#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
22/08/2013 09:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Όλα μαύρα – μέχρι να ξαναδούμε άσπρη μέρα!»



Ο Πέτρος αγόρασε πρόσφατα για πρώτη φορά ένα κιλό παράνομο, χύμα καπνό. Ευρώ είκοσι δύο. Θα στρίψει με αυτό ίσως και χίλια τσιγάρα και θα περάσει πάνω από ένα μήνα. Τα έβαλε κάτω : για το αντίστοιχο διάστημα αγοράζοντας πακέτα θα έδινε εκατόν εβδομήντα ευρώ. Εκατόν πενήντα ευρώ μηνιαία εξοικονόμηση για έναν άνεργο με παιδί, που επιδοτείται από τον πεθερό του για να τα βγάλει πέρα, είναι λογαριασμός. Πέρασε λοιπόν, μέχρι νεωτέρας, για να ικανοποιήσει τη συνήθειά του στο χώρο της παραοικονομίας. Βάσει της φορολόγησης που επιβλήθηκε από το Πολύνομοσχέδιο, στα χίλια νόμιμα τσιγάρα το Δημόσιο εισπράττει κατ’ ελάχιστο εκατόν δεκαπέντε ευρώ.

Η Λίνα είναι τραπεζοϋπάλληλος που έχει υποστεί σημαντικές μισθολογικές περικοπές. Μέσης ηλικίας, διαζευγμένη χωρίς παιδιά, με έφεση στην προσεγμένη εμφάνιση. Τις προάλλες, περνώντας έξω από μια ακριβή μπουτίκ, αντίκρυσε στη βιτρίνα ένα δερμάτινο μπουφάν που τής άρεσε πολύ. Τιμή: εξακόσια ευρώ. Δεινή αγοράστρια, μπήκε μέσα με αδιάφορο ύφος και κοιτώντας στην αρχή κάτι άλλο ζήτησε τελικά να το δοκιμάσει. Αφού βρήκε το μέγεθός της, άρχισε το «παζάρι».

Περίοδος εκπτώσεων γαρ, πλήρωνε τοις μετρητοίς, εύκολα απέσπασε έκπτωση 50%. Ενώ ο έμπορος ανέμενε, τον ρώτησε : «Χωρίς απόδειξη; Γλυτώνεις το ΦΠΑ, εβδομήντα ευρώ». Κι ενώ εκείνος έκανε τους υπολογισμούς του στο κομπιουτεράκι, «ξαναχτύπησε»: «γλυτώνεις και το φόρο εισοδήματος άμα δεν κόψουμε απόδειξη».

Έτσι η Λίνα βγήκε με προφυλάξεις από το κατάστημα, κρατώντας τη σακκούλα παραμάσχαλα, έχοντας τελικά δώσει διακόσια ευρώ, κατευχαριστημένη. Αφήνοντας πίσω της έναν εξίσου ευχαριστημένο έμπορο.

Όπως λένε, σε μια συναλλαγή είναι παρόντες τρεις : ο πωλητής, ο αγοραστής κι ο Θεός.
Και ο Ύψιστος δεν αναμειγνύεται σε φορολογικές παραβάσεις. Σε εκατό εκατομμύρια εκτιμούνται οι διενεργούμενες καθημερινά συναλλαγές στη χώρα. Κανένας μηχανισμός δεν είναι εφικτό να τις παρακολουθήσει όλες.

Μόνο από δύο συναλλαγές, του Πέτρου και της Λίνας, με την ακλόνητη πεποίθηση ότι κάθε φορολογία που επιβάλλει είναι και νόμιμη και ηθική, το Δημόσιο θεωρεί ότι έχασε 250 ευρώ φορολογικά έσοδα. Ιδίως παραβάσεις σε συναλλαγές που αφορούν ικανοποίηση αναγκών όπως αυτές που περιγράψαμε, θεωρείται ότι οφείλουν να πατάσσονται αμείλικτα, επειδή νοούνται «παρασιτικές» καθώς δεν αναφέρονται σε ζωτικές βιοτικές ανάγκες όπως το φαγητό. Μήπως να απαγορεύαμε δια νόμου στις γυναίκες να ικανοποιούν την επιθυμία τους να αρέσουν;

Η λειτουργία της Οικονομίας υπήρξε ιστορικά, ακριβώς, η ικανοποίηση πρωτευουσών και δευτερευουσών αναγκών, ορθολογικών ή ανορθολογικών πρακτικών, ανθρωπίνων έξεων και παθών. Άλλωστε φορολόγηση του πάθους συνιστούν οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης καπνικών & αλκοολούχων προϊόντων και ο νόμιμος τζόγος με στοιχηματισμό, λαχεία και συναφή.

Και αν η φορολόγηση μιας βλαπτικής συνήθειας όπως το κάπνισμα έχει βάση στο ότι αύριο ενδέχεται η κοινωνία να καταβάλει έξοδα περίθαλψης για έναν καπνιστή, ας απαντηθεί γιατί κάποιος, ο οποίος επιθυμεί να αγοράσει με ήδη φορολογηθέν εισόδημα ένα ρούχο που έχει κατασκευαστεί με ήδη φορολογηθείσα διαδικασία, οφείλει να καταβάλει επιπλέον στο Δημόσιο το 23%  της τιμής του.

Αυτό που συνέβη είναι ότι οι σκληρές φορολογικές  επιβαρύνσεις μαζί με τον δραματικό περιορισμό του διαθεσίμου εισοδήματος έφεραν το τέλος σε ένα υπολογίσιμο τμήμα της «λευκής» οικονομίας, διευρύνοντας αντίστοιχα την αθέατη. Ένα σύνθημα που απηχεί οικονομική συμπεριφορά μοιάζει να έχει ήδη εξαπλωθεί στην κοινωνία με ταχύτητα φωτιάς σε πευκοδάσος : «όλα μαύρα – μέχρι να ξαναδούμε άσπρη μέρα».

Αυτοαπασχολούμενοι έκλεισαν γραφεία, μικροεπιχειρήσεις και καταστήματα για να αποφύγουν ενοίκια, τακτική & έκτακτη φορολογία και ασφαλιστικές εισφορές, δουλεύοντας όποτε, όπως και όπου μπορούν.
Δικηγόροι γράφουν δικόγραφα για συναδέλφους τους που ακόμα διατηρούν γραφεία ανοιχτά. Μισθωτοί απολύθηκαν σε συνεννόηση με τον εργοδότη, γράφτηκαν στην ανεργία και συνεχίζουν να εργάζονται «μαύρα» - 4 στους 10 πλέον δουλεύουν ανασφάλιστα. Επαγγελματίες της οικοδομής κάνουν εργασίες χωρίς τιμολόγηση, επισκευαστές αυτοκινήτων κάνουν service σε πυλωτές πολυκατοικιών, κομμώτριες και μανικιουρίστες καλλωπίζουν κατ’ οίκον.

Προϊόντα διατροφής διακινούνται χέρι-χέρι. Καπνός καλλιεργείται χωρίς άδεια και διοχετεύεται στην αγορά χύμα, η ανάγκη υπερισχύει του ρίσκου. Τα ιδιαίτερα φροντιστήρια, ο τουρισμός και η νυχτερινή διασκέδαση δεν υπήρξαν ποτέ «λευκά» για να γίνουν τώρα.

Αλλά αν το «μαύρο» χρήμα, σε άλλες περιοχές, μένει στη χώρα και ανακυκλώνεται, προκαλώντας υστέρηση φορολογικών εσόδων αλλά όχι αφαίμαξη ρευστότητας, από τις παραμεθόριες κατευθύνεται στις γειτονικές χώρες.

Μια εύκολη προσέγγιση του φαινομένου εκπορεύεται σήμερα σε ένα βαθμό από την επίσημη ρητορική του Υπουργείου Οικονομικών και έχει στοιχεία ηθικολογίας. Είτε για 5 ευρώ από ένα τοστ είτε για 500 εκατομμύρια ευρώ από λαθρεμπόριο καυσίμων είσαι φοροφυγάς. Είναι έτσι;

Η φορολογία ή η έλλειψή της είναι το κατεξοχήν εργαλείο κατανομής του εισοδήματος σε μια κοινωνία. Και δεδομένου ότι τα ανθρώπινα όντα μάχονται αδιάκοπα για κατανομή των διαθέσιμων πόρων, είναι το απόλυτο πεδίο κοινωνικής διαμάχης. Οι κοινωνίες προοδεύουν όταν από την εφαρμοζόμενη φορολογική πολιτική δεν δημιουργείται διάχυτη αίσθηση κοινωνικής αδικίας και το αντίστροφο. Όπως επίσης μια κοινωνία είναι «διατηρήσιμη» όταν όλοι νοιώθουν μέρος ενός όλου.

Η διάσταση της ισότιμης συμμετοχής σε ένα “κοινό” έχει διαρραγεί λόγω της τεράστιας ανισοκατανομής των εισοδημάτων. Οι πολιτικοκοινωνικές εξελίξεις τα τελευταία τριάντα χρόνια δημιούργησαν δυο ακραίως άνισα κοινωνικοοικονομικά και αριθμητικά στρατόπεδα.

Από τη μια, μία «υπερτάξη» εξόχως προνομιούχων, οι οποίοι πλούτισαν ασύλληπτα από την καταλήστευση –και καταχρέωση-του Κράτους, δηλαδή του κοινού ταμείου, είτε ως πολιτικοί παράγοντες είτε ως κρατικοί αξιωματούχοι είτε ως προμηθευτές του Δημοσίου. Όλοι αυτοί, ατιμώρητοι άπαντες πλην ελαχίστων, μαζί με μεσαίας εμβέλειας παρατρεχάμενους, μαζί με αυτόνομους ισχυρούς οικονομικούς παράγοντες, αριθμούν κάπου το 1-2%. Στις ποιοτικές μετρήσεις των δημοσκοπήσεων ένα αντίστοιχο ποσοστό δηλώνει ότι δεν έχει επηρεαστεί από την κρίση και ότι προσδοκά «καλύτερο μέλλον».

