#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/11/2012 09:02
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ανάλυση της συμφωνίας για την Ελλάδα: Τα καλά, τα κακά και γκρίζα σημεία



H φράση του Ζ. Κ. Γιούνκερ περί «πολιτικής συμφωνίας» είναι η πλήρης αποτύπωση του τι έγινε στο Eurogroup και των όσων συμφωνήθηκαν για την Ελλάδα.

Πρόκειται ξεκάθαρα για έναν πολιτικό συμβιβασμό με πολλά θετικά και αρνητικά, με σκιές και με φανερή διάθεση των Αμερικανών και των Γερμανών να κάνουν αμοιβαίες υποχωρήσεις αλλά να μην «κατεβάσουν τα παντελόνια τους», όπως λέει ο σοφός λαός.

Μια δεύτερη φράση, αυτή του Γ. Στουρνάρα αποτυπώνει και το ρόλο της Ελλάδας, τι πρέπει να κάνει από εδώ και πέρα και που παίζεται το παιχνίδι: «Η σημερινή απόφαση του Eurogroup και του ΔΝΤ είναι σημαντική διότι κρατά την Ελλάδα στο ευρώ, της δίνει σημαντική ευκαιρία να βγει από το φαύλο κύκλο της ύφεσης και της υπερχρέωσης και συμβάλει στη μείωση του χρέους της». Αυτά είπε ο υπουργός Οικονομικών και είναι αυτό ακριβώς που γράφαμε πριν μερικές εβδομάδες όταν αναφέραμε ότι η Ελλάδα πρέπει πάση θυσία να πάρει παράταση ζωής, να μείνει στο ευρώ σε μια Ευρώπη που δείχνει να διαλύεται και ταυτόχρονα να κάνει όλες τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις προκειμένου να μπει σε σωστό δρόμο. Μεταρρυθμίσεις που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία και τη δομή του κράτους και που θα της επιτρέψουν και πρωτογενή πλεονάσματα να έχει και να μειώσει την ανεργία και ανάπτυξη να φέρει.

Στη συμφωνία των Βρυξελλών υπάρχει μια πολύ σημαντική παράμετρος: Σε μια χρονική περίοδο όπου η ΕΕ κλυδωνίζεται, η Σύνοδος Κορυφής για τον προϋπολογισμό απέτυχε, η μία μετά την άλλη οι οικονομίες βρίσκονται με το ένα πόδι στον τάφο, η Ελλάδα εξασφαλίζει μια γερή ανάσα, αφενός για να συγκρατήσει το τραπεζικό της σύστημα και αφετέρου για να αποπληρώσει τις υποχρεώσεις της. Αυτά για τα περίπου 44 δις ευρώ καθώς υπάρχει κι ένα επίσης σημαντικό σημείο: Μας δίνεται η ευκαιρία, μέσω έμμεσου κουρέματος, να μειώσουμε το χρέος μας στο 110% του ΑΕΠ σε 10 χρόνια από τώρα υπό κάποιες προϋποθέσεις φυσικά που αποτελούν και τα γκρίζα σημεία της συμφωνίας. Διότι σε κάθε πολιτική συμφωνία υπάρχουν και οι λεπτομέρειες του διαβόλου. Άλλωστε, κανείς δε χαρίζει έτσι απλά χρήματα, απαιτεί κιόλας. Αν πηγαίναμε σε ένα κούρεμα που δε θα υπήρχαν όροι και προϋποθέσεις τότε θα λέγαμε ότι οι δανειστές είναι τρελοί κι εμείς θα βγαίναμε στην Ομόνοια για πανηγυρισμούς

Τέλος, η συμφωνία έχει μια πολύ σημαντική παράμετρο. Ανοίγει το δρόμο για την άρση του κακού κλίματος για την Ελλάδα. Επιτρέπει στη χώρα μας να εμφανιστεί ως ένας καλός και αξιόπιστος επενδυτικός προορισμός που δεν κινδυνεύει να μείνει εκτός ευρώ και που δε θα διαλυθεί σαν καρυδότσουφλο με τον πρώτο αέρα.

Πάμε τώρα στα της ίδιας της συμφωνίας και στις λεπτομέρειες. Κατ’ αρχάς επιβεβαιώνεται αυτό που γράφαμε το Σάββατο στο antinews για συμφωνία για τη δόση των 44 δις κι επιπλέον για κούρεμα του χρέους κατά 40-45 δις ευρώ.

Η Κ. Λαγκάρντ και το ΔΝΤ έκανε την υποχώρηση για μείωση του χρέους στο 124% αντί για 120% το 2020 κι από την άλλη η Γερμανία συμφώνησε για το έμμεσο αυτό κούρεμα (το οποίο θα πουλήσει αλλιώς στο εσωτερικό της) κατά 40 δις ευρώ.

Η Ελλάδα θα πάρει τα λεφτά σε 3 δόσεις: η πρώτη δόση ύψους 34,4 δισ. ευρώ θα εγκριθεί και θα εκταμιευτεί στις 13 Δεκεμβρίου. Από αυτά τα χρήματα, τα 10,6 δισ. ευρώ προβλέπονται για τις δημοσιονομικές ανάγκες και τα 23,8 δισ. ευρώ, υπό τη μορφή ομολόγων, για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Βεβαίως για να συμβεί αυτό θα πρέπει να έχει εξασφαλιστεί η επαναγορά των ομολόγων σε χαμηλότερη τιμή, κάτι που θα αξιολογηθεί εκείνη τη στιγμή. Η επαναγορά θα γίνει σε τιμές που ίσχυαν στις 23 Νοεμβρίου, θεωρητικά θα γίνει με εθελοντική συμμετοχή αλλά η συμφωνία δεν έχει πολλές λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, θα συμμετάσχουν και οι ελληνικές τράπεζες και τα ασφαλιστικά ταμεία; Αν συμβεί αυτό οι μεν πρώτες θα χρειαστούν κι άλλα χρήματα για την επανακεφαλαιοποίηση (οπότε φαύλος κύκλος) και τα δεύτερα θα καταρρεύσουν οριστικά. Δεν αναφέρεται ούτε το ποσό της επαναγοράς αλλά ούτε και τι θα γίνει αν μέχρι τις 13 Δεκεμβρίου δεν προχωρήσει καλά η επαναγορά. Ο κ. Στουρνάρας πάντως ξεκαθάρισε πως η Ελλάδα θα επαναγοράσει χρέος με δάνειο από την ευρωζώνη (EFSF).

Και σίγουρα επαναγορά δε σημαίνει κούρεμα του επίσημου φορέα, το γνωστό OSI που επιθυμούσε η Λαγκάρντ. Βεβαίως στη φάση αυτή αφήνεται ανοικτό το ενδεχόμενο σε περίπτωση που το πρόγραμμα δεν πετύχει να υπάρξει μια μεγαλύτερη παρέμβαση για το ελληνικό χρέος, παράθυρο δηλαδή για μεγαλύτερο και αμεσότερο κούρεμα. Πάντα υπό την αίρεση της επιτυχίας υλοποίησης του ελληνικού προγράμματος.

Τα υπόλοιπα 9,3 δισ. ευρώ θα εκταμιευθούν στις αρχές του 2013 σε τρεις μικρότερες δόσεις, έως τον Μάρτιο του 2013, υπό την προϋπόθεση της εφαρμογής του Μνημονίου, συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής της φορολογικής μεταρρύθμισης τον Ιανουάριο.

Βλέπουμε λοιπόν ότι η συμφωνία στηρίζεται σε βάσεις που εξαρτώνται αποκλειστικά από την Ελλάδα αν θα είναι γερές. Αν η Ελλάδα τηρήσει τις δεσμεύσεις της, δεν παρεκκλίνει από το Μνημόνιο και προχωρήσει η φορολογική μεταρρύθμιση τότε οι δόσεις θα έρχονται κανονικά και το πρόγραμμα μείωσης του χρέους θα είναι σε καλό δρόμο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα θα μεταφέρει όλα τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις, τα πρωτογενή πλεονάσματα και «το 30% πάνω από το στόχο που έχει τεθεί για το πρωτογενές πλεόνασμα» στο δεσμευμένο λογαριασμό.

Το Eurogroup συμφώνησε ότι ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα στο 4,5% του ΑΕΠ μετατίθεται από το 2014 στο 2016, λόγω της διετούς επιμήκυνσης του ελληνικού προγράμματος.

Αποφασίστηκε ότι ένα τμήμα των κερδών από τα ελληνικά ομόλογα που κατέχουν οι κεντρικές Τράπεζες και η ΕΚΤ θα επιστραφούν έμμεσα στην Ελλάδα.

Επίσης, αποφασίστηκε:

Μείωση κατά 100 μονάδες βάσης των επιτοκίων που προβλέπονται στο πρώτο πρόγραμμα. Δεν απαιτείται η συμμετοχή στη μείωση των επιτοκίων από τα κράτη μέλη που βρίσκονται σε πρόγραμμα προσαρμογής. Η Ελλάδα θα δανείζεται πλέον με ένα επιτόκιο 0,5% που είναι το χαμηλότερο στην Ευρώπη και αυτό πρόκειται για μεγάλη επιτυχία της χώρας.

Μείωση κατά 10 μονάδες βάσης του κόστους των εγγυήσεων που έχει λάβει η Ελλάδα στα δάνεια από το ΕΤΧΣ (EFSF).

Επιμήκυνση της ωρίμανσης των διμερών δανείων και των δανείων από το ΕΤΧΣ κατά 15 χρόνια και μετακύληση κατά 10 χρόνια στα τοκοχρεολύσια που καταβάλει η Ελλάδα για τα δάνεια του ΕΤΧΣ. Όπως επισημαίνεται τα μέτρα αυτά δεν πρόκειται να επηρεάσουν τη δανειοληπτική ικανότητα του ΕΤΧΣ το οποίο υποστηρίζεται πλήρως από τις εγγυήσεις των κρατών μελών. Μόνο από την 10ετή αναστολή της καταβολής τόκων από τα δάνεια που έχει λάβει η Ελλάδα αναμένεται να εξοικονομηθούν 44 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ από την ακύρωση των προμηθειών δέσμευσης (των επιβαρύνσεων που αναλαμβάνει η πλευρά στη διάθεση της οποίας τίθεται ένα ορισμένο ποσό) η εξοικονόμηση φτάνει τα 600 εκατομμύρια ευρώ.

Τη δέσμευση από τα κράτη μέλη να μεταφέρουν στο δεσμευμένο λογαριασμό της Ελλάδας ένα ποσό που ισοδυναμεί με τα κέρδη των κεντρικών τραπεζών από το 2013 και μετά. Τα κράτη μέλη που βρίσκονται σε πρόγραμμα δε θα συμμετάσχουν σε αυτή τη ρύθμιση για όσο λαμβάνουν διεθνή στήριξη.

Σημαντικό είναι ότι η Ελλάδα μπορεί να εξαιρεθεί της συνεισφοράς στα συγχρηματοδοτούμενα έργα από τα διαρθρωτικά ταμεία και/ή την περαιτέρω μείωση των επιτοκίων, ώστε να διασφαλιστεί μεγαλύτερη και αξιόπιστη μείωση του ελληνικού χρέους. Στόχος του προγράμματος είναι η μείωση του ελληνικού χρέους στο 175% το 2016, στο 124% το 2020 και αισθητά κάτω από το 110% το 2022.

Πολλά θα μπορούσαν να ειπωθούν για τη συμφωνία, τα άμεσα και έμμεσα μέτρα, ποιος υποχώρησε περισσότερο και ποιος ηττήθηκε, η Γερμανία ή το ΔΝΤ. Και φυσικά τι θα μπορούσε να γίνει καλύτερο για τη χώρα. Αλλωστε εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, μόνο που δεν είναι στο χέρι της Ελλάδας να απαιτεί κάτι τέτοιο, αλλά των δανειστών μας.

Το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι να σκεφτούμε τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε συμφωνία σήμερα. Επίσης, να σκεφτούμε ότι είναι στο χέρι της Ελλάδας να αποδείξει ότι μπορεί να τα καταφέρει, ότι έχει αλλάξει ρότα, ότι παλεύει για ακόμη καλύτερες συμφωνίες στο μέλλον καθώς θα υπάρξουν και τέτοιες.

Και φυσικά θα είναι αστείο να παρασυρθεί η κυβέρνησης στις κραυγές της αξιωματικής αντιπολίτευσης που θα λέει ότι μόνο η οριστική διαγραφή του χρέους θα ήταν καλή συμφωνία. Ποιος δε θα το ήθελε αυτό, μόνο που το κουμάντο το κάνουν οι δανειστές.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νίκος Θ. avatar
    Νίκος Θ. 27/11/2012 09:23:05

    Η ψύχραιμη στάση όλων μας και η σκληρή δουλειά, είναι οι προυποθέσεις της επιτυχίας του προγράμματος διάσωσης της χώρας μας. Οι άναρθρες φωνές και η εύκολη και λαικίστικη κριτική, δεν προσφέρουν υπηρεσία στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση και η στάση του Πρωθυπουργού χρήζουν πολλών επαίνων.

