#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
12/04/2013 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Έχει χαθεί η ευκαιρία για την Ελλάδα;



Στην αρχή της κρίσης, ήταν πολλοί εκείνοι που διέβλεπαν πίσω από τις δυσκολίες και τα βάσανα που έρχονταν, μια μοναδική ευκαιρία να αλλάξουν ριζικά και προς το καλύτερο όλα όσα είχαν δομηθεί λάθος στην χώρα κατά τις δεκαετίες της μεταπολίτευσης. Ορισμένως, ανάμεσα σε αυτούς ήταν και ο γράφων, και αυτή η οιονεί «αιρετική» άποψη είχε σταθεί η αφορμή για το πρώτο του σημείωμα στο φιλόξενο Αντινιούζ.

Υπάρχουν όμως ακόμη ελπίδες να συμβεί κάτι τέτοιο, μετά από τρία χρόνια «χαλαρής» (από μεταρρυθμιστικής άποψης για να μην παρεξηγηθούμε) αντιμετώπισης της κρίσης που ταλανίζει την χώρα; Αν θέλει κανείς να είναι ρεαλιστής, θα πρέπει να συμφωνήσει πως αυτές οι ελπίδες έχουν ψαλιδιστεί από την ρίζα τους και έχουν απομείνει ελάχιστες. Ποιος φταίει για αυτό;

Αρχικά, την μεγαλύτερη ευθύνη φέρει ο ΓΑΠ και η «ερασιτεχνική» κυβέρνησή του, που αντιμετώπισε το πρώτο κύμα της κρίσης σπασμωδικά, φοβικά και χωρίς επίγνωση της σοβαρότητας του συμβάντος. Αυτά στην καλύτερη περίπτωση, επειδή άλλοι πλέον του καταλογίζουν ανήκεστο ελαφρότητα και άλλοι φτάνουν να τον χαρακτηρίσουν ακόμη και ενεργούμενο με ιδιοτελή κίνητρα. Πιστός στο δόγμα του πως η προφανέστερη λύση είναι συνήθως και η σωστότερη, ο γράφων θα επέλεγε την πρώτη εκδοχή.

Ευθύνες φέρουν και όλες οι κυβερνήσεις που ακολούθησαν. Μεγαλύτερες αυτές της κυβέρνησης Παπαδήμου, από την οποία αναμενόταν πολλά στο μεταρρυθμιστικό πεδίο, αλλά φευ! Ώδυνεν όρος και έτεκεν μυν. Ευθύνες πλέον αρχίζει να φέρει και η παρούσα τρικομματική κυβέρνηση, καθώς η περίοδος χάρητος έχει ήδη λήξει, με το ελαφρυντικό βέβαια της τιτάνιας προσπάθειας ανάκτησης της τρωθείσας αξιοπιστίας της χώρας. Μια προσπάθεια που ανάλωσε πολλούς από τους διαθέσιμους πόρους της (ανθρώπινους και πολιτικούς) και κατανάλωσε μεγάλες ποσότητες του πολιτικού της χρόνου. Όμως αυτό ως δικαιολογία έχει πλέον «τελειώσει» και τούτη την ώρα, έχει αρχίσει και συσσωρεύει μεγάλα φορτία πολιτικών ευθυνών που κινδυνεύουν σύντομα να την καταστήσουν αναξιόπιστη.

Κατά κάποιον τρόπο ευθύνες φέρουν επίσης η τρόικα, οι Γερμανοί και οι υπόλοιποι ευρωπαίοι εταίροι. Αναλογικά περισσότερες οι ευθύνες των Γερμανών, οι οποίοι κάνουν «κουμάντο» πλειοψηφικά στην τρόικα και ετσιθελικά στην ευρωζώνη. Οι ευθύνες των Γερμανών αυγαταίνουν, αν συνυπολογίσει κανείς τους διάφορους «εμπειρογνώμονες» τύπου Ράιχενμπαχ ή Φούχτελ καθώς και την task force που έχουν από διετίας εγκαταστήσει στην χώρα μας. Θα έπρεπε σαφώς λοιπόν να έχουν καλύτερη και εγκυρότερη γνώση των συνθηκών και των αναγκών της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας και να πιέζουν για αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στους τομείς ακριβώς που χρειάζονται, αντί να κάθονται και να «παίζουν τις κουμπάρες» με το εγχώριο μεταλλαγμένο πολιτικό σύστημα, δεχόμενοι τις ανόητες και προδήλως παρελκυστικές αιτιάσεις του, κυρίως σε θέματα που άπτονται του πελατειακού πολιτικού συστήματος. Ένα πελατειακό σύστημα, η μεταρρύθμιση του οποίου θα έπρεπε να αποτελέσει τον πρωταρχικό και απαράβατο στόχο τους, αν πραγματικά επιθυμούσαν το καλό της χώρας και της ευρωζώνης κατ’ επέκταση. Τώρα, με αυτές τις συμπεριφορές όλοι αυτοί και βασικά οι Γερμανοί, δείχνουν να μην ενδιαφέρονται πραγματικά για τον εξορθολογισμό της οικονομίας της χώρας και την θεσμική και κοινωνική της ανασυγκρότηση αλλά μάλλον μετατρέπονται ταχέος από το (διασωζόμενο ως φαίνεται) παρασιτικό, πελατειακό και ανίκανο πολιτικό σύστημα της Ελλάδα σε εξιλαστήρια θύματα και αποδιοπομπαίοι τράγοι της τελικής του πανηγυρικής επικράτησης. Το πρόγραμμά τους δεν βγαίνει, και πώς να βγει, αφού τόσον καιρό  επέτρεψαν στο τρομαγμένο πολιτικό μας σύστημα να μην το εφαρμόζει! Τον μουντζούρη αυτής της αποτυχίας, ενώ φαινομενικά θα τον χρεωθούν οι Γερμανοί και οι τροϊκανοί, στην πραγματικότητα θα τον φορτωθεί ο λαός μας για πολλές δεκαετίες ακόμη, αν τελικά οδηγηθούμε στην πλήρη αστοχία του προγράμματος και στην εθελούσια ή αναγκαστική έξοδο από το ευρώ και την ΕΕ.

Ευθύνες φέρει ασφαλώς και η αντιπολίτευση, η οποία στην πλειοψηφία της μοιάζει να μην αντιλαμβάνεται το φοβερό διακύβευμα και σπεκουλάρει ασύστολα στους φόβους, την απελπισία και την απόγνωση του απλού πολίτη με στόχο την διατήρηση του παλιού αρρωστημένου πολιτικο-οικονομικού στάτους. Η αξιωματική αντιπολίτευση μάλιστα, αποτελεί παράδειγμα αμοραλισμού και ανευθυνότητας προς αποφυγή, καθώς σπεύδει να υιοθετεί όλα τα αιτήματα της «τρελαμένης» κοινωνίας, μοιράζει αφειδώς υποσχέσεις που κοστίζουν σε χρήμα και (κυρίως) σε οπισθοδρόμηση, χωρίς ως τώρα να έχει παρουσιάσει την παραμικρή συγκεκριμένη και κοστολογημένη πρόταση εξόδου από το οικονομικό και κοινωνικό αδιέξοδο.

Τέλος, μεγάλες ευθύνες φέρει και η ελληνική κοινωνία στην πλειοψηφία της. Ο «σοφός» λαός που στην δεδομένη περίσταση μονάχα σοφά δεν φέρεται και μονάχα λογικά δεν σκέφτεται. Ένας λαός, που για σαράντα χρόνια κατάντησε μια ασύντακτη, θορυβώδης και αχόρταγη ορδή από «πελάτες» των πολιτικών του, εξακολουθεί να άγεται και να φέρεται δυστυχώς από τις λίγες εκατοντάδες πολιτικούς «τενεκέδες» που κουδουνίζουν ασύστολα καθώς κατρακυλούν ολοένα και βαθύτερα στην κατηφόρα της πολιτικής ανυποληψίας και του πολιτικού αμοραλισμού. Ένας λαός που αρνείται πεισματικά να κοιτάξει στον καθρέφτη, να αναγνωρίσει τα λάθη και τις εγκληματικές του παραλείψεις, να πάρει πάνω του την ευθύνη και να αλλάξει σελίδα, όχι μονάχα στην οικονομία αλλά και σε μια σειρά άλλους τομείς, όπου ξεχασμένες αξίες και σκισμένες επιταγές του παρελθόντος (αξιοκρατία, αριστεία, σκληρή εργασία, κοπιώδης ευημερία, αληθινή παιδεία, πηγαία αίσθηση του δικαίου), μπορούν να γίνουν οδηγοί ενός πολύ διαφορετικού και επιτυχημένου μέλλοντος. Ένας λαός που του φταίνε πάντα οι άλλοι, οι «ξένοι», οι μόνιμοι επιβουλείς των «ασημικών» του, οι παντοτινοί βυσσοδομούντες εναντίον των συμφερόντων του.

Και τώρα, τι γίνεται αλήθεια; Η ευκαιρία έχει χαθεί για την χώρα; Υπάρχει μήπως κάποια ελπίδα της τελευταίας στιγμής, ώστε να μην χαθεί εντελώς το μομέντουμ και να καταφέρουμε να προχωρήσουμε στις αναγκαίες εκείνες μεταρρυθμίσεις, χωρίς τις οποίες θα επιστρέψουμε σε ένα παρελθόν δίχως αύριο;

Πιστεύω πως υπάρχει μια τελευταία ευκαιρία. Απαιτείται όμως περίσσεμα Ηγεσίας – Τόλμης – Σοφίας! Επιβάλλοντα αστραπιαίες πολιτικές κινήσεις προς την κατεύθυνση των δομικών μεταρρυθμίσεων στην χώρα. Οι κινήσεις αυτές θα πρέπει να εκμεταλλευτούν το ελάχιστο «κενό τρόικας» που θα υπάρξει στην πράξη μετά τον Ιούνιο του 2013 και μέχρι το τέλος του έτους. Μετά, θα είναι πλέον αργά για αλλαγές, το πολιτικό – οικονομικό κατεστημένο θα έχει διασωθεί ατόφιο και ανεξάρτητα από τις αλλαγές που θα επισυμβούν η όχι στην ευρωζώνη, το στοίχημα για την Ελλάδα θα έχει χαθεί οριστικά και αμετάκλητα. Μετά, θα έρθει δυστυχώς η ώρα της αναπαλαίωσης και της επιστροφής στο πουθενά του ανδρεοπαπανδρεϊσμού. Ενός  ανδρεοπαπανδρεϊσμού επί τα χείρω φυσικά, αφού θα λείπει το λούστρο των λαμπερών δανεικών κεφαλαίων προς διανομή (και ο ίδιος ο χαρισματικός Ανδρέας φυσικά), αλλά είμαι βέβαιος θα περισσεύουν ο κρατισμός, οι «πελάτες» και η φτώχεια.

Ισχυρίζομαι εν κατακλείδι, πως το δεύτερο εξάμηνο του 2013, θα είναι εξαιρετικά κρίσιμο για την χώρα! Οψόμεθα φυσικά.

Akenaton

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Θόδωρος 17.06.2012 avatar
    Θόδωρος 17.06.2012 12/04/2013 08:00:42

    "Πιστεύω πως υπάρχει μια τελευταία ευκαιρία. Απαιτείται όμως περίσσεμα Ηγεσίας – Τόλμης – Σοφίας! Επιβάλλοντα αστραπιαίες πολιτικές κινήσεις προς την κατεύθυνση των δομικών μεταρρυθμίσεων στην χώρα. Οι κινήσεις αυτές θα πρέπει να εκμεταλλευτούν το ελάχιστο «κενό τρόικας» που θα υπάρξει στην πράξη μετά τον Ιούνιο του 2013 και μέχρι το τέλος του έτους."

    Αν και πολύ επιεικής (πάρα πολύ όμως!..) στις εκφράσεις σας, αγαπητέ Φαραώ,
    προσυπογράφω.

    • afrwnios avatar
      afrwnios @ Θόδωρος 17.06.2012 12/04/2013 15:03:45

      Κατάργηση του ΦΠΑ
      Για να μετατρέψεις μια καταναλωτική οικονομία σε παραγωγική θα πρέπει ο νομοθέτης των οικονομικών να ακολουθήσει ή καλύτερα να πρωτοστατήσει. Ο ΦΠΑ είναι ένας γραφειοκρατικός καταναλωτικός φόρος που θέλει περιοδικές δηλώσεις, προσωπικό, λογιστές, ελεγκτές κτλ. Τα έσοδα του είναι δεδομένα στο γενικό λογιστήριο. Αυτά τα έσοδα μπορούν τα κατανεμηθούν εξίσου στους διάφορους τομείς της οικονομίας. Όπως γίνεται στα τσιγάρα και το αλκοόλ. Έτσι γίνεται συγκεντροποίηση της οικονομίας που είναι πιο εύκολο να κατευθυνθεί.
      Τα έσοδα από το ΦΠΑ θα πρέπει να κατανεμηθούν σε ένα νέο φόρο εισαγωγής ο οποίος δεν θα έρχεται σε σύγκρουση με το διεθνές δίκαιο όπως γίνεται με τα τσιγάρα και το αλκοόλ. Ώστε να δοθεί πλεονέκτημα ανταγωνιστικότητας στην ελληνική παραγωγή (εγχώρια και ξένη) ώσπου το εμπορικό ισοζύγιο να βαρύνει προς το μέρος της Ελλάδας. Δηλαδή, δεν θα βάλεις τον ίδιο φόρο στα τρόφιμα και στα αυτοκίνητα ή στους μαγνητικούς τομογράφους. Ο έλεγχος έτσι γίνεται εξειδικευμένος στις ελληνοποιήσεις και στις τριγωνικές συναλλαγές. Καταλαβαίνεται ρε σεις τι σας λέω;
      Ο οικονομικός νομοθέτης είναι τύποις και όχι ουσίας( sapere στα λατινικά). Ο καλός υπάλληλος είναι αυτός που ξέρει τον γραφειοκράτη νομοθέτη άρα είναι και ο ίδιος γραφειοκράτης.
      Αναφορικά με τις υπηρεσίες παροχής υπηρεσιών. Θα πρέπει να υπάρχει περιουσιολόγιο με την συμμετοχή πλέον όλων των ελληνικών τραπεζών και των εμβασμάτων. Έτσι θα μειωθεί αισθητά το κόστος και οι τιμές των υπηρεσιών που είναι το 90% της ελληνικής οικονομίας. Υπάρχει βέβαια και ο φόρος του τζίρου για τις υπηρεσίες.
      Αυτό είναι αναλογική φορολόγηση.

