#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
23/02/2010 23:34
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Έκαψα την καλύβα μου να μη με τρων΄ οι ψύλλοι»



Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης

 Μεγάλη Μπέλλου. Που ‘να ξερε όταν το τραγούδαγε ότι έδινε πολιτική γραμμή στο μούλτι κούλτι ΠΑΣΟΚ του μέλλοντος.

Κοιτάξτε τι κάνουν οι ακράτητοι «σοσιαλιστές» του παιδιού απ’ τη Μινεσότα. Ας πούμε ότι είσαι ρέστος και μπατίρης, πιο στεγνός από ψιλά κι απ’ την έρημο Σαχάρα. Χρωστάς σ’ όσους αναπνέουν κάτω απ’ τον ήλιο. Το σπίτι σου ρημαδιό, μπαίνει ο βοριάς από μπρός και περνάει διαμπερώς ως τον ακάλυπτο χτυπώντας τα ξεχαρβαλωμένα πορτοπαράθυρα. Πας λοιπόν στην Τράπεζα, στους νόμιμους τοκογλύφους για να δανειστείς μπας και ξεχειμωνιάσεις. Τί τους λες; Είμαι ταπί και ψύχραιμος, πάω για φούντο, και παρεμπιπτόντως έχω και καρκίνο και σε λίγο θα με πάνε οι τέσσερις; Πόσα θα σου δώσουν, αδέρφια, κι άμα σου δώσουν, με πόσα παΐδια, νεφρά κι άλλα ζωτικά σου όργανα για τόκο, θα καλύψουν το ρίσκο τους οι μπανκέρηδες, που, όπως οι Γερμανοί και οι Τούρκοι, είναι κι αυτοί φίλοι μας και θέλουν το καλό μας; Άμα λοιπόν φωνάζεις για Τιτανικό και πας για δανεικά, πόσο σοφός ή μ&6%43@ς είσαι;

Άμα πας για δανεικά προσπαθείς να πείσεις ότι είσαι αξιόχρεος, ότι έχεις προοπτική. Πως το λέγανε; Η γυναίκα πρέπει να έχει παρελθόν κι ο άντρας μέλλον. Και η χώρα το ίδιο. Άμα πας και τους λες ότι είσαι ετοιμοθάνατος και ψεύτης και κάνεις κι εξεταστική για να τους αποδείξεις ότι τις προηγούμενες φορές που στ’ ακουμπήσανε τους φλόμωσες στο παραμύθι και στο μουσαντό, ε, μετά πάρε και το μεσαίο δάχτυλο της κουλής από το Focus. (ΣΣ, «Κουλή» έλεγε ο μεγάλος καλλιτέχνης, φιλόσοφος και πολιτικός αναλυτής Γιώργος Ζαμπέτας την Αφροδίτη της Μήλου).

Δεν γίνονται έτσι αυτές οι δουλειές. Όταν πας για δανεικά πρέπει να ‘σαι αεράτος, θέλει να φαίνεσαι κιμπάρης και μερακλαντάν. Πήγε ο Παπακωνσταντίνου με το σακκιδιάκι της Μπιρμπίλη στον ώμο κι αν δεν είχε ραντεβού, θα νομίζανε ότι μπήκε να πουλήσει αναπτήρες.

Σε τέτοιες δουλειές, για να «δαγκώσεις» τους κουτόφραγκους στήνεις μηχανή και στέλνεις αρχονταθρώπους. Στείλε τον Πάγκαλο και τον Βενιζέλο. Πληθωρικούς, χλιδάτους, που αποπνέουν όχι απλά σιγουριά αλλά και λίγη αλαζονεία. Δεν βλάφτει. Σου λέει, έχουν, μπορούν, απλά δυσκολεύονται προσωρινώς. Κι έτσι βάζουν το χέρι στην τσέπη. Τα δανεικά θέλουν να τα ζητάς σαν άρχοντας, όχι σαν ζήτουλας. Άμα πας τσουρούτικα και κλαψιάρικα, άμα στείλεις κανά χλεμπονιάρη, θα σου πουν, «τράβα στο Δ.Ν.Τ. μαζί με το Περού, το Εκουαδόρ και τη Σιέρα Λεόνε». Εγώ θα ‘λεγα να πάνε ο Αντιπρόεδρας με το Βαγγέλη και να πάρουν μαζί και τον Πέτρο το Κωστόπουλο, που ‘χει το κατάλληλο αξάν κι είναι και βέρος κοσμοπολίτης, εκτός από σοσιαλιστής. Είχε γνωρίσει μικρός κάτι τουρίστριες στη «Φαρίντα» κι ύστερα δούλεψε και στην Ε.Ο.Κ., πριν αναλάβει την επιμόρφωση της νεολαίας.

Κι ωραία, τους «ψήσαμε» και τ’ ακουμπήσανε στην σοφή σοσιαλιστική ηγεσία μας. Μετά; Θα πρέπει να τα πληρώσουμε, αν δεν κάνω λάθος. ΚΑΙ ΑΥΤΑ. Τί θα αλλάξει, τί θα παράγουμε; Μήπως η πολιτική και συνδικαλιστική μαφία που κατέστρεψε την βιομηχανία θα ανακρούσει πρύμνα; Μήπως οι απατεώνες και οι υπουργάρες που έκαναν τους αγρότες από παραγωγούς δούλους, θα αξιοποιήσουν έστω κάτι από αυτά για την αναδιάρθρωση της γεωργίας, αφού φάγανε όλα τα δις και τρις που δόθηκαν επί τριάντα χρόνια για το σκοπό αυτό; Σε λίγο που θα κοπούν οι επιδοτήσεις να δείτε γλέντια. Τότε που το ίδιο φορτηγό με βαμβάκι έκανε κύκλους και ζυγιζότανε 3 και 4 φορές καλά περνάγανε οι μάγκες. Μόνο που η μερσεντές που πήραν τότε, είναι πια για τα παλιοσίδερα, τ’ άλλα τα ‘φαγε η Λουντμίλα κι έμεινε η καρμιριά και κάτι υποαπασχολούμενα τρακτέρ να σκουριάζουν, πάνω σε μια γη δηλητήριο από την εντατική μονοκαλλιέργεια και το σκουπιδαριό της κάθε Μονσάντο. Η χειρότερη υπηρεσία του ΠΑΣΟΚ στην αγροτική ραχοκοκαλιά της Πατρίδας ήταν ο εθισμός στις επιδοτήσεις, στην εξάρτηση. Από δημιουργούς τους κάνανε ζητιάνους. Μιλάμε για πολύ αναδιάρθρωση!

Να σας πω με μια φράση την αναγκαία αγροτική πολιτική; «Αγροτική παραγωγή για την διατροφική αυτάρκεια του λαού μας». Δεν είναι δικό μου, τίτλος του «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ» ήταν πριν μερικές βδομάδες. Προσυπογράφω. Για κάτι τέτοια την πάω την Αλέκα, όπως και για το από πάνω ως κάτω ειρωνικό βλέμμα στην Καϊλή, τότε που ορκιζότανε για πρώτη φορά.   

Βγήκε και η εμβληματική φιγούρα της λιτότητας, ο Πάγκαλος, κι αμόλησε μια τορπίλη στον Τιτανικό, για κατάργηση της μονιμότητας στο Δημόσιο, μέσω κατάργησης των θέσεων. Όπως θα πηγαίνει ο υπάλληλος το πρωί να κάτσει, θα του τραβάνε την καρέκλα, όπως κάναμε στο Λύκειο, και θα πέφτει τ’ ανάσκελα, μαζί με τη φραπεδιά. Θα του το κάνουν μια, δυο, τρεις κι ύστερα θα του παίρνουν και την καρέκλα. Τι θα κάνει ο πούστης; Πόσες μέρες θ’ αντέξει να κάθεται όρθιος; Θα πάθει κιρσούς, φλεβίτιδα, θα το πάρει απόφαση και θα ξεκουμπιστεί. Απλά σοσιαλιστικά πράγματα. Θα γυρίσουμε πίσω στο 1911. Η μονιμότητα έλεγε ένας τύπος στο ΣΚΑΪ είναι θεσμός του περασμένου αιώνα, τότε που υπήρχαν πολιτικές διώξεις, για να προστατευθούν οι υπάλληλοι από αυτές, όπως και για να μην είναι θύματα συμφερόντων κι επιχειρηματιών. Ενώ τώρα, ε, δεν υπάρχουν τέτοιοι κίνδυνοι.

 Άλλο πράγμα να μην μπορείς να διώξεις τον άχρηστο, ανίκανο ή και εγκληματία υπάλληλο με το χάλι της πειθαρχικής διαδικασίας και των υπηρεσιακών συμβουλίων κι άλλο να λες ότι θα διώξεις ανθρώπους καταργώντας τις θέσεις τους, για να ξαναθυμηθούμε από που πήρε η Κλαυθμώνος τ’ όνομα της. Ανθρώπους που η κομματοκρατία τους έπιασε στη φάκα για να τους πάρει οικογενειακώς την ψήφο. Είλωτες – πελάτες. Ξέρετε ότι μπορείς να κλέψεις, να δωροδοκηθείς, να βάλεις φωτιά στην καρέκλα του υπουργού και να πάρει καμμιά δεκαετία να σε διώξουν. Και αν… Απ’ την άλλη δεν πιστεύω ότι υπάρχει μέσος άνθρωπος που του δώσανε αληθινή αποστολή, να κάνει μια δουλειά με νόημα και δεν του άρεσε. Κανείς δεν θέλει απλά να τα ξύνει. Τα Δικαστήρια, π.χ., είναι γεμάτα κενές οργανικές θέσεις κι οι υπάλληλοι εξοντώνονται,  ενώ σε άλλες υπηρεσίες παίζουνε αμπάριζα.

Πιστεύω ότι ο Πάγκαλος την αμόλησε στα πλαίσια ψυχολογικού πολέμου για να κάτσουν φρόνιμα οι είλωτες, να υποστούν τις περικοπές μισθού κι επιδομάτων, να φάνε στη μάπα τους νέους άμεσους κι έμμεσους φόρους και να κάτσουν σούζα. Με τον φόβο της ανεργίας το διορισμένο ρουσφέτι καταπίνει αμάσητο όλο το νέο φορολογικό και ασφαλιστικό νομοσχέδιο. Έτσι ο κρατικός μηχανισμός θα είναι πειθήνιος και συνεργάσιμος. Κότα. Το αληθινό νόημα είναι απλό: υπαλληλάκο, σκάσε και κολύμπα αλλιώς σου καταργώ τη θέση και τράβα στην Ομόνοια να κόβεις βόλτες μαζί με τους μπαγκλαντέζους.

Αν κάνω λάθος, αν δεν είναι απλώς μπαμπούλας και πάνε όντως να κάνουν κάτι τέτοιο, τότε θα δείτε Δεκέμβρη. Απ’ τον άλλο τον αληθινό, όχι σαν τον μαϊμού τον προπέρσινο. Πυροκροτητής στην καρδιά των νοικοκυραίων. Ή μπορεί να το κάνουν για λίγους κι ύστερα να πάνε οι συνδικαλιστές να προσκυνήσουν για να μείνει μέχρι εκεί. Απλό: Τραβάτε κουπί αγόγγυστα και δεν θα καταργήσουμε θέσεις.

Υπάρχει δε κι ένα άλλο πρόβλημα που εμβριθώς επισημάνανε όλοι οι βαριοί αναλυτές (και η Όλγα). Ζούμε πολύ, ρε σεις! Κορακοζώητοι γίναμε, τα παλιοτόμαρα και χαλάμε τους λογαριασμούς του ελληνικού υπαρκτού σοσιαλισμού. Κάτι θα σκεφτεί ο Πάγκαλος και γι’ αυτό. Έχω μια σεμνή πρόταση: όριο ζωής. Ως εδώ. Όσο χορτάσατε χλιδή, χορτάσατε. Όπως στ’ άλογα όταν γεράσουν. Να ρωτήσουμε τους Γερμανούς. Ξέρουν από τέτοιες μαζικές λύσεις. Καπούτ γεροξούρες, που θέλατε και σύνταξη.   

Παρενδυτικός «σοσιαλισμός». Ξύστε την πράσινη μούχλα και θα δείτε από κάτω τον γκαζοντενεκέ. Άδειος. Τριάντα χρόνια πλιάτσικο και τώρα θα μας …σώσουν, πάλι με δανεικά. Κι επειδή αυτά δεν θα μπορούν να τα μοιράσουν ή να φτιάξουν πάλι καμιά Ολύμπικ Κέτερινγκ με εφτά εργαζόμενους ανά παρασκευαζόμενη μερίδα, θα ρίξουν καμμιά τρακοσαριά χιλιάδες ελληνοποιημένους Αμπντουλχαλήμ  μέσα στην κάλπη. Έτσι νομίζουν.

Το ΠΑΣΟΚ, αδέρφια, θέλει ένα ωραίο κοινωνικό νεκροταφείο, παρδαλό, κουλτουριάρικο, ν’ αρέσει στην Αφρώ του Βούγια, χωρίς οκτάωρα, μονιμότητες κι άλλα προσκόμματα του περασμένου αιώνα. Με σημαία μια κουρελού.  Και κάνει ωραία πράγματα. Πανικοβάλλει τον κόσμο, ξεφτιλίζει την χώρα και την αξιοπιστία της, πυροδοτεί τον ρατσισμό και την κοινωνική έκρηξη και τελικά να δείτε που θα τα καταφέρει. Και την καλύβα μας θα κάψει και θα μας φάνε οι ψύλλοι.     

 (η εικονογράφηση είναι από τον  Anatolio)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σαος avatar
    Σαος 23/02/2010 23:41:35

    Φάκτορα, δες το παρακάτω βίντεο με τον ευρωβουλευτή που ξεμπροστιάζει τα της φοροείσπραξης και ιδιαίτερα για την πράσινη φοροείσπραξη!

    http://www.youtube.com/watch?v=hB2Ft3t7ceg

    Α ρε κακομοίρα Μπιρμπίλω που ανέλαβες τον ρόλο του πράσινου σκιάχτρου για λογαριασμό του ΓΑΠ και της Πράσινης Ανάπτυξης...

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Σαος 24/02/2010 06:52:07

      Εξαιρετική η αναφορά στο βίντεο αυτό. Ο κόσμος έχει αρχίσει και ξυπνάει, αλλά η Ελλάδα πάντα αργεί... Μα και μόνο το όνομα «Υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής» έχει τον ψεύτικο φόβο που είναι δικαιολογία να πληρώνουμε εμείς, για να φτιαχτούνε νέα τζάκια.

      Δεν μου βγαίνει η ιδέα ότι η οικογένεια και οι στενοί φίλοι του Πρωθυπουργού είναι πίσω από την Μπιρμπίλη και τα πράσινα έργα της. Δεν εξηγείται αλλιώς.

    • Σαος avatar
      Σαος @ Σαος 24/02/2010 09:41:14

      Το σημαντικότερο για μένα, φίλε Αρχαιοπτέρυγα, είναι ότι αποδικνίεται πως το όλο θέμα της Πράσινης Ανάπτυξης (και των Πράσινων Αλόγων) είναι μεγαλύτερο από τον ΓΑΠ, είναι διεθνές και απ' ότι φαίνεται, έχει και κεντρικό σημείο συντονισμού. Επίσης το παραπάνω βίντεο είναι και απάντηση για την τρομολαγνία που επικρατεί γενικότερα, από το θέμα της ανύπαρκτης Al Qaeda μέχρι το παραμυθάκι που παίζουν κατά κόρον με το 2012. Ο τελικός στόχος τους είναι ο πλήρης έλεγχος. Πολλοί από την τρομοκρατία που υπάρχει κυρίως από τα ΜΜΕ, έχουν αρχίσει να μαζεύουν προμήθειες λες και θα εξαφανιστεί ο πολιτισμός μέσα σε μια ημέρα!

      http://www.youtube.com/watch?v=uS_7Mj4y0hM

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Σαος 24/02/2010 09:47:02

      άλλοι ενέπνευσαν τα πράσινα, άλλοι τα παρέλαβαν, αλλιώς τους βγήκε, και αλλιώς θα εξελιχθεί. Αν ήθελα να κάνω πλάκα, θα έλεγα ότι ο Bush πήρε τα πετρέλαια, και ο Gore τα πράσινα, αλλά τώρα τους έσκασε και των δύο, διαφορετικά στον κάθε ένα, χαχαχα!