 

Από την άλλη, ένα συντριπτικό ποσοστό, μέχρι πρότινος σχετικά ευημερούντων, μεσαίων στρωμάτων, μέρος των οποίων έβαλε ωσαύτως λίγο το χέρι «στο γλυκό», που σήμερα κινούνται σε κλίμακες από την εισοδηματική συμπίεση μέχρι την ανέχεια, υπόκεινται σε διαρκώς και βαρύτερη φορολογία και διαπιστώνουν διαρκή υποβάθμιση της δυνατότητάς τους να επηρεάσουν τις πολιτικές εξελίξεις που τους αφορούν.
Εδώ ακριβώς έρχεται στο νου το γενεσιουργό αίτιο της Αμερικανικής Επανάστασης : Taxation without Representation, φορολόγηση δίχως εκπροσώπηση.

Πλησιάζουμε στο σημείο όπου η συλλογή φόρων θα έχει απονομιμοποιηθεί στη συνείδηση του μέσου πολίτη. Ακόμα και σε αυτούς, είναι πολλοί, που υπήρξαν και εξακολουθούν φορολογικά νομοταγείς. Η απάντηση στο ερώτημα, ιδίως των ξένων, «γιατί δεν εξεγείρονται οι Έλληνες με όλα αυτά που τους επιβάλλουν;», εκτός από τον λόγω ευμάρειας εκφυλισμό του μαχητικού φρονήματος, είναι ότι οι Έλληνες, μαθημένοι ιστορικά να ελίσσονται, διοχέτευσαν την οικονομική δραστηριοποίησή τους σε παράπλευρα κανάλια με σκοπό την επιβίωση.

Υπό το πρίσμα αυτό η γκρίζα οικονομία, καθώς ως «μαύρη» λογίζουμε τις εγκληματικές δραστηριότητες, δεν είναι φοροδιαφυγή. Είναι αυτοάμυνα.

Με την προϋπόθεση ότι ο απασχολούμενος σε φορολογικά αδήλωτη εργασία καλύπτει με το εισόδημα πιεστικές βιοτικές ανάγκες και δεν δημιουργεί παράνομο πλουτισμό. Μπορεί να χαρακτηριστεί φοροφυγάς ένας -υπαρκτή περίπτωση- μεσήλικας, απολυμένος, με δυο παιδιά στην εφηβεία, ο οποίος δεν έχει την παραμικρή επιδοματική στήριξη από τον κρατικό μηχανισμό, και βρήκε μια αδήλωτη απασχόληση η οποία του αποφέρει οκτακόσια ευρώ μηνιαίως – όταν το όριο φτώχειας για τετραμελή οικογένεια χωρίς ιδιόκτητη κατοικία είναι χίλια πεντακόσια ευρώ; Και όταν το Δημόσιο υποβίβασε το αφορολόγητο ετήσιο εισόδημα από τις 12.000 ευρώ στα 5.000; Τι έπρεπε να κάνει, να γίνει Μήδεια;

Μια συνηγορία για αυτή την «βλάσφημη» κατά το Υπουργείο Οικονομικών αντίληψη εδράζεται στο επίπεδο τιμών. Μεγάλο ποσοστό της διάχυτης απόγνωσης δεν οφείλεται τόσο στην μείωση των εισοδημάτων όσο στην αυξανόμενη ακρίβεια για τα βασικά είδη διαβίωσης, ιδίως στους ανελαστικούς τομείς : διατροφή, ενέργεια, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Και η ακρίβεια δεν οφείλεται στα «κλειστά επαγγέλματα», στις αμοιβές λ.χ. των συμβολαιογράφων, αλλά στο ότι η πολιτικοοικονομική ελίτ με τις επιλογές της οδήγησε στην ολιγοπωλιακη διάρθρωση της αγοράς, στο σχηματισμό εμφανών και αθέατων καρτέλ τα οποία ουδέποτε θα μειώσουν τις τιμές καθώς βλέπουν τους καταναλωτές σαν ζώα προς σφαγή και όχι ως συν-πολίτες. Ενώ τα είδη σούπερ-μάρκετ ελέγχονται κατά 80-90% από μια ολιγομελή ομάδα ξένων πολυεθνικών που φοροδιαφεύγουν με ενδοομιλικές συναλλαγές.

Υπάρχει άλλη μία κρισιμότατη διάσταση στη φοροδιαφυγή, που άπτεται του πλέον συζητούμενου θέματος της εποχής : ανάπτυξη. Ό,τι βλέπετε ακόμα γύρω σας να κινείται στην Οικονομία χρηματοδοτείται σε μεγάλο ποσοστό από τη γκρίζα οικονομία. Είναι αυτή που μειώνει κάπως τις κοινωνικές επιπτώσεις της διάχυτης οικονομικής δυσπραγίας.

Τα φορολογούμενα εισοδήματα κατευθύνονται κυρίως σε φόρους, δάνεια και λογαριασμούς. Οι τράπεζες έχουν σταματήσει τις χρηματοδοτήσεις. Επί πλέον η Τρόικα απαγόρευσε την χρηματοδότηση δραστηριοτήτων που θεωρεί “ριψοκίνδυνες”, διότι φοβάται ότι θα δημιουργήσουν νέα “κόκκινα” δάνεια και επισφάλειες, στραγγαλίζοντας έτσι οριστικά την αγορά. Οι πολυεθνικές ενδιαφέρονται μόνο να πουλάνε πανάκριβα, προϊόντα που τούς έχουν κοστίσει φτηνότατα, όπως η Apple πουλάει 700 ευρώ ένα iPhone που κοστίζει 70 ευρώ, γι' αυτό έστειλαν την παραγωγή στα “ιδρωτομάγαζα” της Ασίας.
Οι δημόσιες επενδύσεις έχουν απαγορευτεί από το δόγμα του νεοφιλελευθερισμού.

Από που λοιπόν θα προέλθει η ανάπτυξη και οι πολυπόθητες θέσεις εργασίας; Από τη συγκέντρωση μιας κρίσιμης ποσότητας χρήματος από την γκρίζα οικονομία, η οποία θα περάσει στη σφαίρα της νόμιμης οικονομίας. Αυτή η θεώρηση, σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές, δεν ισχύει μόνο για την Ελλάδα, όπου η  παραοικονομία εκτιμάται σήμερα σε 43 δις ευρώ ή 24% του ΑΕΠ, αλλά και για τις ίδιες τις ΗΠΑ, όπου πάνω από 2 τρις δολλάρια ή πάνω από 15% του ΑΕΠ κινούνται στη σφαίρα της παραοικονομίας, ενώ και εκεί, πέρα από τους χρηματιστηριακούς δείκτες που αφορούν τις μεγάλες εταιρείες, επικρατεί οικονομική καχεξία.

Από τις ΗΠΑ έρχεται πάλι η επιβεβαίωση της διαχρονικής αντιμετώπισης του ρευστού χρήματος, το οποίο οι εγχώριοι ταλιμπάν θέλουν να εξοβελίσουν από τις συναλλαγές σαν το κατεξοχήν όργανο του Διαβόλου, της φοροδιαφυγής. Μην νοιώθετε ένοχοι αν έχετε κρύψει κάπου λίγα ευρώ για ώρα  ανάγκης. Και οι Αμερικανοί επίσης, κρατούν μεγάλα ποσά στα χέρια τους. Παρά τις αμέτρητες καμπάνιες με “κατάρες” κατά των μετρητών, που χρηματοδοτούνται συνήθως από τις εταιρείες πιστωτικών καρτών, οι οποίες επίσης εξαγοράζουν πολιτικούς και κρατικούς αξιωματούχους για να εξαπολύουν μύδρους κατά των συναλλαγών με μετρητά.

Οφείλει εδώ να σημειωθεί ότι έλεγχος σε παρόμοιο βαθμό της προσωπικής ζωής των ανθρώπων, παρακολούθηση δηλαδή κάθε οικονομικής κίνησης, στην ουσία όλης τους τής ζωής, όπως αυτός που προωθείται, ιστορικά δεν επιδιώχθηκε ούτε από τα αυταρχικότερα, υποτίθεται, καθεστώτα. Για την περίπτωση λοιπόν ο κατά τα άλλα αμφιλεγόμενος Μπέπε Γκρίλο έχει δίκιο:  «τα όσα εκτυλίχθηκαν στην Κύπρο διαψεύδουν για μία ακόμη φορά αυτά που υποστηρίζουν οι τράπεζες και οι δημοσιογράφοι, που μιλούν άσκοπα για καταπολέμηση του ρευστού χρήματος, σαν να πρόκειται για υπεράσπιση του πολιτισμού. Πρόκειται για ψεύδη, διότι κανένα άλλο μέσο πληρωμής δεν προσφέρει ίδια προστασία και εγγυήσεις σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα διάθεσης όπως το ρευστό χρήμα. Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έστειλε στην Κύπρο πέντε δισεκατομμύρια ευρώ σε χαρτονομίσματα, όχι σε πιστωτικές κάρτες».

