#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
26/08/2013 10:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ή επαναφορά του εισπράκτορα, ή δωρεάν μεταφορές

(Δυο οπτικές στο ίδιο θέμα)



Ι. O Tempora O Mores!


Απόσπασμα από ένα συγκλονιστικό κείμενο (ολόκληρο εδώ) του Σαράντου Καργάκου :

“Ήμουν εξήμισυ ετών όταν ανήμερα σχεδόν του Αγίου Νικολάου του 1943 οι Γερμανοί πηγαίνανε για σκοτωμό τ’ αδέρφια του πατέρα μου.

Η μάνα μου λέει πως με κρατούσε από το χέρι. Πέρασε το αυτοκίνητο με τους μελλοθάνατους από μπροστά μας, ο μικρός θείος μου που ήταν δεν ήταν 30 ετών, σήκωσε το χέρι και μας χαιρέτισε μ’ ένα πικρό χαμόγελο.
Και μετά το αυτοκίνητο χάθηκε σε κάποια στροφή.
................................
Ήμουν μπροστά, όταν ο πατέρας τής ανακοίνωσε την εκτέλεση των δύο παιδιών της, των δύο αδελφών του. Η γιαγιά -βαθιά χριστιανική ψυχή- κατέβασε το μαύρο τσεμπέρι ως τα μάτια και πριν τυλίξει με αυτό το στόμα για να μη βγει κραυγή οδύνης, κατόρθωσε να μουρμουρίσει: - Ο Θεός να τους συγχωρέσει για το κακό που μου έκαναν!... Κι έπειτα κλείστηκε στη βαθιά σιωπή της. Που και που ένα σιγαλό -σαν αγεράκι απαλό- μοιρολόι.

Κάποτε τα δεινά έληξαν και στον τόπο εγκαθιδρύθηκε μια κουτσή και στραβή τάξη. Η οικογένειά μου περνούσε δύσκολες ώρες αφόρητης φτώχειας. Η Κατοχή μάς είχε εξουθενώσει. Κάποιοι δικηγόροι ξεκίνησαν έναν αγώνα για αποζημιώσεις. Μάζευαν υπογραφές από συγγενείς θυμάτων. Υπόσχονταν -αν θυμάμαι καλά- δύο χιλιάδες το «κεφάλι».

Πήγαν και στον πατέρα μου να υπογράψει, μα ο φτωχούλης αρνήθηκε με βδελυγμία. «Δεν κοστολογούνται τα κεφάλια των αδελφών μου», είπε.
......
Πέρασαν κάποια χρόνια. Ήμουν στην τελευταία τάξη του Γυμνασίου. Ο πατέρας έφθασε ένα μεσημέρι ράκος στο σπίτι. Τον είχε επισκεφθεί στο κατάστημα του «Δραγώνα» (Αιόλου 89) ο άνθρωπος που είχε βάλει στη λίστα των μελλοθάνατων τα αδέρφια του. Ήταν ετοιμοθάνατος· τον «κουράριζε» στον Άγιο Σάββα, εξάδελφός μου ογκολόγος. Του έμεναν λίγες ημέρες ζωής. Ζήτησε από τον εξάδελφό μου την άδεια να βγει για λίγες ώρες· έπρεπε κάποιον να δει. Και πήγε να βρει τον πατέρα μου. Δεν μπορούσε να ανέβει στον ημιώροφο. Τον ζήτησε και κατέβηκε ο πατέρας. Σαν τον είδε πάνιασε.

- Ήλθα να πάρω τη συγγνώμη σου, του είπε ο άλλος. Σε λίγες μέρες πεθαίνω...

Ο πατέρας, βαθιά συγκλονισμένος, μόλις κατόρθωσε να ψελλίσει μία φράση:

- Να ’σαι συγχωρεμένος...

Ανέβηκε γρήγορα τις σκάλες και κλείστηκε στο γραφειάκι που ήταν το λογιστήριο. Δεν ήθελε να τον δει κανείς με δάκρυα στα μάτια. Ήταν ένας μικρόσωμος άνθρωπος με υψηλή περηφάνεια. Μας τα είπε στο σπίτι με αναφιλητά. Ήταν η πρώτη φορά που μάλωσα με τον πατέρα μου. Με τη σκληρότητα της νεανικής ηλικίας πίστευα πως η συγγνώμη σ’ έναν εγκληματία συνιστά αδικία. Σήμερα το ίδιο θα έπραττα κι εγώ, αυτό δεν σημαίνει πως έκοψα να είμαι Μανιάτης.

Το θυμήθηκα διαβάζοντας ότι η οικογένεια του 19χρονου που σκοτώθηκε πέφτοντας από το τρόλλεϋ υπέβαλε μήνυση κατά τού οδηγού και τού ελεγκτή για “ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο”.

Σε μια υπόθεση με τραγική κατάληξη είναι ελάχιστα αυτά που μπορείς να πεις. Ιδίως όταν βρίσκονται ακόμα υπό διερεύνηση και υπό πραγματογνωμοσύνη οι συνθήκες του περιστατικού.

Όμως, ενώ μένει να διακριβώσει η έρευνα τον βαθμό της εμπλοκής τού ελεγκτή, προκαλεί απορία ποιος θεωρείται ότι μπορεί να υπήρξε ο δόλος του οδηγού και πώς εκδηλώθηκε.

Το μόνο λοιπόν που μπορείς να πει κανείς, προς το παρόν, είναι η διαπίστωση που αποδίδεται στον Κικέρωνα : Ω! Καιροί... Ω! Ήθη...!

ΙΙ. “Φιξ – Φύγεεε”

Σε πρόσφατους καιρούς, πριν οι κοινωνίες απορυθμιστούν από το νεοφιλελεύθερο δόγμα, πέρα από διαφορετικά ήθη, υπήρχαν και διαφορετικές πρακτικές προσεγγίσεις στις δημόσιες λειτουργίες.

Ενώ γενικά κάθε εξέλιξη θεωρείται καλοδεχούμενη και αναγκαία, ως προκύπτουσα από την τάση βελτίωσης των ανθρωπίνων, ο Αμερικανός διανοητής Christopher Lasch (1932-1994) είχε σημειώσει : “υπάρχουν παθολογικές καταστάσεις που  προωθούνται από κάποιους ως «πρόοδος», για δικό τους όφελος, με ελάχιστη μέριμνα για το κοινό καλό”.

Δεν θα εξετάσουμε όλα τα κοινωνικά πεδία. Αυτό όμως που απέδειξε η ζωή, προχθές δε με τραγικό τρόπο, είναι ότι στην Ελλάδα οι εξελίξεις στη λειτουργία των δημοσίων συγκοινωνιών υπήρξαν στη λάθος κατεύθυνση.

Από τότε που καθιερώθηκαν τα μέσα μαζικής μεταφοράς συνοδεύονται από την τάση μιας μικρής μερίδας επιβατών να αποφύγουν την καταβολή εισιτηρίου, όχι μόνο στην Ελλάδα – παγκοσμίως. Οι ιθύνοντες λοιπόν, γνωρίζοντας την ανθρώπινη ψυχολογία, απλά έπαιρναν τα μέτρα τους ορίζοντας διαδικασίες που αποτρέπουν την δωρεάν μετακίνηση.

Και αυτό γίνεται μόνο με αυστηρό έλεγχο στο κρίσιμο σημείο, στην επιβίβαση. Γιατί αν ο επιβάτης περάσει από εκεί ανέλεγκτος, ιδίως στα οδικά μέσα που σταματούν κάθε τόσο, μετά υπεισέρχεται η παροιμία “παρ' τ' αυγό και κούρεφτο”.

Ταυτόχρονα, με τη διαδικασία αυτή, όταν άπαντες όφειλαν να πληρώσουν ενώπιον όλων, πετύχαιναν να διαμορφώσουν στο επιβατικό κοινό συνείδηση συμμόρφωσης με τη νομιμότητα, καθώς κάθε άλλη στάση ήταν αφενός πρακτικά αδύνατη αφετέρου ηθικά αξιόμεμπτη.

Σε κάθε λοιπόν οδικό μέσο μεταφοράς υπήρχε δίπλα στην μοναδική θύρα επιβίβασης ένα μικρό εκδοτήριο και αρμόδιος εισπράκτορας.

Ο εισπράκτορας :

Πρώτον, χορηγούσε εισιτήριο και ρέστα, με τη διαδικασία αυτή βέβαια να δημιουργεί συνωστισμό, ιδίως από αυτούς που σκόπιμα ήθελαν να “χαλάσουν” χαρτονομίσματα.

