει το έλλειμμα στο 16% (από 12% ή και από χαμηλότερα), τότε και μόνο αυτό το γεγονός θα έπρεπε να μας βάζει σε σκέψεις για το τί θα είχε συμβεί αν δεν ...
          2. Υπάρχει, βέβαια, η εξήγηση ότι η κυβέρνηση Παπανδρέου απλώς προσπάθησε να εμφανίσει ότι παρέλαβε "καμμένη γη" από τον Καραμανλή (κάτι αντίστοιχο δηλ. με την απογραφή Αλογοσκούφη).
          Ο αντίλογος είναι ότι, ακόμη και στο 10% να ήταν το έλλειμμα, πάλι θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι παρέλαβε μια κακή δημοσιονομική κατάσταση ...
          3. Η κατάσταση αυτή, αν τα πράγματα έμεναν όπως είχαν, θα οδηγούσε αργά ή γρήγορα σε πρόβλημα δανεισμού. Αν όμως λαμβάνονταν εγκαίρως μέτρα με δική μας πρωτοβουλία (π.χ. ιδιωτικοποιήσεις, μείωση δημοσίου τομέα, έλεγχος διαφθοράς στο δημόσιο και πολλά άλλα -εγώ θα προσέθετα, ίσως παράδοξα, δραστική μείωση φορολογίας των επιχειρήσεων), τότε θα συνέχιζε μεν να αυξάνεται βραχυπρόθεσμα το έλλειμμα, ίσως και με ταχύτερο ρυθμό, θα είχε όμως εκπεμφθεί ένα σωστό μήνυμα, το οποίο μπορεί να μας εξασφάλιζε μια στάση αναμονής από τις αγορές και, επομένως, συντήρηση της δυνατότητας δανεισμού ...
          4. Το ότι, μετά από εμάς, μπήκαν κι άλλες χώρες σε μνημόνιο, είναι ένα σοβαρό επιχείρημα περί του αντιθέτου. Μπορεί όμως να έχει και άλλη οπτική: 1) Θα έμπαιναν αν δεν είχαμε προηγηθεί εμείς? 2) Πόσοι άλλοι ΔΕΝ μπήκαν, αν και κινδύνευσαν? Και, τελικά, δεν έχει μόνο σημασία αν θα μπεις σε μνημόνιο, αλλά (κυρίως) ποιό το περιεχόμενό του.
          5. Εν πάση περιπτώσει, δεν νομίζω ότι μπορούμε να είμαστε απόλυτοι με τα σενάρια και τις υποθέσεις, ωσάν να έχουμε εμπειρία αναλόγων καταστάσεων, και να τοποθετούμαστε με τη βεβαιότητα της εξ αποκαλύψεως αληθείας ...
          Η μοναδική, κατ' εμέ, βεβαιότητα είναι ότι οφείλαμε να προσπαθήσουμε στοιχειωδώς, να το "παλέψουμε"...

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Κριτική Σκέψη 21/11/2013 22:19:56

      Έχεις βουλευτές γνωστούς να στηρίξουν την κυβέρνηση όταν το ΠΑΣΟΚ θα αποχωρήσει; Στο Σαμαρά γρήγορα. Περιμένει από πέρυσι μετά τις εκλογές αλλά δεν πάει κανείς...

  17. lordofthelastdays avatar
    lordofthelastdays 21/11/2013 15:01:53

    Μην τους βάζεις δύσκολα factorx, θα κάψουν καμμία ασφάλεια...

  18. factorx avatar
    factorx 21/11/2013 15:46:39

    Στο ότι το πεθάναμε στην ανάλυση συμφωνώ απολύτως. Πρέπει να πάμε παραπέρα, ένα βήμα τουλάχιστον

    • Πλάνη εικαστική avatar
      Πλάνη εικαστική @ factorx 21/11/2013 15:53:01

      Πού είναι λοιπόν το βήμα το .... παραπέρα που μας χρωστάει; Ας το τολμήσει επί τέλους, να το πάμε. Σημειωτόν και πισωμπρός άλλο, δε λέει.

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ Πλάνη εικαστική 21/11/2013 22:18:37

        Μόνο και μόνο που διαψέυστηκαν οι Κασσάνδρες που μιλούσαν για νέες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις και κατατέθηκε ο προϋπολογισμός προς συζήτηση χωρίς κανένα τέτοιο μέτρο είναι μεγάλο βήμα. Το είπε και το έκανε. Και δε τα βρίσκει με τρόικα και προχωράει με ΕΑΣ όπως πρέπει. Να 2 βήματα που έπρεπε να έχεις δει αν δεν ενημερωνόσουν από πηγές χωρίς ήθος.

        • Πλάνη εικαστική avatar
          Πλάνη εικαστική @ Γεώργιος Τ. 22/11/2013 08:53:06

          Μακάριοι οι διακρίνοντες το ανύπαρκτο και οι επιχαίροντες με το ασήμαντο. Η γιαγιά μου όμως έλεγε, οτι ''στο τέλος τον ξυρίζουν τον γαμπρό''. Γι αυτό, θα περιμένω.....
          Δεν είμαι πάντως ολιγαρκής.

  19. Κωστας avatar
    Κωστας 21/11/2013 17:16:16

    Ακου πονηρε....3 μαγαζια ελληνικα υπηρχαν στον σταθμο που εφυγαν ολα λογω ανακαινισης ολου του σταθμου...κατα 99% πλεον οι ελληνες κυκλοφορουν μονο υπογεια με τα U-BAHN KAI TA S-BAHN και ελληνικες εφημεριδες εχει πανω απο χρονο που σταματησαν να φερνουν...οταν δεν ξερεις μην το παιζεις παντογνωστης

  20. Valter avatar
    Valter 21/11/2013 17:29:18

    Δεν ήξερα καν ότι υπήρχαν Ελληνικά μαγαζιά στον σταθμό ρε φίλε , δεν είπα κάτι τέτοιο , όσο για τις εφημερίδες όντως δεν το ήξερα ότι δεν φέρνουν , εσύ όμως επιμένεις ότι βρήκες Έλληνα μια βδομάδα νηστικό στον σταθμό?
    Έλεος ρε παλικάρι! Έλεος!
    Τι? Είχε ξεχάσει να πάρει το τηλέφωνο μαζί του?
    Μην λέτε χαζομάρες ρε παιδιά αν δεν θέλετε να τα ακούτε!
    Οι επιλογές είναι δυο :
    1. Ήταν διανοητικά καθυστερημένος.
    2. ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ!!!!

  21. Valter avatar
    Valter 21/11/2013 17:31:25

    Λάθος έκανα , η επιλογή 1 δεν παίζει γιατί θα είχε επιληφθεί η αστυνομία αν ήταν. Άρα μόνο η επιλογή 2 μας έμεινε!

  22. Άφωνος... avatar
    Άφωνος... 21/11/2013 18:17:38

    ΟΚ!

