#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
11/04/2013 07:58
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Όχι στο ευρωπαϊκό «ώριμο φρούτο»



«Πρέπει πρώτα να αποδείξουμε την φερεγγυότητά μας».

«Η κυρίως επαναδιαπραγμάτευση θα γίνει μετά τις γερμανικές εκλογές, τώρα δεν υπάρχει περιθώριο».

«Μετά τις γερμανικές εκλογές, οι Ευρωπαίοι θα δώσουν τελεσίδικη λύση διότι ξέρουν ότι δεν γίνεται αλλιώς».

Δεν αμφισβητώ την λογική καμμιάς από τις παραπάνω προτάσεις. Επίσης, δεν μπορώ να γνωρίζω ποιός είναι ακριβώς ο σχεδιασμός του Μεγάρου Μαξίμου, ποιές συγκεκριμένες κινήσεις έχουν προγραμματίσει για το εκάστοτε «μετά» και ποιές όχι. Αν σχεδιάζουν μιαν ομοβροντία πρωτοβουλιών διεκδίκησης σε συγκεκριμένο χρόνο ή μετά από συγκεκριμένα γεγονότα, ή όχι, αν περιμένουν την «υποχρεωτικά αναμενόμενη» ευδοκία των εταίρων.

Μπορώ όμως να πω με σχετική βεβαιότητα το εξής:

Η νοοτροπία του «ευρωπαϊκού ώριμου φρούτου» δεν μπορεί να είναι η σωστή εθνική στρατηγική.

(Στην υποθετική περίπτωση να πρόκειται εν τέλει όντως περί αυτού.)

Τί λέει η νοοτροπία του «ευρωπαϊκού ώριμου φρούτου»;

Ότι τώρα παρεπιδημούν κάποια ζόρια, λόγω των επικειμένων γερμανικών εκλογών ή λόγω της παρελθούσας αφερεγγυότητας των ελληνικών ηγεσιών ή, ή, ή, αλλά μόλις αυτά λάβουν τέλος, οι εταίροι μας και συγκεκριμένα η Γερμανία θα συναινέσουν σε μια τελική λύση απολύτως ανακουφιστική για την Ελλάδα και καθόλου παραδειγματική για τους Έλληνες. Θα είναι το happy ending της Ευρωκρίσης, και με βάση αυτό το πρωτότυπο, της αναίμακτης σωτηρίας, θα μεταχειρισθούν οι εταίροι και τις υπόλοιπες χώρες σε κρίση. Μάλιστα, σε αυτήν την πρωτοβουλία θα φτάσουν από μόνοι τους: θα διαπιστώσουν ότι «δεν γίνεται αλλιώς», ότι πάμε πανευρωπαϊκά σε τοίχο. Και θα υποχρεωθούν να δράσουν αναλγητικά για την Ελλάδα, ούτως ώστε να μην τους μείνει η Ευρωζώνη στα χέρια... Και τότε θα έρθει η Ανάπτυξη, περίπου σαν υπερσύγχρονη αμαξοστοιχία-βολίδα.

Εν ολίγοις: όταν έρθει η σωστή ώρα, οι εταίροι και οι Γερμανοί «θα καταλάβουν», «ότι δεν γίνεται αλλιώς». Και τα δύο όμως στοιχεία της αποφθεγματικής σύνοψης ελέγχονται:

Οι Γερμανοί δεν θα καταλάβουν ούτε μετά τις εκλογές τους, διότι απλούστατα δεν θέλουν να καταλάβουν και δεν διαφαίνεται ότι θα επιθυμήσουν να καταλάβουν. Ακούω καθημερινά γερμανικό ραδιόφωνο και η επίμονη επωδός είναι πως οι ελλειμματικές (υπονοείται σαφώς: οι αποτυχημένες) χώρες του Νότου διασώζονται σε βάρος των γερμανικών νοικοκυριών, του Γερμανού φορολογούμενου πολίτη – ούτως ώστε να μπορούν οι ράθυμοι νότιοι να συνεχίζουν την ασωτία τους. Wer Schulden hat, ist schuldig: Όποιος χρωστά, είναι ένοχος και αμαρτωλός. Ταυτολογία στην γερμανική γλώσσα: γλώσσα της σκέψης, γλώσσα της πράξης, γλώσσα της εκλογικής συμπεριφοράς, γλώσσα της πολιτικής στρατηγικής. Και ναι μεν το γερμανικό μεγαλείο ψυχής τείνει να αποδειχθεί σχεδόν απεριόριστο με όλες αυτές τις διασώσεις, πρέπει όμως κι εμείς οι Γερμανοί να δούμε τί θα κάνουμε τέλος πάντων με όλους αυτούς. Ναι, ακόμα σήμερα, ναι, τον Απρίλιο του 2013. Κάθε κατακρύμνιση μιας χώρας από την ύφεση, την λιτότητα, την ανεργία, την εξάρτηση, την ανημπόρια είναι «θεία δίκη» (και πρόξενος ικανοποίησης των ευσεβών και εργατικών) για την αμαρτωλότητα όλων αυτών των ελλειμματικών εθνών με τους ελλειμματικούς ανθρώπους. Όποιος περιμένει από μια χώρα ποτισμένη σε αυτήν την νοοτροπία μέχρι τέλους  και την πολιτική ηγεσία της μια «συνολική λύση», από την οποία η Γερμανία δεν θα κερδίζει μόνο μα θα χάνει κιόλας, θα περιμένει για πολύ ακόμα.

Και οι Γερμανοί ουδέποτε θα πιστέψουν ότι «δεν γίνεται παρά να αλλάξει ο χειρισμός της κρίσης»: για τους Γερμανούς, όλα είναι μια χαρά. Θεωρούν περίπου τα εξής: Ο γερμανικός λαός δούλεψε σκληρά για να είναι ο πρώτος στην Ευρώπη και να βρίσκεται στην κορυφή, άλλωστε το αξίζει. Κάνει ό,τι μπορεί για να διασώσει όσους δεν ήταν τόσο προκομμένοι, ζημιώνεται σε αυτήν την διαδικασία, και αυτό αποδεικνύει έτι περαιτέρω σε πόσο καλά χέρια βρίσκεται η γερμανική Ευρώπη. Η ανάγκη των υπολοίπων κρατών να εξαρτώνται από τις διαθέσεις της Γερμανίας, ακόμα και άλλοτε κραταιών χωρών όπως η προκλητικά σιωπηρή Γαλλία, δεν είναι μόνο πρόξενος ανομολόγητης (ενίοτε και ομολογημένης) ηδονής για την Γερμανία, αλλά και μια απαραίτητη και αναγκαία συνθήκη για να λειτουργήσει η Ενωμένη Ευρώπη με την τελειότητα και ισορροπία που μόνο η τευτονική σοφία μπορεί να της μεταγγίσει. Το ότι οι ένοχοι και υπαίτιοι λαοί υποφέρουν είναι, είπαμε, περισσότερο πρακτική απόρροια της ορθής θεολογίας παρά της πολιτικής πράξης.

Ακόμα όμως και να μην ίσχυαν τα παραπάνω, από πού κι ως πού θα χορηγήσουν οι έτεροι εταίροι την βέλτιστη, πλέον ανώδυνη δυνατή λύση στην Ελλάδα απλώς και μόνον επειδή ήταν... φρόνιμη; Με ποιά λογική; Πότε ξαναέγινε κάτι τέτοιο για να γίνει τώρα;

Θα έπρεπε να το έχουμε πλέον εμπεδώσει: δεν μπορούμε να περιμένουμε ες αεί το πότε θα πει η τρόικα «ναί, τα μέτρα είναι ήδη αρκετά και η Ελλάδα πάει περίφημα», ή το πότε θα αξιωθεί να δράσει η Γερμανία ως από μηχανής Θεός για όλην την Ευρώπη διότι «θα καταλάβει ότι δεν βγαίνει αλλιώς η εξίσωση»-  ίσως, άλλωστε, να έχει διαφορετικές φιλοδοξίες για την κατάληξη και επίλυση της «εξίσωσης».

Ήρθε η ώρα της αυτενέργειας.

Όσοι περιμένουν πότε θα πέσει το «ευρωπαϊκό ώριμο φρούτο», απλώς θα το παρακολουθούν να σαπίζει στο γερμανικό κοτσάνι του.

Σωτήρης Μητραλέξης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. *Mara* avatar
    *Mara* 11/04/2013 08:22:09

    ".....ελλειμματικών εθνών με τους ελλειμματικούς.... ανθρώπους...."
    Δηλαδή... κατώτερων εθνών με υπανθρώπους και όχι ανθρώπους, που πρέπει να τους τιμωρήσουμε...., γιατί εμείς είμαστε η άρια... φυλή και στην ανωτερότητα μας πρέπει να υποταχθούν όλοι....

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ *Mara* 11/04/2013 18:23:52

      Πάντως τὸ ἐπίκεντρο τοῦ ἄρθρου βρίσκεται στὸ τί κάνουμε ἢ δὲν κάνουμε ἐμεῖς, ὄχι στὸ τί κάνουν ἄλλοι ποὺ προασπίζονται τὰ συμφέροντά τους...

      • *Mara* avatar
        *Mara* @ Σωτ Μητραλ 11/04/2013 20:42:49

        Αγαπητέ Σωτήρη, δεν αντιλέγω για το επίκεντρο του εξαιρετικού σου άρθρου, αυτό όμως δεν αλλάζει την ουσιαστική ερμηνεία των αναφορών τους, στις προβληματικές χώρες και στους πολίτες αυτών.

  2. Apostolos Vlahos avatar
    Apostolos Vlahos 11/04/2013 08:51:52

    Θα συμφωνήσω απόλυτα με το άρθρο. Η σημερινή γερμανική ηγεσία έχει de facto βγάλει τη Γερμανία από την ΕΕ. Τύποις θα είναι μέσα για όσο διάστημα θεωρεί συμφέρον. Απορία προκαλεί η θρησκευτική προσκόλληση των κυβερνώντων την Ελλάδα στο γερμανικό άρμα. Δεν βλέπουν το αδιέξοδο; Από την άλλη, δεν είναι δυνατόν η ΕΚΤ να λειτουργεί υπέρ ενός μόνο και κατά όλων των υπολοίπων. Υπάρχει κάποια πρωτοβουλία προς τα εκεί;

    • euagelos avatar
      euagelos @ Apostolos Vlahos 11/04/2013 09:58:19

      Αδιέξοδο για ποιόν? Η ελληνική άρχουσα τάξη, (οι έχοντες "τα κλειδιά" - ακόμα και η "αριστερά" κατέχει κλειδιά) ανέκαθεν είχε προσδιορίσει το ρόλο της, τόσο στο παγκόσμιο γίγνεσθαι όσο και στο εσωτερικό.

  3. Διογένης avatar
    Διογένης 11/04/2013 09:11:25

    Εύστοχο άρθρο. Προσωπικά τα έλεγα και από παλιά αυτά, και σε αυτή εδώ την ιστοσελίδα. Κάποιοι περίμεναν αλλαγή της γερμανικής πολιτικής με την εκλογή Ολάντ. Διαψεύστηκαν και μάλιστα πολύ. Τουλάχιστον ο Σαρκοζί έβγαινε και αυτός μπροστά στην ίδια λογική με την Μέρκελ και κρατούσε κάποιο ρόλο (όχι τυχαία βγήκε το "Μερκοζί"). Ετούτος εδώ μαζεύτηκε σαν μαθητής που τον μάλωσαν. Οι "κάποιοι" ήταν οι δυνάμεις οι πιστές στο δολάριο (Citigroup κλπ.). Αντιθέτως, η Γερμανία ενέτεινε κι άλλο τον εκγερμανισμό των ευρωπαϊκών οικονομιών, δυνάμωσε δομικά το ευρώ και άπλωσε κι άλλο το πάπλωμα της ηγεμονίας της στην Ευρώπη.