      • afrwnios avatar
        afrwnios @ afrwnios 12/04/2013 16:43:04

        πριν τον τσοβόλα που έφερε το ΦΠΑ τα οικονομικά της ελλάδας ήταν χειρότερα; Ο γερμανικός οτε σταμάτησε να προμηθεύεται απο έλληνες προμηθευτές και όλες τις προμήθειές της κάνει στην Γερμανία. Ελενψε τα τιμολόγια και βάλτου φόρο για τις εισαγωγές. Ονόμασε τον φόρο ανεργίας ή φόρο δειοξειδίου του άνθρακα. Πόση ενέργεια καταναλώνεται για ένα προιόν να έρθει από έξω απ’το να παραχθεί στην Ελλάδα.
        Στην Δεη ο απλός καταναλωτής πλήρωνει αυτόν τον φόρο.

        Η πατάτα της αιγύπτου να έχει τον ίδιο φόρο του διοξειδίου του άνθρακα. Να αναγκάσεις τις επιχειρήσεις που είναι στην ελλάδα να στραφούν στην ελληνική παραγωγή. Και βεβαια να ελένχεται η εκτελεστική εξουσία από τα αποτελέσματα του φόρου σε κάθε κλάδο της οικονομίας. Γιατί το ξέρουμε καλά ότι υπάρχουν συμφέροντα.

        • Θόδωρος 17.06.2012 avatar
          Θόδωρος 17.06.2012 @ afrwnios 12/04/2013 21:47:45

          Προφανώς δεν απευθύνεστε σε μένα.. Αλλά εκεί που απαντήσατε, απαντάτε σε μένα. Και δεν βλέπω καμιά σχέση με τα λεγόμενά μου.

          Θα πρέπει να το συνηθίσω μάλλον. Η κατάσταση όσο πάει και χειροτερεύει..

          Τα βλέπεις, Πρόεδρε??

          Ερώτησις:
          Το afrwnios είναι παρόμοιο με το "σεμνό και ταπεινό" αρσένιος, ας πούμε?

  2. Θόδωρος 17.06.2012 avatar
    Θόδωρος 17.06.2012 12/04/2013 08:04:44

    Καλημέρα, αγαπητέ φαραώ!

    • akenaton avatar
      akenaton @ Θόδωρος 17.06.2012 12/04/2013 12:58:41

      Καλημέρα αγαπητέ Θεόδωρε! Όντως υπήρξα επιεικής, το
      ομολογώ, όμως έτσι πρέπει να είναι κάποιος όταν μιλά για τελευταίες
      ευκαιρίες. Να είστε καλά!

      • Θόδωρος 17.06.2012 avatar
        Θόδωρος 17.06.2012 @ akenaton 12/04/2013 14:42:28

        "...όταν μιλά για τελευταίες ευκαιρίες..."

        Ωραία τα λέτε, akenaton. Προσυπογράφω δις!

  3. Νίκος Πετρόπουλος avatar
    Νίκος Πετρόπουλος 12/04/2013 08:07:26

    Βαδίζουμε σωστά;
    Αναζητώντας απαντήσεις στο ερώτημα, ανέτρεξα στη θεωρία της μακροοικονομίας – της οικονομίας των χωρών δηλαδή. Κατέληξα, ότι ο ασφαλής παράγοντας επιτυχίας είναι η ξεκάθαρη στρατηγική, σε συνδυασμό με την αποτελεσματικότητα και τρίτον η έμπνευση του υποκειμένου. Σήμερα θα σταθώ, στον πρώτο άξονα, την χάραξη στρατηγικής και θα αναζητήσω αυτήν στην οικονομική μας πολιτική.
    Για να χαράξεις στρατηγική, αρχικά θα πρέπει να ανατρέξεις στα πιστεύω σου. Ποιά είναι η θεωρία σου. Καπιταλισμός, σοσιαλισμός, φιλελευθερισμός, τί τέλος πάντων. Μέσα από τα πιστεύω σου, θα μπορέσεις να βρείς απαντήσεις στην πορεία υλοποίησης, που θα σε απελευθερώσουν από τις αναστολές. (Σκεφθείτε, ότι κανείς μας δεν είναι δολοφόνος, αλλά σε ενδεχόμενο πόλεμο προσπαθούμε να σκοτώσουμε τον αντίπαλο. Αυτό ονομάζεται πατριωτισμός και είναι η θεωρία που μας απεγκλωβίζει από τις αναστολές μας).
    Επόμενο στάδιο χάραξης στρατηγικής, είναι ο προσδιορισμός των αξιών, πεποιθήσεων και δυνατοτήτων. Μας βοηθά να κατανοήσουμε το ποιά μπορούμε και τις αξίες αυτών που μπορούμε. Όταν αντιληφθούμε αυτά, είμαστε έτοιμοι να καθορίσουμε την «αποστολή μας». Αυτή – στα Ελληνικά “mission” θα είναι ο θεωρητικός μπούσουλάς μας, στην πορεία υλοποίησης του προγράμματός μας. Τότε αρχίζεις να βλέπεις και ποιό είναι το περιβάλλον στο οποίο θα δράσεις. Εσωτερικό και εξωτερικό.
    Αφού τα δεις όλα αυτά, χρειάζεσαι να αναλύσεις ποιά είναι τα δυνατά σου σημεία (για να τα εκμεταλευτείς), οι αδυναμίες σου (για να τις διορθώσεις), οι κίνδυνοι (για να τους αντιμετωπίσεις) και οι ευκαιρίες (για να τις εκμεταλευτείς). Τα είδες;
    Τότε ήρθε η ώρα για να καθορίσεις τον στρατηγικό στόχο σου και να καθορίσεις τις τομές σε σχέση με τον στόχο και την απόδοση του συστήματος. Τότε κατανοείς το αίτιο και το αιτιατό. Δύο καταστάσεις αιτίας και αποτελέσματος.
    Ήρθε η ώρα για τον οδικό χάρτη. Ήρθε η ώρα της υλοποίησης στην πράξη των ανωτέρω. Μεταφέρεις τις επιτυχίες και συγκρίνεις το παρών με προβολή στο μέλλον. Ετοιμάζεις ένα «Scorecard» για την παρακολούθηση υλοποίησης του προγράμματός σου. Αυτό σου δίνει τη δυνατότητα ελέγχου της υλοποίησης, δρώντας υποβοηθητικά σε πιθανή ανάγκη προσαρμογών. Τότε είσαι έτοιμος για να ξεκινήσεις. Τότε βγαίνεις στο πόπολο και του λές «πάμε»! http://nikosletter.blogspot.gr/2011/06/george-i-cannot-see-strategy.html

  4. Γεωργία avatar
    Γεωργία 12/04/2013 08:17:53

    Με ανεργία 27%, η υπόθεση είναι πλέον ΜΗ ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΗ.
    Και όπως έγραψε ο Φαήλος, μετά τις Γερμανικές εκλογές, θα δούμε το αληθινό πρόσωπο της Μέρκελ.

    • Κυθήριος Τ. avatar
      Κυθήριος Τ. @ Γεωργία 12/04/2013 09:36:43

      Τό ἀληθινό πρόσωπο τῆς Μέρκελ ἀλλά καί τοῦ Σόϊμπλε τό
      βλέπουμε ἀπό τῶρα Γεωργία μου,διά τῆς Κύπρου...

      • Master avatar
        Master @ Κυθήριος Τ. 12/04/2013 14:11:21

        Αυτό είναι το μεταμφιεσμένο, το πραγματικό έπεται!

    • akenaton avatar
      akenaton @ Γεωργία 12/04/2013 14:14:17

      Το πρόσωπο των γερμανών δεν έχει καμία σχέση με αυτά που πρέπει να κάνουμε εμείς. Όταν το κατανοήσουμε όλοι αυτό, τότε θα είμαστε έτοιμοι να πάμε μπροστά.

      • Nikos Petropoulos avatar
        Nikos Petropoulos @ akenaton 12/04/2013 14:21:21

        Ρε akenaton, σταμάτα να μιλάς λογικά..

      • Φοιτητης avatar
        Φοιτητης @ akenaton 12/04/2013 14:25:05

        +1

      • cresswell avatar
        cresswell @ akenaton 12/04/2013 16:25:08

        Eν μέρει σωστή η απάντηση, αλλά το (κατ' εμέ) υπόλοιπο λαθεμένο κομμάτι του συλλογισμού, είναι κρίσιμο. Όντως υπάρχουν αυτά που θα έπρεπε να έχουμε κάνει και μόνοι μας. Και δεν γίνονται.
        Επαναλαμβάνω όμως δύο κρίσιμα ερωτήματα:

        (1) φαίνεται να διαμορφώνεται ένας καινούργιος κόσμος, διόλου θαυμαστός όμως (για να παραφράσω τον aldous huxley). Αυτό που ωθούμαστε να κάνουμε μέσω των δανειακών συμβάσεων, είναι να μετατραπούμε σε ένα νέου τύπου προτεκτοράτο, με κέλυφος (μόνο) αυτονομίας, δημοκρατίας και δικαιωμάτων κυριαρχίας. Εικάζω πως δεν συμφωνείτε, αλλά, αν είναι έτσι όπως εγώ πιστεύω, ποια είναι η άμεση προτεραιότητα; Οι "μεταρρυθμίσεις" ή η οργάνωση της άμυνας μας απέναντι σε μία πρωτοφανή και πρωτόγνωρη επίθεση;

        (2) ανεξάρτητα τελείως από το παραπάνω ερώτημα: πιστεύετε πως είναι δυνατόν να γίνουν καίριες αλλαγές σε μία κοινωνία που βιώνει συνθήκες ύφεσης, άγνωστες βιβλιογραφικά σε καιρό ειρήνης;
        μία κοινωνία της οποίας οι οικονομικοί δείκτες επιδεινώνονται με ρυθμούς χειρότερους από την δημοκρατία της βαϊμάρης;
        Είναι δυνατόν;
        Φαντάζεστε έναν γιατρό που έχει μπροστά του έναν ασθενή που αιμοραγεί απο τροχαίο, έχει κατάγματα, κινδυνεύει η ζωή του και κάνει σχέδια για το πώς θα τον απαλλάξει απο την παχυσαρκία; η οποία δυσκολεύει την ίασή του, τον κάνει υποψήφιο για έμφραγμα σε λίγα χρόνια, αλλά τέλος πάντων δεν αποτελεί τον κρίσιμο κίνδυνο εκείνη τη στιγμή;
        Πώς θα χαρακτηρίζατε αυτόν το γιατρό;

        Τέλος, θα μου επιτρεψετε να επισημάνω πως το άρθρο σας δεν διεκδικεί και βραβείο αντικειμενικότητας. Φταίνει όλοι: ο ΓΑΠ, ο Παπαδήμος (τον οποίον κάποιοι στηριζαν, ή κάνω λάθος;), η τροικα, ο λαός. Η τρικομματική κυβέρνηση μόλις τώρα "αρχίζει" να ευθύνεται, αλλά βέβαια πιστώνεται ... κτλ κτλ.

        Όλοι φταίνε. Εκτός από κάποιο μέρος αυτής της τρικομματικής κυβέρνησης.
        Έξοχα ... και αντικειμενικά ....

        • akenaton avatar
          akenaton @ cresswell 12/04/2013 19:55:20

          Κάποιος πρέπει να έχει την έξωθεν καλή μαρτυρία ώστε να τον ακολουθήσει ο λαός στην ειρηνική επανάσταση που έχει ανάγκη η χώρα. Βλέπετε κανέναν άλλον καλύτερο; Σε τούτη την περίπτωση, η αντικειμενικότητα μπορεί να σκοτώσει το όραμα. Και αυτό είναι το τελευταίο που θέλουμε.
          Να απαντησω στα ερωτήματά σας:
          1. Οι μεταρρυθμίσεις φυσικά. Η οικονομική άμυνα σε τούτο τον ανοιχτό και ανταγωνιστικό κόσμο που ανατέλλει οδηγεί τάχιστα στην Αλβανοποίηση.
          (Αυτό το τελευταίο θα αποτελέσει Φάκτορος επιτρέποντος αντικείμενο ολόκληρου σημειώματος στο άμεσο μέλλον).
          2. Το κακό με αυτά τα παραδείγματα με τον ασθενή, είναι πως αυτοί που τα λένε δεν καταλαβαίνουν πως εμείς (η χώρα) ως ασθενής ΔΕΝ πάσχει από ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ αλλά είναι ΠΟΛΥΤΡΑΥΜΑΤΙΑΣ από το τροχαίο - χρεοκοπία. Οι μεταρρυθμίσεις που λέμε, αυτά ακριβώς τα τραύματα θα θεραπεύσουν. Παχυσαρκία έπαθε ο ασθενής, τα τελευταία τριάντα χρόνια που τον τάιζαν με δανεικά. Έτσι, δεν μπόρεσε να αντιδράσει εγκαίρως και τσακίστηκε στο τροχαίο - ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ. Έτσι κι αλλιώς, η παχυσαρκία θα θεραπευτεί καθώς είμαστε σε πρόγραμμα "διαίτης" από τις αγορές. Τα τραύματα του τροχαίου όμως πρέπει να αποκατασταθούν, αλλιώς θα μείνουμε μια χώρα Φρανκεστάιν που στην θέση του χεριού έχει το πόδι και στην θέση του αυτιού, την γλώσσα!

          • cresswell avatar
            cresswell @ akenaton 13/04/2013 01:24:15

            Μάλλον δεν χρειάζεται να γράψω κάτι για να φανεί πόσο πολύ διαφωνώ με αυτά που γράφετε.
            Το πρόβλημα είναι πως αντιλαμβανόμαστε (και ερμηνεύουμε) διαφορετικά αυτό που συμβαίνει. Και δεν μπορεί να έχουμε και οι δύο μας δίκιο. Όσο και αν φανεί παράξενο, παρακαλώ καθημερινά, να έχετε δίκιο εσείς και όχι εγώ. Απλά μέσα μου δεν του δίνω καμμία πιθανότητα.

            Το παράδειγμα με τον ασθενή, δεν το καταλάβατε. Είναι προφανές πως στο μυαλό μου, έχουμε κάποιον που πάσχει και από τα δύο. Όπως δηλαδή το αντιλαμβάνεστε κι εσείς. Απλά, έχει νόημα πρώτα να τον κρατήσεις στη ζωή και μετά να ελέγξεις το πάχος του. Η Ελλάδα θα πεθάνει και οι κακοδαιμονίες που την ταλανίζουν δεν θα έχουν κανένα νόημα. Όπως ο διαβήτης, σε έναν ασθενή που τα κακάρωσε από πνευμονία. Απορώ. Ενω καταλαβαίνετε, δίνετε τελείως λάθος απάντηση.
            Όλα αυτά, είναι απόψεις. Και μπορεί να έχω άδικο. Εκεί που είμαι πλεόν σίγουρος πως έχω δίκιο, είναι στα γυαλιά μυωπίας που φοράτε. Όλοι φταίνε πλην ενός.
            Ε, δεν το πιστεύω πιά. Και πλην υμών, ελάχιστοι το ενστερνιζονται.

