Έγινε η κωλοτούμπα;
12/02/2015 21:24
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Έγινε η κωλοτούμπα;

Συμφωνία Τσίπρα με Ντάισελμπλουμ – Επανενεργοποιείται η τρόικα

Οι παλιότεροι από εμάς ξέρουμε τους «Ολύμπιανς» οι οποίοι σε ένα πασίγνωστο τραγούδι τους έλεγαν:

«Πίσω από τις λέξεις έρχεται ο Αλέξης

και σε πιάνει μια μελαγχολία

κλείσε κοριτσάκι τα βιβλία.

Κάθισε στο πιάνο σου λιγάκι

μα για ποιον να παίξεις, έφυγε ο Αλέξης».

Έχει και συνέχεια αλλά δεν έχει και νόημα, σημασία έχει ότι πίσω από τις λέξεις κρύβεται ο Αλέξης που κάποια στιγμή... φεύγει.

Πόσο προφητικό τραγουδάκι, λες και το έγραψαν για τον πρωθυπουργό και μέχρι τώρα έχουν βγει αληθινοί κατά το ήμισυ. Πότε θα φύγει ο Τσίπρας είναι θέμα που θα το δούμε πολύ σύντομα. Προέχει βεβαίως να μην υπάρξει ρήξη και να μη χρεοκοπήσει η χώρα. Γιατί τότε θα έφευγε με ελικόπτερο. Στην περίπτωση της συμφωνίας θα φύγει με τα πόδια.

Εδώ και πολύ καιρό το λέγαμε ότι πρέπει η κυβέρνηση να κάνει κωλοτούμπα. Ήταν η μόνη λύση προκειμένου να μην έχουμε δράματα. Ο ΣΥΡΙΖΑ έβαλε πολύ ψηλά τον πήχη, υποσχέθηκε ρήξεις και επαναστάσεις, δεσμεύτηκε στον ελληνικό λαό ότι θα «σκίσει» την Μέρκελ και τον Σόιμπλε. Εγκλωβισμένος λοιπόν στις υπερφίαλες προεκλογικές εξαγγελίες του έπρεπε οπωσδήποτε να κάνει στροφή και το φωνάζαμε: Αλέξη κόψε την πλάκα και πήγαινε σε συμφωνία.

Όπως όλα δείχνουν υπάρχει μια σοβαρή διάθεση για συμβιβασμό με τους εταίρους και τη Δευτέρα θα κλείσει μια συμφωνία που θα άρει την αβεβαιότητα και θα απομακρύνει το χάος. Εκτός κι αν υπάρξουν και πάλι ακραίες φωνές.

Η είδηση ότι Τσίπρας και Ντάισελμπλουμ συμφώνησαν να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση εκ νέου, πιθανότατα την Παρασκευή, δίνει τον τόνο. Αλλά προσέξτε. Συμφώνησαν να επανενεργοποιηθεί η τρόικα. Αυτή που η κυβέρνηση έλεγε ότι «κατάργησε».

Πόσες και πόσες φορές είπαν εντός της Βουλής ο Τσίπρας και οι βουλευτές του ότι η τρόικα τέλειωσε; Πώς τώρα αποδέχθηκαν να συναντηθούν μαζί τους και να διερευνήσουν σε τεχνικό επίπεδο την επίτευξη συμφωνίας;

Επικοινωνιακά πώς θα το χειριστούν οι Συριζαίοι όλο αυτό; Η αλήθεια είναι ότι με την τρόικα κάνουν παζάρια για τη συμφωνία – γέφυρα, έστω κι αν αυτό γίνεται στις Βρυξέλλες. Τώρα θα ονομάσουν την τρόικα «τεχνικό κλιμάκιο», λίγο ενδιαφέρει. Η ουσία είναι ότι υπαναχώρησε ο ΣΥΡΙΖΑ για άλλη μια φορά. Μην ξεχνάμε ότι η υπόθεση του κουρέματος του χρέους δεν υπάρχει πια, ένα αίτημα που ήταν το προεκλογικό και μετεκλογικό χαρτί του Τσίπρα. Χάθηκε κι αυτό... πίσω από τις λέξεις.

Σημείο που θα πρέπει να σταθούμε, γιατί εκεί είναι όλα τα λεφτά είναι η διατύπωση που λέει ότι θα συζητηθούν οι τεχνικές λεπτομέρειες για τη «σύνδεση του υπάρχοντος προγράμματος και της συμφωνίας – γέφυρας». Εκεί προσπαθούν να βρουν μια επικοινωνιακή λύση, πώς θα το πουλήσουν στο ακροατήριό τους. Ο ΣΥΡΙΖΑ ουσιαστικά αποδέχεται το υπάρχον πρόγραμμα, δηλαδή το Μνημόνιο και κάνει κουβέντες επ' αυτού ώστε να συνδεθεί με τη γέφυρα.

Αλλά λόγια να αγαπιόμαστε δηλαδή. Κρύβονται πίσω από τις λέξεις και κρύβουν την κυβίστηση που κάνουν.

Προσέξτε, καλώς κάνουν την στροφή στον ρεαλισμό. Οτιδήποτε μπορεί να σώσει την πατρίδα είναι θετικό και αδιαπραγμάτευτο. Αυτό που αποτελεί όνειδος για όλη την Ελλάδα κι όχι μόνο για τους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ, είναι η «κλοπή» της ψήφου με ψεύτικες υποσχέσεις. Η πρώτη φορά αριστερά έγινε κυβέρνηση εξαπατώντας με τον πιο άθλιο τρόπο.

Αν πιστεύει κανείς στον ΣΥΡΙΖΑ ότι τώρα, κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων είναι τα δύσκολα, γελιούνται. Το δράμα της Αριστεράς θα ξεκινήσει όταν θα έρθει να εξηγήσει στους ψηφοφόρους τι έκανε και πώς. Κι όταν θα πρέπει να επιβάλει πολύ σκληρά μέτρα. Άλλωστε, με τρύπα 4 δισ. στον προϋπολογισμό του 2014 και άλλο ένα δισ. μέχρι τώρα, τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν θα είναι οδυνηρά.

Εκείνη τη στιγμή λοιπόν θα αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για τον Αλέξη.

Τις επόμενες ημέρες θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς όλοι αυτοί οι «επαναστάτες» του ΣΥΡΙΖΑ θα αντιδράσουν. Όλοι αυτοί που περίμεναν τη ρήξη, που νόμιζαν ότι θα αλλάξουν την Ευρώπη με τις παράλογες απόψεις τους. Ο Λαφαζάνης, ο Στρατούλης, ο Μητρόπουλος, ο Παππάς, ο Σκουρλέτης και όλα τα άλλα καλόπαιδα που έσκισαν τα μνημόνια και άλλαξαν τους μνημονιακούς νόμους. Όλοι εκείνοι που χαρακτήριζαν «προδότες» όσους έσωσαν τη χώρα, όσους έκαναν ό,τι κάνει τώρα και ο Τσίπρας με τον Βαρουφάκη και τον Δραγασάκη. Άραγε είναι κι αυτοί μνημονιακοί και προδότες;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 12/02/2015 21:55:37

    "υπάρχουν πράγματα πού γίνονται καί δέν λέγονται καί πράγματα πού λέγονται καί δέν γίνονται" Ο Τσίπρας ξέρει νά πουλάει επικοινωνιακά τήν πραμάτεια του μέ άριστο τρόπο. Άς ξαναβάλλω τό σχόλιο πού έκανα σέ παράπλευρη ανάρτηση. 12/02/2015 14:45 Ο Τσίπρας καί η Μέρκελ έχουν ένα κοινό. Δέν ανέχονται κανέναν δίπλα τους, πού επικοινωνιακά νά τούς σκεπάζει. Ο Βαρουφάκης θά πληρώσει γιά τήν επικοινωνιακή εικόνα πού παρουσιάζει. Θά φροντίσει ο ίδιος ο Φύλαρχος καί η καμαρίλα του γι' αυτό. Κατά τά υπόλοιπα γιατί συγχίζεσται; Ο «μνημονιακός» Σαμαράς τό είπε στήν Βουλή τελείως ξεκάθαρα. Εμείς θά πηγαίναμε στήν προληπτική γραμμή στήριξης καί θά βρίσκαμε τά λεφτά από πού; Από τίς αγορές (απόλυτα εφικτό, άν δέν είχαμε τά συριζαϊκά ντράβαλα, πού εκτίναξαν τά Spread καί καθιστούν τήν έξοδο στίς αγορές αδύνατη). Ο «αντιμνημονιακός» Τσίπρας θέλει ένα εξάμηνο πρόγραμμα-γέφυρα (δηλαδή ένα εξαμηνιαίο νέο μνημόνιο), τό οποίο θά αντικατασταθεί στήν πορεία από μιά τετραετή «νέα συμφωνία» (δηλαδή από ένα τετραετές νέο μνημόνιο). Τό πρώτο ήταν τό μνημόνιο τής λιτότητας. Τό δεύτερο θά βαπτισθεί πρόγραμμα αναχαίτισης τής ανθρωπιστικής κρίσης. Χαρακτηριστικά τού πρώτου μνημονίου ήταν τά κινήματα «δέν πληρώνω». Χαρακτηριστικά τού δεύτερου μνημονίου θά είναι ότι: όποιος δέν πληρώνει, δέν είναι πατριώτης καί η κατάσχεση όλης τής κινητής καί ακίνητης περιουσίας του θά είναι η μικρότερη τιμωρία του. καί τό σχόλιό μου πού έγινε στήν ανάρτηση http://www.antinews.gr/Antitheseis/es-oons-ristos-munesthai-per-patris/#comments Στήν ουσία τό μνημόνιο μέ τούς στόχους του γιά τό ύψος τών πρωτογενών πλεονασμάτων ήταν ανεδαφικό καί τό γνώριζαν όλοι. Καί αυτοί καί εμείς. Παρόλα αυτά ήταν τό αναγκαίο πλαίσιο τού παιχνιδιού, έτσι ώστε η Ελλάδα νά καταφέρει νά ισοσκελίσει τόν προϋπολογισμό της καί νά εγγράψει ένα δημοσιονομικό πλεόνασμα (εκτός τόκων εξυπηρέτησης τού δανεισμού). Οι όροι τού παιχνιδιού όριζαν ότι η επίτευξη αυτών τών πλεονασματικών στόχων θά ήταν καί η αρχή μιάς διαδικασίας επανεξέτασης τής βιωσιμότητας τού χρέους. Δηλαδή ξαναβάζουμε στό τραπέζι τής συζήτησης τό πόσοι τόκοι ετησίως μπορεί νά πληρώνει η χώρα, άν υπάρχουν άλλοι πόροι διαθέσιμοι από τήν εξάντληση τής φορολογικής δυνατότητας τών Ελλήνων, τρόπους αναχρηματοδότησης τού χρέους στό μέλλον (εδώ μπαίνει η πιστοληπτική γραμμή στήριξης), όπως καί μέθοδοι διατήρησης μιάς δημιουργηθείσας κατάστασης βιωσιμότητας τού χρέους τήν κατάλληλη στιγμή, μέ «σιγουρεμένη» τήν εγχώρια πολιτική σκηνή. Τό μότο τού παιχνιδιού ήταν: «εσείς θά κάνετε τά δικά σας μαθήματα καί εμείς (όταν χρειαθεί) τά δικά μας». Ο Σαμαράς «μπήκε» στό παιχνίδι καί κράτησε τούς κανόνες του, πιθανολογόντας ότι θά είναι καί αυτός πού θέ έκλεινε καί τόν κύκλο τής βιωσιμότητας τού χρέους. Υπολόγισε (λάθος) καί στήν στήριξη τών εταίρων του όταν έφθανε η ώρα. Γι' αυτό καί τό εμπροσθοβαρές πρόγραμμα προσαρμογής πού εφάρμοσε, έτσι ώστε νά τού βγεί ο χρόνος (πρίν τήν προεδρική εκλογή). Γι' αυτό καί η τελευταία επίσκεψη στήν Μέρκελ καί η προσπάθεια νά βγεί στίς αγορές κλείνοντας τό μνημόνιο στά τέλη τού χρόνου. Καί εκεί ανακάλυψε ότι τόν κρέμασαν οι εταίροι του στήν Ευρώπη καί σύμμαχοί του πέραν τού Ατλαντικού. Η αφελής ερώτηση είναι γιατί; Η λογική απάντηση είναι ότι τό «κλείσιμο» θάπρεπε νά γίνει μέ τέτοιο τρόπο, ώστε νά είναι πολιτικά μακροχρόνια βιώσιμο. Καί μακροχρόνιο «κλείδωμα» τής λιτότητας μέ ένα νέο μνημόνιο (ανεξάρτητα μέ τί όνομα θά σερβιριστεί) εγγυάται μόνον η «προδευτική» παράταξη τής αριστεράς. Οριστικό καί αμετάκλητο. Ποιός πολιτικός φορέας θά τολμήσει νά αμφισβητήσει τήν «αριστερή αυθεντία»; Η αριστερά στήν κυβέρνηση καί ο λαός σέ μόνιμη μιζέρια είναι η κατάληξη τής ιστορίας. Αλήθεια ποιά μελλοντική κυβέρνηση τής «βενιζελικής δεξιάς» θά αμφισβητήσει τά δεδομένα καί θά κηρύξει ανένδοτο; Τελικά τό αξίωμα Business ας usual ισχύει πρωτίστως γιά τήν αριστερά. ΥΓ γιά αφελείς: Η εξεύρεση τών χρημάτων γιά τήν εφαρμογή τού «προγράμματος» τού ΣΥΡΙΖΑ βασίζεται στήν βαριά φορολόγηση, όσων ακόμα έχουν κάτι περισσέψει ή καί φοροδιαφεύγουν από τήν φοροδρομική λαίλαπα. Είναι οι τελευταίοι Μοϊκανοί πού συντηρούν τήν οικονομία μέ τήν κατανάλωση. Αυτούς έχουν βάλει στό μάτι οι Τροϊκανοί καί ο ΣΥΡΙΖΑ. Είναι τά τελευταία «ασημικά». Μετά θά νοιώσουν όλοι οι Έλληνες τήν γενική εξίσωσή τους πρός τά κάτω. Στήν ισότητα τής μιζέριας πού εξασφαλίζει η «αριστερά».

