#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
11/01/2011 19:13
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αφήστε τα νεκρά ΜΜΕ να προχωρούν



Επί πάρα πολλά χρόνια διάβαζα εφημερίδες, μανιωδώς. Υπήρξε μάλιστα δεκαετία, που αγόραζα μέχρι και τρεις την ημέρα. Τις Κυριακές ήταν η χαρά μου. Πέντε - έξι, και λίγες ήταν. Παράλληλα, τρελαινόμουν για τα διάφορα τηλεοπτικά πολιτικά talk shows. Ειδικά αυτά της ιδιωτικής τηλεόρασης, που υποτίθεται πως ήταν «ανεξάρτητα», και πως άγγιζαν τον τύπο των ήλων. Όσο  βαρετά και τετριμμένα να ήταν αυτά που παρακολουθούσα, εμένα μου άρεσαν. Ήμουν εθισμένος στην πολιτική απεραντολογία του τίποτα. Ήμουν, ένα είδος information junkie.

Μέχρι που άρχισα να διαπιστώνω, μέσα από συζητήσεις με γνωστούς και φίλους, πως πάνω που νόμιζα ότι είμαι καλά πληροφορημένος, υπήρχαν πράγματα της επικαιρότητας, και όχι μόνο,  που όμως αγνοούσα. Η ενημέρωσή μου ήταν ελλιπής. Και ποιο ήταν το κενό; Τα μπλόγκς. Ποτέ δεν τους έδωσα ιδιαίτερη σημασία, θεωρώντας ότι όταν ο κάθε «σαχλαμάρας» (εμού συμπεριλαμβανομένου) μπορεί να φτιάξει δική του σελίδα, και να γράφει ότι παπαριά του κατέβει στο κεφάλι, τότε το αποτέλεσμα, αν μη τι άλλο, θα είναι λειψό. Έλα όμως, που σε συζητήσεις με φίλους, άρχισα να συναντώ σοβαρά και συγκροτημένα επιχειρήματα πάνω σε διάφορα ζητήματα, που είχαν ως πηγή τους τα μπλόγκς που απαξίωνα. Για αυτό και άρχισα δειλά δειλά να τα επισκέπτομαι. Εκεί συνειδητοποίησα, πως υπήρχαν αρκετά από αυτά, που είτε τα διαχειρίζονταν «επαγγελματίες» δημοσιογράφοι της ενημέρωσης, είτε κάποιοι ερασιτέχνες «παθιασμένοι»,  διέθεταν πληροφορίες και απόψεις που άξιζαν, όχι μόνο μια δεύτερη ματιά, αλλά που πολλές φορές ήταν σαφώς πιο συγκροτημένες από την οποιαδήποτε αντίστοιχη καθεστηκυία άποψη στα «αργυρώνητα» συμβατικά ΜΜΕ. Και κόλλησα. Και σταμάτησα να αγοράζω εφημερίδες.

Αν λοιπόν σταμάτησα εγώ, φαντάζομαι πως σταμάτησαν να τις αγοράζουν και πάμπολλοι άλλοι. Και αν κάνουμε μια αναγωγή στον συνολικό πληθυσμό, τότε εύκολα διαπιστώνουμε τη κατάντια των «φυλλάδων», και τις  ως εκ τούτου απεγνωσμένες τους προσπάθειες  να διατηρήσουν το αναγνωστικό τους κοινό με νύχια, δόντια, και με DVD του …Τσαλίκη και του Τσάκωνα. Πράγματι, αυτοί που πληροφορούσαν και που διαμόρφωναν συνειδήσεις και πολιτικές απόψεις επί δεκαετίες, σήμερα πνέουν τα λοίσθια. Και αντίπαλός τους, εκτός από τα μπλόγκς, είναι ο ίδιος τους ο εαυτός. Πνιγμένες μέσα στη κομματική και μικροπολιτική διαπλοκή, την ασημαντότητα και την πολιτική εσωστρέφεια, οι εφημερίδες δεν αντιλήφθηκαν την μεταστροφή μιας ολόκληρης νέας γενιάς Ελλήνων, που ουδόλως τους απασχολεί το τι δήλωση έκανε ο Γιακουμάτος, ποιόν υπονόησε ο Κεδίκογλου,  τι θέλει να πει ο ποιητής πίσω από τις λέξεις, και τι άποψη έχει η Ντόρα για τα ξεροτήγανα. Και πολύ περισσότερο δεν ενδιαφέρεται για το  τι συμφέρει στον τάδε ή στον δείνα πολιτικάντη, υποταγμένο «υπάλληλο» κάποιου μεγαλοεργολάβου.

Η ανεργία, η εγκληματικότητα, η λαθρομετανάστευση, η αφραγκία, όλα αυτά που απασχολούν τον σημερινό νέο, σε συνδυασμό με το γενικότερο φτύσιμο της πολιτικής όπως μας την κατάντησαν, αυτά είναι που κεντρίζουν το ενδιαφέρον της νέας γενιάς, η οποία διψάει για μεστή και ίσως πιο ωμή ενημέρωση. Μιας γενιάς με σαφώς ευρύτερη μόρφωση, και με ένα όπλο που με συμβατικούς όρους θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «πυρηνικό», το διαδίκτυο. Με ένα δυο κλικ, και με στοιχειώδη αγγλικά, ο σημερινός άνθρωπος έχει άμεση πρόσβαση σε όλη τη γνώση του κόσμου. Γιατί να διαβάζει τις πολιτικές φιοριτούρες του Βήματος, όταν μπορεί να διαβάζει τη New York Times; Τι να μασήσει από τα «καθοδηγούμενα» άρθρα και τις «διαβλητές» αναλύσεις των εφημερίδων μας, όταν έχει την ευκαιρία να ψάξει και να μάθει από μόνος του τα πάντα; Η νέα αυτή γενιά των Ελλήνων, δεν χρειάζεται μεσάζοντες στη πληροφόρησή της. Όπως επίσης δεν θέλει να «ψηφίζει» κάθε φορά που αγοράζει μια εφημερίδα, η να καταναλώνεται στο να προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει το ποιο ακριβώς συμφέρον κρύβεται πίσω από το κάθε «ενδελεχές» δημοσίευμα. Η νέα γενιά είναι πέρα από αυτά. Έχει ξεφύγει. Απλά πράγματα.

Και εκεί μπαίνει στο παιχνίδι ο ρόλος των διάφορων μπλόγκς, σάϊτς, πόρταλς, κλπ., και πιο συγκεκριμένα της δικής μας διαδικτυακής «εκκλησίας του Δήμου», του «ηλεκτρονικού οδοφράγματος», που λέγεται antinews. Και που τελευταία απασχολεί τα συμβατικά ΜΜΕ ιδιαιτέρως. Γιατί άραγε; Υπάρχουν πολλοί λόγοι κατά τη γνώμη μου, και θα τους παρέθετα αν δεν ήμουν σίγουρος ότι θα βαριόσασταν. Ένας όμως από τους κυριότερους, είναι ότι δίνει ελεύθερο βήμα σε «αρθρογράφους», που ναι μεν είναι ερασιτέχνες, διαθέτουν όμως μια γενική καλλιέργεια και μόρφωση, που πολλές φορές βάζει τα γυαλιά στους λεγόμενους επαγγελματίες. Και όπως είναι γνωστό, καμιά επαγγελματική κάστα δεν «γουστάρει» εισβολείς.

Αυτή είναι μια διαχρονική και ιστορικά αποδεδειγμένη  διαπίστωση. Είναι κάτι σαν τον περιβόητο Λουδισμό,* μια απεγνωσμένη, σπασμωδική, πλην όμως μάταιη απόπειρα να αναστραφεί ο τροχός της βιομηχανικής (στη δική μας περίπτωση ενημερωτικής) προόδου. Έτσι, οι σημερινοί «επαγγελματίες» της ενημέρωσης  αποτελούν τους σύγχρονους Λουδιστές, που όμως τα βάζουν με ανεμόμυλους. Και είναι γραπτό να χάσουν τη μάχη. Ο τροχός της προόδου είναι αμείλικτος. Ότι δεν το τσαλαπατάει, το φτύνει. Και όποιος του πάει κόντρα, εξαφανίζεται. Σε ένα τέτοιο ιστορικό σταυροδρόμι βρισκόμαστε, και οι κακεντρεχείς σπόντες των ΜΜΕ εναντίον του  antinews δεν είναι τίποτα άλλο παρά κάποιες αψιμαχίες οπισθοφυλακής.

Η απάντησή μας; Αφήστε τους νεκρούς να προχωρούν.

Το μέλλον όχι μόνο έρχεται, αλλά τουλάχιστον στον τομέα της ενημέρωσης είναι ήδη εδώ. Και είναι ηλεκτρονικό. Και το λέω εγώ, που αν μη τι άλλο, πλήρωσα αρκετά χρήματα στα έντυπα μέσα επί πολλά χρόνια. Δικαιούμαι λοιπόν να κάνω τη κριτική μου. Οπότε;

No more! Hasta La Vista, baby. Με ένα κλικ… την έκανα!

Strange Attractor

* Λουδισμός ονομάστηκε το κίνημα των Άγγλων εργατών που έσπαζαν τις μηχανές στην περίοδο 181Ι -18 Ι 6 και που είχαν ως πρότυπό τους τον ίσως μυθικό ‘στρατηγό’ Ned Lud ο οποίος έσπασε δύο αργαλειούς το Ι 779. Οι Λουδιστές είχαν μια αποστροφή προς τις νέες μηχανές που αντικαθιστούσαν σιγά σιγά την εργασία τους και εν

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ρομπέν το Γκαρσόν avatar
    Ρομπέν το Γκαρσόν 11/01/2011 19:34:25

    Το ιντερνέτι είναι ποτάμι που θα πνίξει στο διάβα του τις πουλημένες φυλλάδες. Ελπίζω να σας διαβάζει και ο μέγας Πρετεντέρης για να μαθαίνει 5 πράματα.