Προφήτης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. bQ avatar
    bQ 22/08/2013 10:08:45

    Προφήτη μου καλημέρα. Σήμερα είστε απλά, Θ Ε Ϊ Κ Ο Σ !!!
    Το μόνο που θα σχολιάσω γιατί ...πονάει πού, είναι το παρακάτω :
    «γιατί δεν εξεγείρονται οι Έλληνες με όλα αυτά που τους επιβάλλουν;», εκτός από τον λόγω ευμάρειας εκφυλισμό του μαχητικού φρονήματος, είναι ότι οι Έλληνες, μαθημένοι ιστορικά να ελίσσονται, διοχέτευσαν την οικονομική δραστηριοποίησή τους σε παράπλευρα κανάλια με σκοπό την επιβίωση.''
    Οι ΕΛΛΗΝΕΣ, οφείλουν να επιλέγουν την ευθεία, τη σύγκρουση, τη γενναία αντιπαράθεση-διεκδίκηση των δικαίων τους. Αυτοί που.....''ελίσσονται'' με ...δουλικότητα αποδεχόμενοι ως ''ζωή'' την αναξιοπρεπή κατάντια ενός μίζερου και προκαταδικασμένου αγώνα ''επιβίωσης'' έρποντας, δε δικαιούνται να ονομάζονται Έλληνες.... Ας τους δεχτούμε απλά ως θλιβερά αποτελέσματα 400 χρόνων οθωμανικής σκλαβιάς.
    Το μέγα ερώτημα είναι : Άραγε υπάρχει πιθανότητα αφύπνισης ;

    • Aναξ2 avatar
      Aναξ2 @ bQ 22/08/2013 13:30:52

      Αγαπητή bQ αφου΄υπήρξε αφύπνιση μετά 400 χρόνια σκλαβιάς, αμφιβάλλεις οτι θα υπάρξει και τώρα?
      Οσον αφορά τον τρόπο σύγκρουσης που οφείλουν να επιλέγουν οι Ελληνες στην τελική τους επίθεση συμφωνούμε. Είναι ο τρόπος του Αχιλλέα και του Αλέξανδρου. Ομως την στρατηγηκή προετοιμασία και την ενίοτε μακροχρόνια αναμονή μέχρι την ώρα της επίθεσης, πάντα οφείλουν να την κάνουν με τον τρόπο του Οδυσσέα...Ο δούρειος ίππος δεν έμεινε στην αθανασία ως "δουλικός ελιγμός"ούτε ο πολυμήχανος τρόπος επιβίωσης που ανέπτυξαν οι Ελληνες επι Τουρκοκρατίας ως αποδοχή ως τρόπου "ζωής" της αναξιοπρεπούς κατάντιας ενός μίζερου και προκαταδικασμένου αγώνα ”επιβίωσης”.
      Αλλωστε η αφύπνιση έχει πλέον συντελεσθεί, όπως φαίνεται και απο τα πρόσφατα σχόλια του Αντινιούζ και η Ανατροπη είναι θέμα μηνών και όχι ετών πλέον...

      • Black Ship avatar
        Black Ship @ Aναξ2 22/08/2013 13:51:55

        Παρακάτω, σας απαντώ.

    • ~Mara~ avatar
      ~Mara~ @ bQ 22/08/2013 13:43:27

      Αγαπητή βασίλισσα,
      μην ευθυγραμίζεσαι με αυτούς που λένε πως οι Έλληνες είμαστε του καναπέως.... και του πληκτρολογίου....
      Η "σιωπή" δεν είναι απαραίτητα δειλία και αδιαφορία.
      Μπορεί να είναι και προετοιμασία....
      Πρώτα ήρθε το σόκ..., μετά η απότομη προσγείωση και η αμηχανία, ύστερα ο θυμός, ακολούθησε η συνειδητοποίηση, (από κοντά βέβαια και οι ιστορικές μνήμες να κατακλύζουν το μυαλό το τί έχουμε περάσει ώς έθνος υποδούλωση, κατοχή, πείνα κ.τ.λ.) και τώρα είμαστε στην φάση που ο καθένας προετοιμάζεται για τα χειρότερα....., γιατί νοιώθει πλέον στο πετσί του τον κίνδυνο.
      Γιατί όπως και να΄χει....,μόνο όταν είναι "προετοιμασμένοι" οι Έλληνες νοιώθουν δυνατοί και άτρωτοι....

      • Black Ship avatar
        Black Ship @ ~Mara~ 22/08/2013 14:57:08

        Αγαπητή μου Μάρα, αυτό ακριβώς με εξοργίζει.
        '' και τώρα είμαστε στην φάση που ο καθένας προετοιμάζεται για τα χειρότερα….., γιατί νοιώθει πλέον στο πετσί του τον κίνδυνο.''
        Γιατί να είμαστε προετοιμασμένοι για τα χειρότερα; Πρέπει να είμαστε ενωμένοι και αποφασισμένοι για τα καλύτερα που μας αξίζουν και να μην ανεχόμαστε πλέον την παραμικρή προσβολή ούτε στην αξιοπρέπεια, ούτε στη νοημοσύνη μας. Τι άλλο πρέπει πια να μας συμβεί για να πούμε ''έως εδώ''; Η απεριόριστη ανοχή μας, προκαλεί και την ατέρμονη καταβύθισή μας στα τάρταρα. Ως πότε πια;

        • ~Mara~ avatar
          ~Mara~ @ Black Ship 22/08/2013 15:34:05

          Πάντα βασίλισσα μας αξίζαν τα καλύτερα γιατί εμείς έχουμε δώσει αγώνες, έχουμε χύσει αίμα όταν κάποιοι άλλοι που μας κουνάνε... τώρα το δάχτυλο, παρέδιδαν τις χώρες τους στους κατακτητές αμαχητί....
          Αλλά βλέπεις οι αφεντάδες του πλανήτη δεν τα λογαριάζουν... όπως εμείς. Αυτοί τα λογαριάζουν όπως τους συμφέρει.
          Ηρωϊσμοί, αγώνες, θυσίες, άφθονο αίμα και στο τέλος... ποιός τα λογάριασε όλα αυτά???
          Τρείς φορές απελευθερώσαμε την βόρεια Ήπειρο και αυτοί... αποφάσισαν να την κάνουν Αλβανία. Ένα κράτος που δεν υπήρχε ποτέ...
          Έτσι για να τραβάνε οι Έλληνες εκεί τα πάνδεινα...
          Και να΄χεις τον Σύριζα με αφορμή τα γεγονότα στην Πρεμετή να σου λέει για Ελληνισμό της διασποράς....
          Δεν είναι απλό να τα βάλεις με τους "τιτάνες".
          Δεν είναι τόσο απλό όσο εμείς το νοιώθουμε να ανατρέψεις σχέδια χρόνων.
          Θέλει μεγάλη προετοιμασία.... Ίσως δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι...
          Ίσως....

          • Black Ship avatar
            Black Ship @ ~Mara~ 22/08/2013 19:05:15

            Μπα.... όσο το σκέφτεται κανείς και το υπολογίζει με το υποδεκάμετρο και το ξαναμετρά και το ζυγίζει αναλογιζόμενος με τρόμο τις συνέπειες, τόσο η Ιστορία τον προσπερνά και τον περιφρονεί και τον εξαφανίζει. Αν περιμέναμε το 1821 την πιό ''κατάλληλη στιγμή'' για να εξεγερθούμε όπως συμβούλευαν οι ...γνωστικοί, σήμερα θα φορούσαμε τούρκικο φέσι. Η ώρα είναι όταν εμείς αποφασίσουμε, οτι πιό κάτω δεν επιτρέπουμε πια να μας πάνε. Κι έχουμε ήδη αργήσει ασυγχώρητα.

  2. Nect avatar
    Nect 22/08/2013 10:23:23

    Εκπληκτικό άρθρο!!

  3. GO avatar
    GO 22/08/2013 10:34:53

    Προφήτη, σήμερα, μας τα λες πολύ καλά.

    • ~Mara~ avatar
      ~Mara~ @ GO 22/08/2013 13:16:15

      Μωρέ μπράβο!!!
      Κοίτα να δείς ταλέντα που βγάζει το antinews.

      • GO avatar
        GO @ ~Mara~ 22/08/2013 18:40:45

        Σας ευχαριστώ πολύ.
        Ο Μ.Ο, η Ραχήλ Μακρή και ο παπαγάλος στη μπλούζα της, προ τριμήνου περίπου, υπήρξαν οι ...εμπνευστές μου, να γράψω έκτοτε μερικά τέτοια "σατιρικούλια".

    • Black Ship avatar
      Black Ship @ GO 22/08/2013 13:45:37

      :-) Τα παράπονά σας αλλού. Το ...φάντασμα δεν επιλέγει να είναι ...φάντασμα. Προσαρμόζεται στους όρους που οι αρμόδιοι επιβάλλουν.
      Το ποιηματάκι σας φαιδρό, δε θα το σχολιάσω, ούτε κι αξίζει θεωρώ την ώρα μου να χάσω.
      Εξάλλου τι να πει κανείς σ΄έναν που λένε ...''Γκόου'' κι ενώ είναι ατάλαντος το πάει λάου-λάου, να τον δεχτούμε ως ...ποιητή, κι ας είναι τόοοοσο ''Γκάου'' !!!! Αντίο σας.

  4. Εμμανουήλ Πρόιος avatar
    Εμμανουήλ Πρόιος 22/08/2013 10:43:57

    Θερμά συγχαρητήρια!!!
    Ότι καλύτερο διάβασα τα τελευταία δυο χρόνια, και πάλι μπράβο σας.

  5. Μεγαλες στιγμες avatar
    Μεγαλες στιγμες 22/08/2013 10:48:34

    Πως δηλαδη τα αυταρχικα καθεστωτα παλαιοτερα να επιβαλλουν τετοιους κανονες ''παρακολουθησης'';Τωρα υπαρχουν τα μεσα και οι τεχνολογικες δυνατοτητες.
    Νομιζω οτι θελουμε φως να πεσει παντου,εκτος απο τη δικη μας ζωη.Στη δικη μας ζωη ο καθενας ουρλιαζει ολα ειναι απορρητα και ευαισθητα δεδομενα

  6. Φελίζα avatar
    Φελίζα 22/08/2013 11:12:49

    Τα είπες όλα Προφήτη!
    Μπορεί να κάνω λάθος, μπορεί να μην είμαι σωστή αλλά...

