Αν η κυβέρνηση κάνει πίσω με την τρόικα δεν έχει καμιά ελπίδα
25/09/2014 06:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αν η κυβέρνηση κάνει πίσω με την τρόικα δεν έχει καμιά ελπίδα

Ο πρωθυπουργός δεν έχει άλλη επιλογή παρά να προχωρήσει χωρίς να υπολογίσει το κόστος. Να κάνει μονομερείς ενέργειες και όποιον πάρει ο χάρος.

Σκληρή γραμμή κράτησαν οι τροικανοί στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με το οικονομικό επιτελείο και είναι να απορεί κανείς που θα πάει και πώς θα καταλήξει η διαπραγμάτευση η οποία ξεκινά επίσημα το απόγευμα της επόμενης Τρίτης.

Θεωρητικά είναι η τελευταία αξιολόγηση της οικονομίας από τους τροικανούς αφού στο τέλος του έτους τελειώνει το πρόγραμμα των Ευρωπαίων και η κυβέρνηση έχει δρομολογήσει και απεμπλοκή από το ΔΝΤ. Όπως επιβεβαιώθηκε χθες, η διαπραγμάτευση θα είναι σκληρή και θα γίνει σε δύο δόσεις με τα μέτωπα να είναι ανοικτά και πολλά.

Η νέα αξιολόγηση αναμένεται να διεξαχθεί σε δύο φάσεις, η πρώτη από τις οποίες θα διαρκέσει περίπου 10 ημέρες, με κύριο θέμα συζήτησης την αποτίμηση και ιεράρχηση των εκκρεμοτήτων του Μνημονίου και την οριστικοποίηση του προσχεδίου του νέου προϋπολογισμού, που θα κατατεθεί στη Βουλή τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου. Στο προσχέδιο, θα αποσαφηνιστούν τόσο το ποσοστό μείωσης της Έκτακτης Εισφοράς Αλληλεγγύης (παρατείνεται και πέραν του 2014), όσο και ο αριθμός των δόσεων για τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία. Ήδη, το υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε στη Βουλή την τροπολογία για τη μείωση κατά 30% του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης.

Στη συνέχεια, ο υπουργός Οικονομικών, Γκίκας Χαρδούβελης, θα μεταβεί στην Ουάσινγκτον για την ετήσια σύνοδο του ΔΝΤ (10-12 Οκτωβρίου), ενώ αμέσως μετά θα βρεθεί στις Βρυξέλλες για τη συνεδρίαση του Eurogroup (13 Οκτωβρίου). Στη συνεδρίαση αυτή, η 5η αξιολόγηση του Μνημονίου θα είναι το δεύτερο θέμα στην ατζέντα.

Μετά το Eurogroup, οι επικεφαλής της τρόικας θα επανέλθουν στην Αθήνα, για το 2ο γύρο των διαπραγματεύσεων. Αυτός θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικός, καθώς, εκτός από τα θέματα της «εγχώριας ατζέντας» (ασφαλιστικό, εργασιακά, «κόκκινα» δάνεια, νέο μισθολόγιο και ολοκλήρωση των απολύσεων στο Δημόσιο, κ.λπ.), συνδέεται χρονικά τόσο με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των stress tests των τραπεζών (26 Οκτωβρίου), όσο και με την ανάληψη της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από τον Ζαν Κλοντ Γιούνκερ (1η Νοεμβρίου).

Να θυμίσουμε ότι από την αξιολόγηση κρίνεται η εκταμίευση δόσεων ύψους 7,1 δις ευρώ.

Παρά το καλό κλίμα που επικράτησε στη συνάντηση του Βερολίνου και τη σιωπηρή αποδοχή των ελληνικών θέσεων από τη Μέρκελ, τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα καθώς οι τροικανοί επιμένουν. Θέλουν άνοιγμα ασφαλιστικού με μείωση συντάξεων και αύξηση ορίων ηλικίας. Θέλουν απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων και αλλαγή του τρόπου διεξαγωγής της απεργίας.

Ζητούν απολύσεις στο δημόσιο αλλά και… 500άρικο πρώτο μισθό δημοσίων υπαλλήλων. Και κυρίως ζητούν απελευθέρωση πλειστηριασμών και δεν συναινούν στη λύση των κόκκινων δανείων και στις 72 ή 100 δόσεις για ρύθμιση οφειλών.

Προφανώς όπως σε κάθε αξιολόγηση οι τροικανοί βάζουν ψηλά τον πήχη ζητάνε… παπάδες που λέει κι ο λαός και στη συνέχεια υποχωρούν παίρνοντας κάποια που θέλουν και δίνοντας ψίχουλα στην Ελλάδα. Όμως, αυτήν την χρονική στιγμή τα πάντα είναι οριακά και τα οικονομικά και τα πολιτικά δεδομένα της χώρας. Γι’ αυτό και δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για παιχνιδάκια και παζάρια σαν κι αυτά που βλέπουμε τρία χρόνια και πλέον. Ξενύχτια, απειλές, αποχωρήσεις, περίεργα μηνύματα, πιέσεις και στο τέλος συμφωνία που οδηγεί σε ακόμη χειρότερη κατάσταση τον ελληνικό λαό.

Αντέχει η κυβέρνηση άλλα μέτρα; Μπορεί να περάσει στη Βουλή έστω και μια από τις απαιτήσεις της τρόικας; Μπορεί να μην καταρρεύσει το πολιτικό σύστημα αν ανοίξει έστω κι ένα μέτωπο από τα παραπάνω;

Πολύ αμφιβάλλουμε ότι μπορεί να υπάρξει συμφωνία με υποχώρηση της κυβέρνησης έστω και σε ένα θέμα. Τότε δεν αποκλείεται να δούμε εκλογές με… τοποτηρητές τον Τόμσεν και την παρέα του. Ο πρωθυπουργός δεν έχει άλλη επιλογή παρά να προχωρήσει χωρίς να υπολογίσει το κόστος. Να κάνει μονομερείς ενέργειες και όποιον πάρει ο χάρος. Να εντάξει φοροελαφρύνσεις στο προσχέδιο του προϋπολογισμού. Να μην ανοίξει ρουθούνι στο ασφαλιστικό και κυρίως να μην υπάρξει ούτε ένα σεντ μείωση σε μισθούς και συντάξεις. Ο κόσμος δεν αντέχει οτιδήποτε θα του κάνει ακόμη πιο βασανιστική τη ζωή του.

Και βεβαίως ούτε λόγος για πλειστηριασμούς στα σπίτια του κοσμάκη. Άλλο να βγάζει στο σφυρί ακίνητα μεγαλο-οφειλετών κι άλλο το διαμέρισμα του κάθε κακόμοιρου που δεν έχει να πληρώσει τους φόρους του.

Η κυβέρνηση έχει μια τελευταία ευκαιρία επιβίωσης της ίδιας και της χώρας προκειμένου να μη δημιουργηθεί εκλογική αναταραχή. Να μην υποκύψει σε κανενός είδους εκβιασμό της τρόικας. Αν το κάνει την ίδια στιγμή θα διαλυθούν όλα. Άλλωστε η ζημιά που έκανε ο ΕΝΦΙΑ θα πολλαπλασιαστεί αν υπάρξουν νέα μέτρα. Προσοχή λοιπόν στην κυβέρνηση μην κάνει κι άλλες γκάφες. Ο κόσμος την περιμένει στη γωνία.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΆλυτηΕξίσωση avatar
    ΆλυτηΕξίσωση 25/09/2014 07:37:07

    ''...και… 500άρικο πρώτο μισθό δημοσίων υπαλλήλων.'' Αυτό το σημείο, είναι μάλλον και το μόνο στο οποίο μπορούμε να υποχωρήσουμε σε ένδειξη καλής θέλησης. Τόσος εξάλλου αποδεχτήκαμε ήδη να είναι και ο πρώτος μισθός στον Ιδ.Τομέα, άρα λογική και δίκαιη η εξίσωση.

    • XB avatar
      XB @ ΆλυτηΕξίσωση 27/09/2014 09:38:29

      Σοβαρα? Και γιατί να μην ειναι παραπανω ο μισθος και να ανεβει και του ιδιωτικου τομεα? Επειδη καποτε η κυβερνηση συφμωνησε με τη τροικα, επεβαλε ρυθμιση που παρεκαμπτε τις Ελευθερες Συλλογικες Συμβασεις και μονομερως κατεβασε τον κατωτατο μισθο?

  2. Aegean Light avatar
    Aegean Light 25/09/2014 07:48:32

    «Να κάνει μονομερείς ενέργειες και όποιον πάρει ο χάρος.» Όχι μόνο ΔΕΝ θα πάρει κανέναν ο χάρος αλλά και ο Πρωθυπουργός θα έχει την αμέριστη υποστήριξη της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού. Θα πρέπει κάποτε να καταλάβουν οι « αγκυλωμένοι» νεοφιλελεύθεροι γραφειοκράτες ότι δεν μπορούν με τις ιδεοληψίες τους και τις βλακώδεις πολιτικές τους να οδηγούν ένα ολόκληρο λαό στην εξαθλίωση. Μ Α Κ Α Ρ Ι !!! να το τολμήσει και θα διαπιστώσει πόσο εύκολο ήταν.

