#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
06/10/2013 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αυτό είναι το τελικό σχέδιο για οριστική έξοδο από τα Μνημόνια



«Μέχρι τον Μάιο παίζονται όλα, αφού θα καθοριστούν μέχρις ευρώ οι στόχοι της οικονομικής πολιτικής ως το 2017, που θα αποτυπωθούν στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα». Η δήλωση του Γ. Στουρνάρα επιβεβαιώνει την αγωνία της κυβέρνησης για την οικονομία καθώς οι επόμενοι μήνες όντως θα κρίνουν τα πάντα για το μέλλον της χώρας.

Η κυβέρνηση φαίνεται να καταλήγει σε ένα συνολικό σχέδιο το οποίο, αν της βγει, θα έχει δώσει οριστικά τέλος στα Μνημόνια. Τον Απρίλιο τελειώνει το χρηματοδοτικό πρόγραμμα, οι ξένοι και κυρίως οι Γερμανοί αρνούνται νέο κούρεμα και μιλούν για νέο πακέτο βοήθειας.

Όμως, στην Ελλάδα επ’ ουδενί δεν σκέφτονται το ενδεχόμενο νέας βοήθειας που θα συνδέεται με μέτρα, ουσιαστικά δηλαδή την υπογραφή νέου μνημονίου. Αυτό θα σήμαινε αυτόματα διάλυση της κυβέρνησης, ενίσχυση των άκρων και το κυριότερο διάλυση της ελληνικής κοινωνίας που δεν αντέχει νέες θυσίες.

Έχοντας αυτό ως σκεπτικό, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην κατάθεση σειράς προτάσεων προς τους δανειστές οι οποίες θα στηρίζονται στη γραμμή «έξοδος στις αγορές, αφού πρώτα πετύχουμε ικανοποιητικό πρωτογενές πλεόνασμα».

Σύμφωνα με τις προβλέψεις που έχει κάνει το υπουργείο Οικονομικών για το 2014, το πρωτογενές πλεόνασμα θα είναι στο 1,5% του ΑΕΠ δηλαδή περίπου 2,8 δισ. ευρώ, από 0,2% δηλαδή περίπου 300 εκατ. ευρώ το 2013. Οι Άμεσοι φόροι θα φτάσουν στα 19,1 δισ. ευρώ, όντας αυξημένοι κατά 2,1 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2013, οι Έμμεσοι φόροι υπολογίζονται στα 23,7 δισ. ευρώ (+ 400 εκατ. ευρώ από 2013), ενώ οι δαπάνες για μισθούς, συντάξεις και επιχορηγήσεις θα περιοριστούν στα 40,3 δισ. ευρώ, δηλαδή περίπου 3,4 δισ. ευρώ σε σχέση με φέτος.

Έχοντας αυτά τα στοιχεία, το υπουργείο Οικονομικών έχει προτείνει στην τρόικα, κι αυτή δεν το βλέπει αρνητικά, την έκδοση 50ετούς ομολόγου που θα αντικαταστήσει το δεύτερο πακέτο στήριξης των 130 δισ ευρώ, ώστε να μειωθεί δραστικά το κόστος εξυπηρέτησης του χρέους. Ουσιαστικά τα τοκοχρεολύσια θα μειωθούν εντυπωσιακά και με το πρωτογενές πλεόνασμα να γίνεται μόνιμο και την ανάπτυξη να επιστρέφει, θα μπορέσει να βγει η Ελλάδα από το φαύλο κύκλο της κρίσης. Θα πρόκειται για μια ιδιαίτερα ευνοϊκή εξέλιξη αφού θα μεταθέτει το κόστος πληρωμής μετά από πολλά χρόνια και δεν θα αναγκάζει την Ελλάδα να βρίσκεται με το πιστόλι στον κρόταφο.

Οι πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι προκειμένου να καλύψει η χώρα το χρηματοδοτικό κενό που θα προκύψει μετά τον Απρίλιο, προτίθεται να βγει στις αγορές με την έκδοση ομολόγου πενταετούς διάρκειας και αξίας 3 δισ. ευρώ και φαίνεται ότι υπάρχουν ήδη υποψήφιοι αγοραστές. Με αυτό τον τρόπο θα εισρεύσουν χρήματα στα ταμεία χωρίς νέο δάνειο, επομένως και χωρίς μέτρα. Επίσης, μια επιτυχημένη έξοδος στις αγορές θα αλλάξει ριζικά το κλίμα στο εξωτερικό και θα επαναφέρει οριστικά την εμπιστοσύνη των ξένων προς την ελληνική οικονομία.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Αντ. Σαμαράς έθεσε το ζήτημα των ελληνικών προτάσεων στην αμερικανική πολιτική ηγεσία, την Κρ. Λαγκάρντ και τους εκπροσώπους των μεγάλων ξένων funds και βρήκε ευήκοα ώτα.

Το σχέδιο θα σημάνει οριστική έξοδο από τα Μνημόνια, πλήρη απεξάρτηση από τους δανειστές, επιστροφή στην ανάπτυξη μετά από 6 χρόνια ύφεσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρωθυπουργός στην Αμερική είχε συναντήσεις με υποψήφιους αγοραστές χρέους και μάλιστα στο ανώτατο δυνατό επίπεδο.