    • Hunter avatar
      Hunter @ Ιαπετός 12/02/2015 22:22:22

      Ιαπετέ, δηλαδή η χώρα θα συνεχίσει να πορεύεται με 850.000 δημοσίους υπαλλήλους;;; Σήμερα διάβασα μάλιστα ότι αυτοί με τα προγράμματα του ΟΑΕΔ που πάνε για 5-6 μήνες στα ΕΛΤΑ, στη ΔΕΗ και στους Δήμους με 500 Ευρώ καθαρά, προβλέπεται να μονιμοποιούνται και μάλιστα ο στόχος είναι να μονιμοποιηθούν με αυτόν τον τρόπο, γύρω στις 300.000 άνεργοι!!! Ποιος θα τους πληρώσει αυτούς;;;; Από που;;;

      • Ιαπετός avatar
        Ιαπετός @ Hunter 12/02/2015 23:00:14

        Σέ πρώτη φάση, μάλλον ναί. Άν ισχύει η υπόθεσή μου, θά δώσουν καί τό ανάλογο χρήμα στόν Τσίπρα νά κάνει κάποιες «λαϊκές» παροχές. Γιά ένα μέχρι δύο χρόνια τό πολύ. Όλοι είναι αναλώσιμοι στό σύστημα, ποσώς δέ μάλλον ο Τσίπρας. Μόλις δέ πάρουν τήν αριστερή υπογραφή γιά τό καινούργιο μνημόνιο καί τό τρέξουν, τελειώνει καί ο χρόνος στήριξης. Άν θά παραμείνει καιρό στήν εξουσία εξαρτάται από τό πόσο καλός είναι στό κουμαντάρισμα τής μάζας. Σέ κάθε περίπτωση, γιά νά δεί εξουσία η δεξιά παράταξη πρέπει νά γίνει δεξιά καί όχι αυτό τό ανεμομάζωμα πού είναι τώρα. Τό παιχνίδι δέν θά παιχτεί στό μέλλον μέσα ή έξω από τό ευρώ, αλλά σέ επίπεδο τρόπου ανάπτυξης καί κυρίως στά εθνικά θέματα. Η δεξιά πρέπει νά στηρίξει τό έθνος στήν αλλοίωση τής εθνοκρατικής του υπόστασης καί πιθανής εδαφικής του συρρίκνωσης. Αλλά πρέπει νά τό κάνει μέ συγκροτημένο πατριωτικό λόγο καί όχι μέ εθνικιστικές κορώνες. Άν δέν καταλάβει τήν διαφορά εθνικισμού (στήν κυριολεξία εθνικής αρρώστιας) καί στό πατριωτισμό, θά χάσει τόν λόγο ύπαρξής της. Τήν έχουν προσπεράσει στίς εθνικιστικές αρλούμπες πρό πολλού οι ΑΝΕΛ καί η Χρυσή Αυγή. Άν η δεξιά δέν καταφέρει νά αρθρώσει τόν δικό της πατριωτικό λόγο, ούτε δικαίωμα ύπαρξης έχει, αλλά ούτε καί θά επιβιώσει. Θά τήν συνθλίψουν οι εθνικοσοσιαλιστές καί οι διεθνικοί μηδενιστές τής αριστερής παπαρολογίας καί τής μεγάλης ατομικής τσέπης. Εδώ τόν Στάλιν έφαγαν τά παιδιά του, η χαζοχαρούμενη αριστεροκεντροδεξιά παπαρολογία θά γλυτώσει τήν ΝΔ; Αυτά τά χρόνια εγκαθιδρύεται η Νέα Τάξη πραγμάτων. Άς προσέξουμε πολύ, γιατί θά βρεθούμαι στό περιθώριο τής Ιστορίας γιά τά επόμενα τριάντα-σαράντα χρόνια.

        • ΙΚΟ avatar
          ΙΚΟ @ Ιαπετός 12/02/2015 23:10:29

          Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν έχετε ψυχικό δεσμό με τη Νέα Δημοκρατία. Από τα λεγόμενα σας μάλλον δεν έχετε. Η Νέα Δημοκρατία είναι Η κεντροδεξιά παράταξη. Έτσι ιδρύθηκε, έτσι πορεύθηκε, έτσι κέρδισε μεγάλες εκλογικές νίκες, έτσι προσέφερε στον τόπο, έτσι θα συνεχίσει.

        • това́рищ Фёдор avatar
          това́рищ Фёдор @ Ιαπετός 12/02/2015 23:12:34

          Φίλε Ιαπετέ, αν αντέξει ο σύντροφος Αλέξης για 6 μήνες από σήμερα, τότε την επόμενη -των 6 μηνών- ημέρα, θα μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα όλοι μας: "Καλώς ήλθε το 1981!" Όπως είχα γράψει την γνωστή διατύπωση/διαπίστωση και σε παλαιότερο σχόλιο εδώ στο antinews: "Η Ιστορία επαναλαμβάνεται σαν φάρσα" Σκέφτομαι ότι ίσως δεν μπορεί να υπάρξει νέα ανακατανομή των πραγμάτων. Θα 'ταν πολύ επικίνδυνο. Ή δεν υπάρχει κανένας που να την κάνει υπό το βλέμμα και την ισχύ του Μεγάλου Αδελφού..

          • Fotini avatar
            Fotini @ това́рищ Фёдор 12/02/2015 23:23:06

            ᾿Ακριβῶς, "ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΕ ΤΟ 1981"! Πολλοί ἀπό μᾶς τό ζήσανε μέ προσωπικές ἐμπειρίες. Πολλή θλῖψη καί φόβος. . .

          • Ιαπετός avatar
            Ιαπετός @ това́рищ Фёдор 12/02/2015 23:41:51

            Η άποψή μου είναι ότι τό 1981 σηματοδότησε τήν αρχή τής πλήρους υποδούλωσής μας στούς παγκόσμιους εξουσιαστές. Η υποδούλωση γίνεται μέ χρέη (συνήθως κρατικά), τά οποία δέν επενδύονται, αλλά μοιράζονται στούς κολλητούς (καί λίγα στόν πολύ κόσμο) γιά κατανάλωση προϊόντων τών χωρών μητροπόλεων τών εξουσιαστών. Εμάς δηλαδή μάς υποδουλώνουν μέ τό χρέος καί συγχρόνως ταΐζουμε τίς μητροπόλεις τους μέ τά καταναλωτικά αγαθά πού αγοράζουμε. Κανένας εξουσιαστής δέν σέ δανείζει γιά νά κάνεις παραγωγικές επενδύσεις. Δέν θέλει πιθανούς ανταγωνιστές. Επενδύσεις γιά παραγωγές φασόν καί σέ κρατικά μονοπώλια δέν είναι επενδύσεις. Γίνονται γιατί επιφέρουν επιπλέον κέρδη καί χρονικά είναι αναγκαίες γιά νά εξισορροπεί τό σύστημα τίς υπεραξίες του. Άν θυμάστε τούς βομβαρδισμούς τού ΝΑΤΟ στήν Γιουγκοσλαυΐα, τά εργοστάσια τής ζάσταβας καί κάθε βιομηχανική εγκατάσταση βομβάρδισε. Αυτοί πάντα ξέρουν γιατί. Η σημερινή παγκοσμιοποίηση (ώς σύγχρονος τρόπος εξουσίας) προβλέπει τήν επιβίωση τών δούλων (εξαρτημένων από τήν εργασία) μέ διάφορα εγγυημένα ποσά ελάχιστης διαβίωσης, θέαμα, υπερπληροφορία καί υπερτονισμένα ανούσια γεγονότα. Είναι τό μοντέλο τού μέλλοντος, ώπου θά υπάρχουν μονο οι πολυεθνικές καί οι υπάλληλοί τους. όσο πιό κοντά στήν κορυφή τής πυραμίδας, τόσο καλλίτερες απολαβές. Δέν θέλουν μέ τίποτα εθνικούς μικρο-μεγάλους επιχειρηματίες νά τούς χαλούν τήν σούπα. Όλα αυτά τά πετυχαίνουν καλλίτερα μέ τήν αριστερά καί τήν κοινωνική ισοπέδωση πού επιβάλλει. Δέν είναι τυχαίο ότι όλες οι ΜΚΟ τού Σόρος υποστηρίζουν αριστερά υπερεθνικά σχήματα καί «προοδευτικές» σχολές σκέψεις. Αυτοί ξέρουν. Μακάρι νά ήταν τώρα τό 1981. Μπορεί νά τά κάναμε αλλιώς. Τώρα είναι τό 2015 τού Τσίπρα.

          • това́рищ Фёдор avatar
            това́рищ Фёдор @ Ιαπετός 12/02/2015 23:56:33

            Σωστή η θέση σου, "σύντροφε" Ιαπετέ. :) Αν -moreover- το Congress δώσει το ok στον President of the US, no problem! Να και το νέο σχέδιο Marshal εναντίον της καταπιεστικής Γερμανίας των Nazis! Δες και τα σχόλια μου στις "Αντιθέσεις"

          • това́рищ Фёдор avatar
            това́рищ Фёдор @ това́рищ Фёдор 12/02/2015 23:59:35

            Είναι ο Τσίπρας ο Δούρειος Ίππος ενός νομισματικού πολέμου;

          • Ιαπετός avatar
            Ιαπετός @ това́рищ Фёдор 13/02/2015 00:17:19

            Ταβάριτς. Εμείς πρώτα τούς φόρους πού χρωστάμε, γιά νά γλιτώσουμε τό οικονομικό Γκούλαγκ πού μάς περιμένει. Πάρε καί κανά κόκκινο πανί σπίτι. Ποτέ δέν ξέρεις. Μπορεί νά χρειασθεί.

          • това́рищ Фёдор avatar
            това́рищ Фёдор @ Ιαπετός 13/02/2015 00:22:57

            Τον Κοτζιά να τραβήξουμε άμεσα από την Μόσχα (επέστρεψε? who knows?), μην τον πάρουν χαμπάρι οι Rushki και τον στείλουν σε κάνα gulag!..

        • aris. aold avatar
          aris. aold @ Ιαπετός 12/02/2015 23:17:13

          Κρυφός πόθος των Γερμανών είναι η φορολόγηση των χρημάτων που ξεκουράζονται σε Ελβετία και αλλού. Τι ποιο έξυπνο να ηγηθεί της προσπάθειας σε πανευρωπαικό επίπεδο ο "αριστερός" Ελληνας Πρωθυπουργός. Με έναν σμπάρο δύο τρυγόνια. Και στον Τσίπρα δίνουν άλλοθι για το μνημόνιο που θα εφαρμόσει και οι Γερμανοί αναγκάζουν και τις υπόλοιπες κυβερνήσεις να μπουν στον χορό για να κυνηγηθούν τα παράνομα αποκτηθέντα χρήματα ώστε να κλείσουν τα κρατικά ελλείμματα. Παράλληλα στο εσωτερικό μέτωπο να περιμένουμε ραγδαίες επιχειρηματικές αλλαγές. Οι Γερμανοί φαίνεται ότι πιάσανε στον ύπνο και την ντόπια ολιγαρχία. Ο Σοιμπλε το έχει πει πολύ καθαρά. Η Ελλάδα οδηγήθηκε στα βράχια από μια απαράδεκτη επιχειρηματική και πολίτικη ελίτ. Είναι τυχαίο ότι το πρώτο που είπε στους τραπεζίτες η κυβέρνηση είναι να σταματήσουν τα δάνεια στα ΜΜΕ. Επίσης έχει έρθει η εποχή του ξεκαθαρίσματος των κόκκινων επιχειρηματικών δανείων. Κάτι πρέπει να γίνει με όσους εφάρμοσαν το δόγμα μέσα τα χρέη έξω τα λεφτά. Η μετάλλαξη του Τσίπρα θα είναι και εντυπωσιακή και ταχύτατη. Ο Προφήτης σε ένα εμπνευσμένο άρθρο του το είχε προβλέψει. Να αναμένουμε εξελίξεις στο Σκοπιανο και στα Ελληνοτουρκικά. Αν υπάρχει και πετρέλαιο και φυσικό αέριο να περιμένουμε και μοίρασμα μετά και την αλλαγή Ερντογάν στην Τουρκία.

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ aris. aold 13/02/2015 06:13:06

            Δεν χρειάζεται τον Τσίπρα η Γερμανία για να φορολογήσει τον πλούτο που κρύβεται στην Ελβετία. Ήδη έχουν γίνει τεράστια βήματα προς αυτή την κατεύθυνση διεθνώς και οι συναινέσεις έχουν εξευρεθεί. Και η Ελλάδα τα υπερψήφισε όλα αυτά στο πλαίσιο του ΟΟΣΑ το 2014. Τίποτε καινούργιο δεν θα προσφέρει ο Τσίπρας. Απλώς θα τα πουλήσει στο ακροατήριό του ως "αριστερά" ενώ ο Σαμαράς θα τα πουλούσε ως "πάταξη της φοροδιαφυγής". Οι εξελίξεις αυτές είναι προδιαγεγραμμένες εδώ και χρόνια και θα τεθούν σε ισχύ το 2017 και το 2018.