  3. Ξενητεμένος Μακεδόνας avatar
    Ξενητεμένος Μακεδόνας 25/09/2014 08:11:27

    Το ερώτημα αν η κυβέρνηση αντέχει νέα μέτρα είναι ενδεικτικό του κλίματος αστάθειας που επικρατεί αφού οι θεσμοί έχουν δομηθεί κυρίως για να εξυπηρετούνται στενά κομματικά αλληλοδιαπλεκόμενα συμφέροντα. Το κρίσιμο, κατά την γνώμη μου, ερώτημα είναι αν αντέχει η κοινωνία και η χώρα. Η απάντηση είναι γνωστή. Η δογματική προσήλωση σε οδηγίες με βάση το σκεπτικό ότι είμαστε μέλος της ΕΕ και της ευρωζώνης και πρέπει να πράττουμε ό,τι μας λένε θέτει το πλαίσιο όπου τα συμφέροντά της δεν εξυπηρετούνται. Η ομαλή λειτουργία του κράτους πρέπει να είναι ανεξαρτητη από τις αντιθέσεις των κομμάτων και των συμφερόντων. Αυτό είναι το κύριο χαρακτηριστικό των αναπτυγμένων κρατών. Η κατάσταση με την λαθρομετανάστευση και την οικονομία όπου η ο δημόσιος διάλογος περιορίζεται σε σκιαμαχίες που ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, λέει ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει παρά θα βελτιωθεί. Και αυτό διότι το "πρόγραμμα" (που μόνο πρόγραμμα δεν έιναι) δεν βγαίνει (εξαρτάται πως το θεωρεί κανείς, βέβαια). Π.χ. Η πτώση των μισθών δεν έδωσε κανένα πλεονέκτημα ανταγωνιστικό γιατί η ανταγωνιστικότητα εξαρτάται αποκλειστικά σχεδόν από την παραγωγικότητα, την καινοτομία και αυτά τα 2 από την έρευνα και τις εφαρμογές της, πράγματα στα οποία η Ελλάδα χωλαίνει και, το πιο επικίνδυνο, χάνει έδαφος εν σχέσει με τους γείτονες, ειδικά την Τουρκία. Τέλος, προσπαθείτε να μετριάσετε την σχετική στασιμότητα, για να μην πω αποτυχία, της επίσκεψης στο Βερολίνο, ειδικά μετά το επεισόδιο με την παραίτηση του πρέσβεως. Και πως θα μπορούσε ο κ. Σαμαράς να έχει "απαιτήσεις" από τους Γερμανούς όταν μεταρρυθμίσεις δεν γίνονται (όχι ότι ενδιαφέρει τους Γερμανούς ιδιάιτερα, τους συμφέρει η ρευστότητα στην Ελλάδα με τον διχασμό να επικρατεί) και πρόγραμμα ανάπτυξης δεν υπάρχει ούτε σε τακτικό επίπεδο και ταυτόχρονα συτηρούνται οι πολιτικές της εσωτερικής υποτίμησης η οποία συσσωρεύει μόνο ερείπια.

  4. κίτυ avatar
    κίτυ 25/09/2014 08:33:39

    Ο Σαμαράς δεν έχει την πολυτέλεια να αποτύχει! Το μήνυμα από την κοινωνία υπήρξε επαρκώς εύγλωττο!

  5. Διογένης avatar
    Διογένης 25/09/2014 08:53:25

    Συμφωνώ με το πνεύμα του άρθρου, όμως μια ρήξη με την τρόικα είναι κάτι που απέφυγε επιμελώς μέχρι τώρα ο Σαμαράς. Από την άλλη, μου κάνει εντύπωση η χθεσινή υπέρμετρη αύξηση των επιτοκίων. Αν δεν είναι κάποιο κερδοσκοπικό παιχνίδι για να αγοράσουν ομόλογα "κοψοχρονιά" όσοι οίκοι έχουν inside information από την ελληνική κυβέρνηση για τις προθέσεις της, τότε είναι ανησυχητικό. Νομίζω όμως ότι πρόκειται μάλλον για κερδοσκοπικό παιχνίδι - ούτως ή άλλως, η ελληνική αγορά ομολόγων είναι αυτή τη στιγμή ακόμη ρηχή και πολύ εύκολα χειραγωγήσιμη. Θα μου φαινόταν παράξενο να αποφασίσει τώρα ρήξη με την τρόικα ο Σαμαράς, από την άλλη, δεν γνωρίζουμε πώς έχει οργανώσει η κυβέρνηση μια τέτοια ρήξη, την οποία πολλές φορές στο παρελθόν προανήγγειλε, αλλά ουδέποτε υλοποίησε. Πάντως, είναι ένα ερώτημα αν υπάρχει πολιτικός χρόνος για να αποδώσει πολιτικά μια τέτοια ρήξη. Αν και με τέτοιο λαό που έχουμε, όλα μπορείς να τα περιμένεις.

  6. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 25/09/2014 09:05:34

    Να "κανει πισω" λεμε τωρα να εφαρμοσει αυτα που εχει υπογραψει.

    • Aegean Light avatar
      Aegean Light @ ψυχραιμια 25/09/2014 09:24:02

      Ελπίζω για το καλό του τόπου να μην υιοθετήσει (ο Πρωθυπουργός) τις σαχλαμάρες που γράφετε εσύ και ο επόμενος (Geros). Πάντως έχω μια απορία εσύ τι ζόρι τραβάς αν είμαστε ή όχι «υπάκουοι» προς τους τροικανούς , τι είσαι ο θεματοφύλακας των συμφερόντων των δανειστών ; Γιατί για τα συμφέροντα της χώρας και του λαού σίγουρα δε σου καίγεται καρφί !

    • Ανναμπουμπούλα avatar
      Ανναμπουμπούλα @ ψυχραιμια 25/09/2014 15:32:06

      Αν άκουγε ο Θεός τον κόρακα....

  7. Geros avatar
    Geros 25/09/2014 09:07:16

    Μπορεί να μου πει κάποιος γιατί αυτά που ζητάει η τρόικα δεν πρέπει να γίνουν? Να το αναλύσει όμως , όχι να πει 'δεν θα περάσει ο εκβιασμός" , "θάνατος στους προσκυνημένους" και τις γνωστές αντιμνημονιακές αρλούμπες. Το ασφαλιστικό είναι βιώσιμο στην σημερινή μορφή? ΟΧΙ! Άρα τι σου λένε? Από την στιγμή άνθρωπε μου που δεν βρήκες το δέντρο που φυτρώνουν τα κατοστάρικα αναγκαστικά μειώνεις συντάξεις. Τόσο απλά , δεν είναι "νεοφιλελεύθερη εμμονή" είναι ΑΠΛΗ ΛΟΓΙΚΗ. Οι εργοδότες γιατί να θέλουν να απολύσουν μαζικά εργαζομένους? Για να έχουν λιγότερους μπελάδες στο κεφάλι τους? Οι μαζικές απολύσεις είναι αυτονόητο μέτρο για να δοθεί μια τελευταία ευκαιρία σε μια εταιρεία να επιβιώσει πριν βαρέσει κανόνι. Είναι ή αυτό , ή κλείσιμο. Ισχύσει σε όλη την Ευρώπη και εδώ επειδή ΔΕΝ υπάρχει έχουν χάσει την δουλειά τους χιλιάδες άνθρωποι μιας και οι εταιρείες φαλίρισαν και δεν εξυγιάνθηκαν. Δεν συμφωνούμε όλοι ότι υπάρχει κατάχρηση του δικαιώματος στην απεργία στην Ελλάδα? Δεν το λέω εγώ το λένε τα νούμερα που μας βγάζουν πρωταθλητές στις απεργίες δεκαετίες τώρα. Το να έχουμε μια νομοθεσία για της απεργίες εναρμονισμένη με τις άλλες χώρες είναι εκβιασμός των δανειστών ή αυτονόητο? Δεν συμφωνούμε όλοι ότι δεν είναι λογικό σε μια χωρα οι δημόσιοι υπάλληλοι σε σχέση με αυτούς του ιδιωτικού να έχουν μεσοσταθμικά 30% μεγαλύτερους μισθούς , 40% μεγαλύτερες συντάξεις και ..... 3.000% μεγαλύτερα γενικά εργασιακά προνόμια (ωράρια , άδειες , μονιμότητα, χαλαρότητα στην εφαρμογή αποφάσεων, έλλειψη αξιολόγησης ....)? Ένας απόφοιτος ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ δηλαδή πόσα θα πάρει πρώτο μισθό στον ιδιωτικό τομέα? Επαναλαμβάνω μιλάμε για πεντακοσάρικο για τον απόφοιτο ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ , εντελώς θεωρητικά δηλαδή μιας και απόφοιτους δημοτικού δεν προσλαμβάνει το δημόσιο πλέον. Τέλος το θέμα με τις τράπεζες , οι τράπεζες μπορούν να μην κάνουν κανέναν πλειστηριασμό , ΚΑΝΕΝΑΝ. Δεν είναι δύσκολο , απλά θέλω να μου απαντήσετε σε αυτό που θα ρωτήσουν και οι τράπεζες : "τον λογαριασμό για το ότι δεν έγινε κανένας πλειστηριασμός και χάθηκαν δισεκατομμύρια , σε ποιόν να τον στείλω?" Εδώ μάγκες είναι τα δύσκολα , τις αρλούμπες να μην γίνει κανένας πλειστηριασμός μπορεί να τις πει οποιοσδήποτε , τζάμπα είναι. Το να μην γίνει όμως πραγματικά κανένας πλειστηριασμός κοστίζει ΔΕΚΑΔΕΣ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ και κάποιος πρέπει να τα πληρώσει. Ξεκινάμε λοιπόν τον ανένδοτο αγώνα κόντρα στους κακούς δανειστές? Κόντρα στα όρνεα που μας ρουφούν το αίμα? Κόντρα στο "λάθος πρόγραμμα"? Μήπως ξεκινάμε για μια ακόμα φορά τον αγώνα κόντρα στην λογική και στο αυτονόητο?