Ανάμεσά τους οι εκπρόσωποι των JPMorgan-BlueCrest Capital, Management LLP -Eaglevale Partners Limited-Fidelity Management &Research Co, -Greylock Capital Management , LLC-King Street Capital, Lazard Asset Management, Norges Bank Investment Management, NWI Management, LP Oppenheimer funds, QFR Capital Management LP, και Wellington Management BTG Pactual.

Ο πρωθυπουργός είχε συνάντηση και με εκπροσώπους εισηγμένων στη Wall Street χρηματοπιστωτικών σχημάτων, όπως η Goldman Sacks, Black Rock, News Corp, Paulson &co, BIC Thomson Reuters, Alcoa, και HighBridge.

Αξιοσημείωτο είναι ότι μεταξύ των επενδυτών και αγοραστών ομολόγων ήταν ο Μ. Μερβίνσκι, γαμπρός του Μπιλ Κλίντον αλλά και ο Τζον Πολσεν που έχασε χρήματα επειδή είχε ποντάρει στη χρεοκοπία της Ελλάδας και τώρα επενδύει ήδη στον ελληνικό τραπεζικό τομέα, όπου σύμφωνα με πληροφορίες κατέχει το 5% της Alpha Bank και το 5% της Τράπεζας Πειραιώς.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γιώργος Καλύτερος avatar
    Γιώργος Καλύτερος 06/10/2013 07:46:18

    Αναμφίβολα θα πρόκειται για ανακουφιστική εξέλιξη όμως το ύψος του χρέους καθορίζει και τα μέτρα. Αν οι τροϊκανοί αντικατασταθούν από τις αγορές, αυτές οι δεύτερες είναι απόλυτα αδιαπραγμάτευτοι δανειστές με αψυχολόγητες και ακαριαίες αντιδράσεις. Δεν σηκώνουν συζήτηση.
    Προκειμένου το ύψος των δημοσιονομικών δεικτών να παραμείνει σε επίπεδα που θα τις ικανοποιεί, θα απαιτηθούν και πάλι μέτρα όσο το χρέος είναι στο ύψος που βρίσκεται. Αν από τα (περίπου) 400 δις «απλωθούν» τα 130 δις του πακέτου στήριξης σε ορίζοντα πεντηκονταετίας, εξακολουθεί να υπολείπεται ένα ποσόν που αν δεν κουρευτεί ή παραταθεί κι εκείνο στην αποπληρωμή του και πάλι θα είμαστε αναγκασμένοι να παίρνουμε πρόσθετα μέτρα χρόνο με τον χρόνο. Γιατί, ας μη το ξεχνάμε, θα εξακολουθούμε να δανειζόμαστε κυριότατα με σκοπό να αποπληρώνουμε παλιά χρέη, με σχεδόν μηδαμινό περίσσευμα για ανάπτυξη και κοινωνικές παροχές σε ομάδες που έχουν συντριβεί τα τελευταία χρόνια.
    Επομένως η όποια ανάπτυξη για να προκύψει απαιτεί εσωτερικές προσπάθειες που είναι αδύνατον να μην περιλαμβάνουν νέα μέτρα σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον απέναντι σε γείτονες και εταίρους που κινούνται στο διεθνές στερέωμα χωρίς θηλιά στο λαιμό όπως η δική μας. Εν κατακλείδι, για μια οριστική λύση στο πρόβλημα πρέπει να βρεθεί γενναία λύση (κούρεμα/παράταση) στο σύνολο του χρέους κι όχι μόνο τα 130 δις.
    Αν κάνω κάπου λάθος συγχωρέστε με, δεν είμαι ειδικός.

    • βαγόνι avatar
      βαγόνι @ Γιώργος Καλύτερος 06/10/2013 11:08:10

      Δεν κάνεις λάθος,τουλάχιστον ώς γενική θεώρηση...υπάρχουν ,βέβαια,
      αφανείς παράμετροι που τροποποιούν τήν εικόνα,επι τα βελτίω ή τα
      χείρω,αλλά άστο καλύτερα...θα μπλέξουμε με μοντέλλα και θεωρίες
      για ειδικούς....αυτό που μετράει πολύ,είναι η ταχύτητα προσαρμογής
      σε δομικά άρρωστα στοιχεία παραγωγικών μοντέλλων,εργασιακών
      σχέσεων,φορολογίας,δημογραφικής σύνθεσης και κατανομής...τέτοιας
      προσαρμογής όμως,που να μή συντρίβει τους αδυνάτους και να πείθει,
      ή και να υποχρεώνει τους "ισχυρούς",ότι ήρθε η ώρα να πάψουν
      να κάνουν την παλαβή....παίζουμε,έτσι κι'αλλοιώς,το μέλλον μας
      κορώνα-γράμμα!

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Γιώργος Καλύτερος 06/10/2013 18:45:24

      Στο μεγάλο μέρος του χρέους η αρχή αποπληρωμής του από πέρυσι μετατέθηκε για 20 χρόνια μετά. Αν μοιρατεί και το 130άρι σε 50 έτη, πέφτουν τα τοκοχρεωλύσια σε απίστευτα χαμηλά ποσά και ξεμπερδεύεις οριστικά με μνημόνια, μέτρα, ελλείμματα αρκεί να κινηθείς λογικά μέχρι να φτάσεις σε ανάπτυξη 3-4%. Αυτό μπορεί να γίνει το 2015-2016 αν δεν γίνουν παγκόσμια γεγονότα, πχ χρεοκοπία ΗΠΑ που είναι κοντά.

