#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
26/06/2013 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Άγρια διαπραγμάτευση



Το καλοκαίρι ήρθε, θα περάσει χωρίς να το καταλάβουμε πολιτικά και θα έρθει το κρίσιμο φθινόπωρο. Οι γερμανικές εκλογές είναι μια ημερομηνία – ορόσημο μετά από την οποία, αρχές Οκτωβρίου αναμένεται να ανοίξουν οι «ασκοί του Αιόλου», τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Ευρωζώνη γενικότερα.

Για την χώρα μας, το κρίσιμο φθινόπωρο θα είναι ο προάγγελος ενός δύσκολου και καθοριστικού χειμώνα, τόσο για την οικονομία και την πολιτική, όσο – κι αυτό είναι το κρισιμότερο – για τους πολίτες και την κοινωνία. Είναι φανερό σε όλους, πως παρά το κλίμα αισιοδοξίας των τελευταίων δύο μηνών, παρά τα εύσημα διεθνώς και παρά τις άοκνες προσπάθειες του Πρωθυπουργού, η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί σε αυτό το ίδιο κι απαράλλακτο, πλην όμως ατελέσφορο και αναποτελεσματικό μοτίβο των αποσπασματικών μέτρων και των κουτσών και εμβαλωματικών χρηματοδοτήσεων. Έχουμε δυστυχώς μπει σε έναν φαύλο κύκλο «άρνηση αναπτυξιακής χρηματοδότησης από τους εταίρους (λέγε με Γερμανία) – άρνηση εφαρμογής των αντίστοιχων απαραίτητων μεταρρυθμίσεων από την Ελλάδα (λέγε με πολιτικό σύστημα)». Ένας φαύλος κύκλος που τροφοδοτείται ένθεν κακείθεν όσο ακριβώς χρειάζεται για να μην εκραγεί η κοινωνία, αλλά που εμποδίζει εντελώς κάθε προσπάθεια για ανάπτυξη και αποτελεσματική έξοδο από την οικονομική κρίση.

Αυτό το κρυφτούλι μεταξύ υποτίθεται εταίρων και όχι «εταίρων» (κοινώς «κοινών») πρέπει να σταματήσει! Δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία να συνεχιστεί μετά τις γερμανικές εκλογές. Οι ευρωπαίοι εταίροι της Ευρωζώνης από την μια και η Ελλάδα από την άλλη (τουλάχιστον οι πολιτικές δυνάμεις που πιστεύουν στην ευρωπαϊκή κατεύθυνση της χώρας και στην παραμονή της στην Ευρωζώνη), είναι ανάγκη να αρχίσουν μια ειλικρινή διαπραγμάτευση για το οικονομικό πρόβλημα της χώρας. Μια διαπραγμάτευση, που αντίθετα με τις μέχρι σήμερα άτολμες, άστοχες και τελικά λανθασμένες λύσεις, θα μπορέσει να δώσει απάντηση τόσο για το πρόβλημα της Ελλάδας, όσο και θα καταφέρει να ανοίξει έναν δρόμο για την λύση γενικότερα του συνολικού προβλήματος των χωρών του νότου αλλά και να δρομολογήσει εξελίξεις για μια σειρά θεσμικά ζητήματα  με κυρίαρχο αυτό της πολιτικής – οικονομικής ενοποίησης ή όχι της Ευρωζώνης. Τα ζητήματα αυτά είναι προαπαιτούμενα της διατήρησης της ζώνης του ευρώ και του κοινού νομίσματος, αλλά και προϋποθέσεις για την συνολική απάντηση της ενωμένης Ευρώπης στις προκλήσεις ενός δύσκολου και ανταγωνιστικού οικονομικού αύριο.

Θα έπρεπε λοιπόν ήδη με επικεφαλής φυσικά τον πρωθυπουργό και όλους τους υπόλοιπους (του κ. Τσίπρα μη εξαιρουμένου), να βάζουν «πλάτη», να ετοιμαζόμαστε ήδη για μια τέτοια θυελλώδη διαπραγμάτευση, κατά την οποία τα πιστόλια πάνω στο τραπέζι θα είναι γεμάτα και το PLAN B θα έχει σχεδιαστεί μέχρι την τελευταία του λεπτομέρεια. Ότι χρόνος ήταν να κερδηθεί, κερδήθηκε και μάλλον σπαταλήθηκε στην προσπάθεια να διασωθεί το πελατειακό κράτος και να μην πειραχθούν οι «εκλεκτοί» διαπλεκόμενοι φοροφυγάδες και τα δισεκατομμύρια που «πέταξαν» στα πιο εύκρατα κλίματα μακρινών παραδείσων. Τώρα πια, ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την ελληνική κοινωνία. Αν δεν παρθούν επειγόντως σκληρές και επώδυνες αποφάσεις είτε μέσα στην Ευρωζώνη είτε στην χώρα μας, η καταστροφή που ήδη συντελείται μερικώς, θα ολοκληρωθεί, με απρόβλεπτες συνέπειες για όλους, ακόμη και για αυτούς που «αισθάνονται» προς το παρόν ασφαλείς. Και ευτυχώς ή δυστυχώς, η καταστροφή αυτή δεν αφορά μονάχα την Ελλάδα αλλά «ακουμπά» ήδη σχεδόν το σύνολο των χωρών της Ευρωζώνης. Αν νομίζουν οι εταίροι μας (λέγε με Γερμανία) πως με αυτό το μίγμα πολιτικής και οικονομικής ατολμίας θα αντιμετωπίσουν την υπονόμευση των παμπόνηρων αγγλοσαξόνων ή την επιθετικότητα των φορτσάτων κινέζων – ινδών – βραζιλιάνων και άλλων εξωτικών πτηνών της παγκόσμιας αγοράς, απατώνται πλάνην οικτράν.

Όπως φαίνεται θα πρόκειται για μια διαπραγμάτευση δίχως αύριο. Αυτό θα πρέπει να το καταλάβουν τόσο οι εταίροι μας στην Ευρώπη όσο και οι πολίτες εντός της χώρας. Θα πρέπει ακόμη να το κατανοήσουν και να το συνομολογήσουν η συντριπτική πλειοψηφία των κομμάτων και των Πολιτικών μας. Ακόμη και αν χρειαστεί να βάλουν πολύ νερό στο ιδεολογικό και πολιτικό τους κρασάκι. Αν δε, ο μη γένοιτο, τούτη η άγρια διαπραγμάτευση αποτύχει, τότε δεν υπάρχει καιρός για χάσιμο! Η χώρα θα πρέπει να τραβήξει τον δικό της δρόμο, όπως μπορεί και με όσα μέσα είναι δυνατόν να εξασφαλίσει. Οι γάτες είναι συνήθως ζώα δειλά και μυγιάγγιχτα. Τρομάζουν εύκολα και φεύγουν πάντα μπροστά στον παραμικρό κίνδυνο. Άμα όμως τις στριμώξεις, τότε βγάζουν νύχια, δείχνουν δόντια, κλείνουν τα μάτια και ορμούν επάνω σου να σε ξεσχίσουν. Η Ελλάδα, έπαιξε αρκετό καιρό την γατούλα που φοβάται, την γατούλα που τρίβεται στα μπατζάκια του «αφεντικού» και γουργουρίζει για την επόμενη δόση της. Όσο κακομαθημένη κι αν ήταν αυτή η γατούλα, φαίνεται πως έχει μάθει πια να τρώει και μπαγιάτικα, βρώμικα ψαροκόκαλα. Κατάφερε λίγο-λίγο να ξεσυνηθίσει τις γκουρμέ γατοτροφές και να την βγάζει με αποφάγια. Παρακάτω δεν πάει, θα ψοφήσει. Αν επιμένουν οι εταίροι μας να μας στριμώχνουν στην γωνία, τότε η ναζιάρα και κακομαθημένη Ελλάδα μπορεί να βγάλει νύχια και να τους «κατεβάσει» την μόστρα.

Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα τόσο για την χώρα μας όσο και για τους ευρωπαίους εταίρους μας που θα συναντηθούν στα μαρμαρένια αλώνια της επικείμενης άγριας διαπραγμάτευσης.

Akenaton    

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δρυς avatar
    Δρυς 26/06/2013 07:47:11

    Akenaton, θα έρθει η ώρα που θα βγεις και εσύ στο δρόμο με αυτά που θα γίνουν.

  2. Delta Lamda avatar
    Delta Lamda 26/06/2013 08:20:31

    Μεχρι τέλος του 2013 η Γερμανία και οι δορυφόροι της γυριζουν σε ευρω γερμανικής "κοπης" παραμενοντας στην Ευρωζωνη! Δεν προκυπτει κανενα προβλημα με την ισοτιμία του γερμανοευρω, απεναντίας ανατιμάται σε σχεση με το παλαιο ευρω!
    Ολοι οι υπολοιποι, παραμένουν στην Ευρωζωνη και στο παλαιο ευρω το οποιο εν τω μεταξυ λογω των παραπάνω εξελίξεων υποτιμάται κατα 20-25%!
    Ετσι προλαβαινουν την Ιταλία πριν την κανει πρωτη απ' ολους απο το ευρω για να σωθεί και αρχισει να ξηλωνεται το πολοβερ με την Ισπανία, Πορτογαλία και Ελλάδα να ακολουθουν... και γενικά μένουν όλοι happy at the end of the day...

    • billi smart avatar
      billi smart @ Delta Lamda 28/06/2013 04:33:15

      το εκαψες το σεναριο....το μαρτυρησες...

  3. Διογένης avatar
    Διογένης 26/06/2013 08:34:58

    Μάταιη η αναμονή των γερμανικών εκλογών. Τίποτε δεν θα αλλάξει, εφόσον επανεκλεγεί η Μέρκελ. Διακινδυνεύω την πρόβλεψη ότι ακόμη και να μην εκλεγεί η Μέρκελ, και πάλι τίποτε δεν θα αλλάξει.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Διογένης 26/06/2013 10:21:13

      Δηλαδή, αμφιβάλλετε ακόμη και στο προφανές πως τίποτε δεν πρόκειται να γίνει πριν ξαναεκλεγεί η κ. Μέρκελ; Και στην πρόβλεψη πως αν είναι κάτι να αλλάξει θα αλλάξει μετά τις γερμανικές εκλογές; Κανείς δεν ισχυρίστηκε πως όντως κάτι θα αλλάξει. Σε μια τέτοια περίπτωση, το σημείωμα προτείνει λύση. Έχετε κάτι να σχολιάσετε γι αυτήν;

    • Θόδωρος 17.06.2013? avatar
      Θόδωρος 17.06.2013? @ Διογένης 26/06/2013 10:57:19

      Κι εγώ κε Διογένη, έχω αυτήν την απορία εδώ και καιρό, όσο ακούω το εν λόγω "τροπάρι":
      Τι θα αλλάξει μετά τις γερμανικές εκλογές? Κανένας δεν το εξήγησε τεκμηριωμένα.
      Αν βγει ξανά η Μέρκελ, δεν θα συνεχίσει το ίδια? Αν δεν βγει, το SPD θα κάνει πιο χαλαρή δημοσ/κη πολιτική? Γιατί? Επειδή είναι "σοσιαλιστές"? Μα θα 'χουν όλον το γερμανικό λαό απέναντι τους, πως θα το κάνουν?

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Θόδωρος 17.06.2013? 26/06/2013 11:21:14

        Αυτό που νομίζω ότι συμβαίνει είναι το εξής: Η Γερμανία άφησε να εννοηθεί ότι μπορεί να το ξανασυζητήσει μετά τις εκλογές της. Δηλαδή να τους είπε για το κούρεμα ή ο,τιδήποτε άλλο "δεν το δέχομαι και σε κάθε περίπτωση δεν το συζητάω πριν τις εκλογές μου, διότι είναι πολυ ευαίσθητο πολιτικά", οπότε όλοι οι καλοθελητές του ΔΝΤ και των ΗΠΑ φτιάχνουν κλίμα για μετά τις γερμανικές εκλογές, λογαριάζοντας όμως χωρίς τον ξενοδόχο, δηλαδή τους ίδιους τους Γερμανούς.

        Έρχονται τώρα εδώ και στην ελληνική κυβέρνηση και τους λένε "τολμάτε να μην δέχεστε το κούρεμα που εμείς το προτείνουμε για το συμφέρον σας (και για το κακό όλης της Ευρώπης); Ντροπή σας. Θα σας δείξουμε εμείς, αν τυχόν και δεν το θέλετε", διότι στην αρχή η ελληνική κυβέρνηση έλεγε "δεν το θέλω, διότι δεν το θέλουν οι Γερμανοί" και ούτως ή άλλως δεν έπρεπε να το θέλει, όπως δεν έπρεπε να θέλει ούτε το πρώτο κούρεμα. Για άλλους λόγους όμως και όχι επειδή δεν το θέλουν οι Γερμανοί, αλλά επειδή όντως δεν συμφέρει την Ελλάδα.

        Όταν όμως ο Αμερικανικός παράγοντας υποχρεώνει την ελληνική κυβέρνηση να συμπράξει στο να θέλει το κούρεμα, η κακόμοιρη ελληνική κυβέρνηση αναγκάζεται να το "θέλει", θέλει δεν θέλει, και δημιουργείται έτσι ένα κλίμα προσμονής που δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα, όπως θα αποδειχθεί πολύ σύντομα, μόλις περάσουν δηλαδή οι γερμανικές εκλογές και θριαμβεύσει (κατά την δική μου εκτίμηση) η Μέρκελ.

      • akenaton avatar
        akenaton @ Θόδωρος 17.06.2013? 26/06/2013 12:17:34

        Η Γερμανία μετά την επικράτηση της Μέρκελ, θα έρθει αντιμέτωπη με τον καθράφτη της. Και απέναντι θα δει όλα τα "ορφανά" της ευρωζώνης και της ΕΕ. Υπάρχουν αποφάσεις που πρέπει να παρθούν. Οι καιροί και οι αγορές δεν μπορούν να περιμένουν επ' αόριστον.

        • Θόδωρος 17.06.2013? avatar
          Θόδωρος 17.06.2013? @ akenaton 26/06/2013 18:01:04

          @ Διογένης:
          Συμφωνώ ότι δεν έπρεπε να θέλουμε κι άλλο κούρεμα όπως δεν έπρεπε να θέλουμε και το πρώτο. Ανταλλαγή χρέους είναι.. Αν και το πρώτο -αν γινόταν ή απειλείτο να συμβεί το 2010- ήταν ισχυρότατο διαπραγματευτικό όπλο, αν σκεφτεί κανείς τους κατόχους των Ελλ. ομολόγων τότε. Αλλά, όλοι ξέρουμε τι σχεδιάστηκε να γίνει τότε..
          Τώρα, την παρούσα χρονική στιγμή, αν γίνει κούρεμα, θα το φορτωθεί η ΕΚΤ, δλδ. οι Β. Ευρωπαίοι που την χρηματοδοτούν κυρίως (Γερμανία κα Σια). Άρα εννοείται ότι δεν θα το θέλουν, ήδη η ανεργία τους χτυπάει την πόρτα και ξορκίζουν την ύφεση. Άρα τι CDU, τι SPD... Τρελός είναι -όποιος και να 'ναι- να φορτώσει κι άλλο χρέος στις πλάτες των φορολ/νων του?!
          Για το ευγενή.. ρόλο των υπερατλαντικών φίλων μας έχω γράψει παλιότερα τη γνώμη μου. Δεν είναι υπέρ μας πιστεύω. Αλλά αυτό είναι το παιχνίδι τους, ας κάνουμε κι εμείς το δικό μας.

