#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/09/2013 13:02
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ανάκτηση των κλεμμένων ή αγανάκτηση των πενόμενων;



Μιλάμε και γράφουμε τόσον καιρό για την ανάγκη να υπάρξει δικαιοσύνη στον καταμερισμό των βαρών της κρίσης στους πολίτες. Η αναπόφευκτη μοιρασιά των συγκεκριμένων βαρών δηλαδή θα πρέπει να είναι δίκαιη και ανάλογη τόσο με την αντοχή του καθενός, όσο – και αυτό είναι το πιο δύσκολο – και με την συμμετοχή του καθενός στο πάρτι της λεηλασίας του δημοσίου χρήματος που προηγήθηκε και αποτέλεσε την κυριότερη γενεσιουργό αιτία της οικονομικής καταστροφής της χώρας.

Φρονώ πως είναι καιρός να γίνουμε περισσότερο συγκεκριμένοι όταν λέμε πως πρέπει να πληρώσουν τώρα οι «λιπαροί» έχοντες και κατέχοντες, κυρίως αυτοί που συσσώρευσαν το παράνομο λίπος τους ακριβώς την εποχή που διασπαθίζονταν ολούθε τα πακέτα με το δημόσιο χρήμα και άλλαζαν τσέπες δισεκατομμύρια με διάφορα μικρά και μεγάλα «κόλπα», μεταξύ των οποίων και το «colpo grosso» του Χρηματιστηρίου.

Έχω γράψει κατ’ επανάληψη πως το «χαράτσι» ή αλλιώς το ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούμενης επιφανείας ακινήτων είναι ίσως ο δικαιότερος από όλους τους έκτακτους φόρους που επιβλήθηκαν στους Έλληνες πολίτες κατ’ εντολή της τρόικας και δια «χειρός» του κ. Βενιζέλου. Με την μετατροπή του σε ενιαίο φόρο ακίνητης περιουσίας, μπορεί να γίνει ακόμη δικαιότερος αρκεί να επιβληθεί κατά κύριο λόγο σε αυτούς που είναι πραγματικά δίκαιο να το πληρώσουν. Αυτούς δηλαδή που δεν μπορούν να δικαιολογήσουν το πόθεν έσχες των ακινήτων που έχουν στην κατοχή τους!

Μας ζητούν να προβλέψουμε συνολικές εισπράξεις μέσω αυτού του φόρου κοντά στα 4,2 δις ώστε να εισπράξουμε σίγουρα κοντά στα 3 δις, που είναι αυτά που πρέπει να εισπραχθούν. Η πρόταση που εισφέρω στον διάλογο για τον συγκεκριμένο φόρο είναι η εξής: Να προστεθεί μονάχα μία παράγραφος στον νόμο που τον προβλέπει, η οποία να συναρτά το ποσόν πληρωμής με την δυνατότητα κάποιου φορολογούμενου να αποδείξει πως η ακίνητη περιουσία του, αγοράστηκε με χρήματα δηλωμένα στην εφορία και όχι μαύρα και αφορολόγητα. Αν δηλαδή κάποιος φορολογούμενος δεν μπορεί να δικαιολογήσει το «πόθεν έσχες» των ακινήτων του, τότε ο φόρος να πολλαπλασιάζεται, με προοπτική το επιπλέον ποσόν που θα εισπραχθεί είτε να επιστραφεί την ίδια χρονιά είτε να συμψηφιστεί ως ελάφρυνση την επομένη χρονιά και πάντα δικαίως, σε όλους αυτούς που έχουν και κατέχουν ακίνητη περιουσία της οποίας το πόθεν έσχες μπορεί να δικαιολογηθεί. Η ελάφρυνση μπορεί να γίνει κλιμακωτά, αρχής γενομένης από τους πιο αδύναμους οικονομικά και από τα λιγότερο ή καθόλου προσοδοφόρα ακίνητα (ξερικά χωράφια, παλιά σπίτια σε χωριουδάκια, αγροτικές γαίες και κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, κλπ).

Με αυτόν τον τρόπο, το κράτος θα μπορέσει να ανακτήσει ένα ποσοστό των μαύρων και φοροδιαφυγόντων κεφαλαίων που κλάπηκαν ή «ενθυλακώθηκαν» παρανόμως την εποχή των παχιών δανεικών αγελάδων, ασκώντας παράλληλα τον κοινωνικό του ρόλο, ελαφρύνοντας τους πιο αδύνατους των πολιτών τους από μέρος του χαρατσιού. Η κοινωνία από την άλλη, θα λάβει μια μικρή ανάσα δικαίου που τόσο έχει ανάγκη, καθώς θα σηματοδοτηθεί έτσι η αποφασιστικότητα της Πολιτείας, να δράσει επιτέλους προς την κατεύθυνση της δικαιότερης κατανομής των βαρών της κρίσης.

Επιτέλους! Κεφάλαια διαθέσιμα δεν υπάρχουν για άσκηση κοινωνικής πολιτικής. Αν δεν αναζητηθούν αυτά στην πλευρά των «λιπαρών» που μπούκωσαν με κλεμμένα ή μαύρα εκατομμύρια την εποχή του δανεικού πάρτι, πού θα αναζητηθούν; Και καλά αυτά που έγιναν παρανάλωμα καταναλωτικής μανίας, αυτά που βρίσκονται κρυμμένα σε στρώματα, θαμμένα σε αυλές, φοδραρισμένα σε τοίχους είναι αδύνατον ή εξαιρετικά δύσκολο να τα ανακαλύψει κανείς. Επίσης, όσα είναι επενδυμένα ίσως σε επιχειρήσεις, στο χρηματιστήριο ή κατατεθειμένα σε τράπεζες του εσωτερικού είναι ίσως ανόητο να τα πειράξεις, καθώς θα κλονίσεις το πολυτιμότερο στοιχείο μιας μελλοντικής ανάκαμψης, που είναι η κεφαλαιακή εμπιστοσύνη.