  2. η Dimi avatar
    η Dimi 06/10/2013 10:16:32

    *Γίνε Εσύ, Το Μέτρο Ποιοτικής Σύγκρισης. Μερικοί άνθρωποι, δεν αντιλαμβάνονται ότι υπάρχουν Περιβάλλοντα στα οποία, η Αριστεία,
    είναι το αναμενόμενο.* ~Στηβ Τζομπς

    • Κασσάνδρα avatar
      Κασσάνδρα @ η Dimi 06/10/2013 21:32:56

      Αγαπητή Dimi, πάντοτε απολαμβάνω τα σχόλιά σας, ειδικά απόψε όμως, σας είμαι ευγνώμων! Να είστε καλά!

    • αντιρεαλιστής avatar
      αντιρεαλιστής @ η Dimi 09/10/2013 15:47:07

      Είπε ο άνθρωπος που στο πρόβλημα ότι οι κινέζοι εργαζόμενοί του πηδούσαν από τα παράθυραν για να αυτοκτονήσουν λόγω των συνθηκών εργασίας που τους επέβαλε...απλά είπε να βάλουν δίχτυα!Μη μας λερώσουν και το δάπεδο και περάσαμε και καινούργια πλακάκια...και κάποιοι δεν ντρέπονται να τον έχουν για άγιο!

  3. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 06/10/2013 10:54:05

    Η προβλεψη για εισπραξη 43 δις απο φορους που στηριζεται? Οταν εχει καταρρευσει ο ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ και εχει σαν συνεπεια τη μη φοροδοτικη και ασφαλιστικη ικανοτητα, απο που θα τα παρουν? Οταν οι οφειλες του κρατους προς ιδιωτες ειναι κοντα στα 5 δις με συνεπεια να.....πεθαινει και ο καλυτερος. Οταν τα χρεη στην κοινη ωφελεια φτανει τα 1,5 περιπου δις ποιος θα χρηματοδοτησει αυτο το κενο? Οταν εχουν καταρρευσει τα ασφαλιστικα ταμεια με δεκαδες δις σε μια χωρα συνταξιουχων, εκει τι θα γινει? Οταν σε αναλογια πληθυσμου κρατων με μισθολογικο κοστος εχουμε απο τα μεγαλυτερα παγκοσμιως ακουσον- ακουσον 40 δις, που επρεπε σε αναλογια να ειναι κοντα στα 30 ελλεω πελατειακου συστηματος και αχρηστων οργανισμων του δημοσιου τερατος το βλεπω λιγο δυσκολο να αποφυγουμε τον εκτροχιασμο αν δεν υπαρξει ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΧΡΕΟΥΣ. Και κατι τελευταιο.....ΤΑ ΚΛΕΜΕΝΑ που ειναι καποια δις ειτε απο καποιες....ΛΙΣΤΕΣ, ειτε απο κλοπη δημοσιου χρηματος θα γυρισουν καποτε στη χωρα απο τους φορολογικους παραδεισους? Ας το αφησουμε για αργοτερα.........

  4. Δημητρης avatar
    Δημητρης 06/10/2013 11:23:39

    Ελεγαν το 2013 θα ειναι η δυσκολοτερη χρονια.Με αυξηση αμεσων και εμμεσων φορων με μειωση μισ8ων και συνταξεων πως το 2014 θα ειναι καλυτερο η' εστω το ιδιο με το 2013 ? Και να προσθεσουμε οτι λογικα το 2014 ο ελληνας ειναι ακομη πιο εξασθενημενος οικονομικα.Περιεργα μαθηματικα

    • Δαγκωμένο μήλο avatar
      Δαγκωμένο μήλο @ Δημητρης 06/10/2013 12:06:21

      Ποιό είναι το πρόβλημα; Το 2013 είναι όντως η δυσκολότερη χρονιά, έως σήμερα.....

    • Γεώργιος avatar
      Γεώργιος @ Δημητρης 06/10/2013 16:11:35

      Το 2014 θα είναι πιο δύσκολο οικονομικά για τους αδύνατους, ενώ το 2015 ακόμη πιο δύσκολο.

      • Mariana avatar
        Mariana @ Γεώργιος 06/10/2013 19:52:26

        Θα μπορούσε η κυβέρνηση να κάνει μια απογραφή πληθυσμού με νέα κριτήρια. Να μην απογράφει πχ τους άνω των 70 ετών και τους κάτω των 30. Έτσι θα εμφανιστεί μια ειδυλλιακή εικόνα. Μια μικρή χώρα με μικρή ανεργία, ικανοποιητικές αποδοχές, πλεονάσματα (έχει ήδη επιτευχθεί) και μέλλον λαμπρό. Οι υπόλοιποι ούτως ή άλλως δεν επιβιώνουν αυτοδύναμα και λίγοι εξ αυτών συμμετέχουν στο κοινωνικοικονομικό γίγνεσθαι. Γιατί λοιπόν να εμφανίζονται ως πολίτες της χώρας και να χαλάν την εικόνα? Ούτως ή άλλως αυτό δεν κάνει το ΔΝΤ όπου πάει? Πετάει από το πλοίο όσυς χρειάζεται για να συνεχίσει το ταξίδι του. Γιατί να μην γίνει κανονικά η δουλειά?