          @ akenaton
          Αγαπητέ συνσχολιαστή και ομοϊδεάτη φαραώ, μακάρι να γίνει αυτό που προσμένεις. Αλλά οι "άλλοι" φίλοι μας, οι Γερμανοί πάντα πίστευαν και πιστεύουν στην επικράτηση του δυνατότερου. Μόνο αυτός αξίζει να επιβιώσει γι' αυτούς. Άρα ακόμη κι αν δεχθεί κούρεμα του Ελλ. χρέους και €-bonds θα ζητήσει έλεγχο των εθνικών τραπεζ. συστημάτων ΣΙΓΟΥΡΑ. Γι'αυτό το θέμα, τον κόβω Σύριζα, που λέγαμε μικρότεροι! Και πάλι δύσκολα δλδ., δεν θα το δεχτεί, πιστεύω. Το πρόγραμμα τελειώνει το καλοκαίρι, "άντε τώρα μπορείτε και μόνοι σας" θα μας πει. Και θα κάνουμε το σταυρό μας και θα πάμε..

    • Απείθεια avatar
      Απείθεια @ Διογένης 26/06/2013 11:47:24

      Η Μέρκελ θα εκλεγεί και τότε ανοίγει ο δρόμος να...εκλεγούμε κι εμείς.

  4. parmeniwn avatar
    parmeniwn 26/06/2013 08:39:10

    Αγαπητέ "akenaton" τα γράφετε θαυμάσια. Το ερώτημα όμως που τίθεται είναι το εξής: ο πολιτικός κόσμος συμμερίζεται τις απόψεις σας; και ειδικά τα τελευταία τα περι νυχιών και γρατσουνισμάτων; ή σκοπεύει να συνεχίσει το γουργούρισμα στη μέρκελ και τα υπόλοιπα σε μας;

    • akenaton avatar
      akenaton @ parmeniwn 26/06/2013 10:22:40

      Δεν δύναται να το συνεχίσει αγαπητέ.... Το γνωρίζουν καλά αυτό όλοι. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να μένουμε ες αεί ακίνητοι ως χώρα!

  5. χαρης avatar
    χαρης 26/06/2013 09:00:02

    Εδώ που φθάσαμε δυστυχώς δεν ξέρω ποια είναι η λύση έχουμε κανει τρομερή υπομονή και εκεί που βλέπεις οτι κάτι πάει να αλλάξει αρχίζουν και σκάνε κανόνια ΑΓΕΤ,ΚΑΤΣΕΛΗΣ,ΜcDοnald's,Εvima η κόκα κόλα ακούγεται οτι πάει για βουλγαρία και βαλε πόσες εταιρείες είναι με το ένα πόδι στο άρθρο 99.Κάτι πρεπει να γίνει με της τράπεζες έχουν πάρει πάνω από 50δις που φορτώθηκαν στο δημόσιο χρέος και έχουν αφήσει την αγορά στεγνή.Δεν τα βλέπω καλά τα πράγματα αργοπεθαίνουμε και οι ευρωπαίοι στο τέλος θα μας πετάξουν από το ευρώ και θα έχουμε χάσει όλα τα ασημικα της χώρας έπρεπε να σκεφτούμε σοβαρά την επιστροφή στην δραχμή το 2010 και να εφαρμόζαμε μόνοι μας ένα σκληρό μνημόνιο.

    • Mihalis avatar
      Mihalis @ χαρης 26/06/2013 11:06:58

      Ποτέ δεν είναι αργά.

  6. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 26/06/2013 09:10:39

    Τους άσσους τους κρατάμε εμείς ακενατόν, ή οι γερμανοί?
    Αν είναι δικοί μας ,τότε σίγουρα είναι ο οργανισμός αποξήρανσης της λίμνης κωπαίδας ο ένας (ισχυρό οικονομικό χαρτί) και το περιοδικό ραδιοτηλεόραση το άλλο (ισχυρότατο πολιτιστικό μας όπλο).
    Που πά ρε Καραμήτρο,θα αναφωνήσουν με μια φωνή οι έντρομοι εταίροι μας..
    Αν δεν γίνει κατανοητό, που δεν έγινε ακόμη, το σοβαρό μας πρόβλημα ως χώρα, απο την κοινωνία, δεν υπάρχει σωτηρία ακόμη και να μας προσλάβουν όλους ως υπαλλήλους της κομισιόν.
    Θα τους έρθει πιό φτηνά,σίγουρα,αλλά και πάλι δεν θα μπορούν να ξεμπλέξουν εύκολα.
    Δυστυχώς ,όλοι μαζί δουλευόμαστε κιόλας μεταξύ μας,πολίτες και πολιτικοί..
    Τι διαπραγμάτευση να κάνεις βρε ακενατόν ,όταν ένα χρόνο τώρα ,όχι δεν διώξαμε ,αλλά δεν ξέρουμε ακόμη πόσοι καταδικασμένοι και φυλακισμένοι για βαριά αδικήματα ,πόσοι ψυχασθενείς και με χαρτιά γιατρών, πληρωνονται για να είναι η ραχοκοκαλιά της δημόσιας διοίκησης?
    Αυτό το κράτος, με αυτό τον μηχανισμό θα απειλήσει και θα διαπραγματευτεί?
    Οση διαπραγμάτευση κάνει ο εθνικός μας ήρωας καραγκιόζης ,έναντι του πασά..Ακριβώς τα ίδια κάνουμε.
    Κοροιδεύουμε ,υπογράφουμε ότι χαρτιά θέλουν ξέροντας απο πριν ότι τίποτε απο αυτά δεν θα γίνει,παίρνουμε τον παρα στο χέρι...και απο δώ παν και άλλοι.
    Οταν δεν μπορούμε να κλείσουμε ένα περιοδικό (ραδιοτηλεόραση) , μπορούμε να πάμε στα μεγάλα?
    Με ποιούς?
    Δεν υπάρχει πλαν Βήτα..

    Η γατούλα όσα νύχια και αν βγάλει, όσο και αν κάνει την αγριεμένη, ένα έμπειρο σκυλί, μαθημένο να πνίγει γατούλες , θα την λειώσει...
    Είχα ένα σκυλί μικρος, ήταν η χαρά των παιδιών..Ανεβαίναμε στην ράχη του ,ερχόταν στο σχολείο μαζί μας και παίζαμε στα διαλείματα ...
    Τι γάταροι και γάτες άγριες και ατίθασες έκαναν τον καμπόσο..
    Οταν τις στρίμωχνε στην γωνία ,τελείωναν...Αφηνε τη γάτα να κινηθεί πρώτη στοχεύοντας τη μούρη του με τα νύχια της, με ένα εντυπωσιακό και φοβερό κατα τα άλλα άλμα, έκανε λίγο πίσω, όσο χρειαζόταν για να ανοίξει τα σαγόνια του και την έπιανε στον αέρα απο την ράχη...Μέχρι να την κατεβάσει κάτω την είχε τινάξει 2-3 φορές,και μετά της έσπαζε τα κόκκαλα μεθοδικά μέχρι το τέλος της ουράς αποτελειώνοντας την.Ούτε κιχ δεν προλάβαινε να ακουστεί...Μόνο ο ανατριχιαστικός ήχος απο σπασμένη ραχοκοκαλιά.
    Δεν υπήρχε περίπτωση η γάτα να γλυτώσει απο τον Λέων, όπως τον λέγαμε...
    Κάτι γάτες κλεφτοκοτάδες, που ρημάζαν τα κλωσσόπουλα ήταν ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστούν..Οσο και αν φωνάζαν οι νοικοκυρές ,όσες πέτρες και αν τις πετούσαν, αν δεν ερχόταν η ώρα να εμφανιστεί ο Λέων, τα κλωσσόπουλα σωτηρία δεν είχαν.
    Τώρα θα μου πείς,και τα κλωσσόπουλα όταν μεγάλωναν τα έτρωγαν ψητά η σούπες,αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.

    Ακενατόν, η γατούλα είναι μια μικρή τίγρη..Καμιά φορά φαντάζεται, όπως στις διαφημίσεις ότι είναι τίγρη, αλλά μόνο ποντίκια πιάνει και αυτά όταν είναι μικρά.
    Δεν μπορεί να νικήσει τα λιοντάρια και τα έμπειρα σκυλιά..Να δοκιμάσει ,ναι, αλλά είναι μια μάχη με προδιαγεγραμμένο τέλος..
    Εκτός απο την περιέργεια , και τα έμπειρα σκυλιά σκοτώνουν την γατα.Δυστυχώς..

    Και όλοι οσοι σήμερα βροντοφωνάζουν για κούγκια και επναστασεις ,όταν τους δώσεις το φυτίλι και το δαυλό για να τινάξουν στον αέρα ,τα κινητά, τα λάπτοπ,τα τετρακίνητα, τα επιδόματα και τις διπλοθεσιές θα κάνουν πίσω.

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ ορεσείβιος 26/06/2013 11:03:26

      Το περιοδικό "Ραδιοτηλεόραση", με την τεράστια κυκλοφορία, πάει πακέτο με τη "στάση εργασίας" των εργαζόμενων στα τρόλλεϋ προκειμένου να συμμετάσχουν στην ετήσια "συνέλευσή" τους και με καθηγητές ΜΕ που είναι εξαφανισμένοι για χρόνια, αλλά εισπράττουν κανονικά μισθούς, αφού τους καλύπτους διευθυντές (καρατσεκαρισμένο).
      Είμαι υπέρ της γατούλας που βγάζει νύχια όταν στριμωχθεί, αλλά πρέπει η γατούλα να έχει και νύχια και δόντια....

      • akenaton avatar
        akenaton @ ΒΙΣ 27/06/2013 01:40:47

        Σας παρακαλώ, μην μου την "πείτε" ακόμη κι ΕΣΕΙΣ από φιλελεύθερη μεριά! Θα το σκίσω το δίπλωμα ......

    • akenaton avatar
      akenaton @ ορεσείβιος 26/06/2013 12:15:27

      Τους άσσους τους έχουν οι απέξω. Όμως, μας χρωστάνε ένα τελευταίο "αναπτυξιακό πακέτο" μόλις περάσουμε σε πρωτογενή πλεονάσματα. Και ένα OSI. Αλλιώς, θα μας σέρνουν συνεχώς από πίσω τους σαν αφόρητο βάρος, υποχρεωμένοι να μας δίνουν μιαν ανάσα οξυγόνο (ευρώ) όταν θα πηγαίνουμε να πνιγούμε. Είναι κατάσταση αυτή τόσο για μας όσο και γι αυτούς;
      Από την άλλη, χρωστάν και στους εαυτούς τους και σε όλους τους άλλους εταίρους (χρεωμένους ή μη) μια ξεκάθαρη συζήτηση - (εκ των πραγμάτων) διαπραγμάτευση, για το που πάει η ευρωζώνη και η ΕΕ και πως θα γλυτώσει με οικονομικούς και θεσμικούς τρόπους από τα νύχια των αγορών και των BRICS. Νομίζω;

      • ορεσείβιος avatar
        ορεσείβιος @ akenaton 26/06/2013 13:52:32

        Οι εξαποδώ φίλε μου, θα πετάξουν μια κατοστάρα ακόμη..Μετά?΄
        Πριν το καταργήσει ο δραχμαζάνης το μνημόνιο θα έχει καταργηθεί απο μόνο του, μολις τελέιώσουν τα ευρά.
        Μετά?
        Θα βγάζουμε περιοδικά και θα πουλάμε αέρα πληρώνοντας ο ένας τον άλλο με την καραγκιόζικη οικονομία?
        Η θα ανακαλύψουμε τα ευρόδενδρα ώστε να μαζευόμαστε υπό σκιά περιμένοντας να πέσουν τα ευρά των δημοσίων υπαλλήλων?
        Ακόμη φανταζόμαστε εκβιασμούς και νίκες στα μαρμαρένια αλώνια?
        Τόσο γρήγορα ξεχάσαμε λοιπόν την κύπρο? Εκτός απο μακρυά χωροταξικά ,πολύ γρήγορα απομακρύνθηκε και στον χρόνο..
        Οταν δεν μπορούμε να διαπραγματευτούμε με πέντε αργόσχολους που κάνουν τάχα ότι δουλεύουν αλλά τους πληρώνουμε κανονικά θα απειλήσουμε κιόλας ότι θα λερώσουμε το χαλί με το αίμα και θα φοβηθούν?
        Κέρδος θα έχουν.
        Πρώτον το χαλί είναι ασφαλισμένο για 1.500.000 αντί 1.000.000 που κοστίζει.
        Μετά θα θεωρηθεί επίθεση αυτοκτονίας ένος τρελλού και θα επιδοτηθούν να ξαναφτιάξουν άλλο χαλί αφού αποζημιωθούν.
        Και τελευταίο θα γυρίσουν ταινία στο χόλυγουντ και θα σπάσουν όλα τα ταμεία.
        Χωρίς εμείς να μπορούμε να χαρούμε την δόξα μας στην κόλαση.

        • akenaton avatar
          akenaton @ ορεσείβιος 26/06/2013 16:22:48

          Αν θυμάστε όσα έχω κατά καιρούς γράψει δεν πρέπει να με εγκαλείτε τόσο αυστηρά. Φοβάμαι πως ούτε την συγκεκριμένη διαπραγμάτευση για αυτά τα 100 που μας είναι απαραίτητα δεν θα είμαστε ικανοί να σχεδιάσουμε και να κάνουμε. Χωρίς αυτά, είμαστε χαμένοι ακόμη κι αν αλλάξουμε. Ενώ αντίθετα, τα χρειαζόμαστε απελπισμένα ΟΤΑΝ καταφέρουμε κι αλλάξουμε ώστε να ξαναπάρουμε μπροστά. Αλλιώς, ολόκληρες γενιές Ελλήνων θα υποφέρουν άδικα. Κάποτε έρχεται και η ώρα της τελευταίας διαπραγμάτευσης. Δεν είναι δυνατόν να περάσουμε και ολόκληρες δεκαετίες αυτοοικτιρώμενοι και μένοντες αδρανείς. Είναι βέβαιο πως πρέπει να δρομολογήσουμε ΑΜΕΣΑ τις απαιτούμενες μεταρρυθμίσεις και δομικές αλλαγές. Είναι όμως εξίσου βέβαιο πως θα πρέπει να παλαίψουμε ως το τέλος απέναντι στους εταίρους και δανειστές μας προς όφελος του λαού μας που έχει υποφέρει τα πάνδεινα τα τελευταία τρία χρόνια. Το ένα δεν αποκλείει το άλλο φίλε μου!

          • ορεσείβιος avatar
            ορεσείβιος @ akenaton 26/06/2013 18:20:17

            Καμιά αντίρηση επ αυτού αγαπητέ φίλε..Μόνο που φοβάμαι ότι το δικό μας πονηρό κατεστημένο θα ξεγλυστρήσει πάλι,βάζοντας μπροστά τις απαραίτητες διαπραγματεύσεις για να αποφύγει τις πιό απαραίτητες μεταρυθμίσεις..
            Ακόμη και να πετύχουν οι διαπραγματεύσεις αν δεν πετύχουν οι μεταρυθμίσεις δεν υπάρχει σωτηρία.
            Αν πετύχουμε να αλλάξουμε όμως, οι διαπραγματεύσεις,απλά θα παραβιάσουν ανοιχτές πόρτες.
            Αυτή την ώρα ,η προτεραιότητα μας πρέπει να είναι οι μεταρυθμίσεις και οι αλλαγές στο καραγκιόζ-κρατιδιστάν μας.
            Ακόμη ασχολούμαστε με τρυποβελονιές στην εφορία μας ακενατόν...Με αιτήσεις και εκτυπώσεις φορολογικών ενημεροτήτων που τις ζητά αλλά και τις εκδίδει ο ίδιος μηχανισμός...
            Με χαρτόσημα,σηματάκια, σφραγιδάκια,δηλώσεις, αιτήσεις, πιστοποιητικά και βεβαιώσεις..Και υπογραφές,επιτροπές,παρεκκλίσεις, εγκυκλίους,διευκρινήσεις....
            Δεν μπορεί αυτό το σύστημα να διαπραγματευτεί ακενατόν, ούτε να αλλάξει αν δεν κλείσει με φορματ.
            Το ζήσαμε με ένα μικρό μέρος του, ένα περιοδικό και μια κομπανία μουσική, έστω και μεγάλη.

