Όταν ο αμφισβητίας του Σαμαρά και ο «κομισάριος» του ΣΥΡΙΖΑ στηρίζουν Καμμένο
07/04/2015 17:16
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Όταν ο αμφισβητίας του Σαμαρά και ο «κομισάριος» του ΣΥΡΙΖΑ στηρίζουν Καμμένο

Συμπαραστάτες στα πρόσωπα των Δένδια, Ήσυχου και Τόσκα, βρήκε ο Πάνος Καμμένος για τα «σαπάκια» P3 Orion. Ο ένας πετάει το μπαλάκι στον άλλο, και όλοι μαζί στον Αβραμόπουλο...

Αντί να δώσουν πειστικές διευκρινίσεις για το πανάκριβο πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των Ρ3, ύψους 500 εκ.ευρώ που παίρνει η αμερικανική Lockheed, άπαντες έσπευσαν να συγκαλύψουν την υπόθεση (βλέπε: Οι «αντιιμπεριαλιστές» των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ στηρίζουν ΗΠΑ και ΝΑΤΟ ). Ο πρώην υπουργός Αμύνης, και λαλίστατος περί τα εσωκομματικά της ΝΔ, Νίκος Δένδιας, προφανώς για να καλύψει και ο ίδιος τους χειρισμούς του όσο ήταν επικεφαλής του υπουργείου, ένιψε τας χείρας του για τον εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας. Ειδικότερα, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό«Αθήνα 9,84», ανέφερε: «Πράγματι, ήταν εισήγηση που είχε κάνει το ΓΕΝ και το είχε εισηγηθεί μάλιστα έντονα, θεωρώντας το θέμα εξαιρετικής προτεραιότητος, και πράγματι επί των ημερών του προκατόχου μου, του κ.Δημήτρη Αβραμόπουλου, είχε περάσει προς εξέταση από το ΚΥΣΕΑ. Αυτή ήταν η απόφαση και του ΚΥΣΕΑ. Από εκεί και πέρα δεν είμαι «φωτεινός παντογνώστης» να γνωρίζω τι συμφέρει και τι δεν συμφέρει από τα οπλικά συστήματα. Υπάρχουν αρμόδιοι να κρίνουν». Κοντολογίς, έριξε και αυτός, όπως και ο Πάνος Καμμένος χτες, το μπαλάκι στο ΓΕΝ, το ΓΕΕΘΑ, και στον Δ.Αβραμόπουλο.

Από την άλλη, ο «κομισάριος» του ΣΥΡΙΖΑ στο υπουργείο Αμύνης, αναπληρωτής υπουργός, Κώστας Ήσυχος και ο υφυπουργός, Νίκος Τόσκας, έσπευσαν να στηρίξουν τον Π.Καμμένο, στην προσπάθειά τους να δείξουν ότι είναι αρραγές (;) το μέτωπο της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Έτσι, εξέδωσαν ανακοίνωση, όπου αναφέρουν: «Τα κέντρα υπονόμευσης της κυβέρνησης διαρρέουν, μέσω δημοσιευμάτων, νέα σενάρια φαντασίας περί τριβών και αντιθέσεων στην κυβέρνηση, τη φορά αυτή στο υπουργείο Άμυνας. Αυτή τη φορά, αφορμή στάθηκε η υπογραφή από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τον υπουργό Άμυνας Πάνο Καμμένο της απόφασης του ΚΥΣΕΑ (και της προηγούμενης κυβέρνησης) για τον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα σχετικά δημοσιεύματα εμφανίζουν τον αναπληρωτή υπουργό, Κώστα Ήσυχο, και τον υφυπουργό, Νίκο Τόσκα, ως «διαφωνούντες» με την παραπάνω απόφαση. Δεν πρόκειται παρά για μια ακόμα κατασκευή, της οποίας στόχος είναι η παροχή «καλών υπηρεσιών» σε έτσι και αλλιώς γνωστά από πριν σχέδια αποσταθεροποίησης της κυβέρνησης. Ας μην βαυκαλίζονται με το γεγονός ότι αυτά, τα δικά τους «όνειρα θερινής νυκτός» θα γίνουν ευρέως πιστευτά».

