09/09/2009 19:34
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ανοιχτή επιστολή προς τους υποψηφίους πρωθυπουργούς



Αξιότιμοι κύριοι Γ. Παπανδρέου και  Κ. Καραμανλή

 Δεν θα συμμετάσχω στα προεκλογικά σας, αλλά, όπως όλοι οι άλλοι, θα σας δώσω λίγες συμβουλές και παρακαλώ να τις σκεφτείτε πριν τις απορρίψετε.

 Όποιος από εσάς βγει, σταματήστε επί τέλους την ανοησία του «φταίει ο προηγούμενος».  Φταίμε όλοι. Εμείς που σας ψηφίζουμε, εμείς που κτίζουμε αυθαίρετα, εμείς που ανεχόμαστε τις φαύλες υπηρεσίες… Εμείς φταίμε. Δεν «φταίει ο προηγούμενος».

 Όποιος από εσάς βγει, χωρίς να τα φορτώσει στον προηγούμενο, να πει την αλήθεια στον κόσμο με απλά λόγια, να τα καταλάβει η θεία μου στο χωριό.

 Όποιος από εσάς τους δύο βγει, θα δηλώσει ότι θα κάνει 2-3 πραγματάκια, και θα παραιτηθεί ο ίδιος και κάθε βουλευτής του που είναι κληρονομικός, ή έχει καθίσει πολύ καιρό στην καρέκλα, 12 μήνες αργότερα. Αλλά πριν παραιτηθείτε:

 Θα αναθέσετε σε κάποιον υπουργό Οικονομίας να διαχειριστεί τα οικονομικά. Αυτή την φορά είναι δύσκολο. Δεν θέλετε παπαρολόγους. Θα βάλετε ένα πολιτικό πρόσωπο (κατά προτίμηση όχι την Λούκα ή τον Αρσένη, έλεος) να εποπτεύει, έναν τεχνοκράτη να αναμορφώσει το φορολογικό, και ένα μη πολιτικό πρόσωπο να διαχειριστεί την κρίση. Όχι ακαδημαϊκό. Ξέρω, έχετε καλούς θεωρητικούς συμβούλους, αλλά θέλετε κάποιον σαν τον Timothy Geithner ή τον Felix Rohatyn. Να καταλαβαίνουν από αναδιαρθρώσεις και αγορές (και λίγο από Ελλάδα).

 Να αναμορφώσετε λίγο το Σύνταγμα: Από εκεί ξεκινάνε όλα. Φέρτε δύο τρεις ξένους, σιωπηλά, να σας πουν τι να κάνετε. Το Σύνταγμα, δεν πρέπει να ασχολείται με εκτελεστικά ή διαχειριστικά θέματα, ούτε με ακάλυπτους χώρους και ανοησίες. Δεν ντρέπομαι να σας πω να ρίξετε μια ματιά στην δομή του Αμερικάνικου, θα πάρετε ιδέες.

 Δεν θα δώσετε κανένα δημόσιο έργο ή πράσινες αναπτύξεις. Μόνη σας μέριμνα η άμυνα και η αναμόρφωση. Ό,τι ρευστότητα μαζέψετε, ούτως ή άλλως θα πάει στο ασφαλιστικό και στα ταμεία ανεργίας.

 Ένα χρόνο, 12 μήνες, ούτε μία ώρα παραπάνω, αφού εκλεγείτε, και έχετε κάνει τα βασικά, να παραιτηθείτε. Εκλογές με νέο ελεύθερο Σύνταγμα, και νέους ανθρώπους.

 Θα είναι βραχύβια η θητεία σας, αλλά θα μείνετε στην ιστορία σαν οι πολιτικοί που μας έβγαλαν από τον ραγιαδισμό.

(σας διαβεβαιώ ότι δεν είμαι υποψήφιος για καμία θέση).