Δεύτερον, έκανε αναγγελία της επόμενης στάσης, ώστε οι επιβάτες να χτυπήσουν το κουδούνι εφόσον ήθελαν να αποβιβαστούν. “Αγγελοπούλου”, “Ζέρβα”, “Λυσσιατρείον”. Αυτό που σήμερα κάνει μαγνητοφωνημένα μια λάγνα φωνή στα μεγάφωνα του μετρό και οι Ασιάτες τουρίστες ακούγοντας νομίζουν ότι βρίσκονται στο Τόκιο : “Νεξτ στέησιον Κα-τε-χα-κι”.

Τρίτον, έκανε αυτό που δεν μπορεί να κάνει η λάγνα φωνή, πληροφορούσε τους επιβάτες που γνώριζαν πού ήθελαν να πάνε αλλά δεν γνώριζαν πού ακριβώς να κατέβουν, ποια στάση τούς βόλευε.

Τέταρτον, επειδή ήταν υπεύθυνος για τη θύρα επιβίβασης, όπως αντίστοιχα για την θύρα αποβίβασης ήταν ο οδηγός, έκλεινε τη θύρα μόλις είχαν επιβιβαστεί όλοι ενημερώνοντας  τον οδηγό για να ξεκινήσει με το σύνθημα “Φύγεεε”, το οποίο με  την μακρόσυρτη εκφορά ήταν σχεδόν το σήμα κατατεθέν του κλάδου - και το οποίο έδινε σε μαθητές αφορμή για πλάκες.

Παρένθεση : Κατά τις 9-10 το βράδυ, κύματα μαθητών ξεχύνονταν από τα φροντιστήρια του Κέντρου, κατευθύνονταν στις αφετηρίες για να γυρίσουν σπίτι και πλημμύριζαν τα λεωφορεία. Αυτοί που έπαιρναν, για παράδειγμα, τα λεωφορεία της Νέας Σμύρνης, τα οποία κατέβαιναν τη Συγγρού, συνεννοούνταν φτάνοντας στο ύψος του εργοστασίου Φιξ, όπου και η ομώνυμη στάση, και με το σύνθημα του “αρχηγού” ωρύονταν όλοι μαζί “Φιξ – Φύγεεε”, όπως θα ανακοίνωνε ο εισπράκτορας στην περίπτωση που δεν υπήρχε αποβιβαζόμενος στη συγκεκριμένη στάση. Σκορπώντας σύγχυση σε εισπράκτορα και οδηγό και πανικό σε καλοκάγαθες γιαγιάδες που άρχιζαν να φωνάζουν “όχι παιδιά - όχι παιδιά, εδώ κατεβαίνω!”.

Ο οδηγός οδηγούσε – και μόνον, με προφανή την ποιοτική διαφορά, από εκεί προέρχεται κατά πολύ η προτροπή “Μην ομιλείτε εις τον οδηγόν”. Ούτε ενημέρωνε για στάσεις, ούτε “έκοβε” εισιτήρια, ούτε ήλεγχε εάν κάποιος ακύρωσε το εισιτήριο. Γιατί ακούω διάφορους να εισηγούνται την θέσπιση ενός συστήματος όπου όλοι οι επιβιβαζόμενοι θα περνάνε από τον οδηγό, από τον οποίο θα προμηθεύονται το εισιτήριο. Καλό σύστημα για κωμόπολη στις Βαυαρικές Άλπεις ή στον Μέλανα Δρυμό. Όχι για την Αθήνα. Οι οδηγοί λεωφορείων-τρόλλεϋ στην Αθήνα οφείλουν να είναι αποκλειστικά συγκεντρωμένοι στην οδήγηση καθώς αντιμετωπίζουν μια κυκλοφοριακή κόλαση ενώ χειρίζονται τεράστια οχήματα. Συνεχή “κλεισίματα” από ΙΧ, διπλά και τριπλά παρκαρίσματα που θέλουν παράκαμψη, μοτό που περνούν δίπλα σαν δαιμονισμένα, πεζοί που πετάγονται στο οδόστρωμα.

Και με το σύστημα του εισπράκτορα κάποιοι επιχειρούσαν και πολλές φορές πετύχαιναν, καλυπτόμενοι από τον συνωστισμό, να ξεφύγουν από την προσοχή του και να μετακινηθούν δωρεάν. Όμως η πολύ μεγάλη πλειοψηφία κατέβαλε εισιτήριο – καμμία σχέση με τη σημερινή πανδημία. Αλλά για τη σύλληψη αυτών των περιπτώσεων υπήρχαν οι ελεγκτές, οι οποίοι ήταν όλοι πάνω από 50-55 χρονών, όλοι πρώην εισπράκτορες πριν τη σύνταξη, με δεκαετίες εμπειρίας στην καθημερινή πρακτική των μετακινήσεων, οι πλέον διακεκριμένοι από ήθος και συμπεριφορά. Ήταν μειλίχιοι, σοβαροί και απέπνεαν σεβασμό. Σε περίπτωση μη ύπαρξης εισιτηρίου επέβαλαν πρόστιμο απλά το διπλό εισιτήριο. Ήταν υπάλληλοι που επέβλεπαν με συνείδηση την ομαλή λειτουργία του συστήματος, όχι ενδιαφερόμενοι να εισπράξουν “μπόνους”.

Παρομοίως, στον Ηλεκτρικό, όπου δεν υπήρχε εισπράκτορας αλλά κεντρικό εκδοτήριο, οι έλεγχοι από ελεγκτές ήταν συχνότατοι, με αποτέλεσμα οι επιβάτες νοιώθοντας υπό διαρκή “παρακολούθηση” να συμμορφώνονται.

Κι ύστερα ήρθε ο “εκσυγχρονισμός”, που πρώτα εξοβέλισε εισπράκτορες και ελεγκτές ως μόνιμους υπαλλήλους. Κουτιά για ρίψη του αντιτίμου του εισιτηρίου και πολλαπλές θύρες επιβίβασης-αποβίβασης για ταχύτητα, σε επιταγή ενός διαρκώς και επιταχυνόμενου ρυθμού ζωής. Αφού τα ταμεία των δημοσίων επιχειρήσεων συγκοινωνιών πλημμύρισαν από κουμπιά και μικροκέρματα, καθώς ακόμα και οι νόμιμοι απλά έριχναν ελάχιστο μέρος του αντιτίμου, αφού δημιουργήθηκαν τα αβυσσαλέα ελλείμματα, εισήχθηκε η εξωτερική προμήθεια και η εσωτερική ακύρωση του εισιτηρίου.

Και τότε ήρθαν οι λαθρομετανάστες. Που εκτός από την μόνιμη μυρωδιά που προσέδωσαν στα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθιέρωσαν την οριστική δωρεάν μετακίνηση. Από την απειλή βίας ή χαρακτηρισμού ως “ρατσιστή” σταμάτησαν οι έλεγχοι και περιορίστηκαν στους συνήθεις ηλιθίους, ιθαγενείς, με αποτέλεσμα να μην πληρώνουν ούτε οι μισοί από τον αριθμό των πραγματικά μετακινουμένων. Και βέβαια να απαιτείται γι' αυτό διαρκής αύξηση του εισιτηρίου – ώστε παράλληλα να καλύπτονται οι συνέπειες της κακοδιοίκησης από τους εκλεκτούς της πολιτικής τάξης. Ενώ για να αντιμετωπισθεί η ασυδοσία που τα ίδια τα μέτρα είχαν προκαλέσει, θεσπίστηκε εξοντωτικό πρόστιμο, πολλαπλάσιο του εισιτηρίου, το οποίο θα εισπραττόταν από περιστασιακούς ελεγκτές με ποσοστά, σαν τους τελώνες και σαν τους εισπράκτες φόρων επί Τουρκοκρατίας. Όλα αυτά για να μην δημιουργηθούν “καταραμένες” θέσεις εργασίας.

Μεγάλο ποσοστό και των ιθαγενών, από το πρότυπο των λαθρομεταναστών, από την οικονομική κρίση, από την διάχυτη ανομία που καθιέρωσε το ήθος μιας ψευδεπίγραφης “δημοκρατίας” από την Αριστερά, η οποία, ανώμαλη ψυχικά, θέλει να βλέπει στα πάντα “αντίσταση”, σταμάτησε να καταβάλλει εισιτήριο.