      • Δύο συν Δύω, ίσον... avatar
        Δύο συν Δύω, ίσον... @ akenaton 12/04/2013 17:11:30

        Το πρόσωπο των Γερμανών όμως, έχει να κάνει με τις τρικλοποδιές, τις πιέσεις, τους εκβιασμούς και την επιβουλή εναντίον μας. Δεν είμαστε μόνοι και ανεξάρτητοι να επιλέξουμε την οδό της ...εναρέτου διακυβέρνησης. Τα αρπακτικά υπενθυμίζουν συνεχώς την παρουσία, τις απαιτήσεις και την εξουσία τους. Απλά σας βολεύει να παριστάνετε τους κουφούς, τυφλούς, μονομανείς αδέκαστους ...κριτές, των ...''άλλων''.

        • akenaton avatar
          akenaton @ Δύο συν Δύω, ίσον... 12/04/2013 19:55:59

          Νέο ψευδώνυμο μαντάμ;

          • Δύο συν Δύω, ίσον... avatar
            Δύο συν Δύω, ίσον... @ akenaton 12/04/2013 22:25:41

            Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν.... :-)

          • GO avatar
            GO @ Δύο συν Δύω, ίσον... 12/04/2013 23:30:22

            Το αίμα νερό δεν γίνεται.
            Η διεθνής της μοναρχίας!!!

          • dim avatar
            dim @ akenaton 13/04/2013 16:01:52

            Όταν σε κάποιο σχόλιο βρεις μέσα τις λέξεις: "νεοναζί", "ευρωναζί", "προδότες", "΄κατοχή", "αρπακτικά", "τοκογλύφοι", "δοσίλογοι" κλπ κλπ κλπ... διανθισμένα από αναλύσεις κοινωνιολογικού χαρακτήρα κλπ κλπ κλπ, δε χρειάζεται να αναρωτηθείς... Ξέρεις...

          • Δύο συν Δύω, ίσον... avatar
            Δύο συν Δύω, ίσον... @ dim 13/04/2013 16:38:52

            Dim, παραβιάζετε ορθάνοικτες θύρες.
            Κι εγώ να ξέρετε θέλω. Μην αυταπατάστε άδικα και μην υπερεκτιμάτε τη ...μαντική σας ικανότητα, ούτε καν την ...ευφυϊα σας. Όταν θέλω, ΔΕΝ καταλαβαίνετε ΤΙΠΟΤΕ ! Σας βεβαιώ :-) Από εκεί και πέρα, μην το παρακάνετε. Μου χρεώνετε πια και τον τηλεφωνικό κατάλογο!! Εξ΄άλλου αυτό που υπαινίσσεστε, είναι αυτό που κατά κόρον εσείς οι ίδιοι πράττετε. Μεταξύ μας τώρα...

          • Δύο συν Δύω, ίσον... avatar
            Δύο συν Δύω, ίσον... @ Δύο συν Δύω, ίσον... 13/04/2013 16:41:11

            Α, και ''κατοχή'', ''δοσίλογοι'', δεν υπάρχει σε δικό μου γραπτό. Άλλον παρακολουθείτε.

          • dim avatar
            dim @ Δύο συν Δύω, ίσον... 13/04/2013 16:52:20

            Δεν υπαινίσσομαι τίποτα, το λέω ευθέως, και εξάλλου δε το λέω μόνο εγώ... Ίσα - ίσα, στην αρχή είχα επιφυλάξεις όταν το διάβαζα από άλλους, και για αυτό άρχισα να παρακολουθώ πιο προσεκτικά για να βγάλω τα δικά μου συμπεράσματα... Εξάλλου, πολλά από τα nick είναι και παρεμφερή εννοιολογικά κλπ... Επίσης δε έχω πράξει ποτέ μου κάτι αντίστοιχο... Εδώ και 3 χρόνια που σχολιάζω στο antinews, γράφω πάντα με το όνομα "dim" που στην ουσία είναι και συντόμευση του πραγματικού μου ονόματος "dimitris"...

          • Δύο συν Δύω, ίσον... avatar
            Δύο συν Δύω, ίσον... @ dim 13/04/2013 17:44:56

            Eγώ λοιπόν που ..παρακολουθώ επίσης συστηματικά, λέω ευθέως οτι οι ...πολυπρόσωποι φίλοι είναι άφθονοι κι αυτό καθόλου δεν με ενοχλεί, αρκεί τα λεγόμενά τους να μην είναι σκοπίμως αντικρουόμενα και υποκριτικά ανακόλουθα. Η ''μάσκα'' είναι ένα παιχνίδι. Η ουσία, είναι τα γραφόμενα. Οι μάσκες είναι χαριτωμένο να εναλλάσσονται, για να υπάρχει ποικιλία και γιατί εγώ τουλάχιστον, βαριέμαι εύκολα. Οι ιδέες είναι σταθερές κι αμετακίνητες. Άκου 3 χρόνια το ίδιο nick!! Πολύ βαρετό, αν λέτε αλήθεια, γιατί μεταξύ μας δυό τρία ''πρόσωπα'' γράφουν τα ίδια μ΄εσάς και με το ίδιο ύφος....
            Χαλαρώστε λοιπόν. Και η ζωή εκεί έξω και η επικοινωνία μας εδώ μέσα, είναι ένα ευχάριστο παιχνίδι. Δε σηκώνει ούτε αυστηρούς εισαγγελείς, ούτε αστείους και καχύποπτους, μυστικούς πράκτορες. Άντε, καλό σας απόγευμα τώρα.

  5. ferdinand avatar
    ferdinand 12/04/2013 08:30:55

    Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, αυτό που ζητείται
    ουσιαστικά από την Ελλάδα με τα μνημόνια κι όλα αυτά είναι να γίνει
    δυτική χώρα. Αυτό όμως δεν γίνεται μέσα σε λίγα χρόνια, θέλει
    δεκαετίες μην πούμε αιώνες. Πόσο μάλλον όταν και σαν στόχος δεν
    είναι καθόλου αυτονόητος για όλους, πολλοί δηλαδή είναι και
    φιλοσοφικά αντίθετοι σε ένα τέτοιο εγχείρημα. Για να γίνονται
    σοβαρές αλλαγές πρέπει και κάποιοι να τις θέλουν, να υπάρχει μια
    κρίσιμη μάζα, μια κοινωνική τάξη που τις προωθεί και τις απαιτεί.
    Αυτό υπήρχε π.χ. στην Αγγλία μια χώρα με από αιώνων σκληρό ταξικό
    σύστημα και γι'αυτό μπόρεσε η Θάτσερ να εφαρμόσει μεταρρυθμίσεις
    παρά τις αντιδράσεις. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα, η
    κοινωνική διαστρωμάτωση δεν είναι ακόμα τέτοια που να ευνοεί ένα
    σύστημα σαν αυτό που περιγράφετε αξιοκρατίας, αριστείας, σκληρής
    εργασίας, κοπιώδους ευημερίας, αληθινής παιδείας, πηγαίας αίσθησης
    του δικαίου κλπ. Μοιάζουν άλλωστε πολύ "προτεσταντικά" αυτά για τα
    ήθη της καθ'ημάς ανατολής. Προσπάθειες για να αναπτυχθεί μια
    υποτυπώδης αστική τάξη με αυτοτελή στόχευση και πολιτικό
    προσανατολισμό σκόνταφταν πάντα είτε σε εξωτερικές συγκυρίες της
    μονίμως εύφλεκτης περιοχής μας είτε σε εσωτερικές αδυναμίες και
    παθογένειες που θα μας έπαιρνε πολλές σελίδες να περιγράψουμε και
    να αναλύσουμε. Η κοινωνική μας δομή μοιάζει περισσότερο με χωρών
    της Λατινικής Αμερικής και γι'αυτό ανάλογο είναι και το πολιτικό
    σύστημα που διαθέτουμε.

    • Master avatar
      Master @ ferdinand 12/04/2013 14:12:29

      Σε λίγο κλείνουμε 3 χρόνια μηνμονίου και τίποτα δεν έγινε, πότε θα γίνει;

    • akenaton avatar
      akenaton @ ferdinand 12/04/2013 14:16:44

      Τότε, να το πάρουμε απόφαση, θα είμαστε μονίμως σε φάση χρεοκοπίας και βαθιάς, συστημικής φτώχειας όπως άλλωστε και οι χώρες της Λατινικής Αμερικής που αναφέρετε. Ανατρέξτε στην οικονομική ιστορία των τελευταίων δύο αιώνων και θα με αντιληφθείτε.

  6. B.Q avatar
    B.Q 12/04/2013 08:48:20

    α) O ΓΑΠ είναι ένας ανθέλληνας, ....αθωωμένος-ένοχος εσχάτης προδοσίας, (όπως και ο κ.Κ.Σημίτης) . Αυτό δεν εξωραϊζεται, δεν στρογγυλεύει και δεν αλλάζει κατά το συμφέρον και τη...μεγαθυμία κανενός.
    β) Για τους Νεοναζί τα έχουμε πεί, δεν έχει νόημα να το κουράζουμε συνέχεια, ξανά και ξανά. Ούτε μεταρρυθμίσεις, ούτε αναπτύξεις, ούτε ανακάμψεις, ούτε ζωή δεν πρέπει να προσδοκούμε όσο θα μας πατάει η μπότα τους στο λαιμό. Δεν έχουν άγνοια, έχουνε πρόθεση εξαθλίωσης, υποταγής, αισχρής εκμετάλλευσης και καταστροφής του Ελληνισμού. Ας διαβάσει όποιος δεν το έκανε, στο Antinews,το άρθρο του κ. Φαήλου Κρανιδιώτη : ''Μετά τις γερμανικές εκλογές η χειρότερη Γερμανία''. Τα λέει όλα.
    γ) Το αυτομαστίγωμα και η συνεχής υπενθύμιση των εγκληματικών λαθών μας καθώς και της συνενοχής μέρους του Ελληνικού λαού που μας οδήγησαν στο χείλος της αβύσσου, δεν έχει πλέον νόημα, μας αποδυναμώνει και προσπαθεί να επιβάλλει ένα είδος...συλλογικής ευθύνης που προτρέπει στην παθητική παράδοση και την ενοχική ανοχή. Δεν υπάρχει χρόνος για την αυτοκαταδίκη.
    δ) Οι εχθροί, οι απειλές και οι τεράστιες προκλήσεις, οι νέες συμμαχίες, οι δυσκολίες που μπορούν να ξεπεραστούν αν αποφασίσουμε ενωμένοι να ανασυγκροτηθούμε και να πολεμήσουμε για τη χώρα και τις ζωές μας, είναι όλα απόλυτα ορατά. Και όπως είπε λίγο πιό παλιά και ο κ. Αντώνης Σαμαράς, η Ελλάδα, κάθε φορά που κινδύνευε να πέσει, πάντα κατάφερνε να σταθεί ξανά στα πόδια της και να βγει ακόμη πιο ισχυρή μέσα από τις δυσκολίες.
    Είμαστε πάντα ζωντανοί, δυνατοί και ...''τελευταίες'' ευκαιρίες δεν υπάρχουν, για να χαθούν. Κάθε στιγμή είναι μία ακόμη ευκαιρία ανατροπής, ρήξης, εκκίνησης και δημιουργικής σύγκρουσης.

    • Κυθήριος Τ. avatar
      Κυθήριος Τ. @ B.Q 12/04/2013 09:39:59

      Ἀγαπητή μου Βασίλισσα,ἡ ἐπιβολή συλλογικῆς εὐθύνης εἶναι
      ἀπαραίτητη κατά τή γνώμη μου,στό σημεῖο πού ἀναλογεῖ στόν καθένα
      μας. Ἡ συλλογική ἐνοχή πού πάει μέ τό ζόρι νά μᾶς ἐπιβληθεῖ,εἶναι ἡ
      ἀδικία...

      • B.Q avatar
        B.Q @ Κυθήριος Τ. 12/04/2013 12:37:18

        Καλέ μου Κυθήριε Τ., συμφωνώ απόλυτα ως προς την προσωπική ευθύνη του καθενός μας, ακόμη κι αν αυτή αφορά την παθητική ανοχή και όχι την άμεση συμμετοχή. Καθημερινά μας βασανίζει η σκέψη, αλλά μόνο σαν επίγνωση και αποφυγή επανάληψης των λαθών μας είναι αποδεκτή.
        Δεν μας αξίζει ούτε κόλαση, ούτε πόνος, ούτε υποταγή σε τιμωρούς-δυνάστες, στο όνομα παρελθουσών ...αμαρτιών μας.

  7. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 12/04/2013 09:04:11

    Παντού δικαιολογίες και διάχυση του "φταιξίματος" σ'όλους, παλιά μας τέχνη άλλωστε - έχουμε γίνει ανέκδοτο πανευρωπαϊκό για τους καταδικασμένους δίς σε ισόβια για το φόνο του Δημάρχου, που κανείς δέν μπορεί να τους απολύσει !

    Ανοίξτε τα μάτια σας, τα καφέ είναι γεμάτα απο κοπρόσκυλα 40 - 55 χρόνων που καπνίζουν και μπεγλερίζουν ανέμελα, μή μασάτε με τις αναλύσεις και τις κάθε είδους δικαιολογίες, κοιτάξτε αυτόν τον γκρίζο όχλο παχουλών τεμπέληδων που απλώνεται σ'όλη τη χώρα και που εξ αιτίας τους θα χάσουμε τα σπίτια μας και θα δουλεύουμε μέχρι τα 80 ! Φτάνει με την κοροϊδία - ο Μανιτάκης φταίει, τα συμβούλια δέν συγκροτούνται - μπορεί να περνάει σε κάποιους εδω μέσα η πλάκα, δέν περνάει στον Τομσεν και τον Μορς, ξεχάστε το !

  8. Apostolos Vlahos avatar
    Apostolos Vlahos 12/04/2013 09:34:32

    Χωρίς να εξαφανιστεί το υπάρχον πολιτικό προσωπικό δεν πρόκειται να αλλάξει απολύτως τίποτε. Είναι εξαρτημένοι από τους μηχανισμούς που τους ανέδειξαν και δεν θέλουν, δεν μπορούν ούτε και ξέρουν πώς να κάνουν τις απαραίτητες τομές.

    • GO avatar
      GO @ Apostolos Vlahos 12/04/2013 09:40:48

      Το πολιτικό προσωπικό το εμφανίζει ή το εξαφανίζει ο λαός
      και όχι οι αφορισμοί του καθένα από μας.

      • akenaton avatar
        akenaton @ GO 12/04/2013 20:01:19

        Και εκεί βρίσκεται η ευθύνη του λαού!

  9. GO avatar
    GO 12/04/2013 09:42:52

    Α, και μη ξεχάσουμε να αλλάξουμε λαό.

    • akenaton avatar
      akenaton @ GO 12/04/2013 20:03:57

      Ο λαός θα αλλάξει έτσι κι αλλιώς. Αν το κάνει από μόνος του, θα βγει κερδισμένος. Αν αναγκαστεί να το κάνει υπό συνθήκες αλβανοποίησης της χώρας μετά από ανεξέλεγκτη χρεοκοπία, θα είναι μια επίπονη, χρονοβόρα, μίζερη και ίσως "ματωμένη" διαδικασία.