  5. Σιγά μη φοβηθώ avatar
    Σιγά μη φοβηθώ 06/10/2013 11:27:38

    ''Πρέπει να συνυπάρχει η απαισιοδοξία της γνώσης, με την αισιοδοξία της θέλησης.'' - Αντόνιο Γκράμσι

  6. Tasos avatar
    Tasos 06/10/2013 12:06:42

    Κάπου μέσα στο άρθρο λέει ότι το πλεόνασμα του 13 θα είναι 300εκ. Τελικά πόσο είναι? πριν μιας πιάσει η ιστορία της ΧΑ μας έλεγαν ότι είναι 1,5δις (ή 2,5 ανάλογα με το ποιός κάνει δηλώσεις) και η τρόικα δέχτηκε ότι υπάρχει πλεόνασμα αλλά κάπου 80εκ. Αν δε μπορούν να τα βρούν στο πόσο θα είναι το 2013, πώς να πιστέψει κάποιος το πόσο θα είναι το 14?

  7. blue nile avatar
    blue nile 06/10/2013 12:08:53

    Όσο το χρέος παραμένει τεράστιο όσο και να ξωπετιέται στο μέλλον θα σαμποτάρει αμείλικτα τις προσπάθειες ανάκαμψης γιατι θα σκιάζει επικίνδυνα την κάθε νέα επενδυτική απλοπειρα.
    Εκτός και αν συνοδεύεται με ρήτρα ανάπτυξης, να αποπληρώνουμε δηλαδή μόνο όταν έχουμε ανάπτυξη με κάποιο προκαθορισμένο ποσοστό από τα κέρδη που θα επιφέρει, καθώς και αυτό το ποσοστό να βρίσκεται μεταξύ 3%-5% των εξαγωγών
    Τώρα πληρώνουμε για την αποπληρωμή των παλιών χρεών το 30% περίπου.
    Κάτι τέτοιο ούτε καν έχει βολιδοσκοπηθεί για να μπει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων από ην κυβέρνηση.

    Μη ξεχνάμε επίσης ότι η όποια έξοδος στις αγορές θα γίνει υπό την αιγίδα του ΟΜΤ γιατί αλλιώς τα επιτόκια θα είναι απαγορευτικά.
    Αιγίδα ΟΜΤ σημαίνει και καθεστώς νέας επιτροπείας με μια άλλη τρόικα που θα την ονομάσουμε κάπως αλλιώς.

    Και φτάνουμε στα πολύ κρίσιμα.
    Τώρα που συζητάται ένα νέο κούρεμα το οποίο θα έχει να κάνει με την πολυετή απαλλαγή από τους τόκους αλλά όχι με την απομείωση του δανεικού κεφαλαίου (κάτι που αν δεν συνδυαστεί με τις ρήτρες που έγραψα παραπάνω θα διαιωνίσει τη μη βιωσιμότητα του χρέους) έχουμε αναρωτηθεί τι θα ζητήσουν οι ευρωκράτες σε αντάλλαγμα για μια λύση που μπορεί να είναι αναποτελεσματική;
    Το κούρεμα καταθέσεων σας λέει τίποτα;
    Αυτά προς το παρόν και ελπίζω να έχω λάθος...

    • Ιεροφάντης avatar
      Ιεροφάντης @ blue nile 06/10/2013 13:05:48

      Σε συγχαίρω αγαπητέ φίλε, διότι είσαι από τους λίγους σχολιαστές που σχεδόν μονίμως πιάνεις την ουσία των πραγμάτων στα σχόλιά σου.

      Για πόσο καιρό θα βαφτίζουμε ακόμη το κρέας, ψάρι;

      Με εκτίμηση

      Ιεροφάντης

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ blue nile 06/10/2013 18:17:01

      Δυστυχλως (για μας) δεν κάνεις λάθος αγαπητέ Μπλού Νάϊλ. Μπορεί να μην βαφτιστεί κούρεμα καταθέσεων αλλά κάτι άλλο. Ήδη "νομοθετέιται" (αν μπορεί να ονομαστεί νομοθέτημα η επιγονάτιος αλητεία τους) "κούρεμα" ακινήτων. Έχουν γίνει εγκλήματα που δεν θα παραγραφούν στην συνείδηση των Ελλήνων.

      • blue nile avatar
        blue nile @ Νίκος Αργεάδης 07/10/2013 03:21:13

        Ιεροφάντη να'σαι καλά.
        Νίκο το θέμα είναι να μην συνεχιστούν τα εγκλήματα.
        Η κυβέρνηση μας δείχνει να ακολουθεί πειθήνια ότι της επιβάλεται από την τρόικα (με εξαίρεση τα νέα μέτρα) χωρίς να βλέπει ότι η Κρίση σε όλη την Ευρώπη θέριεψε ακριβώς λόγω της πιστής εφαρμογής των γερμανικών προσταγών.
        Και χωρίς να θέλει να καταλάβει ότι συναινώντας ακόμα και αυτή τη στιγμή με την τρόικα, τώρα που παρουσιάζει πρωτογενή πλεονάσματα, βάζει τη μεγαλοπρεπή σφραγίδα της στην μεγαλύτερη και πιο απεχθή μεταβίβαση πλούτου από γέννησης του ελληνικού κράτους.
        Γιατί το μεγάλύτερο ποσοστό της ακίνητης περιουσίας στην Ελλάδα θα αλλάξει χέρια ξεπουλημένο μπιρ παρά, μιας που οι μικρομεσαίοι ιδιοκτήτες δεν θα μπορούν λόγω εξαντλητικής φορολογίας να συντηρήσουν το βιος τους.
        Και μόλις οι μεσιτικές εταιρίες και οι μεγαλοκαρχαρίες αγοραστές βάλουν στο χερι τα σπίτια του κοσμάκη θα δείτε για πότε θα πέσει η φορολογία...
        Διαβάστε και τον Δύσκολο παρακάτω ...