  7. σιδεράκιας avatar
    σιδεράκιας 22/08/2013 11:18:35

    Επί τον τύπον των ήλων .
    Συγχαρητήρια!
    Ζητώ άδεια για αναδημοσίευση πάντα με αναφορά της πηγής.
    Ευχαριστώ

  8. Black Ship avatar
    Black Ship 22/08/2013 11:25:51

    Προφήτη μου καλημέρα. Σήμερα είστε απλά, Θ ε ϊ κ ό ς !!!
    Το μόνο που θα σχολιάσω γιατί ...πονάει πολύ, είναι το παρακάτω :
    «γιατί δεν εξεγείρονται οι Έλληνες με όλα αυτά που τους επιβάλλουν;», εκτός από τον λόγω ευμάρειας εκφυλισμό του μαχητικού φρονήματος, είναι ότι οι Έλληνες, μαθημένοι ιστορικά να ελίσσονται, διοχέτευσαν την οικονομική δραστηριοποίησή τους σε παράπλευρα κανάλια με σκοπό την επιβίωση.''
    Οι Έλληνες, οφείλουν να επιλέγουν την ευθεία, τη σύγκρουση, τη γενναία αντιπαράθεση-διεκδίκηση των δικαίων τους. Αυτοί που.....''ελίσσονται'' με ...δουλικότητα αποδεχόμενοι ως ''ζωή'' την αναξιοπρεπή κατάντια ενός μίζερου και προκαταδικασμένου αγώνα ''επιβίωσης'' έρποντας, δε δικαιούνται να ονομάζονται Έλληνες.... Ας τους δεχτούμε απλά ως θλιβερά αποτελέσματα 400 χρόνων οθωμανικής σκλαβιάς. Το μέγα ερώτημα παραμένει : Άραγε υπάρχει πιθανότητα αφύπνισης ;

  9. βουλα ελευθεριάδου avatar
    βουλα ελευθεριάδου 22/08/2013 11:44:54

    Προφήτη λένε πως αν δεν κάνεις σωστή ανάλυση των δεδομένων δε μπορείς να δεις το μέλλον, εσύ μ αυτό το άρθρο δικαιώνεις το όνομά σου, η καλύτερη παρουσίαση της σημερινής κατάστασης που έχω διαβάσει εδώ και καιρό, συμφωνώ και ως προς την προσπάθεια εξαφάνισης της ρευστότητας, είναι νομίζω ο καλύτερος τρόπος ελέγχου από το σύστημα όλων των δραστηριοτήτων μας βέβαια μένει το ερώτημα πως θα διοχετευτεί αυτό το μαύρο χρήμα στην αγορά, εφόσον είναι το μόνο διαθέσιμο...

  10. akenaton avatar
    akenaton 22/08/2013 11:51:57

    Καλά κρασιά αγαπητέ Προφήτη. Και μαύρα, σαν το μπελαλίδικο το ξινόμαυρο!

  11. Gigi Riva avatar
    Gigi Riva 22/08/2013 11:59:25

    "Αλλά αν το «μαύρο» χρήμα, σε άλλες περιοχές, μένει στη χώρα και ανακυκλώνεται, προκαλώντας υστέρηση φορολογικών εσόδων αλλά όχι αφαίμαξη ρευστότητας..."
    Εάν μπορούσε να εκτιμηθή η ουσία της πάρα πάνω λειτουργίας, τότε θα κατανούσαμε πως ακόμη και οι δαπάνες για έναν άχρηστο και υπερδιογκωμένο δημ τομέα είναι (με την ανωτέρω προυπόθεση εσωτερικού γυρίσματος του χρήματος, που πώς γίνεται;) λιγότερο βλαπτικές από το να εξορθολογισθούν πλήρως ίσως... αλλά να μη στηρίζουν την όποια υπολανθάνουσα και υφέρπουσα ακόμη εσωτερική παραγωγή, που εκ των πραγμάτων θα εδημιουργούσε νέες προοδευτικές ισορροπίες μεταξύ δημ και ιδιωτ απασχόλησης λόγω στοχευμένων καλλίτερων αμοιβών στον παραγωγικό τομέα (όντας αυτό μία επιδιορθωτική κυβερνητική πολιτική αναπροσανατολισμού), με οικονομίες στο δημ εκ των άνω προς τα κάτω, χωρίς άμεσες εκπαραθυρώσεις.
    Επιτομή το άρθρο.

    • Δημητριος avatar
      Δημητριος @ Gigi Riva 22/08/2013 12:40:17

      Εκει εσυ ε? Ακομα και τωρα να ριξεις την "πενια" σου για την αναγκαιοτητα υπαρξης πολλων και καλα αμοιβομενων ΔΥ !

      • Gigi Riva avatar
        Gigi Riva @ Δημητριος 22/08/2013 13:23:08

        Τι θα πή αγαπητέ και εσύ;
        Το πρόβλημα ή θα το λύσουμε όλοι μαζί, ή θα μας πάρει όλους από κάτω.
        Επικέντρωσα στις προσαρμογές αμοιβών, γιατί δεν το προσέξατε;
        Σιγά σιγά πρέπει να εγκαταλείψουμε το δημόσιο τρένο και να εγκατασταθούμε στην ταχεία, όχι κλωτσηδόν.
        Το πως θα μοιράζεται το όποιο ποσό στον δημόσιο τομέα αφορά τον ίδιο και τις ευαισθησίες του (θα δούμε και την μεταξύ του αλληλλεγγύη), σαφώς και πρέπει να είναι προσαρμοσμένο... μέχρι να αναγκασθούν κάποιοι να δουν τα πράγματα ως έχουν και προοδευτικά να τον εγκαταλείψουν.
        Δεν έχω κανένα άμεσο συγγενή στο δημόσιο, εάν λέει κάτι αυτό...
        Πάντως με τιμά ιδιαιτέρως που είχατε καλή άποψη για τις θέσεις μου, ειλικρινά.

  12. Nik avatar
    Nik 22/08/2013 12:08:45

    ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!

    "η ικανοποίηση πρωτευουσών και δευτερευουσών αναγκών," αυτή είναι η αλήθεια, ο πλούτος δημιουργείται από την κάλυψη επιθυμιών και όχι αναγκών.

    Η γκρίζα οικονομία είναι μια ελπίδα για την επιβίωση μας και έξοδο από την κρίση, όσο και αν αυτό ακούγεται κυνικό και αρνητικό. Το γκρίζο χρήμα είναι αυτό που κινεί ότι έχει απομείνει στην αγορά. Πιο σημαντικό είναι ότι η γκρίζα οικονομία κινείται κυρίως με εγχώριας προέλευσης υπηρεσίες και αγαθά, όχι εισαγόμενα διότι αυτά ελέγχονται στην είσοδο τους στη χώρα.

  13. Black Ship avatar
    Black Ship 22/08/2013 12:48:17

    Προφήτη μου καλημέρα. Σήμερα είστε απλά, Θ ε ϊ κ ό ς !!!
    Το μόνο που θα σχολιάσω γιατί …πονάει πολύ, είναι το παρακάτω :
    «γιατί δεν εξεγείρονται οι Έλληνες με όλα αυτά που τους επιβάλλουν;», εκτός από τον λόγω ευμάρειας εκφυλισμό του μαχητικού φρονήματος, είναι ότι οι Έλληνες, μαθημένοι ιστορικά να ελίσσονται, διοχέτευσαν την οικονομική δραστηριοποίησή τους σε παράπλευρα κανάλια με σκοπό την επιβίωση.”
    Οι Έλληνες, οφείλουν να επιλέγουν την ευθεία, τη σύγκρουση, τη γενναία αντιπαράθεση-διεκδίκηση των δικαίων τους. Αυτοί που…..”ελίσσονται” με …δουλικότητα αποδεχόμενοι ως ”ζωή” την αναξιοπρεπή κατάντια ενός μίζερου και προκαταδικασμένου αγώνα ”επιβίωσης” έρποντας, δε δικαιούνται να ονομάζονται Έλληνες…. Ας τους δεχτούμε απλά ως θλιβερά αποτελέσματα 400 χρόνων οθωμανικής σκλαβιάς. Το μέγα ερώτημα παραμένει : Άραγε υπάρχει πιθανότητα αφύπνισης ;

    • Zame avatar
      Zame @ Black Ship 22/08/2013 13:18:53

      ειδικα η πνευματικη αφυπνιση ..τρομαζει..
      & μαλιστα πολυ μεσα στις «υπερτάξης» αυτων των εξόχως προνομιούχων..
      που επιβραβεύονται κιόλας & υποδεικνύουν ..
      είναι κάπως..
      σαν τον χακερ που προσλαμβάνεται για να προσφέρει τις υπηρεσίες του..ετσι σε αυτο "παιχνιδι οπου ο σκυλος θα κυνηγα την ουρα του..
      βολευει καλα αυτο το (Taxation without Representation,
      φορολόγηση δίχως εκπροσώπηση.)

  14. Aναξ2 avatar
    Aναξ2 22/08/2013 12:48:49

    Αυτή αγαπητέ Προφήτη είναι ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ, που ανέκαθεν γνώριζε πρωτίστως ο Πρωθυπουργός ως οικονομολόγος εξ Αμερικής.
    Οπότε οι επιλογές του είναι απόλυτα συνειδητές και οι ισχυρισμοί τύπου Σημίτη οτι "εγώ απλώς προεδρεύω" δεν ισχύουν πλέον.
    Oλοι πρέπει να πληρώσουν αναλογικά με τις ευθύνες τους και πάντα βρίσκεται ο τρόπος, όταν συντελείται η συνειδητοποίηση απο τους πολίτες.
    Τώρα όλοι σχεδόν έχουν συνειδητοποιήσει για ποιόν δουλεύουν οι συγκυβερνώντες και όπως διεξοδικά αναλύεις, οργανώνουν την άμυνά τους όπως επι Τουρκοκρατίας.
    Το DNA μας έχει ανεξίτηλα καταγράψει ευτυχώς αυτές τις μεθόδους που θα μας επιτρέψουν και την τελική ανατροπή, όπως πολλές φορές στο παρελθόν.
    Ούτε η Χ.Α. δεν θα τους διασώσει πλέον, όσο κι αν την "φουσκώσουν"...