    • Γιαδικιάρογλου avatar
      Γιαδικιάρογλου @ Ρομπέν το Γκαρσόν 12/01/2011 18:37:23

      Ο Πρετεντέρης κάποια στιγμή έγραφε στο atithasos μπλογκ, επαναλαμβάνοντας -και μάλιστα απαντώντας με περισσή χολή στους διάφορους σχολιαστές του μπλογκ- τις γνωστές θέσεις του. Οπότε να τα βράσω τέτοια μπλογκς.

    • cobalt avatar
      cobalt @ Ρομπέν το Γκαρσόν 12/01/2011 20:49:15

      και 5 γράμματα επίσης

    • διηνεκης avatar
      διηνεκης @ Ρομπέν το Γκαρσόν 12/01/2011 23:47:56

      Μην βιαζομαστε αυτοι ειναι σαν την λερναια υδρα,φοβαμαι πως θα περασουν αρκετα χρονια ακομα,ειναι η αιωνια μαχη το καλο με το κακο αυτο που πρεπει να κανουμε ολοι εμεις που αγαπαμε την ελευθερια του λογου και την αληθεια ειναι να παραμηνουμεστην μερια του καλου,και ολα τα blogg, Antinews,olympia,kostasexan,και πολλα αλλα αξιολογα blogg να συνεχισουν με την ιδια ορεξη αυτη την δουλεια και ειμαι σιγουρος οτι μερα με την μερα εμεις θα κερδιζουμε και αυτοι θα χανουν,γιατι ολοι εμεις οι σχολιαστες κατι καλο ειδαμε να ειστει σιγουροι ,γιαυτο ξοδευουμε των χρονο μας για να σας διαβαζουμε και να σας σχολιαζουμαι.

  2. STATHIS avatar
    STATHIS 11/01/2011 19:38:55

    "ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ" .........!




    *Μιά άποψη.-

  3. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 11/01/2011 19:41:05

    Όπως τα λες είναι Strange. Ο αβάσταχτος καθεστωτισμός του κατεστημένου τύπου κινεί ακόμη σε κάποιο βαθμό αυτό που λέγεται "κοινή γνώμη", όμως είναι αλήθεια ότι όσο περνάει ο καιρός, τόσο λιγότερα έχουν να μας πουν.

    Πολύ απλά, μένουν πίσω. Ακριβώς οπως τα λες. Αύριο δεν θα έχουν να μας πουν απολύτως τίποτα πια. Κάπως τους κρατάει ακόμη μόνη τους δύναμη η τηλεόραση. Αλλά τελειώνει κι αυτό, εκεί θα πέσει πολύ γέλιο με τη χρεωκοπία των καναλιών...

  4. κάποιος avatar
    κάποιος 11/01/2011 19:54:28

    Στα αγγλικά είναι luddite. Άρα στα ελληνικά, λογικά, είναι λουδίτες, χωρίς σίγμα

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ κάποιος 11/01/2011 20:01:02

      "Στην Αγγλία λουδίτες ονομάστηκαν στις αρχές του περασμένου αιώνα οι οπαδοί του λεγόμενου «βασιλιά Ludd», μη υπαρκτού προσώπου ενδεχομένως, οι οποίοι είχαν κηρύξη πόλεμο εναντίον των μηχανών και της τεχνολογίας γενικότερα. Επρόκειτο για υφαντουργούς που ένιωθαν να χάνουν τις δουλειές τους λόγω της εμφάνισης των υφαντικών μηχανών. Σήμερα ονομάζουμε νεο-λουδίτες εκείνους που είτε επειδή έχουν προσωπικά κίνητρα (όπως οι αυθεντικοί λουδίτες) είτε επειδή πιστεύουν ότι έχουν διακρίνει την αλήθεια, αντιμάχονται την τεχνολογία σε όλες της τις εκφάνσεις."
      από το h__p://www.tovima.gr!!!!!!

      Είδες το ιντερνέτ;

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ κάποιος 11/01/2011 20:05:03

      "H ονομασία Λουδισμός προέκυψε από ... Oι λουδιστές ήταν οργανωμένοι σε μυστικές μαχητικές ομάδες και ο αρχηγός τους λεγόταν
      «Στρατηγός Λουδ» ή «Bασιλιάς Λουδ»".

      Από άρθρο του Σαράντου Καργάκου "Προς ένα νέο Λουδιστικό κίνημα".

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ κάποιος 11/01/2011 20:05:42

      Οι απόψεις διίστανται...

  5. φωτεινη avatar
    φωτεινη 11/01/2011 20:07:51

    λουδιτες ναι,αλλα λουδισμος ή λουδιτισμος;το σιγμα ομως υπαρχει.η οχι λες;

  6. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 11/01/2011 20:27:15

    Τhanks Strange,
    Εξαιρετικό.
    Περιγράφεις και δικές μου συνήθειες.

    • Brain avatar
      Brain @ Κώστας Ροδινός 12/01/2011 13:59:52

      Και όχι μόνο τις δικές σας κε Ροδινέ. Των περισσότερων πια Ελλήνων. Συγχαρητήρια Strange, πολύ καλό.

  7. GSV avatar
    GSV 11/01/2011 20:35:11

    Τι γίνεται όμως εάν αποδειχτούν οι Λουδιστές πιο ισχυροί απο την επέλαση του διαδικτύου?

    Η μοίρα του είναι προδιαγεγραμμένη απλά θα επιβιώσει περισσότερο λόγω της χαοτικής δομής του που καθιστά τη λογοκρισία δύσκολη και δαπανηρή!

    Τα υπόλοιπα ΜΜΕ επιβίωσαν μέσω του ξεπουλήματος τους σε πολιτικούς και οικονομικούς φορείς. Το διαδίκτυο λόγω της αρχής λειτουργίας του (στηρίζεται σε πλήθος ανώνυμων χρηστών) θα εξαφανισθεί εν το μέσω της νυχτός! Θα αρθεί η εύκολη (ανωνυμία) και ανέξοδη προσβασιμότητα του!!

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ GSV 11/01/2011 20:39:13

      Δες την ανάρτηση για τις βρετανικές εφημερίδες. Φθίνουν ως έντυπα, και προσαρμόζονται ως διαδικτυακά μπλόγκς- πόρταλς.
      Εκεί θα χτυπηθούν και οι δικές μας με τα "ερασιτεχνικά" μπλογκς, και όποιος φανεί πιο δυνατός θα κυριαρχήσει.
      Όμως εκεί θα παίζεται το παιχνίδι με πιο ίσους όρους απ ότι έως σήμερα με το μονοπώλιο των εκδοτών.

      • GSV avatar
        GSV @ Strange Attractor 11/01/2011 20:53:01

        Θεωρεἰς οτι δεν μπορούν ή δεν θέλουν ακόμα να λογοκρίνουν το διδίκτυο?

        Εγω διακρίνω οτι οδηγούμαστε σε ενα παγκόσμιο φασισμό μακιγιαρισμένο με δημοκρατικά στολίδια !!!

      • Αγροφύλακας avatar
        Αγροφύλακας @ Strange Attractor 12/01/2011 06:27:54

        Αγαπητέ Παράξενε μαγνήτη (καλοπροαίρετη είναι η μετάφραση, ε βαρέθηκα να αλλάζω γραμματοσειρά κάθε λίγο και λιγάκι),

        Πολύ εύστοχα όσα έγραψες, και χαίρομαι για τις διευκρινήσεις (qualifications, to be exact). Διότι, η πρώτη μου σκέψη ήταν να τονίσω ότι ‘οπού υπάρχει δράσις υπάρχει και αντίδρασης’ και δεν θα πρέπει να εφησυχάζουμε, κάτι το οποίο πάνω κάτω είπες τελικά και εσύ. Να δούμε μόνο πόσο καιρό θα πάρει και τις Ελληνικές φυλλάδες να δίνουν την ευκαιρία στους αναγνώστες τους να σχολιάζουν και να απαντούν στην προπαγάνδα/μονολόγους των μεγαλοδημοσιογραφων τους

        • χρηχα avatar
          χρηχα @ Αγροφύλακας 12/01/2011 20:18:54

          το σωστό είναι :παράξενος ελκυστής.....είναι μια μαθηματική στερεοσκοπική δομή που δημιουργείται όταν βάζουμε τιμές σε ειδικές εξισώσεις μαθηματικών και δημιουργείται ένα από αυτά τα παράξενα σχήματα που είναι δηλωτικά της θεωρίας του χάους.....

          πολύ πετυχημένο σαν όνομα...θα ήθελα να το σκεφτώ πρώτος αλλά άργησα....

          • Strange Attractor avatar
            Strange Attractor @ χρηχα 12/01/2011 20:21:40

            Στα χαοτικά συστήματα, μετά από κάποιο διάστημα, πάντα δημιουργείται μια τάξη, από κάποιον παράγοντα που ονομάζεται "παράξενος ελκυστής".

          • χρηχα avatar
            χρηχα @ Strange Attractor 12/01/2011 20:24:28

            με πρόλαβες....

