#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
28/07/2012 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Όσα λεφτά κι αν δώσουν οι Βρετανοί, δε θα γίνουν ποτέ Ελλάδα

Η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών του Λονδίνου έδειξε ... το μεγαλείο του Ελληνικού Πολιτισμού



Τελικά, κάθε χώρα έχει και τον πολιτισμό που της αξίζει. Και οι Βρετανοί έχουν το δικό τους πολιτισμό, αυτόν… που τους αξίζει.

Δε γινόμαστε δηκτικοί, δεν κοροϊδεύουμε κανέναν, ούτε πουλάμε πατριωτισμό και εθνικοφροσύνη, αλλά η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων που είδαμε από το Λονδίνο, και που είδαν πάνω από ένα δις κόσμος σε όλο τον πλανήτη, μοιάζει με κακόγουστη γιορτούλα μπροστά στο ελληνικό πανηγύρι του 2004. Μπροστά στο μεγαλείο και την έξαρση του πολιτισμού, όχι μόνο του ελληνικού αλλά του πανανθρώπινου που δε χωρά σε σύνορα και δε μπαίνει σε καλούπια.

Είχαμε την ελπίδα ότι η Βρετανία θα μπορούσε να αγγίξει έστω και στο 1% το υπερθέαμα που είδαμε πριν 8 χρόνια ή τουλάχιστον το κινεζικό θέαμα, την έξαρση του τεράστιου κινεζικού πολιτισμού. Όταν όμως ,μάθαμε ότι την τελετή έναρξης θα αναλάμβανε ένας σκηνοθέτης χολυγουντιανών ταινιών με ολίγη αγγλική… πινελιά, όπως ο Ντάνι Μπόιλ, τελικά δεν περιμέναμε και πολλά περισσότερα.



Το είδαμε στο βρετανικό πανηγύρι που περισσότερο θύμιζε Γιουροβίζιον;

1. Καταλάβαμε γιατί οι Βρετανοί είναι τόσο στρυφνοί όπως είναι. Και δε φταίει που βρέχει συνέχεια. Φταίει που δεν έχουν πολιτισμό, ρίζες που να στηρίζουν το κράτος τους, να δίνουν ταυτότητα στους πολίτες του. Δεν έχουν αυτή τη λάμψη του παρελθόντος, την επίκληση του προγόνου και των κατορθωμάτων του, τον φωτεινό ήλιο ενός πολιτισμού που έλαμψε σε όλο τον κόσμο. Δυστυχώς γι’ αυτούς οι Βρετανοί δεν είναι Αιγύπτιοι, Κινέζοι και φυσικά δεν είναι Έλληνες.

2.   Καταλάβαμε γιατί δε μας επιστρέφουν τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. Γιατί αν το κάνουν θα πρέπει να επιστρέψουν και τα υπόλοιπα κλεμμένα από όλους τους πολιτισμούς του κόσμου. Και με τι θα γεμίσουν τα Μουσεία τους; Με τα… στριγκάκια του Ελτον Τζον ή τα εσώρουχα της Βικτώρια Μπέκαμπ που φορά και ο Ντέϊβιντ; Και προσοχή, δεν είμαστε ρατσιστές, αυτά παρουσίασαν οι άνθρωποι ως πολιτισμό.

3. Στην Αθήνα, όχι μόνο οι Έλληνες, αλλά δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο είδαν να στήνεται μια γιορτή από μια μικρούλα χώρα με τεράστιο πολιτισμό. Επομένως, το πεδίο της δόξης ήταν λαμπρό. Δε χρειάζονταν λέιζερ, φωτορυθμικά ή άλλα χολυγουντιανής έμπνευσης κόλπα. Η Ελλάδα παρουσίασε τον πολιτισμό της, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Και μπορεί να μην είμαστε περήφανοι για τα σημερινά πολιτιστικά επιτεύγματα, αλλά τουλάχιστον έχουμε πίσω μας έναν πολιτισμό ανυπέρβλητο.



4.  Στην Αθήνα όλος ο πλανήτης είδε να περνά από μπροστά του η ιστορία του κόσμου. Εννοιες όπως ειρήνη, φιλοσοφία, μαθηματικά, σοφιστές, ολυμπισμός, αθλητισμός είναι ελληνικές κι έγιναν παγκόσμιες. Αυτά είδε όλος ο κόσμος.

5. Στο Λονδίνο ο… πολιτισμός που παρήλασε ήταν ο μίστερ Μπιν, ο Τζέιμς Μποντ, η Βασίλισσα Ελισάβετ, ο Πίτερ Παν, η Μαίρη Πόπινς, ο Ντέιβιντ Μπάουι , το σύστημα υγείας της Αγγλίας, ένα… μίνι κούπερ, ο Ερικ Κλάπτον, οι Ρόλινγκ Στόουνς, οι Μπιτλς, κάτι πρόβατα που έβοσκαν στη βρετανική ύπαιθρο. Δηλαδή από το αρχαίο κάλλος της Ελλάδας, και τον εντυπωσιακό κινεζικό πολιτισμό, φτάσαμε να αναγάγουμε σε παγκόσμιο πολιτιστικό πρότυπο τον… Ντέιβιντ Μπέκαμπ που ήρθε με ταχύπλοο για να ανάψει την ολυμπιακή φλόγα.

6. Όλα τα παραπάνω τα είδαμε γιατί ακριβώς η Βρετανία δεν έχει πολιτισμό. Τι να παρουσίαζε δηλαδή; Τις αποικίες της που κρατούσε επί αιώνες με αίμα;  Ή το αποτυχημένο πολυπολιτισμικό μοντέλο που προσπαθούν να περάσουν οι Βρετανοί αλλά στο βάθος είναι πιο ρατσιστές και πιο εθνικιστές από όλους τους υπόλοιπους; Τι να παρουσιάσει; Τα μουσεία που είναι γεμάτα με κλεμμένους θησαυρούς άλλων λαών. Και κυρίως της Ελλάδας; Ο Λόρδος Ελγιν κάτι θα ξέρει καλύτερα. Οι κακόμοιροι οι Βρετανοί το μόνο που έχουν να παρουσιάσουν είναι 100 άντε 200 χρόνια πολιτισμού, δηλαδή τίποτε. Μόνο λίγος Σέξπιρ του έχει μείνει αλλά πόσο να αντέξει κι αυτός το βάρος της… μεγάλης βρετανικής αυτοκρατορίας;



7. Η σύγκριση επίσης δείχνει και κάτι άλλο πιο ουσιαστικό. Ότι έχουμε να κάνουμε με τη μεγάλη ήττα του mega καπιταλισμού, του δυτικού μοντέλου ζωής όπως το ζουν οι Αγγλοσάξονες, μπροστά στο μεγαλείο και το πνεύμα ενός πραγματικού πολιτισμού που ακόμη και σήμερα είναι η βάση για ότι καλό δημιουργείται.

Σε καμιά περίπτωση όλα όσα γράψαμε και θα μπορούσαμε να γράφουμε για ώρες, δεν μπορούν να εκληφθούν απλά ως ένα εθνικιστικό παραλήρημα και ως μια προσπάθεια να ξεχάσουμε ότι η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια δεν έχει να επιδείξει μεγάλα επιτεύγματα του πολιτισμού. Δυστυχώς, ο καπιταλιστικός τρόπος ζωής, η ευμάρεια του καναπέ, η έλλειψη παιδείας, το εκπαιδευτικό σύστημα που είναι υπό κατάρρευση και φυσικά η οικονομική κρίση δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για να συνεχίσει η Ελλάδα μια παράδοση που ξεκινά από τα αρχαία χρόνια, φτάνει στα επιτεύγματα του Βυζαντινού Πολιτισμού και έρχεται μέχρι τις τελευταίες αναλαμπές με τους μεγάλους μας ποιητές, τον Ελύτη, τον Σεφέρη, τον Ρίτσο ή ακόμη τον Χατζιδάκι, τον Θεοδωράκη κ.λπ.

Αυτά, όμως, είναι μια άλλη ιστορία. Αυτό που έχει σήμερα σημασία είναι ότι η Τελετή Έναρξης στο Λονδίνο θα ξεχαστεί το πολύ σε 10-15 ημέρες. Η τελετή έναρξης στην Αθήνα θα μείνει για πάντα χαραγμένη στη μνήμη όλων μας. Διότι αν βγάλουμε κάποιες παραφωνίες δικές μας (Βίσση, Ρουβάς, κάτι ντατσούν με καρπούζια) αυτό που θα μείνει είναι η παρέλαση του ελληνικού πολιτισμού, του παγκόσμιου πολιτισμού.

