Αξιολόγηση: ο Δημόσιος Τομέας δεν πρόκειται να βελτιωθεί με ημίμετρα
20/07/2014 09:44
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αξιολόγηση: ο Δημόσιος Τομέας δεν πρόκειται να βελτιωθεί με ημίμετρα

Ο σημερινός δημόσιος τομέας δεν είναι δυνατόν να διορθωθεί, να βελτιωθεί, ή έστω απλώς και μόνο να διοικηθεί στοιχειωδώς σοβαρά, αν πρώτα δεν αναδομηθεί εκ βάθρων

Για να πούμε επιτέλους τα πράγματα με το όνομά τους και με αφορμή την αξιολόγηση στον δημόσιο τομέα που μοιάζει να καρκινοβατεί μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, η μαύρη αλήθεια είναι πως ο σημερινός δημόσιος τομέας δεν είναι δυνατόν να διορθωθεί, να βελτιωθεί, ή έστω απλώς και μόνο να διοικηθεί στοιχειωδώς σοβαρά, αν πρώτα δεν αναδομηθεί εκ βάθρων.

Το ελληνικό δημόσιο είναι εδώ και δεκαετίες ένα κουβάρι ποικίλων διαπλεκομένων συμφερόντων, τόσο πυκνό και αξεδιάλυτο, που αποτελεί απλώς χίμαιρα και ευσεβή πόθο ρομαντικού, κάθε απόπειρα εμβαλωματικού τύπου, προς την κατεύθυνση της οργάνωσής του, της κινητοποίησής του, της βελτίωσης της λειτουργίας του, της αύξησης της αποδοτικότητάς του, του περιορισμού της σπατάλης, της επιβολής οποιασδήποτε μορφής αξιολόγησης.

Πρόκειται για ένα παράλληλο εργασιακό «σύμπαν», με όρους εργασίας αδιανόητους όχι μονάχα για τον ελληνικό ιδιωτικό τομέα αλλά και για οποιοδήποτε άλλο δημόσιο αναπτυγμένης δυτικής δημοκρατίας.

Ένα εργασιακό «σύμπαν» εντός του οποίου αποτελούν κανόνα μεταξύ άλλων τα εξής,

- Η απόλυση είναι σχεδόν άγνωστη λέξη

- Οι πειθαρχικές τιμωρίες είναι σπανιότερες και από τις οάσεις στην έρημο Σαχάρα

- Τα υπηρεσιακά συμβούλια (όταν) λειτουργούν (είναι) σχεδόν πάντα υπέρ του εργαζομένου

- Το πολιτικό ρουσφέτι καθορίζει ωμά όλες τις υπηρεσιακές σχέσεις, κινήσεις και ανάγκες

- Η αξιολόγηση είναι (μέχρι σήμερα) ένα διθυραμβικό «άριστα» για όλους

- Ο αποδοτικός εργαζόμενος αν δεν καλύπτει τους τεμπελχανάδες, λοιδορείται και εξοστρακίζεται από τους ίδιους τους συναδέλφους του

- Όλες οι κυήσεις είναι «επαπειλούμενες»

- Όλοι «δικαιούνται» το μάξιμουμ των υπερωριών ανεξαρτήτως αν τις έχουν δουλέψει

- Η ιεραρχία και ο σεβασμός στον προϊστάμενο είναι άγνωστες έννοιες

- Οι «οσφυαλγίες», «ισχιαλγίες» και τα «αυχενικά σύνδρομα» αποτελούν σχεδόν το 50% των αιτιών πολυήμερων απουσιών από την εργασία

- Η «αναρρωτική» αποτελεί μαζικό μέσον εκβιασμού προς την διοίκηση και υποστηρίζεται άνευ όρων από επίορκους ιατρούς – ελεγκτές του ίδιου του δημοσίου λόγω κακώς νοούμενης «συναδελφικής αλληλεγγύης»

- Οι αμοιβές είναι ίδιες άσχετα με την απόδοση των εργαζομένων. Οι λέξεις «μπόνους» και «μάλους» αποτελούν “terra incognita” για τους όλβιους εργαζομένους του

(θα μπορούσα να γράφω για ώρες και είμαι σίγουρος ότι ο κατάλογος δεν έχει τέλος), είναι κατά την γνώμη μου εντελώς αδύνατον να «διορθωθεί».

Συνεπώς, εκείνο που χρειάζεται είναι να γκρεμιστεί εκ βάθρων το σημερινό οικοδόμημα του δημοσίου και να ξαναχτιστεί εκ νέου ένας «άλλος» δημόσιος τομέας, που θα διέπεται από νέους ξεκάθαρους εργασιακούς κανόνες, νέα ξεκάθαρα δικαιώματα και υποχρεώσεις, νέο απλούστερο, δικαιότερο, συνδεδεμένο με την αποδοτικότητα και απαλλαγμένο κάθε είδους επιδομάτων, επικουρικών ή εφάπαξ σύστημα αποδοχών και συντάξεων, ευέλικτο καθηκοντολόγιο, αυτονόητη κινητικότητα, νέο ταχύτατο, ανεξάρτητο και αποτελεσματικό πειθαρχικό δίκαιο και φυσικά, βασικούς μισθούς και συντάξεις χαμηλότερους του ιδιωτικού τομέα στην περίπτωση που διατηρηθεί κάποιο είδος μονιμότητας.

Ο σημερινός δημόσιος τομέας είναι ένα τερατούργημα που δεν επιδέχεται διόρθωσης. Όσο γρηγορότερα γίνει αυτό αντιληπτό τόσο καλύτερα για όλους και κυρίως, για τους ευσυνείδητους και εργατικούς δημόσιους υπαλλήλους που έχουν εγκλωβιστεί σε μια ψυχοφθόρα στασιμότητα και έναν χωρίς τέλος εργασιακό ευνουχισμό, που τους οδηγούν είτε στην συνθηκολόγηση είτε στην διπολική διαταραχή!

Akenaton

ΣΧΟΛΙΑ

  1. σολων avatar
    σολων 20/07/2014 10:13:43

    Θεωρητικα , καλα τα λες, ετσι ειναι και αυτο πρεπει να γινει.Αυτο ομως απαιτει διακομματική συνενοηση, κοινωνικη -μίνιμουμ- συναίνεση, εν τελει εθνικη συμφωνια .οταν σε αυτη τη χωρα δε συμφωνουμε ουτε για την ημερα , την ωρα και την εποχη, πως θα συμφωνησουμε για τα μειζονα;

  2. ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ avatar
    ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ 20/07/2014 10:40:09

    Αυτά που περιγράφεις είναι η μισή αλήθεια.. Η άλλη μισή, που εντέχνως αποσιωπείς, είναι ότι μόλις γίνει αυτό και οργανωθεί το δημόσιο στα πρότυπα που αναφέρεις, την άλλη μέρα κιόλας, οι πολιτικοί του προϊστάμενοι θα το κάνουν ξανά σαν τα μούτρα τους !!!