    • ΟΤΙ ΝΑ ΝΑΙ avatar
      ΟΤΙ ΝΑ ΝΑΙ @ Geros 25/09/2014 09:44:54

      Απάντηση σε έναν γέρο από την νέα γενιά: 1. Σωστά αυτά που λες για τις συντάξεις αλλά εξαρτάται πως το βλέπεις το θέμα. Ένας διαχειριστεί που νομίζει ότι θα είναι αιώνια νέος και δεν θα χρειαστεί ποτέ σύνταξη θα σου πει όσα έδωσες τόσα θα πάρεις. Ένα όμως ηγέτης που σέβεται τους ανθρώπους που πριν από αυτόν μόχθησαν για τον τόπο θα σου πει ότι η σύνταξη είναι η ανταμοιβή του κράτους σε αυτόν που πρόσφερε. Και δεν μιλάμε για τις πρόωρες αλλά για τις κανονικές συντάξεις. 2. Δείξε μου μια εταιρία στον πλανήτη που προχώρησε σε μαζικές απολύσεις λόγω χρεών και τελικά σώθηκε. Θέλω μια που ανακοίνωσε τεράστιες ζημιές και απέλυσε μαζικά. Μόλις μου την δείξεις θα έχεις και δικαίωμα να ομιλείς για ένα θέμα χαριστικό σε κάποιους. Ξαναλέω λόγω μεγάλων ζημιών. Εγώ μπορώ να σου πω πολλές που απλά πήραν παράταση αλλά περισσότερες που αντί για μαζικές απολύσεις τελικά επέλεξαν σε στοχευμένες λύσεις και τελικά δικαιώθηκαν. Μήπως τελικά δεν φταίει το προσωπικό αλλά οι κοντόφθαλμοι διοικούντες; Δεν ξέρω πόση σχέση έχεις με νέες τεχνολογίες κλπ αλλά στην αγορά μόλις ακούσουμε ότι μια εταιρία εφαρμόζει πρόγραμμα περικοπών και όχι πρόγραμμα ενίσχυση των πωλήσεων μόνο μνημόσυνο δεν τις κάνουμε. Και την αποφεύγουμε σαν τα ζόμπι. 3.Ποιος ορίζει τι σημαίνει κατάχρηση του δικαιώματος της απεργίας; Ο εργοδότης; Ποιος ορίζει την σύνεση της απεργίας. Και στην τελική στην απεργία οι εργαζόμενοι πληρώνονται; 4. Εκτός και αν είσαι ευχαριστημένος για τους μισθούς του Ι.Τ φαντάζομαι ότι υπάρχει και η άλλη όψη της προς τα πάνω εξισορρόπησης. 5. Για τις τράπεζες θα συμφωνήσω αλλά όχι για τα λεφτά. Μην ξεχνάς ότι ο λόγος της οικονομικής στήριξης των τραπεζών ήταν τα κόκκινα δάνεια. Τα Δις ήδη τα δώσαμε και οι τράπεζες θέλουν και τα υπόλοιπα. Το πρόβλημα είναι ότι έχουν κολλήσει τα νέα δάνεια. Ποια τράπεζα θα δώσει στεγαστικό ξέροντας ότι υπάρχει δυνατότητα να μην πληρώσει ο δανειολήπτης; Η μόνη λύση είναι άμεση διευθέτηση των δανείων με συγκεκριμένους όρους και μετά την λήξη της διορίας απελευθέρωση των πλειστηριασμών και τέλος το παραμύθι. Όποιος δεν πληρώνει του παίρνουν το σπίτι. Όπως βλέπεις υπάρχουν εναλλακτικές αλλά χρειάζονται ηγέτες και όχι διαχειριστές

      • Geros avatar
        Geros @ ΟΤΙ ΝΑ ΝΑΙ 25/09/2014 10:57:28

        Διάβασα προσεκτικά τα όσα έγραψες και εναλλακτικές όπως λες εσύ δεν βρήκα να αναφέρεις. 1. Οι συντάξεις στην Ελλάδα (και όχι μονο στην Ελλάδα για να είμαστε δίκαιοι) έχουν αποδεσμευθεί από τις εισφορές σε πολύ μεγάλο βαθμό. Αν είσαι άτυχος δουλεύεις 40 χρονια , δίνεις 200 χιλιάδες σε εισφορές και μέχρι να αποδημήσεις στον άλλο κόσμο δεν έχεις λάβει πίσω ούτε τα μισά. Αν είσαι τυχερός δουλεύεις 20 χρονια , δίνεις 100 χιλιάδες σε εισφορές και παίρνεις πίσω πέντε φορες αυτά που έβαλες. Αυτή είναι η πραγματικότητα , και επειδή οι τυχεροί είναι περισσότεροι από τους ατυχους τα ταμεία είναι χρεοκοπημένα και εξαρτούνται από υπέρογκες χρηματοδοτήσεις από το κράτος (δηλαδή εμάς). Ο ηγέτης που λες ας σέβεται όσο θέλει οποιον θέλει , αυτά είναι λογάκια για λαϊκή κατανάλωση, η ουσία που αποφεύγεις είναι ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ. Αυτό που τρέμουμε μην μας πουν είναι "συνδέστε τις συντάξεις με τις εισφορές" Είναι λογικό , είναι αυτονόητο αλλα είναι τόσο πολλοί αυτοί που βολεύονται από την μη σύνδεση που μας πιάνει κρύος ιδρώτας. Την λογική φοβόμαστε δεν πολεμάμε καμία τρόικα. 2. Στην Ελλάδα να σου πω δεν γίνεται γιατί δεν επιτρέπονται , εδώ ισχύει το .... φιλοεργατικό μέτρο του "λουκέτο και όλοι στον δρόμο". Στο εξωτερικό είναι καθημερινό φαινόμενο. Το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες , οι περισσότερες έχουν κάνει. Ford , Fiat , Peugeot .... σου κάνουν? Αλλα είναι χαζό ερώτημα , είναι τόσο συχνό το φαινόμενο που είναι σαν να μου λες "πέσμου τα ονόματα και τις διευθύνσεις των κατοίκων στην Κίνα"! Καλά κανεις και αποφεύγεις τέτοιες εταιρείες , είναι προφανώς εταιρείες με προβλήματα , αλλα θες να μου πεις ότι το λουκέτο είναι καλύτερο? 3. Το ορίζει η λογική και τα ΝΟΥΜΕΡΑ , όταν χάνεις εκατομμύρια ώρες περισσότερες από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο (πριν την κρίση) τότε ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΛΑΘΟΣ , τόσο απλά. 4. Και φυσικά μέχρι να γίνει η προς τα επάνω εξισορρόπηση ας έχει το δημόσιο υψηλότερους μισθούς , σωστά? Τώρα εμενα κοροϊδεύεις ή τον εαυτό σου? 5. "Η μόνη λύση είναι άμεση διευθέτηση των δανείων με συγκεκριμένους όρους και μετά την λήξη της διορίας απελευθέρωση των πλειστηριασμών και τέλος το παραμύθι. Όποιος δεν πληρώνει του παίρνουν το σπίτι." Λες ότι λέει η τρόικα.

      • George N avatar
        George N @ ΟΤΙ ΝΑ ΝΑΙ 26/09/2014 04:51:00

        Αν μειωνόντουσαν οι συντάξεις γήρατος σε 40/50ρηδες το σύστημα θα έπαιρνε μια ανάσα. Ο σεβασμός σε ανθρώπους που μόχθησαν είναι πρώτα από όλα να μην καταρρεύσει το σύστημα και τους αφήσεις με φιλοδωρήματα των 10-20 ευρώ όπως έγινε στις υπόλοιπες χώρες του υπαρκτού σοσιαλισμού. Μετά να υπάρξει ίδια μεταχείριση για όλους και όχι κάποιοι να είναι πιο ίσοι από τους άλλους. Και τέλος μέσα από τις δαπάνες πρόνοιας να φροντίσεις όσους το συνταξιοδοτικό σε ανταποδοτική λογική δεν μπόρεσε να καλύψει στα βασικά. Όλες οι εταιρίες στον κόσμο απολύουν μαζικά όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά για να μην πάνε σε ζημιές ή για να ξαναγυρίσουν σε κέρδη ώστε να μην κλείσουν. Ατέλειωτη η λίστα με τελευταία την Barklays. Έτσι στην άνοδο υπάρχουν εταιρίες για να προσλάβουν μαζικά. Η ενίσχυση των τραπεζών έγινε λόγω PSI όχι "κόκκινων" δανείων. Για τα NPLs δεν υπάρχουν χρήματα για ενίσχυση. Η τα παίρνουν πίσω ή κλείνουν. Οι τράπεζες χάσανε 40 δις από το PSI μια και έτσι το δημόσιο δεν επέστρεψε τα δανεικά. Το αποτέλεσμα ήταν να χρεοκοπήσουν. Το δημόσιο είχε βάλει 5 δις σε προνομιούχες και έβαλε 25 δις σε κανονικές μετοχές με αποτέλεσμα να του ανήκουν οι τράπεζες. Τα 5 δις του τα δίνουν πίσω γιατί έχουν τεράστιο τόκο και τα 25 θα πρέπει το δημόσιο να τα πάρει πίσω πουλώντας τις μετοχές. Από τις τράπεζες μέχρι τώρα το δημόσιο έχασε κάπου 10 δις γιατί έκανε τον τραπεζίτη (Αγροτική, ΤΤ) και άλλα 2 γιατί δεν μπόρεσε να ασκήσει εποπτεία (Ασπίς κτλ).

        • George N avatar
          George N @ George N 26/09/2014 07:33:22

          Barclays! άλλοι 7,500 που ακολουθούν τις 3,700 απολύσεις του 2013.....μετά από ζημιές 1,3 δις $ http://www.bloomberg.com/news/2014-04-23/barclays-may-cut-7-500-at-investment-bank-bernstein-says.html http://dealbook.nytimes.com/2013/02/12/barclays-to-cut-3700-jobs-in-restructuring-overhaul/?_php=true&_type=blogs&_r=0

    • GregA avatar
      GregA @ Geros 25/09/2014 09:45:50

      Όχι, δεν "Ξεκινάμε λοιπόν τον ανένδοτο αγώνα κόντρα στους κακούς δανειστές? Κόντρα στα όρνεα που μας ρουφούν το αίμα? Κόντρα στο "λάθος πρόγραμμα"?Μήπως ξεκινάμε για μια ακόμα φορά τον αγώνα κόντρα στην λογική και στο αυτονόητο?" απλά ξεκινάμε τον αγώνα της λογικής, απέναντι στον παραλογισμό. Οι μπουλντόζες χρησιμοποιούνται μόνο για να γκρεμίσουμε κάτι. Εμείς χρειαζόμαστε ανοικοδόμηση. Οι θέσεις σου δεν βοηθούν τη παράταξη, μάλλον πέμπτη φάλαγγα θυμίζουν

      • Geros avatar
        Geros @ GregA 25/09/2014 10:59:53

        Ποιανού είμαι πεμπτοφαλαγγίτης κουμπάρε? Όχι τίποτα άλλο να ξέρω για ποιόν δουλεύω!