Αυτό δεν εξαγοράζεται με κανένα δάνειο, κανένα Μνημόνιο, καμιά τρόικα. Το πολιτισμό κάθε χώρας κανείς δε μπορεί να τον οικειοποιηθεί. Όσα λεφτά κι αν δώσουν οι Βρετανοί, με τον Μπέκαμπ και τον 007, δε θα γίνουν ποτέ Ελλάδα.

Αριστερός Ψάλτης

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. evola avatar
    evola 28/07/2012 07:16:19

    Αυτοι όμως βγάζουν λεφτα παγκόσμια απο αυτα που δειξανε, εμείς ως ποτε θα έχουμε ανεκμετάλλευτο τον τεραστιο πολιτιστικό πλούτο μας;

    • ΔΚ avatar
      ΔΚ @ evola 28/07/2012 21:45:26

      Επίσης ο πολιτισΜικός (και όχι πολιτισΤικός) πλούτος της Ελλάδας είναι σε πολύ μικρό ποσοστό δημιουργία των νεώτερων γενιών. Μεταξύ μας μπορούμε να λέμε για αστεράκια τοπικού μεγέθους, αλλά αν κοιταχτούμε στον καθρέπτη θα δούμε την πραγματική εικόνας μας. Πόσο μετράμε εμείς, σήμερα στο εξωτερικό; Οι λίγες εξαιρέσεις με διεθνή ακτινοβολία (πραγματική διεθνή ακτινοβολία, χωρίς τις υπερβολές τοπικών ΜΜΕ) έκαναν αυτό που έκαναν συνήθως μόνοι τους, στο εξωτερικό.

      Εθνικόν είναι το αληθές, όχι το αυτιστικό αναληθές.

    • LALADA avatar
      LALADA @ evola 30/07/2012 00:02:32

      2004 ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΣΚΕΦΘΗΚΑ ΤΟΤΕ ΟΤΙ ΤΟ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΜΑΣ ΠΑΡΕΙ ΤΟΝ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ. ΜΕΤΑ ΑΠΟ 8 ΧΡΟΝΙΑ ΓΝΩΡΙΖΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΝ ΚΑΛΕΣΑΝ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ. ΦΟΒΗΘΗΚΑΝ...ΝΑΙ ΓΙΑΤΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΤΙ ? ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΧΟΝΤΑΣ ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ ΘΑ ΕΚΑΝΕ ΣΠΟΥΔΑΙΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΤΟΥ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ.

  2. usound avatar
    usound 28/07/2012 07:25:39

    Άψογος!

  3. London 2012 avatar
    London 2012 28/07/2012 07:29:27

    Αυτά που είδαμε όμως χθες είναι ο ανθρώπινος "πολιτισμός" με ότι εμπεριέχει ,σήμερα και που όλοι μας τον ακολουθούμε πιστά ,αυτά που δείξαμε εμείς πριν 8 χρόνια είναι ο πολιτισμός που έχει πλέον χαθεί , παρελθόν και δυστυχώς με το παρελθόν δεν ζεις , ειδικά όταν δεν μπορείς να το υποστηρίξεις όπως εμείς .

    • abc avatar
      abc @ London 2012 28/07/2012 09:34:13

      Kάνεις λάθος αγαπητέ London 2012,
      και αυτά που έδειξαν οι βρεττανοί και αυτά που δείξαμε εμείς είναι παρελθόν πρόσφατο ή απώτερο. Οι πολιτισμοί δεν χάνονται, όπως δεν χάνονται και οι μνήμες. Δεδομένου οτι ο άνθρωπος είναι οι μνήμες του,
      ο πολιτισμός υπάρχει και θα υπάρχει οσο οι Εθνικές μας μνήμες θα είναι ζωντανές. Στίς επετείους, όλοι ανάκληση μνημών κάνουμε.
      Η διαφορά μας απο όλους τους άλλους λαούς (πλήν των Κινέζων) είναι οτι τυχαίνει να έχουμε τον αρχαιότερο πολιτισμό του οποίου την (εξελιγμένη) γλώσσα εξακολουθούμε να μιλάμε και σήμερα! Τα Αιγυπτιακά και τα Ασσυριακά που ήταν αχαιότερα, δεν μιλιούνται πλέον...
      Η ιστορία ενός λαού αρχίζει με την γραφή. Η δική μας λοιπόν άρχισε 5000 π.Χ. ενώ των Βρεττανών μετά Χιστόν. Λογικό είναι να μην έχουν πολλά να μας πούν...

  4. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 28/07/2012 07:40:02

    Ρεπουσηδες δεν εχουν μονο οι Ελληνες.Υπαρχουν "εναλλακτικοι" και ροκακηδες και πανκ παντου και στην Αγγλια φυσικα.
    Καποιος παραδοσιακος θα μπορουσε να εχει μεσα Ολιβερ Κρομβελ εως Ισαακ Νευτωνα και ναυαρχο Νελσον αντι να δειχνει Χαρρυ Ποτερ.Η διαφορα ειναι οτι εκει κανεις δεν θα διαμαρτυρηθει για καποιο "αντιαγγλικο" σημαινομενο γιατι εχουν συνηθισει.
    Κατα τα αλλα η βιομηχανικη επανασταση αξιζει οσο ολοι οι προηγουμενοι πολιτισμοι του κοσμου.
    Απο το 6000 π.Χ. ως το 1800 το παγκοσμιο βιοτικο επιπεδο και ο κοσμος ηταν αναλλοιωτος.Με τη βιομηχανικη επανασταση αλλαξε για παντα.

    • ανώνυμος avatar
      ανώνυμος @ ψυχραιμια 28/07/2012 13:08:06

      "Κατα τα αλλα η βιομηχανικη επανασταση αξιζει οσο ολοι οι προηγουμενοι πολιτισμοι του κοσμου".

      Η βιομηχανική επανάσταση είναι, απλά ένα εξελικτικό στάδιο και τίποτα παραπάνω.
      Το πόσο θα αποτιμηθεί στο μέλλον, εξαρτάται από το ποιος κάνει την αποτίμηση.

  5. A.m.a.n. avatar
    A.m.a.n. 28/07/2012 07:52:32

    Τι ιστορια να επιδείξουν η να γράψουν οι λαοί που στήριξαν την ύπαρξη τους στο δουλεμποριο

  6. antonio avatar
    antonio 28/07/2012 07:59:05

    Μπράβο

  7. akis avatar
    akis 28/07/2012 08:05:02

    ΣΩΣΤΟΣ! ...και άμα το σκεφτείτε και πολιτισμικά, αυτό που κατέρρευσε είναι ακριβώς αυτό το πρότυπο πολιτισμού που οι Έλληνες υιοθέτησαν τα τελευταία χρόνια. Μακάρι να πάμε σε μια νέα Ελληνική αναγέννηση η οποία θα ξεκινήσει όχι από την Ιταλία πια, αλλά από εκεί που προήλθε, την Ελλάδα...

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ akis 29/07/2012 15:57:11

      σορρυ που θα σε γειωσω, αλλα η αναγεννηση ξεκιναει συνηθως απο εκει που συγκεντρωνεται δυναμη, χρημα (και να ειμαστε τυχεροι) διαφορες 'εκκεντρικες', 'καλλιτεχνικες' ανυσηχιες

  8. Dimitris avatar
    Dimitris 28/07/2012 08:20:33

    Περιστατικο με "αγγλο" (αλκοολικο, επινε συνεχεια). Συνεβει στο χωριο μου Βλυχο Λευκαδος που ειχα επισκευθει στις αρχες Ιουλιου. Βγαινει απο το μικρο ιστιοφορο που ηταν στον κολπο με τον σκυλο του για να ανακουφιστει το ζωντανο.
    Τελειωνει "το ζωντανο" κι αυτος κανει τον ....Κινεζο . Στην αρχη του λεω στα Ελληνικα να μαζεψει τα του σκυλου. Εξακολουθει να κανει τον Κινεζο. Τοτε αρχιζω τα αγγλικα με αμερικανικη προφορα λεγοντας μεταξυ αλλων οτι κατα τυχη περπατει στα 2 ποδια κι οχι στα τεσσερα διοτι ανηκει σε ανθρωπινο υποειδος.
    Τα μαζευει και τα πεταει στην θαλασσα..... Ειπα κι αλλα πολλα. Ηταν σκνιπα οπως πολλοι αλλωστε. Μου ζητησε καβγα (κουρασηηηηη...!!!) . Αντεδρασα (λογω θυμου) γυρνωντας αντιθετα, αφηνοντας στα μουτρα του μια "ΒΡΟΝΤΕΡΗ υπογραφη" ..... (αναυδος ο κοκκινομουρης!!!!)