    Το ίδιο γίνεται τώρα με τις γερμανικές εκλογές. Οι ίδιοι "κάποιοι" ενσπείρουν την προσδοκία ότι κάτι μπορεί να αλλάξει μετά τις γερμανικές εκλογές. Στην ουσία είναι δικό τους wishful thinking. Ορισμένοι από την από εδώ πλευρά το πιστεύουν, μέσα από ένα δικό τους wishful thinking. Η αλήθεια είναι όμως ότι δεν θα αλλάξει τίποτα. Ακόμη και εάν αλλάξει, αυτό θα γίνει με όρους που δεν θα είναι καθόλου ευνοϊκοί για την χώρα μας.

    Η Γερμανία δεν νικάει στην κρίση επειδή είναι πιο αξιόπιστη, επειδή "δουλεύουν σκληρά" (πολύ λιγότερο από εμάς, πάντως, σύμφωνα με τις στατιστικές) ή επειδή είναι πειθαρχημένοι κλπ. Η Γερμανία νικάει επειδή είναι η μόνη χώρα που αντιμετωπίζει με αυτοπεποίθηση την περίπτωση διάλυσης του ευρώ. Θέλουν το ευρώ, αλλά έχουν διεξοδικό Plan B για την αντίθετη περίπτωση. Εμείς εδώ εκχωρήσαμε το Plan B στον... Αλαβάνο (!) και αφεθήκαμε να εκβιαζόμαστε παθητικά.

    Όταν δεν έχεις σχέδιο διεξόδου από τον εκβιασμό, η μόνη διέξοδος είναι να υποκύπτεις στον εκβιασμό. Αυτό είναι όλο. Όλη η διαβόητη γερμανική πειθαρχία κλπ. θα είχε καταρρεύσει σαν χάρτινος πύργος, αν εμείς σχεδιάζαμε σωστά και με την στοιχειώδη αυτοπεποίθηση ως συλλογικότητα.

    • Αρχιμήδης avatar
      Αρχιμήδης @ Διογένης 12/04/2013 17:23:18

      Η Γερμανία πάντα νικάει και στο τέλος συντρίβεται αγαπητέ Διογένη, και αυτή τη φορά σίγουρα δεν πρόκειται για εξαίρεση...Ας είναι καλά ο Bernanki που τον θαυμάζει ακόμα και ο Τσίπρας...

  4. Geros avatar
    Geros 11/04/2013 09:46:31

    Μάλλον δεν έχουμε καταλάβει ορισμένα πράγματα και για αυτό περιμένουμε μια λύση από την Γερμανία , της ζητάμε να καταλάβει , να αλλάξει πλεύση ή να την αναγκάσουμε να μας δει με άλλο μάτι.
    Ότι αυτοί είναι οι τρόποι με τους οποίους προσπαθούμε να βγούμε από την κρίση δείχνει ότι σαν λαός ζούμε στον κόσμο μας.
    Η Γερμανία δεν θα μας σώσει ούτε πριν ούτε μετά τις εκλογές , δεν μπορεί να το κάνει.
    Αν δεν μπορεί ο πρωθυπουργός της χώρας να πείσει τον υπουργό του να φτιάξει πλάνο απομάκρυνσης επίορκων τι να κάνει η Γερμανία?
    Αν πάνω από το 60% των πολιτών της χώρας πιστεύει ότι η τήρηση της νομιμότητας δεν τον δεσμεύει και δικαιούται να παραβαίνει τον νόμο για να διεκδικήσει το οτιδήποτε τι να κάνει η Γερμανία?
    Αν δεν έχουμε καταφέρει να αλλάξουμε ούτε στο ελάχιστο τον τρόπο λειτουργίας των εφοριών εδώ και τρία χρόνια τι να κάνει η Γερμανία?
    Αν ο λαός μας ζητάει από την μια να αλλάξουν τα πάντα αλλά από την άλλη να μην θιγεί κανείς τι να κάνει η Γερμανία?
    Αν οι συμπολίτες μας προτιμούν τόσο πολύ τις κραυγές από τα επιχειρήματα που δίνουν 10% σε πολιτικό αρχηγό που δεν ξέρει την διαφορά υδατανθράκων και υδρογονανθράκων τι να κάνει η Γερμανία?

    Φυσικά δεν είναι μόνο οι περίφημες "Ελληνικές ιδιαιτερότητες" (ευφημισμός για το Ελληνική ανικανότητα) που δεν θα αφήσουν την Γερμανία να μας σώσει , η Γερμανία πολύ απλά δεν έχει την δυνατότητα να το κάνει , δεν έχει τα χρήματα.
    Όλοι περιμένουν την σωτηρία από το Βερολίνο και νομίζουν ότι ή με το καλό (οι δεξιοί) ή με το άγριο (οι αριστεροί) θα ανοίξουν οι στρόφιγγες του χρήματος που η Merkel σύμφωνα με τον προσφιλή στην Ελλάδα αστικό μύθο τις κρατάει πεισματικά κλειστές.
    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΜΕΤΡΗΤΑ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΕΣ.
    Ήδη η λύση που δόθηκε για την ανακεφαλαιοποίηση των Ελληνικών τραπεζών με 50 δις ζεστό χρήμα είναι όνειρο απατηλό για όποια άλλη τράπεζα στην Ευρώπη βρεθεί σε παρόμοια θέση.
    Η Γερμανία δίνει κάποια λεφτά και θέτει όρους , τι άλλο θα μπορούσε να κάνει? Να δώσει παραδείγματος χάριν άλλα 100 δις στην Ελλάδα έτσι για να βρίσκονται? Και μετά άλλα 500 δις στην Ισπανία , άλλα 600 δις στην Ιταλία και 1 τρις στην Γαλλία μήπως? Φυσικά τα λεφτά αυτά θα έπρεπε να είναι χαρισμένα γιατί αλλιώς θα απογείωναν τα χρέη των χωρών αυτών στον υπερπέραν και δεν το θέλουμε αυτό γιατί ο μικρός Αλέξης δεν θέλει να είμαστε αποικία χρέους . Εκτός δε από το ότι θα ήταν χαρισμένα θα έπρεπε να οδηγήσουν σε περιορισμό των εισαγωγών των χωρών αυτών μιας και το να γίνουν τα λεφτά αυτά εισαγωγές προϊόντων από την Γερμανία επίσης δεν το θέλει ο μικρός Αλέξης.
    Δηλαδή ζητάμε από την Γερμανία να χαρίσει στον Ευρωπαϊκό νότο 2,5 τρις και μετά να αφήσει την Ευρωπαϊκή Ένωση να αυτοδιαλυθεί. Και το βαφτίζουμε αυτό Κεϋνσιανισμό!

    Περνάμε σε μια άλλη Ευρώπη , μια Ευρώπη που ο καθένας μας θα απλώνεται μέχρις εκεί που φτάνει το πάπλωμα. Φυσικά αυτό δεν αρέσει στην χώρα που κυριαρχούν οι επαγγελματίες ψυχοπονιάρηδες , αυτοί ντε που κάνουν καριέρες δηλώνοντας την ντροπή τους , τον αποτροπιασμό τους και την πλήρη τους αντίθεση σε κάθε κοινωνική αδικία αλλά η μόνη λύση που προτείνουν είναι "να επιληφθεί το κράτος" γενικά και αόριστα (ένα κράτος με αυτούς μέσα βεβαίως βεβαίως). Το κράτος αυτό μας τελείωσε και δεν θέλουμε να το καταλάβουμε για αυτό ακόμα και οι πλέον αντιγερμανοί πιστεύουν ότι θα μας σώσει η Merkel.
    Μονο εμείς μπορούμε να σώσουμε την χώρα αλλάζοντας τον τρόπο που σκεφτόμαστε. Μάλλον για αυτό ελπίζουμε στην Merkel , ο πραγματικός τρόπος σωτηρίας μας πέφτει πολύ βαρύς.

    • Μηχανικός avatar
      Μηχανικός @ Geros 11/04/2013 11:15:21

      Πες τα άνθρωπε μου!
      Δεν είναι δυνατόν να μην μπορούμε να καταλάβουμε τα αυτονόητα, ή μήπως είναι;

      • blue nile avatar
        blue nile @ Μηχανικός 11/04/2013 12:17:30

        Καλά σοβαρά μιλάτε.
        Ποιος είπε ότι η Γερμανία πρέπει να βάλει χρήματα για να σωθεί η Ευρώπη;
        Τρία πράγματα μπορούν να σώσουν την ευρωζώνη αυτή τη στιγμή.
        Τίποτα δεν χρειάζεται ούτε ένα μάρκο...εεε ούτε ένα ευρώ...

        1) Ευρωομόλογο εγγυημένο από την ΕΚΤ.
        Όμως σε τέτοια περίπτωση η Γερμανία δένει την τύχη της με τις υπόλοιπες χώρες και δεν μπορεί να απειλεί εμ την αποχώρηση της γιατί δεν θα μπορεί να αποχωρήσει μια που κανείς δεν θα μπορεί αν υπολογίσει τι θα χρωστάει το κάθε ευρωζωνικό μέλος.
        2) Ενοποίηση του τραπεζικού συστήματος με επανακεφαλαιοποίηση των προβληματικών τραπεζών από το ESM.
        Κάτι που δεν θέλει η Γερμανική ηγεσία γιατί θα αποκαλυφθεί η χρεωκοπία των Γερμανικών τραπεζών και θα τις χάσουν οι ιδιοκτήτες τους Γερμανοί τραπεζίτες.
        3) Ευρωπαικό σχεδιο Μάρσαλ που θα χρηματοδοτείται από την ΕΤΕΠ που έχει τους πόρους.
        Αρκεί αν αφεθεί ελεύθερη να διαθέτει όλο το ποσό μιας επένδυσης και όχι το περιοριστικό 50% που ουσιαστικά ακυρώνει κάθε επένδυση γιατί καμιά ελλειμματική χώρα δεν έχει το άλλο 50%

        Από τα παραπάνω τρία η Γερμανία μπλοκάρει τα 1) και 2) καθαρά για λόγους μικροπολιτικής !!!
        Και η Ευρώπη καταστρέφεται με την καταστροφή να είναι έτοιμη να χτυπήσει και τον Γερμανικό λαό όταν η ύφεση θα πετάξει στους δρόμους εκατοντάδες χιλιάδων Γερμανών εργαζομένων.

        Αλλά οι Γερμανοί και οι Έλληνες τραπεζίτες καθώς και οι διαπλεκόμενες ελίτ των δύο χωρών, όλοι αυτοί που δημιούργησαν τη Κρίση του 2008 θα παραμένουν στο απυρόβλητο.

        Γιατί αυτή είναι η στοχοπροσήλωση της Γερμανικής ηγεσίας και όχι η σωτηρία της ευρωζώνης με την οποία θα μοιραστεί θέλει δεν θέλει ένα τραγικό κοινό μέλλον.

        • dim avatar
          dim @ blue nile 11/04/2013 14:20:29

          Τι θα πει "θέλει ή δε θέλει" η Γερμανία, και η κάθε Γερμανία?

          Αν δεν τα κάνει αυτά που σωστά λες, έχει μέλλον η Ευρωζώνη? Και αν όχι, αυτό συμφέρει τη Γερμανία? Ο κάθε ένας κοιτάζει το συμφέρον του και καλά κάνει... Το συμφέρον της Γερμανίας είναι ΠΡΩΤΑ να επιβάλλει λιτότητα στις εκτροχιασμένες οικονομίες, και ΜΕΤΑ να κάνει αυτό που λες... Αν το κάνει εξαρχής αυτό που λες, το εγχείρημα δε θα πετύχει... Αν δε το κάνει ποτέ, πάλι το εγχείρημα θα αποτύχει... Για όλα υπάρχει το σωστό timing, και το timing αυτό πλησιάζει... Αυτό είχε διαγνώσει και ο Σαμαράς και είχε πει "χρόνο θέλω να κερδίσουμε, να μείνουμε όρθιοι ώστε όταν η Ευρώπη αλλάξει εμείς να είμαστε εκεί"...