 Αrchaeopteryx

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 09/09/2009 20:01:07

    Οι μόνοι σήμερα που αγωνίζονται για αλλαγή κυβέρνησης, είναι τα χιλιάδες στελέχη των κομμάτων εξουσίας που περιμένουν πως και πώς, να αλώσουν τη κρατική νομενκλατούρα. Να ανελιχτούν. Να πετύχουν τη δική τους γρηγοράδα και να πιάσουν τη καλή. Και να οι αφισοκολλήσεις, και να οι ζυμώσεις και να το τρεχαλητό προς άγραν ψήφων. Οι εκλογές γίνονται για τους παρατρεχάμενους. Τους κολαούζους και τους βαστάζους. Αυτούς που περιμένουν να ζήσουν από τα ψίχουλα που πέφτουν από το τραπέζι των πολιτικών αφεντικών. Τραπέζι στο οποίο όμως τρώνε και άλλοι συνδαιτυμόνες.Σκοτεινοί. Η συμμετοχή του κοινού απαγορεύεται. Για το κοινό αρκούν οι υποσχέσεις. Το αποτέλεσμα; Ο μέσος πολίτης αδιαφορεί. Και ο σώφρων άνθρωπος σήμερα, ιδιωτεύει. Δυστυχώς. Διότι όσο και να ακούγεται απαξιωτικό, πεσιμιστικό, ή και ισοπεδωτικό, η αλήθεια είναι πως ελλείψει οράματος και στρατηγικής, η πολιτική μας σκηνή κατέληξε σε μια απλή εναλλαγή διαχειριστών κάποιων κοινοτικών κονδυλίων και έργων, τα οποία ζητιανεύουμε από τους Ευρωπαίους εταίρους μας. Για να γίνουν κάποια έργα και να φάνε πολλοί τυχάρπαστοι εργολάβοι και μη. Τίποτα άλλο. Για τα εθνικά μας ζητήματα ούτε συζήτηση. Αγόμαστε και φερόμαστε. Είτε υπουργεύει ο οξύνους Πάγκαλος είτε η μονίμως μειδιάζουσα Ντόρα… ένα και το αυτό. Αυτή είναι η μοίρα που μας προέκυψε. Σε μια εποχή διεθνούς απαξίωσης της πολιτικής και των οραμάτων, σε μια εποχή απλής διαχείρισης, εμείς έχουμε τους πολιτικούς που μας αξίζουν. Μόνο που αυτοί δεν αρκούν για να γίνει η υπέρβαση. Δεν είναι ούτε ικανοί να φέρουν σε πέρας μια στοιχειώδη διαχείριση. Είναι λίγοι. Και αυτό είναι το άγος της Ελλάδας σήμερα. Η κατάρα μας. Και σε σχέση με αυτό, το όποιο δίλημμα ΠΑΣΟΚ ή ΝΔ μοιάζει τουλάχιστον αδιάφορο.

  2. Προφήτης avatar
    Προφήτης 09/09/2009 20:08:03

    Θα χρησιμοποιήσω τους δικούς σου νομοθέτες
    “Remember,” said John Adams, “democracy never lasts long. It soon wastes, exhausts and murders itself. There never was a democracy yet that did not commit suicide.”

  3. kotsos avatar
    kotsos 09/09/2009 20:12:31

    Αυτή την ώρα δημοσκόπηση στο facebook όπου η ΝΔ σκίζει. Κοντά 50%!!!!

  4. donaE avatar
    donaE 09/09/2009 20:12:43

    Αυτα απευθυνονται σε πολιτικους.Εδω εχουμε να κανουμε με διαχειριστες συμφεροντων.Τι τους νοιαζει η ιστορια;

  5. Διοτίμα avatar
    Διοτίμα 09/09/2009 20:20:50

    Το άγρευσα στην "Ημερησία OnLine": "Ναι στο προληπτικό κλείσιμο των σχολείων για τον περιορισμό μετάδοσης της νέας γρίπης, αλλά υπό προϋποθέσεις λένε οι επιστήμονες, λίγο πριν χτυπήσει το...κουδούνι. Ξεκαθαρίζουν ωστόσο ότι ένα τέτοιο μέτρο προκαλεί δυσβάσταχτο οικονομικό κόστος και μπορεί να στοιχίσει στην Ελλάδα έως και 14,5 δισ. ευρώ μόνο από τις χαμένες εργατοώρες"...
    Σοβαρά; Αν κλείσουν τα ελληνικά σχολεία θα χαθούν παραγωγικές εργατοώρες;

  6. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 09/09/2009 20:21:14

    Ο ανήφορος και ο κατήφορος είναι ένας και ίδιος δρόμος.
    Ηράκλειτος

    Συγχαρητηρια σε αρχαιο. M εβαλες σε σκεψεις ( ανευ χιουμορ ) βραδιατικο.

    Το προβλημα με ολους δαυτους ειναι οτι θελουν να μας βοηθησουν για 4 χρονια απο την πολλη τους αγαπη.

    ΠΠ

  7. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 09/09/2009 20:27:31

    Ο greekpoliticalreview έβαλε εμένα σε σκέψεις... Μικρό κόμμα και ανωμαλίες δεν μπορώ να ψηφίσω. Αλλά αν ένας απο τους δύο το τάξει, μπορεί να εμπνευστώ. Εξ άλλου, αν η αστάθεια είναι προδαγεγραμμένη, αυτή η κίνηση θα ήταν ματ.

  8. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 09/09/2009 20:36:11

    Αυτοί κάνουν big business με την άδειά μας.