  2. AGGELOS avatar
    AGGELOS 27/11/2012 09:30:13

    Η Ελλάς μπορεί και να διασωθεί, δεν ξέρω... Οι Έλληνες όμως φίλε Νίκο θα συνεχίζουν να στενάζουν και συνεπώς, εφόσον η ύφεση επιμείνει, δεν ξερω εάν τελικώς επιτύχει τους σκοπούς της η χθεσινή συμφωνία. Οψόμεθα...

  3. The Camel avatar
    The Camel 27/11/2012 09:49:49

    Συγγνώμη αλλα τα 44 δισ. ευρώ επρόκειτο να τα λάβει η χώρα μέχρι το τέλος της χρονιάς. Τώρα πάνε πιο πίσω. Μεγάλη επιτυχία.

    • Maximus Decimus avatar
      Maximus Decimus @ The Camel 27/11/2012 10:12:55

      Τόσο μικροπρεπής όσο και ο Παπαδημούλης νωρίτερα. Πονάει, το ξερω

      • Στεργιος avatar
        Στεργιος @ Maximus Decimus 27/11/2012 12:41:56

        Γκαμηλα, εμεις θα προχωρησουμε θελετε δεν θελετε!
        Η Ελλαδα θα προχωρησει θελετε δεν θελετε!!!!

      • GreekInLux avatar
        GreekInLux @ Maximus Decimus 27/11/2012 13:17:18

        Φώναζες και μέχρι χθες που τα 31.5 ήταν να τα πάρουμε από τον Ιούνιο και τώρα θυμήθηκες ότι τα 44 πρέπει να έρθουν μέχρι το τέλος της χρονιάς και σου κακοφάνηκε; Μα και να συνέβαινε θα λέγατε τι σκατά που τα 'κανε ο Σαμαράς και δεν μας στέλνουν και προκαταβολές από τις επόμενες δόσεις. Μικρόψυχοι!

    • BLACK QUEEN IN STORM avatar
      BLACK QUEEN IN STORM @ The Camel 27/11/2012 15:08:11

      χα χα χα ! Βρε Καμηλίτσα δηλαδή εσύ τα…βιαζόσουν τα δις και απογοητεύτηκες που θα καθυστερήσουν;;;; Μη σκας άδικα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΣΟΥ.

  4. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 27/11/2012 09:53:08

    " H Ελλάδα θα μεταφέρει όλα τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις, τα πρωτογενή πλεονάσματα και «το 30% πάνω από το στόχο που έχει τεθεί για το πρωτογενές πλεόνασμα» στο δεσμευμένο λογαριασμό".
    Αυτό δεν μπορεί να γράφεται ελαφρά τη καρδία.
    Σημαίνει ότι, σε περίπτωση που υπάρχει ένα πρωτογενές πλεόνασμα, αυτό δεν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αποκατασταθεί ένα επίδομα σε πολυτέκνους ή να αυξηθεί στοιχειωδώς μία σύνταξη πείνας, αλλά θα πηγαίνει ως έχει, σούμπιτο, στον ειδικό λογαριασμό εξυπηρέτησης του χρέους.
    Το ίδιο θα συμβαίνει και με τα λειτουργικά έξοδα ενός φορέα, π.χ. ενός νοσοκομείου, όταν κριθεί ότι θα πρέπει να δοθεί ένα κονδύλι παραπάνω για ανελαστικές και επείγουσες ανάγκες. Ενδεχομένως αυτό θα αφορά και τις δημόσιες επενδύσεις ή, τουλάχιστον, μέρος τους (αν και σε αυτό δεν είμαι σίγουρος).
    Δεν λέει κανείς να μην γίνει εξυγίανση των λειτουργικών δαπανών, είμαι φανατικά υπέρ, αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ούτε χαρτί στα νοσοκομεία για τα κρεβάτια όπου εξετάζουν τους ασθενείς ή τους βγάζουν ακτίνες.
    Δηλαδή, η "βουλγαροποίηση" ήρθε για να μείνει, με απλά λόγια.

  5. ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΟΓΙΑΝΝΗΣ avatar
    ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΟΓΙΑΝΝΗΣ 27/11/2012 09:54:32

    ΑΝΤΕ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΓΕΛΑ ΤΟ ΧΕΙΛΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ-ΛΙΓΗ ΕΛΠΙΔΑ ΣΤΟ ΑΥΡΙΟ......

    • makis avatar
      makis @ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΟΓΙΑΝΝΗΣ 27/11/2012 10:41:46

      Με μισθο 500 ευρω , χωρις κανενα δικαιωμα ,αβασταχτους φορους παντου , ανεργια πανω απο το 30% , ξεπουλημα της χωρας , απολυσεις ,αυτοκτονιες...
      μιλαμε για τρελο γελιο

  6. Mind the GAP avatar
    Mind the GAP 27/11/2012 10:00:33

    Οι Έλληνες φίλε Άγγελε έπρεπε να είχαν προσέξει στις 18.10.1981 όποτε και άρχισε η καταστροφή. Το ίδιο ισχύει και για τις επόμενες εκλογές καθώς βλέπω ότι οι "πράσινοι λύκοι" υποδύονται τις αθώες "ροζ σκουφίτσες" με περισσή ευκολία και επιτυχία (;).

    • BLACK QUEEN IN STORM avatar
      BLACK QUEEN IN STORM @ Mind the GAP 27/11/2012 10:37:05

      Μind the Gap ????? Μέχρι αυτή τη στιγμή, νόμιζα οτι ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕΣ !!!!!!!
      Πάντως οι Έλληνες μιάς και παρελθοντολογούμε, όφειλαν να προσέχουν σε πάαααρα πολλές ακόλουθες αυτής που αναφέρετε ημερομηνίες.... και οπωσδήποτε ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΡΙΣΙΜΟΤΑΤΕΣ που ακολουθούν.

    • makis avatar
      makis @ Mind the GAP 27/11/2012 10:38:31

      Οι Ελληνες δυστυχως δεν προσεξαν και μετα...εφεραν τον εφιαλτη και 'αντιπροσωπο' της siemens μαζι με ολη του την οικογενεια...Υστερα ηρθαν οι εκσυχρονιστες του χρηματηστηριου...Μετα εφεραν τον αλλον ,τον ανηψιο ,με τα γνωστα σκανδαλα και αποτελεσματα...Μετα τον 'λεφτα υπαρχουν' που εφερε το ΔΝΤ...και μετα με τη συμφωνη γνωμη των νταβατζηδων των ΜΜΕ ηρθε ο 'οχι νεα μετρα' , ξερεις ,ο σκληρος διαπραγματευτης ,ο πρωθυπουργος της πεινας...
      Τελικα μαλλον εχετε δικιο...φταιει ο Συριζα ,για το χαλι της χωρας και την καταστροφη της κοινωνιας

      • CC avatar
        CC @ makis 27/11/2012 10:54:10

        Τη δεκαετία του 80 του ΑΘΛΙΟΥ συνδηκαλισμού που ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ και βρήκε φωλιά στο κόμμα σου την ξεχάσαμε???? Την έφαγε η μαρμάγκα???Το έχω ξαναγράψει εδώ μέσα. Εκτελείτε εντολές, είστε τρόλ μπαχαλάκηδες που ξεχύνεστε στα σαιτ να δηλώνετε δυσαρεστημένοι. Και χρυσό να σας έφερνε αυτή η κυβέρνηση πάλι δυσαρεστημένοι θα ήσασταν. Δεν έχετε ουσία ΟΥΤΕ ΜΥΑΛΟ.

      • stamoschios avatar
        stamoschios @ makis 27/11/2012 18:50:01

        Εθνομηδενιστή μάκη δεν πας να παίξεις τάβλι με τον Τσατσόπουλο να μας αφήσεις ήσυχους.

    • CC avatar
      CC @ Mind the GAP 27/11/2012 10:42:02

      Συμφωνώ. Αλλά για μένα το 81 είχε κάποιος το λόγο να ψηφήσει ΠΑΣΟΚ. Η πραγματική καταστροφή για μένα ήταν το 85 που βλέποντας 4 χρόνια ηθικής και βιομηχανικής κατρακύλας ο πολίτης έδινε πάλι τη ψήφο του στο ΠΑΣΟΚ. Αυτοί που έτρωγαν άπληστα τότε, είναι οι ίδιοι (ή τα παιδιά τους) που έγιναν ροζσκουφίτσες.

  7. panos avatar
    panos 27/11/2012 10:01:22

    ΤΩΡΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ. Η λογικη του δωστα ολα με δανεικα τελειωσε. Πρεπει να μειωσουμε την αποσταση απο τις αλλες Ευρωπαικες χωρες και να αλλαξουμε παρα πολλα. Το κυριοτερο για εμενα ειναι η ψυχολογια της οικονομιας και της αγορας να αλλαξει γιατι εχει φτασει στον πατο. Και το βασικοτερο ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΑΝΤΟΥ, μειωση του κρατους τερατος και θαψιμο του πελατειακου συστηματος.

  8. Διογένης avatar
    Διογένης 27/11/2012 10:24:51

    Το πιο σημαντικό γκρίζο σημείο είναι ότι το ΔΝΤ θα συνεδριάσει ΜΕΤΑ την επιτυχία του προγράμματος της επαναγοράς ομολόγων για να εγκρίνει τα συμφωνηθέντα. Δηλαδή, η συμφωνία παραμένει υπό την αίρεση της επιτυχίας του προγράμματος επαναγοράς ομολόγων. Εάν αυτή δεν πετύχει, δεν υπάρχει συμφωνία. Αυτός ο αστερίσκος είναι το πιο σημαντικό σημείο και δεν πρέπει να το λησμονήσουμε, διότι θα το βρούμε μπροστά μας.

    Εδώ υπάρχει και κάτι ακόμη: Το ΔΝΤ ελέγχεται από τη Fed, (που έχει δικαίωμα βέτο, καθώς το 1/6 των ψήφων αρκεί για βέτο και οι ΗΠΑ έχουν 17,6% των ψήφων, ένα τοις εκατό παραπάνω από όσο χρειάζονται για βέτο) και η Fed από την πλευρά της ελέγχεται από τις αμερικανικές υπερτράπεζες. Ποιο στοίχημα θέλετε ότι από σήμερα θα πνεύσει "ενθουσιασμός" στα χρηματιστήρια για τη συμφωνία, που θα εκτοξεύσει την τιμή των ελληνικών ομολόγων προς τα πάνω (βοηθούσης και της ανατιμητικής κερδοσκοπίας, που θα τεθεί σε ενέργεια), ώστε να καταστήσει αδύνατη την αγορά σε τιμές της 23ης Νοεμβρίου (μέσος όρος τιμής επαναγοράς: 28 μονάδες βάσης), χωρίς να κατηγορηθούν οι διοικήσεις για απιστία.

    Εν πάση περιπτώσει, η δική μου πρόβλεψη είναι ότι το ΔΝΤ θα κάνει ό,τι μπορεί για να αποτύχει η επαναγορά των ομολόγων και να ξαναεκβιάσει την Ευρώπη μέσω της μη έγκρισης της συμφωνίας για την Ελλάδα.

    Η συμφωνία φαίνεται ως επιτυχία της Ευρώπης και της Γερμανίας, μια που απέφυγε το "κούρεμα", αλλά κατά βάθος είναι επιτυχία του ΔΝΤ και ήττα της Ευρώπης και συνακόλουθα και της Ελλάδας στο εξής σημείο. Διότι ανάγκασε την Ευρώπη και μαζί και την Ελλάδα να αποκλίνει από τις σαφείς χρηματοδοτικές δεσμεύσεις του δεύτερου Μνημονίου, πάνω στο οποίο βασίστηκε το PSI του Φεβρουαρίου 2012. Εκεί το ΔΝΤ είχε κρίνει βιώσιμο το ελληνικό χρέος και δεσμεύθηκε με την υπογραφή του στη χρηματοδότηση της Ελλάδας. Το ίδιο βιώσιμο είχε κρίνει το ελληνικό χρέος και όλον τον καιρό από τον Μάιο του 2010 μέχρι το καλοκαίρι του 2012. Μερικούς μήνες μετά, χωρίς να έχει καν στεγνώσει το μελάνι της υπογραφής με το οποίο δεσμεύεται να χρηματοδοτήσει, το ίδιο το ΔΝΤ έρχεται και λέει "α, ξέρετε, τελικά έκανα λάθος, δεν είναι βιώσιμο το χρέος σας, δεν θα σας χρηματοδοτήσω παρά μόνον υπό τις εξής σχεδόν αδύνατον να υλοποιηθούν προϋποθέσεις". Και όταν του λένε, πώς έκρινε βιώσιμο τότε το χρέος, η ξεδιάντροπη απάντηση είναι ότι όλον αυτόν τον καιρό έκανε λάθος στους υπολογισμούς του, διότι λέει δεν υπολόγισε σωστά τον πολλαπλασιαστή της ύφεσης, που προκαλούν τα μέτρα.