  8. Στέργιος avatar
    Στέργιος 06/10/2013 12:44:08

    Για το τι μας περιμένει με το... success story, την απάντηση τη δώσατε οι ίδιοι:

    "Οι Άμεσοι φόροι θα φτάσουν στα 19,1 δισ. ευρώ, όντας αυξημένοι κατά 2,1 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2013, οι Έμμεσοι φόροι υπολογίζονται στα 23,7 δισ. ευρώ (+ 400 εκατ. ευρώ από 2013), ενώ οι δαπάνες για μισθούς, συντάξεις και επιχορηγήσεις θα περιοριστούν στα 40,3 δισ. ευρώ, δηλαδή περίπου 3,4 δισ. ευρώ σε σχέση με φέτος".

    Να υποθέσω ότι θα "διευρυνθεί" η φορολογική βάση σε μια χώρα με 40% ανεργία; Εκτός κι αν φορολογηθούν οι Καλάς τού Πακιστάν ως απευθείας απόγονοι τού Μεγάλου Αλεξάνδρου και -άρα- Έλληνες.

  9. ανδρεας avatar
    ανδρεας 06/10/2013 14:03:38

    Ζησε μαι μου να φας τρυφιλι.........αναπτυξη με τετοιους φορους δεν γινεται.....απλα ομορφα και ωραια........ο κοσμος κοιταει πρωτα απο ολα και τιποτα αλλο να φαει και ζησει η οικογενεια του.......ολα τα υπολοιπα ερχονται τελευταια..........

  10. Γεώργιος avatar
    Γεώργιος 06/10/2013 16:14:51

    Το σχέδιο αυτό απαιτεί δίχως να σπάσεις αυγά-ας πούμε να διαπραγματευτείς σοβαρά-να φτιάξεις ομελέτα. Λίγο δύσκολο.

  11. panos avatar
    panos 06/10/2013 17:44:43

    ΕΝΩ Η ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ; ΟΧΙ ΣΕ ΟΛΑ; ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ; ΗΗ ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΑΝ ΒΓΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ;....

    • ΩΡΙΩΝ1 avatar
      ΩΡΙΩΝ1 @ panos 06/10/2013 23:41:03

      Η αντιπρόταση της αντιπολίτευσης φίλε Πάνο, είναι αυτή που λέει ο blue nile εδώ παραπάνω:
      "Εκτός και αν συνοδεύεται με ρήτρα ανάπτυξης, να αποπληρώνουμε δηλαδή μόνο όταν έχουμε ανάπτυξη με κάποιο προκαθορισμένο ποσοστό από τα κέρδη που θα επιφέρει, καθώς και αυτό το ποσοστό να βρίσκεται μεταξύ 3%-5% των εξαγωγών".

  12. Δύσκολος avatar
    Δύσκολος 06/10/2013 18:23:56

    Ανάπτυξη, πρωτογενή πλεονάσματα, τοκοχρεωλύσια, ομόλογα 5ετίας, έξοδος στις αγορές, σειρά συναντήσεων με τεχνοκράτες, επενδυτές και λοιπούς (εξω)θεσμικούς.
    Πέστα στον γέρο που καθόταν κάτω απ'την σκια του πλάτανου στην πλατεία του χωριού, τις προάλλες και όταν του είπα τι γίνεται στην "πόλη" μου απάντησε, "εδώ αγόρι μου, ο πλάτανος πληρώνει κάθε μήνα και στην ώρα του..."
    Κοινώς, όσο η πραγματική οικονομία γίνεται απλή παρένθεση στα χέρια των τεχνοκρατών, το πράμα έχει πάρει την κάτω βόλτα.
    Το μεγαλύτερο κόστος της κρίσης είναι ότι η οικονομία (η πλασματική) μπήκε στην πρώτη θέση της ατζέντας, θυσιάζοντας τα υπόλοιπα στοιχεία - συνεκτικούς δεσμούς - μαγιά για την πρόοδο μιας κοινωνίας.
    Δεν είναι μόνο το ζοφερό παρών μιας κοινωνίας που το 30% της ζει κάτω απ'το όριο της φτώχειας κι όλες οι παραφύαδες των παρακρατικών και Εφιαλτών τις Ιστορίας έχουν ξεμυτίσει απ'το βόθρο.
    Δεν είναι μόνο οι πληγές που αυτή η περίοδος θα αφήσει, και η καθίζηση σε όλα τα επίπεδα -άλλες κοινωνίες δεν έχουν καταφέρει να σηκώσουν κεφάλι για 30-40-50 χρόνια μετά από τέτοιες καταστάσεις-.
    Είναι το εκρηκτικό και τοξικό μείγμα αυτών που θα κυοφορήσει γενιές τερατογενέσεων και ζόμπι για τα χρόνια που θα'ρθουν.
    Ας πει κάποιος απ'αυτούς ειλικρινά το ποιους θα αφορά αυτή η ανάπτυξη, γιατί όσοι φωνάζουν εδώ και χρόνια, κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν γραφικοί...
    Όταν ακούω αυτές τις ομορφιές μου έρχεται στο μυαλό το back yard των Αμερικανών και κάτι χώρες σαν την Γουατεμάλα, με ρυθμούς ανάπτυξης άνω του 5% -οικονομικό θαύμα!- και το 50% του πληθυσμού να λιμοκτονεί.

