#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
18/01/2014 10:38
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Βόμβα από την τρόικα. Μας εξωθούν σε νέο Μνημόνιο



Κάποιοι μπορεί να μίλησαν για εμπλοκή μεταξύ κυβέρνησης και τρόικας σε ότι αφορά τα ισοδύναμα μέτρα που έχει παρουσιάσει το οικονομικό επιτελείο, αλλά τα πράγματα είναι πολύ σοβαρότερα απ’ ότι φαίνονται.

Ο φόρος στα ακίνητα και η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση ή κάποια άλλα μέτρα με τα οποία φαίνεται να μη συμφωνούν οι τροικανοί είναι σταγόνα στον ωκεανό, είναι «χειροβομβίδα» μπροστά στην πυρηνική βόμβα που μας ετοιμάζουν οι δανειστές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει πολύ σοβαρό ζήτημα με το χρηματοδοτικό κενό για την επόμενη διετία, κι όχι τόσο με το αν θα είναι 12 ή 14 δις ευρώ. Υπενθυμίζουμε ότι η κυβέρνηση, ο ίδιος ο Σαμαράς αλλά και ο Στουρνάρας έχουν διαμηνύσει ότι το κενό θα καλυφθεί, όχι με νέο δάνειο από την τρόικα αλλά με έξοδο στις αγορές. Υπολόγιζαν, ωστόσο, και σε ένα «μαξιλάρι» εξαιρετικά σημαντικό. Πρόκειται για τα 8,7 δις ευρώ που υπάρχουν στο ΤΧΣ και είναι τα υπόλοιπα από την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Αυτά τα χρήματα η κυβέρνηση θα τα χρησιμοποιούσε για τη μείωση του κενού και θα μπορούσε εύκολα να διεκδικήσει άλλα 4-5 δις ευρώ από τις αγορές.

Υπ’ αυτές τις συνθήκες ούτε νέο δάνειο θα παίρναμε, ούτε νέο μνημόνιο θα υπογράφαμε και η τρόικα θα ξεκουμπιζόταν από την Ελλάδα από το Μάιο και μετά. Η χώρα θα έμπαινε σε μια καλή τροχιά, το πρωτογενές πλεόνασμα θα μπορούσε να μοιραστεί σε 350.000 οικογένειες μη εχόντων και γενικά η ελληνική οικονομία θα είχε μια χρυσή ευκαιρία να αποδείξει ότι μπορεί να τα καταφέρει μόνη της. Αλλωστε, το θετικό αυτό σενάριο θα οδηγούσε σε ραγδαία αποκλιμάκωση των spreads δηλαδή η χώρα θα μπορούσε να δανειστεί ξανά φθηνά, όπως πριν την κρίση.

Φυσικά, όλο αυτό το σκηνικό θα είχε και πολιτικό αντίκτυπο αφού θα έβγαζε την κυβέρνηση από το λεγόμενο… οραματικό αδιέξοδο. Δηλαδή θα μπορούσε πλέον ο Σαμαράς να δώσει μια χειροπιαστή ελπίδα στους Ελληνες κι όχι φύκια για μεταξωτές κορδέλες όπως έκανε το 2010 ο Παπανδρέου που έλεγε ότι σε ένα χρόνο θα βγαίναμε στις αγορές.

Οι πληροφορίες, λοιπόν, κάνουν λόγο για ένα πολύ ύπουλο παιχνίδι που στήνει η τρόικα, και κυρίως το ΔΝΤ της Κριστίν Λαγκάρντ, σε βάρος της Ελλάδας. Δεν δέχονται ότι τα 8,7 δις ευρώ που έμειναν από την ανακεφαλαιοποίηση πρέπει να πάνε στο χρηματοδοτικό κενό τινάζοντας στον αέρα όλο τον σχεδιασμό της κυβέρνησης. Στέλνουν μηνύματα στην κυβέρνηση επικαλούμενοι φόβους ότι οι τράπεζες θα χρειαστούν περισσότερα χρήματα για να καλύψουν τα κενά τους ενώ ανεβάζουν ακόμη περισσότερο τη «μαύρη» τρύπα, παρά το γεγονός ότι η Black Rock έχει διαφορετική άποψη.

Παράλληλα, η τρόικα ήταν αυτή που μπλόκαρε την αύξηση κεφαλαίου στην Eurobank παρά το γεγονός ότι η διοίκησή της λέει ότι είχε στο χέρι προτάσεις από μεγάλα ξένα funds 3 με 3,5 δις ευρώ. Η επανιδιωτικοποίηση της τράπεζας θα μπορούσε να φέρει στα ταμεία το παραπάνω ποσό και θα οδηγούσε σε αύξηση της ρευστότητας στην αγορά. Ακριβώς το ίδιο βρόμικο παιχνίδι παίζει η τρόικα και με τις άλλες τράπεζες αλλά και με την άσκηση των warrants βάζοντας τρικλοποδιά στην προσπάθεια της κυβέρνησης να αλλάξει το κλίμα. Για να μην πούμε βεβαίως για τις ιδιωτικοποιήσεις που από τη μια μας πιέζουν να τις κάνουμε κι από την άλλη μπλοκάρουν για παράδειγμα την πώληση του ΟΛΠ.

Ολο αυτό το ύπουλο παιχνίδι έχει προκαλέσει έντονο εκνευρισμό στην κυβέρνηση και αναμένονται σοβαρές εξελίξεις τις επόμενες ημέρες. Ισως και γι’ αυτό να υπήρξαν κάποιες διαρροές ότι υπάρχει σύγκρουση με την τρόικα για τα ακίνητα ή τον ΦΠΑ, διαρροές που πάντως διέψευσε ο Γ. Στουρνάρας.

Φαίνεται ότι οι δανειστές πιέζουν την Ελλάδα να προχωρήσει σε νέο δάνειο και τρίτο μνημόνιο, που όμως θα το βαφτίσουν αλλιώς για να μην υπάρχουν αντιδράσεις. Θα πουν για παράδειγμα «πάρτε 15-20 δις ευρώ δάνειο το οποίο θα το ονομάσουμε… αναπτυξιακό πακέτο». Θα μπουν φυσικά όροι οι οποίοι θα είναι καλυμμένοι με κάποιον μανδύα νομιμότητας και δεν θα ασκούνται από την τρόικα. Δεν θα έρχονται δηλαδή κάθε τρεις μήνες οι κουστουμαρισμένοι χαρτογιακάδες που προκαλούν την κοινωνία. Όπως και να έχει, πάντως, θα πρόκειται για ένα μνημόνιο κρυμμένο πίσω από τις λέξεις, το οποίο θα θέσει τη χώρα στην ομηρία των δανειστών για πολλά ακόμη χρόνια.

Όλα τα παραπάνω μπορεί να πυροδοτήσουν σοβαρές πολιτικές εξελίξεις, ακόμη και εκλογές μέσα στην άνοιξη με το σκεπτικό ότι η τρόικα οδηγεί την Ελλάδα σε μια νέα εθνική καταστροφή. Και θα καλείται ο λαός να επιλέξει τι ακριβώς θέλει και με ποιους.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. aris 1. avatar
    aris 1. 18/01/2014 10:53:44

    Τώρα κατάλαβα γιατί ο Σαμαράς είπε το ανέκδοτο για εκλογές το 2016 και προέτρεψε τους οπαδούς του να αλλάξουν τροπάρι απέναντι στον Τσίπρα, καταγγέλλοντάς τον περίπου ως Μαοικό-Λενινιστή...
    Να ένας ωραίος τρόπος για να μη φανεί η προεξοφλημένη ήττα του με την προκήρυξη τριπλών εκλογών. Οψώμεθα, διότι τα σενάρια δεν βγαίνουν πάντα αληθινά.

  2. aris. Aold avatar
    aris. Aold 18/01/2014 10:55:05

    Πάλι τα ίδια να παίρνουμε χρήματα που απαιτούνται από την πραγματική οικονομία και να τα ρίχνουμε στο άπατο βαρέλι των δημόσιων ελλειμάτων απλά επειδή η κυβέρνηση δεν θέλει να προχωρήσει καμία ουσιαστική μεταρρύθμιση στον κράτος.

    Από την μια λένε ότι τα κόκκινα δάνεια αυξάνουν επικίνδυνα και από την άλλη θέλουν να πάρουν το μαξιλάρι το ΤΧΣ για να προσλαμβάνονται δημόσιοι υπάλληλοι με πεντακοσάευρα.

    Και άμα χρειαστούν χρήματα οι τράπεζες τι θα κάνει η κυβέρνηση;;

    Κούρεμα καταθέσεων.

    Ξέχασα αυτό θα μας το επιβάλει η κακή τρόικα.

    Το πρόβλημα αυτής της κυβέρνησης είναι ότι δεν έχουν καταλάβει τι είναι.

    Συνεχίζει τον άγονο δρόμο που μας έφερε ως εδώ.

    Η πλάκα είναι ότι κατηγορεί τον Σύριζα ότι είναι κρατιστές.

    • Geokoun avatar
      Geokoun @ aris. Aold 18/01/2014 12:56:08

      Πέστα χρυσόστομε!

  3. Panos avatar
    Panos 18/01/2014 11:06:20

    Οπότε και το δίλημα του πρωθυπουργού για τις Ευρωεκλογές "...με την Ευρώπη ή όχι", στην ουσία πώς πρέπει πλέον να το μεταφράσουμε;;;
    Γιατί η κοροϊδία των εταίρων ξεπέρασε κάθε όριο....
    Θέλανε την καταστροφή μας, πήραμε με θυσίες κάποια παράταση και πάνω που πάμε να πάρουμε ανάσα... πατητή... και ξανά στο βυθό.
    Ε... όχι ρε παιδιά. Ως εδώ και μη παρέκει...