    "το σχολιο μου εχει πολυ ρεαλισμο": Εμ, γι' αυτό πρέπει να γράφεις με μικρά, για να τα διαβάζουν όλοι. Άσε που είναι και ζήτημα ευγένειας, προς τους αναγνώστες σου, αφού τα κεφαλαία στο Διαδίκτυο σημαίνουν "ΦΩΝΑΖΩ, ΚΡΑΥΓΑΖΩ".

    Καλή συνέχεια!

  23. Κωστας avatar
    Κωστας 21/11/2013 18:19:17

    Ακου βαλτερ γιατι παρακατω δεν βγαζει απαντηση.Οταν δεν ξερεις μην λες σε παρακαλω.Ο ανθρωπος δεν μιλουσε ξενη γλωσσα σοκαρισμενος ηταν δεν ειχε λεφτα ουτε κινητο.Το αν δεν με πιστευεις προβλημα σου.Μαλλον ζεις στον κοσμο σου.Η αστυνομια δεν ενδιαφερεται ποιος εισαι και τι εισαι ουτε σε βοηθαει απλα σε διωχνει απο μερη που απαγορευεται να κοιμασαι δημοσιως.Δεν βοηθαει πλεον το γερμανικο κρατος κανεναν αν δεν εχει δουλεψει νομιμα τουλαχιστον εναν χρονο στην γερμανια.Δεν εχω λογο να πω ψεμματα αλλα εσυ ζεις στον μικροκοσμο σου μαλλον και δεν βλεπεις τι γινεται στην κοινωνια.Σου ευχομαι ποτε να μην βρεθεις στην θεση αυτου του ανθρωπου γιατι οσο καλα και να εισαι τωρα ποτε δεν ξερεις το αυριο.

  24. Πλάνη εικαστική avatar
    Πλάνη εικαστική 21/11/2013 18:24:52

    :lol: A- κρι - βώς , αγαπητή Φωτεινή !

    • Φωτεινή avatar
      Φωτεινή @ Πλάνη εικαστική 21/11/2013 20:51:02

      Glad we understand each other! Sincerely. :roll:

      • Πλάνη εικαστική avatar
        Πλάνη εικαστική @ Φωτεινή 22/11/2013 08:57:37

        Δε γίνεται με τίποτε να γίνετε αντιπαθής!! :mrgreen:

  25. διον avatar
    διον 21/11/2013 18:33:09

    .....οταν εχουμε 3000000 ανασφαλιστους, 35% ανεργια,παιδια με ελειπη σιτιση,οτν οι γεροι δεν εχουν λεφτα να παρουν τα φαρμακα τους,οχι κυριε δεν μπορει κανεις να ειναι δικαιωμενος !!

  26. διον avatar
    διον 21/11/2013 18:38:29

    .....κ ο Γαπ ελεγε οτι δεν υπαρχει αλλη λυση,οτι σωσαμε την χωρα κτλπ,υπαρχει κανεις που πιστευει οτι με το προγραμμα αυτο θα βγουμε απο την κριση ? ...ο Σαμαρας ελεγε οτι ολο το προγραμμα ειναι λαθος,τελικα τι γινεται ? το προγραμμα ειναι λαθος? το 1ο ηταν κακο κ το δικο μας καλο?ολα ειναι καλα ?

  27. Πλάνη εικαστική avatar
    Πλάνη εικαστική 21/11/2013 18:58:36

    Θα είναι πολλοί λέτε αυτοί που θα διαθέτουν καταθέσεις στις Τράπεζες και που δεν θα τους τις έχουν αρπάξει οι απανωτές υπερφορολογήσεις; Φαντάζεστε μάλλον ανύπαρκτα ...πλήθη!

  28. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 21/11/2013 19:26:12

    Οσα και να γραφετε η ουσια ειναι οτι το 2010 το μνημονιο ειχε 70%περικοπες μισθων και 30 φορους, και τωρα εγινε το αντιστροφο. Την αληθεια δεν μας την λεει κανενας οτι αν απο το 2010 εφευγαν 200.000 κομματοσκυλα του δημοσιου τομεα που τους διορισε το αναλγητο πολιτικο συστημα απο το παραθυρο και νομιμοποιησε ο πακης το 2009, τοτε το κρατος θα εξοικονομουσε 9 δις οφελος ανα ετος.........ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΘΥΣΙΑΖΟΤΑΝ ΟΛΟΣ Ο ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ για να σωθουν καποιοι χορτατοι των κομματων. Διογενη ποιος θα πληρωσει το 2014 απο τον ιδιωτικο τομεα με φορολογηση απο το μηδεν και προκαταβολη 60-80%????? Πιστευω να διαβασες τον προυπολογισμο οπου οι στοχοι αυτοι κατ εμε ειναι ανεκπληρωτοι, γιατι ηδη πλεον ο ιδιωτικος τομεας ειναι με το ενα ποδι στο ταφο.............Ολα αυτα και αλλα τα ξερουν τα κομματα μας αλλα για αυτους ΠΡΟΕΧΟΥΝ ΤΑ ΨΗΦΟΥΛΑΚΙΑ και οχι η ΧΩΡΑ. Υ.Γ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΩΡΑ ΝΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ.

  29. pasas avatar
    pasas 21/11/2013 19:48:54

    Τελικά το έλλειμα του 2009 ήταν 16% ή όχι. Αυτό είναι σημαντικό για να γίνει ενδεχομένως προανακριτική

  30. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 21/11/2013 19:58:07

    Ο Valter είπε:

    «Η φούσκα δεν μπορεί να μην ξεφουσκώσει , το μνημόνιο δεν είναι τίποτα άλλο από ένα ελεγχόμενο ξεφούσκωμα.
    Οπότε το ερώτημα μνημονιακός – αντιμνημονιακός δεν έχει νόημα , όποιος και να κυβερνήσει μνημονιακός θα είναι , θα διαχειριστεί δηλαδή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο το ξεφούσκωμα της οικονομίας.»

    Σωστές οι επισημάνσεις τού Valter, όσον αφορά τουλάχιστον τήν κυβερνητική διαχείριση.
    Μία κυβερνητική διαχείριση όμως είναι λειτουργική καί κουτσά-στραβά κάνει τό παιχνίδι τής εξυπηρέτησης τών γενικών συμφερόντων μιάς ευκαιριακής πλειοψηφίας ψηφοφόρων, μόνον όταν η διαχείριση αυτή έχει καί τήν υποστήριξη τής πολιτικής. Ώς πολιτική εδώ νοείται εκείνη η ιδεολογική διεργασία, η οποία καί στοχοποιεί προσδοκίες, κεκτημένα, νοηματοδοτήσεις, ελπίδες, φόβους, ανασφάλειες, κ.ο.κ., τυποποιώντας τα όλα αυτά σέ ένα γενικό τρόπο συντεταγμένης καί αποδεκτής κοινωνικά πορείας μιάς ευγενούς πλειοψηφίας ενός κράτους, εθνοκράτους ή εθνότητας.