  3. airman avatar
    airman 20/07/2014 11:33:21

    "Όλοι «δικαιούνται» το μάξιμουμ των υπερωριών ανεξαρτήτως αν τις έχουν δουλέψει" Κι αν κάποιος δεν τις "καλύψει" με την υπογραφή της απαιτούμενης βεβαίωσης, όλο και κάτι θα "βρεθεί" να του "φορτώσουν". Εάν δε τολμήσει να βεβαιώσει τις πραγματικές υπερωρίες για όσους όντως δούλεψαν, η μομφή για "διακρίσεις" μεταξύ των υπαλλήλων είναι δεδομένη. Τέτοια κατάντια!

  4. adadad avatar
    adadad 20/07/2014 12:19:47

    Θεωρειται παγκοσμια πρωτοτυπια να γινεται απεργεια και διαμαρτυρια κατα της αξιολογησης,μα τι φοβουνται αυτοι οι ΔΥ πια,αν ειναι αξιοι για την θεση τους και εχουν τα προαπαιτουμενα προσοντα,δεν εχουν να φοβηθουν καμια αξιολογηση. Αν ομως μπηκαν με απολυτηριο γυμνασιου επειδη καποτε φιλησανε κατουρημενες ποδιες του πασοκ και της νδ για μια θεσουλα στο δημοσιο,ααα τοτε,το μπουλο κυριοι.

    • KOSTAS70 avatar
      KOSTAS70 @ adadad 20/07/2014 13:41:15

      Αυτό που "φοβάμαι" είναι ότι οι προϊστάμενοι που "φίλησαν κατουρημένες ποδιές" για να είναι εκεί που είναι, θα με κρίνουν. Αλήθεια, ποια πιστεύεις ότι θα είναι τα κριτήρια τους; Η αξιοκρατία;

      • adadad avatar
        adadad @ KOSTAS70 20/07/2014 16:33:47

        Ωραια λοιπον,ποιος θελεις να σε κρινει και να σε αξιολογησει,θελεις να φερουν γαλλους εμπειρογνωμονες,ανεξαρτητοι ειναι,δεν επηρεαζονται απο πουθενα και ειναι αξιοκρατικοι,μα αυτοι ηρθαν και τους διωξανε,δεν το θυμασαι,φυγανε αγανακτισμενοι οι ανθρωποι γιατι δεν μπορεσαν να βγαλουν ακρη.

        • KOSTAS70 avatar
          KOSTAS70 @ adadad 20/07/2014 21:13:10

          Πρώτα απ' όλα, οι Γάλλοι ή όποιοι άλλοι να αξιολογήσουν τους αξιολογητές, προϊσταμένους, διευθυντές, ειδικούς και μη συμβούλους, "ειδήμονες" και ό,τι άλλο περιλαμβάνει αυτό που αποκαλείται "διοίκηση"., να αποδώσουν τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και μετά ας προχωρήσουν και σε μένα. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ, γιατί ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ την ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ. Αυτό είναι το ελληνικό πρόβλημα, ο ΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟΣ στο Κράτος και όχι γενικά και αόριστα το "Κράτος".

          • MCA avatar
            MCA @ KOSTAS70 21/07/2014 11:38:35

            Αρκεί οι προϊστάμενοι, διευθυντές, μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι να βαθμολογηθούν ακριβώς με την ίδια μέθοδο με τους υφισταμένους τους. Τα υπόλοιπα είναι δικαιολογίες για αυτούς που δεν θέλουν την αξιοκρατία, προτιμούν την ισοπέδωση για να περνούν καλά και να κάνουν την ζωή τους.

          • Makaros avatar
            Makaros @ KOSTAS70 22/07/2014 10:56:24

            Επαναλαμβανω,αν εισαι σωστος στο ποστο σου και μπηκες στη θεση σου με αξιοκρατικες διαδικασιες,δεν εχεις να φοβασαι καμια αξιολογηση. Ποιοι ειναι αυτοι που αντιδρανε στις αξιολογησεις,μα φυσικοι οι βολεμενοι,αυτοι που μπηκαν πριν 10-15 χρονια στο δεμοσιο με το πασοκ με ενα απολυτηριο γυμνασιου και κααααθονταν με τις φραπεδιες στα γραφεια,χανουνε εφαπαξ,χανουνε επιδοματα και ταυτοχρονα τη καλη ζωη.

  5. πολίτης avatar
    πολίτης 20/07/2014 13:46:10

    Δηλαδή στον ιδιωτικό τομέα η αξιοκρατία πάει σύννεφο. Πώς παίρνει κανείς προαγωγή; Μα φυσικά με την εργατικότητά του. Μήπως με τη ρουφιανιά; Μήπως με το γλείψιμο; Μήπως με το ο θάνατός σου η ζωή μου; Μήπως με το αν κάτσει μια γυναίκα στον εργοδότη; Μήπως με συμφωνία να μη μείνει έγκυος για κάποια χρόνια αλλιώς δεν προσλαμβάνεται; Μήπως με το να δουλεύει κάποιος από το πρωί μέχρι το βράδυ και να δηλώνει και να πληρώνεται για το ένα τρίτο; ΄Άγνωστα αυτά τα πράγματα για τον παραγωγικό τομέα. Δε θα ισχυριστώ ότι όλα είναι καλά και άγια στο δημόσιο. Θα συμφωνήσω σε απαραίτητες αλλαγές. Αλλά στο άρθρο δε συζητάμε για αλλαγές, αλλά για το κεφάλι μας στο πιάτο. Μισθολόγιο λιγότερο από του ιδιωτικού τομέα, χωρίς επιδόματα και εφάπαξ. Γιατί; Το ΙΚΑ δε δίνει επιδόματα και εφάπαξ; Και πόσα να παίρνουμε λέτε; 400, 300, 150; Έχετε στην κυριολεξία λυσσάξει να μας φάτε ζωντανούς. Η αναφορά μου δεν είναι στο πρόσωπό σας ακενατόν, μιλώ για την ιδεολογία που φοριέται εσχάτως. Μας αντιμετωπίζετε σαν εχθρούς, αλλά μπορούμε κάλλιστα να κάνουμε το ίδιο. Αν θέλετε πόλεμο, θα τον έχετε.