      • GO avatar
        GO @ akenaton 12/04/2013 23:46:37

        Φιλόδοξη προοπτική. Σαφής η επιρροή των ταινιών επιστημονικής φαντασίας των οποίων, προφανέστατα, είστε μέγας φαν.
        Δεν εξηγείται αλλιώς η τόση αμετροέπεια.

        • dim avatar
          dim @ GO 13/04/2013 16:10:22

          Ο λαός δε φταίει σε τίποτα ε?

          Όταν αντί να ακολουθήσει τους δύσκολους αλλά υπεύθυνους δρόμους της λιτότητας, των μεταρρυθμίσεων στο ασφαλιστικό, του παγώματος μισθών και συντάξεων, εκείνος προτιμούσε τα "τσοβόλα δώστα όλα" και τα "λεφτά υπάρχουν"...

          Το πράγμα είναι σχετικά απλό... Η οικονομία μιας χώρα με δεδομένη παραγωγικότητα έχει να "δώσει" στο λαό της ένα συγκεκριμένο Χ ποσό σε βάθος πχ 2 γενεών... Άρα κάθε χρόνο στο καθένα θα έπρεπε να αντιστοιχεί Χ δια 40, για τα επόμενα 40 χρόνια... Εμείς επιλέξαμε με τα δανεικά, τις σπατάλες κλπ να εισπράττουμε (Χ δια 40) επί 1,5 πχ... για τα πρώτα 20 χρόνια... Άρα τώρα έμειναν λιγότερα για τα επόμενα 20 χρόνια... Θα πρέπει να περνάμε με (Χ δια 40) δια 1,5, για τα επόμενα 20 χρόνια... Δε μας κλέβει τώρα κανείς... Δικό μας ήταν το ταμείο αυτό για τα 40 χρόνια, απλά εμείς επιλέξαμε να μη τα μοιράσουμε ισομερώς στα 40 χρόνια, αλλά να καταναλώσουμε μεγαλύτερο κομμάτι από αυτό που αναλογούσε στη παραγωγικότητα μας μέσα στα πρώτα 20 χρόνια της "διαχείρισης"...

          • akenaton avatar
            akenaton @ dim 13/04/2013 20:17:36

            Κάτι σαν "εμπροσθοβαρής κατανάλωση" ένα πράγμα! Οι επόμενες γενεές θα μας λοιδορούν και θα μας μέμφονται για πολλές δεκετίες φοβάμαι!

  10. arkoudanews avatar
    arkoudanews 12/04/2013 09:44:06

    Είχαμε τρία χρόνια περιθώριο να μειώσουμε το κράτος. Μπορούσαμε να το είχαμε κάνει σταδιακά και να είχαμε φτάσει σε ισοσκελισμένο προϋπολογισμό με 200.000 επιπλέον ανέργους. Χωρίς να αυξηθεί ο ΦΠΑ, οι έμμεσοι και άμεσοι φόροι, χωρίς να καταστραφεί ανεπανόρθωτα η μεσαία (αγαπημένη) τάξη του κ. Σαμαρά.
    Δυστυχώς προτίμησαν οι προηγούμενοι και συνεχίζουν οι σημερινοί, την επιλογή του 1.000.000 ανέργων στον ιδιωτικό τομέα, την διάλυση των ασφαλιστικών ταμείων και του τραπεζικού συστήματος, την εξαΰλωση κάθε αξίας, κινητής και ακίνητης, μέσα στη χώρα.
    Δυστυχώς η ζημιά είναι πλέον μη αναστρέψιμη. Θα χρειαστούν ριζοσπαστικές λύσεις για να μπορέσουμε όχι να ανακάμψουμε αλλά να επιβιώσουμε κατ΄αρχήν. Θεωρώ ότι το περιθώριο μέχρι το τέλος του χρόνου δεν υπάρχει και νομίζω ότι η Κύπρος θα «οδηγήσει» τις εξελίξεις.....

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ arkoudanews 12/04/2013 11:09:43

      Δυστυχώς η χώρα μας τελεί υπό καθεστώς δικτατορίας των ΔΥ και των συντεχνιών.

  11. Enjoy Capitalism avatar
    Enjoy Capitalism 12/04/2013 10:43:54

    Όπως λένε και οι αγαπημένοι μου βελανιδοφάγοι Αγγλοσάξωνες..... You have nailed it !!!
    [Μοναδική μου διαφωνία.... ΔΕΝ υπάρχει ελπίδα.
    Τους λόγους τους περιέγραψες μία χαρά.
    Αντί προσευχών λοιπόν ... "brace for impact" ... Μόνο σε καθαρισμένο οικόπεδο μπορεί να χτίσεις κάτι της προκοπής].

    Τις φιλελεύθερες καλημέρες μου...

    • akenaton avatar
      akenaton @ Enjoy Capitalism 12/04/2013 12:45:34

      Η τελευταία ευκαιρία φυσικά, θα είναι αν και όταν συμβεί η καταστροφή. Θα καθαρίσουμε τα ερείπια να χτίσουμε κάτι καινούριο ή θα μπαλώσουμε άρον - άρον τα μισογκρεμισμένα ντουβάρια και θα συνεχίσουμε όπως παλιότερα; Πιστεύω πως όσο δεν "σκοτώνουμε" το υπάρχον πολιτικο-οικονομικό μοντέλο, θα οδηγηθούμε από τους ίδιους "πολιτικούς βοσκούς" στην απέλπιδα προσπάθεια επισκευής των πολιτικών και οικονομικών ερειπίων!

  12. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 12/04/2013 11:18:17

    Ο κίνδυνος του ανδρεοπαπανδρεϊσμού είναι μεγάλος. Η κοινωνία μας έχει εθιστεί στην πολιτική πορνογραφία. Η φαυλότητα εκλαμβάνεται ως λύση και διέξοδος.
    Ο αγώνας κατά της δικτατορίας των ΔΥ και των συντεχνιών είναι δύσκολος μα όχι μάταιος. Είναι αγώνας νοοτροπίας και ιδεολογημάτων. Αν χαθεί, χάνεται και το μέλλον της χώρας.

  13. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 12/04/2013 11:23:16

    Αν καταφέρουν να διώξουν τουλάχιστον τους φυλακισμένους δημοσίους υπαλλήλους που εξακολουθούν να πληρώνονται χωρίς να έχουμε μαζικά εγκεφαλικά εξαποδώ μόλις αντιληφθούν οι πολίτες τους τι και ποιούς πληρώνουμε εν μέσω κρίσης τόσα χρόνια, και απο τους εδώ αγωνιστές των δικαιωμάτων αιώνιας σύνταξης της άγαμης κορασίδος και του τυφλού ταξιτζή, υπάρχει κάποια ελπίδα.
    Μέχρι τον Ιούνιο μας έχουν δώσει χρόνο μάλλον..Άν δεν τα καταφέρουμε, χαράς ευαγγέλια για τους ανυπόμονους επαναστάτες.
    Θα έχουμε την χαρά να δοκιμάσουμε εν πράξεις τα κούγκια και τον δραχμαζάνη..
    Ούτε τα βουνά δεν θα μπορούν να πάρουν οι αστικοεπαναστάτες...Κλάμα και Οδυρμός.
    Βέβαια μετά την απομάκρυνση εκ της κάλπης ουδέν λάθος αναγνωρίζεται..Να δω όμως χαριτωμένα χεράκια να πιάνουν τις τσαπες και τίποτε άλλο..
    .
    Εχουμε τερατώδη ποσοστά ανεργίας των νέων, συγχρόνως τεράστια προσέλευση σε καφέ των νέων, έλειψη χειρονακτικής προσφοράς σε αγροτικές ασχολίες και ένα σωρο μετανάστες που μαζεύουν τις φράουλες, τις πιπεριές κλπ (όσες δεν έρχονται απο χιλή και τουρκία).Το ελληνικόν παράδοξον.
    Περιμενουν τον αλέξη με τον φραπέ στο χέρι να τους διορίσει ολους στο δημόσιο ?Πλάνη μεγάλην πλανωνται και θα έχουμε ντράβαλα ...
    Αν φύγουν δε όλοι οι μαυρούληδες πρέπει οι δικοί μας κανακάρηδες να δουλέψουν λιγο με τα χεράκια τους για να εξοικονομήσουντο χαρτζηλίκι τους, όπως γινόταν τις παλιές εποχές που με τόσο κόπο ευχόμαστε να ξανάρθουν.
    Αμποτες ,και προβλέπω να κλάψουν παιδάκια μαζί με μανούλες..

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ ορεσείβιος 12/04/2013 13:05:00

      Προσυπογράφω! Και να σου αναφέρω ένα περιστατικό πραγματικό
      με ελληνοποιημένο αλβανάκι, ετών 21, απόφοιτο τεχνικού λυκείου.
      Πρόσφατα έλαβε ελληνική ταυτότητα. Ο πατέρας άνεργος, η μητέρα
      υποαπασχολείται καθαρίζοντας σπίτια. Του βρέθηκε περίπτωση να πάει
      να εργαστεί σε κρουαζιερόπλοιο, μέσω συγγενούς φιλικής τους
      ελληνικής οικογένειας, αλλά δεν θέλει. Ψάχνει δουλειές από
      το....PC.....Και πουλάει και μούρη. Φυσικά, υπάρχουν και
      εκατοντάδες χιλιάδες τέτοια ελληνόπουλα. Η μόνη δουλειά που
      καταδέχονται να κάνουν είναι σε καφετέρια, όπου και μούρη θα
      πουλάνε και θα μαζεύουν κινητά από γκομενάκια.... Χώρια που πολλά
      από αυτά έχουν μπει σε κάποια σχολή της πλάκας, ελέω βάσεων, και
      υποτίθεται ότι σπουδάζουν.... Πού τώρα να τρέχεις να μαζεύεις
      πορτοκάλια μέσα στα χωράφια, μέσα στις λάσπες, με τις γόβες, που
      λέει και το ανέκδοτο...

      • helios avatar
        helios @ ΒΙΣ 12/04/2013 16:14:02

        Μα καλά πόσο εύκολα δίνονται έτσι οι ιθαγένειες όταν οι γονείς είναι ουσιαστικά άνεργοι και το ίδιο το παιδί δεν έχει ακόμη επαγγελματικά αποκατασταθεί. Στην Ισπανία όταν χάνεις την εργασία σου και είσαι αλλοδαπός χάνεις ταυτόχρονα και την άδεια παραμονής σου και φεύγεις.

        Ως πότε επιτέλους θα ταΐζουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους που ήρθαν παράνομα στην πατρίδα μας, έχουν ξεσκιστεί να παίρνουν όλων των ειδών τα επιδόματα και επιπλέον να τους χορηγούμε και την ελληνική ιθαγένεια με ό,τι αρνητικό αυτό συνεπάγεται για την εθνική και κοινωνική συνοχή της πατρίδας μας. Αντί να ξεκινήσουν άμεσα μαζικές απονομιμοποιήσεις εμείς σκάβουμε τον ίδιο μας τον λάκκο.

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ ορεσείβιος 12/04/2013 13:08:26

      Ορεσειβιε, ειπες κατι για "χαριτωμενα χερακια" και "τσαπες" πολυ ευγενικα. Σε περσινο σχολιο μου το ειχα πει λιγο πιο χοντρα και καποιοι δυσανασχετησαν...(μαμοθρευτα). Δεν παυει ομως να ειναι γεγονος. Οπως γεγονος ειναι επισης οτι ενας νεος που εβγαλε Πανεπιστημιο δεν διανοειται να παει στο χωραφι. Το πολυ πολυ αμα πεινασει να γινει σερβιτορος. Επειδη προβλεπω οτι θα χαθουνε δυο γενιες μεχρι ν αλλαξουμε μυαλα και εκτος απροοπτου, γιατι μπορει να προκυψουν....πολλα, καλο ειναι να αρχισουμε ηδη να προσγειωνουμε τη νεολαια και να τη βοηθησουμε λιγακι και ατομικα και με νομοθεσια γιατι κοιμουνται τον υπνο του δικαιου και περιμενουν να επανελθουν συντομα τα πραγματα εκει που ηταν. Τωρα το πως αυτα τα νεαρουδια θα πηξει το μυαλο τους, θα κατορθωσουν να κερδισουν τη ζωη τους η το απιθανο να φτιαξουν και οικογενειες αυτο κινειται στη σφαιρα του....μεταφυσικου.
      Μεταφερω αυτο που μου ελεγε προσφατα καποιος αξιολογος ιερωμενος:
      "τωρα εκει που φτασαμε μη μιλατε καθολου στα παιδια σας (εννοουσε τα καπως μεγαλα) για το Θεο, καλυτερα μιληστε στο Θεο για τα παιδια σας..."

      • B.Q avatar
        B.Q @ Ρηνα 12/04/2013 17:53:13

        Ρήνα, τέλειο αυτό !!!!
        “τωρα εκει που φτασαμε μη μιλατε καθολου στα παιδια σας (εννοουσε τα καπως μεγαλα) για το Θεο, καλυτερα μιληστε στο Θεο για τα παιδια σας…”
        Ανατριχιαστικά τραγικό! Ανέβηκαν στους άμβωνες όλοι οι ψυχικά και διανοητικά ''γερασμένοι'', κι εξαπολύουν μύδρους στις νεότερες γενιές, λες και δεν είναι αυτά τα παιδιά δημιουργήματά τους, λες και ευθύνονται για το χάος!
        Δε φτάνει που καταδικάζονται να ζήσουν ανάμεσα στα ερείπια ή να αυτοεξοριστούν.
        Η ΣΙΩΠΗ (της ενοχής), είναι προτιμότερη για τους τζάμπα υπεράνω ...κριτές.

    • MCA avatar
      MCA @ ορεσείβιος 13/04/2013 14:42:30

      Ας φύγουν οι μαυρούληδες και βλέπουμε μετά....

  14. George avatar
    George 12/04/2013 11:24:06

    Μια χώρα δεν μπορεί να νικήσει (εύκολα) την γεωγραφία.
    Ένας λαός δεν μπορεί να νικήσει (εύκολα) την ιστορία του. (1400 χρόνια μεσαίωνας).
    Οι πεισματάρηδες εδώ δεν είναι οι αντιμεταρρυθμιστές αλλά οι μεταρρυθμιστές.
    Επιμένουν τόσο πολύ επί 200 χρόνια να κάνουν την Ελλάδα μέρος της Δυτικής Ευρώπης (και όχι απλά της Ευρώπης στην οποία φυσικά και ανήκει) που ίσως τελικά και να τα καταφέρουν.
    Η ειρωνεία της ιστορίας όμως είναι εναντίον τους. Αυτή λέει ότι την στιγμή της απόλυτης επιτυχίας (ένταξη στο ΔυτικοΕυρωπαικό Ευρώ) θα φανεί και το μάταιο της προσπάθειας της συγκεκριμένης στρατηγικής, με την κατάρρευση της χώρας και την επιστροφή στα Βαλκάνια και την φεουδαρχία.
    Η ιστορία επιφυλάσσει κάτι τέτοια αστεία σε όσους προσπαθούν να πάνε κόντρα στη ροή της (ύβρις). Δεν έχουμε παρά να δούμε και δίπλα μας την κατάληξη του κεμαλισμού. Κάποιες λίγες φορές ηττάται, ήττα δεινή από ξεροκέφαλους Ανθρώπους συνειδητοποιημένους και αποφασισμένους για όλα... ίσως ήρθε η ώρα να πιάσουμε το φανάρι του Διογένη.