    • blue nile avatar
      blue nile @ Δύσκολος 07/10/2013 03:27:10

      Πέστα Δύσκολε.
      Στην Ιταλία που οι συζητήσεις στα τηλεοπτικά παράθυρα δεν μονοπωλούνται απο γκαιμπελίσκους όπως εδώ, παραδέχονται ανοιχτά ότι η ανεργία θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2009 μετά από πενήντα με εξήντα χρόνια...

  13. Dimitris avatar
    Dimitris 06/10/2013 18:54:00

    50 ετές ομόλογο. Ιδιοφυές. Οι αγέννητες γενιές Ελλήνων επωμίζονται τα βάρη απο το φαγοπότι της γενιάς της Μεταπολίτευσης. Η γενιά που λεηλάτησε τη χώρα για να περάσει αυτή καλά, συνεχίζει να στέλνει τον λογαριασμό απο το φαγοπότι στην επόμενη γενιά με τα σχέδια αυτά των Κυβερνώντων. Εγώ προτείνω να προεξοφλήσουμε και να τιτλοποιήσουμε απο τώρα τα έσοδα του κράτους για τα επόμενα 50 χρόνια (πετρέλαιο, αέριο, φορολογικά έσοδα) για να πληρώσουμε τα εφάπαξ των υπαλλήλων των ΔΕΚΟ, τις κρατικές επιχορηγήσεις των κομμάτων και τις στρατιές των συμβούλων Υπουργών, Υφυπουργών, Βουλευτών, Γενικών Γραμματέων, Περιφερειαρχών, Δημάρχων.

  14. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 07/10/2013 00:45:03

    Τελικά, μήπως η ουσία του δημοσιεύματος ήταν "περιμένετε και νέους φόρους το 2014";

    • Αλκίνοος avatar
      Αλκίνοος @ ΒΙΣ 08/10/2013 17:01:25

      αυτό δυστυχώς, εννοείται...

  15. rally monkey avatar
    rally monkey 07/10/2013 01:35:13

    η εξοδος στις αγορές εχει να κανει με την καλυψη του 'χρηματοδοτικου κενού'
    δεν θα επηρεάσει το μεγεθος του χρέους της χώρας που ειναι το πραγματικο προβλημα
    (το μεγεθος της εκδοσης 50ετους που θα μπορουσε να απορροφηθεί απο την αγορά έιναι τοσο μικρό σε σχεση με το συνολο του χρεους της χώρας που η διαφορά που θα κανει θα ειναι ανεπαισθητη στην καλυτερη περιπτωση...αν ειναι να καλυψει το χρηματοδοτικο κενο..καλοδεχουμενη εξελιξη και με συμβολικη σημασια)

    Η λύση στο χρεος της Ελλάδας - θα λέγεται 'Paris Club', 'ΟSI' ή θα βρουν κατι σέξι.. - οι τεχνικές λεπτομερειες ειναι τεραστιο (και κρισιμο) κεφαλαιο - το haircut κεφαλαιου παντως λογικά αποκλειεται.. όταν αυτό τελειώσει θα ενδιαφερθουν και οι αγορές περισσοτερο..
    παντως πρεπει να ειμαστε 'υποψιασμένοι' - όπως ειπε και ο @blue nile πιο πάνω
    με το PSI - καταστραφηκε τραπεζικό συστημα, ασφαλιστικά ταμεία, και πηρε η μπαλα και την Κύπρο ..
    τι θα ζητησουν ή τι παραπλευρες απώλειες θα ρισκάρουμε αυτή τη φορά ..

  16. George avatar
    George 07/10/2013 06:23:38

    Η αγορά επιβάλλει κι αυτή μνημόνια όπως δείχνει η Ισπανία ενώ κοστίζει και πιό πολύ από τους Ευρωπαίους. Το πραγματικό αντί για το φαντασιακό είναι η νέα αύξηση της φορολογίας, αντί της μείωσής της. Σαφώς το μείγμα αύξησης φορολογίας, μείωσης δαπανών είναι πιό ισορροπημένο αλλά πιά δυστυχώς κλωτσάμε πτώμα...

  17. ΩΡΙΩΝΑΣ avatar
    ΩΡΙΩΝΑΣ 07/10/2013 10:31:10

    Τελικά αν κρίνουμε απο τα παραπάνω σχόλια, "το τελικό σχέδιο Σαμαρά για οριστική έξοδο από τα Μνημόνια" θα έχει την ίδια επιτυχία με την ΕΡΤ, το success story και την ΔΕΠΑ...Κοινώς με επικοινωνιακές π@@δές δεν βάφονται αυγά...

  18. Valter avatar
    Valter 07/10/2013 10:52:46

    Το ομόλογο των 50 ετών καλό θα είναι αν γίνει , στην ουσία κούρεμα είναι μιας και αν το επιτόκιο είναι κάτω από τον πληθωρισμό , σε 50 χρόνια το ποσό που θα επιστρέψουμε θα είναι πολύ μικρότερο της σημερινής αξίας του ομολόγου.
    Αν γίνει , η κρίση χρέους τελειώνει σε πολύ μεγάλο βαθμό αλλά δυστυχώς για εμάς τα δύσκολα δεν τελειώνουν. Τα μεγάλα αγκάθια που δεν επιτρέπουν την ανάπτυξη παραμένουν , οι μεγάλες αποφάσεις παραμένουν μπροστά μας.