Όμως! Όσα κλεμμένα ή κατάμαυρα κεφάλαια έχουν εξαχθεί παρανόμως σε τράπεζες του εξωτερικού ή σε εξωτικούς φορολογικούς παραδείσους, και όσα από αυτά έχουν με απύθμενο θράσος, με ανόητη αυταρέσκεια και με πρωτόγνωρη ευήθεια «πακτωθεί» σε «λαμπερά» χρυσοφόρα ακίνητα εντός της χώρας, θα πρέπει να αναζητηθούν έστω και αναδρομικώς και να φορολογηθούν βαριά. Οι λίστες Λαγκάρντ και το περιουσιολόγιο θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν επιτέλους με δικαιοσύνη και αποφασιστικότητα, ώστε φανερά ή κρυφά, όχι μονάχα να ανακτηθεί ένα μέρος των κλεμμένων χρημάτων, αλλά και η εμπιστοσύνη της κοινωνίας απέναντι σε μια Πολιτεία που πολλές φορές τις τελευταίες δεκαετίες λειτούργησε σαν κακή «μητριά» για μεγάλα κομμάτια των πολιτών της που δεν υπήρξαν «πελάτες», «κουμπάροι» ή «διαπλεκόμενοι» μαζί της.

Akenaton

ΣΧΟΛΙΑ

  1. GO avatar
    GO 27/09/2013 13:12:24

    Εξαιρείται η απόκτηση πρώτης κατοικίας, όπως οι εκάστοτε, ισχύσαντες, νόμοι όρισαν, ε;

    • akenaton avatar
      akenaton @ GO 27/09/2013 19:34:39

      Εννοείται!

  2. foros1 avatar
    foros1 27/09/2013 13:34:02

    ωραιες οι διαπιστωσεις και οι προτασεις Akenaton.
    στην ΠΡΑΞΗ θα γινει κατι; Οι λίστες Λαγκάρντ που αναφερεις, ποσα χρονια ακομη πρεπει να περασουν, ωστε να ελεγχθει το ποθεν εσχες των κεφαλαιων και τα "μαυρα" να φορολογηθουν με ολες τις νομιμες προσαυξησεις;

  3. ΩΡΙΩΝ1 avatar
    ΩΡΙΩΝ1 27/09/2013 13:45:26

    Αγαπητέ Ακενατών,
    Πολύ σημαντικές οι προτάσεις σου, αλλά βασίζονται στην υπόθεση οτι το σύστημα ΠΑΣΟΚ-ΝΔ που έχει την ευθύνη για την κρίση και πουλάει ακόμα και τη μάνα του στους ξένους προκειμένου να σώσει το τομάρι του, έχει φτάσει ξαφνικά ? σε σημείο μετάνοιας και αναγνώρισης της ενοχής του και θα αρχίσει να κυνηγάει επι τέλους τους συνενόχους του (νταβατζήδες,τραπεζίτες, τζάκια παλαιά και νέα, λαμόγια κλπ "λιπαρούς" συνδαιτημόνες του) απ' τους οποίους εχει εξασφαλισμένον τον παχυλότατο μισθό της ύβρης που συνεχίζει και θα συνεχίζει να εισπράττει όσον ο λαός δεν επαναστατεί.
    Λογικά βέβαια, αν υποθέσουμε λοιπόν οτι το θαύμα έγινε και αρχίζει η αυτοκάθαρση του συστήματος απο τους πολιτικούς, το επιτακτικά άμμεσο και δικαιότερο κτύπημα που έπρεπε να είχε γίνει εδώ και ένα χρόνο, είναι η είσπραξη των φόρων απο τη λίστα ΛΑΓΚΑΡΝΤ. (οι υπόλοιπες χώρες που είχαν αντίστοιχε λίστες, μέσα σε μια εβδομάδα αθορύβως εισέπραξαν δισεκατομμύρια ευρώ. Η Ελλάδα σύμφωνα με έγκυρες εκτιμήσεις μόνο απο τη λίστα Λαγκάρντ μπορούσε απο πέρυσι να είχε εισπράξει πάνω απο 10 δις. Και έχει και άλλες λίστες (κόττερα, οφσόρ,πισίνες,μεγαλογιαρούς-δικηγόρους κλπ), που μπορεί να φτάσει πάνω απο 30 δις.
    Για τα ακίνητα χωρίς πόθεν έσχες το πράγμα περιπλέκεται γιατί η σοβαρή φοροδιαφυγή σ' αυτά γίνεται οπως φάνηκε ξεκάθαρα στην περίπτωση Ακη μέσω του νόμιμου τρόπου των Offshore εταιρειών.
    Τα ακίνητα που δεν κρύβονται πίσω απο οφσόρ, κανονικά ηλεκτροδοτημένα, έχουν απο το 1990 και μετά ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ανέγερσης ελεγμένο απο την εφορία πρίν την αίτηση στη ΔΕΗ για ρεύμα. Τα δε αυθαίρετα που δηλώνονται πληρώνουν το ανάλογο πρόστιμο και δεν χρειάζονται πόθεν έσχες. Για να μή σου αναφέρω οτι όπως έγινε με το Πανελλαδικό φροντιστήριο Φοροαδιαφυγής που έκανε ο "μεγάλος" Ανδρέας για το "κωλόσπιτο" της Μιμής, ουσιαστικά δεν υπάρχει πόθεν έσχες αν έχεις μερικούς φίλους που σου δανείζουν ή σου δωρίζουν άτυπα για να κτίσεις...
    Επομένως μιλάς για βελόνες στα άχυρα...