          • blue nile avatar
            blue nile @ dim 11/04/2013 18:11:17

            Μα μπορούσε να τα κάνει όλα αυτά παράλληλα με λιτότητα και παράλληλα με την τραπεζική ενοποίηση.
            Μια λύση ήταν να μπει σε ευρωομόλογο το πάνω από το 60% ποσοστό του λόγου χρέους προς ΑΕΠ της κάθε χώρας ακόμα και της Γερμανίας.
            Γιατί το 60% ήταν αυτό που άφηνε το Μάαστριχτ.
            Πάλι θα θέλαμε περιοριστικά μέτρα για το υπόλοιπο. Απλά αν περιοριζόταν έτσι το άμεσο χρέος και τα τραπεζικά χρέη δεν μετακυλούσαν στα δημόσια τότε το δικό μας χρέος και αυτά Ιταλίας, Ισπανίας κλπ θα ήταν βιώσιμα.
            Και η λιτότητα θα ήταν μικρότερη άρα πολύ πολύ πιο υποφερτή.
            Τώρα το τερατούργημα που έχει δημιουργηθεί καταστρέφει κοινωνικές οικονομίες και ανθρώπινες ζωές.
            Και δεν είναι σε καθόλου συμφέρον της Γερμανίας η πανευρωπαική ύφεση.
            Θα οδηγήσει σε γιαγαντιαία αύξηση της ανεργίας εκεί που θα την πληρώσει με αίμα ο Γερμανός εργαζόμενος που στο φινάλε δεν φταίει και τίποτα.
            Αλλά σώζονται οι Γερμανοί τραπεζίτες και τίποτα άλλο.
            Χίλιες φορές η Γερμανία καλύτερα να καταργούσε τις λιτότητες, να διασύνδεε τους ρυθμούς ανάπτυξης της κάθε χώρας με τους ρυθμους αποπληρωμής των δανείων τους και να απόφευγε έτσι την πανευρωπαική ύφεση.
            Και δεν τα λέω εγώ αυτά, το οικονομικό ινστιτούτο του Κιέλου τα λέει...
            Σε εκείνη την περίπτωση οι Γερμανοί θα συνέχιζαν να συσσωρεύουν τεράστια κέρδη από τα πλεονάσματα τους και ας επέστρεφαν ένα μικρό μέρος από αυτά τα κέρδη για να δίνουν ανάσες στα προβληματικά κράτη.
            Όχι από καλοσύνη αλλά για να τα κρατήσουν καλούς αγοραστές των γερμανικών προιόντων.
            Θα δείτε δε ότι η Γερμανία δεν θα αλλάξει.
            Ότι έγινε στην Κύπρο τα λέει όλα.
            Θα προσπαθήσει να πάει σε ένα ευρώ δύο ταχυτήτων που θα είναι κόλαφος για τους νότιους ή θα δημιουργήσει μαζί με όλες τις χώρες που έχουν σχέση με την γερμανική βιομηχανία μια νέα ένωση του μάρκου. Ή όπως αλλιώς θα ονομαστεί το νέο νόμισμα.
            Γιατί τώρα η Γερμανία για να σώσει την ευρωζώνη έχει δύο επιλογές.
            1) Ή κάνει όλα όσα αναφέρω στο πρώτο σχόλιο τα οποία δεν θα στοιχίσουν τίποτα στον Γερμανό φορολογούμενο με συνέπεια να χάσουν οι Γερμανοί τραπεζίτες τις τράπεζες τους
            2) Ή θα πρέπει αν συναινέσουν σε κεγάλα κουρέματα όλων των χρεών που εκεί θα πληρώσει ο Γερμανός φορολογούμενος.
            Η γερμανική ηγεσία δεν θέλει να κάνει τίποτα από τα δύο.
            Κια καταστρέφει την Ευρώπη...
            Εδώ είμαστε και αθ τα δείτε όλα σύντομα...

          • Geros avatar
            Geros @ blue nile 11/04/2013 20:20:55

            Η λύση δηλαδή είναι να δανειστούν κάποιες ακροστιχίδες μερικά τρισεκατομμύρια ευρώ και να τα χρωστάνε οι ..... ακροστιχίδες. Και θα βρεθεί ηλίθιος να τους τα δώσει νομίζετε?
            Αν αυτό είναι λύση ας φτιάξουμε και εμείς μια , να την ονομάσουμε Ελληνική Τράπεζα Ανασυγκρότησης , να δανειστεί ένα τρισεκατομμύριο (τσιγκουνιές θα κάνουμε?) και μετά τα χρωστάει αυτή η τράπεζα. Τα στοιχεία ενεργητικού της τράπεζας αυτής θα βρίσκονται στην Ελλάδα , αν τελικά δε αυτή δεν καταφέρει να τα αποπληρώσει δεν θα μπορούν να γίνουν κατασχέσεις γιατί το Ελληνικό κοινοβούλιο δεν θα τις εγκρίνει!
            Ρε παιδιά μερικοί καταπίνετε τις αρλούμπες του Καμμένου αμάσητες ...

          • dim avatar
            dim @ blue nile 11/04/2013 21:21:05

            Μα γιατί να την καταστρέψει? Την συμφέρει? Αν την συμφέρει, ΟΚ, ναι, θα την καταστρέψει... Αλλά αφού δεν την συμφέρει, γιατί να το κάνει? Προφανώς, θέλει να το πάει μέχρι εκεί που μπορεί και την παίρνει (με τις μικρές χώρες, που θα τις θυσίαζε κιόλας για παραδειγματισμό), και μετά θα κάνει τον συμβιβασμό...

        • Geros avatar
          Geros @ blue nile 11/04/2013 20:06:03

          1. Τι σημαίνει ευρωομόλογο εγγυημένο από την ΕΚΤ ξέρετε? Η ΕΚΤ δεν μπορεί να εγγυηθεί τίποτα , τα κράτη πίσω από την ΕΚΤ εγγυούνται και η ΕΚΤ βγαίνει ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ. Νομίζετε μάλλον ότι οι αγορές αποτελούνται από ηλίθιους και αν τους πει κάποιος "εγγυάται η ΕΚΤ" δεν θα ψάξουν να δουν τι και ποιος είναι από πίσω. Αν η Γερμανία εγκρίνει την έκδοση Ευρωομολόγων σε τέτοια ποσά που θα άλλαζαν την κατάσταση στην Ευρώπη θα έχανε την αξιολόγηση AAA σε τριάντα δευτερόλεπτα.
          2. Ο ΕΜΣ έχει στην διάθεση του 500 δις από τα οποία μόνο τα 80 είναι λεφτά που μπήκαν στο ταμείο του από τις χώρες τις Ευρώπης , τα υπόλοιπα πρέπει να να δανείζεται ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ.
          Θυμίζω ότι η ανακεφαλαιοποίηση ΜΟΝΟ των Ελληνικών τραπεζών κόστισε 50 δις , είμαστε δε το 2% της Ευρωπαϊκής οικονομίας
          3. Και τρίτη ακροστιχίδα που έχει χρήματα? Να φτιάξουμε και εμείς μια να γίνουμε πλούσιοι? Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αγαπητέ ΔΑΝΕΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΟΡΟΥΣ. Ακόμα , ΔΕΝ ανήκει στις χώρες της Ευρωζώνης αλλα και στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής ένωσις. Τέλος τα ποσά που δανείζεται από τις αγορές είναι της τάξης των μερικών δεκάδων δισεκατομμυρίων τον χρόνο , ένα σχέδιο Μάρσαλ θα κόστιζε εκατοντάδες φορές τα κεφάλαια που αυτή η τράπεζα μπορεί να αντλήσει.

          Πίσω από τις ακροστιχίδες που πετάτε κρύβεται ο μύθος ότι η Ευρώπη μπορεί να δανειστεί από κάπου μερικά τρισεκατομμύρια Ευρώ , τίποτα άλλο.

        • mara avatar
          mara @ blue nile 12/04/2013 01:04:40

          Μας ποιός σας είπε ότι η Γερμανία την ενδιαφέρει να σωθεί η Ευρώπη το σωστό είναι προσποιείται ότι σώζει την Ευρώπη.
          Η κρίση που ξεκίνησε απο τις ΗΠΑ και πέρασε απο την την άλλη πλευρά ήταν το διαβατήριο για να κάνει τη Γερμανία κυρίαρχο της Ευρωπης με μεγάλα κέρδη γι αυτήν παριστάνοντας τον αρχάγγελο της κάθαρσης στοχοποιώντας τον "ατασθαλή"νότο.
          1Ηγεμονία στην Ευρώπη μιας και η Γαλλία παραπαίει
          2μείωση της αξίας του ευρώ,ευνοεί τις εξαγωγές της
          3προγραμματα διάσωσης των χωρών του νότου από την ΕΚΤ που εξυπηρετεί γερμανικά συμφέροντα. Θυμηθείτε το χειρισμό στην αγορά ελληνικών ομολόγων.
          4αποσταθεροποίηση χρηματοπιστωτικού συστήματος που ξεκίνησε απο την Κύπρο στις χωρες της περιφέρειας και τώρα αποφάσεις για κούρεμα καταθέσεων στις προβληματικές τράπεζες που οδηγεί τα κεφάλαια του νότου στις τράπεζες του βορρά και δή της Γερμανίας.
          Η Γερμανία θωρακίζεται και ξορκίζει τη κρίση με προγράμματα που γνωρίζει ότι δεν βγαίνουν πατώντας επί πτωμάτων ικανοποιώντας τη φιλοδοξία άλωσης της Ευρώπης ελέγχοντας όλες τις αποφάσεις πολιτικές και οικονομικές.
          Η Γερμανία προς το παρόν βγαίνει κερδισμένη η Ευρώπη όμως φτάνει σε αδιέξοδο, Τα υψηλά χρέη των ισχυρών κρατών η αποβιομηχανοποίηση της και άρα η αδυναμία ανάκαμψης σε συνδιασμό με τις τοκογλυφικές υπερχρεώσεις μοιραία θα οδηγήσουν στην αποκάλυψη των ενόχων.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Geros 11/04/2013 12:18:27

      λες τη μιση αληθεια
      η αλλη μιση ειναι οτι η Γερμανια Δεν ´δινεί λεφτα απλα διαχειριζεται την Ελληνικη χρεωκοπια
      και οτι το χρονικο περιθωριο που δινεται για ´προσαρμογή ´ της Ελλαδας ειναι εξωπραγματικο
      δεν εχει σκοπο να βοηθησει την Ελλαδα να ανακαμψει (στην ουσια δυσχεραινει τη θεση μας περισσοτερο) αλλα να δωσει στην Γερμανια τη δυνατοτητα ´να μας αποσυνδεσεί απο την τεχνικη υποστηριξή´ οταν θα εχει απομακρυνθει αρκετα
      εννοειται το προβλημα ειναι δικο μας και την λυση πρεπει να τη δωσουμε μονοι μας

    • Afroditi P. avatar
      Afroditi P. @ Geros 11/04/2013 14:17:02

      Τι να σου κάνουν κι οι κακόμοιροι οι Γερμανοί....

      Αναρωτιέται κανείς τι γύρευε και ο Αμερικανός Υπουργός Οικονομικών, στην επίσκεψη του στο Βερολίνο και τον Σόιμπλε τις προάλλες, να τον παροτρύνει, επί ματαίω, να ακολουθήσει πολιτικη Ανάπτυξης αντί για λιτότητα και μόνον!

      Ο Αμερικανός υπουργός , εκφράζοντας την γνώμη των ΗΠΑ, πιστεύει ότι η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΑΘΕΙΑΣ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΣΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.

      The visit of US Treasury Secretary Jacob Lew to Europe this week has highlighted the deep trans-Atlantic divide over Brussels' austerity-driven response to the euro crisis. Washington would like to see measures to stimulate growth. But none are likely to be forthcoming.