  9. ΤΑΣΟΣ ΚΩΤΣΗΣ avatar
    ΤΑΣΟΣ ΚΩΤΣΗΣ 28/07/2012 08:44:03

    Αριστερά Ψάλτη, σου κρατάω το ... ίσο! Άψογος, ωραίος, τους τα έψαλες μια χαρά, τον ... αναβαλλόμενο τους έτριψες στη μούρη! Εύγε φίλε μου!

  10. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 28/07/2012 08:47:36

    Θα πρέπει να κάνεις μεγάλη προσπάθεια για να χαρακτηρίσεις κάτι παραπάνω απο ένα βαρετό ,φλεγματικό,και μόνο για άγγλους, θέαμα.
    Αυτό με την βασίλισσα που πήδηξε απο το ελικόπτερο μόνο για χιουμοριστική αντιμετώπιση μπορεί να είναι ,και πρέπε,ι γιατί δεν αφορά μια συμπεριφορά μειωτική ή ανήμπορη ενός αδύνατου ανθρώπου, που δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε εις βάρος του (όπως ο"προοδευτικός" Λαζόπουλος ή η "μαγκιόρα" Πάνια), αλλά για μια κραυγαλέα προσπάθεια να μας πείσουν ότι μια γριά στην ηλικία ,η βασίλισσα, πηδά με αλεξίπτωτο μέσα στο στάδιο .
    Σαυτό μπορούμε να κάνουμε λοιπόν χιούμορ όσο θέλουμε ,όχι γιατί είναι άγγλοι ή βασιλιάδες που δεν χωνεύουμε, αλλά γιατί κάποιος ηθελημένα ή βλακωδώς προσπαθεί να μας δείξει μια υπερβολή για να εντυπωσιάσει...Δεν ξέρω τι επεδίωκαν, προφανως το ακέφτηκαν και το αποφάσισαν οι πάλατανιοί,ίσως στην αγγλική κοινωνία να μετρήσει θετικά αλλά στους υπόλοιπους μόνο γέλιο προκαλεί.
    Βρεττανικό χιούμορ?
    Αν το έκαναν για αυτοσαρκασμό δεκτό μόνο ως πρόθεση καθόσον κακόγουστο, αν το έκαναν στα σοβαρά ως έκπληξη είναι για γέλια και για κλάματα.
    Σιγά ρε λεβέντες του μπάκινχαμ,πως δεν μας την έδειξαν να συμμετέχει στο τριπλούν κιόλας.

    ΥΓ. Το άλλο κανάλι της ΕΡΤ είχε πιό ενδιαφέρουσα ταινία (χωρίς άγγλους ευτυχώς) με την μοίρα Λαφαγιέτ στον Α παγκόσμιο πόλεμο και πιό ενδιαφέρουσες προεκτάσεις μια αληθινής ιστορίας.

  11. Popolaros avatar
    Popolaros 28/07/2012 09:04:54

    H τελετή έπασχε από έλλειψη συμβολισμών, πλήθος κρύων βρετανικών αστείων, από πολλούς αστέρες του θεάματος που δεν είχαν καμιά σχέση ούτε με τους O.A. αλλά ούτε και μεγάλη σχέση με τη βρετανική ιστορία, από έλλειψη έμπνευσης!

    • voter avatar
      voter @ Popolaros 28/07/2012 10:25:51

      Συμφωνώ απολύτως . Καμμία σχέση με την βρετανική ιστορία .
      Αυτό βεβαίως που έγινε στην Εναρξη έχει μία σημειολογία , αλλά φυσικά δεν καταργεί την σπουδαία ιστορική διαδρομή και τα επιτεύγματα της χώρας αυτής στο πρόσφατο ιστορικό παρελθον.

  12. irida avatar
    irida 28/07/2012 09:06:38

    Αναρωτιέμαι ένας λαός με τόσο λίγη ιστορία και τέτοια κουλτούρα τι μπορεί να καταλάβει από ελληνικό πολιτισμό κι ολυμπιακό πνεύμα(στις ορθές του διαστάσεις πάντα). Η κενότητα σε όλο της το μεγαλείο.. Η μόνη στιγμή για προβληματισμό ήταν η στιγμή του χορού και της πάλης μεταξύ ζωής και θανάτου..Η αγγλική οικογένεια, το παιδί το κολλημένο με το playstation , για κλάματα εντελώς...Η έξοδος του Σαββατόβραδου....Ξενέρωμα, εντελώς,σχεδόν όλα..
    Η αποθέωση όμως της κουλτούρας τους ήταν το κλέψιμο του Άτκινσον στον αγώνα δρόμου, σε φαντασιακό επίπεδο, ενδεικτικό των δυνατοτήτων, των προθέσεων, των πρακτικών ενός λαού, έστω και με δόση χιούμορ(σιγά το χιούμορ!!).

  13. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 28/07/2012 09:18:03

    Μπράβο σας Αριστερέ Ψάλτη. Ωραίος ο...εξάψαλμος !!!!
    ΟΙ ΔΥΟ ΕΛΛΑΔΕΣ
    ''Υπάρχουν δύο Ελλάδες.
    Αυτή που εξαναγκάζεται και τους ίδιους τους υπηκόους της να καταπονεί και σ'ένα διεθνή χορό μεταμφιεσμένων να μετέχει με το φόρεμα της Ευρωπαίας (διάβαζε:Αμερικάνας).
    Και υπάρχει η άλλη, που εξακολουθεί να υπακούει στον Ηράκλειτο και στον Μακρυγιάννη.
    Η πρώτη μπορεί να καταλυθεί μιά μέρα.
    Η δεύτερη, ακόμη και αν μείνει χωρίς υπόσταση, ποτέ.
    Τουλάχιστον εγώ, γι'αυτήν υπάρχω.'' Ο.Ε

  14. η Dimi avatar
    η Dimi 28/07/2012 09:26:18

    Αθήνα 2004: (13-29 Αυγούστου): στη Χώρα όπου γεννήθηκε ο Αθλητισμός, ο πλανήτης θαυμάζει το Ολυμπιακό Ιδεώδες σε Ανθρώπινη Κλίμακα http://bit.ly/MHNoX0

  15. fantomas avatar
    fantomas 28/07/2012 09:43:27

    Η ολυμπιαδα του 2004 ειχε 2 παγκοσμια αποτελεσματα.
    Πρωτον εβαλε ψηλα τον πυχη.
    Δευτερον εδωσε το τελευταιο οικονομικο χτυπημα στην ελληνικη οικονομια.

    Οσο για το χθεσινο......... τι να πει κανεις?
    Με οτι εχει ο καθεις........ πορευετε !!!

    • BLACKQUEEN avatar
      BLACKQUEEN @ fantomas 28/07/2012 21:27:44

      ....ΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ, ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΕΙΝΑΙ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ...ΠΤΩΣΗ ΤΟΥΣ. ΟΙ ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙΑΤΕΣ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ, ΜΕΝΟΥΝΕ ΠΑΝΤΑ ΠΑΡΑΚΜΙΑΚΟΙ ΚΑΙ ΑΘΛΙΟΙ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΚΡΑΥΓΑΛΕΑ ...ΧΛΙΔΗ ΤΟΥΣ .

  16. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 28/07/2012 10:09:00

    "Δε γινόμαστε δηκτικοί, δεν κοροϊδεύουμε κανέναν, ούτε πουλάμε πατριωτισμό και εθνικοφροσύνη..."

    Καλημέρα από την Τρίπολη. Πριν ξεκινήσετε το άρθρο το έχετε ήδη εξουδετερώσει με την συγγνώμη σας. Γιατί αισθάνεσθε τν ανάγκη; Γιατί τόση κακομοιριά; Μη μας πουν εθνικιστές; Υπαρχουν πιο καραεθνικισταράδες απ' αυτούς; Επί τέλους, μη ζητάτε συγγνώμη. Όταν μας πολεμούν ζητάν εκ των προτέρων συγγνώμη όσοι μας λοιδωρούν, οι Αγγλογερμανολλανδοφιλλανδοί; Έχουμε τελικά μεσα μας βαθύ γραικυλισμό;

    • kyriakos avatar
      kyriakos @ Νίκος Αργεάδης 28/07/2012 20:50:30

      Να προσθεσω οτι η ασπιδα ποτε δε νικα το σπαθι! Ο κατευνασμος εχει να κανει και με το φοβο οτι ο αλλος μπορει να παρει το σπαθι. Εμεις ΠΡΕΠΕΙ να φτιαξουμε σπαθι δυνατο ΚΑΙ να μαθουμε να το χειριζομαστε σα σπαθι.