Καλά, «συντρόφια», για την ταμπακιέρα, για το εάν έπρεπε να γίνει ο εκσυγχρονισμός αυτών των αεροσκαφών, ποια συμφέροντα ωφελούνται από αυτόν, και εάν έχουν διερευνηθεί άλλες φτηνότερες και καταλληλότερες λύσεις, θα μας πείτε; Διότι, δηλώσεις σαν τις παραπάνω, πράγματι μοιάζουν με «σενάρια φαντασίας».

ΣΧΟΛΙΑ

  1. solowriver avatar
    solowriver 07/04/2015 17:32:33

    Ρομπες τους εκανε ο Καμενος με το χαρτι!

  2. Vassilis avatar
    Vassilis 07/04/2015 21:16:38

    Λοιπον... 1) Το Αιγαιο οπως και το Ιονιο εχουν συστημα επιτηρησης το γνωστο ΕΣΕ. 2) Στο Αιγαιο ειδικα αυτο το συστημα δεν εχει πουθενα μαυρο, δηλαδη μη επιτηρηση. 3) Ολες η πυραυλακατοι/Φρεγατες εχουν Ανθυποβρυχιακη ανιχνευση/προστασια κτλ. 4) Στο Αιγαιο οσο και στο Ιονιο 1 Super Puma η ενα Agusta ειναι αρκετα για SAR. 5) Τα Ρ3 εχουν αντικατασταθει σε ολον τον κοσμο με μη επανδρωμενα ( DRONE ). Ολα τα υπολοιπα που λενε ειναι απλα ( και επιτρεψτε μου να το γραψω ) ΠΑΠΑΡΟΛΟΓΙΕΣ.

    • parsifal avatar
      parsifal @ Vassilis 07/04/2015 23:13:24

      Το ΕΣΕ είναι ακόμη "χειροκίνητο" οπως εδώ και τριάντα χρόνια. Τα περί ενός Super Puma η Αugusta πέσ το στους Τούρκους που εχουν (χωρίς νησιά...) βάσεις SAR σε ολη την Αιγαιακή ακτογραμμή τους με τομέα ευθύνης εκάστη 80 ν.μ. Μάλλον δεν ξέρουν αυτοί τόσο καλά οσο εσύ. Και αφού "η πυραυλακατοι/Φρεγατες εχουν Ανθυποβρυχιακη ανιχνευση/προστασια κτλ." - σημειώσατε το "η" - ε τότε αμερικάνοι, γάλλοι κλπ είναι ηλίθιοι που εχουν ΑΦΝΣ και ASW ελικόπτερα. Το εχεις λύσει εσύ το πρόβλημα ! Σας τυφλώνει ο φανατισμός η είσθε αγράμματοι ;

      • FactorX Junior avatar
        FactorX Junior @ parsifal 08/04/2015 04:47:44

        Πάνο... εσύ !!!

      • airman avatar
        airman @ parsifal 08/04/2015 06:31:23

        Από το 2009 τί κάναμε; Πως είχαμε διαχειριστεί την κατάσταση; Αυτή ήταν η καλύτερη λύση; Ή μήπως αυτή ήταν η βολικότερη επιλογή;

      • Vassilis avatar
        Vassilis @ parsifal 08/04/2015 07:23:57

        Την απαντηση αγαπητε φιλε την εδωσες μονος σου. Το ΕΣΕ ειναι αυτο που πρεπει να αναβαθμιστη και τιποτα αλλο. ( Μετα ασε τους Τουρκους να φτιαχνουν βασεις SAR ανα 100 μετρα ).
        Οσο για τα ελικοπτερα που αναφερεις των Γαλλων και των Αμερικανων. Οχι δεν ειναι ηλιθιοι, κατασκευαστες πολεμικων μηχανων ειναι...Αλλα αυτοι δεν εχουν νησια στο Ιονιο και το Αιγαιο. Στο τελος ειναι ικανοι να μας πλασαρουν και κανα αεροπλανοφορο για να χουμε αεροδρομιο στο Αιγαιο. Σημ. Δεν ειμαι ουτε φανατισμενος...ουτε επι του θεματος αγραμματος.