    • akenaton avatar
      akenaton @ George 12/04/2013 12:56:34

      Μπορεί να ήταν λάθος η ένταξη της χώρας στο ευρώ εκείνη την
      ώρα αλλά η παραδοχή αυτού του λάθους (;) δεν δίνει λύσεις αυτή την
      στιγμή. Μια ηρωική έξοδος θα μπορούσε να είναι ακόμη μεγαλύτερο
      λάθος. Για τα υπόλοιπα που λέτε, θα επιμείνω πως, το να θέλει
      κανείς να αποκτήσει η οικονομία, η δημόσια διοίκηση, το κράτος και
      οι θεσμοί δυτικοευρωπαϊκή μορφή και κουλτούρα, αυτό δεν σημαίνει
      πως θέλει και τον πλήρη εξευρωπαϊσμό της χώρας και κυρίως της
      κοινωνίας. Η ιστορία έδειξε πως λαοί με παρόμοια πορεία με τον δικό
      μας (Ιταλία, πχ) κατάφεραν να ενσωματώσουν στην λειτουργία τους και
      στο μεγαλύτερο μέρος της επικράτειάς τους το δυτικοευρωπαϊκό
      μοντέλο οικονομίας, διακυβέρνησης και δημόσιας διοίκησης. Γιατί
      εμείς να μην μπορούμε να το κάνουμε, διατηρώντας πάντα τα ιδιαίτερα
      χαρακτηριστικά του λαού μας; Αφού παγκοσμίως, αυτό είναι το
      μοναδικό μοντέλο που συνδυάζει την ελευθερία και την δημοκρατία με
      την ευημερία και την κοινωνική πρόοδο, γιατί εμείς να επιμένουμε να
      το ξορκίζουμε στο όνομα δήθεν μιας διαφορετικής κουλτούρας της
      "καθ' ημάς Ανατολής"; Προσωπικά όσο και να ψάχνω μέσα μου δεν
      βρίσκω ΤΙΠΟΤΕ που να με συγκινεί νοτιοανατολικά της πατρίδας μου.
      Δεν ξέρω αν είμαι λάθος, αλλά η Μέση Ανατολή, η Τουρκία, η Βόρειος
      Αφρική και η Αραβία δεν μου κάνουν κλικ καθόλου μα
      καθόλου.

      • George avatar
        George @ akenaton 13/04/2013 07:56:52

        Σίγουρα μπορεί να γίνει αν διαβάσουμε την πραγματικότητα. Μπορούμε όμως? Χθες το βράδι έβλεπα ένα πανελ στην TV. Κάποιος πετάει ένα "Ζητάνε άλλα 6 δις από την Κύπρο" (το Eurogroup είναι αυτό) και δεν βρέθηκε ένας να πει ότι η Κύπρος ζητάει άλλα 6 ή ότι χρειάζεται άλλα 6 δις. Στη συνέχεια νέα δήλωση από τον ίδιο "Αρνούνται να της δώσουν 6 δις, την αναγκάζουν να πουλήσει το χρυσό της". Και τα ζητάνε και αρνούνται να της τα δώσουν! Απειρα τέτοια παραδείγματα -από την καθημερινότητα μας- που δείχνουν ένα λαό που δεν είναι ορθολογικός. Ζει σε ένα παράλληλο σύμπαν. Πως μπορεί να κάνει αυτά που λέτε και που σαφώς είναι σωστά και αναγκαία αν κάποιος θέλει να είναι στη Δ. Ευρώπη? Μονάχα με το ένστικτο της αυτοσυντήρησης ή μαθαίνοντας μέσα από τις εμπειρίες του να μην αγνοεί την πραγματικότητα. Το τελευταίο απαιτεί Πτώση και διάψευση Πίστης. The hard way που λένε και στο χωριό μου. Ολοι μας άλλωστε κάπως έτσι μαθαίνουμε ότι η βαρύτητα δεν είναι απλά μια καλή ιδέα. Ματώνουμε πρώτα....

  15. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 12/04/2013 11:26:33

    Το είχα γράψει ξανα και ξανά παλιότερα , πως αν ο Σαμαράς δεν τολμήσει άμεσα μιά κατακλυσμική αλλαγή στο Δημόσιο , συγκρουόμενος χωρίς κανένα δισταγμό με την φεουδαρχία των Δ.Υ και τσακίζοντας τη δύναμη των Συνδικάτων , δεν υπάρχει καμιά ελπίδα.

    Αντί γι'αυτό , η κυβέρνηση με τραγικά κωμικό τρόπο...προσπαθεί να αποφύγει ακόμα και να αναφέρει τη λέξη "απόλυση" (τζίζ! πιπέρι στη γλώσσα!)

    Και το ακόμα πιό κωμικό είναι πως κανένας σχεδόν απο τους Δ.Υ δεν ψηφίζει Ν.Δ! Η συντριπτική πλειοψηφία τους είναι τέως Πασόκοι που τώρα πήγαν στον Σύριζα ,και οι (πολύ λιγότεροι) Δεξιοι στους Α.Ε!

    Αντίθετα ,ο Α.Σ χρεώνεται το πολιτικό κόστος εξοργίζοντας τους (πραγματικά) εργαζόμενους και τους άνεργους του Ιδιωτικού τομέα ,που βλέπουν πως τα χαράτσια που πληρώνουν εξακολουθούν να πηγαίνουν στους μισθούς των χαιδεμένων παιδιών του Συστήματος- κι' ας είναι και στη φυλακή!

    Και μη μου πεί κανείς για τους περιορισμούς της κυβερνησης συνεργασίας ,σιγά μην τολμήσει ο Βενιζέλος να ρίξει την κυβέρνηση και να πάει σε εκλογές!

    • Lionheart avatar
      Lionheart @ ΣΤΕΛΙΟΣ 12/04/2013 12:28:49

      ΣΤΕΛΙΟ τα είπες όλα σε 5 παραγράφους! Άψογος! Αλλά όπως βλέπεις κανείς δεν μπορεί να τα βάλει με το Δημόσιο. Θα πεθάνουμε στην πείνα όλοι οι άλλοι για να μην χάσουν τα σκυλιά του δημοσίου την σιγουριά τους και οι κυβερνώντες το 1.000.000 ψήφους που κουβαλάνε.

  16. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 12/04/2013 11:27:25

    Καλό άρθρο. Συμφωνώ με τα περισσότερα. Η μόνη μου ένσταση
    είναι ότι μιλάς πάρα πολύ για μεταρρυθμίσεις. Είναι σαφώς
    απαραίτητες και έπρεπε να είχαν γίνει νωρίτερα. Τώρα όμως είμαστε
    ένας ασθενής σε αναπνευστικά προβλήματα και ο γιατρός (τρόικα) μας
    κόβει όλο και περισσότερο την παροχή οξυγόνου για να συνηθισουμε με
    λιγότερο. Αυτό όμως σκοτώνει τον ασθενή. Καμία αμφιβολία πάνω σε
    αυτό. Άλλοι λένε ότι πρέπει να μεταρρυθμιστεί το δωμάτιο, να
    αλλάξει θέση το κρεβάτι του ασθενούς, να μεταρρυθμιστεί η φυσική
    του κατάσταση με τακτική άσκηση και σωστή διατροφή. Σωστό κι αυτό.
    Αλλά προς στιγμήν πρέπει να προσέξουμε να μην πεθάνει ο ασθενής. Ο
    ασθενής χρειάζεται οξυγόνο.

  17. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 12/04/2013 11:45:49

    Μπορείς να μου εξηγήσεις πώς εξηγούνται οι 1 εκατομμύριο άνεργοι στον ιδιωτικό τομέα και την ίδια στιγμή οι 1 εκατομμύριο εργαζόμενοι αλλοδαποί στον ιδιωτικό τομέα, ακόμα και ως γκαρσόνια σε κεντρικές καφετέριες ή οδηγοί φορτηγών ή υπάλληλοι σε πολυκαταστήματα ή εργάτες σε εταιρείες που αναλαμβάνουν δημόσια έργα; Και ας πούμε δεν είναι 1 εκατομμύριο, πάντως 500.000 είναι σίγουρα...
    Και μιλάμε για αλλοδαπούς που στη συντριπτική τους πλειονότητα εισήλθαν παράνομα, χωρίς καν επίδειξη διαβατηρίου (δεν λέω για βίζα...), χωρίς καν να διασταυρωθεί ποιο είναι το πραγματικό τους όνομα, ούτε η πραγματική τους ηλικία, ούτε το ποινικό τους μητρώο, βεβαίως (αρκετοί από αυτούς δείχνουν τι έκαναν και στις πατρίδες τους...).
    Είναι ένα ταμπού που εσείς οι (ακρο) φιλελεύθεροι δεν θέλετε να θίξετε....
    Και κάτι άλλο: Πώς εξηγείται το ότι, παρά την μεγάλη ανεργία στον ιδιωτικό τομέα, ελάχιστοι στρέφονται στη δουλειά της θάλασσας, εννοώ ως πληρώματα.
    Άρα, δεν ήταν η απόλυση δημοσίων υπαλλήλων που θα μας έσωζε, αλλά η θεραπεία των παθογενειών.
    Δεν σημαίνει ότι δεν είμαι υπέρ της περιστολής του δημόσιου τομέα στις πραγματικές ανάγκες της χώρας. Και στην αποτελεσματική του λειτουργία. Αλλά η (ακρο)φιλελεύθερη "λογική" "απολύω δημοσίους υπαλλήλους-=σώζω τον ιδιωτικό τομέα= σώζω τη χώρα" στερείται λογικού ειρμού. Είναι αξίωμα, είναι δόγμα.

    • arkoudanews avatar
      arkoudanews @ ΒΙΣ 12/04/2013 12:42:14

      Ακρο- φιλελευθερισμός είναι η ισονομία. Η αντιμετώπιση όλων με την ίδια διάθεση;

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ arkoudanews 12/04/2013 12:59:00

        Oι ακρο-φιλελεύθεροι είναι οι δογματικοί φιλελεύθεροι, και χρησιμοποιώ τον όρο κατ' αντιστοιχία με τους προσδιορισμούς ακρο-δεξιός και ακρο-αριστερός. Ισονομία δεν είναι αγαπητέ το να δίνεις χαρτιά νομιμότητας με παράνομο τρόπο (κυκλώματα, λαδώματα...) στον παρανόμως εισελθόντα. Και στο κάτω-κάτω, για εμένα προτεραιότητα έχουν οι πολίτες της χώρας και όχι, βέβαια, όσοι μπήκαν από το παράθυρο. Οπως δεν θα αφήσω να πεινάσουν τα παιδιά μου για να ταϊζω έναν που μπήκε από το πουθενά στο παράθυρο και πού δεν γνωρίζω ούτε καν τις προθέσεις του.... Αυτή είναι η φιλοσοφία του ευρωπαϊκού συντηρητισμού, της παραδοσιακής χριστιανοδημοκρατικής δεξιάς.

    • B.Q avatar
      B.Q @ ΒΙΣ 12/04/2013 12:44:34

      '' απολύω δημοσίους υπαλλήλους-=σώζω τον ιδιωτικό τομέα= σώζω τη χώρα” στερείται λογικού ειρμού. Είναι αξίωμα, είναι δόγμα.''
      Που κατάντησε φθηνή δικαιολογία τελικά, για όλα τα συμβαίνοντα και για όλα τα μη συμβαίνοντα.
      ** Δεν υπερασπίζομαι τους Δ.Υ φυσικά. Θα τους υπερασπιστώ μόνο όταν αρθεί η μονιμότητα και αποδοθούν τα εκ του Συντάγματος αυτονόητα : ''Δικαιοσύνη, Ισονομία, Ισοπολιτεία''.

    • τσούχτρα avatar
      τσούχτρα @ ΒΙΣ 12/04/2013 14:21:43

      Μια ανάγνωση ενός βιβλίου βασικών αρχών οικονομίας, θα σε βοηθούσε να απαλλαγείς από δικά σου δόγμα...

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΒΙΣ 12/04/2013 20:18:12

      Εξηγείται αγαπητέ:
      1. έχουμε μάθει να μη αναλαμβάνουμε εργασίες που θεωρούμε πως μας "μειώνουν".
      2. δουλεύουν ανασφάλιστοι, κάνουν όλα τα "χατήρια" του εργοδότη και επιπλέον τους έχει στο χέρι αν μιλάμε για λάθρο. Η χαρά με άλλα λόγια του λαμόγιου - εργοδότη. Γιατί να πάρει έλληνα στην θέση τους;
      3. η δουλιεά της θάλασσας είναι πολύ σκληρή και λίγοι μπορούν να την φέρουν εις πέρας. Οι παλιότερες γενιές ήταν πιο σκληραγωγημένες. Η επερχόμενη φτώχεια θα τα διορθώσει όλα τούτα.
      Δεν είναι δόγμα αγαπητέ. Το κράτος επιλέγει που θα ξοδέψει τα χρήματά του, δηλαδή τις δημόσιες δαπάνες, αφού τα έσοδά του είναι λίγο - πολύ γνωστά. Όταν επιλέγει να μειώνει τις δημόσιες επενδύσεις μέχρι εξαφάνισης για να μην αναγκαστεί να απολύσει κανέναν ΔΥ, όταν επιλέγει να μην πληρώνει τους προμηθευτές του από την ελέυθερη αγορά, όταν επιλέγει να πληρώνει τα εφάπαξ (!) των συνταξιούχων ΔΥ αντί τον ΦΠΑ των εξαγωγέων, τότε αυτό είναι μια ΠΟΛΙΤΙΚΗ επιλογή που δίνει "κλίμα" στην οικονομία. Με δεδομένο πως όσο συρικνώνεται ο ιδιωτικός τομέας, τόσο μειώνονται τα πραγματικά έσοδα του κράτους, μια τέτοια πολιτική είναι εκτός από κοντόθωρη, στο τέλος κι επιζήμια για τους ΔΥ. Θα δείτε, που στο τέλος θα απολυθούν πολύ περισσότεροι (και χρήσιμοι) από όσους (άχρηστους) θα απολύονταν αν γινόταν ορθολογική διαχείριση του αριθμού και της ποιότητάς τους. Και όσοι απομείνουν θα πληρώνονται χειρότερα από τον ιδιωτικό τομέα που θα επιβιώσει της κρίσης. Αυτά είναι οικονομικές νομοτέλειες που τις γνωρίζουν οι πολιτικοί μας, αλλά δεν τις λένε για να προσποριστούν βραχυπρόθεσμα οφέλη (ψήφους) από τους ΔΥ.