      • BLACKQUEEN avatar
        BLACKQUEEN @ kyriakos 28/07/2012 21:52:26

        Πόσο μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεστε kyriakos !!!! :-))

  17. voter avatar
    voter 28/07/2012 10:17:50

    Βεβαίως και δεν έχουν την ελληνική ιστορία με ολο το πανανθρώπινο βάρος της ,αλλά εχουν σύγχρονη ιστορία και ζηλευτά επιτεύγματα που έχουν προάγει την ανθρωπότητα και με τα οποία ζούμε και εμείς σήμερα.

    Η χώρα του Σαιξπηρ και του Τζων Μιλτον , του Φράνσις Μπέικον , του Ντέιβιντ Χιούμ ,του Νεύτωνα και του Δαρβίνου του Ουίλιαμ Μπλέικ και του Turner , του Alexander Flemming και του Λίβινγκστον , του Μπέντζαμιν Μπρίτεν και του Χενρυ Μούρ και πλήθους άλλων φιλοσόφων , επιστημόνων και καλλιτεχνων δεν είναι αμελητέα ποσότητα ,ούτε δηλώνουν ανυπαρξία πολιτισμού.

    Το ότι δεν κατάφερε η δεν θέλησε , ο σκηνοθέτης της τελετής έναρξης να τα καταδείξει δεν σημαίνει οτι δεν υπάρχουν . Θεωρω λοιπόν την ανάρτηση ατυχή στην ΄"κεντρική της ιδέα ".

    • Γιώργος1 avatar
      Γιώργος1 @ voter 28/07/2012 11:26:39

      Γιατί δεν έδειξαν και πως τιμωρούσαν τους Σκωτσέζους πολεμιστές; Θα ήταν κάπως splatter, βέβαια, αλλά είναι ιστορικό γεγονός... Ή το δουλεμπόριο... Η Κύπρος... Τα Ελγίνεια... κλπ κλπ...

      • ss_sk avatar
        ss_sk @ Γιώργος1 28/07/2012 13:10:53

        Γιώργο1, μάλλον ξεχνάς ότι στην ανεγέρση του Παρθενώνα "χρησιμοποιήθηκαν" και δούλοι. Τί θα έπρεπε εμείς το 2004 να κάνουμε? Να τον σκεπάσουμε με σεντόνι?

  18. κοσταρικας avatar
    κοσταρικας 28/07/2012 11:04:50

    Πρωτη φορα θα συγχαρω καποιον στο συγκεκριμενο site. Ευγε!!!

  19. Aggelos avatar
    Aggelos 28/07/2012 11:11:53

    "Καποιος παραδοσιακος θα μπορουσε να εχει μεσα Ολιβερ Κρομβελ εως Ισαακ Νευτωνα και ναυαρχο Νελσον αντι να δειχνει Χαρρυ Ποτερ."


    ναι
    η αγγλια εχει αρκετους αιωνες πολιτισμο μετα χριστον
    θα μπορουσε να δειξει πολλα ιστορικα ακομα και παλιους θρυλους ρομπεν των δασων αρθουρο ,,ποσα μεσαιωνικα θα μπορουσε να δειξει..
    και ποσα αλλα
    απλα ξεπεσε ο δυτικος πολιτισμος.
    και ειδαμε χαρυ ποτερ και τον χειροτερο τζειμσ μποντ που υπαρχει

    παλια η αγγλια εβγαζε πολιτισμο απο τις ταινιες της τωρα βγαζει μονο εφε..

    δειγμα του ξεπεσμου ολοκληρης της ευρωπης..ρηχη εποχη ζουμε,,και κουφια..

  20. ΝΤΑΝΤΟΝ avatar
    ΝΤΑΝΤΟΝ 28/07/2012 12:17:30

    Εφόσον ξεκίνησαν από την ¨βιομηχανική επανάσταση¨ και την μετέπειτα ¨εξέλιξη¨ της ανθρωπότητας γιατί δεν μας έδειξαν μια εικόνα ( αναπαράσταση ) από την παιδική εργασία με παιδιά που δούλευαν δώδεκα ώρες κάτω από την γη μέσα στις στοές των ορυχείων τους ;

    Εφόσον , σωστά κατά την γνώμη μου , μας έδειξαν τις ¨σουφραζέτες¨ και τους αγώνες τους για τα ¨πολιτικά δικαιώματα των γυναικών¨ , γιατί δεν μας έδειξαν αυτό που συμβόλισε η Αγγλία για πολλούς αιώνες , την τεράστια ¨εργατική αυτοοργάνωση¨ και τους συνδικαλιστικούς αγώνες με τις γνωστές μεγάλες απεργίες για μια ¨αξιοανθρώπινη ζωή¨ ;;; Μιας και μας έδειξαν αρκετές εικόνες για ¨το πως δένεται και σφυρηλατείτε το ατσάλι¨.

    Εφόσον δεν έχουν ¨προ- ιστορία¨ , αλλά ¨σύγχρονη¨ γιατί δεν μας έδειξαν με μια ¨αναπαράσταση¨ κάτι που το γνωρίζουμε όλοι ( συμφωνούντες και διαφωνούντες για την σημασία του ) ότι στην χώρα αυτή γεννήθηκε η σύγχρονη ¨δημοκρατία¨ με την καθιέρωση του ¨Κοινοβουλευτισμού¨ ( έστω και των ¨Λόρδων¨ ) και των ¨Κομμάτων¨ στην διαμάχη με την ¨απόλυτη μοναρχία / απολυταρχία ¨ ; Επειδή ήταν παρούσα η ¨βασίλισσα¨ ή διότι οι πρώην λόρδοι γαιοκτήμονες και σήμερα καπιταλιστές/χρηματιστές εγκαταλείπουν κάθε ιδέα δημοκρατίας και επιστρέφουν στην ιδέα της δουλείας και του εμπορομεσιτικού -τοκογλυφικού καπιταλισμού του μεσαίωνα ;

    Εφόσον ακόμα ονομάζονται ¨Ηνωμένο Βασίλειο¨ γιατί δεν μα ς έδειξαν εικόνες από τις ¨συνιστώσες¨ του κράτος τους , παρουσιάζοντας κάτι από τον πολιτισμό της Σκωτίας και της Ιρλανδίας ;

    Πόση βλακεία χρειάζεται να ονομάζεις ¨πολυπολιτισμό¨ και ¨κοσμοπολιτισμό¨ την παρουσίαση ανά τέσσερις συμμετέχοντες στο ¨Show" και έναν ¨έγχρωμο¨ πολίτη που κουβάλησες στην Αγγλία από την Αποικιοκρατική σου ¨Κοινοπολιτεία¨, μόνο και μόνο επειδή συνεχίζουν να σου εξασφαλίζουν κέρδη ( καταστρατηγώντας τις κοινωνικές - εργασιακές κατακτήσεις των ¨ντόπιων εργαζομένων¨ ) και δυνατότητα παρέμβασης στις ¨πρώην¨ - αποικίες ;

    Και τέλος από το κάποτε αναγνωρισμένο ¨σύστημα υγείας ¨ τους και το υπόλοιπο ¨κοινωνικό κράτος¨ που παρουσίασαν με τόση ¨περηφάνια¨ , ΤΙ ΕΧΕΙ ΑΠΟΜΕΙΝΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ ;

    Υ.Γ. Πολλοί είναι οι φίλοι που μιλούν για την συγκριτικά καλή ελληνική τελετή έναρξης ( η οποία μαζί μα το υπόλοιπο κόστος της κυριολεκτικά ¨Χρυσής Ολυμπιάδας¨ των περίπου 70 δις συνετέλεσε επίσης αυξητικά στην σημερινή μας πτώχευση , χωρίς να αφήσει κανένα πλεονέκτημα για την χώρα ) , προσωπικά με συγκίνησε επίσης , ΟΜΩΣ το ¨Έγκλημα Παπαϊώαννου ¨ ( διάβαζε ¨Αγγελοπούλου¨ και μεταπρατική αστική τάξη της Ελλάδας ) ήταν ότι η ¨διαχρονική ιστορία του ελληνισμού ¨ -σταμάτησε -επιλεκτικά και σκόπιμα στους ¨Βαλκανικούς Πολέμους¨ - αποκρύβοντας από την ανθρωπότητα και την νεολαία μας ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΟΠΟΙΙΑ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ - ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΟΥ 40΄ ΚΑΙ Η ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 41-44 , όπου απωλέσαμε το 12 % του πληθυσμού μας . Εκτιμώ αυτή την παράλειψη σαν ¨πολιτικό έγκλημα¨ και όχι σαν ¨δευτερεύουσα σας σημασίας¨. Όπως αποδεικνύει και η μετά ¨2004¨ ιστορία μας , όταν δεν αντλείς παραδείγματα από την σύγχρονη ιστορία σου , αλλά μόνο από αυτή των ¨προγόνων¨ , τότε μπορεί να ξαναζήσεις μια ¨νέα κατοχή¨ , χωρίς Αντίσταση.