  9. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 09/09/2009 20:45:40

    Μια κυβέρνηση για να μπορέσει να υλοποιήσει ένα πρόγραμμα χρειάζεται τουλάχιστον μια οκταετία.
    Στην σημερινή φάση το πρόβλημα δεν είναι κύρια διαχειριστικό, πέρα από την κάκιστη διαχείριση που επικρατεί. Η μεγάλη πρόκληση σήμερα είναι η υποχώρηση των πόρων. Χωρίς πόρους τι θα διαχειριστεί μια κυβέρνηση; Τα δανεικά, που εξελίσσονται πάντοτε προς όφελος του σαράφη;
    Για να δημιουργηθούν πόροι χρειάζεται όραμα και διπλή στόχευση ως προς:
    1. Τι είναι πόροι;
    2. Κινητοποίηση του εθνικού δυναμικού.
    Με βάση μια νέα παραγωγική κινητοποίηση - δίπλα στην παραδοσιακή διαδικασία που απαιτεί όμως αλλαγές - μπορούν να οικοδομηθούν νέες παραγωγικές δομές, που μπορούν να οδηγήσουν σε νέες κοινωνικές σχέσεις.
    Το κυριότερο είναι η κινητοποίηση. Μόνο έτσι μπορούν να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα της άμυνας, της αποκέντρωσης, της αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος, της κοινωνικής κατάθλιψης που αναπτύσσεται. Η δημιουργική κινητοποίηση του υπάρχοντος δυναμικού μπορεί να οδηγήσει σε νέες αξιακές θεωρήσεις και να αποκτήσει σε μια πορεία ιδιοδυναμική.
    Φυσικά τα μέτρα που προτείνει η ανάρτηση είναι θετικά, από την στιγμή που υπάρξουν πόροι. Δεν είναι όμως δυνατόν μια κοινωνική πολιτική να προσανατολίζεται στην διαχείριση της ανεργίας.
    Πέραν των συγκεκριμένων προτάσεων που προηγήθηκαν στις εκλογές θα ψηφίσω τον αρχαίο, άσχετα ότι δεν θέτει υποψηφιότητα.

  10. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 09/09/2009 20:50:04

    Οποιος καταφερει να βαλει τους Ελληνες στο φιλοτιμο και σε 12 μηνες την εχει αλλαξει τη χωρα. Μεχρι και τον Αυγουστο θα δουλευουν χωρις καμια αργια. Φουλ 365 μερες.

    Φιλος της Τιμης.. υπαρχει??

    ΠΠ

  11. DIKAIOS avatar
    DIKAIOS 09/09/2009 20:51:07

    13111 συμμετεχοντες

    ΝΔ 43
    ΠΑΣΟΚ 35

  12. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 09/09/2009 20:52:54

    Who cares?

  13. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 09/09/2009 20:53:18

    Η καλύτερη μέθοδος να μπει το φιλότιμο σε δράση είναι ο ενθουσιασμός. Και αυτό που μπορεί να απεργάζεται ενθουσιασμό είναι το όραμα.

    • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
      ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ Μποτίλια στο πέλαγος 09/09/2009 21:17:27

      Φιλοτιμο εχουν οι κοινοι καθημερινοι ανθρωποι και οχι τα βρωμοσκυλα πολιτικοι κατ επαγγελμα, οι τεμπεληδες και γυιοι και κορες με "ονομα". Ουτε οι γιατροι ( φεκελακια και πελατες... ) ουτε οι δικηγοροι ( δε λεω!!! ) ειναι ικανοι να διοικησουν το κρατος απο θεση ισχυος ( κερεκλα + σφραγιδα ).

      Απ ολους του υποψηφίους ας βρουμε ποιοι ειναι απλοι καθημερινοι ανθρωποι ΚΑΙ.. χαχαχαχα εαν βγει το κομμα τους να δουμε εαν παρουν καμια θεση ισχυος !!! Δε βριζω. οκ.

      Ψηφομαγνητες θα ειναι και μετα γεια σας. Καμια τυχη δεν εχουμε.

      ΠΠ

  14. Orestios avatar
    Orestios 09/09/2009 21:36:20

    Αρχαίε, οι προτέσεις σου θυμίζουν κάτι που συνέβη πριν πολλά χρόνια. Συγκεκριμένα στην αρχαία Μίλητο.

    Η Μίλητος ήταν η επιφανέστερη πόλη της Ιωνίας. Χτισμένη στις εκβολές του ποταμού Μαιάνδρου από Ίωνες αποίκους, με αρχηγούς τους Νηλείδες, τους απόγονους δηλαδή του Νέστορα, του βασιλιά της Πύλου, έγινε πολύ γρήγορα, χάρη στη γεωγραφική της θέση και τα δυο ασφαλή λιμάνια της, το οικονομικό και πνευματικό κέντρο της Ιωνίας, υποσκελίζοντας την Έφεσο, την Πριήνη, τη Σάμο, τη Χίο, τη Φώκαια και τις λοιπές ιωνικές πόλεις. Τον 6ον αιώνα στα λιμάνια της Μιλήτου μπορούσες να συναντήσεις πλοία από όλες τις μεσογειακές πόλεις και ανθρώπους κάθε φυλής και γλώσσας. Εκεί έφταναν έμποροι από τα βάθη της Μικρασίας και από πιο μακριά κι από εκεί ξεκινούσαν πλοία για όλα τα λιμάνια της Μεσογείου και του Εύξεινου.