Ο θάνατος του 19χρονου ήταν το επιστέγασμα μιας εντελώς διαλυτικής νοοτροπίας στην κοινωνία και μιας εντελώς λανθασμένης λειτουργίας στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Υπάρχουν δυο κοσμοαντιλήψεις.
Η μία θεωρεί όλους τους ανθρώπους αθώους - “καλούς”, αν θέλετε- και αφήνει τα πάντα στη διακριτική τους ευχέρεια. Οι υποστηρικτές της συνήθως χαρακτηρίζονται “προοδευτικοί”.

Η άλλη θεωρεί όλους τους ανθρώπους εν δυνάμει ενόχους, οι οποίοι για να πράξουν το ορθό ή το τεθέν ως ορθό οφείλουν να βρίσκονται υπό διαρκή έλεγχο. Οι υποστηρικτές της συνήθως χαρακτηρίζονται “συντηρητικοί”.

Ούτε τα μεγαλύτερα πνεύματα που γέννησε η Ανθρωπότητα δεν μπόρεσαν να καταλήξουν αδιαμφισβήτητα, τι πραγματικά ισχύει για την ανθρώπινη φύση, καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι χαρακτηρίζονται και από τα δύο στοιχεία. Αλλά αυτό που αποδείχθηκε είναι ότι μεταφορά προσώπων η οποία δεν ελέγχεται, δεν πληρώνεται.

Η Κυβέρνηση από τέτοια, απρόβλεπτα, περιστατικά αφενός κινδυνεύει πολιτικά αφετέρου οφείλει να ακούει “καμπανάκια” για μεταβολές.
Αν υπήρχε εισπράκτορας δεν θα υπήρχε ένας στο χώμα και δυο υπόδικοι.

Ας εξετάσει την επαναφορά ενός τέτοιου θεσμού, τροποποιημένο από τις δυνατότητες που δίνει σήμερα η τεχνολογία. Αλλοιώς, ας καθιερώσει την δωρεάν μεταφορά όλων με όλα τα μέσα, να ωφεληθεί και πολιτικά από την εξαγγελία του μέτρου. Γιατί αν περιμένει έσοδα από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, πλανάται.

Μετά τον θάνατο, από 'δω και πέρα, με το υπάρχον σύστημα, ελάχιστοι θα εξακολουθήσουν να πληρώνουν εισιτήριο. Καθώς κανένας ελεγκτής δεν πρόκειται πλέον να διακινδυνεύσει να βρεθεί στη φυλακή.

Προφήτης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. popaia avatar
    popaia 26/08/2013 11:01:22

    Συγκινητικό άρθρο. Τα ήθη εκείνα που αναφέρει ο Καργάκος ούτε που τα θυμάται πια κανείς και ούτε καν είναι σε θέση να τα νοσταλγήσει.
    Ήταν αριστερά ήθη; ήταν δεξιά; Ήταν ελληνικά; Ήταν των φτωχών;
    Πάντως χάθηκαν.
    Στο μόνο που δεν συμφωνώ Προφήτη είναι ότι οι προοδευτικοί βλέπουν όλους τους ανθρώπους σαν αθώους ενώ οι συντηρητικοί σαν εν δυνάμει ενόχους που χρειάζονται επιτήρηση.
    Συγνώμη αλλά αυτό που έχουμε βιώσει στην πράξη από τους δικούς μας προοδευτικούς είναι ότι βλέπουν τους αθώους για ενόχους και τους ενόχους για αθώους. Αυτό και τίποτ' άλλο.
    Και μόνο το παράδειγμα ότι για μεν τα λαμόγια που κατασπάραξαν τη χώρα φταίει το καπιταλιστικό σύστημα ενώ για το "ρατσισμό" φερ' ειπείν φταίει προσωπικά και στήνεται στον τοίχο ο κάθε δυστυχής κάτοικος του κάθε άγιου Παντελεήμονα, αρκεί.
    Επί του προκειμένου τώρα, επαναφορά της θέσης του εισπράκτορα θα ήταν το καλύτερο αλλά επειδή αποκλείεται, πάμε παρακάτω. Ακύρωση εισιτηρίων ισχύει παντού στην Ευρώπη και λειτουργεί μια χαρά. Το πρόβλημα εδώ είναι το εξωφρενικό πρόστιμο. Τη στιγμή μάλιστα που σήμερα με τέτοια αφραγκία στον κόσμο, ακόμα και το διπλάσιο της τιμής του εισιτηρίου θα "φρονημάτιζε" αρκούντως. Όλοι θα πλήρωναν και εισιτήρια και πρόστιμα ενώ όταν ζητάς 80 ευρώ τη σήμερον ημέρα πας γυρεύοντας. Απλά οι νεοφιλελεύθεροι εγκέφαλοι είναι καμμένοι εγκέφαλοι.

    • Jimakos avatar
      Jimakos @ popaia 26/08/2013 13:15:37

      H δικιά μου παιδεία λέει οτι δεν μπορώ να πληρώσω δεν το χρησιμοποιώ. Άντε επιτέλους με τις ταμπέλες σας περί νεοφιλελευθερισμού. Αφού έχετε αποφασίσει οτι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, τι ψάχνετε για άλλοθι; Ξέρεις πόσες δικαιολογίες μπορώ να βρω για να έρθω να σου κλέψω το αυτοκίνητο; Αλλά για στάσου, άμα βάζουν χέρι στην ιδιωτική σου περιουσία δε νομίζω να προβάλεις τόσες δικαιολογίες, άμα είναι για το δημόσιο χρήμα, είσαστε όλοι σοσιαλιστές με τα λεφτά των άλλων, γιατί έτσι νομίζεται οτι τα λεφτά είναι κάποιων άλλων αόρατων!

      • Orgilos avatar
        Orgilos @ Jimakos 26/08/2013 13:57:12

        Κι εμένα η λογική μου λέει αυτό, αλλά ας μην ξεχνούμε ότι έχουμε δημόσιες συγκοινωνίες ξέφραγο αμπέλι (πότε θα μπουν μπάρες στο μετρό, ουδείς γνωρίζει...) και έχουμε φοροεισπράκτορες κυνηγούς μπόνους να κόβουν εξωφρενικά πρόστιμα και να συμπεριφέρονται λες και τους σκότωσες τη μάνα (λογικό είναι αφού έχουν κέρδος από αυτό το πράγμα). Μου έχει πει χαρακτηριστικά συγγενικό μου πρόσωπο για γνωστό του στην Αθήνα ο οποίος δεν έκοβε καθόλου εισιτήριο και μάλιστα τον συνέφερε περισσότερο μέχρι και να του κόψουν δύο πρόστιμα το μήνα από το να πληρώσει εισιτήριο!

        Τα υπόλοιπα τα ηθικολογικά τα ακούω βερεσέ και θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να δούμε αν θα μπορούσες να πείσεις όσους δεν πληρώνουν εισιτήριο (ιδίως τους λαθρομετανάστες...) να αρχίζουν να κόβουν.

        • Jimakos avatar
          Jimakos @ Orgilos 26/08/2013 16:30:56

          Αν τον γνωστό σου τον συμφέρει να πληρώνει το πρόστιμο αντί του εισητηρίου, τότε πως είναι εξωφρενικό το πρόστιμο; Εξωφρενικό είναι να έχουμε εισητήριο με 1,40€ και μειωμένο 0,70€ και να περιμένουμε να έχουμε αξιόλογες συγκοινωνίες! Εξωφρενικό είναι να θεωρούμε μαγκιά και ηρωισμό το τσάμπα! Εξωφρενικό είναι να λέμε οτι το κράτος είναι ανεπαρκέστατο στον έλεγχο και την ίδια στιγμή να λοιδορούμε ελεγκτές και αστυνομία όταν ελέγχουν! Εξωφρενικό είναι να μην κάνουμε ανάλογο θόρυβο που τα λεωφορεία, τρόλλευ είναι αραγμένα (παρέα με τους σταθμάρχες), στις αφετηρίες-καφενεία αντί να κινούνται. Εξωφρενική είναι η οποιαδήποτε αιτιολόγηση στο τζαμπατζιλίκι και στην αργομισθία.