      Ο φόρος κάρβουνο είναι η μεγάλη _ουστιά, που πιστεύω με την ύφεση μπορεί και να πάει περίπατο. Μεγάλη _ουστιά. Φόρος ύπαρξης.

    • nasos avatar
      nasos @ Σαος 24/02/2010 15:24:09

      Το μόνο βέβαιο είναι,πως η νέα γενιά των Προβληματικών θα είναι οικολογικές.
      Πρόοδος!

  2. πολίτης avatar
    πολίτης 23/02/2010 23:44:00

    Καλό, πολύ καλό!!! Το κρατάω αυτό το άρθρο για να θυμάμαι πάντα πόσο κουράγιο έχουμε να γελάμε με τα χάλια μας.
    Αλήθεια όμως, διαβάσατε τη συνέντευξη στο «Spiegel»; Πόσες φορές είπε ότι είμαστε διεφθερμένοι; Το έλεγε και το ξανάλεγε, να το μάθουν όλοι και να επενδύσουν στη διαφθορά μας.

  3. vachus avatar
    vachus 23/02/2010 23:48:05

    Φαήλο μου αυτό είναι το σχέδιο. Η Ελλάς είναι πιόνι-στρατιωτάκι στο Grand Chess Board...Δεν θα είναι accidental αυτό.

  4. B.K.Σ. avatar
    B.K.Σ. 24/02/2010 00:12:12

    ήττα. αρχίσαν ήδη να μας γονατίζουν...

    • Orestios avatar
      Orestios @ B.K.Σ. 24/02/2010 00:25:48

      Τί εννοείς?

    • B.K.Σ. avatar
      B.K.Σ. @ B.K.Σ. 24/02/2010 00:30:28

      Ορέστιε, κάνε μια αναδρομή στην ψυχολογία μας τον τελευταίο χρόνο. από πέρυσι τον Δεκέμβρη με αποκορύφωμα τον τελευταίο μήνα, έτσι όπως αποτυπώνεται στα λόγια μας, στον τρόπο που διατυπώνουμε την οργή μας μέρα με τη μέρα. και θα καταλάβεις τι εννοώ...

    • Orestios avatar
      Orestios @ B.K.Σ. 24/02/2010 00:42:25

      Βρισκόμαστε στη μάχη του κυκλώνα που λέει το GAP. Στο τέλος θα έρθει η κάθαρση για όλους όσους ζούν σ'αυτή τη φέτα γής. Με την τραγική έννοια.

  5. neotera avatar
    neotera 24/02/2010 00:19:50

    Ο ΓΑΠ ηρθε με εθνοεκμηδενιστική για μας αποστολή από την κυβέρνηση της χώρας του να ανοίξει κερκόπορτα στην Ευρώπη βάζοντας μπουρλότο στο ρωμέϊκο. Ετσι θα πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε κι όχι ως λακαμά που όλο του ξεφεύγουν κουβέντες. Αυτό είναι τριτεύον. Το πρωτο είναι πως βαδίζει ακολουθώντας εντολές και πρόγραμμα για διάλυση της Ελλάδας. Κάνει ότι μπορεί να εκτινάξει τα σπρεντ για να δανειστούμε όσο γίνεται με υψηλότερα επιτόκια. Κωλυσιεργούν με κάθε ευκαιρία όταν είναι να λάβουν μέτρα. Τρώνε χρόνο λες κι είμαστε πέρσι. Τα όποια μέτρα τα μεταχειρίζονται για να δημιουργησουν τζέρτζελο, χρησιμοποιεί τα κουραδοκάναλα σε ρόλο τρομοκρατικό, αποδομεί τον πολιτικό λόγο, απογειωνοντάς τον από κάθε πραγματικότητα ακριβώς όπως ο μπαμπάς του κι ας μη σκαμπάζει να μιλήσει ελληνικά. Τις εξωτερικές σχέσεις της χώρας τις έχουν ξεσκίσει καθώς οι ξένοι δεν ειναι παρθένες στα πολιτικά του λαμογιοστάν, τους έχουν μυριστεί από καιρό. Γι αυτό φάνηκαν να αντιμετωπίζουν τον κωστάκη στην αρχή με ανακούφιση, αλλά στο τέλος κατάλαβαν πως πείραζαν κι αυτοί τον προϋπολογισμό του κράτους και πολύ θυμώσαν. Το ίδιο έργο παρακολουθούν χρόνια ταιζοντας τους γυφτοπασόκους. Δηλαδή μόνο με ΚΑΘΑΡΣΗ θα 'ναι κι αυτοί ευχαριστημένοι. Αλλά πού... Τα καθάρματα χρησιμοποιούν την Αφροδίτη και το εύλογο χιούμορ για το χάλι μας για να εξάψουν εθνικίστικΗ ΣΆΧΛΑ.. Ετσι προστατεύουν τον εαυτό τους τα λαμόγια παραπλανώντας. Μακάρι να τους στείλουν οι Βρυξέλλες στα ευρωπαίκή δικαστήρια. Αλλά τότε γλυτώνουν την εσχάτη προδοσία..

  6. Orestios avatar
    Orestios 24/02/2010 00:24:12

    Πολύ καλό Φαήλε.
    Ήρθαν να τα κάψουν όλα.

  7. Ένας Τυχαίος avatar
    Ένας Τυχαίος 24/02/2010 00:26:00

    Εγώ ξέρω ότι επί Yorgos η Αφροδίτη της Μήλου έκανε τη χεινομία 'τηε finger' και είμαι πολύ υπερήφανος γιαυτό!!!!

    Μπράβο Yorgos.....Και εις ανώτερα...Να πάρει σειρά ο Βουκεφάλας και ο Κολοκοτρώνης....

  8. B.K.Σ. avatar
    B.K.Σ. 24/02/2010 00:26:55

    κτήνη πακιστανοί βίασαν το σώμα και την ψυχή ενενηντάχρονης ανήμπορης γερόντισσας εχθές στο Περιστέρι.
    παιδιά μη σχολιάσετε.
    δεν έχει νόημα τίποτα πια.
    έχουν χαθεί τα πάντα.

    • ο κερδοσκόπος της γειτονιάς avatar
      ο κερδοσκόπος της γειτονιάς @ B.K.Σ. 24/02/2010 09:07:32

      Οχι φίλε. Αυτό θέλουν από μας να πούμε "δεν έχει νόημα τίποτα πια, έχουν χαθεί τα πάντα". Αν οι πατεράδες μας το έλεγαν πριν χρόνια αυτό τώρα θα είμασταν δούλοι στους Τούρκους, στους Ιταλούς στους Γερμανούς. Ομως πολέμησαν. Σήμερα εμείς με άλλο τροπο. Πάντως ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΜΕ. Τους κατεστημένους υπουργούς με τα σακκίδια που εξευτέλισαν την πολιτική (ακουσον, ακουσον ο Τσάρος της Οικονομίας να απολογείται για σκάνδαλο -Ζήμενς), την παγκοσμιοποιημένη αντίληψη όλων των μοντέρων ούτως καλούμενων πολιτικών, τον ωχαδερφισμό και διαφθορά που διατρέχει -ας μην κρυβόμαστε- όλη την ελληνική κοινωνία.

  9. TASSOS avatar
    TASSOS 24/02/2010 00:28:20

    Πρώτα πρέπει να απομονωθούν στην συνείδηση του λαού παρά την λυσσαλέα αντίσταση - προπαγάνδα των media. Μετά βλέπουμε.

  10. EUROTSOPANHS avatar
    EUROTSOPANHS 24/02/2010 00:29:09

    ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΚΥΡΙΕ ΦΑΗΛΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΟΣ Η ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ Β ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ;;;
    ΣΕ ΠΟΙΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ Η ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΗ ΚΑΙ ΥΠΕΡΑΝΩ ΟΛΩΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΑΙ Ο ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΡΑΓΙΑΔΕΣ;;;;
    ΟΙ ΘΩΠΕΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΜΑΦΙΑ ΤΩΝ ΔΥ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΥΡΙΕ ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΗ ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ....ΚΟΤΖΑΜΠΑΣΗΔΕΣ.
    ΑΣ ΚΑΝΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΕΝΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΝ ΘΑ ΑΡΘΕΙ Η ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΤΥΡΑΝΝΙΣΚΩΝ ΑΝΕΥΘΥΝΟΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΧΡΕΩΚΟΠΙΑΣ ΑΣ ΜΑΣ ΠΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΤΙ ΘΕΛΕΙ.
    ΔΙΟΤΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΠΟΥ ΤΟ ΚΟΝΔΥΛΙ ΤΗΣ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟ ΜΕΤΕΦΡΑΖΕ ΣΕ ΤΣΙΠΟΥΡΑ.
    ΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΕΠΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΡΙΧΝΟΥΜΕ 30 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΣΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ ΤΟΤΕ Η ΚΑΛΥΒΑ ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΚΑΝ ΤΟ ΚΑΨΙΜΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΜΕΝΗ ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ.

    • ΚΟΥΡΚΟΥΜΠΙΝΙ avatar
      ΚΟΥΡΚΟΥΜΠΙΝΙ @ EUROTSOPANHS 24/02/2010 10:39:10

      Δημόσιος υπάλληλος είμαι και συμφωνώ απόλυτα να αρθεί η μονιμότητα.Να απολύονται τα "κοπρόσκυλα".Μπορείς όμως να μου πεις ποιος θα τους αξιολογεί και με τί κριτήρια?Θα τοποθετείται μήπως ένα "κομματόσκυλο" με αποκλειστικό σκοπό να ξεδιαλέγει τα "κοπρόσκυλα" ?Και επειδή κόρακας κοράκου μάτι δε βγάζει,υποπτεύομαι ότι κοπρόσκυλα θα χρίζονται οι "απολιτικοί" (αυτοί που η αξιοπρέπειά τους δεν τους επιτρέπει την ένταξη σε έναν κομματικό μηχανισμό).Άμεση συνέπεια θα είναι η γιγάντωση του πελατειακού-κομματικού-συνδικαλιστικού συστήματος ξανά και φυσικά η ακύρωση της προσπάθειας εξυγίανσης.
      ΥΓ Ξέρεις από που πήρε το όνομά της η Πλ. Κλαυθμώνος?

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ EUROTSOPANHS 24/02/2010 23:03:07

      Από άρθρο του Δημήτρη Σαρρή:

      "Γιατί μονιμότητα;

      Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων θεσπίστηκε το πρώτον με το άρθρο 102 του Συντάγματος του 1911, κατόπιν σχετικής εισήγησης του Ελευθερίου Βενιζέλου. Θεωρήθηκε μέτρο διασφάλισης αφενός της προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας των υπαλλήλων από υπαγορεύσεις της κυβερνητικής πλειοψηφίας και αφετέρου της συνέχειας της διοικητικής δράσης, η οποία κινδύνευε από τις ευκαιριακές, κομματικά υποκινούμενες, αλλαγές στο στελεχιακό δυναμικό της Διοίκησης.

      Σήμερα;

      Ποιες από τις ανάγκες που υπαγόρευσαν την καθιέρωση της αρχής της μονιμότητας υφίστανται και σήμερα, έτσι ώστε να κριθεί κατά πόσο συντρέχει λόγος κατάργησής της;

      Αμφότερες, τολμώ να πω. Όπως αποδεικνύει σταθερά η πρακτική των εναλλασσόμενων στην εξουσία κομματικών παρατάξεων, η μέθοδος της εξαγοράς ψήφων ή εν γένει υποστήριξης, με αντάλλαγμα θέσεις στον κρατικό μηχανισμό, επιβιώνει διαχρονικά αλώβητη. Η απαίτηση των νεοελλήνων για άκοπο βόλεμα των ιδίων ή των τέκνων τους από τον τοπικό βουλευτή ή από τον «γνωστό» Υπουργό, παραμένει εθνική αξία. Στρατιές κομματοτραφών στελεχών, επίδοξων «καρεκλοκένταυρων», αναμένουν την «αξιοποίησή» τους και την ανταμοιβή της αφοσίωσής τους (άλλωστε ποιος άλλος είναι ο ρόλος των …κομμάτων;). Στην Ελλάδα η Πολιτική, έχοντας κατά πολύ απεκδυθεί το ιδεολογικό της υπόβαθρο, παραμένει ένα οργανωμένο σύστημα αμοιβαίων εξυπηρετήσεων, χάριν της κοινωνικής επιβίωσης ή ανέλιξης των εμπλεκόμενων. Εξάλλου, η κεντρική εξουσία κινείται μονίμως οριακά από άποψη νομιμότητας. Είναι τόσο «νόμιμη», όσο να μην εμφανίζεται κραυγαλέα παράνομη (πολλές φορές ούτε και τόσο). Εξυπηρετεί τόσο το δημόσιο συμφέρον, όσο να μην καταρρεύσει το σύστημα που της δίνει νόημα. Κύριος στόχος: η διατήρηση της εξουσίας στην παράταξη. Παρεμπίπτων (όσο δεν διακυβεύεται ο κύριος): η επίλυση προβλημάτων και αυτό που καλείται «πρόοδος».

      Οι κίνδυνοι

      Ένας διοικητικός μηχανισμός χωρίς την ανεξαρτησία που του προσδίδει η μονιμότητα θα ήταν όπλο στα χέρια της κυβερνητικής πλειοψηφίας: Ένας στρατός πειθήνιων εκτελεστών της βούλησής της, χωρίς την ικανότητα και τη βούληση να αρθρώσει αντίλογο – αφενός γιατί θα αισθάνεται ότι η υπηρεσιακή τύχη του βρίσκεται στα χέρια της και αφετέρου γιατί θα της οφείλει την εφήμερη κρατικοδίαιτη ύπαρξή του.

      Περαιτέρω, οι κομματικές αλλαγές θα σήμαιναν άρδην αλλαγή της στελέχωσης της δημόσιας διοίκησης. Πέρα από την κοινωνική αναστάτωση που θα προκαλούνταν εξαιτίας αυτού, η διοικητική μηχανή κάθε τόσο θα παρέλυε, καθώς θα έπρεπε να ανασυνταχθεί με εντελώς νέο ανθρώπινο δυναμικό, σε πολλές περιπτώσεις άσχετο με το αντικείμενο που θα καλούνταν να διεκπεραιώσει (το βλέπουμε σε κάθε κυβερνητική αλλαγή στις ειδικές θέσεις που δεν καλύπτονται από τη μονιμότητα).