  4. PA avatar
    PA 27/09/2013 13:51:41

    Αγαπητέ Akenaton,
    Εκ πρώτης όψεως η πρότασή σου μοιάζει λογική και δίκαιη. Ξεχνάς, ωστόσο, τις ανυπέρβλητες πρακτικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει διαχρονικά ο έλεγχος του πόθεν έσχες σε αυτή τη χώρα, όπως και το γεγονός ότι το μεγάλο ξέπλυμα που έγινε μέσω της αγοράς ακινήτων υπήρξε νομότυπο και αριστοτεχνικό από αυτούς που ήξεραν τί κάνουν. Συνεπώς μια τέτοια διαδικασία είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αφήσει απέξω τα μεγάλα ψάρια (για πολλοστή φορά) και θα οδηγήσει σε μάλλον ευτράπελες διώξεις μικρομεσαίων που π.χ. είχαν αγοράσει κάποιο σπίτι με δωρεά των γονιών που δεν είχε δηλωθεί στην εφορία κτλ...
    Κατά τη γνώμη μου, αν η κυβέρνηση θέλει να φορολογήσει τα ακίνητα με ένα δίκαιο και ρεαλιστικό τρόπο θα πρέπει απλώς να τα υπολογήσει ως τεκμήρια διαβίωσης βάσει ορισμένων λίγων και σαφών αντικειμενικών κριτηρίων (π.χ. θέση, παλαιότητα, κόστος συντήρησης, πιθανό εισόδημα που αποφέρουν).

    'Ολα τα υπόλοιπα είναι απλώς προσχήματα για μια έμμεση δήμευση της ιδιωτικής περιουσίας εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων, οι οποίοι είτε κληρονόμησαν, είτε απέκτησαν υπό εντελώς διαφορετικές οικονομικές συνθήκες κάποιο ακίνητο και τώρα καλούνται να πληρώσουν δυσβάτακτους φόρους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΦΟΡΟΔΟΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ!!

    Αυτό - ας το βάλουν καλά στο μυαλό τους ειδικά οι βουλευτές της ΝΔ, ενός παραδοσιακά φιλελεύθερου, αστικού κόμματος - αποτελεί ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ για τη μεσαία τάξη αυτής της χώρας, με απρόβλεπτα εκλογικά αποτελέσματα. Ας το σκεφτούν λοιπόν καλύτερα τί πανε να ψηφίσουν....

    υγ. Η πιο λογική λύση θα ήταν απλώς να παρατείνουν για μερικά χρόνια την ισχύ του (ούτως ή άλλως έκτακτου) χαρατσιού μέσω της ΔΕΗ αντί να μπαίνουν σε φορομπηχτικές λογικές οθωμανικού στυλ...

    • akenaton avatar
      akenaton @ PA 27/09/2013 19:37:43

      Πιστεύω πως αν θέλουν, μπορούν να βρουν έναν τρόπο να ανακαλύψουν αυτούς που μετέτρεψαν τα "αρπαγμένα" σε πολυτελή ακίνητα. Άλλο αν δεν υπάρχει η πολιτική βούληση. Αν δείτε, τα φορολογικά νομοσχέδια είναι τόσο μπερδεμένα και λεπτομερή (θυμάστε την μείωση του ΦΠΑ στην μπουγάτσα;) για ευτελή θέματα, ώστε δεν θα πείραζε να είναι λιγάκι πολύπλοκα και χρονοβόρα για ένα τόσο σοβαρότερο θέμα!

  5. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 27/09/2013 14:06:49

    Ακένατε, ο (φορολογικός) κύκλος δεν τετραγωνίζεται μ' αυτά που πράττουν. Αν υπήρχε βραβείο ανορθλογισμού θα το είχαν σίγουρα κερδίσει. Η οργή εμπαιδώνεται πλέον βαθιά στον κόσμο γιατί η έντονη αίσθηση της αδικίας δεν ελαφρύνεται με τίποτα.

    Η εφαρμογή της Ναζιστικής πρακτικής της συλλογικής ευθύνης (μαζί τα φάγαμε) είναι Ναζισιτκότερο του Ναζισμού της ΧΑ. Σε όλα τα κράτη, μα σε όλα, πλην Ελλάδος, φορολογείται το πραγματικό ΕΙΣΟΔΗΜΑ. Και κάθε άλλο παρά δίκαιος φόρος είναι ο κεφαλικός του Βενιζέλου. Πριν μας "γδύσουν", θα έπρεπε να εισπράξουν από τους πραγματικούς φοροφυγάδες.

    Τι έγινε με τις λίστες, ειδικά της Λαγκαρντ ;
    Γιατί ΟΛΑ καρκινοβατούν ;

    Γιατί αποδομείται βιαίως ο «μικροϊδιοκτητικός τρόπος παραγωγής», γεγονός που όχι μόνο υποβαθμίζει αλλά και καταστρέφει μαζικά τα μικρομεσαία στρώματα ; Μας θέλει πληβείους η ελίτ αρκεί να τρώνε και να πίνουν ανενόχλητοι οι ίδιοι και αυτοί που τους στηρίζουν (ΜΜΕ, μεγαλοσυμφέροντα, κα) ; Έχουν υποστεί κάποια θυσία τα μέλη της ελίτ ; ΟΧΙ, ΟΥΤΕ ΜΙΑ.

    Γιατί προσπαθούνμ μέσω μνημιονίοιυ να επιβάλλουν μεταβολές που στο κράτος και στην κοινωνία που απαιτούν χρόνια προσεκτικής και σχεδιασμένης εφαρμογής, διότι, σε δικαιοκρατούμενα κράτη η δικαιοσύνη είναι το παν.

    Το δίλημμα "μνημόνιο ή χρεωκοπία" δεν φοβίζει κανεναν πλέον.

    • X avatar
      X @ Νίκος Αργεάδης 27/09/2013 16:42:36

      '' Το δίλημμα “μνημόνιο ή χρεωκοπία” δεν φοβίζει κανεναν πλέον.''
      Φοβίζει μόνο αυτούς που δολίως το θέτουν γιατί υποψιάζονται πια την απάντηση.....

    • ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ avatar
      ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ @ Νίκος Αργεάδης 27/09/2013 21:51:51

      +1000000000000 Απλα ευγε! Έτσι ακριβώς!

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Νίκος Αργεάδης 27/09/2013 23:57:40

      συμφωνώμ'αυτα που λες
      ποιον πιστευεις ομως οτι θα βλαψει περισσοτερο μια χρεωκοπία
      την 'ελίτ' ? εδω νομιζω κανεις λάθος
      πρεπει να βρεθει καποιος στην εξουσία που να μην μπορεσει 'το συστημα της διαπλοκής να τον 'πνιξει' ..
      τι να εγιναν άραγε, 'οι ξαδέρφες' , το εκατομύριο που ξεχασε να δηλώσει ο ισίδωρος κα πολλά

      • kat avatar
        kat @ rally monkey 30/09/2013 23:05:50

        Τι θυμάσε κι εσυ...Θα συγχίσεις τον επίτιμο και είναι κρίμα...

  6. Ρεαλιστης avatar
    Ρεαλιστης 27/09/2013 14:30:43

    Aγαπητε Αkenaton πολυ σωστα ολα αυτα που γραφετε. Εγω επι πλεον θα ηθελα η φορολογηση να ακουμπησει και καποιες ταξεις που κρυβονται. Αναφερω π.χ τα παρακατω :
    1. O οικοδομικος οργασμος εφερε πολλα μαυρα λεφτα σε κατασκευαστες και ισως σε μηχανικους. Με τα μετρα νομιμοποιησης παρανομων χωρων το κρατος ζητησε να πληρωσουν τα προστιμα οι ιδιοκτητες αλλα ποτε δεν ζητησε να πληρωσουν οι κατασκευαστες που πουλησαν ανοιχτους χωρους (ημιυπαιθριους ) σε τιμες κανονικου διαμερισματος και δεν πληρωσαν τιποτα σαν εκτακτη εισφορα η σαν προστιμο.
    2. Στην επαρχια και στα τουριστικα μερη , ιδιως στα νησια γινεται οργιο φοροδιαφυγης και εισφοροδιαφυγης απο κατασκευαστες και τεχνητες. Μεγαλο μερος αυτων δηλωνουν γεωργοι η ψαραδες αλλα στην πραγματικοτητα ειναι ηλεκτρολογοι, υδραυλικοι, ξυλουργοι κλπ. Εχουν εργαστηρια χωρις διακριτκα , αγοραζουν πρωτες υλες χωρις τιμολογια , εχουν στην υπηρεσια τους ανασφαλιστους αλλοδαπους κλπ. Ευκολο για την εφορια και τον ΣΔΟΕ να ανακαλυψουν τι γινεται οταν διασταυρωσουν στοιχεια απο πολεοδομια, ΙΚΑ , μεταφορικες εταιριες που μεταφερουν τις πρωτες υλες κλπ. Φυσικα θα βρεθουν και παρα πολλοι επιορκοι.
    3. Ας παρακολουθησει ο ΣΔΟΕ τις νεες καφετεριες που ενω δεν εχουν πελατες οι ιδιοκτητες δηλωνουν αρκετα μεγαλες εισπραξεις σε καθημερινη βαση.

    Τελος πια με την υπερφορολογηση των Ι.Υ των Δ.Υ και των συνταξιουχων. Το χρημα ειναι αλλου και δεν κρυβεται ευκολα

    • akenaton avatar
      akenaton @ Ρεαλιστης 27/09/2013 19:39:36

      Πολύ σωστά όσα αναφέρετε. Όποιος ψάχνει με θέληση, βρίσκει...

  7. popaia avatar
    popaia 27/09/2013 16:35:40

    Εξαιρετικό το σχόλιο του Νίκου Αργεάδη αλλά και του Ρεαλιστή. Έκανα αίτηση στη ΔΕΗ για κοινωνικό τιμολόγιο και στην εφορία για μείωση του χαρατσιού προσκομίζοντας όλα τ'απαραίτητα δικαιολογητικά. Οι αιτήσεις μου απορρίφθηκαν επειδή έχω δύο σπίτια οπότε τεκμαίρεται εισόδημα για να τα συντηρώ. Πώς όμως τεκμαίρεται αφού κοντεύουν να πέσουν; Δεν έπρεπε να εξακριβώνεται κι αυτό;

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ popaia 27/09/2013 20:01:03

      Αγαπητή Ποπαία, υπάρχουν, ακόμα, στο δημόσιο παχυλότατοι μισθοί αλλά σε μέλη της ελίτ (αποσπασμένους γραμματείς του λυκείου κα). Ειδικά όσοι εργάζονται στο "άμεσο" δημόσιο, υπουργεία κλπ. Η απόλυτη εξάρτηση για επιβίωση από το χρημα της ΕΕ και τώρα από την γερμανία, κάνει αυτούς τους ανθρώπους να σχεδιάζουν νομσχέδια σαν το φορολογικό. Οι άνθρωποι αυτοί προέρχονται κυρίως από τις κομματικές μήτρες των ΑΕΙ όπου εκκολάπτονταν για χρονια το κηφηναριό που "έφαγε" την Ελλάδα και τώρα τρωει και ολους μας. Θα κάνουν τα πάντα για να κρατηθούν στην εξουσία. Αυτούς τους φοβάμαι περισσότερο και από την ΧΑ. Τα διλήμματα ευρώ ή χρεωκοπία κλπ είναι για να φοβούνται τα πρόβατα, γιατί έτσι μας βλέπουν. Η Ελλάδα είναι χώρος δράσης γι' αυτούς. Διότι το βιός τους το κερδίζουν απ' έξω, βουλιάζοντας εμας συλλογικά.

  8. ΩΡΙΩΝ1 avatar
    ΩΡΙΩΝ1 27/09/2013 20:36:57

    Αγαπητέ Νίκο, έχεις πλήρη συνείδηση του προβλήματος, αλλά είσαι απ' τους λίγους ακόμα...