          • Agrofylakas avatar
            Agrofylakas @ Strange Attractor 12/01/2011 20:32:46

            Πολύ εύστοχο, και απολαυστικό! Αν όμως το είχα κάνει εγώ αυτό θα έλεγες: ‘αγνοήστε τον, έστρωσε την κουρελού του και άρχισε να απλώνει την πραμάτεια του’. Νομίζεις τα ξέχασα τα καλωσορίσματα που μου έκανες έπαγε ε….Αστειεύομαι βεβαίως, βεβαίως, you are doing a good job!

        • χρηχα avatar
          χρηχα @ Αγροφύλακας 12/01/2011 20:23:03

          Υ.Γ. ακόμα , θα ήθελα να προσθέσω , αν και δεν είμαι μαθηματικός, ότι είναι η αρχική αιτία ,γύρω από την οποία δημιουργούνται χαοτικά συστήματα....

          τα λέω καλά strainge?

          • Strange Attractor avatar
            Strange Attractor @ χρηχα 12/01/2011 20:26:28

            Ελκυστές είναι τα σχήματα στα οποία μορφοποιούνται όλα τα δυναμικά συστήματα μετά από κάποια πάροδο χρόνου.

  8. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 11/01/2011 20:53:56

    Ο Μίσα το έχει ξαναπεί, θα το επαναλάβω για να μην το ξεχνάμε.

    Πρέπει να αναπτύξουμε παράλληλα ΚΑΙ εναλλακτικούς διαύλους πληροφόρησης. Την κρίσιμη στιγμή, η δήθεν "ανεξάρτητη" ΕΕΤΤ, όσο και οι πάροχοι οι ίδιοι, δεν θα διστάσουν να προχωρήσουν σε γενικευμένο διαδικτυακό μπλακ-άουτ κινεζικού τύπου. Ήδη, διάφοροι "ευαγείς" ιστότοποι τύπου Indymedia, παρέχουν άφθονα άλλοθι για κάτι τέτοιο.

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Αυριανιστής 11/01/2011 21:27:13

      Οι μέθοδοι πληροφόρησης είναι συγκεκριμένοι...

      1. Τηλεόραση
      2. Ραδιόφωνο
      3. Εφημερίδα
      4. Περιοδικό
      5. Διαδίκτυο
      6. Επιστολές και αλληλογραφία εν γένει
      ή
      αφού από το 1 έως και το 4 υπάρχει ελεγχόμενη πληροφόρηση, αφού το 6 είναι εκτός εποχής και εφόσον το 5 περιοριστεί ή ποδηγετηθεί, δεν μένει παρά ή ίδρυση ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ με καταστατικό και σκοπό διαρκείς συνεδριάσεις και ημερίδες πληροφόρησης...

      Βλέπεις κάποια άλλη εναλλακτική φίλε μου;

      • Samarikia avatar
        Samarikia @ ierofantis 12/01/2011 13:14:34

        Συμφωνώ και επικροτώ την ίδρυση σωματείου...μόνο αυτό έχει απομείνει...Η ίδρυση ενός ανεξάρτητου,ελεύθερου και μη ελεγχόμενο από την κρατική μηχανή,σωματείο...Το μόνο που δεν μαςέχουν πάρει είναι η ελευθερία της σκέψης και της άποψης!!!!

  9. bona napo avatar
    bona napo 11/01/2011 22:27:25

    "να καταναλώνεται στο να προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει το ποιο ακριβώς συμφέρον κρύβεται πίσω από το κάθε «ενδελεχές» δημοσίευμα"
    πόσες φορές το έχω κάνει για να διασκεδάσω το ότι διαβάζω εφημερίδα του συστήματος!

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ bona napo 12/01/2011 00:30:31

      Εξακταμέντε!

  10. φιδι avatar
    φιδι 12/01/2011 00:54:42

    Μα υπαρχει ποτε πιθανοτητα να αφεθει ελευθερο πεδιο πληροφορησης ικανο να διαμορφωσει κοινη γνωμη χωρις να χειραγωγειται? ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ετσι ηταν παντα ετσι ειναι ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ βλεπεις για να λειτουργησει αυτος ο πλανητης πρεπει η συντριπτικη πλειοψηφια των κατοικων του ναειναι προβατα και πιστεψε με οσο και ναπροσπαθω να αρθρωσω λογο εναντια σε ολα αυτα μια λεξη μονο μου βγαινει ΜΠΕΕΕ

  11. ZXSpectrum avatar
    ZXSpectrum 12/01/2011 02:27:44

    Αρκετά καθυστερημένα και λόγω των δηλώσεων του κ. Κρανιδιώτη περί
    Ντιντήδων κλπ άρχισα να επισκέπτομαι τις σελίδες του antinews. Η αλήθεια
    είναι ότι με βάση τις πανεπιστημιακές μου εμπειρίες (δεκαετία 90), το να ξεκινά συζήτηση περί νεολουδιτών η ΔΑΠ ήταν τόσο φύσικο όσο η nanny Fine να προλογεί ομιλία του Stephen Hawking για το big bang . Ευτυχώς βλέπω ότι αυτό αρχίζει να αλλάζει και επιτέλους οι, εκ πρώτης όψεως, ικανοί αποκτούν βήμα λόγου (ειλικρινά συγχαρητήρια).

    Όσον αφορά το θέμα της ενημέρωσης μέσω διαδυκτίου θα συμφωνήσω ως ένα
    σημείο. Είναι δεδομένο ότι τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης και κατευθυνόμενα
    είναι, (πότε δεν ήταν ?? τροφή για σκέψη) και νομίζω έχουν κάνει τον κύκλο τους.

    Στα blogs από την άλλη πλευρά υπάρχει μια πληθώρα απόψεων που ακόμα και
    υποψιασμένος να είσαι εύκολα μπορεί να χαθείς και να απο-προσανατολιστείς μη έχοντας το χρόνο να ελέγξεις αυτά που διαβάζεις. Σίγουρα όμως είναι πολύ καλύτερα από το μονόδρομο τηλεόρασης/ραδιοφώνου/εφημερίδων
    και το παιχνίδι γίνεται πλέον πολύ πιο δίκαιο.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ ZXSpectrum 13/01/2011 19:24:14

      ΔΑΠ; Χα χα χα.... είσαι νέος.

  12. SPYROS T. avatar
    SPYROS T. 12/01/2011 02:37:41

    Προς κ. Άννα Διαμαντοπούλου, Υπουργό Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
    Ανδρέα Παπανδρέου 37, 15180 Μαρούσι

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

    Ενημερωθήκαμε από διάφορες πηγές ειδήσεων, όπως στην αρθρολογία της εφημερίδας PRESS της 27ης Νοεμβρίου 2010 με τίτλο Συμμετέχει στη Συγγραφή «Περίεργων» Βιβλίων Ιστορίας-Η Επιστροφή της Θάλειας Δραγώνα, πως το τετράτομο Κοινής Βαλκανικής Ιστορίας το οποίο εξεδόθη από το Κέντρο Δημοκρατίας και Συμφιλίωσης της Νοτιανατολικής Ευρώπης στην Άνω Πόλη της Θεσσαλονίκης μπορεί να επανέλθει και να προωθηθεί στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση: «Πάντως μέχρι τώρα η «αντίσταση» της Ελλάδας καλά κρατεί στην ενσωμάτωση των βιβλίων στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αν λάβουμε υπόψη πως στις περισσότερες χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης έχουν ήδη εισαχθεί. Το ερώτημα είναι: Θα κρατήσει αυτή η «αντίσταση»; Και αν ναι για πόσο; Διότι πολλοί είναι οι «απαισιόδοξοι» που λένε πως αργά ή γρήγορα δυστυχώς θα μπουν και στα Ελληνικά σχολεία τα τέσσερα αυτά βιβλία».
    Το τετράτομο και έχει μεταφραστεί σε 8 γλώσσες από το 2007: Σερβικά, Κροατικά, Ελληνικά, Αγγλικά, Σκοπιανά, Τουρκικά, Βοσνιακά και Αλβανικά με σχέδια μετάφρασης στα Ιαπωνικά. Το υλικό τους δε, δεν πηγάζει από τις επίσημες ιστορικές πηγές αλλά από…φωτογραφίες, σκίτσα, αποσπάσματα βιβλίων, πίνακες και…δημοσιεύματα του Τύπου. Με το πρόσχημα ότι η Ιστορία που διδάσκεται στα σχολεία είναι εθνικιστική επιχειρείται να αποδειχθεί ότι το έθνος δεν αποτελεί πλέον την μοναδική ταυτότητα ενός λαού και καλεί τους μαθητές να υπερβούν το έθνος και να ταυτισθούν
    με στενότερα ή και ευρύτερα σύνολα (μικρότερες ή μεγαλύτερες εξω-συνοριακές κοινωνικές ομάδες). Επιχειρείται δηλαδή, η απο-εθνικοποιημένη προσέγγιση της Ιστορίας, σε αντίθεση με την «εθνικιστική ιστορία» που διδάσκεται σήμερα.