      Μα η άρση της νομιμότητας θα θεράπευε…

      Ας πάμε στα αντεπιχειρήματα: η άρση της μονιμότητας, υποστηρίζεται, θα προήγαγε την αποτελεσματικότητα της Διοίκησης και θα εδραίωνε το αίσθημα ευθύνης των δημοσίων υπαλλήλων. Αυτά, όμως, προϋποθέτουν το να διατηρείται ως ενεργό ενδεχόμενο η απόλυση κάθε υπαλλήλου σε περίπτωση υπηρεσιακής ανεπάρκειάς του, έτσι ώστε η προοπτική αυτή να λειτουργεί γι’ αυτόν ως κίνητρο/φόβητρο απόδοσης και καλής συμπεριφοράς προς το διοικούμενο. Ποιός εγγυάται ότι σε ένα σύστημα κομματικά δομημένης Διοίκησης θα λειτουργήσουν οι μηχανισμοί εκκαθάρισης των ανεπαρκών (μη μόνιμων πλέον) υπαλλήλων; Επίσης, οι διαδικασίες πειθαρχικού ελέγχου, με έσχατο μέτρο την απόλυση, υπάρχουν νομοθετημένες και σήμερα. Μόνιμοι δεν σημαίνει ανεξέλεγκτοι. Μόνιμοι δεν σημαίνει υπάλληλοι με εγγυημένη παραμονή στον κρατικό μηχανισμό ακόμη και σε περίπτωση ανεπάρκειας ή απαράδεκτης συμπεριφοράς. Το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων είναι πλήρες, προβλέπει κλιμακωτές κυρώσεις, έως και την οριστική απόλυση, και μπορεί να καλύψει ποικιλία παραπτωμάτων. Αυτό που λείπει είναι η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ για την αποτελεσματική εφαρμογή του, οι ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ διασφάλισης της εφαρμογής αυτής, ο ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ της διοικητικής δράσης με τρόπο καίριο, έγκαιρο και αποτελεσματικό. Πώς η άρση της μονιμότητας θα καλύψει τις ελλείψεις αυτές;".
      Ιδού που πως και το λέει το Σύνταγμα. Τα λέει τόσο καλά ο κ. Σαρρής, που δεν έχω να προσθέσω τίποτα. Αυτή είναι η απάντηση στον εύκολο λαΙκισμό.
      Αυτό που χρειάζεται είναι ΕΦΑΡΜΟΓΗ του πειθαρχικού δικαίου, ιεραρχικός έλεγχος κι όχι κατάργηση της μονιμότητας που ήταν κατάκτηση κι εγγύηση στοιχειώδους ανεξάρτητης λειτουργίας.
      Τώρα τις "θωπείες" και τα κοτζαμασιλίκια πού τα είδες, μόνο εσύ ξέρεις.
      Κι εγώ φίλτατε είμαι ελεύθερος μαχόμενος δικηγόρος, κανείς δεν μου πληρώνει μισθό. Ο πατέρας μου, συνταξιούχος πια, ήταν τεχνικός υπάλληλος (πλαστιγγοποιός) στον ΟΛΠ΄, ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ στην ειδικότητα του, και δούλεψε σαν μουλάρι 35 χρόνια. Κάποτε δε΄, όταν ήταν ακόμη έκτακτος, όχι μόνιμος, ταλαιπωρήθηκε πολύ από τις πολιτικές πουστιές του συστήματος και ξέρω πολύ καλά τι διασφαλίζει η μονιμότητα.
      Η λύση λοιπόν: ορθολογικοποίηση, ιεραρχικός έλεγχος κι εφαρμογή των Νόμων και Κανονισμών.

  11. Shalai avatar
    Shalai 24/02/2010 00:30:10

    Θεϊκό κείμενο !

  12. Orestios avatar
    Orestios 24/02/2010 00:35:14

    Φαήλε, αυτή την απάντηση οφείλουμε να δώσουμε στο GAP και τον υπουργό Παπακωνσταντίνου

    "Θα μου επιτρέψετε να μην καταδικάσω τις Γερμανικές οδηγίες.
    Προτού διαμαρτυρηθούμε ή καταδικάσουμε, καλό θα ήταν να… φροντίζαμε να είχαμε μια πολιτική ασφάλειας για τον πολίτη. Καλό θα ήταν να μην έβλεπε όλος ο κόσμος τις εικόνες που βλέπει εδώ και τέσσερις μήνες από την Αθήνα. Τότε θα είχαμε τη δυνατότητα πραγματικά να διαμαρτυρηθούμε.
    Όταν δεν έχουμε φροντίσει να κάνουμε κάτι γι’ αυτό, τότε έχουμε ως αποτέλεσμα αυτές τις εξαιρετικά δυσάρεστες οδηγίες, οι οποίες με ενοχλούν ως Έλληνα. Αλλά ας φροντίσει η κυβέρνηση να εμπεδώσει ένα αίσθημα ασφάλειας στον πολίτη έτσι ώστε να μη βλέπει όλος ο κόσμος τις σκηνές που έβλεπε και βλέπει δυστυχώς επί τέσσερις μήνες στις τηλεοράσεις του"

    Για την ιστορία, είναι τα λόγια του καταγέλαστου υπουργού, ο οποίος προ έτους περίπου δεν καταδίκαζε την αμερικανική ταξιδιωτική οδηγία. Λείπει το επίθετο ταξιδιωτική στις λέξεις οδηγία, και αντί της Αμερικάνικής τοποθέτησα το Γερμανικής.

  13. mara avatar
    mara 24/02/2010 07:23:20

    Ωραίο άρθρο!!! Ευτυχώς που έχουμε και χιούμορ σε τέτοιους καιρούς.

  14. Διαμαντής Μπασαντής avatar
    Διαμαντής Μπασαντής 24/02/2010 08:26:44

    Μήπως ζήσαμε σε άλλη χώρα;

    Του Διαμαντή Μπασαντή

    Καλά τα λέει ο Φαήλος Κρανιδιώτης για το ΠΑ-Σοκ. Πολύ καλά. Πάρα πολύ καλά. Κρίμα που όπως φαίνεται έλειπε από την Ελλάδα την τελευταία 5ετία. Γιατί αν ήταν εδώ θα έβλεπε μια Νέα Δημοκρατία στιλ ΠΑΣΟΚ. Με λίγο μεγαλύτερη αλαζονεία μάλιστα. Κάτι σαν ΠΑΣΟΚ της δεκαετίας του 1980.

    Αν ήταν εδώ ο φίλος μου ο Φαήλος θα έβλεπε μια Νέα Δημοκρατία κάργα αξιοκρατική! Θα έβλεπε γύρω από τον Καραμανλή κάποιους άξιους και προκομμένους να κυβερνούν, να μορφώνονται, να χτίζουν και να πλουτίζουν, ταυτοχρόνως. Ανερχόμενοι και συσχετιζόμενοι και με τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα και προάστια.

    Θα έβλεπε μια κυβέρνηση που επί 5 ½ χρόνια, το έριξε στις απογραφές και στις «ήπιες προσαρμογές» και μετά ξέχασε τα όποια «σκάνδαλα» και σκάνδαλα έλεγε νωρίτερα και βάδισε «έτσι χωρίς πρόγραμμα» οικονομικό ή τι άλλο μέχρι τις «ξεκούδουνες» εκλογές του 2007 ζητώντας την ψήφο μας «για να συντάξει προϋπολογισμό» (!!!) και «για να ολοκληρώσει τις μεταρρυθμίσεις και το πρόγραμμα του 2004!!!

    Η κυβέρνηση της ΝΔ, αντί να κάνει πολιτική και μεταρρυθμίσεις, το είχε ρίξει στην «επικοινωνία». Όλοι ήταν «επικοινωνιολόγοι». Ειδικευμένοι και ανειδίκευτοι. Και όλοι αναλώθηκαν στο «επικοινωνείν»… Και επί 5ετία σύμπασα η κυβέρνηση αντί να κυβερνά δίδασκε υπό εμπνευσμένη καθοδήγηση πολιτικό σαβουάρ βιβρ» (τι έπρεπε να κάνει ή να λέει ο κ. Παπανδρέου!!!)…

    Η πλάκα ήταν πως στο τέλος η ίδια ξέχασε τους «καλούς τρόπους» της και προκήρυξε εκλογές Δεκαπενταύγουστο. Για να αιφνιδιάσει τον Παπανδρέου. Και τον αιφνιδίασε. Δεν ήταν δύσκολο άλλωστε. Αλλά αιφνιδιάστηκε και η ίδια, αλλά και ο τόπος. Η νίκη της ΝΔ του 2007 ήταν στην κυριολεξία πύρρειος και γι’ αυτή και για τον τόπο.

    Επιπλέον, ο Φαήλος αν ήταν εδώ θα έβλεπε και κάποιους σταρ της ενημέρωσης που αφού διέγραψαν λαμπρή τροχιά επί του «καταλληλότερου» του «εκσυγχρονισμού» Κ. Σημίτη είχαν προσχωρήσει του «καταλληλότερου» των «μεταρρυθμίσεων» Κ. Καραμανλή διδάσκοντας «επικοινωνία», «πολιτική» και «οικονομία» της πολιτικής ορθότητας. Οι περισσότεροι πρόλαβαν στο τέλος και αντάλλαξαν το «καραμανλικό» χαρτί της 5ετίας με μια θέση «παρά τον Αντώνη! Τόμπολα!

    Τέλος, ο Φαήλος πρόλαβε ίσως και είδε από την τελευταία 5ετία το πολιτικά ορθό ΠΑΣΟΚ που κουτουλούσε πέρα-δώθε. Πράγμα φυσικό. Αλλά πρέπει να μας πει κάτι και για μια κυβέρνηση, πολιτικά ορθή, που επί 5ετία πήγαινε κι αυτή κουτουλώντας δώθε-πέρα. Και αν κουτουλά η αντιπολίτευση κάτι πάει κι έρχεται. Αν κουτουλάει η κυβέρνηση τότε ο τόπος πάει κατά διάολου. Αυτό το τελευταίο είναι αξίωμα και ισχύει διαχρονικά (τελεία gr Φαήλο όπως λένε και οι σπόροι…)…

    • ο κερδοσκόπος της γειτονιάς avatar
      ο κερδοσκόπος της γειτονιάς @ Διαμαντής Μπασαντής 24/02/2010 09:20:37

      Διαμαντή, γιάσου από την Ανδρο.

      Περιγράφεις μια κατάσταση η οποία λίγο-πολύ ενυπάρχει στην ανθρώπινη φύση. Δηλ. οι λεγόμενοι "ετερόφωτοι" αστέρες της ενημέρωσης της πολιτικής να προσκολούνται στα κέντρα λήψης αποφάσεων της εκάστοτε εξουσίας. Ομως δεν μπαίνεις στην ουσία του προβλήματος. Και η ουσία είναι πέραν από τις "κουτουλιές" που αναφέρεις, ότι ο Γιωργος ενσυνειδήτως και με δόλο εξαπάτησε το λαό λέγοντας "λεφτά υπάρχουν" και "τα λεφτά δεν είναι πρόβλημα" και τώρα σαν το παιδάκι που το συλλαμβάνουν "κλέπτον οπώρας" να τα ρίχνει όλα μα ΟΛΑ στον Καραμανλή, να στήνει εξεταστικές -ξέρεις πως λέγονται στην καθομιλουμένη- και να τρέχει με πολυτελή τζετ και κουστωδία στη Δομινικανή Δημοκρατία για τους σοσιαληστές (όχι σοσιαλιστές)θυσιάζοντας πολύτιμο κρατικό χρήμα, ενώ ο λαουτζίκος καλείται να πληρώσει ακριβά το μάρμαρο.
      Γιάυτό λοιπόν καμμία σχέση στην διακυβέρνηση Παπανδρέου-Καραμανλή.Τα παθολογικά φαινόμενα λαμογιών, μικροαπατεωνίσκων κλπ που υπάρχουν σε μια κυβέρνηση πάντα θα υπάρχουν. Ομως το δάσος προσπαθούμε να δούμε όχι το δέντρο.

      Σ.Σ. Πάντως στην Ανδρο έχουμε καλό καιρό. Κι αυτό είναι ευχάριστο.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Διαμαντής Μπασαντής 24/02/2010 13:37:04

      Αγαπητέ Διαμαντή,
      Δεν έλειπα αλλά κι αν είχα πάει καμμιά εκδρομή, ήσουν εσύ εδώ, οπότε δεν ανησυχούσα. Καίτοι εσχατόγηρος και σοφός συστημικός αριστερός κάνεις μερικά λάθη.
      Το 1981 έλλειμα 30% του ΑΕΠ. Σε 4 χρονάκια ελληνικού υπαρκτού ροζ "σοσιαλισμού 110% και μετά κατρακύλα χωρίς τέλος.
      Ποιοί γ....αν την βιομηχανία; Ποιές συνδικάλες και ποιοί πολιτικοί διέλυσαν όλη την παραγωγική βάση της χώρας; Επί ποίων το Δημόσιο έγινε λαοθάλασσα διορισμένων;
      Ποιοί δανείζονταν αβέρτα, διόριζαν με το φτυάρι, βούλιαξαν ΔΕΚΟ, ξέσκισαν τη γεωργία, έφαγαν μέχρι το μεδούλι όλο το χρήμα που έμπαινε 30 χρόνια στη χώρα από τις Βρυξέλλες για την αναδιάρθρωση του κακού μας του καιρού;
      Έχω γράψει σε άλλα άρθρα και δεν χαρίστηκα στην κυβέρνηση της Ν.Δ. Είναι όμως απλό: από τα 29 αυτά χρόνια, το μεγαλύτερο διάστημα κυβέρνησε το ΠΑΣΟΚ. Θες να μοιράσουμε την ευθύνη 4 προς 1; ΟΚ.
      Ο Καραμανλής στο κατάπτυστο Σχέδιο Ανάν, στις σχέσεις με την Ρωσία, στις συμφωνίες για την ενέργεια, στο Βουκουρέστι, έκανε μεγάλη πολιτική. Είχε έλλειμα ηγεσίας σε πολλά άλλα και τα πλήρωσε, όπως πλήρωσε και την πολιτική ορθότητα που σε πολλά υπηρέτησε και διάφορους λαμογίσκους που επέλεξε και στους οποίους επέτρεψε έστω και δια παραλείψεως ή ατολμίας ν' αλωνίσουν. Τί μου λες, γιατί έχασε η Ν.Δ. ; Χαίρω πολύ, Κρανιδιώτης.
      Το τι θα κάνει ο Αντώνης με διάφορους, περίμενε να δεις. Είναι ΑΛΛΗ ΕΠΟΧΗ. Έχουμε μπροστά συνέδριο....
      Και δυο λεπτομέρειες: α) εδώ και μήνες κυβερνάει το ΠΑΣΟΚ ο ΓΑΠ, που έλεγε ότι "λεφτά υπάρχουν" κι εξηγούσε πως θα τα βρουν.
      β) Πρόεδρος στη Ν.Δ. είναι ο Αντώνης Σαμαράς και δεν θα απολογηθεί για ΚΑΝΕΝΑΝ.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Διαμαντής Μπασαντής 24/02/2010 13:37:50

      Διαμαντή,
      πάντα με αγάπη.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Διαμαντής Μπασαντής 24/02/2010 13:39:13

      Συγγγνώμη: "έλλειμμα".

  15. gnikos avatar
    gnikos 24/02/2010 08:35:16

    Σήμερα είναι Τετάρτη και την Δευτέρα πρέπει να δώσουμε φορολογικές δηλώσεις!!!!!!! (εμείς οι φοροκλέφτες - τεμπέληδες)
    Είδατε εσείς κανένα έντυπο ή οδηγίες?????
    Μούγκα και απραξία.....
    Στο έλεος των Δημοσίων Καθαρμάτων.

  16. tiramola avatar
    tiramola 24/02/2010 09:05:32

    Καλημέρα.
    Δεν μπορώ να πιστέψω ότι έχουμε τόσο αφελείς συμπολίτες , μάλλον ο σκοπός αγιάζει τα μέσα που στην προκειμένη περίπτωση έχει να κάνει με τις κομματικές τους προτιμήσεις.
    Προφανώς για τον "αντικειμενικό" αρθρογράφο υπάρχουν αλήθειες κατά περίσταση.
    Υπάρχει η αλήθεια της απογραφής του 2004 , την οποία μπορούμε άνετα να την επικαλούμαστε και η αλήθεια του 2009 την οποία πρέπει να την κρύψουμε μπας και καταφέρουμε να κοροιδέψουμε τους δανειστές ώστε να χαμηλώσουν τα επιτόκια.
    Η αποκάλυψη ότι η κατάσταση της οικονομίας είναι πολύ χειρότερη , από όσο την εμφάνιζε η νεοδημοκρατική κυβέρνηση ήταν κάτι το οποίο μπορούσαμε να κρύψουμε?
    Μπορούσαμε να το κρύψουμε όπως ένας χρεωμένος συμπολίτης μας πάει να πουλήσει ένα οικόπεδο παριστάνωντας ότι δεν έχει ανάγκη για να πιάσει καλύτερη τιμή είναι το επιχείρημα του αρθρογράφου προκειμένου να μας διαφωτίσει...
    Άποψή μου είναι και ας το καταλάβεις κάποτε κύριε Κρανιδιώτη ότι τα ψέματα τελείωσαν.Οι παραμυθατζήδες ηθοποιοί πολιτικοί έλαβαν τέλος μετά τις 4 Οκτωμβρίου.
    Έχει έρθει η ώρα να κοιτάξουμε κατά πρόσωπο τα προβλήματα , να προσπαθήσουμε να τα λύσουμε με κόστος που θα βαραίνει όλους μας και ανάλογα με τις δυνατότητες του καθενός.
    Όσο πιό γρήγορα το καταλάβετε κύριε Κρανιδιώτη τόσο το καλύτερο , αλλά ακόμα και αν δεν θέλετε να το καταλάβετε στο όνομα της οπαδικής σας προσέγγισης στην πολιτική θα προχωρήσει η χώρα προς την διαφάνεια χωρίς εσάς τους λίγους που ακόμα και σήμερα δεν φαίνεται να βάλατε μυαλό αφού τα ψέματα και το σπρώξιμο των προβλημάτων κάτω από χαλί παραμένει η προσφιλή σας τακτική...