  21. βοιωτός avatar
    βοιωτός 28/07/2012 12:21:09

    Δεν είδα τη χθεσινή τελετή έναρξης ενώ θεωρώ την αντίστοιχη ελληνική του 2004 ρηχή και άμουση.
    Όμως η Μεγάλη Βρετανία έχει τεράστια συνεισφορά στον παγκόσμιο πολιτισμό. Αν στην Ελλάδα γεννήθηκε η άμεση δημοκρατία στη Βρετανία επινοήθηκε και εφαρμόστηκε σχεδόν αναίμακτα και με μεγάλη επιτυχία η κοινοβουλευτική δημοκρατία που συνεχίζει να αποτελεί το πλέον αποδοτικό για τους λαούς πολιτικό σύστημα. Η οικονομική αντανάκλαση του κοινοβουλευτισμού, η βιομηχανική επανάσταση δηλαδή, οδήγησε σε πρωτοφανή επίπεδα ευημερίας -τουλάχιστον όσους ανέβηκαν στα πρώτα βαγόνια.
    Επιπλέον η Βρετανία ηγήθηκε, ματώνοντας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου, κάθε προσπάθειας για την αποτροπή της επικράτησης μιας δύναμης στην ήπειρο συντρίβοντας -διπλωματικά και στρατιωτικά όταν χρειάστηκε- τα φανερά όνειρα του Ναπολέοντα, του Χίτλερ κ.λπ. και τα κρυφά των Τσάρων και των μπολσεβίκων ηγετών.
    Ειδική μνεία πρέπει να γίνει για τον κυρίαρχο ρόλο της Βρετανίας στην απελευθέρωση της Ελλάδας (Κάνιγκ κ.λπ.).

    Υπάρχουν δεκάδες άλλοι τομείς που θα μπορούσαν να αναφερθούν αλλά θα τα σημειώσουν άλλοι σχολιαστές. Ιδιαίτερα σημαντικός στη λογοτεχνία και το θέατρο-εφάμιλλος των αρχαίων τραγικών- είναι ο Σέξπιρ.
    Από εκείνα τα δύσκολα μετρήσιμα (σπάνια αναφέρονται) που όμως έχουν μεγάλη αξία είναι το λεγόμενο βρετανικό χιούμορ και οι καλοί τρόποι, ένας κώδικας συμπεριφοράς τυπικά βρετανικός, ψυχρός, δίκαιος αλλά πλήρης σεβασμού για την προσωπικότητα του άλλου –λέμε λ.χ. όποιον δεν αργεί στα ραντεβού ή όποιον μιλάει ευγενικά «Εγγλέζο».

    • Ανώνυμος avatar
      Ανώνυμος @ βοιωτός 29/07/2012 17:31:01

      >Δεν είδα τη χθεσινή τελετή έναρξης ενώ θεωρώ την αντίστοιχη ελληνική του 2004 ρηχή και άμουσηΙδιαίτερα σημαντικός στη λογοτεχνία και το θέατρο-εφάμιλλος των αρχαίων τραγικών- είναι ο Σέξπιρ βρετανικό χιούμορ και οι καλοί τρόποι, ένας κώδικας συμπεριφοράς τυπικά βρετανικός, ψυχρός, δίκαιος αλλά πλήρης σεβασμού για την προσωπικότητα του άλλου –λέμε λ.χ. όποιον δεν αργεί στα ραντεβού ή όποιον μιλάει ευγενικά «Εγγλέζο»<

      Περασμένα μεγαλεία κι αυτών, όπως και τα δικά μας, για τα οποία καμαρώνουμε μεν, αλλά δεν φτάνει μόνο το καμάρι. Πόσο καλά γνωρίζετε τους (σημερινούς Άγγλους), βοιωτέ;

      Ο κάθε λαός έχει την δική του παράδοση και αυτή πρέπει να προσπαθήσει να κρατήσει.

      Από την Αγγλία, όμως, ή έστω και απ' αυτήν, ξεκινά η άθλια πολιτική ορθότητα (political correctness), η οποία έχει πλήξει και την παρ' ημίν "προοδευτική" σκέψη (όχι "αριστερή" κατ' ανάγκην), που σαν πανούκλα διαδίδεται παντού. Για να μην "πληγωθούν" οι μουσουλμάνοι, συμβούλευαν να αποφεύγονται στις χριστουγεννιάτικες κάρτες τα συνηθισμένα "Merry Christmas" και να γράφεται το πιο ουδέτερο "Season's Greetings", τα δε Χριστούγεννα να μετονομασθούν σε Winterval και άλλα παρόμοια φαιδρά.

    • Ανώνυμος avatar
      Ανώνυμος @ βοιωτός 29/07/2012 18:08:32

      Το παραπάνω σχόλιό μου βγήκε ελαφρώς χάλια στην αρχή. Έγραψα ότι είναι θέμα γούστου, όσα γράφετε για την τελετή έναρξης στην Αθήνα (2004). Εξέφρασα την απορία μου για την σύγκριση Σαίξπηρ με αρχαίους Έλληνες τραγωδούς. Τα υπόλοιπα εύχομαι να διαβάζονται κάπως.