  4. Μεγάλη Ώρα avatar
    Μεγάλη Ώρα 18/01/2014 11:38:49

    Δεν πρόκειται περί κάποιου συγκλονιστικού...νέου. Με ''αν''και ''θα'', πολιτική δε γίνεται. Μετά τη διενέργεια των εκλογών τους και αφού είχανε κάνει μιά χαρά τη ''δουλειά'' τους οι αγαπητοί φίλοι, σύμμαχοι, εταίροι και μεγαλόψυχοι δανειστές (ανήθικοι τοκογλύφοι, εκβιαστές που δρούν σε απόλυτη συνεργασία με τη μαντάμ Κριστίν και τους μάγκες του συνεργείου ΔΝΤ), κ.κ. Θεοδώρα Μ. και Βόλφγκανγκ Σ., μας το είχανε ήδη σερβίρει το προφιτερόλ περί μιάς...πιθανής ανάγκης που θα απαιτούσε ενδεχομένως έναν περιορισμένο...μικροδανεισμό. Το κοστουμάκι μας το ράβανε στα μέτρα των συμφεροντολογικών, επιδιώξεών τους. Δε γίνεται να πέσουμε πάλι απ΄τα σύννεφα! Ας μην συμπεριφερόμαστε ως στρουθοκάμηλοι λοιπόν. Οι άνθρωποι εννοούσαν και εννοούν : ''Ποιές αγορές και πράσινα άλογα; Είσαστε δέσμιοι του αέναου τοκογλυφικού δανεισμού, της μόνιμης υποταγής-εξάρτησης από τα σχέδια και τις διαταγές μας. Δεν σας επιτρέπουμε ούτε να βήξετε''. Το όλο ζήτημα είναι εμείς τι απαντάμε. Τα υπόλοιπα αποτελούν τζάμπα ταλαιπωρία των δακτύλων μας στα πληκτρολόγια.
    Νέο μνημόνιο δυστυχώς, θα σημαίνει εσχάτη......
    Αυτό θα είναι, όπως κι αν προσπαθήσει ο οποιοσδήποτε να το παρουσιάσει.

    • my way avatar
      my way @ Μεγάλη Ώρα 18/01/2014 11:51:53

      Απαντάμε, παραφράζοντας τον Άκη Πάνου:
      Θα είναι η αρχή στην ανηφόρα,
      η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα.

      • Μεγάλη Ώρα avatar
        Μεγάλη Ώρα @ my way 18/01/2014 11:54:49

        Άμα είναι να το πάμε με Θεϊκό Άκη Πάνου, πάει και το :
        ''Ο πιο κακός εχθρός μου ο πιο κακός του κόσμου
        ο πιο κακός του κόσμου είναι ο εαυτός μου..''
        Ως...αφιέρωση :-)

        • my way avatar
          my way @ Μεγάλη Ώρα 18/01/2014 11:56:04

          Σε μένα ή στον έσχατο;

      • Χρήστος Αλεξόπουλος avatar
        Χρήστος Αλεξόπουλος @ my way 18/01/2014 14:24:02

        Υπάρχει και το άλλο του Άκη Πάνου που μας αφορά πια όλους έτσι που έχουν έρθει τα πράγματα:

        Το θολωμένο μου μυαλό
        μ' έχει προδώσει προ πολλού,
        του λέω αλλού και τρέχει αλλού,
        με κάνει και παραμιλώ.
        το θολωμένο μου μυαλό.

        Να δούμε μόνο αν και πότε θα ξεθολώσουμε από αυτή την αντάρα...

  5. George Ν avatar
    George Ν 18/01/2014 11:46:09

    Είναι σαφές ότι αυτό το σενάριο βολεύει και αποτελεί το πλάνο της κυβέρνησης. Για να γίνει πραγματικότητα όμως πρέπει να βολεύει και την άλλη πλευρά. Μπαίνοντας στα παπούτσια τους η βασικός τους προβληματισμός είναι αν η Ελληνική οικονομία στο Ευρώ μπορεί να λειουργήσει μακροπρόθεσμα. Αν βγει στις αγορές και δεν μπορεί απλά θα ξανασκάσει μετά από λίγο. Αυτοί θα εισπράξουν μια καινούργια κρίση στο Ευρώ και θα έχουν χάσει το credibility στις αγορές. Αυτό είναι το δικός τους διακύβευμα. Για να λειτουργήσει η οικονομία μας από την άλλη θέλει δομικές αλλαγές. Είναι αυτό στο οποίο συμφωνούμε όλοι (Ελληνες, Ευρωπαίοι, Αμερικάνοι) και αυτό που δεν έχει γίνει. Χωρίς αυτές τα λεφτά τους είναι χαμένα έτσι κι αλλιώς. Οπότε δεν έχει νόημα να τους λέμε ότι πρέπει να μας βολέψουν γιατί θα έρθει ο κακός Αλέξης. Κοροιδεύουμε τους εαυτούς μας και σαφώς δεν φοβερίζουμε αυτούς μια και δεν υπάρχει πραγματικό διακύβευμα. Ισα ίσα ένας κακός Αλέξης θα είναι και η δικαιολογία που θέλουν για να μας στείλουν στον αγύριστο. Η κυβέρνηση πρέπει να κάνει deliver και στα structural και όχι μόνο στα δημόσια οικονομικά όπως κακώς νόμιζε. Μόλις πείσει θα σταματήσουν και τα μνημόνια ή όπως αλλιώς τα ονομάσουν. Μιά καλή αρχή είναι η έκθεση του ΟΟΣΑ που παραγγείλαμε... Αν από την άλλη δεν θέλουμε να αλλάξουμε σαφώς και πρέπει η ΝΔ να στείλει πακέτο την τρόικα. Θα της μείνει η δόξα.

    • Δημήτρης Πολλάτος avatar
      Δημήτρης Πολλάτος @ George Ν 19/01/2014 14:13:11

      Ακριβώς.

  6. Μεγάλη Ώρα avatar
    Μεγάλη Ώρα 18/01/2014 12:00:57

    Στον Α.

  7. my way avatar
    my way 18/01/2014 12:04:59

    Σωστά, σε δίδυμους ταιριάζει, όχι σε λέοντες. Μου το 'πε η Λίτσα Πατέρα.

    • Μεγάλη Ώρα avatar
      Μεγάλη Ώρα @ my way 18/01/2014 12:08:37

      Αυτοί οι Δίδυμοι πια!!! Μιά ζωή διχασμένοι :-)

      • θηραία avatar
        θηραία @ Μεγάλη Ώρα 18/01/2014 14:07:40

        Οι Δίδυμοι είναι ευφυέστατοι και πολυδιάστατοι !!!!!
        Τι να σου κάνουν όμως ανάμεσα σε Αιγόκερους που το "αι" το γράφουν με "ε" !

      • Μεγάλη Ώρα avatar
        Μεγάλη Ώρα @ Μεγάλη Ώρα 18/01/2014 16:54:04

        Χαχαχα! Ωραίο, αλλά
        ''Αλίμονο σ' εκείνον που είναι έξυπνος, αλλά δεν έχει δυνατό χαρακτήρα. Αν πήρες στο χέρι σου το φανάρι του Διογένη, πρέπει να πάρεις στο άλλο και το ραβδί του.''
        Νίκολας Τσάμφορτ – Γάλλος συγγραφέας

      • my way avatar
        my way @ Μεγάλη Ώρα 18/01/2014 23:43:23

        Νικολά Σαμφόρ. Είπαμε Γάλλος.

      • Μεγάλη Ώρα avatar
        Μεγάλη Ώρα @ Μεγάλη Ώρα 19/01/2014 06:09:42

        :-) Αφήστε που στα Γαλλικά ακούγεται και πιο γλυκό!

      • my way avatar
        my way @ Μεγάλη Ώρα 19/01/2014 11:27:00

        Ναι, ναι! Σαν μια υπέροχη Saint-Honoré από το Pastry Family!!!

  8. Δαρβινος avatar
    Δαρβινος 18/01/2014 12:53:46

    Καποιοι εξακολουθουν να μιλανε με λογιστικους ορους ενω το πραγματικο διακυβευμα και στην Ελλαδα και διεθνως ειναι καθαρα πολιτικο. Η φαια εξουσια των τραπεζιτων και των τοκογλυφων -δηλαδη η "διεθνης" του νεοφιλελευθερισμου- εχει εξαπολυσει ενα μοντερνο κατακτητικο πολεμο εναντιον των κρατων με οπλο τους "δανεισμους", τα "χρεη", τα "ελλειμματα", τα "ισοζυγια" και τα συναφη οικονομολογιστικα με τα οποια μπερδευεται και πανικοβαλλεται ο πληθυσμος, με αποτελεσμα να σκυβει το κεφαλι και να δεχεται την μια καταστροφη μετα την αλλη. Οπως συμβαινει δε σε ολους τους κατακτητικους πολεμους, ο επιτιθεμενος στρεφει την επιθεση του στα πιο αδυναμα σημεια του μετωπου και επιχειρει να κατακτησει ευνοϊκες θεσεις που θα του επιτρεψουν να τον συνεχισει και εναντιον των πιο ισχυρων μετωπων των αμυνομενων. Και οπως συμβαινει σε ολους τους πολεμους, παντοτε υπαρχουν μεταξυ των αμυνομενων οι προδοτες που ανοιγουν Κερκοπορτες, που συνεργαζονται φανερα ή κρυφα με τον εχθρο. Η Ελλαδα εξακολουθει να ειναι ο πιο αδυναμος κρικος σ' αυτη την πολεμικη επιχειρηση και το υπαρχον πολιτικο προσωπικο εξακολουθει να αποτελει το πιο χαρακτηριστικο δειγμα προδοτων και συνεργατων. Οσο συνεχιζουμε λοιπον να μιλαμε για "τροϊκες" και για "μνημονια" και για "κυβερνητικες σταθεροτητες" και για "διαπραγματευσεις" και για αλλα παιδαριωδη που συγκαλυπτουν εντεχνως την ουσια -κι αυτη ειναι ο πολεμος κι η προδοσια- χανουμε τον χρονο μας. Οποιος δεν εχει καταλαβει εως τωρα τον βρωμερο ρολο που εχει παιξει και το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ και ο ΓΑΠ και ο Προβοπουλος και ο Σαμαρας και ολο το υπολοιπο αθλιο πολιτικο προσωπικο (μαζι με τα παπαγαλακια της προπαγανδας) που βρισκεται στην υπηρεσια των ντοπιων και των διεθνων εκπροσωπων του εχθρου ειναι ειτε αφελης, ειτε συνενοχος. Και στην μεν περιπτωση της αφελειας μπορει κανεις να πει οτι ο εχθρος βρισκεται μεσα στα μυαλα των αδαων, των ηλιθιων και των κομματικα αφιονισμενων, γι αυτο αδυνατουν να αντιδρασουν και εξακολουθουν να συμπεριφερονται σαν προβατα, στην περιπτωση της συνενοχης ομως τα πραγματα ειναι πολυ πιο απλα και παραπεμπουν κατευθειαν στους συνεργατες και στους δωσιλογους.