      Rarely will a visiting diplomat be more direct. Washington, Lew was implying, strongly believes that far-reaching austerity plans adopted by many countries in the euro zone in response to the four-year-old crisis are to blame for the Continent's moribund economy.

      http://www.spiegel.de/international/europe/us-treasury-secretary-visit-to-berlin-highlights-austerity-split-a-893368.html

    • Καβαλιώτης avatar
      Καβαλιώτης @ Geros 11/04/2013 22:07:04

      Ακόμη κι αν όλα όσα ισχυριζόσασταν αλήθευαν, είναι πάντως άσχετα με το άρθρο, βασική παραδοχή του οποίου είναι ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ "λύση" από τη Γερμανία.
      Όπως ορθά επισημαίνει κάπου ο "ψυχραιμίας", η προσδοκία της "οριστικής λύσης" μετά τις γερμανικές εκλογές, είναι μια επικοινωνιακού χαρακτήρα φημολογία, που εκπορεύεται ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΗΓΟΡΟΥΣ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ, ως κίνητρο για να "αντέξει" o κόσμος μέχρι τότε, οπότε και -ελπίζεται- ότι θα είναι δυνατό να αντικατασταθεί από ένα νέο "καρότο"...

    • Φοιτητης avatar
      Φοιτητης @ Geros 11/04/2013 22:07:44

      Παροτι δεν το συνηθιζω, θα συμφωνησω με τον Geros σε αυτο το σχολιο.

  5. Κυθήριος Τ. avatar
    Κυθήριος Τ. 11/04/2013 09:52:07

    Σάν μόνη λύση πρός τό παρόν,γιά ἀνάσχεση τῆς γερμανικῆς οἰκονομικῆς ἐπεκτατικῆς πολιτικῆς,βλέπω τήν ἐπιμονή στό θέμα τῶν γερμανικῶν ἀποζημιώσεων.Ἄν δέν ἀποδειχθεῖ φούσκα καί αὐτό...

  6. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 11/04/2013 10:14:55

    Ας υποθέσουμε ότι δικοί μας ηγέτες είναι πουλημένοι, γερμανοτσολιάδες και άλλα γλαφυρά και εκκωφαντικά..
    Αυτό δίνει μια εύκολη και βολική απάντηση στα γεγονότα που όμως εδράζεται σε μια υποθετική βεβαιότητα περί της συνειδητής προδοσίας των υπευθύνων μας.
    Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο απλοικά.
    Ολες οι ευρωπαικές χώρες αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας και τραπεζων, όλες στριμώχνονται στην γωνία και καμία απο αυτές δεν τολμά να ψελίσει μια κουβέντα περί εξόδου απο το ευρώ.
    Φωνάζουν πολλοί περί πιθανής διάλυσης της ευροζώνης, άλλοι ζητούν περισσότερη ενοποίηση και ευρώ, άλλοι θέλουν ευροομόλογο και συγχρόνως όμως ζητούν περισσότερη "εθνική" πολιτική και δεν υπάρχει τέλος.
    Η γερμανία βρίσκεται αυτή την στιγμή σε πλεονεκτική θέση επειδή σε κάθε επιλογή των υπολοίπων μπορεί να βγεί κερδισμένη.
    Ανα πάσα στιγμή ανακοινώνει την έκδοση ευροομόλογου και το θέμα της κρίσης απομακρύνεται...Δεν το κάνει τώρα, αφήνει όμως ξεκάθαρα να ενοηθεί και το λέει ότι το θέμα αυτό είναι ζήτημα που θα αποφασιστεί αργότερα.
    Αρα..
    Οποιος απο τους μικρούς αποφασίσει να παραστήσει το κούγκι και να βγεί απο το ευρώ ελπίζοντας να τρομοκρατηθούν οι γερμανοί απλά θα καταστραφεί ο ίδιος για να σωθούν οι υπόλοιποι μικροί.
    Αν το ευρώ δεν κινδυνεύει θα αφεθεί να σβύσει.Αν το ευρώ κινδυνεύει, απλά οι γερμανοί θα προχωρήσουν στο ευρωομόλογο, ενοποιώντας όλους τους υπολοιπους πλην του άτυχου που μόνος του θα θελήσει να το παίξει επαναστάτης.
    Δεν είναι τυχαίο ότι δεν υπάρχει καμιά αντίδραση, καμιά συμμαχία νοτίων,φτωχών κλπ..Κανείς δεν θα ρισκάρει τις τύχες της χώρας του για να βοηθήσει τις άγαμες κορασίδες μας και τους τυφλούς ταξιτζήδες μας να εισπράτουν ευρά ακόπως και ασκόπως.
    Μέσα σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον τα περιθώρεια κινήσεων στενεύουν και δεν χωρούν συναισθηματισμοί και άλματα στο κενό χωρίς αλεξίπτωτο.
    Αν η γερμανία βγεί απο το ευρώ, δεν μπορούν οι υπόλοιποι να το κρατήσουν,είναι αστείο να φαντάζονται οι χρεομένοι ότι θα νικήσουν ενώνοντας τα χρέη τους και τα δανεκά τους για να μοιράζουν λεφτά δεξιά και αριστερά.
    Κανένας απο τους υπόλοιπους μεγάλους δεν θέλει την γερμανία μόνη της εκτος ευρώ...Την θέλουν μέσα στην ευρώπη, το θέλουν και οι γερμανοί, οι ισσοροπίες και οι συμφωνίες είναι δύσκολες και οι γερμανοί που έχουν το χρήμα είναι σε θέση ισχύος.
    Οσο το παιχνίδι παίζεται σε επίπεδο οικονομικού πολέμου ,με μικρές τακτικές υποχωρήσεις της γερμανίας έτσι θα ολοκληρωθεί...
    Αν περάσουμε σε άλλες ζόρικες καταστάσεις δεν υπάρχει περιπτωση να νικήσει η γερμανία χωρίς στρατό κλπ όμως θα είναι μια πύρειος νίκη χωρίς νικητές και χωρίς σίγουρο τελος.
    Είναι μια δύσκολη κατάσταση ,μια αναδιάρθρωση εν λειτουργία όλου σχεδόν του καπιταλιστικού συστήματος όπου μικροεξαρτήματα και ασήμαντοι μηχανισμοί σαν εμάς διατρέχουν πάντα έναν κίνδυνο να καταστραφούν απο μια λάθος κίνηση.
    Οι μεγάλοι του κόσμου συνενοούνται, κινούνται μεν με μκροδιαφωνίες αλλά είναι σίγουρο ότι κινούνται στην ίδια κατεύθυνση και για το μόνο που διαπραγματεύονται είναι πια ο χρόνος εφαρμογής των συμφωνθέντων..Το ευροομόλογο θα εκδοθεί,έχει αποφασιστεί.
    Αν θα είναι μέσα όμως η ελλάδα ή η κύπρος θα αφορά μόνο τις ίδιες ενώ αν θα είναι η ιταλία αφορά όλο το σύστημα.Τυχόν στραβή στην ιταλία θα επηρεάσει τον χρόνο έκδοσης του ομολόγου και βίαιης ενοποίησης στην ευρωπη, τυχόν στραβή στην κύπρο δεν θα έχει κανένα αντίκρυσμα.
    Οποιος αντέξει περισσότερο θα κερδίσει ,όποιος καταρεύσει τα χάνει όλα..
    Γιαυτό όλοι φωνάζουν για αλλαγή πολιτικής και κανείς για έξοδο απο το ευρώ..
    Παλαιότερα ανακοίνωνε ο υπουργός εξωτερικών της αμερικής απο τον απρίλιο πχ ότι το φθινόπωρο θα έχουμε πολιτικές αλλαγές στην ελλάδα και είχαμε..Δεν μας ενοχλούσε αυτό σε τόσο βαθμο γιατί μαζί με τις δηλώσεις ερχόταν και τα ντάλαρς.
    Το ίδιο πράγμα γίνεται και τώρα, έρχονται τα ευρά και εμείς εκφράζουμε αγανάκτηση..

    Ας κάνουμε επιτέλους τα σωστά στην χώρα μας και΄μετά μπορούμε να κινηθούμε και με επιθετικές κινήσεις...Η προετοιμασία περί αποζημιώσεων της γερμανίας ,κυρίως για το δάνειο της κατοχής, τα υπόλοιπα είναι δύσκολα, είναι μια σωστή κίνηση, ψύχραιμη, στον κατάλληλο χρόνο..
    Ακόμη και δίκαιο να έχουμε μια τέτοια υπόθεση αν φτάσει στα δικαστήρια θα τελειώσει μετά απο πολλά χρόνια και μέχρι τότε οα ντίδικος θα πρέπει να μας χρηματοδοτεί για να πληρώνουμε αγάμητες θυγατέρες και τυφλούς ταζιτζήδες..Ας τοα κόψουμε αυτά τα στραβά, ας σταθούμε στα ίσια μας, και μετά μπορούμε να βγούμε και να απαιτούμε ακόμη και με γροθιά..Τώρα?
    Με το ένα χέρι στην επαιτεία και το αλλο σε γροθιά δεν μπορούμε να απειλούμε κανέναν...

    • Jiannis avatar
      Jiannis @ ορεσείβιος 12/04/2013 07:35:20

      +1000!

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ ορεσείβιος 12/04/2013 10:35:54

      Εξοχη αναλυση!!!

  7. Γιάννης Κιαπέκος avatar
    Γιάννης Κιαπέκος 11/04/2013 10:34:17

    Ελπίζω αυτή η υπόθεση με τη διεκδίκηση των Γερμανικών αποζημιώσεων να μην είναι σαν τα περίφημα εξάσφαιρα του ΓΑΠ γιατί αλλιώς ποιος θα μας γλιτώσει από τον Schäuble.

    • Geros avatar
      Geros @ Γιάννης Κιαπέκος 11/04/2013 13:00:46

      Η διεκδικήσεις για πολεμικές αποζημιώσεις από την Γερμανία είναι ο δείκτης του χεριού μας προτεταμένος και με το στόμα κάνουμε "Μπούμ!" , για τέτοιο υπερόπλο μιλάμε.
      Αν είσαι από αυτούς που νομίζουν ότι η Γερμανία μας χρωστάει μερικές εκατοντάδες δισεκατομμύρια επειδή το είπε η Γλέζος τότε περαστικά.

      Χωρίς να μπω στις λεπτομέρειες του θέματος θα σου κάνω μόνο μια ερώτηση : η Σοβιετική Ένωση με τα δεκάδες εκατομμύρια νεκρούς από τις ναζιστικές θηριωδίες πήρε μετά την επανένωση των δυο Γερμανιών 8 δισεκατομμύρια ευρώ.
      Εμείς που έχουμε συμφωνήσει κιόλας με την Γερμανία από το 1960 να μην εγείρουμε άλλες διεκδικήσεις με αντάλλαγμα 115 εκατομμύρια μάρκα , πόσα θα πάρουμε?

      Μονο μια διεκδίκηση μπορεί να υπάρξει , αυτή του κατοχικού δανείου , αλλά και πάλι τα νούμερα που ακούγονται είναι παράλογα. Ποτέ στην ανθρώπινη ιστορία δεν έχει επιδικαστεί τέτοιο ποσό για παλαιό δάνειο. Ένα δάνειο που έχει "ξεχαστεί" για 60 χρόνια να ανατοκίζεται αν το υπολογίσεις εύκολα καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι αυτός που το οφείλει χρωστάει την Γη , τον Άρη, τον Δία και τους δορυφόρους του Δία. Δεν λειτουργούν έτσι όμως τα πράγματα και αυτοί που τα ονειρεύονται πρέπει να βρούν άλλο παραμυθάκι για να τους παίρνει ο ύπνος.

      • Κυθήριος Τ. avatar
        Κυθήριος Τ. @ Geros 11/04/2013 14:27:47

        Nομίζω,ὅτι ἡ σύγκριση Ρωσίας καί Ἑλλάδας στόν τομέα τῶν ὀφειλῶν,δέν εἶναι τόσο ἐπιτυχημένη.Ἡ Ρωσία εἶχε τεράστιες ἀπώλειες,ἀλλά σέ ἔμψυχο δυναμικό.Δέν εἶχε ἐκτεταμένες ἀπώλειες σέ πόλεις καί ἄλλες ὑποδομές,ἐκτός ἀπό τήν καταστροφή τοῦ Στάλινγκραντ.
        Ἡ Ἑλλάδα ἀναλογικά μέ τή Ρωσία,εἶχε τεράστιες ἀπώλειες σέ ἔμψυχο δυναμικό,ἀλλά καί στίς ὑποδομές της,καθώς καί φοβερά πλήγματα εἶχε δεχτεῖ σέ πολλές πόλεις της,στήν Πρωτεύουσα καί στήν ὕπαιθρο,καθώς καί στά λιμάνια της καί στό σιδηροδρομικό δίκτυο.