    • Απείθεια avatar
      Απείθεια @ ορεσείβιος 26/06/2013 15:23:07

      '' Και όλοι οσοι σήμερα βροντοφωνάζουν για κούγκια και επναστασεις ,όταν τους δώσεις το φυτίλι και το δαυλό για να τινάξουν στον αέρα ,τα κινητά, τα λάπτοπ,τα τετρακίνητα, τα επιδόματα και τις διπλοθεσιές θα κάνουν πίσω.''
      Φανταστείτε όμως εσείς που κοιμόσαστε ήσυχοι, βαυκαλιζόμενοι πως όλοι λίγο πολύ είναι όπως εσείς ''βολεμένοι'' άρα κι ακίνδυνοι, δίχως να το καταλάβετε κάποια στιγμή, να πέσει ο δαυλός και το φυτίλι στα χέρια όλων εκείνων (καθημερινά πληθαίνουν δυστυχώς), που ζουν περιθωριοποιημένοι (χωρίς κινητά, διπλοθεσίες, λαπτοπ, Πρετεντέρη και όνειρα μελλοντικής, παρακινδυνευμένης ευτυχίας)!!
      Ποιά γάτα, πια τίγρης και ποιός έρμος Λέων θα σώσει τότε τα κλωσσόπουλα;;;
      Υπόθεση εργασίας, αλλά ποτέ δεν μπορείτε να ξέρετε.....

  7. Apostolos Vlahos avatar
    Apostolos Vlahos 26/06/2013 09:24:00

    Το μόνο που διαπιστώνω από τα παραπάνω είναι μια τεράστια έλλειψη πολιτιού σχεδιασμού και ένα πολιτικό προσωπικό που είναι παγιδευμένο ανάμεσα στις υποχρεώσεις του προς την εγχώρια διαπλοκή και το αίσθημα της αυτοσυντήρησης. Δεν υπάρχει καμία σκέψη για την πορεία της χώρας σαν σύνολο.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Apostolos Vlahos 26/06/2013 10:26:45

      Φοβάμαι μήπως αποδειχτεί πως έχετε δίκιο! Ακόμη και αυτοί που αντιλαμβάνονται την παγίδα, μπορεί απλώς να μην έχουν την δύναμη να υπερνικήσουν την αδράνεια του φαύλου συστήματος μέσα και των λάθος πολιτικών έξω. Η νέα κυβέρνηση, που έχει στους κόλπους της πολιτικούς αιχμής ως προς την διάθεση για μεταρρυθμίσεις, θα δείξει πως έχουν τα πράγματα. Αν κι αυτή αποτύχει, τότε ας είμαστε έτοιμοι για οτιδήποτε!

      • cynthia avatar
        cynthia @ akenaton 26/06/2013 14:47:50

        Ποιοί είναι οι "πολιτικοί αιχμής ως προς την διάθεση για μεταρρυθμίσεις "? ( κατα την γνώμη σας εννοείται κ καλοπροαίρετα ρωτώντας )

  8. panos avatar
    panos 26/06/2013 09:29:13

    Αργα η γρηγορα θα κοπει χρημα(ευρωομολογα) στην Ευρωπη, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ. Το μειζον θεμα ειναι τι κανουμε εμεις που απο το 10 δεν εχει γινει ΤΙΠΟΤΑ στο μπαχαλο που λεγετε ΚΡΑΤΟΣ-ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ. Αν δεν το...........ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ θα αναγκαστουμε να φυγουμε απο μονοι μας.

  9. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 26/06/2013 09:45:15

    Ποιες μεταρρυθμισεις δεν εγιναν;Εγω βλεπω οτι πουλαμε και δεν αγοραζουν.
    Και τι "επωδυνα μετρα" είναι που χρειαζονται επιπλεον;Χθες ο Βενιζελος ελεγε οτι εχουμε το μικροτερο διαρθρωτικο ελλειμμα στην Ευρωπη.Αυτο σημαινει οτι δεν χρειαζεται κανενα νεο μετρο.

    • akenaton avatar
      akenaton @ ψυχραιμια 26/06/2013 12:19:05

      Δεν προχωράει η χώρα με σημειωτόν! Θα πρέπει να δοθεί λύση για την Ελλάδα. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

  10. Geros avatar
    Geros 26/06/2013 10:09:25

    Και εσύ τέκνο Βρούτε? Και εσύ για πιστόλια , χειροβομβίδες και μπαζούκας στα τραπέζια?
    Η πρόταση σας αγαπητέ θα είχε νόημα αν είχατε έστω σε αδρές γραμμές σκιαγραφήσει το Plan B.
    Εκεί είναι και η διαφωνία μου με όλους όσους κατά καιρούς προτείνουν λύσεις τσαμπουκά. Δεν είμαι αντίθετος στους τσαμπουκάδες , απλά νομίζω ότι είναι αυτονόητο ότι κάθε φορά που λέμε την φράση "κανε αυτό που λέω γιατί αλλιώς εγώ θα .....", ο άλλος θα απαντήσει με την φράση "θα τι?".

    Θα τι , Φίλε Akenaton?
    Μέχρι τώρα έχουν ακουστεί τρεις λύσεις στην ερώτηση αυτή , η μια πιο γελοία από την άλλη.
    1. Θα βρούμε τα χρήματα που χρειαζόμαστε με καλύτερους όρους αλλού. Οι Ρώσοι , οι Κινέζοι και οι εξωγήινοι κάνουν ουρά να μας δώσουν δεκάδες δις βλέπετε .....
    2. Θα γίνουμε Κούγκι , θα πεθάνουμε αλλά θα σας πάρουμε μαζί μας στον Άδη! Σε πολλούς αυτή η τακτική μοιάζει να έχει πιθανότητες επιτυχίας αλλά αν το δούμε καλύτερα δεν έχει καμία λογική , γιατί? Γιατί δεν είμαστε μόνοι μας στην γη , αν υποκύψουν θα τους εκβιάσουν και άλλα κράτη με αποτέλεσμα να πάνε σίγουρα στον Άδη! Στην ουσία τους λέμε δηλαδή ,ή με αφήνετε να χρεοκοπήσω και θα πονέσετε ή δεν με αφήνετε και καταστρέφεστε. Η απάντηση θα είναι 100% να μας αφήσουν να χρεοκοπήσουμε.
    3. Θα δημιουργήσουμε μια συμμαχία .... χρεοκοπημένων αναγκάζοντας τους βόρειους να αλλάξουν στάση και να γίνει αναδιανομή του πλούτου στην Ευρώπη. Ακόμα και αν ξεχάσουμε για λίγο ότι η συμμαχία αυτή είναι ανύπαρκτη και για να υλοποιηθεί θα χρειαζόταν να περάσουν χρόνια και να αλλάξουν κυβερνήσεις και κυβερνήσεις στους υπολοίπους νότιους , έχει κανείς την ψευδαίσθηση ότι μια τέτοια κίνηση θα οδηγούσε σε κάτι άλλο από μια διάσπαση της E.E.? Σε δυο E.E. για την ακρίβεια , την βόρεια με τα λεφτά και την νότια με τα χρέη.

    Φυσικά δεν θεωρώ καν ως προτεινόμενη λύση αυτό που λένε μερικοί , να γίνει λέει διάλογος και να δημιουργηθούν επιτροπές σοφών που θα επεξεργαστούν ένα σχέδιο ..... και τέτοια κουραφέξαλα. Αυτό δεν είναι προτεινόμενη λύση αυτό είναι ξύλινος πολιτικός λόγος άνευ νοήματος.

    Η καλή διαπραγμάτευση ξεκινάει με ανάλυση της ισορροπίας δυνάμεων , όταν σε αυτή την ισορροπία είσαι ο ισχυρός κάνεις τσαμπουκάδες με πιστόλια , όταν δεν είσαι η οποιαδήποτε εκβιαστική λύση προτείνεις θα καταλήξει εναντίων σου. Για αυτό και απέτυχαν όλοι οι πολιτικοί μας σε κάθε προσπάθεια εκβιασμού τα τελευταία χρόνια. Η ισορροπία δυνάμεων είναι ενάντιων μας. Τίποτα άλλο , ούτε όλοι προδότες ήταν , ούτε όλοι ανίκανοι.

    Εγώ προτείνω να ξεχάσουμε την λέξη διαπραγμάτευση, έτσι και αλλιώς σε λίγο παύει να έχει και νόημα , σε λιγότερο από ένα χρόνο τελειώνει το μνημόνιο! Το μόνο που έχουμε να συζητήσουμε πια με τους εταίρους είναι ένα τελευταίο κούρεμα που μάλλον το έχουν ήδη δεχθεί. Η εμμονή με την διαπραγμάτευση μας αποσπά από τον στόχο , και ο στόχος είναι η μετατροπή ενός αντιπαραγωγικού οικονομικού μοντέλου σε παραγωγικό.

    Τέλος οι διαπραγματεύσεις λοιπόν , μόνο αλλαγές που θα κάνουν την χώρα παραγωγική , πέρα και έξω από μνημόνια.

    • MAYRO XABIARI avatar
      MAYRO XABIARI @ Geros 26/06/2013 11:05:43

      Δηλ. αν σας πω "δώστε μου 50.000 ευρώ, αλλιώς αυτοκτονώ πάνω στο καλό χειροποίητο χαλί σας και σας το γεμίζω αίματα", δε θα υποκύψετε;

      • dim avatar
        dim @ MAYRO XABIARI 26/06/2013 12:16:41

        Α μπράβο... Το έθεσες σωστά... Η διαπραγμάτευση και το δίλλημα που βάζεις πρέπει να είναι τέτοιο ώστε ο αμοιβαίος συμβιβασμός να οδηγεί σε win - win situation..

        Άρα δε πας να τους ζητήσεις τη μάνα τους και το πατέρα τους, γιατί προφανώς και δεν θα ικανοποιήσουν το αίτημα σου... Αν το "χαλί" τους, κοστίζει 1.000.000 ευρώ πχ, και ζητήσεις 50.000 για να μη τους το χαλάσεις, προφανώς και θα σου τα δώσουν... Αν ζητήσεις 900.000 μάλλον δε θα σου τα δώσουν, γιατί μετά θα καταλάβει και ο επόμενος ότι αυτοί είναι ευάλωτοι σε εκβιασμούς, θα μπουκάρει και θα ζητάει κι εκείνος πολλά, και το άθροισμα θα ξεπεράσει το "κόστος"του χαλιού...

        Φυσικά και πρέπει να ζητήσουμε πολλά, αλλά για να έχει νόημα για αυτούς να τα δώσουν, θα πρέπει πρώτα να έχουμε κάνει και πολλά, ώστε να μη πέφτουν τα λεφτά σε ένα τρύπιο βαρέλι και χάνονται... Ας μικρύνουμε το δημόσιο, ας πατάξουμε τη διαφθορά και τη φοροδιαφυγή, και μετά θα μας δώσουν και πολλά από αυτά που θα ζητήσουμε (αν και για να πούμε την αλήθεια, αν κάναμε κάποτε όλα αυτά, δε θα είχαμε και ανάγκη να ζητήσουμε τίποτα από άλλους (πλην ενός κουρέματος ακόμα), θα ήμασταν πια έτοιμοι να σταθούμε μόνοι μας στα πόδια μας)...

        • MAYRO XABIARI avatar
          MAYRO XABIARI @ dim 26/06/2013 12:25:16

          Έτσι.

        • Ιωάννης Ζέρβας avatar
          Ιωάννης Ζέρβας @ dim 26/06/2013 16:33:57

          +1000
          "Ας μικρύνουμε το δημόσιο, ας πατάξουμε τη διαφθορά και τη φοροδιαφυγή, και μετά θα μας δώσουν και πολλά από αυτά που θα ζητήσουμε (αν και για να πούμε την αλήθεια, αν κάναμε κάποτε όλα αυτά, δε θα είχαμε και ανάγκη να ζητήσουμε τίποτα από άλλους (πλην ενός κουρέματος ακόμα), θα ήμασταν πια έτοιμοι να σταθούμε μόνοι μας στα πόδια μας)…"

    • sender avatar
      sender @ Geros 26/06/2013 11:32:19

      Εντάξει,δεν μας παίρνει για τσαμπουκάδες με τις ''μεγάλες δυνάμεις'',αλλά και με τους εσωτερικούς εχθρούς,που κάνουν ισοδύναμη ζημιά,θα κάνουμε πίσω;Μια καλή ευκαιρία να αποδείξει το πολιτικό σύστημα,ότι μπορεί επιτέλους ν'αποτινάξει από την χώρα τον εσωτερικό διαπλεκόμενο ζυγό.Αν δεν τα καταφέρει ή δεν θέλει,τότε όλα είναι μάταια και οδηγούν σε αδιέξοδο.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Geros 26/06/2013 12:26:44

      Φίλε μου, ακόμη και να τα κάνουμε όλα σωστά εντός της χώρας στο μέλλον (που αμφιβάλλω πολυ), θα χρειαστεί να συζητήσουμε πρώτα ένα OSI επειδή το χρέος μας δεν είναι βιώσιμο ούτε αν περάσουμε σε ήπια ανάπτυξη (3-4%) και μετά ένα αναπτυξιακό "πακέτο" για να περάσουμε σε αυτή την ανάπτυξη. Το πιστόλι που λέω αφορά διέξοδο από το αδιέξοδο για την χώρα. Μπορεί συνεπώς να στραφεί και στον κρόταφό μας! Αλλά διάολε, ολόκληρη η ευρωζώνη πάει κατά διαόλου, φαίνεται πως αν δεν συζητήσει σοβαρά και ρηξικέλευθα τώρα, θα τα βρει μπαστούνια αργότερα. Υπάρχουν πολλοί "δράκοι" εκεί έξω στις αγορές που δεν μετρήθηκαν σωστά και που πρέπει να αντιμετωπισθούν εγκαίρως, πριν μας σκάψουν (ως ευρώπη) τον τάφο. Σε αυτή την διαπραγμάτευση θα έχουμε λόγο. Ο πτωχός ευτυχώς δεν χάνει (ακόμη τουλάχιστον) τα πολιτικά του δικαιώματα εντός της Ένωσης. Τουλάχιστον έτσι νομίζω.

      • Geros avatar
        Geros @ akenaton 26/06/2013 18:09:46

        Στην ουσία λες ότι η εμμονή στην διαπραγμάτευση , την επαναδιαπραγμάτευση και την ξανά μανά διαπραγμάτευση ξεκινάει από την βαθιά μέσα μας ριζωμένη πεποίθηση ότι είμαστε ανίκανοι να κάνουμε αυτά που πρέπει για να ξαναγίνει η Ελλάδα παραγωγικό κράτος. Κατανοούμε άλλοι λογικά και άλλοι με την διαίσθηση τους ότι αυτά που πρέπει να γίνουν για να γίνουμε παραγωγικοί είναι πράγματα που δεν μας αρέσουν, πράγματα που μισούμε και που φοβόμαστε.