    • Κωστας avatar
      Κωστας @ Δαρβινος 18/01/2014 14:38:06

      Το καλυτερο σχολιο που εχω διαβασει.Αν και εχω διαφωνησει αρκετες φορες μαζι σου δαρβινε σημερα περιγραφεις απολυτα την πραγματικοτητα.ΜΠΡΑΒΟ

    • aris avatar
      aris @ Δαρβινος 18/01/2014 14:43:22

      Aγαπητέ Δαρβίνε ΛΕΣ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ!!!....Συγχαρητήρια!.

      • blue nile avatar
        blue nile @ aris 18/01/2014 15:19:29

        Δαρβίνε μακάρι να ήταν τόσο απλά τα πράγματα.
        Να υπήρχαν κάποιοι δηλαδή που με οργανωμένο σχέδιο να θέλουν να μας κατακτήσουν σε έναν οικονομικό πόλεμο όπως λες...
        Νομίζω ότι βρισκόμαστε σε χειρότερη κατάσταση.
        Αυτοί που ορίζουν την τύχη της ευρωζώνης δεν έχουν αποφασίσει ακόμα ποια κατεύθυνση θα πάρουν.
        Θα σώσουν άραγε το ευρώ ή θα συνεχίσουν να το αποδομούν συτηματικά μέχρι τη διάλυση του;
        Αυτή η αναποφασιστικότητα κομίζει τρισχειρότερα δεινά από όποιο οργανωμένο σχέδιο...

        • Γεώργιος Τ. avatar
          Γεώργιος Τ. @ blue nile 18/01/2014 17:04:09

          Αφού υπάρχουν ομάδες εντός της ΟΝΕ που πολεμούν μεταξύ τους. Κανείς δεν ξέρει το πότε. Ότι θα διαλυθεί είναι βέβαιο με τις ανισορροπίες που μεγαλώνουν λόγω της Γερμανίας.

        • MCA avatar
          MCA @ blue nile 18/01/2014 23:25:17

          ++++

        • Ρηνα avatar
          Ρηνα @ blue nile 19/01/2014 11:06:58

          Ακριβως blue nile, αυτοι που οριζουν τις τυχες της Ευρωζωνης εχουν μπολικο καιρο για να περιμενουν, εμεις δεν εχουμε και για να κρατηθουμε στο παιχνιδι τον αγοραζουμε πολυ ακριβα, με μνημονια και δανεια. Ο πολεμος γινεται σε αλλα καστρα αλλα εμεις διαθετουμε την κερκοπορτα....

    • ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
      ΣΤΕΛΙΟΣ @ Δαρβινος 18/01/2014 15:24:46

      Βρέ Δαρβίνε , με όλο το σεβασμό στην προσφορά σου στην Ανθρωπότητα, μήπως είναι πιό απλά τα πράγματα τελικά?

      Μήπως απλά εμείς δεν μπορούμε να συμμαζέψουμε τα του οίκου μας?

      Το γιατί δεν μπορούμε ,και αν κάποιοι δε μας αφήνουν να το κάνουμε , εκεί ναι , υπάρχουν κάποιοι υπεύθυνοι ,αλλα κυρίως στην Ελλάδα πρέπει να ψάξουμε , όχι έξω.

      Τα παραμύθια για "σατανικούς ξένους εχθρούς" είναι φερεντζές για να κρύβονται τα ντόπια λαμόγια , καθε είδους και κάθε μεγέθους .

      • Evangelos avatar
        Evangelos @ ΣΤΕΛΙΟΣ 19/01/2014 00:33:53

        ναι φίλε μου έτσι είναι και για το λιμό του '41 πάλι εμείς φταίγαμε που τρώγαμε πολύ τις προηγούμενες χρονιές !!!

        οι ξένοι όλο πάνε να μας βοηθήσουν αλλά εμείς εκεί όλο αντίδραση ...

  9. η Dimi avatar
    η Dimi 18/01/2014 13:49:19

    «Ύβρις γαρ εξανθούσ’ εκάρπωσε στάχυν.» ~Αισχύλος
    (Γιατί η υπεροψία σαν ανθίσει, θε να καρπίσει της καταστροφής το στάχυ.)

  10. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 18/01/2014 13:59:04

    Οσο θεωρούμε επιτυχία να διεκδικούμε δανεικά , επειδή το ταμείον είναι μείον, είτε με χαμηλά επιτόκια εντός μνημονίων , είτε με υψηλά εκτός , ΔΕΝ γίνεται τίποτα. Κοροιδευόμαστε.

    Η μόνη λύση είναι η άμεση και ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ μείωση των Δημοσίων Δαπανών. Και ο μόνος τρόπος που έχει απομείνει είναι οι μαζικές (και πραγματικές) απολύσεις στο Δημόσιο, σε ότι ποσοστό χρειάζεται για να μειωθούν οι δαπάνες και να ισοσκελισθεί ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ο κρατικός ισολογισμός.

    Και ,παρ'ολη τή προσωρινή παράλυση που θα φέρει στο Δημόσιο , αυτό είναι σε τελευταία ανάλυση καλύτερο ΚΑΙ για τους Δ.Υ, παρά ο "αργός θάνατος" ("όσοι φύγανε φύγανε , οι υπόλοιποι είστε ασφαλείς ,και τώρα δουλειά!")

    Επειδή αυτό καμιά κυβέρνηση δεν τολμά επι του παρόντος να το κάνει, δε βλέπω σωτηρία.

    • Γιώργος Αχαιός avatar
      Γιώργος Αχαιός @ ΣΤΕΛΙΟΣ 18/01/2014 16:19:39

      "Η μόνη λύση είναι η άμεση και ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ μείωση των Δημοσίων Δαπανών. Και ο μόνος τρόπος που έχει απομείνει είναι οι μαζικές (και πραγματικές) απολύσεις στο Δημόσιο, σε ότι ποσοστό χρειάζεται για να μειωθούν οι δαπάνες και να ισοσκελισθεί ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ο κρατικός ισολογισμός"

      Αγαπητέ Στέλιο, ο συλλογισμός σου είναι λάθος. Έχω κουραστεί να το λέω ότι τα οικονομικά ενός νοικοκυριού δεν είναι τα ίδια με αυτά ενός κράτους.

      Ο περιορισμός των εξόδων ενός σπάταλού νοικοκυριού είνα πάντα μία καλή ιδέα. Δεν συμβαίνεί όμως το ίδιο όταν μιλάμε για κράτη. Στα κράτη ο δραστικός περιορισμός δαπανών συχνά ΔΕΝ φέρνει ισοσκελισμένους ισολογισμούς όπως νομίζεις αλλά το τελείως αντίθετο.

      Μόνο δύο τρόπους έχει το κράτος για να εξασφαλίσει λεφτά: απολύσεις και φόρους. Και δύο αυτοί τρόποι αφαιρούν χρήματα απο την οικονομία κι έχουν παρόμοιες επιπτώσεις.

      Για παράδειγμα: Αύριο απολύονται 150.000 δημόσιοι υπάλληλοι. Έστω ότι πολιτικά είναι βιώσιμο (γιατί φαντάζεσαι τι σαματά θα κάνουν). Ποιες είναι οι επιπτώσεις; Η ανεργία ανεβαίνει κοντά στο 40%. Πάνω που επιτέλους νομίζαμε ότι έχουμε πιάσει πάτο κι ότι θα έχουμε πρ. πλεονάσματα, η πτώση της αγοραστικής δύναμης απο μίας τέτοιας κλίμακας απολύσεις, θα προκαλούσε ακόμη μεγαλύτερη καταβαράθρωση της ζήτησης. Η μειωμένη ζήτηση θα έκλεινε όσα μεγαζιά έχουν μείνει ανοιχτά αυξάνοντας κι άλλο την ανεργία. Με ακόμη περισσότερους ανέργους το ασφαλιστικό σύστημα θα είχε ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα, που αφού πλέον δεν θα μπορούσαν να γίνουν άλλες απολύσεις (γιατί οι ΔΥ θα ήσαν πια οριακά λίγοι), το κράτος θα είχε μόνο μία λύση: ακόμη μεγαλύτερο περιορισμό συντάξεων & αύξηση φορολογίας.... Ασφαλώς ούτε λόγος για πλεόνασμα ή για ισοσκελισμό προυπολογισμού. Θα άνοιγαν τόσες άλλες τρύπες (πχ επιδόματα ανεργίας) που θα συνέβαινε το ακριβώς αντίθετο. Αυτή είναι η έννοια του δημοσιονομικού φαύλου κύκλου.

      Αν δεν κατανοήσετε την έννοια του δημοσιονομικού φαύλου κύκλου δεν πρόκειται να πάρετε πρέφα ποτέ πως μία χώρα με χρέος 115% το 2010 περιστέλλοντας δαπάνες και αυξάνοντας φόρους, φθάνει να χρωστάει 175% το 2014. Δεν θα κατανοήσετε τι συμβαίνει στην χώρα.