    • popaia avatar
      popaia @ ΩΡΙΩΝ1 27/09/2013 22:45:50

      Ελπίζω μόνο αυτοί οι λίγοι να μην καμφθούν γιατί βλέπω ότι έχει αρχίσει να πέφτει τρομοκρατία.

      • C.A avatar
        C.A @ popaia 27/09/2013 23:02:21

        Τι εννοείτε με το ''έχει πέσει τρομοκρατία''; Ο βρεγμένος τη φοβάται τη βροχή;

  9. takis400 avatar
    takis400 27/09/2013 21:50:15

    +100000

  10. Zame avatar
    Zame 28/09/2013 00:48:00

    +++10000000000..ετσι..αφου -ανάσα δικαίου- χωρις κλονισμό στις σχεσεις
    των " μεγάλων ψάριων" με τις διαδρομες.. -Offshore -χρηματιστηριακές συναλλαγές-banks- & κεφαλαιακή εμπιστοσύνη..χλωμο έως αδύνατο..
    ακόμα & για τους λίγους ακαμφθους εναπομείναντες..
    η ισχυρή θέληση για απομόχλευση ένοχου πλούτου..από τον μη ένοχο..
    πέραν της απαραίτητης & ευνόητης ανάσας δικαίου..
    πάει ακομα παραπερα & σε ποιοτικότερες αξιοκρατικότερες & ηθικότερες νοητικές διαδρομές ..
    πού τόσο μεγάλη έλλειψη & ανάγκη έχουμε.

  11. Nik avatar
    Nik 28/09/2013 09:37:35

    Μια Offshore με nominee directors ακυρώνει το εγχείρημα και με τη βούλα της ΕΕ.

    Το ζητούμενο είναι να εντοπίζεται το εισόδημα και να φορολογείται δίκαια. Τα υπόλοιπα είναι περιττά και ενίοτε βλαβερά. Οπως και αν ονομάσουμε ένα τέλος, θα πληρωθεί από το εισόδημα. Ας πάμε εκεί απευθείας και ας λείπουν τα περίτεχνα και τα μπαρόκ κόλπα.

    • PA avatar
      PA @ Nik 28/09/2013 11:45:57

      Έτσι ακριβώς....

    • akenaton avatar
      akenaton @ Nik 28/09/2013 12:03:34

      Είναι δική μου πίστη πως η ελληνική κοινωνία δεν θα μπορέσει να αντέξει αυτό το "μεγάλο κόλπο" της χρεοκοπίας της, αν δεν επιχειρηθεί έστω και με "περίτεχνα και μπαρόκ" κόλπα όπως γράφετε να αποδοθεί μια μίνιμουμ αίσθηση δικαίου. Δεν γίνεται να τραβήξουμε απλώς μια γραμμή και να πούμε όποιος άρπαξε - άρπαξε, όποιος έκλεψε - έκλεψε και όποιος έφαγε - έφαγε αγαπητέ μου. Άλλωστε, που θα τα βρούμε τα κεφάλαια που θα μας λείψουν για την ανακούφιση των πενομένων; Ή φαντάζεστε ότι μπορούμε να συνεχίσουμε για πολύ να πορευόμαστε με αυτή την απάνθρωπη κοινωνική ανισότητα από την μια των εκατομμυρίων ανέργων, των μηδέν εχόντων και πεινώντων και από την άλλη των γλεντοκόπων του Νάμος με τις σαμπάνιες των 28.000 ευρώ η φιάλη;

      • Μανιάτης avatar
        Μανιάτης @ akenaton 28/09/2013 12:13:11

        Αγαπητέ Ακένατον,
        Πολύ σωστά!
        Αυτό είναι η ουσία των πολιτικών εξελίξεων στη χώρα μας.
        Η επιλεκτική εφαρμογή των νόμων, η ουδετεροποίηση του εγκλήματος, η συγκάληψη των ενόχων στο όνομα της πολιτικής σταθερότητας εκδηλώνεται στη συνείδηση των Πολιτών ως αυτογελειοποίηση των καθεστυκίων πολιτικοοικονμικών ελίτ.

      • PA avatar
        PA @ akenaton 29/09/2013 11:46:37

        Κανείς δεν διαφωνεί για την ανάγκη εξορθολογισμού του φορολογικού συστήματος. Άλλωστε δεν υποστήριξα ποτέ τη φορολογική ασυλία των εχόντων (κάθε άλλο) αλλά μίλησα για ένα κράτος - το Ελληνικό - με σχεδόν ανύπαρκτα εχέγγυα αποτελεσματικότητας των ελεγκτικών του μηχανισμών, το οποίο είναι απλά αδύνατο να εφαρμόσει από τη μια μέρα στην άλλη τέτοιας έκτασης και βάθους χρόνου ελέγχους χωρίς παρατράγουδα.
        Να το θέσω πιο απλά: Αν θέλουν να μας πείσουν για την αγνότητα των προθέσεών τους, ας ξεκινήσουν από τον έλεγχο των περίπου 45.000 off-shore που λέει πως έχει εντοπίσει ο κ. Στουρνάρας (αλλά έχει ελέγξει μόλις 300!) και από των εντοπισμό των περιουσιακών στοιχείων και των φυσικών προσώπων που κρύβονται πίσω από αυτές και μετά συζητάμε για τα υπόλοιπα..

  12. Nik avatar
    Nik 28/09/2013 14:16:18

    Φίλτατε, ακριβώς επειδή ΔΕΝ μπορούμε να πορευόμαστε με το υπάρχουν σύστημα, προϊόν ανεπαρκέστατων υπαλλήλων, πρέπει να πάμε άμεσα στον εντοπισμό εισοδημάτων, στην δίκαια φορολόγηση τους, και για τα περασμένα υπάρχουν άλλοι τρόποι.