        • GregA avatar
          GregA @ Geros 25/09/2014 17:12:55

          Με την επιχειρηματολογία σου στέλνεις σωρηδόν κόσμο στον Τσίπρα. Τι δεν καταλαβαίνεις;

    • Ξενητεμένος Μακεδόνας avatar
      Ξενητεμένος Μακεδόνας @ Geros 25/09/2014 09:59:34

      Σημασία δεν έχει αν πρέπει αλλά αν μπορούν να γίνουν σε μία ήδη καθημαγμένη οικονομία και κοινωνία και αν θα οδηγήσουν σε περαιτέρω ύφεση. Ο δεύτερος λόγος είναι η παντελής έλλειψη αναπτυξιακοής στρατηγικής. Βασικά, έχουμε μία κυβέρνηση η οποία απλά ακολουθεί "οδηγίες" ξένων και με γνώμονα μακροοικονομικά μεγέθη που τα ορίζουν ξένα προς τα δικά μας συμφεροντα. Πράγματα απαράδεκτα για χώρα σοβαρή. Τσαμπουκα θα μπορούσαν να είχαν κάνει το 2010 όταν μπορούσαν αλλά αυτό απαιτούσε θάρρος που δεν το έχουν άνθρωποι που μας βομβαρδίζουν με το "τι θα πουν οι ξένοι" και "οι οδηγίες των Βρυξελλών λένε..." κλπ.

    • Seagull avatar
      Seagull @ Geros 25/09/2014 10:41:01

      Το ζήτημα μαζί σας είναι ότι δεν λέτε μεν παράλογα πράγματα αλλά έτσι όπως θέτετε το ζήτημα μιλάτε για άτομα - διαχειριστές καταστάσεων που καλούνται να δώσουν λύσεις της τελευταίας στιγμής όπως π.χ. δεν έχει λεφτά το ταμείο για τις συντάξεις, κόβω τις συντάξεις. Δεν είναι όμως έτσι τα πράγματα και έχω την εντύπωση ότι είχαμε και έχουμε πολιτικούς για την διακυβέρνησή μας και πολιτικός σημαίνει στρατηγική, πρόβλεψη, όραμα, ρίσκο και ένα σωρό άλλα. Το να κόβεις τις συντάξεις κάθε εξάμηνο είναι πάρα πολύ εύκολο, το κάνει και ένας λογιστής νομίζω, το να συγκρατήσεις όμως τις διαρροές από τα ασφαλιστικά σου ταμεία σημαίνει πολλά, οργάνωση του κράτους, πάταξη της εισφοροδιαφυγής, πάταξη της ανασφάλιστης εργασίας, εξασφάλιση φιλικού περιβάλλοντος προς νέες και υπάρχουσες επιχειρήσεις και τόσα άλλα. Οπότε πάρτε το αλλιώς αγαπητέ, όλα είναι θέμα πολιτικής, κυρίως όμως σοβαρής πολιτικής η οποία δυστυχώς από τον έρμο τούτο τόπο έχει εκλείψει προ πολλού.

      • Geros avatar
        Geros @ Seagull 25/09/2014 11:42:46

        Σωστά τα λέτε αλλα θα σας θέσω ένα ερώτημα: Είναι σωστό κάποιος επειδή "χώθηκε" επί ΠΑΣΟΚ στο δημόσιο και συνταξιοδοτήθηκε στα 40 να πάρει 7 και 10 φορές τις εισφορές του και κάποιος δύστυχος με 40 χρόνια στο ΙΚΑ να πάρει λίγα ψίχουλα από αυτά που έβαλε πριν πεθάνει? Φυσικά η απάντηση είναι όχι. Αλλα αφού είναι όχι τι κάνουμε τώρα? Η μια απάντηση είναι η δική σας : "να συγκρατήσεις όμως τις διαρροές από τα ασφαλιστικά σου ταμεία σημαίνει πολλά, οργάνωση του κράτους, πάταξη της εισφοροδιαφυγής, πάταξη της ανασφάλιστης εργασίας, εξασφάλιση φιλικού περιβάλλοντος προς νέες και υπάρχουσες επιχειρήσεις ....." σε απλά Ελληνικά ζήσε Μάη να φας τριφύλλι. Όταν και ΑΝ αποδώσουν όλα αυτά ο φίλος μας στο ΙΚΑ θα έχει αποδημήσει εις κύριον , ο φίλος που χώθηκε θα του έχει φάει τα λεφτά αλλα και τα λεφτά των παίδων του κορόιδου που θα πληρώνουν φόρους για να τα τρώει αυτός! Η άλλη απάντηση είναι η δικιά μου : κανε όλα αυτά τα ωραία τα μεσομακροπρόθεσμα αλλα ήρε την αδικία ΤΩΡΑ. Σύνδεση εισφορών με συντάξεις ΤΩΡΑ. Και μακάρι όλα τα ωραία τα ευχολόγια να γίνουν πραγματικότητα αλλα όσο περιμένουμε ας μην δίνουμε τα λεφτά του φτωχού στην βολεμένη Ελληνική μεσαία τάξη. Είναι τόσο .... νεοφιλελεύθερο αυτό που λέω? Εγώ νομίζω ότι θα έπρεπε να το έχει σημαία η αριστερά σαν θέση , έλα όμως που στους ψήφους των βολεμένων ελπίζουν ......

    • Αντιγόνη avatar
      Αντιγόνη @ Geros 25/09/2014 10:52:01

      Γραφικέ, αλαζόνα κι επιζήμιε Geros, άσε επί τέλους τις ...αναλύσεις του βολεμένου χλέμπουρα που προσποιείται ανεπιτυχώς τον βλάκα! Έλεος πια. Δεν χρειάζονται κυβερνήτες, ούτε και...ακριβοπληρωμένοι πολιτικοί για να πραγματοποιήσουν απλοϊκές αριθμητικές πράξεις, επιλέγοντας να φουσκώσουνε κι άλλο την ήδη τερατώδη ανεργία και να μας οδηγήσουν στο ζουγκλοειδές '' όσοι ζήσετε κι όσοι πεθάνετε''. Δεν τους χρειαζόμαστε καθόλου αν δεν μπορούν να δημιουργήσουν διέξοδα στα τραγικά προβλήματα που η ανικανότητά τους -κυρίως- μας έχει προκαλέσει. Και μην τα τσαμπουνάς έτσι άκριτα αυτά τα ανθρωποφαγικά, γιατί στις ζούγκλες ξέρεις, τα πεινασμένα ζώα επιτίθενται κατά αγέλες και κατασπαράζουν τις ....ειρηνικές γαζέλες που βοσκάνε αμέριμνες και πίνουνε νεράκι στα ποτάμια. Αυτό ευαγγελίζεσαι; Άντε στην Αφρική σε κανένα ...σαφάρι, για να το ζήσεις. Μην το προτείνεις σ΄εμάς, ενώ εσύ ΖΕΙΣ ασφαλής ΣΕ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ. Δεν σου πέφτει και λόγος για τη δική μας τη ζωή. Καθόλου δεν σε αφορά επί της ουσίας.

      • Geros avatar
        Geros @ Αντιγόνη 25/09/2014 11:19:31

        Οι ειρηνικές γαζέλες που βόσκουν αμέριμνα είναι οι Έλληνες πολίτες? Αι στο καλο με έκανες και γέλασα. Να είσαι καλά! Τα σχόλια σου είναι τόσο θλιβερά μέσα στην χυδαιότητα τους. Πόση οργή , πόση απελπισία και μοναξιά κρύβουν .... Ποσο τιποτένιο είναι όλα αυτά να τα εξωτερικεύεις μέσα από ένα πληκτρολόγιο , αλλά προφανώς δεν θα έχεις και άλλη διέξοδο , άλλη ζωή.

        • Αντιγόνη avatar
          Αντιγόνη @ Geros 25/09/2014 11:53:38

          '' Οι ειρηνικές γαζέλες που βόσκουν αμέριμνα'' κακομοίρη, είναι οι παχουλοί αρπακτικοί ρεμπεσκέδες, οι σαν εσένα, που δε νοιάζονται για κανέναν και δεν σέβονται τίποτε. Πραγματικά, διακρίνουμε όλοι στο σκεπτικό σου, ακόμη ένα θύμα των γενοσήμων, των made in ...Malaysia. Έλα τώρα, μην αυτογελοιοποιείσαι άλλο, για σήμερα φτάνει. Βαρεθήκαμε.

      • Κώστας avatar
        Κώστας @ Αντιγόνη 25/09/2014 17:54:17

        Αντιγόνη, καλά τα λέει ο Γέρος, εσύ γιατί θίγεσαι?

    • MCA avatar
      MCA @ Geros 25/09/2014 21:47:40

      Θα μου επιτρέψετε μια επισήμανση.Κατάχρηση του δικαιώματος της απεργίας έχει γίνει στο δημόσιο τομέα και όχι στον ιδιωτικό όπου η λέξη είναι άγνωστη.