    Μάλιστα οι συγγραφείς του τετράτομου σε δηλώσεις τους αναφέρουν πως τα Ελληνόπουλα πρέπει και αυτά να μάθουν την ιστορία των γειτόνων τους. Σ’ αυτή ειδικά την περίπτωση όμως, τη στιγμή που η Ελληνική ιστορία μεθοδεύεται και υπονομεύεται από διάφορους φορείς η σημαντικότερη ερώτηση είναι: οι γείτονές μας τι ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ή τι δεν μαθαίνουν για την Ελληνική ιστορία από το τετράτομο Κοινής Βαλκανικής Ιστορίας; Η Τουρκία όμως και η Βουλγαρία δεν προωθούν το τετράτομο στο δικό τους εκπαιδευτικό σύστημα, αν και το τετράτομο τάσσεται υπέρ των προαναφερθέντων χωρών. Γιατί ενώ τα βιβλία προωθούνται για συμφιλίωση δεν υπάρχει φανερό σχέδιο να διδαχτούν στην Τουρκία και τη Βουλγαρία και ιδιαίτερα εφ’ όσον η Ελλάδα πολέμησε με αυτές τις χώρες;

    Οι Παμμακεδονικές Ενώσεις Υφηλίου έχουν τις εξής παρατηρήσεις και κριτική για το περιεχόμενο του προαναφερθέντος τετράτομου:
    1. Υποβαθμίζεται ο ρόλος των πολιτικών και στρατιωτικών ηγετών ως ιστορικών παραγόντων και προβάλλεται ως δημιουργός της ιστορίας το ανώνυμο πλήθος από αμφίβολες μαρτυρίες.
    2. Τα Βαλκανικά κράτη παρουσιάζονται ως γεννήματα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, στην οποία δίνεται μια εντελώς ανεπιστημονική ψευδό-ιστορία από τις αρχές του 14ου μ.Χ. ως τον 20ο αιώνα και το Βυζάντιο αγνοείται εντελώς και έτσι ο Βυζαντινός μένει στην αφάνεια.
    3. Ο αγώνας της Ελληνικής εθνεγερσίας απουσιάζει παντελώς και παρατίθενται μόνον το «Άσμα πολεμιστήριον» του Αδαμαντίου Κοραή και επιλεκτικά κάποια αποσπάσματα από την Προκήρυξη του Αλέξανδρου Υψηλάντη.
    4. Ο Μακεδονικός αγώνας περιγράφεται ως αγώνας της Βουλγαρίας, αλλά και ως «Μακεδονικός». Η Επανάσταση του Ίλιντεν παρουσιάζεται ως «Μακεδονική» εξέγερση και δεν αναφέρεται καθόλου στον τοπικό ελληνικό πληθυσμό, τους βλαχόφωνους Έλληνες και τον σλαβόφωνο πληθυσμό που αντιστάθηκαν στη Βουλγαρική επιρροή.
    5. Γίνεται απαράδεκτη προβολή του κράτους των Σκοπίων ως Μακεδονία και των Σκοπιανών ως Μακεδόνων – αλλά ξένης προς τους Ελληνικής εθνικότητας-οι οποίοι είναι οι απόγονοι του Φιλίππου και του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
    6. Είναι ισχνότατη η παρουσία Ελληνικών πηγών σε αντίθεση με τις Σλαβικές και Τουρκικές.
    7. Τα παρατιθέμενα ιστορικά δήθεν τεκμήρια προέρχονται από αμφίβολες και ύποπτες πηγές, που δεν έχουν κανένα επιστημονικό κύρος. Είναι αξιοσημείωτο ότι πουθενά δεν μνημονεύεται, ούτε καν στη βιβλιογραφία, το πολύτιμο και βαθύτατα επιστημονικό έργο του Απόστολου Βακαλόπουλου «Ιστορία του Νέου Ελληνισμού», βασισμένο σε εγκυρότατες και αδιαμφισβήτητες πηγές.
    8. Αποσιωπούνται οι θηριωδίες των Βουλγάρων και των Τούρκων εις βάρος των Ελλήνων.
    9. Παρατίθενται συγκριτικοί πίνακες με στατιστικά στοιχεία για τον πληθυσμό Μακεδονικών πόλεων με τρόπο που δικαιώνουν τους Σλάβους (Σέρβους, Βούλγαρους) και να δημιουργούν αμφιβολία για την αξιοπιστία των ελληνικών στατιστικών πινάκων.
    10. Παρατίθενται παραπλανητικές εικόνες (πόλεων, ενδυμασιών) εις βάρος του Ελληνικού πληθυσμού.
    11. Παρουσιάζεται η ΕΟΚΑ ως τυχοδιωκτική και τρομοκρατική οργάνωση.

    Γενικά μέσα στα βιβλία αυτά:
    α) Αφανίζεται η Ελληνική ιστορία και επιχειρείται μεθοδικά άμβλωση της Ελληνικής ιστορικής μνήμης και εθνικός αποχρωματισμός των Ελλήνων.
    β) Επιχειρείται προετοιμασία για χωρίς αντιδράσεις επιβολή στα Βαλκάνια μια νέας τάξης πραγμάτων, η οποία ευνοεί τους Σλάβους και τους Τούρκους.

    Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι ο Ρουμάνος και ο Τούρκος που έγραψαν τον α’ τόμο, η Ρουμάνα που έγραψε τον β’ τόμο, ο Βούλγαρος που έγραψε τον γ’ τόμο και η Κροάτισσα που έγραψε το δ’ τόμο έθαψαν κυριολεκτικά την Ελλάδα και την Ελληνική ιστορία.

    Μερικά παραδείγματα:

    Η προπαγάνδα που γίνεται εναντίον της Ελληνικότητας της Μακεδονίας είναι ολοφάνερη. Στις σελίδες 107-108 του δεύτερου βιβλίου Nations and States of Southeast Europe βρίσκεται ένα ποίημα του Gjiorgii Pulevski (αν και σ’ αυτές τις σελίδες έχουν τοποθετηθεί οι εθνικοί ύμνοι διαφόρων Βαλκανικών χωρών, οι «ακαδημαϊκοί» επέλεξαν να τοποθετήσουν το ποίημα του προαναφερθέντος ποιητή το οποίο δεν δίνει στον αναγνώστη καμιά ευκαιρία αμφισβητήσεως της «Μακεδονικότητας» των βορείων γειτόνων μας). Στις σελίδες 48-49 οι Σκοπιανοί υποκλέπτουν την Ιστορία των Βουλγάρων (Ίλιντεν, Κρούσεβο κτλ), ενώ οι χάρτες γενικά που υπάρχουν (σελ. 57 –Southeastern Europe after Versailles and Lauzanne 1923) οποιοσδήποτε μπορεί κάλλιστα να διακρίνει στη νότια Σερβία τη λέξη «Μακεδονία», ενώ γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά πως το όνομα αυτής της περιοχής εκείνη την εποχή ήταν απλώς Νότιος Σερβία και περίπου το 1929 έγινε Vardarska Banovina.
    Οι Βαλκανικοί πόλεμοι είναι ένα κομμάτι της Ελληνικής ιστορίας για την οποία ο Ελληνισμός νιώθει εθνική υπερηφάνεια. Όμως στη σελίδα 51 του δεύτερου βιβλίου http://www.cdsee.org/pdf/WorkBook2_gr.pdf διαβάζουμε: «Στη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων η Μακεδονία κατακτήθηκε από τη Βουλγαρία, την Ελλάδα και τη Σερβία και τελικά μοιράστηκε ανάμεσά τους», ενώ στη σελίδα 115 του τρίτου τόμου http://www.cdsee.org/pdf/WorkBook3_gr.pdf η Ελλάδα, η Σερβία και οι Βουλγαρία αναπαριστάνονται ως σκυλιά που μαλώνουν για ένα κομμάτι κρέας (τη Μακεδονία) και ο σκύλος (η κακιά Ελλάδα) αποχωρεί με το μεγαλύτερο κομμάτι κρέατος (τη Μακεδονία) στο στόμα του. Επιπροσθέτως στη σελίδα 69 του ίδιου τόμου οι συγγραφείς αναφέρονται στην…«Κατάληψη» της Θεσσαλονίκης από τον Ελληνικό στρατό.

    Κυρία Υπουργέ, ύστερα από τις δηλώσεις του Υφυπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ, Philip Gordon στις διαρροές του Wikileaks ότι «μια σοσιαλιστική κυβέρνηση θα ήταν δυνατότερος και πιο ευέλικτος εταίρος στις διαπραγματεύσεις», και τα ευχαριστήρια του κ. Κώστα Καρρά http://www.cdsee.org/pdf/clio_preface.pdf ενός εκ των στελεχών και πρωτεργατών της Κοινής Βαλκανικής Ιστορίας, ο οποίος τονίζει: «Τέλος, η γενναιόδωρη οικονομική στήριξη του Στέιτ Ντιπάρτμεντ έχει καλύψει το έργο των ακαδημαϊκών, των οποίων ο πυρήνας αποτελείται από μέλη της Ακαδημαϊκής Επιτροπής του Προγράμματος Κοινής Βαλκανικής Ιστορίας», ευελπιστούμε πως τα βιβλία αυτά δεν θα έχουν καμιά θέση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Ελληνικής νεολαίας.

    Με εκτίμηση,

    Πρόεδρος Επιτροπής Παμμακεδονικών Ενώσεων Υφηλίου-Νίνα Γκατζούλη
    Παμμακεδονική Ένωση ΗΠΑ-Δρ. Αντώνιος Παπαδόπουλος, Πρόεδρος
    Παμμακεδονική Ένωση Αυστραλίας-Δημήτρης Μηνάς, Πρόεδρος
    Παμμακεδονική Ένωση Καναδά-Χαράλαμπος Μουτουσίδης, Πρόεδρος
    Παμμακεδονική Ένωση Ευρώπης-Αρχιμανδρίτης Παντελεήμων Τσορμπατζόγλου, Πρόεδρος
    Μακεδονικά Τμήματα Αφρικής-Αμύντας Παπαθανασίου, Πρόεδρος

    Κοινοποίηση: Μέλη της Ελληνικής βουλής
    Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

  13. Χαρίλαος avatar
    Χαρίλαος 12/01/2011 07:20:34

    Απάντηση στον Spyros T.
    1. Εδώ και τρείς εβδομάδες έχω στείλει e-mail στην κ. Νινα Γκατζούλη, το οποίον όμως (παράξενο) δεν φεύγει... Το έχω επαναλάβει μέσω άλλων διαύλων και δεν ξέρω αν το έχει λάβει.
    2. Αυτά πού της λέω σε πολύ μεγάλη συντομία είναι:
    "Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα"
    3. Τόσο αγώνα κάναν οι άνθρωποι, θ' αφήσουν την ευκαιρία τώρα που αλλωνίζουν?