          • αντιρεαλιστής avatar
            αντιρεαλιστής @ Jimakos 27/08/2013 10:56:14

            Μάλιστα...πόσο δηλαδή κατά τη γνώμη σου θα έπρεπε να είναι το εισητήριο για να "μιλάμε κι από πάνω" δηλαδή με 3ευρώ θα είσαι ικανοποιημένος,δηλαδή να χρειάζεται κάποιος 6 ευρώ τη μέρα μόνο για να πάει στη δουλειά με μισθό κοντά στα 400ευρώ....και μιας και λες πολλά,αλήθεια την εργασία κάποιου μπορεί να την χρησιμοποιεί κάποιος τζάμπα ή με μικρότερο κόστος όπως κάνει η πλειοψηφία των εργοδοτών;

          • Jimakos avatar
            Jimakos @ αντιρεαλιστής 27/08/2013 13:33:25

            Να σου θυμίσω οτι όταν οι μισθοί ήταν διπλάσιοι και βάλε, τα εισητήρια ήταν ακόμα φθηνότερα έως αστεία. Συμφωνώ μια υπηρεσία να είναι επιδοτούμενη για κοινωνικούς λόγους, αλλά πρωτίστως πρέπει να είναι νοικοκυρεμένη και απαλλαγμένη από αργομισθίες, ρεμούλες και σπατάλες. Όταν κυριαρχεί η νοοτροπία, οτι όλες τις τρύπες τις καλύπτει το κράτος μέσω φόρων ή δανεισμού τότε αδιαφορούμε για την αξία του εισητηρίου και για την αποτελεσματικότητα των ελέγχων. Τώρα που φανερώθηκε ο λογαριασμός των δανεικών των τελευταίων δεκαετιών, έληξε απότομα και η πλασματική ευτυχία . Περαστικά μας. Αν αισθάνεσαι καλύτερα, σαν υπάλληλος του ιδιωτικού τομέα, είμαι κι εγώ κατά καιρούς θύμα εκμετάλλευσης.

          • αντιρεαλιστής avatar
            αντιρεαλιστής @ Jimakos 27/08/2013 15:12:03

            Δεν απάντησες....πόσο πιστεύεις ότι πρέπει να είναι το εισητήριο για να αναπαυθεί η ψυχή σου,να το κάνουμε 3 ευρώ;άρα 120 ευρώ το μήνα,πες 80 με κάρτα από τα 400 μόνο για εισιτήρια της άθλιας αστικής,γιατί μετά να μην πάρεις ταξί;για σοβαρευτείτε μερικοί,όσο για τα άλλα,οκ συμφωνώ με τα υστερικά σχεδόν λογύδρια περί νοικοκυραίων και πάταξης των μπαταχτσήδων κτλ κτλ και ό,τι παίρνεις το πληρώνεις αλλά και οι εργοδότες που τόσο υπερασπίζεστε όσοι βγάζετε συνήθως τα οργίλα αυτά λογύδρια πρέπει να μάθουν ότι η εργασία είναι προϊόν που αγοράζουν και άρα πρέπει να το πληρώνουν...όχι άμα τους κάνει να το πληρώνουν ή άμα πετύχει η μπίζνα να δώσουν ό,τι έχουν ευχαρίστηση...έτσι επειδή αρκετά τα βάλαμε με τη μαρίδα,να δούμε και τον καρχαρία.

          • αντιρεαλιστής avatar
            αντιρεαλιστής @ Jimakos 27/08/2013 16:20:06

            Τα δε περί εργασίας στα λέω επειδή είπες ότι ό,τι δεν μπορώ να το πληρώσω δεν το χρησιμοποιώ και επειδή αν κρίνω σωστά είσαι νεοφιλελεύθερος νομίζω ότι πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι αυτό πρέπει να ισχύει και στην αγορά εργασίας...δεν παίρνεις το μίξερ και το πληρώνεις μόνο άμα σου βγει καλό το γλυκό φίλτατε!

          • Jimakos avatar
            Jimakos @ αντιρεαλιστής 27/08/2013 16:59:50

            Εντάξει κόλλησες την ταμπέλα,, αισθάνεσαι καλύτερα τώρα; Στα εργασιακά που λες, μακάρι έστω να πληρώνανε αν βγει καλό το γλυκό, ούτε αυτό δεν κάνουν.

      • Nikos avatar
        Nikos @ Jimakos 28/08/2013 21:22:49

        Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας.
        Οταν δεν έχεις δεν χρησιμοποιείς.
        Τώρα το γιατί δεν έχεις , είναι άλλο και δεν σου δίνει άλλοθι.
        Πάλεψε και οργίσου με αυτούς που σε έκαναν να μην έχεις.
        Φιλικά Νίκος.

        • αντιρεαλιστής avatar
          αντιρεαλιστής @ Nikos 29/08/2013 11:03:09

          Επαναλαμβάνω αυτό θα το λέγατε και για τους "job creators" που παίρνουν εργαζομένους χωρίς να πληρώσουν ή "η σκληρότητα μεν αλλά ρεαλισμός δε" εξαντλείτε στον κοσμάκη;

  2. Αλεξανδρινος avatar
    Αλεξανδρινος 26/08/2013 11:57:55

    Έχω την εντύπωση οτι είναι θέμα παιδείας. Στο εξωτερικό δεν έχω δεί πουθενά εισπράκτορα - ελεγκτές ναι, εισπράκτορα όχι. Ο κόσμος μπαίνοντας στα ΜΜΜ δείχνει το εισιτήριο που προαγόρασε, στη στάση (αυτόματο μηχάνημα) ή στους μεγάλους σταθμούς, στον οδηγό και περνάει μέσα. Διαφορετικά αγοράζει εισιτήριο από τον οδηγό.
    Αναγγελία στάσεων κάνει ο οδηγός μέσω της οθόνης που βρίσκεται δίπλα του και από τα μεγάφωνα.
    Είσοδος στο λεωφορείο μόνο από την θύρα του οδηγού, έξοδος από πίσω πόρτες. Απλά τα πράγματα και όχι 2 θέσεις εργασίας ανά λεωφορείο που θα ΑΝΕΒΑΣΕΙ το κόστος μετακίνησης (αυτά δε τα λέμε;).
    Τα πράγματα είναι απλά λοιπόν: "κάντο όπως οι κουτόφραγγοι".

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Αλεξανδρινος 26/08/2013 13:47:45

      Αυτό έκαναν : όπως οι "κουτόφραγκοι". Δεν λειτουργεί.
      Ας το πάρουμε απόφαση. Ο επιπλέον μισθός, ο οποίος προτείνεται ακριβώς επειδή το φραγκικό σύστημα εδώ δεν λειτουργεί, θα βγει από τον έλεγχο της εισιτηριοδιαφυγής. 50 εκατ. ευρώ ετησίως, χθες στην "Καθημερινή" με μετριοπαθέστατους υπολογισμούς.

      • Samurai avatar
        Samurai @ Προφήτης 26/08/2013 14:28:28

        Αγαπητέ Προφήτη

        Θα λειτουργήσει μόνο σαν μνημονιακός όρος.
        Οι ''κουτόφραγκοι'' απλώς δεν έχουν θέσει τα ΜΜΜ στις βασικές προτεραιότητές τους.
        Θα γίνει κι αυτό όμως υπομονή.

      • Agrofylakas avatar
        Agrofylakas @ Προφήτης 26/08/2013 14:36:07

        Αυτο εκαναν? Αμ δεν το εκαναν! Ουτε να αντιγραψουν σωστα δεν μπορουν! "Εισοδος απο ολλες τις πορτες" (αντι μονο απο την μπροστινη πορτα), σοι ειπας Προφητη! Οι ιδιοι που θελουν εισπρακτορες και ελενγκτες μας λενε για τα εκκατομυρια που θα εισπρατει το κρατος αλλα μας συγχρονως μας λενε οτι ο κοσμος δεν εχει μια, ολοι εχουν φτασει στα ορια τους, και δεν υπαρχει χωρος για αλλες 'φορολογιες῾. Make up your mind guys, you can not speak from both sides of your mouth! Η αλλιως, δεν μπορει να εχουμε την πιτα αφαγωτη και το σκυλι χορτατο. Τους εισπρακτορες του καταργησαμε πριν δεκαετειες, εκει πισω θα παμε ξανα? Δεν πεταμε και τα λεοφωρεια και να καβαλησουμε παλι το καλαμι?

  3. helios avatar
    helios 26/08/2013 14:10:23

    Το πρόβλημα δεν λύνεται με το να γυρίσουμε εκατό χρόνια πίσω αλλά με το να χρησιμοποιήσουμε επιτέλους την τεχνολογία όπως γίνεται σε όλες τις σοβαρές χώρες.
    Τα έχουμε πει χίλιες φορές ότι πρέπει επιτέλους να εγκατασταθούν μπάρες στον ηλεκτρικό και το μετρό.
    Στα λεωφορεία όπου οι επιβάτες θα μπαίνουν από την μπροστινή πόρτα θα υπάρχει δίπλα στον οδηγό ένα ηλεκτρικό μηχάνημα όπου θα γίνεται γρήγορα και αυτόματα ο έλεγχος όλων των ειδών των εισιτηρίων (κάρτες, εισιτήρια απλά, ηλεκτρικό εισιτήριο κλπ …), έτσι ο οδηγός του λεωφορείου δεν χάνει το χρόνο του και δεν θα αποσπάται από το πραγματικό του έργο.
    Οι ελεγκτές θα πρέπει να παραμείνουν ακόμη και με μόνιμη παρουσία κάποιες στιγμές κατά την διάρκεια της ημέρας όπου η επιβατική κίνηση είναι πάρα πολύ μεγάλη.