    (Πολλαπλασιαστής ύφεσης, για όσους έχουν απορία, είναι ο συντελεστής με τον οποίο η θετική επίπτωση των μέτρων λιτότητας στα δημοσιονομικά μεγέθη περιορίζεται λόγω της μείωσης της φοροδοτικής και ειφοροδοτικής ικανότητας και της αύξησης των κρατικών δαπανών που προκαλεί η ύφεση. Κατά πόσο δηλαδή η ύφεση που προκαλούν τα ίδια τα μέτρα συμβάλλει σε μερική αποτυχία, τελικά, των μέτρων).

    Το πρώτο που μπορεί να αντιτάξει κανείς προς το ΔΝΤ είναι: Καλά, τώρα ξαφνικά διαπιστώσατε ότι ο πολλαπλασιαστής ύφεσης ήταν υψηλότερος από όσο τον υπολογίζατε; Τόσον καιρό στην Ελλάδα δεν ήταν ο Τόμσεν; Δεν το βλέπατε; Το δεύτερο που μπορεί να αντιτάξει είναι: Αν πεσατε έξω τότε, ποιος μας λέει ότι δεν θα πέσετε έξω και τώρα και επιμένετε με τέτοια εκβιαστική και καταστροφική εμμονή σε πράγματα που δεν είπατε όταν βάλατε την υπογραφή σας τον Φεβρουάριο του 2012; Το τρίτο που μπορεί να αντιτάξει είναι: Ο πολλαπλασιαστής ύφεσης αναπόφευκτα θα μειωθεί τώρα, που ο ρόλος του κράτους στην οικονομία μετά τις δραματικές περικοπές έχει μειωθεί δραματικά. Το τέταρτο που μπορεί να αντιτάξει κανείς είναι: Τόσον καιρό που τα μέτρα αποτύγχαναν, δεν θέσατε θέμα πολλαπλασιαστή ύφεσης. Τώρα που βιώνουμε γοργή βελτίωση των δημοσιονομικών της Ελλάδας, πώς λοιπόν ξαφνικά θυμηθήκατε κάτι που τόσον καιρό το είχατε ξεχάσει και τώρα προφανώς έπαυσε πια να ισχύει;

    Ανεξάρτητα από το αν είναι ορθό το πιστεύω των περισσοτέρων Ελλήνων (και πάντως χωρίς επιχειρήματα αλλά μόνον μέσα από έντονα αυτοϋποτιμητική διάθεση), ότι το ελληνικό χρέος "δεν είναι βιώσιμο", η ουσία είναι ότι όλα τα παραπάνω μπορούν και πρέπει να αντιταχθούν προς το ΔΝΤ και την ορθότητα του επιχειρήματος περί δήθεν "μη βιωσιμότητας" του ελληνικού χρέους.

    Παρά την προφανή (κατ' εμέ) μη ορθότητα, αλλά και δολιότητα, του επιχειρήματος περί δήθεν "μη βιωσιμότητας" του χρέους, η Ευρώπη αποδέχθηκε ότι, με βάση τα δεδομένα που είχαν γίνει δεκτά τον Φεβρουάριο του 2012, το ελληνικό χρέος είναι δήθεν "μη βιώσιμο". Αυτό συνιστά την πρώτη μεγάλη επιτυχία του ΔΝΤ και το πάτημα που θα βρει για να σαμποτάρει την περαιτέρω χρηματοδότηση της Ελλάδας. Η δεύτερη μεγάλη επιτυχία είναι ότι τον "αστερίσκο" της επιτυχίας του προγράμματος επαναγοράς ομολόγων έχει τη δυνατότητα να τον επηρεάσει, ασχέτως του κατά πόσον θα πιεστούν οι ελληνικές τράπεζες να συμμετάσχουν. Ενδέχεται το ΔΝΤ και οι κρυπτόμενες πίσω από αυτό αμερικανικές υπερτράπεζες έχουν και τη δυνατότητα να επηρεάσουν αρνητική απόφαση των ελληνικών τραπεζών. Βέβαια, ούτε η ελληνική κυβέρνηση ούτε η Γερμανία θα καθήσουν με σταυρωμένα τα χέρια να κοιτάζουν το ΔΝΤ να υπονομεύει τη χθεσινοβραδυνή απόφαση, είναι όμως βέβαιο, κατά τη γνώμη μου, ότι το ΔΝΤ θα το επιχειρήσει.

    Το κέρδος της Ευρώπης είναι η υποχώρηση του ΔΝΤ στο 124% (μικρή, αλλά σημαντική, καθώς καταδεικνύει ότι δεν είναι θέμα μόνον αριθμών) καθώς και οι δύο εβδομάδες χρόνου που κερδήθηκαν. Μετά κάθε δημοσιοποίηση στοιχείων για την ελληνική οικονομία (έως τότε θα έχουμε Γενική Κυβέρνηση Ιανουαρίου-Οκτωβρίου και προσωρινά στοιχεία προϋπολογισμού Ιανουαρίου-Νοεμβρίου), η θέση του ΔΝΤ περί δήθεν "μη βιωσιμότητας" διαρκώς θα αποδυναμώνεται. Αν αντέξει η Ευρώπη και η Ελλάδα μέχρι τον Ιανουάριο, που θα έχουμε στοιχεία εκτέλεσης κρατικού προϋπολογισμού για το σύνολο του έτους, τότε ο κάβος θα έχει περάσει. Αν όμως εγώ το γνωρίζω αυτό, αποκλείεται να μην το γνωρίζει και το ΔΝΤ...

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Διογένης 27/11/2012 11:18:34

      H "μη βιωσιμότητα" (συμβατική και συμβολική έννοια χωρίς πολλή ουσία, το έχω τονίσει συχνά) προέκυψε από την πλήρη αποτυχία του PSI και του "κουρέματος" να μειώσει το χρέος.
      Και όπως γνωρίζουμε το PSI δεν ήταν ιδέα του ΔΝΤ. Ιδέα των Μέρκελ - Σαρκοζύ ήταν (Ντωβίλ, φθινόπωρο 2010), δηλαδή της κυβερνώσας τότε ευρωδεξιάς, με κομματικά - εκλογικά κίνητρα, που επιβλήθηκε κόντρα στην ΕΚΤ (επανειλλημένες αρνητικές αντιδράσεις Τρισέ, Μπίνι Σμάγκι κτλ) και με αδιάφορο το ΔΝΤ.
      Το ότι τώρα συμπίπτουν στην ιδέα για νέο "κούρεμα" του Δημόσιου τομέα "ετερόκλητες δυνάμεις", από ΗΠΑ και Βραζιλία, μέχρι ΣΥΡΙΖΑ και Ελληνικό κατεστημένο των ΜΜΕ, είναι μια εντελώς άλλη ιστορία που θα προκαλέσει και μελλοντικές συγκρούσεις.

    • monomaxos avatar
      monomaxos @ Διογένης 27/11/2012 18:26:22

      Δεν θέλω να γίνω μάντης κακών, αλλά η υποσημείωση για την εκταμίευση ή όχι της δόσης τον Δεκέμβριο μπήκε για ένα απλό λόγο:

      30 Νοεμβρίου ορίστηκε να συζητηθεί στη Βουλή η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για εξεταστική επιτροπή για το πως φτάσαμε στο Μνημόνιο.

      Αν η κυβέρνηση δείξει "νομιμοφροσύνη" και ο Σαμαράς δεν ακολουθήσει την προεκλογική του δέσμευση και καταψηφίσει τη σύσταση εξεταστικής, ή αν δυσκολέψει την διεξαγωγή της ψηφοφορίας και αυτή ναυαγήσει (π.χ. με απόφαση του Προέδρου Μεϊμαράκη) τότε θα δούμε το χρώμα του χρήματος.

      Αν ο Σαμαράς δεν καταφέρει τα ανωτέρω τότε απλά πάμε σε εκτροπή ή τουλάχιστον εκλογές, γιατί οι ξένοι "φιλέλληνες δανειστές" τρέμουν το σκάνδαλο που θα ξεσπάσει όταν αποκαλυφθεί ο ρόλος τους στο σχέδιο υποδούλωσης της χώρας και θα κάνουν τα αδύνατα δυνατά να μην τους ξεβρακώσουμε.

      • alpha1 avatar
        alpha1 @ monomaxos 27/11/2012 20:14:16

        Αγαπητέ μονομάχε μάλλον είσαι νέος, ειλικρινής και αυθόρμητος άνθρωπος. Απο τότε που γεννήθηκαν οι εξεταστικές επιτροπές, με πρώτη εκείνη την υποτίθεται συγκλονιστική για το φάκελλο της Κύπρου, καμμία μα καμμία δεν τελεσφόρησε. Ιδίως όταν οι αποδείξεις ηταν ΑΤΡΑΝΤΑΧΤΕΣ. Τότε έιχαμε τόσα πορίσματα όσα και τα κόμματα. Οταν οι αποξείξεις ήταν φλού έιχαμε που και που και συγχώνευση πορισμάτων. Ομως πάντα το αποτέλεσμα ΜΗΔΕΝ. Εκτός βέβαια από τις παχυλές αμοιβές των συμμετεχίντων σ' αυτές "εθνοπατ'ερων" που βρ'όντιζαν να τεντώνουν στο μέγιστο τη διάρκειά τους...Το ίδιο θα συμβεί και τώρα. Ενας Τσίπρας δεν φέρνει την άνοιξη σ' αυτά τουλάχιστο τα θέματα...

  9. Διογένης avatar
    Διογένης 27/11/2012 10:28:24

    Σωστό καταρχήν αυτό που λες, ωστόσο υπάρχει η υποσημείωση ότι το 70% πάνω από το στόχο θα μένει στα χέρια της ελληνικής κυβέρνηση. Σκέφτεσαι να το είχαν όλο το πρωτογενές πλεόνασμα οι ξένοι; Είναι η πρώτη φορά που "κάτι μένει" και για την Ελλάδα και αυτό το κέρδισε η ελληνική κυβέρνηση και ο Σαμαράς, πρέπει να το αναγνωρίσουμε. Και μην το υποτιμάς ως πρόβλεψη, διότι η χώρα βαδίζει για υπερεπίτευξη των τεθέντων στόχων. Ήδη επιτυγχάνει υπερεπίτευξη.

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ Διογένης 27/11/2012 12:22:51

      Δεν αντιλέγω, αλλά το πρωτογενές πλεόνασμα θα είναι τόσο λίγο, έτσι και αλλιώς, που το 1/3 περίπου που θα μας παίρνουν ήδη είναι πολύ. Να μην ξεχνούμε ότι για να βγει αυτό το πρωτογενές πλεόνασμα, φτάσαμε σε επίπεδα Βουλγαρίας και άνθρωποι πούλησαν σπίτια.... Δεν είναι επιτυχία να σου λένε ότι θα κρατάς τα 2/3 και το 1/3 θα πηγαίνει στη μαύρη τρύπα του χρέους...

    • Ευαγγελος avatar
      Ευαγγελος @ Διογένης 27/11/2012 14:11:08

      Εσύ εμπιστεύεσαι διαχείριση χρημάτων σε μια "ελληνική κυβέρνηση" η οποία προέρχεται από το κλασσικό βρώμικο πολιτικό σύστημα? Χίλιες φορές να με κυβερνάει ο Τομσεν και να είμαι προτεκτοράτο παρά οι απατεώνες. Σιγά μην τους αναγνωρίσουμε και επιτυχία, ότι και να κάνουν δεν ξεπλένει ούτε στο 1% το τι έχουν κάνει στον τόπο.

      • alpha1 avatar
        alpha1 @ Ευαγγελος 27/11/2012 20:02:30

        Δηλαδή δεν υπαρχει άλλη επιλογή?
        'Η το κλασσικό βρώμικο πολιτικό σύστημα
        ή ο Τομσεν ?

        • Ευαγγελος avatar
          Ευαγγελος @ alpha1 27/11/2012 23:43:09

          Η λυση η σωστή ειναι να εξαφνισουμε πολιτικα ολους αυτούς. Να μην ψηφιζει κανεις τα κωλο-κόμματα τους. Αλλα δεν τον βλεπω τον ελληνα να το κάνει αυτο. Οποτε δυστυχώς πρέπει να τον φτασουνε σε σημειο απόγνωσης να πεινάσει ωστε να εξαγριωθεί πραγματικα και να αρχίσει το βιαιο διώξιμο τους τους μια και καλη. Οπως ο αλλος στην αργεντινη που το εσκασε με ελικοπτερο.