    • Nikolas avatar
      Nikolas @ πολίτης 20/07/2014 16:21:50

      Στον ιδιωτικο τομεα αν δεν δουλεψεις το αφεντικο σε διωχνει με συνοπτικες διαδικασιες,στο δημοσιο αν κλεψεις σου κανουν παυση 1-2 μηνες και μετα επιστρεφεις στη θεσουλα σου σαν να μην εγινε τιποτε. Δεν φτανει που εχετε μονιμη δουλεια,βγαζετε και ξινιλα επειδη θελουν να σας αξιολογησουν και επειδη σας κοψανε τα προνομια που παιρνατε επι πασοκ. Στα τετοια σας αν κλεισανε τα εργοστασια ζαχαρης και τι θα απογινουν οι εργαζομενοι,πως θα ζησουν οι οικογενειες τους,ο μισθος να πεφτε καθε μηνα και δεν βαριεεεεσαι.

    • blackunder avatar
      blackunder @ πολίτης 20/07/2014 18:19:42

      Είμαστε απέναντι εξ ορισμού, εχθρικές κοινωνικές τάξεις. Πληρώνουμε τέλος επιτηδεύματος, δεν έχουμε αφορολόγητο και αυτό για να μην απολυθεί ούτε ένας επίορκος ΔΥ και για να μην χάσει τη σύνταξή του ούτε ένας 50άρης συνταξιούχος. Μην ανησυχείς όμως, εσείς νικάτε. Δυστυχώς δεν υπάρχει κόμμα που να εκφράζει τα συμφέροντα ιδιωτικών υπαλλήλων- ελ. επαγγελματιών.

    • MCA avatar
      MCA @ πολίτης 20/07/2014 19:42:40

      Σε ποιόν θα κάνετε πόλεμο αγαπητέ και με τι μέσα;

    • A-10 avatar
      A-10 @ πολίτης 20/07/2014 21:31:34

      Απειλές. Θα έπρεπε να στέκεστε προσοχή. Αλλά θα γίνει κι αυτό διότι με την καταστροφή του Ι.Τ. αναπόφευκτα έρχεται και η καταστροφή του Δ.Τ. Αναπόφευκτα, γι αυτό φωνάζουμε τοοοσο καιρό, για το καλό ΟΛΗΣ της κοινωνίας. Δεν γίνεται η μοίρες μας να είναι πολύ διαφορετικές.

  6. Σπαθάριος avatar
    Σπαθάριος 20/07/2014 16:12:34

    Ως πρώην Δ.Υ και νύν ιδιωτικός ( από επιλογή ), έχοντας λοιπόν γνώση εκ των έσω δεν θα διαφωνήσω με τη φιλοσοφία της ανάρτησης. Μερικές παρατηρήσεις μόνο. 1.Ως άνθρωπος της μισθωτής εργασίας δεν θα ευχηθώ ποτέ την απόλυση υπαλλήλου για οποιαδήποτε μη παράνομη ενέργεια. Οι άνεργοι δεν διαχωρίζονται και διεκδικούν τις ίδιες θέσεις από όπου κα αν προέρχονται . 2.Επίσης δεν θα ευχηθώ ποτέ την μείωση των αποδοχών κανενός υπαλλήλου και την μείωση του επιπέδου ζωής του. Η εταιρία μου χρειάζεται εύρωστους οικονομικά πελάτες. Μας είναι αδιάφορο από πού προέρχονται. 3.Ναι στις ποινές, που θα πρέπει να γίνουν αυστηρότερες, ναι στην επιβολή των υποχρεώσεων διά των ποινών αλλά και διά κινήτρων , στην ευελιξία, στην υποχρεωτική δια βίου εκπαίδευση, στην κινητικότητα και την αξιολόγηση, ως μέσο βελτίωσης και όχι τρομοκρατίας, ΑΛΛΑ και ναι στην απόλυτη εξασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Κανείς από εμάς δεν θα ωφεληθεί αν ο εργασιακός μεσαίωνας πολλών κλάδων επεκταθεί καθολικά. 4.Αξιοκρατία στην Ελλάδα δεν υπάρχει πουθενά γιατί έτσι είναι η κουλτούρα μας. Τον “δικό” μας άνθρωπο τον βλέπουμε διαφορετικά και αυτό εκτός από τα στραβά του, στην περίπτωση της αξιοκρατίας, έχει και θετικά γιατί ενισχύει την κοινωνική συνοχή που ειδικά σε τέτοιες περιόδους είναι απαραίτητη. Με το θάνατο της κατσίκας του γείτονα κανένας δεν αγόρασε δική του και κανένας δεν έλυσε το παραμικρό του πρόβλημα (Μακαριστός Χριστόδουλος).Μη τσιμπάτε με τους αυτοματισμούς .

    • takis 400 avatar
      takis 400 @ Σπαθάριος 20/07/2014 17:09:09

      συγχαρητηρια για το σχολιο σας,εμπεριεχει ολη τη νοημοσυνη που χρειαζεται να εχει ενας ανθρωπος,για να καταλαβει οτι οι αυτοματισμοι ειναι για να διευκολυνουν τη ζωη καποιων υψηλα ισταμενων

    • Marios Tsampas avatar
      Marios Tsampas @ Σπαθάριος 20/07/2014 18:31:21

      Εκτός κι αν πληρώνω εγώ το γάλα της κατσίκας, τον κτηνίατρο, τη βοσκή, το σταύλο, τον εργάτη που την φροντίζει, τις διακοπές της κατσίκας, το ζευγάρωμα κλπ κλπ. Σε αυτήν την περίπτωση, μην το λές...όλο και κάποιο πρόβλημα θα λυθεί...το Πάσχα!

      • Κυθήριος avatar
        Κυθήριος @ Marios Tsampas 20/07/2014 20:40:28

        Αγαπητέ φίλε,ή το γάλα θα πληρώνεις ή την κατσίκα,δεν χρειάζεται και τα δυό. Άλλο είναι το νόημα της παροιμίας του Μακαριστού Χριστοδούλου,που πολύ σωστά αναφέρει ο Σπαθάριος και είναι προφανές... @Αγαπητέ Σπαθάριε συμφωνώ μέχρι κεραίας με όσα λές.