    Εδώ καί δύο-τρία χρόνια τό εθνοκράτος μας καί οι συνιστώσες του «έχασαν» τήν πολιτική πυξίδα κατεύθυνσης καί αδυνατούν χρονικά νά τήν επανακαθορίσουν. Τά κόμματα, ώς ο κατ' εξοχήν φορέας πολιτικής - τουλάχιστον στά πλαίσια μιάς αντιπροσωπευτικής κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας - έχουν βουλιάξει στό τέλμα τής παθολογίας, εξυπηρέτησης μιάς πελατειακής καί παρασιτικής κοινωνίας, προϊόν τής πολιτικής από τήν μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, πού τά ίδια - ώς οι κυρίαρχοι πολιτικοί φορείς - εμπέδωσαν, υπηρέτησαν καί μέ μιά λαϊκίστικη, άκρως αποπροσανατολιστική παπαρολογία, προσπαθούν νά περισώσουν.

    Τό πολιτικό μας πρόβλημα δέν είναι μνημόνιο ή αντιμνημόνιο. Ούτε ευρώ ή δραχμή. Οι επιλογές ΟΝΕ, ΕΕ, Ευρωζώνη, ΝΑΤΟ έχουν ήδη γίνει πρό πολλού καί δέν νομίζω ότι ήταν οι χειρότερες συγκρινόμενες πάντα μέ καταστάσεις πού επικρατούν στόν κοντινό μας περίγυρο.
    Ο άκρατος λαϊκισμός πού δημιούργησε η κρίση είναι ευθέως ανάλογος τής ιδιοτέλειας πού χαρακτήριζε τά τελευταία τριάντα χρόνια τήν κοινωνία μας καί όχι μιάς όποιας κοινωνικά ατελούς προσαρμογής ή κοινωνικής αφέλειας από έναν λαό παρασυρμένο. Διάφθειρε η πολιτική τής μεταπολίτευσης τόν λαό μέχρι τό μεδούλι. Ο σημερινός λαΙκισμός είναι η έκφραση αυτής ακριβώς τής διαφθράς.
    Πού πήγε αλήθεια η ανταγωνιστικότητα τής οικονομίας, όσο είχαμε δραχμή; Μέ τά τεράστια μάλιστα κονδύλια από την τότε ΕΟΚ θάπρεπε νά είμαστε όχι πολύ καλύτερα, αλλά νά πετάμε. Τί καταφέραμε ενόσω είχαμε στη φαρέτρα μας το όπλο της νομισματικής πολιτικής ενισχυμένο με τα ποικιλώνυμα ευρωπαϊκά "πακέτα"; Μια τρύπα στο νερό. Αυτήν τήν τρύπα ευελπιστούν νά μεγεθύνουν στό απειρο οι άλλοι επίδοξοι «αντιμνημονιακοί» σωτήρες. Όλοι τους.

    Αυτό πού δειλά (πολύ δειλά είναι η αλήθεια) «ψηλαφεί» η μνημονιακή πλειοψηφία, τήν διόγκωση τού Δημοσίου, θέλει ηχηρά (πολύ ηχηρά) νά αποκαταστήσει τό αντιμνημονιακό μπλόκ σέ όλη του τήν διάσταση. Αυτό δέν είναι δημιουργία δυναμικής πολιτικής εξόδου από τόν βούρκο. Είναι ο καλύτερος δρόμος γιά μιά νέα μικρασιατική καταστροφή. Ο δρόμος γιά τήν μικρασιατική καταστροφή έχει ένα καί μόνο σύνθημα, ένα καί μοναδικό στόχο. Νά σωθεί ο κρατισμός πάση θυσία.
    Νά συνεχίσει η διόγκωση τού Δημοσίου. Νά μπορεί νά χωθεί ο κάθε αλλόφρων υποστηρικτής στούς χιλιάδες οργανισμούς τού Δημοσίου πού οι σημερινοί εκλεκτοί τής μνημονιακής κυβέρνησης ακόμη αρνούνται πεισματικά να κλείσουν – επικαλούμενοι μάλιστα «πατριωτικούς λόγους» – , νά δοθούν μέ τήν πρώτη ευκαιρία αυξήσεις επί αυξήσεων σε άκρως αντιπαραγωγικούς υπαλλήλους (άν είναι δυνατόν εν μια νυκτί, κρυφίως, μέ απόφαση εκλεκτού υπουργού καί εν αγνοία τών υπολοίπων καί αυτό σέ μιά οικονομία μέ μόνιμο ανταγωνιστικό έλλειμμα, νά ξαναμοιρασθούν δημόσιες συμβάσεις σε νονούς, νά μήν πέσει κανένα τείχος προστασίας τής κάθε συντεχνίας, κάθε κρατικού ή ημικρατικού μονοπωλίου, νά συνεχίσει απρόσκοπτα καί συστηματικά η διάλυση κάθε έννοια ιεραρχίας και ιεραρχικής κρίσης στη δημόσια διοίκηση, νά μετατραπούν οι τράπεζες σέ κρατικές, ώστε νά διαθέτουμε τό αναγκαίο παραμάγαζο εξυπηρέτησης πελατών, νά ενισχύσουμε τήν εποπτεία όλων τών δημόσιων λειτουργιών τού κράτους μέ τοπικούς καί υπερτοπικούς κλαδάρχες, ώστε η μέχρι τώρα ατιμωρησία νά συνεχίσει οιονεί νά υπάρχει καί επίπλέον νά έχουμε σύμμαχο
    έναν λαό διεφθαρμένο μέχρι τό μεδούλι, μεγαλωμένο επί δύο γενεές μέ τό πρόταγμα τής εξίσωσης πρός τά κάτω και τής ήσσονος προσπάθειας. Αυτές είναι οι "υπερβάσεις" πού ζητάει ο λαός, αυτές τού υποσχόμαστε , νά βάλει λίγο "πλάτη" νά βγούμε στήν εξουσία καί γιά τήν καταστροφή πού θέ ενσκύψει έχουμε διδάγματα από τήν Ιστορία.
    Θά τουφεκίσουμε άλλους έξι. Όπως παλιά. Τί στό διάβολο, γιά ποιό λόγο άλλωστε χρησιμεύει η ιστορική εμπερία;

    • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
      ΝΙΚΟΛΑΣ @ Ιαπετός 22/11/2013 08:27:23

      "Αυτό πού δειλά (πολύ δειλά είναι η αλήθεια) «ψηλαφεί» η μνημονιακή πλειοψηφία, τήν διόγκωση τού Δημοσίου, θέλει ηχηρά (πολύ ηχηρά) νά αποκαταστήσει τό αντιμνημονιακό μπλόκ σέ όλη του τήν διάσταση."
      Αγαπητέ Ιαπετέ, έχω την εντύπωση οτι γι αυτό ακριβώς ο Valter λέει οτι το ιδανικό θα είναι να διαχειριστεί το κανόνι ο ΣΥΡΙΖΑ.
      Ετσι θα τεθεί ενώπιον των ευθυνών του και ή θα αποκτήσει και αυτός βρώμικο παρελθόν ή θα κάνει την έκπληξη...