        • Geros avatar
          Geros @ Κυθήριος Τ. 11/04/2013 18:58:46

          Οι ανθρώπινες ζωές υπολογίζονται αναλογικά? Δηλαδή η αποζημίωση υπολογίζεται ανάλογα με το ποσοστό της επί του πληθυσμού? H ζωή ενός Ρώσου αξίζει 1 και ενός Έλληνα 100?
          Τι άλλο θα μάθω εδώ μέσα στα γεράματα ....

          Το άλλο που είπατε ότι η Σοβιετική Ένωση εκτός του Στάλινγκραντ δεν είχε άλλες καταστροφές που το βρήκατε? Εγώ ειλικρινά δεν το ξέρω , αν εσείς έχετε γνώση της πλήρους λίστας καταστροφών που υπέστη η Σοβιετική Ένωση από τους Ναζί μοιραστείτε τα στοιχεία με εμάς τους υπολοίπους.

          Τέλος τα 8 δις που πήρε η Σοβιετική Ένωση ήταν και ένα δώρο για να συμφωνήσει στην επανένωση των Γερμανιών , νομίζω ότι αν δεν την είχε ανάγκη η Γερμανία εκείνη την στιγμή θα έπαιρνε 3 .... δισεκατομμύρια εννοώ.

          • Κυθήριος Τ. avatar
            Κυθήριος Τ. @ Geros 11/04/2013 21:31:32

            Οἱ ἀνθρώπινες ὑπολογίζονται ἀναλογικά ὄχι σέ σχέση μέ τήν ἀξία τους,ἀλλά ποσοστιαίως ἐπί τοῦ πληθυσμοῦ.Περίμενα ὅτι θά τό καταλαβαίνατε...Συγκεκριμμένα,οἱ ἀπώλειες τῆς Ἑλλάδας ἦταν στό 10% ἐπί τοῦ πληθυσμοῦ της,ἐνῶ τῆς Σοβ.Ἔνωσης στό 2,8% ἐπί τοῦ πληθυσμοῦ της.Ὅσο γιά τίς καταστροφές σέ ὑποδομέςἔχετε δίκιο,ὑπῆρχαν καί σέ ἄλλες πόλεις τῆς ΣοβἜνωσης,καθ' ὅ,τι διεξήχθησαν μάχες καί στή Μόσχα καί στό Λένινγκραντ καί ἀλλοῦ:http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1:%CE%A3%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82_%CE%95%CF%80%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%92%27_%CE%A0%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%AF%CE%BF%CF%85_%CE%A0%CE%BF%CE%BB%CE%AD%CE%BC%CE%BF%CF%85_%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CE%A3%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%88%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7
            Συμφωνῶ μαζί σας στήν ἀνάγκη ἐπιμονῆς περισσότερο,τῆς διεκδίκησης τοῦ Κατοχικοῦ δανείου.

          • Γιάννης Κιαπέκος avatar
            Γιάννης Κιαπέκος @ Geros 11/04/2013 21:40:44

            Εμ αυτό ήταν το λάθος της Σοβιετικής Ένωσης : το ότι επέτρεψε την επανένωση. Δυστυχώς ο ολετήρας της Ρωσίας και μετέπειτα διαφημιστής πίτσας Mikhail Gorbachev, υπέκυψε στα κελεύσματα , Mr Gorbachev, tear down this wall του Ronald Reagan και συναίνεσε στη κατεδάφιση του τείχους.
            Σχετικά με τις διεκδικήσεις από τη Γερμανία, και 5 ευρώ να μας επιδικάσει κάποιο δικαστήριο θα ήμουν ευχαριστημένος να το τρίψουμε στη "μούρη" του σύγχρονου Dr. Strangelove.

      • Φοιτητης avatar
        Φοιτητης @ Geros 11/04/2013 22:11:23

        Τα συνολικα δημοσια χρεη μονο της Ευρωπης ειναι αρκετα για να χρωστας την Γη, τον Αρη, τον Δια και τους δορυφορους του. Επομενως, τετοια ποσα χρεων μπορουν να υπαρχουν, γιατι... λεφτα υπαρχουν. :Ρ

  8. η Dimi avatar
    η Dimi 11/04/2013 10:42:07

    Γερμανοί, φέρτε πίσω ΟΛΑ τα Ελληνικά κλεμμένα.
    Και μετά μιλάμε για το κλεμμένο κι αυτό, 3Α
    της ψευδεπίγραφης πιστοληπτικής σας ικανότητας.

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ η Dimi 11/04/2013 23:24:23

      Έτσι αγαπητή Dimi, να μας επιστρέψουν,
      εκτός από τις γερμανικές αποζημιώσεις, ΟΛΑ τα κλεμμένα από την Ελλάδα.
      Και δεν είναι μόνο τα παλαιά δάνεια σε μετρητά, που μας οφείλουν,
      είναι και όλος ο πλούτος, τα μνημεία αρχαίας ελληνικής τέχνης και πολιτισμού, που έχουν αρπάξει λεηλατώντας τη χώρα.
      Με πρώτα και καλύτερα τα Ελγίνεια και τα Γλυπτά του Παρθενώνα.(Βρεττανία)
      Ακολουθούν οι Αιγηνήτες από το Ναό της Αφαίας (Μόναχο),
      η Αφροδίτη της Μήλου και η Νίκη της Σαμοθράκης (Λούβρο),
      οι αρχαιότητες της Περγάμου (Βερολίνο),
      οι αρχαιότητες της κυκλαδικής, γεωμετρικής, κλασσικής εποχής (Νέα Υόρκη).
      ΗΠΑ, Γερμανία, Γαλλία, Βρεττανία, οι χώρες που παρακρατούν μεγάλο μέρος της αρχαίας ελληνικής κληρονομιάς μας , την οποία και λεηλάτησαν στο παρελθόν.
      Οι ίδιες αυτές χώρες, πρωταθλήτριες στην κλεψιά σε βάρος μας κατά το παρελθόν και αποτελώντας εν πολλοίς την σημερινή Τρόικα,
      ξεχνούν επιλεκτικά όλα αυτά που μας οφείλουν από το παρελθόν,
      διαγράφουν την οφειλή τους προς εμάς, να επιστρέψουν ότι παρανόμως μας παρακρατούν, μηδενίζουν τα δικά τους χρέη,
      και έρχονται να μας ταράξουν στη νομιμότητα ,
      αλλά μόνο μετά το 2010 !!!!
      Ας τους διαμηνύσει επιτέλους η κυβέρνηση, ότι για να είμαστε συνεπείς ως προς τις πρόσφατες οφειλές μας,
      θα πρέπει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ πρώτα αυτοί να επιστρέψουν ΟΛΑ όσα μας χρωστάνε από παλιά.

  9. Αρχιμηδης avatar
    Αρχιμηδης 11/04/2013 10:49:50

    Οι Γερμανοι δεν πρόκειται να σώσουν κανέναν γιατι οι δικές του τράπεζες. εχουν τη μεγαλύτερη φούσκα τοξικών στην Ευρώπη. Ακόμα κι αν ήθελαν δεν μπορούν. Τελευταία ελπίδα τους η διάλυση του Ευρώ...

  10. MAYRO XABIARI avatar
    MAYRO XABIARI 11/04/2013 11:13:45

    Μάθαμε να αναθέτουμε την αγωγή των παιδιών μας "στο δάσκαλο", τη φροντίδα των ηλικιωμένων στην αλλοδαπή, το μαγείρεμα στα φαστφουντάδικα, το καθάρισμα "στη γυναίκα", τη δουλειά μας στο φασονατζή, την αγροτική εργασία στον Αλβανό. Νομίζουμε ότι με το να αναθέσουμε την κρίση στο Γερμανό θα ξεμπλέξουμε. Αν δε βουτήξουμε τα δικά μας χέρια στα σκ.., αν δεν αντιληφθούμε ότι η δική μας οικονομία δε θα φτιάξει με έξωθεν εξτρά χρηματοδοτήσεις, με αποζημιώσεις και με κρυμμένους θησαυρούς, αν δεν καταλάβουμε ότι η οικονομία θέλει εξωστρέφεια και η βελτίωση των κακώς κειμένων στη χώρα εσωστρέφεια, αν δεν το χωνέψουμε ότι δε θα μας σώσουν ούτε θα μας καταστρέψουν οι εμμονές των Γερμανών, των Φινλανδών ή των Ουγκαντέζων, δε θα πετύχουμε τίποτε, τα σκ... που σιχαινόμαστε να πιάσουμε, θα μας φτάσουν ως επάνω και θα μας πνίξουν.

    • Δαίμων avatar
      Δαίμων @ MAYRO XABIARI 11/04/2013 14:13:00

      ''Νομίζουμε ότι με το να αναθέσουμε την κρίση στο Γερμανό θα ξεμπλέξουμε.''
      Τίποτε δε θέλουμε να τους αναθέσουμε πια. Να τους ξεφορτωθούμε θέλουμε. Σταματήστε να προτείνετε το λούφαγμα και την υποταγή στο όνομα της ενοχής και της ...Εθνικής βλακείας σε κάθε επίπεδο, που ως εδώ λειτούργησε. Μπορούμε να αναστρέψουμε την καταστροφή και να αλλάξουμε και τους εαυτούς μας.

      • MAYRO XABIARI avatar
        MAYRO XABIARI @ Δαίμων 11/04/2013 15:16:17

        Καμία υποταγή και λούφαγμα δεν προτείνω. Αν όμως νομίζετε ότι θα συναινέσουμε στη διαιώνιση της μάσας και της λαμογιάς όλων όσοι λυμαίνονταν τόσα χρόνια τον τόπο αυτό, γιατί οι πονηροί για να μη χάσουν το σάπιο σύστημα που απομυζούσαν, βγάλαν τις τρομπέτες και τις σημαίες και σαλπίζουν "απελευθέρωση", είστε γελασμένος. Ας αφήσουν το θόλωμα των νερών και τις υπεκφυγές και ας απαντήσουν ευθέως με συγκεκριμένες προτάσεις και αριθμούς. Κι αν μας πείσουν, μετά από ψύχραιμη και λεπτομερή εξέταση των εναλλακτικών επιλογών, ότι προσφέρουν μια εναλλακτική λύση που συμφέρει περισσότερο τη χώρα, κι εμεις μαζί τους. Αλλά τις πονηριές αυτές "ναι η χώρα είναι σε τραγική κατάσταση" από τη μία και η άρνηση κάθε αλλαγής των κακώς κειμένων από την άλλη, ας τις αφήσουν κατά μέρος. Δε μπορείς ΚΑΙ να είσαι κατά του χαρατσιού ΚΑΙ κατά των απολύσεων στο δημόσιο, ΚΑΙ κατά των πολιτικών υπερφορολόγησης ΚΑΙ κατά της μείωσης του δημόσιου τομέα, και υπέρ του κουρέματος του χρέους ΚΑΙ κατά της "λήστευσης" των ασφαλιστικών ταμείων ΚΑΙ κατά της αύξησης του χρέους ΚΑΙ κατά της λιτότητας που μόνο με αύξηση της εξωτερικής χρηματοδότησης θα μπορούσε να ελαφρυνθεί, και ένα σωρό άλλα. Αυτά είναι ψάρεμα σε θολά νερά.

        • Δαίμων avatar
          Δαίμων @ MAYRO XABIARI 11/04/2013 16:57:05

          a) ''Αν όμως νομίζετε ότι θα συναινέσουμε στη διαιώνιση της μάσας και της λαμογιάς ''
          Mη ζορίζεσαι, αυτά τελειώσανε γιατί λεφτά δεν υπάρχουν.
          b) ''ναι η χώρα είναι σε τραγική κατάσταση” από τη μία και η άρνηση κάθε αλλαγής των κακώς κειμένων από την άλλη''
          Mη φοβάσαι, ακριβώς για τον παραπάνω αναφερόμενο λόγο δε γίνεται , παρά να αλλάξουν τα κακώς κείμενα.
          c) Tα υπόλοιπα που κουραστικά επαναλαμβάνεις συνεχώς, αποτελούν ξεπερασμένη από την πραγματικότητα ανούσια ρητορεία, ώστε να ''καλύπτεις'' πολύ ...άκομψα τη στολή του Γερμανοτσολιά. Μην κουράζεσαι, θα σε προδίδει πάντα η φούντα, στο γερμανοτσάρουχο.