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ tiramola 24/02/2010 10:49:00

      Oταν ομως προεκλογικα σου ελεγα για Μααστριχτ και τα λοιπα,την εποχη του "λεφτα υπαρχουν" ακουγα κατι τρελλα οτι η Μερκελ ειναι ξεπερασμενη και το μελλον ειναι ο Τσαβες.
      Ας δουμε λοιπον τα πραγματα κατα προσωπο : αν θελετε να μεινουμε στην ευρωζωνη χωρις κολπα στις στατιστικες-που ετσι κι αλλιως τωρα πια μας εχουν ολοι στη μπουκα και δε γινεται-χρειαζεται οικοδομηση μια κοινωνιας πολυ πιο ανταγωνιστικης και τελικα πιο ταξικης απο αυτη που υπαρχει και παλι δεν ειμαστε σιγουροι.Και δεν ειμαστε σιγουροι γιατι το να εχεις το σκληροτερο νομισμα του κοσμου και να μη χρειαζεσαι υποτιμηση δεν ειναι ιδεολογικο θεμα,ειναι κατ εξοχην τεχνικο.Αγνωστο ειναι αν θα αντεξει η ελληνικη κοινωνια την επερχομενη γιγαντωση της ανεργιας ακομη και αν συνεπλεαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.Απο τη στιγμη που με κυβερνητικη πρωτοβουλια αποφασισθηκε η μη συμπλευση φυσικα ειναι δυσκολοτερο.Και η εξεταστικη ειναι μη συμπλευση για ενα πολυ απλο λογο : δεν κατηγορουνται οι προηγουμενοι για κλοπη,για τα λεγομενα σκανδαλα υπαρχουν αλλες 5-6 εξεταστικες αλλα για προσπαθεια να ελαφρυνουν τα στατιστικα νουμερα σε εποχη παγκοσμιας κρισης και κατηγορυνται απο αυτους που υποκινουσαν περυσι επεισοδια που ανεβαζαν τα spread για να ανεβουν στην εξουσια.

    • κοψοχέρης avatar
      κοψοχέρης @ tiramola 24/02/2010 11:25:12

      Τιραμόλα, γράφεις:
      "Οι παραμυθατζήδες ηθοποιοί πολιτικοί έλαβαν τέλος μετά τις 4 Οκτωμβρίου."
      Πώς μπορείς και το λές αυτό όταν έχουμε πρωθυπουργό το μεγαλύτερο παραμυθατζή όλων;
      Μην μας τρελλαίνεις!
      Ας παραιτηθεί ο ΓΑΠ και μετά μαζί σου.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ tiramola 24/02/2010 12:54:55

      Λαστιχάνθρωπε, αν κατάλαβες ότι λέω στα σοβαρά πως έπρεπε να εξαπατήσουμε τους "κουτόφραγκους", τότε το χιούμορ σου θέλει επειγόντως ρεκτιφιέ. Από την άλλη ο καθείς καταλαβαίνει ότι μπορεί.

    • tomcat00 avatar
      tomcat00 @ tiramola 24/02/2010 14:50:55

      Που να το καταλαβει

      Με επαρχιωτικες, στενομυαλες προσεγγισεις και πολιτικο φανατσιμο δεν παμε που8ενα

      Ενα ταξιδι σε μια αλλη προηγμενη πολη του πλανητη, 8α ανοιξει τα ματια σε αρκετους, οι οποιοι μη εχοντας παραστασεις, ερε8ισματα απο αλλα περιβαλλοντα, αναλωνονται σε, χωρις υπεραξια, δρασεις/αντιδρασεις στο πολιτικο συστημα μιας χωρας με χαμηλοτατο δεικτη παιδειας/ποιοτητας/υγειας/κοκ

      Ασχολουμαστε τωρα με τον Κωστακη, τον Αντωνακη και τον κα8ε Τσιπρα

    • Fotini avatar
      Fotini @ tiramola 24/02/2010 19:05:09

      ". . .στην προκειμένη περίπτωση έχει να κάνει με τις κομματικές τους προτιμήσεις."

      Ειπε ο γαιδαρος τον πετεινο κεφαλα, λενε στο χωριο μου, Τιραμολα! Αν εισαι Ελληνας θα καταλαβεις τι εννοω!!!

    • Giorgos_T avatar
      Giorgos_T @ tiramola 24/02/2010 23:27:53

      @ Tiramola

      Ο διαγωνισμός Γενικών Γραμματέων ήταν ή όχι παραμύθι; Μας προιδεάζει για το είδος των αλλαγών που ήδη λαμβάνουν χώρα για την αξιοκρατική στελέχωση του κράτους;

      Να υποθέσω ότι παρέκαμψαν τους άξιους για να διορίσουν τουςημέτερους αλόγω του επίγοντος της κατάστασης;

      Δεν ασχολούμαι με την προηγούμενη κυβέρνηση, έλαβε τη μη-ψήφο του λαού. Αλλά, από περιέργεια, θυμάσαι εαν στο ξεκίημα της, και χωρίς επ[ιτήρηση, ήταν περισσότερο ή λιγότερο επιπόλαιη;

      Ή μήπως δεν γνώριζε που πάνε τα πράγματα;

      Σε παρακαλώ να μου απαντήσεις.

    • tiramola avatar
      tiramola @ tiramola 25/02/2010 09:30:45

      @Giorgos_T
      Φίλε μου εγώ δεν είμαι απολογητής της κυβέρνησης χωρίς να έχω κρύψει όμως ποτέ ότι στήριξα και στηρίζω τον ΓΑΠ (να δω μέχρι πότε)
      Αν γνωρίζεις σκαστή περίπτωση αδιαφανούς τοποθέτησης γενικού γραμματέα να το αναφέρεις.
      Ακόμα όμως και αν είναι έτσι να ελπίζεις ότι οι επόμενοι που θα αναλάβουν να το κάνουν καλύτερα.
      Δεν μπορεί να μας φταίνε όλα επειδή κάποιοι αντιλαμβάνονται την πολιτική οπαδικά.
      Όταν ξεκίνησε η διαδικασία επιλογής φώναζαν οι νεοδημοκράτες σχολιαστές της ιστοσελίδας για την αργοπορία.
      Μετά οι ίδιοι έφαγαν τον τόπο στο διαδύκτιο ψάχνοντας κάθε γραμματέα τι σχέση έχει με το ΠΑΣΟΚ και από κρατά η σκούφια του...
      Δεν είναι δυνατόν να παίζουμε συνεχώς και να καταθέτουμε απόψεις ανάλογα με την κομματική τοποθέτηση του καθενός.
      Όταν έγινε η απογραφή το 2004 προσθέτωντας στο έλλειμμα τις αμυντικές δαπάνες λέγαμε την αλήθεια στον Ελληνικό λαό και φυσικά ήταν σε δεύτερη μοίρα η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.
      Τώρα με την νέα κυβέρνηση που πρόσθεσε στο έλλειμμα τα χρέη των νοσοκομείων άρχισαν οι φωνές από τους ίδιους που στο παρελθόν επικαλούνταν την "αλήθεια".
      Τελικά τι σκατά θέλουν ορισμένοι επιτέλους?
      Να προσθέτουμε στο έλλειμμα τις αμυντικές δαπάνες και να κάνουμε γαργάρα τα χρέη των νοσοκομείων ή το αντίστροφο?
      Μήπως να κάνουμε γαργάρα και τα δύο να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο?
      Υπάρχει καμία κυβέρνηση που να μην επιδιώκει την συναίνεση των πολιτών προκειμένου να προχωρήσει σε αλλαγές ή μεταρρυθμίσεις που θεωρεί αναγκαίες?
      Πως λοιπόν θα το καταφέρει αυτό όταν την ίδια ώρα που χαρίζει μερικά δις στον Πρυνιωτάκη ψάχνει τώρα 1 από περικοπές στους μισθούς των ΔΥ?
      Πως θα το καταφέρει και τι μύνημα δίνει όταν κλείνει αιφνιδιαστικά τη βουλή αθωώνοντας όσους έκλεψαν το Δημόσιο?
      Εδώ δεν γίνεται λόγος για επιπολαιότητες και ποιός είναι περισσότερο.
      Εδώ μιλάμε για την απόλυτη αθλιότητα....

  17. gEO75 avatar
    gEO75 24/02/2010 09:15:24

    Ένα κείμενο που αξίζει τον κόπο να στείλω σε φίλους μου να το διαβάσουν.
    Δεν μπορώ, όμως, να καταλάβω ένα πράγμα. Οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών είναι πράγματι τόσο ανίκανες? Ή είναι τόσο διεφθαρμένες που αποτελούν μέρος κάτι (τι?) μεγαλύτερου?
    A propos, τις προάλλες είδα το "The International". Τρομακτικά αληθινό συνομωσιολογικά.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ gEO75 24/02/2010 11:04:45

      Οχι αγαοητε μου ειναι απλα μαθηματικα και εξηγουμαι.
      Ο Σημιτης μας εβαλε στο ευρω με μια ορισμενη ισοτιμια και με χρεος που αυτοστιγμει μετατραπηκε σε ευρω πανω απο το 100% του ΑΕΠ.
      Απο εκει και περα με υποτιμηση αδυνατη και το δεδομενο χρεος,για να μειωνεται το χρεος ως ποσοστο του ΑΕΠ θα επρεπε η αυξηση του ΑΕΠ να ειναι πιο γρηγορη απο την αυξηση του χρεους.Η αυξηση του χρεους προερχεται απο τους τοκους των δανειων και η αυξηση του ΑΕΠ απο την οικονομικη αναπτυξη.
      Για 8 χρονια μεχρι το 2008 τα επιτοκια ηταν 2-3% και η αναπτυξη 4% αρα υπηρχε μια μειωση του χρεους ως ποσοστο του ΑΕΠ.Με την εναρξη της κρισης τα επιτοκια ανεβηκαν και η αναπτυξη επεσε οποτε αρχιζει η αντιστροφη πορεια που οδηγει σε χρεωκοπια.
      Ενα ζητημα ειναι αν η ηπια προσαρμογη ηταν λαθος.Μεγαλυτερη ομως λιτοτητα την επαυριο των Ολυμπιακων Αγωνων που περιμεναν κριση στο κατασκευαστικο κλαδο θα ειχε το ρισκο να πεσει ο ρυθμος της αναπτυξης κια αρα η μειωση του χρεους.Ο Αλογοσκουφης επελεξε να κινειται στο οριο της αναπτυξης -επιτοκια ωστε να πετυχαινει μια μικρη μειωση καθε χρονο.
      Φυσικα μετα το 2008 αυτο ηταν αδυνατο.Ο ΓΑΠ αδιαφορησε για ολα,πουλαγε φουμαρα για πρασινη αναπτυξη και τωρα ετοιμαζεται για αγρια λιτοτητα και το μονο που τον νοιαζει ειναι να κερδισει τις εντυπωσεις.

    • Μάρκο Τ avatar
      Μάρκο Τ @ gEO75 24/02/2010 11:16:33

      Ψυχραιμία, η ιστορία είναι ακριβώς έτσι όπως την περιγράφεις. Ένα λάθος του Αλογοσκούφη όμως, για να συμπληρώσω, είναι ότι άφησε να υποβαθμιστεί τραγικά ο εισπρακτικός μηχανισμός. Δηλαδή, άφησε ορθάνοιχτες, ακόμα περισσότερο από ό,τι ήταν πρωτύτερα, τις πόρτες της φοροδιαφυγής. Αυτό είναι πανθομολογούμενο και μπορεί να το διαπιστώσει ο καθένας.
      Ο ΚΚ δεν ασχολείτο με τα οικονομικά, από ό,τι φαίνεται. Αναρωτιέμαι με τι ασχολείτο...
      Ο GAP είναι και ιδεοληπτικός (πράσινη ανάπτυξη, πολυπολιτισμικότητα, διεθνισμός, "ανθρώπινα δικαιώματα" κ.λπ) και αδαής και μωροφιλόδοξος. Καταστροφικός συνδυασμός (το πιο ακραίο παράδειγμα τέτοιου μείγματος ο Πολ Ποτ).. Ο Προβόπουλος προεκλογικά τον είχε ενημερώσει τον GAP για την οικονομία κατ' ιδίαν. Γνώριζε ή είχε μάθει, τέλος πάντων. Αλλά ως δόλιος βλαξ, επέλεξε να εξαπατήσει τον ελληνικό λαό. Τώρα, είναι αργά.
      Εκτός και αν οι εξελίξεις τον οδηγήσουν εκτός εξουσίας πρόωρα, οπότε θα έχει απαλλαγεί η χώρα από ένα επικίνδυνο ανθρωπάκι που θέλει να παίζει τον ηγέτη.

      • Factorx avatar
        Factorx @ Μάρκο Τ 24/02/2010 12:44:21

        @Μάρκο Τ: Χάνουμε πολύ ώρα για να διορθώνουμε τα σχόλιά σου και να κόβουμε εφκράσεις. ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΆ ΣΥΝΕΧΩς. ΕΛΕΟΣ. ΠΡΟΣΕΧΕ ΠΩς ΓΡΑΦΕΙΣ

        • Μάρκο Τ avatar
          Μάρκο Τ @ Factorx 24/02/2010 12:46:08

          Εννοείς προφανώς μία έκφραση για την Αλ Σάλεχ; Δεν έγραψα και τίποτα κακό...

          • Factorx avatar
            Factorx @ Μάρκο Τ 24/02/2010 12:48:57

            εννοω πάρα πολλά. θα τα καταλαβαίνεις απο τα ...κομμμενα

          • Μάρκο Τ avatar
            Μάρκο Τ @ Factorx 24/02/2010 13:58:44

            Συγγνώμη, αλλά εδώ με προσβάλλεις. Μία έκφραση "επίμεμπτη" έγραψα για την συγκεκριμένη κυρία παρά τω Βούγια. Τα υπόλοιπα, αν τα θεωρείς μεμπτά και μη δημοσιεύσιμα, δεν ξέρω τι να πω, ειλικρινά. Σκληρή κριτική κατά συγκεκριμένων δημοσίων προσώπων ήταν, δεν ήταν χαρακτηρισμοί υβριστικοί μη δημοσιεύσιμοι. Αλλά αν τους θεωρείς έτσι, πάω πάσο. Δικό σου ιστολόγιο είναι, έχεις κάθε δικαίωμα.

  18. effie B. avatar
    effie B. 24/02/2010 09:21:42

    Αφου αρχισαν και τα ΝΕΑ να μιλουν για λαικο πανηγυρακι της κυβερνησης και αλλαλουμ θιασο, η καταρρευση ειναι πλεον προ των πυλων!!!!!
    -------------------------------------------------------------------------

    ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ από τα ΝΕΑ

    Του Δημήτρη Μητρόπουλου
    Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ παρουσιάζεται συνήθως ως σύγκρουση προσώπων με διαφορετικές επιδιώξεις. Κάτι σαν θέατρο με άσχημους πρωταγωνιστές. Ωστόσο, μια συστημική ανάγνωση είναι καμιά φορά πιο χρήσιμη και, κυρίως, πιο αποκαλυπτική.

    ΠΩΣ ΕΡΜΗΝΕΥΕΤΑΙ η περίπτωση Πανάρετου; Ο υφυπουργός Παιδείας προκάλεσε ξανά κυβερνητική ημικρανία. Αφορμή, τούτη τη φορά, η ιδέα του Πανάρετου να στηθούν τοπικά κολέγια μέσα στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ της χώρας. Η έμπνευση φέρεται να έχει προέλθει από πρόσφατη περιοδεία του υφυπουργού στην Καλιφόρνια.