      • Ιαπετός avatar
        Ιαπετός @ ΝΙΚΟΛΑΣ 22/11/2013 20:32:09

        ... θα είναι να διαχειριστεί το κανόνι ο ΣΥΡΙΖΑ.
        Ετσι θα τεθεί ενώπιον των ευθυνών του και ή θα αποκτήσει και αυτός βρώμικο παρελθόν ή θα κάνει την έκπληξη…

        Μακάρι αγαπητέ Νικόλα νά «τρέξει» έτσι η Ιστορία.
        Άν όχι όμως;

        • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
          ΝΙΚΟΛΑΣ @ Ιαπετός 22/11/2013 20:49:20

          Aν όχι, θα επιστρέψουμε στο "σπιράλ του αργού θανάτου"...

          • Ιαπετός avatar
            Ιαπετός @ ΝΙΚΟΛΑΣ 22/11/2013 21:07:50

            Όχι ακριβώς.
            Θά τουφεκίσουμε άλλους έξι.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Ιαπετός 23/11/2013 20:58:32

      Συμφωνώ σε μεγάλο βαθμό, αγαπητέ μου, αλλά όχι πλήρως. Υπάρχει και κάτι περισσότερο. Αυτό το άθλιο κράτος φτιάχτηκε εξαρχής για να ζουν ορισμένοι εις βάρος των πολλών. Οι φαυλοκρατικές δομές του ήταν σαφείς εξαρχής. Ακόμη και στα χρόνια που η δεξιά, από τον Μεταξά και μετά, είχε φτιάξει ένα κράτος εμφορούμενο σε μεγάλο βαθμό από μια ιδιότυπη καταδυναστευτική "αρετή", που απηχούσε πάντως εν μέρει την αρχαία ιερότητα της Πολιτείας, οι Γκρούεζες ευδοκιμούσαν (η γνωστή ταινία είναι άλλωστε της δεκαετίας του 1960). Απλώς το φαινόμενο δεν είχε γενικευθεί, ήταν περιορισμένο.

      Ήλθε μετά η μεταπολίτευση και η συμμετοχή στο φαυλοκρατικό καθεστώς έγινε γενικό αίτημα. Η "Αλλαγή" έφερε το ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση και τον "λαό στην εξουσία", βάζοντας τον "λαό" (δηλαδή, την κομματική πελατεία του ΠΑΣΟΚ) μέσα στο φαυλοκρατικό σύστημα και "δικαιούμενο" και αυτός το μερτικό του υπό την μορφή κηφήνα του Δημοσίου, κρατικοδίαιτης επιχείρησης, δικαιούχου επιχορηγήσεων και επιδοτήσεων και άλλα τινά. Ήθελε πραγματικό ηρωισμό για να μην είσαι συμμέτοχος στον κρατικοδίαιτο σύστημα και τον ηρωισμό αυτό τον είχαν όχι λίγοι, κάμποσοι. Είναι θαύμα πώς επιβίωσε η Ελλάδα από το 1981 μέχρι σήμερα.

      Έβλεπα αυτές τις ημέρες στην τηλεόραση απολυμένους "σχολικούς φύλακες" (άλλο κηφηναριό - εμείς πώς και πήγαμε σχολείο χωρίς "σχολικούς φύλακες"; καμία φροντίδα δεν είχε για εμάς το "κράτος";) να επιτίθενται και να προπηλακίζουν τους Δημάρχους σε κάποιο συνέδριο διαμαρτυρόμενοι ότι "δεν τους προστάτεψαν". Καμία συμπάθεια δεν αισθάνομαι για τα φυτώρια διαφθοράς που είναι οι δήμοι, αλλά το ερώτημα εδώ ήταν: μα τι φταίνε οι δήμαρχοι; Ας επιτεθούν εναντίον του Σαμαρά, ας επιτεθούν εναντίον του Κυριάκου Μητσοτάκη, του Στουρνάρα, της τρόικας. Όχι, δεν τους νοιάζει. Πήγε ένας και φώναζε "εγώ πώς να ζήσω με 510 ευρώ, δεν έχω ούτε ένα ευρώ στο πορτοφόλι μου, μόνον λογαριασμούς". Και αναρωτιόμουν: ναι, δίκιο έχουν, αλλά άραγε γιατί δεν έχω δει ούτε έναν απολυμένο του ιδιωτικού τομέα, που δεν έχει ούτε τα 510 ευρώ του "σε διαθεσιμότητα" πρώην σχολικού φύλακα να αντιδράει έτσι; Άραγε έχει για να πληρώσει λογαριασμούς ο απολυμένος του ιδιωτικού τομέα; Ασφαλώς και όχι. Γιατί λοιπόν δεν επιτίθεται στον κάθε Δήμαρχο (που ασφαλώς και δεν έχει τίποτε να κάνει με την απόλυσή του - αλλά το ίδιο ισχύει και για τους σχολικούς φύλακες);

      Η διαφορά σιωπηλού αγώνα του ιδιωτικού τομέα με τον θορυβώδη και απαιτητικό τρόπο των ανθρώπων του δημοσίου τομέα, δείχνει την διαφορά των μεν από τους δε. Όλοι δυσκολεύονται, πολλοί καταστράφηκαν, αλλά κανένας δεν αντιδράει έτσι όπως αντιδρούν οι "σε διαθεσιμότητα" ή υπό απόλυση του Δημοσίου τομέα. Αυτός ο άσχημος τρόπος, που δεν τον έχουν όλοι παρά μόνον αυτοί, όσο και εάν είναι κατανοητός, δείχνει την διαφορά των μεν από τους δε. Οι μεν δεν περιμένουν κανέναν να τους ταϊσει, θα προσπαθήσουν μόνοι τους και ο Θεός βοηθός. Οι δε ΑΠΑΙΤΟΥΝ από το κράτος (δηλαδή από εμάς τους υπόλοιπους) να τους ταϊσει (να τους ταϊσουμε εμείς δηλαδή), ακόμη και για να κάνουν μια δουλειά εμφανώς μειωμένης σημασίας στους σημερινούς καιρούς κρίσης. Δεν έχουν άλλη διέξοδο, δεν προσπαθούν για τίποτε άλλο μόνον να επιτίθενται σε όποιον βρουν μπροστά τους επειδή δεν είναι πια δια βίου βολεμένοι, όπως νόμιζαν ότι ήταν. Ε, όχι, κύριοι! Δεν είμαστε εμείς υποχρεωμένοι να σας ταϊζουμε! Αντι να απαιτείται, να πάτε να κάνετε κανένα μεροκάματο! Αλλά φαίνεται ότι μόνον ως "σχολικοί φύλακες" - ως το απολυτο κηφηναριό δηλαδή, ας μας πουν τι έκαναν όλη μέρα - μπορείτε να εργάζεστε!