          • MAYRO XABIARI avatar
            MAYRO XABIARI @ Δαίμων 11/04/2013 17:39:47

            Μπλα ... μπλα ... μπλα ... γερμανοτσολιας, μπλα.. μπλα... ναζί. Για συγκεκριμένη εναλλακτική πρόταση, μόκο.
            Άντε να παίξεις στο υπόγειο με στρατιωτάκια σου ...

        • Καβαλιώτης avatar
          Καβαλιώτης @ MAYRO XABIARI 11/04/2013 21:46:21

          Kατά του χαρατσιού και της υπερφορολόγησης γενικώς,
          υπέρ των απολύσεων στο Δημόσιο,
          υπέρ της μείωσης του Δημοσίου,
          υπέρ του κουρέματος του χρέους, μόνο αν είναι συναινετικό,
          κατά της λεηλασίας των ασφαλιστικών ταμείων, των ομολογιούχων, των Νοσοκομείων, των Πανεπιστημίων κλπ.,
          υπέρ της λογικής λιτότητας -αλλά και της ταυτόχρονης προσπάθειας ανάπτυξης,
          κατά της εξαθλιωτικής "λιτότητας",
          υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων ad hoc κλπ.

          Εν συντομία: Κατά αυτού του "Μνημονίου".
          Δεν μπορεί να υπάρξει "άλλο Μνημόνιο", δεν υπάρχει άλλη "λύση" (alternativlos, που λέει κι ο μπάρμπα - Βόλφγκανγκ)? Ενδεχομένως.
          Πάντως, αν δεν υπάρχει "άλλη λύση", δεν υπάρχει καμμία, διότι η εφαρμοζόμενη πολιτική δεν συνιστά "λύση"...

  11. Νεοθουλίτης Γερμανοτσολιάς avatar
    Νεοθουλίτης Γερμανοτσολιάς 11/04/2013 11:34:45

    ηττοπάθεια διακρίνω?

  12. blue nile avatar
    blue nile 11/04/2013 12:04:37

    Το μόνο που κρατάει σήμερα τις ευρωπαικές ηγεσίες δεμένες στο άρμα της Γερμανίας είναι ο φόβος.
    Ξέρουν ότι η Γερμανία επειδή είναι πλεονασματική χώρα μπορεί να πάρει το καπελάκι της και να φύγει όποια στιγμή θέλει από το ευρώ.
    Από εκείνη τη στιγμή θα αρχίσει ένα μεγάλο δράμα στις ευρωπαικές χώρες που θα δουν τα τραπεζικά τους συστήματα να διαλύονται γιατί τσουνάμια αποταμιεύσεων από τις χώρες του νότου θα κατευθυνθούν προς τις Γερμανικές τράπεζες. Παράλληλα θα υποφέρουν από ύφεση και πληθωρισμό.
    Βέβαια από την ίδια στιγμή και μετά η Γερμανία λόγω της πανευρωπαικής ύφεσης και του νέου ανατιμημένου της νομίσματος θα δει την ανεργία της να υπερδιπλασιάζεται αλλά τουλάχιστον θα λειτουργεί το τραπεζικό της σύστημα. Θα προσπαθήσει μετά να απευθυνθεί για νέες αγορές στην Ασία αν και δεν νομίζω ότι θα ξεπεράσει εύκολα το σοκ.

    Συμφωνώ με τον αγαπητό Σωτήρη ότι η Γερμανία δεν πρόκειται να αλλάξει βιολί ακόμα και μετά τις εκλογές.
    Και πρέπει να κάνουμε κάτι από μόνοι μας.
    Όμως όσο συνεχίζουμε να υπακούουμε σε μισανθρωπικές πολιτικές δεν έχουμε ελπίδα καμιά.
    Γιατί η Γερμανία μας ζητάει αυτή τη στιγμή κάτι αδύνατο και παράλογο.
    Να γίνουμε εμείς και οι λοιπές νότιες χώρες πλεονασματικές ενώ η Γερμανία να παραμένει πλεονασματική!!!
    Μετά θα πρέπει να ανακαλύψουμε νέες ανθρώπινες φυλές... κάπου στην Ωκεανία για να πουλάμε αυτά τα πλεονάσματα ...

    Οπότε το μόνο που μένει είναι να σταματήσουμε να εφαρμόζουμε τις περιοριστικές πολιτικές που επιτείνουν την Κρίση.
    Αυτό που πρέπει να κάνουμε εδώ και τώρα, αυτό που έπρεπε να γίνει από καιρό είναι να πάμε σε πρωτογενή πλεονάσματα.
    Με εφαρμογή επιλεγμένων μέτρων όπως συμπίεση μισθολογικού κόστους από πάνω προς τα κάτω και φοροομόλογο.
    Δύο και κάτι δις πρέπει να μαζευτούν και όχι τα 9,5 που παλεύουμε και καταστρέφουν την ελληνική κοινωνική οικονομία.
    Να σταθούμε στα πόδια μας, να σταματήσει η ενέλπιδη υπερφορολόγηση και να πάρει μια ανάσα η αγορά...
    Παράλληλα τα πραγματικά πρωτογενή πλεονάσματα θα είναι χρησιμότατα στα δύσκολα που έρχονται...
    Μπορούμε έτσι να κρατηθούμε στην ευρωζώνη για περίπου ένα χρόνο στην διάρκεια του οποίου θα υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση θέλουν δεν θέλουν οι φίλοι μας οι Γερμανοί.
    Γιατί ξέρετε η Ελλάδα δεν είναι Κύπρος...
    Και μια ενδεχόμενη ελληνική έξοδος τινάζει στον αέρα όλη την ευρωζώνη.

    Και όλα αυτά πρέπει να τα κάνει ΑΥΤΗ η κυβέρνηση.
    Γιατί αν δεν τα κάνει θα έρθει ο Αλέξης...
    Τότε το μέλλον μας εκτός από μαύρο θα γίνει και άραχνο...

  13. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 11/04/2013 12:23:54

    Oλα αυτα ειναι επικοινωνιακα κολπα για να αντεξει ο κοσμος.Πραγματι τιποτα δεν θα αλλαξει μετα τις γερμανικες εκλογες.Εκεινο που θα αλλαξει ειναι ο λογος του περιμενε.
    Οι εκλογες αυτες ειναι φθινοπωρο 2013.Ελπιζεται οτι ως τοτε θα εχουν φανει τα πρωτα σημαδια ανακαμψης και το 2014 θα ειναι ετος ανακαμψης.Τοτε το επικοινωνιακο επιχειρημα θα αλλαξει και δεν θα μιλα για γερμανικες εκλογες.
    Θα λεει,υπεστημεν οσα υπεστημεν,τωρα που αρχιζει η ανακαμψη θελετε να τα χαλασετε ολα;Ποιος ο λογος να φυγουμε απο το ευρω τωρα που η μεγαλη μπορα περασε;
    Διοτι αλλη "αυτενεργεια" δεν υπαρχει.Αρα θα συνεχισουμε ετσι.

    • Δαίμων avatar
      Δαίμων @ ψυχραιμια 11/04/2013 14:15:09

      ΓΑΠ από την ...πατρίδα (U.S.A) μας γράφεις; Τι λες, θα έρθεις να μας τα πεις κι από κοντά στην εξεταστική, ή δεν ...αδειάζεις;;

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Δαίμων 11/04/2013 15:22:12

        Καμμια σχεση δεν εχω με το συγκεκριμενο ουτε τον εχω ψηφισει ποτε.Απλως σου λεω πως θα παει το πραγμα.Ετσι,χωρις καμμια αλλαγη.

        • MAYRO XABIARI avatar
          MAYRO XABIARI @ ψυχραιμια 11/04/2013 17:41:47

          Αναθέσανέ στο συγκεκριμένο nick, το ρόλο του υβριστή-τρολ. Μου αρέσει που του απαντάμε κιόλας.

          • Δαίμων avatar
            Δαίμων @ MAYRO XABIARI 11/04/2013 22:42:30

            Ε, μα πές μας οτι παρεούλα είσαι με τον ψυχραιμία σε διατεταγμένη! Το είχαμε υποψιαστεί έτσι κι αλλιώς, τώρα το επιβεβαίωσες.

          • MAYRO XABIARI avatar
            MAYRO XABIARI @ Δαίμων 12/04/2013 14:03:31

            Τι αστροπελέκι είσαι συ, βουλωμένο φλυτζάνι του καφέ διαβάζεις...

  14. aris. aold avatar
    aris. aold 11/04/2013 12:31:28

    Ενας μέσος άνθρωπος έχει της εξής επιλογές να επενδύσει τα πολλά ή λίγα χρήματα που του περισσεύουν.

    α) Να τα έχει σε κάποια τράπεζα.
    β) Να αγοράσει κάποια ακίνητη περιουσία.
    γ) Να αγοράσει ομόλογα του ελληνικού κράτους.
    δ)Να αγοράσει μετοχές μεγάλων εταιρειών προσδοκώντας τα παιδιά του να βρουν στο μέλλον ένα κεφάλαιο όταν το χρειαστούν
    ε) Να έχει κάνει ένα συνταξιοδοτικό πρόσθετο πρόγραμμα σε κάποια ιδιωτική εταιρεία.

    Μετά από τρια χρόνια στην Ελλάδα συμβαίνουν τα εξής:

    α)Πλήρη απαξίωση της ιδιωτικής περιουσίας μέσα από την υπέρμετρη φορολόγηση και την πτώση της οικονομικής δραστηριότητας. Υπάρχουν άνθρωποι που πουλάνε περιουσιακά τους στοιχεία σε εξευτελιστικές τιμές και ουδείς τα αγοράζει.

    β) Οσοι εμπιστεύτηκαν τα ελληνικά ομόλογα έχασαν όλα τους τα λεφτά.

    γ) Οσοι επένδυσαν σε μετοχές καταστράφηκαν.

    δ)Δημόσια ασφαλιστικά ταμεία καθώς και ιδιωτικές εταιρείες όπου νάναι καταρρέουν.

    ε)Και το κερασάκι στην τούρτα είναι η δήμευση των χρημάτων των αποταμιευτών.

    Δηλαδή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο μεθοδικά και σταθερά μέσα από την σαλαμοποίηση του θέματος η προσωπική περιουσία των Ελλήνων οποιασδήποτε μορφής καταστρέφεται δεν αφήνονται εναλλακτικές λύσεις διαφυγής και όλοι από τον φτωχότερο έως τον πλουσιότερο χάνουν.

    Θα πει κάποιος ότι υπάρχουν και κάποιοι που πλούτισαν παράνομα και πρέπει να πιαστούν.

    Με την ίδια λογική εάν σε μια πολυκατοικία μπει ένας κλέφτης πρέπει να καεί όλοι η πολυκατοικία με τους αθώους που είναι μέσα για να τιμωρηθεί ο ένας παράνομος.

    Είναι λογικό;;;

    Είναι αποδεκτό;;

    Το δημόσιο χρέος καλπάζει η ύφεση βαθαίνει και το μαγαζί της Ελλάδας αποσυντίθενται καθημερινά.

    Για να το κάνουμε ρημαδιό χρειαζόμαστε την βοήθεια των Γερμανών;;

    Για να καταστραφεί κάποιος χρειάζεται παρέα ;;

    Μήπως είναι καλύτερα να το διαλύσουμε μόνοι μας να μας μείνει τουλάχιστον η γλύκα.