      • Geros avatar
        Geros @ MCA 26/09/2014 07:11:27

        Η απεργία είναι άλλη μια παρεξηγημένη έvνοια στην Ελλάδα αγαπητέ και έχεις δίκιο , είναι κάτι εντελώς διαφορετικό στο δημόσιο από ότι στον ιδιωτικό τομέα, όχι άγνωστη όμως. Στον δημόσιο τομέα η απεργία είναι κάτι σαν "μέρες αναψυχής" , είναι τόσο διαδεδομένη που σε διαφόρους τομείς οι εργαζόμενοι την υπολόγιζαν στην άδεια τους! "Τόση άδεια , τόσες αργίες , ε δεν θα μας κάτσουν και δυο βδομάδες απεργία?" Έτσι λένε! Ζητούσαν δέκα , παίρναν τα πέντε και του χρόνου πάλι από την αρχή. Στον ιδιωτικό τομέα όμως έγινε κάτι εντελώς διαφορετικό , αυτό λεγόταν νόμος Κακλαμάνη (Νόμος 1264/1982) . Ο τιμητής των πάντων κύριος Κακλαμάνης , έφτιαξε έναν νόμο εκεί στην πρώτη θητεία του Αντρέα, που ήταν πρωτότυπος. Όντως πρωτότυπος , δεν είχε αντίστοιχο νόμο για τις απεργίες καμία Ευρωπαϊκή χώρα , όταν δε ρωτήθηκε ο υπουργός για αυτό είχε νομίζω πει ότι ήταν καιρός να .... πρωτοτυπήσουμε! Με τον νόμο αυτό με λίγα λόγια η απεργία σήμαινε παράδοση των κλειδιών της επιχείρησης στους απεργούς. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι εργοδότες μόνο με την υποψία ότι έχουν στις τάξεις τους μερίδα εργαζομένων που .... ρέπει προς απεργίες έκαναν τα αδύνατα δυνατά για να τους ξεφορτωθούν. Σε πολλές επιχειρήσεις έγιναν διακρίσεις απέναντι σε αριστερούς , συνεντεύξεις που στην ουσία ζητούσαν πολιτικά φρονήματα , στήθηκε ολόκληρο δίκτυο πληροφοριών για να μάθουν την ένταξη των εργαζομένων και φυσικά στήθηκαν συνδικάτα μαϊμού από δικούς τους αχυράνθρωπους. Σε περίπτωση που ξέρω αυτά τα έκανε εργοδότης μέλος του ΚΚΕ! Γιατί κατάλαβε όπως λέει και ένας φίλος μου ότι όμορφο είναι το θέατρο αλλα όχι μέσα στο σπίτι σου ... Έλα όμως που δεν τα έκαναν όλοι αυτά! Εκατοντάδες επιχειρήσεις οδηγήθηκαν στο λουκέτο για λόγους ιδεολογικής εμμονής , για λόγους υστεροβουλίας (παλιά υπήρχε κάτι που το έλεγαν Οργανισμός Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων , φουντάριζαν την επιχείρηση εσκεμμένα για να γίνουν προβληματική και να κρατικοποιηθούν , για να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι δηλαδή) ή για λόγους αγνοίας των αντοχών της επιχείρησης. Από μεγάλες μονάδες μέχρι ... εστιατόρια φαλίρισαν, οι δε ξένοι εργοδότες από την άγνοια τους στις λεπτομέρειες της Ελληνικής πραγματικότητας έπεφταν στην λούμπα σωρηδόν. Ο νομος Κακλαμάνη έγινε δηλαδή τεράστια τροχοπέδη στις επενδύσεις από το εξωτερικό γιατί μόλις ο υποψήφιος επενδυτής τα άκουγε αυτά και έβλεπε και με τα μάτια του τι έπαθαν οι προηγούμενοι , έτρεχε μέχρι να πατήσει χιόνι. Τις συνέπειες αυτού του καταστροφικού νόμου ζητούν να άρουμε οι τροϊκανοί, το μονο που λένε είναι ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΤΕΙΤΕ. Δεν μπορεί όπου γουστάρουμε να είμαστε εντελώς διαφορετικοί λόγω της περίφημης "Ελληνικής ιδιαιτερότητας" και όπου μας συμφέρει να ζητάμε τα δικαιώματα , τους μισθούς και δεν ξέρω εγώ τι άλλο που έχουν "όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες". Άρα η πιθανή (ή απίθανη) αλλαγή στην νομοθεσία , στον ιδιωτικό τομέα θα έχει αντίκτυπο και όχι στον δημόσιο που θεωρώ αδύνατον ακόμα και αν ο εργοδότης έχει το δικαίωμα στην ανταπεργία να το χρησιμοποιήσει.

        • MCA avatar
          MCA @ Geros 26/09/2014 15:48:07

          Οι μεγάλη πλειοψηφία των ιδιωτικών υπαλλήλων στην χώρα μας δουλεύει σε πολύ μικρές επιχειρήσεις. Σε αυτές υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να απεργήσει ο εργοδότης παρά ο εργαζόμενος. Επιπλέον οι σχέσεις είναι πιο προσωπικές,αλλά και πολλές φορές το καθεστώς μισθοδοσίας περίεργο. Στις μεγάλες επιχειρήσεις όταν υπάρχει συνδικαλισμός συνήθως ελέγχεται από την εταιρία. Το ΠΑΜΕ βέβαια είναι μανούλα σε αυτά. Έχει ειδικότητα να τρυπώνει.Δεν διαφωνώ για την εναρμόνιση. Παρά ταύτα καμιά φορά χρειάζεται και καμιά απεργία π.χ. σε πολυεθνικές επιχειρήσεις που μεταχειρίζονται με διαφορετικό καθεστώς τους εργαζομένους τους από ότι στο εξωτερικό. Δεν αναφέρομαι στο ύψος του μισθού γιατί αυτό είναι φυσιολογικό να παίζει από χώρα σε χώρα. Το αστείο είναι ότι εταιρίες όπως η ΔΕΗ θεωρούνται ιδιωτικές και οι υπάλληλοι ανήκουν στην ΓΣΕΕ.

  8. Aegean Light avatar
    Aegean Light 25/09/2014 09:16:17

    «Μπορεί να μου πει κάποιος γιατί αυτά που ζητάει η τρόικα δεν πρέπει να γίνουν?» Και να σου πω δε θα καταλάβεις διότι ανήκεις στη κατηγορία ιδεοληπτικών κ.λ.π. που αναφέρω παραπάνω. Το πόσο σοβαρές είναι οι απόψεις σου θα το διαπιστώσεις σύντομα όταν θα αρχίσουν να αναρτώνται οι απαντήσεις στο σχόλιό σου.

    • Geros avatar
      Geros @ Aegean Light 25/09/2014 09:26:37

      Το να με πεις ιδεοληπτικό είναι το εύκολο αγαπητέ, πέταξες έναν αφορισμό και καθάρισες! Κόλλησες μια ταμπέλα σε αυτόν με τον οποίο διαφωνείς και προφανώς ένιωσες καλύτερα για τον εαυτό σου. Επί της ουσίας τίποτα? Εξέθεσα κάποιες απόψεις , μπορείς να επιχειρηματολογήσεις σαν ενήλικος άνθρωπος?

      • Aegean Light avatar
        Aegean Light @ Geros 25/09/2014 10:20:43

        «Το να με πεις ιδεοληπτικό είναι το εύκολο αγαπητέ, πέταξες έναν αφορισμό και καθάρισες!Κόλλησες μια ταμπέλα σε αυτόν με τον οποίο διαφωνείς και προφανώς ένιωσες καλύτερα για τον εαυτό σου.» Bollocks!!! «Επί της ουσίας τίποτα?» Δε θα μπω σε λεπτομέρειες διότι όπως προείπα δεν πρόκειται να καταλάβεις λόγω ιδεολογικής αγκυλώσεως.(Εσύ είσαι ικανός να θεωρήσεις λογικό να γυρίσουν τα εργασιακά στην προΣικάγου, 1η Μαΐου 1886, εποχή) Θα σου κάνω μια ερώτηση όμως βάσει ποιας λογικής οι δανειστές μπορούν να έχουν λόγο στα τεκταινόμενα στον ιδωτικό τομέα ; στον δημόσιο να δεχτώ ότι επειδή έχουν δώσει τα λεφτά τους να τους ενδιαφέρει να μη γίνει δημοσιονομική υπέρβαση στον ιδιωτικό όμως; Άσε που ότι μέτρο εφαρμόστηκε από την διαβόητη εργαλειοθήκη (τι πaπaριά λέξη είναι αυτή !!!) του Ο.Ο.Σ.Α είχε το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. Τι να θυμηθώ το γάλα (και να μην ακούσω τις μaλaκίες του Χατζιδάκη - Γεωργιάδη ότι δεν εφαρμόστηκε όπως «έπρεπε») ή τον κατώτατο μισθό; Και μετά από πόλεμο (κανονικό) να ήταν η χώρα αν μετά από πέντε χρόνια προγράμματος παρουσίαζε αυτά τα χάλια, ύφεσης και ανεργίας τότε είναι ηλίου φαεινότερο σε κάθε λογικό (δεν συμπεριλαμβάνεσαι) άνθρωπο ότι το πρόγραμμα αυτό «μπάζει» και πολύ μάλιστα.

        • Geros avatar
          Geros @ Aegean Light 25/09/2014 11:03:27

          Λυπάμαι για το σχόλιο σας αγαπητέ. Όχι τόσο για την χυδαιότητα και τις ύβρεις (σε τελική ανάλυση αυτό είναι το επίπεδο σας και δεν μπορείτε να το αλλάξετε) , αλλά για τον χαοτικό και ασύνδετο τρόπο που σκέφτεστε.

          • Ιπτάμενο Χαλί avatar
            Ιπτάμενο Χαλί @ Geros 25/09/2014 11:17:53

            Στην παράνοια δε γίνεται, θα νιώθεις λίγο ...μόνος. Όλοι σου μοιάζουμε περίεργοι που δεν αποδεχόμαστε ήσυχα να εξαφανιστούμε για να ....σωθούνε οι αθώοι νταβατζήδες, οι εθνικοί ευεργέτες απατεώνες και οι βουλιμικοί στρατοί τους. Πλάκα έχεις.

          • Aegean Light avatar
            Aegean Light @ Geros 25/09/2014 12:40:34

            Φαντάζομαι ότι το bollocks (ανοησίες ευγενικά και σαχλαμάρες - πaπaριές στο πιο άγριο) σε χάλασε. Το ότι στα «χώνει» σύσσωμο το blog (όπως σε είχα προειδοποιήσει) και μάλιστα υπονοώντας ότι τα έχεις «χάσει» δεν σε πειράζει ; Τέλος πάντων μπορείς εσύ με τον συγκροτημένο (: τρόπο σκέψης να μου πεις γιατί επιμένεις ότι η μείωση του κατωτάτου μισθού στον ιδιωτικό τομέα ήταν σωστό μέτρο όταν ο ίδιος ο Ο.Ο.Σ.Α. με πρόσφατη έκθεσή του παραδέχτηκε ότι το μέτρο όχι μόνο δεν έφερε το αναμενόμενο αποτέλεσμα (βελτίωση της ανταγωνιστικότητας), το αντίθετο μάλιστα, αλλά αντιθέτως βάθυνε την ύφεση ;

          • βαγγέλας avatar
            βαγγέλας @ Aegean Light 25/09/2014 13:21:12

            Για την ακρίβεια της στατιστικής του "χωσίματος όλου του Blog", τρεις του απαντάνε σοβαρά και κόσμια και πέντε τον κράζουν, εκ των οποίων οι τρεις είναι... μία. Συνεχίστε με το λυντσάρισμα...