    Αναφέρω ενδεικτικά το αμερικανικό Audit σε συνδυασμό με το Means Test, που μεταφράζονται ως έλεγχος (πιο ακριβώς ελεγχάρα που σε ξετινάζει) και την εξακρίβωση των οικονομικών μέσων που συντηρούν το βιοτικό επίπεδο. Ολα εξετάζονται και για πολλά χρόνια πίσω. Ολοι έχουμε συγγενείς στις ΗΠΑ και μπόρούμε να μάθουμε την έννοια του IRS Audit και την επίδραση του στην συμπεριφορά των πολιτών.

    Η επιλογή των "θυμάτων" του audit γίνεται αυτόματα όταν τους τσιμπήσει το πρόγραμμα που επιβλέπει τις δηλώσεις και τις οικονομικές συναλλαγές. Και βέβαια εκεί δεν έχουν τεκμήρια, συνάφειες, ρυθμίσεις και τα γνωστά καλύμματα της εδώ ανεπάρκειας.

  13. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 28/09/2013 14:53:37

    Άν περιμένουμε να καεί βαθμιαία - με την κατανάλωση - το "λίπος" των πολύ "λιπαρών", η κρίση που προκάλεσε ο τερματισμός της Ελληνικής φούσκας δεν θα εκτονωθεί καθοδικά ούτε σε 20 χρόνια.
    Αυτές οι βαθειές κρίσεις, κατ' άλλους κυκλικές (τεσσαρακονταετή κύματα Κοντράτιεφ-Σουμπετερ), κατ' άλλους "κρίσεις διαρθρωτικής κατάρρευσης", ιστορικά εκτονώνονται με την καταστροφή πλεονάζοντος συσσωρευμένου πλούτου: Αργούντων κεφαλαίων που δεν είναι σε θέση να "αξιοποιηθούν" στην αγορά, δηλαδή να αντλήσουν υπεραξία. Μετά αρχιζει νέος ανοδικός κύκλος.
    Ένα μέρος βαθειάς καταστροφής συσσωρευμένων γίνεται με την πτώση της αγοραίας αξίας των ακινήτων (εμπορικά ακίνητα + κατοικίες) και γενικά των παγίων στοιχειων. Αλλά και αυτή γίνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς, σε σύγκριση π.χ. με τις περιπτώσεις της Ισπανίας, Ιρλανδίας, Ολλανδίας κτλ. Ένα μικρό τμήμα κινητών αξιών, το μετοχικό που αφορούσε εταιρείες εσωτερικού ήταν το πρώτο που απαξιώθηκε, και απαξιώθηκε ταχύτατα. Απομένει όμως ένα πολύ μεγαλύτερο τμήμα κινητών αξιών (συσσωρευμένος πλούτος σε εταιρικά ομόλογα, σε μετοχές μεγάλων εταιριών του εξωτερικού, σε μεγάλες καταθέσεις, τραπεζών εξωτερικού και εσωτερικού, εναπομένοντα κεφάλαια "ευγενών" ασφαλιστικών ταμείων), του οποίου η μελλοντική τύχη δεν έχει ακόμη κριθεί. Η μέθοδος ανακεφαλαιοποίησης τραπεζών που επελέγη, πλήν Eurobank (με τα warrants) διατηρεί την εκκρεμότητα. Tίποτε δεν έχει κριθεί.
    Αυτά ίσως φαίνονται υπερβολικά ¨τεχνικά" - και είναι. Η απλή ουσία είναι ότι η "δημιουργική καταστροφή" κεφαλαίων είναι αδύνατο να ανακοπεί τεχνητά, με πολιτικά μέσα, γιατι αποτελεί αυτή η ίδια, την δυναμική της κρίσης. Αυτό που μπορεί να γίνει, με πολιτικά και φορολογικά μέσα, είναι η ανάκτηση ενός μέρους του διαφυγόντος και ιδιοποιηθέντος Δημόσιου πλούτου προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως μέσο εξισορρόπησης και κοινωνικής συνοχής.
    Και στο σημείο αυτό η πολιτική έχει μέχρι τώρα αποτύχει παταγωδώς: Τόσο η Ευρωπαική (με την ταξική, άδικη αλλά και "τεχνικά" εντελώς λανθασμένη μέθοδο αντιμετώπισης της κρίσης). Όσο και η εγχώρια (με την άκρως ταξική, ανελέητη μέθοδο της μετάθεσης όλων των βαρών στους φτωχότερους - όπου η σύγχυση και το χάος είναι στην ουσία μεθόδευση αδικίας και προστασία του συσσωρευμένου μεγάλου πλούτου).

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Uncle Stgm 30/09/2013 11:41:00

      Η πιο ρεαλιστική προσέγγιση σε σχέση με το τέλος του loop. Δυστυχώς όμως η ψυχαναγκαστική εμμονή με το πατρογονικό δικαίωμα στην ακίνητη περιουσία του νεοέλληνα δεν επιτρέπει την αποδέσμευση του από την καταβόθρα αυτή. Προτιμάει να στραγγαλίζει την αγορά (και τον εαυτό του) προσπαθώντας να διασώσει κάτι που είναι πάνω από τις δυνατότητές του. Πρέπει να βρεθεί μια φόρμουλα σιγά σιγά ο Έλληνας να απομακρυνθεί από αυτήν τη μανία, ίσως σε συνδυασμό με προσπάθειες για αποκέντρωση, διατηρώντας την κοινωνική ειρήνη (προστασία πρώτης κατοικίας με δίκαιους κοινωνικά όρους).