    Κατά πόσο μπορεί τα παραπάνω να τα εφαρμόσει το άθλιο δημόσιο είναι βέβαια ένα ζητούμενο. Ίσως η πιο ωφέλιμη λύση για τις αστικές συγκοινωνίες θα ήταν ένα μεικτό σχήμα που θα αποτελούνταν από ιδιώτες (σοβαρές εταιρείες που διαθέτουν τεχνογνωσία και όχι βέβαια τίποτα τυχαίους,http://www.transdev.net/en/) και τους δήμους που αντί να σπαταλάνε εκατομμύρια ευρώ σε άχρηστες δημοτικές επιχειρήσεις θα μπορούσαν να τα επενδύσουν στις μεταφορές και τις μετακινήσεις των δημοτών τους.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ helios 26/08/2013 15:08:07

      Καταλογίζεις οπισθοδρομικότητα , "γυρίζουμε εκατό χρόνια πίσω", και μετά προτείνεις μόνιμη παρουσία ελεγκτών. Πόσο είναι το κόστος για ελεγκτή σε κάθε λεωφορείο και τρόλλεϋ, έστω μόνο στις ώρες αιχμής;
      Είναι ιδεοληψία ότι ο άνθρωπος μπορεί να υποκατασταθεί σε κάθε περίπτωση από την Τεχνολογία.
      Κάθε τεχνολογική λύση απαιτεί κοινωνική συναίνεση, δηλαδή έμπρακτη συμμόρφωση των χρηστών, για να εφαρμοσθεί αποτελεσματικά. Αυτό έχει χαθεί στην Ελλάδα, η παραβατικότητα στον συγκεκριμένο τομέα έχει ξεπεράσει τα όρια ανοχής του συστήματος, οδηγώντας το (προς) στην κατάρρευση. Συνεπώς απαιτείται "επιστροφή στα βασικά", ώστε να ομαλοποιηθεί πρώτα, να εμπεδωθεί μια συνείδηση νομιμότητας. Αυτό δεν αποκλείει την χρήση σύγχρονων τεχνολογικών λύσεων. Αν το Κράτος δεν μπορεί το ένα ή το άλλο, να διαλύσουμε.

      • helios avatar
        helios @ Προφήτης 26/08/2013 16:47:32

        Κανείς δεν μιλάει για μόνιμη παρουσία ελεγκτών και μάλιστα σε κάθε λεωφορείο και τρόλεϊ, αλλά μέχρι να εμπεδωθεί / εγκατασταθεί / χρησιμοποιηθεί για τα καλά η τεχνολογία σε κάποιες ειδικές διαδρομές με μεγάλη επιβατική κίνηση για κάποιες ώρες θα ωφελούσε η παρουσία τους. Ούτως ή άλλως τους πληρώνουμε, βρίσκομαι σχεδόν 15 χρόνια στην Ελλάδα και δεν θυμάμαι να έχω συναντήσει πότε ελεγκτή όσες φορές έχω χρησιμοποιήσει το λεωφορείο, σε αντίθεση με το εξωτερικό όπου σχεδόν σε κάθε διαδρομή τους έχω συναντήσει.
        Φυσικά και η τεχνολογία δεν μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως τον άνθρωπο γι' αυτό και σε όλες τις σοβαρές χώρες παρά τη χρησιμοποίηση της τεχνολογίας στις αστικές συγκοινωνίες συνεχίζουν να απασχολούν ελεγκτές που εργάζονται κανονικά 8 με 10 ώρες την ημέρα.
        Το να προτείνουμε όμως λύσεις τύπου εισπράκτορα όταν σε όλο τον σύγχρονο κόσμο έχει μπει για τα καλά το ηλεκτρονικό εισιτήριο μου ακούγεται κάτι παραπάνω από οπισθοδρομικό. Μα ακριβώς με την λύση του εισπράκτορα που προτείνεις αυτό θα απαιτούσε τη μόνιμη παρουσία τους σε όλες τις αστικές συγκοινωνίες για όσες ώρες λειτουργούν. Μα είναι δυνατόν; Και τι θα πρώτο κάνουν, από τη μια θα κόβουν εισιτήρια και από την άλλη θα γίνεται ο έλεγχος των επιβατών. Θα αναγκαστούμε δηλαδή να ξαναπροσλάβουμε έναν ολόκληρο στρατό επειδή κάποιοι δεν μπορούν να δουν μπροστά και έχουν τα μυαλά τους κολλημένα στον μεσαίωνα;
        Είμαι υπέρ σε έκτακτη ανάγκη να μπορεί κάποιος αγοράσει εισιτήριο και μέσα στο λεωφορείο μπροστά στον οδηγό με την προϋπόθεση ότι θα κοστίζει πενήντα τοις εκατό περισσότερο.

  4. katohos avatar
    katohos 26/08/2013 14:11:43

    να γινεται ελεγχος και ακυρωση εισιτηριου επι τοπου.δεν εχεις δεν μπαινεις. παραλληλα ομως...πρεπει να μειωθει δραματικα το κοστος των εισιτηριων. βαλτε το πχ στα 30λεπτα. ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ. ολοι κερδισμενοι θα ειμαστε απο κατι τετοιο θεωρω...

  5. Προφήτης avatar
    Προφήτης 26/08/2013 15:17:45

    Ακριβώς, με πόση απροσεξία ή βιαιότητα μπορεί να φέρθηκε ο οδηγός ώστε αψήφησε το ενδεχόμενο να τον σκοτώσει; Οδηγούσε όταν έπεσε. Προσωπική αίσθηση είναι ότι υπάρχει χροιά διεκδικήσεων αμερικανικού τύπου. Αλλά θα δούμε...

  6. ΚΜ avatar
    ΚΜ 26/08/2013 15:20:18

    Αυτό δεν λέγεται «ενδεχόμενος δόλος», λέγεται αμέλεια. Ενδεχόμενος δόλος είναι όταν ενδέχεται να υπάρχει ... δόλος!

  7. σιδεράκιας avatar
    σιδεράκιας 26/08/2013 15:52:06

    Στη Γερμανία αν δεν έχεις κάρτα πληρώνεις στον οδηγό λέγοντας τη στάση αποβίβασης, η τιμή είναι με ζώνες. Εδώ το βασικό εισιτήριο είναι απαράδεκτα ακριβό για τα σημερινά δεδομένα.

  8. Α.Μ avatar
    Α.Μ 26/08/2013 16:43:22

    Αυτό που ζοριζόμαστε λιγάκι να παραδεχτούμε, είναι οτι καταντήσαμε να κυκλοφορούμε στη ζωή και στην πόλη μας σαν άγρια ζώα, απειλούμενα κάθε στιγμή από χιλιάδες ορατούς, εκπεφρασμένους και χιλιάδες αόρατους, επικρεμάμενους κινδύνους. Ένα κυνηγημένο και εξαγριωμένο θηρίο βρυχάται εντός μας, που το ''καλύπτουμε'' όπως - όπως ο καθένας, ανάλογα με την παιδεία, την ψυχοσύνθεση και την προσωπική του καλλιέργεια. Αρκεί να δημιουργηθούν οι ειδικές προϋποθέσεις και οι κατάλληλες συνθήκες πίεσης, ώστε να υποχωρήσουν αυτόματα οι αναστολές, οι ευγένειες και ο επιφανειακός μας αυτοέλεγχος, να εξαφανιστεί. Τότε, εκπλησσόμαστε όλοι ξαφνικά και πέφτουμε απ΄ τα σύννεφα, ερχόμενοι αντιμέτωποι με το αιμοβόρο κτήνος που ορμάει με λύσσα απ΄την ψυχή του απέναντι, για να κατασπαράξει όποιον βρεθεί τυχαία μπροστά του…
    Είτε βρουν τρόπο λοιπόν να εισπράξουν τ΄ανείσπρακτα, είτε δεν βρούν ποτέ τους, όσο η καθημερινότητά μας επιτρέπουμε να υποβαθμίζεται και να ζουγκλοποιείται, είμαστε στα σίγουρα χαμένοι. Τώρα κατά πόσες ….χιλιάδες Ευρώ ακριβώς, δεν ξέρω να σας πω. Κάντε το λογαριασμό σας μόνοι, στο προσωπικό κομπιουτεράκι του ο καθένας και υπολογίστε…