          • Aegean Light avatar
            Aegean Light @ βαγγέλας 25/09/2014 13:48:23

            Καλώς το στατιστικολόγο και λίγο από Sherlock Holmes ! Το ότι του απαντάνε κόσμια πρώτον είναι θέμα ιδιοσυγκρασίας και ανοχής στις σαχλαμάρες που αμολάει δεύτερον δε σημαίνει ότι συμφωνούν με αυτά που λέει και τρίτον ... the night is young ... κάνε υπομονή. Όσον αφορά το «σύσσωμο» ... η έμφαση δια της υπερβολής. Άσε που πολλοί απλώς τον αγνοούν διότι αν ένοιωθαν την ανάγκη να τον υπερασπισθούν όπως καλή ώρα εσύ, θα είχαν «σκάσει μούρη»

          • Τρελό νερό avatar
            Τρελό νερό @ βαγγέλας 25/09/2014 13:49:09

            Δεν υπάρχει λιντσάρισμα ...υπασπιστή του (βαγγέλας ή ο ίδιος με άλλο όνομα; Ξέρετε καλά εσείς από αυτά). Απλά το συγκεκριμένο άτομο γράφει επίτηδες προσβλητικές μπαρούφες για να προκαλέσει αρνητικά σχόλια και όταν δεν του δίνουν σημασία, τότε επιδίδεται σε προσωπικές επιθέσεις. Μάτια έχουμε και βλέπουμε. Γνωστή ...μορφή (ές). Πολυυπόστατη είναι (είσαστε).

      • Ιπτάμενο Χαλί avatar
        Ιπτάμενο Χαλί @ Geros 25/09/2014 11:04:55

        Μπορούσε κανείς και υπήρχε και λόγος ποτέ, να ''επιχειρηματολογήσει σαν ενήλικος άνθρωπος'' απέναντι σ΄εκείνους του σοφούς ανθρωπιστές, που πίστευαν πως οι Εβραίοι είναι πολύ καλοί για σαπούνι; Έτσι περίπου μας τα λες κι εσύ. Η ίδια ''φιλοσοφία'', με διαφορετικές αιτιάσεις και στρεψοδικείες, που προσπαθεί χονδροειδώς να ντύσει τον φασισμό της με το ένδυμα της ....λογικής και της ...σύνεσης. Είσαι κομματάκι φαιδρός. Παραδέξου το. Και να θελήσει να σε πάρει κάποιος στα σοβαρά, δεν τον αφήνεις.

        • Geros avatar
          Geros @ Ιπτάμενο Χαλί 25/09/2014 11:24:16

          Το ότι γραφεις με τέσσερα διαφορετικά ονόματα σε κάνει να νιώθεις ότι έχεις ρεύμα κούκλα μου? Έχεις πολύ γέλιο τελικά.

          • Ιπτάμενο Χαλί avatar
            Ιπτάμενο Χαλί @ Geros 25/09/2014 11:57:59

            Κοίτα να δείς κοπελιά. Όταν σε κράζουν όλοι, μην καταφεύγεις στο παραλήρημα. Δεν φταίνε οι ...Νεφελίμ. Οι ασυναρτησίες σου φταίνε.

      • open society avatar
        open society @ Geros 26/09/2014 20:33:59

        Μη δίνετε σημασία Geros! Σε μια χώρα ακραίου κρατισμού και εσωστρεφούς παρασιτικής οικονομίας (που συντηρείται μόνο με δανεικά ή υποτιμήσεις νομίσματος αλλιώς πας μνημόνιο, αν δεν είσαι ψεκασμένος μπορείς να το καταλάβεις) όποιος τους χαλάει τον ύπνο, έχει άσχημη τύχη. Το καλό είναι ότι εκατοντάδες χιλιάδες νέοι (ελπίζω να γίνουν 1-2 εκατομμύρια σε λίγα χρόνια) θα πάνε σε χώρες φιλελεύθερες και θα φτιάξουν τις ζωές τους χωρίς ρουσφέτια και χωρίς συντεχνιασμούς. Ελπίζω φυσικά να ρίξουν και μαύρη πέτρα πίσω τους. Με αυτό το οθωμανικό κρατίδιο που λέγεται Ελλάς κανείς δε θέλει να έχει σχέση.

        • Crevettes à la provençale avatar
          Crevettes à la provençale @ open society 26/09/2014 20:59:23

          Στο καλό και μη μας γράφετε.

          • open society avatar
            open society @ Crevettes à la provençale 26/09/2014 22:17:48

            Εσείς θα μας γράφετε για δανεικά για να συντηρήσετε την εσωστρεφή σας οικονομία βασισμένη στην κατανάλωση εισαγόμενων προϊόντων! Και όταν κανείς δε θα σας δίνει θα το ρίχνετε στην συνωμοσία! Κλασικά "πατριωτικά" πράγματα!

        • Μαύρο κουτί avatar
          Μαύρο κουτί @ open society 26/09/2014 21:29:16

          Άχρηστοι κι επιζήμιοι για την πατρίδα είναι όσοι σκέπτονται σαν όλους εσάς. Δε θα μας λείψετε και καθώς θα φεύγετε, πάρτε μαζί και τους φυσικά και πνευματικά συγγενείς σας, μήπως και καθαρίσει κάποτε ο τόπος μας. Α, και μην κάνετε ποτέ τον κόπο να ασχοληθείτε ξανά μαζί μας. Καλύτερα ξεχάστε μας, για να γλιτώσουμε απ΄τη ....γρουσουζιά σας. Άντε και καλό κατευόδιο.

          • open society avatar
            open society @ Μαύρο κουτί 26/09/2014 22:05:23

            Σε δύο χρόνια παίρνω το πτυχίο μου και φεύγω χιλιόμετρα μακριά από την πελατειακή σοβιετία. Παριστάνουμε και τους Ευρωπαίους τρομάρα μας και ότι δώσαμε τα φώτα του πολιτισμού και πρέπει να είμαστε το μόνο κράτος στη ΓΗ που πριν το μνημόνιο ούτε ήξερε πόσους ΔΥ είχε, και ακόμη και τώρα δε μπορεί ούτε καν διώξει όσους έχουν πλαστά πτυχία. Δε μιλάω καν για αξιολόγηση, αυτά στην Ελλάδα είναι νεοφιλελεύθερα και δεν θα γίνουν ποτέ...

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ open society 26/09/2014 23:16:08

            Στο καλό και να φροντίσεις να κατηγορείς όλους τους έλληνες εκεί που θα πάς,ότι είναι όλοι τεμπέληδες και λαμόγια... Αλλά θα πιστέψουν και για σένα το ίδιο φίλε μου,γιατί κι εσύ δικός μας είσαι,πατριωτάκι και όσο και να μη σ' αρέσει αυτό θα το κουβαλάς σ' όλη σου τη ζωή...

          • open society avatar
            open society @ Κυθήριος 26/09/2014 23:39:17

            Δε χρειάζεται να δουν εμένα για να καταλάβουν πως δουλεύει το ελληνικό κράτος και η ελληνική οικονομία. Χιλιάδες εκθέσεις διεθνών οργανισμών με την κατάταξη χωρών από την επιχειρηματικότητα ως τη διαφθορά φτάνουν για να βγάλουν τα συμπεράσματά τους. Και το αστείο είναι ότι κανένα κόμμα του Κοινοβουλίου δεν ενδιαφέρεται για αυτές τις εκθέσεις γιατί θέλουν μόνο το εκλογικό τους κοινό να ικανοποιήσουν και τελευταίο μόνο το βόλεμα το ενδιαφέρει και η αναβολή των μεταρρυθμίσεων. Όσο για μένα και τις εκατοντάδες χιλιάδες νέους από την Ελλάδα που θα φύγουμε θα κριθούμε με βάση την εργατικότητά μας και την αξία μας όχι με βάση το ρουσφέτι μας. Έχουν πολλά προβλήματα και στις ανεπτυγμένες χώρες αλλά αυτά τα έχουν λύσει εδώ και πολύ καιρό. Εμείς απλά Ευρώπη δε θα γίνουμε ποτέ, ένα πρώην -ίσως και μελλοντικό- κομμάτι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας θα είμαστε και τίποτα άλλο. Όχι γιατί δε μπορούμε να γίνουμε ένα σοβαρό κράτος αλλά γιατί δε το θέλουμε.

          • Α-10 avatar
            Α-10 @ open society 28/09/2014 09:17:47

            Α δεν έχεις βγει στη ζωή ακόμη; Ε σε δύο χρόνια ακόμη ή ο γάιδαρος ψοφά , ή το σαμάρι σπά.

  9. ΒΜ avatar
    ΒΜ 25/09/2014 09:28:12

    Οι μονομερείς ενέργειες από τον Τσίπρα, απαγορεύονται.Οι μονομερείς ενέργειες από τον Σαμαρά, επιβάλλονται. Η απαγόρευση, με πρόσχημα τη σωτηρία της πατρίδας. Η επιβολή, με απροσχημάτιστη δίψα για παραμονή στην εξουσία.

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ ΒΜ 25/09/2014 11:24:35

      Μονομερείς ενέργειες όπως διάφορες φοροελαφρύνσεις,επιβάλλονται.Μονομερείς ενέργειες όπως μονομερής διαγραφή του χρέους και έξοδος από το ευρώ,απαγορεύονται. Σύνδεσε τώρα ποιός θέλει να κάνει τί και γιατί...

  10. foros1 avatar
    foros1 25/09/2014 15:54:33

    μόνο ως αναφορά το ασφαλιστικό: πάνω από 200.000 άτομα, πιστεύοντας τον υπουργό εργασίας, δεν θα βγουν φέτος στην σύνταξη, αν και έχουν θεμελιωμένα δικαιώματα. αν η κυβέρνηση τους προδώσει, ποιος πιστεύει ποτέ ότι έστω και ένας από αυτούς και τους άμεσα συγγενείς τους (συνολικά ίσως και πάνω από μισό εκατομμύρια κόσμος), θα ξαναψήφιζε ποτέ αυτή την κυβέρνηση κάτω από οποιαδήποτε συνθήκες; επομένως το άρθρο έχει δίκαιο να υποστηρίζει ότι, οποιαδήποτε άλλη υποχώρηση στα "ρομποτάκια" της τρόικας θα είναι και το κύκνειο άσμα της.