    Χαρίλαος

  14. βαγόνι avatar
    βαγόνι 12/01/2011 07:32:07

    Για να λειτουργήσει το Διαδίκτυο:
    α. δεν πρέπει να δημιουργεί ιδιόλεκτο
    β.να μ'ην νομίσουν τα κλαβιέ ότι λειτουργούν απολύτως έξω
    απο την κυρίαρχη κουλτούρα
    γ. να μήν υποκύψουν στην αναπόφευκτη συγκέντρωση μέσων
    σε λίγα χέρια
    δ, τέλος, να μήν πάρουν τελείως στα σοβαρά ότι "το μέσον είναι
    και το ...μήνυμα"
    Η αποτελεσματικότητα και το επίπεδο πολιτισμού υπόκεινται σε
    πιό περίπλοκες διαδικασίες!

  15. Νίκος Θ. avatar
    Νίκος Θ. 12/01/2011 08:15:22

    Το διαδύκτιο είναι ένα ποτάμι ατέλειωτο. Αντικειμενική παρουσίαση και προβολή της ουσίας. Ενας παγκόσμιος χάρτης με ένα click. Τώρα έχουν σειρά τα tablets. Ενημέρωση στην τσέπη σου. Οι λουδιστές δίνουν τον τελευταίο αγώνα της απελπισίας των.

  16. Νίκος Θ. avatar
    Νίκος Θ. 12/01/2011 08:16:02

    ......Το διαδίκτυο........

  17. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 12/01/2011 09:27:39

    Strange, αυτό το "επέλαση" κάπως σάν απειλή δέν ακούγεται ;

    Γενικά, λίγος σκεπτικισμός έστω, δέν βλάπτει. Και λίγη κριτική σκέψη - σιγά τον νέο Διαφωτισμό, σιγά την "λυδία λίθο της ελευθερίας" , σιγά που θα πάψει η χειραγώγηση και η προπαγάνδα, η κατευθυνόμενη πληροφόρηση, η τεχνητή μεγέθυνση, η αποσιώπηση (γαργάρα), η δόλια διασπορά, ο συγκεκαλυμμένος εκβιασμός (πολιτικός, χρηματικός, ηθικός) και όλα αυτά τα καλούδια του κόσμου μας που διακινούνται απο τους κεχαγιάδες του Τύπου.

  18. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 12/01/2011 13:50:50

    Παράξενε Ελκυστή

    Βρήκα το παρακάτω στο διαδίκτυο.
    Ευχαριστούμε για την επιμόρφωση. Δεν το ήξερα.

    ΦΑΚΤΟΡ-Χ
    Αν το βρίσκεις μεγάλο, μη το ανεβάζεις.

    ΛΟΥΔΙΤΕΣ, ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ




    Η Αποκατάσταση του Στρατηγού Λουντ




    Μια Πρωτομαγιά τον Γενάρη

    Πριν από 110 ακριβώς χρόνια, στο διεθνές σοσιαλιστικό συνέδριο στο Παρίσι, καθιερώθηκε ο γιορτασμός της εργατικής Πρωτομαγιάς, σε ανάμνηση της μεγάλης απεργίας για τη διεκδίκηση του οκταώρου από τους εργάτες του Σικάγου την 1η Μαϊου 1886. Ισως θα ήταν πιο ορθό η γιορτή των εργατών να είχε οριστεί στις 16 Ιανουαρίου και να τιμούσε κάποιους άλλους εργάτες, που πολύ νωρίτερα είχαν δώσει το αίμα τους για να υπερασπίσουν τα στοιχειώδη δικαιώματα της τάξης τους. Μιλάμε για τους 14 Αγγλους υφαντουργούς που εκτελέστηκαν στο Γιορκ, το 1812, με την κατηγορία ότι κατέστρεψαν τις νέες μηχανές που τους καταδίκαζαν σε ανεργία και λιμοκτονία. Ηταν η κορύφωση του κινήματος των "λουδιτών" (1811-1813).
    Η λέξη "λουδίτης" έχει επανέλθει στο διεθνές λεξιλόγιο, εδώ και λίγες δεκαετίες, για να χαρακτηρίσει κάποια νέα φιλοσοφικά, πολιτικά και κοινωνικά κινήματα, τα οποία αρνούνται τη λατρεία της τεχνολογικής προόδου και αντιστέκονται στην παντοκρατορία του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Δεν υπάρχει σοβαρό διεθνές περιοδικό που να μην έχει αφιερώσει ένα τεύχος στο νέο φαινόμενο. Από το Newsweek ("Οι λουδίτες επέστρεψαν") μέχρι το Wired ("Η επιστροφή των λουδιτών"), το New Age ("Σπάστε τον υπολογιστή σας") και το Whole Earth Review ("Οι λουδίτες είχαν δίκιο").
    Υπάρχει, όμως, μια σοβαρή παρεξήγηση που συνοδεύει την ιστορική μνήμη του κινήματος των λουδιτών. Εχουν μείνει στην ιστορία ως οι "αφελείς" ή "πρωτόγονοι" εργάτες που έσπαγαν τις μηχανές, και έτσι στρέφονταν εναντίον άψυχων αντικειμένων. Η επιφύλαξη του εργατικού κινήματος και της Αριστεράς απέναντι στους λουδίτες έχει τις ρίζες της στον ίδιο τον Μαρξ, ο οποίος στον πρώτο τόμο του "Κεφαλαίου" αναφέρει ότι το κίνημα των λουδιτών "πρόσφερε στην αντιγιακωβίνικη κυβέρνηση των Σίντμουθ, Κέσλρυ κλπ, το πρόσχημα για να πάρει τα πιο αντιδραστικά μέτρα βίας." (μετάφραση Παναγιώτη Μαυρομμάτη, εκδ. Σύγχρονη εποχή, Αθήνα 1978, σελ. 445). Ο Μαρξ προβάλλει την ανάγκη να ανατραπεί η λογική των λουδιτών: "Χρειάζεται χρόνος και πείρα για να μάθει ο εργάτης να διακρίνει τις μηχανές από την κεφαλαιοκρατική τους χρησιμοποίηση κι έτσι να στρέψει τις επιθέσεις του όχι ενάντια στα ίδια τα υλικά μέσα παραγωγής, αλλά ενάντια στην κοινωνική μορφή της εκμετάλλευσής τους." (στο ίδιο).
    Η εικόνα αυτή αδικεί ασφαλώς το κίνημα των λουδιτών. Ο σύγχρονος Αγγλος ιστορικός E.P.Thompson, ο πρώτος που μελέτησε σε βάθος την ιστορία τους, αποφαίνεται ότι η υπόθεση των λουδιτών είναι ακόμα απολύτως αδιαφανής. Χάρη στις δικές του έρευνες και την πολύ πρόσφατη μονογραφία του Kirkpatrick Sale αρχίζουμε σιγά σιγά να αποκαθιστούμε την ιστορική πραγματικότητα. Διαπιστώνουμε ότι δεν πρόκειται για απλά αυθόρμητα ξεσπάσματα μεμονωμένων ταραχοποιών ή απελπισμένων καταστροφέων, αλλά για μια πραγματική εξέγερση με στοιχεία που θα ζήλευαν πολλές από τις μεταγενέστερες εργατικές εξεγέρσεις. Απαριθμούμε ορισμένα στοιχεία της δράσης τους που αρχίζει να ξεκαθαρίζει:
    - Η παράδοση αναφέρει ότι το όνομα των Λουδιτών οφείλεται στον αρχηγό της εξέγερσης των υφαντουργών στην περιοχή του Νότιγχαμ, του Γιορκ και του Μάντσεστερ, τον "στρατηγό" Νεντ Λουντ. Ομως οι σύγχρονοι ιστορικοί καταλήγουν ότι αυτό το πρόσωπο δεν υπήρξε ποτέ. Πρόκειται για ένα συλλογικό ψευδώνυμο των εξεγερμένων.
    - Οι λουδίτες δεν "έσπαγαν" απλώς τις μηχανές. Η πρακτική τους στρεφόταν ενάντια στην ανεργία που προκαλούσαν οι νέες μηχανές και ενάντια στην εντατικοποίηση της ήδη πολύωρης εργασίας τους.
    - Η μέθοδος δράσης των λουδιτών υπήρξε μοναδική. Προειδοποιούσαν με ανώνυμες επιστολές τον ιδιοκτήτη του υφαντουργείου που επρόκειτο να χτυπήσουν και του ζητούσαν να αποσύρει τις μηχανές του. Οταν αυτός δεν συμμορφωνόταν, συγκεντρώνονταν οι υφαντουργοί της περιοχής σε κάποιο κοντινό χώρο, μουτζούρωναν τα πρόσωπά τους για να μην αναγνωρίζονται και εφορμούσαν με ό,τι εργαλείο ή όπλο διέθεταν.
    - Είναι εκπληκτικό το γεγονός, ότι παρά την πληθώρα των επιθέσεων, κανένας ηγέτης της εξέγερσης δεν συνελήφθη. Οι εφημερίδες της εποχής δέχθηκαν εκατοντάδες προκηρύξεις του κινήματος με αποστολέα τον "Νεντ Λουντ", αλλά οι διωκτικές αρχές δεν μπόρεσαν να εντοπίσουν κανέναν. Αδιάψευστο στοιχείο που μαρτυρά ότι οι λουδίτες δεν ήταν μια "τρομοκρατική" μειοψηφία, αλλά εξέφραζε απόλυτα το λαϊκό πνεύμα και στηριζόταν σε μια αδιάσπαστη λαϊκή αλληλεγγύη.
    - Για να καταστείλει το κίνημα των λουδιτών, η κυβέρνηση του Σπένσερ Πέρσιβαλ κατέφυγε σε πρωτοφανή μέτρα. Θέσπισε ειδικό νόμο, που τιμωρούσε το σπάσιμο των μηχανών με την ποινή του θανάτου, και μετέφερε στην περιοχή των ταραχών τεράστιες στρατιωτικές δυνάμεις. Οι 14.400 στρατιώτες που στάλθηκαν σ' αυτή τη μικρή περιοχή είναι πράγματι τεράστιο μέγεθος αν συγκριθεί με τους μόλις 8.739 άνδρες που αποτελούσαν το εκστρατευτικό σώμα του Δούκα του Ουέλιγκτον εναντίον της Γαλλίας, τέσσερα μόλις χρόνια νωρίτερα. Εφαρμόστηκαν όλες οι μέθοδοι της κρατικής τρομοκρατίας: μαζικές συλλήψεις, στημένες δίκες, εκτελέσεις με συνοπτικές διαδικασίες.
    - Το κίνημα των λουδιτών κατάφερε να συγκινήσει τα ανήσυχα πνεύματα της εποχής: Τον Λόρδο Μπάιρον, ο οποίος τους αφιέρωσε τον παρθενικό του λόγο στη Βουλή των Λόρδων. Τον Πέρσι Σέλεϊ, ο οποίος οργάνωσε ταμείο για να βοηθήσει τα παιδιά των εκτελεσμένων Λουδιτών. Και τη Μαίρη Σέλεϊ που με τον "Φρανκεστάιν" εκφράζει την αδυναμία του ανθρώπου να νικήσει τη μηχανή.