    Στην Ιωνία δεν συγκεντρώθηκε μόνο μεγάλος πλούτος αλλά και πάμπολλες πληροφορίες και γνώσεις. Η κοινωνία των ιωνικών πόλεων ήταν η πιο ανοιχτή κοινωνία της εποχής της και το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη συσσώρευση πλούτου και γνώσεων έβαλε το σπόρο από τον οποίο άνθισε η Φιλοσοφία. Στη Μίλητο λοιπόν εμφανίστηκαν οι τρεις πρώτοι φιλόσοφοι, που επειδή ασχολήθηκαν κατά κύριο λόγο με τη φύση ονομάστηκαν από τον Αριστοτέλη φυσικοί ή φυσιολόγοι: ο Θαλής, ο Αναξίμανδρος και ο Αναξιμένης.
    Από πολύ νωρίς όμως, η συσσώρευση τόσου πλούτου αλλά και η άνιση κατανομή του, προκάλεσε ταξικές αντιπαραθέσεις και ταραχές. Δημιουργήθηκαν τρία «κόμματα», τα δύο από τα οποία είχαν πολύ χαρακτηριστικά ονόματα: Η Πλούτις, που ήταν η παράταξη των πλουσίων και η Χειρομάχα η παράταξη των εργαζομένων, κυρίως στο λιμάνι, στα πλοία και στα εργαστήρια. Το τρίτο κόμμα, που το αποτελούσαν ακτήμονες αγρότες, ήταν οι Γέργιθες.

    Στην αρχή την εξουσία την είχαν οι πλούσιοι αλλά καθώς ταξική πάλη έφτασε σε μεγάλη ένταση, οι εκπρόσωποι της Πλούτιδος, για μεγαλύτερη ασφάλεια, δε συνεδρίαζαν σε κάποιο κτίριο στη στεριά αλλά μέσα στα πλοία τους, στο ανοιχτό πέλαγος. Καθώς δε αυτό γινόταν πολύ συχνά, τελικά ονομάστηκαν αειναύται!
    Κάποτε η Χειρομάχα συμμάχησε με τους Γέργιθες, πήρε την εξουσία και εξόρισε πολλούς επιφανείς πλουσίους, δημεύοντας τις περιουσίες τους. Οι εξόριστοι όμως με τη βοήθεια Λυδών και Σπαρτιατών ξαναπήραν την εξουσία. Και στις δύο περιπτώσεις είχαμε βίαια και αιματηρά επεισόδια. Η βαθιά κοινωνική και οικονομική κρίση δεν έλεγε να περάσει. Τότε κάποιοι Μιλήσιοι σκέφτηκαν να ζητήσουν τη βοήθεια ξένων «εμπειρογνωμόνων» και επειδή εκείνον τον καιρό η Πάρος ήταν μια ευημερούσα και καλά οργανωμένη πολιτεία, απευθύνθηκαν σ΄αυτήν.

    Ήρθε πράγματι από την Πάρο μια πολυμελής ομάδα πολιτών, που για έναν και πάνω μήνα, δεν έκανε τίποτ΄ άλλο από το να τριγυρίζει στην πόλη και στην περιοχή της, κουβεντιάζοντας με τους κατοίκους και κρατώντας σημειώσεις. Στο τέλος συγκέντρωσαν τους Μιλήσιους στο θέατρο της πόλης και εκεί τους ανακοίνωσαν το πόρισμά τους. Όλον αυτόν τον καιρό καταγράψανε ποιοι από τους Μιλήσιους είχαν περιποιημένα τα χωράφια τους, ποιοι είχαν ταχτοποιημένο το σπίτι τους και ποιοι δούλευαν με όρεξη και αποδοτικά.
    «Αυτούς να βάλετε να κυβερνάνε την πόλη σας» είπανε στους συγκεντρωμένους, ανακοινώνοντας τα ονόματα των νοικοκυραίων.
    Αφού θέλουμε να λεγόμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων, γιατί δεν τους μιμούμαστε κάπου κάπου. Γιατί δεν εκλέγουμε για να μας κυβερνάνε κάποιους νοικοκυραίους παρά προτιμούμε ανεπάγγελτους και ακαμάτηδες, που έχουν την πολιτική ως μόνο πόρο ζωής;

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Orestios 10/09/2009 05:55:21