      • greg avatar
        greg @ Hunter 12/02/2015 23:09:46

        Πάντως ο γνωστός Μπαλασόπουλος (τής ΠΟΕ-ΟΤΑ) μόλις τώρα, καταφανώς συγκινημένος, δήλωσε στή ΝΕΡΙΤ ότι επέστρεψε λέει τό χαμόγελο στό Δημόσιο γιατί κοιμόντουσαν (χωρίς νά διευκρινίσει άν εννούσε στό σπίτι ή στήν υπηρεσία) καί δέν ήξεραν άν θά ξυπνούσαν άνεργοι. Τέτοιο δράμα ζούσαν οί έρμοι. Η αναισθησία του μέ ξεπέρασε, άσε δέ πού πάτησα καί τόν όρκο πού είχα δώσει νά μή βρίζω.

      • rally monkey avatar
        rally monkey @ Hunter 13/02/2015 00:11:43

        ..γιατί τον κρέμασαν <b>..τό «κλείσιμο» θάπρεπε νά γίνει μέ τέτοιο τρόπο, ώστε νά είναι πολιτικά μακροχρόνια βιώσιμο </b> συγκλονιστικός Ιαπετέ και ειλικρινά " Άι χό ουπ σο " να είναι αυτό το καλοήθες σενάριο το κυρίως ζητούμενο είναι να αποφύγει η Ελλάδα τα βράχια.. το αν φεύγουν τα μνημόνια που μένουν..και αν είναι να αρέσουν στον κόσμο οι νέες 'αριστερές' γεύσεις.. λεπτομέρειες..ο λογαριασμός βεβαίως έρχεται στο τέλος.. εξακολουθώ να πιστεύω ο'τι η κρυφή ατζέντα Σύριζα είναι να οδηγησει την Ελλάδα εκτός ευροζώνης και σ'αυτό ελπίζω να διαψευστώ

      • Παράξενος avatar
        Παράξενος @ Hunter 13/02/2015 09:24:12

        Προβλέπω ότι θα πορευθεί με περισσότερους δημόσιους υπαλλήλους και θα τους μειωθούν κι άλλο οι μισθοί (έχουν φάει μείωση ακόμη και μέχρι το 1/3 τα τελευταία χρόνια) ώστε να χρηματοδοτηθεί (μαζί με την αύξηση της φορολογίας) η μεγαλόπνοη 'κοινωνική' πολιτική του σύριζα. Ο λόγος; Απλός. Για να απολύσεις χρειάζεσαι κριτήρια διάκρισης ώστε να ξεχωρίσεις εκείνους που θα μείνουν με κάποια λογική αιτιολογία (π.χ. να διώξεις όσους μπήκαν από το παράθυρο και να κρατήσεις όσους μπήκαν με διαγωνισμό). Η διάκριση όμως είναι αντίθετη στην ιδεολογία της αριστεράς, όπου ισότητα=δικαιοσύνη. Για αυτό άλλωστε τα προηγούμενα χρόνια αντί να κάνουν απολύσεις προτίμησαν να τους κρατήσουν σχεδόν όλους και να μειώσουν τους μισθούς σε όλους. Μα, θα πείτε, είχαμε αριστερή κυβέρνηση και πριν; Όχι, αλλά είχαμε και πριν κυριαρχία της αριστερής ιδεολογίας (όπως τόλμησε να πει μια κοπελίτσα πριν πέσουν οι 'αντιφασίστες' πάνω της να τη φάνε). Η αριστερά στην Ελλάδα είναι τοτέμ, κανείς δεν τα βάζει μαζί του χωρίς να θεωρηθεί ιερόσυλος. Ακόμη και αυτοί που δεν πιστεύουν ότι συμβολίζει κάποια θεότητα αποδίδουν σεβασμό στο τοτέμ δημόσια για να μην τραβήξουν την οργή των υπόλοιπων. Για αυτό πολλοί γράφουν ότι υπεύθυνη για το α ή το β κακό είναι η 'αριστερά', όχι η αριστερά. Για αυτό η 'δεξιά' στην Ελλάδα δεν τολμάει να συγκρουστεί επί της ουσίας, δηλαδή στο αξιακό και γνωσιολογικό επίπεδο, με την αριστερά. Πολέμησε τον εθνομηδενισμό η ΝΔ; Όχι, αφού δεν ξέρει καν το φαινόμενο (ο Φαήλος είναι από τους ελάχιστους που λόγω μόρφωσης και τιμιότητας το ξέρει και το καταπολεμάει). Άρα δεν είναι συντηρητικό κόμμα. Προώθησε την ατομική πρωτοβουλία και ελεύθερη δράση, μέσω αξιοκρατίας και χαμηλής επέμβασης στην ατομική σφαίρα του καθενός; Όχι, οι πελατειακές σχέσεις καθορίζουν καριέρες παντού, η φορολογία είναι βαριά και η υγιής επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα τιμωρείται από το κράτος. Άρα δεν είναι φιλελεύθερο κόμμα. Όταν γίνει η ΝΔ κανονικό δεξιό κόμμα τότε θα έχει ελπίδες να αναχαιτίσει την αριστερή ιδεολογία, η οποία τροφοδότησε τον homo pasokus, είδος που ευδοκιμεί σε όλα τα κόμματα και έχει μετατραπεί σε κοινωνικό βαμπίρ. Αυτό βέβαια προϋποθέτει κυρίως οι ψηφοφόροι της να μάθουν τι είναι αληθινή δεξιά και όχι η ελλαδική της εκδοχή, ώστε να απαιτήσουν την αναμόρφωση του κόμματος. Πολλοί νομίζουν ότι πηγαίναμε καλά τα τελευταία δυο χρόνια. Διαφωνώ. Πηγαίναμε χάλια γιατί δεν είχε γίνει τίποτα για να φτιάξουμε καπιταλιστική οικονομία και η νοοτροπία του παρασιτικού καταναλωτισμού με όλα της τα συνεπακόλουθα (όπως παραβίαση των νόμων και έλλειψη ιδεών για λύσεις στα προβλήματα) δε μειώθηκε στο ελάχιστο, απεναντίας εξαπλώνεται ακόμη και στα δεκαπεντάχρονα. Βέβαια τώρα με το μηδενιστικό σύριζα η κοινωνική καταστροφή είναι σίγουρη 100%. Άρα σαφώς προτιμούσα τη ΝΔ. Το θέμα όμως είναι ότι η ΝΔ έχασε και έχασε όχι γιατί κάποιοι πέταξαν τις ασπίδες αλλά γιατί απέτυχε να αντιμετωπίσει τα προβλήματα σε βάθος. Αυτό, επαναλαμβάνω, θα γίνει όταν η ΝΔ μετατραπεί, με αίτημα των ψηφοφόρων της, σε αληθινό δεξιό κόμμα. Μέχρι τότε η ζωή θα είναι όλο και πιο δυσάρεστη για τα ζώα της φάρμας, εκτός από τα γουρούνια βέβαια.

      • Aegean Light avatar
        Aegean Light @ Hunter 13/02/2015 11:11:22

        Βρε κώλυμα με τους Δ.Υ. Ο αριθμός 850.000 ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ !!! Σύμφωνα με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης στις 26/4/2014 ... "ο συνολικός αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων μειώθηκε από τους 907.351 στο τέλος του 2009 στους 671.111 πέρυσι (2013). Δηλαδή καταγράφηκε μείωση 26%." Που βρίσκεις εσύ αυτά τα νούμερα είναι απορίας άξιον !

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ Ιαπετός 12/02/2015 23:27:45

      Ο Μίλτον Φρίντμαν, (1976) Βραβείο Νόμπελ Οικονομικών Επιστημών, είχε πει για τη κοινωνική εξίσωση (επί τα χείρω ή επί τα βελτίω) και την ελευθερία http://bit.ly/1AsKjoz

      • Aegean Light avatar
        Aegean Light @ η Dimi 13/02/2015 09:14:13

        Ο συγκεκριμένος είχε "κάποιο" πρόβλημα με τις έννοιες. Οπότε όταν ακούς freedom (ελευθερία) από τον Milton Friedman μετάφραζε immunity (ασυδοσία)

        • η Dimi avatar
          η Dimi @ Aegean Light 13/02/2015 17:25:26

          Touché. Eσείς άριστα γνωρίζετε τα διφορούμενα παιδιά από Chicago. Όπως Εagles, Hotel California.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Ιαπετός 13/02/2015 06:20:04

      Αχ βρε Ιαπετέ, ούτε εσύ δεν πιστεύεις ότι το Μνημόνιο υπό τον Σαμαρά αποδείχθηκε υλοποιήσιμο. Τι να πούμε για τους άλλους μετά; Θα το ξαναγράψω: Τον Μάρτιο του 2014 με το Μεσοπρόθεσμο τέθηκε ως αναθεωρημένος στόχος για το 2014 το 2,2% του ΑΕΠ, από 1,5% που ήταν ο μνημονιακός στόχος. Παρά το κοινωνικό μέρισμα (0,25%), ο προϋπολογισμός μέχρι τον Σεπτέμβριο έβαινε προς υπερεπίτευξη του στόχου αυτού. Συνολικά δηλαδή το πρωτ.πλ. θα πλησίαζε το 3%, που ήταν ο στόχος για το 2015. Δηλαδή πηγαίναμε για επίτευξη του στόχου του 2015 από το 2014! Άρα, και το 2014 θα είχαμε υπερεπίτευξη στόχων, εάν δεν μεσολαβούσε ο Νεοδημοκρατικός πανικός ενόψει προεδρικής εκλογής, που έφερε πολλές χαλαρώσεις, και η ίδια η προεδρική εκλογή και οι εκλογές. Το 2015 θα είχαμε και πάλι υπερεπίτευξη στόχων και το 2016 θα φθάναμε σχετικά εύκολα στο 4,5%. Από εκεί και πέρα, θα εξαρτιόταν από την ανάπτυξη που θα είχαμε για να αρχίσουν να αποδομούνται ένα - ένα τα μέτρα της υπερφορολόγησης, τέλος επιτηδεύματος, ΕΝΦΙΑ, έκτακτη εισφορά, φορολόγηση από το πρώτο ευρώ κλπ. Θα ήταν εύκολο, διότι η Ελλάδα πλησίαζε το 3% πρωτ.πλ. με 25-26% ανεργία, δηλαδή με δυναμικότητα παραγωγής ΑΕΠ πολύ μεγαλύτερη από την πραγματική παραγωγή ΑΕΠ. Αυτά η πρώτη φορά που πήγε να τα κάνει κάπως λιανά η ΝΔ ήταν τώρα με την ομιλία Σαμαρά στις προγραμματικές. Ίσως πρέπει να μην αμελήσει να τα κάνει ακόμη πιο λιανά σε όλη τους την έκταση.

  2. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 12/02/2015 22:13:10

    Χθές ο Ν.Παππάς έλεγε ότι γελάει με όσους περιμένουν την κωλοτούμπα...Σήμερα τί λέει; Δεν πειράζει όμως,εμείς δε γελάμε με τη χώρα στην άκρη του γκρεμού. Δε γελάμε όμως ούτε και με τις χιλιάδες κόσμου που μαζεύονται στις πλατείες.Είναι εξαπατημένοι,γιατί ενώ φωνάζουν ''ούτε βήμα πίσω'' στηρίζοντας την κυβέρνηση στην προσπάθειά της,θα πανηγυρίσουν όλοι αν τελικά τη Δευτέρα επιτευχθεί η συμφωνία,δηλαδή με τη συνέχιση του μνημονίου και της λιτότητας. Όλοι μας βέβαια θα ανακουφιστούμε σίγουρα... Συγκινητική όμως και η συμπαράσταση πρός εμάς,των Ευρωπαίων σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.Αν και σε κάποιες περιπτώσεις οι συμπαράστασή τους έχει κομματικό χαρακτήρα και στήριξη πρός το ΣΥΡΙΖΑ,όπως οι podemos στην Ισπανία,πραγματικά σε γενικές γραμμές τους ευχαριστούμε.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 12/02/2015 23:46:40

      Επειδή προβλέπουν τι θα συμβεί τη Δευτέρα, τώρα τους ζήτησαν να μαζευτούν την... Κυριακή!

  3. George N avatar
    George N 12/02/2015 23:50:07

    Μια χαρά! Μακάρι να είναι έτσι. Οπότε η ΝΔ θα έχει χρόνο για να σκεφτεί τι σημαίνει φιλελευθερισμός, αν πραγματικά θέλει και ιδιωτικό τομέα πέρα από κράτος, αν απευθύνεται και σε άλλους εκτός από κάποιους συνταξιούχους και κάποιους στον σκληρό πυρήνα του κράτους, τι σημαίνει ασφάλεια, ισχυρές ένοπλες δυνάμεις αλλά και πως είναι δυνατόν προεκλογικό αγώνα να κάνει μόνο ο Σαμαράς και 2-3 άλλοι από ολόκληρο κόμμα? και ένα σωρό άλλα θέματα. Μόνο που Α. δεν θα έχει πολύ χρόνο στην διάθεσή της μια και η μεταπολιτευτική πολιτική που αναγκαστικά θα ακολουθήσει ο ΣΥΡΙΖΑ στα βασικά, θα τον πάει γρήγορα στα βράχια. Ευτυχώς αυτόν κι όχι την χώρα. Β. Δεν ξεκινάει από το πρόσφατο ποσοστό αλλά από αρκετά πιο χαμηλά. Ο φόβος πια δεν περιχαρακώνει.