  22. Thesti avatar
    Thesti 28/07/2012 12:34:18

    Συμφωνώ με Aggelo και Voter.
    Η Αγγλία (μαζί με Γερμανία και Γαλλία) είναι η επιτομή του παγκόσμιου πολιτισμού τα τελευταία 500 χρόνια.
    "Απομύζησαν το μισό πλανήτη" μπορεί να πει κανείς. Ναι, αλλά, 1) ανέπτυξαν τις δυνατότητες να το κάνουν, 2) από όπου πέρασαν (οι Άγγλου και μόνο, όχι οι υπόλοιποι αποικιοκράτες), μαζί με το στυγνό και απάνθρωπο για τους αντιφρονούντες καθεστώς τους έφτιαξαν υποδομές -γι'αυτό και οι πρώην Αγγλικές αποικίες ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ να μένουν στην Κοινοπολιτεία και 3) χρησιμοποίησαν τον πλούτο του μισού πλανήτη για να προωθήσουν τις επιστήμες, την τεχνική, τις τέχνες -την οικονομία και τον πολιτισμό- ολόκληρου του πλανήτη.
    Κοινώς: αν ψάξει κανείς την επιστημονική πρόοδο τα τελευταία 500 χρόνια, θα δει ότι σε τεράστιο ποσοστό στηρίζεται στην Αγγλία.
    Αν ψάξει την ιστορία των εξερευνήσεων και των ανακαλύψεων, θα δει ότι και πάλι εκεί οι Άγγλοι πρωτοστατούσαν, κι ας μπήκαν στο χορό καθυστερημένα.
    Αν ψάξει κανείς την πορεία της πρακτικής/βιομηχανικής εφαρμογής της επιστήμης, πάλι θα δει τους Άγγλους να πρωτοστατούν.
    Αν ψάξει κανείς συνολικά τη λογοτεχνία και την ποίηση τα τελευταία 300 χρόνια, δε μπορεί να τους αμφισβητήσει τα πρωτεία.
    Αν ψάξει κανείς τη μουσική τον τελευταίο μισό αιώνα... πρέπει να σωπάσει και να ακούει μουσική για έναν ολόκληρο αιώνα, για να καταλάβει τι ακριβώς έγινε σε αυτή τη χώρα.
    Αν δει κανείς τι σημαίνει το BBC στη σύγχρονή ραδιοτηλεοπτική εποχή (ενημέρωση, σειρές, ντοκυμανταίρ, πολιτισμός), θα αρχίσει το βλέπει ίσως διαφορετικά το πράγμα.
    Αν δει κανείς τη -σχεδόν αποκλειστική στα πρώτα βήματα- συμβολή της Αγγλίας στη δημιουργία των Η/Υ, θα το ξανασκεφτεί πριν απαξιώσει τον πολιτισμό τους πληκτρολογώντας.
    Αν σκεφτεί πόσο οφείλουμε το σημερινό τρόπο ζωής μας στους Άγγλους, θα σταματήσει τις κλαψοτέτοιες κριτικές.
    Το καλύτερο το αφήνω για το τέλος. Ναι, οι Αρχαίοι Έλληνες επινόησαν τη Δημοκρατία (αν και δεν την πολυεφάρμοζαν στην πλειοψηφία τους, έτσι;). Όμως οι Άγγλοι την εισήγαγαν στον τρόπο διοίκησης ενός σύγχρονου κράτους. Και αυτό ΟΧΙ ΜΙΜΟΥΜΕΝΟΙ ΚΑΠΟΙΟ ΓΕΙΤΟΝΑ: ανακαλύπτοντας αυτή τη μορφή διακυβέρνησης στα βιβλία και απαιτώντας με επαναστάσεις και διαρκή κοινωνική πίεση να εφαρμοστεί στη χώρα τους. Και στήνοντας την κρατική μηχανή τους πάνω σε βάσεις ενίσχυσης του Δημοκρατικού πολιτεύματος. Και -πιθανώς- η μοναρχική Αγγλία να έχει σήμερα την πιο άρτια εδραιωμένη Δημοκρατία στο σύγχρονο κόσμο.
    Σημειώνω μόνο δύο ακόμα παραμέτρους. Τη σχολαστική μανία των Άγγλων να καταγράφουν την ιστορία τους, ακόμα και στις πιο μικρές της λεπτομέρειες (σε αντίθεση με κάποιους άλλους, που την κρύβουν κάτω απ' το χαλί και απαγορεύουν ως μη πολιτικά ορθές τις αναφορές σε αυτή). Και τη Μάχη της Αγγλίας. Γιατί στην πραγματικότητα η Αγγλία κέρδισε το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Όχι μόνη της, αλλά εν πολλοίς έτσι είναι. Α, και τον Α'. Και το Ναπολέοντα. Και γενικά, διαχρονικά απέτρεπε κάθε επιβολή ολοκληρωτικού πανευρωπαϊκού καθεστώτος.

    Ναι, ξέρω,όλα αυτά -και τα Πανεπιστήμια και την έρευνα και τις τέχνες και το κράτος και την πολεμική της μηχανή- τα χρηματοδοτούσε με τα λεφτά από το δουλεμπόριο και τις αποικίες. Όμως τα προϊόντα όλης αυτής της πορείας προόδου σε κάθε σχεδόν τομέα τα απολαμβάνουμε κι εμείς σήμερα, χωρίς να μας πολυπειράζει το ότι προήλθαν από το δουλεμπόριο και τις αποικίες, έτσι;

  23. np_complete_problems avatar
    np_complete_problems 28/07/2012 12:50:40

    Είναι κρίμα - 0 λαός που έβγαλε έναν Νεύτωνα, έναν Δαρβίνο, έναν Μάξγουελ, έναν Τούριγκ και τόσους άλλους μεγάλους επιστήμονες - να "ταυτίζεται μόνο" με τον κ Μπιν και τους Beatles.
    Είχα μια "κρυφή ελπίδα" ότι - με κάποια "έστω τεχνική βοήθεια" - θα άναβε στο τέλος των βωμό, ο Stephen Hawking ...
    Θα ήταν ένας ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ συμβολισμός, που δεν θα αδικούσε αυτόν τον πραγματικά σπουδαίο λαό.

  24. Περικλής avatar
    Περικλής 28/07/2012 12:57:23

    Το πρότυπο ή η μέση Αγγλική οικογένεια είναι η .... ξανθιά κόρη παντρεμένη με τον Αράπη και τα μαύρα παιδιά που παίζουν ηλεκτρονικά παιγνίδια;
    Απαράδεκτη τελετή έναρξης και του επιπέδου και της ανύπαρκτης ιστορίας τους.
    Ας ελπίσουμε οι αγώνες να πάνε καλύτερα.

  25. Aφροδίτη avatar
    Aφροδίτη 28/07/2012 13:35:56

    Αυτό κι αν είναι κανονικότατος εξάψαλμος! Ποιός άλλος πέραν ενός γνήσιου Ψάλτη, θα μπορούσε να τον αποδώσει, τόσο καλά! Αλήθεια, εκείνα τα κλεμμένα από το λαμόγιο πρόγονό τους"παλαιά" μάρμαρα, για ποιόν λόγο τα κρατάνε ακόμα; Πώς τα δένουν με τέτοιον "πολιτισμό" που μας έδειξαν χθες; Εύγε από καρδιάς!

  26. WB avatar
    WB 28/07/2012 13:45:36

    Πάντως η εμφάνιση των δικών μας αξιωματούχων χωρίς γραβάτα, με τα σακάκια ξεκούμπωτα και τις κοιλιές έξω δεν ήταν ότι καλύτερο ως εμφάνιση.... (δείτε διαφορά με την εμφάνιση στην Αθήνα 2004).

  27. stavrosm avatar
    stavrosm 28/07/2012 14:12:19

    Θέλω να δω αν θα σχολιάσει ο Κούβελος ή κανείς άλλος την φράση του Ρόγκ "Οι Ολυμπιακοί Αγώνες επιστρέφουν πάλι σπίτι τους».
    Εγώ είχα μείνει με την εντύπωση οτι η Ελλάδα ήταν το σπίτι τους....

    • ΝΤΑΝΤΟΝ avatar
      ΝΤΑΝΤΟΝ @ stavrosm 28/07/2012 15:16:17

      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Εύα avatar
      Εύα @ stavrosm 28/07/2012 18:59:47

      Όταν διάβασα το σχόλιο, δεν το πίστευα..αλλά έχει γεμίσει το διαδίκτυο από τη ''διφορούμενη'' δήλωση, όπως την ονομάζουν...μήπως ο Ισίδωρος πρέπει να ανοίξει τώρα το στοματάκι του για κάτι πραγματικά σημαντικό;

      • irida avatar
        irida @ Εύα 28/07/2012 19:50:28

        Μπας κι ο Ρόγκ διάβασε τον ίδιο λόγο που χε πει και το 2004; Σαν να το χε πει κι εδώ μου φαίνεται!

        • TARAMAS avatar
          TARAMAS @ irida 28/07/2012 20:17:15

          Ε, περνούν και τα χρόνια, δεν έβλεπε καλά, έπιασε λάθος λόγο.

        • Εύα avatar
          Εύα @ irida 28/07/2012 20:31:05

          Και δεν υπήρχε κανένας κοντά του να τον σκουντήξει; έγινε χαμός στα ΜΜΕ για την Παπαχρήστου..και να τα σχόλια, και να οι συνεντεύξεις, και να οι δηλώσεις...για τούτον δω, τίποτα;;;;ή δικαιολογείται από το..γήρας;

  28. ΑΝΑΧΑΡΣΙΣ avatar
    ΑΝΑΧΑΡΣΙΣ 28/07/2012 14:13:36

    http://pitsirikos.net/2012/07/η-καλύτερη-τελετή-έναρξης-όλων-των-επο/#more-21878

  29. alex23 avatar
    alex23 28/07/2012 15:06:40

    φτωχο θεαμα..περιμενα καλυτερα πραγματα απο τους αγγλους..
    οχι οτι μπορει καμια χωρα να φτασει το θεαμα και το νοημα του 2004, αλλα τουλαχιστον να ειναι κατι αξιοπρεπες που να μπορεις να το δεις και δευτερη φορα χωρις να βαρεθεις..

    και μου θυμισε μετα απο ενα σημειο διαφημιση-ταινια 'μικρου μηκους' κινητης τηλεφωνιας για υπηρεσιες facebook ..αλλα αν το σκεφτεις καλα αυτο ειναι σημερα η αγγλια..μια χωρα που εξαγει υπηρεσιες που η ιδια δημιουργει την αναγκη τους..