    • Hunter avatar
      Hunter @ foros1 25/09/2014 17:53:27

      Τι θα πει "θεμελιωμένα δικαιώματα";;; Στην Ευρώπη, στις ευημερούσες χώρες που έχουν μεγάλες οικονομικές δυνατότητες, "θεμελιώνεις δικαίωμα" μόλις κλείσεις τα 67/65. Στην Ελλαδίτσα πότε "θεμελιώνεις δικαίωμα" δηλαδή;;;

      • Άπαντα Επιστάμενος avatar
        Άπαντα Επιστάμενος @ Hunter 25/09/2014 19:34:10

        "Στην Ευρώπη, στις ευημερούσες χώρες..."
        Ευημερούσες κοινωνίες!!! Κόψε κάτι! Υπάρχει τέτοιο πράγμα στην ευρώπη; Τα νέα που έρχονται από αυτήν την ήπειρο είναι πλέον τρομακτικά. Όχι γιατί δεν είναι πιο πλούσια από την αφρική ή γιατί γίνονται εμφύλιοι αλλά γιατί η επιδείνωση της κατάστασης είναι συνεχής και λαμβάνει χώρα σε πολλές χώρες και επίπεδα.

      • Πάπας avatar
        Πάπας @ Hunter 25/09/2014 20:04:51

        Oπως κατάλαβες, αν κατάλαβες, στην Ελλάδα φίλε Hunter πλέον δεν υπάρχουν "θεμελιωμένα δικαιώματα" για τους συνταξιούχους. Ούτε κάν τα 360 ευρώ αφού δεν θα ξεχρεωθεί ποτέ το κράτος. Και δεν χρειάζονται νέα μέτρα. Η κατάργηση των "θεμελιωμένων δικαιωμάτων" έχει ήδη ψηφιστεί και νήκει στα "προαπαιτούμενα" απλά φοβούνται να μας το πούν και το καθυστερούν για μετά τις εκλογές...

        • Hunter avatar
          Hunter @ Πάπας 25/09/2014 21:50:36

          Θα ομιλείτε σίγουρα για τον αφημένο στη μοίρα του ιδιωτικό τομέα φίλτατε, διότι στο Δημόσιο "θεμελιώνεις δικαίωμα" ήδη κατά τη είσοδο και βγαίνεις στα 42-43 με 1,5 χιλιάρικο το μήνα (μέχρι πριν 3-4 χρόνια)... Στο σκοπευτικό όμιλο έχουμε καμιά 30αριά ταγματαρχαίους εν αποστρατεία που βγήκαν στη σύνταξη 43 ετών (!!!) με 1,5 χιλιάρικο το μήνα. Μα αυτοί θα ζήσουν άλλα 40 χρόνια (μακάρι να ζήσουν άλλα 100), ποιος θα τους πληρώσει αυτούς 40 χρόνια, αφού "εργάστηκαν" 25 όλο-όλο;;;;;; Έχουμε στην Ελλάδα 60άρηδες και 70άρηδες που παίρνουν σύνταξη εδώ και 20-30 χρόνια! Αυτό δεν υπάρχει σε καμία χώρα στην Ευρώπη, ούτε καν στην Ελβετία ή στο Λιχτενσταϊν που τους τρέχουν τα δισεκατομμύρια από τα μπατζάκια... Σε όλη την Ευρώπη ισχύει το "67-65" ανεξαρτήτως τομέα (ιδιωτικού-δημοσίου). Στην Ελλάδα γιατί να μην ισχύσει δηλαδή; Όποιος τώρα θέλει να βγει νωρίτερα ας παίρνει μειωμένη, αλλά σύνταξη κανονική μόνο στα 67-65. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν πρέπει να ισχύσουν στην Ελλάδα αυτά που ισχύουν στη Γερμανία, στη Δανία, στο Βέλγιο, στο Λουξεμβούργο κτλ.

          • Ρεαλιστης avatar
            Ρεαλιστης @ Hunter 26/09/2014 11:19:34

            Δικαιο εχετε , ειμαι 50+ , απο τα παραλιακα προαστεια και η ταξη μου ηταν 25 ατομα. Απο αυτα μονο 2 δουλευουμε ακομα. Ολοι οι αλλοι συνταξιοδοτηθηκαν . Καποιοι απο τα 40. Αλλοι υπαλληλοι της Ολυμπιακης, αλλες τραπεζικοι , αλλοι στον ΟΤΕ , αλλοι σε υπουργεια κλπ. Δυο λοιπον πληρωνουν 23 για πανω απο 10 ετη. Οι δυο αυτοι ειμαστε του ιδιωτικου τομεα , πτυχιουχοι και με ετησιες αξιολογησεις . Στην Γερμανια θα μπορουσε καποιος να σταματησει την δουλεια του στα 58 αλλα θα συνταξιοδοτηθει απο το κρατος στα 65. Αν εχει ειδικη ιδιωτικη ασφαλεια και συνταξιοδοτηθει γρηγοροτερα αυτο ειναι κατι αλλο.

          • ΕΕ- avatar
            ΕΕ- @ Ρεαλιστης 28/09/2014 11:43:45

            Πράγματι απο τα 450 δις του χρέους μας το 1 δις ευρώ, οφείλονται σε σας που πήρατε σύνταξη στα 40. Όμως ευτυχώς επειδή απο τα 40 στα 65 σας, προς τιμήν σας, κάνατε άλλες δουλειές πολύ παραγωγικές και πληρώνατε ΦΠΑ και άλλους φόρους, το κράτος εισέπραξε πίσω αυτά που σας πλήρωσε σε συντάξεις και παραπάνω απ' αυτά μάλιστα. Οπως έλεγε και ο Στέφανος Μάνος ήταν μια μορφή επιδότησης της παραγωγικής εργασίας σας μετά τη σύνταξη, που δεν φέρει ούτε καν 1 εκατοστό της ευθύνης π.χ. του Τσοχατζόπουλου για τη δημιουργία του χρέους. Να μην χρησιμοποιούμε σκόπιμα χτυπητές εξαιρέσεις για να κατασκευάζουμε ψευδείς κανόνες που εξυπηρετούν την δόλια πολιτική μας σκοπιμότητα... Έτερον εκάτερον. Και στο Λας Βέγκας οι πολίτες όλοι δεν πληρώνουν κανένα σχεδόν φόρο πλην του ΤΑΠ. Γιατί ο νόμος έκρινε ότι με αυτό τον τρόπο η πολιτεία κερδίζει περισσότερα.

      • foros1 avatar
        foros1 @ Hunter 25/09/2014 21:20:30

        ¨θεμελιωμένα δικαιώματα" θα πει, να είναι ήδη συνταξιούχος ο συνομήλικος φίλος σου, με τις ίδιες προϋποθέσεις με εσένα, απλώς εσύ να επέλεξες να μείνεις "ενεργός" για λίγα χρόνια ακόμη... μάλλον όμως είναι έγκλημα και αυτό για τους φιλελεύθερους "επιδρομείς".....

        • Hunter avatar
          Hunter @ foros1 25/09/2014 22:33:17

          Τι εννοείτε αγαπητέ; Ότι "θεμελιώσατε δικαίωμα" στα 45 μαζί με το συνομήλικο φίλο σας κι εσείς επιλέξατε να εργαστείτε και μετά τα 45;;;;;;;; "Θεμελιώνω δικαίωμα" πρέπει να σημαίνει "εργάζομαι τουλάχιστον 35 χρόνια και έκλεισα τα 65-67", όπως ακριβώς και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

          • foros1 avatar
            foros1 @ Hunter 26/09/2014 16:38:38

            από υπερβολές, άλλο τίποτα! υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία, που τα καθορίζει όλα αυτά, ανάλογα με το έτος θεμελίωσης: 2010, 2011, 2012 ή 2013. και φυσικά οι νόμοι πρέπει να τηρούνται και να γίνονται σεβαστοί οι προγραμματισμοί των πολιτών. ευτυχώς Hunter, δεν γίναμε ακόμη μία κοινωνία όπου ο φιλελευθερισμός θα ηδονίζεται κυνηγώντας τους πολίτες θηράματά του!

  11. Άπαντα Επιστάμενος avatar
    Άπαντα Επιστάμενος 25/09/2014 17:34:10

    Μονομερείς ενέργειες, σας λέω, δεν θα γίνουν Οι Ευρωπαίοι είναι φίλοι μας, για μας το δάκρυ χύνουν! Να τους κακοκαρδίσουμε δεν πρέπει, δεν αρμόζει σε κράτος τόσο σοβαρό που το Δουβλίνο πιστά το εφαρμόζει Κι οι δανειστές είν’ άνθρωποι κι έχουν ευαισθησίες Και τα λεφτά τους ακουμπούν,χαλάλι οι θυσίες! Το φάρμακο είναι πικρό και αν δεν σε σκοτώσει Σε κάνει πάλι δυνατό όσο κι αν σε φεσώσει Να ακούτε πάντα τους σοφούς, τους θείους και τους γέρους Που είναιλαμπρά τα λόγια τους, σαν ουρανός του φεγγοβόλου Θέρους.

    • Ιπτάμενο Χαλί avatar
      Ιπτάμενο Χαλί @ Άπαντα Επιστάμενος 25/09/2014 19:54:59

      Από την πόλη έρχεσαι και στην κορφή κανέλλα, άνοιξε το καπέλο σου να μη βραχεί η ομπρέλα.

      • Άπαντα Επιστάμενος avatar
        Άπαντα Επιστάμενος @ Ιπτάμενο Χαλί 26/09/2014 21:36:54

        Πως γίνεται να μην κατάλαβες ότι δεν εννοώ αυτά που λέει το ποιημα?