        Το μνημόνιο για την αριστερά κυρίως αλλά όχι μόνο για αυτή , θα αποδειχθεί ότι ήταν οι βάρβαροι του Καβάφη. Μας έκανε να νιώσουμε ενωμένοι , ότι έχουμε δίκιο , ότι είμαστε όλοι θύματα μιας διαβολικής και απάνθρωπης συνωμοσίας. Άλλοι προετοιμάστηκαν για να το κάνουν τρόπο ζωής τους , άλλοι για να το πολεμήσουν. Αλλά τι θα κάνουμε χωρίς μνημόνιο?
        Το μνημόνιο μας τελείωσε αγαπητέ , μείναμε πάλι μόνοι μας με τις αδυναμίες μας και τα προβλήματα μας. Και τώρα που μας τελείωσε μιλάμε ακόμα για διαπραγματεύσεις? Ακόμα ελπίζουμε στους βαρβάρους?

        • akenaton avatar
          akenaton @ Geros 26/06/2013 18:51:00

          Μα, δεν διαφωνούμε για το μνημόνιο! ΌΜΩΣ! Τι γίνεται με το χρέος μας και την εξυπηρέτησή του; Αν δεν είναι βιώσιμο (που δεν είναι) θα μας αφήσουν ήσυχους, να μην πληρώνουμε καν τους τόκους; Το πιστεύετε αυτό; Εγώ όχι. Γι αυτό λέω πως ούτε η διαπραγμάτευση έχει τελειώσει, ούτε και τα μέτρα συνεπώς. Απλώς δεν θα είναι πια περικοπές μισθών και συντάξεων. Θα ζητήσουν μεταρρυθμίσεις επί πίνακι. Ελπίζω να είμαστε σε θέση να τις προσφέρουμε. Κι αυτό γράφω.
          Ακόμη, υπάρχει και το ευρύτερο θέμα της ευρωπαϊκής ενοποίησης που έχει παγώσει λιγάκι λόγω (πιστεύω) των γερμανικών εκλογών. Αυτή η συζήτηση δεν μπορεί να μην γίνει. Κι αυτο γράφω.
          Απέφυγα να θίξω εδώ τα κεφάλαια που είναι απαραίτητα για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας. Ελπίζω κι εγώ να προσελκύσουμε αρκετά κεφάλαια εγχώρια κυρίως και κάποια σημαντικής σημασίας από έξω. Πιστεύω όμως πως θα πρέπει να μπούμε σε ένα καλοσχεδιασμένο πρόγραμμα επενδύσεων που να χρηματοδοτηθεί φθηνά και κυρίως αξιοκρατικά από τους εταίρους. Ή από τις τράπεζές μας εφόσον ελέγχονται πια από τον ΕΜΣ. Έτσι όπως λειτουργούν τώρα, "άστα να πάνε".

          • Geros avatar
            Geros @ akenaton 26/06/2013 20:51:27

            Για αυτά που ανέφερες δεν χρειάζονται άγριες διαπραγματεύσεις .

            Αν έχουμε πρωτογενή πλεονάσματα το χρέος θα γίνει βιώσιμο, η δέσμευση έχει γίνει. Δεν νομίζω όμως ότι αυτό θα γίνει με κλασικό κούρεμα , υπάρχουν πολλά προβλήματα σε αυτή την λύση , είναι πολύ δύσκολο να εγγράψουν απώλειες κουρέματος τα κράτη στον προϋπολογισμό τους. Μέσω επιτοκίων και με μετακύλιση θα γίνει βιώσιμο (το είπε και ο Πάγκαλος ο οποίος από την στιγμή που βγήκε από την πολιτική λέει μόνο αλήθειες! Ενώ όταν ήταν μέσα έλεγε μόνο ψέματα!).

            Η Ευρωπαϊκή ενοποίηση δεν μπορεί να γίνει εν μέσω κρίσεως , οι λαοί θα νιώσουν ότι εκβιάζονται και στις χώρες που απαιτούνται δημοψηφίσματα θα καταψηφιστεί το σχέδιο. Θυμάσαι τι έγινε με το ευρωπαϊκό σύνταγμα? Κάποια απαραίτητα μέτρα που αφορούν την οικονομική πολιτική μάλλον θα παρθούν αλλά και αυτό για να γίνει πρέπει να γίνει στην ζούλα. Για ενοποίηση θα περιμένουμε χρόνια νομίζω.

            Τι μεταρρυθμίσεις να ζητήσουν δηλαδή? Τα περίφημα ανοίγματα των επαγγελμάτων? Έγιναν σε μεγάλο βαθμό , σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι είναι ανοιχτά τα διάφορα επαγγέλματα στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Όλες οι άλλες μεταρρυθμίσεις που μπορούν να ζητήσουν αφορούν την αλλαγή του συντάγματος με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και το σύνταγμα αλλάζει με συγκεκριμένο τρόπο.
            Και σε τελική ανάλυση σιγά τους μεταρρυθμιστές βρε Akenaton , η κρατικιστική , παρεμβατική και γεμάτη ανορθολογισμούς Ευρώπη τι μεταρρυθμίσεις να ζητήσει? Το μόνο που ξέραν να λένε είναι "ή κοφτέ τα έξοδα ή αυξήστε τα έσοδα για να βγούν τα νούμερα" στην ουσία ποτέ δεν μπήκανε. Πες μου ΜΙΑ σοβαρή μεταρρυθμιστική πρόταση του Ράιχενμπαχ που σε τελική ανάλυση κάποιος τον πληρώνει για αυτό. Όχι μόνο δεν πρότειναν αλλά είναι και ο βασικός λόγος που η φορολογική μεταρρύθμιση δεν έγινε ακόμα! Ευρωπαίοι μεταρρυθμιστές είναι ανέκδοτο με δυο λέξεις. Όταν ακούς τον Σκανδαλίδη να λέει όλος οργή ότι αυτή η κυβέρνηση δεν έχει κάνει μεταρρυθμίσεις καταλαβαίνεις ότι ο όρος μεταρρύθμιση δεν σημαίνει τίποτα πια!

            Τα κεφάλαια που μας αναλογούν από την E.E. θα τα πάρουμε , αν αυτά αυξηθούν θα πάρουμε περισσότερα , τόσο απλά. Δέκα δις πάνω , δέκα κάτω κάνουν διαφορά? Άσε που διαφωνώ με την Κεϋνσιανή λογική του "σπινθήρα" στο μοτέρ της οικονομίας , κατά μια έννοια η Ελλάδα είναι η απόδειξη ότι ο Κέυνς είχε άδικο. Έχουν πέσει σπινθήρες και σπινθήρες τα τελευταία δέκα χρονια στο μοτέρ που το λένε Ελλάδα , αν ο Κέυνς είχε δίκιο θα είχε ξεκινήσει το ρημάδι!
            Μάλλον ο Hayek είχε δίκιο σε αυτό το θέμα, όλα αυτά τα λεφτά γίνονται πληθωρισμός και κακές επενδύσεις. Το μόνο που κάνουν είναι να αποπροσανατολίζουν την αγορά , να την κάνουν να πιστεύει ότι οι κακές επενδύσεις είναι υγιείς και τελικά κάνουν την ίδια την αγορά να οδηγήσει την οικονομία στον γκρεμό.

            Δεν βλέπω καμία ανάγκη για φοβερές και τρομερές διαπραγματεύσεις , στα χέρια μας είναι οι λύσεις. Μπορούμε να αλλάξουμε τον τρόπο που βλέπουμε την επιχειρηματικότητα , το κέρδος , το κράτος και την νομιμότητα? Θα κερδίσουμε. Δεν μπορούμε? Θα χάσουμε.
            Τόσο απλά.

          • akenaton avatar
            akenaton @ Geros 27/06/2013 01:53:26

            Θέλω πολύ να παραδοθώ ξανά στην βεβαιότητα της άποψής σας, που ομολογώ ότι ήταν και δική μου. Κάτι μου λέει όμως, πως εντελώς μόνοι μας δεν θα τα καταφέρουμε. Έχουμε πάει πολύ πίσω, δύσκολα θα καλύψουμε το χαμένο διάστημα χωρίς εξωτερική βοήθεια. Μακάρι να κάνω λάθος.

          • αρχιμηδης avatar
            αρχιμηδης @ akenaton 27/06/2013 18:58:20

            Δεν κάνεις καθόλου λάθος αγαπητέ Ακενατών. Απλά συνειδητοροιείς την αλήθεια, έστω κι αν ακόμα τη βλέπεις Ελληνοκεντρικά. Το πρόβλημα της Ευρωπαικής κρίσης που προέκυψε απ' την Αμερικανική, λόγω των τοξικώς subprimes των Παγκόσμιων τραπεζών, δεν έιναι η Ελλάδα που ευθύνεται συνολικά μόνο και μόνο για το 2%!!!
            Ακόμα κι αν την καταργήσουμε την Ελλάδα και την παραδόσουμε πχ στη Ρωσία 'η την Κίνα, η Ευρωπαική κρίση, αν δεν εφαρμόσει την ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ λύση της ποσοτικής χαλάρωσης ΠΡΙΝ απο οιανδήποτε μεταρρύθμιση, όπως έκαναν και κάνουν οι σοβαρές χώρες των οποίων οι ιθύνοντες γνωρίζουν οικονομικά, θα παραμείνει ΙΔΙΑ και ΑΠΑΡΑΛΑΧΤΗ με κύριο βραχνά την Ιταλία. Ούτε το succes story της Ιρλανδίας ούτε εκείνο της Πορτογαλίας θα βγάλουν την Ευρωζώνη απο την κρίση. Πόσο μάλλον αυτό της ψωροκώσταινας.
            Αν ήταν έτσι θα έφτιαχναν και οι ΗΠΑ ενα success story σε μια πολιτεία τους αντι να τυπώνουν τρισεκατομμύρια δολλάρια. Ετσι θα ανατρεπόταν και ο Μάρξ και ο Κέυνς αντι να θριαμβεύουν εκ νέου...

          • αρχιμηδης avatar
            αρχιμηδης @ Geros 28/06/2013 18:52:13

            "Δεν βλέπω καμία ανάγκη για φοβερές και τρομερές διαπραγματεύσεις , στα χέρια μας είναι οι λύσεις. "
            Αν έχεις δίκιο Γέρο, τα υπόλοιπα PIIGS θα μας είναι ευγνώμονες, μιας κι αν εμείς μόνοι μας τα καταφέρουμε, αφού οι λύσεις είναι στα χέρια μας, θα σωθούν κι αυτοί.
            Να σωθούν πάλι όλοι αυτοί και να πνιγούμε ΜΟΝΟ εμείς, αποκλείεται.
            Πολύ θά'θελα να συμμεριστώ το όνειρό σου, αλλά η ανεργία δεν μ' αφήνει...

  11. Νεοθουλίτης Γερμανοτσολιάς avatar
    Νεοθουλίτης Γερμανοτσολιάς 26/06/2013 10:10:38

    ποιός σας είπε ότι το καλοκαιράκι θα περάσει,,,,,,,,,έτσι απλά και αναίμακτα????
    Δεν έχετε αντιληφθεί ότι το πολιτικό ανάχωμα του κοντού Alexis.....υποχωρεί???
    το 15 Αύγουστο Υιέ του Ηλιου, το 15Αυγουστο!

  12. DMZ avatar
    DMZ 26/06/2013 10:45:09

    Εξαιρετική προσέγγιση. Δυστυχώς το ερώτημα (εδώ και 40 χρόνια) παραμένει. Η πολιτική(οι) μας εταιροκαθορίζεται ή αυτοκαθορίζεται; Αντιλαμβανόμαστε όλοι την παρούσα συγκυρία και τις επιπλέον δυσκολίες που έχει εισαγάγει, αλλά προστρέχοντας στο προ κρίσης παρελθόν, δε βρίσκω πολλές στιγμές (π.χ. Veto Καραμανλή) που να μας δείχνουν πως η Ελλάδα "μπορεί διαφορετικά". Πραγματικά ελπίζω ο πεσιμισμός μου να είναι λαθεμένος αλλά τα σημεία, όπως λέμε στην ιατρική, είναι δυστυχώς εμφανέστατα. Περισσότερο κι από τη δραματική κατάσταση της κοινωνίας, με λυπεί αυτό το σκύψιμο του κεφαλιού που επιδεικνύει σύσσωμο το πολιτικό δυναμικό (και όχι μόνο) της χώρας. Σκεφτείτε επίσης, μιας και το υπονοείτε (και πολύ καλώς κατ'εμέ), τα επικοινωνιακά λάθη που έχουν γίνει 4 χρόνια με την απεμπόλιση όλων των "όπλων και των πυρομαχικών" και το μήνυμα που έχει περάσει εντός και εκτός των τειχών. Όλοι συμφωνούμε στην ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. Μόνο που δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός. Για να υπάρξει ευρωπαϊκή Ελλάδα, πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι θα υπάρχει πρωτίστως Ελλάδα.

  13. ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
    ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 26/06/2013 10:46:18

    Θα έγραφα κάτι για σκυλιά που άμα τα ταΐσεις μία φορά αυτά ξανάρχονται, αλλά το παράδειγμά σας με τη γάτα είναι καλύτερο.
    Ουσιαστικά συμφωνώ με το συγκεκριμένο άρθρο σας. Εχθές ο Σαμαράς είπε στους νέους υπουργούς ότι ο ίδιος εργάζεται όλες τις ημέρες και όλες τις ώρες. Ας το δεχθώ και ας παραδεχθώ ότι έχει τις καλύτερες προθέσεις. Αρκεί αυτό;
    Όπως εσείς λέτε, το πρόγραμμα δεν οδηγεί πουθενά, ο χρόνος που ήταν να κερδηθεί κερδήθηκε και πλησιάζουμε εκεί όπου η χύτρα ή θα εκτονωθεί ή θα σκάσει.
    Σκληρή διαπραγμάτευση... Ναι, αλλά ποιος θα την κάνει (πρώτα από την μεριά της κυβέρνησης). Ο Σαμαράς δεν έδειξε κάτι τέτοιο όταν από την αντιπολίτευση πέρασε στην κυβέρνηση πέρυσι. Το αντίθετο, θα έλεγα. Από τους γύρω του ποιοι θα μπορούσαν να το κάνουν; Ακόμη και ο Μέγας Αλέξανδρος είχε γύρω του υπασπιστές που τον έσωσαν όχι λίγες φορές από τον θάνατο. Ο Σαμαράς (καλά καμία σχέση με τον Μέγα Αλέξανδρο) ποιους έχει;
    Οι δε Ευρωπαίοι φυσικά δεν είναι καλύτεροι από τους δικούς μας. Βλέπουν το τρένο να έρχεται καταπάνω τους και κοιτιούνται μεταξύ τους.
    Δυστυχώς, πιστεύω ότι και μετά τις γερμανικές εκλογές τίποτε ουσιαστικό δεν θα γίνει όχι μόνο από τους δικούς μας αλλά και από τους δήθεν "εταίρους" μας. Εγώ προσωπικά βλέπω ως κατάληξη τα λόγια σας "Η χώρα θα πρέπει να τραβήξει τον δικό της δρόμο, όπως μπορεί και με όσα μέσα είναι δυνατόν να εξασφαλίσει".
    Εκεί θα φανεί η δύναμη και η οργάνωση των ιδίων των πολιτών γιατί οι περισσότεροι πολιτικοί μας θα "την έχουν κάνει".