    φαουλ του ρογκ το περι επιστροφης στην πατριδα τους..εκτος αν εννοουσε στην πατριδα που εχει κανει τον αθλητισμο μαρκετινγκ και στοιχηματικο προιον για να τα οικονομανε οι ισχυροι..

  30. m.s avatar
    m.s 28/07/2012 15:09:50

    Δεν θα διαφωνήσω με την προσφορά των Άγγλων στον παγκόσμιο πολιτισμό... αλλά εμένα με συγκίνησαν με τα προβατάκια στην αγγλική ύπαιθρο ... την τίμησαν την πρώτη τους αγάπη χαχαχαχαχα

  31. ο αποτέτοιος avatar
    ο αποτέτοιος 28/07/2012 16:53:35

    o πολιτισμός μας πέθανε με την γενιά του 30...η τελευταία μεγάλη χρυση εποχή του ελληνισμού ήταν η δεκαετία του 60...
    τώρα έχει κυριαρχήσει πλήρως η σήψη,η διαφθορά,η φοροδιαφυγή,η αδικία,ο πηθικισμός ξένων μοντέλων...

    αν θέλουμε αναστροφή κλίματος πρέπει να θεραπεύσουμε τις παθογένειες του ελληνικού κράτους και δυστυχώς πια του λαού μας και να προωθήσουμε πρωτοτυπίες
    π.χ επιμένουμε με το αποτυχημένο αγγλοσαξωνικό μοντέλο του κοινοβουλευτισμού και παραχωρούμε εξουσία σε μια χούφτα ανθρώπους.Γιατι?
    γιατι όχι αμεσοδημοκρατία?πρώτα σε τοπικό επίπεδο...και μετά και σε γενικό..ήδη το μοντέλο της αθήνας υπάρχει,θα μπορούσε να επιβληθεί τροποποιημένο...φυσικά αυτό απαιτεί επανάσταση...επανάσταση στις σιχυρές συντεχνίες της εξουσίας...που φυσικά δεν θα παραχωρήσουντ ην εξουσία τους έτσι απλά...ο καστοριάδης έλεγε πολύ ωραία πως την ελλάδα κυβερνούν 200 άντεε 300 άτομα..γιατι?γιατι όχι αμεσοδημοκρατία

    γιατι δεν επικεντρωνόμαστε στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής,της εισφοροδιαφυγής,της λαθρομετανάστευσης,στον εκσυγχρονισμό του κράτους ,της δικαιοσύνης,όλων των υπηρεσιών?
    και αφού λυθούν αυτά...τότε να ριχτούμε με τα μούτρα να στήσουμε το κορυφαίο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο,το κορυφαίο σύστημα περίθαλψης και διοίκησης της χώρας

    δεν γίνονται γιατί το 40% του λαού θησαυρίζει ,ζεί και ευημερεί από αυτήν την κατάσταση ,οι περισσότεροι κομματάνθρωποι
    και δεν υπάρχει ΕΝΑΣ πολιτικός να επιβάλει την κοινη λογική και να συγκρουστεί με το κόμμα του και το κατεστημένο
    αυτό ελπίζαμε με τον σαμαρά

    όσο δεν γίνονται όλα αυτά δεν έχουμε κύρος ,ούτε σοβαρότητα έξω στην διεθνή κονίστρα...και έχουν απόλυτο δίκιο οι ξένοι να μας θεωρούν παρηκμασμένους και διεφθαρμένους

  32. TARAMAS avatar
    TARAMAS 28/07/2012 17:15:47

    Αδιάφορη τελετή έναρξης μεν, ατυχής η ανάρτηση δε.

    • Factorx avatar
      Factorx @ TARAMAS 28/07/2012 18:54:50

      Που διαφωνείτε παντογνώστα;

      • TARAMAS avatar
        TARAMAS @ Factorx 28/07/2012 20:15:47

        Στη σύνδεση μιας συγκεκριμένης τελετής έναρξης (αποτυχημένης ή πετυχημένης αδιάφορο) με συμπεράσματα του τύπου "Όλα τα παραπάνω τα είδαμε γιατί ακριβώς η Βρετανία δεν έχει πολιτισμό" και άλλα πανοσιολογιότατε.

  33. nikos avatar
    nikos 28/07/2012 18:03:10

    φαντασμαγορικη τελετή, από τις καλύτερες!!
    αλλά έλειπε κάτι ... έπρεπε να παίξουν και βιντεάκια από τις διακοπές της λαμπρής και φερέλπιδας νέας αγγλικής γενιάς στα ελληνικά νησιά , να έδειχναν σε όλο τον κόσμο το ανώτατο επίπεδο πολιτισμού και αλκοολοξεφτιλισμού στο οποίο έχουν φτάσει

  34. Εύα avatar
    Εύα 28/07/2012 19:01:19

    Εκπληκτικό κείμενο ΑΨ, μπράβο..

  35. chris avatar
    chris 28/07/2012 20:29:41

    Εμείς δειξαμε τον αρχαιο Ελληνικό πολιτισμό των αρχαιων Ελλήνων
    και απο τον νέο Ελληνικό πολιτισμό δείξαμε τα καρπούζια πανω στο ντάτσουν ιιιιχααααααα!!!!τι άλλο θα μπορούσαμε να δείξουμε εμεις οι νεοέλληνες?
    Α! μπορεί καμιά πορεία των αριστερων μεσα στο γήπεδο με κόκκινες σημαίες και μπροστά μπροστά οι εργοπατέρες.

  36. kyriakos avatar
    kyriakos 28/07/2012 21:05:24

    Οι περισσοτεροι, ισως και ολοι οσοι γραφουν εδω μεσα, δε τους ξερουν καθολου. Με φοβιζει το οτι τοσο καλα καταρτισμενοι και ανωτερου επιπεδου πολιτες, γραφουν ως παρατηρητες απο το λιμανι και οχι ως γνωστες του τι ειναι να πηδηξεις στη θαλασσα και να επιβιωσεις παιρνοντας το βαπτισμα. Γι αυτο και φτασαμε εως εδω. Χειροτερα ακομη, ποιος θα μας βγαλει απο εδω.

  37. Η Αλεξανδρινή avatar
    Η Αλεξανδρινή 28/07/2012 21:41:17

    Αφιερωμένο εξαιρετικά... Επίκαιρο παρά ποτέ... Ανήκει στον Γερμανό ποιητή Σέλλευ,

    Καταραμένε Έλληνα.
    Όπου να γυρίσω την σκέψη μου, όπου και να... στρέψω την ψυχή μου, μπροστά μου σε βλέπω, σε βρίσκω.
    Τέχνη λαχταρώ, Ποίηση, Θέατρο, Αρχιτεκτονική, εσύ μπροστά, πρώτος και αξεπέραστος.
    Επιστήμη αναζητώ, Μαθηματικά, Φιλοσοφία, Ιατρική, κορυφαίος και ανυπέρβλητος.
    Για Δημοκρατία διψώ, Ισονομία και Ισότητα, εσύ μπροστά μου, ασυναγώνιστος κι ανεπισκίαστος.
    Καταραμένε Έλληνα, καταραμένη Γνώση...
    Γιατί να σε αγγίξω;
    Για να αισθανθώ πόσο μικρός είμαι, ασήμαντος, μηδαμινός;
    Γιατί δεν με αφήνεις στην δυστυχία μου και στην ανεμελιά μου;"

    • kyriakos avatar
      kyriakos @ Η Αλεξανδρινή 29/07/2012 00:48:22

      Η Αλεξανδρινη εδωσε ενα μεγαλο μερος της απαντησης. Αυτο που λειπει ειναι το ΤΙ εχουν ΠΕΡΑΣΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΝΑΝΕ αυτοι για να πλησιασουν τον 'καταραμενο' Ελληνα. Ποσο κοντα σε αυτον εχει
      φτασει το 20% αυτων και ποσο ασχημα νιωθει το 80% που βλεπει οτι η ψυχη του ειναι καμμενο δασος. Μια ζωη ολοκληρη να σου λενε οτι εισαι πρωτος ενω μεσα σου νιωθεις και βιωνεις μιζερια. Ξαφνικα αυτος που σου παρουσιαζαν ως χαλια εχει μια εσωτερικη ανωτεροτητα που δε μπορεις να δεχτεις. Το κατεστημενο σου σε εχει χτυπησει αλυπητα και σε φθονει.
      ενω του Ελληνα ειναι ενας κηπος.

      • kyriakos avatar
        kyriakos @ kyriakos 29/07/2012 00:50:43

        "ενω του Ελληνα ειναι ενας κηπος" δε προοριζονταν για 'δω.