    Η ΕΛΛΑΔΑ είναι
    κοινοβουλευτική δημοκρατία. Ωστόσο, ο Γιάννης Πανάρετος δεν είναι εκλεγμένος. Εμφανίζεται ως εκλεκτός. Τίνος; Του Πρωθυπουργού. Τον επικαλείται μάλιστα, λέγοντας πως η καλιφορνέζικης εμπνεύσεως πρότασή του απηχεί ιδέες του Παπανδρέου από το 1995- όταν δηλαδή ο Γιώργος ήταν υπουργός Παιδείας. Είναι μια προσέγγιση που ακυρώνει την Κοινοβουλευτική Ομάδα, την υπουργό Παιδείας ή το Υπουργικό Συμβούλιο. Η εικαζόμενη εύνοια του Παπανδρέου αρκεί.

    ΑΝ Ο ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ δεν ήταν εκλεγμένος- και μάλιστα με σχεδόν έντεκα μονάδες διαφορά από τη Ν.Δ. - θα ΄μπαινε κανείς στον πειρασμό να μιλήσει για ψευδομοναρχική ατμόσφαιρα. Εν προκειμένω, η συμπεριφορά Πανάρετου εγγράφεται σε ένα ψευδοπροεδρικό μοντέλο. Με μία διαφορά. Στις ΗΠΑ, όθεν το προεδρικό σύστημα, Κογκρέσο και Γερουσία κρατούν τα κλειδιά της νομοθετικής λειτουργίας. Άρα οι θεσμοί αλληλοεξισορροπούνται.

    ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ο Πανάρετος κινείται σε μια θεσμική γκρίζα ζώνη- ή μάλλον δραστηριοποιείται στο μπλογκ του. Τι θέση ακριβώς επέχει το μπλογκ σε σχέση με την κλασική κυβερνητική λειτουργία; Άγνωστον. Η σφαίρα του Διαδικτύου είναι πάνω και πέρα από το πολιτικό πεδίο όπως το είχαμε συνηθίσει.

    ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ είναι αν μπορεί να λειτουργήσει έτσι μια κυβέρνηση. Ποια είναι η πραγματική δομή της; Πώς- και πού- παίρνονται οι αποφάσεις; Ποιες είναι οι διαδικασίες; Πού τελειώνουν τα μπλογκ και πού αρχίζει η Εφημερίδα της Κυβερνήσεως; Τέλος, ποιος είναι ο πραγματικός ρόλος των προσώπων; Έχει σημασία ο τίτλος ή η σχέση με τον Πρωθυπουργό; Και η σχέση αυτή είναι πολιτική ή προσωπική; Πώς κρίνεται η σχέση αυτή; Ο Πανάρετος σε ποιον λογοδοτεί; Σίγουρα όχι στον ψηφοφόρο- ξεχάστε το κόμμα και άλλους παρωχημένους οργανισμούς.

    ΕΛΕΩ ΚΑΙ εν αγνοία Πρωθυπουργού! Έτσι λειτουργεί ο Πανάρετος- ή μάλλον οι Πανάρετοι του στενού και ευρύτερου κυβερνητικού συστήματος. Γιατί είναι αρκετοί!

    • άστεγος avatar
      άστεγος @ effie B. 24/02/2010 09:41:06

      Έφη, χρειαζόταν να μας το πούν τα Νέα ότι η κυβέρνηση αυτή όχι μόνο σχέδιο δεν είχε αλλά ο ίδιος ο ΓΑΠ δεν μπορεί να χωρίσει δύο γαϊδάρων άχυρο;
      Πιστεύω ότι οι παλινωδίες του θα μείνουν στην ιστορία.
      Τρίτη-Πέμπτη-Σάββατο αλλάζει γνώμη και την Κυριακή το ξανασκέφτεται.
      Κοίτα ποιός μας έλαχε να διαχειρισθεί τις τύχες της Ελλάδας στη διάρκεια της μεγαλύτερης παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
      Μπράβο μας, μας αξίζει.

  19. gap-goup avatar
    gap-goup 24/02/2010 09:36:14

    Δεν θα τα καταφερει Φαηλο,γιατι λεφτα υπαρχουν μονο στο..Δ.Ν.Τ.
    Το μονο ισως που θα καταφερει,ειναι να το χρεωση στην Ν.Δ.

  20. Arnaoutis avatar
    Arnaoutis 24/02/2010 09:54:22

    .
    The town mouse and the country mouse.
    .
    -Ασφαλισμένοι του ΤΑΠΕ (Εθνική Ασφαλιστική) και του ΤΑΥΣΟ (Αγροτική Ασφαλιστική), με 25χρόνια εργασίας και 45ο ή 50ο έτος ηλικίας, συνταξιοδοτούνται, στην περίπτωση απόλυσης ή κατάργησης «προσωποπαγούς θέσης».
    Έτσι, όταν χρειάζεται να γίνει μια εξυπηρέτηση προς «φίλιες δυνάμεις», με απόφαση των οικείων διοικητικών συμβουλίων των επιχειρήσεων «καταργούνται» οι θέσεις δια της… μετονομασίας των. Κατ’ αυτόν τον τρόπο ο λογαριασμός των εξυπηρετήσεων μεταβιβάζεται στους φορολογούμενους(τα ταμεία έχουν μεταφερθεί στο ΙΚΑ), οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν, μέσω προϋπολογισμού, τα ρουσφέτια και τις λεγόμενες αναδιαρθρώσεις….»
    http://archive.enet.gr/online/online_text/c=114,dt=26.06.2007,id=9812004

    «ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ» (Ο.Α.Σ.Ε.)
    Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
    Για ΤΑΠΕ και ΤΑΥΣΟ , συνταξιοδότηση με απόλυση

    Αθήνα 19/2/2010

    Συνάδελφοι,
    Σήμερα πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας της
    Ομοσπονδίας με τον Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Γ.
    Κουτρουμάνη.
    Μεταξύ των άλλων θεμάτων που συζητήθηκαν, διευκρινίστηκε από τον
    κ. Υφυπουργό ότι οι διατάξεις που περιλαμβάνονται στο άρθρο 143 παρ. 8
    του ν. 3655/2008, (νόμος Πετραλιά) και ισχύουν για τα δύο ειδικά ταμεία του
    χώρου μας, το ΤΑΠΕ (Εθνική Ασφαλιστική) και το ΤΑΥΣΟ (Αγροτική
    Ασφαλιστική), παραμένουν ως έχουν.
    Συγκεκριμένα, το καθεστώς δικαιώματος συνταξιοδότησης σε
    περίπτωση απόλυσης εργαζομένων που έχουν συμπληρώσει τις
    απαιτούμενες από τις καταστατικές διατάξεις των Ταμείων προϋποθέσεις (25
    χρόνια εργασίας και 45ο ή 50ο έτος ηλικίας), διατηρείται ως έχει (μέχρι
    31/12/2010), σύμφωνα με την κατηγορηματική δήλωση του αρμόδιου
    Υφυπουργού.
    Στο αίτημά μας για παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας και πέραν
    της 31/12/2010, λόγω των οικονομικών ωφελειών που θα προκύψουν στα
    Ταμεία από την συνέχιση της καταβολής των εισφορών των εργαζομένων,
    μας δήλωσε ότι δεν υπάρχει τέτοια πρόθεση.
    Ζητήσαμε επίσης να μπορεί να κάνει χρήση αυτού του δικαιώματος και
    πέραν της 31/12/2010, οποιοσδήποτε εργαζόμενος μέχρι τότε έχει
    συμπληρώσει τις απαιτούμενες προϋποθέσεις. -ηλαδή όποιος εργαζόμενος
    μέχρι την ημερομηνία αυτή είχε 25 χρόνια εργασίας και ήταν 45 ή 50 ετών
    (ανάλογα την περίπτωση) και απολυθεί μετά την 31/12/2010 (π.χ. το 2012)
    τότε να μπορεί να συνταξιοδοτηθεί. Ο Υφυπουργός εξέφρασε την άποψη ότι
    έχει βάση το αίτημά μας αυτό και θα εξεταστεί σοβαρά.
    Για το
    Εκτελεστικό Συμβούλιο

    Ο Πρόεδρος O Γεν. Γραμματέας
    Χρήστος Παπαδόγιαννης Μανώλης Χατζάκης

  21. donaE avatar
    donaE 24/02/2010 11:00:08

    Δεν νομιζω πως θα δουμε Δεκεμβρη,εδω εχει λαθος ο Φαηλος.Οταν νοιωθεις τον φοβο λιγο-λιγο με δοσεις να τρυπωνει μεσα σου παγωνεις.
    Κοιτας να γλυτωσεις οτι μπορεις.Ειδικα αμα καψεις την καλυβα σου δεν ξεσηκωνεσαι με τιποτα πια.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ donaE 24/02/2010 11:11:49

      Και αγω συμφωνω.Ο Δεκεμβρης βασιζοταν σε μια αυταπατη,την αυταπατη της μεταπολιτευτικης Ελλαδος : υπαρχει μια κακη δεξια,αρκει να τη ριξουμε και ολα θα ειναι ωραια.Οταν ομως το ιδιο το κομμα των μη προνομιουχων -απατεωνων λεω εγω-δηλωνει τερμα τα διφραγκα,οι επαναστατες της πλακας παγωνουν και φυσικα δεν θα βγουν νεοδημοκρατες κουκουλοφοροι να τα καψουν.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ donaE 24/02/2010 11:34:49

      Ψυχραιμία, εδώ δεν συμφωνώ. Δεν υπάρχουν μόνον η δεξιά και η αριστερά. Υπάρχουν πολλών ειδών δεξιοί, πολλών ειδών αριστεροί και πολλών ειδών κεντρώοι. Και αρκετοί που δεν αναγνωρίζουν τον εαυτό τους σε τίποτε απ' όλα αυτά. Σάν να μην έφταναν όλα αυτά, υπάρχουν και αντιεξουσιαστές, αναρχοκομμουνσιστές, αναρχοαριστεριστές, ακροδεξιοί, φασίστες (γενικώς οι πέραν του συνταγματικού τόξου). Αλλά δεν είμαστε πιά στην εποχή του Ελ. Βενιζέλου και των Λαικών, του Πλαστήρα και του Παπάγου, της ΕΡΕ και της ΕΚ, του Ανδρέα και του Μητσοτάκη.
      Υπάρχει πολύς φόβος και πολλή οργή εδώ έξω, αλλά ειναι κυρίως ο οικονομικός φόβος και η οργή του ληστευθέντος μέρους της κοινωνίας. Ληστευθέντος από όσους επωφελήθηκαν και πλούτισαν, δεξιούς, κεντρώους και αριστερούς.
      Σ' αυτή την αποτυχημένη Πολιτεία, η υπερπολιτικοποίηση και οι πολιτικούρες έγιναν πιά εντελώς αναξιόπιστες.

  22. ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
    ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ 24/02/2010 11:43:58

    Μερικοί-μερικοί,είναι μές την καλή χαρά.Στην κοσμάρα τους.Δεν καταλαβαίνουν τίποτα.Μπαίνουν 'εδώ',κοπρίζουν και ξεχνάνε να τραβήξουν το καζανάκι.Τέτοια αρρωστημένη τύφλα με τον μαγεμένο ποδηλάτη;;;Τόση εμπάθεια και στραβωμάρα με την ΝΔ;Ελεος πιά!!!Η ΝΔ δεν κυβερνάει εδώ και πέντε μήνες.Ξεκολλήστε επιτέλους κι βγάλτε την πράσινη τσίμπλα από τα ματάκια σας.Η τσίμπλα και η μα....κία τυφλώνουν.Αποψη και δικαίωμά σας να προσκυνάτε το Αμερικανόπουλο και τον θίασό του.Τις νουθεσίες και τις θολοκουλτούρες των 70'ς,ρουφήξτε τες μόνα σας εμπαθή ποκαχόντας.Αξιος ο μισθός σας,δεν λέω.Αλλά ειλικρινά ,πιστεύετε ότι θα πείσετε κανέναν σκεπτόμενο με την αρλουμπολογίας σας ;;;Αν πάντως το κάνετε γιά να προβοκάρετε,συνεχίστε.Δεν ενοχλείτε κανέναν.Ποιός ενοχλείται με γραφικά πράσινα καραγκιοζάκια;;;Γέλιο μόνον προκαλούν,ίσως και οίκτο τελικά.

  23. o aneksartitos avatar
    o aneksartitos 24/02/2010 11:53:35

    Το σκάνδαλο της Σίμενς θα καταγραφεί ως ο μεγαλύτερος πολιτικός γκεμπελισμός παγκοσμίως των τελευταίων 50 χρόνων. Ένα σκάνδαλο, αποκλειστικά και μόνο αφορώντα το ΠΑΣΟΚ, αφού οι όποιες συναλλαγές της Σίμενς με το ελληνικό κράτος τελείωσαν το 2004 με την ολοκλήρωση των ολυμπιακών αγώνων (οπότε οι όποιες επαφές του Χριστοφοράκου από εκεί και πέρα αφορούσαν την προσπάθειά του να γλιτώσει τις μεγάλες ποινικές ευθύνες), κατάφεραν ΠΑΣΟΚ+ΜΜΕ να το φορτώσουν στη ΝΔ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Μιλάμε για την τρέλα προσωποποιημένη... Η κατάργηση της λογικής..... Και ο λαός, όπως οι Γερμανοί που θεωρούσαν το 1943 ότι κατέλαβαν την Μόσχα, έτσι και σήμερα οι Έλληνες θεωρούν το σκάνδαλο ως Νδημοκρατικό!!! Το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ έπαιρνε μίζες, έδινε έργα με το έτσι θέλω στην εταιρία εις βάρος των ελλήνων, έδινε προμήθειες, χρηματοδοτούνταν στο προεκλογικό του έργο, είναι άνευ σημασίας......... Σημασία έχει ότι ένας ανακριτής επί ΝΔ εκανε κάποιους λάθους χειρισμούς... Αυτό για τους έλληνες ξεφτέρια πολίτες είναι απόδειξη ότι το σκάνδαλο είναι νεοδημοκρατικό.. Α΄λλωστε και οι Γερμανοί το 1943 πίστεψαν ότι είχαν κατακτήσει όλη την Ευρώπη.............

  24. Χρήστος avatar
    Χρήστος 24/02/2010 12:05:08

    για κοιτάξτε και για τον Χατζημαρκάκη...

    http://apolitik.pblogs.gr/2010/02/poia-einai-h-shesh-toy-satzhmarkakh-me-to-pasok.html

    • anonymous avatar
      anonymous @ Χρήστος 24/02/2010 14:14:00

      Μην την ψάχνεις φίλε. Ο Χατζημαρκάκης είναι γεννημένος στη Γερμανία, σπουδασμένος εκεί και παντρεμένος με Γερμανίδα. Τι σημαίνει αυτό; Ο τύπος είναι πλήρως αφελληνισμένος. Μιλάει μόνο Ελληνικά και είναι Ελληνικής καταγωγής. Αυτά που λέει όμως είναι τα αναμασήματα των γερμανικών εφημερίδων στη χειρότερη μορφή τους.

      Εφόσον ο τύπος είναι Γερμανός Ελληνικής καταγωγής, δεν είναι Έλληνας και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μη Έλληνας.

  25. Αναρμόδιος avatar
    Αναρμόδιος 24/02/2010 14:47:51

    Αν καταλαβαίνω καλά το πνεύμα της ανάρτησης, τότε για όλα σχεδόν τα δεινά μας φταίει μόνο ένα κόμμα: Το ΠαΣοκ.

    Και, περίπου, πως τώρα που πρόεδρος στην Ν.Δ. είναι ο κ. Σαμαράς δικαιούμαστε να είμαστε αισιόδοξοι (όπως ήμασταν κι άλλες φορές στο παρελθόν) ότι θα βρεθεί η λύση των προβλημάτων μας.

    Ε, λοιπόν, κι εγώ λέω πως όσο έχουμε αποθέματα αισιοδοξίας για καλυτέρευση, λύση δεν πρόκειται να εμφανιστεί. Για τον απλό λόγο: η αισιοδοξία μας, μας εμποδίζει να συνειδητοποιήσουμε ότι έχουμε πρόβλημα. Ποιό είναι το πρόβλημά μας και τι, ενδεχομένως, χρειάζεται για να το λύσουμε.