    • A- 10 avatar
      A- 10 @ Σπαθάριος 20/07/2014 21:33:07

      Να ψωφήσει η κατσίκα βεβαίως, αν τρώει τα μποστάνια του Χωριού.

  7. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 20/07/2014 16:16:21

    Συμφωνώ σε όλα, και έχω γράψει χειρότερα για το δημόσιό μας, πλην όμως ο νέος νόμος περί κρίσεων που πέρασε πρόσφατα, καταργεί το πολιτικό ρουσφέτι στις προαγωγές, όπως και τον ρόλο των συνδικαλιστών, που ήταν ιδιαίτερα βαρύς στα υπηρεσιακά συμβούλια. Οψόμεθα...

  8. πολίτης avatar
    πολίτης 20/07/2014 19:51:19

    Αξιολόγηση με ποσόστωση, δεν είναι ποτέ αντικειμενική. Αλλά το πρόβλημα αρκετών εδώ μέσα δεν είναι η αξιολόγηση. Την κατάστασή τους περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο μια γελοιογραφία. Κάθεται κάποιος με σκυμμένο κεφάλι και λέει: - Θεέ μου, έχασα τη δουλειά μου. - Καταλαβαίνω, θέλεις να σε βοηθήσω να βρεις μια άλλη; - ΄Όχι, θέλω να απολυθεί ο γείτονάς μου, που είναι δημόσιος υπάλληλος. Βαρέθηκα να μου λένε πως με πληρώνουν, λες κι εγώ δεν πληρώνω φόρους, δε συντηρώ τα μαγαζιά άλλων, δε συμμετέχω στην κοινωνία. Τα πράγματα έχουν αγριέψει και έξω και μέσα μας. Και σας έχω νέα, το σχέδιό τους δε σας περιλαμβάνει. Τη δημιουργική καταστροφή την έχετε υπόψη; Θα την υποστείτε πολλοί από σας με τις ρυθμίσεις κόκκινων δανείων, όταν οι πιστωτές μπουν μέτοχοι στο μαγαζί και στην εταιρεία σας. Γιατί αν δεν κλείσουν επιχειρήσεις, δε πρόκειται να ανοίξουν καινούριες. Όσο για τους ιδιωτικούς υπαλλήλους, έρχονται ομαδικές απολύσεις με μηδαμινές αποζημιώσεις, γιατί αν δε γίνουν απολύσεις, δε θα μπορέσουν να γίνουν νέες προσλήψεις. Αλλά και πάλι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα φταίνε. Κορόιδα γαμπροί...

    • blackunder avatar
      blackunder @ πολίτης 20/07/2014 20:51:59

      Δεν πληρώνεις φόρους. Κατάλαβε ότι ο μισθός σου πληρώνεται απο τους φόρους όλων των υπολοίπων, άρα και ο φόρος εισοδήματός σου είναι λογιστική διαφορά. Με λίγα λόγια, θα σε πληρώναμε 2000, σε πληρώνουμε 1200 επειδή έχεις 800 κράτηση, και ο κουμπαράς σου (ανεξάρτητα πότε θα γεμήσει) για την σύνταξη πληρώνεται πάλι από όλους τους υπόλοιπους. Αν δεν το καταλαβαινεις, εγώ στην αξιολογηση δεν θα σου έβαζα άριστα....

      • Κυθήριος avatar
        Κυθήριος @ blackunder 20/07/2014 21:15:04

        Τις υπηρεσίες του όμως τις έχεις ανάγκη,από το παιδί σου που του το φορτώνεις για να τον κάνει άνθρωπο με γνώσεις,μέχρι τη νοσοκόμα που θέλεις να σου ξεσκατώνει κάθε τρείς και λίγο τον δικό σου άνθρωπο στα Δημ.νοσοκομεία...Λοιπόν πλήρωνε χωρίς παράπονα.. Και πές μας,εκείνες οι κρατήσεις τί γίνονται,αφού πληρώνουμε που πληρώνουμε,γιατί να μη του τα δίνουμε όλα στο χέρι;

        • A -10 avatar
          A -10 @ Κυθήριος 20/07/2014 21:36:03

          Για λόγους δικαιοσύνης και θα έπρεπε να δίνουμε πραγματικά όλο το μισθό και μετά να αποδίδει μόνο του το άτομο τις κρατήσεις. Θα ήταν και η ψυχολογία έναντι του Ι.Τ. διαφορετική.

        • blackunder avatar
          blackunder @ Κυθήριος 21/07/2014 00:49:55

          Εγω δεν βλέπω τίποτα δωρεάν. Για να μπω στα εξωτερικά ιατρεία πληρώνω, για τον ΟΑΕΕ πληρώνω (ούτε φαντάζεσαι πόσα), για τους δρόμους πληρώνω και φορο στη βενζίνη και διόδια και τέλη, για τα παιδιά πληρώνω φροντιστήρια και αργότερα τροφή και στέγη στα πανεπιστήμια, οι φαντάροι ζούνε από τους γονείς και τόσα άλλα.... Φαντάζεσαι ένα κόσμο χωρίς πάγια έξοδα? Απλώς θα έπρεπε επιπλέον να δουλέψουν αυτοί που έχουν μάθει στον πάγιο μισθό κάθε μήνα χωρίς προσπάθεια. Η δε επίκληση του κοινωνικού καλού είναι το πλέον πρόστυχο επιχείρημά τους. Στο όνομα ποια δικαιοσύνης αλήθεια ένας 50αρης συνταξιούχος πρέπει, στις σημερινές συνθήκες, να παίρνει περι τα 20.000 το χρόνο και επιπλέον ενα 35000άρι μειωμένο εφ' άπαξ τη στιγμή που νέοι έλληνες πολίτες, γεμάτοι πτυχία και όρεξη δεν έχουν ούτε ένα ευρώ εισόδημα?
          Τέλος, και οι υπόλοιποι του ιδιωτικού τομέα, που πληρώνουμε εισφορές (από τα έσοδά μας και όχι από τους φόρους όλων των άλλων) δεν τα βάζουμε σε κανένα κουμπαρά, στη ίδια μαυρη τρύπα τα πετάμε.