      Θα μου πει κάποιος:
      "Να γίνει στάχτη και μπούρμπερη όποια επιχείρηση στην ελλάδα δεν εξάγει ή δεν έχει να κάνει με τον τουρισμό. Όλα τα άλλα είναι παρασιτικός καταναλωτισμός"

      Απύθμενη άγνοια κρύβεται και σε αυτόν τον συλλογισμό. Άμα καταρρεύσει όλο το άλλο οικοδόμημα δεν πρόκειται να μείνουν όρθιες οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, θα τις στραγγαλίσει νωρίτερα η φορολογία ενός κράτους που θα του λείπουν όλα και περισσότερα λεφτά διότι θα προσπαθεί να περιστείλει όλο και περισσότερο τις δαπάνες του. Μπορώ να πω κι άλλα πολλά αλλά προτιμώ να μην πλατιάσω.

      Θα μου πεις ωραία και τι να κάνουμε;
      Η απάντησή μου είναι ότι στο οριακό σημείο που έχουμε φτάσει όπου ίσως η οικονομία μετά απο θηριώδη απώλεια ΑΕΠ, πάει να ισορροπήσει, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΠΑΡΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΟ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Αλλιώς ο στροβιλισμός εντός του φαύλου κύκλου που ήδη τον έχουμε πληρώσει πανάκριβα δεν πρόκειται ποτέ να τελειώσει.

      • Ο Λούμπεν avatar
        Ο Λούμπεν @ Γιώργος Αχαιός 18/01/2014 19:09:58

        Ενδιαφέρον συλλογισμός να μην απολύεις δημοσίους υπαλλήλους για να μην αυξηθεί η ανεργία.
        Αντίστροφα, θα μπορούσαμε προφανώς να προσλάβουμε για να μειωθεί...

        • Γιώργος Αχαιός avatar
          Γιώργος Αχαιός @ Ο Λούμπεν 19/01/2014 22:37:48

          Ο συλλογισμός μου δεν περιοριζόταν σε αυτό. Το σχόλιο σας είναι ανόητο.

        • Γιώργος Αχαιός avatar
          Γιώργος Αχαιός @ Ο Λούμπεν 19/01/2014 22:47:19

          σόρρυ για το "ανόητο¨ήταν λίγο υπερβολικό.

          • Ο Λούμπεν avatar
            Ο Λούμπεν @ Γιώργος Αχαιός 20/01/2014 01:45:42

            Πάρε τον "φαύλο κύκλο" τον οποίο περιέγραψες από το τέλος προς την αρχή και τα ξαναλέμε!

      • ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
        ΣΤΕΛΙΟΣ @ Γιώργος Αχαιός 18/01/2014 22:23:25

        Αγαπητέ Αχαιέ ,οικονομικές σπουδές έχω , με 35 χρόνια πείρας στην πιάτσα. Κάτι ψιλοκαταλαβαίνω. Κακώς το λέω βέβαια ,και ο καθηγητής Μπαρουφα- συγνώμη, Βαρουφάκης οικονομολόγος είναι!

        Ωραία, μου γράφεις στη ουσιά ,πως το φάρμακο που προτείνω είναι πικρό ,και πως μέχρι να επενεργήσει , ο ασθενής θα ταλαιπωρηθεί.

        Τελειώνεις όμως με το "Θα μου πεις να κάνουμε;" Εμ ,εκει είναι όλο το θέμα. Το ότι κάθε "θεραπεία" στην περιπτωση της Ελλάδας θα είναι επώδυνη , είναι δεδομένο ,μην έχουμε αυταπάτες.

        Το "να μην πάρουμε αλλα περιοριστικά μέτρα" είναι κάπως γενικό. Αν εννοείς να μην πάρουμε άλλα εισπαρακτικά μέτρα ,συμφωνούμε απόλυτα. Αλλα μετά τι , έγινε ,θα περιμένουμε το θαύμα? Και πιό θα είναι το θαύμα? Να βγουμε κουτσα-στραβά απο τα μνημόνια ,και να αρχίσουμε να δανειζόμαστε με επιτόκια 10 φορές πάνω απο τα μνημονιακά ,γα να ξανααυξήσουμε το χρέος μας?

        Με ένα κράτος- βαμπίρ , που μας ρουφά το αίμα, και ταυτόχρονα ,που στραγγαλίζει κάθε επιχειρηματική προσπάθεια?

        Βέβαια στα πλαίσια ένός σχολίου δεν αναπτύσονται μακροικονομικές θεωρείες ,αναγκάστικά υπεραπλουστεύουμε. Κατα βάσην δε πιστεύω πως διαφωνούμε ιδιαίτερα.

        • Γιώργος Αχαιός avatar
          Γιώργος Αχαιός @ ΣΤΕΛΙΟΣ 19/01/2014 22:44:47

          "το φάρμακο που προτείνω είναι πικρό ,και πως μέχρι να επενεργήσει , ο ασθενής θα ταλαιπωρηθεί"

          Μάλλον κάτι χειρότερο λέω: ότι το φάρμακο θεραπεύει γρίπη αλλά προκαλεί καρκίνο.

          Πράγματι είναι δύσκολο να γίνει ανάλυση εδώ. Η πραγματικότητα και ο καιρός θα δείξει ποιος έχει περισσότερο δίκιο. Εύχομαι να μην έχω εγώ.

    • Γιαννης Π. avatar
      Γιαννης Π. @ ΣΤΕΛΙΟΣ 19/01/2014 23:23:39

      Tέτοια μας λένε και οι μπαρουφάκηδες φίλε Στέλιο.
      Αν δηλαδή απολύσουμε ΟΛΟΥΣ τους Δ.Υ. θα λυθεί αυτόματα η κρίση στην Ελλάδα και κατά συνέπeια στην Ευρώπη? Και δεν θα σκάσει αυτή τη φορά πχ. η J.P. Morgan? επειδή η Ελλάδα θα έχει γίνει Δανία του Νότου?
      Πιστεύεις σοβαρά αν εγώ με το μαγικό ραβδί βγάλω την Ελλάδα απο την κρίση της, ή την εξαφανίσω εντελώς απο τον χάρτη, η ΕΕ θα έχει λύσει το πρόβλημά της? Και καμμία Leehman Brothers δεν θα ξανασκάσει?
      Είναι δυνατό μια Ελλάδα, ακόμα και με Δανέζικο κράτος, να κατορθώσει μέσα στην ΕΕ να βγεί απο τα PIIGS και η Ιταλία και η Ισπανία να είναι μέσα ? Αν και όποτε βγεί απο την κρίση η Πορτογαλία , τότε θα βγούμε κι εμείς μαζί της με την ίδια μέθοδο φίλε μου. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Η θέση μας ήταν και θα είναι τελευταία στην Ευρωζώνη μαζί με την Πορτογαλία.

  11. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 18/01/2014 14:10:24

    Η ανικανοτητα των πολιτικων μας κρυβεται πισω απο καθε ΤΡΟΙΚΑ- ΜΕΡΚΕΛ-ΣΟΙΜΠΛΕ.....ολα τα αλλα ειναι παραμυθακια για εσωτερικη καταναλωση και ψηφαλακια. Αν δεν υπηρχε το ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ και το ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ το προβλημα της χωρας θα λυνοταν.....Αλλα δεν μπορουν γιατι ειναι δεμενοι απο το συστημα το κομματικο και το παρασιτικο. Αλλωστε ετσι ειχαν μαθει τοσα χρονια, αλλα τωρα δεν υπαρχει το παραδακι απο τα κοροιδα του εξωτερικου.

  12. panos avatar
    panos 18/01/2014 15:36:55

    Πολυ απλα οι ευρωπαιοι(λεγε με Γερμανια)με οσα λενε και σχεδιαζουν μας ωθουν να ειμαστε εμεις αυτοι που θα αποφασισουμε την εξοδο μας απο το ευρω..Κανεις πολιτης ουτε πολιτικος ειναι προθυμος να συναινεσει σε νεο μνημονιο,κατι που αυτοματα θα μας οδηγησει σε πραγματικη ρηξη με τους δανειστες,με συνεπεια να τεθει πραγματικα το ζητημα της παραμονης η οχι στο ευρω..Δειτε απλα τη γενικη εικονα..ο Ρεγκλινγκ λεει πως σε δεκα χρονια θα 'ρθουν ξενοι ιδιωτες επενδυτες,τα μμε της Γερμανιας αναφερουν πως δεν υπαρχει περιπτωση να αφεθει η Ελλαδα να επιχειρησει εξοδο στις αγορες,η πιεση για ουσιαστικες μεταρρυθμισεις εχει παψει να υπαρχει(οι Γερμανοι εντεταλμενοι γυροφερνουν ασκοπα),η γερμανικη κυβερνηση αμφισβητει το πρωτογενες πλεονασμα και οι τροικανοι ανεβαζουν το υψος του χρηματοδοτικου κενου για την επομενη διετια.Η πιεση,λοιπον,για τριτο μνημονιο ειναι το κερασακι στην τουρτα..