    Τι εννοώ ? Εννοώ αυτά που μας κάνουν αντιπαραγωγικούς σαν οικονομία. Δεν είναι δύσκολο να τα εντοπίσουμε , ας κάνουμε έναν απλό συλλογισμό : πες ότι ένας νέος 25 χρονών που ζει με τους γονείς του έχει μια ιδέα για ένα μαγαζί , προσωπική εταιρία , ένα καινοτόμο προϊόν , θα ανοίξει εταιρεία?
    Δυστυχώς στο 95% των περιπτώσεων η απάντηση είναι όχι , ο λόγος είναι ότι μια επενδυτική προσπάθεια έχει μέσα της και την πιθανότητα της αποτυχίας , τι θα γίνει αν ο νέος μας αποτύχει στην ιδέα του αυτή?
    Ο νέος μας θα κληθεί να δίνει γύρω στα 5.000 ευρώ τον χρόνο στον ΟΑΕΕ. Αν η εταιρεία του δεν πάει καλά και επί τρία χρόνια δεν είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του θα χρωστάει π.χ. 10.000 ευρώ που με τις προσαυξήσεις θα έχουν γίνει 20.000.
    Σε όλο αυτό το διάστημα δε δεν θα απολαμβάνει κανένα ασφαλιστικό προνόμιο!
    Αυτός δεν δίνει όλα όσα όφειλε στον ΟΑΕΕ , ο ΟΑΕΕ δεν του δίνει τίποτα και στο τέλος θα του γίνει κατάσχεση σε ότι περιουσιακό στοιχείο έχει!
    Το έγκλημα του ποιο είναι? Ότι δεν μερίμνησε όσο έπρεπε για την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ του ασφάλιση? Ότι δεν του βγήκε η επενδυτική προσπάθεια? Είναι εγκλήματα αυτά? Πως περιμένουμε νέοι να επιχειρήσουν την στιγμή που κινδυνεύουν να χάσουν το σπίτι τους για μη καταβολή ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ασφαλιστικών εισφορών προς έναν οργανισμό που για το διάστημα αυτό δεν τους παρέχει καμία ασφάλιση?

    Αυτό είναι το ποιο κραυγαλέο παράδειγμα αλλά δεν είναι το μόνο , οι εισφορές του ΙΚΑ είναι δυσβάσταχτες για πάμπολλες επιχειρήσεις , δισεκατομμύρια εισπράττονται κάθε χρόνο για να καλυφθούν ελλείμματα ταμείων , η παραγωγική Ελλάδα στενάζει κάτω από το βάρος ενός ασφαλιστικού συστήματος που είναι εμφανές πια ότι άσχετα αν είναι δίκαιο ή άδικο , μέσα ή έξω από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο , απλούστατα η συντήρηση του είναι πάνω από τις δυνάμεις μας ως οικονομία.
    Ένα ασφαλιστικό που ας μην γελιόμαστε οι περισσότεροι ελεύθεροι επαγγελματίες προσπαθούν ή να κλέψουν ή να παρακάμψουν με κάθε δυνατό τρόπο και δεν νιώθουν καθόλου άσχημα για αυτό.
    Όταν έχεις κάθε μήνα ένα μαχαίρι πάνω από το κεφάλι σου για εισφορές σε ταμεία , για φόρους και για ότι μπορεί να φανταστεί κανείς και δεν βγαίνουν τα νούμερα , και από την άλλη ακούς για τον "πενηντάχρονο συνταξιούχο των ΕΛΤΑ" και την "σαραντατριαχρονή συνταξιούχο του ΟΤΕ" , δεν νιώθεις καθόλου κλέφτης , νιώθεις οι αυτοί είναι οι κλέφτες του δικού σου ιδρώτα.

    Το μεγάλο παγόβουνο είναι μπροστά μας ως οικονομία και ως κοινωνία , και αυτό είναι ο κίνδυνος η Ελλάδα να χωριστεί στα δυο.
    Από την μια η Ελλάδα που βολεύτηκε να περιμένει την Ελλάδα που δεν βολεύτηκε να την πληρώνει. Από την άλλη η Ελλάδα που δεν βολεύτηκε να κλέβει όπως και όπου μπορεί κάνοντας την μαύρη οικονομία τόσο μεγάλη που το να μιλάμε για έσοδα του κράτους θα γίνει ανέκδοτο.

    Ένας άτυπος εμφύλιος μας περιμένει , ένας ψυχρός πόλεμος μεταξύ δυο κοινωνικών ομάδων με αντικρουόμενα συμφέροντα. Ένας εμφύλιος που δεν θα έχει όπλα αλλά θα έχει ως θύμα την ανάπτυξη. Όπως έδειξε και το παράδειγμα που έθεσα , ο κάθε νέος δύσκολα θα δεχτεί να μπει στον ΟΑΕΕ , να μπει δηλαδή στον στρατό των κορόιδων που δεν έχουν ασφάλιση , δεν ελπίζουν σε σύνταξη , πληρώνουν για τις συντάξεις άλλων και στο τέλος χάνουν και το σπίτι τους! Χωρίς νέους που θα επιχειρούν όμως δεν έχουμε μέλλον.

    • Ιαπετός avatar
      Ιαπετός @ Valter 07/10/2013 16:43:14

      Πολύ καλό τό σχόλιό σου Valter.