      • KOSTAS70 avatar
        KOSTAS70 @ blackunder 20/07/2014 21:24:49

        Αυτό το αστείο παράδειγμα έχει γίνει η καραμέλα των νεοφιλελεύθερων και αυτών που επιδιώκουν τον κοινωνικό αυτοματισμό. Αυτό θα ίσχυε αν τα 800 ευρώ των φόρων επέστρεφαν ΑΠ' ΕΥΘΕΙΑΣ στους δανειστές, ενώ τώρα χρησιμοποιούνται για να πληρωθούν οι προμηθευτές του Δημοσίου για τα ΥΠΕΡτιμολογημένα "προϊόντα" τους (έχουμε δουλέψει και εμείς χρόνια στον ΙΤ και γνωρίζουμε πως δουλεύει το σύστημα). Άρα ακόμα και αν δεν πλήρωνα ευρώ φόρο θα έπρεπε το κράτος να δανειστεί αυτά τα 800 για να σας πληρώσει. Καταλήγουμε λοιπόν στο ίδιο αποτέλεσμα. Αν δεν το καταλαβαίνεις, δεν περνάς σίγουρα εξετάσεις ΑΣΕΠ.

        • blackunder avatar
          blackunder @ KOSTAS70 21/07/2014 10:28:59

          Nαι, οπως τα λες είναι...τα 800 εικονικά ευρώ πληρώνουν τα παχυλά έργα των μεγαλοκαρχαριών που αμοίβονται με πάμπολλα πραγματικά ευρώ. Θα σου βάλω μεγάλο βαθμό εσένα. Πάντως ο ιδιωτικός, πιο προνομιούχος, πιο διεφθραρμένος κλπ τομέας, είναι ανοιχτός και σε περιμένει. Αν θες να πλουτίσεις, έλα.

  9. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 20/07/2014 20:57:14

    Ακενατον,μετά το γκρέμισμα του σημερινού διεφθαρμένου δημοσίου τομέα διαβάζω τί πρέπει να γίνει και πώς. Από ποιούς όμως θα γίνουν όλα αυτά; Από ποιό πολιτικό σύστημα,ποιά κυβέρνηση και πρόσωπα;...

    • akenaton avatar
      akenaton @ Κυθήριος 21/07/2014 00:28:38

      Είδα όλα σου τα σχόλια φίλε μου Κυθήριε. Μακριά από μένα η λογική της κατσίκας του γείτονα. Αρκεί ο γείτονας να μην κλέβει το φαί του παιδιού μου για να την ταίσει. Ελπίζω να καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.

      • Καλημέρα. avatar
        Καλημέρα. @ akenaton 21/07/2014 08:45:27

        Το γάλα του κάθε παιδιού δεν το έκλεβαν τόσα χρόνια διάφοροι "ελεύθεροι επαγγελματίες" που δήλωναν ετήσιο εισόδημα μικρότερο από το μηνιαίο εισόδημα δ.και ι υπαλλήλων ; Πότε όλοι αυτοί πλήρωναν αναλογούντες φόρους και υποκριτικά γράφουν πως ταΐζουν το δημόσιο ; Τσούχτηκαν τώρα που φορολογούνται τα σπίτια που απέκτησαν με τόσο πενιχρό εισόδημα ,άραγε πως ; Τους ενοχλεί που επιτέλους πλήρωσαν και αυτοί κάποιο φόρο ,ε όχι ,η υποκρισία οφείλει να έχει και όρια . Φυσικά για να μην γενικεύουμε όχι πως δεν υπάρχουν λαμόγια Δ.Υ ,κυρίως όμως αυτοί σε υψηλές θέσεις που έχουν το δικαίωμα της υπογραφής ,αλλά και αρκετοί αντίστοιχοι στον περιβόητο κρατικοδίαιτο ιδιωτικό τομέα που μόλις λιγόστεψε η κάνουλα των δανεικών και αγύριστων που όλοι πληρώνουμε ,άρχισε να διαλύετε και να σκορπίζει ανέργους . Αυτά τα λέω όπως προείπε κάποιος για να αποδώσουμε με κάθε ειλικρίνεια τα Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω θεώ !!!

        • blackunder avatar
          blackunder @ Καλημέρα. 21/07/2014 10:32:20

          Μόνο που στο λαμόγιο ελ.επαγγελματία δεν σε στέλνει κανείς με το ζόρι. Υπάρχουν και κάποιοι τίμιοι, σε αυτούς να πας. Αν δεν σου κόψουν απόδειξη να τους καταγγείλεις. Εγώ γιατί να πληρώνω υποχρεωτικά ΟΑΕΕ όταν δεν πρόκειται να πάρω σύνταξη και να μην μπορώ να επιλέξω ιδιωτική ασφάλεια? Η επιλογή μου αυτή, αν ήταν επιτρεπτή, εσένα θα σε ενοχλούσε?

  10. ΜΑΡΑ avatar
    ΜΑΡΑ 20/07/2014 21:33:35

    Βαρεθηκα να διαβαζω τα ιδια και τα ιδια ,για το δημοσιο τομεα που φταιει για ολα τα κακα της χωρας. Αναρωτηθηκατε ποτε ποιος και για ποιο λογο χειραγωγει τη δημοσια διοικηση 10ετιες τωρα; Ποιοι ευθυνονται για την πολυνομια κια τη γραφειοκρατια; Και αφου ελαφρα τη καρδια πυροβολειτε τους απλους δημοσιους υπαλληλους των 700 Ευρω ως αχρηστους και αναποτελεσματικους ,πως και δεν εξεγειρεστε που τα κομματικα στελεχη των 2 κομματων που ψηφιζετε ανακυκλωνονται σε δημοσιες θεσεις μεχρι την ηλικια των 78 ετων ,υψηλα αμοιβομενοι χωρις ποτε να αξιολογειται το εργο τους που το βλεπουμε αλλωστε; Κια μαζι με σας βριζουν και αυτοι τους δημοσιους υπαλληλους και το δημοσιο τομεα. Ελεος!!!!!Ξαναψηφιστε τους γιατι αλλιως θα χασουν τις θεσαρες τους και συνεχιστε να λοιδωρειτε συλληβδην ποτε τους καθηγητες ,ποτε τους φυλακες κ.λ.π .Ισως ειναι ψυχοθεραπευτικο.

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΜΑΡΑ 21/07/2014 21:17:56

      Τα διαβάζετε ξανά και ξανά, επειδή ενώ ο δημόσιος τομέας χρεοκόπησε και θάπρεπε να τον αλλάξουμε, προτιμήσαμε να καταστρέψουμε τα πάντα εκτός από το να τον αγγίξουμε αυτόν. Αν επιμείνουμε σε αυτό τον δρόμο, σύντομα θα καταστραφεί κι αυτός, αφού δεν θα υπάρχει πια κανείς να τον χρηματοδοτεί.