  9. η Dimi avatar
    η Dimi 26/08/2013 17:29:49

    Eπιστροφή στο Λειτούργημα των Εισπρακτόρων, των Ελεγκτών, των Θυρωρών. Επειδή, στην Ελληνική Κοινωνία, έχουν αλωθεί σχεδόν τα πάντα. Επειδή, στις πολυκατοικίες και ειδικά στις κεντρικές, ουδείς ένοικος πλέον αισθάνεται ασφαλής. Αισθάνεται και είναι στο έλεος των κάθε λογής πειραγμένων οι οποίοι κατά ομάδες κτυπούν το ένα μετά το άλλο τα κουδούνια και απαιτούν να τους ανοίξουμε τη πόρτα, με αποτέλεσμα συνεχώς να προκαλούνται βραχυκυκλώματα. Κι αν κάποιος ηλικιωμένος από λάθος να τους ανοίξει τη πόρτα του διαμερίσματός του, εκείνοι τη κλωτσούν, εμποδίζοντάς την να κλείσει κι αρχίζουν τις προκλήσεις για λεφτά.. Κι αν ο ηλικιωμένος οργισμένος αρνηθεί και (λανθασμένα) νομίζει ότι τους έκλεισε τη πόρτα, αυτοί, ήδη στη γλώσσα της κλειδαριάς έχουν τοποθετήσει, φυλλάδιο, ώστε να παραμείνει η πόρτα ανοικτή, για την επόμενη επίσκεψή τους. Τέτοια ευρηματικότητα!..

    Στις κεντρικές πολυκατοικίες με ιατρεία, συμβολαιογραφικά, νομικά, κτηματομεσιτικά γραφεία κλπ., είναι σύνηθες το φαινόμενο απώλειας συνδρομών επαγγελματικών και μη περιοδικών, ανοίγματος αλληλογραφίας, κλοπής λογαριασμών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας (ιδέ κλοπή προσωπικών δεδομένων), λογαριασμών ΔΕΚΟ (το ΑΦΜ είναι το «μάννα εξ ουρανού» για τους κακοποιούς).. Και δεν συζητάμε για την εισβολή επαιτών μεθυσμένων οι οποίοι κοιμούνται στα σκαλιά. Ούτε για τα ιατρικά ραντεβού γυναικολόγων μέχρι και τις 3 τα ξημερώματα! κατά πλειοψηφία, με «νόμιμες» λαθραίες έγκυες, παντός χρώματος και προελεύσεως τις οποίες άδειασαν εδώ, προς €10,000/κεφαλή (Δελτίο Εγκληματικότητας Αλλοδαπών) για να γεννήσουν «Ελληνες». Όταν οι είσοδοι των πολυκατοικιών μετατρέπονται – σε καπνιστήρια (με τ’ αποτσίγαρα πατημένα στα δάπεδα και σε πείσμα της παράκλησης: «Μη Καπνίζετε–Ιδιωτικός Χώρος–Σεβαστήτε Τον», – σε πιτσαρίες, μπυραρίες, κρεπερί, με τα λαδόχαρτα, μπουκάλια πεταμένα κλπ.. Χρειάστηκε να γίνουμε κομμάτια μ' ένα πολλά βαρύ μεγαλογιατρό και να του πούμε ευθαρσώς τη γνώμη μας γιά την αφεντιά του και να καλέσουμε έκτατη γενική συνέλευση ώστε ο κύριος αυτός να υποχρεωθεί να συμμαζευτεί και η Κεντρική Είσοδος της πολυκατοικίας να κλειδώνει στις 11 το βράδυ. Σημείωση: σύμφωνα με τη ΓΑΔΑ (έχουν ληστευθεί πολυκατοικίες σχεδόν απέναντί της), «οι ημέρες υψηλού κινδύνου για ληστείες, είναι οι ημέρες της Λαϊκής». Στην οποία Λαϊκή, με μικροσκόπιο πλέον ψάχνουμε, μήπως και βρούμε εκεί Ελληνα παραγωγό (οι άδειες όμως δόθηκαν Ψηφοθηρικά, στους- «ελληνοποιημένους»). Και με το πανάκριβο Ευρώ ελεύθερα να κυκλοφορεί στα χέρια των τριτοκοσμικών-λαθραίων οι οποίοι, με παράνομο τρόπο «πλούτο» δημιουργούν και τον εξάγουν με νόμιμο. (Αφήνοντας πίσω τους «μαύρες τρύπες» των Δις ευρώ, τις οποίες θα φορτωθούν και θα κληθούν να πληρώσουν τ' αγέννητα σήμερα Ελληνόπουλα). Ευτυχώς, η κυβέρνηση του κ. Σαμαρά, επιβάλλει φορολογία 60% στον παράνομο πλουτισμό, κατά την έξοδο όλων όσων μάς κάνουν τη χάρη να μάς απαλλάξουν της απρόσκλητης παρουσίας τους. Γι αυτό, χίλιες φορές οι αγορές μας από Ελληνικές Αλυσίδες Τροφίμων με Απόδειξη. Γι αυτό, επιστροφή στο Λειτούργημα των Εισπρακτόρων, των Ελεγκτών, των Θυρωρών. Για να μπορέσουμε να ξαναγίνουμε Ελληνική Κοινωνία με ανθρώπινο πρόσωπο. Στο Σικάγο σήμερα, κοιμούνται με ανοικτά παράθυρα. Εμείς;

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ η Dimi 26/08/2013 18:54:27

      *Ἔχω ὑποστεῖ – λόγω τῆς μανιάτικης ἰδιοσυγκρασίας μου – μύριες κακοήθεις ἐπιθέσεις. Ἐδήλωσα κάποτε ὅτι δέν μ’ ἐνδιαφέρει τί λένε γιά μένα, ἀρκεῖ νά μήν εἶναι ἀλήθεια.

      Συνέβη ἐσχάτως σέ μία ἑσπερίδα νά μέ πλησιάσει μιά χαριτόβρυτος κυρία καί νά μοῦ πεῖ δῆθεν ἐμπιστευτικά κάτι οἰκτρό γιά πρόσωπο πού ἐκτιμῶ. Ἄκουσε ὅτι, τῆς εἶπαν, καί μοῦ ἀράδιασε μιά σειρά ρημάτων βδελυγμίας σημαντικῶν. Ὑποχρεώθηκα νά τῆς μιλήσω καυστικῶς:

      – Κυρία μου, εἶπα, δέν φταίει αὐτός πού σᾶς τά εἶπε ἀλλ’ ἐσεῖς πού τόν ἀκούσατε. Ὁ μέγας Δημόκριτος συνιστοῦσε:«Καί αὐτός πού λέγει καί αὐτός πού ἀκούει ψέματα θέλουν κρέμασμα. Ὁ πρῶτος ἀπό τή γλώσσα καί ὁ δεύτερος ἀπό τ’ αὐτιά»!

      Ἀλλά τότε, ποιός θά ἔμενε ξεκρέμαστος στήν Ἑλλάδα, στή χώρα πού ἡ φημολογία σπέρνει, ἡ διαβολή θερίζει καί ἡ συκοφαντία ἁλωνίζει;* ~Σαράντος Ι. Καργάκος: «Μοῦ εἶπαν ὅτι εἶπες..»! | ΕΣΤΙΑ | 03/12/2010
      (απόσπασμα)

  10. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 26/08/2013 17:37:04

    1)Δεν μπορώ καθόλου τον καργάκο αν και στα περισσότερα συμφωνώ μαζί του. Τα κείμενά του είναι υπερφορτωμένα με εικόμες αχρείαστες, μεταφορές αχρείαστες, λέξεις περίεργες που βρίσκονται εκεί μόνο και μόνο για να εντυπωσιάσουν, υπερβολικό συναίσθημα, τόσο σαν γλυκό που του έπεσε πολύ ζάχαρη και σε πιάνει αναγούλα απο την γλυκύτητα.

    Συνήθως συμμφωνώ μαζί του παρότι είναι ανίκανος να αναδείξει τις θέσεις του όπως πρέπει. Εδώ όμως διαφωνώ. Οι εμπειρίες του είναι άσχετες με το περιστατικό με τον 19χρονο. Ο μόνος λόγος που λέει τις εμπειρίες του είναι απλά για να τις πει μέσα στην φιλολογική του αδολεσχία.