      Το κακό είναι ότι αυτές οι διορθώσεις ξεκινησαν, λόγω Μνημονίου, από κάτω. Έπρεπε να είχαν ξεκινήσει από πάνω. Τότε θα είχε νομιμοποιηθεί πολύ περισσότερο η εκκαθάριση και "από κάτω". Τότε θα είχαμε πάει σε πραγματική "επανίδρυση του κράτους", που κάποτε επαγγέλθηκε αυτή εδώ η παράταξη για να καταλήξει η εσχάτη πλάνη χείρων της πρώτης. Όμως το στοίχημα Σαμαρά θα κριθεί εάν αυτός μπορέσει να κάνει την επανίδρυση αυτή, ασχέτως αν δεν την επαγγέλθηκε.

  31. διον avatar
    διον 21/11/2013 21:26:49

    ...Κωστας Πανταζης το καινουριο φρουτο του Πασοκ στην κυβερνηση ως ειδικος γραμματεας στο ΣΕΕ,(πρωην γραμματεας νεολαιας Πασοκ)

  32. Κωστας avatar
    Κωστας 21/11/2013 21:53:39

    Οκ βαλτερ ο αν8ρωπος ηταν χαζος και εμεινε ανεργος.Χαζος που ηρθε στην γερμανια χωρις λεφτα γιατι τα αφησε οτι λιγα ειχε στην οικογενεια του και εδω του υποσχεθηκαν δουλεια με στεγη και φαγητο.Τελικα πραγματικα ζεις στον κοσμο σου.Αν θες παρε το αεροπλανο και ελα εδω να σου πουν και αλλοι τι εχουν συναντησει τα τελευταια 2 χρονια.Αλλα αν δεν ξερεις μην προσπαθεις να πεισεις τους αλλους οτι οι ελληνες περνανε καλα.Αν δεν εχεις απελπισμενους στον περιγυρο σου αν δεν ξερεις ανεργους χωρις ευρω στην τσεπη ζησε το ονειρο σου.Αλλα θα σου ευχηθω αλλη μια φορα να μην βρεθεις ποτε στην θεση αυτου και πολλων αλλων ελληνων.Μονο πες μου ποτε παλι ειχε η ελλαδα τοσους ανεργους τοσους φτωχους τοσα συσσιτια και τοση μεταναστευση.Ποια δεκαετια ?

  33. Κωνσταντῖνος Ρούμογλου avatar
    Κωνσταντῖνος Ρούμογλου 21/11/2013 22:08:19

    Μπράβο, Διογένη!

    Ξέχασες ὅμως κάτι. Τὴν στρατηγική του πολιτική: ΑΟΖ.

    Φρονῶ, ὅτι ὁ Ἀντώνης Σαμαρὰς εἶναι ἀπὸ τοὺς λίγους στὴν Ἑλλαδα ποὺ διαθέτουν στρατηγικὴ σκέψη. Ἐκεῖ εἶναι οἱ περισσότερες ἐπιτυχίες του, ποὺ θὰ τὶς δοῦμε μεσοπρόθεσμα.

    Ὁ Ἀντώνης Σαμαρὰς εἶναι ἕνα ἐθνικὸ κεφάλαιο.

  34. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 21/11/2013 22:51:30

    Mετα την καταστροφη της Ελλαδος απο τον πολεμο και την κομμουνιστικη ανταρσια.Και οι ιδιοι που συνετελεσαν στην καταστροφη κατηγορουσαν τις μεταπολεμικες κυβερνησεις γιατι δεν ανυψωναν το βιοτικο επιπεδο του λαου σε χρονο μηδεν και εγραφαν γελοια τραγουδια για την Ελλαδα μια παραγκα.
    Και οταν μετα απο 25 χρονια η οικονομια ανορθωθηκε ηλθαν στην εξουσια με πρασινο χρωμα και αρχισαν να δανειζονται του σκασμου μεχρι την υπερχρεωση.Και τωρα οι ιδιοι εγκατελειψαν το πρασινο χρωμα για το λαιτ κοκκινο του ΣΥΡΙΖΑ και παριστανουν οτι το μνημονιο επεσε απο τον ουρανο.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ ψυχραιμια 22/11/2013 14:15:52

      Συνεκτικός και ακριβής, όπως πάντα! Μπράβο.

  35. Μικρασιάτης avatar
    Μικρασιάτης 21/11/2013 23:09:21

    (εκτος θεματος, αλλα ισως δεν εχει σημασια): Για το 28-χρονο παλικαρι , που δολοφονησε ο ΤΣΕΤΣΕΝΟΣ μπραβος, θα γινει καποια πορεια, καποια συγκεντρωση? Καποια συζητηση στη TV ? Θα παρουν θεση τα κομματα, του ...Δημοκρατικου τοξου???

    Το ανηλικο παιδι του, ποιος θα το φροντισει? Χανουμε κάθε χρονο χιλιαδες ΕΛΛΗΝΕΣ, από αυτοκτονιες (ένα μερος τους συμβαινει λογω μακροχρόνιας ανεργιας-φτωχιας), από τις χιλιαδες των τροχαιων ατυχημάτων, απ' τα ναρκωτικα, και τα τελευταια χρονια και απ τους ΛαθροΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ.

    Ενώ ταυτόχρονα, χιλιαδες νεοι μεταναστευουν, και η υπογεννητικοτητα οδηγει σε μειωση του Ελληνικου πληθυσμού. Αν συντομα, μεσα στα επομενα 2 χρονια, δεν γινουν τεραστια βηματα προς όλα αυτά και ΕΙΔΙΚΑ κατα της Λαθρο-εγκληματικοτητας, αυτοι που εχουν την ευθυνη και ΔΕΝ τα κανουν, θα είναι υπόλογοι απέναντι στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ λαο.

    ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ??
    Ή απλα θα περιμενουμε ποτε θα αφανιστούμε??
    Θα επιτρεψουμε να γινει αντικατασταση πληθυσμού στην Ελλαδα??

  36. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 21/11/2013 23:23:25

    Το ξέρω αγαπητέ φίλε Ιαπετέ. Γι΄αυτό λέω πως ένας κούκος-και είναι ο μόνος που έμεινε-δεν φέρνει πάντα την άνοιξη. Και όταν έχεις τον βενιζέλο στο σβέρκο, πως να κινηθείς. Οι βρυκόλακες υπό τον βενιζέλο (επίτηδες μικρό το β) με το όνομα ΠΑΣΟΚ, ξέρουν μόνο το αίμα της εξουσίας, αυτό θέλουν , αυτό πασχίζουν να κρατήσουν, και στα κομμάτια η Ελλάδα. Κατι δραστικο πρέπει να γίνει, σύντομα γιατί αλλοιώς δεν βλέπω άκρη...