      • MCA avatar
        MCA @ akenaton 13/04/2013 14:12:18

        .....''Η επερχόμενη φτώχεια θα τα διορθώσει όλα τούτα''....Δεν θα τα διορθώσει αν δεν λυθεί πρώτα το .2.Αλλιώς οι 'Ελληνες θα φύγουν μετανάστες στο εξωτερικό. 'Οσο για το .1. εάν δεν ήταν οι ξένοι, οι θέσεις θα ήταν καλυμμένες πλην αυτών ίσως που απαιτούν γεωγραφική μετακίνηση εντός της χώρας, καθώς τα έσοδα από την εργασία δεν θα επέτρεπαν αξιοπρεπή διαμονή στο χώρο εργασίας. Εκτός αν πρέπει να ζούμε σαν τους Πακιστανούς στην Μανωλάδα στοιβαγμένοι δέκα δέκα. Τουλάχιστον αυτοί με τα λεφτά που βγάζουν στην Ελλάδα σε ένα μήνα, μπορούν να ζήσουν την οικογένεια τους στην χώρα τους για ένα χρόνο.Όσο για τα καράβια και την σκληρή δουλειά, θα ήταν ενδιαφέρουσα η συγκατοίκηση με καμιά 20άρια φιλιπινέζους ναύτες……

  18. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 12/04/2013 12:53:53

    "Ένας λαός δεν μπορεί να νικήσει (εύκολα) την ιστορία του. (1400 χρόνια μεσαίωνας"

    Με συγχωρείς αλλά δεν βγαίνουν τα 1400 χρόνια!

    Ασφαλώς δεν θεωρείς το βυζάντιο μεσαίωνα, σωστά;

    Γιατί όταν το έτος 1000 στην μεσαιωνική δύση οι δεισιδαίμονες φράγκοι, περίμεναν όλοι το τέλος του κόσμου, στο Βυζάντιο απλά έκαναν μεγαλοπρεπεις γιορτές.

    Γιατί όταν στην μεσαιωνική δύση ζούσαν μέσα σε τρώγλες αισθανόμενοι δέος για τα μεγαλοπρεπη ερείπια του ελληνικού πολιτισμού υπο ρωμαική διοίκηση που τους περιέβαλλαν, στο Βυζάντιο συνέχιζαν αυτόν τον πολιτισμό.

    Γιατί όταν είχαν πανεπιστήμιο στο βυζάντιο, κουμάντο στην δύση κάναν οι ... βάνδαλοι και οι λογγοβάρδοι.

    Γιατί όταν στο βυζάντιο διέσωζαν τους αρχαίους συγγραφείς και ανέπτυσσαν την τεχνολογία των γραναζιών, στην δύση καίγαν μάγισες.

    Γιατί τέλος πάντων μέχρι πρόσφατα οι δυτικοί ήσαν βρωμιάρηδες. Πιο βρώμικοι απο του επαναστάτες του 21, πιο λεροί από αυτους τους τούρκους, που είχαν τουλάχιστον δημόσια λουτρά.....

    • George avatar
      George @ Γιώργος Αχαιός 13/04/2013 00:27:43

      Ησαν όλα αυτά που λες οι Δυτικοί αλλά τους έλουσε το φως της Αρχαίας Ελλάδας. Το φέρανε στα δικά τους μέτρα και φτιάξανε κάτι καινούργιο-όχι απαραίτητα καλό αλλά το μεγαλώνουνε 600 τόσα χρόνια τώρα. Οτι πιό λαμπρό έχει να δείξει ο Μεσαίωνας, το Βυζάντιο. Αναγγένηση όμως δεν είναι. Η Οθωμανική αυτοκρατορία ομοίως. Νομίζω βγαίνουν τα 1400 έτη. Και είναι πολλά. Βαραίνουν πάνω σου, σε κάνουν να σκέφτεσαι με σύμβολα. Αναζητάς τον Μεσσία, τη Σωτηρία αλλά δεν δίνεις καμμία σημασία στους αριθμούς, στην πραγματικότητα. Πως να συνομιλήσεις μετά με τους Δυτικούς που έχουν κάτω από το μαξιλάρι τους τα Λογικά του Αριστοτέλη?
      Ισως δεν χάθηκε η ευκαιρία, μπορεί και να μην υπήρξε ποτέ.

      • Γιώργος Αχαιός avatar
        Γιώργος Αχαιός @ George 13/04/2013 10:48:48

        Ίσως το βυζάντιο δεν είχε ανάγκη την αναγέννηση την διαδικασία δηλαδή επαναγνωριμίας με το αρχαίο ελληνικό πνεύμα που πυροδοτήθηκε απο την έλευση στην δύση βυζαντινών λογίων των οποίων μαθητές υπήρξαν ο Δάντης, ο Έρασμος και πολλοί άλλοι!!!!

        Αντίθετα με το τι προπαγανδίζουν στον Δαυλό την Κων/πολη κοσμούσαν και αγάλματα των αρχαίων θεών και υπήρχε πολύ μεγάλη ελευθερία και συναίσθηση της συνέχειας του πολιτισμού και του έθνους. Δεν ξέχασαν ποτέ τον αριστοτέλη στα μέρη μας για να τον ανακαλύψουν ξανά.

        Η συζήτηση αυτή μπορεί να είναι πάρα πολύ μεγάλη και δεν μπορεί να γίνει εδώ. Μου κάνει εντύπωση που επιμένεις αν και ξεκάθαρα δεν τα πας καλά με την ιστορία. Πιο πάνω σου είχα μερικά λίγο υπερβολικά παραδείγματα για το γεγονός ότι το βυζάντιο δεν είχε εκβαρβαρωθεί όπως η Δύση. Είναι απορίας άξιο γιατί δεν σε προβλημάτισαν.

        • George avatar
          George @ Γιώργος Αχαιός 13/04/2013 22:31:53

          Πάντα ενδιαφέρομαι για αναθεωρητικές απόψεις στην ιστορία. Η αλήθεια είναι ότι ή έννοια έθνος πίστευα ότι ήταν κάπως πιό σύγχρονη. Παρακολουθώ τα τελευταία χρόνια την τοποθέτηση του Βυζαντίου ως ενδιάμεσου κρίκου μεταξύ αρχαιότητας και αναγένησης. Το Βυζάντιο όμως ως ζώσα συνέχεια της αρχαιότητας και του πολιτισμού της ομολογώ ότι δεν το έχω ξανασυναντήσει. Οπως τα λέτε, πενία γνώσεων.

  19. Tsol avatar
    Tsol 12/04/2013 14:13:33

    Δεν αλλάζει κύριοι τίποτα στην ελλάδα, σήμερα εκδικαζόταν αίτηση ποδοσφαιρικής ομάδας για υπαγωγή στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα, με το δημόσιο να είναι ο μεγαλύτερος πιστωτής της συγκεκριμένης ομάδας αφού του ωφείλονται περίπου 20 εκατομμύρια. Το παράλογο είναι ότι στην συγκεκριμένη ομάδα χαρίστηκαν χρέη περίπου 15 εκατομμυρίων ευρώ πριν περίπου 8 χρόνια με την υπαγωγή της τότε στο άρθρο 44. Σήμερα λοιπόν το δημόσιο που είναι ο μεγαλύτερος πιστωτής δεν παρέστη στην εκδίκαση της υπόθεσης. Δεν έχει αντίρρηση δηλαδή να υπαχθεί η ομάδα στο άρθρο και να κουρευτούν 60% οι ωφειλές της προς αυτό. Άμα ήταν όμως κανένας φουκαρά που χρωστούσε 2-3 χιλιάρικα θα τον χώναν φυλακή. Δεν αλλάζει τίποτα στην ελλάδα, μόνο τα κοροϊδα πληρώνουν, οι επιτήδειοι είναι καλά κρυμμένοι πίσω από ομάδες, οφσορ εταιρίες, τρώνε με χρυσά κουτάλια και καλοπερνάνε και εμάς που πήραμε ένα σπιτάτι 40 ετών με δάνειο σε δύο χρόνια μας ζητάνε φόρους 1,5 χιλιάρικο. Δεν θα πάρουν τίποτα όμως τα κορόϊδα ξύπνησαν.

  20. TASOS avatar
    TASOS 12/04/2013 14:24:57

    Πραγματικά έχω φτάσει στο συμπέρασμα οτι μεθοδικά μας ωθούν
    σε αυτό το μοντέλο καταστροφής .Είναι τόσο δύσκολο να διώξεις τους
    κοπανατζηδες??? για αρχή για να πάρουν χαμπάρι ότι κάτι αλλάζει στο
    κράτος .Είναι τόσο δύσκολο ????ποιο μήνυμα περνάς στην κοινωνία
    ????? Κύριοι είστε ανίκανοι απλά ,είστε για κουβεντούλα και
    αναλύσης στα κανάλια .

  21. Νικήτας avatar
    Νικήτας 12/04/2013 14:41:20

    Για ποιά ευκαιρία μιλάμε φιλε φάκτορα.
    Η χώρα διαρκώς στραγγαλίζεται μέσω του αέναου δανεισμού με τον οποίο πληρώνει τα δάνεια αφήνοντας ένα ελάχιστο για τα εξοδά της.
    Για τα εξοδά της φροντίζει το κράτος και τα ελλατώνει συνθλίβοντας κάθε αδύναμο που βρίσκει μπροστά της και δεν έχει φωνή - δύναμη .
    Αυτό παρουσιάζεται σαν πολιτική μείωσης του ελλείματος αλλά στην πραγματικότητα είναι αυτό που ζητάνε οι δανειστές : Το μόνο που με ενδιαφέρει είναι να σε δανίζω για να πληρώνωνται τα ομόλογα , τελεία και παύλα.
    Θέλω τα λεφτά μου πίσω πολλαπλάσια παλιο ραγιά.
    Επειδή είναι πολύ ναζιστικό αυτό πασπαλίζεται με μισθούς , συντάξεις ώστε να ξεχάσουμε - βοηθούντων των μ.μ.ε - πως τα δανεικά δεν είναι για την Ελλάδα.
    Βεβαίως και είναι απαραίτητη η πολιτική μείωσης των ελλειμάτων για κάθε χώρα και λαό αλλά πρωτίστως ξεκολλόνωντας το απαίσιο κομματικό κράτος μαζί με τους καρεκλοκένταυρους , δημεύοντας παράλληλα κάθε είδους περιουσία των κομματόσκυλων που εκεμεταλλέυτηκαν καταστάσεις και συνηδήσεις για το συμφέρον τους και μόνον.
    Βλέπεις τίποτα να γίνεται σε κατεύθυνση παραγωγική , εκσυγχρονιστική ;
    Το μόνο που συμβαίνει φίλε μου είναι καταράκωση της παιδίας , υγείας , στρατού , συντάξεων και ο κατάλογος δεν τελειώνει.
    Γιατί ; Μα για να πεθάνουμε δίνοντας πρίν όσο απο το αίμα μας μπορούμε στον βρυκόλακα.
    Όλα αυτά συμβαίνουν διότι το τιμόνι κρατιέται απο άβουλους και μοιραίους , ανίκανους για δική τους σκέψη παρά μόνο τυφλοί και υπάκουοι εκτελεστές σχεδίων απο άλλους φτιαγμένα .
    Και να μπορούσαν δηλαδή , να είχαν την ελευθερία να σχεδιάσουν κάτι απο το μυαλό τους θα τα χάνανε σαν ένα κοριτσάκι απέναντι σε κάθε κασιδιάρη ,αντί να του κόψει δυό σφαλιάρες που να τρεξουν μύξες & αίματα .
    Είναι εντελώς γουδιά και οι άλλοι αυνουχισμένοι και ανίκανοι για άρθρωση πατριωτικού λόγου συγκροτημένου ώστε να εξεγερθούν τα πλήθη και περιμένουμε πιά μονάχα απο τον Θεό να μας γλιτώσει.

    Μέχρι τότε το φώς της Ελλάδας θα μας ψυχώνει και θα μας καθοδηγεί.

  22. ΚΜ avatar
    ΚΜ 12/04/2013 15:30:45

    Ο Ακενατόν, κλασικά, επικρίνει το σύστημα με το οποίο είναι στημένη η ομάδα
    (το οποίο, όντως μπορεί να έχει χίλια στραβά) , και όχι ότι κατέβηκε να παίξει σε γήπεδο που γέρνει.

    • Albert avatar
      Albert @ ΚΜ 12/04/2013 17:50:06

      Δεν υπάρχει αμφιβολία οτι το γήπεδο γέρνει. Γι' αυτό η μόνη πιθανή λύση είναι να το ισιώσουμε βάζοντας όλοι ένα χεράκι. Με έκπληξη συνειδητοποιώ ότι όλο και περισσότεροι περιμένουν απο τους αμερικανούς να κάνουν το θαύμα τους.

    • Δασκαλός avatar
      Δασκαλός @ ΚΜ 12/04/2013 18:09:13

      Άμα γέρνει το γήπεδο, να γέρνεις και συ για να ερθείτε στα ίσια! Δηλαδή να προσαρμοστείς στην πραγματικότητα.
      Αλλιώς τράβα σπίτι σου.

      • ΚΜ avatar
        ΚΜ @ Δασκαλός 12/04/2013 18:37:29

        Αυτό που εννοώ εγώ Δάσκαλε είναι, ότι και τέλεια τις μεταρρυθμίσεις να τις κάναμε, πάλι οι Γερμανοί θα έφερναν τα πράγματα εδώ που τα φέρνουνε. Σκοπός του μνημονίου, δυστυχώς, όπως διαφαίνεται πια ξεκάθαρα, δεν ήταν ποτέ να μεταρρυθμιστεί η χώρα ή να σταθεροποιηθεί η οικονομία. Ήταν να μας βάλουν στο χέρι. Ευκαιρία, δεν υπήρχε ποτέ για να χαθεί, άπαξ και μπήκαμε σε αυτό. Μέγιστη ευθύνη φυσικά αναλογεί στον ΓΑΠ που μας έμπασε στο μνημόνιο αλλά έγιναν και λάθη με την στήριξη στον Παπαδήμο.

      • Αρης avatar
        Αρης @ Δασκαλός 12/04/2013 23:48:14

        'Αμα γέρνει το γήπεδο, δεν γέρνουμε όλοι για να προσαρμοστούμε. Οι πολλές προσαρμογές σε κάνουνε γκρίζο τιραμόλα με ζαλάδες. Απλά σταματάμε να παίζουμε μπάλα στη λίγκα που μας βάλανε, ή που μπήκαμε αφελώς, και φειάχνουμε δικό μας παιχνίδι.
        Τι παιχνίδι τελικά θέλουμε να παίξουμε; Αυτό είναι το θέμα και αν δεν ξέρουμε, είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Το να αλλάξεις το σύστημα-δομές και το έμψυχο υλικό δλδ τον κόσμο ταυτόχρονα είναι εμπόλεμη κατάσταση. Σε όποια παρόμοια αλλαγή όπου συγκρούεται η "δομή" με την "συνήθεια - κουλτούρα", χάνει πάντα η δομή.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ ΚΜ 13/04/2013 02:03:47

      κορυφαίο το σχόλιο KM!