    • Απολυσιολόγος avatar
      Απολυσιολόγος @ ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 26/06/2013 16:47:10

      Εκεί θα αποδειχτεί η δύναμη, η οργάνωση και η πίστη των Ελλήνων πολιτών. Το ζήτημα είναι οτι χάνουμε πολύτιμο χρόνο.

  14. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 26/06/2013 11:07:11

    Καλημέρα Ακενατών.
    Αν υπάρξει διαπραγματευση θα την κάνει ο Σαμαράς γιατί ουσιαστικά είναι μόνος του. Ας μιλάνε για την "σωτηρία" της πατρίδας" οι υπόλοιποι, τ' ακούμε βερεσέ. Τα τελευταία παιχνίδια απέδειξαν πως οι φαυλοκράτες ενδιαφέρονται μονο για την δική τους σωτηρία.
    Οι αριθμοί στην πολιτική οικονομία της χώρας είναι ΑΜΕΙΛΙΚΤΟΙ. Η τρύπα βαθαίνει και πως θα γεμίσει; με νέους φόρους; νέο μνημόνιο; Βαδίζουμε στην καταστροφή, στον ξαφνικό θάνατο, δυστυχώς για μας.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Νίκος Αργεάδης 26/06/2013 12:09:52

      Η διαπραγμάτευση που προτείνω αφορά δύο επίπεδα.
      Το πρώτο, έχει σχέση μονάχα με την Ελλάδα και το "αναπτυξιακό πακέτο" που έχει ανάγκη για την επανεκκίνησή της.
      Το δεύτερο, έχει σχέση με ολόκληρη την ΕΕ και την ΕΖ. Θα συμβεί, πότε και με ποιους όρους η απαραίτητη ευρωπαΙκή ενοποίηση - ολοκλήρωση; Εκεί η χώρα μας θα πρέπει να ορθώσει το ανάστημά της (λέμε τώρα) ως ισότιμος εταίρος. Θα μπορέσει;

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ akenaton 26/06/2013 13:06:44

        Το λέω εδώ και καιρό:
        1) Δεν είναι εταίροι, και
        2) Δεν υπάρχει ισοτιμία.
        Αν υπήρχε, δεν θα μας επιβάλλονταν -έξωθεν- μέτρα που μας οδηγούν ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ από την ύφεση στην οικονομική καταστροφή. Τα νούμερα δεν βγαίνουν και η συνέχιση της ίδιας πολιτικής (που επιτρεπει στον ΓΚΑΠ να κομπάζει πως και ο Σαμαράς εφαρμόζει το πρόγραμμά του) με κριτήρια ΞΕΝΑ προς τις τοπικές συνθήκες (πχ, επιβάλλουν και άλλη, πέρνα του 23% !!! ΑΥΞΗΣΗ!!! του ΦΠΑ στα νησιά. Μήπως θέλουν να σκοτώσουν τον τουρισμό; Θα αντιμετωπίσουν την ΟΡΓΗ των Ελλήνων.
        Υπάρχει σχέδιο ανάκαμψης; Εγώ δεν βλέπω ΤΙΠΟΤΑ πέρα από σκιαμαχίες για τα ίδια και τα ίδια.

        • Μ.Β avatar
          Μ.Β @ Νίκος Αργεάδης 26/06/2013 14:43:33

          ++++++++++++

  15. Ρηνα avatar
    Ρηνα 26/06/2013 11:09:03

    Αγαπητε akenaton μετα απο καιρο διακρινω μια απαγοητευση και ερμηνευω τις παλιες μας διαφωνιες ως θεμα timing....Ισως λογω ηλικιας αντεληφθην πρωτη τα αδιεξοδα και ενω εσυ ησουν προκλητικα αισιοδοξος, η πληροφορηση η δικη μου ειχε βασεις που σε ενα μυαλο που σκεφτεται οικονομολογικα φανταζαν τουλαχιστον ....μεταφυσικες. Και ισως να μην ειχες αδικο γι αυτο γιατι οντως εχω και εγω κατασταλαξει οτι αδικως ματαιοπονουμε να προβλεψουμε. Τα γεγονοτα σιγα σιγα συγκλινουν ωστε να κλεισει η δυνατοτητα των αποφασεων μας και να αφεθουμε στη μοιρα μας. Ηττοπαθες; ισως αλλα μπορει και σωτηριο αν γινει με το σωστο τροπο. Δεν θελω να πω περισσοτερα αυτη τη στιγμη πανω σ αυτο αλλα επειδη πιστευω ακραδαντα σε οτι εχει λεχθει κατα το παρελθον για τα χρονια που ζουμε, φαινεται οτι τελικα θα ζησουμε καποιες πολυ δυσκολες καταστασεις οσο κι αν αυτο φαινεται σε πολλους ΑΚΟΜΑ αδιανοητο.
    Ολες οι γενιες πρεπει να περασουν καποιες δυσκολιες, ειναι νομοτελειακο. Η γενια αυτη που γεννηθηκε τη δεκαετια του 50 και μετα δεν εχει ζησει ακομα ουτε πεινες ουτε πολεμους στη χωρα μας, ενω γυρω η γειτονια αναταρασσεται. Φαινεται λοιπον οτι ερχεται η σειρα μας, ως αποτελεσμα μεγαλων λαθων που καναμε στον τροπο που πολιτευθηκαμε ως χωρα, ως ανθρωποι, ως πολιτικοι, ως γονεις....Τελικα η ευμαρεια που επετρεψε ο Θεος να βιωσουμε αυτες οι γενιες δεν μας εκανε καλυτερους, μαλλον το αντιθετο συνεβη. Γι αυτο τωρα θα ζησουμε με κοπο, πονο και αγωνιες κι οποιος τα καταφερει χωρις ατομικισμο και με διαθεση να βοηθησει τον συνανθρωπο του, θα μπορεσει να φτασει στη κορυφη του Γολγοθα και να δει Ανασταση....Οι υπολοιποι -μαζι και οι πολιτικοι που κρατουν τυχες λαων στα χερια τους-θα κριθουν και θα κατακριθουν με αλλους νομους...
    Ο Θεος να φωτιζει αυτους που η τετραγωνη λογικη τους δεν τους επιτρεπει να εμβαθυνουν σε προαιωνιες αληθειες.... Χαιρετω σε.

    • ΕΛΛΗΝ avatar
      ΕΛΛΗΝ @ Ρηνα 26/06/2013 12:16:08

      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  16. Hawk avatar
    Hawk 26/06/2013 11:10:01

    Καμία αμφιβολία ότι οι προτεινόμενες λύσεις είναι προς την σωστή κατεύθυνση, αρκεί η Ελλάδα να προλάβει να δείξει .... τα νύχια της, τα προβλήματα έχουν ήδη συσσωρευτεί στην ΕΕ (όπως με ESM όπου Δεν υπάρχει συμφωνία και τα λεφτά που έχουν προβλεφθεί δεν φτάνουν ούτε για ζήτω, κλπ.) και έτσι δεν ξέρουμε αν θα έχουν τον χρόνο και την διάθεση να ασχοληθούν άλλο με την Ελλάδα.

  17. Νικολάκη εφέντης avatar
    Νικολάκη εφέντης 26/06/2013 11:21:28

    Σιγά τα αίματα παιδιά...

    Πράξτε τα αυτονόητα κι αφήστε τις διαπραγματεύσεις κλπ κλπ κλπ.

    Κλείστε τον Οργανισμό Αποξήρανσης της Κοπαίδας, διώξτε επιτέλους αυτούς τους επίορκους, κι αφήστε τις διαπραγματεύσεις. Επειδή θα ευλογήσετε την συνεργασία Wind-Vodafone δεν σημαίνει ότι κάνατε τίποτε...

    • akenaton avatar
      akenaton @ Νικολάκη εφέντης 26/06/2013 12:06:12

      Και αυτά πρέπει να γίνουν και τα άλλλα να μην αφεθούν. Χωρίς "πακέτο" ανάπτυξης από τας Ευρώπας, περιμένετε να ανθίσουμε μονάχα με τις εσωτερικές μεταρρυθμίσεις;

      • George avatar
        George @ akenaton 26/06/2013 13:58:43

        Καλά για το OSI αυτό θα γίνει. Το πακέτο ανάπτυξης akenaton δεν το καταλαβαίνω καθόλου. Θα κάνουμε και άλλη επιμόρφωση και θα φτιάξουμε νέους δρόμους? Και λοιπόν? Μονάχα ιδιωτικές επενδύσεις με εξαγωγικό χαρακτήρα έχουν νόημα που σημαίνει (για να γίνουν) stop στην αρνησιδικία, διαφθορά, γραφειοκρατία, υπέρμετρη φορολογία, επομένως δραστική μείωση κράτους και συντεχνιών. Φοβάμαι πως δεν υπάρχει άλλος δρόμος και στο φινάλε δε μας χρωστάνε και τίποτα για να μας ταΐζουν. Εμείς χρωστάμε...

        • akenaton avatar
          akenaton @ George 26/06/2013 16:32:07

          Δεν μιλάω για χαριστικές επιδοτήσεις για μη παραγωγικές "μπίζνες". Μιλάμε κυρίως για επαρκή και χαμηλότοκη χρηματοδότηση με φορέα ίσως την ΕΤΕπ και διάφανα - επιχειρηματικά κριτήρια "εισαγωγής" της στην πραγματική οικονομία της χώρας. Οι δικές μας τράπεζες δυστυχώς δεν θα μπορέσουν ακόμη και μετά την ανακεφαλαιοποίησή τους να εξυπηρετήσουν γρήγορα τέτοιες επενδυτικές προτάσεις και για λόγους ευνεχιζόμενης έλλειψης ρευστότητας και για λόγους δομής και λειτουργίας τους.

          • George avatar
            George @ akenaton 26/06/2013 16:46:28

            Συγνώμη δεν το αντιλήφθηκα. Ίσως δεν χρειασθεί διαπραγμάτευση ούτε να περιμένουμε μέχρι τις γερμανικές εκλογές αλλά να έχουμε κάποια δείγματα γραφής στις 18/7. Μόνο μια παρατήρηση. Η χρηματοδότηση είναι μονάχα μια από τις παραμέτρους που σαφώς δεν εξαρτάται από εμάς. Οι υπόλοιπες όμως είναι δικές μας. Δεν κατανοώ γιατί το πολιτικό σύστημα να είναι σε mode άρνησης για αυτές περιμένοντας την επίλυση της χρηματοδότησης. Τwo wrongs don't make a right όπως λένε στο χωριό μου.

  18. leak avatar
    leak 26/06/2013 11:54:58

    Η μόνη ελπίδα είναι πλέον ο Κυριάκος.
    Άντε να απολύσει καμια 30.000 κόσμο, αν ειναι δυνατόν από τους άχρηστους ΔΥ, ώστε να βγούμε επιτέλους σε πλεόνασμα.
    Επίσης, από Σεπτέμβριο πρέπει να ικανοποιηθεί και άλλη μία μνημονιακή υποχρέωση. Το επίδομα ανεργίας δια βίου (όσο μεγάλο μπορεί να είναι αυτό το βοήθημα) με ταυτόχρονη νέα απόλυση (και ένταξή τους σε αυτό το καθεστός ανεργίας) του απαιτούμενου αριθμού ΔΥ, ώστε δημοσιονομικά να μην έχουμε έλλειμμα.
    Ας γίνουν αυτά και μετά επαναστατούμε...

  19. Στριφτόμπολας avatar
    Στριφτόμπολας 26/06/2013 12:20:23

    Βγαίνει ο κάθε πολιτικός ογκόλιθος και λέει δυο τρία ωραία κι αυτό είναι το σχέδιο. Ας πούμε θα κλείσουμε το ΕΚΕΒΙ. Ωραία, ας υποθέσουμε ότι είναι η σωστή απόφαση, το ΕΚΕΒΙ είναι ακόμα ανοιχτό και ξανανοίγουμε και το Υπουργείο Πολιτισμού που επίσης με σχέδιο κλείσαμε. Για να κάνεις σχέδιο Α θέλει δουλειά και αυτή η δουλειά θα δείξει ότι μπορεί να μην πάνε όλα καλά γι αυτό θέλει και σχέδιο Β που θέλει και πάλι δουλειά. Δουλειά που κανείς δεν θέλει να τη βάλει.

    Κι έτσι όπως φεύγουν όλοι όσοι μπήκαν με τη ΔΗΜΑΡ και κανείς δεν θέλει να κρατήσει κάποιον για την αξία του, καταλαβαίνω ότι επιλέχθηκαν προσεκτικά να είναι μόνο ΔΗΜΑΡ και θα μπουν στη θέση τους γιατί είναι ΠΑΣΟΚΝΔ.

    Κι αυτή η τεμπελιά και η προχειρότητα είναι απλωμένη από την μια άκρη μέχρι την άλλη.

  20. M.B avatar
    M.B 26/06/2013 12:39:58

    '' Οι γάτες είναι συνήθως ζώα δειλά και μυγιάγγιχτα. Τρομάζουν εύκολα και φεύγουν πάντα μπροστά στον παραμικρό κίνδυνο.''
    Πόσο ΔΕΝ γνωρίζετε από ...γάτες αγαπητέ!!
    Σκυλάκι του καναπέ είναι αυτό το υποταγμένο ζωντανό που περιγράφετε και που ταυτίζεται με τη μέχρι σήμερα πειθήνια συμπεριφορά μας. Τα σκυλάκια κουνάνε υποταγμένα την ουρίτσα τους μπροστά στο αφεντικό, ακόμη κι αν πριν από λίγο αυτό τα ....κλώτσησε. Πάντως χαίρομαι, γιατί επί τέλους, μέχρι και η δική σας υπομονή φαίνεται οτι εξαντλήθηκε πια. Μακάρι όλων οι αυταπάτες να διαλυθούν ταχύτατα, όσο ακόμη υπάρχει (αν υπάρχει) καιρός!!

    • akenaton avatar
      akenaton @ M.B 26/06/2013 12:49:07

      Κι άλλος ζωολόγος μας έτυχε :) Ελπίζω να μην είστε κι εσείς γνώστης μέσω βιβλίων ή ζώων συντροφιάς (αλλιώς pets στα .... ελληνικά).
      Στην ουσία τώρα. Δεν εξαντλήθηκε καμιά υπομονή αγαπητέ. Απλώς ήρθε η ώρα της Ευρώπης να συζητήσει σοβαρά για το μέλλον της Ελλάδας και το δικό της. Καιρός φέρνει τα λάχανα καιρός τα παραπούλια. Το κακό είναι πως δεν κάναμε εντός της χώρας τις επιβαλλόμενες αλλαγές. Καιρός να γίνουν και αυτές. Περιμένω υπομονετικά. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος εκτός ΕΖ και ΕΕ για την χώρα. Εντός, έφτασε η ώρα να μιλήσουμε. Δεν είναι κακό, ίσα-ίσα το χρειάζεται εκτός από την χώρα μας και η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση.

      • M.B avatar
        M.B @ akenaton 26/06/2013 12:54:27

        :-) ''ΑγαπητΉ'' παρακαλώ!
        Και σκασίλα μας για το μέλλον τους. Καιρός να επικεντρωθούμε στο μαύρο μας το παρόν για να μη γίνει ολέθριο μέλλον. Μαζί τους ή και χωρίς αυτούς, η Ελλάδα πρέπει να ζήσει μαζί και οι έλληνές της.
        Υ.Γ : Δεν γνωρίζετε ούτε από ...γάτες. Πως δηλώνετε λοιπόν ειδικός, στις αναίμακτες ''επαναστάσεις'';

        • M.B avatar
          M.B @ M.B 26/06/2013 12:55:08

          Με γάτες, συνυπάρχω όσο υπάρχω.....