      Ωραίο το παράδειγμα Ορέστιε, αλλά έχουν περάσει από δω λεφούσια και στίφη και "λέρωσαν" το αρχαίο πνεύμα. Σήμερα οι καινουργιοι και άγνωστοι υποψήφιοι βουλευτές είναι διατεθειμένοι να δώσουν ταρίφα δεκάδων χιλιάδων ευρώ για την προβολή τους από τα μμε. Αν έχουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για ξόδεμα αναρωτιέμαι γιατί δεν προτιμούν να κάνουν μια δική τους δουλειά, να προσφέρουν στην εθνική οικονομία, να προσλάβουν δυο τρία άτομα να συμβάλλουν στη μείωση της ανεργίας.
      Είναι πολλά τα λεφτά Άρη ... (το εξοργιστικότερο δε όλων είναι ότι απαιτούν τη νομιμοποίηση από την κοινωνία σε αυτό που προτίθενται να κάνουν εισερχόμενοι στη βουλή. Και ποιο θα είναι αυτό; ταχύτατοι αποχαρακτηρισμοί δασών, real estate, αγορές εκτάσεων σε χαμηλές τιμές προς αξιοποίηση χάρις στο inside information, χειραγωγήσεις, διαμεσολαβήσεις, προμήθειες και τα σχετικά).

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Orestios 10/09/2009 06:04:23

      Ωραίο το παράδειγμα Ορέστιε, αλλά από εδώ πέρασαν λεφούσια καιστίφη και άφησαν κατάλοιπα στο αρχαίο πνεύμα. Οι νέοι υποψήφιοι βουλευτές σήμερα δέχονται να πληρώνουν ταρίφα ολιγόλεπτης προβολής υψους δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Αν έχουν τόσες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για ξόδεμα γιατί δεν κάνουν μια δική τους δουλειά, να προσφέρουν στην εθνική οικονομια, να προσλάβουν δυο τρία άτομα, να συμβάλλουν στη μείωση της ανεργίας. Αντί αυτού, απαιτούν τη δική μας νομιμοποίηση για να ξαμολυθούν νόμιμα και ηθικά σε real estate business, ταχείς αποχαρακτηρισμούς δασών, χειραγώγηση, διαμεσολαβήσεις, προμήθειες.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Orestios 10/09/2009 06:26:10

      απόγονοι των αρχαίων ελλήνων είμαστε και φαίνεται στον ατέλειωτο εμφύλιο. Δεν ξέρω αν η αρχαία ελλάδα είχε Δημοκρατία. Πρέπει να έίχε καποιοα εκδοχή αφού με κοινές αποφάσεις εξόριζαν πότε τον ένα ή τον άλλο. Δεν ξέρω αν είχε κληρονομικούς δημοκρατικά εκλεγμένους. Ξέρω ότι είχε προδότες. Μηδίζοντες και μη.

      Το σημερινό ελληνικό πολίτευμα αντανακλά τον πολιτικό νου, και την σωρρευμένη πολιτιστική κληρονομία. Είμαστε ένα μάτσο χάλια σε όλα τα μέτωπα, μην κάνω λίστα. Από κάπου αρχίζει κανείς: O πρωτος κληρονομικός πρωθυπουργός, που θα αναμορφώσει το τριτοκοσμικό Σύνταγμα και μετά θα παραιτηθεί είναι ο πρώτος ήρωας.

      Φίλε Ορέστιε, ονειρεύομαι περιποημένα χωράφια, και ταχτοποιημένα σπίτια, και δικαιοσύνη και κοινό νου, να μην ντρέπομαι που έχω ελληνικό όνομα και μένω στην Αθήνα, και να μη φοβάμαι που τα παιδιά μου μεγαλώνουν εδώ. (’Η να ψάχνω από τώρα ποιόν ξέρω να τους βρω καμμιά δουλίτσα;)

      • tiramola avatar
        tiramola @ archaeopteryx 10/09/2009 07:39:53

        Αrchaeopteryx στην αρχαία Αθήνα όσοι αποκτούσαν πλούτο και εξουσία πάνω από τα όρια όπως είχαν αυτά οριστεί , εξοστρακίζονταν από την πολή....