      βεβαίως να προτείνουμε νεο συστημα..
      αλλά το σημειο αφετηρίας πρεπει να ειναι ο ρεαλισμός..
      η παραδοχή οτι το γήπεδο γερνει και μαλιστα επικύνδινα (..μια μικρή λεπτομέρεια) και ο'τι τα συστηματα που 'παιζουν' φυσιολογικά στο 'οριζόντιο επίπεδο' ..δεν δουλεύουν στο 'κεκλιμένο' ..
      αν δεν αναγνωρίσεις αυτη τη 'μικρή λεπτομερεια' τα υπολοιπα (απόλυτα λογικά επιχειρηματα) πεφτουν στο κενό..
      στην παρουσα φαση - πρωτη προτεραιοτητα οφείλει να ειναι η μείωση της ανεργίας....με κάθε κόστος...όλα τα υπόλοιπα (και πολύ σοβαρά) ερχονται αμέσως μετά ...
      γιαυτο και όταν εστιαζουμε στις απολύσεις Δ.Υ. μικρότερο δημόσιο κλπ.. νομίζω οτι εχει χαθεί η επαφή με την πραγματικότητα...ξεχνάμε οτι το γήπεδο γέρνει.. και δεν ειναι τα γκόλ που εχουμε φάει μεχρι στιγμής, υπαρχει περιπτωση να φύγουμε ομαδικώς στην κατηφόρα..ενω θα συζητάμε αν επρεπε να παιξουμε 4-4-2..

      απολύσεις επιόρκων ?.. φυσικά και μάλιστα το ταχύτερο δυνατό..
      δεν θα επρεπε να ειναι καν θεμα συζητησης με την τρόικα..
      οι αριθμοί που δινονται για τους παραβάτες φαίνονται μικροί ...
      (αν υποθεσουμε οτι λειτουργουσε η δικαιοσύνη) θα επρεπε να ειναι πολλαπλάσιοι -ας το ψάξουν περισσοτερο..

      ταυτόχρονα όμως ..και εδώ ειναι η διαφορά.. προσληψη 2xδιπλάσιου αριθμού με αξιοκρατική διαδικασία σε στρατηγικά επιλεγμενους τομείς με ελαστικοτερους όρους (συμβασεις ορισμενου χρονου, ειδικες κατηγορίες για αποφοιτους διαφορετικών βαθμίδων κλπ κλπ.) για να υπάρξει καποια κινητικότητα, η εστω ελπίδα..

      να μην πω περισσοτερα.. μερικές ποσοστιαιες μοναδες απέχουμε απο τα επιπεδα ανεργείας στα οποια ειναι ιστορικά τεκμηριωμένο ότι η λύση δίνεται με μη ειρηνικά μέσα..
      έλα μετα να κανεις όσες διαρθρωτικές αλλαγές θές...
      πρώτα πρεπει να σωθεί η κοινωνία

  23. Αρχιμήδης avatar
    Αρχιμήδης 12/04/2013 17:18:04

    Aγαπητέ Ακενατών φαίνεται οτι επι τέλους αντελήφθης οτι η παρτίδα ήταν χαμένη εξ' αρχής, αφού ήταν στημένη απ' τους μεγάλους σε βάρος των μικρών. Τώρα για το ενδεχομενο να υπάρξει παράταση τον Ιούλιο για το ματς Ελλάδας-Γερμανίας όπου χάνουμε με 0-4 και ακόμα περισσότερο αυτό να επηρρεάσει τα ματς Ισπανίας-Γερμανίας 0-3 και Ιταλίας-Γερμανίας 0-2 ώστε στο τέλος να γινει και το θαύμα να αποκλειστεί η Γερμανία, επίτρεψέ μου να σου συστήσω να μην παίζεις προ-πο...
    Μετά τις Κυπριακές τράπεζες ακολουθούν οι Σλοβενικές και οι Γερμανικές είναι ήδη σε διαδικασία ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ. Καλύτερα να αποχαιρετίσουμε την Αλεξάνδρεια που ξέραμε, και να αλλάξουμε ζωή, που την είχαμε πάρει λάθος...

  24. Karenin avatar
    Karenin 12/04/2013 18:09:31

    Η τελευταία ευκαιρία χάθηκε με την την μεγάλη δόση του Δεκεμβρίου που εξανεμίστικε χωρίς να καταφέρει να γυρίσει το παιγνίδι στην αγορά. Τώρα τα στέγνωμα μεγαλώνει, ελπίδα πουθενά για ανάκαμψη και όλοι ξέρουν πως η μόνη ρευστότητα της αγοράς είναι μισθοί του δημοσίου και συντάξεις.
    Αφού λοιπόν η κυβέρνηση έχει αποτύχει και δεν μπορεί να αποκαταστήσει οικονομικά τις σχέσεις με τους πολίτες ειναι αδύνατο σε αυτό το περιβάλλον να περάσει διαρθρωτικές αλλαγες, για αυτό και δεν τις προωθεί.
    Ετσι είναι θέμα χρόνου η κοινωνία στριμωγμένη απο χρεη και υποχρεώσεις, να αντιληφθεί ότι η κυβέρνηση τίποτα δεν μπορει να κάνει ουτε με τις τραπεζικές ρυθμίσεις ουτε με τα χαράτσια. Μπορεί και κάποιος πονηρός να τους εξηγήσει πως και και 100 πολυεθνικές να πείσουν για επενδύσεις που θα προσλάβουν απο 500 ατομα η καθε μια θα έχουμε 50.000 θέσεις εργασίας, σταγόνα στον ωκεανό εδω που φτάσαμε. Τότε η σιωπηλή εκωφαντική αναμονή θα λήξει.
    Και , φίλτατε Ακενατον, θα συμβεί ότι ξορκίζεις και απευχεσαι.

    • Θόδωρος 17.06.2012 avatar
      Θόδωρος 17.06.2012 @ Karenin 12/04/2013 21:57:28

      Εγώ πάλι γιατί δεν πιστεύω ότι η δόση Δεκεμβρίου εξανεμίστηκε αλλά έχει βάλει απλώς καβούρια να τη φυλάνε?
      Κάτι άλλο είναι, δεν είναι μόνο τα λεφτά της ανακεφ/σης, τα ληξιπρόθεσμα χρέη του Δημοσίου γιατί δεν τα πλήρωσε άπαξ? Να κινηθεί η αγορά?

      Μακάρι να έχει κάποιο σχέδιο!

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Karenin 13/04/2013 02:51:55

      ετσι ειναι .. μόνη ρευστοτητα οι μισθοί και συντάξεις.. όσο συνεχιζουν να πληρώνονται .. ενα βήμα πριν την ισοπέδωση..
      μην υποτιμάς όμως τις 50.000 θεσεις εργασίας.. ειναι οικογένειες.. εν δυνάμει 150.000 άτομα που θα στηριχθουν απο τους μισθους..
      η διαφορά ειναι τεράστια
      δεν εχει σημασια αν θα τις φτιαξει η πολυεθνική (που δεν το βλεπω) ή το ίδιο το κράτος (αιρετικό ακουγεται..)
      οι απολυσεις επιορκων ειναι ευκαιρία..αν συνοδευτουν απο προσληψεις μεγαλυτερου αριθμου με πιο ελαστικούς όρους ..
      αποκατασταση αισθήματος δικαιοσύνης, κινητικοτητα και ελπίδα για τοσους ανεργους

  25. akenaton avatar
    akenaton 12/04/2013 21:02:24

    Ενδιαφέρον σχόλιο .....

  26. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 12/04/2013 21:19:27

    Δηλαδή ωρέ παλληκάρια η τελευταία ευκαιρία της ελλάδος χάθηκε μαζί με το δημοψήφισμα του αρχικηπουρού γιωργάκη.
    Μας είπαν ευθέως να διαλέξουμε ερώτημα ευρώ ή δραχμή και όλοι, μα όλοι, ακόμη και εδώ στο αντινιούς πέσανε να φάνε το γιωργάκη για την απερισκεψία του.
    Αν δεν θέλουμε ευρώ και θέλουμε να τρίψουμε στην μούρη των γερμανών την δραχμή μας, είχαμε την ευκαιρία..Δεν είδα όμως κανέναν τότε ,μηδετου κκε να ζητά δημοψήφισμα για την παραμονή μας στο ευρώ.
    Ολα τα άλλα είναι παραμύθια...Ο αίσωπος το είπε πριν χιλιάδες χρόνια.
    Καμαρώνουμε ,κάνουμε τους καμπόσους ,απειλούμε με επανάσταση, έξοδο απο το ευρώ, πυρηνικά...μόλις οι μερκοσαρκοζί μας ΄το έθεσαν ευθέως άρχισαν τα γνωστά...εμείς ψάχνουμε τα ίχνη όχι το λιοντάρι...
    Οπως ήρθαν τα πραγματα μόνο απο λάθος εκτίμηση ή λάθος ψήφο θα φύγουμε απο το ευρώ...αυτό φοβήθηκαν όλοι τότε με τον αρχικηπουρό γιωργάκη και ανέκρουσαν πρύμνην ...
    Στο σπίτι του ο γιωργάκης, ο΄αντώνης πέταξε στα σκουπίδια τα ΄ζάπεια, η αλέκα είπε ότι με τις παρούσες συνθήκες η έξοδος απο το ευρώ είναι αυτοκτονία και καταστροφή...
    Τζάμπα μαγκιές και παλληκαριές γίνονται τοσο καιρό...Κανείς δεν τολμά να οδηγήσει την χώρα στο άλμα στο κενό χωρίς αλεξίπτωτο.
    Το μόνο κακό είναι ότι μπορεί κάποια στιγμή να μας δώσουν μια κλωτσιά και επειδή είμαστε στο χείλος του γκρεμού να πεσουμε άτσαλα.
    Το ότι προσπαθούμε να βρούμε ένα σωρό λόγους για να δικαιολογήσουμε γιατί δεν μπορούμε τρία χρόνια τώρα να διώξουμε τουλάχιστον τους φυλακισμένους για κακουργήματα περί την υπηρεσια, ακόμη και για φόνους είναι μερικοί, είναι εκτός λογικής για τους υπόλοιπους ευρωπαίπους..
    Δεν είναι θέμα κακών γερμανών, απολίτιστων ,βάρβαρων κλπ..Δεν μπορεί να σταθεί με κανόνες λογικής..Πουλάμε τρέλλα .
    αν δεν σοβαρευτούμε τώρα που είμαστε στο χείλος του γκρεμού, το πιαθανότερο είναι να μας σουτάρουν, όσο και αν δεν το θέλουν για τους δικούς τους λόγους...

    • akenaton avatar
      akenaton @ ορεσείβιος 12/04/2013 21:56:42

      Έτσι αγαπητέ βουνίσιε, καμιά μέρα θα μας πουν "αει σιχτίρ κι εσείς κι ο γρύλος σας" και θα μας παρατήσουν. Ούτε καν να μας ουτάρουν δεν χρειάζεται. Όσο δεν κάνουμε καμιά κίνηση να σωθούμε, σουταρισμένοι είμαστε από μόνοι μας.

  27. Karenin avatar
    Karenin 12/04/2013 22:19:01

    Και βέβαια δεν είναι θέμα Γερμανών, αυτοί το θέμα με τις ουρές στο ΙΚΑ και αλλου το έχουν απο καιρό λύσει. Εχουν παραγωγικές επιχειρήσεις ανταγωνιστικές, χωρίς επιδοτήσεις, και δόξα τον θεό είναι ένας καλός γνωστός που στα δύσκολα ξέρεις θα κτυπήσεις πόρτα και θα βρείς πέντε δανεικά.

  28. Nik avatar
    Nik 12/04/2013 22:29:36

    "ώστε να μην χαθεί εντελώς το μομέντουμ και να καταφέρουμε να προχωρήσουμε στις αναγκαίες εκείνες μεταρρυθμίσεις"

    Δεν θέλει κόπο (ανατροπές, ρήξεις, "αίμα") θέλει τρόπο. Μερικές απλουστεύσεις σε κρίσιμούς τομείς και αυτό που φαντάζει δυσθεώρατο και τρομακτικό γίνεται απλό και βατό. Επανέρχομαι, σαν ένα μόνο παράδειγμα, στην πρόταση Μάνου για την εθνική σύνταξη που με μιας καταργεί ταμεία και γραφειοκρατεία. Τέτοιες λύσεις, απλές, εφαρμόσιμες, γρήγορες, αποτελεσματικές χρειάζονται. Από περίπλοκα μπουχτίσαμε και πάθαμε.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Nik 12/04/2013 23:23:00

      Πολύ ενδιαφέρουσα η πρόσταση του κ. Μάνου για την εθνική σύνταξη αλλά δυστυχώς κανείς δεν την έχει προωθήσει για έλεγχο. Έτσι ήταν πάντα στην χώρα μας, δεν είχε ποτέ σημασία τι έλεγε κάποιος αλλά ποιός το έλεγε!

  29. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 12/04/2013 22:44:48

    Το 2012 ΘΑ.....βγουμε στις αγορες. Το 2014 ΘΑ εχουμε πρωτογενη πλεονασματα..........ΑΥΤΑ ΤΑ ΘΑ.......ΤΑ ΑΚΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ- ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ. ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΛΙ ΜΙΑΣ ΧΩΡΑΣ ΕΥΘΗΝΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΟΙ ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΟΙ ΚΑΙ ΦΑΥΛΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΑΝΤΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΕΝΑ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΡΟΥΣΦΕΤΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑΣ. ΟΤΑΝ ΘΑ ΧΡΩΣΤΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2050 ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΕΙΣ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΜΑΛΛΟΝ ΜΑΣ ΕΡΧΕΤΕ Η ΚΙΝΑ.........ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΝΟΤΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΛΑΟ ΕΡΓΑΤΗ ΤΩΝ ΠΛΟΥΣΙΩΝ.....ΒΟΡΕΙΩΝ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΛΑΤΑΚΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΑΣ ΜΑ ΑΜΟΙΒΗ 3 ΚΑΙ 60 ΟΠΩΣ ΚΑΠΟΤΕ............