      Σταχυολογώ:
      «Από την μια η Ελλάδα που βολεύτηκε να περιμένει την Ελλάδα που δεν βολεύτηκε να την πληρώνει. Από την άλλη η Ελλάδα που δεν βολεύτηκε να κλέβει όπως και όπου μπορεί κάνοντας την μαύρη οικονομία τόσο μεγάλη που το να μιλάμε για έσοδα του κράτους θα γίνει ανέκδοτο.»

      Καί ερωτώ:
      Ποιά από τίς δύο Ελλάδες βρίσκεται σέ νόμιμη άμυνα;

      • Valter avatar
        Valter @ Ιαπετός 07/10/2013 17:35:50

        Νομίζω ότι θα περίμενες να σου πω πως οι ελεύθεροι επαγγελματίες βρίσκονται σε νόμιμη άμυνα αλλά πραγματικά δεν ξέρω.
        Υπάρχουν ελεύθεροι επαγγελματίες που το κάνουν από απόλυτη ανάγκη και ενώ έχουν πληρώσει κερατιάτικα δεκαετίες ολόκληρες , αλλά υπάρχουν και μερικοί που στήνουν δουλειές βασισμένες στην κλεψιά.
        Από την άλλη υπάρχουν βολεμένοι που στήσαν όλοι τους την ζωή πάνω στο βόλεμα (σπουδές, γνωριμίες , γλείψιμο πολιτικών στελεχών ,κουμπαριές ... ακόμα και γάμους), αλλά υπάρχουν και αυτοί που απλά τους έτυχε (αν σου πω εγώ πως αν έχεις ανήλικο τέκνο θα βγείς στην σύνταξη αύριο εσύ δεν θα βγείς?)
        Δεν το βλέπω στην λογική του ποιος έχει δίκιο και ποιος άδικο , το βλέπω ως μια πραγματική πάλη των τάξεων.
        Μια πάλη που αν δεν κάνουμε κάτι θα οδηγήσει σε οικονομική καταστροφή.
        Ποιο είναι αυτό το κάτι? Ας πούμε ότι όπως ζητάμε από τους δανειστές μας ρήτρα ανάπτυξης για την αποπληρωμή του χρέους έτσι και στο εσωτερικό οι κρατικές δαπάνες θα πρέπει να είναι σε σχέση με μια ρήτρα παραγωγικότητας. Στην πράξη πως υλοποιείται κάτι τέτοιο είναι φυσικά τεράστιο θέμα...

      • ΩΡΙΩΝ avatar
        ΩΡΙΩΝ @ Ιαπετός 07/10/2013 17:56:23

        Προφανώς η Ελλάδα που βολεύτηκε αγαπητέ Ιαπετέ.
        Γι αυτό ολοι οι υπόλιποι της οφείλουμε και τα ρέστα...
        Δεν το κατάλαβες ακόμα?

  19. JayAr avatar
    JayAr 07/10/2013 15:58:23

    Εντελως ενημερωτικα:
    Εντος του 2013 οι ιδιοκτητες καλουνται να πληρωσουν για να ταισουν το τερας:

    1. Το μεγαλυτερο μερος απο το χαρατσι του 12.
    2. Το χαρατσι του 13 (που σημαινει οτι καθε διμηνο επιβαρυνονται ασταματητα)
    3. Τον ΦΑΠ του 10.
    4. Τον ΦΑΠ του 11.
    5. τον ΦΑΠ του 12.
    6. Τον ΦΑΠ του 13, ο οποιος ειναι ακομη περισσοτερο αυξημενος απο αυτους
    του 11 & του 12 απ'οτι διαπιστωνω τωρα με μαλλον νεες αυξησεις συντελεστων.
    7. Φορο εισοδηματος.
    Και με αντικειμενικες εκτος τοπου & χρονου.

    Εδω δεν μπορουν να τους πληρωσουν αυτοι που δεν εχουν δανεια, κανοντας αφαιμαξη τις λιγοστες οικονομιες τους σε οποιους απεμειναν.

    Αν πιστευουν οτι υπαρχει χωρος για πληρωμες δανειων η ρυθμισεις για τα στεγαστικα δανεια σε μια κοινωνια με πραγματικη ανεργια 40%, εγω παω πασο.

    Τα εφαγε ολα ο...αχορταγος.

  20. The Camel avatar
    The Camel 07/10/2013 17:58:04

    Νομιζω οτι θα ήταν καλυτερα να ξεχάσουμε την έκδοση 50ετούς ομολόγου που θα αντικαταστήσει τα 130 δισ. ευρώ. Για διαβάστε το άρθρο παρακάτω.

    http://www.euro2day.gr/specials/dr_money/article/1142275/to-50etes-omologo-kai-to-mhnyma-toy-esm.html

  21. rasputin avatar
    rasputin 09/10/2013 00:43:20

    Φοβάμαι ότι το σχέδιο είναι χτισμένο στην άμμο . Η αναμονή για είσπραξη περισσότερων φόρων στο νέο έτος φαντάζει ανέκδοτο . Όλο και περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν . Και αυτοί που κάποτε ήταν σπάταλοι ή χαραμοφάηδες και αυτοί που ήταν νοικοκοίρηδες και μετρημένοι , πλέον δεν έχουν .
    Εάν μπορεί η κυβέρνηση να κάνει κάτι για αυτό και γρήγορα , ας το κάνει . Διαφορετικά θα την προλάβουν οι εξελίξεις . Τον Μάιο , εάν φτάσει μέχρι εκεί , η σφαλιάρα στις ευρωεκλογές θα είναι ξεγυρισμένη .

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.