    Και το πρόβλημά μας είναι τόσο απλό: Δεν έχουμε δημοκρατία. Νομίζουμε ότι έχουμε. Ο κοινοβουλευτισμός ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ δημοκρατία.

    Ακόμη κιαν περάσουμε μια ευτυχισμένη περίοδο θα ξαναγυρίσουμε εδώ που περίπου βρισκόμαστε τώρα. Η εμπειρία των πατεράδων μας και των δικών τους πατεράδων αυτό λέει. "Ετσι ήταν πάντα".

    Αναρμόδιος

  26. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 24/02/2010 15:17:51

    @ Β.Κ.Σ,

    Μήν αποκαρδιώνεσαι τόσο εύκολα,στήν Ιστορία μας περάσαμε από χειρότερους στενωπούς.Ολα θά τελειώσουν καλά,αφού τραβήξουμε κουπί,πράγμα πού τό αξίζουμε,τέτοιοι Συβαρίτες πού ήμασταν.
    Πάρε κουράγιο από τά λόγια τής Σύβιλλας:Ασκός έν οίδματι ποντοπορεύσει,μεθ'ερμηνευόμενον,είς:κακό σκυλι ψόφο δέν έχει.Κουράγιο1

  27. sirmar avatar
    sirmar 24/02/2010 16:29:15

    Καλά τα λέει ο κρανιδιώτης το θέμα είναι τι κάνουμε τώρα και γιατί ο Σαμαράς δεν προτείνει ριζοσπαστικές λύσεις αρχής δεδομένης από τα λαμογια τους βουλευτές περικοπές μεγάλων συντάξεων που παίρνουν όλοι αυτοί που μας κυβέρνησαν.
    Έλεγχο που τα βρήκαν τα χρήματα πως αποκτήσαν τα διαμερίσματα διότι είχα ακούσει ένας πολιτευτής της Θεσσαλονίκης δια να Βάλη το κοπελι στο δημόσιο ήθελε ενα διαμέρισμα. Να πη κράτη η χρηματοδότηση της κούνιας το κάγκελο και τρομάρα να τους έλθει για τους ζώντες και ανάθεμα δια τους αποβιώσαντας που θέλουν και ιδρύματα και να τους πληρώνουμε από επάνω και να έχουν προσωπικό από το δημόσιο. να πη όλα στη φορά όπως έλεγε ο ΓΑΠ αλλά και αυτός μέσα στης σκατοφες είναι χωμένος τι όλα στή φόρα. Τώρα Αντώνη σου δίνετε η ευκαιρία να πάρεις κόσμο καλό και μακριά από τα λαμογια που μας κάνουν να ντρεπόμαστε που είμαστε ΝΔ

  28. Factorx avatar
    Factorx 24/02/2010 17:00:39

    Τι θα πει σε "προσβαλω". Λες να εχω προσωπικά μαζί σου και να σοθυ επιτιθεμαι. Ανεβαζεις δεκαδες σχόλια καθε μερα και δεν τολμάμε να σου πουμε κουβέντα; Βρίζεις εκ του ασφαλους και μαζέψου

    • Μάρκο Τ avatar
      Μάρκο Τ @ Factorx 24/02/2010 23:45:28

      Τα "δεκάδες σχόλια" κάθε μέρα πού τα είδες; Περίεργο...Λες και δεν είχα άλλη δουλειά να κάνω...

  29. Κώστας Μανίκας avatar
    Κώστας Μανίκας 24/02/2010 17:05:54

    Αν ήταν τόσο απλό, με λίγο τσαμπουκά και κιμπάρικο ύφος, να πείσουμε για την αξιοπιστία μας, θα ήταν όλα πολύ έυκολα. Όσο δεν αποδεικνύουμε ότι θέλουμε να αλλάξουμε ως κοιννωνία και οικονομία, θα βρισκόμαστε μονίμως στο μηδέν. Δυο αδιαρθρωτικές αλλαγές που πάει να ανακοινώσει το ΠΑΣΟΚ (κλειστά επαγγέλματα και ασφαλιστικό) γίνοτναι αποσπασματικά, χωρίς προοπτκή και όραμα, με αμφίβολα μηδαμινά αποτελέσματα. Δεν βλέπω όμως τους κοινοτικούς να πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση. Βολεύονται με το ξεζούμισμα της αγοράς από ρευστότητα και την υψηλή φορολόγηση. Όσο για την ατάκα τη Αλέκας, περί αγροτικής παραγωγής που θα καλύπτει διατροφικά τη χώρα, είναι τουλάχιστον αφελής η προσέγγιση ότι μπορούμε να γίνουμε μια ακόμα πιο φοβική, κλειστή οικονομία που καταναλώνει ότι παράγει, λες και ζούμε σε άλλο πλανήτη μακριά από το διεθνή ανταγωνισμό και το φθηνότερο προϊόν που μπορούν να προσφέρουν οι αγορές.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Κώστας Μανίκας 24/02/2010 23:10:24

      Εμείς, αγαπητέ, σε λίγο δεν θα παράγουμε τίποτε. Μόνο θα πουλάμε ο ένας στον άλλο φραπεδιές και σουβλάκια. Οι Άγγλοι πάντως φτιάχνουν ολόκληρο πρόγραμμα επιστροφής στη γη. Είναι φαίνεται κι αυτοί φοβικοί κι αφελείς. Περιηγήσου λίγο την Δανία να δεις τι κάνουν, τι παράγουν οι αγρότες και κτηνοτρόφοι τους και ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ, έτσι. Αλλά βέβαια εμείς που είμαστε "γάτες" θα εξακολουθήσουμε τις εισαγωγές εξαγωγές πεπιεσμένου αέρος. Άμα δε γίνει καμμιά "στραβή" θα φάμε χαρτάκια της Γενικής Αποθηκών. Να βρούμε τρόπους να παράγουμε ανταγωνιστικά. Υπάρχουν δε πράγματα που εδώ παράγονται ΚΑΛΥΤΕΡΑ.

  30. Διαμαντής Μπασαντής avatar
    Διαμαντής Μπασαντής 24/02/2010 18:41:24

    Αγαπητέ Φαήλο,

    Μου αρέσει που ξεκινάς την Ιστορία από το 1981. θα μπορούσες βεβαίως να ξεκινήσεις και από το 1961. Ή και από το 1952. Υπάρχουν πολλοί σταθμοί για να κάνει στάση το τρένο της Ιστορίας. Αλλά εσύ ως συνεπής "προβοκάτορας της ιστορίας" βρίσκεις το 1981 βολικό. Καλά τα λες. Πολύ καλά...

    Μερικές παρατηρήσεις. Το σωστό είναι ξεκινήσεις και να δεις την οικονομική εξέλιξη σε σχέση με το ευρώ. Δηλαδή σημείο ως εκκίνησης της σημερινής περιόδου μπορεί να είναι από το 1997. Κάπου εκεί ξεκινά η πορεία προς το ευρώ, Συνεπώς για να μιλήσουμε πρέπει κάπως να εστιάσουμε.

    Επί της ουσίας, κατά τη γνώμη μου, οι ευθύνες των κυβερνήσεων Σημίτη και Καραμανλή είναι δεδομένες, αλληλοσυσχετιζόμενες και ανιχνεύσιμες. Τώρα το ότι το ΠΑΣΟΚ ήταν κακό δεν δικαιολογεί την πλήρη αποτυχία Καραμανλή που ήρθε στην εξουσία με τεράστια αποδοχή από τον ελληνικό λαό και πέτυχε μέσα σε 5 1/2 χρόνια να καταρρεύσει εντελώς.

    Τώρα το αν σου αρέσουν οι συμψηφησμοί (4 προς 1, 2 προς 1, 5 προς 1 κλπ) καλώς. Εγώ ξέρω πως η Ελλάδα έχασε το τρένο και του ευρώ και του εκσυγχρονισμού επί Σημίτη. Και έχασε και το τρένο και του ευρώ και των μεταρρυθμίσεων επί Καραμανλή. Μπορείς να συμψηφήσεις τις δύο περιόδους ή μπορεί να τις ξεχωρίσεις. Όμως τα τρένα όμως φύγανε και αντε πιάστα...

    Τώρα ως προς τα εθνικά θέματα. Πολλοί ψήφισαν (ψηφίσαμε) τον Καραμανλή το 2004. Και πολλοί το επενάλαβαν και το 2007. Ο λόγος τη δέυτερη φορά ήταν η στάση του Καραμανλή στο Ανάν και τα ανοίγματα του στη Ρωσία. Όμως το 2009 ένα εκατομμύριο νοματαίοι έκριναν πως δεν μπορούσαν να ψηφίσουν Καραμανλή και πάλι για το 2004 και το 2005. Γιατί σε λίγο θα φτάναμε στο 2015 και κάποιοι θα συνέχιζαν να ψηφίζουν ακόμα για το 2004 και το 2005!!!

    Ξέρεις η πολιτική προχωρά μέσα στον χρόνο. Δεν μένει στις δικές μας εμμονές και στις δικές αντιπάθειες. Ούτε τα εθνικά θέματα δικαιώνουν ή δικαιώνονται με μια άθλια οικονομία διαχρονικά...

    Αλλά γιατί στα λέω όλα αυτά; Γιατί εδώ και καιρό πολεμάς στα "χαρακώματα" ανεχόμενος πολλά από όσα συμβαίνουν στη μια πλευρά και κατακεραυνώνεις μόνο την άλλη. Καλή η πολεμική για την ώρα του πολέμου. Κάποια στιγμή όμως ενόψει συνεδρίου θα έπρεπε να γίνει και στη ΝΔ του Αντώνη και κάποιος διάλογος για τα αίτια της ήττας της. για την πολιτική ορθότητα με την οποία οδήγησε τη χώρα στο πουθενά, για την ιδεολογία της "αφομοίωσης" των "προοδευτικών πομφόλυγων" που εφάρμοσε κλπ. Ξεχνάς πως για την ήττα της ΝΔ το ΠΑΣΟΚ δεν έκανε και πολλά πράγματα. Απλώς κάθησε και περίμενε να ...καταρρεύσει...

    Αλήθεια αν αυτό το κόμμα δεν κάνει αυτοκριτική τώρα μπροστά σε ένα τακτικό συνέδριο θέσεων πότε θα κάνει; Εσύ όπως γράφεις είναι σαν να "ζεις τον μύθο σου". Καλά κάνεις. Ήρθε η ώρα να κερδίσει ο Αντώνης. Και ήταν και δίκιο αυτό. Όμως το παρακάνεις. Μοιάζει να μην ανέχεσαι τον διάλογο. όταν λες αυτά τα περί Αριστεράς της νιότης μου. Δεν θα με φοβήσεις. Δεν φοβηθήπηκαμε την εξουσία που είχε όπλα και που μας έστειλε ομαδικά και με δυσμένεια στο μηχανικό στρον στρατό. Θα φοβηθούμε νομίζεις τώρα τα σκιάχτρα μιας ετοιμόροπης εξουσίας και μιας ανεμοδαρμένης ιδεολογίας. "Σημαία από νάϋλον υψώνουν σημαία" σήμερα οι εξουσίες του φόβου. Έχασες.

    Και κάτι ακόμα η δημοκρατία δεν φτιάχνει άλλοθι από το παρελθόν μόνο. Ασχολείται λίγο και με το μέλλον. Αν θέλεις να κάνεις διάλογο δέξου τις όποιες σωστές επισημάνσεις και του άλλου...

    Φιλικά

    Διαμαντής

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Διαμαντής Μπασαντής 24/02/2010 23:23:22

      Δυσκολεύομαι να καταλάβω την ουσιαστική διαφωνία μας.
      Για πολλά από αυτά που λες έχασε η Ν.Δ. Παραβιάζεις ανοιχτές πόρτες. Το θέμα μου άλλο ήταν και σου αρέσει δεν σου αρέσει η μερίδα του λέοντος στις ευθύνες ανήκει στο ΠΑΣΟΚ. Αυτό ευτέλισε ακόμη και τις έννοιες, τις λέξεις, αποδόμησε τα πάντα.
      Ο Αντώνης μίλησε πρώτος για την τυραννία της πολιτικής ορθότητας. Οι όποιες αλλαγές δεν μπορούν παρά να γίνουν νόμιμα, καταστατικά.
      Πού δεν ανέχτηκα τον διάλογο και που και πως πήγα να σε φοβίσω ρε φίλε και μου επικαλείσαι και τις αντιστασιακές σου δάφνες σου; Ε, και τι θέλεις να σου κόψω απόδειξη; Που κολλάει αυτό;
      ΚΙ εγώ προέρχομαι από την ομάδα Χαραλαμπόδη, την Ένωση για τα Δικαιώματα και την Απελευθέρωση των Λαών καί τον Αντώνη Τρίτση, του οποίου ήμουν, πολιτικά, συνεργάτης. Αυτό τί σημαίνει; Ότι η δικιά μου "αριστεροσύνη" είναι πιο μεγάλη από τη δικιά σου;
      Είμαι πατριώτης με αυτονόητη κοινωνική συνείδηση. Κόλλα μου ότι ετικέτα θέλεις.
      Και να σου πω κάτι, όχι για σένα προσωπικά, που είσαι φίλος μου, αλλά για την Αριστερά της νιότης σου; ΤΑ ΣΤΕΡΝΑ ΤΙΜΟΥΝ ΤΑ ΠΡΩΤΑ και γι' αυτό πάντα θα είμαι ασεβής.
      Φιλικά

  31. nama avatar
    nama 24/02/2010 21:53:55

    Το άρθρο είναι έξοχο και απολαυστικό.

    Είναι λυπηρό παρ' όλα αυτά να υπάρχει ακόμη οπαδισμός (αναφέρομαι σε μερικες από τις απαντήσεις). Το υπαρξιακό ερώτημα δεν είναι αν την καταστροφή την διεκπεραιώνει καλύτερα το ΠΑΣΟΚ ή η ΝΔ.

    Η τύχη της Ελλάδας έχει αποφασιστεί. Η αυτιστική επιμονή στις λεπτομέρειες αναπαράγει απλώς τη μαστούρα μας.

  32. laz avatar
    laz 24/02/2010 23:21:18

    γιατι χρειαζομαστε τους βουλευτες?μπορει καποιος να μου εξηγησει?
    αν χρειαζομαστε τους βουλευτες τοτε τι ρολο τραβανε οι δημαρχοι?
    αρκει ενα κομμα να μας λεει το υπουργικο συμβουλιο με το οποιο θα κυβερνησει αν την ψηφισουμε(και οχι να το μαθαινουμε εκ των υστερων,δηθεν βαζουν τομεις τωρα και μετα αλλα αλαλουμ)
    μια ακομα ερωτηση,ποια η χρησιμοτητα των νομαρχων?

    ιδου ας καταργησουμε τους βουλευτες και τους νομαρχες θα ανασανει η χωρα

    υς:και τα 4 χρονια ειναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ..αρκουν 2...απαιτουνται θεσμικες αλλαγες για να προχωρησει η δημοκρατια.

  33. Διαμαντής Μπασαντής avatar
    Διαμαντής Μπασαντής 25/02/2010 06:28:12

    Αγαπητέ Φαήλο

    δύο είναι οι μεγάλες μας διαφωνίες. Η πρώτη έπεται της δεύτερης. Ή για να στο πω διαφορετικα αρχίζω από αυτή που δημιουργήθηκε μετά την απάντηση σου. Λοιπόν, πρώτα αρχίζεις τους χαρακτηρισμούς και μετά θεωρείς πως η αντίδραση του άλλου στους χαρακτηρισμούς είναι "κατάθεση περγαμηνών". Κρίμα. Δεν κατάλαβες πως η διαφωνία μας είναι οι χαρακτηρισμοί και μόνο. Κόψε τους και ο διάλογος δεν θα έχει "προσωπικό χαρακτήρα". Δεν έχει σημασία σε τούτο τον συγκεκριμένο διάλογο τι έκανε καθείς στα νιάτα του. Σημασία έχει τι λέμε και τι κάνουμε τώρα... Για το λόγο αυτό κόψε τους χαρακτηρισμούς και όλα τα του διαλόγου θα μπούνε σε καλό δρόμο...