  15. καρ avatar
    καρ 22/08/2013 12:50:13

    Η θεωρία που ακούμε από τις κυβερνήσεις είναι ότι η ανοχή στο γκρίζο είναι και ανοχή στα μικρότερα έσοδα του κράτους. Άρα ανεχόμενοι μικρότερα έσοδα του κράτους, θα πρέπει να έχουμε ανοχή και στην περαιτέρω μείωση δαπανών του κράτους (μειώσεις μισθών, συντάξεων, επιδομάτων, πάγωμα επενδύσεων και εξόφλησης οφειλομένων κλπ.) Έτσι μας λένε και λογικό ακούγεται ότι η δημόσια δαπάνη συνδέεται με το δημόσιο έσοδο. Αν πιστέψουμε βέβαια ότι υπάρχουν μεγάλα πλεονάσματα, μπορούμε με αυτά να χρηματοδοτήσουμε την γκρίζα οικονομία π.χ. με ελλιπείς ελέγχους και συνεπακόλουθα μείωση εσόδων. Αλλά σε αυτήν την περίπτωση δεν θα ήταν προτιμότερο να γίνει μείωση των φόρων, ώστε να ισχύσει για όλους και να μην τιμωρείται εμμέσως ο συνεπής επιχειρηματίας που εκπληρώνει όλες τις υποχρεώσεις του προς το κράτος; Αν δεν πιστέψουμε ότι υπάρχουν πλεονάσματα και αρκεστούμε στην υποψία ότι έχει γίνει ένα καλό συμμάζεμα και είμαστε στα ίσα σε κάποια πράγματα, τότε θα πρέπει να διαπραγματευτούμε περισσότερα δανεικά.
    Κατά τ'αλλα κι εγώ δεν είμαι με τους ταλιμπάν ενάντια στο γκρίζο, και μακάρι να δωθεί ασυλία σε όσους έχουν γκρίζα ή μαύρα να τα επιστρέψουν και να τα καταναλώσουν ή να τα επενδύσουν στην Ελλάδα. Κι ας κάνουν όσα "πάρτι χλιδής" θέλουν στα όμορφα νησιά μας. Ο κόσμος που θα πάρει ένα μεροκάματο "ευχαριστώ" θα τους πει.

  16. Takis avatar
    Takis 22/08/2013 12:54:31

    Μακροσκελές αλλά εύστοχο. Μπράβο.

  17. Aναξ2 avatar
    Aναξ2 22/08/2013 12:56:30

    Αφου αφυπνίσθηκαν μετά απο 400 χρόνια σκλαβιάς (που δεν "ελίσσονταν με δουλικότητα" όπως τους κατηγορούσαν οι εχθροί τους, αλλά ελισσονταν πολυμήχανα σαν τον παππού μας τον Οδυσσέα, ώσπου να ωριμάσουν οι ιστορικές συνθήκες για την εξέγερση) νάσαι βέβαιος φίλε οτι τώρα θα αφυπνισθούν πολύ γρηγορώτερα...
    Για να αφυπνισθείς πρέπει πρώτα να επιβιώσεις πάση θυσία και παντί τρόπω που κάθε άλλο παρά δουλικότητα δείχνει...

    • Black Ship avatar
      Black Ship @ Aναξ2 22/08/2013 13:32:48

      Αγαπητέ εν προκειμένω, δεν εκτιμώ οτι ως λαός ....ελισσόμαστε. Καμία απολύτως σχέση δεν έχουμε με τον παππού Οδυσσέα, που όσο και αν χρησιμοποιούσε μαγικά τον ιδιοφυή του δόλο, ούτε γονάτισε, ούτε σύρθηκε, ούτε από δειλία καταδεχόταν να μετατοπίζει συνεχώς κάπου στο απώτατο κι αόρατο μέλλον την...κατάλληλη ώρα της δράσης, αφήνοντας ασκόπως τους συντρόφους του να χάνονται και την πατρίδα του να καταστρέφεται. Καμία σχέση εμείς με γενναίους και τολμηρούς. Εμείς απλά βουλιάζουμε (με καταπληκτική ευκολία και άνεση), στη διαφθορά και την ανομία, ταυτιζόμενοι ανήθικα και ομοιάζοντες απόλυτα με τους επιφανείς μας λήσταρχους, παρανομούντες, διεφθαρμένους Διοικητές.... Αυτούς που όλο κατηγορούμε θρασύδειλα για προδοσία κι όλο τους δικαιώνουμε στην καθημερινή ζωή, προσυπογράφοντας τη ...μεθοδολογία και τις αισχρές τους πρακτικές. Για να δικαιούσαι να κρίνεις τους άνομους και να εξεγερθείς ενάντια στην παρανομία, οφείλεις πρώτα εσύ να υπερασπίζεσαι τους νόμους της πολιτείας σου. Αν η πλειοψηφία θεωρεί ότι οι Νόμοι την αδικούν και την καταστρέφουν, τότε άμεσα εξεγείρεται κι επιβάλλει την αλλαγή των Νόμων. Και την αλλαγή των …Νομοθετών φυσικά.
      Εμείς δεν διεκδικούμε, δεν απαιτούμε, δεν υπερασπιζόμαστε και δεν προτιθέμεθα πια να ρισκάρουμε εαυτούς, για τίποτε και για κανέναν. Απλά, επιβιώνουμε, όπως τα ζώα στη ζούγκλα. Λουφάζουμε επιλέγοντας το …μαύρο στη ζωή, στα όνειρά μας, στην προοπτική και στις συναλλαγές μας. Τώρα διαθέτουμε και άφθονα πασπαλισμένα με ζάχαρη άχνη …άλλοθι, ώστε να καλύπτουμε την κακομοιριά που επιλέγουμε ως μοίρα μας. Ζήτω το μαύρο λοιπόν, τι κρίμα όμως που δεν πρόκειται ποτέ να οδηγήσει στην …άσπρη μέρα που φανταζόμαστε πως θα΄ρθει και για μας!!

      • Aναξ2 avatar
        Aναξ2 @ Black Ship 22/08/2013 13:51:23

        "Εμείς δεν διεκδικούμε, δεν απαιτούμε, δεν υπερασπιζόμαστε και δεν προτιθέμεθα πια να ρισκάρουμε εαυτούς, για τίποτε και για κανέναν. Απλά, επιβιώνουμε, όπως τα ζώα στη ζούγκλα."

        ΕΣΕΙΣ, αγαπητέ Black Ship.
        Δεν είστε όμως ΟΛΟΙ. Και μάλιστα στη σημερινή κατάσταση είστε μάλλον μειοψηφία.
        Εμείς οι υπόλοιποι που λατρεύουμε τον Οδυσσέα,που ήξερε πότε να ελίσσεται και πότε να επιτίθεται, ανέκαθεν διεκδικούμε, απαιτούμε, υπερασπιζόμαστε και προτιθέμεθα πάντα να ρισκάρουμε εαυτούς, για το κοινό καλό και όχι για το χρήμα που ανέκαθεν βλέπαμε ως μέσον και ποτέ ως αυτοσκοπό...

        • Black Ship avatar
          Black Ship @ Aναξ2 22/08/2013 13:59:42

          Εσείς κι Εμείς, είμαστε η Ελληνική κοινωνία. Είμαστε σύνολο. Εγώ απλά καταγράφω, αυτό που καθημερινά διαπιστώνω να συμβαίνει γύρω μου. Με τη φαντασία και στη φαντασία, τίποτε δεν αλλάζει. Ο Οδυσσέας ήταν ασυμβίβαστος και τολμηρός. Δρούσε. Δεν φαντασιωνόταν και δεν σπαταλούσε τις δυνάμεις του σε ανεδαφικά όνειρα!

  18. ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ avatar
    ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ 22/08/2013 13:10:57

    Συγγνώμη, Προφήτη, αλλά να μην αγιοποιήσουμε την μαύρη οικονομία!
    Εγώ, απλός μισθωτός, έχω πληρώσει τα τελευταία είκοσι χρόνια σχεδόν 100,000 ευρώ σε φόρους και δεν έχω ακόμη δικό μου σπίτι, αλλά ο γείτονάς μου , υδραυλικός, έχει σπίτι και εξοχικό και αμφιβάλλω αν έχει πληρώσει το ένα δέκατο από τους δικούς μου φόρους.

    "Καλή" η μαύρη οικονομία, όσο αντέχουν ακόμη τα συνήθη υποζύγια...

    • Zame avatar
      Zame @ ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ 22/08/2013 13:33:08

      sorry για την παρέμβαση..αλλά επιτέλους να διαχωριστει & να επεξηγηθεί η διαφορά στην ποιότητας ζωής που απολαμβάνει ένας μισθωτός με τον οποιοδήποτε
      επαγγελματία .

      ..οσο για την προσεγγιση του κορυφαίου ποικιλοτρόπως θεματος
      απλα απο καποια στιγμη -Είναι αυτοάμυνα-

      • ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ avatar
        ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ @ Zame 22/08/2013 14:28:48

        Ο υδραυλικός έχει πρώτη κατοικία και εξοχικό, ενώ εγώ όχι! Μήπως αυτό "λέει" κάτι ΚΑΙ για την ποιότητα ζωής; Μήπως, λέω, μήπως;

        • Zame avatar
          Zame @ ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ 22/08/2013 19:21:53

          ΣΑΦΩΣ & λέει πως την ποιότητα ζωής την "βλεπεις" μόνον στην υλική κατανάλωση ..
          & με το όποιο κόστος..? μάλιστα
          ..μηπως να τον ρωτουσες & τι απολαμβανει ?

          • ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ avatar
            ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ @ Zame 22/08/2013 21:48:10

            Απολαμβάνει την πρώτη κατοικία και το εξοχικό! Α!, και τον ελεύθερο χρόνο διότι πολλοί "φουκαράδες" υδραυλικοί δουλεύουν κάποιες μέρες το μήνα, χρεώνουν, όμως, τόσα πολλά και "μαύρα" που έχουν την πολυτέλεια, αν θέλουν, να κάθονται για τον υπόλοιπο μήνα!