  10. alpha1 avatar
    alpha1 27/11/2012 10:58:25

    H επιτυχία λοιπόν αυτού το Ευρωγκρούπ βγάζει το μικροπρόβλημα Ελλάς απο το μεγάλο Πρόβλημα της Ευρωπαικής κρίσης.
    Ετσι τώρα πλέον η Ευρώπη έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με το Πραγματικό της πρόβλημα. Τι θα γίνει με το χρέος της Ισπανίας και της Ιταλίας?
    Μπορεί η "λύση" της Ελλάδος να εφαρμοστεί και σ΄αυτούς ώστε να πούμε άρχισε η αντίστροφη πορεία εξόδου της Ευρώπης απο την κρίση?
    Θα πάρουν και οι Ισπανοί (και οι Πορτογάλοι, Ιρλανδοί και Κύπριοι τώρα και οι Ιταλοί στη συνέχεια) επιμήκυση, μείωση επιτοκίων, επαναγορά ομολόγων και χρήμα από την ΕΚΤ για τις διαφορές που θα προκύψουν?
    Η θα βρεθεί γι' αυτούς καλύτερη λύση, οπότε πάλι εμείς την πατήσαμε?

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ alpha1 27/11/2012 11:24:34

      Οι Πορτογάλοι ασφαλώς θα το ζητήσουν. Σύντομα.
      Οι Ισπανοί, Ιρλανδοί και Κύπριοι δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για επιμήκυση, μείωση επιτοκίων, επαναγορά ομολόγων. Άλλο θέλουν: Να λογισθεί η επανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών ως απευθείας δάνειο από τον ESM, με αφαίρεση των εγγυήσεων από το Δημόσιο χρέος. Αυτό βέβαια το θέλουμε κι εμείς, αλλά μπορεί να θεσπισθεί μόνον μετά τον Ιουνιο 2013, όταν θα υπάρχει το σύστημα εποπτείας των τραπεζών.
      Είναι πολύ σημαντικό. Θα αφαιρέσει απο το Ελληνικό δημόσιο χρέος 40 δις περίπου, δηλαδή 20 % του ΑΕΠ.

      • alpha1 avatar
        alpha1 @ Ο Θείος 27/11/2012 21:06:19

        Σύμφωνοι Θείο άλλο θέλουν . Θα τα καταφέρουν, θα βγούν από την κρίση, ή θα μας συμπαρασύρουν και εμάς τωρα που πήραμε τη δόση και δεν τολμάμε ούτε να ξανα-φωνάξουμε σωθήκαμε και θα πάει χαμένη κι αυτή η δόση?

  11. Βασίλης avatar
    Βασίλης 27/11/2012 11:01:31

    Ας περιμένουμε λίγο όλοι έως τις 13/12/2012.
    Έως εκείνη την ημέρα πρέπει σύμφωνα με τη κ. Λαγκάρντ, να έχει επιτύχει το πρόγραμμα επαναγοράς των ομολόγων από τη δευτερογενή αγορά.
    Λεπτομέρειες του προγράμματος επαναγοράς δεν δόθηκαν σε κανέναν.
    Ούτε ο στόχος των εσόδων από το πρόγραμμα επαναγοράς είναι σαφής.
    Φυσικά δεν είναι σαφές ποιοι θα συμμετάσχουν σε αυτό και αν θα είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ, όπως ήταν το psi.
    Υπομονή λοιπόν έως τις 13/12...... και αυτό ισχύει και για τους συριζαίους και για τους κυβερνητικούς.....
    Έτσι κι αλλιώς τις αποφάσεις τις λαμβάνουν οι δανειστές μας.
    Κι ας τραγουδούσε ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου "...φοβάμαι όλ' αυτά που θα γίνουν για μένα ΧΩΡΙΣ εμένα...."

  12. BLACK QUEEN IN STORM avatar
    BLACK QUEEN IN STORM 27/11/2012 11:04:33

    Ωραία, να αναλύσουμε ακριβώς τι μας συνέβη χθες βράδυ, μα όταν τελικά εν τάχει το εμπεδώσουμε και το αφομοιώσουμε πλήρως, όταν το κρίνουμε, μετρήσουμε τα κέρδη, τις παγίδες, τις απώλειες, πρέπει επί τέλους ''ο φακός μας'' να απομακρυνθεί από το γκρο πλαν Ζουμ της βιωσιμότητας του χρέους μας και να εστιάσει αποκλειστικά, στις άμεσα απαραίτητες ενέργειες που απαιτούνται, ώστε να γίνει σύντομα βιώσιμος και ο βίος μας !! Φτάνουνε πια οι ατελείωτες οικονομικές αναλύσεις, οι αφαιρέσεις, οι προσθέσεις και οι πολλαπλασιασμοί. Ας απασχοληθούμε ενδελεχώς με τα προβλήματα, τις απαιτήσεις και τη διάχυτη τραγικότητα της καθημερινότητάς μας.
    Τόσον καιρό εγκλωβισμένοι και δέσμιοι της δόσης, των αισχρών εκβιασμών, των διλημμάτων και των πιέσεων, κοντεύουμε να ζούμε εξόριστοι σ΄ένα παράλληλο σύμπαν, όπου η αριθμολογία βασιλεύει εις βάρος της ζωής και των ανθρώπων. Ας περάσουμε άμεσα στην ''επαναστατική'' επέμβαση επί της άθλιας πραγματικότητας λοιπόν. Πολιτική δεν είναι η αέναη θεωρητικολογία, αλλά η δυνατότητα ανατροπών. Εκεί θα κριθούμε, εκεί απαιτείται οι συνεχόμενες νίκες μας να οδηγήσουν σε θρίαμβο.
    Το ουσιαστικό παιχνίδι, μόλις αρχίζει λοιπόν.....

    • Φανη avatar
      Φανη @ BLACK QUEEN IN STORM 27/11/2012 12:22:59

      Δηλαδη πολυ απλα και λαϊκα : θα νοιωσω εγω ο πολιτης τιποτα στο πετσι μου; Χμμμ, ακομα ανηφορα βλεπω...

  13. alpha1 avatar
    alpha1 27/11/2012 11:06:46

    Αγαπητέ Διογένη κάνεις ενα βασικό κατα τη γνώμη μου λάθος:
    Οι Υπερτράπεζες δεν έχασαν αλλα κέρδισαν και πάλι. Ο στόχος τους είναι 1.) Να μην κουρευτούν τα Ευρωπαικά χρέη που έχουν στα χέρια τους.
    2.) Να μην εξοφληθούν με φωτοτυπίες Ευρώ, όπως εξοφλούνται τα χρέη των ΗΠΑ που κατέχουν αυτή τη στιγμή.
    Προς το παρόν αυτά τα έχουν επιτύχει απόλυτα με την αγαστή συνεργασία των Γερμανών πολιτικών που κυβερνούν προς το παρόν...Ολα τα υπόλοιπα είναι θέατρο
    για τα υποζύγια-θεατές...

  14. Karenin avatar
    Karenin 27/11/2012 11:09:26

    Για την κυβέρνηση που έβαλε όλα τα λεφτά σε ενα νούμερο μοιάζει να της βγήκε.
    Για τους υπόλοιπους θα χωρισθούμε σε οπαδούς του μέλοντος και του παρόντος. Ενα 30% της κοινωνίας τα φέρνει βόλτα σχετικά άνετα και αυτοί σίγουρα μπορεί να πανηγυρίζουν, αφου απολαβές και περιουσίες εξασφαλίζοντε σε σκληρό συνάλαγμα. Για τους υπολοιπους ζορισμένους και απελπισμένους προβλέπεται απο το 2014 ανάπτυξη αλλα Κινα 5% από ισόποση ύφεση το 2013.
    Αποφύγαμε την χρεοκοπία δήλωσε ο Στουρνάρας, και αυτό για την στιγμή φτάνει για αναστοχασμό.

  15. panos avatar
    panos 27/11/2012 11:37:15

    Και για να μη ξεχνιομαστε θα πρεπει Α. Σαμαρα να μπουν ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΕΣ σε ολους τους τομεις τραπεζες-δημοσιους φορεις -υπουργεια κ.λ.π.ωστε τα κορακια και τα λειψανα του παρελθοντος να σταματισουν να σιτιζονται............απο τα ετοιμα. Ας ελπισουμε το παλαι ποτε ΣΟΒΙΕΤ της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ πολιτικης σκηνης να εξαφανιστει απο το προσκηνιο,γιατι μονο κακο κανει στο τοπο.

    • alpha1 avatar
      alpha1 @ panos 27/11/2012 21:15:56

      Ναι φίλε Πάνο, αλλά τότε αυτά που έτρωγαν τα κορακια και τα λειψανα του παρελθοντος θα τα τρώνε όπως απεδείχθη πρόσφατα (Διορισμοί συζύγων-θυγατέρων κλπ συγγενών και φίλων) τα "στελέχη"των ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΩΝ που θα τις διορίσουν πάλι οι ίδιοι...

  16. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 27/11/2012 11:48:40

    Οι τραπεζες και τα ταμεια θα συμμετασχουν "εθελοντικα" στην επαναγορα των ομολογων.
    http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231223883

    • Λιογκος avatar
      Λιογκος @ ψυχραιμια 27/11/2012 12:46:47

      Αυτό σημαινει βλέποντας τι έγινε με το PSI ότι οι τράπεζες θα χρειαστούν μια ακόμη ανακεφαλαιοποίηση και τα ασφαλιστικά ταμεία θα βαρέσουν κανόνι... ιδέα μου είναι ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται?

    • Λιογκος avatar
      Λιογκος @ ψυχραιμια 27/11/2012 12:48:46

      Και αυτό το λέω γιατί θα αναγκαστούν στο τέλος από εθελοντικό να το κάνουν υποχρεωτικό για τις τράπεζες και τα ταμεία.

  17. κωστας παπ. avatar
    κωστας παπ. 27/11/2012 12:05:11

    τοσο ατολμα κυβερνυτικα στελεχοι πρωτη φορα βλεπω!!!!!!!!!!! αυτους και με 500 ευρο το μηνα να τους δινανε οκ θα λεγανε!!!! για αλλη μια φορα η χωρα που εχει κερδοσ απο ολη αυτη την ιστορια, η Γερμανια..... κερδισε.

    • Στεργιος avatar
      Στεργιος @ κωστας παπ. 27/11/2012 12:45:56

      ενω η ορθογραφια κε. κωστα παπ. χανει τοσο πανηγυρικα απο την ...γραφη σας!!!!

  18. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 27/11/2012 12:18:16

    Ρε σείς, τους φάγαμε χθές μια πενηντάρα ξεγυρισμένη σε δανεικά και αγύριστα...Μιλάμε για λεφτά που χρωστάμε, καλώς ή κακώς...
    Πήραμε περίοδο χάριτος στα δάνεια καμιά δεκαριά χρόνια ακόμη, μας βάζουν τόκο μισό τα εκατό και...
    Φωνάζουμε κάτω οι τοκογλύφοι, πουλημένη κυβέρνηση κλπ...Κανένας γιατρός ,ψυχίατρος μάλλον, δεν είναι διαθέσιμος να μας δεί?
    Με όλα αυτά τα διεγραμμένα, με το ζόρι φτάνουμε να χρωστάμε πάλι τα περισσότερα απο όλους, πάνω απο 120% του ΑΕΠ, και αντί να αναλογιστούμε πόσο στοα διάολο θα ήταν το ποσοστό των χρωστούμενων χωρίς τις ντόνκες που ρίχνουμε συνεχώς, γκρινιάζουμε ότι τίποτε δεν έγινε...
    Ασε που το 2015 θα τους ρίξουμε κατακούτελα άλλη μια πενηντάρα,αυτή θα είναι δώρο των γερμανών, επειδή θα καταφέρουμε επιτέλους να κλείσουμε τον οργανισμό διεκδίκησης ολυμπιακών αγώνων 2004, και να διώξουμε κανέναν αργόσχολο.
    Εχουμε πάθει παράνοια ομαδική...
    Ρίξαμε μια μεγαλοπρεπή κανονιά σε όλους, τα χρέη Αργεντινής, Ρωσίας και κανά δεκαριά ακόμη ,όλα μαζί δεν φτάνουν το μέγεθος του δικού μας κανονιού...
    Ενοείται ότι με τέτοια κανονιά και κάποιοι δικοί μας ,τραπεζικοί αλλά και πολίτες θα χτυπηθουν άσχημα αλλά μπορούσαμε να πούμε σε όλους ότι μάγκες φάτε εσείς την κανονιά και τα δικά μας δεν θα πειραχτούν?
    Εντάξει είμαστε τρελοί, αλλά αυτό είναι εκτός ορίων ακόμη και για τον δραχμαζάνη, που αν ήταν ο κουρέας της δραχμής και αυτός όλους με την ψιλή θα τους έφτιαχνε..