    Δεύτερο και σημαντικότερο είναι ενοχλητικό και ατελέσφορο πολιτικά να κρίνεις και να κατακρίνεις για όλα το ΠΑΣΟΚ. Το ΠΑΣΟΚ και βεβαίως φέρει ευθύνη για τα περισσότερα. Κυβέρνησε περισσότερο έκανε πολλά λάθη, έκανε, έκανε, έκανε...

    Το ζήτημα είναι πως κατά καιρούς το διαδέχθηκε και η ΝΔ. Και έκανε ότι και το ΠΑΣΟΚ στις περισσότερες περιπτώσεις. Για να πάει μπροστά ο Αντώνης Σαμαράς και η ΝΔ αυτό θα πρέπει να το αναδείξουν. Δεν ζητά κανείς να αυτομαστιγωθούν αλλά πρέπει να επισημάνθεί στον διάλογο πως και γιατί έγιναν τα λάθη αν θέλεις να διορθωθούν. Αν λές μόνο "και η ΝΔ έκανε λάθη" δεν λες και πολλά πράγματα. Να μην πω πως δεν λες τίποτα απλώς αντιπαρέρχεσαι τα λάθη. Εσύ κατά τη γνώμη μου σε όλα τα κείμενα σου αυτό κάνεις.
    Ιδού η πρώτη διαφωνία μου...

    Και δεν σταματάς εδώ. Στις απαντήσεις σου επιλέγεις με μεγάλη ευκολία τις χρονιές και τις εποχές που συγκρίνεις τα δύο κόμματα. Αν πας πίσω στο 1981 θα πρέπει να δεις και άλλα πράγματα εκτός της οικονομίας. Λάθη έγιναν από παντού. (Εντάξει μην διαμαρτύρεσαι πάλι είναι δεδομένο πως τα περισσότερα και τα μεγαλύτερα από το ΠΑΣΟΚ. Αλλά ξεχνάς τα λάθη της ΝΔ ακόμα και ως αντιπολίτευση στη δεκαετία του 1981. Και δεν θέλω να τα αναφέρω εδώ. Μπορώ να στα πως προφορικά. Διαφορετικά θα γράψουμε πόνημα).

    Το ζήτημα λοιπόν είναι πως δεν είναι σωστό να επιλέγεις αυθαίρετα. Το σωστό είναι να επιλέγεις συγκεκριμένα. Και τα λάθη γύρω από το ευρώ ξεκινούν μαζεμένα γύρω στο 1997 όταν ξεκινά η διαδικασία ένταξης. Από εκεί και μετά ο Κ. Σημίτης (περισσότερο) και ο Κ. Καραμανλής (λιγότερο) συσώρευσαν ζημιές. Και ξενικώ από το ευρώ γιατί ήταν άλλη η οικονομική διάσταση της πολιτικής υπό τη δραχμή (άλλα επιτόκια, άλλος τρόπος αντιμετώπισης του χρέους κλπ) και άλλος υπό το ευρώ. Αυτά δεν υα βλέπεις γιατί δεν σε ενδιαφέρουν ή κάτι άλλο...

    Αυτές είναι οι διαφωνίες μας. Περιμένω με ανυπομονησία το επόμενο πολιτικό κείμενο σου που θα είναι λιγότερο "πολεμικό" και περισσότερο "διεισδυτικό". Περιμένω επιτέλους ένα κείμενο διαλόγου και αυτοκριτικής για τη ΝΔ πριν ξανά "εκστρατεύσεις" στις επάλξεις της "πολεμικής" ενημέρωσης.

    Διατελώ υμέτερος


    Ο Τυφεκιοφόρος Σκαπανέας του ¨εχθρού"

    Διαμαντής

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Διαμαντής Μπασαντής 25/02/2010 22:49:55

      Προφανώς σε πείραξε το συστημικός αριστερός κι αρπάχτηκες έτσι. Μα, Διαμαντή μου, αυτό είσαι. Και δεν στο 'πα σαν βρισιά. Είσαι ένας παλιός αριστερός που εντάχτηκε μια χαρά στο σύστημα. Η διαφορά σου από πολλούς άλλους είναι ότι είσαι έντιμος, δεν έγινες "πουτάνα" και γενίτσαρος.
      Όπως ξέρεις καλά, δεν άρχισα να γράφω μετά τις 29/11 και έχω γράψει πολλές φορές κριτική σε ΟΛΕΣ τις κυβερνήσεις. Εξακολουθώ, παρά τα λάθη του, την ολιγωρία του, την πολιτική του ορθότητα σε πολλά, τους παλιόφλωρους που επέλεξε σε ορισμένες περιπτώσεις και τις υπονεμεύτριες που ανέχτηκε τηρώντας ισορροπίες, να θεωρώ τον Καραμανλή στα μεγάλα θέματα (Κύπρος, Μακεδονικό, Ρωσία, Ενέργεια) άξιο. Γι' αυτό το σύστημα των δουλόφρονων μμεπτατζήδων και η ναυαρχίδα της σοβαροφανούς μπουρδελοενημέρωσης τον απειλούσε ανοιχτά για ΤΟ ΠΩΣ ΕΚΔΙΚΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ. Η χώρα μετά καιγότανε απ' άκρου εις άκρον. Θυμάμαι δε και και το πως ένας ολόκληρος μηχανισμός περίμενε σαν μάννα εξ ουρανού τον μαϊμού Δεκέμβρη και τον εκμεταλλεύτηκε. Δεν θεωρώ τυχαία τα γεγονότα αυτά αλλά μαύρες επιχειρήσεις. Γι' αυτό πολύ καλά κάνει ο Αντώνης και δεν τον παραδίδει βορά στα ψωραλέα "θηρία". ΄΄Εκανε μεγάλα λάθη, κακές επιλογέςς, τα ξέρουμε, εξ ού και τόσος κόσμος έμεινε σπίτι και πήγε η διαφορά στα ύψη. Χάσαμε γιατί οι ψηφοφόροι μας έκατσαν σπίτι τους κι όχι γιατί ο ΓΑΠ εντυπωσίασε τα πλήθη με την παραμύθα που πούλησε.
      Πες ότι θες, όμως στην νεότερη Ιστορία το ΠΑΣΟΚ κοινωνικοποίησε την διαφθορά, ευτέλισε τις έννοιες, ανέδειξε μια αδίστακτη μικροαστική νομενκλατούρα χωρίς σπονδυλική στήλη, χωρίς αρχές. Τζάμπα αντιαμερικανισμός, Νταβός, Ίμια, S300, γκρίζες ζώνες, παράδοση Οτσαλάν, ανατροπή της αμυντικής ισορροπίας, και τώρα εν μέσω οικονομικής κρίσης γενική επίθεση στην ομοιογένεια του Έθνους, αποθράσσυνση των εθνομηδενιστών, επιδρομή της αριστερίστικης αλητείας σε όλα τα πεδία, εκφασισμός με τρομοκράτηση κάθε ελληνικής φωνής. Ή είσαι ψευδοαριστερός διεθνιστικός όρχις της νέας τάξης ή είσαι ρατσιστής και φασίστας.
      Η οικονομία, ναι, δεν είναι το πεδίο μου αλλά θυμάμαι πολύ καλά πότε και ποιοί βούλιαξαν όλες τις ΔΕΚΟ, ποιοί τις πλημμύρισαν ρουσφετολογικούς διορισμούς, ποιοί επιτέθηκαν στην βιομηχανία και την ξέσκισαν. Θυμάμαι ποιοί εκπαίδευσαν τους αγρότες στην εξάρτηση και στην ψιλοκομπίνα. Θυμάμαι ποιοί ΚΑΤΑΚΛΕΨΑΝ τον κόσμο με το ΧΑΑ και προέτρεπαν τους ανθρώπους να τα χώσουν όλα, έφ άπαξ, δανεικά, μέχρι σάλιο. Τους ξέσκισαν οι "εκσυγχρονιστέςς σοσιαλιστές". Και ρουφιάνοι κουκουλοφόροι των τούρκων και κλέφτες, κόντρα δε στο φρόνημα της πλειοψηφίας των απλών ανθρώπων του ΠΑΣΟΚ, οι οποίοι είναι τίμιοι, πατριώτες και θέλουν κι αυτοί μικτή οικονομία, εθνική ανεξατησία κι αποτροπή της τουρκικής επεκτατικότητας κι όχι κωλοτρίψαματα με τους κεμαλικούς πρωτοναζιστές και τους ισλαμοφασίστες.
      Άμα δεν διείσδυσα αρκετά στο θέμα, πες το μου, να σπρώξω κι άλλο.
      Υμέτερος

  34. Digon avatar
    Digon 25/02/2010 06:46:20

    “Reality is simply the perception of the reality”


    Η ψευδοεπιστήμη και ο βιασμός της γνώσης και της πληροφόρησης από τα «μέσα» μας καταντούν ανίδεους. Μας ωθούν στην ιδιωτεία.
    Ο σοφός γερο οπλουργός από το Tennessee έλεγε στον “SHOOTER”:

    «… και επειδή το είπαν τι έγινε; Kαι για τα τεχνητά γλυκαντικά είπαν ότι δεν βλάπτουν και ότι η Ανν Νικόλ παντρεύτηκε από έρωτα και ότι ο Σανταμ είχε πυρηνικά...»

    Και τον Αύγουστο ξαφνικά κι ενώ για πέντε χρόνια μας έπρηζαν με τον καταλληλότερο Κώστα, αποφάσισαν ότι ο Γιώργος έγινε καταλληλότερος και πήγαμε στις εκλογές. Μέσα σε μιά μέρα.

    Και γρίππη μας είπαν ότι έχει κι όποτε πέθαινε κανένας φουκαράς καρκινοπαθής μιλούσαν και για την υποκείμενη ασθένεια των πτηνών

    ....και μετά μας είπαν ότι έχουμε οικονομική κρίση και πτωχεύουμε.

    O λαουτζίκος με το γνωστό πολιτιστικό του έλλειμα και την σύνδρομη αμάθεια τσίμπησε. Σε ένα μήνα γίναν ειδικοί στα καφενεία πάνω στα σπρεντς, στα πέναλτις στα σαμπράιμς και τα ρέιτς. Οι Γάλλοι γίνανε εχθροί και οι Γερμανοί επιβουλευταί της εθνικής μας κυριαρχίας. Απίθανα σενάρια για φορολόγηση των πάντων και φυγή 20 δις μέχρι σήμερα. Πανικός.

    Σε μια χώρα με συνολική παραγωγικότητα στο ήμισυ του ευρωπαικού μέσου, όπου οι άνθρωποι δουλεύον 12 ώρες τη βδομάδα πιό πολύ από τους εταίρους μας, κάνοντας δυό και τρείς δουλειές επιπλέον, όπου μεγαλύτερος εργοδότης είναι το Δημόσιο και το 25% του ενεργού πληθυσμού απασχολείται στη γεωργία και δεν φορολογείται, όπου ακόμα δεν υπάρχει δρόμος για την Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη, όπου απορροφήθηκαν 1,5 εκ μετανάστες χωρίς πρόβλημα, η φοροδιαφυγή είναι μύθος.

    Οι δημόσιοι υπάλληλοι στην Ελλάδα νομοθετούν (Θεσμίζουν) δημιουργώντας εκείνες τις δομές, μηχανισμούς και διαδικασίες που αναπαράγουν την ύπαρξή τους και γεννούν την προσφυγή στην παράνομη συναλλαγή. Προσφυγή των πολιτών βεβαίως και στις περισσότερες περιπτώσεις όχι για να επιτευχθεί κάτι παράνομο αλλά για να ασκηθεί θεμελιώδες δικαίωμα. Αυτή είναι όλη κι όλη η ιστορία της διαφθοράς.
    Οι μικροί επιχειρηματίες που έχουν ταμειακές μηχανές κόβουν αποδείξεις πάνω από το τζίρο τους μόνο και μόνο για κρατούν πλαφόν στις τράπεζες. Στις κατασκευές και τη βιομηχανία τα περιθώρια φοροδιαφυγής έχουν εκμηδενιστεί. Οι δικηγόροι τα ακουμπάνε για τις παραστάσεις και μας μένουν η εκκλησιαστική περιουσία,οι γιατροί, οι οίκοι ανοχής και οι άνθρωποι των φαναριών.

    Με την δαιδαλώδη γραφειοκρατεία, τις πρωτόγονες επικοινωνίες, την έλλειψη σταθερού φορολογικού καθεστώτος και την επίλυση των αστικων διαφορών από την δικαιοσύνη να έχει χρόνο διελεύσεως την δεκαετία, στην οικονομία δεν εισρέει χρήμα παρά μόνο για την αγορά ακινήτων. Κανείς τρελλός δεν επενδύει πλέον στην Ελλάδα, εκτός κι αν πρόκειται για επιδοτούμενες επενδύσεις της τάξεως του 40% ( Βλ. Πράσινες επενδύσεις με με απόδοση ιδίων κεφαλαίων 30% και περιεχόμενο σε εισαγωγές 80%). Παίρνουν δηλαδή το χρήμα με υπερκοστολόγηση και άντε γειά.

    Και πού πάνε τα λεφτά ρε παιδιά;
    Στην κλεψιά θα σου πουν στο καφενείο ακολουθώντας την φυσική ροπή του υποκειμένου προς το χειρότερο ενδεχόμενο όταν δεν έχει τη δυνατότητα συμμετοχής σ’ αυτό. Λάθος.
    Η πραγματική παράνομη ιδιοποίηση χρημάτων (αρπαχτή κοινώς) δεν ξεπερνά σε καμιά περίπτωση το 3% της συνολικής δαπάνης για την υλοποίηση μιας αυτοτελούς δραστηριότητας που σχετίζεται με δημόσια προμήθεια.
    Η απώλεια όμως που έχει διάφορες μορφές και χαρακτηρίζουμε συνήθως ώς σπατάλη ή φύρα, φθάνει και το 40% και οφείλεται όχι σε ανικανότητα αλλά στο κόστος διασφάλισης του 3% .
    Ένα παράδειγμα για να το πιάσετε.
    Ένα χιλιόμετρο αυτοκινητοδρόμου κοστίζει 3.5 εκατομμύρια με τον τρόπο αναθέσεως που ακολουθείται σήμερα, δηλαδή με τον κατακερματισμό του έργου σε πολές διαδοχικές φάσεις.
    Αυτό γίνεται για την προστασία των εγχωρίων επιχειρήσεων που πέραν των δραστηριοτήτων στις κρατικές προμήθειες εκδίδουν εφημερίδες, έχουν τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς και ποδοσφαιρικές ομάδες. Είναι δηλαδή διαχειριστές της δημόσιας εικόνας των κυβερνώντων και χειραγωγοί της εκλογικής τους πελατείας.
    Η προστασία λοπόν αυτή επιβάλλεται από τους παντοειδείς εργολάβους. Εκεί όπου το σύστημα δεν λειτουργεί ηθικότερα αλλά αποτελεσματικότερα τα έργα δεν κατακερματίζονται. Αποτέλεσμα είναι οι οικονομίες κλίμακας με τη χρήση βαρέως και παραγωγικού εξοπλισμού και ευνοικούς πιστωτικούς όρους με αποτέλεσμα το κόστος του χιλιομέτρου να είναι 2 εκ.€.

    Και γιατί δεν το κάνουμε κι εδώ; Κατ’αρχάς γιατί οι κλίμακες θα γίνουν συμφέρουσες για τις ξένες εταιρείες και θα πλακώσουν να πάρουν τις δουλειές και οι εφημερίδες και τα κανάλια θα βγάλουν τον εκάστοτε αρμόδιο υπουργό ναρκομανή και ομοφυλόφυλο.
    Το ίδιο γίνεται και με τα περίφημα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα στις προμήθειες των ΕΕΔ. Συνολική επιβάρυνση της δαπάνης 20-30%.
    Προσοχή μην πέσουμε πάλι σε παγίδα και θεωρήσουμε ότι η φύρα μετατρέπεται σε υπερκέρδος όπως λέει η Κα Παπαρήγα. Τα ποσοστά του κέρδους είναι εξισωμένα διεθνώς. Μετατρέπονται σε μη παραγωγική αμοιβή εργασίας, σε υποδομές μη ανάλογης απόδοσης και δυσμενείς εμπορικούς και χρηματοικονομικούς όρους, εξανεμίζονται. Αυτό είναι και το κόστος για μια προτόγονη οικονομία η οποία απορροφά και κατανέμει τον πλούτο με τρόπο μη (αντ)αποδοτικό.
    Θυμάστε τι πάθανε οι Σοβιετικοί; Αυτό ακριβώς!