  13. δημης avatar
    δημης 18/01/2014 15:41:41

    " κι όχι φύκια για μεταξωτές κορδέλες όπως έκανε το 2010 ο Παπανδρέου που έλεγε ότι σε ένα χρόνο θα βγαίναμε στις αγορές."...ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΟ ΧΑΡΙΣΜΑ ΤΟ ΛΕΝΕ;;;;;;;;;;;;;;;;

  14. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 18/01/2014 15:58:54

    Δεν είναι κατι καινουργιο όλα αυτά.Επανειλημμενα ο Σοιμπλε εχει μιλησει για νέο πολύ μικροτερο πακετο γιατι απλούστατα δεν βγαινει αλλιως.
    Τα λεφτα που εχουν μεινει από τη χρηματοδοτηση των τραπεζων πρεπει να μεινουν εκει γιατι αλλιως εάν οι τράπεζες εχουν νεα προβλήματα (και τα προβλήματα τα δημιουργουν ΚΑΙ αυτοι που θελουν να απαγορευσουν πλειστηριασμούς και να χαρισουν δανεια) και δεν υπαρχουν θα γινει της Κυπρου.
    Υπαρχει όμως κατι που δεν το λενε οι αντιτροικανοι μαχητες : το νέο μνημονιο ή υπομνημονιο ή όπως αλλιως το ονομασουν δεν θα εχει περικοπες και νεους φορους για τον πολύ απλο λογο ότι δεν χρειαζονται μετα το πρωτογενες πλεονασμα.Οι απαιτησεις θα είναι "διαρθρωτικες αλλαγες" ητοι ιδιωτικοποιήσεις και διαθεσιμότητες δημοσιου,ανοιγματα επαγγελματων κλπ.
    Και το ερωτημα είναι τι πρόβλημα εχει ένα κατά δηλωσιν του φιλελευθερο κομμα με αυτές τις αλλαγες.

  15. SKAIs avatar
    SKAIs 18/01/2014 16:13:02

    Αν ισχύουν αυτά, τότε κακώς ο Σαμαράς μιλάει για Ευρώπη και για την θέση της Ελλάδας στην Ευρώπη και άλλα τέτοια. Καλεί μάλιστα του Έλληνες να υπερασπιστούν την θέση της Ελλάδος στο Ευρώ, σε αντίθεση με τους δραχμολάγνους του ΣΥΡΙΖΑ!
    Είναι προφανές ότι το αφήγημά του είναι λάθος, αφού ουδείς Έλληνας είναι διατεθειμένος να δεχθεί νέο μνημόνιο ανεξαρτήτως πώς θα βαπτισθεί.
    Άρα, ας καλωσορίσουμε τον Λαφαζάνη από τώρα. Δεν χρειάζεται να παλέψει κανείς για τίποτα. Τι Ευρώ και κουραφέξαλα!!!
    Μητρόπουλος, Τσακαλώτος και άγιος ο Θεός.
    Προσωπική μου άποψη: Ο Σαμαράς και ο Χρύσνθος, ευτυχώς, είναι έξυπνοι άνθρωποι.

  16. Φανούριος Αττάρδ avatar
    Φανούριος Αττάρδ 18/01/2014 16:13:12

    Δεν κόπτονται για χρήματα....αυτά τα "κόβουν" εύκολα και όποτε τους αρέσει !
    Την Ελλάδα θέλουν...τον πραγματικό πλούτο ο οποίος δεν είναι τα ΚΟΛΟΧΑΡΤΑ που μας έχουν δανείσει !!!
    Κακώς ψάχνουμε για μέτρα και για θύματα στα μέτρα μας !!!!
    Κακώς κυνηγάμε αλλήλους !!!
    Κακώς καταντήσαμε έτσι......

  17. VVV avatar
    VVV 18/01/2014 16:38:48

    Αφου ειμασταν καλα παιδια, σκυψαμε το κεφαλι και χωρις την παραμικρη αντιρρηση καναμε οσα μας ειπαν, γιατι μας συμπεριφερονται ετσι τωρα. Μηπως εν τελη δεν θελουν και τοσο το καλο μας οπως αρχικα υπεθεσαν τα σαινια οι κυβερνωντες

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ VVV 18/01/2014 17:05:56

      Πότε είπε ο Σαμαράς ότι η τρόικα θέλει το καλό μας; Εκβιασμό μας έκαναν ενώ μας είχαν εγκωβίσει με το μνημόνιο Α. Τώρα έχουμε περιθώρια αντίστασης και ελιγμών όμως και θα έχει ευθύνη ο Σαμαράς αν δεν πάει κόντρα μέχρι τέλους στα τρελά που ζητούν. Ήδη έχει αναιρέσει κάποια πράγματα συμφωνημένα και του την λένε οι τροϊκανοί. Για να δούμε...

  18. Tassos avatar
    Tassos 18/01/2014 17:18:36

    Κανέναν δεν ανησυχεί ότι φαίνεται οι τράπεζες να έχουν μετά την ανακεφαλαιοποίηση ακόμη πρόβλημα? Τα άλλα περί κακών ΔΝΤ και Μέρκελ είναι να χαμε να λέγαμε και φούντες να φουμέρναμε?

  19. Στέργιος avatar
    Στέργιος 18/01/2014 17:27:40

    Ω! Μα, οποία έκπληξις! Πίπτω εκ των συγνέφων!
    Καγώ που ενόμιζον ότι είχαμε 3,60 ευρώ πλεόνασμα και θα εκτινασσόμεθα αναπτυξιακώς;

  20. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 18/01/2014 17:36:42

    Ένα κείμενο πού θάπρεπε νά προβληματίσει πολλούς. Γραμμένο από έναν κατά συνείδηση καί παράδοση αριστερό


    Σάββατο, 11 Ιανουαρίου 2014
    ΣΥΡΙΖΑ: ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΑΓΙΔΕΣ

    Ανάγκη σπουδαίας προετοιμασίας πριν τις εκλογές

    ΣΥΡΙΖΑ: ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΑΓΙΔΕΣ

    Προς κορύφωση η τραγωδία

    Του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου

    Η ασκούμενη οικονομική πολιτική στην Ευρώπη είναι αντίθετη προς την κοινή λογική, εξανέστη πρόσφατα ο Αλέξης Τσίπρας. Αφού αυτό συμβαίνει επί μακρόν και συστηματικά, δεν είναι δηλαδή κάποιο λάθος ή στιγμιαίο «ατύχημα», η υφέρπουσα «λογική» της ασκούμενης πολιτικής είναι η καταστροφή της κοινωνικής δομής. Προς όφελος όχι κάποιας νέας, ανώτερης τάξης, αλλά της αταξίας των αγορών, «αυτορρύθμισης» στο κατώτερο σημείο οργάνωσης (ατομική δουλεία, κοινωνικός-εθνικός θάνατος). Παράλογη στο υπάρχον «σύστημα συντεταγμένων», η πολιτική γίνεται «λογική», αν σκοπεύει την καταστροφή του προηγούμενου συστήματος.

    Αυτό γίνεται πολύ εύκολα κατανοητό από μαθητές του Χέγγελ ή των φιλοσόφων της υποψίας (Μαρξ, Φρόιντ, Νίτσε), ακόμα και της σκέψης ενός Ηράκλειτου ή της Φυσικής μετά τον Λαπλάς. Αδύνατο να το καταλάβουν μεταμοντέρνοι και γραφειοκράτες – για αυτούς, απλούστατα, δεν μπορεί να υπάρξει εξέλιξη, ο κόσμος τους (θέλουν να) είναι αιώνιος.

    Εδώ και καιρό με τρομάζουν ορισμένα που ακούω από αριστερούς φίλους. ‘Ενας με διαβεβαίωνε ότι είμαστε «συστημικός κίνδυνος» για τη Γερμανία και δεν μπορεί να μας διώξει από το ευρώ. Δηλαδή, του λέω, πως το βλέπεις; Βγαίνει ο Τσίπρας στην Ελλάδα, λέει η Μέρκελ «α, έκανα λάθος και τώρα θα το διορθώσω, πάρτε και εκατό δις να πορεύεστε» ; «Δεν έχεις δίκηο», μου απήντησε ενοχλημένος, αλλά εξηγήσεις δεν μούδωσε.

    ‘Ενας άλλος φίλος μούπε ότι θα στηρίξουν την Ελλάδα για γεωπολιτικούς λόγους. «Μάλιστα», του απήντησα, «αν υπήρχε κίνδυνος να πάει η Ελλάδα με τη Ρωσία ή να γίνει κάτι μείζον, ανεπιθύμητο, εξαιτίας του τρόπου που μας συμπεριφέρονται, αυτό θα δημιουργούσε κίνητρο για διόρθωση πολιτικής. Αλλά έχουν φροντίσει να μην υπάρχει τέτοια πιθανότητα».

    Ο τρίτος ανακάλυψε ένα άρθρο του φίλου Ζακ Σαπίρ. Τον γνώρισα το 2005 στο γαλλικό ευρωδημοψήφισμα. Φανταιζί οικονομολόγος, με αντισυμβατική και συχνά ενδιαφέρουσα σκέψη. Ισχυρίστηκε, σε ένα άρθρο του 2012, ότι μπορεί, με μια ερμηνεία διατάξεων, ένα μέλος της ευρωζώνης να κόψει δεκάευρα. Συγγνώμη, αλλά αυτά είναι σαχλαμάρες. Ανεξαρτήτως και του τι προβλέπουν οι διατάξεις, δεν θα πληρώσει η Ελλάδα το χρέος της τυπώνοντας χαρτιά και πληθωρίζοντας το ευρωπαϊκό νόμισμα! Κι ανησυχώ ιδιαίτερα ακούγοντας από πρόσωπα σε υπεύθυνα πόστα τέτοιες ανοησίες, γιατί σημαίνουν ότι πηγαίνουμε ντουγρού σε καταστροφή.

    ‘Αλλη ελπίδα ορισμένων είναι οι Αμερικανοί, ανέκαθεν κέντρο του «ραγιάδικου φαντασιακού». Την άποψη την έχω σχολιάσει επανειλημμένα για τους αναγνώστες των Επικαίρων και δεν θα ξαναγυρίσω τώρα στο θέμα. Οι Αμερικανοί θέλουν να κοντύνουν τη Γερμανία, ίσως και να διαλύσουν το ευρώ. Μπορεί να χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα εναντίον του Βερολίνου. Αλλά οι διακινούμενες «ιδέες» περί χρηματοδότησης της Αθήνας από τη FED είναι αρλούμπες. Μήπως ξεχάσαμε ότι οι «αγορές» μας έβαλαν στα μνημόνια, με την ενθουσιώδη συμβολή της εξαιρετικά φιλοαμερικανικής κυβέρνησης ΓΑΠ. Η πιθανότητα να βοηθήσουν ουσιαστικά οι ΗΠΑ μια ελληνική αριστερή κυβέρνηση είναι μικρότερες από την πιθανότητα προσεδάφισης Αρειανών στο Σύνταγμα. Η προσδοκώμενη αμερικανική «βοήθεια» θα αποδειχθεί εφάμιλλη της βοήθειας του σχοινιού στον κρεμασμένο. Το ΔΝΤ μιλάει μεν για (χρήσιμη) αναδιάρθρωση χρέους, αναδιάρθρωση όμως πολύ μικρή για να το ελαφρύνει ουσιαστικά και συνοδευόμενη από συνέχιση των καταστροφικών «μεταρρυθμίσεων».