    • това́рищ Фёдор avatar
      това́рищ Фёдор @ George N 13/02/2015 21:32:14

      Προσωπικά πιστεύω: Το Α) δεν είναι πιθανό. Όταν ο λαός θέλει, όλα γίνονται, διδάσκει η Ιστορία. Αναλαμβάνει ο Deus ex machina, και... Ω! του θαύματος "Ο Σωτήρας μας μας έσωσε!" Βλ. ΑΓΠ και το ηρωϊκό 1981.. Β) Συμφωνώ. Η ΝΔ πάνω από 18% δεν έχει αυτήν την στιγμή που μιλάμε.

      • това́рищ Фёдор avatar
        това́рищ Фёдор @ това́рищ Фёдор 13/02/2015 22:19:06

        Κοντά έπεσα τελικά για το ποσοστό της ΝΔ...

      • George N avatar
        George N @ това́рищ Фёдор 13/02/2015 22:49:03

        Αν τελικά ο Deus ex machina ήταν ο ΛαφαζανοΚαμμένος, έστω και από σπόντα, μόνο να υποκλιθούμε μπροστά στην ειρωνεία της Ιστορίας μπορούμε. Φοβάμαι όμως ότι η καθημερινότητα δεν σκοτώνει μόνο τον έρωτα..... Για την ΝΔ δεν ξέρω το ποσοστό αλλά σίγουρα πρέπει να επανεφεύρει τον εαυτό της. Πασοκοποιήθηκε για να αντιμετωπίσει το ΠΑΣΟΚ και τώρα πρέπει να αλλάξει για να μην έχει την τύχη του.

        • това́рищ Фёдор avatar
          това́рищ Фёдор @ George N 14/02/2015 10:14:19

          George N, δεν χρειάζεται μεγάλη οξυδέρκεια.. Κάποιος του έδωσε το ok του Αλέξη να κουνάει το δάχτυλο στους Ευρωπαίους. Κάποιος παγκόσμιος παίκτης τον στηρίζει. Και δεν είναι ο Ελλ. Λαός, όποιος το πιστεύει αυτό είναι αφελής! Ούτε ο Αλέξης είναι τόσο τρελός που να τα κάνει όλα μόνος του! Ας πάμε κι εμείς μόνοι μας να "εκβιάσουμε" και να απαιτήσουμε από Ευρωπαίους ηγέτες... Να μην σου πω τι θα πάρουμε (εκτός από κλωτσιές)! Έγραψα για το rock style της Christin και του Yanis V και την τρελή χαρά τους όταν αντίκρυσαν ο ένας τον άλλο.. Οι απλοί σχολιαστές εκμαίευουμε εδώ μέσα. Αλλά πολλές φορές επαληθευόμαστε..

          • George N avatar
            George N @ това́рищ Фёдор 14/02/2015 12:12:37

            Μπορεί αλλά μπορεί να έχουμε απλά μια επανάληψη του:"κινηθήτε ω φίλοι και θέλετε ειδεί μια κραταιά δύναμη να υπερασπιστεί τα δίκαιά μας" . Συνήθως αυτό παίζει. Εκτός από την τρέλα υπάρχει και η βλακεία. Νομίζω ότι οι έξυπνοι σε αυτοί την χώρα βλέπουνε τους βλάκες, απορούν με το μέγεθος της ανοησίας, αδυνατούν να το πιστέψουν και προσπαθώντας να βρουν λογική εξήγηση ....παραλογίζονται :-)

          • това́рищ Фёдор avatar
            това́рищ Фёдор @ George N 14/02/2015 19:08:08

            Όπως απάντησα και σε άλλο σχόλιο, βλέπεις την αγέλη να πηγαίνει στον όλεθρο της και προσπαθείς να σκεφτείς τρόπο να την αποτρέψεις.. Αλλά δεν σ' ακούει κανένας, όλοι είναι μαγεμένοι απ' τον "μαγικό αυλό". Αλλά και να μείνεις μόνος κι έρημος, θα καταντήσεις γραφικός και... επισφαλής. Χωρίς κανέναν να σε υποστηρίζει. Πρέπει να είσαι κοντά με τους "χαμηλής αντίληψης" για να τους πάρεις μαζί σου με την 1η ευκαιρία.. Υ.Γ. Εκτός κι αν του περάσει του Αλέξη και κερδίσει κάτι. Τώρα τι κάτι θα΄ναι αυτό? Μεγάλο, μεσαίο, μικρό? Αλλά όπως βλέπεις και μικρό να είναι, θα το παρουσιάσουν για τεράστιο. Και θα έχουν όλον τον κόσμο με το μέρος τους ακόμα κι αν δεν αλλάξουν/ελαφρυνθούν πολλά! Αρκεί που αντιδρούμε, ακόμα κι πληρώνουμε. Αλλά πάντα αυτά ήταν τα ατού της Ελλ. "Αριστεράς" έναντι της Ελλ. Δεξιάς: Το timing της ενέργειας κατά το feeling των μαζών! Είναι αριστοτέχνες οι Ελλ. "Αριστεροί" σ' αυτό.

  4. Διογένης avatar
    Διογένης 12/02/2015 23:57:52

    Λοιπόν, η κωλοτούμπα όχι, δεν έγινε ακόμη. Έγινε το πρώτο βήμα και για την ακρίβεια το δεύτερο. Το πρώτο ήταν χθες με τη δήλωση που την πήρε πίσω ο Τσίπρας την τελευταία στιγμή. Η κωλοτούμπα όμως θα γίνει όταν ζητήσει παράταση του Μνημονίου. Τότε θα υπάρξει αναταραχή στον ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά η μεγάλη αναταραχή θα έλθει όταν... ...Όταν η Γερμανία θα θέσει ΟΡΟΥΣ για την παράταση του Μνημονίου! Ας μην γελιόμαστε, θέλουν την ελληνική κυβέρνηση να αιτηθεί αυτή, ώστε μετά να της θέσουν όρους. Για να εγκριθεί η παράταση του Μνημονίου θα ζητήσουν ένα-δυο καραμπινάτα πράγματα, από αυτά που θα είναι πολύ δυσκολο στον ΣΥΡΙΖΑ να τα κάνει. Θα τα ζητήσουν για να ταπεινώσουν τον ΣΥΡΙΖΑ και να του δώσουν ένα μάθημα. Για να ηττηθεί η πολιτική της "αντίστασης στα Μνημονια". Δεν έχει άλλη επιλογή η Γερμανία. Πρέπει να τσακίσει πολιτικά αυτό που εκπροσωπούσε ο ΣΥΡΙΖΑ πριν τις εκλογές. Ταπεινώνοντας τον ΣΥΡΙΖΑ ή ωθώντας τον σε ρήξη με δική του πρωτοβουλία και αποχώρηση. Και όλα αυτά υπό την πίεση του μετρητού που στερεύει και ίσως με καταβολή κουτσουρεμένων συντάξεων και μισθών το Μάρτιο λόγω έλλειψης μετρητού... Έχει πολύ δρόμο ακόμη για την κωλοτούμπα. Δεν τον έχει καλύψει. Ας μην πιστεύουμε πλήρως την εικονική πραγματικότητα των ΜΜΕ.

    • Fotini avatar
      Fotini @ Διογένης 13/02/2015 00:55:57

      ΜΜΕ, ἡ τέεταρτη ἐξουσία!

  5. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 13/02/2015 00:00:58

    Δεν χρειάζονται πολλές ειρωνίες.Όσοι θέλουν τη συμφωνία με την ΕΕ ας αφήσουν τους αντιμνημονιακούς να πανηγυρίσουν και να περάσει ευκολα από τη βουλή το νέο μνημόνιο που δεν θα λέγεται έτσι.Μετά βλέπουμε.

    • ΙΚΟ avatar
      ΙΚΟ @ ψυχραιμια 13/02/2015 00:12:24

      Και μάλιστα αμιγώς με την Ε.Ε. Δεν υπάρχει πια Τρόϊκα, το ΔΝΤ φεύγει, μένουν μόνο οι E.U Institutions, οι ευρωπαϊκοί θεσμοί της Επιτροπής και της ΕΚΤ. Πολλή καλή εξέλιξη.

      • ΙΚΟ avatar
        ΙΚΟ @ ΙΚΟ 13/02/2015 04:57:39

        ΠολύVSΠολλή.

  6. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 13/02/2015 00:08:18

    Δεν χρειάζονται πολλές ειρωνίες.Όσοι θέλουν τη συμφωνία με την ΕΕ ας αφήσουν τους αντιμνημονιακούς να πανηγυρίσουν και να περάσει ευκολα από τη βουλή το νέο μνημόνιο που δεν θα λέγεται έτσι.Μετά βλέπουμε.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ ψυχραιμια 13/02/2015 00:34:23

      Πολύ φοβάμαι ότι αυτή η εκδοχή των πραγμάτων θα αποδειχθεί κατ' αναλογία τόσο πλανημένη, όσο και η εκδοχή που ήθελε τα Μνημόνια υπό τον ΓΑΠ να "σώζουν" την Ελλάδα. Τα Μνημόνια τότε είχαν τον ακριβώς αντίθετο στόχο. Το ίδιο θα συμβεί και τώρα. Ο Τσίπρας θα παίρνει κάθε τι που θα του δίνει η Ευρώπη και θα το αξιοποιεί εις βάρος της καλής πορείας της χώρας. Ίσως να μην έχει τον (ίδιο) δόλο (με) του ΓΑΠ, αλλά έχει ένα σχεδόν κομμουνιστικό κόμμα πίσω του να θέλει πολύ αστικό αίμα για να ηρεμήσει και δεν υπάρχει τόσο αστικό αίμα όσο υπήρχε το 1981. Θα συμβούν πολλά στραβά στη χώρα. Ειλικρινά δεν γνωρίζω μήπως είναι προτιμότερη για τη χώρα μια ρήξη, ώστε να αποφύγουμε να χαθούν και άλλα. Για να παιδαγωγηθεί και ο λαός να μην θέλει πια λαϊκισμό για τις επόμενες τρεις γενιές τουλάχιστον.

  7. μεσηλικας avatar
    μεσηλικας 13/02/2015 01:00:15

    Τίποτα δεν θα κάνει θα μεταμορφωθεί σε πασοκ 1981 οι παλαιότεροι ξέρουν Οι αριστεροί και οι κουμουνιστές αν έχουν γεμάτες τσέπες γίνονται δεξιότεροι και από τους δεξιούς Είχαμε μια ευκαιρία να γίνουμε Ευρώπη άλλα .. πίσω πάλι

  8. Βατάτζης avatar
    Βατάτζης 13/02/2015 01:15:49

    Μάιστα... Η Τρόικα έγινε «θεσμικά όργανα της ΕΕ» και το μνημόνιο έγινε «συμφωνία γέφυρα». Για ζωοτροφή σε γίδια, καλό φαίνεται!!

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Βατάτζης 13/02/2015 06:22:30

      Θα διαπιστώσεις έκπληκτος ότι, αν περάσει η "κωλοτούμπα", τα γίδια είναι πολύ περισσότερα από όσο μπορούσαμε να φανταστούμε!

  9. Χρήστος avatar
    Χρήστος 13/02/2015 01:25:29

    Όταν επικοινωνιακά η ΝΔ είχε λογική του στυλ "δεν θα αφήσω τον Σόιμπλε να μου πάρει την δόξα", ακόμα και η ενδεχόμενη κωλοτούμπα του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα είναι τόσο τραγική. Ειδικά απο μια ΝΔ με πολλούς φιλελεύθερους που δεν βγάζουν κιχ ή και ψιλοκλείνουν το μάτι στα περι νομιμοποίησης και απόδοσης υπηκοότητας στους λαθρομετανάστες.

  10. UncleStgm avatar
    UncleStgm 13/02/2015 02:55:46

    Μην ανησυχείτε φίλοι δεξιοί. Όλα θ' αλλάξουν για να μείνουν ίδια. Εδώ είναι νότιο-νότια Βαλκάνια, δεν είναι καμμιά ...Σλοβενία (αμφιβάλλω άν είναι κάν "νότια Βαλκάνια" ή κάτι πιο ...νότιο προς "Λιβυκό", εξ ού και τα θαλασσοδάνεια και τα "ειδικά ευγενή ταμεία" με τις μαύρες σακκούλες, που ποτέ δεν αδειάζουν). Θα αλλάξουν μόνο τίτλους, θα αλλάξουμε διαπλεκόμενους, οι "έξω" θα κάνουν στραβά μάτια και θα γεμίσουμε όλοι "εθνική υπερηφάνεια"... Αφήστε τα σκυλιά να γαυγίζουν, το καραβάνι του αποτυχημένου κράτους (1949 - 2015) συνεχίζει το δρομο του

    • това́рищ Фёдор avatar
      това́рищ Фёдор @ UncleStgm 13/02/2015 21:36:56

      Πάει και η αφύπνιση και συνειδητοποίηση των πολιτών, Θείο... Στο γήπεδο για την ομάδα μας και να μπουκώνουμε τα hotdog-ια. Και μετά πολιτικούς καβγάδες και στο τέλος σπίτι για ύπνο. Δεν έχω πια καμιά ελπίδα. Live and let live..