      • dinos avatar
        dinos @ akenaton 26/06/2013 13:02:38

        Η ευρωπαικη ενωση μας εχει πολυ αναγκη να εισαι σιγουρος....εχουμε 4.000.000 στο οριο της φτωχειας μεγαλη πτωση του βιοτικου επιπεδου των αλλων και ενα 10% που παντα θα εχει πολλα....μεταξυ αυτων και οι πολιτικοι μας βεβαια......την ωρα που η μερκελ δινει δις στον λαο τους με αυξησεις σε δημοσιους υπαλληλους και σε κοινωνικα επιδοματα....αυτη την ευρωπη θελετε ? να δουλευει ο ελληνας οποιος εχει δουλεια για μισθους πεινας να μην υπαρχει κοινωνικο κρατος να τρωει ο κοσμος στα συσσιτια και στα σκουπιδια να πεθαινει γιατι δεν εχει προσβαση σε δημοσια υγεια?δεν με πειραζει που δεν ανεβαζεις τα σχολια μου αρκει που τα διαβαζεις....

      • akenaton avatar
        akenaton @ akenaton 26/06/2013 13:06:02

        Το μέλλον τους είναι άρρηκτα δεμένο με το μέλλον της χώρας μας είτε μας αρέσει είτε όχι.

        ΥΓ. Γάτες και σκύλοι για μένα είναι ζώα "εργασίας" και "συνεργασίας" εδώ και 35 χρόνια. Καμιά σχέση με πετ και στειρωμένα ζώα σαλονιού. Λέω πως κάτι έμαθα για λόγου τους, κυρίως πως ζουν και συμπεριφέρονται σε φυσικό περιβάλλον και κάνοντας την "δουλειά" τους. Οι μεν να κυνηγούν παρείσακτους, οι δε ποντίκια! Τα έχω δει όλα, πιστέψτε με, μιλώ όμως πάντα για το μέσο ζώο, τον μέσο όρο δηλαδή.

        • akenaton avatar
          akenaton @ akenaton 26/06/2013 13:07:20

          @Μ.Β το σχόλιο και σητώ συγνώμη για την αθέλητη αλλαγή φύλου :)

        • Μ.Β avatar
          Μ.Β @ akenaton 26/06/2013 14:51:56

          ''Το μέλλον τους είναι άρρηκτα δεμένο με το μέλλον της χώρας μας είτε μας αρέσει είτε όχι.''
          Δε νομίζω..... Για να διαρκέσει ένας γάμος ισοβίως, πρέπει να είναι ευτυχής και για τους δύο. Όταν ο σύζυγος σπάζει στο ξύλο καθημερινά τη σύζυγο, εκμεταλλεύεται για προσωπικό του όφελος την περιουσία της, παίζει στα χαρτιά τελικά τα πάντα και στο τέλος βγάζει και την ίδια στο ...κλαρί, σίγουρα μονομερώς, μπορεί και να θεωρηθεί συμφέρων ο....συνεταιρισμός.
          Το ''θύμα'' όμως, οφείλει στον εαυτό του να δραπετεύσει άμεσα και να πάρει και ασυζητητί διαζύγιο.
          Υ.Γ : Οι γάτες και οι σκύλοι για μένα είναι ψυχές-συνοδοιπόροι και σύντροφοι στο ταξίδι της ζωής. Άλλη η δική σας λοιπόν και άλλη η δική μου η ματιά :-).

  21. johny f avatar
    johny f 26/06/2013 12:50:51

    Το υπαρχον και εντος κυβερνησης πολιτικο προσωπικο εχει υπερβολικη γνωση του κινδυνου και επειδη γνωριζουν τις αμαρτιες του οι ευρωπαιοι "εταιροι" τους παιζουν στα δαχτυλα τους. Η εντολη τους ειναι να κανουν στο λαο ολα αυτα που βλεπουμε και τοτε ισως να δωσουν μονο σ' αυτους και τη συνομοταξια τους κατι για τη δικη τους καλοπεραση.
    Για το λαο εχει μονο στη καλυτερη περιπτωση τρελο κουπι για να φυτοζωει και στη χειροτερη θυμαρακια .....
    Το πολιτικο προσωπικο της αντιπολιτευσης εχει ειτε αγνοια κινδυνου ειτε ειναι ευθυνοφοβο και ερασιτεχνικο στο τροπο παρουσιασης των ιδεων του ακομα κι αν καποιες απ' αυτες με σωστη επεξεργασια ακι δεμενες απο 100 πλευρες θα μπορουσαν να ειναι η βαση για μια καποια καλυτερη πορεια.....
    Εν ολιγεις οταν εχεις να κανεις με στυγνους επαγγελματιες στο εξωτερικο
    αν δε παραταξεις την καλυτερη ομαδα και με τις καλυτερες και πιο εφαρμοσιμες ιδεες δεν κερδιζεις που να χτυπιεσαι....

  22. Χμμμμ avatar
    Χμμμμ 26/06/2013 13:51:00

    Να διαπραγματευθούμε σκληρά, να τα παίξουμε όλα για όλα, δεν υπάρχει ούτε ένας λογικός άνθρωπος που να διαφωνεί σ αυτό.Επιβάλλεται μάλιστα!
    Όμως
    εμείς σαν κράτος βαδίζουμε στο σωστό δρόμο;
    Το οικονομικό επιτελείο έχει την παραμικρή ιδέα τι πραγματικά συμβαίνει στην κοινωνία;
    Καλοί οι αριθμοί αλλά αν τους βλέπεις από λάθος πλευρά λένε πάντα ψέματα.
    Λένε έχουμε τόσο έλλειμμα, έχουμε και τόσες επιχειρήσεις άρα η καθεμία πρέπει να πληρώσει τόσα για να μπαλωθεί η τρύπα.
    Παράλογο, που να βρεθούν τα χρήματα; Υποθέστε οτι ο Χ επιχειρηματίας έχει ένα σπιτάκι και ενα χωραφάκι, ποιος να το πρωτοπάρει για να ξεχρεώσει μέρος των οφειλών του; η εφορία το ΙΚΑ το ΤΕΒΕ ή η Τράπεζα; Πάντα χρεώστης θα είναι και μια που θα βρίσκεται και στη φυλακή δεν θα έχει καμιά δυνατότητα να βγάζει χρήματα για να ξεχρεώσει τα υπόλοιπα και να θρέψει την οικογένεια του.
    Σκέφθηκε άραγε κανείς πόσοι βγάζουν χρήματα χωρίς καν να έχουν κάνει έναρξη επαγγέλματος; Αυτοί τι φόρους πληρώνουν;Τι ποσοστό της σημερινής κοινωνίας αποτελούν; Νομίζει το οικονομικό επιτελείο ότι θα τους πιάσει με τα τεκμήρια της φορολογικής δήλωσής; Χα! Βαθιά νυχτωμένο είναι.
    Να πάμε και στους δημοσίους υπαλλήλους; Πόσοι απ αυτούς κάνουν και δεύτερη δουλειά (μαύρη φυσικά) και δεν εννοώ να δουλεύουν υπάλληλοι στην τάδε επιχείρηση αλλά να τρώνε το ψωμί του ελεύθερου επιχειρηματία. Να αρχίσω τα παραδείγματα; δεν θα μου φτάσει η σελίδα.
    Αντί λοιπόν να μπαίνουν φυλακή οι τίμιοι επαγγελματίες που λόγω συγκυρίας, αποδεδειγμένα δεν μπορούν να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους γιατί να μην απολύονται άμεσα οι δημόσιοι υπάλληλοι που συλλαμβάνονται να κάνουν δουλειά ελεύθερου επαγγελματία;
    Γιατί να μην μπαίνουν φυλακή όσοι "επιχειρηματίες" Έλληνες και αλλοδαποί δεν έχουν κάνει έναρξη επαγγέλματος και βγάζουν στις πλάτες μας του κόσμου τα χρήματα;
    Εκεί είναι τα χρήματα που ψάχνουμε κύριοι, εκτός φυσικά από τα χρήματα που τρώνε τα γνωστά και μη εξαιρετέα λαμόγια.
    Ας κάνουμε λοιπόν τα αυτονόητα πρώτα ως χώρα και μετά ας τα παίξουμε όλα για όλα.
    θα έχουμε τουλάχιστον προσπαθήσει, θα έχουμε τουλάχιστον δώσει στον κόσμο να καταλάβει ότι αυτή η κυβέρνηση έχει ένα αίσθημα δικαίου.
    Πιάστε τον παλμό της καθημερινότητας επιτέλους!!!!

  23. μεταρρυθμιστής avatar
    μεταρρυθμιστής 26/06/2013 14:04:11

    1. Με τι διαπραγματευτικά όπλα?
    2. Με ποιά ΔΔ για να απορροφήσει την αναπτυξιακή βοήθεια?

    Επί τρία χρόνια οι Γερμανοί και οι λοιποί μεγάλοι παίχτες της ΟΝΕ μας προσέφεραν μια θαυμάσια ευκαιρία να αναστοχαστούμε ποιά δικά μας προβλήματα οδήγησαν στη χρεοκοπία του 2010. Αν επιστρέφαμε στη δραχμή το 2010 η τεράστια και αναγκαία δημοσιονομική προσαρμογή θα γινόταν μέσα σε μια νύχτα. Η Ελλάδα χρεοκόπησε όχι όπως η Ιρλανδία λόγω της τραπεζικής φούσκας, αλλά λόγω κρατικής φούσκας. Τα παραδοσιακά κόμματα ΝΔ και ΠαΣοΚ (ειδικά το ΠαΣοΚ) κατέρρευσαν όχι γιατί οι πολίτες κατάλαβαν ότι ο κρατισμός τους, ο συντεχνιασμός τους και ο αντιμεταρρυθμισμός τους έφεραν την κρίση, αλλά γιατί σταμάτησαν να τον αναπαραγάγουν (ως ένα βαθμό φυσικά), και στράφηκαν για να...σωθούν σε ακόμα πιο κρατικίστικα κόμματα (ΣυΡιζΑ) και ακόμα πιο αντιμεταρρυθμιστικά κόμματα (ΣυΡιζΑ, ΑνΕλ, ΧΑ κ.λπ.). Δηλαδή οι πολίτες απάντησαν εκλογικά στην κρίση με προσπάθεια μεγαλύτερης αναπαραγωγής των ιδεοληψιών που μας έφεραν στην κρίση. Η διάγνωση της ελληνικής κρίσης δυστυχώς μετά από ένα ικανό διάστημα που είχαμε ως χώρα, ακόμα δεν έχει γίνει ουσιαστικά.
    Τέλος, μερικές παρατηρήσεις:
    1. Η άλλη πολιτική αντιμετώπισης της κρίσης (ΗΠΑ) είναι ακόμα πιο επικίνδυνη από την ευρωπαϊκή σε οικονομικό επίπεδο και στο μέλλον και σε επίπεδο κοινωνίας. Και τεράστιες φούσκες γεννά καθημερινά και μια απειλή (λογική πολιτική συνέπεια πια θα έλεγα) μείωσης των ποσοτήτων χρήματος που διοχευτεύονται στο τραπεζικό σύστημα όπως η σχεδιαζόμενη νέα πολιτική της Fed είναι ικανή για να δείξει ότι ''ο βασιλιάς είναι εντελώς γυμνός''.
    2. Κανείς δε διαφωνεί στις τεράστιες ευθύνες της ΟΝΕ και των ηγέτιδων χωρών στην αντιμετώπιση της ευρωπαϊκής κρίσης. Αλλά δυστυχώς αυτή η κριτική στην Ελλάδα δεν είναι οικονομικοπολιτική που θα είχε ένα νόημα να γίνει αλλά είναι σχεδόν πολιτισμική. Η κρίση έβγαλε στο προσκήνιο το τεράστιο ιδεολογικό/πολιτισμικό σχίσμα εντός της ελληνικής κοινωνίας. Από τη μία όσοι έχουν αντιληφθεί ότι χωρίς δομικές μεταρρυθμίσεις (δομικό/διαρθρωτικό big bang) η χώρα δεν έχει καμία ελπίδα ούτε εντός ΟΝΕ ούτε με δραχμή, και όσοι πιστεύουν ότι πάντα κάποιοι άλλοι φταίνε και ότι με 2-3 αλλαγούλες, το κρατικίστικο μοντέλο που είχαμε ως το 2010 ήταν βιώσιμο αν ο ''στρατός κατοχής'' της Μέρκελ δεν αποβιβαζόταν σε ελληνικό έδαφος... Το τελευταίο κοινωνικό σχίσμα παράγει και τα δικά του στερεότυπα. 'Οποιος μιλά για μεταρρυθμίσεις (όχι φυσικά τις ελάχιστες που προβλέπει το μνημόνιο) είναι ''μερκελιστής'' (έκφραση βλακώδους τσιπρισμού) και όποιος μιλά μόνο για τους ξένους είναι ''ψεκασμένος''. Με τέτοια βαθιά πολιτισμική και εσωτερική εθνική σύγκρουση, όση αναπτυξιακή βοήθεια και να μας δώσουν, όσα OSI και να μας κάνουν, αυτή η χώρα δεν έχει κανένα μέλλον!

    • np_complete_problems avatar
      np_complete_problems @ μεταρρυθμιστής 26/06/2013 14:42:47

      Αγαπητέ μεταρρυθμιστή,
      ελάχιστοι πια αμφιβάλλουν ότι η χώρα θέλει τεράστιες μεταρρυθμίσεις τόσο στο κράτος όσο και στο μοντέλο "οικονομικής ανάπτυξης της χώρας".
      Αλλά με ένα 1.5 εκατ ανέργους, 2 εκατ εργαζόμενους που πληρώνονται κάθε 6 μήνες και 400.000 ελευθ.επαγγελματίες που δεν πληρώνουν ούτε την ασφάλεια τους ούτε τα ενοίκια τους, άλλες είναι πια οι ΑΜΕΣΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ.
      Οι εκ των υστέρων αναλύσεις - που έχουν την χρησιμότητα τους φυσικά - δεν αρκούν για να "ξεφύγουμε από την κρίση".
      Σαν ένας ιατρός να κάνει συνέχεια κριτική στον ασθενή του για το κάπνισμα, ενώ ο ασθενής "υποφέρει" από καρκίνο του πνεύμονα (χτύπα ξύλο).

      • μεταρρυθμιστής avatar
        μεταρρυθμιστής @ np_complete_problems 26/06/2013 14:51:47

        Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει από αυτό που περιγράφεις. Ελάχιστοι έχουν καταλάβει ότι μόνο με μεταρρυθμίσεις θα ανασάνουμε και θα αρχίσουμε να φτιάχνουμε ένα σοβαρό/λειτουργικό κράτος και μια υγιή/εξωστρεφή οικονομία. Ο μόνος τρόπος για να μειωθούν τα υπαρκτά προβλήματα που ανέφερες είναι να μπουν στην οικονομία χρήματα. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να γίνουν δομικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις που θα προσελκύσουν ξένες άμεσες επενδύσεις. Άλλος τρόπος δεν υπάρχει!