    Η φοροδιαφυγή στην Ελλάδα είναι μπούρδες. Το πρόβλημα είναι η αναποτελεσματική χρήση του δημόσιου πλούτου. Με αφήνει αδιάφορο η μη είσπραξη φόρων από γνωστούς οφειλέτες γιατί είναι απλώς εγκληματική συνεργία εργολάβων, μηντιαρχών κλπ με την πολιτική εξουσία.
    Αυτό που είναι πραγματικό έγκλημα είναι η μη είσπραξη εργοδοτικών εισφορών με το πρόσχημα της προστασίας των επιχειρήσεων και της απασχόλησης! Η εισφοροδιαφυγή είναι άλλο ψεύδος. Δεν είναι δυνατή η εισφοροδιαφυγή από επιχείρηση με εταιρική μορφή. Τωρα άν στην συγκομιδή στην Ηλεία χρησιμοποιούν αδήλωτους εργάτες είναι άλλο θέμα. Αυτοί δεν πρόκειται να πάρουν σύνταξη. Το θέμα είναι ότι οι εργοδότες τους δεν πληρώνουν φόρους, δεν εξοφλούν τα δάνεια στην Αγροτική, εισπράττουν (αφορολόγητες) επιδοτήσεις και κλείνουν τους δρόμους με τα τρακτέρ ζητώντας και τα ρέστα.
    Το πρόβλημα είναι η συνειδητή μη είσπραξη των εισφορών από το κράτος. Γιατί η δημόσια επιβάρυνση είναι τεράστια και ακόμα χειρότερη είναι η υποθήκευση του μέλλοντος των εργαζομένων που πληρώνουν την εισφορά τους με παρακράτηση και αντί για σύνταξη θα πάρουν ψυχία.
    Άν δεν μπορούν οι κωλοεπιχειρήσεις να επιβιώσουν ας κλείσουν. Δεν μποροεί να παράγουν μικρότερη αξία από τους κοινωνικούς πόρους ου αναλώνουν. Αλλοιώς ας τις αφήσουν να πάνε στα Σκόπια να κλέψουν εκείνους τους φουκαράδες, που τωρα μαθαίνουν τι εστί αγορά. Η συντήρηση θνησιγενούς οικονομικής δραστηριότητας με δαπάνη δημόσιου πλούτου είναι η χειρότερη μορφή σπατάλης.
    Η περίφημη τουριστική «βιομηχανία» μας μεταμορφώθηκε κι αυτή σε μη ανταποδοτική δραστηριότητα αν συγκρίνουμε το αποτέλεσμα με την ζημιά που έχει υποστεί το δομημένο και το φυσικό περιβάλλον.
    Ο τουρισμός των ROOMS TO RENT είναι ο αποδοτικότερος κοινωνικά και ο λιγότερο οχληρός. Δημιουργεί μια πηγή εισοδήματος για τον κοσμάκη, αλλά δεν εισφέρει παρά μόνο δια των δημοτικών τελών στα δημόσια έσοδα. Ο ξενοδοχειακός τουρισμός βρήκε τη σωτηρία του στους βαλκάνιους μετανάστες που αποτελούν το 85% του απασχολούμενου προσωπικού.
    Αμείβονται με τον βασικό μισθό για ένα τρίμηνο, δεν πληρώνονται υπερωρίες, πληρώνουν εισφορές στο ΙΚΑ, απολύονται στο τρίμηνο και εγγράφονται στην ανεργία και συνεχίζουν να δουλεύουν στη μαύρη. Τρίμηνη απασχόληση και επίδομα ανεργίας και παιδιών δεν αποδίδουν φόρους. Το 50% του εισοδήματός εξάγεται στη χώρα προελεύσεως. Στην συνταξιοδότηση τα δικαιώματα μετα φέρονται στην χώρα καταγωγής όπου έχουν και μεγαλύτερη αγοραστική απόδοση. Κατά την παραμονή τους στην Ελλάδα χαίρουν όπως είναι φυσικό όλων των κοινωνικών παροχών (εκπαίδευση, περίθαλψη κλπ). Τελικά ποιός κερδίζει; Κατ’ αρχάς οι ξενοδόχοι οι οποίοι μπορούν χαριν των παραπάνω να παραμένουν ανταγωνιστικοί στις προσφορές τους προς τους Tour Operators, οι middle class ευρωπαίοι που πίνουν φτηνό αλκοόλ και τους διασκεδάζουν τις γυναίκες τζάμπα. Οι φουκαράδες οι μετανάστες που μαζεύουν πέντε φράγκα και σπουδάζουν τα παιδάκια τους και οι περιφεριακοί επαγγελματίες με τα μπαρ, εστιατόρια κλπ. Ποιός χάνει; Κανείς ίσως. Ποιός δεν κερδίζει; Εμείς οι υπόλοιποι.


    Καλά ρε φίλε, θα μου πείτε. Kαι τι πρέπει να γίνει;
    Να αλλάξει συθέμελα η δημόσια διοίκηση, να καταργηθουν οι δαιδαλώδεις γραφειοκρατικές διαδικασίες για την ίδρυση, εγκατάσταση και άσκηση της οικονομικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας, να θεσπιστεί εξωδικαστικός τρόπος για την επίλυση των αστικών διαφορών, να φτιαχτούν δρόμοι και δίκτυα επικοινωνίας, να επιδιορθωθεί η παιδεία, να καταργηθούν οι δεύτεροι και τρίτοι βαθμοί αιρετής τοπικής αυτοδιοίκησης και να θεσπιστεί ένας φορολογικός νόμος αυξημένης τυπικής ισχύος (να μπει στο σύνταγμα). Να ξεχάσουν την υψηλή φορολογία σε περιόδους ύφεσης και να ρίξουν χρήμα στην ανάπτυξη που δημιουργεί απασχόληση και δημόσια έσοδα. Να εφαρμόσουν εθνική ενεργειακή πολιτική. Αυτά αρκούν.
    Ναι, σας διαβεβαιώ ότι αρκούν. Όχι ότι είναι εύκολα. Σε μιά χώρα με φυλετική διάρθρωση, θρησκόληπτους και αμόρφωτους υπηκόους με χοντρούς κώλους που γράφουν το αυγό με Βήτα και χωρίς μείζονα κοινωνική κρίση εδώ κι εξήντα χρόνια είναι πλέον δύσκολο να αναδειχθούν ηγεσίες με όραμα και ικανότητα να παρακινήσουν την κοινωνία.
    Ήταν περί τα τέλη του 70 που ο Κώστας ο Τσουκαλάς έλεγε ότι ότι η στρεβλή ανάπτυξη της Ελλάδας οφείλεται σε δημοκρατικό και πολιτιστικό έλλειμμα και σε ατελή λειτουργία του κράτους δικαίου. Είχε δίκιο.

    Και τι θα γίνει; Της τρελλής θα γίνει.

    Εδώ κι ένα μήνα ζήσαμε την μεγαλύτερη, συντομότερη και πλέον καταστροφική επίθεση στην οικονομία της Ελλάδας, τη διεθνή εικόνα της και στο ηθικό και το φρόνημα του λαού της. Επίθεση κατασκευασμένη από την νέα κυβέρνηση, και καλά οργανωμένη.

    Στην διεθνή οικονομία και κυρίως στις χρηματαγορές ισχύει απόλυτα η αρχή οτι «η πραγματικότητα είναι η αντίληψη της πραγματικότητας». Όταν καιγόταν η Αθήνα τον Δεκέμβριο του ΄8 και οι εικόνες καταστροφής έκαναν το γύρο του κόσμου δανειστήκαμε με επιτόκιο 0.59% στα εξάμηνα έντοκα αντί για 1.38% τώρα. Και η προσφορά των Ελληνικών ομολόγων είχε υπερκαλυφθεί επτά φορές.
    Αίφνης λίγες μέρες μετά τις εκλογές ο μη αρεστός στη νέα κυβέρνηση διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος, ανακαάλυψε ότι το έλλειμμα δεν ήταν 6% αλλά 12% του ΑΕΠ. Φρόντισαν προηγουμένως να μεταφέρουν δαπάνες για το τρέχον έτος και έσοδα για το επόμενο. Άρχισε το πανηγύρι, οι φήμες δίνουν και παίρνουν στις αγορές και έρχεται το πρώτο χτύπημα. Διαρρέει η πληροφορία ότι η Τράπεζα της Ελλάδος συνέστησε στις εμπορικές τράπεζες να πάψουν να απορροφούν ποσά από τη βραχυπρόθεμη αγορά της ΕΚΤ και τα οποία χρησιμοποιουν για αγορά ομολόγων του δημοσίου, αναχρηματοδοτώντας το δημόσιο χρέος. Κατόπιν τούτου ο πανικός στις αγορές ήταν γεγονός. Μόλις άνοιγε το στόμα του κάποιος εκπρόσωπος της κυβερνήσεως οι πιστοληπτικες αξιολογήσεις έπεφταν μαζί με το ΧΑΑ και το κόστος δανεισμού ανέβαινε. Ήρθε και σφαλιάρα με την διάψευση της Κινέζικης αγοράς χρέους και το spread στα δεκαετή άγγιξε τις 400 μονάδες με απόδοση πάνω από 7% ,ενώ στα διετή και τριετή έφτασε και τις 540 μονάδες βασης. Ερχονται καπάκι και οι παντοειδείς βλακείες για φορολόγηση των πάντων, πτώχευση και έξοδο από την ΟΝΕ.
    Οι εμπορικές τράπεζες μέσα στο κλίμα αυτό υποβιβάζουν το επιτόκιο των ετήσιων καταθέσεων άνω των 60χιλ € από 4.5% σε 0.50%. Όπου φύγει-φύγει! Υπολογίζεται σε 20 με 40 δις η εκροή κεφαλαίων.

    Έτσι λοιπόν η κυβέρνηση έκανε τα πάντα για να χειροτερέψει τους όρους δανεισμού του Ελληνικού δημοσίου και δημιούργησε ένα πρωτοφανές κλίμα φόβου και ηττοπάθειας. Συγχρόνως σερβίρησε τον άθλιο νόμο για την απόκτηση ιθαγένειας, την απάτη της πράσινης ανάπτυξης, πήρε μέτρα για την διάλυση της άμυνας, έφτιαξε τον ανατριχιαστικό Καλλικράτη , κάλεσε τον Τούρκο για κουβέντα εφ’ όλης της ύλης και έστησε κλίμα για εσπευσμένη έξοδο των στελεχών των ΕΕΔ. Εναπομένουσα εθνική διεκδίκηση και αιχμή του δόρατος της εξωτερικής πολιτικής, η επαναλειτουργία της ιερατικής σχολής της Χάλκης. (Αυτή η ιστορία είχε σκάσει ξαφνικά μετά από ένα ταξίδι του ΓΑΠ στις ΗΠΑ και έκτοτε καθιερώθηκε).

    Από την άλλη πλευρά δεν κάνουν τίποτα για να κινηθεί η δημόσια διοίκηση. Κρατούν σε ομηρία και επομένως σε απραξία τις διοικήσεις που κληρονόμησαν από τη ΝΔ και μοιάζουν να έχουν μια αντίληψη προσωρινότητας. Πρεμούρα να εκλεγεί κι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Και το ΚΚΕ με τους αγρότες του κι ο Σαμαράς κυνηγάει τη Ντόρα. Αντί να στήσουν μια μούφα ΕΜΠΑΕ όπως για χρόνια έκαναν οι Τούρκοι και να έχουν όλους τους τραπεζίτες να τρέχουν από πίσω τους, κήρυξαν αφοπλισμό και μερίσματα ειρήνης. Ε, κι ο μπακάλης της γειτονιάς παύει να σου δίνει βερεσέ αν του πείς ότι μεθαύριο σταματάς να αγοράζεις.
    Έτσι όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, η υπόσταση και σημασία της Ελλάδας διεθνώς έχει περιοριστεί στο επιχειρησιακό βάθος που παρέχει προς ανατολάς και σε ό,τι περιέχει ο βυθός του Αιγαίου. Προς αυτή την κατεύθυνση και οι εξελίξεις.

    Κάτι μεγάλο ψήνεται.

    Να δείτε περί Απρίλιο, Μάιο που θα βρούμε πετρέλαιο στο Αιγαίο και με την επακόλουθη συνεκμετάλλευση θα ζήσουμε ειρηνικά και πλούσια και θα πηγαίνουμε όλοι στη Μύκονο για διακοπές (με διαβατήριο).

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Digon 25/02/2010 12:20:01

      Από τις καλύτερες και πιο ενδιαφέρουσες αναρτήσεις που έχω διαβάσει κι ας έχω λίγες και μικρές ενστάσεις. Digon, ευχαριστούμε και εύγε!

    • Digon avatar
      Digon @ Digon 26/02/2010 10:14:06

      Ευχαριστώ αγαπητέ Φαήλε.
      Ήταν 4 το πρωί, είχα τα νεύρα μου κι όλο και κάτι θα ξέφυγε..

  35. Διαμαντής Μπασαντής avatar
    Διαμαντής Μπασαντής 25/02/2010 06:55:25

    στον φίλο κερδοσκόπο της γειτονιάς

    θα ήθελα να τα πούμε. Αν μπορείς πάρε τηλέφωνο. Αν δεν το ξέρεις πάρε στην Ανδριακή και θα στο δώσουν. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Όπως είδα και σε μια προηγούμενη ανάρτηση υπάρχουν και άλλοι από Άνδρο εδώ. Είναι καλό που εξαπλώνεται παντού ο προβληματισμός και ο διάλογος.

    Διαμαντής εν πλω...

  36. Κώστας Μανίκας avatar
    Κώστας Μανίκας 25/02/2010 23:43:45

    Μόλις τώρα είδα την απάντηση του φίλου Φαήλου στην ανάρτηση μου. Δεν διαφωνώ λοιπόν σε τίποτα από περιέχει η ανταπάντηση του. Φυσικά και ο στόχος μας πρέπει να είναι η επιστροφή στην καλύτερη, ποιοτικότερη γεωργική παραγωγή. Κατάγομαι απο αγροτική περιοχή και γωνρίζω πολύ καλά τα θέματα, όπως και τις προσπάθειες Βορειοευρωπαϊκών χωρών για επιστροφή στη γη, όπως χαρακτηριστικά είπες. Η μόνη διαφωνία μου αφορούσε την ατάκα της Αλέκας και την έννοια που η ίδια δίνει σε αυτή. Ότι μπορούμε δηλαδή να γίνουμε μια ακόμα πιο κλειστή οικονομία που θα παράγει αρκετά και στο σωστό κόστος για να καταναλώνει. Αυτό στις παγκοσμιοποιημένες αγορές, καλώς ή κακώς είναι ουτοπικό. Μπορούμε όπως λες κι εσύ ουσιατικά, να γίνουμε επιτέλους ανταγωνιστικοί παράγοντας ποιοτικά προϊόντα προς εξαγωγή και με αρκετά υψηλή τιμή πώλησης, ώστε το ισοζύγιο από την εισαγωγή φθηνών προϊοντων ευρείας κατανάλωσης, να είναι απολύτως θετικό

    • Κώστας Μανίκας avatar
      Κώστας Μανίκας @ Κώστας Μανίκας 26/02/2010 00:29:05

      Παραθέτω κι ένα άρθρο από το μπλογκ μου, με τις απόψεις μου για το πως έφθασε στη σημερινή οικτρή κατάσταση η περιφέρεια και κάποιες προτάσεις για ένα ποιοτικό άλμα
      http://maxitikoi-polites.blogspot.com/2010/01/blog-post_25.html

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.