    • Άλυτη Εξίσωση avatar
      Άλυτη Εξίσωση @ UncleStgm 14/02/2015 09:38:08

      Θείε, πιστεύω κι εύχομαι να σας διαψεύσει η ζωή, που έφτασε πια η ώρα να ανατρέψει ακόμα κι εδώ, στο άθλιο ''κράτος'' - Μπουρ @#$&!+& στάν, τη νοσηρότητα και αβάσταχτη πλέον σαπίλα, παρά τα συνήθη πεσιμιστικά προγνωστικά. Είμαστε στο σημείο που δεν έχει γυρισμό. Μόνο μπροστά μπορούμε πια να πάμε, μέσω συγκρούσεων, ρήξεων κι επαναστατικών επιλογών. Αν δεν το έχουνε συνειδητοποιήσει ακόμα οι άρτι εξουσιοδοτημένοι να ασκήσουν την εξουσία (που δεν το πιστεύω), λίαν συντόμως θα τους γίνει απ΄τον Ελληνικό λαό με τρόπο σαφέστατο, αρκούντως κατανοητό. Οι εντολές, οι δεσμεύσεις, οι συμφωνίες είναι απαραβίαστες και λευκές επιταγές, δεν υπάρχουν. Η μεταμνημονιακή Ελλάδα δεν συγχωρεί την προδοσία και δεν ξεχνά την ασυνέπεια λόγων-έργων. Πληρώνει αναλόγως και πολύ σύντομα πια.

  11. blue nile avatar
    blue nile 13/02/2015 04:08:08

    O συσχετισμός δυνάμεων στην Ευρώπη αυτη τη στιγμή δεν ευνοεί την νέα ελληνική κυβέρνηση. Είναι απελπιστικά μόνη. Οι Γερμανοί και οι φίλοι τους θέλουν συνέχιση του μνημονίου όπως έχει. Στην Ισπανία, στην Ιταλία και στην Γαλλία τρέμουν στην ιδέα ότι οι Έλληνες θα καταφέρουν κάτι. Γιατί τότε θα δουν τις αντιπολιτεύσεις τους που ήδη έχουν πάρει κεφάλι να απογειώνονται. Οπότε θα υποχωρήσουμε κάπως. Το παν είναι να κερδηθεί ένα εξάμηνο χωρίς όμως αυτό το διάστημα να το πληρώσει πανάκριβα η χώρα με νέα μέτρα που θα επιτείνουν την ύφεση. Η πολιτική όμως είναι κατεξοχήν διαχείριση χρόνου. Σύντομα έρχονται εκλογές στην Ισπανία και οι Podemos θα κόψουν πρώτοι το νήμα. Οπότε θα έχουμε Ελλάδα και Ισπανία. Δεν θα αργήσει η Ιταλία που το σύνολο της αντιπολίτευσης από τα δεξιά μέχρι τα αριστερά είναι κατά του ευρώ. Ενώ δεν πρόκειται να ξαναγίνει παρόμοιο πραξικόπημα με αυτό που έριξε τον Μπερλουσκόνι. Οπότε θα έχουμε σε μια πλευρά Ελλάδα συν Ισπανία συν Ιταλία Και προσέξτε τότε η νέα ιταλική κυβέρνηση θα έχει λαική εντολή για έξοδο της Ιταλίας από το ευρώ. Οπότε η νέα διαπραγμάτευση θα είναι του τύπου: φίλοι Γερμανοί σταματήστε τη λιτότητα ή αντίο ευρωζώνη. Γιατί αν κάποιοι υπερβολικά αισιόδοξοι πιστεύουν ότι μια ελληνική έξοδος μπορεί και να μην διαλύσει την ευρωζώνη δεν είναι κουτοί να πιστεύουν το ίδιο για μια ιταλική έξοδο. Έχω την αίσθηση αφενός ότι εμείς ξεκινάμε έναν χορό και αφετέρου ότι δεν θα έχουμε καλά ευρωζωνικά ξεμπερέματα ...

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ blue nile 13/02/2015 06:25:26

      Ακριβώς για να μην συμβεί αυτό το υπαρκτό εν πολλοίς σενάριο, οι Γερμανοί σχεδιάζουν να ταπεινώσουν πολιτικά τον ΣΥΡΙΖΑ με τον ένα (πλήρη υποταγή) ή με τον άλλον (πτώχευση) τρόπο. Αυτά τα πράγματα δεν τα έχουν λάβει και πάρα πολύ υπόψη τους στις αναλύσεις τους ούτε εδώ ούτε τα διεθνή πρακτορεία.

    • blue nile avatar
      blue nile @ blue nile 13/02/2015 11:03:01

      Διογένη δεν θα είναι εύκολο να τον ταπεινώσουν. Εκτός Ισπανίας (η οποία όμως κέρδισε το ότι η ανακεφαλαιοποίηση των ισπανικών τραπεζών δεν θα επιβαρύνει τους Ισπανούς φορολογούμενους άρα μιλάμε για ένα πολύ καλύτερο μνημόνιο από εδώ) όλοι οι λοιποί νότιοι ουσιαστικά ψιλοφλερτάρουν με αυτά που λέει η νέα ελληνική κυβέρνηση... Ήδη στις νότιες χώρες οι πολίτες επιδοκιμάζουν και είναι πολύ κοντά στο να υποστηρίξουν ανοικτά τις επιλογές ΣΥΡΙΖΑ. Η στοιχειώδης οικονομική λογική επιβάλει το ότι η λιτότητα πρέπει να σταματήσει το συντομότερο δυνατό . Αφού πια μπήκαμε ως ευρωζώνη σε φάση αποπληθωρισμού το κοινό νόμισμα δεν μπορεί να αντέξει και άλλη ύφεση. Είναι θέμα χρόνου πια η διάλυση του. Αν παρακολουθήσεις τις δηλώσεις Βαρουφάκη αυτά εννοεί. Κάποιες φορέα βιαζόμαστε να βγάλουμε συμπεράσματα και οι εξελίξεις άλλα προδικάζουν. Η ίδια η Γερμανία δεν έχει πολλά περιθώρια. Ρίχνει και αυτή για την τιμή των όπλων...

      • Fotini avatar
        Fotini @ blue nile 13/02/2015 13:45:45

        ᾿Ενδιαφέρουσα ἡ ἀνάλυση σου, πάντα βέβαια μέ τήν ἀριστερή ὀπτική σου γωνία. ἦλθε ἡ ὥρα τῆς ἀριστερῆς κυριαρχίας στήν Εὐρώπη, τήν προτιμᾶ τό globilazation!

      • George N avatar
        George N @ blue nile 13/02/2015 14:07:17

        Ευρωπαϊκή λιτότητα? Ποτέ δεν υπήρξε και όπως και να έχει είναι misnomer για την μη ανταγωνιστικότητα, για την έλλειψη καινοτομίας, για τα μεγάλα entry barriers. http://www.bloombergview.com/articles/2014-08-19/european-austerity-is-a-myth Είναι επέκταση του ίδιου λάθους που κάνουμε εδώ όταν κατηγορούμε την Τρόικα για λιτότητα παραγνωρίζοντας ότι η απουσία της θα είχε επιφέρει πρωτογενώς ισοσκελισμένο προυπολογισμό μέσα σε ένα βράδυ. Η αλήθεια είναι ότι η Τρόικα απέτρεψε την λιτότητα με το να χρηματοδοτεί πρωτογενή ελλείμματα (καλώς ή κακώς είναι μια άλλη ιστορία) αλλά και ότι το 1984 στην ήπειρό μας κρατάει....δεκαετίες!

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ blue nile 13/02/2015 14:29:14

        Ναι, πολύ δύσκολο είναι να τον ταπεινώσουν! Απλά δεν του δίνουν άλλα λεφτά και τον οδηγούν στην πτώχευση τόσο απλά. Κάθε κράτος (και η Λεττονία) έχει δικαίωμα βέτο εδώ. Πόσο μάλλον η Γερμανία. Και του δίνει λεφτά μόνον αν υποβάλει δήλωση μετανοίας. Τόσο απλό. Δεν είναι παράξενο που βγήκε ο ΣΥΡΙΖΑ. Η πολιτική παιδεία του λαού μας είναι δυστυχώς άθλια.

        • blue nile avatar
          blue nile @ Διογένης 14/02/2015 01:31:52

          'Οποιος 'εχει μ'ατια βλέπει. Η ευρωζωνη αφού παγιδεύτηκε στις γερμανοφερτες περιοριστικες πολιτικές, νοσεί βαριά. Οποιαδήποτε ταπείνωση θα κλυδωνισει τοσο το κοινο νομισμα που τίποτα δεν είναι σίγουρο.

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ blue nile 14/02/2015 02:04:17

            Και μας πείραζε να περιμένουμε να γίνει κυβέρνηση το Ποντεμός στην Ισπανία και να καταστρέψουν εκείνοι την φυλακή; Ή λόγω οξυμένης κρίσης ή και γενικευμένου) πολέμου (που τον απεύχομαι αλλά είναι πιθανός) στην Ουκρανία, να πληθωριστεί από εκεί το Ευρώ και να ελαφρύνουν εμμέσως τα δικά μας τα κρατικά χρεή;

          • Άλυτη Εξίσωση avatar
            Άλυτη Εξίσωση @ ΚΜ 14/02/2015 09:17:08

            Οι 2.500.000 φτωχοποιημένοι και οι 2.000.000 άνεργοι Έλληνες, πολύ συγχωρέστε τους, αλλά δεν είχανε την πολυτελή ...αυτοσυγκράτηση να προβούν σε τόσο πολύπλοκους συλλογισμούς, μα ούτε και να περιμένουν τους Podemos να βγάλουνε το φίδι από την τρύπα, τότε και αν. Μιά χαρά μας ταιριάζει ο ρόλος ας μην γκρινιάζουμε, το σπίρτο ήδη άναψε! Tα καλύτερα έρχονται.

          • KM avatar
            KM @ Άλυτη Εξίσωση 14/02/2015 09:31:59

            Εγώ δεν κατηγόρησα κανέναν για το τί ψήφισε, ούτε και εκπλήσσομαι ιδιαίτερα, αλλά η κωλοτούμπα έγινε. Αποτέλεσμα: θα μας σφίξουν κι άλλο τις αλυσίδες οι Γερμανοί και το μόνο που κατάφερε ο Κωλοτούμπας είναι να γίνει η Ελλάδα εργαλείο εκφοβισμού προς τους Ισπανούς που σκοπεύουν να ψηφίσουν το Ποντεμός. (Ωραία τους ξεπλήρωσε την υποστήριξη!) Κι έτσι, καίγεται κι άλλη μια ελπίδα...

    • това́рищ Фёдор avatar
      това́рищ Фёдор @ blue nile 13/02/2015 21:47:24

      Μακάρι να πραγματοποιούνταν το σενάριο που περιγράφεις, blue nile. Αλλά είναι πολύς χρόνος μέχρι τις εκλογές της Ισπανίας. Πολλά θα γίνουν μέχρι τότε. Μακάρι να διαψευστώ αλλά δεν θα προκάμουν οι Νότιοι μέχρι τότε. Η Frau και οι συν-αυτώ θα μας καλοπιάσει κάποια στιγμή: "Εγώ το καλό σου θέλω, άτακτο παιδί!" θα μας πει. "Μου κρατάς μούτρα?" "Τι σου έκανα?" "Να πάρε ένα γλειφιτζούρι, να σου περάσει!"

    • UncleStgm avatar
      UncleStgm @ blue nile 13/02/2015 22:37:06

      Δεν υπάρχει αριστερό κόμμα κατά του ευρώ στην Ιταλία. Όλα τα "αντι-ευρώ" είναι από δεξιά (Μπερλουσκόνι) έως καρα-δεξιά εθνικιστικά ή αντεθνικά αντιιταλικά-αποσχιστικά - που δεν έχει και μεγάλη διαφορά, ένα μικρότερο έθνος λατρεύουν (Λέγκα, Φίνι, Γκρίλο).