  19. Zame avatar
    Zame 22/08/2013 13:13:14

    .ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ & ΑΛΗΘΙΝΟ .

  20. Χμμμμ avatar
    Χμμμμ 22/08/2013 13:24:53

    Προφήτη άμα συνεχίσεις να γράφεις τέτοια άρθρα σε βλέπω να σε αγιοποιεί σε λίγα χρόνια -όχι η εκκλησία- αλλά ο λαός!
    .

  21. ΕΥΛΟΧΟΣ avatar
    ΕΥΛΟΧΟΣ 22/08/2013 13:26:07

    Πολύ καλό άρθρο. Σωστή ανάλυση, εστίαση σε πραγματικές καταστάσεις, λογικά συμπεράσματα. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι κανείς στην κυβέρνηση δεν έχει παρόμοια λογική. Σε κάθε επίπεδο λειτουργίας. Εύγε στον Προφήτη. Για εμένα αυτό που είναι πολύ ανησυχητικό είναι ότι όλο και περισσότεροι πολίτες, άλλοτε συνειδητοποιημένοι φορολογούμενοι, στρέφονται στην παραοικονομία όχι για να πλουτίσουν, αλλά για να επιζήσουν αλλά και να πράξουν μίας μορφής αντίσταση προς το παρανοϊκό κράτος. Και να μην ξεχνούμε ότι ένας από τους κυριότερους λόγους εξεγέρσεως κατά του οθωμανικού κράτους, ήταν η βαρύτατη φορολογία.

  22. Maou-Maou avatar
    Maou-Maou 22/08/2013 13:43:17

    Κύριε Προφήτη περιγράφετε πεντακάθαρα τον τριτοκοσμικό Καπιταλισμό ο οποίος δυστυχώς κατέστρεψε την χώρα.
    Τέλεια η ανάλυση των οικονομικών φαινομένων και συμπεριφορών στην Ελλάδα
    Αναμένουμε τώρα να μας κάνετε και την σύνθεση η οποία και θα προτείνει συγκεκριμένες λύσεις διεξόδου από την κατάσταση που έχουμε περιέλθει.
    Και κάτι άλλο...ποιός θα εφαρμόσει τις λύσεις αυτές αγαπητέ μου;

  23. ΠΙΠΕΡΗΣ ΙΩΣΗΦ avatar
    ΠΙΠΕΡΗΣ ΙΩΣΗΦ 22/08/2013 13:57:17

    ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ , ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΖΕ Ο ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΕΙ!ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΝΕΙ ΠΩΣ ΚΟΙΜΑΤΕ......ΚΑΙ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ; ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΤΑ ΙΔΙΑ; ΕΧΩ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΔΥΟ ΜΕΙΟΣΕΙΣ ΜΙΣΘΟΥ ,ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΑΠΛΗΡΟΤΟΣ ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ.....ΔΟΥΛΕΥΩ 4 ΜΕΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΑ ΠΑΩ ΓΙΑ ΜΑΥΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ.ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΕΧΑΣΑ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΑΛΛΑ ΣΥΝΤΑΞΗ ΠΗΡΕ 6 ΜΗΝΕΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙ.Η ΜΑΝΑ ΜΟΥ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΑΕΕ ΤΑ ΕΞΩΔΑ ΚΗΔΕΙΑΣ,ΑΣΕ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ.....ΠΡΙΝ ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ ΕΓΙΝΑ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΝΕΙΣ......ΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ ΘΕΛΟΥΝ 5700 ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΕΓΩ ΚΑΙ Η ΑΔΕΛΦΗ ΜΟΥ ΚΑΙ Η ΕΦΟΡΙΑ ΘΕΛΕΙ 3000 ΦΟΡΟ ......ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ,ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΩ ΣΥΝΤΟΜΑ.....ΟΤΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ ΝΑ ΠΑΝΤΡΕΥΤΟ ΕΠΕΡΝΑ 1600 ΤΟ ΜΗΝΑ ΚΑΤΕΛΗΞΑ ΣΤΑ 600 ΚΑΙ ΑΝ.....ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΧΑΡΗ..... ΘΑ ΜΕΙΝΩ ΕΔΩ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΛΕΨΩ.....

  24. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 22/08/2013 14:12:28

    Αυτό δεν είναι ένα πολύ καλό άρθρο, είναι ένα καταπληκτικό άρθρο.

  25. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 22/08/2013 14:57:15

    Ἀγαπητέ Προφήτη,κάποτε τά μαύρα τά ἔλεγαν τυχερά,σήμερα ἔτσι λένε τά λευκά...

  26. Diamond Angel avatar
    Diamond Angel 22/08/2013 15:07:19

    Εχεις την ικανότητα να καταλαβαίνεις εις βάθος τις καταστάσεις και να τις αποτυπώνεις εξαιρετικά ! Το θέμα είναι , μέχρι πότε μπορεί να πορεύεται έτσι μια χώρα .... ; Διαχείρηση της κρίσης έγινε προς αποφυγή του χειρότερου , ναι , αλλά από ' δω και στο εξής , τι ;

  27. Αντίθεσις avatar
    Αντίθεσις 22/08/2013 20:06:28

    Σε σχόλιό μου σε πρόσφατη ανάρτηση με τίτλο ''Κάλπες για "αναβάπτιση" της κυβέρνησης;'' αναφέρθηκα σε τυπογραφείο γνωστού (με συνεχή λειτουργία περί της 20ετίας) στο οποίο αναρτήθηκε η εξής επιγραφή: "Μεταφερόμαστε. Θα είμαστε στο ίδιο τηλέφωνο XXXXXXXXXX. Εξυπηρέτηση και παράδοση προϊόντων στο χώρο σας". Ίδια ακριβώς περίπτωση με αυτήν του Πέτρου και της Λίνας τού παρόντος άρθρου. Άλλη μια επιχείρηση δηλαδή η οποία αναγκάζεται να περάσει στη μαύρη οικονομία για να επιβιώσει. Και κάποιοι ακόμη ονειρεύονται μείωση της ανεργίας και αύξηση των φορολογικών και ασφαλιστικών εσόδων. Η αγορά (μικρού και μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις), λαμβάνοντας υπόψιν τα γονατογραφήματα που συντάσσουν με καταιγιστικό πλέον ρυθμό οι καλαμαράδες των υπουργείων, ετοιμάζει είτε τις βαλίτσες της για άλλες πολιτείες, είτε τις όποιες άμυνές της αν μένει εδώ, κι έχει αποφανθεί σχετικώς με το πού βαδίζουμε.

    Το "αν με βρεις, φορολόγησέ με", που εκστόμισε κάποιος προφυλακισθείς επιχειρηματίας, είναι το όνομα τού νέου αθλήματος, το οποίο μεταδίδεται με ταχύτητα άνεμου από στόμα σε στόμα στην επικράτεια και στο οποίο επιδίδονται με πρωτοφανές πάθος μικροί και μεγάλοι. Τα ποσοστά 70-80-90-100% φοροδιαφυγής (και 30-40% εισφοροδιαφυγής) που ανακαλύπτουν οι έλεγχοι λένε την αλήθεια: το κοινωνικό συμβόλαιο έχει πλέον καταστεί στη συνείδηση πολλών άκυρο και ανίσχυρο. Προσδεθείτε!

    Μερικοί αριθμοί που ίσως κάτι έχουν να πουν: το σύνολο των 4 συστημικών (επειδή έτσι κάποιοι το απεφάσισαν) τραπεζών έχει κεφαλαιοποίηση μικρότερη γνωστής ελληνικής βιομηχανίας ποτών που πρόσφατα έφυγε από την Ελλάδα (και αυτή) για διακοπές διαρκείας στας Ευρώπας. Οι παραπάνω τράπεζες, που έχουν αναγάγει σε επιστήμη το "αν με βρεις, φορολόγησέ με" καθότι είναι του χώρου, γράφεται ότι έχουν συσσωρεύσει τα τελευταία χρόνια στα συρτάρια των ομόλογα εξωτερικού σε ευρώ και λίρες Αγγλίας αξίας περί τα 60 δις. Φυσικά κανείς δεν τις ελέγχει σχολαστικώς (όπως λ.χ. τους φορολογουμένους), αν είναι νόμιμα φορολογηθέντα κέρδη τα χρήματα που εξήγαγαν με αυτό τον τρόπο ή εξήχθησαν με εικονικές ή "μυστήριες" συναλλαγές με θυγατρικές.

  28. GO avatar
    GO 23/08/2013 07:03:01

    Εγώ παράπονα; Ποσώς!!!
    Εσείς να μου προσέξετε την κυκλοθυμικότητά σας. Smile και νευράκια, αλληλοδιαδόχως; Προσέξτε το, ενώ δεν είναι κάτι το σοβαρό, σας χαλάει το image.
    Με τις υγείες σας!

    • Black Ship avatar
      Black Ship @ GO 23/08/2013 10:14:14

      :-) Μόνο χαμόγελα αγαπητέ. Μην αυτοθαυμάζεστε άδικα. Υπερτιμάτε τις ικανότητές σας νομίζοντας, οτι καταφέρνετε να θυμώσετε όσους σας θεωρούν απλά και ψύχραιμα, ''Γκάου''!! :-)

  29. Zame avatar
    Zame 23/08/2013 14:42:08

    τόσο καλά λοιπόν..!!!
    διότι σπίτια ,εξοχικά & χρόνος μάλιστα αρκετός για απόλαυση ..
    σε αντιστοιχία ο λίγος χρόνος εργασίας ..όσο μαύρη & να είναι..πολυ χλωμό το κόβω..