        • Σπαθάριος avatar
          Σπαθάριος @ Vassilis 08/04/2015 10:35:56

          Αρχικά να σημειώσω αγαπητέ ότι είναι άλλη η αποστολή και ο ρόλος του ΕΣΕ , άλλη η αποστολή και ο ρόλος των Ελικοπτέρων SAR (που φυσικά για την κάλυψη του Αιγαίου δεν φτάνουν μόνο 2) και εντελώς διαφορετική η αποστολή και ο ρόλος ενός ΑΦΝΣ. Δεν υπάρχει ναυτική χώρα που να μη διαθέτει ΚΑΙ σύστημα επιτήρησης ΚΑΙ εξειδικευμένες δυνάμεις SAR( στο Π.Ν της ΚΑΙ στην ακτοφυλακή της) KAI πλοία ανθυποβρυχιακού πολέμου ΑΛΛΑ ΚΑΙ αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας. Και βέβαια δεν είναι όλοι κατασκευαστές. Είναι λάθος να μπερδεύουμε τις αποστολές, τις δυνατότητες και τις αρμοδιότητες διαφορετικών φορέων και μέσων. Πέραν αυτώνη διατήρηση ΑΦΝΣ είναι υποχρέωσή μας απορρέουσα από την συμμετοχή στο ΝΑΤΟ και η έλλειψη εγκυμονεί κίνδυνους , διπλωματικούς και τακτικούς, μια και μπορεί να ανατίθενται οι σχετικές αποστολές στην Τουρκία . Υ.Γ Είναι ξεκάθαρο ότι για τις περιοχές Νότιο Ανατολικά του Αιγαίου μέχρι Κύπρο ο έλεγχος των υποβρυχίωνεκατέρωθεν είναι καθοριστικός και τακτικά, στην απευκταία περίπτωση, και διπλωματικά με την επίδειξη σημαίας.

      • alex23 avatar
        alex23 @ parsifal 08/04/2015 09:23:28

        αφου τα πραγματα ειναι τοσο ασχημα, γιατι η επισκευη/παραδοση θα κρατησει μεχρι το 2022 και δεν πηραμε μερικα καινουρια που ειναι και φθηνοτερα και προφανως παραδοτεα σε πολυ μικροτερο χρονο ? ως τοτε δεν θα εχουμε προβλημα ? μαλλον αλλοι ειναι φανατισμενοι..ή αμερικανοτσολιαδες που θα ελεγε και ο σημερινος υπουργος ψεκασμου..

        • George N avatar
          George N @ alex23 08/04/2015 15:14:50

          Νομίζω το πρόγραμμα προβλέπει την επαναφορά κάποιων αεροσκαφών σε πλόιμη κατάσταση και την ανάληψη περιπολιών σε σύντομο χρονικό διάστημα, φυσικά με τα υπάρχοντα απαρχαιωμένα ηλεκτρονικά τους. Τα υπόλοιπα θα αναβαθμίζονται και μετά θα υπάρξει εναλλαγή.