    Είναι, λοιπόν, εντελώς άδικη και ιστορικά ανακριβής η ταύτιση των λουδιτών με απλούς βανδάλους. Το κίνημά τους συνοδεύθηκε από άλλες μορφές δράσης, όπως η αρπαγή και η διανομή τροφίμων, που ολοκλήρωνε την πρακτική της αλληλεγγύης μέσα στις κοινότητες των υφαντουργών. Ως κίνημα εξορισμού παράνομο, δεν μας άφησαν κανένα ολοκληρωμένο πολιτικό πρόγραμμα. Ομως τα πολυάριθμα "απειλητικά" γράμματα και οι προκηρύξεις του Νεντ Λουντ συγκροτούν το πολιτικό πλαίσιο ενός γνήσιου κοινοτισμού με αντιεξουσιαστικές προεκτάσεις. Σε μια από τις τελευταίες προκηρύξεις γίνεται η έμμεση αναφορά στο όνειρο μιας επανάστασης: "Ας ακολουθήσουμε το ευγενές παράδειγμα των πολιτών του Παρισιού, οι οποίοι δεν δίστασαν μπροστά σε 30.000 στρατό και γκρέμισαν τον τύραννο." (9.3.1812)


    Η άγνωστη ωδή του Λόρδου Μπάιρον

    Στις 14 Φεβρουαρίου 1812 η κυβέρνηση των Τόρις αποφάσιζε να θέσει προς συζήτηση ένα νομοσχέδιο που θα επέτρεπε την "πλέον παραδειγματική τιμωρία" των ατόμων που κατέστρεφαν τις μηχανές. Η αντιπολίτευση δεν φάνηκε να διαφωνεί ριζικά με την προοπτική της θανάτωσης των απείθαρχων εργατών και στις 27 Φεβρουαρίου το νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή των Λόρδων, όπου κανείς δεν περίμενε ότι θα συναντούσε σοβαρή αντίδραση. Εκεί, ωστόσο, την κυβέρνηση περίμενε μια έκπληξη: κατά της εσχάτης των ποινών για τους λουδίτες επρόκειτο να ταχθεί ο Μπάιρον, ένας νεαρός λόρδος που δεν είχε μιλήσει ποτέ έως τότε στα τρία χρόνια που κατείχε το βουλευτικό του αξίωμα. Γνωρίζοντας από κοντά το πρόβλημα και έχοντας εξασφαλίσει την άδεια του πολιτικού του προστάτη Λόρδου Χόλαντ, ο Μπάιρον μίλησε για τους λουδίτες με ανθρωπιά, εξηγώντας πειστικά, αλλά χωρίς το παραμικρό αποτέλεσμα, τους λόγους που τους ωθούσαν στην καταστροφή των μηχανών. Παραθέτουμε στη συνέχεια το μικρό απόσπασμα από τη θερμή αυτή συνηγορία του Λόρδου Μπάιρον προς τους λουδίτες που περιέλαβε ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος στη μονογραφία του για τον ποιητή ("Λόρδος Βύρων. Η ζωή και το έργο του", 1983, σ. 92):
    "Ονομάζετε τους ανθρώπους αυτούς όχλο, απελπισμένο, επικίνδυνο, και αγράμματο, και μοιάζετε να σκέπτεστε ότι ο μόνος τρόπος για να ηρεμήσει η 'Bellua multorum capitum' (το 'ζώο με τις πολλές κεφαλές') είναι να κρεμάσετε μερικές από τις κεφαλές αυτές. Αλλά ακόμα κι ένας όχλος μπορεί καλύτερα να μπει στο δρόμο της λογικής μ' ένα κράμα διαλλακτικού πνεύματος και σταθερού χεριού παρά με πρόσθετο εξερεθισμό και αυξημένες ποινές. Εχουμε, τάχα, συνειδητοποιήσει τι οφείλουμε σ' αυτόν τον όχλο; Είναι ο όχλος που δουλεύει στους αγρούς σας και υπηρετεί στα σπίτια σας, που επανδρώνει το στόλο σας και προμηθεύει άνδρες στο στρατό σας, που σας έκαμε ικανούς να αψηφήσετε ολόκληρο τον κόσμο και που μπορεί επίσης να αψηφήσει και σας, όταν η παραμέληση και η δυστυχία θα τον οδηγήσει σε απόγνωση! Ονομάστε, αν θέλετε, τους ανθρώπους αυτούς όχλο. Αλλά μην ξεχνάτε, ότι ένας όχλος εκφράζει πολύ συχνά τα αισθήματα του λαού."

    (Ελευθεροτυπία, 2/5/1999)

    • ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
      ΣΟΝ ΠΕΝ @ ΣΟΝ ΠΕΝ 12/01/2011 13:53:46

      Η τελευταία παράγραφος από την ομιλία του Λόρδου Βύρωνα στη Βουλή είναι εξαιρετική και κυρίως επίκαιρη.

  19. ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ avatar
    ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ 12/01/2011 16:19:31

    Τα ΜΜΕ έβγαλαν τα ματάκια τους με τα ίδια τα χεράκια τους. .
    Ανέλαβαν να προωθήσουν την προπαγάνδα οικονομικού,κοινωνικού και πολιτικού εξευτελισμού της χώρας που τους ανέθεσε η κυβέρνηση του ΓΑΠ.
    Δεν είχαν όμως προβλέψει το απλό ότι η οικονομική και θεσμική κατάρρευση θα παρασύρει και το δικό τους μαγαζί.Σαν αποτέλεσμα λοιπόν έχουμε την μείωση πωλήσεων στις εφημερίδες,τη μείωση των διαφημίσεων άρα και των εσόδων,την απόλυση πολλών δημοσιογράφων και τεχνικών με την ταυτόχρονη επιβολή δουλεμπορικών σχέσεων εργασίας(400 ευρώ και 12ωρο).
    Να μην αναφέρω την προσδοκία των μεγαλοεργολάβων ιδιοκτητών τους που μετά το μνημόνιο έχασαν κάθε προσδοκία για νέο εθνικό πλιάτσικο .
    Ας πρόσεχαν........

  20. hasu avatar
    hasu 12/01/2011 17:07:49

    Τα blog είναι ο βασικός πυλώνας των Μέσων Ενναλακτικής Ενημέρωσης.
    Όσοι απο τους νέους θέλουν να ενημερώνονται για οτιδήποτε απλά επιλέγουν οτιδήποτε άλλο εκτός απο τα ΜΜΕ.Τηλεοράσεις και ραδιόφωνα είναι τελιωμένα.

    Και άν νομίζουν όλοι αυτοί οι Καψήδες και οι Πρετεντέρηδες οτι θα κάνουν blog και θα έχουν επιτυχία...lol...Ανθρώποι οι οποίοι δεν έχουν άποψη για τίποτε και είναι απλά REPEATERS δεν έχουν μέλλον στην κοινωνία του μέλλοντος.Όσοι απο αυτούς καταφέρουν να επιζήσουν θα το κάνουν επειδή ξέρουν να γλύφουν καλά και να τον παίρνουν απο πίσω (δεν χρειάζεται να πω πιον).

    Δεν του πιάνεις τους νέους απο πουθενά.
    Οι νέοι δεν είναι Τατιάνες ΣΤΕΦΑΝΙΔΕΣ.