  12. kosvag avatar
    kosvag 25/09/2014 19:20:52

    οι τροικανοί επιμένουν. Θέλουν άνοιγμα ασφαλιστικού (μια χαρά πάει τι άνοιγμα?) με μείωση συντάξεων (μια χαρά είναι οι συντάξεις, διπλάσιες από τους μισθούς) και αύξηση ορίων ηλικίας (μια χαρά είναι στα 50). Θέλουν απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων (μα όταν το αφεντικό δεν έχει δουλειά για μένα πως θα με πληρώσει? θα το μπουμπουνήσει το μαγαζί και ούτε αποζημίωση και δαγκαμένοι 5-10-15 μισθοί) και αλλαγή του τρόπου διεξαγωγής της απεργίας (εδώ που τα λέμε δεν διεξάγονται απεργίες). Ζητούν απολύσεις στο δημόσιο (όλοι χρειαζούμενοι είναι) αλλά και… 500άρικο πρώτο μισθό (για πρώτο τα 1.500 είναι καλούτσικα) δημοσίων υπαλλήλων. Και κυρίως ζητούν απελευθέρωση πλειστηριασμών (εδώ είναι το ίδιο θέμα με την λύση των κόκκινων) δεν και δεν συναινούν στη λύση (υπάρχει κάποια λύση που αν αποτύχει δεν θα τα πληρώσει ο φορολογούμενος??) των κόκκινων δανείων και στις 72 ή 100 δόσεις για ρύθμιση οφειλών (δυστυχώς και σε 172 δόσεις δεν κουκουλώνεται το πρόβλημα). Ειλικρινά θαυμάζω πως κατάφεραν ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ να είναι 3 σε 1.

  13. Κ.Π. avatar
    Κ.Π. 25/09/2014 21:10:22

    Διαβάζοντας τον Geros μαθαίνεις όλη την αλήθεια....Μην παραμυθιάζεστε με το ΑΛΛΟΘΙ για όλα φταίει η ΤΡΟΙΚΑ. Η αλήθεια είναι αλλού και χιλιοειπωμένη εδώ μέσα με το υπάρχον πολιτικό σύστημα να μπορεί να αλλάξει τίποτα από το....μπάχαλο που λέγεται Κράτος και να προστατεύει με νύχια και δόντια το πελατειακό σύστημα και τα πελατάκια τους που δεν δέχονται ούτε καν αξιολόγηση στην...εργασία τους και φεύγουν άρον-άρον να βγουν στη σύνταξη από τα 50, κάνοντας ένα Κράτος συνταξιούχων και βολεμένων στο δημόσιο. Τα υπόλοιπα κορόιδα πληρώνουν....ένφιες και φόρους σοβιετικού τύπου γιατί απο το 2010 οι πολιτικοί μας είχαν τη έννοια να σώσουν μόνο τα ρουσφέτια τους αδιαφορώντας για τούς υπόλοιπους. Βέβαια τώρα που έρχεται ο Τσιπρανδρέας και η Δούρου εκεί θα δούμε τη Σοβιετία σε μέγιστο βαθμό και ένα Λαό περίγελο σε όλο τον κόσμο. Τι έχουμε να δούμε ακόμη........

  14. dimitrios avatar
    dimitrios 25/09/2014 21:18:42

    τελος οι φοροι κ πρωθυπουργε η μεσαια ταξη εχει φθασει και ισως ξεπερασει τα ορια της η δε φτωχοτεροι αστα καλυτερα.Πατα ποδι και ολα ξεκαθαρα εως το αργοτερο τελος Νοε.Μην διαννοηθεις εκλογες οπως εισαστε τωρα θα ακολουθησει καταστροφη πρωτον γιατι θα βρεθεις πολυ χαμηλα και δευτερον γιατι η κομμουνιστοκαστα που θα παρει την εξουσια θα διαλυσει τον τοπο και τοτε θα καταλαβουν οι ελληνες τι σημαινει υπερφορολογηση.Αυτο που προσδοκα ο λαος ειναι αμβλυνση των αδικιων και καθαρες κουβεντες καθαρη λυση του χρεους ειδαλλως μετα τον Τσιπρανδρεου που δεν θα αντεξει πολυ ερχεται η Χ.Α και μετα ο σωσον εαυτον σωθειτω.Γι αυτο ΛΥΣΗ ΤΩΡΑ αλλιως .........ο Θεος της Ελλαδας να βαλει το χερι του.Ο κοσμος κουραστηκε πεντε χρονια να περιμενει.Σε αποτυχια βλεπω πρωτο κομμα ΣΥΡΙΖΑ και δευτερο Χ.Α.

  15. Χαβιάρης avatar
    Χαβιάρης 25/09/2014 22:55:16

    Γέρος, Κ.Π., kosvag και λοιποί λένε τα αυτονόητα. Όσοι δεν το βλέπετε και παπαγαλίζετε τις αρλουμπολογίες του... "αντιμνημονικού μπλοκ" (αδίστακτου οπορτουνιστικού μπλοκ θα έπρεπε να αποκαλείται) απλά στήνετε τους εαυτούς σας και τη χώρα για μελλοντικές αποτυχίες και καταστροφές.

  16. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 26/09/2014 02:33:33

    Κάπου την έχω ξαναδιαβάσει αυτή τη συζήτηση. Και αυτές οι πολιτικές προτάσεις, γνωστές μου είναι Τι έγινε, γύρισε ο χρονος πίσω; Μήπως γυρίσαμε στο 2009-2010, μήπως ο πρωθυπουργός μας λέγεται Παπαντρέας - και λεφτά υπάρχουν;

  17. Yet avatar
    Yet 26/09/2014 08:12:36

    Εγώ αυτό που καταλαβαίνω διαβάζοντας τους Γέρους, τους Χαβιάρηδες, τους Κ.Π και τους Kosvag, είναι οτι όλοι ετούτοι τελικά ή ζούνε κάπου αλλού, ή είναι τόσο βολικά χωμένοι στην καλοπέρασή τους (εις βάρος των άλλων), που όταν τους λένε την αλήθεια που βιώνει η πλειοψηφία των ανθρώπων τριγύρω τους, μονάχα ύβρεις, χαρακτηρισμούς κι επιθετικές σαπουνόφουσκες βρίσκουν για να αμυνθούν. Φοβούνται μην τυχόν και κάτι γίνει και ...απωλέσουν την ''κεκτημένη'' αντικοινωνική ευδαιμονία τους, την ...κερδισμένη ποιός ξέρει πώς. Πάντως, μόνο οι ...γοργοπόδαροι φοροφυγάδες, οι συνδαιτυμόνες των κρατικοδίαιτων παρασίτων και οι ...καπάτσοι κηφήνες ροδοπρασινομπλέ χειροκροτητές οι ουδέποτε εργασθέντες, μπορούν να συναινούν, να επαυξάνουν και τελικά να επιχαίρουν με την κατάντια που επιβλήθηκε εκ των μνημονίων. Φτύνουν τον κόρφο τους αφ΄υψηλού παρατηρώντας τη μιζέρια (των άλλων) και συνιστούν αυτοσυγκράτηση, εγκαρτέρηση κι εξιλεωτική αυτοτιμωρία. Δεν πείθουν όμως πια κανέναν. Τζάμπα πηγαίνουν και τα χτυπήματα στα πληκτρολόγιά τους!

    • kosvag avatar
      kosvag @ Yet 26/09/2014 10:26:01

      Αγαπητέ όσον αφορά εμένα έπεσες 100% έξω. Δεν έχει νόημα να σου γράψω την προσωπική μου ιστορία από το 2010+, απλά: αν ήμουν βολεμένος ή καλοπερνούσα ή αν έβλεπα μέλλον για μένα ή έστω για τα παιδιά μου, δεν θα ήθελα καμιά αλλαγή. Επίσης πού κατάλαβες οτι συμφωνώ με το μνημόνιο που εφαρμόζουν 4 χρόνια τώρα? κάναν τα λάθος πράγματα μέχρι τώρα (πχ έβγαλε το κράτος 1.000.000 ΙΥ στην ανεργία που δεν τους πληρώνει μισθό αλλά θάπαιρνε φόρους κ κράτησε τους ΔΥ που τους πληρώνει μισθό).

      • Yet avatar
        Yet @ kosvag 26/09/2014 10:50:22

        Σου ζητώ συγνώμη. Τώρα που ξαναδιάβασα το σχόλιό σου προσεκτικότερα, δίκιο έχεις, δεν συμπεριλαμβάνεσαι σε αυτά που αναφέρω για τους άλλους. Με τον κοινωνικό αυτοματισμό όμως που προτείνεις σαν ''λύση'', δηλαδή απολύστε και τους άλλους, δεν συμφωνώ. Αν η ανεργία πάει στο 40%, σε τι θα ωφεληθούν τα 2.000.000 των ήδη ανέργων; Όχι πως δεν ''διέσωσαν'' οι κυβερνώντες τους ''δικούς τους'' από τον όλεθρο ρίχνοντας στον Καιάδα όλους εμάς, αλλά αυτό που οφείλουμε να απαιτούμε, είναι η αξιοπρεπής εργασία η ικανοποιητικά αμοιβόμενη, για όλους όσους την επιζητούν.

        • kosvag avatar
          kosvag @ Yet 26/09/2014 11:25:28

          ευχαριστώ για την ποιοτική απάντησή σου.

  18. φωτης avatar
    φωτης 27/09/2014 21:36:34

    η λύση είναι, όσο και αν αυτό ακούγεται άσχημο, να μειωθούν γενναία οι συντάξεις, διαφορετικά πολύ σύντομα δε θα μπορεί να πληρώσει το κράτος ούτε καν την βασική εγγυημένη τον 360ευρω. με 2,5εκ εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα (μέσος όρος μισθού 700 ευρώ ??? το μήνα ) και με 3εκ συνταξιούχους (μέσος όρος σύνταξης 940 ευρώ το μήνα) αυτό το κράτος πάει για τον γκρεμό με 300χλμ την ώρα...... αν προσθέσουμε και τους δημόσιους υπάλληλους οι οποίοι επίσης πληρώνονται από το κρατικό κορβανά και για να μειωθούν, όπως επιβάλλεται, δεν απολύονται άλλα συνταξιοδοτούνται στα 50-52 η ταχύτητα ανεβαίνει στα 500χλμ/ώρα..........

    • foros1 avatar
      foros1 @ φωτης 28/09/2014 11:21:33

      η φοροδιαφυγή όμως, μπορεί να "ζει και να βασιλεύει"....

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.