  3. Παναγιώτης avatar
    Παναγιώτης 07/04/2015 22:09:18

    Πως πετάμε 500εκ.€ Η αναβάθμιση των P-3 θα διαρκέσει 7,5 χρονια και οταν τα παραλάβουμε αναβαθμισμένα θα ειναι 42,5 ετών. Και ρωτάω: Η συνδρομή απο χώρες του ΝΑΤΟ, όπου είμαστε μέλος, μέχρι η χώρα να αντιμετωπίσει την κρίση δεν υπήρχε ;;;; Η αγορα νέου τύπου που θα το έχουμε για τα επόμενα 42,5 χρονια δεν υπήρχε ;;; Και εδώ με συμπαραγωγή η ΕΑΒ θα είχε εργασίες. Η αγορα 3 νέων με συμπαραγωγή και με διάρκεια ζωής τα 42,5 έτη, όσο τα P-3, θα κόστιζε αρκετές δεκάδες εκατομμύρια λιγότερο. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι για 24ωρη επιτήρηση που δεν συζητήθηκαν ;;; Ένας άλλος τρόπος ειναι και τα μη επανδρωμένο σκάφος ή UAB ή ΜΕΑ. Αεροσκάφη χωρις πιλότο με ελενχο απο σταθμό βάσης. Αυτα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και απο πχ πυροσβεστικό σώμα για την πρόληψη πυρκαγιών. ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΠΤΗΣΗ& ΔΙΑΣΤΗΜΑ <<Αποτελεί λύση ένα σύστημα UAV MP/S για τις δυνητικές ανάγκες επιτήρησης της ΑΟΖ; Η απάντηση, σύμφωνα με τα όσα είναι γνωστά από τις επιδόσεις αυτών των συστημάτων, κυρίως των δυο ισραηλινών προτάσεων είναι θετική, αν και η σχετική εμπειρία είναι ακόμη μικρή, ειδικά στα φορτία αισθητήρων που μπορούν να μεταφέρουν αλλά και τον τρόπο επιχειρήσεων. Υπάρχουν βέβαια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα έναντι επανδρωμένων πλατφορμών, που μπορούν να υλοποιήσουν ευρύτερο φάσμα και άλλων αποστολών. Από την άλλη τα UAV έχουν υψηλό κόστος κτήσης, αλλά το κόστος χρήσης και κύκλου ζωής είναι χαμηλότερο από επανδρωμένα αεροσκάφη. UAV αυτής της κατηγορίας έχουν κόστος 8-12 εκατομμύρια δολάρια ανά αεροσκάφος και υπάρχει απαίτηση για τουλάχιστον 4-6 για την κάλυψη μιας εκτεταμένης ζώνης, όπως για παράδειγμα η ελληνική ΑΟΖ, πιθανότατα με 2 επίγειους σταθμούς ελέγχου (για επιχειρήσεις σε δυο επιμέρους ζώνες), που μαζί με τα παρελκόμενα φέρνουν το συνολικό κόστος στα 100 εκατομμύρια τουλάχιστον.>> Η αγορα νέων αεροσκαφών απο την αλλη με ορίζοντα χρήσης τα 50 έτη συνολικά θα έχουν μικρότερο κοστος απο ενα σκάφος 42,5 ετών που θέλεις να το κρατήσεις στην ζωή για αλλά 20 χρονια. Δεν θέλει εξήγηση κάτι τέτοιο. Και κάτι ακόμα : <<Είναι γεγονός πως η επιβιωσιμότητα των ΑΦΝΣ (και ειδικότερα αυτών της κατηγορίας του P-3) σε ένα περιβάλλον πολλών απειλών όπως αυτό του Αιγαίου να είναι εξαιρετικά μικρή. Γι’ αυτό και είναι χρησιμότερα για τον καιρό της ειρήνης διότι δεν απειλούνται. Συνεπώς, σε περίοδο επιχειρήσεων λίγα μπορούν να προσφέρουν.>> Οταν στο Αιγαίο υπάρξει συμπλοκή με f-16 και Μιράζ αυτα τα P-3 θα ειναι για....... σκοποβολή . Ποιο επιτακτική ανάγκη ειναι η προμήθεια τορπιλών για τα υποβρύχια "214" για να αυξηθούν οι δυνατότητες τους. Ακόμα υπάρχει και αλλη προσωρινή λύση. Τελικά δεν γνωρίζουμε τι υλικό διαθέτουμε παροπλισμένο !!!!!!!!!!! <<H Yπηρεσία Εναέριων Μέσων του Λιμενικού Σώματος (ΥΕΜ/ΛΣ) παρέλαβε στις αρχές της περασμένης δεκαετίας 3 αεροσκάφη Reims F406 Vigilante για αποστολές ναυτικής επιτήρησης και περιπολίας. Τα δικινητήρια αεροσκάφη αποκτήθηκαν με συγχρηματοδότηση από την Ε.Ε. και παρέμειναν καθηλωμένα επί μακρό χρονικό διάστημα λόγω ελλιπούς συντήρησης και εκπαίδευσης. Ο σύγχρονος εξοπλισμός αποστολής περιλαμβάνει ραντάρ έρευνας επιφάνειας 1500Β της AlliedSignal σε κοιλιακό θόλο για επιτήρηση 360 μοιρών με ικανότητα ταυτόχρονης παρακολούθησης 20 στόχων σε απόσταση 160ν.μ., πλήρως σταθεροποιημένο πυργίσκο AN/AAQ-22C Star SAFIRE με ηλεκτροπτικό σύστημα FLIR στο ρύγχος καθώς και σύστημα θαλάσσιας περιπολίας (MSS) 5000, αποτελούμενο από ραντάρ SLAR και μονάδα υπέρυθρης/υπεριώδους σάρωσης με ακτίνα έρευνας περί τα 40ν.μ. δεξιά και αριστερά του αεροσκάφους. Τα αεροσκάφη έχουν δυνατότητα αξιοποίησης του Αυτόματου Συστήματος Ταυτοποίησης (Maritime Auto Identification System: ΑIS) για τον έλεγχο της ναυσιπλοϊας, μέσω ιδιοκατασκευής με φορητό υπολογιστή. Το πλήρωμα του αεροσκάφους σε μία τυπική αποστολή του ΛΣ αποτελείται από 4 άτομα (κυβερνήτης-συγκυβερνήτης, δύο operators) ενώ υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς έως 12 επιβατών στην καμπίνα. Η ακτίνα πτήσης των 1.300ν.μ. (2.300km) και ο εξοπλισμός αποστολής τους κρίνονται απόλυτα επαρκείς για αποστολές ναυτικής επιτήρησης και συχνά η επιχειρησιακή τους αξιοποίηση ξεφεύγει από τα πλαίσια του ΛΣ. Μήπως οι αρμόδιοι οφείλουν να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στην αξιοποίηση των υφιστάμενων μέσων;>>