  12. Διογένης avatar
    Διογένης 13/02/2015 06:55:43

    Αγαπητοί φίλοι, δέστε εδώ, θαυμάστε εδώ: http://www.protothema.gr/politics/article/451107/alert-xafnika-pame-se-sumfonia-lene-piges-apo-tis-vruxelles/ τυπικό δείγμα συριζαίικης δημοσιογραφίας. Ομολογώ ότι υπήρξα κάπως κακός με φίλους συσχολιαστές που έχουν πειστεί από την εκδοχή της επικείμενης συμφωνίας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-Ανέλ με την Ευρώπη, όταν όμως ο Έλληνας σήμερα είναι εκτεθειμένος σε τέτοιου είδους εξελιγμένη πλύση εγκεφάλου (έχουμε ξεπεράσει πια τα όρια της απλής προπαγάνδας), πώς να μην πιστέψει ο έρμος ότι πάμε για "συμφωνία" και "συμβιβασμό" μεταξύ ΣΥΡΙΖΑνΕλ και Ευρώπης; Λοιπόν, τι κάνει ο τύπος (γνωστός Συριζαίος); Και προφανώς όχι αυτός, αλλά οι "μονταζιέρες του Μαξίμου". Πιάνεται από την "συμφωνία" Ντάισελμπλουμ-Τσίπρα για "συνομιλίες επί τεχνικού επιπέδου" για να εμφανίσει τα πάντα ως δήθεν συμφωνημένα! Αυτό ήταν! Θα υπάρξουν αλλαγές στο 30% του Μνημονίου που δεν δέχεται ο ΣΥΡΙΖΑ (ποιο 30% εννοεί ο ΣΥΡΙΖΑ και ποιο οι άλλοι;), θα εφαρμοστεί εν μέρει και το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης (ως προς ποιο μέρος;), θα μειωθούν τα πρωτογενή πλεονάσματα (πόσο; το άρθρο λέει ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να πάρει ο,τιδήποτε κάτω από... 4%!!! Ίσα ίσα δηλαδή για να δείξουν στο πόπολο ότι, να, κοιτάτε, πετύχαμε ένα 3,95% με την Ευρώπη, γι' αυτό κάναμε εκλογές και πήγαμε τα πάντα έναν χρόνο πίσω σε επίπεδο επιδόσεων της οικονομίας), η Ελλάδα θα... κάνει ιδιωτικοποιήσεις (και ο Λαφαζάνης που όλο εξαγγέλει πάγωμα των ιδιωτικοποιήσεων;) και όλα αυτά τα ωραία που μέχρι ένα μήνα πριν ήταν casus belli για το κόμμα αυτό της απάτης και της ψευτιάς! Πότε ρε παιδιά υπήρξε αυτή η "συμφωνία" σε όλα αυτά και εμείς δεν το καταλάβαμε; Ακομη δεν άρχισαν οι "τεχνικές συνομιλίες" με τον Κοστέλο, τον Μαζούχ και τον Γκαγιόλ (αυτούς δηλαδή που, όπως είπε κι ο Σόιμπλε, δεν επιτρέπεται πια να τους λέμε "τρόικα"!) και νάτη η συμφωνία! Δώστε μου κάτι έστω λίγο, μόνο λίγο, κάτι τις τόσο λίγο να το πουλήσω ως συμφωνία στο εσωτερικό. Και ο μέγας διαπραγματευτής Βαρουφάκης δεν ξέρει ο έρμος ότι όταν έχεις δώσει τώρα, χωρίς να έχει ξεκινήσει καν η διαπραγμάτευση, μέχρι οροφή "4%" το πρωτογενές σου πλεόνασμα, που αυτή είναι όλη η ουσία, θα σου πάρουν μέχρι και τα σώβρακα ώσπου να τελειώσει η διαπραγμάτευση; Πού πήγε η θεωρία των παιγνίων του μέγα διαπραγματευτή V for Varoufakis και πράσινα άλογα; Δεν ξέρω σε ποιον πλανήτη ζουν οι άνθρωποι και νομίζουν ότι θα είναι τόσο εύκολα εφικτή μια τέτοια κωλοτούμπα. Από την αυτοπεποιθηση του συγγραφέα, φαίνεται ότι η πραγματική "κωλοτούμπα" τη Δευτέρα είναι προ των πυλών: Δηλαδή η υποβολή αίτησης για παράταση του Μνημονίου τη Δευτέρα στο Eurogroup. Δεν έχουν ψευδαισθήσεις ότι αν δεν το κάνουν μέσα στην εβδομάδα θα κλείσει η κάνουλα των μετρητών. Η κακομοίρα η Κύπρος χρησίμευσε ως παραδειγματισμός για πολύ κόσμο, τελικά. Ξέρουν τώρα πια ότι οι Γερμανοι είναι αδίστακτοι. Οπότε, θα την κάνουν την "δήλωση μετανοίας" και θα δεχθούν να υποβάλουν το αίτημα. Δεν εξηγείται αλλιώς η αυτοπεποίθησή τους. Τότε όμως θα έλθουν πια στον πραγματικό κόσμο. Διότι τους λένε "ελάτε να σας δώσουμε παράταση του Μνημονίου". Τους λένε "ελάτε να αιτηθείτε παράταση του Μνημονίου". Για την οποία τότε θα θέσει όρους η Ευρώπη αν θα την δώσει. Σίγουρα την πολιτική δέσμευση στο έως τώρα πρόγραμμα. Η Μέρκελ μπορεί να μιλάει για συμβιβασμούς που θα δώσει "πάντοτε στο πλαίσιο του τρέχοντος προγράμματος", όμως πρώτα θα τον βάλει ολοκληρωτικά στις ράγες του τραίνου της πολιτικής της και μετά, αφού πάρει όσα θέλει, μπορεί να του πετάξει και μερικά ψίχουλα "συμβιβασμού", αφού πρώτα δηλαδή θα μπορεί να περαστεί για νικήτρια στο εσωτερικό της χώρας της. Και αφού τεθούν οι όροι για την παράταση του Μνημονίου, που θα πρέπει ίσως η ελληνική κυβέρνηση (στην καλύτερη περίπτωση) ή η ελληνική Βουλή (στη χειρότερη) να τα περάσει ως "προαπαιτούμενα", τότε θα συμφωνηθεί η παράταση και θα πρέπει να την περάσουν όχι μόνον η δική μας κυβέρνηση από τη δική μας Βουλή την παράταση και να υπερψηφιστεί (σκέφτεστε να είναι αυτός τελικά ο πρώτος νόμος του ΣΥΡΙΖΑ;;;), αλλά να την περάσουν και οι άλλοι 18 από τη δικιά τους Βουλή. Ο Σόιμπλε το είπε καθαρά μόλις επτά-οκτώ ημέρες πριν: Λεφτά από εδώ και πέρα θα βρίσκετε από τις αγορές. Εμείς μόνον θα σας έχουμε το πιστόλι στον κρόταφο μέσω της "προληπτικής γραμμής πίστωσης". Α, και βέβαια πρέπει πρώτα να ολοκληρώσετε τα προαπαιτούμενα του παλιού Μνημονίου. Μετά θα δούμε τι παραχωρήσεις θα σας κάνουμε για το μέλλον. Να απολύσετε όσους δεν είχε απολύσει τελικά ο Μητσοτάκης (!) φοβούμενος το πολιτικό κόστος κλπ. Και όλα αυτά για να πάρετε τα λεφτά για να πληρώσετε συντάξεις τον Μάρτιο, που αλλιώς δεν σας φτάνουν, διότι τα μόνα λεφτά που θα σας δώσουμε, αν σας δώσουμε, θα είναι τα 7,5 δις που είπατε με το "καλημέρα" ότι δεν τα θέλετε. Και μετά, αφού τα κάνετε όλα αυτά, θα μιλήσουμε και για το νέο "πρόγραμμα". Το ερώτημα είναι: Δεν τα καταλαβαίνουν όλα αυτά στον ΣΥΡΙΖΑ; Ίσως και να μην τα καταλαβαίνουν τόσο πολύ. Οι απειλές που μάθαμε ότι δέχθηκε την Τετάρτη το βράδυ ο Βαρουφάκης για την διακοπή της χρηματοδότησης των τραπεζών (που τους οδήγησαν τελικά στην εξαπάτηση του Σόιμπλε και των υπολοίπων με το ανακοινωθέν), πρέπει να τους έχουν οδηγήσει σε πανικό. Τους νοιάζει να επιβιώσουν μία μόνον ημέρα παραπάνω. Τώρα, γιατί βγαινουν τέτοια άρθρα; Προφανώς, ο λόγος είναι ότι θέλουν να δημιουργήσουν κλίμα "συμφωνίας" και ενθουσιασμού στην κοινή γνώμη, ώστε μετά να είναι δύσκολη μια αμφισβήτηση της κυβερνητικής υποχώρησης να αιτηθεί η χώρα παράταση του Μνημονίου από τους λαφαζανικούς. Όλη η ιστορία γίνεται για τη διαχείριση των λαφαζανικών. Να μην το ξεχνούμε. Μόνον που η μπουκιά που θα ζητήσει η Ευρώπη από τον ΣΥΡΙΖΑ να καταπιεί να είναι πολύ μεγάλη για να μπορέσει να την καταπιεί. Τι θα πει η "να με λέτε Νάντια" στις καθαρίστριες; Τι θα πουν στους απολυμένους της ΕΡΤ; Εδώ δεν θα είναι μόνον οι λαφαζανικοί, θα είναι όλο το κόμμα τους. Γι' αυτό, ίσως θα πρέπει να βιώσουν μερικές ημέρες με κλειστά ATM. Αυτό μπορεί να μην γίνει την άλλη εβδομάδα, εάν αιτηθούν τελικά την παράταση του Μνημονίου, αλλά ίσως να γίνει σύντομα. Και τότε θα αρχίσει ο εσωτερικός διχασμός του ΣΥΡΙΖΑ για το αν θα πρέπει να πάμε σε δραχμή ή να υποκύψουμε στον εκβιασμό. Συνεπώς, αν κάτι μπορεί να περάσει σε αυτή τη φάση ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η αρχή της κωλοτούμπας. Η ολοκλήρωση προϋποθέτει ολοκληρωτική υποταγή στη Μέρκελ. Αυτό δεν το έχει καταλάβει τελείως ο ΣΥΡΙΖΑ και ίσως η εικονική πραγματικότητα "συμφωνίας" που έχει φτιάξει το άρθρο του Μακρυγιάννη να απηχεί και τους μύχιους πόθους τους ότι, δεν μπορεί, κάπου εκεί θα καταλήξουμε. Ναι, αλλά μέχρι να φτάσεις εκεί (αν φτάσεις εκει και δεν κάνεις κι άλλες υποχωρήσεις μέχρι το τέλος), υπάρχει ένας δρόμος που δεν σου είναι καθόλου εύκολο να βαδίσεις, Συριζαίε μου. Καλά να είμαστε, να τα δούμε όλα.

    • ΙΩΑΝΝΗΣ Κ. ΤΣΑΝΑΣ avatar
      ΙΩΑΝΝΗΣ Κ. ΤΣΑΝΑΣ @ Διογένης 13/02/2015 08:34:23

      Αγαπητε ΣυνΣχολιαστε , δυστυχως η ΝΔ δεν εχει καταλαβει τοσα χρονια στην Εξουσια , οτι δεν εχει επαρκει Επικοινωνια - Ενημερωση με τον Κοσμο. Την κατηγορουσαν και Συνεχιζουν εκ του ασφαλους οι Συριζαιοι αλλα και η Δεξια μας οτι η Κυβερνηση Σαμαρα δεν Διαπραγματευτηκε - Εσκιψε - Υπεκυψε - στις Απαιτησεις Ευρωπαιων - ΔΝΤ κτλ. ποτε επιτελους θα μαθουν οτι χρειαζετε Επιθετικη - Τακτικη - Συνεχης - Αληθινη Ενημερωση , ΔΕΝ χρειαζομαστε Καναλια - Καναλαρχες σε Δημοσιο Χωρο . Ανακοινωση θα γινη Ενημερωση απο το Κομμα και οσοι Πιστοι Προσελθετε. Θυμαστε τι εγινε παραμονη των Εκλογων ? ο κ. Λαβαζανης ( Υπουργος ουτε στον Υπνο του δεν το φανταζοταν και τοσοι ΒΟΥΤΣΗΣ Φυσιογνωμια προισταμενος ΕΛΑΣ επισκεψη στον Κορυδαλλο για το Μπουμπουκι του ) πηγε στον ΣΚΑΙ τους εβρισε οτι μεριλιπτουν κατα του ΣΥΡΙΖΑ και αποχωρησε ΝΤΟΡΟΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΚΟΛΠΟ , παρακαλουθητε τωρα ΣΚΑΙ ? Γλυκομιλιτοι με το σας και με το σις Κυρια - Κυριε. Πρεπει η ΝΔ να παρακολουθη καθε ΛΕΞΗ καθε ΒΗΜΑ και με αμμεσες Ανακοινωσεις να Ξεβρακωνη τα Επιχειρηματα τους διοτι ο Λαος Πειναει και θελει ΨΩΜΙ και ΘΕΑΜΑ . Καλους Αγωνες Στις Επαλξεις Παλι , συνηθισμενοι να ξεβρομισουμε την Ελλαδα μας

      • ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
        ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ @ ΙΩΑΝΝΗΣ Κ. ΤΣΑΝΑΣ 13/02/2015 15:59:30

        Εκείνο που δεν κατάλαβε ότι χρειαζόταν η ΝΔ είναι το πολιτικό μαρκετιγκ. Οι απέναντί της που το έχουν σπουδάσει ανά τας εσπερίας και περαν αυτής, μπορούν ανενδοίαστα να βαφτίζουν το κρέας-ψάρι και να μην τρέχει τίποτα. Εδώ ο Φίλης μιλώντας στο σκαϊ με τον Βρούτση, είπε ότι το δόγμα "δεν πληρώνω" ήταν για την προηγούμενη κυβέρνηση και για τα δεδομένα εκείνης της στιγμής, ενώ σήμερα το δόγμα γίνεται "πληρώνω" ένεκα πατριώτισμού λες και άλλη ήταν η πατρίδα επί Σαμαρά και άλλη τώρα -όπως του απάντησε ο Βρούτσης. Μόνο γιαυτό θα έπρεπε όλοι οι βουλευτές της ΝΔ να είχαν βγεί στα κάγκελα, αυτοί όμως -και δη οι νέοι- προτιμούν να παρευρίσκονται σε δείπνα παροπλισμένων από τη βάση τέως βουλευτών, παρά ν'αγωνίζονται.Αυτή είναι και η εγγενής αδυναμία της παράταξης και αυτή ήταν που έδιωξε τόσους μάχιμους από τις τάξειςτης.