    Και καθόμαστε να ψάχνουμε γωνίες στα στρογγυλά ευρόπουλα, και αν θα είναι μαζεμένα τα λεφτά σε ένα μεγάλο τσουβάλι, αν θα πρέπει να ξοφλούμε απο το πλεόνασμα....Μα είναι λογικό ότι απο το πλεόνασμα θα εξοφλούμε, και αν θέλουμε να κάνουμε τους πονηρούς , φυσικά και δεν θα μας αφήσουν...Είπαμε ότι τους μαδάμε αλλά τόσο αμερικανάκια δεν είναι.
    Ας σοβαρευτούμε επιτέλους, να στρωθούμε στην δουλειά μηπως και πουλήσουμε κάποτε και κανένα λεμόνι κατά γερμανία μεριά αντί να αγοράζουμε απο την χιλή , με δανεικά και αγύριστα.

    • γελωτοποιος avatar
      γελωτοποιος @ ορεσείβιος 27/11/2012 17:41:31

      συμφωνω σε ολα αλλα παραβλεπεις κατι, η ζημια των αλλων χωρων ειναι ελαχιστη σε σχεση με τα μεγεθη των οικονομιων τους, πληττει κυριως τις τραπεζες τους και οχι τοσο τους φορολογουμενους, ενω σε μας τη ζημια εχει πληρωσει ολος εκεινος ο κοσμος ο οποιος δε φερει ΚΑΜΙΑ ευθυνη για το χρεος που δημιουργησαν αλλοι, εστω κι αν φερει ευθυνη σημαντικο κομματι της ελληνικης κοινωνιας. Επισης, η υφεση και η λιτοτητα ηταν αδυνατον ν'αποφευχθουν ναι ενταξει συμφωνοι...η αγρια λιτοτητα ομως-υφεση 25% σε 4 χρονια νομιζω- και η προκλητικη απουσια μιας πολιτικης προστασιας των αδυναμων ειναι ανεπιτρεπτη

    • Εθνικιστης avatar
      Εθνικιστης @ ορεσείβιος 27/11/2012 21:50:33

      Ρωσια, Αργεντινη το αναψαν το κανονι μια φορα. Εμεις 2 φορες μεσα σε 2 χρονια. Ποιος φταιει για αυτο; Απορω ποιος αγοραζει ακομη ελληνικα ομολογα...

      • Γιαννης Ν. avatar
        Γιαννης Ν. @ Εθνικιστης 29/11/2012 00:15:37

        Κανείς . Η Ελλάδα δεν εκδίδει ομόλογα . Αυτά που ακούμε αναφέρονται στα ομόλογα που είχαν εκδοθεί παλιότερα.

  19. Χριστίνα avatar
    Χριστίνα 27/11/2012 12:54:36

    Πράγματι είναι μια μεγάλη επιτυχία ...
    Αλλά αυτό που δεν έχω κατανοήσει όλο αυτό το καιρό είναι ότι μιλάμε για την Ελλάδα αλλά δεν βλέπω να μιλάμε για τους Ελληνες .,..
    Ολα αυτά η Ελλάδα μόνη της θα τα κάνει;
    Οι Ελληνες θα ζουν ; θα επιβιώνουν ή θα αυτοκτονούν
    Γιατί όλα καλά και οι επιτυχίες (λέμε τώρα) μεγάλες (Ας μην υπερβάλλουμε) Ομως το τυρί το βλέπουμε η φάκα ;
    Που είναι η φάκα οεο;
    Η Ελλάδα θα προχωρήσει και θα αναταθεί αλλά θα είναι παγκόσμια πρωτοτυπία στα οικονομικά και όχι μόνο να γίνει μόνο με φοροεισπρακτικά μέσα και δανεισμό χωρίς ίχνος ανάπτυξης.
    Βέβαια είπαμε η Ελλάδα έχει την παγκόσμια πατέντα σε πολλά , άρα αναμένουμε θρώσκοντας .

  20. Διογένης avatar
    Διογένης 27/11/2012 13:20:53

    Α, δεν κατάλαβες. Θα κρατάμε το 70% από το ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΟΥ ΣΤΟΧΟΥ πρωτογενές πλεόνασμα! Δηλαδή, το εντός του στόχου πρωτογενές πλεόνασμα θα το κρατούν αυτοί και στο υπερβάλλον πρωτογενές πλεόνασμα, αν περάσουμε τον στόχο, εκεί θα κρατάμε το 70%!

    Και νόμιζες, αγαπητέ ΒΙΣ, ότι θα κρατούσαμε το 70% όλου του πρωτογενούς πλεονάσματος! Όχι, μόνον αν πετύχουμε παραπάνω από τον στόχο θα κρατάμε το 70% του επιπλέον!

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ Διογένης 27/11/2012 13:45:27

      Άρα, σωστά το είχα καταλάβει εξ αρχής, στο πρώτο μου σχόλιο!
      Μα, έτσι και αλλιώς, με την ελληνική κακοδαιμονία και κακή οργώνωση της δημόσιας διοίκησης, θεωρώ ότι είναι σχεδόν αδύνατο ν ξεπεράσουμε τον στόχο. Άρα, αυτό που μένει, για να μην πολυλογούμε, είναι:
      ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΣ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ = ΟΛΟ ΣΤΟΝ ΕΙΔΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΧΡΕΟΥΣ!

  21. Γλαυξ avatar
    Γλαυξ 27/11/2012 13:21:53

    "Τα καλά, τα κακά και γκρίζα σημεία" τα απαριθμήσαμε και λοιπόν;
    Η κυβέρνηση διανύει τον έκτο μήνα της και ουδεμία ουσιώδης μεταρρύθμιση στην διοίηκηση του κράτους έχει πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα. Τα κλειστά
    επαγγέλματα π.χ. παραμένουν κλειστά.... Οι υπουργοί περιμένουν τη "δόση"
    Μια ολόκληρη χώρα ασχολείται με τη "δόση" - τι όρος κι αυτός !
    Προσωπικά βαρέθηκα τη "δόση".
    Εάν η χώρα μας επιθυμεί πραγματικά να στηθεί στα πόδια της πρέπει αμέσως να αλλάξει τα πάντα. Αλλά ο λαός αυτής της χώρας και πρωτίστως οι πολιτικοί της ταγοί θεωρούν εαυτούς και αλλήλους προβληματικά παιδιά που χρήζουν ειδικής μεταχείρισης κι έτσι μή έχοντας τι άλλο να κάνουν περιμένουν τη δόση.
    Η αναμονή της δόσης είναι μια άλλη μορφή αναβολής του πικρού ποτηρίου των
    απαραίτητων μεταρρυθμίσεων.
    Αγαπητέ Φάκτορα από το site των Antinews περιμένουμε να "ξεκουνάτε" τους
    κοιμισμένους υπουργούς προς αυτή την κατεύθυνση... Καλές οι αναλύσεις αλλά
    πρέπει και να δίνουν λύσεις. Οι αναλύσεις είναι στο DNA μας στις λύσεις έχουμε κάποιο προβληματάκι
    Ουδεμία κριτική προς την ανάρτηση απλώς εκφράζω την αγωνία μου για τη χώρα και ιδιαίτερα για τα παιδιά της.
    Καλημέρα σε όλους

  22. akenaton avatar
    akenaton 27/11/2012 13:28:09

    Α-π-ο-λ-α-υ-σ-τ-ι-κ-ό-ς !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  23. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 27/11/2012 13:36:36

    Το νέο ανέκδοτο "με Έλληνες" (όπως λέμε ανέκδοτα με Σκωτσέζους, με νέγρους, με Πόντιους, με Εβραίους κτλ) :
    "Τοκογλύφοι" που παίρνουν 0,9 % επιτόκιο !
    Προσεχώς 0,5 % ...
    Ακούς Αλέκο ;

  24. ΝΤΑΝΤΟΝ avatar
    ΝΤΑΝΤΟΝ 27/11/2012 13:39:00

    Τελείωσε οριστικά η Ελλάδα που ξέραμε (!) κράζουν οι ¨εκσυγχρονιστές¨ κονδυλοφόροι. ΟΝΤΩΣ ΤΕΛΕΙΩΣΕ Η ΕΛΛΑΔΑ . http://www.capital.gr/jArticle.asp?id=1674842 -

    Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΗΡΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ! Έκραξε ο εκπρόσωπος του “ EUROGRUP “ αμέσως μετά την ¨κοινή συνέντευξη τύπου¨ ΚΑΙ ΤΟ ¨ΕΚΟΨΕ Η ¨ΕΡΤ¨ στο βίντεο που ανέβασε , το οποίο δεν περιλαμβάνει τις δηλώσεις που έκαναν εξερχόμενοι από τον χώρο της συνέντευξης και το ακούσαμε όλοι ! http://www.ert.gr/webtv/net/item/8782-H-symfwnia-toy-Eurogroup-gia-thn-Ellada-27-11-2012#.ULR8PIbvo19

    Τα ίδια , όπως στην αμέσως προηγούμενη αναδημοσίευση μας από την ιστοσελίδα με το χαρακτηριστικό όνομα ¨CAPITAL –GR ! ¨ , έλεγαν οι εκπρόσωποι της Νεαφαναριώτικης μεταπρατικής αστικής ¨μας¨ τάξης όταν πήραν το 1947/48 το Αμερικάνικο ¨Σχέδιο Μάρσαλ¨ . Μετά από 10 χρόνια ξεκίνησε η μαζική μετανάστευση 3 εκατομμυρίων Ελλήνων…

    Τώρα έχουμε το ¨Ευρωπαϊκό¨/Γερμανικό ¨Σχέδιο Μάρσαλ¨ και τους Γερμανούς ¨Πιουριφόι¨ με ¨¨Ε.Ο.Ζ.¨ και ¨αδελφοποιήσεις¨ Δήμων με την Γερμανία , για να πάρουν ¨τεχνική βοήθεια¨.

  25. drider avatar
    drider 27/11/2012 13:39:41

    Αγαπητέ ΒΙΣ μιλάνε για το 30% επιπλέον της τιμής στόχου 4.5 για το πρωτογενές πλεόνασμα (ΠΠ). Oπότε αν έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα 6% (ασύλληπτο νούμερο) το 2016, τότε για την εξυπηρέτηση του χρέους θα πάει το 4.5%+1.5%*30% ~= 5%

  26. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 27/11/2012 13:39:48

    "Τοκογλύφοι" - Τρελλοκομείο 0 - 5 !

    • Νικήτας avatar
      Νικήτας @ Ο Θείος 27/11/2012 14:24:35

      Eίστε εξαιρετικοί!

      Μπράβο σε Σαμαρά-Στουρνάρα και όσους βοήθησαν να γίνουν κάποιες θετικές κινήσεις σε αυτό το Eurogroup.

      Καλή συνέχεια!

  27. BLACK QUEEN IN STORM avatar
    BLACK QUEEN IN STORM 27/11/2012 13:39:59

    χα χα χα. Βρε Καμηλίτσα δηλαδή εσύ τα...βιαζόσουν και απογοητεύτηκες που θα καθυστερήσουν;;;; Μη σκας άδικα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΣΟΥ.

  28. κωστας παπ. avatar
    κωστας παπ. 27/11/2012 13:50:02

    κυριε Στεργιο αυτα τα γραμματα εμαθα..... της οικοδομης ειμαι!!!!! θα το προτημουσες σε greeklis????

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ κωστας παπ. 27/11/2012 14:15:52

      Συγχαρητήρια Κώστα,ἐπειδή εἶσαι τῆς οἰκοδομῆς, πού εἶμαι κι ἐγῶ.

  29. BLACK QUEEN IN STORM avatar
    BLACK QUEEN IN STORM 27/11/2012 13:56:54

    ΕΛΕΟΣ πια !!!! Ευκαιρία ψάχνετε να αντιμετωπίσετε οτιδήποτε γηπεδικά. ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ ΑΠΟΦΑΣΗ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΡΑΒΙ ΚΙ ΑΠΛΑ ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΛΟΥ, ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΥ, ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΟΥ ΦΟΡΤΟΥ ΤΩΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ, κ.λ.π.. Σημαντικότατες και ουσιαστικές οι διαφωνίες βεβαίως ως προς τους χειρισμούς, αλλά δεν πιστεύω οτι υπάρχει κανείς ΕΛΛΗΝΑΣ, που δεν επιθυμεί την επιτυχή κατάληξη της εφιαλτικής μας περιδίνησης ..... (είτε πιστεύει είτε όχι στην αποτελεσματικότητα των επιλογών, κανείς μας δε δικαιολογείται να χαίρεται όταν μπάζει το σκάφος νερά, ούτε και να λυπάται που ...ακόμα δε βουλιάξαμε...). Απίστευτοι είμαστε τελικά.