  37. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 21/11/2013 23:50:16

    Γιά «μή πελάτες» ανεξαρτήτου απόχρωσης δέν υπάρχει ελπίς.
    Στήν Ελλάδα ζείς.

  38. Άφωνος... avatar
    Άφωνος... 22/11/2013 01:32:27

    Πάλι τα ίδια; δεν παίρνεις χαμπάρι;

    @υπάρχει συνευθύνη πολιτικών και πολιτών.

    ΝΑΙ, αλλά ΜΟΝΟΝ οι πολίτες την πλήρωσαν, ενώ οι βουλευτές- πολιτικοί παραπονιούνται για τα... 5800 ευρώ "στο χέρι" μηνιαίως. Και οι Χρυσαυγήτες τους κάνουν πλάκα και τους καλούν, αφού πεινάνε, να πάνε στα συσσίτιά τους...

    Και κάτι άλλο: Για συνδικαλισταράδες, τυφλούς ταξιτζήδες κλπ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ είναι οι πολιτικοί, αφού αυτοί οφείλουν να ΕΛΕΓΧΟΥΝ. Πίσω από κάθε Φωτόπουλο και μούφα τυφλό βρισκόταν και ένας και δυο και βάλε πολιτικοί. Ο Γασπαράτος στην Ζάκυνθο (γιατρός, δήμαρχος) που υπέθαλπε την "τυφλή" παρανομία, πολιτευτής της ΝΔ ήταν, πχ.

    • Γιαδικιάρογλου avatar
      Γιαδικιάρογλου @ Άφωνος... 22/11/2013 08:22:53

      Λάθος καταλάβατε αγαπητέ.
      Δεν υπερασπίζομαι τους πολιτικούς, αλλά αυτούς τους πολιτικούς εμείς τους βγάζαμε με την ψήφο μας. Ο Ακης δεν βγήκε μόνος του. Την εποχή της παντοκρατορίας του είχε στρατό κολλητών,ψηφοφόρων κλπ κολαούζων που τρώγαν κι αυτοί τα ψίχουλα. Εμείς΄όμως που ψηφίζαμε κάτι άλλο, σοβαρούς ή όπως θέλετε πέστε το πολιτικούς, δεν τρώγαμε όυτε τα ψίχουλα. Στο ψυγείο είμασταν και στην κατάψυξη.
      Εν τέλει, αυτό που θέλω να πώ είναι ότι τώρα που ο Σαμαράς (και το πασοκ για να είμαστε δίκαιοι) κάνουν μια προσπάθεια εθνικής σημασίας δεν μπορούμε παρά να βοηθήσουμε.

  39. blue nile avatar
    blue nile 22/11/2013 01:45:20

    Να συμφωνήσω ότι ο ΓΑΠ έκανε τα πάντα για να εκμηδενίσει την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας.
    Επίσης μαζί με το Παπακωνσταντίνου διέπραξαν το μεγάλο έγκλημα της μη χρεοκοπίας την άνοιξη του 2010.
    Μην αυταπατάστε.
    Τρεις φορές έχουμε χρεοκοπήσει μέχρι τώρα μέχρι και τα CD's ενεργοποιήθηκαν οπότε πρέπει να είναι κανείς πολύ άσχετος για να υποστηρίζει ότι δεν χρεοκοπήσαμε.
    Αυτό που πονάει είναι ότι παρά τις τρεις χρεοκοπίες δεν λύσαμε το πρόβλημα της βιωσιμότητας του χρέους,
    Αν όμως είχαμε χρεοκοπήσει την άνοιξη του 2010 θα είχαμε κουρέψει το χρέος μας προς γαλλογερμανικές τράπεζες και θα μπαίναμε σε μνημόνιο με το πρόβλημα της βιωσιμότητας του χρέους λυμένο.
    Κοιτάξτε τώρα πόση κουβέντα γίνεται για το κούρεμα και πόσο απογοητευόμαστε που οι ευρωκράτες δεν συναινούν στο κούρεμα του χρέους επειδή τέσσερα χρόνια μνημόνιο κατάφεραν να μετατρέψουν το χρέος μας προς τράπεζες σε χρέος προς κράτη.
    Δηλαδή παρακαλάμε τώρα να χρεοκοπήσουμε και δεν μας αφήνουν γιατί κάτι τέτοιο πρέπει να εγκριθεί από κοινοβούλια άλλων κρατών.
    Για όλα τα παραπάνω δεν φταίει ο Σαμαράς.
    Είναι αλήθεια ότι η κατάσταση στις αρχές του χειμώνα του 2011 ήταν πολύ χειρότερη από ότι την άνοιξη του 2010.
    Όμως τίποτα δεν τον εμπόδιζε να παραμείνει αντιμνημονιακός να κερδίσει τις εκλογές με άνεση.
    Αντί για κάτι τέτοιο συμφώνησε στο να πάρουμε νέα μέτρα ύψους 11,5 δις σε μια ήδη καθημαγμένη οικονομία για να πάρουν οι τράπεζες 50 δις που τελικά φορτώθηκαν στις πλάτες του Έλληνα φορολογούμενου.
    Το αποτέλεσμα ήταν η ύφεση να γίνει αυτοτροφοδοτούμενη, οι τράπεζες να μην δίνουν δάνεια παρά την πενηντάρα που εισέπραξαν και να χαθεί η τραπεζική πίστη με κάθε μέρα που περνάει να τρώγεται σάρκα της κοινωνικής οικονομίας.
    Τι πέτυχε άραγε;
    Πέτυχε μια πολύ εύθραυστη σταθεροποίηση στα νούμερα που στηρίζεται σε ένα αμφίβολο πρωτογενές πλεόνασμα (αν συνυπολογίσουμε και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του κράτους μάλλον έχουμε έλλειμμα) πλεόνασμα όμως που επειδή στηρίζεται στην φοροεπιδρομή δεν πρόκειται να αντέξει για πολύ.
    Και ουσιαστικά τώρα περιμένει την αλλαγή στάσης των ευρωκρατών και κυρίως των Γερμανών.
    Στις αγορές δεν μπορούμε να βγούμε μόνοι μας ούτε και θα μπορούμε τα επόμενα 5-6 χρόνια.
    Μόνο υπό την προστατευτική ομπρέλα του ΟΜΤ (το οποίο απαιτεί περιοριστικά μέτρα, ένα άλλο μνημόνιο δηλαδή) μπορούμε να βγούμε όπως τώρα βγαίνει η Ιρλανδία παρά την διάλυση της.
    Μπροστά μας έρχονται ακόμα δυσκολότερα.
    Θα επιβληθούν νέα μέτρα , μπορεί όχι οριζόντια αλλά πάλι μέτρα θα είναι, ακόμα και αυτή η κολοβή επιμήκυνση αμφισβητείται και πέρα από την αριθμολαγνεία είμαστε πολύ μακρυά ακόμα από την σταθεροποίηση.
    Παράλληλα από την άνοιξη του 2014 πρέπει αν επιστρέψουμε 26 δις όχι δανειζόμενοι αυτή τη φορά αλλά αντλώντας τα από την πραγματική οικονομία.
    Κάτι που είναι αδύνατον.
    Δεν έχει να κάνουν όλα αυτά με τις ικανότητες του Σαμαρά.
    Ικανός είναι αλλά και ο πιο ικανός του κόσμου να ήταν δεν θα έφερνε καλύτερα αποτελέσματα.
    Γιατί το μεγάλο λάθος είναι το μνημόνιο.
    Εύχομαι να έχω εγώ το λάθος αλλά μετατρεπόμαστε σε χώρα που παραμένει στο ευρώ αλλά χωρίς ανάπτυξη και με μοναδικό εξαγώγιμο προιόν το ανθρώπινο δυναμικό της.
    Έγραψα για ανάπτυξη...που την θυμήθηκα τώρα...ακολουθώντας τις γερμανόπνευστες πολιτικές θα καταντήσει άγνωστη λέξη.

    • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
      ΝΙΚΟΛΑΣ @ blue nile 22/11/2013 09:01:05

      Και πάλι αγαπητέ Blue Nile κάνεις την σωστότερη και αντικειμενικώτερη Ανάλυση.

      • Ρηνα avatar
        Ρηνα @ ΝΙΚΟΛΑΣ 22/11/2013 10:49:38

        Ουσιαστικα δηλ. χρονο κερδιζαμε και μαλιστα ακριβο μηπως και αλλαξει η πολιτικη των Ευρωπαιων και προσπαθουσαμε να αποφυγουμε τα απολυτως εμφανη μιας επισημα κηρυγμενης πτωχευσης, οπως λεηλασιες, αναρχια και ακυβερνησια. Τα οικονομικα ομως παρεπομενα τα ζουμε ολοι στο πετσι μας. Που θα μας βγαλει ομως αυτη η κατασταση; Ολοι λεμε να βγουμε απο το μνημονιο αλλα μηπως οταν θα χρειαστει να κολυμπησουμε τελειως μονοι μας τα πραγματα θα ειναι πολυ χειροτερα; Αυτη η περιβοητη αυταρκεια που διατυμπανιζουν καποια κομματα μηπως πολυ απλα σημαινει "ψωμι κι ελια και χωρις Κωτσο βασιλια"; Κι οσο για την επαρκεια σε σιταρι διατηρω τις αμφιβολιες μου.

        • blue nile avatar
          blue nile @ Ρηνα 22/11/2013 15:33:01

          Στη κατάσταση που βρισκόμαστε το μόνο φάρμακο είναι η ανάπτυξη.
          Όλα τα άλλα , πρωτογενή πλεονάσματα κλπ είναι άτοπα.
          Όσο η χώρα βρίσκεται σε ύφεση τόσο πιο πολύ θα καταστρέφεται.
          Αλλά ανάπτυξη με μνημόνιο δεν γίνεται.
          Ούτε και προσπαθώντας να βρεθούν πόροι από το όποιο πρωτογενές πλεόνασμα.
          Όσο η ελληνική κυβέρνηση δεν διεκδικεί την περιβόητη ρήτρα ανάπτυξης στην αποπληρωμή των χρεών τόσο θα βουλιάζουμε...

  40. yec avatar
    yec 22/11/2013 07:05:46

    Ραντεβού την επομένη των εκλογών.

  41. Νικόλαος Κ. avatar
    Νικόλαος Κ. 23/11/2013 20:25:15

    Πόσο τυφλός θα πρέπει να είναι κάποιος, ώστε να μην λαμβάνει υπ΄ όψη του, ότι ο ΓΑΠ ο κύριος υπέυθυνος του εγκλήματος που διαπράχθηκε, κυκλοφορεί ακόμα ελεύθερος ; Αυτό και μόνο είναι αρκετό για να στείλει στον σκουπιδοτενεκέ κάθε άλλο επιχείρημα, όσο πειστικό κι αν είναι. Κανένας δε μπορεί να με πείσει για οτιδήποτε, όσο θα κυκλοφορούν ελεύθεροι, όλοι όσοι συνέπραξαν στην συντελούμενη γενοκτονία. Η ψήφος μου, όταν κι αν γίνουν εκλογές θα είναι ψήφος τιμωρίας κι εκδίκησης, ακριβώς λόγω της προκλητικ'ότατης ατιμωρησίας των ενόχων. Όσο βλέπω τους υπαίτιους της εξαθλίωσής μου να κυκλοφορούν ελεύθεροι, έχω κάθε λόγο να πιστεύω πως όλοι τους είναι συνεργοί στο έγκλημα, συγκαλύπτοντας οι μεν τους δε κι αντίστροφα. Στην πολιτική κάποτε θα πρέπει να μάθουμε να κρίνουμε τους πολιτικούς από αυτά που πράττουν κι όχι από αυτά που λένε. Τ΄ αυτιά μου έκλεισαν οριστικά κι αμετάκλειτα σ΄όσους προσπαθούν να με παραπλανήσουν. Η πραγματικότητα που βιώνω με δικαιώνει απόλυτα. Κι η πραγματικότητα που βιώνω είναι μια στυγνή δικτατορία με επικεφαλής τον Αντώνη Σαμαρά που έχει σκοπό να μ΄ εξοντώσει. Αδιαφορώ παντελώς για τις προθέσεις του. Αδιαφορώ παντελώς για το μέλλον της χώρας και την σωτηρία της, όταν αυτοί που την κυβερνούν με θυσιάζουν σαν Ιφιγένεια, για να ζήσουν αυτοί καλύτερα διασώζωντας τις περιουσίες που έχτισαν καταληστεύοντας τον δημόσιο πλούτο. Στην ιεράρχηση των αξιών μου ως άνθρωπος κι ως πολίτης, προέχει η επιβίωσή εμού και της οικογένειάς μου κι η χώρα έρχεται δεύτερη. Εκ των πραγμάτων είμαι αναγκασμένος να υπερασπίσω αυτή μου την επιβίωση με κάθε μέσο. Δεν έχω την πολυτέλεια να ψάχνω το αν έχει ή δεν έχει καλές προθέσεις ο Σαμαράς ή αν φταίνε άλλοι που παίρνει τέτοιες αποφάσεις. Όταν το στομάχι μου είναι άδειο, τότε όλα τα επιχειρήματα μου ακούγονται σαν ενοχλητικός θόρυβος.