    Αυτοκρατορία και Αριστερά

    Ελπίζουμε τέτοιες «ιδέες», ευσεβείς πόθοι στην καλύτερη, πιθανώς προβοκάτσιες στη χειρότερη, να μην κατισχύσουν στη στρατηγική της αριστεράς και των λοιπών «αντιμνημονιακών». Αν κάτι τέτοιο συνέβαινε, η τελική καταστροφή του ελληνικού λαού, της Ελλάδας, της αριστεράς, θα έπαιρνε ελάχιστο χρόνο. Μόνο προετοιμαζόμενη πολύπλευρα, σοβαρότατα και έξυπνα, εσωτερικά και διεθνώς, για την αναπόφευκτη μεγάλη σύγκρουση μπορεί η αριστερά να έχει ελπίδα επιβίωσης και επιτυχίας.

    Τα καταστροφικά σχέδια της Αυτοκρατορίας του Χρήματος δεν επιβάλλονται με πολέμους ή επαναστάσεις. Επιβάλλονται με οικονομικά και, ακόμα περισσότερο, διανοητικά-ψυχολογικά μέσα, με παραπλάνηση λαών αλλά και ηγεσιών που, πολύ εξειδικευμένα προγράμματα χειραγώγησης εγκλωβίζουν σε αυτοκαταστροφικές τροχιές και εικονικές πραγματικότητες, καθιστώντας τες ασυνείδητα εργαλεία καταστροφής/αυτοκαταστροφής, είδος «έξυπνων πυραύλων» που ανατινάζουν το ίδιο τους το σύστημα, βοηθούντων και ανθρώπων που «φυτεύονται» στο περιβάλλον τους. Ειρήσθω εν παρόδω, η κατασκευή εικονικών πραγματικοτήτων είναι, λέγεται, η σημαντικότερη δουλειά της NSA και ενός γαλαξία περιφερειακών της δομών. Αλλά δεν είναι οι ΗΠΑ ούτε ο μόνος, ούτε πάντα ο πιο επίφοβος «παίκτης».

    Ιστορική υπενθύμιση: από τον Στάλιν στον Γκορμπατσώφ, από τον Μακάριο στον Χριστόφια

    Αυτά άλλωστε δεν είναι καινούρια. Ποιος δεν θυμάται την αμερικανίδα πρέσβειρα στο Κουβέιτ, που έπεισε τον Σαντάμ ότι θα μπορούσε, χωρίς αντίδραση των ΗΠΑ, να εισβάλλει στο εμιράτο, αλλά όταν εκείνος εισέβαλε, οι ΗΠΑ οργάνωσαν τον εναντίον του πόλεμο; Ποιος δεν θυμάται τη «συμπάθεια» των Αμερικανών προς τον Μιλόσεβιτς, μεσούσης της σύγκρουσης με το Βερολίνο, προτού καταλήξουν στον βομβαρδισμό του; Ποιός δεν θυμάται τον Γεωργιανό Πρόεδρο Σαακασβίλι, που μια στρατιά Αμερικανών και Ισραηλινών συμβούλων τον έπεισε να ξεκινήσει πόλεμο με τη Ρωσία; Μεταξύ τους και ο ‘Αλεξ Ρόντος, άνθρωπος πούρθε στην Ελλάδα να «απολυμάνει» το περιβάλλον του μέλλοντος Πρωθυπουργού, με σκοπό να γίνει κύριος «επόπτης», «καθοδηγητής» του Γεωργίου Ανδρέα Παπανδρέου, αρχιτέκτων και του σχεδίου Ανάν της ελληνοτουρκικής προσέγγισης και του σχεδίου ελληνοϊσραηλινής συμμαχίας και της ελληνικής μνημονιακής πορείας. Ποιος δεν θυμάται που κατέληξε η γλυκιά απάτη του «Λεφτά υπάρχουν»;

    Ποιος δεν θυμάται τον βρετανό Πρέσβη στη Λευκωσία που ενθάρρυνε τον Μακάριο να ζητήσει αναθεώρηση του συντάγματος του 1960, κάνοντας και ιδιόχειρες σημειώσεις στο περιθώριο του σχεδίου - μόλις ανακοίνωσε το σχέδιο ο Αρχιεπίσκοπος, προκάλεσε την πρώτη (light) διχοτόμηση της Κύπρου. Ποιος μπορεί να ξεχάσει την αμερικανική ενθάρρυνση προς τον Ιωαννίδη «σκότωσε τον Μακάριο και είναι δική σου η Κύπρος». Βραβεία Νόμπελ υποσχέθηκαν στον Χριστόφια για να παίξει το παιχνίδι των Αγγλοαμερικάνων ανατρέποντας τον Παπαδόπουλο, τώρα όμως δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στην Κύπρο, έγινε το πιο μισητό πρόσωπο στο νησί.

    Τα μακράν μεγαλύτερα, κυριολεκτικά κοσμοϊστορικά φιάσκα της ιστορίας τάπαθαν αριστεροί ηγέτες. Ο Στάλιν πίστεψε τον Χίτλερ και δεν ετοίμασε την άμυνα της ΕΣΣΔ, που υπέστη τρομακτικές καταστροφές και παρολίγον να ηττηθεί το 1941-42. Ο Γκορμπατσώφ και οι μεταρρυθμιστές του πίστεψαν τη Θάτσερ, τους Αμερικανούς και τον Σόρος, με αποτέλεσμα να διαλύσουν σε έξη χρόνια μια Αυτοκρατορία που διοικούσε τον μισό πλανήτη.

    Θυμάμαι τον τελευταίο σοβιετικό ηγέτη – δούλευα τότε ανταποκριτής στη Μόσχα - πούδωσε στους Αμερικανούς και τον καπιταλισμό τη μεγαλύτερη και ευκολότερη νίκη της Ιστορίας, να κυκλοφορεί στο Λονδίνο το 1991, εκλιπαρώντας λίγα λεφτά από τους G7, να πληρώσει μισθούς και συντάξεις κι αυτούς να μη του τα δίνουνε! Τον θυμάμαι ένα βράδυ, δυό χρόνια αργότερα, αφού είχε κιόλας ανατραπεί, στο δείπνο ενός Ιταλού συναδέλφου, να περιγράφει τα σχέδιά του για εκλογική κάθοδο (όπου τελικά πήρε 1%) και τη Ραίσα δίπλα του, να μας κυττάει με μια βουβή ικεσία στο βλέμμα της, «πείτε του να μην το κάνει». Σε αντίθεση με τον Γκορμπατσώφ, που, σαν τον δικό μας Γιωργάκη, κυκλοφορεί πάντα αμέριμνος της καταστροφής που προκάλεσε, διαφημίζοντας πίτσες και τσάντες πολυτελείας, η Ραίσα είχε από τότε νομίζω συνειδητοποιήσει την τεράστια ιστορική τραγωδία στην οποία αυτή κι ο άντρας της πρωταγωνίστησαν. Γι’ αυτό πέθανε λίγα χρόνια αργότερα. (*)

    Για να ξαναγυρίσουμε στα δικά μας και στα τωρινά, μόνο μια σοβαρότατη, «πολεμική» προετοιμασία, εσωτερική και διεθνής, μπορεί να επιτρέψει στην ελληνική αριστερά και το σύνολο των αντιμνημονιακών, πατριωτικών δυνάμεων της χώρας να διατηρήσουν ελπίδα και προοπτική, αποφεύγοντας μια πολύ μεγάλη καταστροφή. Ο χρόνος τελειώνει, η τραγωδία οδηγείται στην κορύφωση.

    (*) Ελάχιστη είναι η απόσταση από τον θρίαμβο στην τραγωδία, από το «Ωσαννά» στο «Σταύρωσον, σταύρωσον αυτόν». Στη διάρκεια του εμφυλίου εκατοντάδες ή χιλιάδες διάλεξαν να πεθάνουν στο απόσπασμα φωνάζοντας «Ζήτω ο Ζαχαριάδης». Γι’ αυτούς, στο όνομά του συμπυκνωνόταν η Ελλάδα, το ΚΚΕ, η Σοβιετική ‘Ενωση, ο σοσιαλισμός. Μια βραδιά ήρθαν στο σπίτι μου στη Μόσχα οι δυό του γιοί, αποφασισμένοι επιτέλους να σπάσουν τη σιωπή τους και μούπαν, μπροστά στο δηοσιογραφικό μαγνητοφωνάκι, όχι σα συνέντευξη, αλλά με την κατάνυξη μιας de profundis εξομολόγησης, πως κρεμάστηκε ο πατέρας τους, το είδωλο της ελληνικής αριστεράς, όταν δεν πήρε ικανοποιητική απάντηση στα γράμματα πούστειλε στο Κόμμα και τη γυναίκα του από τη σοβιετική του εξορία στο Σουργκούτ. Ο ελληνικός λαός (και μάλιστα η βάση της αριστεράς) δεν αξίζει σε κάθε περίπτωση να επαναλάβει μια καινούρια τραγική εκδοχή της ιστορίας του.