    • GreekInLux avatar
      GreekInLux @ BLACK QUEEN IN STORM 27/11/2012 16:16:25

      Το έλεος να το πείτε αλλού κι όχι σε μένα. Τα λεγόμενα σας να τα απευθύνετε στην παράνοια, το γηπεδισμό και την αέναη γκρίνια όσων κυνηγούν φαντάσματα παντού. Είναι οι ίδιοι που νομίζουν ότι δεν είμαστε στο ίδιο καράβι και καλλιεργούν συνθήκες διχασμού. Κι αν πιστεύετε ότι εγώ χαίρομαι με τη βάρκα όταν μπάζει νερά όπως λέτε, τότε μάλλον δεν έχετε παρακολουθήσει τις θέσεις μου. Αυτά.

      • BLACKQUEEN IN STORM avatar
        BLACKQUEEN IN STORM @ GreekInLux 27/11/2012 17:45:52

        '' Two for Tango '' δε λένε;; Το ''έλεος'' πάει σε όλους, όσους ντύνονται αμέσως τις πανοπλίες !!!
        Είδα τα ...ομαδόν πυρά στην έρμη Καμηλίτσα, που τόλμησε να επιδείξει λίγο άτσαλα τη στεναχώρια της ... (τάχα που άργησαν τα δανεικά).
        Δεν πήγαινε σε σας πάντως '' η τζάμπα ευτυχία'' όταν μπάζει το πλοίο νερά... :-)
        Αν όμως κάποιοι καλλιεργούν - εν τη βλακεία τους- διχαστικά αισθήματα, η κατάλληλη αντιμετώπισή τους μάλλον δεν είναι το τσίμπημα του δολώματος. Ο σαρκασμός, αρκεί.
        Δεν αρκεί; :-)

        • GreekInLux avatar
          GreekInLux @ BLACKQUEEN IN STORM 27/11/2012 17:58:33

          ενίοτε... όχι πάντα. Εξαρτάται ποιός είναι αυτός που καλλιεργεί τα συγκεκριμένα διχαστικά αισθήματα και κυρίως με τι τρόπο! Αλλιώς αντιμετωπίζεις τον "αγανακτισμένο" εξαρχιώτη με τη μολότοφ ανά χείρας κι αλλιώς τους ημιάγριους της ΧΑ.

          • BLACK QUEEN IN STORM avatar
            BLACK QUEEN IN STORM @ GreekInLux 27/11/2012 19:25:27

            Ούτε οι μεν ούτε οι δε που αναφέρετε είναι σε θέση να ...καλλλιεργήσουν διχαστικά αισθήματα. Οι πρώτοι αποτελούν ανομοιογενές μείγμα επαναστατημένων εφήβων, Κυπατζήδων κι αλλοδαπών πρακτόρων, άρα ένα εκρηκτικό ''συνολάκι'' , προσανατολισμένο αποκλειστικά σε καταστροφικές (αποσταθεροποιητικές) κυρίως εκδηλώσεις - εκτονώσεις (ανίκανο όμως να παράξει διχασμό) και οι δεύτεροι αποτελούν τα ενεργοποιημένα κατάλοιπα των Απριλιανών χουνταίων. Επίσης εντελώς ανίκανοι να μας...διχάσουν, λόγω ανοησίας, γελοιότητας, αξεστοσύνης και της κραυγαλέα βάρβαρης φύσης τους. Τώρα στο διαδίκτυο, απλά κάποιοι πετάγονται και ...γηπεδοποιούν τη διαφωνία. Διχαστικό δεν το λες, ανώριμο όμως το λες.... Άρα σ΄αυτή την περίπτωση το χιούμορ ενδείκνυται και όχι ο θυμός.

    • stamoschios avatar
      stamoschios @ BLACK QUEEN IN STORM 27/11/2012 18:52:50

      Εγώ πάντως δεν μπαίνω στο ίδιο καράβι με τους άπλυτους της αριστεράς

      • BLACK QUEEN IN STORM avatar
        BLACK QUEEN IN STORM @ stamoschios 27/11/2012 20:03:37

        ... :-) Δεν είναι άπλυτοι. Αποτελεί ...αστικό μύθο πλέονη κατηγορία. Τα Gucci, τα Dolce Cabbana και τα Bvlgari, δίνουν και παίρνουν. Μη διστάζετε πια. Αφεθείτε !!!! :-)

  30. firiki2010 avatar
    firiki2010 27/11/2012 14:09:42

    "...Την ευκαιρία μπορούμε να την εκμεταλλευθούμε ή όχι. Η αξιοποίηση ευκαιριών δεν είναι το “φόρτε” μας. Οι ευκαιρίες ή μας δημιουργούν εφησυχασμό ή μηδενίζουμε την αξία τους ή απλώς δεν τις παίρνουμε χαμπάρι.

    Είναι εξαιρετικά βαρετό, αλλά θα το επαναλάβω. Αν δεν πάμε σε δημοσιονομικά πλεονάσματα και σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης , όχι επειδή το απαιτούν τα μνημόνια, η Ευρώπη, το ΔΝΤ, οι αγορές, οι μηχανισμοί , αλλά επειδή ΕΜΕΙΣ θέλουμε ( θέλω σημαίνει προσπαθώ) να γίνουμε μια κανονική Ευρωπαϊκή χώρα που οι νόμοι θα εφαρμόζονται και δεν θα ζει με δανεικά, σωτηρία δεν υπάρχει !"
    Από το σημερινό " Χρέος: Οριστική λύση επιτέλους... δεν υπάρχει!" στο firiki2010

  31. _Mara_ avatar
    _Mara_ 27/11/2012 14:15:40

    Το θέμα δεν είναι τόσο η ανηφόρα.
    Αυτή παλεύεται..., αρκεί στο τέλος της να υπάρχει ίσιος δρόμος.
    Άλλο είναι το τραγικό...
    Να την ανεβαίνουμε την ρημάδα με χίλια βάσανα και στο τέλος να δούμε μπροστά μας καμμιά κατηφόρα....και να κουτρουβαλιαστούμε....

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ _Mara_ 27/11/2012 14:59:26

      Καί τήν κατηφόρα Mara σιγά σιγά θά τήν κατέβεις,πιό ἄσχημο ἀκόμη εἶναι νά ματώσεις γιά νά ἀνέβεις καί στό τέρμα νά σοῦ ποῦν ὅτι πῆρες λάθος δρόμο...

      • _Mara_ avatar
        _Mara_ @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 27/11/2012 17:38:14

        Κυθήριε, αποδεδειγμένα μας έχουν οδηγήσει σε σκοτεινό και λάθος δρόμο, Εμείς με ένα κεράκι αναμμένο, προσπαθούμε να βρούμε μιά διέξοδο, μπας και μπούμε στον σωστό.
        Βέβαια..., από το απόλυτο σκοτάδι και ένα κεράκι κάτι φωτίζει...

        • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
          ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ _Mara_ 27/11/2012 22:05:57

          Respect!

  32. GreekInLux avatar
    GreekInLux 27/11/2012 14:21:33

    Χθες τηλεφώνησα σ' ένα ξάδελφο μου. Είναι 42 ετών, εργολάβος οικοδομών και κάθεται 3 χρόνια κάνοντας μόνο μικροδουλειές. Η γυναίκα του είναι μεγαλοστέλεχος σε διεθνή εταιρεία και παίρνει καλό μισθό (άνω των 2500 €/μήνα). Εκείνου η ψυχολογία όπως λέει είναι χάλια γιατί δεν βρίσκει δουλειά μιας και η οικοδομή έχει για τα καλά κάτσει. Εγώ του πρότεινα δουλειά σε ένα γνωστό μου που ψάχνει οδηγό φορτηγού. Του προτάθηκε αμοιβή 1000€/μήνα καθαρά με ασφάλιση, υπερωρίες... τα πάντα. Η απάντηση ήταν... "μόνο από 1500 και πάνω πάω. Τα 30€ τη μέρα δεν μου λείπουν... έχω κι ελεύθερο χρόνο να πάω γυμναστήριο...". Τα συμπεράσματα δικά σας.

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ GreekInLux 27/11/2012 14:56:55

      Ἔ,ἕνα δίκιο τό ἔχει ὁ ἄνθρωπος,εἶναι δυνατόν μετά ἀπό τόσα χρόνια σκληρή δουλειά ὅπως ἡ οἰκοδομή,νά ξεπέσει σέ μιά τόσο καθιστική δουλειά ὅπως ὁ ὀδηγός...;
      Ἄν τή δουλειά αὐτή τή δώσουν σέ κάνα Πακιστάνι,δέν πιστεύω νά παραπονεθεῖ ὁ ξάδελφος;
      Κι ὕστερα παραπονιόμαστε...

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ GreekInLux 27/11/2012 15:35:07

      Δεν είναι μόνον ο μισθός της συζύγου.
      Έχει και μαζεμένο λίπος ...
      Χωρίς ΦΠΑ πουλούσε ακίνητα επι δεκαετίες, ή κάνω λάθος ;

  33. elli avatar
    elli 27/11/2012 14:25:16

    Επιτέλους! Λίγο φως στον ορίζοντα!

  34. στεφανος γραγας avatar
    στεφανος γραγας 27/11/2012 14:28:13

    Λοιπόν η συμβιβαστική χθεσινή συμφωνία κατά την προσωπική μου άποψη απλά δίνει χρόνο για να επανέλθουμε και πάλι στο άμεσο μέλλον για νέες συζητήσεις και νέα μέτρα...άντε να πούμε οτι η Ελλάδα μένει στο ευρώ, σταματά (προσωρινά) η συζητήση περι του θέματος, στήνουμε σκηνικό αισιοδοξίας και μέχρι εκει. Δυστυχώς ενω η ευκαιρία ήταν να στραφούν οι ευθύνες στους δήθεν εταίρους, ξαναστράφηκαν και πάλι σε εμάς..και εξηγούμαι..οι σκιές περι επαναγοράς χρέους είναι τεράστιες ενώ ο αστερίσκος που μπαίνει οτι το ΔΝΤ θα δει τι θα γίνει και μετά θα συνεδριάσει για την έγκριση και αυτό κρύβει παγίδες η ίσως και κάτι άλλο...εδώ να σημειωθεί αυτό που λέει και το άρθρο τι θα γίνει με τηνεπαναγορά ομολόγωνπου μπορεί να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα απ’ όσα θα λύσει. Κρίσιμος παράγοντας που θα επιτρέψει να ξεδιαλύνει η εικόνα είναι η υποχρεωτικότητα ή μη της υπαγωγής των ομολογιούχων στο πρόγραμμα επαναγοράς και αν αυτή θα είναι καθολική ή μερική.

    Αν θα είναι υποχρεωτική, τότε είναι προφανές πως τίθεται θέμα πιστωτικού γεγονότος. Αν δεν είναι υποχρεωτική, τότε είναι βέβαιο πως η απόπειρα μείωσης του ελληνικού χρέους θα αποδειχτεί μία τρύπα στο νερό, στο βαθμό που οι μόνοι που θα συμμετάσχουν σε αυτό θα είναι όσοι κερδοσκοπώντας θα πουλήσουν τίτλους που απέκτησαν όταν τα ελληνικά ομόλογα αμέσως μετά το PSI βρέθηκαν σε εξευτελιστικά χαμηλές τιμές, ενώ οι υπόλοιποι θα περιμένουν μία επόμενη ευκαιρία. Παράλληλα ένας ακόμα κρίσιμος παράγοντας είναι το τι μέλλει γενέσθαι με τα ομόλογα των ασφαλιστικών ταμείων, οι οποίοι ως μακροπρόθεσμοι επενδυτές, έχουν διακρατήσει τους τίτλους που έλαβαν κατά την ανταλλαγή ομολόγων στα πλαίσια του PSI. Αντιλαμβάνεται κανείς πως εφόσον τα Ταμεία υποχρεωθούν να συμμετάσχουν και στο εν λόγω πρόγραμμα, θα τα οδηγήσει στην πλήρη χρεοκοπία.
    Επίσης η παράταση της περιόδου αποπληρωμής των δανείων από το EFSF και των τόκων, μειώνουν στην ουσία το μέγεθος του χρέους μόνο λογιστικά, φορτώνοντας το στις επόμενες γενιές.
    Τέλος με την Ελλάδα να δέχεται να μεταφέρει όλα τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις, τα πρωτογενή πλεονάσματα όπως και «το 30% πάνω από απο αυτά» σε δεσμευμένο λογαριασμό δείχνει την αποικιοποίηση της χώρας, και υπονομευει κάθε αναπτυξιακή προοπτική, αφού οτι "κερδίθηκε" από την άγρια λιτότητα θα πηγαίνει αποκλειστικά στους δανειστές με συνέπεια αντί να γίνεται βιώσιμο το χρέος μέσα απο αναπτυξιακές πολιτικές στην ουσία αυτές θα υπονομεύονται "στη πηγη τους" αφού θα συνδιάζονται με υφεσιακές πολιτικές...
    Κλείνοντας τον προβληματισμό μου θεωρώ οτι χάθηκε μια ακόμη ευκαιρία να θέσουμε τους εταίρους μπροστά στις δικές τους ευθύνες δηλώνοντας ρητά και κατηγορηματικά με επιχειρήματα την μη βιωσιμότητα του χρέους και στηρίζοντας τις προτάσεις του ΔΝΤ να βγούμε απο το κάδρο..δυστυχώς πιστεύω οτι και πάλι αναλαμβάνουμε τεράστιο κόστος χωρίς να φαίνεται υπαρκτό αποτέλεσμα...ευχαριστώ για την κατανόηση.