      • Ο Ιθαγενής avatar
        Ο Ιθαγενής @ archaeopteryx 10/09/2009 07:53:53

        Αγαπητέ φίλε, όταν από τον σχεδιασμό για την κατάρτιση των λιστών υποψηφίων εθνοπατέρων, διαφαίνεται η πρόκριση συγγενών και φίλων, εμείς ασχολούμαστε για την αγωνία της υλοποίησης, όταν η μόνη τους έννοια είναι το κουστούμι του επινίκιου γεύματος και η θέση στο τραπέζι.
        Απευθύνουμε εκκλήσεις στους αρχηγούς των δύο μεγάλων κομμάτων που είναι αρχηγοί γιατί είναι ανιψιοί και υιοί αρχηγών...
        Καταθέτουμε αγωνίες, σε άτομα που ποτέ δεν είχαν αγωνίες και διλήμματα.
        Μιλάμε για άμυνες και αναμορφώσεις όταν έχουν γεννηθεί με το άστρο του αρχηγού και αν στραβώσει κάτι θα επανακάμψουν ως σωτήρες από τα σκαλιά του αεροπλάνου.
        Πολλές φορές, ακόμα και στις παρέες μας, είχαμε χλευάσει ορισμένοι κάποιον Βρετανό Πρωθυπουργό ή Γερμανό Καγκελάριο ή Γάλλο Πρόεδρο, όμως ήταν παιδιά μανάβη, εργάτη, ή απόγονος μετανάστη.
        Οι βαρόνοι και φεουδάρχες των δικών μας κομμάτων, εκτός από την καταγωγή έχουν να επιδείξουν τίποτα άλλο;
        Πως ζητάς ικανότητες και ευθύνες από τζάκια; Κούτσουρα έχουν τα τζάκια και στάχτες, από ότι έχω δει στο χωριό μου...

  15. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 10/09/2009 08:35:34

    Το σημαντικότερο και σωστότερο απ' αυτά που λέει ο αρχαίος είναι πως οι αλλαγές που χρειάζονται για να ξεκινήσει η πολιτιστική και οικονομική αντεπίθεση της Ελλάδος δεν απαιτούν πάνω από ένα χρόνο για να υλοποιηθούν.

    Το λυπηρό είναι πως οι όποιες αλλαγές απαιτούνται (και είναι τόσο απλές) είναι γνωστές σε όλους τους πολιτικούς σχηματισμούς (κι αν δεν είναι δεν έχουν παρά να ρωτήσουν τον Ιθαγενή) αλλά κανείς τους δεν τις παρουσιάζει στον λαό ως λύσεις (ούτε καν η Αριστερά δεν αγγίζει θέματα όπως οι αμοιβές μελών κρατικών Δ.Σ!!). Συμπέρασμα?

    Κανείς τους δεν τις θέλει.Απλά δεν τους συμφέρει.Τέλος.Είναι ώρα για νέα κόμματα,νέους ανθρώπους(όχι ηλικιακά αλλά νοητικά) μπας και οραματιστούμε νέες προοπτικές.

  16. ataktos avatar
    ataktos 10/09/2009 08:48:14

    Ιθαγενή- το σχόλιο σου περιληπτικό ...

  17. ΑΡΗΣ Θ avatar
    ΑΡΗΣ Θ 10/09/2009 09:58:29

    Πάντα ενδιαφέρων ο archaeopteyx, ελάχιστα εως καθόλου πρακτικός αλλά όχι εξ αυτού του λόγου λιγότερο χρήσιμος.
    Διότι στην ουσία τι μας λέει? Να στραφούμε προς το συγκεκριμένο, να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα και όχι τον αντίπαλο και να μην κάνουμε τίποτα μεγάλες σοφίες αλλά το ... αυτονόητο (συγγνώμη αν ερμηνεύω λάθος).
    Το γράμμα των συμβουλών του archaeopteryx προφανώς ανεφάρμοστο, το πνεύμα τους όμως .....ας φωτίζει τις μελλούμενες κυβερνήσεις αλλά και εμάς τους απόλυτα ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ πολίτες.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ ΑΡΗΣ Θ 10/09/2009 10:03:01

      Να στο κάνω πιο πρακτικό; Αν ο ΚΚ ή ο ΓΑΠ πει αυτό που προτείνω, θα τον ψηφίσω. Ειδεμή θα πάω βόλτα με το μηχανάκι μου να δω τα φύλλα να αλλάζουν χρώμα στην Πίνδο. Το κλειδί είναι 1) υποσχεση παραίτησης μετά από 2) αναμόρφωση Συντάγματος μέσα σε 3) ένα χρόνο. Έχω κάνει πολύ πιο δύσκολα, αλλά ΗΘΕΛΑ.

      • ΑΡΗΣ Θ avatar
        ΑΡΗΣ Θ @ archaeopteryx 10/09/2009 11:20:30

        Οταν λέω πρακτικό δεν εννοώ : "Καλά όλα αυτά, τώρα όμως τι ψηφίζουμε?"
        Εννοώ ότι επειδή
        1 Δεν θα βρεθεί ποτέ υποψήφιος πρωθυπουργός που θα κατέβει με αυτή την πρόταση εξουσίας (ξελασπώνω την οικονομία, αναμορφώνω το Σύνταγμα και φεύγω σε 12 μήνες )
        2 Το προτεινόμενο χρονικό διάστημα είναι εξαιρετικά μικρό για να πραγματοποιηθούν και να ριζώσουν οι όποιες αλλαγές
        3 Η πρόταση βρίσκεται εκτός του θεσμικού πλαισίου του πολιτεύματος
        η κατά γράμμα υιοθέτηση των συμβουλών σου δεν έχει καμμία πιθανότητα (οπότε κλείνεις δωμάτιο στη Πίνδο).
        Παρά ταύτα το πνεύμα των συμβουλών σου ( δεν μου είπες αν σωστά το συνόψισα- ασχολούμαι με το πρόβλημα,κάνω αυτονόητα πραγματάκια και τα κάνω με διάθεση προσφοράς) εξακολουθώ να θεωρώ ότι είναι η ουσία αυτού που πρέπει να κάνει η όποια κυβέρνηση.