      • chris avatar
        chris @ kyriakos 29/07/2012 03:35:32

        άλλο Ελληνας και άλλο νεοΈλληνας

        • kyriakos avatar
          kyriakos @ chris 29/07/2012 12:53:24

          Ο νεο-Ελληνας εχει τα μειονεκτηματα του οπως ολοι οι λαοι. Εχει γνωση των μειονεκτηματων των αγγλων;

        • kyriakos avatar
          kyriakos @ chris 29/07/2012 15:32:16

          Η ερωτηση ειναι προς εσενα chris:
          Εχεις γνωση των μειονεκτηματων των αγγλων;

    • Ανώνυμος avatar
      Ανώνυμος @ Η Αλεξανδρινή 29/07/2012 16:05:00

      Αλεξανδρινή,

      Τιμώ την καλή σου πρόθεση, αλλά όλες αυτές οι αναφορές και μάλιστα χωρίς παράθεση πηγής (πού το λέει αυτό και ποιος, ο Βρετανός Σέλλευ, ή ο Γερμανός Σίλλερ, διότι το είδα και αλλού αποδιδόμενο στον Νίτσε), δεν αλλάζουν την σημερινή ζοφερή πραγματικότητα μιας Ελλάδας που αργοσβήνει. Δεν νομίζω ότι αυτή την Ελλάδα την ζηλεύει κανείς.

  38. Νικηφόρος avatar
    Νικηφόρος 28/07/2012 23:30:18

    Γερμανός ποιητής Σέλλευ; ΑΚΥΡΟ! Μήπως θέλεις να πεις Σίλλερ;

  39. Πηνελόπη avatar
    Πηνελόπη 29/07/2012 01:34:29

    Σας γράφω από Αγγλία συγκεκριμένα από Νιού Καστλ. Τι πολιτισμό να δείξουν οί αλκοολικοί. Αν βγείς νωρίς το πρωί έξω δέν μπορείς να περπατήσεις από το εμετό μετά τα πλένουν. Εδειξαν το σύστημα υγείας πράγματι είναι υψηλού επιπέδου αλλά δεν έδειξαν τα επείγοντα όπου οι γιατροί εξετάζουν με παρουσία αστυνομίας γιατί κυνδινεύει η σωματική τους ακεραιότητα.Τι να δείξουν για την οικογένεια αυτή η ένοια είναι υπερεκτιμημένη έτσι είπε κάποιος Αγγλος. Τι να δείξουν το δουλεμπόρειο : κουβάλισαν την μισή Αφρική στήν Αμερική. Εκτός από Σαιξπηρ δεν έχουν τίποτε άλλο. Οσο για την βιομηχανική επανάσταση μπορει να ξεκίνησε από έδω αλλά δεν αναπτυχθηκε μόνον εδώ.Και κάτι άλλο τήν Ελλάδα την ζηλεύουν όχι μόνο για τον πολιτισμό της αλλά και για το κλίμα τις παραλίες και τις ομορφιές της.Αλλά προπάντων γιατί δεν μπορούν να είναι Ελληνες με ότι αυτό συνεπάγεται.

  40. kyriakos avatar
    kyriakos 29/07/2012 02:40:38

    Το νιου καστλ και η βιομηχανικη του επανασταση βασιστηκαν σε φθηνο (αφαιμαξη) Ιρλανδικο εργατικο δυναμικο.

    • chris avatar
      chris @ kyriakos 29/07/2012 03:39:23

      εμεις δεν είχαμε σκλάβους στην αρχαιότητα?

      • kyriakos avatar
        kyriakos @ chris 29/07/2012 12:57:29

        Εμεις ειχαμε σκλαβους στην αρχαιοτητα. Αυτοι εχουν σκλαβους τωρα. Ειναι ο λαος που εφτασε πολυ κοντα στους Ελληνες γιατι το θελησε παρα πολυ. Ειναι οι ανθρωποι που εχουν το λαο τους σκλαβο και ειναι σε απολυτη ειρηνη με τον εαυτο τους, και οι σκλαβοι και οι πολιτες.

  41. Γιωργος avatar
    Γιωργος 29/07/2012 10:25:17

    Τα επιτεύγματα των Άγγλων (γοτθικά γερμανικά φύλα) δεν μπορούν να αποσιωπηθούν . Και βέβαια ο τόπος μας μετράει χιλιάδες χρόνια ακμής και δημιουργίας από έναν μοναδικό λαό που όμως σήμερα παραπαίει και κινδυνεύει να μπει στο μουσείο της ιστορίας των ανθρώπινων χαμένων φυλών. Και βέβαια σχεδόν οι περισσότερες αρχές των σύγχρονων επιστημών και των εφαρμοσμένων τεχνολογιών καθώς και των κοινωνικών συστημάτων είναι πόνημα της Ελληνικής μάνας γης (με κέντρο το Αιγαίο πέλαγος), αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η βιομηχανική επανάσταση (και που για θρησκευτικούς λόγους δεν κατάφεραν οι προγονοί μας μαζί με τους αδελφούς ρωμαίους) που τους καρπούς της ένα μεγάλο μέρος του πλανήτη θερίζει καθώς και οι πρώτες πειραματικές εφαρμογές πολιτικών μεθόδων διακυβέρνησης πραγματοποιήθηκαν από ένα λαό που μέχρι τον 13 αιώνα δεν υπήρχε (μην ξεχνάτε ότι λόγο αυτής της μεταβολής στην παραγωγική διαδικασία σήμερα ζούμε ταυτόχρονα όσοι έχουν ζήσει συνολικά σε όλα τα χρόνια της ανθρώπινης παρουσίας με μέσο όρο ζωής διπλάσιο τουλάχιστον) . Αυτή η μεταμόρφωση των ανθρώπων τροφοσυλεκτων σε παγκόσμιους ηγέτες δεν είναι μάλλον τυχαία. Περιέχει αγώνα, δίψα, αφοσίωση και αυτοθυσία στο στόχο για εξέλιξη και δημιουργία, στοιχεία της ανθρώπινης προσωπικότητας που μέσα από τους αιώνες εμείς έχουμε λησμονήσει. Και πρέπει να είναι θέμα μελέτης στα σχολεία μας μήπως και οι επόμενες γενιές βρουν έτσι παράδειγμα που θα τους βοηθήσει να βγουν από την μαύρη μιζέρια του σήμερα.

  42. victoria (true) avatar
    victoria (true) 29/07/2012 15:08:06

    Είμαστε περήφανοι για το 2004.
    Ειδικά οι εθελοντές και ο απλός κόσμος που μόνο πλήρωσε το κόστος
    και συμμετείχε στη γιορτή, όχι στις μίζες.

  43. rally monkey avatar
    rally monkey 29/07/2012 17:36:56

    καλως η κακως η Ολυμπιαδα για τους Βρεττανους αντιμετωπιζεται περισσοτερο σαν Γιουροβιζιον παρα σαν αναγκη αυτοεπιβεβαιωσης του πολιτισμου και τον επιτευγματων (που αναμφιβολα εχουν λαος)
    Παντως στην καλυτερη περιπτωση η αξια της τελετης ειναι αμφιλεγομενη .. και πολυ συντομα δε θα θελει να την θυμαται κανεις ως γεγονος .. οπωσδηποτε ηθελαν να την χρησιμοποιησουν για να προβαλλουν το 'Βritishness' στον υπολοιπο κοσμο αλλα δεν νομιζω οτι το καταφεραν

  44. alex avatar
    alex 20/08/2012 11:04:12

    ποσο συμφωνω με ολα αυτα!!!η τελετη τους ηταν αντιπροσωπευτικη της κουλτουρας τους, τον αξιων τους, και του πνευματος τους...ποσο απολιτιστα επεδειξαν τον πολιτισμο τους;;τελικα το μονο που μου φαινεται ελπιδοφορο σαν ελληνιδα ειναι ο πολιτισμικος πλουτος που κουβαλαμε...και θα αποτελει παντα την επιστροφη για την πατριδα που νοσταλγησαμε...για να επιστρεψω στο θεμα(!!!) η τελετη ηταν εντυπωσιακη (μονο αν ειχες παρει ναρκωτικα!!!) για οσους εχασαν τετοιο 'υπερθεαμα' δειτε μερικες φωτογραφιες κι εδω!!! http://www.pamesports.gr/43637/h-teleth-lhkshs-twn-olympiakwn-agwnwn-picts

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.