  30. Συριζαλβανία του Χότζα avatar
    Συριζαλβανία του Χότζα 13/04/2013 00:35:49

    Akenaton συμφωνώ απόλυτα. Η μόνη μου διαφωνία(;) έγκειται στη φθορά πολιτικού κεφαλαίου που απαιτούν οι μεταρρυθμίσεις. Η περίπτωση της Ελλάδας μπορεί να έχει πολλές ιδιαιτερότητες,αλλά θα πρέπει να προσμετρηθεί στην μεταρρυθμιστική άπνοια που παρατηρούμε -και- στις υπόλοιπες ''προβληματικές'' χώρες της Ευρωζώνης. Ο λόγος είναι η έλλειψη του απαιτούμενου πολιτικού κεφαλαίου που θα επιτρέψει σε μια κυβέρνηση να αλλάζει προς τα κάτω το επίπεδο ζωής των πολιτών για να πετύχει έναν δημοσιονομικό εξορθολογισμό και παράλληλα να συγκρούεται δυναμικά με οργανωμένες μειοψηφίες που θα εμποδίζουν κάθε υποψία μεταρρύθμισης που θα έχει στόχο την παραγωγική και διοικητική αναδιάρθρωση. Η παρούσα κυβέρνηση (την επικρίνω έντονα για τη μεταρρυθμιστική ατολμία της) είχε στόχους όταν ανέλαβε την παραγωγή γρήγορων πρωτογενών πλεονασμάτων και την αποκατάσταση της αξιοπιστίας στο εξωτερικό, άρα είχε μια σταθεροποιητική στόχευση. Ο καθένας αξιολογεί τα αποτελέσματα αυτά με το δικό του τρόπο. Θεωρώ όμως, ότι αν η κυβέρνηση εξασφαλίσει να κερδίσει έναν κρίσιμο πολιτικό χρόνο το επόμενο διάστημα, η συζήτηση για μεταρρυθμίσεις μπορεί και να μονοπωλήσει το δημόσιο διάλογο. Οι λόγοι είναι κυρίως πολιτικού οφέλους (της ΝΔ και της κυβέρνησης) και μεταφοράς,''εκτός έδρας'' για την αντιπολίτευση,του πολιτικού διαλόγου και οριστικής θεμελίωσης της πόλωσης με το βλέμμα στραμένο στις επόμενες εκλογές. Σε ένα μακροσκελές σχόλιό μου στο άρθρο του Προφήτη ''Σκάκι για έναν" (προς το τέλος των σχολίων) εξηγώ τους λόγους που οι μεταρρυθμίσεις θα μπουν αναγκαστικά στον πολιτικό διάλογο το επόμενο διάστημα. Συγγνώμη που δε τους γράφω εδώ και σας παραπέμπω σε εκείνο το σχόλιό μου αλλά είναι αρκετά μακροσκελές.
    http://www.antinews.gr/2013/04/09/211576/

    • akenaton avatar
      akenaton @ Συριζαλβανία του Χότζα 13/04/2013 02:55:52

      Το είχα διαβάσει το σχόλιό σας, εξαιρετικά ενδιαφέρον! Για το θέμα του πολιτικού κεφαλαίου θα συμφωνήσω, όμως πιστεύω πως δύσκολα θα υπάρξει ισορροπία χωρίς ανάληψη κάποιου μεγάλου συγκυριακού ρίσκου. Είχα γράψει κάποτε ότι το παιχνίδι είναι "όλα ή τίποτε". Σε τέτοια παίγνια, έρχεται η ώρα πριν την τελική έκβαση, που ένας από τους παίκτες πρέπει να ποντάρει ακόμη κι αυτά που "δεν έχει" ώστε να καταφέρει να "νικήσει". Αυτό λέγεται "μπλόφα" και χωρίς μια τέτοια μπλόφα η παραζαλισμένη ελληνική κοινωνία δεν πρόκειται να προκρίνει ξεκάθαρα κανέναν από τους υπάρχοντες πολιτικούς αρχηγούς, ως τον ηγέτη που θα την οδηγήσει έξω από τον λάκκο με τα φίδια.

  31. Albert avatar
    Albert 13/04/2013 00:53:25

    O αρθρογράφος αντιλαμβάνεται την πιθανότητα να σωθεί (όπως σωθεί) η χώρα με όλο το σάπιο πολιτικό σύστημα σχετικά ανέπαφο! Αυτή είναι η γιγάντια ειρωνεία για τους υπόλοιπους πτωχούς κοινούς θνητούς. Η χώρα δε θα αφεθεί να χρεοκοπήσει. Απλώς θα ξαναπαραδοθεί στους πολιτικούς της. Μια μακρά, σταθερή αλλά πολύ χαμηλή "πτήση" θα είναι η μοίρα μας.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Albert 13/04/2013 02:42:54

      Εξαιρετικά ακριβής περίληψη ενός ολόκληρου φλύαρου άρθρου. Τα θερμά μου συγχαρητήρια. Θερμά ευχαριστώ.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Albert 13/04/2013 12:47:58

      οι 'χαμηλές πτησεις' με δεδομένη τη μορφολογία του εδάφους ειναι επικινδυνες εως θανάσιμες.. πρεπει να το σηκώσουμε αλλιώς καποια στιγμή θα χαθούμε απο τα ραντάρ...

  32. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 13/04/2013 07:25:51

    Ενα μικρό απόσπασμα απο ένα κείμενο μισό αιώνα πίσω...Σωστή διάγνωση των προβλημάτων..Γιατί όμως ακόμη και σήμερα εξακολουθούμε να μιλάμε για τα ίδια και να θεωρούμε πάλι αν έχουμε ελπίδα σωτηρίας, όπως τότε?
    Αν δεν κατανοήσουμε την δομή του προβλήματος δεν θα βρούμε ποτέ λύση..Οι κακοί γερμανοί τώρα, οι κακοί αμερικανοί τότε..
    Η εξωτερική βοήθεια...Ολα ίδια..Οπως και η δική μας συνπεριφορά ως κράτος και κοινωνία.
    Συμπέρασμα...
    Οι διαμορφωτές και κυρίαρχοι της ελληνικής πραγματικότητας προφανώς και χρειάζονται ένα παρόμοιο μπάχαλο γιαυτό το κράτησαν εν ζωή ..
    Γιαυτό αγωνιζόμαστε εκόντες άκοντες να το διατηρήσουμε..
    Είπε και πολλά άλλα ο γερουσιαστής τότε..Οσο τα διαβάζει κανείς τόσο πιό πολύ τρομάζει γιατί πραγματικά δεν έχει αλλάξει κυριολεκτικά τίποτε στο σύστημα διακυβέρνησης μας..
    Ακόμη και οι δικαιολογίες ίδιες είναι,ενώ έχουν αλλάξει οι άνθρωποι, πέρασαν τόσες γενιές. Γιατί?
    Προφανώς μας τις πασάρουν εντέχνως όσοι έχουν κάθε συμφέρον την διατήρηση του υπάρχοντος μπαχαλοκράτους.
    Είναι αυτές οι 10-20 οικογένειες που μας κυβερνούν απο τα παρασκήνια..Δεν είναι θεωρία συνομωσίας δυστυχώς..Είναι μια σκληρή διαπίστωση της πραγματικότητας που έκανε ο τεχνοκράτης-πολιτικός με απλή λογική πριν 60τόσα χρονια και αρνούμαστε εμείς να παραδεχτούμε σήμερα ενώ το βλέπουμε ξεκάθαρα μπροστα μας.
    Το κακο είναι ότι οι αμερικανοί βολεύτηκαν τελικά με τους δικούς μας και δεν θέλησαν να διορθώσον το γελλοίο αυτό κρατιδιστάν.
    Οι τωρινοί επικυρίαρχοι (γερμανοί) δείχνουν να θέλουν να διορθώσουν κάτι...Εμείς φυσικά και δεν θέλουμε..Ποιός θα αντέξει περισσότερο είναι το θέμα.Αν αντέξουν οι δικοί μας της λαμογιστάν αε, πάλι μετά απο 60 χρόνια τα ίδια θα συζητούν οι έλληνες.
    Το μεγαλειο των ελλήνων είναι το ότι μπορούν πολύ εύκολα να ξεχνούν και να ελπίζουν...Γιαυτό δεν πεθαίνει η χώρα...Πεθαμένη είναι εδώ και 200 χρόνια..Το έχουμε ξεχάσει οι μισοί και οι άλλοι μισοί ελπίζουν στο μέλλον να συνέλθει..
    Γιαυτό και ασχολούμαστε συνεχώς με το παρελθόν μας, απο το πολύ απόμακρο της ιστορίας μέχρι το τι έγινε πριν 2 μέρες...

    ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΩΛ ΠΟΡΤΕΡ (1947)

    Αρχές του 1947 έχει ανακοινώσει η βρετανική κυβέρνηση στις ΗΠΑ πως αδυνατούσε πλέον να συνεχίσει τον ρόλο που είχε αναλάβει, δηλαδή τον ρόλο της ενίσχυσης της ελληνικής κυβέρνησης στον αγώνα της κατά της κομμουνιστικής επικράτησης στην Ελλάδα. Ο Αμερικανός πρόεδρος Τρούμαν προκειμένου να έχει ιδία άποψη για την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα στέλνει το πρώτο τρίμηνο του 1947 τον Paul A. Porter ως επικεφαλής αμερικανικής αποστολής.

    Στις 14 Φεβρουαρίου μετά από έναν περίπου μήνα παραμονής στην Ελλάδα ο Paul A. Porter στέλνει επιστολή προς τον υφυπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ W.L. Clayton με τις πρώτες εντυπώσεις του, γράφοντας μεταξύ των άλλων:

    «Εδώ δεν υπάρχει κράτος σύμφωνα με τα δυτικά πρότυπα. Αντ' αυτού υπάρχει μία χαλαρή ιεραρχία ατομιστών πολιτικών, μερικοί από τους οποίους είναι χειρότεροι από άλλους, που είναι τόσο απασχολημένοι με τον προσωπικό τους αγώνα για εξουσία, ώστε δεν έχουν τον χρόνο να αναπτύξουν οικονομική πολιτική, ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι είχαν την ικανότητα».

    «Σε ολόκληρη τη χώρα, από τη μία άκρη στην άλλη, κυριαρχεί μία γκρίζα ανυπεράσπιστη, βαθιά έλλειψη πίστης για το μέλλον - μία έλλειψη πίστης που οδηγεί σε πλήρη απραξία στο παρόν. Οι άνθρωποι έχουν παραλύσει από την αβεβαιότητα και τον φόβο, οι επιχειρηματίες δεν επενδύουν, οι καταστηματάρχες δεν αποθηκεύουν προμήθειες.

    Και συνεχίζει: «Η δημόσια διοίκηση είναι υπερβολικά εκτεταμένη?[??]?. Οι χαμηλοί μισθοί προσαυξάνονται βάσει ενός εντελώς συγκεχυμένου συστήματος επιδομάτων, χάρη στα οποία μερικοί δημόσιοι υπάλληλοι κερδίζουν μέχρι και τέσσερις φορές περισσότερο από τον βασικό μισθό τους».

    Για το ίδιο θέμα αναφέρει: «Ποτέ άλλοτε δεν έχει δει διοικητική δομή που να είναι τόσο απαράδεκτη. Απλούστατα, δεν είναι δυνατόν να βασιστεί κάνεις ότι η δημόσια διοίκηση θα φέρει εις πέρας ακόμη και τις πιο απλές λειτουργίες μίας κυβέρνησης - την είσπραξη των φόρων, την εφαρμογή οικονομικών κανόνων, την επισκευή δρόμων.

    Συνεπώς η δραστική μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης αποτελεί συνθήκη εκ των ουκ άνευ για την επίτευξη οποιουδήποτε άλλου αποτελέσματος στην Ελλάδα».

    Για την εκτελεστική εξουσία : «η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει άλλη πολιτική εκτός από το να εκλιπαρεί για ξένη βοήθεια ώστε να διατηρηθεί στην εξουσία απαριθμώντας θορυβωδώς τις θυσίες της Ελλάδος... [.......]? Στόχος της είναι να χρησιμοποιήσει την ξένη βοήθεια ως μέσο για τη διαιώνιση των προνομιών μίας μικρής κλίκας που αποτελεί την αόρατη εξουσία στην Ελλάδα».

    Για τα οικονομικά συμφέροντα: «Τα ναυτιλιακά συμφέροντα βρίσκονται σε ιδιαιτέρα σκανδαλώδη θέση. Σήμερα η ελληνική εμπορική ναυτιλία βρίσκεται σε άνθηση και οι εφοπλιστές καρπώνονται τα κέρδη. Όμως, η χρεοκοπημένη ελληνική κυβέρνηση δεν απολαμβάνει κανένα όφελος από όλο αυτό τον πλούτο. Οι αποδοχές των ναυτικών εξακολουθούν να εισρέουν στη χώρα, αλλά τα κέρδη των πλοιοκτητών παραμένουν, στην πλειονότητά τους, στο εξωτερικό».

    Για την ντόπια νομενκλατούρα: «Η ομάδα πίεσης της καλής κοινωνίας - οι κομψοί κοσμοπολίτες που έχουν την έδρα τους στις Κάννες, στο Σαιν Μόριτς και στην αθηναϊκή πλατεία Κολωνακίου - θα ενεργοποιηθεί. Πολλοί από αυτούς είναι γοητευτικοί άνθρωποι που μιλούν εξαιρετικά αγγλικά και αδημονούν ειλικρινά να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια στην αμερικανική αποστολή. Εντούτοις θα αποπειραθούν να προσεταιριστούν την αποστολή και να τη μετατρέψουν σε ένα εργαλείο διασφάλισης των προνομιών τους».

    Για την αίτηση βοηθείας: «Αίσθησή μου είναι ότι το ελληνικό κράτος έχοντας υποβάλει αίτηση βοήθειας και εποπτείας, έχει θέσει, στο μέτρο αυτό, όρια στην ίδια του την εθνική κυριαρχία».

    • akenaton avatar
      akenaton @ ορεσείβιος 13/04/2013 13:38:45

      Αγαπητέ βουνίσιε, ευχαριστώ για το τόσο εύστοχο σχόλιο. Θα μπορούσε να αντικαταστήσει την κεντρική ανάρτηση και να μην αλλάξει το νόημά της ούτε για λίγο. Δυστυχώς, εξήντα έξι χρόνια μετά, οι διαπιστώσεις παραμένουν ίδιες. Και αν δεν κάνουμε κάτι και με αυτή την ευκαιρία, να είστε βέβαιος πως εξήντα χρόνια μετά μπορεί να χρησιμοποιούν τα δικά μας γραπτά οι αρθρογράφοι της εποχής για να καταδείξουν ακριβώς τα ίδια πράγματα. Είμαστε άξιοι της μοίρας μας, έτσι φαίνεται δυστυχώς!

  33. NIKOLAIDOY avatar
    NIKOLAIDOY 13/04/2013 21:56:59

    οταν εχεις δυναμη και δεν την χρησιμοποιεις δεν θα μπορεσει να υπαρξει ανακαμψη στη χωρα .Η δυναμη ειναι στην κριση μας ...

  34. Κ.Π. avatar
    Κ.Π. 13/04/2013 23:39:00

    Δεν ξέρω αν έχει χαθεί η ευκαρία για την Ελλάδα (ελπίζω όχι). Ξέρω πάντως ότι η Ελλάδα είναι η χώρα των χαμένων ευκαιριών. Την αιτία γι΄αυτή τη μιζέρια ας την αναζητήσουμε και στις επιλογές των πολιτών της.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.