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ archaeopteryx 10/09/2009 13:39:04

        εγω ειπα τι προτείνω, και, προσθέτω, έχω κάνει και έχω δει να γίνονται πιο δύσκολα πράγματα, σε λιγότερο χρόνο. Μπορείς να φας 30 χρόνια να ελεγχεις το απαγορευμένο συνάλλαγμα και να μαζέψεις 30δις δολλάρια στην Ελβετία, ή μπορείς σε μια ώρα να το απελευθερώσεις.

        Όσο για την ξενομανία... Οι πρώτοι αμερικάνοι συζητούσαν αν θα έπρε τα ...ελληνικά να είναι η γλώσσα τους. Εγώ ευχαρίστως να μιμηθώ τους Φινλανδούς, τάκα τάκα, παρά να παραμείνω βεδουϊνος με παντελόνια.

        Αν ένας από τους δύο έχει ούμπαλα...

        Ειδεμή, Πίνδος, δεν έχει βεδουϊνους τέτοια εποχή.

  18. Tηλέμαχος avatar
    Tηλέμαχος 10/09/2009 10:18:10

    Ένα συν κι ένα πλην.

    Συμφωνώ με το ότι για όσα κατηγορούμε με μεγάλη ευκολία τους πολιτικούς, ευθυνόμαστε όλοι εμείς. Αυτό είναι και το μότο μου. Ο μέσος πολίτης φωνάζει όχι επειδή είναι καθαρός και αδιάφθορος και τον ενοχλεί η διαφθορά. Φωνάζει επειδή κατά βάθος ήθελε αυτός να είναι στη θέση των πολιτικών και να είναι μπλεγμένος στη διαφθορά.

    Διαφωνώ όμως με την δήθεν ορθολογική συνταγή του στυλ "φέρε έναν ξένο εδώ (να γνωρίζει από αγορές) και έναν ξένο εκεί (για το Σύνταγμα) και έναν ξένο παραπέρα" για να διορθώσει τη χώρα μας. Μα είναι δυνατόν; Τι θέλεις αρχαιοπτέρυγα να γίνει η χώρα; Κακέκτυπο ή στην καλύτερη αντίγραφο ξένων θεσμών; Ωραίο όραμα έχεις για τη χώρα σου. Αυτό που εκφράζεις είναι κατ' ουσίαν (και ίσως ανεπίγνωστα) ένα κόμπλεξ κατωτερότητας που δεν αρμόζει στον πολιτισμό που κομίζουμε. Το πρόβλημά μας είναι άλλο και δεν λύνεται με μιμητισμό και πιθηκισμό της Δύσης (όπως άλλωστε προσπαθούμε να το λύσουμε από το 1831 μέχρι σήμερα). Το πρόβλημά μας είναι ότι δεν γνωρίζουμε ποιοι είμαστε. Έχουμε πρόβλημα ταυτότητας. Και μεταθέτουμε το πρόβλημα προσπαθώντας να δανειστούμε για τον εαυτό μας την ταυτότητα που έχουν οι άλλοι για μας.

    • greekpoliticalreview avatar
      greekpoliticalreview @ Tηλέμαχος 10/09/2009 10:36:21

      Μακάρι να είχαμε μιμιθεί δυτικά θεσμικά πρότυπα φίλε Τηλέμαχε (μόνο θεσμικά) , το πρόβλημα είναι πως πάντα λόγω της μαγαλομανίας μας εμείς λέγαμε πάντα πως τα πρότυπα πρέπει να προσαρμόζονται στην Ελληνική πραγματικότητα και πάντα προέκυπταν στο τέλος τερατουργήματα (βλ. προσαρμογή στην λαμογιά και στα παραθυράκια).