  13. UncleStgm avatar
    UncleStgm 13/02/2015 17:03:38

    Άλλο ζήτημα είναι το τι θα γίνει στην Ε/Ζ συνολικά: στο θλέμα αυτό συμφωνώ με τον blue nile. Η Ε/Ζ και η ΕΕ θα αλλάξουν. Η υφεσιακή δημοσιονομική λιτότητα, με μονόπλευρη κυριαρχία και ξεσάλωμα πλεονεξίας του ανεξέλεγκτου χρηματοπιστωτικού τομέα εις βάρος της παραγωγής και χωρίς τόνωση της πραγματικής οικονομίας, δεν είναι βιώσιμο σενάριο και θα ανατραπεί. Πολιτικά. Και άλλο, εντελώς διαφορετικό ζήτημα, τι προοπτικές βλέπουμε για να αλλάξει η Ελλάδα, με μεταρρυθμίσεις (και όχι με "μεταρρυθμίσεις") για να γίνει βιώσιμη χώρα. Για να πάψει να είναι το αποτυχημένο μετεμφυλιακό κράτος. Ίσχυε από την αρχή και αποδείχτηκε οδυνηρά, ότι πραγματικές μεταρρυθμίσεις με υφεσιακή λιτότητα είναι αδύνατο να γίνουν. Όπως μας έχει διδάξει ο Κέυνς και πολλοί άλλοι σοφοί, πραγματικές μεταρρυθμίσεις, μαζί τους και η δημοσιονομική εξυγίανση και ο πραγματικά βιώσιμος "λιτός βίος" μπορούν να γίνουν μόνον σε ανοδική φάση. Χώρες της περιφέρειας της ΕΕ, όπως η Ισπανία, η Ιρλανδία, η Ιταλία, θα έχουν πράγματι την ευκαιρία να μεταρρυθμίσουν τις οικονομίες τους και να τις κάνουν βιώσιμες υπο καθεστώς παγκοσμιοποίησης, αλλά μόνον σε μια μελλοντική ανοδική φάση. Ταυτόχρονα η ΕΕ θα μπορεί να αποκτά όλο και περισσότερο ομοσπονδιακά χαρακτηριστικά - χωρίς όμως ποτέ να γίνει ενιαίο ομοσπονδιακό κράτος, όπως έιναι π.χ. οι ΗΠΑ. Θα εξελιχθεί σε μια ομοσπονδιακή ένωση κρατών (συνταγματικά έτσι ήταν π.χ. η παλιά ΕΣΣΔ ή η δυαδική μοναρχική Αυστροουγγαρία). Αυτό είναι το "καλό" σενάριο για την ΕΕ. Βλέπω ότι μεσομακροπρόθεσμα επικρατεί. Δυστυχώς η Ελλάδα δεν καταφέρνει μέχρι τώρα να έχει τις εσωτερικές δυνάμεις για να μεταρρυθμίσει τον εαυτό της και να τον κάνει οικονομικά και πολιτικά βιώσιμο υπο καθεστώς παγκοσμιοποίησης. Προς το παρόν δεν φαίνεται ικανή και δεν έχει τη θέληση. Δεν το βλέπω να γίνεται ούτε σε μια μελλοντική ανοδική φάση της οικονομίας, στο εγγύς μελλον. Δυστυχώς αυτό είναι κάτι που πρέπει να το κάνει μόνη της. Κανείς άλλος δεν μπορεί να το κάνει για λογαριαμό της. Και άν όντως δεν μπορεί, τότε θα μείνει για καιρό ακόμη, ο ανήλικος, ανώριμος προστατευόμενος της ευρωπαικής οικογένειας. Μέχρι να ενηλικιωθεί και να ωριμάσει. Όμως η όλη "οικογένεια" της ΕΖ και της ΕΕ, καλώς εχόντων των πραγμάτων, για λόγους οικονομικούς, γωπολιτικούς, κοινωνικούς, ιστορικούς και εν τέλει πολιτικούς, δεν θέλει και δεν πρόκειται να ακρωτηριαστεί. Θα μείνει ακέραια - και επιπλέον η ΕΖ θα μεγαλώσει περισσότερο, με νέα "συνοικέσια". Υπάρχουν πρόθυμοι πολλοί. Έχει επίσης τα μέσα, οικονομικά και πολιτικά, να κρατήσει στους κόλπους της ένα-δυό μικρά ανήλικα και ανώριμα μέλη ως "προστατευόμενους". Δεν θέλει να ακρωτηριαστεί. Σε συντριπτικό ποσοστό, ούτε εμείς οι Έλληνες πολίτες θέλουμε να εγκαταλείψουμε την "ευρύτερη πατρίδα" μας. Παρά τις επιμέρους συγκρούσεις, τα υπέρτερα συμφέροντα με τους εταίρους είναι αμοιβαία. Δυστυχώς, για το ορατό μέλλον και μέχρι νεωτέρας, θα μείνουμε το ανήλικο, ανώριμο και εύθραυστο "παιδί" (ή έστω έφηβος) της οικογένειας, που δεν μπορεί ακόμη αν αναλάβει τις ευθύνες του εαυτού του αλλά και να συνεισφέρει στην "οικογένεια" ως ίσος μεταξύ ίσων. Θα το αντέξουμε και αυτό (αντέξαμε πολύ πιο δύσκολα), ελπίζοντας όμως πάντα και προσπαθώντας για κάτι καλύτερο και πιο αντάξιο της χώρας μας, για το μέλλον.

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ UncleStgm 13/02/2015 22:15:14

      Είχα υποθέσει ότι ο μη σχολιασμός εκ μέρους σου, όλο αυτό το διάστημα, ωφείλετο σε θάνατο. Όπως φαίνεται, έπεσα λίγο έξω χρονικά. Ή αυτό ή αναστήθηκες με την μεγαλοπρεπή κωλοτούμπα.

      • UncleStgm avatar
        UncleStgm @ ΚΜ 13/02/2015 22:26:24

        Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον, είσαι πολύ καλός άνθρωπος... Δεν κατάλαβα όμως άν τελικά είσαι υπέρ η κατά της κωλοτούμπας, της επαναληφθείσας τρίς απο τους εκλεκτούς πρωταθλητές μας ... ή μήπως ως προπονητής θα προτιμούσες να φωνάξεις "Γιώργο, Αντώνη, Αλέξη με φόρα, και κουτουλιά στον τοίχο"... Μάλλον χρήζει διευκρίνησης, δεν νομίζεις;

        • ΚΜ avatar
          ΚΜ @ UncleStgm 13/02/2015 23:08:38

          Ψήφισα ΝΔ στις εκλογές γιατί θέλω μεν να βλάψω τον μέσο Γερμανό και να τον βυθίσω στην δυστυχία, όχι όμως και να αυτοκτονήσω. Άν συνεχίζαμε στη γραμμή Σαμαρά (και χωρίς τις περιπέτειες με την εκλογή προέδρου, που έβλαψαν τα δημόσια έσοδα), παρόλο που τα νούμερα δεν έβγαιναν (ασχέτως τί έλεγε ο Σαμαράς) θα κερδίζαμε χρόνο. Και θα παρουσιαζόταν αργά ή γρήγορα μια ευκαιρία καί να σπάσουμε τις αλυσίδες μας, καί να βλάψουμε την Γερμανία σου. Αυτό με την εκλογή Σύριζα, με κωλοτούμπα ή χωρίς κωλοτούμπα, δεν μπορούσε να γίνει. Χωρίς κωλοτούμπα, βλάπτεται μεν η Γερμανία αλλά όχι ολοκληρωτικά, και εμείς καταστρεφόμαστε αχρείαστα. Με κωλοτούμπα, η Γερμανία μας σφίγγει τις αλυσίδες ακόμα χειρότερα, χάνουμε έδαφος και μας χλευάζει κι από πάνω ότι δεν έχουμε τα κότσια για ρήξη (ενώ άν δεν διαφημίζαμε κούφιες προθέσεις ρήξης, δεν θα της δίναμε την ευκαιρία αυτή).

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ ΚΜ 14/02/2015 01:30:23

            Μετά τον Ιαπετό κι εσύ τέκνον; Μα ο Σαμαράς σχεδόν πέτυχε το στόχο του 2014 από το 2013 και πήγαινε σχεδόν να πετύχει τον στόχο του 2015 από το 2014. Πώς "δεν έβγαιναν" τα νούμερα; Από πού προκύπτει αυτό; Γιατί τέτοια συλλογική ψύχωση ότι τάχα "δεν έβγαιναν" τα νούμερα; Έχετε κανένα στοιχείο που να το τεκμηριώνει; Μην μπερδεύουμε το "δεν αντέχουμε άλλη λιτότητα" με το "δεν βγαίνουν τα νούμερα". Τα νούμερα μια χαρά βγαίνανε και με το παραπάνω. Η λιτότητα δεν αντεχόταν, ίσως και η συνεχής ταπείνωση στην οποία μας υπέβαλε η τρόικα και η Γερμανία. Τόσο λίγο ακόμη ήθελε, όμως, για να τελειώσουμε με όλα αυτά για πάντα...

          • UncleStgm avatar
            UncleStgm @ Διογένης 14/02/2015 01:44:13

            Ας πω τη γνώμη μου για τα νούμερα: Κανονικά ΘΑ έβγαιναν και θα παραέβγαιναν, οταν όμως έχεις μια χώρα με φορολογικά έσοδα 8 ή 10 εκατοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ κάτω απο τον κοινοτικό μέσο όρο, πως να βγούν τα έρημα; Ούτε με μαγικά του Χουντίνι δεν θα βγουν, όσο ισχύει αυτό. Το πρόβλημα λοιπόν με τα "νούμερα" βρίσκεται εκέι απ' όπου ξεκίνησε: στο αποτυχημένο κράτος, που εκτός των άλλων περιλαμβάνει ένα αποτυχημένο άν και αέναα μεταλασσόμενο φορολογικό συστημα και έναν κατρεστραμμένο φοροεισπρακτικό μηχανισμό. Συν φορολογική "δικαιοσύνη" που δρά εις βάρος του δικού της κράτους. Τα νούμερα που κανονικά θα έβγαιναν, ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΒΓΟΥΝ στην πράξη, όσο δεν λύνεται το βασικό παράλογο: να έχεις μια χώρα με αρκετούς πλούσιους ή έστω "ευκατάστατους" πολίτες, αλλά με πάμπτωχο κράτος και επίσης, μέσα στην "μη ευκατάστατη" πλειοψηφία, πάρα πολλούς πραγματικά φτωχούς πολίτες. Πολύ περισσότερους απο τον Κοινοτικό μέσο όρο.

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ Διογένης 14/02/2015 01:56:10

            Τα νούμερα θα έβγαιναν άν οι Γερμανοί τηρούσαν τα συμφωνημένα με τον Σαμαρά, αυτά που του υποσχέθηκαν για να δεχτεί να στηρίξει τον φρικτό ανθρωπό τους Παπαδήμο και το PSI (με όλα τα στραβά τους). Δηλαδή, ότι θα ελαφρύνουν μελλοντικά περαιτέρω το χρέος. Όμως, δεν τα τήρησαν. Οι Γερμανοί κάναν τότε τη δουλειά τους και μετά από την απομάκρυνση από το ταμείο, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται. Παρόλα αυτά, είχε νόημα η συνέχιση της τωρινής πολιτικής Σαμαρά, γιατί υπήρχε η ελπίδα να παρουσιαστεί άλλη ευκαιρία απεμπλοκής. Ενώ με τον Τσίπρα, δεν υπάρχει, όπως εξήγησα.

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ ΚΜ 14/02/2015 03:02:57

            Τα έχω γράψει πενήντα φορές ότι με την κατάσταση όπως ήταν πριν πιάσει την κυβέρνηση Σαμαρά ο πανικός του Σεπτεμβρίου 2014, η χώρα πήγαινε σχεδόν να πιάσει από το 2014 τον στόχο 3% πρωτ.πλ. του 2015. Και το 2015 θα είχαμε παρόμοια υπερεπίτευξη στόχων, όπως και το 2016 θα πιάναμε εύκολα το 4,5%. Και μετά με την ανάπτυξη που θα είχαμε πιάσει ενδιαμέσως, που θα αύξανε το πλεόνασμα λόγω επιπλέον φοροδοτικής ικανότητας και μείωσης δαπανών (για επιδόματα κλπ.), θα αποδομούνταν σταδιακά η πολιτική της υπερφορολόγησης. Αν δεις τα δελτία εκτέλεσης προϋπολογισμού, θα δεις ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο είχαμε υπερεπίτευξη στόχων έναντι του αυξημένου στόχου 2,2% του Μεσοπρόθεσμου του Μαρτίου 2014 (ενώ ο μνημονιακός στόχος ήταν 1,5%), παρά το ότι δόθηκε 0,25% του ΑΕΠ ως κοινωνικό μέρισμα και παρά το ότι πήγαν πίσω 800 εκ. ΕΝΦΙΑ λόγω των καθυστερήσεων Ιουλίου-Αυγούστου (άλλο 0,45% ΑΕΠ). Μαζί με αυτό το 0,7% και την υπερεπίτευξη που ήδη υπήρχε έως τον Σεπτέμβριο έναντι του 2,2%, ίσως είχαμε (ουσιαστικά) άνω του 3% ήδη από το 2015! Τόσο καλά πήγαινε το πράγμα. Απορώ σε τι στοιχεία βασίζεστε όσοι λέτε ότι δεν έβγαιναν τα νούμερα. Από πού το βγάζετε αυτό, από το μυαλό σας;

          • KM avatar
            KM @ Διογένης 14/02/2015 08:12:17

            Θεωρώ (και δεν είμαι προφήτης, αλλά επειδή ούτε εσύ είσαι, δυστυχώς δεν θα μάθουμε ποτέ ποιανού οι εκτιμήσεις ήταν ορθότερες) ότι, επειδή έχουμε αγώνα δρόμου και όχι σπριντ, στην πορεία θα έπεφταν τα έσοδα λόγω υπερεξάντλησης της φοροδοτικής ικανότητας του πληθυσμού. Δικαιολογώ εν μέρει το γεγονός ότι η πολιτική Σαμαρά ήταν εμπροσθοβαρής, γιατί κοίταζε να πιάσει τους στόχους ούτως ώστε να ενεργοποιηθούν οι αντίστοιχες γερμανικές δεσμεύσεις (όπως λογάριαζε) για ελάφρυνση του χρέους. Όμως, κι εσύ κι εγώ γνωρίζουμε ότι δρώντας άπληστα, οι Γερμανοι δεν τήρησαν τα συμφωνηθέντα. Άν ο Σαμαράς το γνώριζε αυτό εκ των προτέρων, θεωρώ ότι υπήρχε σοβαρό ενδεχόμενο περίπτωση να μην συναινέσει σε PSI και Παπαδήμο, ακόμαι και με το ρίσκο χρεωκοπίας (που άν λάμβανε χώρα το 2011, θα ήταν ενδεχομένως προτιμότερη από αυτά που πάμε να πάθουμε τώρα, μέ ή χωρίς συριζαίικια κωλοτούμπα).