    Οι γονείς του νεκρού θέλουν να εξερευνήσουν όλες τις πιθανότητες. Καλά κάνουν. Ακόμη κι αν ήθελαν εκδίκηση, που δεν νομίζω να θέλουν, καλά θα έκαναν. Όταν ο 19χρονος σκοτώθηκε δεν είχαμε ούτε γερμανούς, ούτε εμφύλιο ούτε τίποτα απο αυτά που καθιστούν την απώλεια της ανθρώπινης ζωής εύκολη. Πρέπει να διερευνηθεί κάτω απο ποιες καταστάσεις πέθανε. Τέλος.


    2)Συμφωνώ απόλυτα με το δεύτερο κείμενο.

    • QinB avatar
      QinB @ Γιώργος Αχαιός 27/08/2013 16:47:51

      Πολύ σωστά το προσεγγίζετε το θέμα.

  11. akenaton avatar
    akenaton 26/08/2013 18:46:54

    Αγαπητέ Προφήτη, μερικές παρατηρήσεις:
    1. Υπήρξε ένα δυστυχές γεγονός. Θα το διερευνήσει η Δικαιοσύνη. Τελεία και παύλα.
    2. Αν κατάλαβα καλά την ανφορά σας με το λατινικό o tempora o mores, πιστεύω πως είναι δικαίωμα της οικογενείας του άτυχου νέου να μάθει τι ακριβώς συνέβη και να προσπαθήσει να τιμωρηθεί ο οποιοσδήποτε πιθανολογούν πως θα μπορούσε να έχει οποιαδήποτε ευθύνη για το κακό που τους βρήκε.
    3. Η πρότασή σας για επαναφορά του θεσμού του εισπράκτορα, με βρίσκει αντίθετο όπως και προηγούμενη πρόταση - προτροπή σας για την μαζική φοροδιαφυγή. Χρειάζεται η εφαρμογή του συστήματος των τουρνικέ στον ηλεκτρικό - μετρό όπου χρειάζεται έγκυρο εισιτήριο για να ανοίξει και η αποκλειστική επιβίβαση μονάχα από την εμπρός θύρα στα λεωφορεία και τα τρόλει όπου θα ακυρώνει κανείς ηλεκτρονικά εμπρός στον οδηγό οποιοδήποτε είδος εισιτηρίου έχει, σε ειδικό μηχάνημα. Δεν χρειάζεται να κόβει καθόλου εισιτήρια ο οδηγός, υπάρχουν τόσα σημεία δυνητικής αγοράς τους στην Αθήνα, που αυτό περιττεύει. Σε εξόχως έκτακτες καταστάσεις θα βρεθεί κάποιος συνεπιβάτης να "πουλήσει" ένα εισιτήριο στον επισπεύδοντα συνεπιβάτη του. Ο φόρτος των ελλήνων οδηγών δεν είναι μεγαλύτερος από αυτόν των οδηγών της ΝΥ ας πούμε! Ελεγκτές θα πρέπει να υπάρχουν και οι έλεγχοι θα πρέπει να είναι συχνοί και στοχευμένοι. Το δε πρόστιμο, δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το δεκαπλάσιο του εισιτηρίου και θα πρέπει να εισπράττεται επιτόπου. Εκείνο που πρέπει να αλλάξει, είναι η στάση της "ψυχοπονιάρας" ελληνικής κοινωνίας απέναντι στους τσαμπατζήδες οποιασδήποτε μορφής και είδους. Όποιος συλλαμβάνεται χωρίς εισιτήριο στα ΜΜΜ και αλλαχού θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με απαξία και περιφρόνηση από τους συνεπιβάτες που έχουν πληρώσει ως κορόιδα το αντίτιμο της μετακίνησής τους. Τότε, θα νομιμοποιηθούν ηθικά οι ελεγκτές και θα μπορούν να κάνουν την δουλειά τους με περισσότερο επαγγελματισμό και ψυχραιμία. Υπάρχει ένας φαύλος κύκλος εχθρότητας στις σχέσεις του πολίτη με το κράτος στην χώρα μας που θα πρέπει από κάπου να σπάσει. Αυτό δεν σημαίνει πως θα πρέπει να οπισθοχωρήσουμε σε ξεπερασμένες πρακτικές για να αντιμετωπίσουμε σύγχρονα φαινόμενα.
    Με άπειρη εκτίμηση.

  12. ΝΚ avatar
    ΝΚ 26/08/2013 18:51:30

    Αυτά που λέει το δεύτερο κείμενο ισχύουν ακριβώς και στα νοσοκομεία. Με πολλαπλάσιο κόστος στις πλάτες του έλληνα.

    Το δε Δεκαπενταύγουστο διάβασα σε εφημερίδα τον αναπληρωτή Υπουργό εσωτερικών να λέει πως πρότυπο του για τους λαθρομετανάστες είναι η νομοθεσία Ομπάμα. Και πως με δέκα χρόνια παρουσίας στη χώρα, ( όχι φορολογίας, παρουσίας,) θα αποκτήσουν όλοι ελληνικό διαβατήριο (για να μας ψηφίσουν....)

    Στον ξένο τύπο βεβαίως αναφέρθηκε κάτι που στην Ελλάδα δεν ακούστηκε: επι Ομπάμα οι γεννήσεις λευκών έγιναν για πρώτη φορά λιγότερες απο το μισό του συνόλου. Αυτό βεβαίως αφορά τους αμερικανούς κυρίως.

    Αλλα αυτό είναι το πρότυπο του κου Γρηγορακου.
    Βεβαίως μόνο η Αμερική μπορούσε να είναι, ούτε η Ιταλία με την Λαμπεντούζα, ούτε καμία ευρωπαϊκή χώρα, με την δημογραφια της χώρας(20% αλλοδαποί , 30% των γεννήσεων).

    Να ρωτήσω με ποια λογική και εξουσία ο κύριος υπουργός θέτει ως στόχο να γίνουμε μειονότητα στη χώρα μας ή είμαι ρατσιστης; Με ποια λογική οι ethnic Greeks (για να καταλάβει κι ο λάτρης του Ομπάμα υπουργός) θα στερηθούν την πατρίδα τους, και θα καταντησουν ανέστιοι σαν άλλοι Κούρδοι;

  13. ΝΚ avatar
    ΝΚ 26/08/2013 20:00:12

    Αυτά που λέει το δεύτερο κείμενο ισχύουν ακριβώς και στα νοσοκομεία. Με πολλαπλάσιο κόστος στις πλάτες του έλληνα.

    Το δε Δεκαπενταύγουστο διάβασα σε εφημερίδα τον αναπληρωτή Υπουργό εσωτερικών να λέει πως πρότυπο του για τους λαθρομετανάστες είναι η νομοθεσία Ομπάμα. Και πως με δέκα χρόνια παρουσίας στη χώρα, ( όχι φορολογίας, παρουσίας,) θα αποκτήσουν όλοι ελληνικό διαβατήριο (για να μας ψηφίσουν....)

    Στον ξένο τύπο βεβαίως αναφέρθηκε κάτι που στην Ελλάδα δεν ακούστηκε: επι Ομπάμα οι γεννήσεις λευκών έγιναν για πρώτη φορά λιγότερες απο το μισό του συνόλου. Αυτό βεβαίως αφορά τους αμερικανούς κυρίως.

    Αλλα αυτό είναι το πρότυπο του κου Γρηγορακου.
    Βεβαίως μόνο η Αμερική μπορούσε να είναι, ούτε η Ιταλία με την Λαμπεντούζα, ούτε καμία ευρωπαϊκή χώρα, με την δημογραφια της χώρας(20% αλλοδαποί , 30% των γεννήσεων).

    Να ρωτήσω με ποια λογική και εξουσία ο κύριος υπουργός θέτει ως στόχο να γίνουμε μειονότητα στη χώρα μας ή είμαι ρατσιστης; Με ποια λογική οι ethnic Greeks (για να καταλάβει κι ο λάτρης του Ομπάμα υπουργός) θα στερηθούν την πατρίδα τους, και θα καταντησουν ανέστιοι σαν άλλοι Κούρδοι;

    • helios avatar
      helios @ ΝΚ 26/08/2013 20:09:25

      δεν μας σώζει πλέον τίποτα

  14. Kimon avatar
    Kimon 26/08/2013 20:18:08

    Είναι υποκριτικό, πανάθλιο και αισχρό για την κοινωνία και τον πολιτισμό μας οι ελεγκτές στα ΜΜΕ να προσπερνούν επιδεικτικά τους λαθρομετανάστες και να ζητούν επίδειξη εισιτηρίου μόνο από τους ταλαίπωρους ιθαγενείς. Για τον λόγο αυτό θεωρώ πράξη αυτοσεβασμού και δικαιοσύνης το να μην πληρώνει κανένας Ελληνας εισιτήριο στα ΜΜΕ.