    • Γηραιός Πάν avatar
      Γηραιός Πάν @ Νικόλαος Κ. 24/11/2013 08:44:43

      1. “Αυτό και μόνο είναι αρκετό για να στείλει στον σκουπιδοτενεκέ κάθε άλλο επιχείρημα, όσο πειστικό κι αν είναι.”
      Τα πειστικά επιχειρήματα τα ρίχνει απευθείας στον σκουπιδοτενεκέ μόνον όποιος είναι ανίκανος να σκεφτεί και να συζητήσει.
      2. “Κανένας δε μπορεί να με πείσει για οτιδήποτε, ...”
      Είναι ολοφάνερο
      3 “Όσο βλέπω τους υπαίτιους της εξαθλίωσής μου να κυκλοφορούν ελεύθεροι, έχω κάθε λόγο να πιστεύω πως όλοι τους είναι συνεργοί στο έγκλημα,...”
      Το ότι ο λαός δεν έδωσε αυτοδυναμία σ' αυτόν που διακήρυξε προεκλογικά την σύσταση εξεταστικής για το μνημόνιο δεν σου λέει τίποτα; Δεν θα ήταν “στυγνότερη” η “στυγνή δικτατορία με επικεφαλής τον Αντώνη Σαμαρά” άν έκανε κάτι τέτοιο χωρίς πλειοψηφία;
      4. “Στην ιεράρχηση των αξιών μου ως άνθρωπος κι ως πολίτης, προέχει η επιβίωσή εμού και της οικογένειάς μου κι η χώρα έρχεται δεύτερη.”
      Φτάσαμε εδώ γιατί μας κυβέρνησαν άνθρωποι με τέτοια ιεράρχηση αξιών: πρώτα το εγώ τους, μετά το παρεάκι και τρίτη και καταϊδρωμένη η χώρα (όχι δεύτερη όπως λάθος μετράς). Πάντως για να είναι κάποιος άνθρωπος χρειάζεται κι άλλα κίνητρα εκτός “τιμωρίας κι εκδίκησης” και σίγουρα δεν δικαιούται να είναι πολίτης αυτός που “Αδιαφορεί παντελώς για το μέλλον της χώρας και την σωτηρία της”
      5. “όλα τα επιχειρήματα μου ακούγονται σαν ενοχλητικός θόρυβος”
      Διακριτική ικανότητα ντεσιμπελόμετρου δηλαδή;

      • Νικόλαος Κ. avatar
        Νικόλαος Κ. @ Γηραιός Πάν 24/11/2013 12:26:44

        Λόγια… λόγια… λόγια…

        Λόγια χορτάτων, που προφανώς δεν έχουν πεινάσει ποτέ και δεν είναι σε θέση ν΄ αντιληφθούν πως λειτουργεί ένας άνθρωπος υπό το κράτος της πείνας και της απελπισίας. Ατελείωτες φιλοσοφικές συζητήσεις με άπειρα «αν», που οδηγούν σε υποθετικά συμπεράσματα και το μόνο που επιτυγχάνουν είναι η ικανοποίηση του ναρκισσισμού του γράφοντος ή του ομιλούντος. Κι οι απελπισμένοι να βυθίζονται σε ακόμα μεγαλύτερη απελπισία, παρακολουθώντας τις ατέρμονες συζητήσεις νάρκισσων, που δεν οδηγούν πουθενά.

        Λόγια χορτάτων, πελατών ενός φαύλου κομματοκρατικού συστήματος, που ομιλούν από θέση οικονομικής ισχύος, που απαξιούν την θέση απελπισίας από την οποία ομιλούν οι απελπισμένοι.

        Λόγια χορτάτων, που αντί να προβούν σε βαθιά κι έντονη αυτοκριτική, υψώνουν και κουνούν απειλητικά το δάκτυλο, απαξιώνοντας τις αντίθετες απόψεις στην προσπάθεια εξαγνισμού κι αγιοποίησης της ηγετικής ομάδας της ΝΔ.

        Λόγια χορτάτων που αντί να σκύψουν με σεβασμό ακούγοντας προσεκτικά την βάση, βερμπαλίζουν ακατάσχετα με αλαζονεία, ζητώντας από τους οικονομικά ασθενέστερους, να εξαθλιωθούν ακόμα περισσότερο, για να στηρίξουν μια ανίερη συμμαχία με το ΠΑΣΟΚ, το μεγαλύτερο σχηματισμό απατεώνων που γνώρισε ο τόπος , με το επιχείρημα ότι δεν τους έδωσε ο λαός την απόλυτη πλειοψηφία.

        Λόγια χορτάτων, που αγνοούν την πραγματική έννοια της δημοκρατίας και κρύβονται πίσω από σαθρά επιχειρήματα, κατηγορώντας αντί να αφουγκραστούν έναν λαό που στρίμωξαν στην γωνία, έχοντας στο πίσω μέρος του κεφαλιού τους, την διάσωση των περιουσιών που έχτισαν, γλύφοντας κι έρποντας στα κομματικά πατώματα ενός πελατειακού κράτους, που οι ίδιοι δημιούργησαν.

        Λόγια χορτάτων, που προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους έκαναν τα στραβά μάτια στην αθρόα εισβολή λαθρομεταναστών, αδιαφορώντας για την εθνολογική αλλοίωση του πληθυσμού και γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων τους την υπόσταση του Ελληνικού Έθνους.

        Λόγια χορτάτων, που δεν τολμούν να ζητήσουν την σύσταση εξεταστικών επιτροπών, που θα διερευνήσουν ευθύνες, γνωρίζοντας καλά πως αν συσταθούν, θα αποκαλυφθούν κι οι ευθύνες των ιδίων…

        Ένα είναι βέβαιο. Αν ζούσε σήμερα ο Κωνσταντίνος Καραμανλής , η ηγετική ομάδα κι η συντριπτική πλειοψηφία των επιφανών στελεχών της ΝΔ δεν θα έβρισκαν τρύπα να κρυφτούν… Η τιμωρία που θα τους επιβληθεί, έχει αρχίσει να διαφαίνεται ακόμα κι από τις στημένες δημοσκοπήσεις των κομματικών τους μηχανισμών. Κι όσο περνάει ο καιρός κι η εξαθλίωση του λαού θ΄ αυξάνεται, τόσο πιο σκληρή θα είναι. Το κριτήριο του λαού είναι αλάνθαστο, όσο κι αν προσπαθούν να το απαξιώσουν κι όσο κι αν προσπαθούν να του επιρρίψουν τις ευθύνες , γι αυτά που δεν πράττουν, καλυπτόμενοι υποκριτικά πίσω από την λαϊκή ετυμηγορία. Αν είναι καθαροί κι αμόλυντοι θα ζητούσαν την σύσταση εξεταστικών επιτροπών, αφήνοντας τα λαμόγια να εκτεθούν και ν΄ αποκαλυφθούν στο κοινοβούλιο, ενώπιον όλου του ελληνικού λαού.

        Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα… Αφού έχουν αγνές και καλές προθέσεις γιατί το φοβούνται ;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.