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ KM 14/02/2015 12:18:41

            Αγαπητέ μου, μόνον εσύ (και καμιά 9.000.000 ακόμη Νεοέλληνες) το παίζεται προφήτες και υιοθετείτε τέτοιες απόψεις που δεν έχουν καμία επαφή ή σχέση με την πραγματικότητα, ούτε το παραμικρό έρεισμα ή ένδειξη υπέρ τους. Όταν από τρομακτική ύφεση περνάς πια σε ανάπτυξη (πράγμα που έγινε στα τρία πρώτα τρίμηνα του 2014), τότε η φοροδοτική ικανότητα δεν εξαντείται, αλλά αρχίζει να αποκαθίσταται. Αυτός ήταν και ο λόγος (πέρα από την υστέρηση δαπανών) που είχαμε υπερεπίτευξη στόχων: Διότι είχαμε υπερεπίτευξη εσόδων. Μετά από έναν ζεστό χειμώνα 2013/14 που πήγε πολύ πίσω την κατανάλωση πετρελαίου (η εξίσωση θυμίζω ότι είχε γίνει το 2012/13 και δεν έπαιξε καινούργιο μειωτικό ρόλο στα έσοδα την επόμενη χρονιά), τους δυο-τρεις πρώτους μήνες του έτους ο ΕΦΚ και ο ΦΠΑ πετρελαιοειδών είχε μείνει 500 εκ. ευρώ πίσω σε εισπράξεις. Ε, αν θέλεις να ξέρεις αυτή η υστέρηση σχεδόν είχε καλυφθεί μέχρι το Σεπτέμβριο του 2014. Τι σημαίνει αυτό; Ότι βάλαμε πετρέλαιο θέρμανσης τον Αύγουστο; Όχι βέβαια. Απλούστατα, ότι πήραμε πολύ περισσότερο από όσο υπολογιζόταν το αυτοκίνητο. Και κάψαμε περισσότερη βενζίνη και περισσότερο ντήζελ. Συν τοις άλλοις, πέρα από την ανάπτυξη, η στροφή του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών σε πλεονασματικό σημαίνει ότι μένει παραπάνω χρήμα στην οικονομία μας από όσο φεύγει. Άρα, αυξάνεται η ρευστότητα και αυξάνεται συνακόλουθα και η δυνατότητα να πληρώνονται φόροι. Κάτι άλλο: Οι καταθέσεις από το 2012 και μετά αυξανόταν σταθερά. Θα αυξανόταν και άλλο, εάν δεν είχε μεσολαβήσει και η Κύπρος (μετά τον Μάρτιο του 2013 είχαμε οριακή μόνον βελτίωση κάθε μήνα, αλλά προστέθηκαν μερικά δις καταθέσεων ως τον Δεκέμβριο 2014). Εν μέσω υπερφορολόγησης πάντοτε. Πώς γίνεται αυτό; Μα γίνεται. Πολύ απλά, είναι η απόδειξη ότι η ελληνική οικονομία είχε τον δυναμισμό να επιβιώσει ακόμη και εν μέσω υπερφορολόγησης και να παραγάγει περισσότερο προϊόν από αυτό που της έπαιρνε η υπερφορολόγηση. Κάτι τελευταίο: Σε κάθε φόρο το οικονομικό επιτελείο και η τρόικα υπολόγιζαν ότι η εξάντληση της φοροδοτικής ικανότητας της κοινωνίας και η ψυχολογική καταπίεση που οδηγούσε στη μη πληρωμή φόρων, αν και ίσως υπήρχαν ταμειακά διαθέσιμα, φαινόμενα που τα βίωσε και τα δύο με δραματικό τρόπο η ελληνική οικονομία τα έτη 2010-2012, υπολόγιζαν λοιπόν ότι αυτά τα φαινόμενα θα οδηγούσαν σε χαμηλότερη εισπραξιμότητα των φόρων. Π.χ. ο βεβαιωθείς ΕΝΦΙΑ 2014 ήταν 4,1 δις, αλλά τα προϋπολογιζόμενα έσοδα μόνον 2,65 δις. Αυτή η παράμετρος δηλαδή που νομίζεις ότι έκανε τα πλεονάσματα "μη βιώσιμα" είχε ήδη όχι μόνον συνυπολογισθεί στις προβλέψεις, αλλά έβαινε και σταθερά μειούμενη, διότι και το 2013 είχαμε λιγότερη ύφεση από ό,τι η πρόβλεψη και το 2014 περισσότερη ανάπτυξη από την πρόβλεψη. Δηλαδή, η τάση ήταν ακριβώς η αντίστροφη από αυτή που ισχυρίζεσαι και για αυτόν ακριβώς το λόγο είχαμε τελικά και την υπερεπίτευξη στόχων το 2012, το 2013 και το 2014. Σε όλους τους προϋπολογισμούς που εκτέλεσε ο Σαμαράς. Κάποτε πρέπει να γραφτεί σωστά η ιστορία της οικονομικής κρίσης, διότι υπάρχουν πολλές συλλογικές πλάνες ακόμη σε σχέση με το τι έγινε και το τι συμβαίνει και αυτή τη στιγμή μπροστά στα μάτια μας.

          • KM avatar
            KM @ Διογένης 14/02/2015 18:42:06

            Δεν ισχυρίζομαι ότι γράφεις ψέματα, το πολύ-πολύ να γράφεις μισές αλήθειες. Με τις προβλέψεις σου βεβαίως (γιατί εσύ είσαι που κάνεις τον προφήτη, εγώ εκφράζω κατά βάσιν τις αμφιβολίες μου, αλλά τώρα πια, εσύ μπορείς να λες ό,τι θες χωρίς φόβο ότι θα διαψευστείς) συνεχίζω να διαφωνώ γιατί προϋποθέτουν ότι όλα θα πήγαιναν τέλεια, χωρίς απρόβλεπτα εμπόδια (πιθανότητα: 1%). Αλλά ακόμα και έτσι να ήταν, άν έβγαινε το πρόγραμμα χωρίς περαιτέρω ελάφρυνση, γιατί τότε με το PSI και τον Παπαδήμο oι Γερμανοί (που δεν δίνουν ούτε του Αγίου νερό) είχαν δώσει στον Σαμαρά υποσχέσεις για περαιτέρω ελάφρυνση, άν μπορούσαν να τον πείσουν με λιγότερες; (Άλλο που δεν τις τήρησαν, και ο Σαμαράς έπεσε με τα μούτρα στην παγίδα τους.) Όχι, δεν τα έκανε όλα τέλεια ο Σαμαράς, τί να κάνουμε τώρα; Και στην τελική, άν θυμάσαι, τότε που ήμασταν έτοιμοι να δοκιμάσουμε έξοδο στις αγορές, οι Γερμανοί την σαμποτάρισαν και εμφάνισαν και αξιώσεις από το πουθενά για περαιτέρω εισπρακτικά μέτρα (για να μάθει ο τύπος να σηκώνει κεφαλι). Το γήπεδο γέρνει και δεν επρόκειτο ποτέ όσο ήταν στο χέρι τους να μας αφήσουν να απεμπλακούμε από τα δεσμά του μνημονίου. Αλλάζαν τους κανόνες επί τόπου και αθετούσαν συμφωνημένα άν χρειαστεί. Συνεχίζω μεν να θεωρώ ότι θα ήταν προτιμότερο να είχαμε συνεχίσει στην ίδια γραμμή βραχυπρόθεσμα, αλλά κυρίως για να κερδίσουμε χρονο.

          • UncleStgm avatar
            UncleStgm @ ΚΜ 14/02/2015 01:31:05

            Δεν κατάλαβα απολύτως τίποτε. Εκτός απο ένα: την Ελλάδα την έχεις γραμμένη στα παλαιότερα των υποδημάτων σου. Και ασχολείσαι μόνον με τα πάθη σου περί Γερμανίας (φυσικά και περί Ρωσίας). Δεν ξέρω άν έχεις παιδιά. Άν δεν έχεις, σκέφτεσαι άραγε να αποκτήσεις; Που και πως θα ζήσουν; Με αέρα κοπανιστό και με ιδεολογίες (δηλαδη παραμύθια) περί Ελλάδας, Γερμανίας και Ρωσίας; Ή σκέπτεσαι να τα βολέψεις αλλού, εκεί όπου βρέχει λεφτά;

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ UncleStgm 14/02/2015 01:58:58

            Καλά το άρχισες το σχόλιο, ότι δεν κατάλαβες τίποτα. Πρόσεξε μόνο μην να με κουρέψουν οι Γερμανοί α λα Κυπριακά, γιατί θα πάμε μαζί βολτίτσα στο ΑΤΜ να με εξοφλήσεις.

          • UncleStgm avatar
            UncleStgm @ ΚΜ 14/02/2015 02:07:42

            ...θα σε κουρέψουν; Α, έχεις δηλαδή. Και μάλιστα μη εξασφαλισμένα, άνω των 100.000. Τωρα κατάλαβα. Όλα εξηγούνται. Απολύτως. Το προηγουμενο σχόλιο διαγράφεται. ΥΓ. Μάλλον ατύχησες για την εξόφληση, λάθος άνθρωπος, ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος. Συνιστώ μια βόλτα βορείως της Κηφισιάς, θα βρείς εύκολα παρτεναίρ.

          • KM avatar
            KM @ UncleStgm 14/02/2015 09:45:19

            Ποιά 100 χιλιάρικα, γερμανόφωνε παπαγάλε; Άν ήταν να κουρέψετε μόνο από τους λογαριασμούς πάνω από αυτό το όριο, δεν θα μαζέψετε τίποτα, καθότι αποτελούν σπάνιο είδος - οι κατοχοί τους ... έλαβαν τα μέτρα τους μετά το Κυπριακό κούρεμα. Από το πρώτο ευρώ θα γίνει το κούρεμα, άν γίνει, οπότε στην περίπτωση αυτή, δεν τη γλιτώνεις τη βολτίτσα. Όσο για τα λεφτά, έχεις πολλαπλάσιες καταθέσεις από τις δικιές μου, οπότε μια χαρά φτάνουν να με αποζημιώσουν. Γερμανέ.

          • UncleStgm avatar
            UncleStgm @ ΚΜ 14/02/2015 01:59:42

            Την άποψή μου για τη διαχείριση της κρίσης στην ΕΖ την γράφω εδώ μέσα από το 2010. Οι παλιοί ίσως θυμούνται. Την ξαναέγραψα πιο πάνω για χιλιοστή φορά: "Η υφεσιακή δημοσιονομική λιτότητα, με μονόπλευρη κυριαρχία και ξεσάλωμα πλεονεξίας του ανεξέλεγκτου χρηματοπιστωτικού τομέα εις βάρος της παραγωγής και χωρίς τόνωση της πραγματικής οικονομίας, δεν είναι βιώσιμο σενάριο και θα ανατραπεί". Αυτό ακριβώς σημαίνει ήττα και ανατροπή της γερμανικής πολιτικής που παρακολουθούμε εδώ και χρόνια μέσα στην ΕΖ. Εσύ που μισείς τόσο πολύ τη Γερμανία και τους Γερμανούς, ποτέ δεν αναφέρεσαι για τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές. Το ίδιο δεν τις επικρίνουν και πολλοί άλλοι εθνικιστές "αντιγερμανοί" εδώ μέσα. Θέλετε να επικρίνετε τη Γερμανία, ...χωρίς να επικρίνετε όμως την πολιτική της !!!!! Πάω πάλι να κατεβάσω απο το ράφι της βιβλιοθήκης τη Λογική του Αριστοτέλη, γιατί είμαι έτοιμος να φωνάξω "απολύομαι και τρελαίνομαι"...

          • KM avatar
            KM @ UncleStgm 14/02/2015 09:39:05

            Απλούστατα, διαφωνώ με τις αρχικές σου παραδοχές. Αυτό που μου φταίει, εδώ και 2000 χρόνια, είναι κάτι άλλο από αυτό στο οποίο εσύ αντιμετωπίζεις πρόβλημα. Ακόμα και με διαφορετική οικονομική πολιτική, το Γερμανικό έθνος πάλι θα έβρισκε άλλο τρόπο να παρασιτίσει εις βάρος της ανθρωπότητος.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.