      • ΩΡΙΩΝ1 avatar
        ΩΡΙΩΝ1 @ TopGunZ 30/09/2013 12:31:12

        Bέβαια. Και ο πιό σίγουρος τρόπος να εισπράξει το κράτος απο τους λιπαρούς είναι να εφαρμόσει το Αμερικάνικο σύστημα Audit σε συνδυασμό με το Means Test, σε ΚΑΘΕ αγοραστή ακινύτου στην Ελλάδα μετά το 2009, που μεταφράζονται ως έλεγχος (πιο ακριβώς ελεγχάρα που σε ξετινάζει) και την εξακρίβωση των οικονομικών μέσων που συντηρούν το βιοτικό επίπεδο. Ολα εξετάζονται και για πολλά χρόνια πίσω, όπως λέει κι ο φίλος Nik.
        Ποιός όμως απο την κυβέρνηση των συνενόχων θα το κανει αυτό?

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ TopGunZ 30/09/2013 13:49:35

        Δυστυχώς, τα ακίνητα (που είναι σε πτωτικό κύκλο εκτόνωσης) ειναι μέρος μόνον του αργού, μη αξιοποιητικού κεφαλαίου.
        Λιμνάζει περισσότερο σε άλλα "αναπαυτήρια". Η λύση με τα warrants που επέξεγαν για τις τράπεζες δεν είναι καθόλου καλή και παρατείνει το νεκρό χρόνο. Η μέχρι τώρα συμπεριφορά των παραδοσιακών κατόχων πλούτου δείχνει απροθυμία να βάλουν ρευστό στον επιχειρηματικό κύκλο ή να αποδεχθούν νέους στρατηγικούς επενδυτές στις επιχειρήσεις. Προτιμούν να μην εξυπηρετούν τις υποχρεώσεις τους ή και να πτωχεύουν (δολίως;) "στραγγίζοντας" την αγορά και στριμώχνωντας τους συνεπέις, αξιόχρεους και βιώσιμους. Μαζί με τα ξερά καίγονται και χλωρά.
        Οι τράπεζες δυστυχώς τους κάνουν πλάτες. Η ορθή λύση θα ήταν να αναλαμβάνουν εν λειτουργια τις ασυνεπείς επιχειρήσεις και να τις διαθέτουν σε νέους αγοραστές. Έτσι, αντί δόλιας πτώχευσης, θα πάρουν ένα τουλάχιστον μέρος των οφειλών, το οποίο μπορούν μετά να διαθέσουν, με καλύτερους όρους απο τους σημερινούς, σε αξιόχρεεες επιχειρήσεις για να κινηθούν.
        Επανεκκίνηση χρειάζεται, αλλά έχουν μέχρι τώρα επιλέξει τον βάλτο.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ TopGunZ 30/09/2013 13:54:58

        Π.χ. έτοιες ευνοικές ρυθμίσεις για να προστατευθούν μέτοχοι χρεωκοπημένων εταιριών, καταστρέφουν δεκάδες πιστωτές τους που δεν φταίνε σε τίποτε:
        h**p://news.in.gr/economy/article/?aid=1231267218

  14. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 28/09/2013 14:57:50

    Στην ουσία το Αμερικανικό σύστημα Audit - Means Test, "στήνει" για κάθε πολίτη ένα μη μαχητό φορολογικό τεκμήριο του τρόπου διαβίωσης.
    Που καθιστά όλα τα άλλα τεκμήρια αχρείαστα, περιττά.
    Εφαρμόζεται όμως για τη φορολογία φυσικών προσώπων. Δεν έχει εφαρμογή στην εταιρική φορολογία.

  15. PA avatar
    PA 29/09/2013 11:55:19

    φίλε Akenaton,
    Κανείς δεν διαφωνεί για την ανάγκη εξορθολογισμού του φορολογικού συστήματος. Άλλωστε δεν υποστήριξα πριν καμιά φορολογική ασυλία των εχόντων (κάθε άλλο) απλά μίλησα για ένα κράτος - το Ελληνικό - με σχεδόν ανύπαρκτα εχέγγυα αποτελεσματικότητας των ελεγκτικών του μηχανισμών, το οποίο είναι φύσει αδύνατο να εφαρμόσει από τη μια μέρα στην άλλη τέτοιας έκτασης και βάθους χρόνου ελέγχους χωρίς παρατράγουδα.
    Να το θέσω πιο απλά: Αν θέλουν να μας πείσουν για την αγνότητα των προθέσεών τους, ας ξεκινήσουν από τον έλεγχο των περίπου 45.000 off-shore που λέει πως έχει εντοπίσει ο κ. Στουρνάρας (αλλά έχει ελέγξει μόλις 300!) και από των εντοπισμό των περιουσιακών στοιχείων και των φυσικών προσώπων που κρύβονται πίσω από αυτές και μετά συζητάμε για τα υπόλοιπα..

  16. JayGatsby avatar
    JayGatsby 30/09/2013 11:05:29

    Παιδιά, αληθεύει οτι αποφυλακίσθηκε ο Τσοχατζόπουλος?

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ JayGatsby 30/09/2013 11:42:14

      Ναι. Πριν 3 χρόνια. Σήμερα έχει ήδη 8 χρονάκια στην πλάτη του από το πόθεν έσχες μόνο και έπεται συνέχεια.

    • akenaton avatar
      akenaton @ JayGatsby 30/09/2013 13:34:17

      Μούφα!

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ JayGatsby 30/09/2013 13:38:14

      Μαθαίνει τώρα στη φυλακή να παίζει τζουρά, έτσι ακούω.
      Πρώτη εμφάνιση ενώπιον του εγκλείστου κοινού με το άσμα
      "στο κελλί τριαντατρία μ' έχουν στον Κορυδαλλό,
      με συγκάτοικο Ηλία, και απέναντι Λαγό..."

  17. Valter avatar
    Valter 30/09/2013 17:21:27

    Το άρθρο σας εγώ το βλέπω σαν μια προέκταση της λογικής που επικρατούσε στις πλατείες των αγανακτισμένων .... πελατών.
    Είναι η λογική του να γυρίσουν πίσω τα κλεμμένα.
    Φυσικά και δεν είναι κακό το να γυρίσουν πίσω τα κλεμμένα , αλλά ταυτόχρονα πρέπει να κάνουμε σαφές ότι η επιστροφή αυτή έχει συμβολικό και ηθικό χαρακτήρα , σε καμία περίπτωση ουσιαστικό.