    Επίκαιρα, 24.12.2013
    http://konstantakopoulos.blogspot.de/2014/01/blog-post_11.html

    • ΝΑΥΤΗΣ avatar
      ΝΑΥΤΗΣ @ Ιαπετός 18/01/2014 21:19:16

      Σωστός, αλλά μην ανησυχεις, θα αναλάβουν τις διαπραγματεύσεις οι αντικαταστάτες του άτυχου Στουρνάρα και αμέσως μετά οι αριστεροί επενδυτές του ΣΥΡΙΖΑ...
      δεν μας σώζει τίποτα !

  21. Kώστας ΜΠ avatar
    Kώστας ΜΠ 18/01/2014 18:17:36

    "Μητρόπουλος, Τσακαλώτος "

    Aυτοί έχουν τις καταθέσεις έξω σε ευρώ. Όταν θα υλοποιήσουν τις αρλούμπες τους και επέλθει η πλήρης διακοπή της χρηματοδότησης τα δικά μας λεφτά θα γίνουν χαρτάκια( λαφαζάνειες νεοδραχμές, που και αυτός ο τόσο έντιμος όπως το διαφημίζει ο Φαήλος τα έχει σε ...αγγλικές λίρες!!!) , όχι τα δικά τους. Αλλά έτσι συμβαίνει πάντα. Οι έξυπνοι δουλεύουν τα κορόιδα.

  22. Χάρης Χ. avatar
    Χάρης Χ. 18/01/2014 18:45:46

    Το νέο μνημόνιο θα δώσει την ευκαιρία στους μνημονιακούς να σώσουν για μια ακόμη φορά την χώρα με τον γνωστό τρόπο: δάνεια που θα κατευθυνθούν σε λίγες τσέπες (και από εκεί εκτός Ελλάδας) και θα τα ξεχρεώσουν οι υπόλοιποι (όπως έχει γίνει μέχρι τώρα με τα 240 περίπου δισεκατομμύρια που έχουμε δανειστεί από τα μνημόνια και είναι ζήτημα σαν έχουν πέσει 20 δις στην οικονομία). Κάποιοι θα πρέπει να πληρώσουν κάποτε γι' αυτό το έγκλημα.

  23. el eternauta avatar
    el eternauta 18/01/2014 20:03:32

    Εφτασε η ώρα του τέλους για την τροικα . Το κυκνειο άσμα της ειναι γιαυτο φωνάζει και απειλεί .

  24. guest avatar
    guest 18/01/2014 22:58:52

    Δεδομένων των συνθηκών θα είναι μεγάλη επιτυχία αν η ΝΔ πάρει στις ευρωεκλογές μεγαλύτερο ποσοστό από αυτό των βουλευτικών του Μαΐου του 2012. Μετά τις ευρωεκλογές θα υπογράψουμε το νέο μνημόνιο με τους γερμανούς που δε θα ονομαστεί μνημόνιο και θα εμφανιστεί ως σωτηρία της Ελλάδας. Κατόπιν (με αφορμή ίσως τη προεδρική εκλογή) θα γίνουν βουλευτικές εκλογές όπου η προεκλογική εκστρατεία της κυβέρνησης θα κινηθεί ως εξής : Ψηφίστε μας γιατί αλλιώς τα παιδιά σας δε θα έχουν γάλα, οι συνταξιούχοι δε θα έχουν φάρμακα , θα σας πάρουν τη περιουσία οι κομουνιστές , θα μας διώξουν από την Ευρώπη κτλ . Ίσως πριν τις εκλογές να έχουμε και ένα θερμό επεισόδιο με γειτονική χώρα.

  25. θεσσαλονικιος avatar
    θεσσαλονικιος 19/01/2014 00:01:05

    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΙΜΩΤΕΡΟ ΝΑ ΜΑΣ ΔΑΝΕΙΣΕΙ Η ΣΚΛΗΡΗ ΕΣΤΩ ΜΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΠΙΤΟΚΙΟ ΑΠΟ ΤΟΥ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ''ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΑΙ ΩΡΑΙΟΙ'' ΚΑΙ ΝΑ ΧΡΕΩΘΟΥΜΕ ΜΕ 8% ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ.ΜΑΣ ΜΕΝΟΥΝ ΑΛΛΑ ΕΠΤΑ ΧΡΟΝΙΑ -ΤΟ 2Ο21- ΝΑ ΞΑΝΑΕΛΕΥΘΕΡΩΘΟΥΜΕ, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΜΕ ΩΣ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΩΣ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ,ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΠΟΜΕΙΩΣΕΙΣ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΑ ΠΟΛΥΤΙΜΑ ΕΔΑΦΗ ΜΑΣ , ΠΟΥ ΜΕ ΑΙΜΑΤΗΡΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΑΝ ΚΑΙ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΟΙ ΛΗΣΜΟΝΗΜΕΝΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ ΣΤΙΣ 10ΕΤΙΕΣ 191Ο ΚΑΙ 194Ο. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΤΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΥΝΗΘΙΣΑΜΕ ΠΙΑ .ΠΩΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΕΝΑ ΚΑΙ Ο Κ . ΤΣΙΠΡΑΣ. ΠΑΕΙ ΠΟΛΥ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟ Ο Κ . ΣΑΜΑΡΑΣ

  26. George Ν avatar
    George Ν 19/01/2014 04:40:42

    Double Bullseye!

  27. George Ν avatar
    George Ν 19/01/2014 04:52:06

    Το να έχουν οι τράπεζες πρόβλημα και μετά την ανακεφαλοποιήση ήταν αναμενόμενο, για αυτό και τα 10 δις μαξιλάρι. Το να θέλεις να πάρεις το μαξιλάρι για να το κάνεις σεντόνι είναι το θέμα :-) Αν και αυτό ήταν επίσης αναμενόμενο.....

  28. Nik avatar
    Nik 19/01/2014 07:28:23

    "Με ένα κράτος- βαμπίρ , που μας ρουφά το αίμα, και ταυτόχρονα ,που στραγγαλίζει κάθε επιχειρηματική προσπάθεια?"

    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ διότι αυτό υπήρχε πριν την κρίση, υπάρχει τώρα και θα υπάρχει στο μέλλον.

    Συγκρίνετε τι γίνεται στην άμεση γειτονιά μας, Σκόπια, Βουλγαρία, Τουρκία, Κύπρος, Μάλτα για να καταλάβετε πως προάγεται η φιλική προς την επιχείρηση νομοθεσία και τακτική.

    Αυτό έπρεπε να γίνεται και εδώ, αν θέλουμε να παράγουμε πλούτο, νέο, πραγματικό πλούτο και όχι φούμαρα.

    • qwerty avatar
      qwerty @ Nik 20/01/2014 14:49:27

      Ναι, γιαυτό στην Βουλγαρία στα Σκόπια και στην Κύπρο τρώνε με χρυσά κουτάλια...θες και τα λες αυτά ή σου ξεφεύγουν;

  29. Ρηνα avatar
    Ρηνα 19/01/2014 11:16:45

    Αν σας φαινονται ολα σκληρα σημερα, σκεφθειτε οτι υπαρχουν και τα ακομα χειροτερα. Το οτι δεν τα ξερουμε μεχρι στιγμης, απλα μερικοι τα υποψιαζονται, δεν σημαινει οτι αποκλειεται ναρθουν....

  30. elli avatar
    elli 19/01/2014 12:54:02

    Γιατί ,το ανέκδοτο ότι μετά τις Γερμανικές εκλογές σίγουρα θα "κουρευόταν" το ελληνικό χρέος ,το ξεχάσαμε? Ή μήπως δεν υπήρξε ποτέ τέτοιο ενδεχόμενο αλλά το "πλάσαραν" στον ταλαίπωρο Έλληνα για να καταπιεί τα μέτρα για κάνα χρόνο , έχοντας την ελπίδα ότι μετά το "κούρεμα" θα ανασάνει?
    Δυστυχώς για εμάς η κυβέρνηση έχει χάσει την αξιοπιστία της στα μάτια του κόσμου και "σπρώχνει" μόνη της τη χώρα στα χέρια του ΣΦΥΡΙΖΑ αδιάφορα, παρ' όλο που ξέρει πολύ καλά τι πρέπει να κάνει για την ανακτήσει και πάλι. Γιατί δεν χτυπάει τη φοροδιαφυγή (και δε μιλάμε για τα ψιλικατζίδικα ή τα τυροπιτάδικα ή τους μικροκαταστηματάρχες εναντίον των οποίων έχει στραφεί και τους έχει εξαντλήσει, πάνω στον πανικό να μαζέψει χρήματα), γιατί δεν ξεσκονίζει τις "λίστες Λαγκάρντ", με το ίδιο "πάθος" που ξεσκόνισε τη Χ.Α, γιατί δεν στέλνει στη φυλακή όσους ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ενεπλάκησαν στην οικονομική ζημία της χώρας. Το να ζημιώνεις οικονομικά το δημόσιο δεν είναι κακούργημα? Ή μήπως και για αυτό ισχύει η ασυλία?

  31. Δεξιός(όχι πια Ν.Δ.) avatar
    Δεξιός(όχι πια Ν.Δ.) 19/01/2014 14:57:31

    @aris. Aold
    "...Από την μια λένε ότι τα κόκκινα δάνεια αυξάνουν επικίνδυνα και από την άλλη θέλουν να πάρουν το μαξιλάρι το ΤΧΣ για να προσλαμβάνονται δημόσιοι υπάλληλοι με πεντακοσάευρα.
    Και άμα χρειαστούν χρήματα οι τράπεζες τι θα κάνει η κυβέρνηση;;..."
    Οικονομολόγος δεν είμαι, γι΄αυτό μπορείς να μου εξηγήσεις εσύ που κόπτεσαι για τις τράπεζες,τα λεφτά για τις τωρινές εθελουσίες των τραπεζικών(100.000 ευρώ-150.000 ευρώ τουλάχιστον ο καθένας και ηλικίες κάτω των 50 ετών),από πού είναι;Απ΄το μαξiλαράκι;

  32. Διογένης avatar
    Διογένης 20/01/2014 06:54:36

    Εγώ αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι το εξής: Η κυβέρνηση ΔΕΝ γνώριζε, δεν ανέμενε ότι η τρόικα δεν θα αποδεχόταν τις μονομερείς κινήσεις της Ελλάδας; Πίστευε ότι θα έλεγε "εντάξει, τι να κάνουμε, αφού τα αποφασίσετε χωρίς να μας ρωτήσετε, δεν πειράζει, πάμε παρακάτω";

    Η κυβέρνηση ΔΕΝ γνώριζε, δεν ανέμενε ότι η τρόικα πάει για νέο Μνημόνιο; Ότι εδώ δεν υπάρχει πρόθεση σωτηρίας της Ελλάδας, αλλά μεθόδευση εσαεί κηδεμόνευσής της για το ορατό μέλλον;

    Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση είτε έπεσε έξω σε υπολογισμούς της ("θα τηρήσουμε σκληρή στάση και θα υποχωρήσουν"), είτε δεν προετοιμάστηκε επαρκώς για την ολική σύγκρουση με την τρόικα.