  15. χαρης avatar
    χαρης 11/04/2013 12:40:27

    και πως θα κάνεις μια οικονομία εξωστρεφείς με φορολογία 45% στις επιχειρήσεις και χωρίς αναπτυξιακά κονδύλια

  16. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 11/04/2013 12:45:42

    "Οι Γερμανοί δεν θα καταλάβουν ούτε μετά τις εκλογές τους, διότι απλούστατα δεν θέλουν να καταλάβουν και δεν διαφαίνεται ότι θα επιθυμήσουν να καταλάβουν."

    Απόλυτα σωστό το παραπάνω. Οι γερμανικές εκλογές δεν σημαίνουν τίποτα απολύτως. Δεν πρόκειται να αλλάξουν γραμμή πλεύσης. Η γερμανική κυβέρνηση, η αντιπολίτευση και η μεγάλη πλειοψηφία του γερμανικού λαού, επικροτούν την ανεδαφική τακτική που διαλύει την πατρίδα μας, τον ευρωπαικό νότο και όλη την ευρώπη κατ' επέκταση.

  17. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 11/04/2013 13:04:29

    Η Κατάρρευση της Γαλλίας, η απομόνωση της Βρετανίας- Θατσερικό επίτευγμα- προκάλεσε αυτό που σήμερα βιώνουμε την απόλυτη Ηγεμονία της Γερμανίας η οποία σε μικρό χρονικό διάστημα καθόρισε πως η Ε

  18. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 11/04/2013 13:23:28

    Η Κατάρρευση της Γαλλίας , η απομόνωση της Βρετανίας λόγω θατσερικού δόγματος , επέφρε την Γερμανική Ηγεμονία στην Ευρώπη και δή στην Ευρωζώνη.Σε μικρό χρονικό διάστημα με τον πλέον επίσημο τρόπο γνωστοποιήθηκε σε ΗΠΑ και Ρωσία πως η Ευρώπη αποτελεί τον ζωτικό χώρο της Γερμανίας και χωρος στον οποίο αποτελεί Ηγεμονεύουσα δύναμη και πλέον θα αντιμετωπίζεται ως ισότιμη.Το εκλογικό αποτέλεσμα στις Γερμανικές εκλογές δεν διαφαίνεται ότι θα προκαλέσει τριγμούς στο ήδη υπάρχον κυβερνητικό σχήμα. Με αυτα τα δεδομένα καλό θα ήταν να επικεντρωθεί η σκέψη μας στην έξοδο από την κρίση (δημοσιονομική και κρίση χρέους), στην επαναφορά της οικονομίας σε μια πορεία ανάκαμψης και τροχιά ανάπτυξης, με απώτερο ασφαλώς σκοπό την πρόοδο και την ευημερία των πολιτών. Το Ευρώ είναι το μέσον, δεν είναι ο σκοπός αυτό για να πάψει πια να θεωρούμαστε ως υπερασπιστές της Πολιτικής Μέρκελ. Το ενδεχόμενο η Ελλάδα να μην τα καταφέρει να παράγει να βασίσει την ανάπτυξη της σε αυτο και όχι στην κατανάλωση μέσω δανεικών επιβάλλει να είμαστε σκληροί και κυνικοί στα λόγια μας σεβόμενοι ότι βιώνουν οι συμπατριώτες μας

    • MCA avatar
      MCA @ Δρόλαπας 11/04/2013 21:28:44

      Μία ανύπαρκτη στρατιωτικά χώρα είναι αδύνατον να ηγεμονεύσει ειδικά σε μία περιοχή όπως η Ευρώπη. Νομίζω ότι έχουμε υπερτιμήσει την Γερμανία και τις αποδίδουμε ιδιότητες που δεν έχει, τουλάχιστον μέχρι σήμερα. Οι μόνοι που ηγεμόνευσαν στην Ευρώπη τα τελευταία περίπου 100 χρόνια, ήταν οι ΗΠΑ και η Ρωσσία.

  19. B.Q avatar
    B.Q 11/04/2013 13:50:08

    O Νίτσε για τους Γερμανούς :
    ''*Στοιχίζει ακριβά το να αποκτάς δύναμη: η δύναμη αποβλακώνει.
    *Οι Γερμανοί αποβλακώθηκαν ηθελημένα εδώ και μια χιλιετία περίπου.
    *Η κουλτούρα και το κράτος είναι ανταγωνιστές : το ένα ζει εις βάρος του άλλου, το ένα ανθεί εις βάρος του άλλου.
    * Όλα τα μεγάλα, όλα τα ωραία πράγματα δεν μπορούν ποτέ να είναι κοινή ιδιοκτησία: το ωραίο είναι για τους λίγους.
    *Να μάθει κανείς να σκέφτεται: Στα σχολεία μας κανείς δεν έχει πια την παραμικρή ιδέα αυτού του πράγματος.''
    Υ.Γ : Προς όσους υπερασπίζονται ατυχώς το ''δίκαιο'' των εχόντων τη ....μπάνκα τίμιων, εργατικών και λογικών Γερμανοληστών που τάχα μας ...δανείζουν και για αυτό δικαιούνται να θέτουν και τους ...όρους τους, έχω να πω οτι ΔΕ ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΔΑΝΕΙΚΑ. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ! Φτάνει με την....ευσπλαχνία τους. Ας μας αφήσουν ήσυχους πριν φτάσουμε να τους χρωστάμε (και πάρουνε) και την Ακρόπολη. Κι αυτό σε λίγο, θα το θεωρήσετε μερικοί πολύ λογικό, αφού μας έδωσαν τα όμορφα ...Ευρώ τους και τα δεχτήκαμε.
    Για την πλειοψηφία των Ελλήνων, η ζωή μπορεί να πάψει να είναι εφιάλτης ΕΚΤΟΣ νομισματικής ένωσης. Καλύτερα να αντιμετωπίσεις τα δύσκολα κτίζοντας το αύριο, παρά να καταχρεώνεσαι μιζεριάζοντας (για να καλοπερνούν οι λίγοι), υποθηκεύοντας το μέλλον των ερχόμενων γενιών.
    Όποιος ακόμη βαυκαλίζεται οτι μετά Σεπτέμβρη υπάρχει σωτηρία, αυταπατάται σκόπιμα, για ν΄ αντιμετωπίσει την ατολμία του.

  20. B.Q avatar
    B.Q 11/04/2013 13:52:34

    O Νίτσε για τους Γερμανούς :
    ''Στοιχίζει ακριβά το να αποκτάς δύναμη: η δύναμη αποβλακώνει.
    Οι Γερμανοί αποβλακώθηκαν ηθελημένα εδώ και μια χιλιετία περίπου.
    Η κουλτούρα και το κράτος είναι ανταγωνιστές : το ένα ζει εις βάρος του άλλου, το ένα ανθεί εις βάρος του άλλου.
    Όλα τα μεγάλα, όλα τα ωραία πράγματα δεν μπορούν ποτέ να είναι κοινή ιδιοκτησία: το ωραίο είναι για τους λίγους.
    Να μάθει κανείς να σκέφτεται: Στα σχολεία μας κανείς δεν έχει πια την παραμικρή ιδέα αυτού του πράγματος.''
    Υ.Γ : Προς όσους υπερασπίζονται ατυχώς το ''δίκαιο'' των εχόντων τη ....μπάνκα τίμιων, εργατικών και λογικών Γερμανοληστών που τάχα μας ...δανείζουν και για αυτό δικαιούνται να θέτουν και τους ...όρους τους, έχω να πω οτι Δε θέλουμε άλλα δανεικά. Φτάνει πια! Φτάνει με την....ευσπλαχνία τους. Ας μας αφήσουν ήσυχους πριν φτάσουμε να τους χρωστάμε (και πάρουνε) και την Ακρόπολη. Κι αυτό σε λίγο, θα το θεωρήσετε μερικοί πολύ λογικό, αφού μας έδωσαν τα όμορφα ...Ευρώ τους και τα δεχτήκαμε.
    Για την πλειοψηφία των Ελλήνων, η ζωή μπορεί να πάψει να είναι εφιάλτης ΕΚΤΟΣ νομισματικής ένωσης. Καλύτερα να αντιμετωπίσεις τα δύσκολα κτίζοντας το αύριο, παρά να καταχρεώνεσαι μιζεριάζοντας (για να καλοπερνούν οι λίγοι), υποθηκεύοντας το μέλλον των ερχόμενων γενιών.
    Όποιος ακόμη βαυκαλίζεται οτι μετά Σεπτέμβρη υπάρχει σωτηρία, αυταπατάται σκόπιμα, για ν΄ αντιμετωπίσει την ατολμία του.

    • B.Q avatar
      B.Q @ B.Q 11/04/2013 13:54:37

      Μπράβο σας κ. Μητραλέξη για το θαυμάσιο άρθρο σας.

  21. Δασκαλός avatar
    Δασκαλός 11/04/2013 16:33:24

    Καλά όλα αυτά, αλλά καλυτερο το διατάυτα.
    Όλη η προσπάθεια "αντικειμενικής" ενημέρωσης "παραλήπτει" να μας διαφωτίσει για το ότι επίκεινται νέα μέτρα προσεχώς και ότι σε λίγες μέρες θα αισθανόμαστε ευτυχεις που απλά μας "ξανά πηδηξαν" ενώ θα μπορούσαν να μας ειχαν ξεσκίσει (κατάσχει τις καταθέσεις κλπ), όχι ότι θα ντραπούν, αν δεν βγαίνουν τα κουκιά.

  22. Tonia G. avatar
    Tonia G. 11/04/2013 17:40:21

    Συμφωνώ με τα κεντρικά σημεία του κειμένου σας. Ομως ας ξεκαθαρίσουμε ότι:
    1. Εμείς φταίμε για τη φτώχεια και τη κατάντια μας αφού επί 3 δεκαετίες καταναλώναμε αντί να χτίζουμε.
    2. Εμείς φταίμε για όλους αυτούς που εκλέγαμε. Οι μεν Πράσινοι γιατί εξέλεγαν λαμόγια, κλέφτες και απατεώνες, οι δε Γαλάζιοι διότι εκλέγαμε μετριότητες, βαρώνους, ανήψια και κόρες και κομματάρχες τύπου Γκρούεζα (από τη γνωστή ταινία)
    3. Εμείς φταίμε γιατί αφήσαμε 2 γεννιές (σημερινές ηλικίες από 55 - 75) να διασπαθήσουν ως ακρίδες το μέλλον των παιδιών και των εγγονιών τους
    4. Εμείς φταίμε γιατί ψηφίσαμε Πρασινοαριστερούς που καταστρέφαν ότι καλύτερο έχει κάθε Εθνος: την Παιδεία, τις παραδόσεις και τον Πατριωτισμό καθώς επίσης γιατί εκλέξαμε Γαλάζιους Προδότες οι οποίοι το ανέχθηκαν και δεν προσπάθησαν ούτε μια φορά να ανατρέψουν τις καταστροφές αυτές.
    5. Εμείς φταίμε γιατί τα είδωλα και τα "ιερά" μας πλέον δεν είναι εδώ, αλλά στο Λονδίνο, στο Μαλιμπού, στη Ν. Υόρκη κτλ. Οι καλύτεροι από μας φεύγουν ή σκέφτονται να φύγουν και εδώ μένουν οι γέροι, οι συνθηκολογημένοι και οι λαθρομετανάστες. Κανένας από αυτούς δεν θα ανατρέψει το σύστημα της Μεταπολίτευσης ούτε τα αφεντικά της.

    Οι Γερμανοί και οι λοιποί Βόρειοι κάνουν το αυτονόητο για τα συμφέροντα τους. Μας βλέπουν γυμνούς, ανήμπορους και ξάπλα να επαιτούμε για λεφτά. Μας τα δίνουν ωσάν να επισκέπτονταν έναν φτηνό οίκο ανοχής... βγάζοντας φυσικά και το άχτι τους μέχρι την επόμενη φορά.

    Μη περιμένετε Σωτηρία από την παραπάνω διαδικασία. Γιατί όπως ακριβώς η πόρνη δεν θα γίνει πλούσια από το "πεζοδρόμιο", έτσι κι η Ελλάδα δεν θα δει φως από το Γερμανικό Σχέδιο. Διότι αυτό έχει φταχτεί για να εξυπηρετείται ο Πελάτης και όχι η εκδιδόμενη.