  21. ΚΕΡΤ avatar
    ΚΕΡΤ 12/01/2011 18:07:07

    Και εγω εχω σταματήσει εδω και πολυ καιρό να αγοράζω τις πατσαβούρες τους. Επαψα να ειμαι εφημεριδάνθρωπος και νοιώθω καλύτερα

  22. Misha avatar
    Misha 12/01/2011 18:28:55

    Έτυχε να παρακολουθω κάποια ιστολόγια «πατριωτικού» προσανατολισμού, τα οποία όμως σιώπησαν όταν αποκαλύφθηκε με αδιαμφισβήτητο τρόπο πως πίσω τους βρίσκονταν στελέχη υπηρεσιών πληροφοριών...
    Και το διαδίκτυο είναι εξίσου ευεπίφορο σε καθεστωτικές πρακτικές διαχείρισης όπως και τα υπόλοιπα μέσα.
    Η ισχύς της μη επαρκώς αφομοιωμένης πληροφορίας που διαδίδεται μέσω του διαδικτύου, δεν μπορεί να συγκριθεί με την τεράστια εμπειρία των εξουσιών να διαχειρίζονται προς όφελος τους τα πάντα.
    Η φουσκα των συμβατικών ΜΜΕ θα σπάσει αναπόδραστα, γι αυτό και οι συντελεστές τους στρεφονται προς το διαδίκτυο , το οποίο και θα ελέγξουν τελικά, στο μεγαλύτερο τουλάχιστον τμήμα του, μέσω του στοχευμένου νευρομάρκετινγκ.
    Το διαδίκτυο ίσως μας δίνει προς το παρόν μια επίφαση ατομικής ελευθερίας αλλά στην πραγματικότητα αποτελεί τον πιο μεγάλο μηχανισμό φακελλώματος που γνώρισε ο πλανήτης στη γνωστή ιστορία του.

  23. leste avatar
    leste 12/01/2011 19:14:50

    Υπάρχει μια ουσιαστική διαφορά,η εξουσία τότε ήταν με το μέρος του καινούργιου που ερχόταν και ήθελε την τάχιστη και άνευ όρων επικράτηση του,ενώ τώρα είναι με το μέρος του παλιού που φεύγει γι αυτό και προσπαθεί με κάθε τρόπο να συγκρατήσει την πτώση του. Τουλάχιστον μέχρι να καταφέρει ελέγξει το νέο μέσο,να το χειραγωγήσει σχεδόν απόλυτα και με το ευκταίο πάντα να είναι να της δώσει ακόμη μεγαλύτερα οφέλη από το παλιό.

  24. Α.Κ. avatar
    Α.Κ. 13/01/2011 13:41:57

    Αγαπητέ S.A. και λοιποί σχολιαστές

    Αυτό που περιγράφει ο αρθρογράφος είναι αυτό που έζησα και εγώ. Αφού τάισα τις εφημερίδες, έβαλα μυαλό και από τον Αύγουστο του 2009 ενημερώνομαι από το διαδίκτυο και κάποια μπλογκς. Ομως.......

    1) Ο καθένας στο διαδίκτυο μπορεί να βρει τι τον ενδιαφέρει και να το διαβάσει. Αλλά διαβλέπω τον κίνδυνο ότι σε ένα χαώδη κόσμο πληροφορίας, θα χάνεται η σωστή ενημέρωση.

    2) Το ζητούμενο είναι (και το πιο βασικό για μένα) να έχουμε μία τέτοια παιδεία που θα μαθαίνει στα παιδιά πως να ξεχωρίζουν την είδηση από την "είδηση". Είτε στην εφημερίδα είτε στο διαδίκτυο.

    3) Ο μεγαλύτερος κίνδυνος όμως είναι αυτό που εγώ ονομάζω (επιτρέψτε μου παρακαλώ την πατρότητα !) "ενημέρωση θαλπωρής". Ο μέσος άνθρωπος διαβάζει ό,τι ταιριάζει με την ΗΔΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ γνώμη του, ή με τις ήδη διαμορφωμένες ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΣΤΑΣΕΩΝ του (που θα λέγαμε και στην Κοινωνιολογία). Με άλλα λόγια, είτε με την επιλογή εφημερίδας είτε με την επιλογή μπλογκ στο διαδίκτυο, διαλέγουμε οικείες πηγές ενημέρωσης για την αυτοεπιβεβαίωση μας και όχι για να σκεφτούμε ή να έρθουμε σε επαφή με κάτι διαφορετικό ή καινούριο.

    Στο φιλόξενο antinews προτείνω το εξής: να φιλοξενεί άρθρα διαφορετικών αποχρώσεων με τη μέχρι τώρα γενική κατεύθυνση που έχει υιοθετήση. Προσωπικά τα σχόλια που αντιτίθενται (βλ. π.χ. τιραμόλα) στα άρθρα δεν με καλύπτουν. Αρθρα από κάθε απόχρωση του πολιτικού φάσματος και σχολιασμός από όλους θα ήταν, πιστεύω, μία πιο γόνιμη προσέγγιση.
    Π.χ. θα ήθελα να δω άρθρο κομμουνιστή, ή/και αναρχικού με σχολιασμούς από όλους μας.
    Αυτά και ευχαριστώ

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Α.Κ. 13/01/2011 16:23:17

      Συμφωνώ με αυτά που αναφέρεις περί διαδικτύου. Προσωπικά πιστεύω πως για να εκμεταλλευτεί κάποιοις τη πραγματική γνώση του διαδικτύου θα πρέπει να έχει μεσολαβήσει περίοδος συμβατικών σπουδών και διαβασμάτων. Αλλιώς πάει ξυπόλητος στα αγγούρια και δεν θα μπορεί να ξεχωρίσει το στάρι απ την ήρα.
      Όσον αφορά στα άρθρα, πιστεύω πως σε γενικές γραμμές είναι όλων των αποχρώσεων και τάσεων.
      Άσχετα από μια ενιαία αδιόρατη γραμμή που διέπει το σύνολο περίπου του σάϊτ (συντελεστές, σχολιαστές,κλπ) και που πολλές φορές διασπάται, όπως στη περίπτωση του Γκλέτσου, όπου η πλειοψηφία των σχολιαστών τέθηκε σε αντίθεση με την αρθρογραφία του σάϊτ.
      Υπάρχει πλουραλισμός (πιστεύω) στο αντινιούζ.

      • Α.Κ. avatar
        Α.Κ. @ Strange Attractor 14/01/2011 11:54:45

        Αγαπητέ S.A.

        Ευχαριστώ για την απάντηση.
        Επέτρεψέ μου να διευκρινύσω:

        Δεν ισχυρίστηκα ότι δεν υπάρχει πλουραλισμός στα άρθρα. Αν και πρέπει να παραδεχθείς ότι υπάρχει μία αδιόρατη "κατεύθυνση" λόγω της ιδεολογικής συγγένειας των αρθρογράφων. Απόλυτα κατανοητό και τίποτα το παράλογο ή ύποπτο.

        Όμως, αν σκεφτείς σε βάθος τι λέω στο σημείο 3 του σχολίου μου, τότε πιθανότατα θα κατανοήσεις την πρότασή μου: επειδή τείνουμε να διαβάζουμε προς αυτοεπιβεβαίωση των ήδη διαμορφωμένων απόψεών μας, θα ήθελα σε αυτό το μπλογκ που παρακολουθούν τόσοι πολλοί και σχολιάζουν τόσο δυνατά μυαλά, να υπάρχει η δυνατότητα της ιδεολογικής μάχης αυτών των σχολιαστών με αρθρογράφους εντελώς διαφορετικών ιδεολογικών αφετηριών.
        Φαντάσου λοιπόν ένα άρθρο από έναν πραγματικό αναρχικό για το κράτος, τον πατριωτισμό, την εθνική ταυτότητα, την οικονομία και τα σχόλια από όλους τους σχολιαστές του antinews σε αυτό καθώς και τις ανταπαντήσεις του αρθρογράφου.

        Πιστεύω ότι αφού τύχη αγαθή μας έφερε στο διαδίκτυο ένα τέτοιο μπλογκ όπως το antinews, ας το μετατρέψουμε σε πανελλήνιο πεδίο δημόσιας, ιδεολογικής αντιπαράθεσης.

        Για να ξεχωρίσει επιτέλους η ήρα από το σιτάρι.

  25. ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ avatar
    ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ 13/01/2011 19:01:05

    Κυβερνούν με δημοσιογράφους ανδρείκελα, εκπαιδευμένους από το ΔΝΤ .
    Τα καθεστωτικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ο μισθοφορικός στρατός, η καρδιά του κομματικού μηχανισμού του ΠΑΣΟΚ. Υπουργοί παρά τω κεντρικό δελτίο ειδήσεων οι δημοσιογράφοι. Όταν μιλάνε Υπουργοί του ΠΑΣΟΚ είναι ευγενέστατοι, όταν μιλάνε άλλοι, πέφτουν απάνω τους σαν κοράκια. Τα ορκισμένα δημοσιογραφικά τάγματα θανάτου της βαρωνείας, των καρδιναλίων του Κολωνακίου και της Εκάλης του Κράτους των Αθηνών στρέφονται εναντίον εργαζομένων που απεργούν, είτε είναι Ναυτεργάτες, είτε των Αστικών συγκοινωνιών, είτε εργάτες καθαριότητας των Δήμων.
    «Πλήγμα για την αγορά οι πορείες και οι απεργίες. Είναι θέμα αλληλεγγύης του ενός προς τον άλλον !». Εμφανίζονται στα τηλεοπτικά παράθυρα Υπουργοί Χασάπηδες των εργαζομένων και των συνταξιούχων και οι δημοσιογράφοι του Κολωνακίου τους προσκυνούν, τους γλύφουν. «Ευχαριστούμε πολύ που είσαστε εδώ !» Το άλλο φρούτο ? Για οτιδήποτε, επικαλούνται τις «επιταγές της Τρόικας» ή «εν ονόματι της τρόικας και του ΔΝΤ !».