    Το καλό είναι ότι ο Σαμαράς έχει εμφανώς μια διάθεση απαλλαγής από τα Μνημόνια. Το κακό είναι ότι ο τρόπος που το κάνει αυτό δεν μπορεί να "περάσει" στον πολύ κόσμο και να βρει, έτσι, την τόσο αναγκαία λαϊκή στήριξη. Δεν λέω, συμφωνώ με την στήριξη Στουρνάρα, που κι αυτή εδώ η ιστοσελίδα θεωρεί αναγκαία, όμως ο άνθρωπος έχει τον τρόπο του να τα κάνει όλα εξαιρετικά αντιδημοφιλή. Δεν μπορείς δηλαδή να ασκείς μια πολιτική εξόδου από τα Μνημόνια (αυτό δεν προσπαθεί να κάνει η κυβέρνηση;) και να μην το κάνεις με τρόπο που να δείχνει ότι αυτό προσπαθείς να κάνεις και όχι να "σφάξεις" φορολογικά τον κοσμάκη.

    Εν πάση περιπτώσει, η ουσία είναι άλλη: Η κυβέρνηση δεν έλεγε ότι θα βγει στις αγορές; Γιατί δεν βγαίνει; Θέλει το "οκ" της τρόικας; Μα αν τα θεμελιώδη μεγέθη είναι τόσο ευνοϊκά όσο πιστεύει η κυβέρνηση (και συμφωνώ κι εγώ ότι είναι) και αν αυτό το πιστεύουν και οι διεθνείς υπερτράπεζες που θα αναλάβουν τις εκδόσεις μας, τότε γιατί η κυβέρνηση επιμένει να διστάζει;

    Μήπως τελικά ο Στουρνάρας είναι αυτός που το εμποδίζει; Δεν γνωρίζω, μια υπόθεση κάνω. Αλλά μήπως αυτή η αντιφατική και αλληλοσυγκρουόμενη πολιτική που ξεκίνησε η κυβέρνηση Σαμαρά ήδη από τον Ιούνιο του 2012 έχει φτάσει πια στα όριά της; Εννοώ την πολιτική, "εκτελώ πιστά το Μνημόνιο με την κρυφή ελπιδα να απαλλαγώ από αυτό". Μήπως η πολιτική απαλλαγής από το Μνημόνιο πρέπει να γίνει ανοικτή;

    Διότι κάθε προσπάθεια ανάκαμψης που τόσο χρειαζόμαστε, θα την υπονομεύσει η τρόικα, η Γερμανία, οι πάντες.

    Αντί γι' αυτό, αντί για την υποταγή, ο Σαμαράς πρέπει να καλέσει τους πάντες, τον κόσμο πρώτα από όλα, να καταγγείλει την τρόικα για την δόλια στάση της, να δηλώσει ότι τα Μνημόνια (αλλά όχι η πολιτική αυστηρής λιτότητας και των ΑΝΑΓΚΑΙΩΝ, όχι άλλων, μη αναγκαίων μεταρρυθμίσεων) τελειώνουν αυτή τη στιγμή. Σε αυτό το κάλεσμα να κάνει και έκκληση στις, υποτίθεται, αντιμνημονιακές δυνάμεις να στηρίξουν την απαλλαγή της Ελλάδας από τα Μνημόνια. Ειτε δεχθούν το κάλεσμα είτε όχι, ο Σαμαράς θα τους έχει κάνει σαχ-ματ, διότι αν το δεχθούν, η Ελλάδα θα προχωρήσει ενωμένη, αν δεν το δεχθούν θα λεηλατήσει τους ψηφοφόρους τους.

    Ας προετοιμάσει λοιπόν προσεκτικά και ας κάνει το βήμα ολικής ρήξης με την τρόικα. Θα είναι ό,τι καλύτερο για την Ελλάδα, για την οικονομία, για τον ίδιο προσωπικά. Θα αλλάξουν τα πάντα μέσα σε ημέρες. Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία και τώρα είναι ο καιρός της τόλμης, χωρίς να παραγνωρίζουμε την πρώτιστη ανάγκη αρετής. Και θέλει ελευθερία, διότι χωρίς αυτήν δεν θα προχωρήσει ούτε η ανάκαμψη, ούτε τίποτε από όσα σχεδιάζει ο Σαμαράς.

    • Ιαπετός avatar
      Ιαπετός @ Διογένης 20/01/2014 15:08:59

      «Η κυβέρνηση δεν έλεγε ότι θα βγει στις αγορές; Γιατί δεν βγαίνει; Θέλει το “οκ” της τρόικας; Μα αν τα θεμελιώδη μεγέθη είναι τόσο ευνοϊκά όσο πιστεύει η κυβέρνηση (και συμφωνώ κι εγώ ότι είναι) και αν αυτό το πιστεύουν και οι διεθνείς υπερτράπεζες που θα αναλάβουν τις εκδόσεις μας, τότε γιατί η κυβέρνηση επιμένει να διστάζει;»

      Μήν έχεις τόση ελπίδα στίς αγορές φίλτατε Διογένη. Οι αγορές είναι μέσον άσκησης ελέγχου καί εξουσιαστικά κατευθυνόμενες. Πρέπει νά πάρουν τό πράσινο γιά νά μάς χρηματοδοτήσουν καί αυτό σημαίνει ότι η πολιτική τής χώρας είναι χρονικά συντονισμένη στό παγκόσμιο παίγνιο μέ τά αφεντικά πού ανάβουν τό πράσινο στίς αγορές. Εξαρτάται δέ εν πολλοίς, άν ο Σαμαράς είναι ο σωστός πολιτικός γιά τό παιχνίδι τους ή η επιλογή τους είναι ήδη ο Τσίπρας.

  33. Μωρίας εγκώμιον avatar
    Μωρίας εγκώμιον 20/01/2014 12:18:27

    Η περιπέτεια που λέγεται ΕΕ & Ευρώ δεν έχει τέλος. Και τις χρεωκοπημένες ευρωπαϊκές τράπεζες ποιός θα τις σώσει και που θα βρεθούν όλα αυτά τα δις που χρειάζονται για ανακεφαλαιοποιήσεις.... ουδείς γνωρίζει .... άρα θα πάνε για κουρέματα καταθέσεων και όχι μόνο ...... οπότε με ένα ακόμη μνημονιάκι εμείς θα πούμε κι ευχαριστώ και δόξασι ο Θεός που μείναμε στο ευρώ.

  34. Νικολάκη εφέντης avatar
    Νικολάκη εφέντης 20/01/2014 15:09:38

    Όπως πολλοί εδώ μέσα έχουμε βαρεθεί να μιλάμε για την κακή τρόικα και τους Γερμανούς χωρίς να μιλάμε για τα δικά μας χάλια.

    Επιτέλους πια! Είτε φεύγουν 150000 ΔΥ και γίνονται διαρθρωτικές αλλαγές 'αμεσα ή περιμένουμε πολλά περισσότερα χρόνια ύφεσης, χαρατσιών και πολλαπλάσιων απολύμένων από το ιδιωτικό τομέα.

    Εγώ προσωπικά, πάντα ψήφιζα ΝΔ. Και τώρα, αφού η εναλλακτική είναι ο ΣΥΡΙΖΑ δυστυχώς θα ξαναψηφίζω ΝΔ... Αντιλαμβάνομαι όμως ότι άλλοι ΝΔάτες θα ψηφίσουν άλλα κόμματα. Οπότε η κυβέρνηση έχει 2 επιλογές, ή κανει τις αλλαγές και δέχεται το πολιτικό κόστος ή σε λίγο καιρό έρχεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Και τα 2 είναι πολύ δύσκολα αλλά το 2ο χειρότερο.

  35. Δήμητρα avatar
    Δήμητρα 20/01/2014 19:24:15

    Ας προχωρήσουμε, στις μεταρρυθμίσεις με πρωταρχική την ένταξη όλων, με εξαίρεση της ΑΕ του Προέδρου της Δημοκρατίας και του Πρωθυπουργού (όλων μα όλων των υπηρετούντων στη Βουλή και διαφόρων συμβούλων, ΔΕΚΟ,ΥΠΟΙΚ, ΤτΕ, ΟΤΕ, ΕΛΠΕ και σε άλλα ευαγή υπουργεία και ιδρύματα),στο περίφημο ενιαίο μισθολόγιο που μόνο ενιαίο δεν ήταν και είναι...με ανάλογες μισθούς και συντάξεις-χαρτζιλίκια ... (ας ρωτήσουν τον κ.κ. που " φρόντισε " με το σαρωτικό πέρασμά του από Άμυνας και ΥΠΟΙΚ) και όλους τους ΥΠΟΙΚ της κρίσης για τις απαιτούμενες ενέργειες για άμεση εφαρμογή ... Αυτοί γνωρίζουν.
    Βόμβα από την τρόικα & Νέο Μνημόνιο και Τρόικα .... Ποιός θα ήθελε να μην "κατέχει" τον Παράδεισο του πλανήτη και να αποχωρήσει;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.