    • ΑΡΗΣ Θ avatar
      ΑΡΗΣ Θ @ Tηλέμαχος 10/09/2009 12:07:00

      Τηλέμαχε
      Για τη συνυπευθυνότητα μας και για τις εύκολες κατηγορίες προς πολιτικούς όπως καταλαβαίνεις 100% μαζί σου (αισθάνομαι τώρα λιγότερη μοναξιά).
      Όσο για την υιοθέτηση ξένων θεσμικών πλαισίων να σου δώσω ένα παράδειγμα για το πως εγώ τουλάχιστον το καταλαβαίνω:
      Εχουμε πρόβλημα στην Ελλάδα με τη φοροδιαφυγή.Προφανώς δεν είναι θέμα DNA. Βλέπεις, ακούς (πολύ προσεκτικά ομως),μαθαίνεις τι εφαρμόζουν αυτοί που έχουν λιγότερη φοροδιαφυγή. Είχαν παλιότερα? Πως την ήλεγξαν? Πως την ελέγχουν σήμερα? Τι διαδικασίες εφαρμόζουν? Πως αποτρέπεται ο χρηματισμός των εφοριακών? Πως καλλιεργούν φορολογική συνείδηση? Και τα εφαρμόζεις! Προσαρμοσμένα? ΟΧΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ! Γιατί συνήθως η επίκληση της " Ελληνικής ιδιαιτερότητας" είναι το άλλοθι για να μην κάνουμε αυτά που πρέπει και συνήθως είναι αυτονόητα.

    • Tηλέμαχος avatar
      Tηλέμαχος @ Tηλέμαχος 11/09/2009 08:56:08

      greekpoliticalreview, μα ΕΧΟΥΜΕ μιμηθεί δυτικά θεσμικά πρότυπα! Δεν το έχεις συνειδητοποιήσει; με το μπάσιμο της αντιβασιλείας του Όθωνα μετά τη δολοφονία του Καποδίστρια όλοι ανεξαιρέτως οι θεσμοί του κράτους είναι μία ξερή αντιγραφή (για να μην πω: μετάφραση!) των αντίστοιχων Γερμανικών και ειδικότερα Βαυαρικών. Ψάξε, βρες τα. Επίσης έκτοτε η εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας είναι το πώς (θα ήθελαν να) βλέπουν οι ρομαντικοί δυτικοί τους απ' ευθείας απογόνους αυτών που έγραψαν την (πράγματι!) υπέροχη αρχαιοελληνική γραμματεία, εφαρμόζοντας πάνω μας μία αερογέφυρα 2000 ετών.

      Άρη Θ, έγραψα όσα είπα στο δεύτερο σημείο, μόνο για τα πολύ μεγάλα και βαθειά. Στα επιμέρους και στα μικρά, βεβαίως και να εξετάσουμε πώς αντιμετώπισαν άλλες κοινωνίες παρόμοια προβλήματα. Όχι όμως με τη διάθεση να τα "κοπιάρουμε", αλλά να τα εντάξουμε στη δική μας κοινωνία λαμβάνοντας υπόψιν τις δικές μας ιδιαιτερότητες. Το να θεωρείς ότι οι Έλληνες είναι Γερμανοί ή Βρετανοί και να αντιγράφεις ξερά τις δικές τους μεθόδους είναι κατ' αρχήν άστοχο. Κατ' αρχήν λέω. Κατά περίπτωση μπορεί να είναι χρήσιμη προς αξιολόγηση πληροφορία, δεν αντιλέγω καθόλου.

  19. ataktos avatar
    ataktos 10/09/2009 10:24:31

    το ξύλο έχει βγει από τον παράδεισο

    • gEO_75 avatar
      gEO_75 @ ataktos 10/09/2009 11:48:13

      ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΓΙΑ ΨΗΦΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ!

      ΠΑΝΤΩΣ, ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ ΜΟΝΟ ΜΑΣ ΛΕΙΠΕΙ... ΕΝΑ.... ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ...... ΛΙΓΗ ΑΠΛΗ, ΚΟΙΝΗ, ΛΟΓΙΚΗ.... ΟΥΤΕ ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ, ΟΥΤΕ ΣΟΦΙΕΣ ΠΟΛΛΕΣ

  20. ο νοών...νοείτω avatar
    ο νοών...νοείτω 10/09/2009 15:01:08

    Για να συμβούν τα ωραιότατα ανωτέρω χρειάζεται, είτε να τα αναζητάει η κοινωνία, είτε να τα στηρίξει.
    Το αν θα υιοθετηθούν εξαρτάται και από την γενναιότητα της πολιτικής (;).
    Το πρώτο βήμα ήταν να τεθούν.
    Και αφού ο Αρχαίος τα έθεσε καιρός να κυκλοφορήσουν προς αναζήτηση ή/και στήριξη.

  21. ataktos avatar
    ataktos 10/09/2009 15:23:03

    Την σημερινή ύφεση δεν την έχουν δημιουργήσει αυτοί οι δυο παιχταράδες που είναι σε θέσει σήμερα να μας βγάλουν από αυτήν .Λίγο οξύμωρο δεν σας φαίνεται …μην χρησιμοποιήσω ποιο βαριές λέξεις

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.