    Ο λόγος είναι ότι τα κλεμμένα δεν υπάρχουν , τα κλεμμένα απορροφήθηκαν αργά ή γρήγορα από την κοινωνία ολόκληρη.
    Εσείς φυσικά δεν ανήκετε στην ομάδα των αφελών που νομίζουν ότι τα λεφτά που χρωστάμε βρίσκονται στις τσέπες εκατό οικογενειών και αν τους τα πάρουμε τελειώσει και η κρίση , για αυτό άλλωστε και ανοίγετε των κύκλο από τον οποίον τα κλεμμένα θα παρθούν έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει και την μεσαία τάξη. Αλλά ακόμα και έτσι αγαπητέ το εισπρακτικό αποτέλεσμα φοβάμαι ότι θα είναι μηδαμινό , μιας και ελάχιστοι ήταν τόσο αφελείς έτσι ώστε να προβαίνουν σε αγορές με μαύρο χρήμα. Μην ξεχνάτε ότι υπήρχε φορολογική νομοθεσία στην Ελλάδα και τότε , δεν μπορούσε ένας άνεργος να πάει να σκάσει ένα εκατομμύριο και να αγοράσει ακίνητο! Πολύ φοβάμαι ότι αν υλοποιήσουμε την πρόταση σας θα κυνηγάμε ανεμόμυλους , όταν δε εισπρακτικά η κίνηση αποτύχει θα δώσουμε λαβή στους πολιτικούς αντιπάλους να μιλάνε για κουκούλωμα , ανικανότητα και τα γνωστά.
    Αυτοί που αγόραζαν περιουσία με μαύρο χρήμα αγαπητέ είχαν την στοιχειώδη λογική να το ξεπλύνουν πρώτα.

    Οι συμβολικές κίνησης εξυγίανσης και κάθαρσης πρέπει να γίνουν και γίνονται , από εκεί και πέρα όμως πρέπει να κάνουμε τον λαό να καταλάβει ότι τα κλεμμένα χάθηκαν για πάντα , ακόμα δε να καταλάβει ότι το συντριπτικά μεγαλύτερο κομμάτι του χρέους δεν είναι κλεμμένα αλλά παροχές.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Valter 30/09/2013 22:03:38

      Ενώ συμφωνώ σε πολλά από όσα λέτε, έχω δύο βασικές ενστάσεις:
      1. Είναι πολλοί αυτοί που "μπούκωσαν" με κλεμμένα και μαύρα χρήματα 40 χρόναι τώρα. Η εκτίμησή μου είναι πως είναι τουλάχιστον το 25% του πληθυσμού.
      2. Δεν νομίζω να τα ξέπλυναν σωστά τα "μαύρα" τους! Οι περισσότεροι στηρίχτηκαν σε τραπεζικά δάνεια και "δωρεές" και δεν ελέγχθηκε σχεδόν ποτέ, ούτε η αποπληρωμή των μεν ούτε το πόθεν έσχες των "δωρητών". Το φορολογικό οικοδόμημα ετοιμόροπο ήταν από τότε και φυσικά δεν το αντιστηρίξαμε ποτέ. Γεμάτο "τρύπες", "παράθυρα" και ορθάνοιχτες μπαλκονόπορτες ήταν πάντα η φορολογική νομοθεσία. Ο δε έλεγχος, σχεδόν ανύπαρκτος.
      Κοιτώ γύρω μου και τα βλέπω σχεδόν τα μαύρα και τα αρπαγμένα να μου φωνάζουν μέσα από καλοσοβατισμένους τοίχους, απλωτά μπαλκόνια, μπάρμπεκιου, πισίνες, εξοχικά των 500 τ. μέτρων και "αίθρια"που θα τα ζήλευε και ρωμαίος συγκλητικός.

      • Αντίθεσις avatar
        Αντίθεσις @ akenaton 30/09/2013 22:49:36

        Στην παρούσα οικονομική συγκυρία και με την έλλειψη οιασδήποτε σιγουριάς για το αυριανό πολιτικό, φορολογικό και νομισματικό καθεστώς της χώρας καθώς και για το νομικό καθεστώς των ακινήτων, κανείς σχεδόν δεν ενδιαφέρεται να αγοράσει τα μαύρα και αρπαγμένα που βλέπετε. Κι αυτό γιατί απλούστατα οι περισσότεροι που έχουν την σχετική οικονομική δυνατότητα (κι επομένως δεν έχουν πληγεί ουσιαστικά από την κρίση), έχουν ήδη καλύψει την αντίστοιχη ανάγκη των.

        Η ταχεία καταστροφή επενδεδυμένων ή ανεπτυγμένων αξιών κάθε μορφής (άυλες: τεχνογνωσία, επαγγελματικές δεξιότητες, εμπορικά σήματα, αλλά και υλικές: μηχανολογικός εξοπλισμός, αξιόγραφα, ομόλογα, ακίνητα) σημαίνει αυτομάτως και την αντίστοιχη απομάκρυνση της πιθανότητας ανάκτησης των χαμένων φορολογικών εσόδων παρελθουσών εποχών. Τουλάχιστον σε μορφή σκληρού νομίσματος...

        • akenaton avatar
          akenaton @ Αντίθεσις 30/09/2013 22:58:55

          Για τα ακίνητα, δεν συμφωνώ. Ρόδα είναι και γυρίζει. Ότι ανεβαίνει κατεβαίνει και τ' ανάπαλιν.

          • Ιαπετός avatar
            Ιαπετός @ akenaton 30/09/2013 23:04:09

            Ακενατών
            Ρίξτο μιά ματιά. Μιά άποψη είναι

            http://enthemata.wordpress.com/2013/09/29/kostisx/

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.