    Η πόρνη για να γλιτώσει πρέπει πρώτα να κόψει το "πεζοδρόμιο", να πάει σχολείο - εκκλησία και μετά να πιάσει δουλειά σερβιτόρα και μετά από καιρό ίσως σωθεί... Θα υποφέρει αλλά θα αποκτήσει ΜΕΛΛΟΝ.

    Με τις "δόσεις", Μέλλον με ΤΙΠΟΤΑ!

  23. Δαίμων avatar
    Δαίμων 11/04/2013 17:58:13

    Μπλα … μπλα … μπλα … απολύσεις, λαμόγια, καλοί Γερμανοί, κακώς κείμενα, σάπιο σύστημα, συνετοί Γερμανοί, τεμπέληδες, ανεύθυνοι Έλληνες, αυτοτιμωρία, καλό μνημόνιο, πρόταση copy-past από οδηγίες προς παπαγαλάκια.
    Άμε τώρα να ξεσκονίσεις και τη φούντα του Γερμανοτσάρουχού σου, γιατί θα έρθει η ...επιθεώρηση και θα σε πιάσει ανέτοιμον.

  24. Ρεαλιστης avatar
    Ρεαλιστης 11/04/2013 19:04:51

    Σωστο το ψυχογραφημα της Γερμανιας αλλα εμεις τι κανουμε? Η Γερμανια μας εφερε σε αυτη την κατασταση η το μυαλο μας? Εμεις δεν ειχαμε για δεκαετιες 50 χιλ μαιμου συνταξιουχους? Εμεις δεν εχουμε πανω απο 40χιλ. επιχειρησεις εστιασης, κομμωτικης, μπαρ κλπ που δηλωνουν ετησιο εισοδημα μικροτερο απο 7.000? Δηλαδη ο ιδιοκτητης του μπαρ η του σπα εισπρατει ετησιως λιγοτερο απο τον συνταξιουχο του ΟΓΑ? Ισως η Γερμανια να ανταγωνιζεται την βιομηχανια της Ιταλιας , ισως ο ακρατος εγωισμος και η επαρση της ξανθης φυλης τους , τους οδηγει σε λαθη αλλα ολα αυτα τα αρθρα ριχνουν την ευθυνη αλλου ξεχνωντας οτι ζουμε με δανεικα διοτι τα τελευταια 40 χρονια ξοδευουμε περαπανω απο οτι παραγουμε.

    • Φοιτητης avatar
      Φοιτητης @ Ρεαλιστης 12/04/2013 14:19:57

      Αυτο ακριβως που λετε αλλα και απο την αντιστροφη, δλδ τα
      δικα μας λαθη δεν αναιρουν τα δικα τους αλλα ουτε και τα δικα τους
      τα δικα μας.

  25. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 11/04/2013 19:38:46

    Ἐπαναλαμβάνω αὐτὸ ποὺ ἔγραψα παραπάνω: Πάντως τὸ ἐπίκεντρο τοῦ ἄρθρου βρίσκεται στὸ τί κάνουμε ἢ δὲν κάνουμε ἐμεῖς, ὄχι στὸ τί κάνουν ἄλλοι ποὺ προασπίζονται τὰ συμφέροντά τους…

  26. Θόδωρος 17.06.2012 avatar
    Θόδωρος 17.06.2012 11/04/2013 20:34:55

    "Ακόμα όμως και να μην ίσχυαν τα παραπάνω, από πού κι ως πού θα χορηγήσουν οι έτεροι εταίροι την βέλτιστη, πλέον ανώδυνη δυνατή λύση στην Ελλάδα απλώς και μόνον επειδή ήταν… φρόνιμη; Με ποιά λογική; Πότε ξαναέγινε κάτι τέτοιο για να γίνει τώρα;"

    Αυτό δεν θα ΄πρεπε να 'ναι η Ενωμένη Ευρώπη?
    Και εμείς συμμετείχαμε κανονικά στον προϋπολογισμό της ΕΕ τα προηγούμενα χρόνια, nicht?
    Ποιος είπε ότι οι Γερμανοί θα μας επιβάλλουν την κοσμοθεωρία τους? Εμείς δεν ζούμε σαν κι αυτούς, ούτε οι Κινέζοι, ούτε οι Βραζιλιάνοι, ούτε οι Αμερικανοί, ούτε... Κι όμως ΟΛΟΙ ΖΟΥΝΕ κάπως σ' αυτόν τον κόσμο και ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ! Εμείς πρέπει με το ζόρι να γίνουμε? Επαναλαμβάνω, δεν είναι αυτό Ενωμένη Ευρώπη.. Είναι η Γερμανία και οι αποικίες της..
    Και η Ελλ. Ιστορία έχει δείξει ότι "του Έλληνα ο τράχηλος, ζυγό δεν υπομένει!"
    Ειδικά άμα τον πιάσει η τρέλα..

    "Θα έπρεπε να το έχουμε πλέον εμπεδώσει: δεν μπορούμε να περιμένουμε ες αεί το πότε θα πει η τρόικα «ναί, τα μέτρα είναι ήδη αρκετά και η Ελλάδα πάει περίφημα», ή το πότε θα αξιωθεί να δράσει η Γερμανία ως από μηχανής Θεός για όλην την Ευρώπη διότι «θα καταλάβει ότι δεν βγαίνει αλλιώς η εξίσωση»- ίσως, άλλωστε, να έχει διαφορετικές φιλοδοξίες για την κατάληξη και επίλυση της «εξίσωσης».

    Ήρθε η ώρα της αυτενέργειας.

    Όσοι περιμένουν πότε θα πέσει το «ευρωπαϊκό ώριμο φρούτο», απλώς θα το παρακολουθούν να σαπίζει στο γερμανικό κοτσάνι του."

    Καλώς ήλθατε κι εσείς στο club μας (όπως και ο φίλος μας ο Φαήλος..).

    Φίλε Φαραώ akenaton, τι λες?

    • Θόδωρος 17.06.2012 avatar
      Θόδωρος 17.06.2012 @ Θόδωρος 17.06.2012 11/04/2013 21:10:52

      Έχει μήνες που είχα γράψει (περίπου έτσι, υπάρχει υποθέτω στο antinews): "...ώστε να μην μας νοιάζει αν είναι η φράου Μέρκελ ή όποιος άλλος, να στηριχτούμε στις δικές μας δυνάμεις.."

      Αλλά τότε φαίνεται ήμασταν στο: "..λοιπόν, παιδιά, τα πράματα είναι πολύ δύσκολα. Λοιπόν, εσύ θα πάρεις... εσύ θα πάρεις... "

      Λίγο ήταν, λίγο..

  27. MCA avatar
    MCA 11/04/2013 21:11:01

    Οι Γερμανικές εκλογές είναι κοντά. Σύντομα θα φανεί αν και πόσο είναι διατεθειμένοι οι Γερμανοί να αλλάξουν πολιτική. Το ώριμο φρούτο δεν είναι η επιλογές μόνο της Γερμανίας αλλά και άλλων χωρών όπως η Ιταλία. Στο μεταξύ εμείς πρέπει να προετοιμαζόμαστε για όλα τα ενδεχόμενα.

    • MCA avatar
      MCA @ MCA 11/04/2013 21:30:39

      ..οι επιλογές..

  28. akenaton avatar
    akenaton 11/04/2013 23:39:08

    Διακρίνω μια τελευταία ελπίδα το δεύτερο εξάμηνο του 2013. Αν δεν κάνουμε όσα πρέπει να γίνουν μέχρι τότε, διακρίνω πόνο, δάκρυα και αίμα αγαπητέ και φίλτατε Θεόδωρε ....

  29. akenaton avatar
    akenaton 11/04/2013 23:39:46

    Και καλή σας νύχτα εύχομαι!

  30. blue nile avatar
    blue nile 12/04/2013 01:35:18

    @Geros
    Μιλάω για ευρωομόλογο εγγυημένο από την ΕΚΤ.
    Δεν θα είναι καθόλου ηλίθιος αυτός που θα το αγοράσει.
    Ήδη η ΕΤΕΠ εκδίδει ευρωομόλογο εγγυημένο από την ίδια το οποίο πάει πάρα πολύ καλά.
    Το τοξικό ευρωομόλογο του EFSF πάτωσε γιατί είχε την δομή των CDO's.
    Το ίδιο και χειρότερα θα πατώσει μια οποιαδήποτε Ελληνική Τράπεζα Ανασυγκρότησης αν στο ομόλογο που θα βγάλει μπει εγγυητής το χρεωκοπημένο ελληνικό δημόσιο.
    Στην δολλαριακή ένωση των ΗΠΑ δεν βγάζει ομόλογο το Τέξας μόνο του αλλά η FED.
    Και δεν τα λέει αυτά ο Καμμένος (μακάρι να τα'λεγε αυτός ή ο Τσίπρας) αλλά από το 2010 το φώναζε ο Γιούνκερ...
    Με την υπάρχουσα κατάσταση χωρίς ευρωομόλογο και την διαφορά επιτοκίων δανεισμού μεταξύ νοτίων χωρών και Γερμανίας, μια μέση ιταλική ή ισπανική επιχείρηση έχει κόστος δανεισμού 45% παραπάνω από την αντίστοιχη γερμανική. Κάτι που αναπόφευκτα την οδηγεί εκτός ανταγωνισμού και στο κλείσιμο...
    Ωραία κοινή αγορά που υποτίθεται ότι εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες στα κράτη μέλη της...

  31. blue nile avatar
    blue nile 12/04/2013 01:46:37

    Εξηγώ παραπάνω για το ευρωομόλογο.
    Παραδέχεσαι και εσύ ότι το ευρωομόλογο της ΕΤΕΠ είναι η πηγή των εσόδων της.
    Άρα πάει καλά.
    Εξήγησε μου τότε παρακαλώ που βρέθηκαν πέντε τρις από το 2008 που πήραν οι ευρωπαικές ιδιωτικές τράπεζες;
    Μόνο το LTRO της τριετής απεριόριστης ρευστότητας προς τις τράπεζες, που ξεκίνησε στις αρχές του 2012 ήταν ύψους ενός τρις...
    Η Ευρώπη δηλαδή δεν μπορεί να βρει να δανειστεί μερικά τρις ευρώ. Ούτε και να τα τυπώσει!
    Οι ιδιωτικές τράπεζες της όμως μπορούν !!!

    Ο ίδιος ο Σουλτς έκανε δηλώσεις γι'αυτό το θέμα ...
    Εγώ τι άλλο να πω...

    • blue nile avatar
      blue nile @ blue nile 12/04/2013 11:26:08

      Eπιμένω δε ότι ένα ευρωμόλογο θα εξασφάλιζε χαμηλά επιτόκια
      δανεισμού. Σ'αυτό συμφωνεί και η Μέρκελ... Θυμάστε την τοποθέτηση
      του Ολάντ στην πρώτη του (άτυπη) Σύνοδο Κορυφής όταν επανέφερε το
      θέμα του ευρωομολόγου; Λίγο πολύ ο Γάλλος πρόεδρος επέμενε μέσω
      ευρωομολογου σε μια λύση που δεν θα επέτρεπε την κερδοσοπία. Η
      απάντηση της Μέρκελ έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον: Δήλωσε πως διαφωνεί
      επειδή τα ευρωομόλογα θα έριχναν πολύ τα επιτόκια και αυτό θα ήταν
      κακό επειδή τα χαμηλά επιτόκια ήταν εκείνα που ευθύνονται για τον
      υπερβολικό δανεισμό των κρατών η οποία οδήγησε, μετά το 2008, στην
      Κρίση... Τα είπε όλα η Άγγελικούλα... Για την ίδια δηλαδή τα
      επιτόκια με το ευρωομόλογο θα πέσουν...

  32. Ελλην-1821 avatar
    Ελλην-1821 12/04/2013 02:07:38

    Η Αγγλια δεν μπηκε στο ευρο.
    Η Αγγλια ειναι σαν να μην υπαρχει

    τυχαια;
    δεν νομιζω

    ποτε θα κτυπησει;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.