    επισης μην ξεχνας πως επίδομα μεταφοράς φακέλου δεν είχε όμως ο υδραυλικός..ούτε επίδομα έγκαιρης προσέλευσης στην εργασια..ούτε αν κουνιούνται οι βάρκες..κλπ

  30. rally monkey avatar
    rally monkey 23/08/2013 15:35:28

    Απο τα πιο ολοκληρωμενα και διεισδυτικα κείμενα. Δυστυχώς χάνονται στον κυβερνοχωρο ενώ θα έπρεπε να έχουν δημοσιευθεί έντυπα και να ειναι σημεία αναφοράς.

    Τα μεσαία στρώματα δεν μπορούν να επηρεάσουν τις εξελίξεις που τους αφορούν γιατί κακα τα ψεμματα δεν έχουν καταλάβει τι έχει συμβεί (βλέπουν μόνο τη διαφορα στην τσέπη τους) ούτε με το τι ειναι αντιμέτωποι. Και δεν υπάρχει πολιτικός να μιλήσει (και κυριως να δρασει) εντιμα και θαρραλέα.
    Οσο για το ´ όλα μαύρα ´ πλέον μιλάμε για ντεφακτο κατάλυση του Ελληνικού κράτους με το ίδιο το κράτος ηθικό αυτουργό.

    • Black Ship avatar
      Black Ship @ rally monkey 23/08/2013 18:16:29

      Το καταπληκτικό αυτό άρθρο, αποτελεί την ακτινογραφία της παρακμής και της αδιέξοδης αυτοκαταστροφικής μας μανίας. Το αγρίμι κόβοντας το πόδι του ξεφεύγει μεν απ΄την παγίδα των ‘’κυνηγών’’, αλλά πεθαίνει τελικά από ακατάσχετη αιμορραγία…..
      Καλύτερα να εφεύρουμε άλλο τρόπο! Πάντα υπάρχει άλλος τρόπος.

  31. και Κλεφτης και Απελατης avatar
    και Κλεφτης και Απελατης 24/08/2013 00:55:37

    Λαμπρα πραττουν και ο Πετρος και η Λινα. Καθοτι αυτο, σε ενα εχθρικο και επιθετικο προς τον πολιτη κρατος, δεν αποτελει μονο αυτοαμυνα οπως ορθα το χαρακτηριζει ο αρθρογραφος (και δεν θα το χαρακτηριζε "αυτοαμυνα" αν και ο ιδιος δεν συμμεριζοταν την αποψη περι εχθρικου κρατους), αλλα και υψιστη υποχρεωση.

  32. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 24/08/2013 03:10:57

    Η γκρίζα οικονομία μειώνει κάπως τις κοινωνικές επιπτώσεις της διάχυτης οικονομικής δυσπραγίας, αλλά μόνον γι αυτούς που μπορούν να επωφεληθούν από την γκρίζα οικονομία.
    Το χειρότερο είναι ότι η γκρίζα οικονομία δημιουργεί ζήτηση στην αγορά και κρατά ψηλά τις τιμές των προιόντων. Εμποδίζει μια καθοδική διόρθωση στις τιμές, ανάλογη με την πτώση των μισθών.
    Δεν υπάρχει χειρότερος εχθρός από την γκρίζα οικονομία, για τον χαμηλόμισθο, τον χαμηλοσυνταξιούχο, αυτόν του δεν έχει γκρίζες πηγές.
    Άν δεν σπάσει η ραχοκοκαλια της γκρίζας οικονομίας, που είναι η διαφθορά στο βαθύ κράτος (φορολογικοί μηχανισμοί, αστυνομία, δικαστήρια) και η εκτός νόμου δοσοληψία τους με την αστική τάξη και τους μεσοαστούς, ο φτωχός πολίτης δεν θα δεί ποτέ άσπρη μέρα. Τσεκούρι λοιπόν χρειάζεται, όχι χάδια με θέατρο του ανεκδιήγητου ΣΔΟΕ - μαιμού.

    • Γιώργος Αχαιός avatar
      Γιώργος Αχαιός @ Uncle Stgm 24/08/2013 12:11:32

      Εγώ θα έλεγα ότι η παραοικονομια έχει πλέον θετική λειτουργία. Αν κατάφερναν να μαζέψουν όλα τα χρήματα απο όλους απλά θα πιάναμε μία ώρα νωρίτερα τον ύστατο μνημονιακό στόχο: να καταρρεύσουν άμεσα τα πάντα.

      Δεν συμφωνώ ότι η παραοικονομία βλάπτει τους μικρούς. Φοροδιαφεύγοντας πχ ένα γυμναστήριο, καταφέρνει να κρατήσει το προσωπικό του, το οποίο επιπροσθέτως πληρώνει και φόρους.

      Αν εξαναγκάσουν το γυμναστήριο να κλείσει ούτε απο την ίδια την επιχείρηση θα πάρουν φόρους, ούτε απο τους εργαζομένους που θα είναι πλέον άνεργοι. Επιπροσθέτως, ούτε θα ζητούν χρήματα απο τον ΟΑΕΔ επιβαρύνοντας κι άλλους χαμηλόμισθους και συνταξιούχους. Πάντως η επιχείρηση θα κλείσει οπωσδήποτε αν είναι να πληρώνει την εξωφρενική ΔΕΗ και τους εξωφρενικούς φόρους στο ακέραιο.

      Το κράτος έχει κηρύξει τον πόλεμο στους έλληνες ή μαλλον οι δανειστές έχουν κηρύξει πόλεμο στους έλληνες χρησιμοποιώντας το κράτος σαν εργαλέιο τους.

      Όταν οι καταστάσεις είναι ακραίες είναι δύσκολο να πεις τι είναι το σωστό και τι το λάθος. Ναι, σε μία φυσιλογική κατάσταση η φοροδιαφυγή είναι λάθος. Δεν ζούμε κάτι το φυσιολογικό πλέον. Και μπορεί πριν να είχαμε μία μεσαία φοροδιαφυγή αλλά τώρα στο όνομα της καταπολέμησής της έχουμε πλέον τεράστια. Και ευτυχώς.

      • cielo avatar
        cielo @ Γιώργος Αχαιός 24/08/2013 13:22:28

        "Το κράτος έχει κηρύξει τον πόλεμο στους έλληνες ..."

        Αν μου επιτρεπετε να συμπληρωσω δυο λεξεις,
        "Το κράτος έχει κηρύξει τον πόλεμο στους συννομους, συνεπεις έλληνες ..."

        Ειναι απολυτως λογικο λοιπον ο συννομος και συνεπης καποτε να φτασει στα ορια του και να πει "ως εδω και μη παρεκει, δεν θα ειμαι μονιμως εγω ο μακακας" και να γυρισει σελιδα.
        Τι αλλο περιμεναν δηλαδη?

        • Γιώργος Αχαιός avatar
          Γιώργος Αχαιός @ cielo 25/08/2013 12:36:11

          cielo,

          Δεν διαφωνώ. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι το 100% των επιχειρηματιών που βρήκαν σε κάποια νησιά να παρανομούν δεν υπήρξαν κάποτε νομοταγείς. Απλά ακραίοι καιροί απαιτούν ακρείες συμπεριφορές επιβίωσης.

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ Γιώργος Αχαιός 25/08/2013 17:54:10

            Κι ποιόε το λέει δηλαδή ρε Γιώργο, ότι είναι κοινωνικά δίκαιο να είναι κανείς σε όλη του τη ζωή (και την οικογενειακή εννοώ, απο προπάππο ως δισέγγονο) επιχειρηματίας;
            Δηλαδή τί;
            Μια φορά εργάτης ορυχείου, πάντα εργάτης ορυχείου; Μέχρι και δισέγγονα τρίτης τάξεως;

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Γιώργος Αχαιός 24/08/2013 16:26:01

        Το πραγματικό θέμα που χωρίζει, είναι άν θέλουμε η όχι την καθοδική διόρθωση στις τιμές.
        Άλλοι την θέλουμε, άλλοι δεν την θελουν. Ανάλογα με τα συμφέροντα της εκάστοτε κοινωνικής ομάδας. Όσοι το έχουν συνειδητοποιήσει - δεν είναι πολλοί - επιλέγουν συνειδητά.
        Παλιά αυτό το καθαρό και έντιμο πράγμα το λέγαμε ταξικό αγώνα.

        • Black Ship avatar
          Black Ship @ Uncle Stgm 24/08/2013 18:30:30

          ''Το χειρότερο είναι ότι η γκρίζα οικονομία δημιουργεί ζήτηση στην αγορά και κρατά ψηλά τις τιμές των προιόντων. Εμποδίζει μια καθοδική διόρθωση στις τιμές, ανάλογη με την πτώση των μισθών.'' Αυτό και μόνο, είναι ασυγχώρητο έγκλημα ενάντια στους οικονομικά αδύναμους, τους συνεπείς και τους μη κλέφτουρες. Λειτουργεί πλέον ως ένας ιδιότυπος εμφύλιος και ναι, σίγουρα επιλέγει πια ο καθένας μας που ανήκει, ανάλογα ΚΑΙ με το ήθος του, εκτός από την οικονομική...τάξη του.

  33. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 24/08/2013 03:19:23

    Ο Πέτρος έκανε καλή αγορά.
    Τη Λίνα την πιάσανε κορόιδο. Το ίδιο μπουφάν στη Σόφια ή στη Φιλιππούπολη θα το έπαιρνε 150 ευρώ. Με απόδειξη. Θα κινδύνευε βέβαια 50 % να ψώνιζε επώνυμο μπουφάν μαιμού, με κολλημένη ετικέττα. Αλλά τι νομίζετε, εδώ δεν έχει το ίδιο ποσοστό κινδύνου να πήρε πίθηκα Μαδαγασκάρης ;
    Ά μπα, δεν το νομίζει. Απο ακριβή μπουτίκ ψώνισε...
    Κούνια που την κούναγε...