        • np_complete_problems avatar
          np_complete_problems @ μεταρρυθμιστής 26/06/2013 15:31:38

          επέτρεψε μου να αμφιβάλλω για τις ΑΜΕΣΕΣ ξένες επενδύσεις.
          1. Οι σοβαρές ξένες επενδύσεις γίνονται σε χώρες με άλλο επίπεδο δημόσιας διοίκησης και μετά από πάρα πολύ σκέψη.
          2. Οι "κερδοσκοπικές" ξένες επενδύσεις - που ΔΕΝ τις υποτιμώ καθόλου - γίνονται εκεί που οι επενδυτές "προσδοκούν μεγάλα κέρδη σε σύντομο χρονικό διάστημα". Αυτές δεν προσφέρουν σχεδόν τίποτε σε ΝΕΕΣ θέσεις εργασίας.
          Αρα καλές οι αναλύσεις, αλλά τώρα τι κάνουμε;

          • μεταρρυθμιστής avatar
            μεταρρυθμιστής @ np_complete_problems 26/06/2013 15:41:25

            Τώρα πρέπει να κάνουμε μεταρρυθμίσεις στη ΔΔ ώστε κάποτε να γίνει το πρώτο που ανέφερες και συμφωνώ απόλυτα. Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε τώρα?

  24. np_complete_problems avatar
    np_complete_problems 26/06/2013 14:21:44

    Οτι μπορούσαμε να κάνουμε, το κάναμε ...
    Πιθανά κάτω από διαφορετικές συνθήκες (εκλογικά αποτελέσματα, πρόσωπα) να μπορούσαμε περισσότερα, αλλά αυτά αφορούν το παρελθόν.
    Εγώ δεν είμαι σίγουρος το τι θα κάνει η κ.Μέρκελ μετά τις Γερμανικές εκλογές.
    Δεν ξέρω τι έχει στο μυαλό της, πόσο ισχυρή είναι στην Γερμανία για να επιβάλλει τις απόψεις της και εάν στο τέλος κινείται με γνώμονα την "υστεροφημία της".
    Νομίζω πάντω ότι δεν θα ήθελε να συνδέσει το όνομά της με μια έστω και "μερική διάλυση του ευρώ".
    Σε κάθε περίπτωση όμως, ήρθε η ώρα, σαν Εθνος να αποκτήσουμε ένα Plan B. Και εννοώ όλοι ...

  25. NTUA avatar
    NTUA 26/06/2013 14:55:29

    Όταν θα έχουμε απολύσει 100.000 δημοσίους υπαλλήλους... Όταν θα έχουν απελευθερωπεί όλα τα επαγγέλματα... Όταν οι δημόσιες δαπάνες θα έχουν ελαχιστοποιηθεί... Όταν θα έχουν ιδιωτικοποιηθεί τα πάντα... Όταν ο αγωγός ΤΑΠ θα έχει περάσει από τη χώρα μας... Όταν... Και η Ελλάδα ούτε τότε θα λέει να πάρει μπροστά (να απογειωθεί, κατά Σαμαράν), τότε ίσως ορισμένοι εδώ μέσα καταλάβετε τί ακριβώς φταίει.

    • μεταρρυθμιστής avatar
      μεταρρυθμιστής @ NTUA 26/06/2013 15:06:28

      Σωστά, όταν θα έχουμε προσλάβει 1οο.οοο νέους ΔΥ, όταν θα ξανακλείσουν όλα τα επαγγέλματα, όταν ο αγωγός ΤΑΡ δε θα έχει περάσει από την Ελλάδα, τότε η χώρα θα έχει απογειωθεί γιατί το κράτος θα δανείζεται (από ποιόν άραγε?) και θα αυξήσει τις δημόσιες δαπάνες για να ενισχύει τη ζήτηση και την κατανάλωση εισαγόμενων προϊόντων...

      • παπαδοπουλος ηλίας avatar
        παπαδοπουλος ηλίας @ μεταρρυθμιστής 26/06/2013 18:36:05

        Μπορείτε σας παρακαλώ να μου εξηγήσετε γιατί η χώρα με τον ελάχιστο αριθμό ΔΥ,με ανοιχτά όλα τα επαγγέλματα,χωρίς οργανισμούς Κωπαίδος κλπ (ΗΠΑ) έχουν τεράστιο χρέος?

        • Geros avatar
          Geros @ παπαδοπουλος ηλίας 26/06/2013 21:40:58

          Δεν είναι έτσι , η Αμερική απέχει πολύ από την νεοφιλελεύθερη κόλαση που νομίζετε ότι είναι. Έχει τεράστιο και φοβερά σπάταλο κράτος , ρυθμίσεις για τα πάντα , ελεγχόμενο και πολλές φορές παράλογο συνδικαλισμό και πολλά άλλα.
          Η δε τακτική της για έξοδο από την κρίση είναι το ακριβώς αντίθετο του νεοφιλελευθερισμού.

    • Πέτρος avatar
      Πέτρος @ NTUA 26/06/2013 18:21:06

      Θα ζούνε όμως τότε όλοι αυτοί;

  26. akenaton avatar
    akenaton 26/06/2013 16:26:08

    Αναφέρω δύο ονόματα: Μητσοτάκης και Γεωργιάδης. Το έχουν δηλώσει σε όλους τους τόνους άλλωστε.

    • Απολυσιολόγος avatar
      Απολυσιολόγος @ akenaton 26/06/2013 16:36:47

      Δύο καταπληκτικά Νεοφιλελεύθερα
      μπουμπούκια που έφτασε η στιγμή να δούμε τι ακριβώς...εννοούν ως ''μεταρρυθμίσεις'' αλλά και να ανακαλύψουμε τις αντοχές τους. Γιατί άλλο οι θεωρίες εκ του ασφαλούς κι άλλο οι πράξεις. Για να δούμε.

    • spartan avatar
      spartan @ akenaton 26/06/2013 23:42:48

      και μεχρι τωρα σας διαβαζα με προσοχη....

      • akenaton avatar
        akenaton @ spartan 27/06/2013 01:37:26

        Αμάν πια, όλα τοις μετρητοίς τα παίρνετε κι εσείς! Αφήστε τον χρόνο να αποκαλύψει όσα πρέπει να φανούν κι όσα δεν πρέπει .....

    • Simon Bolivar II avatar
      Simon Bolivar II @ akenaton 27/06/2013 00:30:36

      Ο ένας έκανε μεταρρύθμιση το γραφείο του και ο άλλος τα βιβλιοπωλεία του . Γνωστά πράγματα .

  27. Ζήσης Χ. Πατσίκας avatar
    Ζήσης Χ. Πατσίκας 26/06/2013 17:37:00

    Μερικές σκόρπιες σκέψεις, μετά την ανάγνωση όλων των παραπάνω:
    1. Οι εκλογές στη Γερμανία δεν θα αλλάξουν τίποτα.
    2. Το πιο καλό σενάριο λέει ότι θα πάρουμε κι άλλο χρόνο, αυτή θα είναι η πολυαναμενόμενη "χαλάρωση". Για το κούρεμα, δεν τολμώ να υποθέσω...
    3. Σαν τι "αναπτυξιακό πακέτο" για την Ελλάδα; Υπάρχει η επόμενη προγραμματική περίοδος 2014-2020, για την οποία ο Σαμαράς κέρδισε όσα περισσότερα μπορούσε. Στο χέρι μας είναι να τα απορροφήσουμε, αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να είμαστε "καλά παιδιά", γιατί άμα θέλουν έχουν τον τρόπο να μην μας τα δώσουν... Αν θέλουν να μας βοηθήσουν εξτρα, απλά θα αφήσουν να ενταξουμε εμμέσως και εργα υποδομής, τα οποια δεν προβλέπονται από την Ε.Ε. για την περίοδο 2014-2020 (υποτίθεται ότι τα ολοκληρώσαμε αυτα!!!).
    Και πάμε στο plan b:
    4. Plan B δεν υπάρχει, ή μάλλον υπάρχει και λέγεται ηρωική έξοδος. Αλλά αυτό κανείς δεν πρόκειται να το κάνει, ούτε ο Αλέξης. Αμφιβάλει κανείς;
    5. Κατά τα άλλα, βελτίωση του ΑΕΠ μέσω της τουριστικής ανάπτυξης και τους πρωτογενή τομέα (για τα ενεργειακά επίσης δεν τολμώ ούτε καν να υποθέσω γιατί δεν πάει ο νους μας πόσο χοντρά είναι τα παιχνίδια) και νοικοκύρεμα - νοικοκύρεμα - νοικοκύρεμα. Δεν είναι μόνο το Δημόσιο. Αν διορθωθεί ο κλάδος της υγείας και όλα τα παρακλάδια του, φτάνουν τα λεφτά (λέμε τώρα...) για να πληρώσουμε τα δανεικά και να προσλάβουμε άλλους 100.000 δημοσίους...

  28. akenaton avatar
    akenaton 26/06/2013 17:46:24

    Η απορία σας είναι και ΔΙΚΗ ΜΟΥ ! Πρόκειται για φαύλο κύκλο "άρνησης μεταρρυθμίσεων" - "άρνησης χρηματοδότησης". Εμείς είμαστε αυτοί που έχουν κάθε συμφέρον να τον σπάσουμε πρώτοι, ξεκινώντας τις μεταρρυθμίσεις. Απορώ γιατί έχουμε αργήσει τόσο, αν και καμιά φορά εδώ μέσα, διαβάζοντας σχόλια φίλων, η απορία μου εν μέρει διασκεδάζεται.

    • αρχιμηδης avatar
      αρχιμηδης @ akenaton 27/06/2013 19:05:49

      Αγαπητέ Ακενατών,
      Σκέφτηκες οτι εκτός απο το πολιτικό κόστος κάθε μία απόλυση Δ.Υ.κοστίζει και δύο ανέργους στον Ιδ. τομέα+αποζημιώσεις?
      Μηπως ο ΅αμαρά που ξέρει οικονομικά γι αυτό δεν το κάνει ενα χρόνο τώρα?.
      "Στην κρίση το κράτος οφείλει να προσλαμβάνει εργάτες για να ξηλώνουν την άσφαλτο και στη συνέχεια αλλους για να την ξαναστρώνουν" Μ.Κέυνς.

      • akenaton avatar
        akenaton @ αρχιμηδης 27/06/2013 19:14:56

        Κι εσείς διαβάζετε μονάχα τον μισό Κέϋνς. Συνηθισμένο αυτό στις μέρες μας. Όσο για την ανεργία, δεν εξαρτάται από τις περικοπές μισθών ή τις απολύσεις στο δημόσιο αλλά από την έλλειψη επενδύσεων. Δεν είναι ώρα τώρα να σας το αναλύσω αυτό αλλά είναι μια γενικά παραδεκτή οικονομικά άποψη. Ο λαϊκισμός δεν επιτρέπει στις επιστημονικές απόψεις να διαχυθούν σωστά στην κοινωνία μας δυστυχώς. Ευχαριστώ για τα σχόλιά σας.

      • akenaton avatar
        akenaton @ αρχιμηδης 27/06/2013 19:15:52

        Εννοώ η ανεργία του ιδιωτικού τομέα φυσικά!

      • αρχιμηδης avatar
        αρχιμηδης @ αρχιμηδης 27/06/2013 20:31:53

        To ίδιο λέμε αγαπητέ Ακενατών.
        " Όσο για την ανεργία, δεν εξαρτάται από τις περικοπές μισθών ή τις απολύσεις στο δημόσιο αλλά από την έλλειψη επενδύσεων."
        Συμφωνώ απόλυτα οτι δεν θα ίσχυε το αδιαμφισβήτητο γεγονός οτι ακριβώς επειδή αυτη τη στιγμή στην Ελλάδα δεν έχουμε επενδύσεις, η ανεργία του ιδιωτικού τομέα ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΜΜΕΣΑ και επιβαρύνεται στο διπλάσιο απο την ανεργία στο δημόσιο. Δυστυχώς επειδή δεν έχουμε και δεν θα έχουμε άμμεσα επενδύσεις, αν απολυθούν όλοι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι οχι μόνο δεν θα λυθεί η κρίση, αλλά θα γίνει ολοκληρωτική καταστροφή.
        Και ο Μπερνάνκι με τον Κρούγκμαν οπως φαίνεται διαβάζουν μόνον τον μισό Κέυνς...

  29. akenaton avatar
    akenaton 26/06/2013 18:40:49

    Συμφωνώ, δυστυχώς, συμφωνώ.

  30. panas avatar
    panas 26/06/2013 18:50:10

    "...Ότι χρόνος ήταν να κερδηθεί, κερδήθηκε και μάλλον σπαταλήθηκε στην προσπάθεια να διασωθεί το πελατειακό κράτος και να μην πειραχθούν οι «εκλεκτοί» διαπλεκόμενοι φοροφυγάδες και τα δισεκατομμύρια που «πέταξαν» στα πιο εύκρατα κλίματα μακρινών παραδείσων..."


    Εδώ είναι το ζουμί και το ουσιαστικό πρόβλημα στην Ελλάδα που δεν μας αφήνει να ανασάνουμε.

    Πέρα από τους φοροφυγάδες πελάτες και σπόνσορες, το πελατειακό κράτος ζει και βασιλεύει με διαφορετικές μορφές τώρα, όπως με εκδουλεύσεις σε ιδιώτες επιχειρηματίες με αντάλλαγμα να δέχονται στις επιχειρήσεις τους πελάτες-ψηφοφόρους που θα τους υποδεικνύονται από τον βολευτή.
    Επίσης, τίποτα δεν μου εγγυάται πως σε λίγους μήνες η ΕΡΤ θα λειτουργεί και πάλι με 2000 παλιούς και νέους πελάτες.
    Οι Έλληνες υπήρξαν σκληροί διαπραγματευτές με την τρόικα, όταν υπήρξε κίνδυνος να θιγούν τα συμφέροντα των καλών πελατών του κομματικού συστήματος...

    Δυστυχώς το πελατειακό κράτος θα συνεχίσει να λειτουργεί μέχρι να πεθάνουν αρκετοί από αυτούς που είναι 50+ και φέρουν αυτόν το φαύλο τρόπο... Επίσης, θα πρέπει να επαναπατριστούν στο μέλλον αρκετοί από τους νέους που φεύγουν στο εξωτερικό σήμερα και να μας μεταφέρουν κάτι από τον πολιτικό πολιτισμό ευνομούμενων κρατών, αν και αυτό το κύμα μετανάστευσης μορφωμένων ανθρώπων δεν θα επιστρέψει στη χώρα μας, αν δει εκεί τι σημαίνει τελικά αξιοπρέπεια και αξιοκρατία...

    Είναι τραγικό, αλλά ακόμη και τώρα όποιο κόμμα δώσει την αίσθηση πως θα κερδίσει τις επόμενες εκλογές και θα μπορέσει να "τακτοποίησει" τους πελάτες του θα αποκτήσει το πολυπόθητο "ρεύμα νίκης"...

    Η Κυβέρνηση με τους 2 Κεδίκογλου, τη Φώφη, τον Βαρβιτσιώτη, τον Μητσοτάκη, τον Σταικούρα και δεν ξέρω εγώ ποιους άλλους γόνους, που κληρονομούν το πελατολόγιο των γονιών τους, δεν αποτελεί εγγύηση για βελτίωση σε αυτό το θέμα. Τα ίδια...
    Μπορεί πολλοί να κατηγορούν τον Γεωργιάδη, αλλά μπροστά στους προαναφερόμενους -αν και δεν τον συμπαθώ καθόλου- είναι πολύ πιο άξιος. Τουλάχιστον αυτός έχει κάνει κάτι. Έχει πουλήσει βιβλία...

  31. Συριζαλβανία του Χότζα avatar
    Συριζαλβανία του Χότζα 26/06/2013 19:50:52

    Έχω καλυφθεί από τα περισσότερα σχόλια που διάβασα, οπότε δε χρειάζεται να επιχειρηματολογήσω για τους λόγους διαφωνίας μου με το άρθρο. Μόνο μία απορία έχω: Είναι σίγουρα άρθρο με υπογραφή akenaton αυτό ή έχω οφθαλμαπάτες;

  32. μεταρρυθμιστής avatar
    μεταρρυθμιστής 26/06/2013 19:54:13

    Δεν είχαν τεράστιο χρέος οι ΗΠΑ ως το 2008 (γύρω στο 60% ήταν) μετά το απέκτησαν για να αντιμετωπίσουν την κρίση. Αντίθετα η Ελλάδα την ίδια περίοδο είχε χρέος που προσέγγιζε το 120% του ΑΕΠ.