  15. Μανώλης Πετράκης avatar
    Μανώλης Πετράκης 26/08/2013 21:54:44

    Υπάρχουν κατηγορίες ολόκληρες προσώπων που έχει κερδίσει το δικαίωμα να κινούνται δωρεάν στα ΜΜΜ. Τέτοιες είναι οι λαθρομετανάστες πρώτα απ' όλα, εν συνεχεία η μεγάλη πλειοψηφία των Ρομά, οι ναρκομανείς και οι πάσης λογής επαίτες. Όπως έχει καταντήσει η υπόθεση η πληρωμή εισιτηρίου μόνο από όσους αξιοπρεπείς έλληνες έμειναν καταντά κοροϊδία ανάλογη με την υπόθεση της φορολογίας. Επίσης σε κάθε έλεγχο που γίνεται εμφανίζονται και 3-4 αριστεροί που φωνασκούν εναντίον του ελεγκτή. Η μεγάλη πλειοψηφία των υπόλοιπων επιβατών που μένει σιωπηλή είναι αναφανδόν υπέρ του ελεγκτή και εναντίων των κάθε λογής λαθραίων αλλά 30 χρόνια αριστερής ιδεολογικής τρομοκρατίας την έχουν καταδικάσει να παραμένει ακριβώς αυτό: σιωπηλή. Θα μιλήσει στις ευρωεκλογές, πίσω από το παραβάν.

  16. stathis08 avatar
    stathis08 27/08/2013 09:27:05

    'Ολες αυτές οι 'επιχειρήσεις' ανοίκουν στις λεγόμενες ΔΕΚΟ. Κανένας δεν έχει αναλογιστεί τι πρέπει να σημαίνει αυτό το 'ΚΟ' στο τέλος της λέξης.
    Ότι υπάρχουν για το όφελος του κοινού. Επομένως δεν πρέπει να λειτρουργούν με 'αρχή' το κέρδος . Πρέπει απλά να συντηρούνται. Και σε αυτό βοηθά και η φορολογία.
    Επομένως φθηνά εισητήρια στις μεταφορές, φθηνή ΔΕΗ, ΟΤΕ κτλ.

    • Jimakos avatar
      Jimakos @ stathis08 27/08/2013 13:46:39

      "Και επειδή υπάρχουν προς όφελος του κοινού κι επομένως δεν πρέπει να λειτουργούν με αρχή το κέρδος, πρέπει να συντηρούνται." Κάπου εκεί χάσαμε τη μπάλα και μας τσακίσανε τα ελλείματα και από το να μην λειτουργούν με αρχή το κέρδος φθάσαμε στο να μην λειτουργούν ούτε με αρχή το κόστος και έζησαν αυτοί καλά και η Τρόικα καλύτερα.

  17. Ρηνα avatar
    Ρηνα 27/08/2013 11:10:23

    Μου αρεσε το αρθρο του Προφητη! Επιβεβαιωνει τη ρηση του λαου "καθε περσυ και καλυτερα". Ο Θεος επλασε ποικιλια ανθρωπων ωστε η κτιση να αλληλοσυμπληρωνεται και να παραδειγματιζεται.
    Ο κ. Καργακος παντα συγκλονιστικος. Στο κατα το ημισυ Μανιατικο σπιτι μας μια ζωη θυμαμαι τις συζητησεις με χαμηλωμενη τη φωνη, γιατι στενος συγγενης μας δεν πηρε εκδικηση για τους δικους του που εχασε στον εμφυλιο. Και εγω ως νεα συμφωνουσα με τον κ Καργακο. Ομως τωρα που εχω ακουσει τετοιες ιστοριες παμπολλες απο τον πνευματικο μου, που ανθρωποι πανε στα τελευταια τους και εξομολογουνται τα μυρια οσα για εκεινες τις ταραγμενες εποχες αλλα και για τωρινες-η φυση του ανθρωπου δεν αλλαζει-αποδεικνυεται οτι ολοι οσοι αδικουν πανε κακην κακως κι αυτοι και τα παιδια τους......Γιατι η δικαιοσυνη του Θεου δεν εχει καμια σχεση με τη δικαιοσυνη των ανθρωπων. Απο εκει δεν ξεφευγεις με τιποτα.

  18. Νεστωρίδης avatar
    Νεστωρίδης 27/08/2013 11:25:26

    Eκτός απο το δίλημμα του άρθρο είναι και η εισαγωγή ηλεκτρονικού εισιτηρίου και μπάρες στις εισόδους. Πρέπει να αποτραπεί η είσοδος του λαθρεπιβάτη, διαφορετικά θα τιμωρούνται μόνον οι Έλληνες (είτε οι φτωχοί Έλληνες λαθρεπιβάτες είτε οι φορολογούμενοι).
    Κοινή λογική χρειάζεται και έντιμους ελεγκτές που δεν θα είναι κεφαλοκυνηγοί (με το 40% του προστίμου) αλλά θα κάνουν ελέγχους και στα λεωφορεία που περνούν από Ομόνοια Πατησίων.
    Όσον αφορά τους ξένους λαθρεπιβάτες αυτοί είναι και παράνομοι μετανάστες και πρέπει να οδηγούνται στους χώρους συγκέντρωσης λαθρομεταναστών για την προώθηση στις χώρες τους!!

  19. Jimakos avatar
    Jimakos 27/08/2013 15:38:51

    Δεν είναι δουλεία μου να κάνω τον ξερόλα για το πόσο πρέπει να είναι το εισητήριο, αλλά λέω να το αφήσουμε ελεύθερο να βρεις κι εσύ την ηρεμία σου κι εγω τη δικιά μου...

  20. στεντωρ avatar
    στεντωρ 27/08/2013 18:03:19

    Κατα πρωτον δημοσιες αστικες συγκοινωνιες εχει μονο η Αθηνα. Πρωτον λοιπον θα πρεπει να αποφασισουμε τι ειδους συγκοινωνιες θελουμε δημοσιες η ιδιωτικες. Γιατι αποτελει μεγιστη υποκρισια κατ' αρχην να ομιλουμε και να ομιλουν οι παντος τυπου συνδικαλιστες περι του αγαθου των δημοσιων συγκοινωνιων και το συγκεκριμενο αγαθο να το νεμονται μονον οι κατοικοι της ευρυτερας πρωτευουσας. Δηλαδη γυρω γυρω Σαββατο και στη μεση Κυριακη. Αυτο θα απαντησει και στο ερωτημα της τιμης του εισιτηριου. Επειδη ειμαι απο επαρχια δεν ζω εκει αλλα την επισκεπτομαι συχνοτατα σας πληροφορω οτι προβλημα λαθρεπιβατων δεν εχουν επειδη οι ιδιοκτητες ειναι συνηθως και οδηγοι και τους ενδιαφερει . Εδω το θεμα των εργαζομενων στα δημοσια μεσα ειναι να πληρωνονται τις παχυλες αποδοχες τους διπλασιες απο τις αντιστοιχες στον ιδιωτικο τομεα και να φωνασκουν για το δηθεν αγαθο της δημοσιας μετακινησης και σιγα μη τους ενδιαφερει το θεμα των τζαμπατζηδων και τρεχει η Διοικηση με ημιμετρα να λυσει το θεμα. Αυτα για αρχη ετσι για να δουμε κατα τηναποψη μου τη ριζα του προβληματος. Και κατι ακομη αν κανεις πιστευει ότι οι Δημοσιες συγκοινωνιες ειναι οι καλυτερη λυση να βγει να το πει και να αγωνιστει να το εφαρμοσει πανελλαδικα οχι να νοιαζεται μονο για την Αθηνα.

  21. patriotis avatar
    patriotis 27/08/2013 20:58:45

    'Ελεος πια με τους τζαμπατζήδες.Δεν ντράπηκαν οι αλήτες να εκμεταλευτούν και το θάνατο ενός ανθρώπου για να δώσουν ιδεολογικό περίβλημα στο ότι είναι γύφτοι και δε πληρώνουν εισητήριο
    Τα πράγματα είναι απλά,αν κάποιος δεν έχει να πληρώσει η θεωρέι ακριβό το εισητηρίο που για μένα είναι πολύ απλά δεν χρησιμοποιηεί τα μέσα μεταφοράς
    Δε το συζητάμε για τους γελοίους του σύριζα.Αυτοί είναι αστείοι

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.