  11. newellas avatar
    newellas 20/07/2014 22:55:52

    Σταματήστε ω ρέ να δουλεύετε τον κοσμάκη ότι θα φτιάξετε τον δημόσιο τομέα…. Έλεος !!!
    Υπάρχουν άτομα σήμερα που λαμβάνουν ταυτόχρονα με την αποζημίωση τους ως απολυθέντες της ΕΡΤ, το μισθό τους ως νέο-προσληφθέντες (ΕΚΤΟΣ ΑΣΕΠ) της ΝΕΡΙΤ…

  12. πολίτης avatar
    πολίτης 21/07/2014 08:52:56

    Αν έχω καταλάβει καλά, οι μόνοι χρήσιμοι δημόσιοι υπάλληλοι είναι οι καραβανάδες, οι μπάτσοι και οι παπάδες. Είναι οι μόνες κατηγορίες που εισπράττουν εύσημα. Λοιπόν χρωστάω χάρη σ΄αυτό το σάιτ, γιατί μέχρι τώρα την έννοια του αυτοματισμού ή του ταξικού μίσους δεν την είχα αισθανθεί ούτε εισπράξει. Έχει ενδιαφέρον. Μετά από τόσο καιρό σχολιασμού οφείλω να σας χαιρετίσω. Αηδιασμένος από το μίσος και την υποκρισία σας. Κλέβετε χρόνια το κράτος, είναι ζήτημα αν έστω και ένας από σας δεν έχει κρύψει εισοδήματα και βγαίνετε και θύματα. Ένας κόσμος Πινόκιο. Καλή τύχη στον νεοφιλελευθερισμό, θα τη χρειαστείτε. Ξεχωριστούς χαιρετισμούς στους σχολιαστές που με μετριοπάθεια προσπαθούν να κρατήσουν ισορροπίες.

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ πολίτης 21/07/2014 11:52:04

      Επειδή φἰλε πολίτη έχω σχέση και με τις τρείς κατηγορίες που αναφέρεις,πού το είδες ότι αυτές είναι και οι μόνες που εισπράτουν τα εύσημα; Και από ποιούς,από το κράτος;Από τον κόσμο,που τους σκυλοβρίζουν απροκάλυπτα,στα μούτρα; Κατά τα άλλα,πρέπει να καταλάβουμε ότι όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουμε και κάποιοι μας θέλουν διαιρεμένους και λυσσαλέα αντιπαθούντες για να επιβάλλουν πιό εύκολα τα καταστροφικά τους σχέδια για όλους μας...

      • πολίτης avatar
        πολίτης @ Κυθήριος 21/07/2014 12:58:57

        Κυθήριε, η απάντηση στον Σπαθάριο ισχύει και για σένα. Συγγνώμη, δεν είχα δει την ανάρτησή σου. Με εκτίμηση.

  13. Σπαθάριος avatar
    Σπαθάριος 21/07/2014 09:45:32

    Αγαπητέ με τους χαρακτηρισμούς στην αρχή της παράθεσης χάνεις το δίκιο σου. Τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων, των σωμάτων ασφαλείας και οι ιερείς είναι κι αυτοί Δ.Υ με ίδια ή παραπλήσια προβλήματα με τους καθηγητές. Ακούν τα ίδια, υπόκεινται τα ίδια και υπομένουν το ίδιο. Απαξιώνοντάς τους μου δείχνεις ότι και εσύ παίζεις το παιχνίδι του αυτοματισμού. Δάσκαλε που δίδασκες...........

    • πολίτης avatar
      πολίτης @ Σπαθάριος 21/07/2014 11:36:25

      Τελευταία μου απάντηση για σένα Σπαθάριε. Δε διαχωρίζω τα προβλήματα. Απλά χρήσιμοι θεωρούνται τελικά οι ιδεολογικά προσκείμενοι ή όσοι μπορούν να επηρεάσουν ψηφοφόρους. Οι υπόλοιποι απλώς παράσιτα.

  14. η Dimi avatar
    η Dimi 21/07/2014 13:26:45

    Αυτοί είναι οι άνθρωποι του Γκίκα Χαρδούβελη http://www.newmoney.gr/article/59516/aytoi-einai-oi-anthropoi-toy-gkika-hardoyveli

  15. Άγνωστος Χ avatar
    Άγνωστος Χ 21/07/2014 18:25:07

    Είμαι ΔΥ, διορισμένος με πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Προ μνημονίου (2009) ο μισθός μου ήταν 985 €, ήτοι ετήσιο εισόδημα 985*14 (12 μισθοί + 2 δώρα) = 13.790 €. Σήμερα παίρνω 670 €, ήτοι ετήσιο εισόδημα 670*12 = 8.040 €. Αυτό σημαίνει μείωση μισθού 42% (βγάζω τις απλήρωτες υπερωρίες που κάνω και τις άδειες που κόψανε). Έρχεται τώρα ο αρθρογράφος και προτείνει για το Δημόσιο «βασικούς μισθούς και συντάξεις χαμηλότερους του ιδιωτικού τομέα». Άρα, επειδή ο βασικός του ιδιωτικού είναι 490 € (580 μεικτά), προτείνει -στην καλύτερη περίπτωση- μισθό ΔΥ 480 €. Αυτό σημαίνει μείωση, σε σχέση με το 2009, 57% (ολογράφως: πενήντα επτά τοις εκατό - για να το συνειδητοποιήσουμε). Δηλαδή, η άποψή του είναι: το 42% που του κόψατε αυτού του τύπου δεν είναι αρκετό, κόψτε του 57%. Ρε, δε ντρεπόμαστε λίγο, λέω εγώ;!!! Υ.Γ.1: Πληρώνω 200 € ενοίκιο και σκέφτομαι σοβαρά τα Χριστούγεννα να καταθέσω τις πινακίδες του αυτοκινήτου μου. Υ.Γ.2: Μπορείτε, μήπως, να μας προτείνετε και ένα ύψος μισθού για τον μπούλη του Ζαγορίτη που προσέλαβε η αξιότιμη κα Σπυράκη στο ευρω-γραφείο της, καθώς και για όλους τους άλλους μπούληδες-συμβούλους-παρατρεχάμενους-ρουσφέτια όλων των άλλων πολιτικών και λοιπών γραφείων; Κανένα άρθρο για αυτούς θα παίξει ή… ;-) Υ.Γ.3: Είναι προφανές ότι ο νεοφιλελευθερισμός απειλεί, πλέον, άμεσα την ίδια μας την επιβίωση.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Άγνωστος Χ 21/07/2014 22:23:57

      Υπερβολές! Εσείς ως επιτυχών σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ προφανώς και δεν εμπίπτετε στον κατώτατο μισθό αφού κατά τεκμήριο δεν είστε ΥΕ.