  33. dioklis avatar
    dioklis 26/06/2013 20:46:36

    Πρώτα πρέπει να θάψουμε το πτώμα που είναι πάνω στο χαλί και μετά κάνουμε σχέδια, η βρώμα είναι ανυπόφορη δεν αντέχεται άλλο!!!

  34. akenaton avatar
    akenaton 27/06/2013 11:28:10

    Πολλοί φίλοι φάνηκαν να παραξενεύονται με αυτό μου το σημείωμα. Ορισμένως τους καταλαβαίνω αλλά θα ήθελα να σημειώσω κάποια πράγματα. Δεν έχω αλλάξει εγώ τις αντιλήψεις μου, τα γεγονότα μας έχουν ξεπεράσει και χρειάζονται διαφορετικές προσεγγίσεις, όχι σε ότι αφορά το εσωτερικό της χώρας, όπου οι ανάγκη για μεταρρυθμίσεις και αλλαγή του λάθος κρατικοδίαιτου μοντέλου είναι επιβεβλημένη, αλλά σε ότι αφορά την σχέση μας με τους εταίρους και δανειστές μας αλλά και το μέλλον (πολιτικό και οικονομικό) της ίδιας της ευρωζώνης.
    Είμαι πεπεισμένος πως μια μεγάλη και εν πολλοίς κρίσιμη διαπραγμάτευση είναι απαραίτητη τούτη την ώρα μεταξύ των εταίρων της ζώνης του ευρώ, με αντικείμενο την μελλοντική πορεία της ένωσης αλλά και την τύχη του ίδιου του νομίσματος. Όποιος δεν βλέπει τα προβλήματα τόσο του ευρώ καθεαυτού όσο και της ίδιας της ευρωζώνης και γενικότερα της ΕΕ σε περίπτωση που δεν προχωρήσουν οι εταίροι σε σημαντικές και ρηθικέλευθες αποφάσεις σύντομα, θα πρέπει ίσως να "διορθώσει" την οικονομική του "όραση". Φοβάμαι πως αν δεν βιαστούν σε αυτή την κατεύθυνση, η τύχη του ευρώ θα βρεθεί σε κίνδυνο στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον. Τέλος, θα ήθελα κι εγώ να πιστέψω πως η Ελλάδα θα μπορούσε μόνη της χωρίς εξωτερική βοήθεια να οδεύσει σε ανάπτυξη και να είναι σε θέση να εξυπηρετεί το εξωτερικό της χρέος απρόσκοπτα, αρκεί να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις, αλλά χάθηκε τόσος καιρός και πήγαμε τόσο πίσω ως οικονομία, που κατά τη γνώμη μου κάτι τέτοιο φαντάζει πια πραγματικά απίθανο. Μακάρι να έχω λάθος.
    Την καλημέρα μου σε όλους/όλες.

    • ορεσείβιος avatar
      ορεσείβιος @ akenaton 27/06/2013 20:25:42

      Ακενατόν, οι γερμανοί το ξέρουν, το έχουν αποδεχτεί ότι στο τέλος θα βάλουν όσα ευρά απαιτηθούν για να σωθεί το μαγαζί τηε ευρώπης, μαζί με τα παραμάγαζα και τα καραγκιόζ τσαντίρ σαν το δικό μας.
      Το κακό είναι ότι το ξέρουν και τα δικά μας λαμόγια, οπότε επιμενουν πεισματικά να μην αλλάξει τιποτε στο μπαχαλιστάν μας.
      Ενα παιχνιδι με τον χρόνο γίνεται, με τους δικούς μας να είναι χειρότεροι των γερμανών...Δεν τους ενδιαφέρει η ίδια η χώρα μας ,αρκεί να κρατήσουν την υφοστάμενη ισχύ και το μαγαζάκι τους.
      Το θέμα είναι πόσο θα αντέξουν την κοροιδία οι εξαποδώ και θα μας σουτάρουν ..Οσο περνάει ο καιρός είναι όλο και πιό εύκολο γιαυτούς πιά και δυσκολότερο για μας να κοροιδεύουμε...Δεν υπάρχει άλλος να παίξει το κορόιδο.
      Είναι η τελευταία ευκαιρία του συστήματος ο άδωνις και ο κυριάκος...Και βλέπω ότι παίζουν καλά την μπάλα τα παλληκάρια...Παράταση, ανοχή,καθυστέρηση...Το ξέρουν το παίγνιο.

  35. MCA avatar
    MCA 27/06/2013 11:51:42

    Από τη στιγμή που το ΔΝΤ εκτιμά ότι σε τρία χρόνια από τώρα, χάρη στο πρωτογενές αυξανόμενο πλεόνασμα που θα δημιουργηθεί η Ελλάδα θα έχει την δυνατότητα να πληρώνει μόνη της, δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο δεν θα μας βοηθήσουν οι δανειστές μας για δυό χρόνια ακόμα ώστε να μπορέσουν να πάρουν πίσω αυτά που τους χρωστάμε. Εκτός εάν δεν ενδιαφέρονται τόσο για να πάρουν τα λεφτά τους πίσω και έχουν άλλες προθέσεις…..Σ αυτήν την περίπτωση ένα PLAN B είναι απαραίτητο και αναγκαίο καθώς με μερικά τρις ευρώ σε φυσικούς πόρους πραγματικά θα είμαστε μεγάλα κορόϊδα εάν τους αφήσουμε να διαλύσουν την Χώρα και την κοινωνία μας.

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ MCA 27/06/2013 14:08:38

      Ἀγαπητέ MCA,μήπως πραγματικά θέλουν νά μᾶς πιάσουν κορόϊδα;

  36. Ο.Υ.Κ avatar
    Ο.Υ.Κ 27/06/2013 14:03:00

    "Χάσαμε από τον TAP γιατί πληρώνετε το αέριο... πανάκριβα!"


    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Επί της ουσίας μόνο οι ρήτρες εμπιστευτικότητας ευθύνονται για το γεγονός ότι δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως ο αγωγός TAP, ως επιλογή του κονσόρτσιουμ του Shah Deniz. Τα χαμόγελα για το έργο που συνιστά τη μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση στη χώρα ύψους 1,5 δισ. είναι λοιπόν λογικά και τα οφέλη μεγάλα.

    Ταυτόχρονα είναι λογικό ο επικεφαλής του βασικού μετόχου του ανταγωνιστικού project που έχασε την κούρσα του νότιου διαδρόμου να εμφανίζεται χολωμένος με την απόφαση του Shah Deniz να επιλέξει τον αγωγό TAP.

    Ωστόσο πέρα από την προφανή πικρία, οι δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της αυστριακής OMV, Gerhard Roiss αμέσως μετά την ανεπίσημη γνωστοποίηση της απόφασης για τον TAP, επαναφέρουν στο προσκήνιο το εκρηκτικό πρόβλημα των πανάκριβων τιμών του φυσικού αερίου στην Ελλάδα.

    Τι είπε ο κ. Roiss, που ηγείται μιας εξαιρετικά σοβαρής και αναγνωρισμένης κεντροευρωπαϊκής ενεργειακής εταιρείας; Ότι το κονσόρτσιουμ του Shah Deniz, επέλεξε τον TAP αντί για το Nabucco εξαιτίας των υψηλότερων τιμών του φυσικού αερίου που αποδέχονται και πληρώνουν Ελλάδα και Ιταλία.

    Δηλαδή οι Αζέροι προτίμησαν τον TAP καθώς αυτός καταλήγει σε «ακριβές αγορές» όπου υπάρχουν σημαντικά περιθώρια κέρδους για τους πωλητές, σε αντίθεση με τα μικρότερα περιθώρια κέρδους στις αγορές όπου θα διερχόταν ο αγωγός Nabucco (που σημειωτέον οδηγείται σε οριστική ακύρωση).

    Το ερώτημα που τίθεται είναι εάν έχουν βάση τα λεγόμενα του Roiss. Η απάντηση, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, έρχεται από τις πρόσφατες ανακοινώσεις του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου της Gazprom Αλεξάντερ Μεντβέντεφ: η τιμή εισαγωγής του ρωσικού φυσικού αερίου είναι 35% ακριβότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ενώ σε ορισμένες αγορές η διαφορά της τιμής φτάνει έως και το 50%. Θυμίζουμε ότι με βάση τις τιμές πώλησης που ανακοίνωσε ο κ. Μεντβέντεφ, στην Ελλάδα οι καταναλωτές πληρώνουν καπέλο στην τιμή του φυσικού αερίου της τάξης των 250 έως 300 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως ή αλλιώς σχεδόν ένα εκατομμύριο δολάρια την ημέρα περισσότερο από τους καταναλωτές στην υπόλοιπη Ευρώπη.

    Και αξίζει να αναφερθεί ότι και στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, βασικός προμηθευτής όπως και στην Ελλάδα, είναι η ρωσική Gazprom. Ωστόσο, όπως αποκάλυψε πρόσφατα η ρωσική εταιρεία, μια σειρά από πελάτες της στην Ευρώπη ζήτησαν και πέτυχαν σημαντικές εκπτώσεις στην τιμή προμήθειας: για παράδειγμα η γερμανική EON, η ιταλική ENI και η γαλλική EdF έχουν πάρει εκπτώσεις συνολικού ύψους 3,3 δισ. δολαρίων στη διάρκεια του 2012, ενώ ακόμη 800 – 900 εκατ. δολάρια θα δοθούν το 2013.

    Την ίδια στιγμή λοιπόν που σε όλη την Ευρώπη οι τιμές του αερίου μειώνονται, οι τιμές του αερίου στη χώρα μας παραμένουν σε απαράδεκτα υψηλά επίπεδα. Ο ίδιος ο κ. Roiss μάλιστα διερωτήθηκε εάν μπορούν πραγματικά να επιτευχθούν υψηλότερες τιμές ενέργειας στην Ελλάδα που μαστίζεται από την ύφεση ή στην Ιταλία που υπάρχει άφθονη προσφορά αερίου.

    Σημειώνεται ότι οι τιμές των ενεργειακών αγαθών (αέριο και ηλεκτρισμός) αποτελούν σήμερα το βασικότερο παράγοντα κόστους για τη βιομηχανική παραγωγή. Πρόσφατα, η ΕΕ ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αναβιώσει τη βιομηχανία και το ενεργειακό πρόβλημα αναδεικνύεται ως βασικός πυλώνας για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της παραγωγής. Στην Ελλάδα οι βιομηχανίες για πάνω από δύο χρόνια απευθύνουν δραματικό SOS για τα αυξημένα κόστη που τους επιβάλουν τα κρατικά μονοπώλια αλλά και η αυξημένη φορολογία στην ενέργεια. Ήδη εν αναμονή των μέτρων μείωσης του ενεργειακού κόστους έχουν κλείσει δεκάδες βιομηχανικές μονάδες, ενώ ένα βήμα πριν το λουκέτο βρίσκονται ακόμη πολλά ηχηρά ονόματα της εναπομείνασας βιομηχανικής παραγωγής.



    Πηγή:www.capital.gr

    • MCA avatar
      MCA @ Ο.Υ.Κ 27/06/2013 20:56:00

      Μήπως όμως ο ΤΑΡ δώσει μεγαλύτερη διαπραγματευτική δυνατότητα στην κυβέρνηση για να ρίξει τις τιμές;

      • αρχιμηδης avatar
        αρχιμηδης @ MCA 27/06/2013 22:13:05

        Θα της το επιτρέψει όμως η Τρόικα?

        • MCA avatar
          MCA @ αρχιμηδης 27/06/2013 22:29:00

          Τι δουλειά έχει η τρόϊκα;Αυτό το θέμα είναι υπόθεση 100% της Ελληνικής κυβέρνησης.

          • αρχιμηδης avatar
            αρχιμηδης @ MCA 28/06/2013 14:53:16

            Οπως και το ΦΠΑ στην εστίαση...

          • MCA avatar
            MCA @ αρχιμηδης 28/06/2013 16:49:56

            Δεν νομίζω να χαλάει την τρόικα να παραμείνουν στην Ελλάδα μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ το χρόνο επιπλέον, που διαφορετικά θα πήγαιναν στις τσέπες των Ρώσων. Δεν έχει λόγο να επέμβει με αρνητικό σκοπό σε μιά διαπραγμάτευση με του προμηθευτές. Ίσα ίσα που θα έπρεπε να ζητήσουμε ενισχυτικά την συνδρομή των Ευρωπαίων για τα παζάρια, από την στιγμή που και εμείς τους διευκολύνουμε να προμηθευτούν φθηνότερο αέριο με περισσότερες εναλλακτικές σε προμηθευτές. Επιπλέον ,γιατί να μην γίνουμε και εμείς πελάτες των Αζέρων αφού θα περνάει ο αγωγός από την Χώρα μας;

          • αρχιμηδης avatar
            αρχιμηδης @ MCA 28/06/2013 19:00:24

            Αν πχ. μας βάλουν όρο να μην παραμείνουν στην Ελλάδα μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ το χρόνο επιπλέον, αλλά να να πάνε στην μείωση του κουρέμματος του χρέους που θα γίνει αναπόφευκτα προκειμένου αυτό να καταστεί βιώσιμο, τι θα κάνουμε? Θα το αρνηθούμε?

  37. sender avatar
    sender 28/06/2013 02:10:10

    Η κύρια συζήτηση περιστρέφεται γύρω από τις μεγάλες επενδύσεις,που όταν γίνουν σε βάθος χρόνου,θ'απορροφήσουν σημαντικό αριθμό ανέργων.Μήπως όμως ξεχνούμε τον κύριο κορμό της Ελληνικής οικονομίας,που είναι οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις,τις οποίες σάρωσε το μνημόνιο;Μια μικρή χώρα,ίσως πρέπει να επικεντρωθεί με ζήλο και ταχύτητα,σε μικρές μονάδες οικονομίας,που τις ταιριάζουν και δεν την πρόδωσαν ποτέ.Και οι οποίες είναι σταθερή αξία που δίνει απασχόληση στην μεγαλύτερη ομάδα των ανέργων.Των ανέργων που θα έχουν τον τελευταίο λόγο σ'αυτή την τρομακτική περιπέτεια που περνούμε.Και προξενούν λύπη και κάποιο αίσθημα ενοχής,σ'αυτούς τους τυχερούς,που εργάζονται ακόμα!

    • akenaton avatar
      akenaton @ sender 28/06/2013 18:39:50

      Συμφωνώ απολύτως μαζί σας. Καλές οι μεγάλες επενδύσεις, δεν λέω, αλλά η ανεργία θα "νικηθεί" στο πεδίο της μικρο-μεσαίας επιχειρηματικότητας όπως παντού στον κόσμο. Ένα παραπάνω, που αυτή η επιχειρηματικότητα ταιριάζει τόσο με τα μεγέθη της χώρας όσο και με το δαιμόνιο του Έλληνα στο επιχειρείν.

  38. gio avatar
    gio 28/06/2013 04:09:52

    Να προσπαθησει η Ελλαδα μεχρι τελος του χρονου να βγει στις αγορες με 10ετες ομολογο καο οσα παρει,το πανηγυρι με τις δοσεις πρεπει να τελειωσει καποια στιγμη

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.