  35. Ἀντρέας avatar
    Ἀντρέας 27/11/2012 14:38:18

    Κάθε φορά μας λένε πως σωζόμαστε.
    Δεν πιστεύω πια λόγια, εξαγγελίες, δηλώσεις, αποφάσεις. Μελετώ τα αποτελέσματα, όταν αυτά προκύπτουν και γίνονται πια φανερά.
    Δε θα ξεχάσω το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας "ΤΑ ΝΕΑ" όταν ο Παπανδρέου μας έφερε το ΔΝΤ (μιας και το χρέος μας στο 120% δεν ήταν βιώσιμο κατά τους ειδικούς αναλυτές και επενδυτές των περίφημων αγορών). "Ούφ! Ανάσα ανακούφισης"

  36. elli avatar
    elli 27/11/2012 14:54:55

    ΘΕΪΚΟ!!!!!!!!!!

  37. BLACK QUEEN IN STORM avatar
    BLACK QUEEN IN STORM 27/11/2012 15:08:50

    ΕΛΕΟΣ πια !!!! Ευκαιρία ψάχνετε να αντιμετωπίσετε οτιδήποτε γηπεδικά. ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ ΑΠΟΦΑΣΗ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΡΑΒΙ ΚΙ ΑΠΛΑ ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΛΟΥ, ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΥ, ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΟΥ ΦΟΡΤΟΥ ΤΩΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ, κ.λ.π.. Σημαντικότατες και ουσιαστικές οι διαφωνίες βεβαίως ως προς τους χειρισμούς, αλλά δεν πιστεύω οτι υπάρχει κανείς ΕΛΛΗΝΑΣ, που δεν επιθυμεί την επιτυχή κατάληξη της εφιαλτικής μας περιδίνησης ….. (είτε πιστεύει είτε όχι στην αποτελεσματικότητα των επιλογών, κανείς μας δε δικαιολογείται να χαίρεται όταν μπάζει το σκάφος νερά, ούτε και να λυπάται που …ακόμα δε βουλιάξαμε…). Απίστευτοι είμαστε τελικά.

  38. Αποδημος Εθνικιστης avatar
    Αποδημος Εθνικιστης 27/11/2012 15:15:42

    Αγαπητο firiki2010 επειδη παντα μιλας με τη γλωσσα της "Βουλης",θα στο θεσω απλα και λαικα.....Επιτυχια σημερα θα θεωρειτο,αν κλειναμε δανεια με καλους ορους, εστω με εποπτεια,τα οποια να πηγαιναν σε Δημοσια εργα(θεσεις εργασιας),σε υποδομες για προσελκυση μεγαλων βιομηχανιων(θεσεις εργασιας+λεφτα απο επενδυσεις),γενικα να πηγαιναν στην αγορα,και στους κατοικους αυτης τησ χωρας.
    Μονο ετσι πιστευω οτι θα γυρναγε με το χαμογελο τις επιτυχιας ο Σαμαρας.Τωρα??? Τι? ειναι επιτυχια η συνεχεια του αφανισμου,και επιπελον να χρεωθουμε και αλλα?????? απλη ερωτηση

    • BLACKQUEEN IN STORM avatar
      BLACKQUEEN IN STORM @ Αποδημος Εθνικιστης 27/11/2012 16:20:50

      ....Εν Μνημονίω, παίζει να ρίξει ο Θεός το ''μάνα'' του από τους ουρανούς;;;; Ο Άγιος Βασίλης πάλι, έρχεται σε μερικές ημέρες στη γη. Κάνετε την προσευχή σας λοιπόν....
      Πάντως ούτε η Μέρκελ, ούτε η Λαγκάρντ, ούτε οι λοιποί ''εταίροι''-εκβιαστές-τοκογλύφοι, φορέσανε ποτέ λευκή γεννιάδα και κόκκινα ρούχα, ούτε καν μπήκαν λάθρα από την ....καμινάδα μας για να προφασιστούμε σήμερα τους....παραπλανημένους !!!! Από που κι ως που καλλιεργούσατε τόσο υψηλές και υπερφίαλες προσδοκίες εσείς;;;; Δεν άκουσα κανέναν να τις ...τάζει !!

    • firiki2010 avatar
      firiki2010 @ Αποδημος Εθνικιστης 27/11/2012 20:02:33

      Απόδημε, εγώ μάλλον δεν καταλαβαίνω ποια είναι η "γλώσσα της Βουλής" κι εσύ μάλλον δεν καταλαβαίνεις σε ποια φάση βρισκόμαστε.

  39. Tryphoon avatar
    Tryphoon 27/11/2012 15:16:46

    Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στο ελληνικό χρηματιστήριο και κυρίως στις μετοχές των τραπεζών που πέφτουν και σκεφτείτε ότι θα ανακεφαλαιοποιηθούν κιόλας. Είναι τέτοιο το φιάσκο που ούτε οι σπεκουλαδόροι στο ελληνικό χρηματιστήριο δεν ασχολήθηκαν. Αυτή την φόρα δεν υπήρξε καν η κερδοσκοπική εφορία που ακολουθεί συνήθως τέτοιων αποφάσεων.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Tryphoon 27/11/2012 15:37:57

      Την επαναγορά ομολόγων φοβούνται, γι' αυτό πέφτουν οι τράπεζες.
      Άν διαθέσουν ομόλογα στο 35 % (ήδη "κουρεμένα"), η ανακεφαλαιοποίηση αυτή δεν θα φτάνει.

      • Λιογκος avatar
        Λιογκος @ Ο Θείος 27/11/2012 15:49:23

        Κοινός φαύλος κύκλος ή ηδέα μου είναι?

      • Tryphoon avatar
        Tryphoon @ Ο Θείος 27/11/2012 16:46:12

        Δε θα διαφωνήσω. Άλλωστε η ανακεφαλαιοποίηση υποτίθεται ότι ήταν ο βασικός προορισμός αυτής της δόσης. Σκέψου τι έχει να γινεί με τα ταμεία που δεν ανακεφαλαιοποιούνται. Αν γίνει δεύτερο κούρεμα τον ομολόγων θα βαρέσουν κανόνι.

    • firiki2010 avatar
      firiki2010 @ Tryphoon 27/11/2012 15:45:09

      Φαντάζομαι οτι αν οι τραπεζικές μετοχές ανέβαιναν θα μας το παρουσίαζες σαν μια τρανή απόδειξη ότι η συμφωνία έγινε για τους τραπεζίτες !

      • Tryphoon avatar
        Tryphoon @ firiki2010 27/11/2012 16:30:50

        Διάβασε πιο προσεκτικά το σχόλιο μου. Αν οι μετοχές ανέβαιναν θα μιλούσα για βραχύβια κερδοσκοπική εφορία.

  40. firiki2010 avatar
    firiki2010 27/11/2012 15:26:09

    Χα , χα , κι εσύ νόμιζες ότι η ψυχολογία του είναι χάλια! Εγώ μια χαρά την βλέπω.!

    • GreekInLux avatar
      GreekInLux @ firiki2010 27/11/2012 15:33:57

      η δική μου είναι χάλια, γιατί εκτός του ότι αισθάνθηκα μα....κας, βρήκα και το μπελά μου στο τέλος! ακούς εκεί να του προτείνω δουλειά με 1000€ καθαρά το μήνα! σα δε ντρέπομαι!

  41. GreekInLux avatar
    GreekInLux 27/11/2012 15:43:21

    κρύβετε λόγια!

  42. Μικρασιάτης avatar
    Μικρασιάτης 27/11/2012 16:59:10

    ---Γινονται καποια βηματα. Θελει χρονο ακομα και υπομονη. Δεν μπορει να εχουμε το τελειο αποτελεσμα. Τουλαχιστον να πετυχουμε οτι καλυτερο μπορουμε ως Ελλαδα. Εχοντας πια με εικονα, εκτιμω την ως τωρα προσπαθεια, η οποια γινεται σε πολυ δυσκολο κλιμα.

    ---Ο Ευρωπαικος δρομος ειναι μονοδρομος, γιατι οπως ειδαμε οι B.R.IC.S + Ντουμπαι, που συμφωνα σε Καμμενο & Τσιπρα θα μας βοηθουσαν, τελικα μαλλον δεν θα σωσουν κανενα. Η στηριξη της Ελληνικης μεσαιας ταξης και των μικρο-μεσαιων εισοδηματων ειναι απαραιτητη και τη συνοχη της Ελληνικης κοινωνιας. Εχουν γινει καποια σωστα, εχουν γινει και λαθη. Υπαρχουν περιθωρια διορθωσης.

    ---Καλο ειναι κι ο καθενας μας στη καθημερινοτητα του, να κανουμε οτι μπορουμε, απ το να στηριξουμε μια τοπικη επιχειρηση που δινει δουλεια σε συμπολιτες μας, μεχρι να βοηθησουμε εστω και λιγο καποιους συνΕλληνες που εχουν πραγματικη αναγκη. Ειδικα πολυτεκνους , οι οποιοι ειναι πραγματικοι ηρωες.

    ---Οσο κι αν ολοι μας συχνα στραβωνουμε, στη τελικη ξερουμε οτι σε γενικες γραμμες , αν η κυβερνηση αυτη δεν τα καταφερει, τοτε παμε σε hard core διπολο με .....Συριζα vs Χ.Α.
    Και μπορει αυτες οι καταστασεις (βια, συγκρουσεις, καταστροφες) να μας προσφερουν αφθονα (τηλεοπτικα) ΘΕΑΜΑΤΑ, αλλα δυστυχως δεν θα μας προσφερουν καθολου ....ΑΡΤΟ.

  43. Κώστας ΜΠ avatar
    Κώστας ΜΠ 27/11/2012 17:13:47

    Aντικειμενικά δεδομένα:
    - το μεσοσταθμικό επιτόκιο δανεισμού της Ελλάδας είναι το χαμηλότερο στην Ευρώπη. Όσοι ξαναχρησιμοποιήσουν τη λέξη "τοκογλύφοι"(Καμμένος και λοιποί με καμμένα μυαλά του αντιμνημονίου) θα πρέπει να επιστρέψουν στο δημοτικό για να μάθουν αριθμητική.
    - οι τράπεζες ( ελληνικές και ξένες) δέχθηκαν μία ακόμη κατραπακιά μια που τα ομόλογα που διακρατούν θα επαναγορασθούν , μη επιτρέποντάς τους να εγγράφουν στους ισολογισμούς τους τα ομόλογά που ΘΑ εξαργύρωναν στο 100% . Όσοι λοιπόν ξαναμιλήσουν για "τραπεζίτες" που τάχα κερδίζουν από την κρίση(ΣΥΡΙΖΑ) ή κοροιδεύουν συνειδητά ένα πονεμένο λαό ή είναι παντελώς άσχετοι. Αν σε κάτιο διαφέρει η ελληνική κρίση είναι πως η χώρα είχε υγιές τραπεζικό σύστημα που κλάταρε λόγω της δημόσιας χρεοκοπίας και όχι το αντίθετο όπως είναι ο κανόνας( Κύπρος, Ιρλανδία, εν μέρει Ισπανία).
    - ο πολύς Σόιμπλε το είπε έξω από τα δόντια , ώστε να το καταλάβουμε και 'μεις οι αδαείς:
    " όταν η Ελλάδα επιτύχει ή είναι έτοιμη να επιτύχει πρωτογενές πλεόνασμα και έχει εκπληρώσει όλους τους όρους, αν χρειαστεί, θα εξετάσουμε περαιτέρω μέτρα για τη μείωση του συνολικού χρέους". Δηλαδή OSI ή ανακεφαλαιοποίηση μέσω ΕSM ( ανακούφιση δημόσιου χρέους) από το 2014 και μετά όταν θα τελειώσουν οι γερμανικές εκλογές. Καμμένοι υπάρχουν και στη Γερμανία που ζητούν ούτε ευρώ στους τεμπέληδες , όπως οι δικοί μας ζητούν να διώξουμε τους τοκογλύφους του 0,75% επιτόκιο....
    - με την Γαλλία να ετοιμάζεται για ύφεση, την Αμερική να αγωνιά , την Κίνα να επιβραδύνει είναι αστείο να μιλάμε πως η Ελλάδα θα πετύχει ανάπτυξη της τάξεως του 4%. Η απόφαση είναι πολιτική και κατά συνέπεια μοιραία αγνοεί τα στυγνά οικονομικά δεδομένα. Απλό πρωτογενές πλεόνασμα θα πετύχουμε και αναιμική ανάπτυξη, γιατί απλούστατα η υδρόγειος ετοιμάζεται για ύφεση και η Ελλάδα είναι αδύνατο να ξεχωρίσει. Όσοι μιλούν για αυτόνομη ελληνική ανάπτυξη(πχ κυβερνητικοί) σε έναν κόσμο που ετοιμάζεται για νέα κύματα ύφεσης σπέρνουν φρούδες ελπίδες.
    -η δεκαετία θα είναι σκληρή, η Ελλάδα που ξέραμε πάει , όχι τόσο λόγω μνημονίου, όσο λόγω της νέας παγκόσμιας πραγματικότητας. Δανεικά τέλος. Ελλείμματα τέλος. Φτωχό κράτος, φτωχοί μισθοί.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Κώστας ΜΠ 27/11/2012 17:33:14

      "Τοκογλύφος με ποοοοολύ χαμηλό επιτόκιο".
      Όπως λέγαμε παλιά "Αλβανός μεγαλοεπενδυτής" και "τουρίστας από την Μπουρκίνα Φάσο".