  34. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 24/08/2013 03:50:02

    O πλουτισμός (και η υπερκατανάλωση) επί δεκαετίες, με καταλήστευση – και καταχρέωση- του Κράτους, δηλαδή του κοινού ταμείου, δεν έγινε μόνον απο τους πολιτικούς παράγοντες, κρατικούς αξιωματούχους και προμηθευτές του Δημοσίου. Έγινε και από άλλα κοινωνικά στρώματα, μειοψηφικά πάντα, που δεν έιναι όμως 1 - 2 %. Είναι ας πούμε, γύρω στο 25 - 30 %. Και οι βασικοί τρόποι αυτής της καταλήστευσης, ήταν η φοροδιαφυγή, η φοροαποφυγή και η πολιτικά - κοινωνικά συμφωνημένη υποφορολόγηση ορισμενων δραστηριοτήτων.
    Φοροδιαφεύγουν ή φοροαποφευγουν συστηματικά, όποιοι τους δίνεται η δυνατότητα,, αναλόγως με την δραστηριότητα που ασκούν. Οι λοιποί δεν μπορούν. Ένα πρακτικό τέστ:
    Πόσοι γιατροί σας έδωσαν κανονική απόδειξη στη "σταδιοδρομία" σας ως ασθενείς; Να συνεχίσω "ελεύθερα" επαγγέλματα; Θα γράφω μέχρι τα Χριστούγεννα..

  35. Αντίθεσις avatar
    Αντίθεσις 24/08/2013 12:49:38

    Όταν το κράτος (ή οι δανειστές) θέτει αυθαίρετα υψηλά τον πήχυ της φορολόγησης (κατά την εκτίμηση των υποκειμένων σε αυτή), οι πονηροί άλτες πάντα θα περνάνε από κάτω του. Ή χαμηλώνεις τον πήχυ ή τους πείθεις ότι δεν είναι πολύ υψηλά προσφέροντας επιπλέον, καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες, χωρίς να στίβεις τους πολλούς για να χαϊδεύεις ημετέρουςα. Στην Ελλάδα δεν γίνεται τίποτε από τα δύο παραπάνω, άρα αυτό που μένει είναι να χτίζεις νέες φοροφυλακές για να χωρέσουν τα στίφη των "παρανόμων". Μέχρι φυσικά οι καιροί (και οι "παράνομοι") να φέρουν στην εξουσία τον επόμενο ηγέτη και να κινδυνεύεις οι φοροφυλακές που έχτισες να φιλοξενήσουν εσένα και τους "εντιμότατους φίλους" σου...

  36. σκέπτομαι, άρα υπάρχω avatar
    σκέπτομαι, άρα υπάρχω 24/08/2013 12:54:28

    Στη σημερινή Ελλάδα οι επιχειρήσεις που επιβιώνουν λένε μεγαλόφωνα με ένα στόμα, με μια φωνή: "φοροδιαφεύγω και εισφοροδιαφεύγω, άρα υπάρχω". Οι πολιτικοί που κάνουν πως δεν το ακούνε, θα το νιώσουν τελικά με άλλους τρόπους.

  37. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 24/08/2013 16:36:34

    Ως κατακλείδα:
    Η φοροδιαφυγή, φοροαποφυγή και υποφορολόγηση, ως προς τον όγκο της, είναι υπόθεση κυρίως του παρελθόντος. 2 - 3 δεκαετίες. Η τωρινή είναι παρονυχίδα μπροστα σ' αυτά που υποκλάπηκαν ή παραχωρήθηκαν πολιτικο-κοινωνικά συμφωνημένα ("ανάποδο κοινωνικό συμβόλαιο" αστών και μεσοαστών) στις δεκαετίες του 1990 και 2000.
    Και η επανόρθωση πρέπει να είναι ανάλογη: Φορολόγηση του συσσωρευμένου πλούτου (τεκμηρια διαβίωσης, περιουσιολόγιο, τεκμήριο κατανάλωσης και τρόπου ζωής - βλ. φορολόγηση μεσοαστών στις ΗΠΑ π.χ - όπου βέβαια έχουν το αρνητικό και αποφευκτέο ότι μένει στο απυρόβλητο ο εταιρικός κόσμος). Πρέπει να χαμηλώσει ο πήχυς για τα τωρινά εισοδήματα. Πρέπει όμως να φορολογηθούν (ανάκτηση διαφυγόντων) οι συσσωρευμένες περιουσίες, σε κινητές ή ακίνητες αξίες.
    Άν θα καταρρεύσουν ορισμένες "οικογενειακές" επιχειρήσεις, ουδέν πρόβλημα, Έτσι κι αλλοιώς καταρρέουν, δεν είναι βιώσιμες.

    • Εμμανουήλ Πρόιος avatar
      Εμμανουήλ Πρόιος @ Uncle Stgm 25/08/2013 14:13:04

      "Πρέπει να χαμηλώσει ο πήχυς για τα τωρινά εισοδήματα.Πρέπει όμως να φορολογηθούν (ανάκτηση διαφυγόντων) οι συσσωρευμένες περιουσίες, σε κινητές ή ακίνητες αξίες."
      Μπράβο Θείε, τα είπες όλα!!!
      Ακριβώς στη παραπάνω φράση σου κρύβεται το μυστικό και είναι και κοινωνικά δίκαιο.
      Το ερώτημα είναι γιατί η κυβέρνηση κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση(δηλ. εξοντωτική υπερφορολόγηση των τωρινών εισοδημάτων και ασυλία για το συσωρευμένο λίπος)?

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Εμμανουήλ Πρόιος 25/08/2013 17:50:55

        Για τον ίδιο λόγο που παίζανε βόλλευ με το στικάκι του USB.
        Και μετά το πήγαν στη Βουλή, και παίξανε καραγκιόζη...

      • Αντίθεσις avatar
        Αντίθεσις @ Εμμανουήλ Πρόιος 25/08/2013 19:13:14

        > και είναι και κοινωνικά δίκαιο

        Όπως έχει αποδειχθεί και σε άλλες δύσκολες περιόδους (π.χ. γερμανική κατοχή), η αγορά δεν λειτουργεί με όρους κοινωνικής ή όποιας άλλης δικαιοσύνης. Μόνο με αυστηρούς και σταθερούς κανόνες ελέγχεται (μερικώς). Εμείς δεν διαθέτουμε τίποτε από τα δύο.

        Εξάλλου είναι κοινωνική δικαιοσύνη να ζητάς τεκμαρτούς φόρους από σημερινούς ανέργους για να συνεχίζεις να πληρώνεις τις συντάξεις αυτών που έφαγαν καλά τις προηγούμενες 2-2,5 δεκαετίες; Ή η μέση σύνταξη (900 ευρώ μικτά κατά τις τελευταίες στατιστικές) να υπερβαίνει τον μέσο μισθό που χορηγείται σε εργαζομένους; Ή οι φόροι να ρουφάνε (ακόμη και προληπτικοί, προκαταβολικοί, ή κατ' εκτίμησιν του εφόρου σύμφωνα με το τελευταίο γονατογράφημα του υπ. οικονομικών) όλη τη ρευστότητα της αγοράς; Δυστυχώς η κυβέρνηση κοιμάται (και ονειρεύεται ανάπτυξη) και η αγορά προσαρμόζεται αναλόγως.

    • Αντίθεσις avatar
      Αντίθεσις @ Uncle Stgm 25/08/2013 20:25:58

      > Πρέπει να χαμηλώσει ο πήχυς για τατωρινά εισοδήματα. Πρέπει όμως να φορολογηθούν (ανάκτηση διαφυγόντων) οι συσσωρευμένες περιουσίες, σε κινητές ή ακίνητες αξίες.

      Το κράτος έχει παραλύσει ελλείψει μετρητών (για τις τρέχουσες υποχρεώσεις του και την αποπληρωμή των δανεικών). Τα (μη φορολογημένα) εισοδήματα προηγουμένων δεκαετιών έχουν γίνει από τους περισσότερους ταξίδια, γαρύφαλλα νεκροταφείου σε πολιστικά κέντρα κυνοφιλίας και "κεράσματα" σε νυκτερινές εργαζόμενες πάλλευκης επιδερμίδας με ελαφρώς ανατολικοευρωπαϊκή προφορά που ανακούφιζαν τους "καημούς" των αρρένων γηγενών, ιδιωτικά σχολεία των παιδιών, μεταβιβάσεις προς χώρες αλλοδαπών εργαζομένων και τούβλα (πολλά τούβλα). Για κάποιους δε λίγους, επενδύσεις στην Εσπερία.

      Το κράτος δεν αρέσκεται σε κανένα από τα παραπάνω "νομίσματα", διψάει για ωμά ευρώ. Το μεγάλο ερώτημα (με έπαθλο μερικές δεκάδες δις ευρώ) είναι "υπάρχει κάπου μετρητό παλαιάς κοπής για να ανακτηθεί εκ των υστέρων, εντός όμως της διάρκειας ζωής της παρούσας ή παραπλήσιας σύνθεσης -δηλ. υπάκουης- (συγ)κυβέρνησης"; Αν η απάντηση είναι αρνητική, αδίκως απαξιώνεται η υφιστάμενη ακίνητη περιουσία ή ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων. Αν η απάντηση είναι όχι, το να γεμίζουμε τα κιτάπια της εφορίας με μερικές χιλιάδες ακόμη οφειλέτες (α λα "Μινιόν Α.Ε.") είναι υποκρισία (και επιπλέον συντομεύει το χρόνο ζωής των παραπάνω κυβερνήσεων). Η κυβέρνηση (διάβαζε τρόικα) δείχνει να ποντάρει στο ναι.

      Όσοι ονειρεύονται απόδοση δικαιοσύνης και επιστροφή των λεηλατηθέντων, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα (και τα τραγελαφικά με λίστες Λαγκάρντ, τράπεζα Proton, Π.Ν.Π. για πληρωμή χωρίς φορολογική ενημερότητα μεγαλοεργολάβων κ.λπ.) είναι μάλλον αιθεροβάμονες.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.