      • Άγνωστος Χ avatar
        Άγνωστος Χ @ akenaton 21/07/2014 23:27:31

        Δεν είναι υπερβολές, είναι αυτά που γράψατε εσείς μέσα από το πρίσμα απτών και συγκεκριμένων στοιχείων! Εγώ, πράγματι, δεν είμαι ΥΕ, είμαι ΔΕ. Αλλά 1ον) δεν είδα να γίνεται κανένας τέτοιος διαχωρισμός στο άρθρο, αφού η αναφορά ήταν γενική και 2ον) επειδή το θέμα δεν είναι προσωπικό, αυτό σημαίνει ότι τους ΥΕ δεν πειράζει αν τους εξαθλιώσουμε; Γιατί, αγαπητέ akenaton, αν νομίζετε ότι μισθοί κάτω των 500€ εξασφαλίζουν αξιοπρεπή -όχι άνετη- διαβίωση (ειδικά αν παίζει και ενοίκιο, όπως στη δική μου περίπτωση), τότε είστε αλλού... Αντί να δούμε πως θα επαναφέρουμε τους κατακρημνισμένους μισθούς και τις εργασιακές συνθήκες του ιδιωτικού τομέα σε ανθρώπινα επίπεδα, εμείς κοιτάμε να τραβήξουμε προς τα κάτω και τους υπόλοιπους! Και χωρίς, μάλλον, να σκεφτόμαστε ότι δίνουμε, μ'αυτόν τον τρόπο, τη χαριστική βολή σε ένα κρίσιμο και άκρως υποτιμημένο μέγεθος της οικονομίας: την εσωτερική ζήτηση. Όμως, η λογική του κατήφορου είναι ο πάτος.

        • akenaton avatar
          akenaton @ Άγνωστος Χ 22/07/2014 19:04:36

          Κι εγώ μαζί σας! Να επανέλθουν οι μισθοί και οι συντάξεις στο δημόσιο εκεί που ήταν προ κρίσης. Χμμμμμ ... Ποιος όμως θα τους πληρώνει; Ο διαλυμμένος ιδιωτικός τομέας; Μπα! Οι κουτόγφραγκοι με δανεικά; Μπα! Θα πληρώνονται από τους φόρους και κρατήσεις των ιδίων των ΔΥ; Χαχα! Ηθικό δίδαγμα: άλλο οι ευσεβείς (σας) πόθοι και άλλο η σκληρή πραγματικότητα της χρεοκοπίας της χώρας...

          • Ν. avatar
            Ν. @ akenaton 22/07/2014 23:41:49

            Ναι, αλλά για τους "Μπούληδες" δεν απαντήσατε! Κοινώς τους κάνατε γαργάρα.

          • akenaton avatar
            akenaton @ Ν. 23/07/2014 13:56:44

            Πολύ άσχημο πράγμα ο νεποτισμός, έχω γράψει δεκάδες σχόλια και σημειώματα γι αυτόν. Δεν χρειάζεται να ξαναλέω σε κάθε σχόλιο τα αυτονόητα. Οικονομικώς πάντως, οι μπούληδες δεν κάνουν δυστυχώς ή ευτυχώς την διαφορά. Κοινώς, ακόμη κι αν απολυθούν όλοι τους από τις θέσεις που έχουν καβαντζάρει, το μπάρκο δεν σώζεται ούτε κατ' ελάχιστον. Φωνάζω εντόνως μαζί σας βεβαίως πως πρέπει να εξαφανιστεί ο επονείδιστος νεποτισμός και η αναξιοκρατία (φαυλοκρατία στην πραγματικότητα) από την πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου. Ελπίζω να σας κάλυψα...

          • Άγνωστος Χ avatar
            Άγνωστος Χ @ akenaton 23/07/2014 14:37:33

            Αναγκάζομαι να επανέλθω, για μία τελευταία φορά. Είδατε, αγαπητέ akenaton, να γράφω εγώ πουθενά για επαναφορά μισθών στο Δημόσιο; Αν με διαβάσετε παραπάνω, θα δείτε ότι ζητάω μεγαλύτερους μισθούς και καλύτερες εργασιακές σχέσεις για τον ιδιωτικό τομέα που είναι σε εμφανώς χειρότερη μοίρα, ώστε να τραβήξουμε σιγά-σιγά ο ένας τον άλλο προς τα πάνω. Οργίστηκα, όμως, όταν διάβασα εσάς να ζητάτε ακόμα χαμηλότερους μισθούς στο Δημόσιο. Ο αξιοπρεπής μισθός μετατράπηκε σε μισθό φτώχειας, μη μετατραπεί και σε μισθό εξαθλίωσης - αυτό είπα! Φίλε Ν., γράφεις ότι δεν απάντησε για τους μπούληδες. Γιατί, απάντησε, συγκεκριμένα και με σαφήνεια, σε κάτι άλλο; Μας είπε αν ένας άνθρωπος (δεν λέω καν οικογενειάρχης) μπορεί να ζήσει, και πως, με 480€; Μας είπε αν η εξαθλίωση είναι ανεκτή για τους ΥΕ; Μας είπε, εν τέλει, αν επιμένει στην άποψη του για περαιτέρω μείωση μισθών στο Δημόσιο; Απαντήσεις του στυλ «Υπερβολές!», «Κι εγώ μαζί σας!»(!!!) και η μπάλα στην εξέδρα! Νομίζω ότι οι αναγνώστες κατάλαβαν… Σημείωση με σημασία: Διαβάζω, σε σημερινό δημοσίευμα, για νέα παραδοχή λάθους από πλευράς ΔΝΤ: η ραγδαία μείωση μισθών στην Ελλάδα, λέει, όχι μόνο δεν αύξησε την ανταγωνιστικότητα, αλλά μείωσε την παραγωγικότητα. Δεν διευκρινίζεται στο δημοσίευμα αν αναφέρεται μόνο στον ιδιωτικό τομέα (το ίδιο έχει γίνει και στο Δημόσιο, άλλωστε), αλλά θα πρέπει να καταλάβουμε ότι οποιαδήποτε περαιτέρω μείωση μισθών στη χώρα, σε δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα, είναι άκρως εγκληματική, και από οικονομικής και από κοινωνικής πλευράς. Τα σέβη μου...