    • Vassilis avatar
      Vassilis @ Παναγιώτης 08/04/2015 08:33:20

      Αυτοι εδω αναφερουν οτι η τιμη ειναι 36εκ.
      http://www.globalaircraft.org/planes/p-3_orion.pl

    • Σπαθάριος avatar
      Σπαθάριος @ Παναγιώτης 08/04/2015 10:41:50

      Βεβαίως και πρέπει να αξιοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα μέσα του Λ.Σ. Αλλά μη μπερδεύουμε την αποστολή του με αυτή του Π.Ν. Τα εναέρια μέσα του Λ.Σ είναι για π.χέλεγχο λαθρεμπορίου, λαθρομετανάστευσης και μόλυνσης περιβάλλοντος ΚΑΙ ΟΧΙ για να κυνηγούν υποβρύχια.

    • ΕΤΑ avatar
      ΕΤΑ @ Παναγιώτης 08/04/2015 14:53:08

      βεβαίως και οι χωρες του ΝΑΤΟ επιδιωκουν να σε βοηθησουν στην επιτηρηση του Αιγαιου. Ιδιαίτερα η Τουρκία

  4. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 08/04/2015 10:31:59

    Μισό δις για 3 αεροσκάφη σαπάκια που απλά θα παρατείνουν την ήδη μεγάλη ζωή τους; Μιλάμε για μεγάλη πατάτα...

  5. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 08/04/2015 10:37:59

    Rothsild also approve.

  6. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 08/04/2015 10:51:18

    Τι είναι αυτά που λέει ο κ. Δένδιας περί "φωτεινού παντογνώστη"; Να τελειώνει το παραμυθάκι επίρριψης ευθυνών από Υπουργούς στους εμπειρογνώμονες. Ο Υπουργός βεβαίως θα δεχθεί εισηγήσεις από τους ειδικούς, στην προκειμένη περίπτωση τα επιτελεία και ειδικούς στην Άμυνα. Όμως το βάρος της εισήγησης πρέπει να το σηκώσει ο ίδιος. Γι' αυτό τον διορίζει ο εκάστοτε πρωθυπουργός. Είναι μια εισήγηση που θα κάνει ό ίδιος, ιδίως σε τόσο σημαντικά και πολυδάπανα θέματα, αφού μελετήσει σε βάθος τις εισηγήσεις των ειδικών φέρνοντάς τους και σε αντιπαράθεση και αντιπαράσταση στα κομβικά σημεία. Δεν είναι τροχονόμοι οι υπουργοί να κρύβονται πίσω από την έλλειψη ειδίκευσης. Αν ίσχυε αυτό που λέει ο κ. Δένδιας τότε τι να πει ο εκάστοτε Πρωθυπουργός που καλείται να πάρει αποφάσεις σχετιζόμενες με όλα τα πεδία των ειδικών γνώσεων; ΕΛΕΟΣ ΑΣΧΕΤΟΙ. Και θέλετε και να αρχηγεύσετε.

  7. ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ avatar
    ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ 08/04/2015 15:32:00

    ΤΟΝ ΔΕΝΔΙΑ ΕΣΧΑΤΩΣ ΠΟΙΟΣ ΤΟΝ ΕΧΕΙ ΨΕΚΑΣΕΙ ?

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.