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Ο Θείος 27/11/2012 17:52:38

        Οι Ιταλοί και οι Ισπανοί τοκογλύφοι μάλιστα "μπαίνουν και μέσα"!

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Γιάννης Φαίλτωρ 28/11/2012 11:48:10

          Τώρα επίσης με τα νέα επιτόκια Βέλγοι, Εσθονοί και Μαλτέζοι, οριακά Γάλλοι, Γερμανοί, Αυστριακοί...

  44. Ευρώ-σκεπτικός avatar
    Ευρώ-σκεπτικός 27/11/2012 17:25:16

    Οι δανειστές (και η κυβέρνηση μας...) προβλέπανε χρέος 167% του ΑΕΠ για το 2013 τον Μάρτιο και 6 μήνες αργότερα αναθεωρήθηκε στο 189%. Τώρα προβλέπουν 124% το 2020, με ορίζοντα οκταετίας... Να δείτε που θα αναθεωρηθεί αυτή η πρόβλεψη σε 6 μήνες από τώρα όταν θα φαίνεται καθαρά ότι η διαλυμένη οικονομία καταρρέει κάτω από το βάρος των πρόσθετων μέτρων και οι προβλέψεις τους ήταν άλλη μια φορα επισφαλείς... Κατά τα αλλα, ούτε το χρέος γίνεται βιώσιμο με αυτά τα πασαλείμματα της τελευταίας στιγμής και όπως φαίνεται οι τράπεζες θα υποστούν πάλι ζημιες με την επαναγορά χρέους αφού κατά πασα πιθανότητα η κυβέρνηση θα τις υποχρεώσει να την δεχθούν παρα το ότι είναι εθελοντική. Θα χρειαστούν κατά συνέπεια και αλλα κονδύλια για την επανακεφαλαιοποιηση. Αν η κυβέρνηση διαπραγματευόταν σοβαρά θα έπρεπε να είχε μια βασική διεκδίκηση από τους πιστωτές: Η επανακεφαλαιοποιηση να γίνει μέσω του ESM (όπως στην Ισπανία) και όχι με νέο δανεισμό. Μονο έτσι θα περιοριζόταν κάπως η αυξητική τροχιά του χρέους. Κατά τα αλλα, ενώ περιμένουμε τώρα την περίφημη δόση με δόσεις, μπορούμε τουλάχιστον να διασκεδάσουμε με τον ανασχηματισμό της κυβέρνησης υπό κηδεμονία...

  45. BLACKQUEEN IN STORM avatar
    BLACKQUEEN IN STORM 27/11/2012 17:51:07

    ΩΧ !!!! '' γενειάδα''

  46. The Camel avatar
    The Camel 27/11/2012 17:52:34

    Γιατί είμαι μικροπρεπής αγαπητέ; Την αλήθεια δεν λέω; Αυτά δεν προβλέπονταν στο δεύτερο Μνημόνιο; Δεκτόν οτι καθυστερήσαμε να λάβουμε τα μέτρα και επομένως καθυστέρησε η δόση. Απο την στιγμή όμως που η Ελλάδα έκανε οτι όφειλε, όπως λέει το γκουβέρνο, δεν όφειλαν οι άλλοι να δώσουν τις 3 δόσεις μέσα στο 2012;
    Και κάτι ακόμη. Τι πονάει; Δεν καταλαβαίνω. Μερικές φορές νομίζω οτι βλέπω τα πανηγύρια του ΓΑΠ με τον Παπακωνσταντίνου σε επανάληψη.

    • BLACK QUEEN IN STORM avatar
      BLACK QUEEN IN STORM @ The Camel 27/11/2012 19:35:09

      Εσείς πάλι, γιατί δεν λέτε τα πράγματα με το όνομά τους;;; Η κυβέρνηση αυτό επεδίωξε (τη δόση), αυτό πήρε. Άρα το μετράει στα ''συν'' της. Μπορεί κανείς να διαφωνήσει με το στόχο, αλλά αυτός ήτανε ο στόχος και επετεύχθη. Το κούρεμα που θα αποτελούσε για μάς σωτηρία δεν πέρασε αφού το απέτρεψαν οι Γερμανοτοκογλύφοι, που όπως πάντα επιβάλλουν τη θέλησή τους στους ανίσχυρους ''εταίρους'' - φασουλήδες, συνεπώς τι κόπτεστε για το χρόνο που θα εισπραχθούν τα δανεικά;; Από πίτα που δεν τρώτε τι σας νοιάζει πότε θα σερβιριστεί;;;; Ακατανόητη είστε Καμηλίτσα, γιατί μασάτε τα λογάκια σας και κρύβετε τις ...μύχιες σκέψεις σας :-) .

      • The Camel avatar
        The Camel @ BLACK QUEEN IN STORM 27/11/2012 20:15:50

        Ο καθένας μπορεί να νομίζει η να λέει οτι θέλει. Αλλωστε δημοκρατία έχουμε. Αν πάντως νομίζετε οτι είναι το ντιλ που θα φέρει τα πανω-κάτω θα διαπιστώσετε σε μερικούς μήνες οτι δεν είναι. Απλά, αγοράζει περισσότερο χρόνο μέχρι τις γερμανικές εκλογές οπότε το ελληνικό ζήτημα θα επανεξετασθεί κια θα έχουμε νέο ντιλ. Αυτό δεν σημαίνει οτι το τωρινό δεν περιλαμβάνει θετικά πράγματα, π.χ. μεγάλη μείωση πληρωμών για τόκους. Ομως, άλλο αυτό κι άλλο να βαυκαλίζεται κανείς οτι είναι το ντιλ που θα βάλλει την ελληνική οικονομία σε τροχιά ανάπτυξης.

        • BLACK QUEEN IN STORM avatar
          BLACK QUEEN IN STORM @ The Camel 27/11/2012 20:23:43

          ...Κανένας δεν αυταπατάται αγαπητέ. Σ΄αυτά που λέτε ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ τώρα, συμφωνούμε. Η τροχιά της ανάπτυξης αποτελεί το κοινό μας ζητούμενο. ΟΛΩΝ ΜΑΣ. Εγώ δεν άκουσα κανέναν να τη θεωρεί δεδομένη. Δύσκολος, απαιτητικός και δυσπρόσιτος στόχος...

  47. ΑΡΙΩΝ avatar
    ΑΡΙΩΝ 27/11/2012 18:07:41

    Tryphoon: ευφορία, νομίζω, το σωστό.

    • Tryphoon avatar
      Tryphoon @ ΑΡΙΩΝ 27/11/2012 21:06:53

      ναι σωστά ξεχνάς ένα τόνο και ο ορθογραφικός έλεγχος το σκοτώνει

  48. αναστασιου δημητρης avatar
    αναστασιου δημητρης 27/11/2012 19:18:20

    γιατι εμενα μου μυριζει ξεφορτωμα ελληνικων ομολογων;τι σημαινει η επαναγορα ομολογων απο τραπεζες και ταμεια;γιατι μου θυμιζει psi και χρεοκοπια των ταμειων,απο τη μια, και επιπλεον χρηματα για ανακεφαλαιοποιηση τραπεζων στην πλατη των πολιτων;

  49. Μpr avatar
    Μpr 29/11/2012 10:26:15

    Μη γίνεσαι αντισυστημικός αγαπητέ...

  50. Apistos avatar
    Apistos 29/11/2012 10:30:41

    Συμπέρασμα
    Η νέα συμφωνία αποτελεί άλλη μία προσπάθεια εξαγοράς χρόνου αλλά όχι ουσιαστικής αντιμετώπισης της ελληνικής κρίσης. Συγκεκριμένα:

    Δε μετατρέπει το χρέος σε βιώσιμο, αποτυγχάνοντας στον κυριότερο στόχο του
    Δεν αποφεύγει το λάθος των προηγούμενων συμφωνιών να θέσει εξωπραγματικούς στόχους και έτσι τοποθετεί βόμβες στα ίδια τα θεμέλια του νέου προγράμματος
    Δεν παρέχει κεφάλαια ούτε προβλέπει μέτρα για την ανάπτυξη
    Δεν εξηγεί πώς θα καλυφθούν τα κεφάλαια για το πρόγραμμα επαναγοράς ομολόγων ενώ το συνδέει ήδη με νέα δάνεια ύψους 10 δις ευρώ, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για περαιτέρω δάνεια ύψους 15 δις ευρώ, γεγονός που σε συνδυασμό με τις νέες απώλειες των ταμείων θα ακυρώσει περισσότερο από το 90% της οποιασδήποτε απομείωσης του ελληνικού χρέους
    Δεν αποκαθιστά την αξιοπιστία της Ελλάδας. Αντίθετα, θέτοντας μη ρεαλιστικούς στόχους η Ελλάδα θα συνεχίσει να αντιμετωπίζεται ως το ατύχημα που όλοι περιμένουν να συμβεί
    Δεν παρέχει καν τα προσυμφωνημένα κεφάλαια, τα οποία επειγόντως έχει ανάγκη η χώρα
    Δεν παρέχει μακροπρόθεσμη λύση. Αντίθετα, παρατείνει το βασανιστήριο της Ελλάδας συνδέοντας την εκταμίευση κάθε επόμενης δόσης (ή δόσης της δόσης) με την επίτευξη στόχων οι οποίοι είναι εκ φύσεως αδύνατο να επιτευχθούν, δημιουργώντας, έτσι, μία συνταγή αποτυχίας.
    Δεν άρει το νομισματικό κίνδυνο και την πιθανότητα εξόδου της χώρας απ' το ευρώ. Αντίθετα, ο κίνδυνος παραμένει υπαρκτός και μεταφέρεται στο κοντινό μέλλον.
    Δεν περιλαμβάνει κανένα κατεπείγον μέτρο για την αντιμετώπιση της τραγικής πραγματικής οικονομική κατάστασης των Ελλήνων (ανεργία πάνω από 25%, ανεργία νέων στο 58% κλπ).
    Δεν εξασφαλίζει καν τη συμμετοχή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα αλλά θέτει όρους στην Ευρωζώνη προκειμένου αυτή να επιτευχθεί, γεγονός πρωτοφανές.

    Εν κατακλείδι, μπορεί η νέα συμφωνία να βοηθά τη Γερμανίδα Καγκελάριο Μέρκελ στην προσεχή της εκλογική προσπάθεια και να δίνει μία παράταση στην ελληνική κυβέρνηση αλλά αφήνει την Ελλάδα και τους πολίτες της εκτεθειμένους στους ίδιους κινδύνους με πριν αποτυγχάνοντας να παράσχει ουσιαστικές λύσεις και παρατείνοντας μία τραγική, οικονομικά και κοινωνικά, κατάσταση. Η μόνη ανάσα που ίσως πάρουν οι Έλληνες πολίτες είναι αυτή μίας πρόσκαιρης ανακούφισης από το φόβο ότι τα 'χειρότερα αποφεύχθηκαν'. Στην πραγματικότητα, όμως, θα παραμείνουν βουτηγμένοι μέχρι το λαιμό στη θάλασσα των συνεπειών της κρίσης και των νέων μέτρων αφού η νέα συμφωνία δεν είναι ικανή να τους βγάλει στη στεριά. Η Γερμανία απέφυγε έντεχνα να δώσει πραγματική λύση στο ελληνικό πρόβλημα και επέλεξε να συνεχίσει το 'βασανιστήριο της ανάσας', αφήνοντας την Ελλάδα να ασφυκτικά και να εκλιπαρεί για την επόμενη δόση οξυγόνου. Ίσως αυτός να είναι ο γερμανικός ορισμός της αλληλεγγύης μεταξύ εταίρων.
    Άρθρο του Π. Παναγιώτου περισσότερα xrimanews.gr

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.