          • akenaton avatar
            akenaton @ Άγνωστος Χ 23/07/2014 18:36:34

            Να σας το κάνω ακόμη πιο λιανά: μου ήρθε εφορία (ιδιωτικός τομέας γαρ) 1300 ευρώ. Δεν έχω να τα πληρώσω. ΔΕΝ ΕΧΩ. Αυτό σημαίνει αυτομάτως ΔΥΟ μισθοί λιγότεροι για εσάς! Εκτός κι αν σας τους πληρώσουν οι τοκογλύφοι δανειστές μας ή κάποιοι συνάδελφοί σας ΔΥ με τους δικούς τους "φόρους"! Όλα μπορώ να τα ανεχτώ στην Ελλάδα της κρίσης, εκτός από την κλάψα ΔΥ που τους μειώσανε τα "μιστά".

          • my way avatar
            my way @ akenaton 23/07/2014 22:12:40

            Επειδή παρακολουθώ και εκτιμώ την σημειωματογραφία σας, σας καλώ να επαναφέρετε προς λογική επεξεργασία, τα θεμελιώδη περί κοινωνίας, πολιτικής, δημοκρατίας, της παιδείας που είμαι βέβαιος ότι διαθέτετε. Ελπίζω έτσι, να αναθεωρήσετε άποψη και να αποστασιοποιηθείτε από το παρόν σχόλιό σας. Εάν δεν το κάνετε, θα οδηγηθώ στο συμπέρασμα ότι το σοκ το οποίο έχετε υποστεί από την φορολόγησή σας, των 1.300€, είναι πολύ μεγάλο. Αυτό όμως, θα μπορούσε να οδηγήσει και σε άλλους συνειρμούς, που και πάλι είμαι βέβαιος, ότι δεν πρέπει να κάνω.

  16. η Dimi avatar
    η Dimi 21/07/2014 20:01:43

    Απλές Αλήθειες της Εξυπηρέτησης: Η Εξυπηρέτηση του Πολίτη, του Πελάτη, του Συνανθρώπου, του Ασθενούς.. ΔΕΝ είναι τμήμα. Είναι οι από καρδιάς, Συμπεριφορές μας! Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αληθινή ιστορία, όπως την είπε η επικοινωνιολόγος Barbara Glanz. Ο 19χρονος υπάλληλος μεγάλου Παντοπωλείου, ο Johnny, ο οποίος αν και έπασχε από το Σύνδρομο Down (γενετική παρέκκλιση των χρωμοσωμάτων), έψαχνε να βρει ένα τρόπο για ν’ αφήσει το δικό του αποτύπωμα στην (για τους περισσότερους), ασήμαντη δουλειά του. (Γέμιζε τις σακούλες με τα ψώνια). Την οποία δουλειά του όμως, ο Johnny, τη μετέτρεψε σε σημαντική, καθώς με αυτό το αυθεντικό, εγκάρδιο, ενυπόγραφο δικό του κάτι, έκανε τους Πελάτες να αισθάνονται ευχάριστα και με τις θετικές αναμνήσεις που τους δημιουργούσε, εκείνοι ξαναπήγαιναν (σταθερή πελατεία!), -μαζί με τους φίλους τους- (η δια ζώσης δωρεάν, η πλέον αποδοτική διαφήμιση!), για ν’ αγοράσουν από το συγκεκριμένο Παντοπωλείο. Δείτε τι έκανε και Πώς οι Πελάτες ανταποκρίθηκαν στην “Ιδέα της Ημέρας” και τις Ευχαριστίες του Johnny http://bit.ly/Ue6tIF (WalkTheTalk.com)

  17. Βασίλης Β. avatar
    Βασίλης Β. 21/07/2014 22:54:32

    Θα ήθελα να ρωτήσω τον αγαπητό Akenaton αν θεωρεί πως το γεγονός οτι ο δημόσιος τομέας παρέμεινε ανέγγιχτος τη στιγμή που τα πάντα γύρω πήραν τον δρόμο της προκρούστειας κλίνης, αποδίδεται σε πρόσκαιρο συμβιβασμό και τακτικισμό της παρούσας κυβέρνησης για την επίτευξη ενός μεγαλύτερου και σημαντικότερου στόχου ή είναι απόρροια παγιωμένης νοοτροπίας της πολιτικής μας ελίτ που αρνείται πεισματικά να αλλάξει. Κάναμε τα πάντα για να αποφευχθεί η κοινωνική έκρηξη (από την οποία ίσως θα μπορούσαμε σε αμέσως επόμενο χρόνο να ανασυνταχθούμε από τα ερείπια έχοντας κάποιες βάσεις πάνω στις οποίες θα χτίζαμε), για να φτάσουμε στην σημερινή σχιζοφρενική κατάσταση όπου ο περισσότερος κόσμος αργοπεθαίνει βασανιστικά και σταδιακά διαλύεται κάθε ίχνος αίσθησης του «κοινωνείν», για να μείνει η κατσίκα κάποιων γειτόνων ακμαία και υγιής. Μια κατσίκα που σε τελική ανάλυση τρώει από το χορτάρι του διπλανού.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Βασίλης Β. 22/07/2014 20:40:59

      Στο ερώτημά σας ειλικρινά δεν έχω απάντηση που να μπορώ να την τεκμηριώσω. Αρχικά, ήλπιζα πως πρόκειται για λάθος (όχι για τακτικό ελιγμό). Όσο περνά ο καιρός όμως, κάθε λογικός άνθρωπος με πέντε γνώσεις διοίκησης και οικονομικών αντιλαμβάνεται όλο και περισσότερο πως δυστυχώς υπάρχει η πιθανότητα να είναι επιλογή ή αποτέλεσμα ανεπάρκειας ολόκληρου (σχεδόν) του πολιτικού συστήματος ...

  18. Makaros avatar
    Makaros 22/07/2014 14:35:18

    Αν γινει αξιολογηση του προσωπικου στο δημοσιο γενικα και ευρυτερο δημοσιο τομεα με αντικειμενικα/αξιοκρατικα κριτηρια,πανω απο το 50% θα κριθει ακαταλληλο,ειτε με ψευδη και πλαστα πτυχια,ειτε οτι βολευτηκαν με κομματικα κριτηρια,ειτε οτι δεν κατεχουν θεσεις που αναγραφονται στα χαρτια τους.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.