    «…Είναι σύμφωνα με το Μνημόνιο και θα υπάρξουν άλλες αυξήσεις» έτσι απλά τα δικαιολογεί η ευρισκόμενη σε διαρκή υπεράσπιση της κατοχικής κυβέρνησης, γνωστή κυβερνητική ψεύτρα.. Οποιαδήποτε ληστεία και κλοπή γίνεται στο Λαϊκό εισόδημα «είναι σύμφωνη με το μνημόνιο». «Βάλανε μεγάλη αύξηση στις χαμηλές καταναλώσεις για να χτυπήσουνε τα εξοχικά» Αν μη τι άλλο είναι αισχροί και προκλητικοί. Αυτά προπαγανδίζουν τα παπαγαλάκια της εξουσίας και του ΔΝΤ. Τώρα ανακαλύπτουν ότι τα τιμολόγια της ΔΕΗ είναι φθηνά, τα εισιτήρια των Λεωφορείων είναι φτηνά κλπ. Ντροπή τους και πάλι ντροπή τους. Το τροπάριο συνεχίζεται. «Σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες…» Όλους μας καταντούν «ευπαθείς κοινωνικά ομάδες». Οριζόντια και κάθετη ισοπέδωση των πάντων. Οποιαδήποτε αντιλαϊκή απόφαση λαμβάνουν,Χρησιμοποιούν την Φράση «Με βάση τις επιταγές της τρόικα και του Μνημονίου».
    Όπως έλεγαν κάποτε «εν ονόματι του Νόμου εκτελείσαι» ή όπως εκτέλεσαν τον Τσαουσέσκου με συνοπτικές διαδικασίες, κατόπιν αποφάσεως δια βοής του «Λαϊκού δικαστηρίου». Μας εκτελούν με «συνοπτικές διαδικασίες» και σκύβουμε τον αυχένα.

    Σε οποιαδήποτε απεργία γίνεται «καταστρέφεται το εμπόριο, ο τουρισμός και οι εξαγωγές. Υπάρχει κραυγή αγωνίας από τους εμπόρους, το δίκιο των απεργών αντισταθμίζεται από την ζημιά των αγορών, υπάρχει το υπαρκτό πρόβλημα παρενεργειών στην αγορά, οι παρενέργειες των απεργιών στο Κοινωνικό σύνολο, η ταλαιπωρία του κόσμου και του εμπορίου δεν έχει προηγούμενο». Αντιμετωπίζουν την κάθε απεργία «σαν κοινωνική ενόχληση». Βλακώδη και προκλητικά επιχειρήματα. Προτείνουν οι απεργοί να κάνουν «βαθύ κάθισμα» να κάθονται με «σταυρωμένα τα χέρια» και να κάνουν επικύψεις. Δεν λένε όμως τίποτε για τον σφαγιασμό των εργαζομένων ή την κλοπή των συντάξεων. Αυτοί δεν θίγονται σε τίποτα ! Αλήθεια, για Αυτούς «δεν υπάρχει κραυγή αγωνίας ή παρενέργειες» ? δεν υπάρχει «ζημιά» ούτε «ταλαιπωρία» ? Είναι πρόβατα και πρέπει να «σφαγιασθούν». Υποβάλουν τους Συνταξιούχους σε καθημερινή Πλύση εγκεφάλου για να βρεθούμε προ «τετελεσμένων γεγονότων». Εντέχνως, τον «ενοχοποιούν» για να αισθάνεται «τύψεις», ούτως ώστε να θεωρεί δεδομένη την Τρίτη λεηλασία, την σφαγή, την αφαίμαξη και την αρπαγή.

    Δεν λένε τίποτα οι κυβερνητικοί εκπρόσωποι των μεγάλων καναλιών για το υπεράριθμο υπουργικό συμβούλιο, για τον κομματικό στρατό. Υπηρέτησαν και υπηρετούν την κυβερνητική προπαγάνδα. Υπήρξε μια άθλια προπαγάνδα κατάΤων δημοσίων υπαλλήλων, των συνταξιούχων, των διαφόρων κοινωνικών ομάδων που απεργούσαν.Εντέχνως, Έστρεφαν και στρέφουν την μια κοινωνική ομάδα εναντίον της άλλης. Όποιος απεργούσε «έβλαπτε» τους υπόλοιπούς που δεν απεργούσαν. Μετά απεργούσε αυτός που δήθεν «εβλάπτετο» από τον άλλον που απεργούσε, αλλά τώρα αυτός «βλάπτει» αυτόν που προηγουμένως τον «έβλαπτε». Έστρεφαν και στρέφουν εντέχνως την μια κοινωνική ομάδα εναντίον της άλλης. Αυτός είναι ο λεγόμενος «κοινωνικός αυτοματισμός». Σε αυτή την τέχνη είναι πρωτομάστορας ο Ρέππας, Ο Παπουτσής,
    ο Λοβέρδος, η Κατσέλη, ο Πρωτόπαπας. Αυτοί είναι οι «ήρωες του Πολυτεχνείου !» του συνθήματος
    «Ψωμί, παιδεία, ελευθερία !».

    Ενοχοποιούν τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους. Τους κάνουν να αισθάνονται τύψεις. Τα κανάλια του ΔΝΤ. Βρισκόμαστε στην χειρότερη μεταπολεμική περίοδο στην Ελλάδα. Απεργούν οι Ναυτικοί, «αμαυρώνεται η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό». Απεργούν οι φορτηγατζήδες, «αμαυρώνεται η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό», απεργούν οι Δημόσιοι υπάλληλοι «αμαυρώνεται η εικόνα της Ελλάδος στο εξωτερικό». Κλέβουν τις συντάξεις τους «επικροτούν από το εξωτερικό», δέχονται τα εύσημα !

    Τα καλοπληρωμένα παπαγαλάκια της βαρωνείας των Αθηνών, στρέφονται πάλι κατά των εργαζομένων. Τα ορκισμένα δημοσιογραφικά τάγματα θανάτου, της προπαγάνδας συνεχίζουν ακάθεκτοι « … εν μέσω κινητοποιήσεων εργαζομένων που έχουν αναστατώσει την ζωή των πολιτών, δεν λειτουργεί η αγορά, σπάνε τα νεύρα των πολιτών ..προέχει τη Δημόσιο συμφέρον, οι απεργοί εργαζόμενοι δεν υπακούουν στις δικαστικές αποφάσεις !». Ποινικοποιούν και την απεργία. Αυτοί υποτίθεται ότι είναι «αντικειμενικοί δημοσιογράφοι και είναι απέναντι στην εξουσία». Ντροπή τους, αν μη τι άλλο. «Οι απεργίες χτυπάνε τα φτωχότερα στρώματα. Η Κυβέρνηση έχει το μνημόνιο, είναι με το πιστόλι στο κρόταφο και δεν μπορεί να κάνει πίσω.». Νοιάζεται τώρα και για τα «φτωχότερα στρώματα», γίνανε και πονόψυχοι. Όποιος τυχόν απεργεί ή αντιδρά στην Κατοχή, ενοχοποιείται αμέσως !

    Ο Εξορθολογισμός, εξυγίανση και η αναδιάρθρωση πάει σύννεφο. Μαζί όμως και η σφαγή του λαού.

    Πρωϊ Πρωί με την δροσούλα, η συνηθισμένη εδώ και 10 μήνες τρομοκρατική είδηση σε Τηλεοπτικό Σταθμό = ΜΑΧΑΙΡΙ ΤΟΥ ΔΝΤ ΣΤΙΣ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ! Αυτοί είναι ζογκλέρ, Κλέφτες.
    Οι δημοσιογράφοι δεν είναι δημοσιογράφοι. Είναι κουκουλοφόροι και υπηρετούν την κυβέρνηση του μνημονίου και το ΔΝΤ. Συνωμοσία της σιωπής από τα κατευθυνόμενα παπαγαλάκια της εξουσίας.

    Φοβερό, αδιανόητο να απεργεί κάποιος εργαζόμενος επί των ημερών της ‘’φιλολαικής κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, των εντολοδόχων του ΔΝΤ’’. Γι αυτό λοιπόν τα παπαγαλάκια της εξουσίας τους κατακεραυνώνουν. Αρχίζουμε. ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ Η ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΓΝΟΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΟΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΙΣΧΥΡΟ ΠΛΗΓΜΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ! Αυτό το τελευταίο έχει την μεγαλύτερη πλάκα που εξοργίζει και προκαλεί. Είναι η μόνιμη και γνωστή προπαγάνδα τους. Όποιος απεργεί Χειμώνα ή καλοκαίρι είναι εθνικός προδότης. ! Θέλουν, απαιτούν να μην απεργούν οι εργαζόμενοι, να σταυρώσουμε τα χέρια και να περιμένουμε την εκτέλεσή μας.

    Η δημοσιογραφική δεοντολογία, θέλει τον δημοσιογράφο «αντικειμενικό» και «ο δημοσιογράφος οφείλει να είναι απέναντι στην εξουσία, σε κάθε μορφής εξουσία». Θα τρώνε ντομάτες ή πέτρες και θα κρύβονται πίσω από τις καρέκλες του Κολωνακίου. Μαζί τους θα τρώνε ντομάτες και οι εργατοπατέρες της συμφοράς. SPL

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.